Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.800 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lekker malen op een Snelle Jelle wanneer je naar adem happend door de polder knalt. :+

It all depends... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb ook de Giro toertocht gereden, vanuit Papendal. Inclusief uit en thuis kwam ik op 202km met net geen 30 gemiddeld. Eerste 200+ eindelijk :*)
Ik had dit jaar pas drie ritjes gedaan op de racefiets en die waren onder de 90km, dus het viel niet mee. De laatste 60km werd het eindelijk warm, waardoor ik toch ineens te weinig gedronken bleek te hebben. Slap gevoel en hoofdpijn dus :( . Vanaf Nijmegen snel anderhalve bidon naar binnen gegooid en een cola bij de finish, dat hielp.
Ik vond het verder trouwens meevallen met de kou, kwestie van weerbericht in de gaten houden en goed erop kleden. Ik had twee ondershirts aan en een koersshirt, plus arm en beenstukken en dunne overschoenen tegen de wind en een buff om mijn nek: Afbeeldingslocatie: http://www.aktiefoto.nl/evenementen/20160501-girogelderland/originelen/gg16-1832.jpg Dat kon vanaf Nijmegen mooi in de achterzakken.

Ik vond de route overigens helemaal niet saai. De Veluwe + Posbank en het stuk naar Nijmegen kende ik al en dat vind ik mooie stukken, maar in het Oosten, vanaf Deventer naar Zutphen was ik nooit geweest en het viel me mee dat het best groen was daar. Ik vond het lekker rijden.

Het enige dat ik waardeloos vond was het stuk naar en door Apeldoorn, gevaarlijk inderdaad. Veel te smal om met alle afstanden tegelijk overheen geperst te worden. Ik was ook liever om Apeldoorn heen gereden. Was ook beter geweest voor het gemiddelde ;) .

Al met al leuk dagje gehad, gesponsord door de baas 8)

[ Voor 3% gewijzigd door TheLemon op 03-05-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-09 16:58
Vanaf welke afstanden gaan de meeste van jullie eigenlijk pas eten? Ik fiets vaak max 1 - 1,5 uur en eet ik iets erna. Het verschilt natuurlijk erg per persoon, maar vanaf welke afstanden moet je er vanuit gaan dat je eten meeneemt?

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:25
TheLemon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:28:
Ik heb ook de Giro toertocht gereden, vanuit Papendal. Inclusief uit en thuis kwam ik op 202km met net geen 30 gemiddeld. Eerste 200+ eindelijk :*)
Ik had dit jaar pas drie ritjes gedaan op de racefiets en die waren onder de 90km, dus het viel niet mee.

[...]
Poe, dat doe je goed dan! Drie ritjes en dan gelijk 200+ km _/-\o_

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:10
LuPo schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:22:
Een ontbijtkoek, kruidkoek, mueslireep, banaan o.i.d. werkt ook prima en is imho een stuk beter te pruimen dan al die gels bij elkaar.
Zou het normaal gesproken grotendeels met je eens zijn, maar als handbiker is het niet heel handig om iets langere tijd in je hand te moeten houden en rustig weg te kauwen. Ik moet snel iets tot me kunnen nemen als ik niet weer stil wil gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 11:59
Een ( kale ) Garmin 810 kost nu € 249,-- is dat nu idd erg goedkoop ?

Dit ; http://www.fietscomputers...4224/garmin-edge-810.html

Zelfde prijs ook bij Futurum ; http://www.futurumshop.nl/garmin-edge-810-gps.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35
koentjuh1987 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 06:48:
Zijn er nog deelnemers aan de klimclassic van donderdag? Volgens mij min of meer hetzelfde parcours als bij de alternatieve van 2 weken terug?
Ik ga de klimclassic rijden, twijfel nog tussen de 170 km en 116 km.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16
Gnosis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:30:
Vanaf welke afstanden gaan de meeste van jullie eigenlijk pas eten? Ik fiets vaak max 1 - 1,5 uur en eet ik iets erna. Het verschilt natuurlijk erg per persoon, maar vanaf welke afstanden moet je er vanuit gaan dat je eten meeneemt?
Vanaf een ritduur >2 uur meestal (en dan begin ik na een uur al te eten), maar het hangt ook van het moment van de dag af. Heb ook weleens na 90 minuten zonder energie gezeten na een lange werkdag. Het is dus verstandig om altijd iets bij je te hebben.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:19
Altijd iets meenemen, of je het gebruikt zie je dan wel weer...

Ik heb afgelopen weekend rondje Markermeer gedaan op 1 chocoladereep van de Decathlon en een Breaker Banaan... Maar soms heb ik bij een rondje van een uur al een reepje nodig.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 19:49

DjVe

Hatsaflats!

TheLemon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:28:
Ik had dit jaar pas drie ritjes gedaan op de racefiets en die waren onder de 90km, dus het viel niet mee. De laatste 60km werd het eindelijk warm, waardoor ik toch ineens te weinig gedronken bleek te hebben. Slap gevoel en hoofdpijn dus :( . Vanaf Nijmegen snel anderhalve bidon naar binnen gegooid en een cola bij de finish, dat hielp.
Ik vond het verder trouwens meevallen met de kou, kwestie van weerbericht in de gaten houden en goed erop kleden. Ik had twee ondershirts aan en een koersshirt, plus arm en beenstukken en dunne overschoenen tegen de wind en een buff om mijn nek: [afbeelding] Dat kon vanaf Nijmegen mooi in de achterzakken.

Ik vond de route overigens helemaal niet saai. De Veluwe + Posbank en het stuk naar Nijmegen kende ik al en dat vind ik mooie stukken, maar in het Oosten, vanaf Deventer naar Zutphen was ik nooit geweest en het viel me mee dat het best groen was daar. Ik vond het lekker rijden.

Het enige dat ik waardeloos vond was het stuk naar en door Apeldoorn, gevaarlijk inderdaad. Veel te smal om met alle afstanden tegelijk overheen geperst te worden. Ik was ook liever om Apeldoorn heen gereden. Was ook beter geweest voor het gemiddelde ;) .

Al met al leuk dagje gehad, gesponsord door de baas 8)
Reed jij in een groepje met allemaal dezelfde e-focus kleding? Zo ja, dan hebben we een behoorlijke tijd in dezelfde groep gereden (vanaf Apeldoorn tot Deventer) tot in Deventer iemand een behoorlijke smakkerd maakte. Daarna heb ik jullie volgens mij nog gezien bij de bevoorrading net na Zutphen :o
Ik probeer eigenlijk elk uur wel iets te eten. Bij langere tochten krijg ik aan het einde wat meer honger en kan het frequentie iets verder oplopen. Ik zou gewoon altijd een koekje meenemen (of desnoods een zakje winegums).

[ Voor 13% gewijzigd door DjVe op 03-05-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Ik neem in ieder geval altijd een banaan mee. Niks zo irritant als halverwege de hongerklap krijgen (been there)! En boven de 2u moet je wel wat mee mee nemen. Al is vooraf, 's ochtends en(!) 's avonds, flink eten minstens zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Schijfremmen zijn niet scherp:

http://racefietsblog.nl/schijfremmen-zijn-niet-scherp-video/

Ik merk ook bij de schijfremmen van m'n eigen fiets dat je er waarschijnlijk onder een heel erg rare hoek, of met extreem veel snelheid er tegen aan moet komen voordat het echt schade aan kan richten.

En hier het effect op een ploeg van het verbieden van schijfremmen door de UCI:
http://nos.nl/artikel/209...overuren-bij-roompot.html

[ Voor 21% gewijzigd door JorisM op 03-05-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Positron schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:56:
Ik bestel regelmatig deze pakketten van High5.

[afbeelding]

Kost ongeveer 8 euro voor een doos en dan heb je 11 gels, een energy bar, wat poeders, electrolyte tabs, enzovoorts. Eigenlijk bestel ik het vooral voor de gels, maar al die andere spulletjes zijn handig om mee te nemen. Hoef je thuis geen poeder over te gieten.

Inmiddels heb ik wel voldoende bidons trouwens. :+
Thnx voor de tip!

Heb zo zonet ook maar even besteld. Ben nu wat aan het experimenteren met sportvoeding en dit is een mooie manier om goedkoop wat verschillende middelen uit te proberen 8)

Wel jammer dat je bij Wiggle een paar dagen moet wachten voordat 't binnen is, maar ze zijn dan wel de goedkoopste met dit spul (bij veel andere winkels is het 2 keer zo duur).

@Positron Is dit een blijvende aanbieding bij Wiggle of een tijdelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

MrAcid schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:26:
Lekker malen op een Snelle Jelle wanneer je naar adem happend door de polder knalt. :+

It all depends... :)
Tenzij je een wedstrijd rijdt, zou je natuurlijk 1 minuutje iets rustiger aan kunnen doen... Snelheid is een keuze 8) (maar goed ik ben dan ook een a-typische renner voor wie z'n gemiddelde geen ene reet uitmaakt....).
Ligt eraan. Hoe uitgebreid was het ontbijt, hoe laat fiets ik, hoe intensief, hoe langt. Anderhalf uur fietsen sowieso zelden met eten, dan eet ik voor die tijd wel ff een banaan of zo. Als het een lange tocht is, probeer ik na 1-1,5 uur wel alvast wat te gaan eten, om te voorkomen dat je later met honger komt te zitten.... Maar ik neem sowieso altijd wat mee. Beter mee verlegen dan om verlegen zou m'n stiefpa zeggen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voor wie regelmatig zijn fiets uit elkaar haalt en het zadel opnieuw af moet stellen, misschien interessant: http://www.klimtijd.nl/we...llen-zadel-met-nieuwe-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Crazy D schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:31:
Maar ik neem sowieso altijd wat mee. Beter mee verlegen dan om verlegen zou m'n stiefpa zeggen.
Precies, en als het niet voor jezelf is, dan help je er wel een ander mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Trouwens voor wie nog in de markt is voor een goedkope instapfiets, of een winterbeater, Decathlon heeft met de B'Twin Ultra 700 AF maybe wel de beste racefiets onder de 1000 euro in de markt gezet. Full 11-speed 105, direct mount remmen, carbon voorvork en hij ziet er ook nog best okay uit ook. Reviews zijn ook erg positief:

http://www.cyclingweekly....es/btwin-ultra-700-af-105
http://road.cc/content/te...6-just-btwin-ultra-700-af

En nee ik werk niet eens voor de Decathlon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een RS500 crankstel en dus geen volledige 105. Op het crankstel valt natuurlijk ook de meeste besparing te behalen en dat heeft men nodig om onder die magische grens van 1000 euro te komen.

Voor 999 euro heb je bij Canyon een Endurace die wél 100% 105 5800 is en bovendien bijna een kilo minder weegt.

Verder is het natuurlijk wel een mooie instapfiets, alleen het is niet de állerbeste aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Bulls harrier volledig 105 5800 heb ik ook voor onder de 1000 gekocht, precies zelfde specs, dus het kan zeker wel. Ook met direct mount 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

DjVe schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:09:
[...]

Reed jij in een groepje met allemaal dezelfde e-focus kleding? Zo ja, dan hebben we een behoorlijke tijd in dezelfde groep gereden (vanaf Apeldoorn tot Deventer) tot in Deventer iemand een behoorlijke smakkerd maakte. Daarna heb ik jullie volgens mij nog gezien bij de bevoorrading net na Zutphen :o
Klopt, met z'n vieren. Die gast viel lelijk idd, ik was meteen bij hem. Vroeg hoe het ging, maar hij lag nog een paar minuten te puffen. Alleen schaafwonden volgens mij, ik zag hem een uur later weer fietsen iig. Intussen was ik lekgereden, dus kwam ze weer tegen bij die bevoorrading idd.

De test met schijfremmen in het profpeloton wordt, na wat kleine aanpassingen, binnenkort weer voortgezet trouwens. Logisch ook, dat is niet tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 11:42
donleone83 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 07:11:
[...]
Als de advertentie was geweest: "12 gels for a fiver" was je waarschijnlijk wel enthousiast geweest.
Dan was het inderdaad prima geweest, maar niet adverteren met gratis als het dat niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Van plan binnenkort een nieuwe helm te kopen, laatst een POC octal gepast en die zat wel erg goed, iemand deze kleur al eens in levende lijve gezien; https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

Ik kom er nu niet aan uit of ik hem mooi vind of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisM schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:18:
Schijfremmen zijn niet scherp:

http://racefietsblog.nl/schijfremmen-zijn-niet-scherp-video/

Ik merk ook bij de schijfremmen van m'n eigen fiets dat je er waarschijnlijk onder een heel erg rare hoek, of met extreem veel snelheid er tegen aan moet komen voordat het echt schade aan kan richten.

En hier het effect op een ploeg van het verbieden van schijfremmen door de UCI:
http://nos.nl/artikel/209...overuren-bij-roompot.html
Deze "test" bewijst natuurlijk niets hè. Zo zacht wrijf je er niet overheen als je er met 40km/h op fietst. Hij moet er met zijn blote scheenbeen tegenaan schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 21:12
Tja, doe dat bij het grote blad en je hebt ook een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99% van de tijd worden de tanden van het grote blad bedekt door de ketting, dus dat leidt niet zo snel tot grote vleeswonden. Bovendien staat het grote blad stil zodra je niet meer trapt, en heeft het ook geen (nouja, nauwelijks) eigen momentum. Een draaiend achterwiel op 45 km/u daarentegen, blijft wel eventjes stevig doordraaien, ook al ligt de fiets zelf al op de grond.

Ik was toevallig vanmorgen nog bij de fietsenmaker, en tijdens het wachten voelde ik eventjes aan de schijven van een paar racers die daar stonden. Het is gewoon echt wel hard en scherp, je wilt daar echt niet met hoge snelheid op knallen terwijl ze draaien.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
En bij de "test" in kwestie is dat ding nog niet eens warm/heet ook.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik snap niet waarom schijfremmen bij een fiets zoveel beter zouden zijn eigenlijk. Hooguit doordat je een meer schurende compound in je blokjes kan gebruiken, aangezien je normaal niet wilt dat je velg wegslijt. Verder ben je gewoon meer gewicht aan het toevoegen.

Schijfremmen worden in de autowereld ook niet gebruikt omdat ze beter zouden remmen dan trommels bijvoorbeeld, maar omdat ze minder wegen en minder snel te warm worden.

Zet evt hydraulisch bediende blokjes op je velg en het is beter dan schijven (want groter oppervlak en dus minder snel warm, vergelijkbaar principe is door Buell toegepast op motoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Het gaat er vooral om dat velgremmen nogal te lijden hebben onder de weersomstandigheden.
Bij droog weer zijn de verschillen beperkt, maar vooral bij nat weer gaat de remkracht natuurlijk erg achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43
Maar velgremmen worden toch ook nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Klopt, maar zoals gezegd kun je met schijfremmen remblokken gebruiken die meer weerstand bieden (harder schuren) dan bij velgremmen, en zeker in het geval van hydraulische remmen kun je ook beduidend beter druk overbrengen op de remblokken. Tel daarbij op dat je in het midden van het wiel beduidend minder last hebt van zand, modder en ander wegvuil, dan is het ook geen mysterie dat ze bij MTB's al jaren zweren bij schijfremmen. Niet dat ik nou echt een voorstander ben voor schijfremmen op de weg, maar soit onder de streep remt het wel beter allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

JorisM schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:24:
[...]

@Positron Is dit een blijvende aanbieding bij Wiggle of een tijdelijke?
Is al tijden ongeveer dezelfde prijs, dus een ' blijvende aanbieding' denk ik. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

mark-k schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:58:
...

Zet evt hydraulisch bediende blokjes op je velg en het is beter dan schijven (want groter oppervlak en dus minder snel warm, vergelijkbaar principe is door Buell toegepast op motoren).
De waarom-discussie hoeven we hier niet meer te voeren toch? Het is diverse malen aangetoond dat, met name bij slecht weer, schijfremmen op de racer veel beter remmen en altijd beter te doseren zijn.
Hydraulische velgremmen bestaan al minstens 15 jaar, Magura heeft de HS-11 en HS-33. Dit was een beter alternatief voor de V-brakes (welke alsnog beter remmen dan dual-pivot racefiets-remmen). Maar sinds de komst van de schijfremmen heeft geen MTB-er nog behoefte aan die Magura's.
Ik spreek alle sceptici en uitgesproken tegenstanders over een paar jaar wel weer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
Magura zit ook achter de remmen van de Uno groepset van Rotor.

Denk inderdaad dat de discussie qua slechtweer velgrem versus schijfrem niet gehouden moet worden, die is wel duidelijk. De hele discussie nu is vooral hoe het in een peloton tot onveilige situaties kan leiden. Op een MTB/CX rij je niet met zoveel man bij elkaar op die snelheden en is dat dus niet van toepassing naar mijn mening. Het is op dat punt niet te vergelijken.

Hoogst waarschijnlijk ook niet voor de gemiddelde wielertoerist, die kunnen prima met schijfremmen uit de voeten. Maar de beslissing van uci heeft wel gevolgen hiervoor. Groepsets met schijfremmen voor wielrenfietsen die in ontwikkeling waren zullen daar mogelijk onder leiden. Zelf zou ik ze niet zo snel nemen, ik wil nog wel eens mee doen aan een criterium en cyclo/fondo. Als ik dan mijn eventueele wielrenfiets met schijfremmen niet mag gebruiken dan ga ik er zeker geen kopen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:56

sapphire

Die-hard pruts0r

Dan gewoon niet omdat het lelijk is :+

Uiteraard gewoon geheel mijn persoonlijke mening O-)

TheLemon, leuke foto trouwens die je poste. Leuk om ipv een post ook eens de persoon op de fiets te zien :)

[ Voor 34% gewijzigd door sapphire op 03-05-2016 20:50 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
We zullen zien waar het naartoe gaat. Over de elektrische groepen werd ook gezegd dat ze het mechanische volledige zouden wegblazen en alhoewel ze het goed doen worden er nog altijd meer mechanische groepen gekocht, ook op high-end fietsen. Niet dat ik tegen elektrische groepen ben, mn volgende groep zal waarschijnlijk elektrisch worden.

Aan mijn lijf geen schijven. Die dingen mogen beter remmen, ze zijn vreselijk lelijk en onnodig zwaar. Om over die hydraulische shifters nog maar te zwijgen :r

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 03-05-2016 21:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Ik denk ook dat dit laatste wel ook simpelweg met de prijs te maken heeft. Ik bedoel, het verschil tussen een, toch al niet bepaald goedkope, mechanische Red, Dura Ace of Super Record groep en de electronische variant is al snel minimaal 1000 euro. Dat is zelfs in het high-end segment toch een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Nooit echt een goed antwoord op gekregen maar vraag me ook af hoe de feedback is van een elektrisch groep versus mechanisch. Ik bedoel daarmee dat je bij mechanische groepset een tik in je shifter voelt bij het schakelen. Dat zal wel niet bij elektrisch zo zijn, dat zal wel wennen zijn maar ik hou wel van dit soort feedback.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Bij SRAM eTap heb je gewoon een klikje, zie 2m41s

Alleen je hebt dus wel een andere shift-pattern waar je met de linker linker shifter terugschakelt en met de rechter opschalkelt. En op je voorblad shift je dan door ze allebei tegelijk in te drukken. Moet het nog irl proberen, maar het lijkt me echt de bom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:43:
Nooit echt een goed antwoord op gekregen maar vraag me ook af hoe de feedback is van een elektrisch groep versus mechanisch. Ik bedoel daarmee dat je bij mechanische groepset een tik in je shifter voelt bij het schakelen. Dat zal wel niet bij elektrisch zo zijn, dat zal wel wennen zijn maar ik hou wel van dit soort feedback.
Slechts korte ervaring met Ultegra Di2 maar idd die feedback is nihil, vooral met winterhandschoenen hoor je mensen 'klagen'. Alsnog zou ik liever Di2 willen, nooit meer kabels vervangen en afstellen :) (nouja wel je rem).

Nog een opmerking over de schijfremmen, is het heel afgezaagd als het me gewoon ook niet echt boeit? Ooeoe meer remkracht....Ik haat sowieso regen dus mijd het en als ik eens nat regen is dat geen ramp want er zijn toch geen echte heuvels in de buurt :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

TheLemon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:10:
[...]

De waarom-discussie hoeven we hier niet meer te voeren toch? Het is diverse malen aangetoond dat, met name bij slecht weer, schijfremmen op de racer veel beter remmen en altijd beter te doseren zijn.
Hydraulische velgremmen bestaan al minstens 15 jaar, Magura heeft de HS-11 en HS-33. Dit was een beter alternatief voor de V-brakes (welke alsnog beter remmen dan dual-pivot racefiets-remmen). Maar sinds de komst van de schijfremmen heeft geen MTB-er nog behoefte aan die Magura's.
Ik spreek alle sceptici en uitgesproken tegenstanders over een paar jaar wel weer ;)
Gewoon niet in de regen rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kun je in Nederland dus 75% van de tijd niet rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nou dan hoort vandaag bij die 25%... Wat een heerlijk weer vanmorgen om te fietsen, jammer dat ik na 37 km moest stoppen om te werken... :X

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:10
Het Fantoom schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:28:
[...]

Dan was het inderdaad prima geweest, maar niet adverteren met gratis als het dat niet is.
Onzin. De gels zijn gratis. Dat de webwinkel voor bestellingen onder de 35 euro 5 euro verzendkosten rekent heeft hier niets mee te maken, want die rekenen ze altijd. Als je meteen tot over de 35 euro bestelt betaal je niks voor de gels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 22:15

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Het Fantoom schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:28:
[...]

De gels zijn gewoon gratis. Als je twee gratis beurten krijgt bij je fiets zeg je toch ook niet dat het misleiding is omdat je betaalt voor de fiets?

Als je meer zou bestellen zouden die verzendkosten ook wegvallen trouwens.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:48:
Dan kun je in Nederland dus 75% van de tijd niet rijden :+
Dat ik deze site nog in dit topic zou noemen benoemen: http://www.hetregentbijnanooit.nl

:P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

sapphire schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:58:
Nog een opmerking over de schijfremmen, is het heel afgezaagd als het me gewoon ook niet echt boeit? Ooeoe meer remkracht....Ik haat sowieso regen dus mijd het en als ik eens nat regen is dat geen ramp want er zijn toch geen echte heuvels in de buurt :+
Na 25.000 km met schijfremmen was mijn 1e ritje met velgremmen in de regen toch niet zo heel prettig. Had het gevoel voor geen enkele bocht op tijd stil te staan...
Maar goed, dat is ook een kwestie van wennen er ervaring daarmee. Voor de rest zijn de argumenten dat je later kunt remmen net zo zinloos als wel of niet 3 gram extra op je fiets: voor de amateur maakt dat natuurlijk gewoon geen ene zak uit.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:30
havana schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:13:
We zullen zien waar het naartoe gaat. Over de elektrische groepen werd ook gezegd dat ze het mechanische volledige zouden wegblazen en alhoewel ze het goed doen worden er nog altijd meer mechanische groepen gekocht, ook op high-end fietsen. Niet dat ik tegen elektrische groepen ben, mn volgende groep zal waarschijnlijk elektrisch worden.

Aan mijn lijf geen schijven. Die dingen mogen beter remmen, ze zijn vreselijk lelijk en onnodig zwaar. Om over die hydraulische shifters nog maar te zwijgen :r
Qua elektrisch schakelen, dat is natuurlijk een prijs-dingetje. Elektrisch schakelen zal altijd wel duurder blijven, maar het surplus aan geld dat je nu moet uitgeven aan een elektrische groep houdt veel mensen nu nog tegen. Tenminste, dat geldt wel voor mij.

Gewicht is echt een non-issue, aangezien schijfremmen nauwelijks zwaarder zijn. Daarnaast zit het het gewicht lager wat de rij-eigenschappen van de fiets weer ten goede komt. Daarnaast maakt het voor een prof helemaal niks uit, aangezien de fiets sowieso een bepaald minimum gewicht dient te hebben. Dus mocht een schijfrem al uitmaken qua gewicht dan is het wel weer te compenseren met iets anders dat lichter is.

Dan uiterlijk, uiteraard heeft iedereen zijn eigen smaak, maar om nou te zeggen dat remklauwen de schoonheidsprijs winnen op een fiets? Wat mij betreft is dat gewoon een kwestie van gewenning, mensen hebben toch vaak moeite met veranderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
ik vind het min of meer om het even.
gewicht zal niet direct een issue zijn. Tenzij je graag een zeer lichte fiets wil rijden (maar daar hangt ook weer een ander prijskaartje aan).

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik ga gewoon mijn fiets hier nog eens posten :P
Op dit moment is mijn fiets toch een rijdend discussie punt; schijfremmen, Di2, Q-rings en nu sinds enkele weken tubeless banden :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xJwGcUs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
roda_djavulen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:40:
Op dit moment is mijn fiets toch een rijdend discussie punt; schijfremmen, Di2, Q-rings en nu sinds enkele weken tubeless banden :)
En ondanks dat alles toch een enorm strakke fiets, moet je nagaan!
Ik hou van dat stealth. Complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54

[afbeelding]
Wat een supervette fiets! Ik vind alleen die bandenkleur er niet echt bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Dankje, allebei trouwens :)

Die bandenkleur vond ik ook moeilijk, nu liggen er volledig zwarte banden op (schwalbe pro-one tubeless) Stuurpen is ook nog iets lager tegenwoordig en de stuurbuis is verder ingekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
roda_djavulen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:57:
Dankje, allebei trouwens :)

Die bandenkleur vond ik ook moeilijk, nu liggen er volledig zwarte banden op (schwalbe pro-one tubeless) Stuurpen is ook nog iets lager tegenwoordig en de stuurbuis is verder ingekort.
gehehe all black....dan kan je hem de batmobiel noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
kan die bandenkleur wel waarderen. heeft wel wat. maar smaken verschillen ;)
verder mooie fiets!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 08:02

[afbeelding]
Wauw...! Ik vind dit toch wel een van de gaafste fietsen die ik dit jaar heb gezien. Als je die putdeksels (rotor) eraf gooit, met stip door naar nr 1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tubeless, nog zo'n MTB innovatie die op de racefiets eigenlijk geen voordelen heeft....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Na al het technische geweld en die fantastische fiets op de vorige pagina een 'beginners' vraag.

Vorig jaar heb ik na ruim twintig jaar mijn (stalen)fiets weer te voorschijn gehaald. Ik ben een wat fanatiekere hardloper, maar het fietsen was me toch weer erg goed bevallen. Ik loop nu alleen toch wel tegen de beperkingen van mijn fiets. Nu vind ik het gewicht (zeker in de polder) niet zo'n probleem (en als ik daar wat op zou willen winnen, kan ik beter gewicht verliezen ;)) , maar met name het schakelen gaat niet meer zo soepel, hem goed in de versnelling krijgen vergt wat tijd en de schakelaars zitten nog ouderwets op de buis. Wanneer ik in mijn eentje fiets, is dat nog niet zo'n probleem, maar met name wanneer ik met meerdere fiets, merk ik dat dat toch gewoon onhandig en niet meer van deze tijd is.

Ik zou dus een wat eigentijdsere fiets willen hebben, maar ik wil er eigenlijk ook niet te veel voor betalen. Ik zat zelf te denken aan €500~600, is dat reëel en wat raden jullie aan om naar te kijken? Een nieuwe low-budget fiets (en misschien mijn budget iets opvoeren)? Of een wat minder low-budget, maar tweedehands fiets? En waar moet ik dan kijken? Voor mijn gevoel zou ik liefste een wat betere tweedehands fiets kopen en bij voorkeur bij een (race)fietsenwinkel. Marktplaats (of een andere particuliere site?) vind ik ook geen probleem, maar ik volg het nu al een tijdje en het aanbod valt me eigenlijk tegen.

Graag hoor ik jullie ideeën! Ook wanneer jullie zeggen dat het budget toch iets opgeschroefd moet worden, maar de grens wil ik dan toch echt bij €700~800 leggen. Voor wat betreft tips voor winkels zou ik die het liefst in de regio Rotterdam zoeken, maar wanneer jullie tips hebben voor goede winkels met een ruim(er) assortiment met name tweedehands fietsen die niet in die regio zijn, sta ik daar ook zeker voor open!

Wat over mezelf, afgelopen winter heb ik niet gefietst en ik verwacht ook niet dat ik dat komende winter ga doen. Afgelopen lente, zomer en (begin) herfst heb ik zo'n vier keer per maand tussen de 40 en de 100 kilometer gefietst, ik verwacht dat het bij die frequentie en afstanden blijft, maar als ik het virus toch nog meer te pakken ga krijgen, kan ik eventueel altijd in een volgend jaar naar iets anders kijken. Ik ben 1.83 lang, afstand tussen kruis en de grond is 86 centimeter en weeg zo'n 83 kilo.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

TheLemon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:10:
[...]

Mijn HS33's waren veel beter te doseren dan de Shimano M396 schijven die ik nu heb, ook heb ik het idee dat schijven net wat meer beweging in de voorvork geven (rempunt zit nu onderaan ipv boven).
Nu rij ik vooral als het droog is en hoeft al die modder van mij niet persé, dus de voordelen van schijven gebruik ik niet. Maar als ik nu nog een fatsoenlijk fiets met HS33's kon vinden had ik die gewoon gekocht.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
@Lateef, voor jou budget wordt een nieuwe fiets erg lastig.. Een goede fiets begint ongeveer bij 1000 euro (op de afgelopen pagina's staan een paar voorbeelden van Bulls, B'Twin en Canyon).

Voor je budget moet het op zich wel mogelijk zijn om een goede tweedehands op de kop te tikken. Vooral marktplaats in de gaten houden, daar staan regelmatig fietsen op van mensen die het geprobeerd hebben maar niet leuk vonden. Als je de laatste 10 pagina's doorneemt kom je wel tegen waar je allemaal op moet letten, dat komt bijna wekelijks terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
lateef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:56:
Na al het technische geweld en die fantastische fiets op de vorige pagina een 'beginners' vraag.
Nieuw kopen tot 800 euro blijft altijd wel een beetje tricky, want je gaat dan wel richting de super budget-afmontage, maar het kan wel:
- Canyon Endurace 5.0 (Tiagra)
- Cube Attain (Sora)
- Trek 1.2 (Sora)

Echter, uiteindelijk geldt (hier) dat men je afraadt om zo'n fiets nieuw te kopen: Als je het fietsen leuk vindt en je niveau stijgt zal je deze fietsen veelal snel ontgroeien. Vindt je het niks, dan mag je blij zijn als je er nog maximaal de helft voor terugkrijgt bij doorverkoop. Koop je nieuw, stel je dan in op een budget van 1000 euro, dan koop je een prima Shimano 105 afgemonteerde instap fiets. Op de pagina's hiervoor vind je genoeg suggesties in dat segment.

Tweedehands kan natuurlijk ook, ik weet niet in welke regio je woont, maar tussen de 500-800 euro koop je genoeg tweedehands goed spul: klik

Zomaar een greep:
- Giant Defy
- Cannondale Caad10
- Rose Pro SL2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

lateef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:56:

Vorig jaar heb ik na ruim twintig jaar mijn (stalen)fiets weer te voorschijn gehaald. Ik ben een wat fanatiekere hardloper, maar het fietsen was me toch weer erg goed bevallen. Ik loop nu alleen toch wel tegen de beperkingen van mijn fiets. Nu vind ik het gewicht (zeker in de polder) niet zo'n probleem (en als ik daar wat op zou willen winnen, kan ik beter gewicht verliezen ;)) , maar met name het schakelen gaat niet meer zo soepel, hem goed in de versnelling krijgen vergt wat tijd en de schakelaars zitten nog ouderwets op de buis. Wanneer ik in mijn eentje fiets, is dat nog niet zo'n probleem, maar met name wanneer ik met meerdere fiets, merk ik dat dat toch gewoon onhandig en niet meer van deze tijd is.

Ik zou dus een wat eigentijdsere fiets willen hebben, maar ik wil er eigenlijk ook niet te veel voor betalen. Ik zat zelf te denken aan €500~600, is dat reëel en wat raden jullie aan om naar te kijken? Een nieuwe low-budget fiets (en misschien mijn budget iets opvoeren)? Of een wat minder low-budget, maar tweedehands fiets? En waar moet ik dan kijken? Voor mijn gevoel zou ik liefste een wat betere tweedehands fiets kopen en bij voorkeur bij een (race)fietsenwinkel. Marktplaats (of een andere particuliere site?) vind ik ook geen probleem, maar ik volg het nu al een tijdje en het aanbod valt me eigenlijk tegen.

Graag hoor ik jullie ideeën! Ook wanneer jullie zeggen dat het budget toch iets opgeschroefd moet worden, maar de grens wil ik dan toch echt bij €700~800 leggen. Voor wat betreft tips voor winkels zou ik die het liefst in de regio Rotterdam zoeken, maar wanneer jullie tips hebben voor goede winkels met een ruim(er) assortiment met name tweedehands fietsen die niet in die regio zijn, sta ik daar ook zeker voor open!

Wat over mezelf, afgelopen winter heb ik niet gefietst en ik verwacht ook niet dat ik dat komende winter ga doen. Afgelopen lente, zomer en (begin) herfst heb ik zo'n vier keer per maand tussen de 40 en de 100 kilometer gefietst, ik verwacht dat het bij die frequentie en afstanden blijft, maar als ik het virus toch nog meer te pakken ga krijgen, kan ik eventueel altijd in een volgend jaar naar iets anders kijken. Ik ben 1.83 lang, afstand tussen kruis en de grond is 86 centimeter en weeg zo'n 83 kilo.

Alvast bedankt!
Ik zou lekker Marktplaats in de gaten houden en daar je slag slaan. Daar komen regelmatig goede fietsen voorbij in jouw budget :)
Ik heb destijds 500e betaald voor mijn toen 2 jaar oude Ridley Triton, met 105 groep, racewielen en carbon voorvork. Prima deal en een heerlijke fiets :)

http://link.marktplaats.nl/m1047591763

Dit is een serieuze kanshebber, als de framemaat voor je klopt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Atlas schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:04:
[...]

Ik zou lekker Marktplaats in de gaten houden en daar je slag slaan. Daar komen regelmatig goede fietsen voorbij in jouw budget :)
Ik heb destijds 500e betaald voor mijn toen 2 jaar oude Ridley Triton, met 105 groep, racewielen en carbon voorvork. Prima deal en een heerlijke fiets :)

http://link.marktplaats.nl/m1047591763

Dit is een serieuze kanshebber, als de framemaat voor je klopt :)
Dat is een hele mooie deal vooral met de garmin erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
havana schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:36:
Tubeless, nog zo'n MTB innovatie die op de racefiets eigenlijk geen voordelen heeft....
Haha, nouja ik ga het merken, minder kans op een stootlek op slechte vlaamse wegen en kleine gaatjes zouden vanzelf moeten dichten. Met deze nieuwe schwalbe banden fiets het iig niet slechter en het is nog lichter ook nu. Mijn velgen waren toch al TLR dus makkelijk om even te proberen.

quote]wienesroa schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:33:
[...]

Wauw...! Ik vind dit toch wel een van de gaafste fietsen die ik dit jaar heb gezien. Als je die putdeksels (rotor) eraf gooit, met stip door naar nr 1 _/-\o_
[/quote]

Dankje, maar die putdeksels blijven zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
He die Trek van die marktplaats advertentie heb ik ook nog gehad... Heerlijke fiets trouwens als begin fiets.
Compleet Ultegra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Allemaal bedankt voor de goede reacties! Een nieuwe fiets gaat hem dan voorlopig niet worden, budget opschroeven naar €1000 vind ik voor nu te veel.

Ik zal marktplaats wat beter in de gaten gaan houden en rustig afwachten tot ik een goede fiets zie in de juiste maat met minimaal Shimano 105 afgemonteerd. Dat lijkt me een beetje de conclusie die ik uit jullie reacties kan volgen, toch? Zijn er bepaalde fietsmerken die je mogelijk beter kunt mijden? Of is een goed afgemonteerde tweedehands fiets met minimaal Shimano 105 afgemonteerd altijd wel een goede keuze?
Nixo schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:50:
[...]
Dat is een hele mooie deal vooral met de garmin erbij.
Zeker, alleen wel wat te klein volgens mij? Ik ben 1.83 en binnenbeenlengte is 86 centimeter. Volgens mij moet ik dat een 58cm frame hebben. Dat klopt? En hoe vervelend is het om een fiets die iets kleiner of iets groter is? Bepaalde merken hebben naar mijn idee wel een 57cm frame, maar geen 58cm. Is dat een onoverkomelijk verschil? En zou een 56cm (zoals die Marktplaats) echt te klein zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 19:35
lateef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:06:

[...]

Zeker, alleen wel wat te klein volgens mij? Ik ben 1.83 en binnenbeenlengte is 86 centimeter. Volgens mij moet ik dat een 58cm frame hebben. Dat klopt? En hoe vervelend is het om een fiets die iets kleiner of iets groter is? Bepaalde merken hebben naar mijn idee wel een 57cm frame, maar geen 58cm. Is dat een onoverkomelijk verschil? En zou een 56cm (zoals die Marktplaats) echt te klein zijn?
Volgens mij kun je beter een frame hebben dat aan de kleine kant is, dan een die te groot is. Dat kun je nog compenseren met de afstelling van o.a. zadel en lengte van de stuurpen.
Ik ben zelf 1.84m en heb ook een maat 56 frame. Fiets is verder op maat afgesteld door de fietsenmaker. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kleiner frame is altijd fijner dan groter frame.
Ik ben 1.98m en heb nu een fiets met een framemaat van 64. Dat is wat aan de grote kant :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Bedankt weer voor de reacties! Kleiner leek me ook een minder probleem dan groter, zal eens een gooi doen naar die Trek! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Juist ik ben 1.82, en ik denk dat ik volgende keer dat ik een fiets koop zelfs naar een 54 ga.
Bovendien is de ene 56 de andere niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 11:42
gday schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:52:
[...]

De gels zijn gewoon gratis. Als je twee gratis beurten krijgt bij je fiets zeg je toch ook niet dat het misleiding is omdat je betaalt voor de fiets?

Als je meer zou bestellen zouden die verzendkosten ook wegvallen trouwens.
Ligt eraan hoe men met die servicebeurt adverteert, als wordt beweerd dat het voor alle fietsen geldt (dus ook ergens anders gekocht) dan zou het idd gratis moeten zijn. Maar meestal krijg je die bij aankoop van een fiets.

Het ging hier om een advertentie met gratis 12 gels zonder dat er sprake was van verzendkosten.
Daar kwam je pas een week later achter bij de bevestigingsmail, in de eerste mail was daar nog nergens sprake van, ook niet in kleine lettertjes.
En meer bestellen is bij die webshop geen optie omdat je daar het dubbele betaalt als bij bv Wiggle.
Als het 1 gratis gel was vond je het ook geen probleem als achteraf bleek dat je 5 euro moet afrekenen?

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 04-05-2016 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

lateef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:06:
Allemaal bedankt voor de goede reacties! Een nieuwe fiets gaat hem dan voorlopig niet worden, budget opschroeven naar €1000 vind ik voor nu te veel.
Ik ga hier een dissident zijn, maar een fiets met een Tiagra afmontage is een prima fiets voor de recreant. Nee, het is geen topspul, maar als je 100-150 kilometer per week rijdt, heb je er veel plezier van.

Kijk bijvoorbeeld naar de Sensa Umbria Tiagra: prima fiets voor ongeveer 700 euro. Er zijn genoeg mensen die daar plezier van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-09 16:58
Krisp schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:16:
[...]

Ik ga hier een dissident zijn, maar een fiets met een Tiagra afmontage is een prima fiets voor de recreant. Nee, het is geen topspul, maar als je 100-150 kilometer per week rijdt, heb je er veel plezier van.

Kijk bijvoorbeeld naar de Sensa Umbria Tiagra: prima fiets voor ongeveer 700 euro. Er zijn genoeg mensen die daar plezier van hebben. :)
Dat klopt. Ik heb deze gekocht: https://www.12gobiking.nl...sa-milano-ltd-tiagra-2016. Is pas mijn '2e' fiets na een gratis stalen beginnersfiets die ik had om te kijken of ik het leuk vond. Fiets heerlijk. Ben ook iets minder bang om er een beetje aan te sleutelen, hoe alles te verstellen bedoel ik, dan als ik een stuk duurdere fiets had genomen.

Dank andere trouwens voor de tips over het eten. Ik neem voortaan gewoon een banaan mee en dan zien we wel!

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 21:12
[...]

Die heb ik ook. Gekocht bij fietsenwinkel.nl
Pedalen erbij (inclusief plaatjes) hoef je alleen nog maar eventueel kleding en schoenen. Ga er even vanuit dat je dat al hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door tlpeter op 04-05-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ben ik toch niet de enige. ;) Naar mijn mening is het niet de fiets, maar de fietser die voor 90% bepaalt hoe hard je gaat. Natuurlijk helpt een goede fiets mee, maar veel mensen willen vooral een fijn stukje fietsen en dat kan prima op een basisfiets. Ik raad wel aan om geen Sora te nemen, omdat daar bezuinigd is op de staalkwaliteit.

Overigens hangt dit advies ook af of je veel in de bergen wil rijden. Als je dat wilt, kan het nuttig zijn om een upgrade te overwegen. Maar verwacht geen wonderen: op een Tiagra kom je ook goed omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stellen dat je voor fietsplezier minstens op 105 moet rijden, is natuurlijk onzin.

Op een 'instapfiets' van 800 euro, bijvoorbeeld met de nieuwe Tiagra-groep, kun je jarenlang plezier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Het Fantoom schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:10:
[...]

Ligt eraan hoe men met die servicebeurt adverteert, als wordt beweerd dat het voor alle fietsen geldt (dus ook ergens anders gekocht) dan zou het idd gratis moeten zijn. Maar meestal krijg je die bij aankoop van een fiets.

Het ging hier om een advertentie met gratis 12 gels zonder dat er sprake was van verzendkosten.
Daar kwam je pas een week later achter bij de bevestigingsmail, in de eerste mail was daar nog nergens sprake van, ook niet in kleine lettertjes.
En meer bestellen is bij die webshop geen optie omdat je daar het dubbele betaalt als bij bv Wiggle.
Als het 1 gratis gel was vond je het ook geen probleem als achteraf bleek dat je 5 euro moet afrekenen?
Ik snap het probleem niet helemaal. Het product zelf is gratis, logisch toch dat er verzendkosten bijkomen? Als futurumshop, wiggle, mantel een aabieding heeft van 50 euro voor 25 euro, dan ga je toch ook niet zeuren dat je alsnog 29 euro moet betalen vanwege de verzendkosten?

Ik kan het begrijpen als de verzendkosten opeens buitensporig hoog zouden zijn, om het op die manier een beetje terug te verdienen. Maar de verzendkosten zijn gewoon gelijk aan de normale verzendkosten

[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 04-05-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 22:15

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Het Fantoom schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:10:
[...]

In dat geval had ik gezegd: dat is me de 5 euro niet waard. Maar ik had zeker niet gerept over een 'slechte marketingtruc'. Als ik er niet voor betaal is het gratis. Het zou anders zijn als ik die 5 euro normaal gesproken niet hoef te betalen maar daar is hier absoluut geen sprake van.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Present!
Ook ik heb de Sensa Umbria Tiagra. Afgelopen augustus gekocht als allereerste racefiets en ik ben er erg blij mee.
Zeker als recreant, ik fiets puur voor m'n plezier zo'n 100km per week is de fiets helemaal goed.
Het is naar mijn mening helemaal niet nodig om een high end groupset icm carbon frame te hebben om lekker te kunnen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:28
Samiej6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:18:
[...]

Present!
Ook ik heb de Sensa Umbria Tiagra. Afgelopen augustus gekocht als allereerste racefiets en ik ben er erg blij mee.
Zeker als recreant, ik fiets puur voor m'n plezier zo'n 100km per week is de fiets helemaal goed.
Het is naar mijn mening helemaal niet nodig om een high end groupset icm carbon frame te hebben om lekker te kunnen fietsen.
Inderdaad. Ik rij al drie jaar rond op een alu fietsje met een Ultegra groep van 2012, inmiddels is de helft vervangen door 105 spul (voorderailleur, cassette, linker shifter). Heb er al 70.000km plezier van, terwijl de fiets 900 euro kostte (Focus Culebro)

Ik snap dat het mentale aspect van duur en mooi spul helpt in het plezier, maar het blijft persoonlijk. En natuurlijk: ik zou ook wel een DI2 groep willen hebben vanwege het onderhoudsgemak. Maar het is niet nodig om als wielertoerist te kunnen genieten.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Ja en nee, ik fiets noodgedwongen nu een maandje op m'n Bulls Harrier Shimano 105, en hoewel ik nog steeds echt veel lol heb in het fietsen, zit ik wel echt de dagen af te tellen tot ik m'n Cannondale Supersix Sram Red weer terug heb hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
Sjoewe schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:03:
Ja en nee, ik fiets noodgedwongen nu een maandje op m'n Bulls Harrier Shimano 105, en hoewel ik nog steeds echt veel lol heb in het fietsen, zit ik wel echt de dagen af te tellen tot ik m'n Cannondale Supersix Sram Red weer terug heb hoor :+
Ja natuurlijk is het lekkerder fietsen daarop, zeker als je die al gewend bent en even terug bent gestapt.
Stiekem kijk ik ook wel naar de Sram etap :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Zo vraag ik me wel eens af wat voor verschil nieuwe wielen zouden maken in mijn fiets. Heb loodzware cxp 22 wielen erin zitten, en vraag me dus af wat bijvoorbeeld een upgrade naar fulcrum racing 3 zou doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:42:
Zo vraag ik me wel eens af wat voor verschil nieuwe wielen zouden maken in mijn fiets. Heb loodzware cxp 22 wielen erin zitten, en vraag me dus af wat bijvoorbeeld een upgrade naar fulcrum racing 3 zou doen
Precies waar ik ook moeite mee heb.
Maar aan de andere kant, wordt het fietsen echt leuker als je die wielen zou hebben?

Stel, door de nieuwe wielen gaat je gemiddelde snelheid met 1 a 2 km/h omhoog of haal je een aantal seconden van je Strava segmenten af. Maakt dat het nou echt waard om nieuwe wielen te kopen?

Ik heb er in ieder geval geen antwoord op, maar het is een vraag die ik mezelf steeds stel om te voorkomen dat ik te vaak nieuwe spullen koop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De eerste 2,5 jaar op een Trek 1.1 gefietst. Volgens mij met Sora dacht ik.
Gekocht op marktplaats voor 350 Euro. De vorige eigenaar had er zelf maar 300KM mee gefietst beweerde hij.
Ik heb er 2,5 jaar echt prima plezier van gehad. RVV , Omloop van Vlaanderen etc allemaal mee gefietst.

Vorig jaar pas geupgrade naar een carbon fiets met ultegra. Overigens zou ik nu echt niet meer terug willen ;)
Sjoewe schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:55:
Juist ik ben 1.82, en ik denk dat ik volgende keer dat ik een fiets koop zelfs naar een 54 ga.
Bovendien is de ene 56 de andere niet. ;)
Zelfde lengte, ik heb ook 55 framemaat
Samiej6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:48:
[...]

Maar aan de andere kant, wordt het fietsen echt leuker als je die wielen zou hebben?

Stel, door de nieuwe wielen gaat je gemiddelde snelheid met 1 a 2 km/h omhoog of haal je een aantal seconden van je Strava segmenten af. Maakt dat het nou echt waard om nieuwe wielen te kopen?
Toevallig vorige week een wielset upgrade gedaan. Vorig jaar Bianchi Intenso gekocht.
Daar zaten Fulcrum Racing Sport wielen op. Ik was er in het jaar al 3x mee terug gegaan.
2x slag , 1x lagers kapot. Dat binnen de 1500KM.

Besloten om de wielset te upgraden. Campa Scirocco voor gekocht. Zondag in een groepje gefietst , en vandaag solo. Ik moet echt zeggen dat het het fietsen zeker wel leuker maakt. Het fiets echt stukken beter.
Veel comfortabeler!

[ Voor 80% gewijzigd door degroot op 04-05-2016 22:58 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Een betere/lichtere is wielset een van de meest zinvolle upgrades om te doen op je fiets. Hou je oude set achter de hand. Koop je een keer een andere fiets, verhuis je de wielen gewoon mee.

Wat het precies voor je doet, dat hangt een beetje af van je rijstijl en je rij-gebied, maar iedere gram die je niet omhoog hoeft zeulen bij het klimmen is er weer één, en betere wielsets zijn ook stijver, en dat merk je vrij goed bij het accelereren en in de bochten. Wordt het er leuker van? Dat hangt ook van je eigen situatie af, ik vind van wel, het is ook gewoon leuk om goed spul onder je gat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 21:07
Samiej6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:48:
[...]

Ik heb er in ieder geval geen antwoord op, maar het is een vraag die ik mezelf steeds stel om te voorkomen dat ik te vaak nieuwe spullen koop. :)
Ik rijd momenteel met een Jan Jansen die meer la
Als 10 jaar oud is. Een half jaar geleden heb ik daar fulcrum racing 5 wielen op gestolen en ik moet zeggen dat dag een van de beste investeringen was voor mijn fiets. Het Bolt nu gewoon fijner en das echt een groot verschil als je 100 km doet.

Overigens, ik heb er positieve ervaringen mee. De wielen hebben al goed afgezien: paddestraat, Kwaremont, haaghoek en dat met mijn 105 kg. Nog niets van slag of kapotte spaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 09:37

murphsy

Product Monkey

Mijn >10 jaar oude frame geeft me ook nog steeds super veel plezier. Kostte me 3 jaar geleden praktisch niks. Leuke Campagnolo centaur 10 groep erop, heerlijk fietsen. Af en toe doe ik een kleine esthetische upgrade: stuurlintje, nieuwe stuurpen (2e hands natuurlijk!), kabels, etc. De nieuwe looks zorgen dan weer voor nieuw plezier.

Enige reden voor mij om af en toe naar een nieuwe te kijken is dat mijn huidige fiets erg sportief qua houding is. Een wedstrijd fiets. Mijn lichaam is geen wedstrijd lichaam ;)

Een leuke endurance gerichte Bianchi of Rose zou ik nog graag eens kopen. Eerst de loterij maar eens winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Wat een weertje vandaag. Heerlijk om weer 75 weg te trappen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Bizar goed weer zeg, lekker rondje gemaakt van 100+ wat lang geleden was. Wind was wel meer dan 3 overigens maar dat mocht de pret op de fiets niet drukken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja echt he, volgens buienradar 3bft maar geloof er niks van.

Rondje Haarlemmer ringvaart gedaan, heen en terug wind tegen..lekker.
Wel super temperatuurtje, kort-kort en nog warm :) Zag serieus mensen in winterkleding rijden :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
sapphire schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:56:
Ja echt he, volgens buienradar 3bft maar geloof er niks van.

Rondje Haarlemmer ringvaart gedaan, heen en terug wind tegen..lekker.
Wel super temperatuurtje, kort-kort en nog warm :) Zag serieus mensen in winterkleding rijden :X
Mwuah, reed ook kort-kort vandaag. Maar moet zeggen dat op de momenten dat de zon achter de wolken verdwenen was en alleen de wind resteerde het toch niet bepaald een super temperatuurtje was naar mijn idee :p.

De afgelopen dagen richting mijn ouders gefietst en van daaruit de volgende dag nog in de buurt aldaar gefietst. Al met al dag 1 153 km op de teller en dag 2 159 km. Vandaag weer terug naar huis, kortste afstand gepakt met 51 km. Rugzakje op op dag 1 en vandaag was redelijk killing :9. Zoek nog eigenlijk een leuke drager en bag voor dit soort meerdaagse tripjes. Makkelijk in montage, ruime voor extra setje wielerkleding en wat nacht en toilet spulletjes. Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 08:31
Vandaag voor het eerst een rondje tegen de 100km aan gedaan (98.8 om precies te zijn).
Ik heb de tips van een kortere stuurpen opgevolgd, rij nu met een 90mm en merk vooral dat ik uit het zadel veel minder zwabber met mijn fiets, fijne bijkomstigheid dus. Daarnaast heb ik mijn zadel ietsjes vooruit gezet en nu heb ik, als ik om het uur even pauzeer, weinig last meer van mijn onderrug.

Wat ik wel merk, is dat ik last krijg van slapende voeten in de klikpedalen. Ik heb bewust brede northwave schoenen genomen omdat ik weet dat ik brede voeten heb. Heeft iemand nog tips om dit te verhelpen?
Denk dat ik op het moment beter kan investeren in een bikefit en een set nieuwe wielen dan een volledig nieuwe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Even een vraagje vandaag tijdens het fietsen hoorde ik wat bij mijn achterwiel. Beetje het geluid van iets wat tegen je spaak aan tikt. Sparen al gecheckt en zit zo als ik het nu kan beoordelen niets los...
Wat zou zoiets kunnen zijn?

Hoor het met name tijdens het klimmen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
maxietheboss schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:01:Wat ik wel merk, is dat ik last krijg van slapende voeten in de klikpedalen. Ik heb bewust brede northwave schoenen genomen omdat ik weet dat ik brede voeten heb. Heeft iemand nog tips om dit te verhelpen?
Denk dat ik op het moment beter kan investeren in een bikefit en een set nieuwe wielen dan een volledig nieuwe fiets.
Om maar even een open deur in te trappen, maar zijn het alleen slapende voeten? Indien ook maar iets boven de schoen dan zal het probleem namelijk hogerop liggen.

Anders eigenlijk alles gericht op voldoende ruimte binnen de schoen. Schoenen minder strak afsluiten, werk vanaf de tenen richting de enkel toe en sluit ze comfortabel. Ga vervolgens niet terug om rondom de wreef en ter plaatse van de tenen de boel nog even af te knellen. Indien dat onvoldoende werkt dan dunnere sokken. En let er bij de keus van de sokken op dat het bij voorkeur naadloze sokken zijn die goed aansluiten aan de vorm van de voet, en als er al een naad in zit dit niet in het loopvlak zit. Bij verplaatsing van de naad zal dat dan namelijk geen druk geven.

Overigens, bij wat langer fietsen kan het heel goed zijn dat je wat vocht retentie hebt. Beginnen met de schoenen iets losser, of tijdens de rit even vluchtig stoppen om de schoenen wat losser te stellen kan dan een hoop schelen. Met mijn winter sokken aan wordt het na ongeveer 2 ~ 3 uurtjes fietsen zo net iets te krap in mijn schoenen, bij hetzelfde sluiten als met mijn zomer sokken. Slapende voeten als gevolg, tot ik de schoenen iets losser maak.

Beperkt het probleem zich enkel tot een teen of enkele tenen, dan kan het ook zijn dat je plaatjes wat ver naar voren staan. Verplaats deze dan meer richting de bal van de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 11:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

maxietheboss schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:01:
Wat ik wel merk, is dat ik last krijg van slapende voeten in de klikpedalen. Ik heb bewust brede northwave schoenen genomen omdat ik weet dat ik brede voeten heb. Heeft iemand nog tips om dit te verhelpen?
Heb ik ook soms, gewoon dan de schoen wat losser zetten. Je voeten worden wat dikker na een tijdje fietsen. Ik heb die Northwaves met ratelband, en die zet ik dan 1 klikje losser. Werkt prima.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 08:31
Dank voor beide reacties! Het zijn echt alleen de tenen die gaan slapen. Stoppen en wat losser doen hielp inderdaad deels maar ik zal eens proberen de plaatjes wat verder naar achteren te zetten morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 27-09 21:51
koentjuh1987 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:17:
Even een vraagje vandaag tijdens het fietsen hoorde ik wat bij mijn achterwiel. Beetje het geluid van iets wat tegen je spaak aan tikt. Sparen al gecheckt en zit zo als ik het nu kan beoordelen niets los...
Wat zou zoiets kunnen zijn?

Hoor het met name tijdens het klimmen.
Volgens mij zijn dit je spaken die langs elkaar schuren.
Als dit het geval is is er helaas niet veel aan te doen behalve een druppeltje olie tussen de punten waar de spaken elkaar raken als spannen niet nodig is.

Verder wel grappig om te zien hoe mensen verschillen over wel of geen korte outfit.
Ik kan met 13 a 14 graden gewoon in het kort fietsen en krijg het als ik niet stilsta niet koud maar er zijn mensen die het met 18 nog koud krijgen haha.
Ook zijn er mensen die met 8 graden nog gewoon in het kort fietsen.
Ik ben zelf namelijk wel een persoon die het snel koud heeft en loop dan thuis ook tot halverwege de zomer nog gewoon in lange broeken haha.
Ik vraag me dan ook af of dit aan het nivo van inspannen ligt.
Ik fiets namelijk zelf altijd behoorlijk intensief en zal het daardoor ook niet snel koud krijgen op de fiets al moet ik eenmaal thuis wel meteen mijn warme pakje weer aan.

[ Voor 36% gewijzigd door computerjunky op 05-05-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
Gisteren zelfs mensen met lange broeken en overschoenen gezien tijdens de Klimclassic :o

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hier in Italië rijden verreweg de meeste locals lang-lang, gisteren zelfs eentje met soort van sjaal gezien. Middagtemperatuur 24 graden...

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 60 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic