Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.801 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik zou die Sora fiets gewoon overslaan. Het is een achterhaalde knakengroep en de restwaarde is nihil.
Juist als je nog niet weet of je wil blijven fietsen, danwel wil upgraden, kan je beter investeren in een fiets die een hogere restwaarde gaat hebben. Gooi er 50 euro meer tegenaan en je hebt een fiets met 105, daar ga je echt veel meer voor terugkrijgen bij doorverkoop of inruil. Sterker nog, als je die Trek Emonda zou kopen die hierboven al gelinkt stond, dan schrijf je er de komende twee jaar waarschijnlijk minder dan 200 euro op af.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 22-04-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, een instap alu frame van 100 Series aluminium met Sora, gedateerde FSA Vero crank en no name remmen voor 800, of een Émonda met 100% 105 5800 en 300 series superlight aluminium frame voor 1000...what to do...

Bedenk je ook dat juist bij die lange tochten van 200-300 km waar je over praat, je na een paar uur helemaal tabak hebt van die gare Sora-shifters, met hun bonkige vorm en touwtjes die precies op de plek van je duim uit de shifter steken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breng me nou niet weer in twijfel!! :P
Ik hecht best veel waarde aan advies en kunde van een FM.
Een fiets van internet bestellen (bv die Emonda of die Bulls) is heel aantrekkelijk, maar afstelling etc heb ik geen kaas van gegeten.
Dus ik koop die fiets, stel hem naar mijn eigen gevoel in en zit dan misschien niet goed op de fiets.
Nu hoef ik ook geen professionele fietsmeting, maar een "professioneel" oog kan wel redelijk goed zien of ik goed op de fiets zit.

Denk niet dat ze het leuk vinden wanneer ik met een nieuwe fiets binnen kom lopen om te vragen of ze hem voor mij willen afstellen. (behalve tegen betaling).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Afstellen is echt niet zo moeilijk, en bovendien is het trouwens maar de vraag of de fietsenmaker daar zelf ook überhaupt kaas van heeft gegeten. Meestal zetten ze het zadel goed en verder niks, of dat nog niet eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 22-04-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:59:
Een fiets van internet bestellen (bv die Emonda of die Bulls) is heel aantrekkelijk, maar afstelling etc heb ik geen kaas van gegeten.
Dus ik koop die fiets, stel hem naar mijn eigen gevoel in en zit dan misschien niet goed op de fiets.
Nu hoef ik ook geen professionele fietsmeting, maar een "professioneel" oog kan wel redelijk goed zien of ik goed op de fiets zit.

Denk niet dat ze het leuk vinden wanneer ik met een nieuwe fiets binnen kom lopen om te vragen of ze hem voor mij willen afstellen. (behalve tegen betaling).
Ik snap je punt, maar de dingen af- en instellen blijf je in mijn ervaring zoveel doen dat je het redelijk snel met zo goed kan als je FM. Ik geloof mijn fietsenmaker in ieder geval niet meer qua ideeën over houding of zadelhoogte of wat dan ook.

Ik weet niet of ik dat in mijn overweging mee zou nemen. Kijk een paar filmpjes van GCN, en vraag jezelf af of je echt de fietsenmaker dat wilt laten doen.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:59:

Je moet afstelling van een fiets ook niet overdrijven. Het is geen rocket science.

Idem overigens met de kennis en kunde van een fietsenmaker. Overschat het niet. Een goede fietsenmaker is goud waard, maar iedereen kan zelf een fiets afstellen.

Wat ze bij de meeste fietsenmakers hooguit doen, is eventjes je zadel op de goede hoogte zetten, meer niet. Dat kun je zelf ook. Het is ook niet veel meer dan gevoel. Als jouw been met het pedaal omlaag licht gebogen is, en je voelt geen overdreven trek/spanning als je voorover op de shifters rust, dan zit je al snel goed. Je bent geen prof, waar het echt op millimeters aankomt.

Bovendien, als je bij vijf professionele clubs een bikefitting laat doen, dan komen er vijf verschillende adviezen uit. Daar is op dit forum al genoeg over te doen geweest.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar geloof mij, met die Émonda kun jij nog jaren toe, terwijl je bij die 1.2 waarschijnlijk bij het eerste ritje met vrienden al denkt 'kut, had ik nu maar een wat beter model gekocht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal het nogmaals overdenken komend weekend..
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:27

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:32:
Zal het nogmaals overdenken komend weekend..
Thanks!
Succes :P
kwakke01 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:04:
[...]

vanaaf even bij de FM langsgeweest; derailleur afgesteld en even gekeken naar de 'tik' crank bleek redelijk los te zitten, maar na het vastdraaien bleef de 'tik'overduidelijk aanwezig. hij denkt aan een kapotte trapas... morgen gaatie bellen om te kijken of het onder de garantie kan worden gerepareerd/vervangen (fiets is van november '15)
kom net bij de FM vandaan, de trapas wordt onder garantie vervangen, en met een beetje mazzel heeft ie hem morgen al binnen. kan ik hopelijk zondag toch nog even een rondje rijden :)

[ Voor 39% gewijzigd door kwakke01 op 22-04-2016 16:36 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Trollollo.

Sta je dan met je schijfremmen :')

http://road.cc/content/ne...-including-letape-du-tour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:31
Wat een onzin. Het is niet eens bewezen dat het door de remschijf kwam in dit bewuste valpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Een slechte zaak om snel regels te implementeren zonder goed onderzoek. Als het al door de schijfrem kwam (wat ik zelf betwijfel) dan drukken ze het er wel erg snel door. Laten we hopen dat Nederland niet snel klakkeloos volgt voor de amateurs. (knwu / ntfu)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Handig voor als je je fiets in wil pakken en beschermen tijdens opslag of transport (b.v. In de trein) http://road.cc/content/te...ng-transportation-seeking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 21:52
Zijn er Tweakers in de buurt van Zoetermeer die op een Canyon Endurace, Ultimate of Inflite rijden in de maat M of L. Ik zit met mijn maten hier precies tussen in, een dagje Koblenz is te doen maar als een 'fit' om de hoek ook kan is dat mooi meegenomen. Je kan me ook een bericht sturen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 14:08

sapphire

Die-hard pruts0r

mark-k schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:58:
Nou ik heb goed nieuws en slecht nieuws over mijn doorslaande ketting. Het goede nieuws is dat ik denk het probleem gevonden te hebben en dat mijn cassette er volgens mij nog prima uitziet:

[afbeelding]

Het slechte nieuws is dat het volgens mij niet alleen aan de afstelling ligt:

[afbeelding]

Een van de derailleurwieltjes is gewoon helemaal op, zo op zelfs dat de ketting er naast gaat als je achteruit trapt, of dus een beetje kracht zet met de derailleur op niet de perfecte plek:

[afbeelding]

Tijd dus voor nieuwe wieltjes. Passen deze in mijn set (Shimano 105)?
http://www.futurumshop.nl...es-5700-race-en-mtb.phtml
Ik ga je even omhoog quoten omdat er geen antwoord gegeven was...en ik stiekem zelf benieuwd ben naar derailleur wieltjes. Klopt het eigenlijk dat de ene stroef loopt en de andere (met keramisch lagertje) wel soepel? Kan me namelijk herinneren dat iemand eens geroepen had dat veel mensen Tacx ed. Derailleur wieltjes met keramische lagers kopen als "upgrade" maar dat geen bal uit schijnt te maken :?
Maar goed ergens in mijn achterhoofd blijft de gedachte dat als niets stroef loopt er ergens energie verloren gaat....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

sapphire schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:52:
[...]

Ik ga je even omhoog quoten omdat er geen antwoord gegeven was...en ik stiekem zelf benieuwd ben naar derailleur wieltjes. Klopt het eigenlijk dat de ene stroef loopt en de andere (met keramisch lagertje) wel soepel? Kan me namelijk herinneren dat iemand eens geroepen had dat veel mensen Tacx ed. Derailleur wieltjes met keramische lagers kopen als "upgrade" maar dat geen bal uit schijnt te maken :?
Maar goed ergens in mijn achterhoofd blijft de gedachte dat als niets stroef loopt er ergens energie verloren gaat....
Loopt niks stroef, zit op beide wieltjes wel aardig speling (rotatie haaks op de draaias, geen idee of dit hoort, en meer speling op de versleten dan de goede). Zijn beide tacx wieltjes als ik me niet vergis. Verder heb ik nog een keer "getrapt" terwijl ik de fiets ondersteboven had staan, dan merkte ik dat soms de ketting dus van het wieltje af schoot en zodra geen kracht meer gezet werd er weer op ging, dis daar kwam het idee van overslaan van de ketting vandaan volgens mij. Heb in elk geval die nieuwe wieltjes besteld, worden morgen bezorgd. Die maar installeren en dan eens checken of het goed afgesteld staat en of het overslaan dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Dank allemaal voor het mee denken. Ik woon in Nieuw Zeeland en kan tot een waarde van $400 NZD kosteloos invoeren. Daarboven is het een soort Nederlands model waar kosten + btw betaald moet worden. Lokaal is hier (bijna) niets te krijgen voor een normale prijs dus moet ik wel importeren.

De groupset is $438 daar komt $115 bovenop omdat het boven $400 is = $553. prijzen van chain reaction

We gaan even rekenen:
  • Shifters + cassette + ketting = $194 + $34 = $228
  • Derailleurs = $52 + $36 = $88
  • Crankset = $98
  • Bottom bracket & remmen = $24 + $82 = 106 niet nodig (
  • Totaal = $520 of $414 voor de onderdelen die ik wil
Dus $100 duurder om het los te kopen. Maar ik kan de invoerheffingen vermijden als ik het in twee delen koop en remmen en bottom bracket heb ik niet nodig.

Blijft mijn vraag nog steeds: waarom zou een 9-speed derailleur niet werken met een 10-speed cassette? De cassette en shifters moeten gelijk zijn, dat snap ik want er zijn andere ratio's verkeerd.

De shifter trekt aan de kabel en die trekt de derailleur kooi naar binnen. De veer in de derailleur duwt de kooi weer terug als de kabel ontspant (terug schakelen). De derailleur moet voldoende naar links en rechts kunnen om alle versnellingen te bereiken, een 9 speed cassette is breder dan een 10 speed. Dan moet de kooi nog voldoende lengte hebben om het verschil in tandwielen op te vangen.

Ik zie dus niet hoe een derailleur versnellingen bepaald? Zal vast mijn gebrek aan kennis zijn hoor! En ben ook niet te beroerd om voor een paar tientjes dan de achter derailleur mee te nemen. Ben gewoon benieuwd of het wel of niet kan :?
marrk schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:32:
En het lastige met Sora is dan wel dat je op twee manieren een lock-in hebt. Losse onderdelen upgraden kan zo goed als niet, omdat het een 9 speed is, dus voor zover ik begrijp moet je eigenlijk altijd meteen over naar een hele nieuwe groepset. En dan loop je tegen lock-in nummer twee, je kan vanwege je freehub niet naar een 11 speed, waardoor je of op zoek moet naar een 10 speed groep, of nieuwe wielen moet kopen.
Inderdaad vervelend. Volgens mij heb je ook kans op lock-in nummer twee met een 10-speed group set? Als de wielen 9/10 speed zijn ipv 9/10/11 zijn heb je het zelfde probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Goodfellas op 23-04-2016 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Ik zie dus niet hoe een derailleur versnellingen bepaald? Zal vast mijn gebrek aan kennis zijn hoor! En ben ook niet te beroerd om voor een paar tientjes dan de achter derailleur mee te nemen. Ben gewoon benieuwd of het wel of niet kan :?
De shifter bepaalt inderdaad het aantal "klikjes". Maar onderling zijn de derailleurs wel degelijk anders, omdat de parallelogram anders is.

Overigens kun je derailleurs vaak wel uitwisselen zo lang het aantal versnellingen maar klopt. Dus een 10v Ultegra derailleur werkt prima in bijvoorbeeld een 10v 105 setup.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 23-04-2016 08:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Precies, sinds het geïndexeerd schakelen bestaat, komt het wat nauwer. Eén cm aan de kabel trekken levert bij een 9v derailleur meer derailleur-travel op dan bij een 10v derailleur dus.

@sapphire: dat was ik over dat stroeve derailleurwieltje. Ik heb Shimano daar eens over gemaild en volgens hen hoort dat zo. Ik vond dat ook vreemd, wrijving is wrijving, hoe weinig ook. Daarom heb ik er toen Tacx wieltjes ingezet met iets betere lagers. Kost niet veel en het voelt beter tussen de oren :P
Het boeit overigens niet per se als de ketting overslaat over een versleten derailleurwieltje, deze is niet echt onderdeel van de aandrijflijn, maar geleidt slechts het ontspannen deel vd ketting. Maar hij moet de ketting natuurlijk wel nog op zijn plek boven de cassette houden, de bovenste is daarin dus wel iets belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Als ik naar deze tabel kijk dan lijkt het er op dat Shimano 6/7/8/9/10 allemaal de zelfde cable pull ratio hebben. Het enige verschil lijkt dus echt de shifter!

Pas bij 11 speed verandert er wat, dan gaat de cable pull ratio van 1.7 naar 1.4. Als ik het goed lees en begrijp is de nieuwe 4700 gebaseerd op de ratios van de 105 5800, dat verklaart waarom ik her en der lees dat 4700 shifters alleen met 4700 RD werken en niet met de 4600 RD.

Dan zou het zo maar eens kunnen zijn dat de nieuwe Sora R3000 ook over gaat op deze nieuwe ratios, waardoor die shifters ineens geen opties meer zijn voor mijn 'oude' sora. Dat is gewoon speculeren, baseer ik verder nergens op.

Opties voor mij zijn 4700 shifters/cassette/rd/chain of 105 5700 shifters/cassette/chain. Denk dat ik voor de 4700 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

Lekker stukje fietsen vandaag... dikke tegenwind en ook nog een fijne hagelbui meegepakt. Dacht dat fietsen leuk was 8)7
https://www.strava.com/activities/554302349

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Niet de beste dag inderdaad, jas aan, jas uit, enzovoort. Clubrit helaas vervroegd moeten afbreken omdat er twee mensen een flinke smakkert hadden gemaakt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 10:34
Na de tips hier heb ik vandaag de Trek Emonda opgehaald bij 12gobiking. Dank voor de tip nare man :). Heb direct de PD5800 pedalen erop laten zetten en Bontrager Race DLX Road schoenen aan laten meten. Net terug van het eerste rondje. Dat worden vast veel fijne kilometers.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m8Ad44yqDXtOF0rROpHz8qlf/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UrbzbwNpFoPvDW8ISzGVr9is/thumb.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Sperenvanger op 23-04-2016 19:05 . Reden: Foto's :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35
Crazy D schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:46:
Lekker stukje fietsen vandaag... dikke tegenwind en ook nog een fijne hagelbui meegepakt. Dacht dat fietsen leuk was 8)7
https://www.strava.com/activities/554302349
Niet altijd tijdens, maar achteraf des te meer.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wat een wind.... Paar keer bijna van mijn fiets geblazen. Rondje Lauwersmeer gemaakt. Wonder boven wonder droog gebleven... 97 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
Gistermiddag even lekker rondje op de fiets gedaan. Er stond gelukkig minder wind als vandaag, maar genoeg om op de terugweg wind mee te hebben. Uiteindelijk 67 km gefietst (met een voor mijn doen hoog gemiddelde van 33,8). https://www.strava.com/ac...6271/segments/13376000078

Vorige week tijdens de AGR miste ik toch wel overschoenen (mijn winteroverschoenen zijn veel te warm voor deze tijd van het jaar). Vanmiddag daarom regenoverschoenen gekocht. Zo blijft de garderobe zich maar uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 09:37

murphsy

Product Monkey

Sperenvanger schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:04:
Na de tips hier heb ik vandaag de Trek Emonda opgehaald bij 12gobiking. Dank voor de tip nare man :). Heb direct de PD5800 pedalen erop laten zetten en Bontrager Race DLX Road schoenen aan laten meten. Net terug van het eerste rondje. Dat worden vast veel fijne kilometers.

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Goede keuze. Nu lekker warm aankleden en fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Vanochtend was het te koud! Kon niet meer remmen en mijn handen deden pijn.

Uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid en tussen de larpers in de trein naar Vleuten gestapt, met een kop koffie.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Prima te doen eigenlijk, al moet je er wel op kleden. Ook nog rare snuiters gezien in korte broek. Had zelf lange nanoflex broek, thermo lange mouwen shirt met gabba erover en handschoenen aan. Dat ging prima.

Wel pittig zijwindje op de Lekdijk overigens, mooi dat ik daar voornamelijk op kop zat...de rest had er meer last van op die manier. Maar de hagelbui waar we zeker een minuut of 5 in reden (naar het gevoel iig) was een stuk minder. Pijnlijk aan het gezicht zelfs. Ben wel erg fit iig, vergeleken met vorig jaar. Interval training heeft wonderen gedaan :D

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Graham schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:27:
Prima te doen eigenlijk, al moet je er wel op kleden. Ook nog rare snuiters gezien in korte broek. Had zelf lange nanoflex broek, thermo lange mouwen shirt met gabba erover en handschoenen aan. Dat ging prima.
Kleding was het probleem, ik heb niet echt winterkleding (wat ik had ben ik uit gekrompen / is veels te groot). En twee paar handschoenen was fijn geweest.

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 19:54
Ik heb gister de Luik Bastenaken Luik Challenge gereden. Wat een weer...
Natte sneeuw, regen, hagel in de afdaling maar gelukkig ook nog een beetje zon. Al met al een mooie ervaring en met 271 km m'n langste rit ooit!

https://www.strava.com/activities/554725984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:27:
Hier ook nanoflex meuk en Gabba aan, was ook blij dat ik was om m'n nek gedaan had. Windje was echt koud zeg en na 2 regenbuien en een hagelbuitje erbij was ik het zat :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
jongeroel schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:49:
Natte sneeuw, regen, hagel in de afdaling maar gelukkig ook nog een beetje zon. Al met al een mooie ervaring en met 271 km m'n langste rit ooit!

Knap werk, ik heb gisteren de 158km versie gedaan. Was af en toe wat koud maar we hebben het gelukkig de hele dag droog gehouden.

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 08:54

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Mag er speling zitten tussen de voorvork en het frame? Ik heb mijn stuur wat lager gezet, nu zit er minimale speling, die ik alleen voel als ik mijn vinger op de frame-voorvork overgang leg. Strakker aandraaien van de balhoofdschroef helpt niet en zorgt er alleen dat het stuur stroef draait.

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smerig weer vandaag. Twee keer natgeregend en één keer natgehageld, maar ondanks de koude wind was m'n winter softshell jack toch wat te warm. Maar weer even scouten voor een winddicht tussenjack...zo blijf je bezig.

@ Sperenvanger: mooie fiets, daar ga je veel kilometers plezier van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik had echt mazzel vandaag. FF buienalarm in de gaten gehouden en om 15:00 vertrokken, net na een bui. 75km rond de Loosdrechtse Plassen gedaan in heerlijk weer. Ik zag boven Amsterdam ongeveer wel dreigende lucht op me afkomen, maar met wind in de rug bleef ik dat voor.
Ik had een korte mouwen ondershirt, lange mouwen ondershirt en een Gabba met armstukken aan en onder een Bib en lange broek er overheen. Buff om mijn nek, lange dunne handschoenen en een mutsje onder de helm en ik voelde me perfect, lekker warm, maar niet te.

Daarna thuis getrakteerd op pizza en een schitterende LBL op de buis (niet qua koersverloop :O ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Is het nou nog gelukt met je Focus? Hoe is dat afgelopen?

LBL was oersaai maar de winnaar maakte ALLES goed :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Vandaag eens de nieuwe derailleur wieltjes gemonteerd en daarna de derailleurs afgesteld. Daar klopte echt geen hol van. Zelfs de schroefjes nog moeten wisselen voor omdat ze niks afstelden (te kort). Voor klopt denk ik nog steeds niet 100 procent, maar moet nu wel rond de 90 zitten.

Heb wel gemerkt dat ik zo'n 1-2mm axiale speling heb op mn crankas. Is dit een probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door mark-k op 24-04-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
djlinsen schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:04:
Mag er speling zitten tussen de voorvork en het frame? Ik heb mijn stuur wat lager gezet, nu zit er minimale speling, die ik alleen voel als ik mijn vinger op de frame-voorvork overgang leg. Strakker aandraaien van de balhoofdschroef helpt niet en zorgt er alleen dat het stuur stroef draait.
Nee. Waarschijnlijk heb je alles niet goed in elkaar gezet. Heb je eerst de de balhoofdschroef of de stem schroeven aangedraait nadat je alles inelkaar had gezet nadat je de spacer boven de stem hebt geplaatst? Of heb je de hele spacer zelfs verwijderd?

Zie ook YouTube: How To Change Your Road Bike Headset and Forks
havana schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:50:
AGR vond ik saaier, het weer maakte het iig nog indrukwekkend. Maar idd wel heel mooi einde zo.
mark-k schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:37:
Vandaag eens de nieuwe derailleur wieltjes gemonteerd en daarna de derailleurs afgesteld. Daar klopte echt geen hol van. Zelfs de schroefjes nog moeten wisselen voor omdat ze niks afstelden (te kort). Voor klopt denk ik nog steeds niet 100 procent, maar moet nu wel rond de 90 zitten.

Heb wel gemerkt dat ik zo'n 1-2mm axiale speling heb op mn crankas. Is dit een probleem?
GCN heeft prima filmpjes over hoe je de limiting screws en indexering van je derailleur doet. YouTube: How To Index Your Gears - Adjusting Your Rear Derailleur

Qua speling is dat niet normaal. Mogelijk tijd voor nieuwe lagers. Je zou ook je crank is kunnen demonteren of te kijken wat de staat is van je lagers. Het vervangen ervan is meer een LBS ding. Althans ik heb zelf het gereedschap er niet voor bevoorbeeld.

[ Voor 91% gewijzigd door Graham op 24-04-2016 21:56 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Is het plaatsen van een dunne spacer ring geen optie? Had een van de trappers er al afgehaald maar speling zit echt op mn as. Kon helaas de trapper niet verder naar binnen zetten.

Indien lagers toch vervangen moeten worden, zitten deze geperst of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:50:
Is het nou nog gelukt met je Focus? Hoe is dat afgelopen?

Nou ik denk het. Lang verhaal, maar uiteindelijk had een maat toevallig een endoscoop en konden we met een satéprikker en een punttangetje een verstopt einddopje eruit vissen. Hierna schoof de binnenkabel er weer makkelijk doorheen. Toen ik de buitenkabel met een nieuw einddopje er weer instak, vond ik dat de kabel toch nog wat stroef aanvoelde, maar het schakelt weer. Even afwachten of het soepel genoeg blijft gaan na wat finetunen aan de kabelspanning. Het is niet als nieuw, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
mark-k schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:02:
Is het plaatsen van een dunne spacer ring geen optie? Had een van de trappers er al afgehaald maar speling zit echt op mn as. Kon helaas de trapper niet verder naar binnen zetten.

Indien lagers toch vervangen moeten worden, zitten deze geperst of niet?
Mmm ik miste het stuk over axial. Normaal zit er een spacer tussen, althans bij mijn shimano 6703 crankset.

Wat voor lagers je hebt kan ik niet zeggen zonder een foto.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Graham schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:15:
[...]

Mmm ik miste het stuk over axial. Normaal zit er een spacer tussen, althans bij mijn shimano 6703 crankset.

Wat voor lagers je hebt kan ik niet zeggen zonder een foto.
Zou me niet verbazen als die spacer gewoon mist bij mij, aangezien er al meer niet klopte. Eens zoeken waar ik die zou moeten vinden.

Van de ene kant natuurlijk klote dat er zoveel niet klopt, maar van de andere kant vind ik het wel prettig dat ik nu zeker weet dat dingen wel kloppen, en als het nu niet goed is ik het zelf verprutst heb ipv iemand anders.

Edit: Deze heb ik inderdaad niet gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.slowtwitch.com/articles/images/1/53581-largest_02_Triple_spacer.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 24-04-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren om 6:30 vertrokken en de volgende route gereden.

Hengelo - Enschede - Haaksbergen - Ruurlo - Lochem - Holten- Nijverdal - Almelo - Hengelo.

Na 80km kwam ik bij de Holterberg en daar ging ik effe goed kapot..
Heb even 5 minuten moeten bijkomen en wat gegeten/gedronken en toen met 60km/u naar beneden >:)

Totaal 130km in 5:20 uur. Totale pauze nog geen 15 minuten
Gemiddelde snelheid 24.0 ex pauzes.

Daarna best last gehad van verzuring :'( , s'avonds nog even 10km op laag tempo (15km/u) uitgefietst. Spierpijn valt nu wel weer mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:34:
Gisteren om 6:30 vertrokken en de volgende route gereden.

Hengelo - Enschede - Haaksbergen - Ruurlo - Lochem - Holten- Nijverdal - Almelo - Hengelo.

Na 80km kwam ik bij de Holterberg en daar ging ik effe goed kapot..
Heb even 5 minuten moeten bijkomen en wat gegeten/gedronken en toen met 60km/u naar beneden >:)

Totaal 130km in 5:20 uur. Totale pauze nog geen 15 minuten
Gemiddelde snelheid 24.0 ex pauzes.

Daarna best last gehad van verzuring :'( , s'avonds nog even 10km op laag tempo (15km/u) uitgefietst. Spierpijn valt nu wel weer mee..
was gisteren best frisjes op de fiets denk ik of niet?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja was behoorlijk fris, zeker nadat ik de eerste bui op me kop kreeg met sneeuw en hagel. Gelukkig niet door en door nat geworden en even 10 minuten kunnen schuilen.
Daarna was het weer redelijk tot prima..
Wel redelijke wind, had de eerste 45km wind op kop, daarna 40km wind schuin van voren.
Laatste 40-50km wind redelijk in de rug..

Maar was een lekkere training voor de 235km over 3 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:24
jongeroel schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:49:

Respect, ik heb de 80 gereden en vond die pittig genoeg, alhoewel een 110 km variant ook nog wel gekunt had. Wel jammer dat we niet de officiele finale hebben gereden, laatste heuvel zat er bij ons niet bij.

Heb het eigenlijk alleen maar droog gehad, geen regen gezien. Tussen 8:00 en 17:30 was het droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
mark-k schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:21:
[...]

Zou me niet verbazen als die spacer gewoon mist bij mij, aangezien er al meer niet klopte. Eens zoeken waar ik die zou moeten vinden.

Van de ene kant natuurlijk klote dat er zoveel niet klopt, maar van de andere kant vind ik het wel prettig dat ik nu zeker weet dat dingen wel kloppen, en als het nu niet goed is ik het zelf verprutst heb ipv iemand anders.

Edit: Deze heb ik inderdaad niet gezien:

[afbeelding]
Jup dat is hem. Vast wel te bestellen bij LBS of via Ebay oid.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gisteren ook een rondje training gedaan (nog steeds met start2bike bezig).
Omdat het zonnetje scheen in alle vroegt met korte handschoenen de deur uit. Nou dat heb ik geweten hoor.
Toen de hagel en natte sneeuw halverwege de ochtend over onze mikken kwam zag ik de temperatuur zakken tot een graad of 2-3 en begonnen de vingertoppen echt pijn te doen. Bijzonder raar weer met korte heftige buien, behoorlijk veel koude wind maar af en toe dus ook lekkere zon. Achteraf gezien toch iets beter naar het weerbericht kijken en niet meteen optimistisch van start alsof het al juli is.

Ik vond trouwens de beelden van LBL erg indrukwekkend, het was niet een spannende wedstrijd tenminste tot de laatste 10km maar wat een eindspurt zeg!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 23:21
Zaterdag ook de volledige afstand van de LBL challenge gereden:
https://www.strava.com/activities/554490869/
https://www.cyclinganalytics.com/ride/524579198386

Twee jaar terug in een lekker weertje de middenafstand gereden, dus nu de volledige afstand! Eerder in de week was erg nat weer voorspeld, gelukkig viel het relatief mee: grotendeels droog weer, op een klein hagelbuitje (met stevige windvlagen) na... Soms zelfs wat zon. Op enkele momenten na de bevoorradingen wel erg koud gehad! Ik was iets te optimistisch en had liever wat dikkere sokken/handschoenen en mijn Castelli Alpha jack ipv Gabba aangehad maar op zich was het goed te doen. De lange Castelli Nanoflex Pro broek was wel erg fijn.

Ondanks dat ik weinig geslapen had ging het fietsen best lekker. De vorm voor dit jaar net op tijd gevonden! Paar weken terug in Girona miste ik die nog, zaterdag had ik weer 25-50 watt terug. Met een aantal goede doorrijders van de fietsvereniging lekker kunnen doorfietsen: ongeveer 10 uur fietstijd voor een gemiddelde van 27 per uur (7:25 vertrokken, 18:40 terug). Dat is een hele verbetering vergeleken met 25,4 gemiddeld 2 jaar geleden. In afdalingen ging de Aeroad als een baksteen naar beneden en ook klimmen ging lekker :)

De laatste klimmen erg rustig aan gedaan vanwege wat kleine pijntjes, maar met de conditie zat het wel oke, kon op het laatst nog wel wat PR's verbeteren en nog redelijk makkelijk 244W doen op de Côte d'Ans. Zeer voldaan! Was na afloop minder stuk dan andere >200km of zware klimtochten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RvTBiMb.jpg

Vreemdste vogel (naast een triathlonclub en enkelen met korte broek...): iemand op een Cervelo S5 met SRAM Red met carbon wielen die blijkbaar niet van het bestaan van wet lube afwist, een lawaai en gepiep dat van z'n ketting afkwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperenvanger schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:04:

[afbeelding]

[afbeelding]
Is de versie die met lichte transportschade op dit moment aangeboden wordt?
Zoja, hoe erg is die schade? (zichtbaarheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
Ik had ook plannen om zaterdag de LBL te gaan rijden.
Maar door voorspellingen gewoon lekker thuis gebleven en in Noord-Holland wat gefietst.

Had gewoon geen zin in herft/wintterrit in de Ardennen.
Achteraf gezien was het 'prima' weer ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-09 16:58
Zijn er op dit forum wielrenners/toerfietsers die lid zijn van een fiets-/toer-/wielrenvereniging? Zo ja, zou iemand zijn ervaring(en) willen delen? Ik fiets nu altijd alleen, heerlijk rustig uiteraard, maar om er toch beter in te worden en misschien wat makkelijker eropuit te gaan, ben ik aan het kijken naar een manier om met anderen te fietsen. Niemand die ik ken en in mijn omgeving woont, wielrent namelijk.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog geen lid, echter heb ik ook nog geen racefiets :), ik ga er zeer binnenkort wel 1 aanschaffen en ga dan lid worden van http://www.rtchengelo.nl/

Voornaamste reden benoem jij al, een stok achter de deur, vaste training momenten, kennissen/vrienden opdoen etc. Gelijkwaardigheid, groepjes gericht op bepaalde snelheid, dus niet je longen uit je lijf fietsen om maar bij te kunnen blijven.

Maakt het verder ook makkelijker om tourtochtjes gezamenlijk te fietsen.
Waar ik lid van wil worden is een vrij actief clubje, zie ze wekelijks hun rondjes fietsen, geen idee hoe hun overige activiteiten etc geregeld zijn, maar ik denk dat er veel onderling afgesproken en geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nee. Zeg al wel 2 jaar dat ik lid ga worden van de tourclub Zoetermeer maar ik heb juist helemaal geen zin om in een groep te rijden. Rij wel lekker alleen of met een vriend rondjes wanneer ik wil, en juist niet op vaste tijden (zoals op zondagochtend om 9.30 verzamelen terwijl het pas om 15u het warmste van de dag is....). Maar snap de redenen die jullie noemen wel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Gnosis schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:27:
Zijn er op dit forum wielrenners/toerfietsers die lid zijn van een fiets-/toer-/wielrenvereniging? Zo ja, zou iemand zijn ervaring(en) willen delen? Ik fiets nu altijd alleen, heerlijk rustig uiteraard, maar om er toch beter in te worden en misschien wat makkelijker eropuit te gaan, ben ik aan het kijken naar een manier om met anderen te fietsen. Niemand die ik ken en in mijn omgeving woont, wielrent namelijk.
Ik fiets mee met een fietsvereniging zonder leden. Ooit begonnen als lekker samen fietsen op woensdag en zondag, maar het wordt allemaal nu wat groter. Er is wel een vrijwillige bijdrage.

Vanuit deze vereniging gaan we ook samen naar tourtochten (b.v. 3 Ballons, Amstel gold, Boretti), worden er dingen georganiseerd (bochten clinic, valtraining, cursus wegkapitein, spinnen in de winter, etc.)

Voor mij een grote plus als het om fietsen gaat, redelijk vaste dagen / tijden, samen fietsen ga je verder en harder, en als je 3 keer lek rijd heeft er altijd wel iemand een bandje. En het is gezellig!

p.s. we rijden in groepen van max 14 personen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
joint_me schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:50:
[...]

Ik fiets mee met een fietsvereniging zonder leden. Ooit begonnen als lekker samen fietsen op woensdag en zondag, maar het wordt allemaal nu wat groter. Er is wel een vrijwillige bijdrage.

Vanuit deze vereniging gaan we ook samen naar tourtochten (b.v. 3 Ballons, Amstel gold, Boretti), worden er dingen georganiseerd (bochten clinic, valtraining, cursus wegkapitein, spinnen in de winter, etc.)

Voor mij een grote plus als het om fietsen gaat, redelijk vaste dagen / tijden, samen fietsen ga je verder en harder, en als je 3 keer lek rijd heeft er altijd wel iemand een bandje. En het is gezellig!

p.s. we rijden in groepen van max 14 personen.
Edit: dat klinkt zeker tof!

Het is een beetje dubbel. Ik heb eigenlijk geen zin om in een grote groep te rijden, maar misschien wel met 1 of 2 anderen. Vaste tijden kan ik me ook moeilijk aan houden, want lukt gewoon niet.

[ Voor 67% gewijzigd door Gnosis op 25-04-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 10:34
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:50:
[...]

Is de versie die met lichte transportschade op dit moment aangeboden wordt?
Zoja, hoe erg is die schade? (zichtbaarheid).
Ik heb naar de schade gevraagd en er werd verteld dat het om transportschade zou gaan, maar aan de fiets kon ik het niet zien. Er waren in dezelfde levering ook andere Trek fietsmodellen verkeerd getransporteerd, die zouden wel zichtbare schade vertonen. Toen ik vroeg of deze dan eigenlijk niet gewoon onbeschadigd was zei hij dat ik eigenlijk geluk had :? Raar verhaal, maar ik heb hem gekocht. Er komen tenslotte toch wel gebruikssporen op.

Afgelopen weekend direct enthousiast gaan fietsen. Eerst een kort rondje op zaterdag, op zondag iets verder. Het was nog wel aan de frisse kant zondag, dus na een uurtje weer richting huis gefietst. Toen begon de wind tegen, regen, maar eenmaal thuis blij en trots :) Je moet ergens beginnen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Gnosis schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:27:
Ik heb ook eigenlijk altijd alleen gefietst, had ook altijd een beetje een afkeer van wielerclubs, maar zo langzamerhand vond ik het wel heel eenzaam worden op de fiets. Bovendien wil ik graag volgend jaar wat van de Vlaamse cyclo's gaan rijden en dat is gewoon een stuk leuker om in een groep voor te trainen en vervolgens mee samen de tocht te rijden. Helaas zijn mijn vrienden verder niet echt wielrenners, en van collaga's moet je het als ZZP'er ook niet echt hebben ;w
Daarom ben ik toch maar sinds dit seizoen lid geworden van CS030 in Utrecht. Valt een beetje tussen een toer en wielervereniging in en omdat er veel leden zijn (500+) is er wel een trainingsgroep (10-16 per groep plus een coach) voor ieder niveau/ambitie. Echt van net-uit-zijwieltjes tot aan ex-profs, je kan jezelf bij alle groepjes vrij aansluiten en daarnaast zijn er binnen de verschillende niveau's ook nog verschillende trainingsgroepen.
Ik moet zeggen, het bevalt me heel goed. De mensen zijn leuk, en het is ook goed om wat gerichter te gaan trainen in plaats van altijd maar zomaar een stuk te gaan fietsen. Je pusht toch net even wat verder door samen, plus in een groep rijden heeft ook wel voordelen (HARD fietsen). Ik was dus altijd sceptisch, maar ik ben toch wel blij dat ik het heb gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt een wielerclub echt helemaal niets. Ik ben de hele dag op mijn werk al met andere mensen bezig. Wielrennen en hardlopen zijn voor mij juist bezigheden waarbij ik met helemaal niemand te maken heb, waarmee ik mijn hoofd lekker kan leegmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09 21:02
Ik zit zelf ook al een tijdje in dubio, mede omdat ik vaak met m'n vriendin fiets en er toch een verschil qua niveau tussen ons is.
Aan de ene kant is het nu vrijheid blijheid, ik ga fietsen waar en wanneer ik wil. Aan de andere kant is het ook "lastiger" om beter te worden doordat je je niet met iemand kan meten.
Uiteindelijk denk ik dat ik toch een keer met de lokale groep (Culemborg) mee ga rijden, al is het maar voor de ervaring.

In ieder geval moet ik fit zijn voor: http://www.sw-rivierenland.nl/flipjes-toertocht/ :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder zijn ding nare man.
Mijn oom fietst ook met een clubje/groepje, maar die is echt gericht op het sociale gebeuren, halverwege een tochtje ff een terrasje pakken etc. Ook ligt de snelheid daar niet echt hoog. Ze noemen het ook wel de 55+ groep, want iedereen is al op leeftijd.
Echter zijn er ook serieuze wielrenners en groepen die het echt als training zien en dus eigenlijk niet praten onderweg, gewoon koersen en 110% geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben dus wel opzoek naar een wielerclub.
Ik wil gewoon grotere afstanden gaan fietsen (+100km) en tempo hoger leggen. Dat gaat gewoon makkelijker in groepsverband. Nu ben ik solo na 75KM er echt wel klaar mee.

Zijn hier nog mensen uit breda die bij een wielerclub zitten? Had vorige week gemaild naar WV Breda , maar die hebben geen toerclub meer. En van TC Bredania niks meer gehoord helaas..

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 23:21
Ha Sjoewe, dan zullen we elkaar misschien al eens tegengekomen zijn bij de superleuke vereniging CS030! Er is ook een Rotterdamse versie van het concept (CS010), opgezet door een tweaker.

Alleen rijden vind ik ook heerlijk trouwens (35% alleen volgens Strava Roster)

[ Voor 12% gewijzigd door matthijsln op 25-04-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
matthijsln schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:30:
Ha Sjoewe, dan zullen we elkaar misschien al eens tegengekomen zijn bij de superleuke vereniging CS030! Er is ook een Rotterdamse versie van het concept (CS010), opgezet door een tweaker.

Alleen rijden vind ik ook heerlijk trouwens.
Haha, leuk. Ik fiets meestal Midden/Midden+ Ik zie trouwens dat je ook nog een mede-Biltenees bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:30:
Ieder zijn ding nare man.
Mijn oom fietst ook met een clubje/groepje, maar die is echt gericht op het sociale gebeuren, halverwege een tochtje ff een terrasje pakken etc. Ook ligt de snelheid daar niet echt hoog. Ze noemen het ook wel de 55+ groep, want iedereen is al op leeftijd.
Echter zijn er ook serieuze wielrenners en groepen die het echt als training zien en dus eigenlijk niet praten onderweg, gewoon koersen en 110% geven.
Zeker, ieder zijn ding :)

Mijn kamergenoot op kantoor rijdt ook, en die vindt het bijvoorbeeld weer wel geweldig om met vrienden te fietsen. Ik ben gewoon nogal een Einzelganger :) (qua sporten dan, ik ben verder heel sociaal :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
Ik moet er ook niet aan denken om elke rit met anderen te fietsen.
Op z'n tijd best leuk, maar vaak wil ik gewoon m'n eigen ding/tempo doen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
Ik rijd meestal alleen, soms met een vriend (vergelijkbaar tempo) en heel af en toe met een grotere groep bij een toertocht (beduidend langzamer). Vaste tijden zijn voor mij niet te doen. Ik ben allang blij als ik 1x per week ergens tijd vindt om een rit te maken. Maar ik kan mij wel voorstellen dat anderen dat juist weer prettig vinden. Ieder zijn ding.

Als ik naar buiten kijk ga ik mijn nieuwe overschoenen maar eens inwijden. Werktijd zit er weer op.

[ Voor 12% gewijzigd door wisselwerking op 25-04-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mijn ervaring met groepen is dat ze zich eigenlijk nooit gedragen. Sporadisch kom je een fatsoenlijke groep van 4+ tegen, maar meestal rijden ze hier waar ze niet horen, met teveel naast elkaar etc.

Vandaag wel een helmpje gehaald bij de lidl. Zie er een beetje uit als n paddestoel hiermee en heb niet echt t gevoel dat t heel nuttig is, maar toch, better safe than sorry. Spacer helaas nog niet kunnen halen want de fietsenmaker was dicht en online heb ik m nog niet bij een Nederlandse shop gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mark-k schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:09:
heb niet echt t gevoel dat t heel nuttig is
Als je voelt dat hij nuttig is dan heeft hij je zojuist gered gok ik :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

sapphire schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:00:
[...]

Als je voelt dat hij nuttig is dan heeft hij je zojuist gered gok ik :+
Haha ja ik hoop dat hij dan wel nuttig is geweest :P

Maar ik ben een motorhelm gewend, dan voelt dit toch als een petje, alles onder je wenkbrauwen is totaal niet beschermd. Maar met een motorhelm fietsen is ook weer zo'n gedoe he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 08:19
Niks zo lekker als alleen rijden, lekker gaan wanneer je wilt en zelf de route, afstand en snelheid bepalen...
Verder kan je heerlijk schelden als je de wind weer eens vol tegen hebt..

Vanavond ook, even 2 uur droog op buienradar, dus snel de fiets gepakt en een rondje gemaakt..

@mark-k, na 2 maanden weet je niet beter meer.. Ik was ook altijd fel tegen een helm (toen ik nog geen racefiets had), maar als ik zal nu geen rit meer maken zonder helm..

[ Voor 23% gewijzigd door M@cer op 25-04-2016 20:28 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik ben ook lid van een toervereniging. Ook omdat ik merkte dat altijd alleen fietsen ging vervelen. Zeker langere ritten dan 70 km worden saai. Onze vereniging rijdt over het algemeen gemiddeld 25 km per uur. Dat is een mooie warming up om de terugweg met een kleiner groepje dat sneller wil rijden terug te gaan. Dan wordt er gemiddeld 32 tot 35 km per uur gereden. Ook zijn er avondgroepen binnen de vereniging die wat sportiever rijden. De combinatie daarvan vind ik erg leuk. Daarnaast rij ik nog regelmatig een rondje alleen, wat ook gewoon weer heerlijk is dan. De gemiddelde leeftijd bij dit soort verenigingen is wel wat hoger, maar bij de sportieve groepen valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperenvanger schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:54:
[...]

Ik heb naar de schade gevraagd en er werd verteld dat het om transportschade zou gaan, maar aan de fiets kon ik het niet zien. Er waren in dezelfde levering ook andere Trek fietsmodellen verkeerd getransporteerd, die zouden wel zichtbare schade vertonen. Toen ik vroeg of deze dan eigenlijk niet gewoon onbeschadigd was zei hij dat ik eigenlijk geluk had :? Raar verhaal, maar ik heb hem gekocht. Er komen tenslotte toch wel gebruikssporen op.

Afgelopen weekend direct enthousiast gaan fietsen. Eerst een kort rondje op zaterdag, op zondag iets verder. Het was nog wel aan de frisse kant zondag, dus na een uurtje weer richting huis gefietst. Toen begon de wind tegen, regen, maar eenmaal thuis blij en trots :) Je moet ergens beginnen hè.
Gisteren een mail gestuurd om duidelijkheid te krijgen over de schade die ze vermelden.
Kreeg netjes enkele foto's terug van de schade, het betrof alleen schade op de crank, niet op het frame.
Nadeel is dat het alleen op de frames tot en met 58cm is, Ik heb zelf een 60cm frame nodig.. :'(
Of zal er niet zoveel verschil zitten in 58 vs 60cm, en is dit nog een beetje te compenseren met afstelling zadel/stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Ga passen :)

Frame-hoogte is eigenlijk maar hele grove indicatie of een fiets de juiste maat heeft voor je. De rest van de geometrie is minstens net zo belangrijk. Twee mensen met exact dezelfde totale lichaamslengte kunnen toch een andere framemaat nodig hebben.
Bovendien is het per merk en model ook nog wisselend. In principe kan je met een langere stem en seatpost wel op een 58 gaan fietsen, maar je moet dan wel bedenken dat je waarschijnlijk een meer 'agresieve' racehouding krijgt op de fiets, dat is ook wat bijvoorbeeld prof doen bij het kiezen van een frame, omdat ze dan aerodynamischer (meer voorover) kunnen zitten op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Qua in een groep rijden ligt het er helemaal aan wat je wilt bereiken. Als je bijvoorbeeld net als ik alleen voor training wilt doen dan is ook niet perse nodig om volledig lid te worden bij een club. Ik heb een KNWU basislidmaatschap waarmee ik wel mee kan rijden op het parcour van RWC Ahoy op de dinsdag- en donderdagavond voor training. Dat is dan wel druk omdat je rijdt in een peleton en gaat vrij rap (40 gem) maar erg goed voor je bochten techniek. Ik zou echter geen lid willen zijn en dan in een reclamebord rond moeten rijden. :+

Verder heb ik ook andere groepjes waar ik in mee rij. Zondag rit is bijvoorbeeld heel afwisselend en vele malen zwaarder dan met Ahoy. Al heb ik bij Ahoy nog nooit in de A groep gereden dus kan daar niet over oordelen. Maar het is altijd minder zwaar in een peleton dan in groep van 5 man. Verder training ik solo qua intervallen en zie ik gewoon aan wat ik zelf fijn vind om te doen bij langere ritten. Redelijk gevarieerd dus.

Er zijn overigens ook nog de clubs zoals CS010, CS020 en CS030. Goede training voor de beginner bijvoorbeeld en wat minder haantjes gedraag naar mijn mening.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Dank u allen voor uw mening! :) Ik ga denk ik eerst maar zelf wat gerichter trainer met schema's van internet. Fietsen is voor mij ook veel gericht op het weer terugkrijgen van conditie, zodat ik weer kan gaan hockeyen. Ben het uiteraard als sport ook erg leuk gaan vinden. Denk toch dat in een grote groep fietsen niets voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeBuCADnezar
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 20:56
Ik ben sociaal op het werk en thuis. Als ik ga fietsen doe ik dat liefst alleen: eigen tempo, eigen tijd en eigen route bepalen.
Vervelend vind ik het nooit, of ik nu een uurtje ga intervallen of een lange duurrit (>4 uur) maak: Lekker buiten, om je heen kunnen kijken, ik doe niets liever. Hoop trouwens dat we een lange, droge zomer krijgen, ben flauw van dit weer.

Tochten doe ik met een paar vrienden, maar die wonen verspreid over het land. Qua niveau vergelijkbaar, dus klimtijden e.d. verschillen niet zoveel.
Binnenkort Tecklenburg, Eifel en Vogezen (zodra de sneeuw weg is :( ). Fiets op de drager en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
In de discussie groep of geen groep.
Ik fiets zelf met een groep ZTIKZ in Amsterdam. (doelgroep tussen de 25-35 jaar oud) Tussen tour en race in. Wel gericht op het harder fietsen.
Maar vooral veiligheid staat voorop als je met een grote groep bent wordt deze ook in tweeen gesplitst, rood is rood en een rotonde pak je niet linksom.
Op di en do trainen met de groep. En vooral prettig omdat je toch iets meer uit jezelf haalt als je in een groep rijd en verschillende oefeningen doet met een trainer voor instructies. Daarnaast is het een goede stok achter de deur om te trainen door de weeks. In het weekend vaak zelf een rondje fietsen of met een paar vrienden. Voor mij een mooie afwisselingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Nixo schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:52:
In de discussie groep of geen groep.
Ik fiets zelf met een groep ZTIKZ in Amsterdam. (doelgroep tussen de 25-35 jaar oud) Tussen tour en race in. Wel gericht op het harder fietsen.
Maar vooral veiligheid staat voorop als je met een grote groep bent wordt deze ook in tweeen gesplitst, rood is rood en een rotonde pak je niet linksom.
Op di en do trainen met de groep. En vooral prettig omdat je toch iets meer uit jezelf haalt als je in een groep rijd en verschillende oefeningen doet met een trainer voor instructies. Daarnaast is het een goede stok achter de deur om te trainen door de weeks. In het weekend vaak zelf een rondje fietsen of met een paar vrienden. Voor mij een mooie afwisselingen.
Ik fiets zelf ook graag alleen, maar af en toe met iemand opfietsen die (toevallig) dezelfde kant opgaat is prima, zolang het maar ongedwongen gaat :) ik zie bv ook veel meer heil in een whatsapp groep oid waarin je kan aangeven wanneer je waar gaat fietsen; wie er is, fietst mee, en anders lekker alleen; ook goed. en als ze er 5 minnuten eerder/later zijn; dan heb je meteen een target of ben je de haas. dat geeft net weer een extra dimensie aan het standaard rondje fietsen ;) Nu kom ik altijd zat andere fietsers tegen, maar die gaan stevast de andere kant op 8)7

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:32:
[...]

Gisteren een mail gestuurd om duidelijkheid te krijgen over de schade die ze vermelden.
Kreeg netjes enkele foto's terug van de schade, het betrof alleen schade op de crank, niet op het frame.
Nadeel is dat het alleen op de frames tot en met 58cm is, Ik heb zelf een 60cm frame nodig.. :'(
Of zal er niet zoveel verschil zitten in 58 vs 60cm, en is dit nog een beetje te compenseren met afstelling zadel/stuur?
Dat hangt en af van je lichaamsbouw en van het frame.
Voor sommige merken heb ik een 58 nodig en voor andere een 60 ( of L / XL )

Heb je lange benen (binnen been maat meten) of heb je een lange romp of zijn beide gemiddeld.

Misschien kom je prima weg met een 58 en een iets langere stem.

Wat betreft alleen fietsen of met anderen.
Met anderen fiets het toch wat leuker en je probeert niet achter te blijven dus het geeft net dat extra beetje motivatie.
Ik fiets altijd met mijn broer maar die was door een operatie niet echt in vorm en daar merkte ik toch aan dat ik zelf ook minder presteerde dus iemand in je groep die een net iets beter tempo heeft is ook nog goed voor je prestaties wat de lol natuurijk weer verhoogd.
Je wil immers vooruitgang zien.
Helaas is garmin te lui of simpelweg te dom om segmenten te fixen dus die motivatie is de laatste maanden helemaal weg.

Maar als je kan zou ik zeker met anderen gaan fietsen maar te grote groepen maken het wel onoverzichtelijk dus hou daar rekening mee.

[ Voor 30% gewijzigd door computerjunky op 26-04-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:36
kwakke01 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:53:
[...]
Nu kom ik altijd zat andere fietsers tegen, maar die gaan stevast de andere kant op 8)7
Al eens gemerkt dat deze mensen vaak slimmer zijn en niet 10km tegen de wind in gaan harken, zoals ik altijd doe haha :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Swaxie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:13:
[...]

Al eens gemerkt dat deze mensen vaak slimmer zijn en niet 10km tegen de wind in gaan harken, zoals ik altijd doe haha :D :D :D
Haha wij mikken altijd op heenweg wind tegen terug weg wind mee maar puntje bij paaltje is het vaak de volle rit wind tegen omdat de wind weer draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Is ook goede training om tegen de wind in de fietsen. Goede waaier techniek is best handig en je wordt er sterker van. Waaieren moet natuurlijk wel kunnen qua veiligheid.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

computerjunky schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:15:
[...]

Haha wij mikken altijd op heenweg wind tegen terug weg wind mee maar puntje bij paaltje is het vaak de volle rit wind tegen omdat de wind weer draait...
die ken ik ja :P ik probeer wel altijd met de wind op kop weg te gaan, maar dat lukt niet altijd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20

DjVe

Hatsaflats!

NeBuCADnezar schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:43:
Ik ben sociaal op het werk en thuis. Als ik ga fietsen doe ik dat liefst alleen: eigen tempo, eigen tijd en eigen route bepalen.
Vervelend vind ik het nooit, of ik nu een uurtje ga intervallen of een lange duurrit (>4 uur) maak: Lekker buiten, om je heen kunnen kijken, ik doe niets liever. Hoop trouwens dat we een lange, droge zomer krijgen, ben flauw van dit weer.
Hehe, ik heb dezelfde instelling. Ik ben de hele dag al bezig met mensen, dus vind het heerlijk om mijn vrije tijd ook eens lekker alleen te zijn. Ik fiets 85% van de tijd alleen en zeker de lange tochtjes van 100+ km vind ik heerlijk om alleen te doen (wel muziekje mee).

Met de MTB fiets ik eigenlijk altijd alleen. Eigen tempo en route bepalen (en geen gelach als ik weer eens over de kop vlieg) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik weet niet of je prestaties zoveel verbeteren van in een groep rijden. Je rijdt harder met minder inspanning. Om er beter van te worden moet je of op kop, of achteraan bungelen. Maar misschien zie ik dat natuurlijk verkeerd :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 23-09 06:48
Advies vraagje, ik twijfel tussen deze twee fietsen:

Bianchi Impulso Disc

en

Cube Attain SL Disc

Enkel op onderdelen lijkt de Cube beter dan de Bianchi, maar op looks zou ik eerder voor de bianchi gaan. Nu vroeg ik me vooral af of ik veel verschil zal voelen tussen hydraulische en mechanische schijfremmen. Zijn er ook opmerkingen over de geometrie van deze fietsen?

Heb zelf een mtb van Cube waarvan ik zeer tevreden ben. Dit zou mijn eerste racefiets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer krijgen ze het gewicht van schijfremmen op de racefiets nou eens omlaag? 9,3 kg voor een aluminium fiets met 100% 105 5800 is m.i. vrij bizar, als je bedenkt dat een doorsnee Canyon Endurace zonder schijfremmen (en bovendien met 100% Ultegra) minder dan 8 kg weegt (en bovendien 200 euro goedkoper is).

Het verschil tussen Bianchi en Cube is weer een heel andere discussie trouwens. De één is een 'legendarisch' Italiaans merk, de andere een Duitse 'budgetknaller'. Je ziet al aan de specs, dat je bij Bianchi in verhouding méér betaalt voor een vergelijkbare fiets (of minder krijgt voor hetzelfde geld, het is maar hoe je het bekijkt). Het verschil is puur emotie, want ook met die Cube heb je een prima fiets in handen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Crazy D schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:58:
Ik weet niet of je prestaties zoveel verbeteren van in een groep rijden. Je rijdt harder met minder inspanning. Om er beter van te worden moet je of op kop, of achteraan bungelen. Maar misschien zie ik dat natuurlijk verkeerd :)
Dat ligt echt totaal aan de groep, en hoe lang je op kop zit en na af te zakken weer aan kop komt. Verder ook aan de persoon die voor je zit om de wind op te vangen...kleine mensen helpen echt niet :X

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Over de meerwaarde van hydraulische schijven kun je nog discussiëren, mechanische hebben helemaal geen meerwaarde.

En bedenk je wel dat je met schijven voorlopig geen cyclo's kunt rijden in Frankrijk. Ook mag je geen wedstrijden rijden.

Schijven op de racer ziet er op korte termijn niet zo goed uit.

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 26-04-2016 15:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
computerjunky schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:15:
[...]

Bij ons is het altijd; "Op de Lekdijk terug hebben we wind mee!", maar dat valt meestal tegen. -O-

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Graham schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:53:
[...]

Dat ligt echt totaal aan de groep, en hoe lang je op kop zit en na af te zakken weer aan kop komt. Verder ook aan de persoon die voor je zit om de wind op te vangen...kleine mensen helpen echt niet :X
Ligt er natuurlijk aan wat je wil bereiken.. Puur hard fietsen kan je in je eentje ook leren. Maar in een groep leer je de dynamiek van het in een groep rijden, goed sturen, niet remmen, flink aanzetten als je eigenlijk niet meer kan om bij te blijven, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Pfff crankas spacer bestellen was nog een gedoe zeg. Fietsenmaker had m niet, veel internetshops ook niet en konden m niet eens bestellen, maar heb m nu wel besteld. Het weer is toch kut dus fietsen zit er toch even niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
joint_me schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:02:
[...]

Bij ons is het altijd; "Op de Lekdijk terug hebben we wind mee!", maar dat valt meestal tegen. -O-
Eigenlijk bijna altijd ;) Afgelopen was het een hel op de lekdijk, rukwinden van de zijkant en dan nog eens keiharde hagel.
Reynouts schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:21:
Ligt er natuurlijk aan wat je wil bereiken.. Puur hard fietsen kan je in je eentje ook leren. Maar in een groep leer je de dynamiek van het in een groep rijden, goed sturen, niet remmen, flink aanzetten als je eigenlijk niet meer kan om bij te blijven, etc.
Absolute, je kan ook makkelijk alleen leren hard rijden. Maar een groep motiveert je wel meer dan solo naar mijn mening. Verder leer je ook goed in het wiel blijven van een ander. In het begin hou je meer ruimte maar na enige tijd heb je genoeg aan 1/4 wiel afstand. Concentratie is ook wel hoger in groepsverband overigens.

--

@mark-k, ebay staan er genoeg. Moet je misschien wat langer wachten maar minder gedoe.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 08:31
Vorig jaar heb ik tweedehands een racefiets gekocht omdat ik ook wilde beginnen met fietsen. Voor de (mijns inziens) schappelijke prijs van 500 euro heb ik een Prorace frame (voorzien van de naam Cornelli door Verstegen uit Uden) met 105 5700 groep kunnen bemachtigen. De fiets is een maat 62 als het goed is. Helaas wist ik toen niet zo heel veel van geometrie af, ik ben op de maat 62 afgegaan omdat een fietsenmaker mij een testrondje op een Bulls Harrier maat 62 liet maken, achteraf denk ik dat hij van dat frame af moest. Het fietsen vind ik ontzettend leuk maar ik merk dat ik vooral last van m'n onderrug krijg.
Heb de stuurpen al omgedraaid zodat deze omhoog wijst en meer spacers kunnen er niet tussen. Ik heb het vermoeden dat ik te ver naar voren moet reiken om goed bij de hoods te kunnen, heb m'n handen nu meestal een stukje meer terug van de hoods. Nu zou ik wel graag een nieuwe fiets willen kopen aangezien dit frame waarschijnlijk toch niet helemaal bij me past.

Mijn maten zijn als volgt (heb de meettool van Canyon gebruikt)
Lengte: 192cm
Binnenbeenlengte: 92cm
Torso: 70cm
Schouderbreedte: 45cm
Armlengte: 69cm

De fietsen waar ik een oog op heb zijn als volgt:
Canyon Endurace CF 9.0 SL maat XL
+ Beste afmontage
+ Goede looks

- Carbon kwetsbaarder (weet niet in hoeverre dit nog steeds een punt is)
- Online only (hoewel dit geen dealbreaker is voor mij)

Trek Emonda ALR 6 maat 60
+ Licht alu frame

- Wielset zou ik waarschijnlijk direct vervangen, extra kosten

Bulls Desert Falcon maat 60
+ Direct mount brakes

- Bulls afmontage spul (vind de kleurstelling van de desert falcon pro maar saai)

Van de Bulls kan ik geen stack en reach vinden. De Canyon en Trek hebben nagenoeg dezelfde stack en reach, wel heeft de Trek met 210mm een hoger balhoofd dan de Canyon met 196mm.

Heeft iemand nog tips die kunnen helpen met mijn keuze, en vooral zit ik met deze maten een beetje in de goede hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
kwakke01 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:21:
[...]

die ken ik ja :P ik probeer wel altijd met de wind op kop weg te gaan, maar dat lukt niet altijd niet
Hier in Flevoland lijkt het wel of de wind van alle kanten komt.
Als we richting het zuiden fietsen heb je overigens veel minder last dan wanneer we in de polder blijven.
Crazy D schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:58:
Als de gene die de groep trekt boven jou nivo liggen zal je gewoon veel meer moeten geven.
Ik heb daar zeker last van omdat ik geen navigatie heb en wat betreft navigeren via borden net een vrouw ben haha.
Als ik niet bij blijf kom ik nooit meer thuis net als die snelle jelle reclames maar dan zonder extra puff.

Als ze idd hetzelfde nivo fietsen dan schiet je er vrij weinig mee op.
Graham schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:58:

Absolute, je kan ook makkelijk alleen leren hard rijden. Maar een groep motiveert je wel meer dan solo naar mijn mening. Verder leer je ook goed in het wiel blijven van een ander. In het begin hou je meer ruimte maar na enige tijd heb je genoeg aan 1/4 wiel afstand. Concentratie is ook wel hoger in groepsverband overigens.
idd mijn eerste en enige solo rit was een hel om op de 28,5 gemiddeld te blijven terwijl we normaal op die rit daar geen probleem mee hebben met z'n 2tjes terwijl ik dan toch een stukje achter fiets dus aan de zuiging ligt het niet.
Je trekt je toch op aan anderen die sneller zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door computerjunky op 26-04-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
maxietheboss schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:00:
Vorig jaar heb ik tweedehands een racefiets gekocht omdat ik ook wilde beginnen met fietsen. Voor de (mijns inziens) schappelijke prijs van 500 euro heb ik een Prorace frame (voorzien van de naam Cornelli door Verstegen uit Uden) met 105 5700 groep kunnen bemachtigen. De fiets is een maat 62 als het goed is. Helaas wist ik toen niet zo heel veel van geometrie af, ik ben op de maat 62 afgegaan omdat een fietsenmaker mij een testrondje op een Bulls Harrier maat 62 liet maken, achteraf denk ik dat hij van dat frame af moest. Het fietsen vind ik ontzettend leuk maar ik merk dat ik vooral last van m'n onderrug krijg.
Heb de stuurpen al omgedraaid zodat deze omhoog wijst en meer spacers kunnen er niet tussen. Ik heb het vermoeden dat ik te ver naar voren moet reiken om goed bij de hoods te kunnen, heb m'n handen nu meestal een stukje meer terug van de hoods. Nu zou ik wel graag een nieuwe fiets willen kopen aangezien dit frame waarschijnlijk toch niet helemaal bij me past.

Mijn maten zijn als volgt (heb de meettool van Canyon gebruikt)
Lengte: 192cm
Binnenbeenlengte: 92cm
Torso: 70cm
Schouderbreedte: 45cm
Armlengte: 69cm

+ Beste afmontage
+ Goede looks

Trek Emonda ALR 6 maat 60
+ Licht alu frame

- Wielset zou ik waarschijnlijk direct vervangen, extra kosten

Bulls Desert Falcon maat 60
+ Direct mount brakes

- Bulls afmontage spul (vind de kleurstelling van de desert falcon pro maar saai)

Van de Bulls kan ik geen stack en reach vinden. De Canyon en Trek hebben nagenoeg dezelfde stack en reach, wel heeft de Trek met 210mm een hoger balhoofd dan de Canyon met 196mm.

Heeft iemand nog tips die kunnen helpen met mijn keuze, en vooral zit ik met deze maten een beetje in de goede hoek?
Koop geen bulls ik heb een weekje een bulls dessert falcon pro gehad en qua service kan ik zeggen dat die gewoon niet bestaat.
En de bevestiging van de remmen is zeer fragiel!
Ik zou er echt voor passen als je andere opties heb al kosten ze 100 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

computerjunky schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:33:
[...]

Hier in Flevoland lijkt het wel of de wind van alle kanten komt.
Als we richting het zuiden fietsen heb je overigens veel minder last dan wanneer we in de polder blijven.
dat komt ie ook; als ik eerst de dijk naar lelystad pak, dan komt de wind uit het zuidwesten; als ik een rondje hollandse brug/naarden/huizen/stichtse brug pak, komt de wind uit het westen, en als ik dat rondje andersom rijdt, komt de wind uit het noordwesten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
kwakke01 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:53:
[...]

dat komt ie ook; als ik eerst de dijk naar lelystad pak, dan komt de wind uit het zuidwesten; als ik een rondje hollandse brug/naarden/huizen/stichtse brug pak, komt de wind uit het westen, en als ik dat rondje andersom rijdt, komt de wind uit het noordwesten :(
Ah ook uit almere zie ik haha. die dijk tja het blijft ene drama.
maar 1x goed wind mee gehad dat was echt heerlijk racen met auto's die je in slakkengang voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

maxietheboss schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:00:

+ Beste afmontage
+ Goede looks

Carbon kwetsbaar? Het is geen plastic hoor, je moet flink je best doen wil je dat slopen }:O

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic