Lekker malen op een Snelle Jelle wanneer je naar adem happend door de polder knalt. 
It all depends...
It all depends...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 3% gewijzigd door TheLemon op 03-05-2016 08:32 ]
Je kan je er maar druk om maken...
Poe, dat doe je goed dan! Drie ritjes en dan gelijk 200+ kmTheLemon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:28:
Ik heb ook de Giro toertocht gereden, vanuit Papendal. Inclusief uit en thuis kwam ik op 202km met net geen 30 gemiddeld. Eerste 200+ eindelijk
Ik had dit jaar pas drie ritjes gedaan op de racefiets en die waren onder de 90km, dus het viel niet mee.
[...]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zou het normaal gesproken grotendeels met je eens zijn, maar als handbiker is het niet heel handig om iets langere tijd in je hand te moeten houden en rustig weg te kauwen. Ik moet snel iets tot me kunnen nemen als ik niet weer stil wil gaan staan.LuPo schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:22:
Een ontbijtkoek, kruidkoek, mueslireep, banaan o.i.d. werkt ook prima en is imho een stuk beter te pruimen dan al die gels bij elkaar.
Ik ga de klimclassic rijden, twijfel nog tussen de 170 km en 116 km.koentjuh1987 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 06:48:
Zijn er nog deelnemers aan de klimclassic van donderdag? Volgens mij min of meer hetzelfde parcours als bij de alternatieve van 2 weken terug?
Hello fellow humans
Vanaf een ritduur >2 uur meestal (en dan begin ik na een uur al te eten), maar het hangt ook van het moment van de dag af. Heb ook weleens na 90 minuten zonder energie gezeten na een lange werkdag. Het is dus verstandig om altijd iets bij je te hebben.Gnosis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:30:
Vanaf welke afstanden gaan de meeste van jullie eigenlijk pas eten? Ik fiets vaak max 1 - 1,5 uur en eet ik iets erna. Het verschilt natuurlijk erg per persoon, maar vanaf welke afstanden moet je er vanuit gaan dat je eten meeneemt?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Reed jij in een groepje met allemaal dezelfde e-focus kleding? Zo ja, dan hebben we een behoorlijke tijd in dezelfde groep gereden (vanaf Apeldoorn tot Deventer) tot in Deventer iemand een behoorlijke smakkerd maakte. Daarna heb ik jullie volgens mij nog gezien bij de bevoorrading net na ZutphenTheLemon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:28:
Ik heb ook de Giro toertocht gereden, vanuit Papendal. Inclusief uit en thuis kwam ik op 202km met net geen 30 gemiddeld. Eerste 200+ eindelijk
Ik had dit jaar pas drie ritjes gedaan op de racefiets en die waren onder de 90km, dus het viel niet mee. De laatste 60km werd het eindelijk warm, waardoor ik toch ineens te weinig gedronken bleek te hebben. Slap gevoel en hoofdpijn dus. Vanaf Nijmegen snel anderhalve bidon naar binnen gegooid en een cola bij de finish, dat hielp.
Ik vond het verder trouwens meevallen met de kou, kwestie van weerbericht in de gaten houden en goed erop kleden. Ik had twee ondershirts aan en een koersshirt, plus arm en beenstukken en dunne overschoenen tegen de wind en een buff om mijn nek: [afbeelding] Dat kon vanaf Nijmegen mooi in de achterzakken.
Ik vond de route overigens helemaal niet saai. De Veluwe + Posbank en het stuk naar Nijmegen kende ik al en dat vind ik mooie stukken, maar in het Oosten, vanaf Deventer naar Zutphen was ik nooit geweest en het viel me mee dat het best groen was daar. Ik vond het lekker rijden.
Het enige dat ik waardeloos vond was het stuk naar en door Apeldoorn, gevaarlijk inderdaad. Veel te smal om met alle afstanden tegelijk overheen geperst te worden. Ik was ook liever om Apeldoorn heen gereden. Was ook beter geweest voor het gemiddelde.
Al met al leuk dagje gehad, gesponsord door de baas
Ik probeer eigenlijk elk uur wel iets te eten. Bij langere tochten krijg ik aan het einde wat meer honger en kan het frequentie iets verder oplopen. Ik zou gewoon altijd een koekje meenemen (of desnoods een zakje winegums).Gnosis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:30:
Vanaf welke afstanden gaan de meeste van jullie eigenlijk pas eten? Ik fiets vaak max 1 - 1,5 uur en eet ik iets erna. Het verschilt natuurlijk erg per persoon, maar vanaf welke afstanden moet je er vanuit gaan dat je eten meeneemt?
[ Voor 13% gewijzigd door DjVe op 03-05-2016 10:12 ]
Ik neem in ieder geval altijd een banaan mee. Niks zo irritant als halverwege de hongerklap krijgen (been there)! En boven de 2u moet je wel wat mee mee nemen. Al is vooraf, 's ochtends en(!) 's avonds, flink eten minstens zo belangrijk.Gnosis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:30:
[ Voor 21% gewijzigd door JorisM op 03-05-2016 10:40 ]
Thnx voor de tip!Positron schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:56:
Ik bestel regelmatig deze pakketten van High5.
[afbeelding]
Kost ongeveer 8 euro voor een doos en dan heb je 11 gels, een energy bar, wat poeders, electrolyte tabs, enzovoorts. Eigenlijk bestel ik het vooral voor de gels, maar al die andere spulletjes zijn handig om mee te nemen. Hoef je thuis geen poeder over te gieten.
Inmiddels heb ik wel voldoende bidons trouwens.
Tenzij je een wedstrijd rijdt, zou je natuurlijk 1 minuutje iets rustiger aan kunnen doen... Snelheid is een keuzeMrAcid schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:26:
Lekker malen op een Snelle Jelle wanneer je naar adem happend door de polder knalt.
It all depends...
Ligt eraan. Hoe uitgebreid was het ontbijt, hoe laat fiets ik, hoe intensief, hoe langt. Anderhalf uur fietsen sowieso zelden met eten, dan eet ik voor die tijd wel ff een banaan of zo. Als het een lange tocht is, probeer ik na 1-1,5 uur wel alvast wat te gaan eten, om te voorkomen dat je later met honger komt te zitten.... Maar ik neem sowieso altijd wat mee. Beter mee verlegen dan om verlegen zou m'n stiefpa zeggen.Gnosis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:30:
Exact expert nodig?
Precies, en als het niet voor jezelf is, dan help je er wel een ander mee.Crazy D schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:31:
Maar ik neem sowieso altijd wat mee. Beter mee verlegen dan om verlegen zou m'n stiefpa zeggen.
Verwijderd
Klopt, met z'n vieren. Die gast viel lelijk idd, ik was meteen bij hem. Vroeg hoe het ging, maar hij lag nog een paar minuten te puffen. Alleen schaafwonden volgens mij, ik zag hem een uur later weer fietsen iig. Intussen was ik lekgereden, dus kwam ze weer tegen bij die bevoorrading idd.DjVe schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:09:
[...]
Reed jij in een groepje met allemaal dezelfde e-focus kleding? Zo ja, dan hebben we een behoorlijke tijd in dezelfde groep gereden (vanaf Apeldoorn tot Deventer) tot in Deventer iemand een behoorlijke smakkerd maakte. Daarna heb ik jullie volgens mij nog gezien bij de bevoorrading net na Zutphen
Dan was het inderdaad prima geweest, maar niet adverteren met gratis als het dat niet is.donleone83 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 07:11:
[...]
Als de advertentie was geweest: "12 gels for a fiver" was je waarschijnlijk wel enthousiast geweest.
Verwijderd
Deze "test" bewijst natuurlijk niets hè. Zo zacht wrijf je er niet overheen als je er met 40km/h op fietst. Hij moet er met zijn blote scheenbeen tegenaan schoppenJorisM schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:18:
Schijfremmen zijn niet scherp:
http://racefietsblog.nl/schijfremmen-zijn-niet-scherp-video/
Ik merk ook bij de schijfremmen van m'n eigen fiets dat je er waarschijnlijk onder een heel erg rare hoek, of met extreem veel snelheid er tegen aan moet komen voordat het echt schade aan kan richten.
En hier het effect op een ploeg van het verbieden van schijfremmen door de UCI:
http://nos.nl/artikel/209...overuren-bij-roompot.html
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 17:27 ]
Is al tijden ongeveer dezelfde prijs, dus een ' blijvende aanbieding' denk ik.JorisM schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:24:
[...]
@Positron Is dit een blijvende aanbieding bij Wiggle of een tijdelijke?
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
De waarom-discussie hoeven we hier niet meer te voeren toch? Het is diverse malen aangetoond dat, met name bij slecht weer, schijfremmen op de racer veel beter remmen en altijd beter te doseren zijn.mark-k schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:58:
...
Zet evt hydraulisch bediende blokjes op je velg en het is beter dan schijven (want groter oppervlak en dus minder snel warm, vergelijkbaar principe is door Buell toegepast op motoren).
[ Voor 34% gewijzigd door sapphire op 03-05-2016 20:50 ]
[ Voor 19% gewijzigd door havana op 03-05-2016 21:14 ]
Slechts korte ervaring met Ultegra Di2 maar idd die feedback is nihil, vooral met winterhandschoenen hoor je mensen 'klagen'. Alsnog zou ik liever Di2 willen, nooit meer kabels vervangen en afstellenGraham schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:43:
Nooit echt een goed antwoord op gekregen maar vraag me ook af hoe de feedback is van een elektrisch groep versus mechanisch. Ik bedoel daarmee dat je bij mechanische groepset een tik in je shifter voelt bij het schakelen. Dat zal wel niet bij elektrisch zo zijn, dat zal wel wennen zijn maar ik hou wel van dit soort feedback.
Gewoon niet in de regen rijdenTheLemon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:10:
[...]
De waarom-discussie hoeven we hier niet meer te voeren toch? Het is diverse malen aangetoond dat, met name bij slecht weer, schijfremmen op de racer veel beter remmen en altijd beter te doseren zijn.
Hydraulische velgremmen bestaan al minstens 15 jaar, Magura heeft de HS-11 en HS-33. Dit was een beter alternatief voor de V-brakes (welke alsnog beter remmen dan dual-pivot racefiets-remmen). Maar sinds de komst van de schijfremmen heeft geen MTB-er nog behoefte aan die Magura's.
Ik spreek alle sceptici en uitgesproken tegenstanders over een paar jaar wel weer
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Onzin. De gels zijn gratis. Dat de webwinkel voor bestellingen onder de 35 euro 5 euro verzendkosten rekent heeft hier niets mee te maken, want die rekenen ze altijd. Als je meteen tot over de 35 euro bestelt betaal je niks voor de gels.Het Fantoom schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:28:
[...]
Dan was het inderdaad prima geweest, maar niet adverteren met gratis als het dat niet is.
De gels zijn gewoon gratis. Als je twee gratis beurten krijgt bij je fiets zeg je toch ook niet dat het misleiding is omdat je betaalt voor de fiets?Het Fantoom schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:28:
[...]
Dan was het inderdaad prima geweest, maar niet adverteren met gratis als het dat niet is.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Dat ik deze site nog in dit topic zou noemen benoemen: http://www.hetregentbijnanooit.nlVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:48:
Dan kun je in Nederland dus 75% van de tijd niet rijden
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Na 25.000 km met schijfremmen was mijn 1e ritje met velgremmen in de regen toch niet zo heel prettig. Had het gevoel voor geen enkele bocht op tijd stil te staan...sapphire schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:58:
Nog een opmerking over de schijfremmen, is het heel afgezaagd als het me gewoon ook niet echt boeit? Ooeoe meer remkracht....Ik haat sowieso regen dus mijd het en als ik eens nat regen is dat geen ramp want er zijn toch geen echte heuvels in de buurt
Exact expert nodig?
Qua elektrisch schakelen, dat is natuurlijk een prijs-dingetje. Elektrisch schakelen zal altijd wel duurder blijven, maar het surplus aan geld dat je nu moet uitgeven aan een elektrische groep houdt veel mensen nu nog tegen. Tenminste, dat geldt wel voor mij.havana schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:13:
We zullen zien waar het naartoe gaat. Over de elektrische groepen werd ook gezegd dat ze het mechanische volledige zouden wegblazen en alhoewel ze het goed doen worden er nog altijd meer mechanische groepen gekocht, ook op high-end fietsen. Niet dat ik tegen elektrische groepen ben, mn volgende groep zal waarschijnlijk elektrisch worden.
Aan mijn lijf geen schijven. Die dingen mogen beter remmen, ze zijn vreselijk lelijk en onnodig zwaar. Om over die hydraulische shifters nog maar te zwijgen
...
En ondanks dat alles toch een enorm strakke fiets, moet je nagaan!roda_djavulen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:40:
Ik ga gewoon mijn fiets hier nog eens posten
Op dit moment is mijn fiets toch een rijdend discussie punt; schijfremmen, Di2, Q-rings en nu sinds enkele weken tubeless banden
Wat een supervette fiets! Ik vind alleen die bandenkleur er niet echt bij passen.roda_djavulen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:40:
Op dit moment is mijn fiets toch een rijdend discussie punt; schijfremmen, Di2, Q-rings en nu sinds enkele weken tubeless banden![]()
[afbeelding]
gehehe all black....dan kan je hem de batmobiel noemenroda_djavulen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:57:
Dankje, allebei trouwens![]()
Die bandenkleur vond ik ook moeilijk, nu liggen er volledig zwarte banden op (schwalbe pro-one tubeless) Stuurpen is ook nog iets lager tegenwoordig en de stuurbuis is verder ingekort.
...
Wauw...! Ik vind dit toch wel een van de gaafste fietsen die ik dit jaar heb gezien. Als je die putdeksels (rotor) eraf gooit, met stip door naar nr 1roda_djavulen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:40:
Op dit moment is mijn fiets toch een rijdend discussie punt; schijfremmen, Di2, Q-rings en nu sinds enkele weken tubeless banden![]()
[afbeelding]
Mijn HS33's waren veel beter te doseren dan de Shimano M396 schijven die ik nu heb, ook heb ik het idee dat schijven net wat meer beweging in de voorvork geven (rempunt zit nu onderaan ipv boven).TheLemon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:10:
[...]
De waarom-discussie hoeven we hier niet meer te voeren toch? Het is diverse malen aangetoond dat, met name bij slecht weer, schijfremmen op de racer veel beter remmen en altijd beter te doseren zijn.
Hydraulische velgremmen bestaan al minstens 15 jaar, Magura heeft de HS-11 en HS-33. Dit was een beter alternatief voor de V-brakes (welke alsnog beter remmen dan dual-pivot racefiets-remmen). Maar sinds de komst van de schijfremmen heeft geen MTB-er nog behoefte aan die Magura's.
Ik spreek alle sceptici en uitgesproken tegenstanders over een paar jaar wel weer
Nieuw kopen tot 800 euro blijft altijd wel een beetje tricky, want je gaat dan wel richting de super budget-afmontage, maar het kan wel:lateef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:56:
Na al het technische geweld en die fantastische fiets op de vorige pagina een 'beginners' vraag.
Ik zou lekker Marktplaats in de gaten houden en daar je slag slaan. Daar komen regelmatig goede fietsen voorbij in jouw budgetlateef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:56:
Na al het technische geweld en die fantastische fiets op de vorige pagina een 'beginners' vraag.
Vorig jaar heb ik na ruim twintig jaar mijn (stalen)fiets weer te voorschijn gehaald. Ik ben een wat fanatiekere hardloper, maar het fietsen was me toch weer erg goed bevallen. Ik loop nu alleen toch wel tegen de beperkingen van mijn fiets. Nu vind ik het gewicht (zeker in de polder) niet zo'n probleem (en als ik daar wat op zou willen winnen, kan ik beter gewicht verliezen) , maar met name het schakelen gaat niet meer zo soepel, hem goed in de versnelling krijgen vergt wat tijd en de schakelaars zitten nog ouderwets op de buis. Wanneer ik in mijn eentje fiets, is dat nog niet zo'n probleem, maar met name wanneer ik met meerdere fiets, merk ik dat dat toch gewoon onhandig en niet meer van deze tijd is.
Ik zou dus een wat eigentijdsere fiets willen hebben, maar ik wil er eigenlijk ook niet te veel voor betalen. Ik zat zelf te denken aan €500~600, is dat reëel en wat raden jullie aan om naar te kijken? Een nieuwe low-budget fiets (en misschien mijn budget iets opvoeren)? Of een wat minder low-budget, maar tweedehands fiets? En waar moet ik dan kijken? Voor mijn gevoel zou ik liefste een wat betere tweedehands fiets kopen en bij voorkeur bij een (race)fietsenwinkel. Marktplaats (of een andere particuliere site?) vind ik ook geen probleem, maar ik volg het nu al een tijdje en het aanbod valt me eigenlijk tegen.
Graag hoor ik jullie ideeën! Ook wanneer jullie zeggen dat het budget toch iets opgeschroefd moet worden, maar de grens wil ik dan toch echt bij €700~800 leggen. Voor wat betreft tips voor winkels zou ik die het liefst in de regio Rotterdam zoeken, maar wanneer jullie tips hebben voor goede winkels met een ruim(er) assortiment met name tweedehands fietsen die niet in die regio zijn, sta ik daar ook zeker voor open!
Wat over mezelf, afgelopen winter heb ik niet gefietst en ik verwacht ook niet dat ik dat komende winter ga doen. Afgelopen lente, zomer en (begin) herfst heb ik zo'n vier keer per maand tussen de 40 en de 100 kilometer gefietst, ik verwacht dat het bij die frequentie en afstanden blijft, maar als ik het virus toch nog meer te pakken ga krijgen, kan ik eventueel altijd in een volgend jaar naar iets anders kijken. Ik ben 1.83 lang, afstand tussen kruis en de grond is 86 centimeter en weeg zo'n 83 kilo.
Alvast bedankt!
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Dat is een hele mooie deal vooral met de garmin erbij.Atlas schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:04:
[...]
Ik zou lekker Marktplaats in de gaten houden en daar je slag slaan. Daar komen regelmatig goede fietsen voorbij in jouw budget
Ik heb destijds 500e betaald voor mijn toen 2 jaar oude Ridley Triton, met 105 groep, racewielen en carbon voorvork. Prima deal en een heerlijke fiets
http://link.marktplaats.nl/m1047591763
Dit is een serieuze kanshebber, als de framemaat voor je klopt
Haha, nouja ik ga het merken, minder kans op een stootlek op slechte vlaamse wegen en kleine gaatjes zouden vanzelf moeten dichten. Met deze nieuwe schwalbe banden fiets het iig niet slechter en het is nog lichter ook nu. Mijn velgen waren toch al TLR dus makkelijk om even te proberen.havana schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:36:
Tubeless, nog zo'n MTB innovatie die op de racefiets eigenlijk geen voordelen heeft....
Zeker, alleen wel wat te klein volgens mij? Ik ben 1.83 en binnenbeenlengte is 86 centimeter. Volgens mij moet ik dat een 58cm frame hebben. Dat klopt? En hoe vervelend is het om een fiets die iets kleiner of iets groter is? Bepaalde merken hebben naar mijn idee wel een 57cm frame, maar geen 58cm. Is dat een onoverkomelijk verschil? En zou een 56cm (zoals die Marktplaats) echt te klein zijn?Nixo schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:50:
[...]
Dat is een hele mooie deal vooral met de garmin erbij.
Volgens mij kun je beter een frame hebben dat aan de kleine kant is, dan een die te groot is. Dat kun je nog compenseren met de afstelling van o.a. zadel en lengte van de stuurpen.lateef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:06:
[...]
Zeker, alleen wel wat te klein volgens mij? Ik ben 1.83 en binnenbeenlengte is 86 centimeter. Volgens mij moet ik dat een 58cm frame hebben. Dat klopt? En hoe vervelend is het om een fiets die iets kleiner of iets groter is? Bepaalde merken hebben naar mijn idee wel een 57cm frame, maar geen 58cm. Is dat een onoverkomelijk verschil? En zou een 56cm (zoals die Marktplaats) echt te klein zijn?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ligt eraan hoe men met die servicebeurt adverteert, als wordt beweerd dat het voor alle fietsen geldt (dus ook ergens anders gekocht) dan zou het idd gratis moeten zijn. Maar meestal krijg je die bij aankoop van een fiets.gday schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:52:
[...]
De gels zijn gewoon gratis. Als je twee gratis beurten krijgt bij je fiets zeg je toch ook niet dat het misleiding is omdat je betaalt voor de fiets?
Als je meer zou bestellen zouden die verzendkosten ook wegvallen trouwens.
[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 04-05-2016 17:11 ]
Ik ga hier een dissident zijn, maar een fiets met een Tiagra afmontage is een prima fiets voor de recreant. Nee, het is geen topspul, maar als je 100-150 kilometer per week rijdt, heb je er veel plezier van.lateef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:06:
Allemaal bedankt voor de goede reacties! Een nieuwe fiets gaat hem dan voorlopig niet worden, budget opschroeven naar €1000 vind ik voor nu te veel.
Dat klopt. Ik heb deze gekocht: https://www.12gobiking.nl...sa-milano-ltd-tiagra-2016. Is pas mijn '2e' fiets na een gratis stalen beginnersfiets die ik had om te kijken of ik het leuk vond. Fiets heerlijk. Ben ook iets minder bang om er een beetje aan te sleutelen, hoe alles te verstellen bedoel ik, dan als ik een stuk duurdere fiets had genomen.Krisp schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:16:
[...]
Ik ga hier een dissident zijn, maar een fiets met een Tiagra afmontage is een prima fiets voor de recreant. Nee, het is geen topspul, maar als je 100-150 kilometer per week rijdt, heb je er veel plezier van.
Kijk bijvoorbeeld naar de Sensa Umbria Tiagra: prima fiets voor ongeveer 700 euro. Er zijn genoeg mensen die daar plezier van hebben.
Je kan je er maar druk om maken...
Die heb ik ook. Gekocht bij fietsenwinkel.nlKrisp schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:16:
[...]
Ik ga hier een dissident zijn, maar een fiets met een Tiagra afmontage is een prima fiets voor de recreant. Nee, het is geen topspul, maar als je 100-150 kilometer per week rijdt, heb je er veel plezier van.
Kijk bijvoorbeeld naar de Sensa Umbria Tiagra: prima fiets voor ongeveer 700 euro. Er zijn genoeg mensen die daar plezier van hebben.
[ Voor 57% gewijzigd door tlpeter op 04-05-2016 17:25 ]
Verwijderd
Ik snap het probleem niet helemaal. Het product zelf is gratis, logisch toch dat er verzendkosten bijkomen? Als futurumshop, wiggle, mantel een aabieding heeft van 50 euro voor 25 euro, dan ga je toch ook niet zeuren dat je alsnog 29 euro moet betalen vanwege de verzendkosten?Het Fantoom schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:10:
[...]
Ligt eraan hoe men met die servicebeurt adverteert, als wordt beweerd dat het voor alle fietsen geldt (dus ook ergens anders gekocht) dan zou het idd gratis moeten zijn. Maar meestal krijg je die bij aankoop van een fiets.
Het ging hier om een advertentie met gratis 12 gels zonder dat er sprake was van verzendkosten.
Daar kwam je pas een week later achter bij de bevestigingsmail, in de eerste mail was daar nog nergens sprake van, ook niet in kleine lettertjes.
En meer bestellen is bij die webshop geen optie omdat je daar het dubbele betaalt als bij bv Wiggle.
Als het 1 gratis gel was vond je het ook geen probleem als achteraf bleek dat je 5 euro moet afrekenen?
[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 04-05-2016 19:34 ]
In dat geval had ik gezegd: dat is me de 5 euro niet waard. Maar ik had zeker niet gerept over een 'slechte marketingtruc'. Als ik er niet voor betaal is het gratis. Het zou anders zijn als ik die 5 euro normaal gesproken niet hoef te betalen maar daar is hier absoluut geen sprake van.Het Fantoom schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:10:
[...]
Ligt eraan hoe men met die servicebeurt adverteert, als wordt beweerd dat het voor alle fietsen geldt (dus ook ergens anders gekocht) dan zou het idd gratis moeten zijn. Maar meestal krijg je die bij aankoop van een fiets.
Het ging hier om een advertentie met gratis 12 gels zonder dat er sprake was van verzendkosten.
Daar kwam je pas een week later achter bij de bevestigingsmail, in de eerste mail was daar nog nergens sprake van, ook niet in kleine lettertjes.
En meer bestellen is bij die webshop geen optie omdat je daar het dubbele betaalt als bij bv Wiggle.
Als het 1 gratis gel was vond je het ook geen probleem als achteraf bleek dat je 5 euro moet afrekenen?
ingen vill veta var du köpt din tröja
Present!Krisp schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:16:
[...]
Inderdaad. Ik rij al drie jaar rond op een alu fietsje met een Ultegra groep van 2012, inmiddels is de helft vervangen door 105 spul (voorderailleur, cassette, linker shifter). Heb er al 70.000km plezier van, terwijl de fiets 900 euro kostte (Focus Culebro)Samiej6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:18:
[...]
Present!
Ook ik heb de Sensa Umbria Tiagra. Afgelopen augustus gekocht als allereerste racefiets en ik ben er erg blij mee.
Zeker als recreant, ik fiets puur voor m'n plezier zo'n 100km per week is de fiets helemaal goed.
Het is naar mijn mening helemaal niet nodig om een high end groupset icm carbon frame te hebben om lekker te kunnen fietsen.
Everytime I suffer I become a better man because of it
Ja natuurlijk is het lekkerder fietsen daarop, zeker als je die al gewend bent en even terug bent gestapt.Sjoewe schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:03:
Ja en nee, ik fiets noodgedwongen nu een maandje op m'n Bulls Harrier Shimano 105, en hoewel ik nog steeds echt veel lol heb in het fietsen, zit ik wel echt de dagen af te tellen tot ik m'n Cannondale Supersix Sram Red weer terug heb hoor
Precies waar ik ook moeite mee heb.Blik1984 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:42:
Zo vraag ik me wel eens af wat voor verschil nieuwe wielen zouden maken in mijn fiets. Heb loodzware cxp 22 wielen erin zitten, en vraag me dus af wat bijvoorbeeld een upgrade naar fulcrum racing 3 zou doen
Zelfde lengte, ik heb ook 55 framemaatSjoewe schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:55:
Juist ik ben 1.82, en ik denk dat ik volgende keer dat ik een fiets koop zelfs naar een 54 ga.
Bovendien is de ene 56 de andere niet.
Toevallig vorige week een wielset upgrade gedaan. Vorig jaar Bianchi Intenso gekocht.Samiej6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:48:
[...]
Precies waar ik ook moeite mee heb.
Maar aan de andere kant, wordt het fietsen echt leuker als je die wielen zou hebben?
Stel, door de nieuwe wielen gaat je gemiddelde snelheid met 1 a 2 km/h omhoog of haal je een aantal seconden van je Strava segmenten af. Maakt dat het nou echt waard om nieuwe wielen te kopen?
[ Voor 80% gewijzigd door degroot op 04-05-2016 22:58 ]
www.degroot-it.nl
Ik rijd momenteel met een Jan Jansen die meer laSamiej6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:48:
[...]
Precies waar ik ook moeite mee heb.
Maar aan de andere kant, wordt het fietsen echt leuker als je die wielen zou hebben?
Stel, door de nieuwe wielen gaat je gemiddelde snelheid met 1 a 2 km/h omhoog of haal je een aantal seconden van je Strava segmenten af. Maakt dat het nou echt waard om nieuwe wielen te kopen?
Ik heb er in ieder geval geen antwoord op, maar het is een vraag die ik mezelf steeds stel om te voorkomen dat ik te vaak nieuwe spullen koop.
...
Mwuah, reed ook kort-kort vandaag. Maar moet zeggen dat op de momenten dat de zon achter de wolken verdwenen was en alleen de wind resteerde het toch niet bepaald een super temperatuurtje was naar mijn ideesapphire schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:56:
Ja echt he, volgens buienradar 3bft maar geloof er niks van.
Rondje Haarlemmer ringvaart gedaan, heen en terug wind tegen..lekker.
Wel super temperatuurtje, kort-kort en nog warmZag serieus mensen in winterkleding rijden
...
Om maar even een open deur in te trappen, maar zijn het alleen slapende voeten? Indien ook maar iets boven de schoen dan zal het probleem namelijk hogerop liggen.maxietheboss schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:01:Wat ik wel merk, is dat ik last krijg van slapende voeten in de klikpedalen. Ik heb bewust brede northwave schoenen genomen omdat ik weet dat ik brede voeten heb. Heeft iemand nog tips om dit te verhelpen?
Denk dat ik op het moment beter kan investeren in een bikefit en een set nieuwe wielen dan een volledig nieuwe fiets.
Heb ik ook soms, gewoon dan de schoen wat losser zetten. Je voeten worden wat dikker na een tijdje fietsen. Ik heb die Northwaves met ratelband, en die zet ik dan 1 klikje losser. Werkt prima.maxietheboss schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:01:
Wat ik wel merk, is dat ik last krijg van slapende voeten in de klikpedalen. Ik heb bewust brede northwave schoenen genomen omdat ik weet dat ik brede voeten heb. Heeft iemand nog tips om dit te verhelpen?
Denk dat ik op het moment beter kan investeren in een bikefit en een set nieuwe wielen dan een volledig nieuwe fiets.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Volgens mij zijn dit je spaken die langs elkaar schuren.koentjuh1987 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:17:
Even een vraagje vandaag tijdens het fietsen hoorde ik wat bij mijn achterwiel. Beetje het geluid van iets wat tegen je spaak aan tikt. Sparen al gecheckt en zit zo als ik het nu kan beoordelen niets los...
Wat zou zoiets kunnen zijn?
Hoor het met name tijdens het klimmen.
[ Voor 36% gewijzigd door computerjunky op 05-05-2016 23:25 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq