Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.801 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Mechanische schijfremmen hadden nooit op de markt gebracht moeten worden en daar moet je met een grote boog omheen lopen. De enige reden dat die bestaan is dat ze eerst nog geen sti's hadden met oliereservoirs en al wel een nieuwe hype wilden creëren.
Ik heb ook een tussenvorm gezien op een Specialized Crux, hydraulische calipers waaraan je met een kabel moet trekken.

Ik zou zeggen: alleen discbrakes met fatsoenlijke hydraulische sti's en de enige die er momenteel een beetje uitzien zijn die van Shimano. Anders nog ff wachten tot het de nieuwe standaard is en je meer keuze hebt. Er is nu ook nog teveel variatie aan calipers bevestiging en steekassen/qr's.

@Havana: gefeliciteerd, setje discbrakes voor je verjaardag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Aan mijn lijf geen schijfremmen. Ben erg blij dat die lelijke, onnodige apparaten voorlopig niet in het peloton te zien zijn ;)

Heb van m'n vrouw een Climber's Bib gekregen van Isadore. Mooi spul :)

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 27-04-2016 11:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:52
Gefeliciteerd havana!

Hij draait vanzelf bij net als met de bel en benen scheren. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

maxietheboss schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:00:
Vorig jaar heb ik tweedehands een racefiets gekocht omdat ik ook wilde beginnen met fietsen. Voor de (mijns inziens) schappelijke prijs van 500 euro heb ik een Prorace frame (voorzien van de naam Cornelli door Verstegen uit Uden) met 105 5700 groep kunnen bemachtigen. De fiets is een maat 62 als het goed is. Helaas wist ik toen niet zo heel veel van geometrie af, ik ben op de maat 62 afgegaan omdat een fietsenmaker mij een testrondje op een Bulls Harrier maat 62 liet maken, achteraf denk ik dat hij van dat frame af moest. Het fietsen vind ik ontzettend leuk maar ik merk dat ik vooral last van m'n onderrug krijg.
Heb de stuurpen al omgedraaid zodat deze omhoog wijst en meer spacers kunnen er niet tussen. Ik heb het vermoeden dat ik te ver naar voren moet reiken om goed bij de hoods te kunnen, heb m'n handen nu meestal een stukje meer terug van de hoods. Nu zou ik wel graag een nieuwe fiets willen kopen aangezien dit frame waarschijnlijk toch niet helemaal bij me past.

Mijn maten zijn als volgt (heb de meettool van Canyon gebruikt)
Lengte: 192cm
Binnenbeenlengte: 92cm
Torso: 70cm
Schouderbreedte: 45cm
Armlengte: 69cm

De fietsen waar ik een oog op heb zijn als volgt:
Canyon Endurace CF 9.0 SL maat XL
+ Beste afmontage
+ Goede looks

- Carbon kwetsbaarder (weet niet in hoeverre dit nog steeds een punt is)
- Online only (hoewel dit geen dealbreaker is voor mij)

Trek Emonda ALR 6 maat 60
+ Licht alu frame

- Wielset zou ik waarschijnlijk direct vervangen, extra kosten

Bulls Desert Falcon maat 60
+ Direct mount brakes

- Bulls afmontage spul (vind de kleurstelling van de desert falcon pro maar saai)

Van de Bulls kan ik geen stack en reach vinden. De Canyon en Trek hebben nagenoeg dezelfde stack en reach, wel heeft de Trek met 210mm een hoger balhoofd dan de Canyon met 196mm.

Heeft iemand nog tips die kunnen helpen met mijn keuze, en vooral zit ik met deze maten een beetje in de goede hoek?
Kun je niet gewoon je stuur iets terug zetten met een minder lange stuurpen (of hoe dat ding ook heet dat je stuur naar voren plaatst)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Gefeliciteerd Havana :Y) Vele (velige) kilometers toegewenst!
LuPo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:10:
Gefeliciteerd havana!

Hij draait vanzelf bij net als met de bel en benen scheren. :P
Dus wel je kin vol laten groeien maar je benen scheren....ik hou het wel bij andersom :+

Overigens van de weel Mijn Castelli AR shirt binnen gekregen...weet niet of ik er nou heel blij mee moet zijn. Normaal zit Castelli al strak/slim fit en dat vind ik wel fijn maar zo'n aeroshirt slaat alles 8)7 Als je borstharen dwarsliggen zie je het al bij wijze van :+

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 27-04-2016 12:47 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
mark-k schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:41:
[...]

Kun je niet gewoon je stuur iets terug zetten met een minder lange stuurpen (of hoe dat ding ook heet dat je stuur naar voren plaatst)?
Stem.

@havana, gefeliciteerd. Nu nog mooi weer.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
sapphire schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:44:
Gefeliciteerd Havana :Y) Vele (velige) kilometers toegewenst!

[...]

Dus wel je kin vol laten groeien maar je benen scheren....ik hou het wel bij andersom :+

Overigens van de weel Mijn Castelli AR shirt binnen gekregen...weet niet of ik er nou heel blij mee moet zijn. Normaal zit Castelli al strak/slim fit en dat vind ik wel fijn maar zo'n aeroshirt slaat alles 8)7 Als je borstharen dwarsliggen zie je het al bij wijze van :+
Ik laat allebei staan. :+ Die borstharen kun je natuuuuuurlijk ook scheren hè..
Graham schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:45:
[...]

Stem.

@havana, gefeliciteerd. Nu nog mooi weer.
Stuurpen is het Nederlandse woord dacht ik. Stem is Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Stem is inderdaad Engels en "Vorbau" is Duits.

In het Nederlands hoor je nog wel eens "voorbouw", wat dus een germanisme is.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 27-04-2016 13:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik was vooral aan het twijfelen omdat ik dacht dat de pen waar het wiel om roteert (stuurt) ook wel eens de stuurpen zou kunnen heten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:16
Dat is de stuurbuis, of steerer tube in het Engels.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wIYPtXF.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KGK2Ctf.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Sjoewe op 27-04-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
LuPo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:59:
Stuurpen is het Nederlandse woord dacht ik. Stem is Engels.
Tja IT'er dus hou het bij Engelse benamingen. De Nederlandse weet ik wel maar hanteer ik een stuk minder.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Zijn er mensen die nog mooie routes in het arsenaal hebben vanuit Stavelot? Gaan er dit weekend heen en met wat mooie routes scheelt het zoeken naar klimmen :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:27

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

wackmaniac schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:14:
Zijn er mensen die nog mooie routes in het arsenaal hebben vanuit Stavelot? Gaan er dit weekend heen en met wat mooie routes scheelt het zoeken naar klimmen :)
check deze eens zou ik zo zeggen, staan zowel de klimmetjes als routes op
http://www.klimtijd.nl/regio/ardennen/kaart

route:
http://www.klimtijd.nl/fietsroute/sommets-lienne-ambleve

[ Voor 13% gewijzigd door kwakke01 op 28-04-2016 15:19 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:49
maxietheboss schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:00:
Het fietsen vind ik ontzettend leuk maar ik merk dat ik vooral last van m'n onderrug krijg.
Vraagje heb je je zadel volledig horizontaal staan? Als deze ook maar een klein beetje schuin staat kun je ook al last krijgen van je onderrug?Dus echt waterpas, als je zadel een ronding heeft is misschien ook het bekijken waard.

Alhoewel een nieuwe fiets kopen natuurlijk ook nooit vervelend is, zou het extra vervelend zijn als je last blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Zo, das direct een beste. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 14:05
Kijk even naar de Luik-Bastenaken-Luik cyclo... Die passeert in Stavelot en loopt langs heel wat leuke klimmetjes in de buurt. http://www.sport.be/lblcyclo/2016/nl/parcours/map/#2

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:57
Ik heb 3 routes gemaakt om binnenkort te rijden. De korte route heeft veel klimmetjes ronde Stavelot, Trois ponts en Malmedy. De twee langere routes geven een extra lus richting Spa en Remouchamps. Zorg erg bij al deze 3 routes wel voor dat je niet op de eerste klim volgas gaat rijden want je komt jezelf genadeloos tegen met al deze kuitenbijters.

90 KM
110 KM
140 KM

[ Voor 10% gewijzigd door slashhead89 op 28-04-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
slashhead89 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:55:
[...]

Ik heb 3 routes gemaakt om binnenkort te rijden. De korte route heeft veel klimmetjes ronde Stavelot, Trois ponts en Malmedy. De twee langere routes geven een extra lus richting Spa en Remouchamps. Zorg erg bij al deze 3 routes wel voor dat je niet op de eerste klim volgas gaat rijden want je komt jezelf genadeloos tegen met al deze kuitenbijters.

90 KM
110 KM
140 KM
Top! Thanks. We zullen in Waimes, we moeten nog even naar de route toe, maar dat ziet er puik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 08:31
Eskimootje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:21:
[...]

Vraagje heb je je zadel volledig horizontaal staan? Als deze ook maar een klein beetje schuin staat kun je ook al last krijgen van je onderrug?Dus echt waterpas, als je zadel een ronding heeft is misschien ook het bekijken waard.

Alhoewel een nieuwe fiets kopen natuurlijk ook nooit vervelend is, zou het extra vervelend zijn als je last blijft houden.
Ga ik vanavond meteen even checken. Heb ook een 90mm stem besteld, mijn huidige is 120 of zelfs 130mm. Wellicht dat ik dan wat beter op de fiets zit, het frame is nog goed dus een nieuwe fiets is een beetje zonde. Dan kan ik beter wat geld in een nieuwe wielset en groep stoppen (meerdere onderdelen zullen dit jaar wegens slijtage wel vervangen moeten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35
Wat een heerlijk fiets weer, deze avond, weinig wind, zonnetje!
https://www.strava.com/activities/559401599

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een nieuw setje wielen gekocht. De scirocco 35mm. Op mijn oude setje wielen zat een cs5800 105 cassette. Dat heb ik op het nieuwe setje wielen ook laten monteren.
Nu heb ik toch dat mijn derailleur niet goed schakelt (ultegra). Hij hapert soms bij het schakelen. en als de ketting op 1 verzet ligt , ratelt hij ook.

Ik denk dus dat de derailleur afgesteld kan worden. Is dat iets wat zelf gedaan kan worden? Of even mee naar de FM?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:19
Check even youtube, daar staan heel veel filmpjes op hoe je je derailleur af moet stellen. Die schroefjes op je derailleur zijn je oplossing.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Grrrr, gister lekker de ketting schoongemaakt voor de de rit naar Stavelot, vanmorgen op de fiets naar kantoor; overal weer zand tussen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schroefjes H en L beïnvloeden slechts de begrenzing van de derailleur, niet de kabelspanning (dat is wat de 'kwaliteit' van het schakelen het meest beïnvloedt)

Als de derailleur het kleinste, resp. grootste kransje kan bereiken, en de ketting ook niet aan de binnen- resp. buitenkant van de kransjes afloopt, dan is de begrenzing in beginsel goed.

Het gaat vervolgens om de afstelling, en dat regel je met de (grotere/plastic) stelschroef waar de derailleurkabel naar binnen komt.

Bij schakelproblemen na het overzetten van een cassette op een ander wiel is stap één om te checken of de cassette goed is gemonteerd (juiste spacer(s) en sluitring), stap twee inderdaad om de begrenzing te checken, en stap drie om de derailleur zelf af te stellen.

Dit is een erg simpel klusje waarvoor je niet naar de fietsenmaker hoeft. Het is leuk en erg nuttig om zelf te doen. :) Wel slecht overigens dat de fietsenmaker dit niet zelf even heeft gedaan aangezien ik begrijp dat hij de cassette ook voor je heeft overgezet. Het is een klusje van drie minuten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
joint_me schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:25:
Wat een heerlijk fiets weer, deze avond, weinig wind, zonnetje!
https://www.strava.com/activities/559401599
Lekker aan het beuken geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

degroot schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:03:
Ik heb een nieuw setje wielen gekocht. De scirocco 35mm. Op mijn oude setje wielen zat een cs5800 105 cassette. Dat heb ik op het nieuwe setje wielen ook laten monteren.
Nu heb ik toch dat mijn derailleur niet goed schakelt (ultegra). Hij hapert soms bij het schakelen. en als de ketting op 1 verzet ligt , ratelt hij ook.

Ik denk dus dat de derailleur afgesteld kan worden. Is dat iets wat zelf gedaan kan worden? Of even mee naar de FM?
Kan ook zijn dat je ketting te oud en versleten is voor de splinternieuwe cassette. Meet die slijtage ff voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Nixo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:06:
[...]

Voor mij als limburger is het leuk om te zien dat jullie "Hollanders" gewoon even 60 km vlak fietsen zonder een klein heuveltje. Niet voor te stellen hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35
Nixo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:06:
[...]

Voor mij redelijk op de max, wel kopwerk gedaan en in het wiel blijven zitten, 160 hartslag gemiddeld is voor mij hoog.

En in Limburg omhoog gaat dan weer minder met mijn polder benen, 5 mei kom ik weer oefenen. De AGR was niet ideaal verlopen.

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Nieuw fietsje gekocht als projectje

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2q20rxl.jpg

Ga 't frame waarschijnlijk laten spuiten in een custom spuitschema.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:46:
De schroefjes H en L beïnvloeden slechts de begrenzing van de derailleur, niet de kabelspanning (dat is wat de 'kwaliteit' van het schakelen het meest beïnvloedt)

Als de derailleur het kleinste, resp. grootste kransje kan bereiken, en de ketting ook niet aan de binnen- resp. buitenkant van de kransjes afloopt, dan is de begrenzing in beginsel goed.

Het gaat vervolgens om de afstelling, en dat regel je met de (grotere/plastic) stelschroef waar de derailleurkabel naar binnen komt.

Bij schakelproblemen na het overzetten van een cassette op een ander wiel is stap één om te checken of de cassette goed is gemonteerd (juiste spacer(s) en sluitring), stap twee inderdaad om de begrenzing te checken, en stap drie om de derailleur zelf af te stellen.

Dit is een erg simpel klusje waarvoor je niet naar de fietsenmaker hoeft. Het is leuk en erg nuttig om zelf te doen. :) Wel slecht overigens dat de fietsenmaker dit niet zelf even heeft gedaan aangezien ik begrijp dat hij de cassette ook voor je heeft overgezet. Het is een klusje van drie minuten.
Thanks! ik ga het eens proberen. Ik krijg hem niet op het kleinste kransje, wel op de grootste. Dat was ik erbij vergeten te melden.
Ik had de wielen online besteld bij Hopmans , fiets daar ook gekocht. En had gevraagd of ze de cassette wilde monteren zodat ik wiel erin kon zetten.
Hoefde ik niet speciaal naar Bergen op Zoom te rijden.
TheLemon schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:48:
[...]

Kan ook zijn dat je ketting te oud en versleten is voor de splinternieuwe cassette. Meet die slijtage ff voor de zekerheid.
Nee , die is 1500km oud ongeveer. Dat zal het nog niet zijn.
Swaxie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:48:
[...]

Voor mij als limburger is het leuk om te zien dat jullie "Hollanders" gewoon even 60 km vlak fietsen zonder een klein heuveltje. Niet voor te stellen hier 8)7
Hier zit men te smeken om een bergje ;)

Hier trouwens de nieuwe wielen (en gelijk een bikepic want die had ik ook nog niet hierin geslingerd)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/13109003_1187862117912901_1228280880_n.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door degroot op 29-04-2016 13:14 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Nu online
Ik woon trouwens zelf ook niet in het diepe zuiden. Maar zelf in mijn omgeving gaat het een beetje op en neer haha. 60 km helemaal vlak nee sorry, dat had ik nog niet eerder gezien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
havana schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:33:
Nog een speciale reden dat het deze werd, of liep je er gewoon tegenaan?
degroot schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:08:
Ik krijg hem niet op het kleinste kransje, wel op de grootste.
Schakel eens naar het kleinste kransje waar je 'm nog op krijgt, en todat je geen klikjes meer over hebt op de shifter. Kijk dan eens naar de spanning van de derailleur-kabel. Deze zou op dat punt net niet slap moeten hangen. Als je er toch nog spanning op voelt draai dan de kabel telkens met een halve slag losser met de adjuster op de derailleur. Als het goed is springt 'ie dan op een gegeven moment over naar de kleinste krans.
Als de kabel juist al los staat, en je hebt geen klikjes meer op de shifter, dan is het de high-limit, en moet je die (voorzichtig) met een halve slag per keer verstellen, todat dat je wel naar de kleinste krans kan schakelen.
Hier trouwens de nieuwe wielen (en gelijk een bikepic want die had ik ook nog niet hierin geslingerd)
[afbeelding]
Sjiek hoor, maakt de fiets echt af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Sjoewe schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:28:
[...]

Ik ben al meer dan 2 jaar op zoek naar dit frame, in deze maat. Het is, naar mijn bescheiden mening, één van de mooiste frames ooit gemaakt. De paintjob vind ik echter veel te druk, dus ik denk dat ik 'm laat overspuiten.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 29-04-2016 13:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
havana schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:30:
[...]

Ik ben al meer dan 2 jaar op zoek naar dit frame, in deze maat. Het is, naar mijn bescheiden mening, één van de mooiste frames ooit gemaakt. De paintjob vind ik echter veel te druk, dus ik denk dat ik 'm laat overspuiten.
Nice hoor, en eens wat betreft de paintjob.
Lugged carbon kan wel tricky zijn trouwens, dus wellicht als je 'm toch laat strippen voor de paintjob wel even goed om te checken of alle lijm verbindingen nog up to par zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die bobbel in de onderbuis is wel erg lelijk IMHO :X

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Sjoewe schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:28:
[...]

[...]

Schakel eens naar het kleinste kransje waar je 'm nog op krijgt, en todat je geen klikjes meer over hebt op de shifter. Kijk dan eens naar de spanning van de derailleur-kabel. Deze zou op dat punt net niet slap moeten hangen. Als je er toch nog spanning op voelt draai dan de kabel telkens met een halve slag losser met de adjuster op de derailleur. Als het goed is springt 'ie dan op een gegeven moment over naar de kleinste krans.
Als de kabel juist al los staat, en je hebt geen klikjes meer op de shifter, dan is het de high-limit, en moet je die (voorzichtig) met een halve slag per keer verstellen, todat dat je wel naar de kleinste krans kan schakelen.

[...]

Sjiek hoor, maakt de fiets echt af :)

Ik zal hier vanavond eens mee aan de slag gaan!

Voorheen zaten er fulcrum racing sport wielen in. Fiets in Juni 2015 gekocht en al 3x mee terug naar hopmans geweest. 2x flink slag (opnieuw gelijmd etc) en laatste keer lagers kapot. Ik was er wel klaar mee. En deze wielen maken de fiets inderdaad wel een stuk meer "af"

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Vind dat wel iets hebben, net zoals bij het achterwiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
degroot schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:56:
Voorheen zaten er fulcrum racing sport wielen in.
Ai, hate to burst your bubble, maar Fulcrum Racing wielen en Campagnolo wielen komen uit dezelfde fabriek. Maar het zal vast beter gaan een prijsklasse hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik weet dat ze uit dezelfde fabriek komen , maar dan met een ander stickertje.
De Fulcrums zijn het allergoedkoopste model van ze. Volgens mij niet eens los in de winkel te koop. Maar die komen standaard onder de fietsen om de prijs te drukken.
Ze zijn echt heel slecht. Las meerdere verhalen (o.a. bikeradar) dat er echt heel veel problemen zijn met dit model wiel.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14
Swaxie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:12:
Ik woon trouwens zelf ook niet in het diepe zuiden. Maar zelf in mijn omgeving gaat het een beetje op en neer haha. 60 km helemaal vlak nee sorry, dat had ik nog niet eerder gezien haha
In die rit tel ik toch nog 31 hoogtemeters. Dat lukt mij niet eens https://www.strava.com/activities/553336271 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Herrick schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:03:
[...]

In die rit tel ik toch nog 31 hoogtemeters. Dat lukt mij niet eens https://www.strava.com/activities/553336271 ;)
op een dijkje hier en daar zijn in de polder geen hoogtemeters te maken, tenminste, da's mijn ervaring. Strava denkt daar echter heel anders over :o
https://www.strava.com/activities/545187879

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
Komt door hoogtekaart die strava gebruikt en dat gaat mis bij de Oostvaardersdijk.
Merk je ook als je garmin hoogtemeters de mist in gegaan zijn door buien (luchtdruk) en je correctie doet.
De Oostvaardersdijk staat niet goed op die kaart ofzo, net alsof je daar over de bodem van het Markermeer gaat fietsen. (die niet eens zo diep is daar)
Ik heb er wel eens contact over gehad met strava of daar iets aan te doen is, maar helaas.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

DDX schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:46:
Komt door hoogtekaart die strava gebruikt en dat gaat mis bij de Oostvaardersdijk.
Merk je ook als je garmin hoogtemeters de mist in gegaan zijn door buien (luchtdruk) en je correctie doet.
De Oostvaardersdijk staat niet goed op die kaart ofzo, net alsof je daar over de bodem van het Markermeer gaat fietsen. (die niet eens zo diep is daar)
Ik heb er wel eens contact over gehad met strava of daar iets aan te doen is, maar helaas.
zo is het wel erg makkelijk om de hoogte-challenges te halen iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Everesting op de Oostvaardersdijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 23:11
DDX schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:40:
Zou dat lukken ? :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:30:
[...]

Waar zit dat 'em in? Op het eerste gezicht vind ik het een vrij standaard frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

DDX schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:40:
gat-in-de-markt; op hoogtestage in almere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
LuPo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:05:
[...]

Waar zit dat 'em in? Op het eerste gezicht vind ik het een vrij standaard frame.
Vooral in het feit dat het een carbon frame zonder oversized buizen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

havana schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:33:

[afbeelding]

Ga 't frame waarschijnlijk laten spuiten in een custom spuitschema.
Nice. Eindelijk eens een fiets met gewone normale buizen... Vind al die oversized dingen maar niks.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Doet me denken aan de Specialized Epic van een collega. Ook carbon maar lijkt net een oude stalen racert.

Niet mijn ding maar gelukkig verschillen smaken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:07
Ik heb nog een kortingscode voor futurum van weekblad Fiets liggen.

10 euro korting, minimum 50 euro, 1 per huishouden. Geen verantwoordelijkheid van mijn kant :)

Geldig tot en met vandaag.

FM4-vjNDQa-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ruud schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:22:
Ik heb nog een kortingscode voor futurum van weekblad Fiets liggen.

10 euro korting, minimum 50 euro, 1 per huishouden. Geen verantwoordelijkheid van mijn kant :)

Geldig tot en met vandaag.

FM4-vjNDQa-10
Bedoel je deze actie http://www.futurumshop.nl/trouweklanten

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 26-09 21:03
Ik had een vage actie met Strava vandaag. Bij mijn rit van vanmiddag staat dat ik die samen met iemand anders heb gereden, wat niet het geval is. Sterker nog ik ken die persoon helemaal niet...
Nu heb ik wel een stuk samen gefietst met iemand anders, althans we hadden lekker het zelfde tempo.
Is dit een bug in Strava of koppelt hij onze ritten aan elkaar omdat we een aardig stuk bij elkaar gereden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij koppelt de ritten aan elkaar als een groot stuk de zelfde route is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zie alleen een uitleg hoe je een bon moet verzilveren :?
Maar je kreeg vorige maand een code bij de Fiets voor €10 korting bij futurum. Deze maand een code voor een gratis futurum koerspetje.

Zijn slimme acties hoor want ga vanavond voor de 2e keer in een maand een order bij ze plaatsen :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Zat inderdaad bij de Fiets.

Fiets van deze maand heb ik nog niet en een koerspetje hoeft van mij niet. Daar is futurum wat te duur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja moest toch banden hebben dus gratis petje is dan best leuk toch :)
Zeker als ze qua prijs eens niet duurder zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond tijdens een ritje met mijn vriendin een irritant 'probleem' ontdekt bij haar fiets. Het begon met een metalige tik, afkomstig van het achterwiel, die snel luider werd. Na een stop ontdekte ik dat de meerderheid van de spaken van beide wielen (!) erg los lijken te zitten; genoeg om ze een mm ofzo heen en weer te bewegen, en dat veroorzaakte dus de 'tik'.

Het lijkt mij dat dat beslist niet de bedoeling is. Een spaak kan een keer los zitten, meestal is dat een teken van een slecht gespannen wiel, maar zoveel spaken tegelijk...Nu is deze fiets nog geen maand oud, en er is nog weinig op gefietst, dus ik ben eerlijk gezegd wel erg pissig, en ga dinsdag maar eens 12GO bellen om tekst en uitleg te vragen... :( en dat met dat mooie weer op komst, GVD.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Absoluut balen en niet naar behoren, maar lijkt me verder een doodsimpel garantiegevalletje, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker. Ik vind het alleen zo raar, dat het bij zoveel spaken het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Dat is dan een erg slecht gespaakt wiel. Hoe bedoel je trouwens een mm heen en weer bewegen?

Dat lukt me bij al mijn wielen ook (high en top end wielen).

Is dat met zo goed als geen kracht of met kracht? Je zult het wel vergeleken hebben met je eigen spaken maar toch voor de zekerheid. Als je spaken zo los lijken te zitten moet je wiel ook niet meer recht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Zijn er nog deelnemers aan de klimclassic van donderdag? Volgens mij min of meer hetzelfde parcours als bij de alternatieve van 2 weken terug?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 26-09 21:03
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:04:
Hij koppelt de ritten aan elkaar als een groot stuk de zelfde route is
Oh ja nu zie ik het. Op de website kun je de ritten met elkaar vergelijken. Wat leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
koentjuh1987 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 06:48:
Zijn er nog deelnemers aan de klimclassic van donderdag? Volgens mij min of meer hetzelfde parcours als bij de alternatieve van 2 weken terug?
Jazeker, dit jaar 10 km extra 170km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23

DjVe

Hatsaflats!

Gisteren de Giro Tourtocht Gelderland gereden. Het was behoorlijk koud en de route was nogal saai (je was echt zo efficiënt mogelijk van de ene plaats naar de ander aan het rijden). Maar toch 180 km weggetrapt op 28 gemiddeld en daar ben ik best trots op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 08:02
Gisteren de 144km La Philippe Gilbert gefietst. Prachtige tocht en super organisatie. Ik heb nog nooit zo veel gegeten en gedronken tijdens de fourage ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
sapphire schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:06:
Nouja moest toch banden hebben dus gratis petje is dan best leuk toch :)
Zeker als ze qua prijs eens niet duurder zijn.
Zijn die codes meermaals te gebruiken? Ik moet nog wat bestellen namelijk bij futurum en een petje is altijd meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ik ga donderdag en vrijdag weer in het zuiden (omgeving valkenburg) fietsen. Zijn er nog tweakers die vrijdag een ritje in het zuiden gepland hebben?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het weer ziet er goed uit, dus ik denk dat ik donderdag ook naar het zuiden afreis om de klimclassic te fietsen.. Even wat hoogtemeters maken voor de La Marmotte over 2 maanden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Nu online
DjVe schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:21:
Gisteren de Giro Tourtocht Gelderland gereden. Het was behoorlijk koud en de route was nogal saai (je was echt zo efficiënt mogelijk van de ene plaats naar de ander aan het rijden). Maar toch 180 km weggetrapt op 28 gemiddeld en daar ben ik best trots op :)
Ik heb de 120 route gereden(wat uiteindelijk op 135 uitkwam).
Voor het eerst een ritje van 100km of meer gereden. na de 100km in de AGR dacht ik dat ik dit er wel makkelijk vanaf kon brengen. Maar moet zeggen dat me die laatste 15km toch echt wel pijn gedaan hebben en ik voor mijn gevoel niet echt meer vooruit kwam.
Uiteindelijk nog met een gemiddelde van 25 gefinisht, voor mezelf een prima resultaat.

Gestart vanuit Nijmegen, en inderdaad een hele saaie route. Ik had gedacht dat er daar in de omgeving wel leukere weggetjes zijn te vinden dan langs alleen maar hoofdwegen over de fietspad te knallen. Helaas niet het geval. Helaas was er in Apeldoon ook geen water meer te vinden waarmee we onze bidons konden vullen. Genoeg Etixx sportdrank(die overigens niet lekker is, maar dat is persoonlijk uiteraard).

En koude voeten gehad joh. Niet normaal. Ik dacht aaah, die overschoentjes heb ik niet nodig vandaag, voorspellen zon en geen regen graadje of 15. Op een begeven moment zelfs afgevraagd of ik nog wel tenen had of dat ze eraf gevroren waren.

Ook nog eens een km voor de posbank lek gereden waardoor ik koud die heuvel opmoest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ik sla zelf de klimclassic over. 30,50 vind ik toch aardig aan de prijs voor een fietstocht (zal ongetwijfeld goed verzorgd zijn). Maar ga zelf wat lusjes maken...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud schreef op maandag 02 mei 2016 @ 06:34:
Dat is dan een erg slecht gespaakt wiel. Hoe bedoel je trouwens een mm heen en weer bewegen?

Dat lukt me bij al mijn wielen ook (high en top end wielen).

Is dat met zo goed als geen kracht of met kracht? Je zult het wel vergeleken hebben met je eigen spaken maar toch voor de zekerheid. Als je spaken zo los lijken te zitten moet je wiel ook niet meer recht zijn.
Met heen en weer bewegen bedoel ik, dat ik de uiteinden van de spaken kan bewegen in de naafflens. Daardoor wordt ook dat geluid veroorzaakt. Ook aan de andere kant, de kant van de nippel, zit er speling op c.q. zijn ze niet strak gespannen.

Ik kan de spaken in mijn eigen wielen ook wel bewegen, maar dat is dan gewoon in het midden, niet bij de flens/nippel; ze zijn wel gewoon strak. Ik hoor in ieder geval ook geen gekraak tijdens het rijden, dat is volgens mij ook wel een goede indicatie dat één of meerdere spaken niet goed vast zitten.

En inderdaad, het wiel lijkt ook niet heel recht te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Met een lang weekend en mooi weer in het vooruitzicht twijfel ik ook over afzakken naar het zuidoosten, Waalse Pijl of Klimclassic dan. Klimclassic vorig jaar gedaan, wel leuke tocht echter inderdaad met de prijs in de 30 euro een stuk minder vriendelijke geprijsd dan de belgische tochten (€13) en de bevoorrading was niet bepaald beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja ik ga hem ook fietsen.
maxoss schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:48:
[...]

Jazeker, dit jaar 10 km extra 170km
Volgens de site is het nogsteeds 160km ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 23:05
Swaxie schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Ik heb de 120 route gereden(wat uiteindelijk op 135 uitkwam).
Voor het eerst een ritje van 100km of meer gereden. na de 100km in de AGR dacht ik dat ik dit er wel makkelijk vanaf kon brengen. Maar moet zeggen dat me die laatste 15km toch echt wel pijn gedaan hebben en ik voor mijn gevoel niet echt meer vooruit kwam.
Uiteindelijk nog met een gemiddelde van 25 gefinisht, voor mezelf een prima resultaat.

Gestart vanuit Nijmegen, en inderdaad een hele saaie route. Ik had gedacht dat er daar in de omgeving wel leukere weggetjes zijn te vinden dan langs alleen maar hoofdwegen over de fietspad te knallen. Helaas niet het geval. Helaas was er in Apeldoon ook geen water meer te vinden waarmee we onze bidons konden vullen. Genoeg Etixx sportdrank(die overigens niet lekker is, maar dat is persoonlijk uiteraard).

En koude voeten gehad joh. Niet normaal. Ik dacht aaah, die overschoentjes heb ik niet nodig vandaag, voorspellen zon en geen regen graadje of 15. Op een begeven moment zelfs afgevraagd of ik nog wel tenen had of dat ze eraf gevroren waren.

Ook nog eens een km voor de posbank lek gereden waardoor ik koud die heuvel opmoest.
Dezelfde tocht gereden, alleen gestart in Apeldoorn, en voor mij ook de eerste 100+ tocht. Maar echt lekker gereden, ruim 28 gemiddeld. Vond met name het stuk Arnhem - Nijmegen - Arnhem saai. Andere delen reed je tenminste nog lekker in het bos. En de laatste 40 km waren lekker in het zonnetje. Maakte de kou op de Waalkade weer een beetje goed ;)

En die Ettix drank is niet echt lekker nee, maar het gelletje met cola smaak :r

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Nu online
f4stf0rw4rd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:52:
[...]

Dezelfde tocht gereden, alleen gestart in Apeldoorn, en voor mij ook de eerste 100+ tocht. Maar echt lekker gereden, ruim 28 gemiddeld. Vond met name het stuk Arnhem - Nijmegen - Arnhem saai. Andere delen reed je tenminste nog lekker in het bos. En de laatste 40 km waren lekker in het zonnetje. Maakte de kou op de Waalkade weer een beetje goed ;)

En die Ettix drank is echt niet lekker nee, maar het gelletje met cola smaak :r
Inderdaad voor mij was dat het eerste stuk, langs de grote weg af over het fietspad.
Ik weet trouwens niet of het aan mij ligt he, maar zijn alle fietspaden boven de maas zo slecht? haha

Heb inderdaad voor mezelf besloten om maar gewoon bij Isostar te blijven haha. Het gelletje kon ik nog wel binnen houden trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
DDX schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:44:
Volgens de site is het nogsteeds 160km ?
In de nieuwsbrief stond dat ze wegens wegwerkzaamheden de route met 10 km hebben verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

Nee dit jaar niet maar heb m 2 x gereden, vind t nu wel mooi. Wel leuke tocht hoor, zeker als je m nog niet eerder gereden hebt. Echt wel een paar goede kuitenbijters! Zal idd wel deels hetzelfde zijn als de Alternatieve, vanuit Maastricht omlaag kom je toch vaak op een aantal dezelfde klimmetjes uit.

Zaterdag wel de Waalse Pijl. Denk de 120. Incl 10 km van de B&B 140km. Mooi genoeg. Zondag nog wat fut om ook nog een leuk ritje te doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:28
M@cer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:29:
Het weer ziet er goed uit, dus ik denk dat ik donderdag ook naar het zuiden afreis om de klimclassic te fietsen.. Even wat hoogtemeters maken voor de La Marmotte over 2 maanden.
Geldt voor mij ook, maar ik ga de Eifel in met een paar fietsmaten. Beter asfalt, wat gelijkmatigere klimmen en geen 30 euro betalen voor een paar reepjes en wat sportdrank.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ach het heeft wel wat zo'n tocht, had iets goedkoper gemogen maar ze hebben wel verkeersregelaars.
Helaas moet ik rest van de week gewoon werken anders had ik er ook lang weekend van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

[...]

[...]

Ik ben om 8 uur in Nijmegen gestart en echt met een rustig gangetje (27 gemiddeld) naar Arnhem gereden. Vanaf Arnhem naar Apeldoorn was het zo druk (en het fietspad zo smal), dat het gewoon gevaarlijk werd. Dus pas na Apeldoorn echt kunnen vlammen (tot Apeldoorn zal ik totaal op 26 gemiddeld 8)7 ). Dus daarna pas lekker kunnen fietsen.

Het was inderdaad we serieus koud in de ochtend en was blij dat ik een extra shirt kreeg van de organisatie (die kon mooi over het andere shirt). Pas op de Postbank begon de zon te schijnen en in Nijmegen hebben nog een heerlijk biertje gedronken in het zonnetje.

Die sportdrank vind ik eigenlijk prima te drinken, mits hij niet te sterk is aangemaakt. Gewoon een flinke scheut water erbij en hij is prima. Die cola-gel was inderdaad geen succes...als er koffie op had gestaan had ik het ook geloofd :+

Bevoorrading was overigens prima geregeld. Ik mocht bij de start pakken wat ik wilde hebben (2 reepjes, 2 gelletjes en een banaan) en tijdens de rit nog een snelle jelle, bananen en wat winegums naar binnen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik was er al een beetje bang voor dat die Giro tocht niet echt een heel boeiend route had, daarom lekker overgeslagen en een ander saai rondje om het Markermeer gemaakt (maar wel een stuk goedkoper).

Het valt me ook wel op hoeveel van die tochten er worden georganiseerd in gebieden waar je niet echt vrolijk van wordt voor een flink bedrag.. In Noord-Holland zie je ze ook steeds meer komen. Een keer de Giant tocht gereden, dat was echt om te huilen wat betreft route. En nu zag ik nog een paar andere tochten die in Amsterdam starten voor dit jaar...

De tochten in Limburg, België of de Veluwe zijn nog wel de moeite, maar die polders in Noord-Holland... 8)7
(En daar heb ik echt al heel wat kilometers gemaakt).

Ik kan me toch niet voorstellen dat iemand uit Limburg met veel plezier 30 euro gaat neerleggen voor zo'n tocht..

[ Voor 21% gewijzigd door M@cer op 02-05-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Moet zeggen dat Gerrie Knetemann tocht nog best leuke route is. (Ok niet helemaal door Noord-Holland.)
Maar idd je hebt binnenkort de Decathlon tourtocht, de Arena touttocht en vast nog wel een paar.
30 euro en vaak gratis bidon of shirt ofzo.

Kan je beter tourtocht rijden van fietsclub.
Zaterdag ga ik waarschijnlijk de Omloop Midden Nederland rijden.
5 euro als bedankje voor het uizetten van de route is niet veel geld.
(http://www.wtchuizen.nl/omloop-midden-nederland/)

[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 02-05-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

DDX schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:26:
Moet zeggen dat Gerrie Knetemann tocht nog best leuke route is.
Dat is inderdaad een leuke tocht (staat op de agenda). Komend weekend eerst genieten van de Giro en dan pakken we de Ronde van Nijmegen en Limburg Mooiste mee :)

Die €30 voor de Giro Tourtocht is wellicht wat veel, maar je kreeg er wel een mooi shirt bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.aktiefoto.nl/evenementen/20160501-girogelderland/originelen/gg16-1872.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:13
Net de 12 gratis SiS gels besteld, bedankt voor degene die het hier gepost heeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Mooi is duidelijk een mening in dit geval.... Naast het vooruitzicht van een saaie route, was het ontwerp van het shirt (zelden zo'n lelijk shirt gezien en dan nog tot overmaat van ramp een halve rits) al een reden om niet af te reizen :)

Het leuke aan de GK Classic is de start en finish in het olympisch stadion, maar de route is ook niet bijster interessant en bovendien elk jaar hetzelfde door het groene hart. Net als bij de Omloop van Zandvoort, daar rij je gewoon langs het kopje van Bloemendaal ipv dat ze hem in de route opnemen. 8)7

Inderdaad zijn die toertochten van de wielerclubs voor een paar euro eigenlijk ook veel leuker.. En bovendien niet zo druk.

[ Voor 67% gewijzigd door M@cer op 02-05-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 08:02
M@cer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:12:
Ik was er al een beetje bang voor dat die Giro tocht niet echt een heel boeiend route had, daarom lekker overgeslagen en een ander saai rondje om het Markermeer gemaakt (maar wel een stuk goedkoper).

..........

Ik kan me toch niet voorstellen dat iemand uit Limburg met veel plezier 30 euro gaat neerleggen voor zo'n tocht..
Klopt helemaal, naast dat 30euro voor welke tocht dan ook al belachelijk veel geld is voor wat muesli repen en wat verkeersregelaas, zijn vele "bekende" tochten in ZL niet de moeite waard.

AmstelGoldRace is iets dat je dagelijks kunt doen, via bordjes op gps. LimburgsMooiste is een wandeltocht over niet heel spectaculair circuit. Gelukkig zit je als ZL kort bij Belgie en daar zijn de tochten gelukkig wel nog betaalbaar en voeren je vaak over wegen die je niet kent.

Er zijn gelukkig ook wel een paar uitzonderingen. Omloop Math Salden vind ik een leuke tocht die de wat minder bekende wegen aandoet. Voorheen was de alternatieve toertocht ook erg leuk om te doen. En voor de rest is het gewoon beste om een leuke fietsclub te zoeken en dan te hopen dat hun " routecommisaris" je wat leuke tochten in de omgeving voorschoteld in plaats van Cauberg en dat soort meuk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
M@cer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:15:
Net als bij de Omloop van Zandvoort, daar rij je gewoon langs het kopje van Bloemendaal ipv dat ze hem in de route opnemen. 8)7
Gok dat zoiets ook met vergunningen te maken heeft.
Denk niet dat je die snel krijgt om 5000 man over het kopje te laten rijden.
(en organisatie die geen risico wilt lopen op tourders die op elkaar klappen bij het afdalen?)

Ook een aanrader zijn de brm tochten (van 200, 300, 400 etc km) ook paar paar euro en meestal met max zo'n 50 man starten op zelfde tijd.
Krijg je vanzelf leuk groepje waarmee je kan rijden. (of je rijd hem lekker alleen)
En stempelposten zijn bij bakkertjes/cafe's ed dus gewoon lekker broodje halen oid.

[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 02-05-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donleone83 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:12:
Net de 12 gratis SiS gels besteld, bedankt voor degene die het hier gepost heeft! :)
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

M@cer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:15:
Mooi is duidelijk een mening in dit geval.... Naast het vooruitzicht van een saaie route, was het ontwerp van het shirt (zelden zo'n lelijk shirt gezien en dan nog tot overmaat van ramp een halve rits) al een reden om niet af te reizen :)

Het leuke aan de GK Classic is de start en finish in het olympisch stadion, maar de route is ook niet bijster interessant en bovendien elk jaar hetzelfde door het groene hart. Net als bij de Omloop van Zandvoort, daar rij je gewoon langs het kopje van Bloemendaal ipv dat ze hem in de route opnemen. 8)7

Inderdaad zijn die toertochten van de wielerclubs voor een paar euro eigenlijk ook veel leuker.. En bovendien niet zo druk.
Heb je zelf dan wat tips qua tochtjes? Vanaf juni wordt het wat rustiger in de agenda, wat mooi gevuld kan worden 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Nope. Lijkt verlopen en kan hem hier ook niet meer vinden. Ik heb een aantal weken geleden al de code opgevraagd, alleen nu pas gebruikt. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Nu online
donleone83 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:52:
[...]

Nope. Lijkt verlopen en kan hem hier ook niet meer vinden. Ik heb een aantal weken geleden al de code opgevraagd, alleen nu pas gebruikt. Sorry.
Die apple smaak is best prima. De Cranberry heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar kameraad van me zegt dat die niet te pruimen is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

M@cer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:12:

Het valt me ook wel op hoeveel van die tochten er worden georganiseerd in gebieden waar je niet echt vrolijk van wordt voor een flink bedrag.. In Noord-Holland zie je ze ook steeds meer komen. Een keer de Giant tocht gereden, dat was echt om te huilen wat betreft route. En nu zag ik nog een paar andere tochten die in Amsterdam starten voor dit jaar...

De tochten in Limburg, België of de Veluwe zijn nog wel de moeite, maar die polders in Noord-Holland... 8)7
(En daar heb ik echt al heel wat kilometers gemaakt).

En toch zijn er heel wat mensen die dat een leuke toch vinden. Voor mij is het grootste gedeelte van de route ook standaard rij gebied maar veel mensen vinden de duinen, polder en langs de Kaag echt een leuk iets.
Bevoorrading was voorgaande jaren ook echt dik in orde en het shirt was ook netjes :)

Zijn er inderdaad wel een aantal, en steeds meer, die de hoofdprijs vragen, slechte bevoorrading hebben en je iets "gratis" krijgt.
Zo krijg ik nog steeds het shirt van de 1K ride van afgelopen september 8)7.
Hele tocht was een drama alleen de route was wel echt gaaf, alleen lastig zoiets te rijden zonder Garmin Edge.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 11:42
donleone83 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:12:
Gratis? Volgens mij kwamen er een hoop verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Het Fantoom schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Gratis? Volgens mij kwamen er een hoop verzendkosten bij.
5 euro. Meteen een setje isotone tabletten besteld. Was in totaal 14 euro kwijt. Vind ik heel goedkoop. Gelletjes zelf zijn normaal 26 euro voor 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 11:42
donleone83 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:05:
[...]

5 euro. Meteen een setje isotone tabletten besteld. Was in totaal 14 euro kwijt. Vind ik heel goedkoop. Gelletjes zelf zijn normaal 26 euro voor 12.
1,03/stuk bij Wiggle.
Nu dus 0,42/stuk via SiS tot een max van 12. Als je er nog 12 bij zou bestellen ben je zelfs duurder uit per gel.
Had me ook aangemeld voor de 'gratis' gel, maar als daarna blijkt dat je alsnog 5 euro betaalt hoeft het voor mij niet meer. Dan is het dus niet gratis. Slechte marketingtruc van SiS, al werkt hij blijkbaar toch bij sommigen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik bestel regelmatig deze pakketten van High5.

Afbeeldingslocatie: http://www.wigglestatic.com/product-media/5360082566/H5_Selection_Pack_and_Contents.jpg?w=430&h=430&a=7

Kost ongeveer 8 euro voor een doos en dan heb je 11 gels, een energy bar, wat poeders, electrolyte tabs, enzovoorts. Eigenlijk bestel ik het vooral voor de gels, maar al die andere spulletjes zijn handig om mee te nemen. Hoef je thuis geen poeder over te gieten.

Inmiddels heb ik wel voldoende bidons trouwens. :+

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Het Fantoom schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:04:
[...]

1,03/stuk bij Wiggle.
Nu dus 0,42/stuk via SiS tot een max van 12. Als je er nog 12 bij zou bestellen ben je zelfs duurder uit per gel.
Had me ook aangemeld voor de 'gratis' gel, maar als daarna blijkt dat je alsnog 5 euro betaalt hoeft het voor mij niet meer. Dan is het dus niet gratis. Slechte marketingtruc van SiS, al werkt hij blijkbaar toch bij sommigen. :)
5 euro voor 12 gels een slechte marketingtruc noemen omdat pas vanaf 35 euro de verzending gratis is vind ik echt heel grappig. Ik zal 12 keer aan je denken als ik een gelletje neem die 60 cent goedkoper was dan die van jou 😜

Als de advertentie was geweest: "12 gels for a fiver" was je waarschijnlijk wel enthousiast geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Een ontbijtkoek, kruidkoek, mueslireep, banaan o.i.d. werkt ook prima en is imho een stuk beter te pruimen dan al die gels bij elkaar.

Pagina: 1 ... 59 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic