Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.801 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:11
Ik zal me ook even voorstellen! Sinds afgelopen zaterdag weer op de fiets(na ruim een jaar) Toen een rit van 27km gemaakt met een gemiddelde van 23. Toch wat pijntjes.. Kont, knie.. Altijd last de eerste rit. Dinsdag avond 40km gefietst met ook een gemiddelde van ongeveer 23. En vanmiddag nog een beetje een 'lam' gevoel in de benen maar toch 30km gefietst met een gemiddelde van 24.

Vroeger redelijk fanatiek gefietst in competitieverband. Gestopt toen ik naar de nieuwelingen zou gaan, was er wel een beetje klaar mee. Vervolgens een jaar of 5 (denk ik) niet naar het fietsen omgekeken. Tot ik weer het idee kreeg om te fietsen, als student was het budget niet heel hoog, dus op naar de LBS een fietst kopen en alle kleding weer. Nu een Raleigh met Sora groepje. Dus 3 jaar geleden weer begonnen met fietsen.. Viel dat vies tegen vol op de wind in het Groningse landschap.. Na 15km had ik m'n tong niet op het stuur maar op het asfalt denk ik. Toch 2 jaar redelijk wat km gefietst ongeveer 1200 in totaal. Weer een jaar niet omgekeken naar het fietsen en nu dan toch weer begonnen!

En wat bevalt dat goed, lekker km wegtrappen op een eigen tempo. Genieten van de avondzon die onder gaat en de geur van het net gemaaide gras en ook de mest van het land, het hoort er allemaal bij.

Nu heb ik het topic nog niet helemaal doorgelezen, maar zag dat er wel wat groningers fietsen. Fietsen jullie ook bij een toerclub of weten jullie een leuke? Het lijkt me voor de motivatie en het vergroten van de afstand fijn om met anderen te fietsen.

Verder kwam ik tijdens een Google rondje de tocht: Rondom Stad tegen op 22 mei. Als het kan ga ik meedoen aan de 80km. (Weet niet of het mogelijk is om zonder een lidmaatschap mee te fietsen). Maar het doel is dus gesteld: 22 mei 80km volhouden!

Ik heb er zin in. Toch vind ik de kledingkeuze met dit weer wat lastig, wat dragen jullie? En wat is een goede fietsenwinkel voor spullen en wat informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Klopt het dat een shiftkabel te kort is als je meer kracht moet zetten om het stuur verder door te laten sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 14-04-2016 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Ja, of een remkabel natuurlijk. Al kan het ook zijn dat je balhoofd te strak staat afgesteld.

@Arno90

Het is momenteel nog best fris, zeker 's avonds en 's ochtends. Komend weekend ook overdag. Outfit met beenstukken, thermo lange mouwen en een shirt lange mouwen is dan echt wel lekker.

Goede winkel, hangt beetje af wat je bedoelt. Als je wilt passen dan zoek je een fysieke winkel met een groot assortiment. Dan kom je al snel uit bij Hopmans, Mantel, 12Go en Salden. In het Noorden is Belga het adres. Die hebben overigens ook allemaal een webshop. Futurumshop is ook een prima webshop met veel keuze. Cyclewear is het adres als je weinig kwijt wilt zijn.

[ Voor 89% gewijzigd door havana op 14-04-2016 22:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:39
Aangezien ik m'n mavic voorwiel heb afgeschreven op Mallorca maar compleet nieuwe set besteld.
Vandaag binnen gekomen :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/DeHB6IsIvL2uRhRnS9EGpOxqYedPTqPEb1Tre_lD6_4-2048x1152.jpg

Bredere velgen (moest remkabels zelfs los halen om wielen erin te krijgen) en stijver en lichter.
Vanavond even kort testritje gemaakt en ze zijn goedgekeurd :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Mooi setje overigens. Maar als je je remkabels er voor los moet maken om ze erin te krijgen. Wat moet je dan allemaal doen als je lek rijdt? :x

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:39
Haha nee gelukkig hoeft dat niet, bedoel het verschil in breedte tussen de oude mavic sle wielen en deze wielen.
Ik moest remmen gewoon veel meer open zetten voordat deze wielen erin pasten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Misschien een beetje een gekke vraag, maar wat ga je met het achterwiel doen?
Ik kom er namelijk net achter dat er een scheur in de achtervelg van m'n Cosmic Carbone SL zit.

We kunnen wel stellen dat deze fiets een flinke miskoop is ugh :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
M@cer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:01:
Vanmorgen mijn laatste rit met mijn Canyon gemaakt.. :'(

Ik was onderweg naar mijn werk toen mijn derailleur afbrak en daarbij door mijn frame heen ging welke nu gebroken is.. :'( :'(

Doffe ellende... En met een triathlon en Marmotte in het vooruitzicht nu snel op zoek naar een nieuwe..
Ik zag de foto's op strava voorbij komen. Not pretty at all! Maar na twee jaar mag een derailleur toch niet zomaar afbreken. Of een keer op gevallen dat het mogelijk is gaan scheuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Arno90 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:22:
Nu heb ik het topic nog niet helemaal doorgelezen, maar zag dat er wel wat groningers fietsen. Fietsen jullie ook bij een toerclub of weten jullie een leuke? Het lijkt me voor de motivatie en het vergroten van de afstand fijn om met anderen te fietsen.
Recreatief kom je snel bij het Trapstel uit, toevallig ook de organisatie achter de Rondom stad tocht. Sowieso een prima opstap om te zien hoe snel je weer groeit naar je oude niveau, waarna je altijd naar de minder recreatieve clubs kunt kijken. Trapstel heeft overigens ook gewoon een aantal leden die wel gewoon 32-34/u gemiddeld rijden, maar daaronder gelukkig nog veel andere groepen ;). Verder kun je om de week op zondag (de 24e weer) aansluiten bij Cycling Espresso, die op een wat aangenamer tijdstip (10:30 verzamelen bij Doppio in de A-straat en 11:11 vertrek) vertrekken als een start op zondag om 09:00 je nog wat vroeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:32
Sterkte @Macer!
Ik denk ook dat je dit nog wel kan laten repareren, maar snap ook dat je er dan geen volle sprint meer op aan durft. Taai. Erg taai.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47
Inmiddels toch ook maar even contact met Canyon opgenomen, kijken of ze er wat mee willen en kunnen doen. Reparatie ga ik ook voor informeren, al is het alleen maar om de fiets als winterfiets te gebruiken.

Vanavond kijken naar een vervanger, zelfde fiets (blijft een heerlijke fiets) alleen in het zwart (dat is dan wel wat minder)... Fiets gekocht door de verkoper in een impulsaankoop en een paar keer op gefietst.

Al zit ik ook nog te twijfelen om voor dezelfde kleur te gaan met DI2. Is 800 euro duurder en ik moet minimaal een maand wachten op de levering.. En een maand zonder fiets dan begin ik heel erg te trillen........ 8)7 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door M@cer op 15-04-2016 10:55 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond even een rondje met mijn vriendin gefietst en dat ging helemaal niet slecht., afgezien van wat geklaag over drukpunten en pijntjes :P

Nu is het zo dat mijn vriendin brildragend is. Gister heeft ze d'r gewone zonnebril op sterkte even gedragen, dat is natuurlijk prima voor een kort rondje, maar niet voor wat serieuzer werk. Dus er moet een fietsbril op sterkte komen.

Ik begrijp dat er brillen zijn met inserts, die je bij de opticien kunt laten slijpen op de gewenste sterkte. Is dat wat? Heeft iemand hier daar ervaring mee? Waar moeten we op letten? Ik ben zelf niet brildragend, dus voor dit vraagstuk heb ik even wat input nodig -- thanks alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:59
Die inserts zitten dan weer binnen in je bril en ik vond dat vervelend omdat ik steeds met mijn wimpers tegen het glas aan zat. Daarom heb ik nu een sportbril op sterkte, waar je dan weer een shield voor kunt monteren: de Agu Shino.

Dat heeft wel als nadeel dat je het glas met een behoorlijke curve moet laten slijpen door de opticien en dat heeft nogal gevolgen voor de prijs. Ik was 45 euro kwijt voor het brilletje en 200 voor het glaswerk...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik heb als ik ga sporten daglenzen. 1x gebruiken en weggooien. En dan kan ik prima elke sportbril dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:01:
Gisteravond even een rondje met mijn vriendin gefietst en dat ging helemaal niet slecht., afgezien van wat geklaag over drukpunten en pijntjes :P

Nu is het zo dat mijn vriendin brildragend is. Gister heeft ze d'r gewone zonnebril op sterkte even gedragen, dat is natuurlijk prima voor een kort rondje, maar niet voor wat serieuzer werk. Dus er moet een fietsbril op sterkte komen.

Ik begrijp dat er brillen zijn met inserts, die je bij de opticien kunt laten slijpen op de gewenste sterkte. Is dat wat? Heeft iemand hier daar ervaring mee? Waar moeten we op letten? Ik ben zelf niet brildragend, dus voor dit vraagstuk heb ik even wat input nodig -- thanks alvast :)
Ik heb zelf ook dat probleem. Lang lenzen gehad en door omstandigheden terug moeten gaan naar brillen. Ik heb een fietsbril zoals jij beschrijft. Waar je vooral op moet letten is diameter van de inserts. Bij de goedkopere modellen zijn de "glaasjes op sterkte" en stuk kleiner waardoor je al snel "langs" deze glaasjes kijkt. En dat is dus niet handig. Verder ook letten op de manier waarop de inserts in de bril bevestigd worden. Je kunt ze namelijk op meerdere manieren in het montuur bevestigen. Als het allemaal te makkelijk gaat kan het zijn dat ze tijdens een rit los komen. Ook niet handig.
Zelf ben ik bij een aantal brillenzaken geweest. Ik heb nu een set gekocht bij "ogen en meer" :D Een donker montuur, met transparante, gele en donkere glazen. Er zijn ook uitvoeringen waar je oranje in plaats van gele glazen hebt. Het voordeel van deze set was dat ik de kleur van het montuur kon kiezen. Past nu beter bij de fiets en helm :) Prijs ligt rond de €100,-
Ps, of de actie nog loopt weet ik niet. Maar bij 2 brillen was de derde gratis. Heb dus een gewone bril, zonnebril op sterkte en een fietsbril voor €200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nixo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:13:
Ik heb als ik ga sporten daglenzen. 1x gebruiken en weggooien. En dan kan ik prima elke sportbril dragen.
Ik heb nog geen fijne daglenzen gevonden, maar maandlenzen gaan ook prima. Normaal heb ik meestal een bril op, aangezien ik lenzen (zelfs de duurste meest ademende) geen volle dag vol hou. Maar maandlenzen gaan bij mij prima een paar maanden mee bij gebruik tijdens sporten en wat zonnebril dagen. Blijft fijner dan een zonnebril op sterkte die je niet even af kunt zetten omdat je dan opeens niets meer ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat is er mis met haar gewone zonnebril op sterkte? Ik fiets zelf regelmatig met mijn gewone bril op, dat ervaar ik ook niet als een probleem. Ik zou er niet mee gaan koersen ofzo, maar voor de meeste solo ritten werkt dat prima. Ik zit juist te overwegen om er een zonnebril op sterkte bij te kopen omdat ik de meerwaarde van een specifieke fietsbril even wat minder zie op dit moment.

e; Ik heb wel een grote hipsterbril trouwens, met mijn oude bril moest ik dit niet proberen qua wind in mijn ogen.

[ Voor 13% gewijzigd door MrAngry op 15-04-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 14:36
Ikzelf vind Nachtlenzen nog altijd heel prettig.
Snachts de lensjes in en overdag de lenzen uit en dan 1.5 dag prima kunnen zien zonder wazig te worden (Ideaal).

Ontopic. Heb ook eens een rondje met een gewone zonnebril gedaan en beviel toen niet echt ivm de wind in de ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:10
Vandaag mijn nieuwe SIDI schoenen binnen gekregen. Er zit in de zool een los schuifje waar een schroefje in kan, tussen de schroefgaten voor de pedalen. Heb ook 2 schroefjes bij de schoenen gekregen. Echter helaas geen boekje.
Weet iemand wat er met het schuifje moet gebeuren?
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zntqwm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gewone bril (op sterkte dus) vind ik echt irritant op de fiets. Ik heb last van de vervorming aan de randen en je iets beperktere blikveld. Daarnaast ben ik bang dat het zweet het montuur aantast.

(Maand-)lenzen zijn echt perfect voor op de fiets. Je kunt er alles overheen dragen, ook Lidl brillen van €5,- en als je ze wat minder goed verdraagt, dan doe je ze toch alleen tijdens het fietsen in?

@Hierboven: dat verschuifbare gat is voor een ander systeem dan SPD-SL, weet even niet welke. Bij SPD-SL krijg je drie boutjes met rechthoekige washers en die heb je echt alledrie nodig. Als er boutjes bij je schoenen zaten, zou ik die niet gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door TheLemon op 15-04-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
thijsmunniksma schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:49:
Vandaag mijn nieuwe SIDI schoenen binnen gekregen. Er zit in de zool een los schuifje waar een schroefje in kan, tussen de schroefgaten voor de pedalen. Heb ook 2 schroefjes bij de schoenen gekregen. Echter helaas geen boekje.
Weet iemand wat er met de schuitfje moet gebeuren?
[afbeelding]
Als ik me niet vergis is die voor het plaatsen van SPD pendalen (twee bevestigingspunten) en de drie voor SPD-SL Nee dan zitten ze naast elkaar. Ik weet het niet

[ Voor 4% gewijzigd door Nixo op 15-04-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik draag 'gewoon' een bril op sterkte tijdens het fietsen. Ik ben geen beroepsrenner, dus die halve km die ik minder hard rijd geloof ik helemaal. Bovendien heb ik ook geen last van wind in mijn ogen. Ik heb ook geen zonnebril op sterkte: vind het over het algemeen onzin, en je ogen passen zich doorgaans prima aan aan zonnige omstandigheden.

Ben wel aan het nadenken over een (fiets)bril op sterkte, maar het staat laag op mijn prioriteitenlijst en de oplossingen die ik tegenkwam waren relatief prijzig. Ik vind inserts geen goede oplossing. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ allen -- dank voor de tips. Ik lees dat brillen met inserts dus inherente nadelen hebben, zoals makkelijk loskomen en zweet tussen de lenzen, wat je op de fiets ook niet makkelijk even schoonmaakt. Dan is een gewone sportbril op sterkte denk ik een elegantere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 17:08

PromoX

Flying solo

Genoemde nadelen heb ik eigenlijk geen last van. Het enige echte nadeel wat ik zelf ondervind is in het donker een soort reflectie van autolichten en dergelijke door de 2 glazen die achter elkaar geplaatst zijn.
En daarnaast de prijs. Ik denk dat de bril (Rudy Project Rydon) zoals ik die heb met een aantal verschillende kleuren lenzen en insert in totaal rond de 500 euro kostte.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
thijsmunniksma schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:49:
Weet iemand wat er met het schuifje moet gebeuren?
[afbeelding]
Dat schuifje is bedoeld voor Look cleats. Kan je bij het vervangen de cleat direct op dezelfde manier terugplaatsen zodat je hetzelfde op de fiets blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Jwlb schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:52:
[...]

Dat schuifje is bedoeld voor Look cleats. Kan je bij het vervangen de cleat direct op dezelfde manier terugplaatsen zodat je hetzelfde op de fiets blijft zitten.
Top! Bedankt. Het is dus iets waar ik mij vooralsnog niet mee bezig hoef te houden. Morgen maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:23:
@ allen -- dank voor de tips. Ik lees dat brillen met inserts dus inherente nadelen hebben, zoals makkelijk loskomen en zweet tussen de lenzen, wat je op de fiets ook niet makkelijk even schoonmaakt. Dan is een gewone sportbril op sterkte denk ik een elegantere oplossing.
Ik zou toch kijken of maandlenzen een optie zijn. Als je ze alleen gebruikt met fietsen kan je er een hele poos mee doen. Zelf fiets ik ook met lenzen en sportbril. Gaat prima, nergens last van! Maar is natuurlijk per persoon verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 10:26

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:01:
Wat is het probleem met het serieuzere werk? Sowieso, wat is serieuzer werk? Ik fiets nu ruim 25.000 km met een gewone bril met meekleurende glazen erin. Heb nog geen minuut gedacht dat ik hiermee niet serieus kan fietsen (vind een paar keer de Alpe d'Huez op 1 dag op best serieus trouwens, en ritten van 130+ km in de dolomieten gingen ook prima en dat vind ik ook best serieus fietsen).

Er langs kijken kan, dat zal aan je brilmontuur liggen. Wat kleinere glazen zul je sneller langskijken. Misschien is het ook gewenning trouwens. Draag nu bijna 30 jaar een bril, vraag me soms af waar ik dat ding heb neergelegd en dan blijk ik m al op te hebben 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno90 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:06:
[...]

Ik zou toch kijken of maandlenzen een optie zijn. Als je ze alleen gebruikt met fietsen kan je er een hele poos mee doen. Zelf fiets ik ook met lenzen en sportbril. Gaat prima, nergens last van! Maar is natuurlijk per persoon verschillend.
Dat gaat er bij mijn vriendin niet doorkomen, die gaat echt nooit lenzen dragen...
Crazy D schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:38:
[...]

Wat is het probleem met het serieuzere werk? Sowieso, wat is serieuzer werk? Ik fiets nu ruim 25.000 km met een gewone bril met meekleurende glazen erin. Heb nog geen minuut gedacht dat ik hiermee niet serieus kan fietsen (vind een paar keer de Alpe d'Huez op 1 dag op best serieus trouwens, en ritten van 130+ km in de dolomieten gingen ook prima en dat vind ik ook best serieus fietsen).

Er langs kijken kan, dat zal aan je brilmontuur liggen. Wat kleinere glazen zul je sneller langskijken. Misschien is het ook gewenning trouwens. Draag nu bijna 30 jaar een bril, vraag me soms af waar ik dat ding heb neergelegd en dan blijk ik m al op te hebben 8)7
Met 'serieuzer werk' bedoel ik niets meer dan dat je er goed van gaat zweten -- het houdt geen waarde-oordeel in :)

Mijn vriendin is bang dat haar gewone bril (die inderdaad geen mooi krommend montuur heeft en niet zo 'om' het hoofd zit) van haar hoofd af gaat vallen als hij door zweet glad wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:42:
Mijn vriendin is bang dat haar gewone bril (die inderdaad geen mooi krommend montuur heeft en niet zo 'om' het hoofd zit) van haar hoofd af gaat vallen als hij door zweet glad wordt.
Die angst lijkt me niet zo heel reëel, tenzij je lomp gaat mountainbiken. Ik heb een Ray Ban RB3320 op sterkte en die blijft echt niet heel goed op het hoofd zitten dankzij de langgerekte poten:
Afbeeldingslocatie: http://www.nyciwear.com/media/img/nyciwear/W700-H289-Bffffff/rayban/rb3320_042_8z.jpg

En die heb ik (oke, anekdotisch bewijs, maar toch) ook vaak gebruikt op de racefiets waarbij hij nooit van mijn hoofd gevallen is. Moest hem wel vaak netjes recht zetten, dus uiteindelijk wel die Agu Shino gekocht omdat die toch strakker zit, maar als mijn Ray Ban normale poten had gehad (die beter achter je oor zitten), dan gebruikte ik die gewoon nog steeds, ondanks Rule 36.

Nou heeft die wel een fijn krommend montuur wat hem voor op de fiets heel fijn maakt (geen montuur in perifeer zicht en prettig tegen de wind), dus ik snap wel dat je vriendin toch iets anders wil. Maar tot die tijd hoeft ze zich volgens mij niet druk te maken over een bril die valt.

Vooral als je hem nog klem zet onder de band van je helm. Als je in het dagelijks leven afhankelijk bent van een bril, dan mag dat. Dat 'no exeptions' bij Rule 37, dat klopt gewoon niet :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik heb haar nog maar niet attent gemaakt op het bestaan van The Rules....alles op z'n tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:36
Pff regels...

Beste regel is : sporten is beter als op je gat dik worden en uitzakken ook als je daarvoor alle andere regels moet negeren.

Ik heb alle zogenaamde regels niet gelezen en heb er ook geen interesse in haha.
Enige dat telt is mijn conditie en de verbetering daarvan en het calorieën verbruik.

Als ik daar verkeerde brillen, lange sokken en gele truitjes met bandje moet dragen zal me dat een zorg zijn.
Oh en helmpjes draag ik ook niet scheelt weer 300 gram haha.
Snap niet dat al die muggenzifters over een paar gram wel een helm dragen maar geen zadel of wat dan ook van 10 gram meer willen haha.

Ik bespaar gewoon 100 euro op een helm en daarmee nog 300 euro op 300 gram lichtere onderdelen en ben nog meer gestroomlijnd ook.

Ik heb overigens een brik waar een insert in kan (aliexpress) maar daar moetje wel weer glazen op maat in laten zetten wat niet goedkoop is en ik vraag me af of een sportbril op sterkte niet gewoon de betere optie is dan.

http://www.aliexpress.com...h-5-Lens/1820408823.html#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

ralpje

Deugpopje

computerjunky schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:12:
Snap niet dat al die muggenzifters over een paar gram wel een helm dragen maar geen zadel of wat dan ook van 10 gram meer willen haha.
Met name omdat dat zadel niet je leven gaat redden op het moment dat het mis gaat. Die helm wel.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat was een Thumbs-up voor computerjunky, tot ik las dat hij geen helm draagt.... 8)7 8)7

Een helm dragen is voor ervoor zorgen dat de kans dat je in een rolstoel beland verkleinen... Een lichter zadel is gewoon voor de heb.... Nooit bezuinigen op een helm.

[ Voor 48% gewijzigd door M@cer op 15-04-2016 15:41 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09 22:06
Wielrenners/toerfietsers, i.i.g. mensen die aardige snelheden halen op racefietsen en die geen helm dragen neem ik niet serieus. Al weegt dat ding een kilo. Kans op hersenletsel bij vallen, is significant een stuk groter zonder helm.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Gnosis schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:42:
Wielrenners/toerfietsers, i.i.g. mensen die aardige snelheden halen op racefietsen en die geen helm dragen neem ik niet serieus. Al weegt dat ding een kilo. Kans op hersenletsel bij vallen, is significant een stuk groter zonder helm.
Ik heb toevallig afgelopen week op L1 (Limburgse TV zender)gezien dat ze afgelopen weekend toerfietsers aan de kant hebben gezet en op de regels enzo gewezen hebben.
Toen kregen ze een fietsbel van de politie, en toen begon zon gast te zeuren dat hij daar niet blij mee was, want was allemaal extra gewicht. Ik snap dat niet. Om eerlijk te zijn kunnen ze beter een bel gaan verplichten. ook bij wielrenners, dan neem je een heel hoop gezeur voor asociale wielrenners uit de lucht denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

ralpje

Deugpopje

Swaxie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:48:
[...]
Om eerlijk te zijn kunnen ze beter een bel gaan verplichten. ook bij wielrenners, dan neem je een heel hoop gezeur voor asociale wielrenners uit de lucht denk ik
Een fietsbel is verplicht, al sinds 1906. Of het dan een stads-, toer- of racefiets is maakt niet uit. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Mensen zonder bel zijn bijna net zo erg als mensen zonder helm.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
ralpje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:50:
[...]

Een fietsbel is verplicht, al sinds 1906. Of het dan een stads-, toer- of racefiets is maakt niet uit. :)
Ow, dat wist ik niet, dacht altijd dat het een advies was haha.
Maar dannog, waar hebben we het over. Het gewicht van een fietsbel voor een toerder. Net of je er zoveel snelheid door verliest.

[ Voor 18% gewijzigd door Swaxie op 15-04-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 23:03
M@cer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:54:
Eigenlijk erger, kom je in een rolstoel terecht, daar heeft niemand last van. Van die mensen die gillen om er langs te mogen hebben veel meer mensen last. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnosis
Ja een fietsbel is ook (naast wettelijk verplicht) handig en eigenlijk een must. Vooral voor groepen schoolkinderen, de wat langzamere fietsers (van vaak oudere leeftijd, maar niets mis mee), andere wielrenners en hardlopers (die kunnen goed schrikken als je langskomt) is het gewoon de 'netste' en beste manier vind ik.

Als ik het gewicht wil verlagen, probeer ik er bij mezelf wel iets af te halen:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:44

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Gnosis schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:03:
Ja een fietsbel is ook (naast wettelijk verplicht) handig en eigenlijk een must. Vooral voor groepen schoolkinderen, de wat langzamere fietsers (van vaak oudere leeftijd, maar niets mis mee), andere wielrenners en hardlopers (die kunnen goed schrikken als je langskomt) is het gewoon de 'netste' en beste manier vind ik.

Als ik het gewicht wil verlagen, probeer ik er bij mezelf wel iets af te halen:D.
tegenwoordig is het juist die middenmoot, zeg ene jaar of 40-50 die zóóó langzaam is; die oudjes hebben allemaal een ebike en trappen dan iig nog tegen de 30 aan ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwakke01 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:52:
[...]

tegenwoordig is het juist die middenmoot, zeg ene jaar of 40-50 die zóóó langzaam is; die oudjes hebben allemaal een ebike en trappen dan iig nog tegen de 30 aan ;)
De gevaarlijke groepen zijn de middelbare scholieren, die allemaal met hun Beats-koptelefoons , whatsappend met drie breed over het fietspad slingeren; en de bejaarden op e-bikes, even hardhorend als de voornoemde scholieren mét koptelefoons.

Laatst ook nog zo'n dynamisch duo tegengekomen: twee grijsaards, man en vrouw, bizar lage cadans, maar ondertussen wel rustig 32 rijden. Ik moest erlangs, dus ik bel, eerst één, daarna twee en drie keer. Geen reactie, terwijl ze lekker breed reden. Vervolgens roep ik, en krijg ik te horen dat alle wielrenners zo asociaal zijn en dat ik moet bellen 8)7

Waar het idee vandaan komt dat bejaarden lief en zachtaardig zijn en respect verdienen, geen idee. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Of dat je vier keer belt en dan te horen krijgt of je niet even had kunnen bellen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ ja dat was ik dus vergeten te zeggen, dat kreeg ik dus te horen :D

Overigens zijn bejaarden op racefietsen ook erg gevaarlijk. Wel een peperdure Pinarello onder de kont, maar geen helm of bel en echt _niet_ kunnen sturen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:04

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Zo'n bel is toch mooi! https://www.kickstarter.c...snt-look-like-a-bike-bell

Afbeeldingslocatie: http://treadlie.com.au/wp-content/uploads/knog2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Tjebakka op 15-04-2016 18:01 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:15
computerjunky schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:12:

Ik bespaar gewoon 100 euro op een helm
Pff voor 100 euro je leven op het spel zetten. Nee fijn als iemand je hersenen over de stoep heen ziet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Krisp schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:08:
je ogen passen zich doorgaans prima aan aan zonnige omstandigheden.
Tenzij je over een natte weg rijdt waar het zonlicht via het water op de weg naar je ogen weerkaatst wordt. Dan zie je praktisch niets meer, en is een zonnebril best handig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

De fietsbel ;(

Me afgelopen zondag suf gebeld omdat het tandjes druk was op het fietspad (bollenstreek in de lente jeeej). Mensen horen het niet omdat ze van de omgeving genieten, zitten te praten, Oostindisch doof zijn en één keer keek iemand om en bleef gewoon stoïcijns in het midden van het fietspad rijden 8)7

Aan de andere kant werd ik gisteren op de scooter door een bejaarde wielrenner afgesneden |:( . Stond stil bij een oversteek en moment dat ik optrek gooit hij zichzelf zo voor de scooter, ik midden op de weg boven op m'n rem en blijft die kerel doodleuk met een slakkegangetje (zelfs voor wielertoeristen) voor me rijden. Sorry maar tenzij hij steke blind was kon hij de helm op m'n knar niet gemist hebben en dan snap je wel dat ik een stuk sneller ben dan de gemiddelde wielrenner O-)

Ach het is dat ik altijd tegen mijn cliënten zeg dat agressie agressie oproept dus dat ze maar beter rustig kunnen blijven....moet ik mezelf daar ook maar aan houden :+

En over geen helmen, als je het niks vind, TOP! Zeker niet dragen, maar vul dan ook even het donor register in :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:29

DjVe

Hatsaflats!

Zonder helm rijden wegens gewichtsbesparing :s Naar mijn idee mis je dan ook wat grijs gewicht in je hoofd.

Afgelopen ritje mijn Castelli Volo bib naar de knoppen gereden. Uitgescheurd op de naad op de zeem. Nog geen jaar oud! Komt zoiets vaker voor of is het domme pech en proberen garantie te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 23:11
Zodra je invalide raakt omdat je geen helm droeg, betaal dan ook effe alle zorgkosten etc lekker zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Bellen helpt over het algemeen geen zier, zeker wanneer er zo'n roedel kort&pittig voor je rijdt op e-bikes over de volle breedte van de weg, die bij de eerste ting elkaar allemaal halfgepaniekeerd omver beginnen te fietsen terwijl ze volslagen gedesorienteerd in het rond kijken waar het geluid vandaan komt, en dan jou alsnog mompelend allerhande beledigingen toeschuiven terwijl je inhaalt. Nee dan liever even roepen. Zijn ze ook geirriteerd, maar ze gaan wel meteen aan de kant. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Bellen helpt me vooral zelf om me geen asociale wielterrorist te voelen. Dan kan je zeggen: "Ik heb toch gebeld koekwaus? Met je 2 kilo kraakbeen oren, ouwe grijze". Nee geintje, het helpt nauwelijks :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Voor een glimlach rondom fietsbel discussie ;)
YouTube: Geubels en de Belgen - Wielrennen

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
ralpje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:20:
[...]

Met name omdat dat zadel niet je leven gaat redden op het moment dat het mis gaat. Die helm wel.
Ach het overgrote merendeel gaat lang niet hard genoeg om het nuttig te noemen.
Met een constante 30 km per uur gaat het niet veel uithalen maar in een peletonnetje waar je 45 gaat word het misschien wel een ander verhaal.

[quote]M@cer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:54:
[/quote

Hoe mensen reageren op een fietsbel is vaak nog veel erger.
(ineens naar links gaan van de schrik snel oversteken en joost mag weten wat voor capriolen ik allemaal al gezien heb.
Soms lijkt gewoon stilletje voorbij fietsen de betere oplossing.
Ik heb liever dat ze achter me schrikken dan voor me !
Heb overigens wel een bel maar gebruik hem NOOIT (omdat ik altijd achteraan fiets haha...)
DjVe schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:22:
Zonder helm rijden wegens gewichtsbesparing :s Naar mijn idee mis je dan ook wat grijs gewicht in je hoofd.

Afgelopen ritje mijn Castelli Volo bib naar de knoppen gereden. Uitgescheurd op de naad op de zeem. Nog geen jaar oud! Komt zoiets vaker voor of is het domme pech en proberen garantie te claimen?
Dat in m'n hoofd zit wel goed haha en op mijn hoofd word het laatste jaren ook vroegtijdig grijs haha.

Als er geen slijt plekken in zitten door eventueel rits van een jasje en dat ding jou maat is (zodat ze niet kunnen zeuren dat ie te klein is) of iets dergelijks zou ik lekker terug gaan voor bijna 100 euro mag je verwachten dat het wel wat kan hebben en even mee gaat.

Verder is het aloude fietshelm verhaal ingewikkelder.
Mensen zonder helm zijn misschien wel van zichzelf voorzichtiger en rustiger op bepaalde punten.
Er is zelfs onderzoek dat uitwijst dat toename van helmgebruik negatief kan zijn van het aantal ongevallen per fietser (omdat ze minder voorzichtig worden?).
Daarbij zijn helmen in de verste verte niet allemaal effectief of zeg maar simpel de meeste niet als je snel fietst wat die snelle jelle wielrenners dus doen.
Ze zijn namelijk volgens de info gemaakt voor een botsing bij 25 km per uur en ik ren bijna sneller dan dat...
Wat mij betreft kan je dan op straat lopend ook wel een helm op.
Als je struikelt over een knikker of wat glads kan je ook met je hoofd tegen de grond rammen met een behoorlijke snelheid en dat is dus even gevaarlijk.

Even een feitje.
Als de sites kloppen waren er vorig jaar ongeveer 10.000 ongelukken met fietsers (onduidelijk of snor en brom daar ook bij hoort elektrisch iig wel) maar kent het land ongeveer 8,5miljoen fietsers die met regelmaat of af en toe fietsen.
Dat betekend dat nog geen 0.12% van de fietsers een ongeluk krijgen die serieus genoeg is om te melden en een fractie daarvan is ernstig of dodelijk.
Een overgroot deel van de ongelukken met voertuigen vs fietser waarvan een aanzienlijk deel de chuld van voertuigen is.
Er zijn dus betere manieren om je te beschermen (blijf weg bij voertuigen of maak je zichtbaarder).
Ander groot deel is trouwens tieners en ouderen en sinds 2014 stijgt het aantal ongelukken met die elektrische dingen aanzienlijk.
Niet gek aangezien sommige gewoon 50 gaan!

Ik pas dus voor een helmpje en dan heb ik het nog niet eens over het ongemak gehad zoals zweetproblemen en het niet lekker/stevig zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Ik belde vorige week en toen zeiden de meisjes die ik inhaalde: "hé, eindelijk een wielrenner met een bel!".

Een bel is een must. Sommige e-biketerroristen horen 'm niet ja, maar sinds ik een BBB Loud & Clear heb valt dat mee.

Ik monteer 'm onder mijn stuurpen waar je 'm eigenlijk niet ziet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 05:30
havana schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 07:08:
Ik belde vorige week en toen zeiden de meisjes die ik inhaalde: "hé, eindelijk een wielrenner met een bel!".
Dat had ik ook afgelopen maandag met twee wandelaars. :*)
Een bel is een must. Sommige e-biketerroristen horen 'm niet ja, maar sinds ik een BBB Loud & Clear heb valt dat mee.

Goeie plek hè? :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Ja uiteindelijk is het toch vooral zelf goed uitkijken. Kunnen ook allemaal een fietsairbag kopen, maar een ongeluk sluit je toch nooit helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb hem op de spacers onder de stuurpen (bedoelen we het zelfde :)? ).

Soms zeg ik bij inhalen ook gewoon even bedankt, dat word eigenlijk altijd erg gewaardeerd door bv. ouderen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:26
computerjunky schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 02:13:
[...]

Met een constante 30 km per uur gaat het niet veel uithalen maar in een peletonnetje waar je 45 gaat word het misschien wel een ander verhaal.

Verder is het aloude fietshelm verhaal ingewikkelder.
Mensen zonder helm zijn misschien wel van zichzelf voorzichtiger en rustiger op bepaalde punten.
Er is zelfs onderzoek dat uitwijst dat toename van helmgebruik negatief kan zijn van het aantal ongevallen per fietser (omdat ze minder voorzichtig worden?).
Daarbij zijn helmen in de verste verte niet allemaal effectief of zeg maar simpel de meeste niet als je snel fietst wat die snelle jelle wielrenners dus doen.
Ze zijn namelijk volgens de info gemaakt voor een botsing bij 25 km per uur en ik ren bijna sneller dan dat...
Wat mij betreft kan je dan op straat lopend ook wel een helm op.
Als je struikelt over een knikker of wat glads kan je ook met je hoofd tegen de grond rammen met een behoorlijke snelheid en dat is dus even gevaarlijk.

Even een feitje.
Als de sites kloppen waren er vorig jaar ongeveer 10.000 ongelukken met fietsers (onduidelijk of snor en brom daar ook bij hoort elektrisch iig wel) maar kent het land ongeveer 8,5miljoen fietsers die met regelmaat of af en toe fietsen.
Dat betekend dat nog geen 0.12% van de fietsers een ongeluk krijgen die serieus genoeg is om te melden en een fractie daarvan is ernstig of dodelijk.
Een overgroot deel van de ongelukken met voertuigen vs fietser waarvan een aanzienlijk deel de chuld van voertuigen is.
Er zijn dus betere manieren om je te beschermen (blijf weg bij voertuigen of maak je zichtbaarder).
Ander groot deel is trouwens tieners en ouderen en sinds 2014 stijgt het aantal ongelukken met die elektrische dingen aanzienlijk.
Niet gek aangezien sommige gewoon 50 gaan!

Ik pas dus voor een helmpje en dan heb ik het nog niet eens over het ongemak gehad zoals zweetproblemen en het niet lekker/stevig zitten.
Feit blijft gewoon dat ALS je eens een ongeluk hebt, de kans op (blijvend) letsel een stuk kleiner is MET helm. Dan maakt het niet uit of het nu je eigen schuld was of de schuld van die autobestuurder of wie dan ook.
Daarnaast zit een ongeluk in een klein hoekje. Je kan altijd net even iets te hard door die bocht gaan waar het glad is, of er kan een auto helemaal links door de bocht komen, etc... Het punt is, je hebt niet alles 100% in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:18
Tja, ren met 30km/u effe tegen een muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
havana schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 07:08:

Dat is echt een goede bel. Ik heb er ook één. Waar ik eerst 5x moest bellen en nog niet gehoord werd, kan ik nu vaak af met 2x bellen ;)

En inderdaad een bedankje of iets dergelijks als je inhaalt doet wonderen (als je niet al een grote bek hebt gekregen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
sapphire schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:28:
Ik heb hem op de spacers onder de stuurpen (bedoelen we het zelfde :)? ).
Nee, ik heb 'm niet op de spacers maar echt pal onder de stuurpen. Ziet er IMHO beter uit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik heb hem ook in de spacers, het mooie daarvan is dat je niks van de bevestiging ziet. Nadeel is dat je minimaal 1 spacer onder je stuur moet hebben.

https://media1.rosebikes.de/product/1850/1/9/1907755_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
...
Je spreekt jezelf tegen:
-helmen zijn niet nuttig als je 'maar' 30 km/u rijdt
-helmen zijn niet effectiefals je snel fietst zoals die 'snelle jelle wielrenners', ze zijn namelijk gemaakt voor een botsing bij 25 km/u zeg je.

Een helm is altijd nuttig. Een ongeluk schuilt in een klein hoekje, van de trage beginner tot de gevorderde amateur. Onderuit gaan in een natte bocht, omvallen bij het rood licht etc, bij beide zou ik toch liever een helm dragen.
Bij een val over het stuur in een afdaling (tak in voorwiel) een paar jaar geleden heb ik mijn helm gebarsten, hoofd ok, zelfs geen hersenschudding. Dan was ik blij met mijn helm, zonder lag ik wss in het ziekenhuis.

Mss ben je nog nooit (ernstig) gevallen met je fiets, dan begrijp je dat misschien niet. Sommige mensen moeten voelen om te begrijpen.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goed kijken onder de stuurpen

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/0AB3422E-EBE3-4FCB-9B20-E4994FA2E3D7.jpg

P.S. Stuur en shifters waren hier nog niet perfect afgesteld!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Aardig uitgebreide review over SRAM RED eTAP

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
havana schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:40:

[afbeelding]

Ik heb de bel aan mijn zadelpen zitten, maar dat is ook een goede oplossing. Mijn stuurpen is alleen nogal dik (minder high end fiets:)).

En potverdikkies mooie fiets by the way!

[ Voor 4% gewijzigd door Gnosis op 16-04-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik heb zo ontzettend veel zin om een nieuwe fiets te kopen... :9
In mei een tripje naar Bocholt maken en even aanvoelen hoe een Rose fietst. :) De framemaatcalculator op hun site is een beetje vreemd. Ik ben 1.86 met een binnenbeenlengte van net geen 91. Dat zou op een maatje 60 moeten uitkomen. Ze hebben echter alleen 59 en 62 centimeter, waar de calculator mij op een 62 zet. Ik denk dat ik me dan teveel overstrek met m'n rug. Een 62 met kortere stuurpen en zadel laag ziet er imo niet zo mooi uit.

59 cm, 120mm stuurpen, 175mm crank en 44cm stuur. Maar goed. Eerst even aanvoelen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

[afbeelding]

Hey, zo heb ik 'm er bij mij ook onder hangen, alleen iets verder naar achter nog. Met dank aan de FM die er bij elke fiets die hij uitlevert een bel op zet. Volgens mij kunnen FM's/LBS hier ook wel een zinvolle rol bij spelen...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8ZgizXkR5JutXWRv2s3RdFzl/full.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door JorisM op 16-04-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Lee245 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:49:
[...]

Feit blijft gewoon dat ALS je eens een ongeluk hebt, de kans op (blijvend) letsel een stuk kleiner is MET helm. Dan maakt het niet uit of het nu je eigen schuld was of de schuld van die autobestuurder of wie dan ook.
Daarnaast zit een ongeluk in een klein hoekje. Je kan altijd net even iets te hard door die bocht gaan waar het glad is, of er kan een auto helemaal links door de bocht komen, etc... Het punt is, je hebt niet alles 100% in eigen hand.
Het gros van de ongelukken die ik bij wielrenners heb zien gebeuren waren veroorzaakt door de mede weggebruikers (b.v. niet-wielrenners en automobilisten). Je kan jezelf nog zo goed indekken en opletten, maar als iemand anders dat niet doet ben je mooi de sjaak...
Dus dat bevestigt bovenstaand verhaal wel denk ik :)

Verder ook nog een paar ongelukken gezien waarbij de helm volledig in de kreukels lag, maar de drager er van het er levend van af had gebracht. Sindsdien draag ik ook steevast een helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

JorisM schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:43:
[...]

Het gros van de ongelukken die ik bij wielrenners heb zien gebeuren waren veroorzaakt door de mede weggebruikers (b.v. niet-wielrenners en automobilisten). Je kan jezelf nog zo goed indekken en opletten, maar als iemand anders dat niet doet ben je mooi de sjaak...
Dus dat bevestigt bovenstaand verhaal wel denk ik :)

Verder ook nog een paar ongelukken gezien waarbij de helm volledig in de kreukels lag, maar de drager er van het er levend van af had gebracht. Sindsdien draag ik ook steevast een helm.
Het is ook een non-discussie. Je draagt gewoon een helm, punt. Computerjunky loopt te trollen, niet op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Tjebakka schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:44:
[...]

Het is ook een non-discussie. Je draagt gewoon een helm, punt. Computerjunky loopt te trollen, niet op in gaan.
Zit wat in.
Maar misschien wel zinvol voor anderen om te lezen, en om toch een helm te gaan dragen. Goede voorlichting/ervaringsdeskundigheid kan ook helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022

[afbeelding]

Maar dan kijk je dus wel tegen die bevestigings elastiekjes aan om je stuurpen. De spacer bel vind ik toch de meest cleane oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://p0.craigupload.com/c/c3f1/0/194045.jpg

Over het niet goed reageren van groepen op je bel;
Het maakt niet zo veel uit welke groep mensen je passeert, ze reageren allemaal (te) traag, dat gebeurt nou eenmaal met groepen. Om precies die reden ergeren automobilisten zich weer aan een peloton wielrenners die te langzaam aan de kant gaan. Gewoon accepteren en proberen niet te gaan rijden op wegen waar deze groepen (bejaarden, scholieren, kort en pittig, e-bikers) graag rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door coen76 op 16-04-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:30
[...]

.
Een helm is nuttig met iedere snelheid. Mijn tante is vorig jaar wegens een stommiteit vanuit stilstand gevallen, met haar hoofd op paaltje. Zonder helm was de kans groot geweest dat ze nu ofwel tussen 6 planken had gelegen of in een rolstoel had gezeten. Nu heeft ze er gelukkig weinig last van (los van het feit dat ze er als een piraat bijloopt en niet meer mag autorijden.

Ik kan er nog enigszins begrip voor hebben dat je je helm afzet tijdens een steile beklimming in de hitte, maar verder is een helm niet voor niks verplicht in o.a. het peloton.

Een bel heb ik ook, is vooral nuttig om zelf niet continue gefrustreerd te raken als je iemand voorbij wilt. Een simpel belletje is vaak genoeg om ruimte te krijgen en er voorbij te kunnen. Dat de stijl-politie dat eigenlijk afkeurt, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
JorisM schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:33:
[...]

Hey, zo heb ik 'm er bij mij ook onder hangen, alleen iets verder naar achter nog. Met dank aan de FM die er bij elke fiets die hij uitlevert een bel op zet. Volgens mij kunnen FM's/LBS hier ook wel een zinvolle rol bij spelen...

[afbeelding]
Je hebt ook van die mounts voor garmins en mio waar de bel in is geïntegreerd, ook wel nice. Ik heb een bel op mijn spacer, zoals anderen hier ook hebben, zie hieronder

Afbeeldingslocatie: https://www.rosebikes.nl/artikel/xtreme-spacerbell-fietsbel/aid:51571

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 16-04-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb zelfs een bel op mijn TT fiets. Mooi tussen de aero-bars, achter de Garmin, dus niet extreem ongunstig qua aero-invloed. Tijdens een tijdrit gaat hij er natuurlijk wel af, maar daarbuiten zit hij er altijd gewoon op. Op de wegfiets is de bel die om de spacers zat helaas overleden en de nieuwe heeft net een onhandige bevestigingsmaat en zit dus helaas nu gewoon vlak naast de stuurpen aan de 'achterkant' van het stuur. (Zat tot voor kort ook aan/onder de stuurpen, maar helaas bleek ook de nieuwe stuurpen net iets te dik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Blik1984 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:29:
[...]

Je hebt ook van die mounts voor garmins en mio waar de bel in is geïntegreerd, ook wel nice. Ik heb een bel op mijn spacer, zoals anderen hier ook hebben
Had 't gezien ja, thnx voor de tip :)

Voor nu vind ik het wel goed zo, en ik heb de fiets nog maar 2 weken dus ik moet nog even kijken hoe ik een en ander aan ga passen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Net een Sigma Rox 8.0 overgenomen incl alle bijbehorende accessoires. Had nu een simpele Sigma 5.12. Dat is gewoon net niks. Van de krijg ik hem binnen en direct maar even testen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThijsM op 16-04-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Blik1984 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:24:
[...]

Een helm is nuttig met iedere snelheid. Mijn tante is vorig jaar wegens een stommiteit vanuit stilstand gevallen, met haar hoofd op paaltje.
Tja blijft rot maar je kan ook struikelen als je de stoeprand afloopt of de bus uitstapt of uit je bed stapt en ga zo maar door.
Alle ongelukken zitten in een klein hoekje zelfs m'n koksmes is gevaarlijk.
Maar om nou te zeggen dat het risico op de fiets zoveel groter is dan in het normale leven en je daarom een helm op moet is wat mij betreft gewoon onzin.

Natuurlijk moet iedereen lekker doen wat hij of zij wil maar ik zie geen harde bewijzen dat het echt nuttig is het tegendeel is vaak juist waar.

http://www.dirkdebaan.nl/is-de-fietshelm-niet-veilig.html (gister vergeten bij mijn post te plakken.)

En zo is er nog veel meer data beschikbaar die aantoont dat mensen met een helm zich blijkbaar veiliger voelen en dus meer risico nemen.

Verder laat ik het hierbij en moet iedereen lekker zijn ding doen of niet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 16-04-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Een bel moet gewoon op een fiets zitten, afgelopen donderdag een heerlijk rondje gefietst. Maar ik ergerde me wel aan een wielrenner. Omdat meneer te lui is voor een bel, begint die asociaal 500m voor dat die bij een groep mensen komt met zijn vingers in de mond te fluiten. Koop een fucking bel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCooz
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier stopte ik met lezen.

"
In Australië is zo’n studie uitgevoerd toen de fietshelm wettelijk verplicht werd. Na verplichting steeg het fietshelmgebruik van 40% naar 90%, maar daalde gelijktijdig het fietsgebruik met bijna 30%. Burgers vonden het blijkbaar niet zo’n goed idee. Gelijktijdig daalde het aantal slachtoffers onder fietsers met 22%, wat een kleinere daling is dan het gedaalde fietsgebruik. De overgebleven fietsers bleken dus meer dan voorheen slachtoffer te zijn geworden. Het risico van fietsen met helm is dus ±10% hoger dan fietsen zonder helm.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
computerjunky schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:49:
[...]

Tja blijft rot maar je kan ook struikelen als je de stoeprand afloopt of de bus uitstapt of uit je bed stapt en ga zo maar door.
Alle ongelukken zitten in een klein hoekje zelfs m'n koksmes is gevaarlijk.
Maar om nou te zeggen dat het risico op de fiets zoveel groter is dan in het normale leven en je daarom een helm op moet is wat mij betreft gewoon onzin.

Natuurlijk moet iedereen lekker doen wat hij of zij wil maar ik zie geen harde bewijzen dat het echt nuttig is het tegendeel is vaak juist waar.

http://www.dirkdebaan.nl/is-de-fietshelm-niet-veilig.html (gister vergeten bij mijn post te plakken.)

En zo is er nog veel meer data beschikbaar die aantoont dat mensen met een helm zich blijkbaar veiliger voelen en dus meer risico nemen.

Verder laat ik het hierbij en moet iedereen lekker zijn ding doen of niet doen.
Ik denk dat het tegendeel alleen waar is bij mensen die enkel en alleen die helm bewust opdoen om zich veiliger te voelen. Ik doe een helm op omdat ik dat bij mijn fiets-uitrusting vind horen, zoals handschoentjes en een zonnebril. Ik zal nooit zonder vertrekken omdat het gewoon gek voelt. Zelfde geldt ook voor autorijden zonder gordel, het voelt voor mij gewoon gek om zonder gordel om te rijden.

Maar goed, je leeft blijkbaar nog in de jaren '90 qua veiligheid en wil gewoon een beetje tegendraads doen. Moet je ook lekker zelf weten. Verwacht alleen niet al teveel medeleiden mocht het fout gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
TheCooz schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:00:
Hier stopte ik met lezen.

"
In Australië is zo’n studie uitgevoerd toen de fietshelm wettelijk verplicht werd. Na verplichting steeg het fietshelmgebruik van 40% naar 90%, maar daalde gelijktijdig het fietsgebruik met bijna 30%. Burgers vonden het blijkbaar niet zo’n goed idee. Gelijktijdig daalde het aantal slachtoffers onder fietsers met 22%, wat een kleinere daling is dan het gedaalde fietsgebruik. De overgebleven fietsers bleken dus meer dan voorheen slachtoffer te zijn geworden. Het risico van fietsen met helm is dus ±10% hoger dan fietsen zonder helm.
"
Het artikel staat sowieso vol met foute conclusies, alsof er een 1-op-1 relatie is tussen het aantal doden in Amerika en het helmgebruik. Er zijn nog tientallen andere factoren die hierin meespelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Gisteravond een nieuwe fiets opgehaald na het drama van afgelopen woensdag...
Vond gelukkig iemand die dezelfde fiets in het zwart had gekocht in een opwelling en er pas 10x op gefietst had en vervolgens in de schuur gezet... Gisteravond even gaan kijken en hij was inderdaad nog in nieuwstaat, dus gelijk meegenomen en vanmorgen mijn eerste rondje gemaakt..

Het was heerlijk vertrouwd, maar ook lekker nieuw... Was eerst een beetje negatief over de kleur, maar ook in het zwart is het echt een schitterende fiets.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/flutm9gtt/image1.jpg

Voor mijn andere frame nog een mail naar Canyon gestuurd, want het blijft toch een vreemde situatie dat mijn derailleur afbreekt en gelijk door het frame slaat.. Ik kan hem langsbrengen voor onderzoek, eens kijken of daar wat uitkomt...

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 16-04-2016 13:46 . Reden: Knoeien met de llink.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

[afbeelding]

Mooie fiets, begreep je ook zonder plaatje wel maar dit is beter :9
Goed idee, kan ik ook wel eens proberen want nu wil ik met sprinten het hendeltje van de bel nog wel eens raken.
coen76 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:28:
Ik heb hem ook in de spacers, het mooie daarvan is dat je niks van de bevestiging ziet. Nadeel is dat je minimaal 1 spacer onder je stuur moet hebben.

https://media1.rosebikes.de/product/1850/1/9/1907755_1.jpg
En zwarte spacers hebben :+
Vloekt bij mij nogal met de FSA spacer die er op zitten namelijk.

@ M@cer: Kwestie van smaak natuurlijk maar dit vind ik nou echt :9~. Erg mooi frame en strakke kleuren, hier zou ik m'n Giant zo voor inruilen :+! iig op ook veel veilige kilometers toegewenst :)

Edit: Zojuist is de postbezorger langsgeweest met dit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fc0jzwNybpWedg2SHJmdqVVU/full.jpg?nohitcount=1

Nieuwe schoentjes ! Zitten als pantoffeltjes....pantoffels met een erg stijve zool dat wel O+

[ Voor 50% gewijzigd door sapphire op 16-04-2016 14:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S5g9MQPe6R0]

;w

Gelukkig heb ik ergens nog een losse velg op de kop kunnen tikken, scheelt toch weer paar honderd euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Dat je als Limburgse local een stukkie AGR meepakt en dan op de Fromweg een Pina F8 met Meilensteins en Super Record EPS tegenkomt die moet lopen.... (krijg net een appje van een fietsmaat) :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Goed moment om ff Strava flyby te checken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:35:
Dat je als Limburgse local een stukkie AGR meepakt en dan op de Fromweg een Pina F8 met Meilensteins en Super Record EPS tegenkomt die moet lopen.... (krijg net een appje van een fietsmaat) :D
Van die veelal wat oudere pannekoeken die heel erg mooi spul kopen maar er niet op kunnen fietsen... Word er een beetje verdrietig van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Zoiets had ik toen dus met die "WeCycle NOS-rit" van Nikki Terpstra. Van die mannen van middelbare leeftijd met een enorme bierpens, hijgend als een stervende zeehond op Pina Prince's en F8's 'dat het zo lekker ging.

Heel bijzonder verschijnsel :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online

[afbeelding]

Vette machine
:9~ :9~ :9~
M@cer schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:40:
Gisteravond een nieuwe fiets opgehaald na het drama van afgelopen woensdag...
Vond gelukkig iemand die dezelfde fiets in het zwart had gekocht in een opwelling en er pas 10x op gefietst had en vervolgens in de schuur gezet... Gisteravond even gaan kijken en hij was inderdaad nog in nieuwstaat, dus gelijk meegenomen en vanmorgen mijn eerste rondje gemaakt..

Het was heerlijk vertrouwd, maar ook lekker nieuw... Was eerst een beetje negatief over de kleur, maar ook in het zwart is het echt een schitterende fiets.

[afbeelding]

Voor mijn andere frame nog een mail naar Canyon gestuurd, want het blijft toch een vreemde situatie dat mijn derailleur afbreekt en gelijk door het frame slaat.. Ik kan hem langsbrengen voor onderzoek, eens kijken of daar wat uitkomt...
Ook een hele mooie fiets en het zwart vind ik erg clean, zeker niet lelijk. Fijn dat je zo snel eenzelfde fiets hebt kunnen fixen.
Ben benieuwd wat er uit zo een onderzoek komt.

-

Ik ben op zoek naar een racefietstas, zodat ik mijn racefiets netjes/schoon in de auto kan leggen, makkelijk eruit kan halen, etc.
Het liefste eentje waarbij je je stuur kunt draaien in plaats van los moet halen en zoveel mogelijk kunt laten zitten. Wielen eraf, stuur draaien, kettingspanner erin en de fiets en wielen in de tas.

Iemand ervaring met dit soort tassen en tips? Ik kan er weinig filmpjes van vinden en of het echt makkelijk werkt. Op Futurmshop zie ik er wel een aantal staan, maar of die aan mijn wensen voldoen, is lastig te zien aan alleen plaatjes en wat overenthousiaste reviews..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tjebakka schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:55:
[...]

Van die veelal wat oudere pannekoeken die heel erg mooi spul kopen maar er niet op kunnen fietsen... Word er een beetje verdrietig van!
Prima voor mij, ik pik die frames wel van marktplaats als ze na 4 jaar weer 5k aan een nieuwe hebben verbrast. Trouwens, jongens, als serieuze hobbyist, nu 34, zou ik als ik tegen de 50 loop en elke maand meer overhou dan ik kan uitgeven ook lekker splurgen op een nieuwe fiets toch? Das toch juist schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 21:03

Galois

1811 - 1832

Over een helm dragen: op de racefiets of mountainbike draag ik altijd een helm. Ook bij het klimmen. Ik doe 'm op als ik op de fiets stap en weer af als ik van de fiets ga. Automatisme en zo aan gewend, dat ik er niets meer van merk.

Op m'n gewone stadsfiets doe ik nooit een helm op. Logisch. Vrijwel niemand in Nederland.
Afgelopen zomer hadden wij onze stads/tour fietsen mee op vakantie in Italie en je wilt niet weten hoeveel mensen ons aanspraken op het fietsen zonder helm! Terwijl we max 20 km/h gingen. We kregen ontzettend veel (negatief) commentaar omdat we doen wat we in NL ook altijd doen.

Vandaag trouwens de Amstel Gold Race gefietst. Wat een hel! Va. 1130/1200 begon het te regenen en kreeg ik het ontzettend koud. M'n spieren verkrampten helemaal en de laatste 60 km waren niets anders dan afzien en vloeken! Ik fiets toch voor m'n lol? :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
MrAngry schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:52:
[...]

Prima voor mij, ik pik die frames wel van marktplaats als ze na 4 jaar weer 5k aan een nieuwe hebben verbrast. Trouwens, jongens, als serieuze hobbyist, nu 34, zou ik als ik tegen de 50 loop en elke maand meer overhou dan ik kan uitgeven ook lekker splurgen op een nieuwe fiets toch? Das toch juist schitterend.
Inderdaad, over een X aantal jaar zitten we waarschijnlijk in hetzelfde schuitje.. Al hoop ik dat ik die pens weg kan houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Galois schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:07:

Op m'n gewone stadsfiets doe ik nooit een helm op. Logisch. Vrijwel niemand in Nederland.
Afgelopen zomer hadden wij onze stads/tour fietsen mee op vakantie in Italie en je wilt niet weten hoeveel mensen ons aanspraken op het fietsen zonder helm! Terwijl we max 20 km/h gingen. We kregen ontzettend veel (negatief) commentaar omdat we doen wat we in NL ook altijd doen.
Apart, als veruit de meeste helmloze wielrenners in de Alpen Italianen zijn. (Althans, die indruk heb ik)
Met 80 per uur de berg afjakkeren zonder helm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:05:

Was het eigenlijk niet van plan, maar heb me gisteren toch weer over laten halen. Heb vorig jaar puur op de gok meegedaan met de lange en was na een halve ronde (van de 2) voor mijn gevoel dood genoeg om te verwachten dat ik nooit enig tempo vol zou kunnen houden in ronde 2. Viel uiteindelijk prima mee en met een mooie net geen 40,5/u gemiddeld gefinished. Dit jaar zou in theorie sneller moeten (hogere FTP en qua gear enkele vooruitgangen).
Hopelijk staat er morgen wat minder wind dan vandaag. Ik rij de midden afstand. Alles boven de 40 gemiddeld ben ik tevreden mee. Maar hoop dat ik rond de 42 uit kom met een NP van rond de 300. De houding op advies van de trainer wat aangepast van de week.Hoop dat dat nog wat verschil maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:22
joint_me schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:08:
[...]

Wat mensen die graag aan fietsen sleutelen van onze wielerclub zijn ook een fietswinkel begonnen, zitten in de Meern geloof ik.

Kijk eens op: http://www.kopmannen.nl/
Vanochtend langs geweest. Uitermate goed geholpen door Martijn van de werkplaats. Hij was heel geïnteresseerd in mijn handbike, wilde zich er verder op gaan inlezen en heeft probleemloos mijn snelspanner vervangen, mijn derailleur afgesteld en mij geleerd hoe ik dat in het vervolg zelf kan doen. Kortom: ik heb nu een vast adresje voor onderhoud en dergelijke en raad ze iedereen in de omgeving Utrecht/Leidsche Rijn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Blik1984 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:02:
[...]
Verwacht alleen niet al teveel medeleiden mocht het fout gaan
Niemand moet dat verwachten haha het is een risico van het leven.
Ik loop een risico iedere keer als ik op mijn sokken de net gelakte trap af loop die spiegel glad is en velen met mij.
FabiandJ schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:52:
Een bel moet gewoon op een fiets zitten, afgelopen donderdag een heerlijk rondje gefietst. Maar ik ergerde me wel aan een wielrenner. Omdat meneer te lui is voor een bel, begint die asociaal 500m voor dat die bij een groep mensen komt met zijn vingers in de mond te fluiten. Koop een fucking bel!
Haha daar heb ik simpelweg de lucht niet voor Ik wou dat ik dat zou kunnen tijdens het fietsen maar met een hartslagje 170+ ben ik niet echt meer aanspreekbaar of in staat te fluiten.
Fiets altijd met iemand die een betere conditie heeft en meer kracht in de benen heeft dus moet altijd behoorlijk doortrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:52
TheLemon schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:38:
[...]

Apart, als veruit de meeste helmloze wielrenners in de Alpen Italianen zijn. (Althans, die indruk heb ik)
Met 80 per uur de berg afjakkeren zonder helm 8)7
Met of zonder helm... Met 80 in 't uur iets tegenkomen is een groot probleem. Denk alleen al aan je organen of nek. En daar doet een lullig fietshelmpje niets aan.
Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic