Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.801 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nee daaraan niet, maar "iets" tegenkomen kun je zelf voor een groot deel beïnvloeden door goed te sturen en op je eigen weghelft te blijven. Een steentje onder je voorwiel in een bocht echter, zie je niet altijd aankomen. Als je dan onderuit schuift kan je lullige helmpje echt wel het verschil tussen leven en dood betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:26

Crazy D

I think we should take a look.

Galois schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:07:
Vandaag trouwens de Amstel Gold Race gefietst. Wat een hel! Va. 1130/1200 begon het te regenen en kreeg ik het ontzettend koud. M'n spieren verkrampten helemaal en de laatste 60 km waren niets anders dan afzien en vloeken! Ik fiets toch voor m'n lol? :)
Yup, was best serieus kloteweer geworden. En toen we net in de auto zaten begon het nog even een tandje harder te regenen...
En die behoorlijk stevige wind maakte het er ook niet echt lekkerder op. Ging trouwens verder bij mij voor geen meter, na 135 km bij de Keutenberg toch maar rechtdoor gegaan terug naar de auto.

Over de bel-discussie. Ding hoort gewoon op je fiets, klaar. Gezeik over gewicht: ga schijten voordat je vertrekt en je bespaart meer gewicht. Of bereken heel precies hoeveel drinken en eten je nodig hebt en neem geen druppel meer mee dan nodig...
Schreeuwen/roepen/fluiten naar voorgangers vind ik echt zo asociaal. Helaas wordt er idd nog te vaak slecht gereageerd op een bel. Heeft misschien ook deels te maken met het feit dat je er op de racefiets vaak wat eerder bent dan mensen verwachten, maar je ziet ze soms idd paniekerig naar links schieten, of eerst even rustig omkijken of ze niet dromen dat er gebeld werd... Maar ja, even inhouden en daarna weer verder.

Een helm moet je vooral zelf weten. Er zijn uiteraard zat scenario's te bedenken waarin het geen moer uitmaakt als er echt iets mis gaat (en met 80+ afdalen in de bergen is er daar idd wel eentje van), maar er zijn vooral ook heel veel scenario's waarin de helm juist wel net het verschil maakt tussen kasplantje of een normaal leven...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:52
Het wel/niet dragen van een helm op de fiets is een complete non-discussie. Mijn vriendin werkt met mensen met niet-aangeboren hersenletsel, en ruim 50% van de mensen die daar zitten hebben 'lullige' kleine ongelukjes gehad. Van die dingen die je niet zag aankomen en waar je zelf totaal geen verder controle hebt over de uitkomst. Dat zijn juist precies die momenten waarop het dragen van een helm het verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:13
Sjoewe schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:00:
Het wel/niet dragen van een helm op de fiets is een complete non-discussie. Mijn vriendin werkt met mensen met niet-aangeboren hersenletsel, en ruim 50% van de mensen die daar zitten hebben 'lullige' kleine ongelukjes gehad. Van die dingen die je niet zag aankomen en waar je zelf totaal geen verder controle hebt over de uitkomst. Dat zijn juist precies die momenten waarop het dragen van een helm het verschil gaat maken.
Dan moet je er ook 1 dragen als je gewoon buiten loopt of in de auto zit of op de bank zit.
Je spendeert immers maar een fractie van je totale tijd op de fiets en ongelukken kunnen overal gebeuren.
Het is gewoon een keuze niets meer niets minder.

Er zijn immers 10.000 auto ongelukken met letsel ieder jaar.
Dat is even veel als dat er fiets ongelukken zijn (mogelijk met brom en snor inbegrepen werd niet vermeld).

Gewoon lekker ieder zijn ding laten doen en alles komt goed.

[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 17-04-2016 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 14:54
Echt complete onzin. Als wielrenner ben je mede door een hogere snelheid en het feit dat je regelmatig op wegen met veel verkeer fietst veel kwetsbaarder dan bijvoorbeeld in een auto, waar airbags en een kooiconstructie je beschermen. Als je geen helm draagt ben je gewoon dom bezig, zo simpel is het.

Zelf weet ik dondersgoed dat je gewoon pech kan hebben. Een jaar geleden ben ik door een zware bloedvergiftiging mijn beide onderbenen kwijtgeraakt. Terwijl mijn dochter 5 maanden was lag ik drie weken in coma voor mijn leven te vechten. Ik heb 3,5 maand in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 6 maanden fulltime in een revalidatiecentrum gewoond. De meeste mensen die ik daar ben tegengekomen hebben gewoon pech gehad, ondanks dat ze over het algemeen risicomijdend waren. Verkeerd gevallen, geschept door een auto, kanker, MS, noem het maar op.

Wat zou ik graag zien dat een aantal van die mensen hadden kunnen ruilen met mensen die bewust onnodig risico's willen lopen. Als een ongeluk toch overal kan gebeuren, fiets dan volgende week meteen de A2 op of ga zonder licht 's avonds laat op een donkere N weg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
computerjunky schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:06:
Dan moet je er ook 1 dragen als je gewoon buiten loopt of in de auto zit of op de bank zit.
Je spendeert immers maar een fractie van je totale tijd op de fiets en ongelukken kunnen overal gebeuren.
Het is gewoon een keuze niets meer niets minder.

Er zijn immers 10.000 auto ongelukken met letsel ieder jaar.
Dat is even veel als dat er fiets ongelukken zijn (mogelijk met brom en snor inbegrepen werd niet vermeld).

Gewoon lekker ieder zijn ding laten doen en alles komt goed.
Juist omdat het overal en onverwacht kan gebeuren, moet je de dingen aangrijpen waarmee je de uitkomst in zo'n situatie positief kan beinvloeden, zoals met het dragen van een helm op de fiets. Net als dat een autogordel je kansen bij een botsing aanzienlijk verbetert. Of ben je daar eigenlijk ook op tegen, als het niet wettelijk verplicht zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 11:35
Galois schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:07:
Vandaag trouwens de Amstel Gold Race gefietst. Wat een hel! Va. 1130/1200 begon het te regenen en kreeg ik het ontzettend koud. M'n spieren verkrampten helemaal en de laatste 60 km waren niets anders dan afzien en vloeken! Ik fiets toch voor m'n lol? :)
Net na de 100km stop, met ijskoude benen schoot het bij mij in mijn rechterbeen 2 meter onder de top van de kruisberg, nog wel afgemaakt. Op de Eyserbosweg weer, maar nu niets anders kunnen doen dan stoppen. En daarna een "walk of shame" naar de top.

Klimmetjes tot 10% op souplesse naar boven gereden, maar de Keutenberg gelopen en halverwege de Cauberg shoot het er weer in, met lopen tot gevolg.

Volgend jaar kom ik terug! :(

Ik dacht eerst aan zweepslag, maar mijn fysio (vader) denkt toch aan pittige verkramping door inspanning en kou.
donleone83 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:26:
[...]

Vanochtend langs geweest. Uitermate goed geholpen door Martijn van de werkplaats. Hij was heel geïnteresseerd in mijn handbike, wilde zich er verder op gaan inlezen en heeft probleemloos mijn snelspanner vervangen, mijn derailleur afgesteld en mij geleerd hoe ik dat in het vervolg zelf kan doen. Kortom: ik heb nu een vast adresje voor onderhoud en dergelijke en raad ze iedereen in de omgeving Utrecht/Leidsche Rijn aan.
Leuk om te horen dat het bevallen is! d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door joint_me op 17-04-2016 13:26 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Onderschat de invloed van de kou niet hoor, zeker op je benen.
Het is echt typisch apri wat het weer betreftl, 5 dagen op de fiets gezeten afgelopen week, iedere dag wat anders aan moeten trekken. Gisteren op de training had ik behoorlijk spijt dat ik m'n jas niet aanhad, terwijl ik donderdag nog kort/kort zat te zweten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Zojuist m'n eerste rondje gedaan. Als ik via Runnermaps het natraceer, dan was het zo'n 6km. Heb veel zitten klooien met de versnellingen, maar volgens mij heb ik nu wel door hoe ze werken. Volgende keer ga ik wat verder. Overigens heb ik gereden met m'n sportschoenen, niet met m'n fietsschoenen. :P

Ik heb alleen echt al ontzettende last van m'n reet. Werkt zo'n zeem überhaupt wel? Of zit iemand op de wereld nu gewoon hard te lachen omdat hij ervoor gezorgd heeft dat alle fietsers eruit zien alsof ze een luier aan hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
@Misha, neem aan dat je geen onderbroek aan had onder je fietsbroek? Verder is het ook even aanvoelen wat fijn zit. De ene broek (cq zeem) is de andere niet en dan is er nog van alles af te stellen qua zadel.

--

Misschien moeten we maar stoppen overigens met de hele helm discussie, als je zo nodig zonder wil fietsen dan moet je het zelf weten. Zie het maar als natuurlijke selectie. Dat is bij sommige mensen best wel een goed idee. Fietshelm zet je niet alleen voor jezelf op namelijk. Als je al valt is het niet bepaald fijn om als omstander jou te moeten helpen. Daar heb ik al wat ervaring mee namelijk. Laat staan dat je geen helm op had. Dan kan je beter meteen iemand de nek omdraaien.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:02:
[...]

Hopelijk staat er morgen wat minder wind dan vandaag. Ik rij de midden afstand. Alles boven de 40 gemiddeld ben ik tevreden mee. Maar hoop dat ik rond de 42 uit kom met een NP van rond de 300. De houding op advies van de trainer wat aangepast van de week.Hoop dat dat nog wat verschil maakt.
Hoe is het je vergaan vandaag?

De auto waarmee we heen reden hield er op een goede 100KM vanaf Almere mee op. Gelukkig kan ik dan mijn pa zo gek krijgen dat hij 'even' omrijdt om me op te pikken, wat wel een uur extra wachten is. Zodoende dus pas een half uurtje voor de start op lokatie, dus met omkleden en dergelijke geen gelegenheid tot warming up. Alsnog laat bij de startgroep aankomen, er waren nog 5 starters voor me en startte zelf als laatste voor de lange afstand. Mensen inhalen gaat dan vrij aardig, de snelle mannen zitten sowieso al voor je en de trage haal je in, dus had vrij regelmatig mensen in het vizier, mede omdat in de 2e ronde ook de korte afstands mensen ertussen rijden. Uiteindelijk mezelf helemaal te pletter gereden op te weinig voeding en dus zonder spierwarmte/spanning door de ongelukkige manier van heenrijden. 12e binnen mijn leeftijdscategorie en 20e overall en iets meer dan een minuut sneller dan vorig jaar. Dat had qua hogere FTP en betere gear zeker nog wel beter moeten kunnen dacht ik, hoewel mijn wattage op 110% FTP zegt dat er niet extreem veel marge in zou zitten. Dan vertrouw ik ofwel de Stages niet ofwel lag het parcours er qua wind toch ongunstiger bij dan vorig jaar. Nu *flink* bijkomen en herstellen en dan zien wat ik uit deze idiote inspanning haal qua trainingsprikkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:34:
[...]

Hoe is het je vergaan vandaag?

De auto waarmee we heen reden hield er op een goede 100KM vanaf Almere mee op. Gelukkig kan ik dan mijn pa zo gek krijgen dat hij 'even' omrijdt om me op te pikken, wat wel een uur extra wachten is. Zodoende dus pas een half uurtje voor de start op lokatie, dus met omkleden en dergelijke geen gelegenheid tot warming up. Alsnog laat bij de startgroep aankomen, er waren nog 5 starters voor me en startte zelf als laatste voor de lange afstand. Mensen inhalen gaat dan vrij aardig, de snelle mannen zitten sowieso al voor je en de trage haal je in, dus had vrij regelmatig mensen in het vizier, mede omdat in de 2e ronde ook de korte afstands mensen ertussen rijden. Uiteindelijk mezelf helemaal te pletter gereden op te weinig voeding en dus zonder spierwarmte/spanning door de ongelukkige manier van heenrijden. 12e binnen mijn leeftijdscategorie en 20e overall en iets meer dan een minuut sneller dan vorig jaar. Dat had qua hogere FTP en betere gear zeker nog wel beter moeten kunnen dacht ik, hoewel mijn wattage op 110% FTP zegt dat er niet extreem veel marge in zou zitten. Dan vertrouw ik ofwel de Stages niet ofwel lag het parcours er qua wind toch ongunstiger bij dan vorig jaar. Nu *flink* bijkomen en herstellen en dan zien wat ik uit deze idiote inspanning haal qua trainingsprikkel...
Ging redelijk.
Ik was er al op tijd want ik wilde nog het parcours verkennen dus heb lekker rustig aan kunnen doen.

De eerste kilometers kon ik niet in wedstrijd ritme komen wattage te laag. Maar toen zag ik in de verte andere rijders dus kon me daar op focussen en ging het wattage omhoog. Uiteindelijk 6-7 man ingehaald en zelf niet ingehaald. De laatste 6-7 km's tegen de wind in was ik goed warm gedraaid. De laatste 2km kon er nog een versnelling vanaf.

Met 41.89 gemiddeld redelijk tevreden, baal een beetje van het begin daar heb ik gewoon een paar tienden laten liggen.

Was goed geregeld qua organisatie en geluk gehad met het weer. alleen met warm fietsen wat regen gehad.

----

Hoe is jou earo positie ? ik rijd vergelijkbaar qua snelheid maar wel 30 watt minder ? (of mijn stages geeft lager aan dan dat het is. (op mijn wegfiets kan ik 10+ meer watt trappen als op mijn TT fiets. of het is de houding of mijn stages geeft te weinig aan. (heb een power2max op de wegfiets)))

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sjoewe schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:37:
Onderschat de invloed van de kou niet hoor, zeker op je benen.
Het is echt typisch apri wat het weer betreftl, 5 dagen op de fiets gezeten afgelopen week, iedere dag wat anders aan moeten trekken. Gisteren op de training had ik behoorlijk spijt dat ik m'n jas niet aanhad, terwijl ik donderdag nog kort/kort zat te zweten. :X
Zo inderdaad! ik reed vanochtend helemaal dik aangekleed. En had heel veel last van koude voeten. Die stonden in de douche gewoon te tintelen. Terwijl ik vandaag een idioot tegenkwam die in het kort/kort reed......

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Heb ook idioten in het kort gezien, terwijl het hier in Groningen 9-10 graden op z'n max was met flink wat buien tussendoor. Had zelf mijn Gabba aan, beenstukken, regenoverschoenen, winterschoenen, helmmuts en neopreen handschoenen en dit was allemaal geen overbodige luxe. Rondje Lauwersmeer gemaakt, goed voor 101 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mirakeleus tussen alle buien door gereden hier in Noord Holland. Stond gelukkig iets minder wind in vergelijking met gister. Blijft mooi om te zien wat je allemaal uit je benen kunt halen als je maar graag genoeg wil.

Nagenoeg zelfde gemiddelde en genormaliseerde wattages voor de ritten, RPE stuk lager, HR ook. En dat nadat ik gister uitgeteld op de bank lag. 176km en 150km bij kunnen schrijven.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb net echt alle weersomstandigheden gezien op de fiets, zelfs nog een hagelbui voor m'n kiezen gekregen. Wel 295km gemaakt over de hele week, wordt nog eens wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja raar dagje, in de zon was het weer warm met een Gabba, uit de zon was de wind erg dun aan de kust en was het weer koud :+
Uiteindelijk met Gabbe en de rest gewoon dun gereden (wel arm- en beenstukken).

R171's reden heerlijk, links perfect, rechts toch nog wat tweaken denk qua cleat.Zou het overigens kunnen dat doordat ik andere schoenen heb/de cleats anders zitten ik hoger of anders zit? Had echt enorme last van m'n onderrug onderweg en dat heb ik sinds de eerste keer ever dat ik op een racefiets zat niet meer gehad.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Misha schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:32:
Ik heb alleen echt al ontzettende last van m'n reet. Werkt zo'n zeem überhaupt wel? Of zit iemand op de wereld nu gewoon hard te lachen omdat hij ervoor gezorgd heeft dat alle fietsers eruit zien alsof ze een luier aan hebben?
Uiteraard dat laatste. 1 prof ging met de luiers rijden, en heel de wereld doet ze na ;)
Maar het hangt idd van het zeem af, je zitpositie, en ook gewenning. Na een paar keer zou t wat beter moet gaan voelen (of beter... minder rot...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zeem is ook erg verschillend qua merk. Asos en bioracer vind ik top maar castelli zorgt voor schuurplekken bij mij. Terwijl dat m'n duurste broek is. Dus gewoon wat merken proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De afstelling en breedte van je zadel spelen ook nog een rol. Als het niet goed recht staat kan je ook pijn krijgen, of als het te smal is en niet goed op je zitbot aansluit. Zeker bij instapmodellen gooien ze er vaak standaard een padded knakenzadel op, omdat een hard zadel kennelijk vaak mensen afschrikt, terwijl je zuist door die padding een zere reet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:20
AGR was qua weer niet echt super, maar nog altijd beter dan de winter Elfstedentocht tocht van dit jaar. Stomme was dat ik tijdens en na de 2e stop te weinig heb gegeten (lastig met regenjasje), maar alle klimmetjes gingen toch nog prima (lekker aan de linkerkant iedereen inhalen). Volgend jaar wel wat meer lange ritten als voorbereiding. Dat werkt toch wel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier vandaag eerst Amstel Gold Race gekeken en daarna lekker rondje langs de Loosdrechtse plassen. Helaas op laag tempo want m'n medefietster had last van d'r onderbeen waardoor we maar op een rustig tempo 45km gedaan hebben. Wel nog onverwacht mooi weer, waar het eerder nog flink gehageld had.

Ik heb trouwens een kledingvraag. Ik zie dat de lidl volgende week maandag weer wat fietsbroeken in de voordeel heeft waaronder de 'profi' set
Nu heb ik zelf alleen beperkt ervaring met de crivit fietsbroeken die eigenlijk prima zijn voor op de toerfiets, maar op de racefiets heb ik denk ik behoefte aan iets beter zeem. Is deze quick-step outfit nou nog de moeite waard of kan ik beter voor een echt merk gaan?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
rockhopper schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:52:
Hier vandaag eerst Amstel Gold Race gekeken en daarna lekker rondje langs de Loosdrechtse plassen. Helaas op laag tempo want m'n medefietster had last van d'r onderbeen waardoor we maar op een rustig tempo 45km gedaan hebben. Wel nog onverwacht mooi weer, waar het eerder nog flink gehageld had.

Ik heb trouwens een kledingvraag. Ik zie dat de lidl volgende week maandag weer wat fietsbroeken in de voordeel heeft waaronder de 'profi' set
Nu heb ik zelf alleen beperkt ervaring met de crivit fietsbroeken die eigenlijk prima zijn voor op de toerfiets, maar op de racefiets heb ik denk ik behoefte aan iets beter zeem. Is deze quick-step outfit nou nog de moeite waard of kan ik beter voor een echt merk gaan?
De prijs is wat mij betreft niet bijzonder scherp (bovendien zou ik niet als reclame bord willen fietsen). Ik zou de gok niet nemen en een ander goed merk (castelli, sportful o.i.d.) nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 09:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Last als in "pijn" of als in "irritatie"? Pijn is een kwestie van zadel goed kiezen, instellen en wennen (zitvlees kweken). Irritatie is een kwestie van Chamois creme :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Crazy D schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:58:
[...]

Uiteraard dat laatste. 1 prof ging met de luiers rijden, en heel de wereld doet ze na ;)
Maar het hangt idd van het zeem af, je zitpositie, en ook gewenning. Na een paar keer zou t wat beter moet gaan voelen (of beter... minder rot...).
Ik had mijn zadel wat lager gezet, zodat ik al zittend gewoon de grond kon bereiken. Ik heb het idee dat ik daardoor wat meer op het bot in m'n bil ging zitten. Zodra ik de fiets goed doorheb ga ik het zadel wat hoger plaatsen en kijken of dat al verschil uitmaakt
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:06:
De zeem is ook erg verschillend qua merk. Asos en bioracer vind ik top maar castelli zorgt voor schuurplekken bij mij. Terwijl dat m'n duurste broek is. Dus gewoon wat merken proberen.
Dat wordt dan aardig prijzig om eventjes wat merken te proberen :p.
Sjoewe schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:15:
De afstelling en breedte van je zadel spelen ook nog een rol. Als het niet goed recht staat kan je ook pijn krijgen, of als het te smal is en niet goed op je zitbot aansluit. Zeker bij instapmodellen gooien ze er vaak standaard een padded knakenzadel op, omdat een hard zadel kennelijk vaak mensen afschrikt, terwijl je zuist door die padding een zere reet krijgt.
De zadel die op de fiets zit is kneiterhard. Wat voor instellingen heb je nog verder behalve de hoogte?
Microkid schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:18:
[...]

Last als in "pijn" of als in "irritatie"? Pijn is een kwestie van zadel goed kiezen, instellen en wennen (zitvlees kweken). Irritatie is een kwestie van Chamois creme :)
Geen irritatie. Het begon eerst wat ongemakkelijk te zijn, maar op het einde kreeg ik er echt een harde steek in.

Misschien moet ik wat pokon erop smeren. Dan kweek je vast wel rap wat zitvlees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Misha schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:27:
Ik had mijn zadel wat lager gezet, zodat ik al zittend gewoon de grond kon bereiken.
Doe jezelf een plezier en zet je zadel gewoon gelijk op de goede hoogte. Als je al zittend echt een voet op de grond kan krijgen, staat het zadel veel te laag. Ter illustratie als je zadel op de goede hoogte staat en je zet je hak op je pedaal, dan moet je been op het laagste punt helemaal gestrekt zijn. Dit zal niet persé je zadelpijn verminderen, maar met een te laag zadel fietsen is vragen om knie- en rugklachten.
De zadel die op de fiets zit is kneiterhard. Wat voor instellingen heb je nog verder behalve de hoogte?
Je kan ook de hoek van je zadel verstellen, die moet namelijk precies horizontaal zijn en je kan ook nog je zadel verder naar voren en naar achteren schuiven, om te zorgen dat je knieën boven de bal van je voet blijven in de verste positie in de pedaalslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Sjoewe schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:35:
[...]

Juist omdat het overal en onverwacht kan gebeuren, moet je de dingen aangrijpen waarmee je de uitkomst in zo'n situatie positief kan beinvloeden, zoals met het dragen van een helm op de fiets. Net als dat een autogordel je kansen bij een botsing aanzienlijk verbetert. Of ben je daar eigenlijk ook op tegen, als het niet wettelijk verplicht zou zijn?
Ik vind dat alles een vrije mening moet zijn.
Dus ook de auto gordel.
Natuurlijk zijn we vast levens mee gered maar er zijn ook mensen overleden doordat de gordel de organen om zeep geholpen heeft dus ook daar zitten nadelen aan.

Dat je er een boete voor krijgt vind ik dan ook belachelijk.
Mensen krijgen immers ook geen boete voor alcohol drinken of sigaretten roken of blowen en dat is gegarandeerd schadelijk maar is blijkbaar geaccepteerd.

Dus of alles gelijk stelen en verplichten of iedereen vrij laten.
Overigens heb ik gereden met m'n sportschoenen, niet met m'n fietsschoenen. :P

Ik heb alleen echt al ontzettende last van m'n reet. Werkt zo'n zeem überhaupt wel?
Geen onverstandige keuze ik heb mijn eerste paar ritsen ook zonder fiets schoenen gedaan en dan wen je toch een stuk relaxter aan de fiets die veel directer reageert als een gewone fiets.

En ja ze werken wel naar je moet er gewoon aan wennen.
Het kan ook zijn dat je gewoon een ander zadel nodig heb of dat je hem naar beneden of boven moet zetten of maar voren/achteren moet kantelen of gewoon een zadel nodig heb met gat in het midden.
Je moet even voelen waar je precies last heb.
Is het je plasbuis of je heup botjes of gewoon het geheel. Daar kan je wel uit opmaken wat een handige volgende zet is.
Nou is het ook gewoon een kwestie van wennen en leren negeren.
Het word NOOIT zo comfortabel als op de bank zitten haha.
Graham schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:00:
Misschien moeten we maar stoppen overigens met de hele helm discussie, als je zo nodig zonder wil fietsen dan moet je het zelf weten. Zie het maar als natuurlijke selectie. Dat is bij sommige mensen best wel een goed idee. Fietshelm zet je niet alleen voor jezelf op namelijk. Als je al valt is het niet bepaald fijn om als omstander jou te moeten helpen. Daar heb ik al wat ervaring mee namelijk. Laat staan dat je geen helm op had. Dan kan je beter meteen iemand de nek omdraaien.
tja dan kunnen we mensen die meer als een glaasje per dag drinken en meer als 1x in de maand naar de frietzaak gaan en niet gezond eten en mensen die roken ook beter meteen in de kist leggen.
havana schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:08:
Heb ook idioten in het kort gezien, terwijl het hier in Groningen 9-10 graden op z'n max was met flink wat buien tussendoor. Had zelf mijn Gabba aan, beenstukken, regenoverschoenen, winterschoenen, helmmuts en neopreen handschoenen en dit was allemaal geen overbodige luxe. Rondje Lauwersmeer gemaakt, goed voor 101 km.
ach ik ging vandaag van huis en het was gewoon warm en toen ik om 5 uur terug gigng was het gewoon echt behoorlijk fris. het was gewoon weer en rare dag meteen grote omslag in temperatuur.
Je kan dus vertreken in het kort maar lang nodig hebben als je terug komt.
Overigens als je niet stopt is kort niet eens zo heel koud.
Ik zelf wil 14 graden of meer hebben voor mijn korte broek anders vind ik het fris.
Maar mijn broer zag ik op garmin van de winter met 6 graden nog een ritje doen in het kort... brrrr haha.
Sommige mensen genereren meer warmte denk ik.

[ Voor 63% gewijzigd door computerjunky op 17-04-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

computerjunky schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:27:
[...]

Ik vind dat alles een vrije mening moet zijn.
Dus ook de auto gordel.
Natuurlijk zijn we vast levens mee gered maar er zijn ook mensen overleden doordat de gordel de organen om zeep geholpen heeft dus ook daar zitten nadelen aan.

Dat je er een boete voor krijgt vind ik dan ook belachelijk.
Mensen krijgen immers ook geen boete voor alcohol drinken of sigaretten roken of blowen en dat is gegarandeerd schadelijk maar is blijkbaar geaccepteerd.

Dus of alles gelijk stelen en verplichten of iedereen vrij laten.
Deze beredenering slaat natuurlijk kant nog wal, ik hoop dat je dat zelf ook wel in ziet. Gelukkig is er een vrij net zorgstelsel in Nederland waarin je ook gewoon zorg krijgt als je door je eigen stomme schuld met je kop door de vooruit klapt omdat je geen gordel droeg.
Als we alles vrije mening gaan doen dan mogen we dat ook wel af schaffen want dan word het een zooitje.

Overigens is blowen, alcohol en roken ook geaccepteerd, van mij mogen ze daar ook wat mee want ik persoonlijk zal er weinig aan missen. Daarnaast is 1x roken, blowen of drinken niet direct schadelijk, een keer door de voorruit vliegen daarentegen wel. En drinken en blowen in bepaalde situaties is ook wel gewoon strafbaar.

Maargoed deze hele discussie gaat ondertussen nergens meer over en het is vooral gooien met meningen en vreemde aannames/conclusie's dus lijkt me een stuk gezelliger als we vanaf nu gewoon verder gaan met kletsen over fietsen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:45:
Hoe is jou earo positie ? ik rijd vergelijkbaar qua snelheid maar wel 30 watt minder ? (of mijn stages geeft lager aan dan dat het is. (op mijn wegfiets kan ik 10+ meer watt trappen als op mijn TT fiets. of het is de houding of mijn stages geeft te weinig aan. (heb een power2max op de wegfiets)))
Ik weeg 82KG, mogelijk ben je lichter? Vergelijk is beter op W/KG wat dat betreft. Verder *zou* mijn aero positie juist vrij goed moeten zijn nu, gezien ik sinds vrijdag de cockpit 3cm lager gezet heb. Verschil p2m/stages kun je geen pijl op trekken zonder eens met een PowerTap of setje power pedalen ze te vergelijken, anders is 10-15W verschil een acceptabel verschil tussen beide helaas. Ik ben dusdanig getraind qua spiergebruik in de TT houding dat ik juist op de TT het gevoel heb makkelijker hogere wattages te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Sjoewe schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:15:
Zeker bij instapmodellen gooien ze er vaak standaard een padded knakenzadel op, omdat een hard zadel kennelijk vaak mensen afschrikt, terwijl je zuist door die padding een zere reet krijgt.
Agree. Als ik al zadelpijn heb, wat niet vaak meer voor komt overigens, dan is het een bitch om op mijn stadsfiets een paar km te rijden. Terwijl als ik dan op de race of mtb stap ik het maar eventjes voel en dan niks meer. Padding op zadel == bad :)

[ Voor 37% gewijzigd door UltraSub op 17-04-2016 23:44 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
UltraSub schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:42:
[...]

Agree. Als ik al zadelpijn heb, wat niet vaak meer voor komt overigens, dan is het een bitch om op mijn stadsfiets een paar km te rijden. Terwijl als ik dan op de race of mtb stap ik het maar eventjes voel en dan niks meer. Padding op zadel == bad :)
Dat heb ik ook. Ik kan veel makkelijker kilometers maken op mijn ATB/race dan op mijn normale fiets. Die zachte zadels vind ik helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ligt ook aan de combi van zadel en houding. Mijn stadsfiets zit ik erg rechtop op en heeft een zacht zadel, zit als een troontje als ik rustig fiets.
Gelzadel op de racert is een drama, kont deed pijn, slapende schaamstreek echt verschrikkelijk.
Hard zadel van Giant en goede zeem deed het hem uiteindelijk.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 09:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Misha schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:27:
[...]
Ik had mijn zadel wat lager gezet, zodat ik al zittend gewoon de grond kon bereiken. Ik heb het idee dat ik daardoor wat meer op het bot in m'n bil ging zitten. Zodra ik de fiets goed doorheb ga ik het zadel wat hoger plaatsen en kijken of dat al verschil uitmaakt
[...]
Dat wordt dan aardig prijzig om eventjes wat merken te proberen :p.
[...]
[...]
Geen irritatie. Het begon eerst wat ongemakkelijk te zijn, maar op het einde kreeg ik er echt een harde steek in.
Wellicht is je zadel gewoon te klein of te groot? Kijk anders ook even naar de zadels van SQLab (zie mijn reactie in het vorige deel van dit topic). Deze worden ook op maat aangemeten en zitten daardoor perfect :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:58:
[...]

Ik weeg 82KG, mogelijk ben je lichter? Vergelijk is beter op W/KG wat dat betreft. Verder *zou* mijn aero positie juist vrij goed moeten zijn nu, gezien ik sinds vrijdag de cockpit 3cm lager gezet heb. Verschil p2m/stages kun je geen pijl op trekken zonder eens met een PowerTap of setje power pedalen ze te vergelijken, anders is 10-15W verschil een acceptabel verschil tussen beide helaas. Ik ben dusdanig getraind qua spiergebruik in de TT houding dat ik juist op de TT het gevoel heb makkelijker hogere wattages te leveren.
Qua gewicht zitten we dan het zelfde ben een kg of 83-84. bij een lengte van 191.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mag ik hier even Oud-Hollands klagen over het weer? :(

Haal de winterkleding maar weer van stal, want de langetermijnvoorspelling rept van waarden een aardig stukje onder de 10 graden. Komend weekend MAXIMA van 7-8 graden. Natuurlijk, het is nog ver weg maar erg vrolijk word ik hier toch niet van... :|

RTL weer
Vanaf zaterdag krijgen we met een noordwestelijke stroming te maken en wordt het gevoelig kouder met temperaturen ruim onder het langjarig gemiddelde.
KNMI
De temperatuur ligt meest rond de 13 graden, maar daalt fors aan het einde van de week. Vanaf zaterdag neemt de kans op regen fors toe.
En dan denk je, ik ga gewoon "weerberichtshoppen" net zo lang tot ik iets hoopgevends tegenkom. Meestal is Weeronline dan "the place to be" want die zijn altijd veel te positief. Echter
Vanaf vrijdag neemt de bewolking en kans op regen geleidelijk toe. Bovendien wordt het frisser. Zondag komen verscheidene buien voor en wordt het op veel plaatsen niet warmer dan een graad of 10.
Zou het ooit nog voorjaar worden? :/ :'(

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 28-09 22:11
Ik gebruik zelf altijd Weather Pro in combinatie met Regenmelding...

Daar valt het nog wel mee, de temperatuur blijft daar rond de 10 graden schommelen..'
Alleen die wind gaat alle kanten op en blijft met kracht 4 toch wel stevig..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wind boeit me niet, ben niet anders gewend. Maar iets meer dan pak 'm beet 13 graden zou toch wel fijn zijn en dan het liefst droog...

En mijn ervaring met Weather Apps is dat ze niet betrouwbaar zijn, helaas. Met als absoluut dieptepunt uiteraard de Apple Weather App....

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 18-04-2016 09:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Blegh! Dat voorspelt weinig goeds. Hier ook een WeatherPro-gebruiker en volgens WeatherPro zakt de temperatuur richting de 9 graden komend weekend.

Was gister ook niet optimaal. Was 's morgens op pad gegaan en twee regenbuien en een fikse hagelbui over me heen gehad. Geen spijt gehad dat ik mijn overschoenen en windbreaker had aangetrokken. Wel een KOM aangescherpt met de wind in de rug :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vooral droog vind ik belangrijk... De ellende is dat als het een paar minuten regent de weg gelijk weer voor een paar uur nat is en dus weer een smerige fiets....

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Jammer, volgende twee weken heb ik namelijk vakantie. Het was wel leuk geweest als ik dan een beetje goed kon fietsen ipv door de buien en wind heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Inderdaad, je kan serieus nog beter een voorspelling uit de hoge hoed trekken dan op die app kijken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zou een vlucht naar Mallorca boeken (serieus).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik gebruik Buienradar en World Weather (die z'n data haalt van yr.no). Helaas heeft vooral die laatste het erg vaak goed gehad (en dat is dan in negatieve zin qua regen en zo...). Ik klaag ook al weken over het weer. Verlang naar weer waarbij je gewoon kort-kort kunt rijden zonder arm- en beenstukken, regenjasjes en overschoenen paraat te moeten houden. En wil ook weer eens rijden zonder dat m'n fiets meteen goor is :(

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:50
Sjoewe schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:00:
[...]

Inderdaad, je kan serieus nog beter een voorspelling uit de hoge hoed trekken dan op die app kijken. :X
Apple weather app gebruikt ook the weather channel als brondata, en die pakken gewoon directe modeluitvoer en pleuren ze in de app als data. Dus nee, daar heb je niet teveel aan nee. Hooguit om op globaal niveau een indicatie te krijgen van het te verwachten weer, maar meer ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Heel nettjes!
Om heel eerlijk te zijn vind ik deze mooier kwa kleur. En zonde dat iemand een fiets als deze koopt en dan niet gebruikt. Maar dat moet nu wel goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

havana schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:08:
Gisteravond nog even een rondje gefietst, in met korte benen lange mouwen (was wel een fleece jersey) was het tussen 19:00-21:00 heerlijk fietsen in de ondergaande zon. Had geen last van regen/kou, dus blijkbaar mazzel gehad.

https://www.strava.com/activities/548557081

ik heb alleen een heel iritante 'tik' 'ergens onder' dacht eerst dat het de crank was, maar twijfel nu of het niet stieken het derailleur is. zou niet mogen voor een fiets van een paar maand oud, dus moet even kijken of ik het zelf kan opsporen of dat ie toch even naar de fm moet. Hij bevalt iig prima en is een wereld van verschil met mn vorige koga (uit 1991 :P ). die had het verloren van een volvo v40 die me over het hoofd zag bij het afslaan over een voorrangsfietspad :X (mede) dankzij mn helm 'maar' 4 maand thuis gezeten met whiplash klachten, dus mijn mening is daarmee wel bepaald :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nixo schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:38:
[...]

Heel nettjes!
Om heel eerlijk te zijn vind ik deze mooier kwa kleur. En zonde dat iemand een fiets als deze koopt en dan niet gebruikt. Maar dat moet nu wel goed komen ;)
Tnx.. Ik begin ook steeds meer te wennen aan de kleur en begin de kleur steeds mooier te vinden. Kwam deze keer inderdaad goed uit, die fiets weet niet wat hij mee gaat maken de komende maanden >:) >:)

Alleen nog het witte zadel en het witte stuurlint vervangen door zwarte versies.. Want dat vind ik wel wat minder en bovendien ook erg besmettelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 18-04-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zijn je wielen ook naar de vaantjes, M@cer?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
UltraSub schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:42:
[...]

Ik heb afgelopen jaren redelijk wat zadels versleten maar ben blijven hangen bij een zadel met brede lange gleuf in het midden en de rest zeker 1 cm gel vulling.
Het is wel vrij harde gel in tegensteling tot veel zadels dus veert niet helemaal door tot op de basis van het zadel.
mijn broer vond het zadel niets en heeft weer een hard zadel.
Het is gewoon een voorkeur en afhankelijk van hoe je gebouwd ben denk ik en niet perse slecht of goed.
Ik ben er niet van maar de beste oplossing is toch een dure.
Ga naar een goede bike fitting en probeer tich zadels uit.
Of doe zoals wij het uitgevonden hebben en koop over de loop der jaren een doos vol zadels en stal de rest in je schuur haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
havana schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:16:
Zijn je wielen ook naar de vaantjes, M@cer?
Nee gelukkig niet, ik heb alleen een gebroken spaak achter, dus die moet gerepareerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe zit jij op de fiets dan ? sta je nog op 1 van de fotos van gisteren ? Ik ben redelijk tevreden over mijn houden. Kin moet nog wel meer richting de aerobars.

Afbeeldingslocatie: http://www.tijdritalmere.nl/albums/tijdrit2016-christie/img_3762.jpg

En ik denk dat ik mijn pak maar eens opstuur naar nopinz. Die veiligheidsspelden slopen mijn pak en het startnummer vang nog steeds wind.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Maar je moet toch ook kunnen kijken naar de weg :p

@M@cer: Denk er ook over om m'n witte stuurlint te vervangen voor zwart. Kleurt wel iets minder mooi maar wit is echt irritant besmettelijk inderdaad :(

Zit te twijfelen om ook gelijk m'n kabels te laten vervangen na 2,5 jaar, geen idee of dat snel is maar als het stuurlint er dan toch af ligt dacht ik.... Bovendien mag schakelen achter ook wel wat directer.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Gewoon doen. Is ook helemaal niet moeilijk om zelf te doen trouwens, maar goed de LBS moet ook eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwakke01 schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:52:
[...]

ik heb alleen een heel iritante 'tik' 'ergens onder' dacht eerst dat het de crank was, maar twijfel nu of het niet stieken het derailleur is. zou niet mogen voor een fiets van een paar maand oud, dus moet even kijken of ik het zelf kan opsporen of dat ie toch even naar de fm moet.
Ik heb hetzelfde issue met mn nieuwe fiets....een vervelende tik aan (vermoed ik)linker crank...(of pedaal??) bij ieder omwenteling die ik maak hoor ik de tik behalve als ik sta op de pedalen of veel druk op de pedaal hou...heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:30

mark-k

AKA markkNL

Ik zou gokken op lagerspeling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:54:
[...]

Ik heb hetzelfde issue met mn nieuwe fiets....een vervelende tik aan (vermoed ik)linker crank...(of pedaal??) bij ieder omwenteling die ik maak hoor ik de tik behalve als ik sta op de pedalen of veel druk op de pedaal hou...heeft iemand een idee?
bij mij is het precies andersom; zonder druk hoorik niks, maar zodra ik kracht zet, komt er die tik erbij. het viel me overigens op zondag dat het met name is als ik op de 11/12/13/14 rijd icm de 50. mss iets in de afstellingen van het derailleur dan? zodra ik weer tijd heb om te fietsen maar eens gericht gaan zoeken naar de bron van ellende..

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Een Shimano Hollowtech II crank wil nog wel eens gaan tikken als er vuil ophoopt tussen de crankarm en de bottombracket. Even de boel loshalen, schoonmaken, terug in het vet zetten en weer monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Pelle

🚴‍♂️

Ik weeg 82KG, mogelijk ben je lichter? Vergelijk is beter op W/KG wat dat betreft.
Hoeveel W/kg lever jij dan op zo'n tijdrit?
En RxB?

Just curious :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:50
kwakke01 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:10:
[...]

bij mij is het precies andersom; zonder druk hoorik niks, maar zodra ik kracht zet, komt er die tik erbij. het viel me overigens op zondag dat het met name is als ik op de 11/12/13/14 rijd icm de 50. mss iets in de afstellingen van het derailleur dan? zodra ik weer tijd heb om te fietsen maar eens gericht gaan zoeken naar de bron van ellende..
Ik heb precies hetzelfde sinds afgelopen weekend, als ik flink druk zet geeft de crank een tik. Als ik gewoon ronddraai dan hoor ik niks. Ben benieuwd wat het bij jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

@tikkende crankdiscussie: dat kan echt alles zijn. Van bladboutjes tot crank, van bottom bracket tot je zadel of zadelpen. Of, zoals ik een keer had, de snelspanner van m'n achterwiel die niet strak genoeg zat.

Gewoon alles nalopen, uit elkaar halen, schoonmaken, nieuw vet etc.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Sjoewe schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:08:
Gewoon doen. Is ook helemaal niet moeilijk om zelf te doen trouwens, maar goed de LBS moet ook eten.
Remmen lijkt me zeker een makkie, derailleur wat uitdagender. Maar goed het is een neef van me die het doet en die maakt er altijd een mooie prijs voor en doet het echt goed! Scheelt me weer tijd en gereedschap kopen en O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
kwakke01 schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:52:
[...]

Gisteravond nog even een rondje gefietst, in met korte benen lange mouwen (was wel een fleece jersey) was het tussen 19:00-21:00 heerlijk fietsen in de ondergaande zon. Had geen last van regen/kou, dus blijkbaar mazzel gehad.

https://www.strava.com/activities/548557081

ik heb alleen een heel iritante 'tik' 'ergens onder' dacht eerst dat het de crank was, maar twijfel nu of het niet stieken het derailleur is. zou niet mogen voor een fiets van een paar maand oud, dus moet even kijken of ik het zelf kan opsporen of dat ie toch even naar de fm moet. Hij bevalt iig prima en is een wereld van verschil met mn vorige koga (uit 1991 :P ). die had het verloren van een volvo v40 die me over het hoofd zag bij het afslaan over een voorrangsfietspad :X (mede) dankzij mn helm 'maar' 4 maand thuis gezeten met whiplash klachten, dus mijn mening is daarmee wel bepaald :)
Dat tikje....mijn advies, niet te lang mee blijven rijden. Ik ben 2 weken geleden thuis vertrokken, ook met een tikje. Mijn vermoeden dat het de derailleur was werd dik een uur later bevestigd toen de derailleur het begaf en van beide derailleurwieltjes de asjes het begaven en ik dus opeens een stuk langzamer ging :'( Het kan dus wel eens ernstiger zijn dan je hoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Sparkiee schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:42:
[...]

Dat tikje....mijn advies, niet te lang mee blijven rijden. Ik ben 2 weken geleden thuis vertrokken, ook met een tikje. Mijn vermoeden dat het de derailleur was werd dik een uur later bevestigd toen de derailleur het begaf en van beide derailleurwieltjes de asjes het begaven en ik dus opeens een stuk langzamer ging :'( Het kan dus wel eens ernstiger zijn dan je hoopt.
hmm, zou niet moeten mogen met een nieuwe fiets met amper 500km erop, maar dank voor de tip; vanaaf dan maar even geen rondje fietsen, maar een rondje om de fiets maken.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012

CR1691

Hero of Time

Na heel veel lekkages met mijn Vittoria Rubino Pro-banden volgde zaterdag een nieuw dieptepunt tijdens de Ronde van Noord-Holland. Na zo'n 70 kilometer zat er een scherpe kiezel in mijn buitenband waardoor deze lucht ging lekken en er een groot gat aan de buiten- en binnenzijde ontstond. Met een papiertje tussen de binnenzijde van mijn buitenband en bovenkant van mijn binnenband de resterende 90 kilometer uit kunnen fietsen :+ .

Ik heb nu Continental Grand Prix 4000II banden besteld. Hopelijk is mijn ervaring met deze bandenset beter. Van die Vittoria's werd ik knettergek.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

CR1691 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:07:
Na heel veel lekkages met mijn Vittoria Rubino Pro-banden volgde zaterdag een nieuw dieptepunt tijdens de Ronde van Noord-Holland. Na zo'n 70 kilometer zat er een scherpe kiezel in mijn buitenband waardoor deze lucht ging lekken en er een groot gat aan de buiten- en binnenzijde ontstond. Met een papiertje tussen de binnenzijde van mijn buitenband en bovenkant van mijn binnenband de resterende 90 kilometer uit kunnen fietsen :+ .

Ik heb nu Continental Grand Prix 4000II banden besteld. Hopelijk is mijn ervaring met deze bandenset beter. Van die Vittoria's werd ik knettergek.
Dat gevoel ken ik; had ooit eens schwalbe ultremo's gemonteerd; heel veel grip, maar de nare eigenschap dat ik ze elke 100km lekreed; hoogtepunt wass een uitstapje in limburg, waarik in 90km 2x lekreed :(

zweer nu bij conti 4-seasons, want die zijn qua lekrijden nog een stapje beter dan de 4000s; rijd deze 1x in de ~5k km lek, en da's heel acceptabel vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Schwalbe Ultremo en Rubino Pro beide gehad. Echt een drama. Die Rubino's vooral. Die zijn zo dun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
kwakke01 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:51:
[...]

Dat gevoel ken ik; had ooit eens schwalbe ultremo's gemonteerd; heel veel grip, maar de nare eigenschap dat ik ze elke 100km lekreed; hoogtepunt wass een uitstapje in limburg, waarik in 90km 2x lekreed :(

zweer nu bij conti 4-seasons, want die zijn qua lekrijden nog een stapje beter dan de 4000s; rijd deze 1x in de ~5k km lek, en da's heel acceptabel vind ik :)
Ik gebruik juist goedkope schwalbes lugano met kevlar laagje erin en als je de buitenkant zien vraag je je af waarom ik na bijna 1700 km niet lek gereden heb.
De band is na 1800 km ongeveer dan ook wel op gok ik (heb hem eerder vervangen) maar kosten met goede aanbiedingen dan ook nog geen 10 euro ps. incl verzendkosten voor 3 stuks.

Sommige mensen hebben gezegd dat ze ze zwaarder vinden fietsen maar daar merk ik niets van maar dat kan ook omdat ik niet beter weet haha.

Heb ook geen zin om duurdere banden te kopen om te testen aangezien ik daar gewoon niet goed genoeg voor ben.

Alles wat ik en mijn broer van schwalbes kunnen zeggen is dat ze niet lek te krijgen zijn en dat de k-guard echt perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Lugano's :X

Idd hoge rolweerstand maar buiten dat grip vond ik dramatisch bij nat weer. In 2,5 jaar 2x echt gevallen tijdens rijden en beide met Lugano's. Was echt een flinke smakkerd toen de banden grip verloren in een suf bochtje :X

Maar goed zo hebben heel veel mensen wel een mening over een bepaald type banden ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 17:05
Die Rubino's heb ik ook gehad, ik denk dat ik in 6 ritten 5x lek reed. Toen vervangen voor Schwalbe Durano's, vond ik persoonlijk ook prima banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:29

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb vorige weer de Rubino pro eraf gehaald aangezien ze naar 2,5K echt wel op waren. Ik heb er slechts 1 keer lek op gereden! Heb er nu weer de vertrouwde Fortezza Tricomp op gelegd. Die zien er na 2,5K er nog als nieuw uit, geven prima grip en rijden lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 22:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mijn vriendin wil ook een racefiets kopen (170cm / beenhoogte 82cm). Ze heeft 2e hands (500€) maar vrij nieuw de volgende fiets op het oog: http://www.wiggle.nl/gt-gtr-series-3-2014/. Zij wil de fiets vooral gebruiken om langere afstanden door te rijden, ze is geen racer. Het is haar 1e racefiets dus we willen ook niet te hard van stapel lopen met de prijs.

Ik ben niet zo bekend met racefietsen dat ik goed de kwaliteit in kan schatten, wel staat natuurlijk Shimano Sora niet heel hoog op de lijst. Maar het lijkt geen onredelijke fiets, behalve dat die wat zwaar is.

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 19-04-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig te beoordelen. Wel weet ik, dat voor mijn vriendin, die even lang is, de shifters van Sora de doorslag gaven om een iets duurdere fiets te kopen met de nieuwe Tiagra 4700. Die heeft kleinere shifters, die voor vrouwen eenvoudiger en comfortabeler vast te pakken zijn, omdat ze vaak kleinere handen hebben. Sora werkt natuurlijk prima, maar er zit ook een psychische component in: als het niet lekker vasthoudt, is de neiging om vaak op de fiets te stappen ook lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Sjoewe schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:08:
maar goed de LBS moet ook eten.
Dat dacht ik ook, maar mijn LBS kan zijn werk niet goed uit voeren. Een kabel goed op maat maken was te moeilijk. En voor dat soort stommiteiten moest ik 12x terug gaan om m'n fiets eindelijk eens een keer kraakvrij te krijgen of zonder slordigheden.
Maar wel meer dan 300€ vragen voor al deze reparaties en ook nog eens onbeschoft over de klant praten waar hij naast staat.
Ik ga niet meer terug naar Van Herwerden.

[ Voor 9% gewijzigd door peakrever op 19-04-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:43:
[...]
En ik denk dat ik mijn pak maar eens opstuur naar nopinz. Die veiligheidsspelden slopen mijn pak en het startnummer vang nog steeds wind.
Je moet er ook no pinz in steken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Arthur-M. schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:20:
Een kabel goed op maat maken was te moeilijk.
Dat klinkt echt als Beun de Haas... Veel simpeler wordt fietsonderhoud toch niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Sjoewe schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:26:
[...]

Dat klinkt echt als Beun de Haas... Veel simpeler wordt fietsonderhoud toch niet :X
Behoorlijk belachelijk inderdaad, zeker omdat het ongeveer de duurste lbs in de omgeving is en over het algemeen ook een goede reputatie heeft.
Maar de werkplaats van ze is echt om te huilen zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kwam er eentje in kort-kort tegen (gevoelstemp 7 graden). Brrrrr. Was een mannetje compleet in 't geel, kan 't een vriendje van @Wackmaniac of @Hielko zijn geweest?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:15
Ben nu een weekje fietsen in Calpe en moet zeggen dat dit toch het ideale trainingsgebied is. Misschien nog wel beter als Gran Canaria. Meer mensen hier geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
havana schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:21:
Kwam er eentje in kort-kort tegen (gevoelstemp 7 graden). Brrrrr. Was een mannetje compleet in 't geel, kan 't een vriendje van @Wackmaniac of @Hielko zijn geweest?
Onze gele outfits zijn niet langer in bedrijf. We rijden tegenwoordig wit/groen/zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Pelle schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:43:
[...]

Hoeveel W/kg lever jij dan op zo'n tijdrit?
En RxB?

Just curious :)
336/82 dus in dit geval. 1:02:26 geloof ik. FTP recent (fitter dan zondag) op 302 bepaald (Stages bouw ik vaak om tussen weg en TT), dus vertrouw deze reading niet echt, zeker ook niet gezien mijn aggressievere (3cm lagere) cockpit tov. eerder.

Qua foto's is mijn FB album het makkelijkst, ik sta zeker open voor reacties los van betere gear (jaja, ander achterwiel, I know...) :+

https://www.facebook.com/...3741838.1116283416&type=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

295/83 gemiddeld. Valt dus wel mee hoeveel watt ik trap. Maar na de helft zat het op 305 gemiddeld. Begin te langzaam geweest

Je positie is wel goed. Blijft raar dat verschil een disc doet geen 30 watt

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
havana schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:21:
Hoop mensen in korte broek vanavond, terwijl ik blij was met beenstukken en lange vinger handschoenen.
Zonnetje mag dan wel schijnen, maar koude wind uit het noorden.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ircghost schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:31:
Mijn vriendin wil ook een racefiets kopen (170cm / beenhoogte 82cm). Ze heeft 2e hands (500€) maar vrij nieuw de volgende fiets op het oog: http://www.wiggle.nl/gt-gtr-series-3-2014/. Zij wil de fiets vooral gebruiken om langere afstanden door te rijden, ze is geen racer. Het is haar 1e racefiets dus we willen ook niet te hard van stapel lopen met de prijs.

Ik ben niet zo bekend met racefietsen dat ik goed de kwaliteit in kan schatten, wel staat natuurlijk Shimano Sora niet heel hoog op de lijst. Maar het lijkt geen onredelijke fiets, behalve dat die wat zwaar is.

Wat vinden jullie ervan?
Goedkoop is duurkoop. Het 'probleem' met deze fiets is dat wanneer je vriendin het fietsen inderdaad te pakken krijgt, ze waarschijnlijk snel ontgroeit, terwijl de inruilwaarde van zo'n budget-instapfiets niet erg hoog is. Je mikt tenslotte op een heel klein deel van de markt.

Idem trouwens als ze het niks vind, dan schrijf je er ook behoorlijk op af. Een fiets met een recente Tiagra-groep of 105-groep is waardevaster, fietst prettiger en is hooguit 200-300 euro duurder in de aanschaf tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Beetje knullig, maar ik heb wat problemen bij het instellen van mijn wielomtrek in mm, op mijn fietscomputer.
Ik gebruik de tabel op de volgende site http://home.kpn.nl/janss143/wielomtrek/, maar vervolgens blijk ik 60+ km/u te rijden. Dat doe ik niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

rda schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:17:
Beetje knullig, maar ik heb wat problemen bij het instellen van mijn wielomtrek in mm, op mijn fietscomputer.
Ik gebruik de tabel op de volgende site http://home.kpn.nl/janss143/wielomtrek/, maar vervolgens blijk ik 60+ km/u te rijden. Dat doe ik niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
de aloude manier van streepje zetten op de straat en dan je wiel een volledig rondje laten draaien en het 2e streepje zetten; afstand tussen de streepjes is de echte omtrek van je wiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Zondag met een bijna lege hartslagmeter en koud weer de Holter "berg" gereden. Heb een filmpje met de GPS, vermogen en diverse dingen in beeld.

YouTube: Holterberg vanuit Holten naar Nijverdal met Garmin Virb Edit

Het stuk "diepe hel" is heel even 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:30

mark-k

AKA markkNL

Meet je diameter in mm, doe dat maal 3.14159 en tadaa je hebt je omtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Kippenijzer schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:25:
Qua foto's is mijn FB album het makkelijkst, ik sta zeker open voor reacties los van betere gear (jaja, ander achterwiel, I know...) :+

https://www.facebook.com/...3741838.1116283416&type=3
Tja geen facebook en het is geen publiek profiel :( ;)
DDX schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:18:

Hoop mensen in korte broek vanavond, terwijl ik blij was met beenstukken en lange vinger handschoenen.
Zonnetje mag dan wel schijnen, maar koude wind uit het noorden.
Korte broek was te doen, korte/korte daarin tegen niet door de wind. Lange vinger handschoenen, check :)
Op m'n Garmin 810 staat het op automagisch.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Bedankt voor de hulp, eea had ik zelf ook bedacht. Ik denk dat ik zojuist het probleem ontdekt heb. Het magneetje van de vorige fietscomputer zat ook nog op mijn spaak, bijna recht tegenover de nieuwe. Ik denk dat er dus twee meetmomenten zijn, waardoor ik twee keer zo snel (en ver) lijk te rijden. Zoals ik zei, knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Graham schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:31:
Tja geen facebook en het is geen publiek profiel :( ;)
Ah, ik verwachtte dat hij zichtbaar zou zijn gezien het album zelf wel public is.
Dit is denk ik de 'beste' om de houding aan te zien. Mijn benen kunnen smaller (links er rechts verschillen nogal ivm. 2 totaal verschillende knieëen qua beperkende blessures).
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12991105_10205830882147345_5664034774772514655_n.jpg

Gisteren nog meegereden met de 2e rit van GP Langelo. Merkte meteen bij de start al hoe slecht de benen helaas waren. Nog wel wat stukjes intensief getrapt, maar echt lekker ging het niet en vooral veel achteraan gejojood. Vandaag maar een dagje rust (lees: herstelritje) na 1,5 week vrij veel intensievere ritten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mooie foto gast! Velotoze overschoenen als ik het zo zie.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Graham schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:06:
Mooie foto gast! Velotoze overschoenen als ik het zo zie.
Jep, ik nam al aan dat ze no way zouden matchen met het geel/groen in het frame, maar besloot toch maar eens van de veilige zwart of wit (of evt. rood icm. de clubkleuren) af te wijken. Voldoende dat het de fotograaf bij de start ook opviel:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/t31.0-8/12983862_10205830279412277_2151974882561914800_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vast een zweet nachtmerrie? Ik heb ze in het rood liggen maar wacht nog op mijn nieuwe schoenen. Met m'n huidige gaan die dingen zeker de eerste keer al kapot.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 23:03
Ik heb ze ook, maar zweten valt bij mij mee, maar ik doe ze dan ook alleen aan als het koud is en regent. Mocht het toch droog en warm worden, ze zijn vrij klein te maken zodat je ze je achterzak te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Laatst online: 14-09 21:52
Zijn er hier mensen die een cyclocross hebben en deze voornamelijk gebruiken voor wegritten? Denk bijvoorbeeld aan ritten van 80-100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kippenijzer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:28:
[...]

Ah, ik verwachtte dat hij zichtbaar zou zijn gezien het album zelf wel public is.
Dit is denk ik de 'beste' om de houding aan te zien. Mijn benen kunnen smaller (links er rechts verschillen nogal ivm. 2 totaal verschillende knieëen qua beperkende blessures).
[afbeelding]

Gisteren nog meegereden met de 2e rit van GP Langelo. Merkte meteen bij de start al hoe slecht de benen helaas waren. Nog wel wat stukjes intensief getrapt, maar echt lekker ging het niet en vooral veel achteraan gejojood. Vandaag maar een dagje rust (lees: herstelritje) na 1,5 week vrij veel intensievere ritten doen.
Is het niet gebruikelijker om een aero achterwiel te gebruiken ipv voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Laatst online: 28-09 23:03
laquaezzi schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:58:
Zijn er hier mensen die een cyclocross hebben en deze voornamelijk gebruiken voor wegritten? Denk bijvoorbeeld aan ritten van 80-100km.
jazeker, in de winter als cyclocross en nu voor ritten met slechte wegen (zoals Parijs-Roubaix twee weken terug) en voor woon-werk verkeer.

Bevalt erg goed, gladde 32 mm bandjes erop en het fiets bijna net zo snel als m'n koersfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
BreadFan schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:22:
[...]

Is het niet gebruikelijker om een aero achterwiel te gebruiken ipv voor?
Kippenijzer schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:25:

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Laatst online: 14-09 21:52
roda_djavulen schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:59:
[...]

jazeker, in de winter als cyclocross en nu voor ritten met slechte wegen (zoals Parijs-Roubaix twee weken terug) en voor woon-werk verkeer.

Bevalt erg goed, gladde 32 mm bandjes erop en het fiets bijna net zo snel als m'n koersfiets
Goed om te horen! Zit zelf nu te kijken naar een Canyon Inflite AL 8.0 S. Valt net binnen mijn budget en heeft goede specificaties. Wanneer ik naar andere merken kijken leveren die toch minder voor hetzelfde geld, vaak is het frame wel iets 'beter'. Heb jij, of andere, wellicht nog fietsen die hier dicht tegen aanzitten?
Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic