Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.799 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
havana schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:05:
Hier in Italië rijden verreweg de meeste locals lang-lang, gisteren zelfs eentje met soort van sjaal gezien. Middagtemperatuur 24 graden...
Waar wij min of meer de grens bij 15 graden leggen voor een korte broek doen zij dat bij 30 graden :X

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
computerjunky schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:19:
[...]

Volgens mij zijn dit je spaken die langs elkaar schuren.
Als dit het geval is is er helaas niet veel aan te doen behalve een druppeltje olie tussen de punten waar de spaken elkaar raken als spannen niet nodig is.
ik zal een kijken naar de plekken waar de spaken elkaar kunnen raken. Had hier nog niet aan gedacht maar bedankt voor de tip.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
DDX schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 06:37:
Gisteren zelfs mensen met lange broeken en overschoenen gezien tijdens de Klimclassic :o
Pff, ik was met hele andere dingen bezig, vooral met afzien.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Even een vraag voor de sleutelaars: ik heb een Focus Izalco Team 4 met een FSA crank. Op het frame naast mijn brackets zit een sticker met daarop "30BB". Ik heb wat lakschade aan mijn crank en aangezien ik de crank van FSA ook niet echt mooi vind overweeg ik een heel klein beetje om deze te vervangen door een Shimano Ultegra crank. De hamvraag is natuurlijk: zijn deze compatibel? Of moet ik dan ook de hele bracket vervangen?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 19:49

DjVe

Hatsaflats!

wackmaniac schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:05:
Even een vraag voor de sleutelaars: ik heb een Focus Izalco Team 4 met een FSA crank. Op het frame naast mijn brackets zit een sticker met daarop "30BB". Ik heb wat lakschade aan mijn crank en aangezien ik de crank van FSA ook niet echt mooi vind overweeg ik een heel klein beetje om deze te vervangen door een Shimano Ultegra crank. De hamvraag is natuurlijk: zijn deze compatibel? Of moet ik dan ook de hele bracket vervangen?
Volgens mij moet je dan wel een converter hebben van BB30 naar BB24. Zoiets: https://www.mantel.com/ro...lbi1vdmVyemljaHQjc3RhcnQ1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
joint_me schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:58:
[...]

Pff, ik was met hele andere dingen bezig, vooral met afzien.
Afzien is het idee van de klimclassic toch ?
Ik heb mijn benen ook ff goed pijn gedaan op de klimmetjes, vooral de Voie des Charts deed ff goed pijn.
Die voelde ik nog wel ff uurtje daarna.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
DjVe schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:12:
[...]

Volgens mij moet je dan wel een converter hebben van BB30 naar BB24. Zoiets: https://www.mantel.com/ro...lbi1vdmVyemljaHQjc3RhcnQ1
Ok, dan wordt het dus nog een hele operatie :)

Ik hoor hier af en toe wat slechte(re) geluiden over FSA-cranks. Zou het een groot verschil maken in fietsgenot en/of performance om een crank (en blijkbaar dus ook je bracket) te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

wackmaniac schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Ok, dan wordt het dus nog een hele operatie :)

Ik hoor hier af en toe wat slechte(re) geluiden over FSA-cranks. Zou het een groot verschil maken in fietsgenot en/of performance om een crank (en blijkbaar dus ook je bracket) te vervangen?
Ik rij al 3 jaar met een simpele Gossamer crank en lager en heb er niets over te klagen. Als de bladen op zijn komt er wel een 6800 op (deze zomer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 22:15
DDX schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:30:
[...]

Ik heb mijn benen ook ff goed pijn gedaan op de klimmetjes, vooral de Voie des Charts deed ff goed pijn.
Lekker hè die stukken van 20%. Was harken met een 25 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ben wel blij met de 28 achter...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik was blij dat een 36 voor had gemonteerd, lichtste verzet was dus 36-28.
Average cadans 80 op die klim 8)

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 06-05-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
vandaag ook weer even lekker een rondje zuid limburg. ZIjn er toevallig nog meer mensen in het zuiden vandaag voor een ronde?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Helaas, ik moet vandaag hele dag binnen zitten op m'n werk.
Uiteraard wel op de fiets dus kan nog wel beetje genieten van mooie weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DDX schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:37:
Helaas, ik moet vandaag hele dag binnen zitten op m'n werk.
Uiteraard wel op de fiets dus kan nog wel beetje genieten van mooie weer :)
helaas. Ik heb vanochtend een aantal uurtjes gewerkt. En van het weekend nog een paar uur.
Straks even lekker een rondje door het heuvelland.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

Heb gister ook nog genoeg mensen gezien met lang-lang. 20 graden in de zon is blijkbaar niet genoeg :) Nou ja ze reden ook niet zo heel hard, maar dan nog....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lang/lang komt misschien ook wel door de zon, genoeg mensen die nog geen zon gezien hebben en anders als kreeft thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16
Check, ik had idd mijn armstukken niet naar beneden moeten stropen gisteren. Kreeft indeed.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
De castelli scorpion ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09 21:02
MrAngry schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:19:
Check, ik had idd mijn armstukken niet naar beneden moeten stropen gisteren. Kreeft indeed.
Same here, zonder armstukken op pad gegaan. Schade valt mee, behalve het laatste stukje net voor m'n mouw begint.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
DDX schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:30:
[...]

Inderdaad, maar dit was een nieuw niveau afzien voor mij. Kantel punt was de Voie de Charts, daarna afzien tot de 100km. Daarna ging het weer iets beter.

Gisteren goed verbrand! De benen wel in gesmeerd, maar had armstukken aan die halverwege uit zijn gegaan en die waren niet ingesmeerd. Nu maar binnen schuilen en lange mouwen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Insmeren moet sowieso gewoon doen als er zon is. Zeker als je lang in de zon bent, uurtje rijden is al voldoende. Ook al wordt je niet rood of denk je daar minder last van te hebben, dan blijft het erg belangrijk.

En niet alleen omdat je er potentieel huidkanker van kan krijgen. Je huid wordt er nou niet bepaald beter/jonger op als je veel in de zon bent.

Geloof dat er wel wat meer campaign wordt gevoerd dit jaar om men bewust te maken van meer insmeren als je naar buiten gaat en in de zon bent. Het idee dat je dat alleen moet insmeren als je op het strand ga liggen is erg achterhaald.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Gisteren gesmeerd en op pad gegaan, na 120km licht rood terug en Strava mei challenge afgevinkt. Was mooie rit op duurtraining. Vandaag Giro kijken op tv, en de Rotor Qrings plaatsen. Op de mtb trapt het heerlijk, benieuwd hoe dit op racefiets uitwerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 06-05-2016 13:29 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Even advies gevraagd. Een van de gaten in mijn frame (van carbon) voor de bidonhouder is uitgevreten. Het schroefje glijdt nu zo in het gat, er is totaal geen schroefdraad meer dat aangrijpt. Iemand een idee hoe te fixen? Lijmen kan natuurlijk altijd, maar het zou ook wel fijn zijn om het ooit weer eens los te krijgen om een andere houder te kunnen bevestigen.

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Als het helemaal niet meer pakt is het was lastig, anders zou je misschien het opnieuw kunnen tappen. Ik weet niet of er een schroefdraad in de het frame gemaakt wordt of dat er een busje met draad in het frame gezet wordt.....heb zelf geen carbon.

Lijmen zou ik ook denken als optie. Anders even verder zoeken op https://www.google.com/se...ount+hole+on+carbon+frame

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Vanmiddag even bij mantel langs geweest. Zo dat wordt je hebberig van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 17:33
glrfndl schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:29:
Even advies gevraagd. Een van de gaten in mijn frame (van carbon) voor de bidonhouder is uitgevreten. Het schroefje glijdt nu zo in het gat, er is totaal geen schroefdraad meer dat aangrijpt. Iemand een idee hoe te fixen? Lijmen kan natuurlijk altijd, maar het zou ook wel fijn zijn om het ooit weer eens los te krijgen om een andere houder te kunnen bevestigen.
Bedrijven die carbon frames repareren, bieden vaak ook wel dit soort reparaties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Dikke zelftappende schroef erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:38

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Zo, net GP 4000S II 25mm gemonteerd. Eens kijken of dat bevalt! De GP 4000S II bevallen sowieso zeer goed. Die rijd ik alleen lek als ze al te ver versleten zijn.

Ik kom van GP 4000S II 23mm als voorband, die er al op zit sinds augustus 2012. Op zich niet versleten maar ziet er een beetje uitgedroogd uit inmiddels. Achter had ik, tot grote tevredenheid, een Vredestein Fortezza Tricomp 23mm. Maar imo is twee verschillende banden not done :P

[ Voor 46% gewijzigd door Tjebakka op 06-05-2016 22:24 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Tjebakka schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:12:
Zo, net GP 4000S II 25mm gemonteerd. Eens kijken of dat bevalt! De GP 4000S II bevallen sowieso zeer goed. Die rijd ik alleen lek als ze al te ver versleten zijn.
Van 23mm naar 25mm dus. Denk even eraan dat je wat minder bar erin doe. Geen idee wat je had en wat je gewicht is, dat helpt wel voor het inschatten wat nodig is.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
DjVe schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:12:
[...]

Converters zijn kudt, levert gegarandeerd gekraak op. Dan liever een alles-in-één oplossing van Praxis.

Ga je het verschil merken tussen een FSA crank en eentje van Shimano? Nee. Een crank is een crank.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Graham schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:24:
[...]

Van 23mm naar 25mm dus. Denk even eraan dat je wat minder bar erin doe. Geen idee wat je had en wat je gewicht is, dat helpt wel voor het inschatten wat nodig is.
+/- 80 kg. Reed 23mm op 8 bar. Nu ook opgepomt tot 8, maar dat moet inderdaad iets minder zijn. 7,5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:52

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:31:
Lang/lang komt misschien ook wel door de zon, genoeg mensen die nog geen zon gezien hebben en anders als kreeft thuiskomen.
Ja hier een halve kreeft, vandaag iedereen gehoord "zo verbrand??". Smeer me al twee jaar niet in in Nederland omdat ik normaal een goede basis opbouw tijdens het voorjaar, alleen was ik vergeten dat ik amper zon gezien had :X . Nu na 2:48u al mooie tanlines 8)

@Tjebakka: Ik rijd met 84 kg op 6~ 6,5 bar

Net een vers stuurlintje om het stuur gedaan, verschil was....behoorlijk (understatement van het jaar). :X
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oPx6aukTM1PVn3zo32nROEAA/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 06-05-2016 22:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

sapphire schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:50:
[...]

Ja hier een halve kreeft, vandaag iedereen gehoord "zo verbrand??". Smeer me al twee jaar niet in in Nederland omdat ik normaal een goede basis opbouw tijdens het voorjaar, alleen was ik vergeten dat ik amper zon gezien had :X . Nu na 2:48u al mooie tanlines 8)

@Tjebakka: Ik rijd met 84 kg op 6~ 6,5 bar

Net een vers stuurlintje om het stuur gedaan, verschil was....behoorlijk (understatement van het jaar). :X
[afbeelding]
dat lijkt me wel erg laag. Ik vond een formule:

25mm banden: 0,33 * (je gewicht in kg * 2,2) + 43,33 = ...psi. Komt ongeveer 101 psi uit. Dat is net geen 7 bar.
Met jouw gewicht komt er 7,19 bar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja misschien is 6 bar wat weinig, zit nog in de winter modus met slecht wegdek. Zag net dat ik ze gewoon tegen de 7 heb staan :+
Scherpte is ver te zoeken bij mij vandaag O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Doe zelf meestal 7 bar voor mijn 75 kg gewicht. Probeer 7,5 is uit idd. 8 kan nogal stuiterend overkomen denk ik.

Formules zijn leuk maar vind het meer een gevoelskwestie en het ligt ook aan waar je op rijdt. In NL op verhard kan je best wat harder oppompen, in België of op kasseien zou ik een stuk minder doen bijvoorbeeld.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Tjebakka schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:33:
[...]

+/- 80 kg. Reed 23mm op 8 bar. Nu ook opgepomt tot 8, maar dat moet inderdaad iets minder zijn. 7,5?
Ik gebruik als leidraad deze:

http://chicles.nl/content/racefiets-bandenspanning.html

Vandaag de cleats vervangen, waren aardig opgelopen en1 schroefbevestiging kwijt.

Verder nu de Rotor Qrings (ovaal) er op. Cassette en ketting waren nog okay.

[ Voor 20% gewijzigd door NielsTn op 07-05-2016 00:42 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 08:54

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Graham schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:47:
[...]
Nee. Waarschijnlijk heb je alles niet goed in elkaar gezet. Heb je eerst de de balhoofdschroef of de stem schroeven aangedraait nadat je alles inelkaar had gezet nadat je de spacer boven de stem hebt geplaatst? Of heb je de hele spacer zelfs verwijderd?

Zie ook YouTube: How To Change Your Road Bike Headset and Forks
Later reactive maar ik had niet eerder tijd om aan de fiets te klussen.
Ik heb opnieuw de boel helemaal uitelkaar gehaald en schoongemaakt, daarna stap voor stap volgens het instructive filmpje alles weer inelkaar gezet.
De speling is minimaal en alleen voelbaar met met je vinger op de frame voorvork overgang. Wanneer ik het voorwiel laat stuiteren dan klinkt het goed. Het enige wat me op viel was dat de klemring aan de bovenkant los zit om de stuurbuis in tegenstelling tot de ring op het filmpje en dat de klemring er niet voor zorgt dat als de balhoofdschroef en stem los zitten, de boel nog op zijn plaats blijft zitten. Alles zit direct los.

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 16:40

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Op mijn nieuwe fiets heb ik een power2max vermogensmeter gezet. Erg gaaf om nu heel exact te kunnen inzien welke vermogens ik lever op de fiets en om op langere tijd te kunnen bepalen of een bepaalde vorm van training ervoor zorgt dat ik fitter wordt.

Nu ga ik nog enkele ritjes maken om een beetje inzicht en gevoel te krijgen welke vermogens overeenstemmen met wat voor inspanning en snelheid. Daarna zou ik een "FTP-test" willen afleggen en naar wat ik gelezen heb is een 20 minuten test de standaard (nadien dat vermogen vermenigvuldigen met een factor 0.9x om FTP te bekomen).

Ik ben woonachtig in België, regio Leuven. Na lang mijmeren kan ik echt geen locatie bedenken waar ik 20 minuten kan doorfietsen zonder tig kruisingen, lichten en andere hindernissen. Iemand een tip hoe een relatief goede inschatting te kunnen maken van FTP wanneer de standaard 20-minuten test erg lastig in praktijk te brengen is?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vaartdijk?
Maar een ftp test op de weg is notoir moeilijk. Je kan hem beter op een tacx mikken, of op vakantie naar een Alp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

94,6 kilometer op de teller. Had ook niet veel langer gemoeten. Water was al bij 80 kilometer op en het was érg warm en laatste stuk veel wind tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat bedoelen jullie eigenlijk met "kreeft"? :X
Gewoon dat je rood bent geworden door de zon?

[ Voor 28% gewijzigd door peakrever op 07-05-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Arthur-M. schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:24:
Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat bedoelen jullie eigenlijk met "kreeft"? :X
Gewoon dat je rood bent geworden door de zon?
Inderdaad. Dat je door de zon zo rood als een kreeft bent geworden :)

Vanmorgen was het heerlijk weer om te fietsen. Halverwege voor het eerst lek gereden dus meteen de vuurdoop om een binnenband te wisselen op het achterwiel.

Ik kwam er wel achter dat de ketting/cassette/enz vies is want door mijn nieuwe skills had ik een mooie afdruk van de kransjes op mijn bovenbeen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MortalPiso schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Inderdaad. Dat je door de zon zo rood als een kreeft bent geworden :)

Vanmorgen was het heerlijk weer om te fietsen. Halverwege voor het eerst lek gereden dus meteen de vuurdoop om een binnenband te wisselen op het achterwiel.

Ik kwam er wel achter dat de ketting/cassette/enz vies is want door mijn nieuwe skills had ik een mooie afdruk van de kransjes op mijn bovenbeen :+
Hoeft niet te betekenen dat t vies is hoor :) gewoon smeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Na afgelopen dagen te hebben gefietst en een kraakje/piepje vanuit het wiel te hebben gehoord toch op zoek gegaan. Tip van hier nagelopen maar helaas niets gevonden wat de aanleiding kon zijn. Fiets nu toch maar weggebracht naar de lbs. Die ging zoeken en maar gelijk een beurt van gemaakt. Is alles weer helemaal op en top als dit weer zich voort zet.

Nu alleen paar dagen geen fiets... Helaas maar waar dus anders genieten van het mooie weer😎

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43
@koentjuh1987: Tja, kraakjes/tikken. Het is zeker irritant, maar als het alleen maar een kraakje/piepje is dan zou ik met dit mooie weer mijn fiets niet wegbrengen. Voor je het weet hebben we weer winterweer. Genieten nu het kan ;)

Ik had zelf ook een tik. Gisteren zitten puzzelen wat het nu toch kon zijn. Bleek uiteindelijk toch (had hem al gecontroleerd) de snelspanner aan de achterkant te zijn. De bel maakte ook geluid, dus die heb ik maar met secondenlijm vastgemaakt (ik kan uiteraard nog gewoon bellen).

Vandaag (ondanks harde wind) heerlijk fietsweer. Hoop dat het weer nog even blijft aanhouden. Dan kan ik maandag even lekker op de fiets (met een omweg) naar het werk.

Ik rijd overigens met ongeveer 8 bar in mijn 25mm (79 kg). Ik had het in het verleden wat zachter, maar heb het gevoel dat dit wat makkelijker rolt. Comfort doen we niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
DeadLock schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:15:
Op mijn nieuwe fiets heb ik een power2max vermogensmeter gezet. Erg gaaf om nu heel exact te kunnen inzien welke vermogens ik lever op de fiets en om op langere tijd te kunnen bepalen of een bepaalde vorm van training ervoor zorgt dat ik fitter wordt.

Nu ga ik nog enkele ritjes maken om een beetje inzicht en gevoel te krijgen welke vermogens overeenstemmen met wat voor inspanning en snelheid. Daarna zou ik een "FTP-test" willen afleggen en naar wat ik gelezen heb is een 20 minuten test de standaard (nadien dat vermogen vermenigvuldigen met een factor 0.9x om FTP te bekomen).

Ik ben woonachtig in België, regio Leuven. Na lang mijmeren kan ik echt geen locatie bedenken waar ik 20 minuten kan doorfietsen zonder tig kruisingen, lichten en andere hindernissen. Iemand een tip hoe een relatief goede inschatting te kunnen maken van FTP wanneer de standaard 20-minuten test erg lastig in praktijk te brengen is?
Begin gewoon met data te verzamelen de komende weken.
Wil je FTP meten, zou ik toch een sportmedische keuring dit voorleggen (gecontroleerd, je gaat stevig kapot).

Heb je Strava (betalend member) dan bouwt zich met de tijd je vermogensgrafiek op

[ Voor 3% gewijzigd door NielsTn op 07-05-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34
Gisteren voor het eerst m'n vriendin op de racefiets gekregen. Fietsje gehuurd bij Belga Harkstede en 42,4 km getrapt in 1u55m. Ik vond dat ze het goed deed en ze had er ook plezier in.

Ik denk dat we rond gaan kijken naar een fiets voor haar. Ik zag bij 12gobiking deze: https://www.12gobiking.nl...otta-68-ltd-lady-105-2016

Afgemonteerd met 105 5700. Prima fiets zo op het eerste oog. Iemand nog andere opties <€900?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb 6bar voor en 6.5bar achter met 25mm (en 70kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Herrick schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:30:
@koentjuh1987: Tja, kraakjes/tikken. Het is zeker irritant, maar als het alleen maar een kraakje/piepje is dan zou ik met dit mooie weer mijn fiets niet wegbrengen. Voor je het weet hebben we weer winterweer. Genieten nu het kan ;)

Ik had zelf ook een tik. Gisteren zitten puzzelen wat het nu toch kon zijn. Bleek uiteindelijk toch (had hem al gecontroleerd) de snelspanner aan de achterkant te zijn. De bel maakte ook geluid, dus die heb ik maar met secondenlijm vastgemaakt (ik kan uiteraard nog gewoon bellen).

Vandaag (ondanks harde wind) heerlijk fietsweer. Hoop dat het weer nog even blijft aanhouden. Dan kan ik maandag even lekker op de fiets (met een omweg) naar het werk.

Ik rijd overigens met ongeveer 8 bar in mijn 25mm (79 kg). Ik had het in het verleden wat zachter, maar heb het gevoel dat dit wat makkelijker rolt. Comfort doen we niet aan :P
Heb donderdag en vrijdag al lekker gereden. Maar vertrouwde het niet dus fiets weggebracht. Woensdag weer terug.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:52:
Gisteren voor het eerst m'n vriendin op de racefiets gekregen. Fietsje gehuurd bij Belga Harkstede en 42,4 km getrapt in 1u55m. Ik vond dat ze het goed deed en ze had er ook plezier in.

Ik denk dat we rond gaan kijken naar een fiets voor haar. Ik zag bij 12gobiking deze: https://www.12gobiking.nl...otta-68-ltd-lady-105-2016

Afgemonteerd met 105 5700. Prima fiets zo op het eerste oog. Iemand nog andere opties <€900?
Die Gianni Motta heeft mijn vriendin daar ook bekeken. Uiteindelijk is ze gegaan voor de (even dure) Sensa Latina Tiagra 2016: op mijn aanraden omdat die 100% Tiagra 4700 is afgemonteerd (die andere fiets heeft een non series crankstel en remmen) en zij zelf vond de shifters veel fijner vasthouden (ze hebben dezelfde kleinere vorm van de duurdere 105 5800 en Ultegra 6800 shifters).

Fiets rijdt overigens heerlijk. De nieuwe Tiagra is zeker vergelijkbaar met de vorige 105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon eenn stuk buiten de stad gaan overal is wel een rondje te vinden. En je moet je toch warm fietsen Anders doe je 2-3x het zelfde rondje. Ok bochten kosten een paar watt. Maar of je nou 300 of 302 trapt dat maakt niet veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987

Is het niet een optie om buiten de bebouwde kom diverse lange rechtstonden te kunnen pakken? Meestal veel minder verkeer en weinig kruisingen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Als Nijmegenaar stond het hele weekend in het teken van de Giro. Vandaag even wezen kijken op de waalkade waar alle spulletjes voor de start uitgestald werden. Daar wordt je toch best hebberig van zeg. Vooral de Dogma's van Sky zijn echt waanzinnig mooie machines, maar de supersix van Cannondale in het felgroen is toch wel m'n favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DjVe schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:51:
Als Nijmegenaar stond het hele weekend in het teken van de Giro. Vandaag even wezen kijken op de waalkade waar alle spulletjes voor de start uitgestald werden. Daar wordt je toch best hebberig van zeg. Vooral de Dogma's van Sky zijn echt waanzinnig mooie machines, maar de supersix van Cannondale in het felgroen is toch wel m'n favoriet.
Als oud nijmegenaar wel leuk om te zien. Met name etappe van gisteren. Allemaal bekend terrein en zelf meermaals gefietst.

Vorig jaar wezen kijken bij finish LBL en dan komt ook al dat mooie spul voorbij. Prijstechnisch voor mij niet interessant maar wel mooi om te zien.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmiddag maar eens op pad gegaan met de racefiets. Jemig, wat was het afzien met die wind. Op een gegeven moment reed ik nog maar 21km/u.
Al met al een mooi rondje gemaakt van 86km, moet nog wel wennen aan de temperaturen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Harmen schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:33:
Vanmiddag maar eens op pad gegaan met de racefiets. Jemig, wat was het afzien met die wind. Op een gegeven moment reed ik nog maar 21km/u.
Al met al een mooi rondje gemaakt van 86km, moet nog wel wennen aan de temperaturen.
Was een venijnig windje inderdaad vandaag, maar voor de wind gaat dan altijd wel lekker. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Heb ook mijn rondje gedaan gisteren. Windje was zeker niet voor de poes. Lekker binnendoor tegen de wind en dan over de dijk in de rug. Dat was mooi koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond iets wat te zwaar gegeten, uurtje na het eten op de fiets gestapt.
Eerste uur ging redelijk goed, maar na een uur kreeg ik toch steeds meer last van me maag/buik.
Zat tegen misselijkheid aan.. Even kwartiertje pauze genomen en rustig naar huis gefietst.
Toch nog 50 kilometer binnen 2 uurtjes (excl pauze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 16:13

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Gister nog een rondje flevolang gefietst, maar halverwege liep ik met mn telefoon te klooien dus is de rit nu in 2 delen op strava beland... Doel om het hele kaartje in 1 rit te vangen blijft dus vooralsnog overeind ;)

was vanwege omstandigheden alweer een poosje(!) geleden dat ik een lange(re) rit had gemaakt, en hoewel de eerste drie uur met wind tegen helemaal niet tegen viel, merkte ik dat er na een uur of 4-5 totaal geen energie meer in mn benen zat... gelukkig was dit alleen nog wind mee, dus kon ik de zaak nog redelijk laten draaien, maar er is genoeg ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Voor het eerst een schuivertje gemaakt in de buurt van Eindhoven. Stom genoeg zag ik het echt ver van tevoren aankomen. Ik fietste op een smal fietspad naast een stuk onverhard, waar op een gegeven moment het fietspad in een bocht naar rechts over het stuk onverhard ging. Zoveel mogelijk geprobeerd af te remmen, waardoor uitieindelijk met een lullige 10km/u mijn achterwiel wegschoof. Geen blessures, maar wel op mijn achterderailleur gevallen en mijn shifters enigszins beschadigd. Het is een Sora groep die ik eingelijk sowieso wilde upgraden, dus die upgrade gaan we maar vervroegen.

De discussie is eerder ook al een beetje gevoerd, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een snelle upgrade. Ik wil naar 105 of Ultegra, maar ik zit met het probleem dat ik een 9 speed freehub heb. Ik ben daarom aan de ene kant aan het zoeken op marktplaats voor een SRAM red/ultegra 10speed, maar waar een maand geleden best veel advertenties waren, lijken ze allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen. Dus ik ben nu ook een beetje aan het kijken naar een nieuwe 105 11sp groep. Maar ik begin te vermoeden dat ik dan nieuwe wielen nodig heb omdat de 11sp freehub bodies niet compatibel zijn met assen/wielen waar een 10sp op gemonteerd is. Klopt dat een beetje? Ik heb nu de standaard giant wielen (SR-2 geloof ik), dus die kunnen eigenlijk ook wel een upgrade gebruiken.

En omdat er altijd best goed advies komt van dit forum ook maar de directe vraag: wat zouden jullie doen? Ik hou van mijn frame, dus dat wil ik eignenijk niet inruilen. Maar wat zouden jullie kiezen tussen:
  • zoeken naar een tweedehands 10sp ultegra
  • nieuwe wielen en nieuwe 105

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:07
Lullig schuivertje inderdaad. Kan gebeuren :)

Uit je lijstje? 11 speed 105-groep. Anytime :) Kosten zullen door de wielset wel hoger liggen maar daar rep je niet over ;) De 5800-groep schurkt dicht tegen de 6800 groep aan qua kwaliteit en afwerking.

Je hebt dan overigens geen triple mogelijkheid meer maar ik weet niet of dat een nadeel is voor je. Je kunt ook kijken hoe de nieuwe Tiagra-groep je bevalt, schijnt ook een mooie groep te zijn. (Niet zelf beoordeeld)

SRAM Red is overigens een niveau hoger dan Ultegra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets te pragmatisch gedacht, maar als de shifters nog goed werken, waarom niet alleen de achterderailleur vervangen? Een Sora-achterderailleur kost je 25 euro. Shifters beschadigen toch altijd wel een keer. Als het alleen de rubbers zijn, dan kun je die desnoods ook nog vervangen voor nog geen tientje.

Als je sowieso wilt upgraden zou ik voor 105 5800 gaan, hands down.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 10:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoewe
kwakke01 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:47:
Gister nog een rondje flevolang gefietst, maar halverwege liep ik met mn telefoon te klooien dus is de rit nu in 2 delen op strava beland...
Download de GPX-files van beide ritten van Strava, en delete de rides daarna. Upload je de GPX-files naar onderstaande website, die merged ze voor je, en dan kan je dat bestand weer uploaden naar Strava. :)

http://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Ruud schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:19:
Lullig schuivertje inderdaad. Kan gebeuren :)

Uit je lijstje? 11 speed 105-groep. Anytime :) Kosten zullen door de wielset wel hoger liggen maar daar rep je niet over ;) De 5800-groep schurkt dicht tegen de 6800 groep aan qua kwaliteit en afwerking.

Je hebt dan overigens geen triple mogelijkheid meer maar ik weet niet of dat een nadeel is voor je. Je kunt ook kijken hoe de nieuwe Tiagra-groep je bevalt, schijnt ook een mooie groep te zijn. (Niet zelf beoordeeld)

SRAM Red is overigens een niveau hoger dan Ultegra.
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:20:
Misschien iets te pragmatisch gedacht, maar als de shifters nog goed werken, waarom niet alleen de achterderailleur vervangen? Een Sora-achterderailleur kost je 25 euro. Shifters beschadigen toch altijd wel een keer. Als het alleen de rubbers zijn, dan kun je die desnoods ook nog vervangen voor nog geen tientje.

Als je sowieso wilt upgraden zou ik voor 105 5800 gaan, hands down.
Thanks voor de input beiden. Shifters hebben wel een klap gehad, er is van dat plastic afgebroken om en bij die Sora-kijkvenstertjes en er loopt een stukje rem ergens aan. Ik denk dat ik ze wel zou kunnen fixen, maar ik had sowieso al besloten de set aan het einde van dit seizoen te upgraden aangezien hij wel een beetje opgefietst raakt en ik het niet de moeite vind de groep bij te houden.

Ondertussen al een paar 105 groepen en 11sp wielen met schappelijke prijzen gevonden, dus ik denk dat ik gewoon mijn vakantiegeld er tegenaan ga gooien.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Sjoewe schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:20:
[...]

Download de GPX-files van beide ritten van Strava, en delete de rides daarna. Upload je de GPX-files naar onderstaande website, die merged ze voor je, en dan kan je dat bestand weer uploaden naar Strava. :)

Thanks! die kende ik nog niet... als ik dat geweten had, had ik alsnog het laatste hoekje van het eiland ook gefietst... naja, dat kan altijd nog een keertje; was al brak genoeg na 140 km ^^

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Sjoewe schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:20:
[...]

Held! Hier heb ik een keer naar lopen zoeken maar nooit kunnen vinden wat echt goed werkte.

Gister een mooi stukje aan het fietsen geweest maar de wind viel vies tegen. Vooral op het einde een stukje pal tegen die me nekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik heb thuis geen pomp met bar meter, dus ik deed het oppompen altijd op gevoel. Gisteren was ik bij een fietsmaat die wel een normale pomp met meter heeft.. wat blijkt; voor fietste ik op ongeveer 4 bar en achter op 5.5. Dat terwijl ik 89kg ben en dus eigenlijk net onder de 9 achter en 8.5 voor moet fietsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij 'op gevoel' altijd met 4 / 5,5 bar hebt gefietst, en dat ging prima, waarom zou je jezelf dan pijnigen om op 8,5 / 9 bar te gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
9 en 8,5 lijkt me wel wat veel, en 4 wat weinig, wat voor mm banden heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 21:03

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:49:
Als jij 'op gevoel' altijd met 4 / 5,5 bar hebt gefietst, en dat ging prima, waarom zou je jezelf dan pijnigen om op 8,5 / 9 bar te gaan rijden?
Omdat 4 bar gewoon te weinig is, ook al 'voelt' het goed als je met je vingers voelt :)
Wellicht dat hij niet 'harder' durfde te gaan omdat het al zo 'hard' voelde?

Op je dunne racefietsbanden zal toch zeker 6 bar in moeten... De profs rijden allemaal met 10 bar in hun bandjes. Maar goed, zij geven niet om comfort, slechts om 'zo snel mogelijk'. Dus het gestuiter op de weg nemen ze voor lief...

Ik ben 72 kg en heb er rond de 8 bar in zitten altijd. Althans, vlak na het pompen en eens in de zoveel tijd pomp ik weer en dan zie ik dat er toch wel flink wat uit is gegaan. Dus gemiddeld zal ik wel op 7 bar rijden...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Gister mijn persoonlijke record verbeterd!
Van Enschede naar Abtwerpen.

Gps recorde de eerste 10km niet goed en daarna was hij in den bosch leeg.... Nog geen 160km op de teller dus.

De rest dus op de fietsborden gereden.
Totale afstand van 270km.

Was om ~6 uur vetrokken dus heb lekker veel frisse uren meegepakt, maar in de middag ging de meter op de garmin toch naar 33 graden :o

Richting den bosch begon ik ontzetten last te krijgen van mijn rug (zoals altijd) :( en begonnen mijn luchtwegen te irriteren, mijn lichaam was aardig op.
Daarom dan toch even een flinke stop gedaan. Wonder boven wonder begon mijn lichaam wat te herstellen en ben ik op mn tandvlees de laatste 100km doorgekomen.
Gelukkig had ik de wind toch een groot deel van de rit schuin in de rug, dat hielp wel lekker.

Bedenken dat mijn oude pr 150km was, ben ik hier wel eeg trots op!

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Galois schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:59:
[...]

Omdat 4 bar gewoon te weinig is, ook al 'voelt' het goed als je met je vingers voelt :)
Wellicht dat hij niet 'harder' durfde te gaan omdat het al zo 'hard' voelde?

Op je dunne racefietsbanden zal toch zeker 6 bar in moeten... De profs rijden allemaal met 10 bar in hun bandjes. Maar goed, zij geven niet om comfort, slechts om 'zo snel mogelijk'. Dus het gestuiter op de weg nemen ze voor lief...

Ik ben 72 kg en heb er rond de 8 bar in zitten altijd. Althans, vlak na het pompen en eens in de zoveel tijd pomp ik weer en dan zie ik dat er toch wel flink wat uit is gegaan. Dus gemiddeld zal ik wel op 7 bar rijden...
10 bar is een beetje overdreven hoor: http://www.bikeradar.com/...-days-of-tour-tech-41808/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:49:
Omdat ik eigenlijk helemaal niet heel lekker fietste, ik voelde dat ik teveel weerstand had. De wegen in mijn regio zijn over het algemeen goed te noemen, veel glad asfalt en ik rij eigenlijk niet met regen. Dus ik kan ook gewoon harde banden gebruiken.

Ik wist echter niet hoeveel ik er nog bij kon pompen (voor voelde ik natuurlijk wel dat er ruimte was), dus ik durfde er niet teveel bij te gooien.

Ik ben benieuwd hoe 9 gaat rijden, ik gok zo dat ik rond de 8 zal blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
s0ulmaster schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:00:
Gister mijn persoonlijke record verbeterd!
Van Enschede naar Abtwerpen.

Gps recorde de eerste 10km niet goed en daarna was hij in den bosch leeg.... Nog geen 160km op de teller dus.

De rest dus op de fietsborden gereden.
Totale afstand van 270km.
Keurige afstand! Maar ik neem aan dat je een beetje had kunnen zien aankomen hoe lang je GPS het volhoudt, dus misschien dat een powerbank geen overbodige luxe was geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Overtuigd :)
Dat was iets wat ik onthouden had 'profs zo hard mogelijk'. Klinkt ook logisch en mijn banden kunnen tot 10 bar, vandaar...
Ircghost schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:10:
[...]

Omdat ik eigenlijk helemaal niet heel lekker fietste, ik voelde dat ik teveel weerstand had. De wegen in mijn regio zijn over het algemeen goed te noemen, veel glad asfalt en ik rij eigenlijk niet met regen. Dus ik kan ook gewoon harde banden gebruiken.

Ik wist echter niet hoeveel ik er nog bij kon pompen (voor voelde ik natuurlijk wel dat er ruimte was), dus ik durfde er niet teveel bij te gooien.

Ik ben benieuwd hoe 9 gaat rijden, ik gok zo dat ik rond de 8 zal blijven hangen.
Ik vind 4 bar net zo 'hard' aanvoelen als 8 bar (als ik erin knijp dan).

Maar even een andere vraag, nu we het toch over banden hebben.
Ik rijd al jaren op Schwalbes. De enige reden is eigenlijk 'tevreden en doe ik al jaren'. Enige waar ik minder tevreden over ben, is de levensduur van deze banden.

Op mijn racefiets heb ik op de Schwalbe Ultremo, daarna nog de Ultremo Zx en momenteel zit de Schwalbe One eronder.

Ik vond de Ultremo's altijd wel snel slijten. Nu heb ik zo'n 1500 km de Schwalbe Ones eronder. Schwalbe zelf zegt over deze band: "Onze top wedstrijdband Schwalbe One gaat in de regel tussen de 3.000 en 7.000 kilometer mee."

Ik vind die van mij al behoorlijk wat slijtage hebben. Hij zal nog wel meegaan, maar hier en daar zie ik toch scheurtjes. Zie bv. de foto hieronder (niet helemaal scherp, maar scheurtje goed te zien).

Ik 'verzorg' mijn banden niet. Zo haal ik de spanning er nooit af of zo.

Eigenlijk kijk ik uit naar een ander merk. Eens wat anders proberen. Iemand advies hierover? Een band met goede prestaties en toch slijtvast.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J213r24KZSQ2qpZR1GUNt1Y9/full.jpg

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Continental Grand Prix 4000S II is wel redelijk onomstreden de 'beste' allround clincher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Ircghost schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:10:
[...]

check ook even je bb's voor de druk; daar staat meestal ook een range op die goed voor ze is. Zo geeft conti voor de 4seasons 7.5-8.5 bar aan; voor probeer ik altijd 1/2 bar minder in de band tepompen als achter, dus ik rijd met 7.5 voor en 8 achter. 9 bar lijkt me idd wel veel, maar als je buitenband het aankan zou ik het gewoon lekker doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Sjoewe schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:32:
Continental Grand Prix 4000S II is wel redelijk onomstreden de 'beste' allround clincher.
op het asfalt heb je daarin wss gelijk; als je veel voorjaarsklassiekers wil rijden en dus ook hier en daar wat kasseienstrookjes meepakt, kan je wellicht de 4 seasons overwegen.

linkje naar een review van mantel voor de 4 seasons -->
https://www.mantel.com/bl...and-prix-4-season-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Over banden oppompen gesproken, ik heb sinds vorig jaar de SKS Rennkompressor met de messing kop. Is het normaal dat als je de pomp aansluit er wat lucht uit de band gaat waardoor de druk gelijk een stuk lager is dan voor het aansluiten op het ventiel? Want de meter geeft dan altijd maar een bar of 4 aan, terwijl ik altijd oppomp tot 7,5. Ook als ik de pomp lostrek van het ventiel hoor ik een flink gesis, dat is denk ik (hoop ik) de lucht die nog in de slang van de pomp zit?

[ Voor 10% gewijzigd door Tourniquet op 09-05-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 27-09 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

Zo, terug van 2 dagen fietsen in de Ardennen. Zaterdag de Waalse Pijl. 127 maar werd 135 vanwege bordjes die niet goed stonden. Pfff pittig hoor. Met alles boven de 5% was m'n hartslag totaal niet meer te houden. Laat staan toen de 17% in beeld kwam... 1e keer dat ik een stuk heb gelopen. Maar wel een mooie tocht!

Gister nog even een uitrij-rondje gedaan van 70km. Deze keer wat minder heftige klimmetjes, hoewel de Rossier vanuit Spa toch stiekem best de moeite waard is zo op dag 2 daar in de buurt.

Wel blij dat ik nu nog even rondje op fatsoenlijk asfalt kan gaan maken :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tourniquet schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:52:
Over banden oppompen gesproken, ik heb sinds vorig jaar de SKS Rennkompressor met de messing kop. Is het normaal dat als je de pomp aansluit er wat lucht uit de band gaat waardoor de druk gelijk een stuk lager is dan voor het aansluiten op het ventiel? Want de meter geeft dan altijd maar een bar of 4 aan, terwijl ik altijd oppomp tot 7,5. Ook als ik de pomp lostrek van het ventiel hoor ik een flink gesis, dat is denk ik (hoop ik) de lucht die nog in de slang van de pomp zit?
Bij het aan/afkoppelen ontsnapt altijd wel wat lucht, maar niet van 7.5 naar 4 bar. Mogelijk moet je je pomp of manometer even nakijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Microkid schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:59:
[...]

Bij het aan/afkoppelen ontsnapt altijd wel wat lucht, maar niet van 7.5 naar 4 bar. Mogelijk moet je je pomp of manometer even nakijken.
Volgens mij meet de manometer van de pomp de druk die de pomp nodig heeft om er lucht in te doen. Dus als je 'm aankoppelt, maat hij niet de juiste waarde. Je zult eerst een paar keer moeten pompen en dan meet hij hoeveel druk er nodig is om lucht in de band te krijgen.

Bij het loskoppelen, mits je dat snel doet, zal er een te verwaarlozen hoeveelheid lucht ontsnappen.

Ik heb ook de Rennkompressor en ben erg tevreden! Mooie pomp!
(ik heb jarenlang een Halfords plastic ding gehad... wat een onding! Ben blij dat hij de kliko in is gegaan... :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
wackmaniac schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:27:
[...]

Keurige afstand! Maar ik neem aan dat je een beetje had kunnen zien aankomen hoe lang je GPS het volhoudt, dus misschien dat een powerbank geen overbodige luxe was geweest :)
Misschien heb je een punt, maar powerbank was net stuk gegaan dus had er geen, en was wel een beetje verbaasd dat die binnen 10 uur leeg was....

Edit: na zo'n lange rit wel erg last van mn kont.
Wat voor zadel gebruiken jullie als je lange afstanden? Heb atm een flite evolution 3 carbon zadel. Niet zacht, maar wel een hele flexiebele kom

[ Voor 18% gewijzigd door s0ulmaster op 09-05-2016 13:22 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Galois schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:05:
[...]

Volgens mij meet de manometer van de pomp de druk die de pomp nodig heeft om er lucht in te doen. Dus als je 'm aankoppelt, maat hij niet de juiste waarde. Je zult eerst een paar keer moeten pompen en dan meet hij hoeveel druk er nodig is om lucht in de band te krijgen.

Bij het loskoppelen, mits je dat snel doet, zal er een te verwaarlozen hoeveelheid lucht ontsnappen.

Ik heb ook de Rennkompressor en ben erg tevreden! Mooie pomp!
(ik heb jarenlang een Halfords plastic ding gehad... wat een onding! Ben blij dat hij de kliko in is gegaan... :))
Oké, dan zal het wel goed zijn. Ik pomp meestal om de 2-3 ritten en dat kost dan altijd zo'n 10-15 pompen om de druk (volgens de manometer) weer goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Sjoewe schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:32:
Maar die slijt niet minder of sneller dan de schwalbes die genoemd worden (ik heb alle genoemde banden gehad). Misschien dat de verwachting ook niet helemaal reeel is. Banden kunnen gewoon al beschadigingen hebben na 1500km, ligt er net aan waar je overheen rijdt. De slijtage zit hem ook niet zo zeer in scheurtjes, putjes en kleine gaatjes, maar in het verdwijnen van het rubber. Je ziet dat aan het loopvlak dat 'vierkant' wordt (platter) en het verdwijnen van eventuele slijtindicatoren (op de conti's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:07
MrAngry schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Maar die slijt niet minder of sneller dan de schwalbes die genoemd worden (ik heb alle genoemde banden gehad). Misschien dat de verwachting ook niet helemaal reeel is. Banden kunnen gewoon al beschadigingen hebben na 1500km, ligt er net aan waar je overheen rijdt. De slijtage zit hem ook niet zo zeer in scheurtjes, putjes en kleine gaatjes, maar in het verdwijnen van het rubber. Je ziet dat aan het loopvlak dat 'vierkant' wordt (platter) en het verdwijnen van eventuele slijtindicatoren (op de conti's).
Inderdaad, kleine toevoeging nog. Als je met een te zachte band rijdt zul je meer wrijving hebben tussen loopvlak en ondergrond. Dus een verhoogde slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou bijvoorbeeld een ritje kunnen doen en daarbij 2 inspanningen doen op een verschillend vermogen (wel boven je omslagpunt) totdat je sterretjes ziet met daartussen zo'n 30 minuten rustig aan doen. Dan je ritje in xertonline gooien en je zal een redelijk goede schatting krijgen van de omslagpunt. Ter verificatie kan je het ritje daarna nog in de nieuwe 4.0 versie van Golden Cheetah gooien en de CP/W' solver gebruiken.

Hoe dat laatste moet zie je hier:
https://vimeo.com/160627324
https://vimeo.com/159097412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tourniquet schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:36:
[...]
Oké, dan zal het wel goed zijn. Ik pomp meestal om de 2-3 ritten en dat kost dan altijd zo'n 10-15 pompen om de druk (volgens de manometer) weer goed te krijgen.
Dat lijkt mij echt veel. Ik pomp 1x per week en het drukverlies is dan meestal niet meer dan 0.5 bar. 2-3x pompen en hij zit weer op 8.0 bar. Nu weet ik niet hoeveel druk die SKS per pomp levert, maar 10-15 klinkt echt veel. Voelen je banden zacht aan na 2-3 ritten? Hoe hard pomp je ze op?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Microkid schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Dat lijkt mij echt veel. Ik pomp 1x per week en het drukverlies is dan meestal niet meer dan 0.5 bar. 2-3x pompen en hij zit weer op 8.0 bar. Nu weet ik niet hoeveel druk die SKS per pomp levert, maar 10-15 klinkt echt veel. Voelen je banden zacht aan na 2-3 ritten? Hoe hard pomp je ze op?
Nee echt zacht voelen ze ook niet, het is niet zo dat ik dan op zachte banden aan het rijden ben ofzo. Daarom heb ik het idee dat er wat lucht ontsnapt bij het aankoppelen van de kop op het ventiel. Misschien is 10-15 pompen wat te hoog ingeschat, ik zal volgende keer eens tellen. ;) Ik pomp meestal tot zo'n 7,5 a 8 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Crazy D schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:52:
Zo, terug van 2 dagen fietsen in de Ardennen. Zaterdag de Waalse Pijl. 127 maar werd 135 vanwege bordjes die niet goed stonden. Pfff pittig hoor. Met alles boven de 5% was m'n hartslag totaal niet meer te houden. Laat staan toen de 17% in beeld kwam... 1e keer dat ik een stuk heb gelopen. Maar wel een mooie tocht!

Gister nog even een uitrij-rondje gedaan van 70km. Deze keer wat minder heftige klimmetjes, hoewel de Rossier vanuit Spa toch stiekem best de moeite waard is zo op dag 2 daar in de buurt.

Wel blij dat ik nu nog even rondje op fatsoenlijk asfalt kan gaan maken :)
Zaterdag ook de waalse pijl gedaan, dan de 204 km, was mijn eerste tocht van dit jaar waar klimmen langer dan een kilometer in voorkwamen, dus moest er even terug in komen. Maar het ging op zich goed en heb hem in iets meer dan 8 uur gefietst, zonder me helemaal kapot te rijden.

Het asfalt in Wallonië is inderdaad af en toe verschrikkelijk slecht. Maar het was heerlijk weer en mooi fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01

Ik woon bij Aarschot. Als je langs op de dijk van de Demer rijdt tussen Betekom en Werchter, heb je 6.7 km aan ononderbroken weg.
Als je vertrekt vanaf het begin van de dijk in Aarschot tot Werchter heb je zelfs 10.4 km met maar 2 kruispunten.

Langs andere rivieren/kanalen heb je waarschijnlijk iets vergelijkbaars.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-09 16:58
Vanochtend rondje Rotterdam -- Oud-Beijerland -- 's Gravendeel -- Rotterdam gedaan. Heerlijk weer, wel veel wind. Wind waaide op de dijken het rechteroor in en linkeroor uit (vrij naar Maarten Ducrot). Toch blijft die kleffe hitte in NL geen pretje.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
http://www.rondevan12.nl/

Voor de kilometervreters hier interessant wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Het is de langste racefiets toertocht van Nederland
Eh nee ;) :

http://www.mrpbp.nl/pagina69.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wow, die site past zo in het "web 1.0" topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Tourniquet schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:12:
[...]

Wow, die site past zo in het "web 1.0" topic. :P
Lol, was niet de enige die het zag. Wel css overigens

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
http://www.fiets.nl/2016/...-trapte-tom-proloog-giro/

Mooi stukje om te lezen. Wat een vermogen trappen die gasten weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Haha, ik kan me herinneren dat ik die een keer genoemd heb. Je hebt hem toch gebookmarked :P Ga je ook meedoen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pffff net weer een stukje gefietst...Te irritant...na ongeveer 40km krijg ik last van m'n onderrug. Twijfel nog of het echt spieren zijn of m'n nieren aangezien mijn drink patroon nogal eens euhm, erg slecht kan zijn :X

Als ik afstap zakt het snel weer weg maar prettig is het niet. Zal vast te maken hebben met mijn nieuwe schoenen maar kan niets zinnigs erover icm. het afstellen vinden. Het is overigens beide kanten van m'n rug :(

Iemand een idee/tip? enige wat ik zelf kan bedenken is dat ik het idee heb dat m'n zadel omhoog moet maar met wat toertochten voor de deur weet ik niet of het handig is daarmee te gaan experimenteren. Kan het ook gewoon gewenningspijn zijn omdat het lichaam aan een iets andere houding gewend is ?

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic