Gnosis schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:16:
Zijn er toevallig mensen die vaak in de buurt van Rotterdam rondjes fietsen? Ik zoek nog naar wat mooie rondjes.
Ik fiets nu vaak richting Delft, Hoek van Holland of de Hoekse Waard. Af en toe richting Gouda. Blijven weinig kanten over eigenlijk.
Dit zijn mijn vaste rondjes, vanaf eind van de Statenweg/Gordelweg in Rotterdam:
- Straatweg - Molenlaan - Rotte, langs de Rotte omhoog tot de A12, dan weer terug langs de andere oever, ca. 35 km
- Kralingse Plaslaan- 's-Gravenweg - bij einde 's-Gravenweg naar rechts en dan via de oever van de IJssel en Capelle weer terug, ook ca. 35 km
- via Overschie richting Delft, dan bij Hofweg doorsteken naar Berkel, Rodenrijseweg en Noordeinde af naar Zoetermeer, bij het spoor naar rechts, via Moerkapelle, Swanlaweg en Zevenhuizen weer naar de IJssel en dan terug, ca. 63 km
- via Capelle - Algerabrug naar de Lekdijk, afrijden tot Schoonhoven, omhoog langs de Vlist (Groene Hart), via Haastrecht/Gouda en Schielands Hoge Zeedijk etc. weer terug, 75 km
- zelfde als boven, maar dan doorrijden tot Lopik-Cabauw, dan omhoog langs IJsselstein/Gerbrandytoren, terug over Oudewater / Hekendorpse Buurt, en via Gouda, ook heel mooi, ca.110 km