Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.812 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09 22:06
Roberttt schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:04:
[...]

Je hebt zo'n beetje alle windrichtingen gehad, dan blijft er weinig over :+. Fiets je wel eens door de Krimpenerwaard, daar kan je ook prima fietsen! Bijvoorbeeld: https://www.strava.com/activities/289060410

Een rondje rotte is ook fijn fietsen, daar rijd ik vaak savonds een rondje, is ongeveer een ronde van 40km vanuit het centrum van Rotterdam.
Oh ja Krimpenerwaard is men ook zo, bedankt!
Ja Rotte fiets ik wel eens, maar alleen heel vroeg. Kan daar bizar druk zijn met groepen fietsers en met hardlopers.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gnosis schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:16:
Zijn er toevallig mensen die vaak in de buurt van Rotterdam rondjes fietsen? Ik zoek nog naar wat mooie rondjes.
Ik fiets nu vaak richting Delft, Hoek van Holland of de Hoekse Waard. Af en toe richting Gouda. Blijven weinig kanten over eigenlijk.
Dit zijn mijn vaste rondjes, vanaf eind van de Statenweg/Gordelweg in Rotterdam:

- Straatweg - Molenlaan - Rotte, langs de Rotte omhoog tot de A12, dan weer terug langs de andere oever, ca. 35 km

- Kralingse Plaslaan- 's-Gravenweg - bij einde 's-Gravenweg naar rechts en dan via de oever van de IJssel en Capelle weer terug, ook ca. 35 km

- via Overschie richting Delft, dan bij Hofweg doorsteken naar Berkel, Rodenrijseweg en Noordeinde af naar Zoetermeer, bij het spoor naar rechts, via Moerkapelle, Swanlaweg en Zevenhuizen weer naar de IJssel en dan terug, ca. 63 km

- via Capelle - Algerabrug naar de Lekdijk, afrijden tot Schoonhoven, omhoog langs de Vlist (Groene Hart), via Haastrecht/Gouda en Schielands Hoge Zeedijk etc. weer terug, 75 km

- zelfde als boven, maar dan doorrijden tot Lopik-Cabauw, dan omhoog langs IJsselstein/Gerbrandytoren, terug over Oudewater / Hekendorpse Buurt, en via Gouda, ook heel mooi, ca.110 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:26

Crazy D

I think we should take a look.

Gnosis schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:03:
Oh ja Krimpenerwaard is men ook zo, bedankt!
Ja Rotte fiets ik wel eens, maar alleen heel vroeg. Kan daar bizar druk zijn met groepen fietsers en met hardlopers.
Hangt erg van de tijd af. Al vind ik dat voor de zaterdag en zondag toch niet leuk (juist de tijd om wat verder te rijden), doordeweeks kan ik er altijd gewoon doorfietsen zonder filevorming... :)
Vanuit Rotterdam is het wellicht ook leuk om een rondje in de hoek Rotterdam-Den Haag-Gouda te doen. Vind het stuk rond Delft/Pijnacker best leuk om te fietsen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44

Pelle

🚴‍♂️

Gnosis schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:16:
Zijn er toevallig mensen die vaak in de buurt van Rotterdam rondjes fietsen? Ik zoek nog naar wat mooie rondjes.
Ik fiets nu vaak richting Delft, Hoek van Holland of de Hoekse Waard. Af en toe richting Gouda. Blijven weinig kanten over eigenlijk.
Naast de rondjes die Roberttt en nare man noemen, kun je ook de Alblasserwaard nog overwegen, het stuk boven de lijn Zoetermeer - Gouda (Alphen, Boskoop, Bodegraven, Meije, Woerden, Nieuwkoop e.d.) en eventueel nog het stuk ten westen van Hoogvliet (Spijkenisse, Hellevoetsluis, Brielle, Rozenburg, Maasvlakte).

Wat ik regelmatig doe, is een heatmap van mijn ritten bekijken en daar de lege plekken op identificeren, en vervolgens daar gewoon eens heen rijden. Dat kan met Strava Pro, maar bijv. ook met http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php als je geen Pro account hebt.

Met Nieuwerkerk aan den IJssel als uitvalsbasis, is dit mijn heatmap van omgeving Rotterdam:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/got/strava-heatmap.png

Zo wil ik bijv. dit jaar nog eens op en naar naar de Maasvlakte, en een rondje Biesbosch maken (Dordrecht, Moerdijk, Werkendam, Gorinchem, Alblasserdam). En het stuk Westland (vooral omgeving Naaldwijk) ken ik ook nog amper, terwijl het daar wel prima fietsen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

mark-k schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:52:
[...]

Ok, ik heb contact gehad met de verkoper, en die zegt dat de tandwielen nog prima zijn (is natuurlijk ook makkelijk gezegd, maar goed, moet dan toch eerst echt kijken voor er iets over te zeggen is).
Ik zou de fiets kunnen overnemen voor 350 euro, as is, dus dan moest ik zelf nog een nieuw boutje regelen. Is dit een kwestie van echt gewoon alleen een boutje of horen daar nog andere dingen bij (zoals een speciaal moertje ofzo)?
En kan het kwaad om zonder dat boutje even rustig te testen of ik op de fiets pas? Ik ga dan uiteraard niet veel kracht op de pedalen zetten of grote stukken testrijden, maar gewoon even checken of de rest wel allemaal soepel loopt.
Je moet één setje bladboutje+contramoertje kopen, kost misschien €5,- bij een (sport-)fietsenwinkel. Ik zou er idd eens een blokje mee omrijden bij de verkoper. Even zadel op goede hoogte zetten eerst. Als je niet met Greipel en Cav wilt gaan sprinten, zal dat voorblad nog wel even blijven zitten zo hoor.

Lijkt me verder een nette fiets zo om te zien en een eerlijke vraagprijs. Voorblad vind ik er op de foto ook niet heel erg slecht uitzien zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:30

mark-k

AKA markkNL

TheLemon schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:03:
[...]

Je moet één setje bladboutje+contramoertje kopen, kost misschien €5,- bij een (sport-)fietsenwinkel. Ik zou er idd eens een blokje mee omrijden bij de verkoper. Even zadel op goede hoogte zetten eerst. Als je niet met Greipel en Cav wilt gaan sprinten, zal dat voorblad nog wel even blijven zitten zo hoor.

Lijkt me verder een nette fiets zo om te zien en een eerlijke vraagprijs. Voorblad vind ik er op de foto ook niet heel erg slecht uitzien zo.
Ok, bedankt, dat was waar ik naar op zoek was. Ik ga voornamelijk fietsen om mijn knie in beweging te houden en conditie op te bouwen, sprinten zal er niet echt in zitten haha.

Bedankt, ik post wel een fotootje als ik de fiets inderdaad gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09 22:06
Top! Bedankt allen! Ga al die rondjes eens uittekenen op de kaart, heb nog geen GPS. Veel plekken waar ik nog niet gefietst in ieder geval.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:58
mark-k schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:52:
[...]
En kan het kwaad om zonder dat boutje even rustig te testen of ik op de fiets pas? Ik ga dan uiteraard niet veel kracht op de pedalen zetten of grote stukken testrijden, maar gewoon even checken of de rest wel allemaal soepel loopt.
Moet denk ik wel kunnen, heb een tijdje geleden kort met 2 te los aangedraaide bouten gereden, rustig rijden kan in ieder geval maar bij het aanzetten viel het wel op dat er iets niet goed zat. Je kan hem sowieso op het kleinste blad schakelen en rijden, die zit met 5 andere bouten vast. Eventueel kun je ook voor een euro of 5 een setje bouten kopen en die erin draaien voor het testrijden. Ik zou zelf namelijk in ieder geval wel even goed veel kracht zetten om te zien of de ketting gaat overslaan omdat dat aangeeft dat er ergens wat vervangen zal moeten worden, ofwel de ketting, de casette, de bladen voor of een combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semi-tweaker
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Ceaser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:28:
[...]

Moet denk ik wel kunnen, heb een tijdje geleden kort met 2 te los aangedraaide bouten gereden, rustig rijden kan in ieder geval maar bij het aanzetten viel het wel op dat er iets niet goed zat. Je kan hem sowieso op het kleinste blad schakelen en rijden, die zit met 5 andere bouten vast. Eventueel kun je ook voor een euro of 5 een setje bouten kopen en die erin draaien voor het testrijden. Ik zou zelf namelijk in ieder geval wel even goed veel kracht zetten om te zien of de ketting gaat overslaan omdat dat aangeeft dat er ergens wat vervangen zal moeten worden, ofwel de ketting, de casette, de bladen voor of een combinatie.
Of koop een bbb chainchecker btl-51 voor 8 euro weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:30

mark-k

AKA markkNL

Kun je dan niet gewoon een schuifmaat gebruiken en even de schakels opmeten? Mag max X% rek hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer tweakers welke de tijdrit van Almere gaan rijden komende zondag ? zelf ga ik voor de midden afstand van 21K. mooie afstand voor 2de race van dit jaar. Doel word 41km/h gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

mark-k schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:04:
Kun je dan niet gewoon een schuifmaat gebruiken en even de schakels opmeten? Mag max X% rek hebben lijkt me.
Ja hoor dat kan volgens de methode van een hier ooit verbannen forumlid (hoe heette hij ook alweer? Flits Flits?).
Bekken open op 118mm. In de ketting steken en uitschuiven. > 121mm = versleten.
Maar even aanzetten op die pedalen is wel een goed idee, ook even door alle verzetten heen. Met name een triple is soms lastig afgesteld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 21:52
Momenteel ben ik aan het kijken voor een nieuwe fiets (rij op een vorig jaar gekochte Koga van +/- 30 jaar oud). Het grote aanbod van fietsen zorgt ervoor dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie. De afgelopen weken zijn de volgende namen steeds voorbij gekomen: Rose, Canyon, Specialized, Merida, Trek. De fietsen waar ik het meeste naar neig zijn die van Canyon, om 3 redenen: prijs, onderdelen t.o.v. andere merken en het stukje 'design'. Wellicht bekend zijn er verschillende lijnen in hun segment, waar de Ultimate en Endurace voor mij interessant zijn. De Canyon Ultimate CF SL 7.0 ziet er uit als een mooie fiets, en de lijn krijgt ook positieve reviews op internet. Daartegen over zijn de Endurace CF 8.0 en CF 7.0 ook mooie fietsen als ik kijk naar de specs/prijs. Verschil is dat dit een comfortfiets betreft. Zijn er hier op Tweakers mensen die ervaring hebben met de specifieke Canyon fietsen, mij wellicht verder kunnen overtuigen of juist een andere mogelijkheid kunnen laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
laquaezzi schreef op woensdag 13 april 2016 @ 06:32:
Momenteel ben ik aan het kijken voor een nieuwe fiets (rij op een vorig jaar gekochte Koga van +/- 30 jaar oud). Het grote aanbod van fietsen zorgt ervoor dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie. De afgelopen weken zijn de volgende namen steeds voorbij gekomen: Rose, Canyon, Specialized, Merida, Trek. De fietsen waar ik het meeste naar neig zijn die van Canyon, om 3 redenen: prijs, onderdelen t.o.v. andere merken en het stukje 'design'. Wellicht bekend zijn er verschillende lijnen in hun segment, waar de Ultimate en Endurace voor mij interessant zijn. De Canyon Ultimate CF SL 7.0 ziet er uit als een mooie fiets, en de lijn krijgt ook positieve reviews op internet. Daartegen over zijn de Endurace CF 8.0 en CF 7.0 ook mooie fietsen als ik kijk naar de specs/prijs. Verschil is dat dit een comfortfiets betreft. Zijn er hier op Tweakers mensen die ervaring hebben met de specifieke Canyon fietsen, mij wellicht verder kunnen overtuigen of juist een andere mogelijkheid kunnen laten zien?
Cannondale CAAD12 misschien een optie?
YouTube: Cannondale CAAD12 105 – Bike of the Year 2016 Winner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,
Ik ben laatste tijd een beetje aan het trainen, ik fiets nu 2x in de week 40-60km per rit.
Komende 5 weken zal dit uitgebreid worden naar 100+ rit met als doel straks de elfstedentocht redelijk te kunnen uitfietsen.

Echter merk ik na de training dat ik nog genoeg energie heb, zou zo nog een rondje kunnen fietsen, echter de volgende ochtend ben ik zo brak als de neten, Ik heb geen spierpijn oid maar gewoon geen energie. Vanmorgen met het fietsen naar mijn werk lag mijn snelheid bijna 5km/u lager dan bij de trainingsrit. (Met moeite nu 22km terwijl ik gisteren gemiddeld 27/28 fietste).

Iemand een idee hoe je het snelst "herstelt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:14:
Vraagje,

Iemand een idee hoe je het snelst "herstelt"?
Doe de dag na zo'n lang rondje eens een kort rondje van een uur, ong 20-25km, met lage hartslag, max 60% van je maximale hartslag. Dit is een herstelrondje en bevordert het actief wegwerken van de afvalstoffen in je spieren. Zelf is mijn max. hartslag 178, als ik een herstelrondje doe blijf ik onder de 126.

Zie ook http://doefiets.nl/traini...rainingen#Hersteltraining

Als je echt wilt trainen op duur zou je moeten gaan trainen op je VAT omslagpunt hartslag (Ventilatory anaerobic threshold). Dat is het punt waar je overgaat van vetverbranding naar verbranding van koolhydraten. Trainen op op vetverbranding kan je heel lang volhouden, op koolhydraten veel korter. Zelf wil ik in juni in 2 dagen zo'n 360km fietsen. Samen met m'n sportinstructeur ben ik nu al een tijd aan het trainen op fietsen op mijn VAT hartslag, zo'n 126bpm, om de uithoudingsduur te verlengen.

(zoek ook even op 'vetverbranding' in dit topic, er staan een paar goede reacties over)

[ Voor 52% gewijzigd door Microkid op 13-04-2016 09:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren fietste ik maar met een harstlag van 110-130. Redelijk lage intensiteit.
Ik train nu echt op duur, dus ben zeker niet aan het knallen met sprintjes etc.
Heuvelop of windtegen betekend dus in mijn geval ook snelheid iets naar beneden. Wind mee etc is snelheid iets hoger. Maar intensiteit probeer ik constant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je 's ochtends niet gewoon altijd brak als je net wakker bent? Als ik 's ochtends naar mijn werk fiets dan ligt mijn snelheid ook zo 10 km/u lager dan op een gemiddeld trainingsrondje, ook al heb ik de avond ervoor niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, dat heb ik ook wel, maar na een trainingsrondje zoals gisteravond heb ik het gevoel dat ik lood in mijn schoenen heb zitten. Meestal is dit in de loop van de dag wel weg, maar had verwacht dat wanneer mijn conditie verbeterde ik s'morgens ook energieker zou zijn. :)

Misschien moet ik gewoon rekening houden met 24u herstel na een duurtraining en verwacht ik gewoon teveel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:25
Eet je genoeg na afloop van je rit / als ontbijt ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
afgelopen weekend totaal 100 km gefietst (voor sommige hier op het forum is dat een peuleschil.. maargoed)
maandag in de sportschool toch even lekker half uurt/uurtje op de hometrainer tegen een wat lichter verzet lekker weg kunnen trappen. Dag erna was het lome gevoel in de benen weg.

Het enige waar ik zelf nog moeite mee heb is tijdens een fietstocht op tijd eten/drinken.
iemand toch tips voor wat meer regelmaat? bijv elk 5 km een slok, elke 30 km een reep om maar iets te noemen?

tot op heden gaat me het altijd wel goed af maar gevoelsmatig eet ik te laat waardoor ik na een korte pauze/stop wel moeite heb om weer op gang te komen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

koentjuh1987 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:52:
Het enige waar ik zelf nog moeite mee heb is tijdens een fietstocht op tijd eten/drinken.
iemand toch tips voor wat meer regelmaat? bijv elk 5 km een slok, elke 30 km een reep om maar iets te noemen?
Toevallig is dat min of meer mijn ritme: elke 5km een slok, en elk uur een reep of gel. Daarmee hou ik het in elk geval 4 uur of 100km vol zonder problemen. Ik heb gemerkt dat het strak aanhouden van die 5km prima werkt, want anders vergeet ik te drinken en kom ik de hamer tegen of ben je te laat met drinken.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik drink elke 10 minuten 1-2 grote slokken, dit komt ongeveer neer op 750ml (1 bidon) per uur.
Daarnaast eet ik elke 40-45 minuten, Van een evergreen tot een mueslireep of een snickers.
Zo houd ik het wel goed vol zonder honger of dorst te krijgen.

Verder eet ik niet echt veel meer na een training, ben ook vaak pas tegen half 10 s'avonds terug en dan is het hooguit een paar koekjes of een boterhammetje.
Dit zou eigenlijk meer moeten zijn.
Drinken doe ik wel naderhand, een halve liter is zo weg..

Smorgens gewoon een volle bak cruesli met melk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Microkid schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:53:
[...]

Toevallig is dat min of meer mijn ritme: elke 5km een slok, en elk uur een reep of gel. Daarmee hou ik het in elk geval 4 uur of 100km vol zonder problemen. Ik heb gemerkt dat het strak aanhouden van die 5km prima werkt, want anders vergeet ik te drinken en kom ik de hamer tegen of ben je te laat met drinken.
dat is ook precies wat ik zo veel mogelijk wil voorkomen. Zeker voor komend weekend als de alternatieve op de planning staat met de nodige mooie klimmetjes. Bij vergelijkbare tochten was het altijd harken om de laatste 20-30km door te komen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Brak ben ik sowieso elke ochtend :(

Goede voeding? Genoeg koolhydraten om je voorraad aan te vullen en eiwitten voor je spier herstel/opbouw? Genoeg gedronken, wil bij mij zich ook de volgende dag wel eens uiten ipv. op de dag zelf.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, misschien hoort een beetje brak zijn de volgende ochtend er gewoon bij.
Ik wil ook niet doorslaan qua voeding. Ik sta nu tussen recreatief en amateur fietser in, net begonnen en wil dus eerst gewoon lekker fietsen.
Over 5 weken de eerste echte beproeving om de fietselfsteden uit te fietsen, daarna wanneer het vakantiegeld komt eens kijken naar een racefiets en me aansluiten bij een clubje om wekelijks 1 a 2 keer een lekker stevig rondje te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 14:36
Is het niet zo dat je ook je spieren rust moet gunnen om te kunnen herstellen? waardoor je je misschien een beetje "brak" voelt.

Of het ligt aan de hoeveelheid alcohol van de dag ervoor :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:16
Ik kan zonder eten tot zo'n 60km rijden. Wil ik verder rijden dan moet ik om de 30km even wat eten om niet slap te worden op het eind. Meestal iets van een fruitreep of een snelle jelle. Ook neem ik dan sportdrank mee ipv water. Drinken ligt bij mij erg aan het weer. Ik kan bij koud weer prima 60km rijden op een paar slokken, maar in de zomer ook rustig 2 liter wegdrinken op dezelfde afstand.

Gisteren nog even een rondje getrapt over de Holterberg met 32 gemiddeld, ging wel lekker. Totaal 46km gefietst, kon nog mooi voor de duisternis/bui van gisteravond.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
Iemand die mij kan helpen bij het maken van de juiste keuze? :P

Ik rijd op dit moment een Red Bull Pro SL 3000, fm 57cm. Voorloper van deze fiets: https://www.rosebikes.nl/...-3000-bike-now/aid:821254
Destijds gekocht vanwege prijs/kwaliteit verhouding zonder iets te weten van geometrie e.d.

Nou heb ik eigenlijk al sinds aanschaf moeite om continu de handen op de shifters te houden. Ik moet daarvoor te ver naar voren reiken. Gevolg is dat mijn nek aanspant en ik krampachtig op de fiets zit. Ook krijg ik na +-40-50km last van mijn onderrug. Al met al dus niet echt een ideale situatie.
Fiets is destijds geleverd met stuurpen omhoog en 3cm spacers. Zelf heb ik de stuurpen horizontaal gezet en later gewijzigd van 10cm naar 7cm. Het gevoel van 'te ver moeten reiken' blijft maar is wel wat verbeterd. Wellicht kan ik nog een stuurpen van 6cm proberen? Ik fiets dus vaak met mijn handen midden op het stuur om wat rechterop te zitten en rug en nek te ontlasten. 's Avonds na het fietsen heb ik regelmatig last van hoofdpijn.

Nu ben ik met een schuin oog aan het kijken naar een andere fiets. Aangezien ik in verhouding best lange benen en een kort bovenlijf heb neig ik naar een comfort-racer. Daardoor is de balhoofdbuis langer en de bovenbuis in verhouding wat korter. Ik denk dat deze geometrie beter bij mijn lichaam past. Maar eerlijk gezegd snap ik niet zo heel erg veel van al die getallen zoals stack, reach, etc. Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Ik merk dus wel dat mijn huidige fiets een te agressieve geometrie heeft voor mijn lichaamsmaten.

Lengte: 1.80m
BBL: ~88cm

Een fiets die mij wel aanspreekt is deze Canyon Endurace CF 7.0 SL: https://www.canyon.com/nl...6/endurace-cf-7-0-sl.html

Zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen (mag ook via PB)? Ik kan al mijn maten even opmeten en die posten. Misschien kan en wil iemand er wat zinnigs over zeggen? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:23:
Ach, misschien hoort een beetje brak zijn de volgende ochtend er gewoon bij.
Ik wil ook niet doorslaan qua voeding. Ik sta nu tussen recreatief en amateur fietser in, net begonnen en wil dus eerst gewoon lekker fietsen.
Over 5 weken de eerste echte beproeving om de fietselfsteden uit te fietsen, daarna wanneer het vakantiegeld komt eens kijken naar een racefiets en me aansluiten bij een clubje om wekelijks 1 a 2 keer een lekker stevig rondje te fietsen.
Als gewicht geen issue is voor je, zou ik na je training ff goed eten en ook drinken. Dwz koolhydraten aanvullen (boterham pindakaas oid) en eiwitten voor spierherstel (magere kwark met fruit en/of muesli). Dan ff een halve liter water achterover klokken. Als je urine de volgende dag (niet alleen eerste plas) donkerder is, dan moet je nog iets meer drinken.
Slaap je wel goed na zo'n training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

LuPo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:10:
Zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen (mag ook via PB)? Ik kan al mijn maten even opmeten en die posten. Misschien kan en wil iemand er wat zinnigs over zeggen? :)
Wellicht is een fietsmeting/bikefitting goedkoper dan een nieuwe fiets :) Er zijn diverse mogelijkheden om dit te doen. Ik heb het ook gedaan en zit nu perfect op de fiets. Ik leunde te veel op mijn polsen en dat is nu netjes opgelost door de zithouding te corrigeren. Mijn tip is wel om een bikefitter te kiezen die een camera gebruikt zodat de meting echt goed gedaan wordt (het Retül systeem).
En wellicht komt er uit zo'n bikefitting ook wel uit dat je huidige fiets gewoon niet bij je past, maar dan weet je wel wat de maten van je volgende fiets moeten worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 13-04-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TheLemon, Ik zal er eens op letten om na de training wat meer te eten, drinken zit wel goed geen donkere urine na de training of volgende dag.

Slapen gaat redelijk, wel wat lastig om in slaap te komen (nog vol energie van de training), maar vaak slaap ik daarna gewoon "normaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Microkid schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:24:
[...]

Wellicht is een fietsmeting/bikefitting goedkoper dan een nieuwe fiets :) Er zijn diverse mogelijkheden om dit te doen. Ik heb het ook gedaan en zit nu perfect op de fiets. Ik leunde te veel op mijn polsen en dat is nu netjes opgelost door de zithouding aan te passen. Mijn tip is wel om iemand te kiezen die een camera gebruikt zodat de meting echt goed gedaan wordt (het Retül systeem).
En wellicht komt er uit zo'n bikefitting ook wel uit dat je huidige fiets gewoon niet bij je past, maar dan weet je wel wat de maten van je volgende fiets moeten worden.
Goede tip. Aanmelden voor een bikefit met huidige fiets á €200? En als die huidige fiets dus niet goed past komt dat er vanzelf uit? :P Stel de fiets past wel goed met wat aanpassingen. Kun je dan die aanpassingen die ze vervolgens voorstellen ook zelf doen?

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 13-04-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

LuPo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:33:
[...]
Goede tip. Aanmelden voor een bikefit met huidige fiets á €200? En als die huidige fiets dus niet goed past komt dat er vanzelf uit? :P
Die aanpassingen die ze vervolgens eventueel voorstellen kun je neem ik aan ook zelf doen?
De aanpassingen worden direct doorgevoerd, zodat ze met de camera kunnen zien of het gewenste effect bereikt is. Je moet dus met je fiets, kleding, schoenen enz daar verschijnen. Het is een kwestie van meten, aanpassen, opnieuw meten, enz. totdat het perfect is. Je gaat dus met een perfect ingestelde fiets naar huis.

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 13-04-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Microkid schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:34:
[...]

De aanpassingen worden direct doorgevoerd, zodat ze met de camera kunnen zien of het gewenste effect bereikt is. Je moet dus met je fiets, kleding, schoenen enz daar verschijnen. Het is een kwestie van meten, aanpassen, opnieuw meten, enz. totdat het perfect is.
Maar dan betaal je dus naast de bikefit ook nog het volle pond voor onderdelen? Bijv. nieuwe 8cm stuurpen ipv 7cm etc.

Dan kan ik misschien beter kiezen voor de bikefit voor een nieuwe fiets á €250. Dan krijg je alle maten en lengtes van onderdelen die voor jouw geschikt zijn. Kan ik thuis kijken of mijn fiets is aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

LuPo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:37:
[...]
Maar dan betaal je dus naast de bikefit ook nog het volle pond voor onderdelen? Bijv. nieuwe 8cm stuurpen ipv 7cm etc.

Dan kan ik misschien beter kiezen voor de bikefit voor een nieuwe fiets á €250. Dan krijg je alle maten en lengtes van onderdelen die voor jouw geschikt zijn. Kan ik thuis kijken of mijn fiets is aan te passen.
O, bedoel je dat. Alles wat ter plekke aan te passen is zal aangepast worden. Als je inderdaad een andere stuurpen hebt kan je die natuurlijk zelf kopen en dan monteren. Wellicht is het dan wel handig een vervolgafspraak te maken om de zithouding nogmaals te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
Ik denk wel dat je er goed aan doet om jezelf ook eerst iets beter te informeren over wat die verschillende getallen binnen de fiets geometrie precies betekenen en over de invloed hiervan op je zithouding. Op die manier ben je actiever betrokken bij een fitting.

Daarnaast hoeft het eigenhandig afstellen van een fiets beslist geen hocus-pocus te zijn als je een globaal idee hebt van de grondregels. Meten is weten, en natuurlijk is een professional er beter in, maar als je met z'n tweeën een avondje de tijd neemt om je maten een keer goed op te nemen kom je ook echt een heel eind.

http://www.competitivecyc...log/fitCalculatorBike.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:12:
[...]

Als gewicht geen issue is voor je, zou ik na je training ff goed eten en ook drinken. Dwz koolhydraten aanvullen (boterham pindakaas oid) en eiwitten voor spierherstel (magere kwark met fruit en/of muesli). Dan ff een halve liter water achterover klokken. Als je urine de volgende dag (niet alleen eerste plas) donkerder is, dan moet je nog iets meer drinken.
Slaap je wel goed na zo'n training?
Maar ook als gewicht wel een issue voor je is, moet je goed eten. Als ik terugkom van fietsen of hardlopen, en ik schuif niet een paar bruine boterhammen met pindakaas en honing en een bak yoghurt met blauwe bessen naar binnen, dan ben ik daarna echt ultra-brak.

Afvallen is mooi, maar afvallen door in te teren op je spiervoorraad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Sjoewe schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:47:
Ik denk wel dat je er goed aan doet om jezelf ook eerst iets beter te informeren over wat die verschillende getallen binnen de fiets geometrie precies betekenen en over de invloed hiervan op je zithouding. Op die manier ben je actiever betrokken bij een fitting.

Daarnaast hoeft het eigenhandig afstellen van een fiets beslist geen hocus-pocus te zijn als je een globaal idee hebt van de grondregels. Meten is weten, en natuurlijk is een professional er beter in, maar als je met z'n tweeën een avondje de tijd neemt om je maten een keer goed op te nemen kom je ook echt een heel eind.

Toevallig had ik deze website ook net gevonden na het topic doorzocht te hebben. Ik ga vanavond eens rustig lezen en meten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Sjoewe schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:47:

Je komt daar zeker een eind mee, maar je kan bijv. niet zien of je knie tijdens het fietsen zwabbert, te veel naar binnen of buiten staat, of de hoeken van je arm/been enz correct zijn. Dat zijn dan weer de dingen die je met een 3D camera wel kan oppikken. Er kan dan bijv uitkomen dat je een spacer nodig hebt onder je schoen ofzo. Het ligt er dus aan hoe ver je wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een goede aluminium racefiets en een instap carbon racefiets?

Pak bijvoorbeeld de Sensa Trentino SL Comp
https://www.12gobiking.nl...nsa-trentino-sl-comp-2016
en de Sensa Toscana comp
https://www.12gobiking.nl...n/sensa-toscana-comp-2016

Rijdt een carbon fiets veel beter of is het verschil tussen een standaard aluminium en een goed aluminium frame ook al heel groot? Ik heb nu een instapframe met een 105 afmontage (Sensa Umbria), maar wil deze fiets een keer vervangen voor een andere, betere fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:08:
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een goede aluminium racefiets en een instap carbon racefiets?
Een echt goede aluminium racefiets kan (veel) beter zijn dan een instap (of zelfs een gemiddelde) carbon racefiets. Kijk bijv. maar eens naar de Ultimate AL SLX-frames van Canyon, die consistent hoog scoren in reviews en volgens de reviewers minstens zo goed - zo niet fijner - rijden dan carbon frames in dezelfde prijsklasse.

In de instapcategorie zal het weinig verschil maken, maar zul je voor hetzelfde bedrag bij aluminium vaak een betere kwaliteit afmontage krijgen. Carbon is nu éénmaal duurder om te fabriceren dan aluminium. Daar staat tegenover dat een carbon frame vaak meer upgrade-potentieel heeft, omdat de groep, wielen etc. eenvoudiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:49:
[...]

Maar ook als gewicht wel een issue voor je is, moet je goed eten. Als ik terugkom van fietsen of hardlopen, en ik schuif niet een paar bruine boterhammen met pindakaas en honing en een bak yoghurt met blauwe bessen naar binnen, dan ben ik daarna echt ultra-brak.

Afvallen is mooi, maar afvallen door in te teren op je spiervoorraad niet.
Uhu!
Gewicht is bij mij namelijk wel een issue (nouja ik wil van mn beginnende buikje af :p ) en merk dat als ik regelmatig fiets en eet dat de spijsvertering in standje turbo gaat. En eten moet ik toch, broodje pindakaas/nutella voor de suikers en lekkere Skyr voor de eiwitten. Klinkt extreem maar normaal at ik ook vaak kwark/zuivel, nu alleen iets meer opgelet welke :)
Leven moet natuurlijk wel leuk blijven, geen zin om als mijn zwager te worden die droge kip met droge rijst naar binnen schuift onder het mom van eiwit en koolhydraten. En de halve dag eiwit shakes zit te lurken :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste dieetadvies is nog steeds; eet gevarieerd en matig. Ik geloof niet in atkins-, paleo- of andere crap. Gewoon normaal doen (tenzij je prof bent -- dan heb je wel 7000 kcal per dag nodig, en zal een diëtist zich er ook wel over buigen).

Een (volkoren!) boterham met pindakaas na het fietsen is overigens prima, mits je natuurlijk niet die Calvé-crap erop smeert (78% pinda...wtf is die andere 22% dan? Gewoon Zonnatura kiezen: 99,5% pinda en 0,5% zeezout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

[b][message=46506697,noline]
Gisteren nog even een rondje getrapt over de Holterberg met 32 gemiddeld, ging wel lekker. Totaal 46km gefietst, kon nog mooi voor de duisternis/bui van gisteravond.
Ik helaas niet... Begonnen met 15+ lekker rustig windje, terug met 8 graden, windkracht 5 tegen, en regen :( Wel traditioneel trouwens want vriend met wie ik was met hem heb ik altijd 1e rondje van het jaar kloteweer....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die regen zag ik ook aankomen hier in R'dam. Ik heb besloten om maar niet te gaan; ik vind regen niet vervelend, maar onweer wel. En er zaten een paar pittige buien aan te komen. Zo midden in het open veld ga ik het noodlot niet tarten. Je zult maar net pech hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:22:

Een (volkoren!) boterham met pindakaas na het fietsen is overigens prima, mits je natuurlijk niet die Calvé-crap erop smeert (78% pinda...wtf is die andere 22% dan? Gewoon Zonnatura kiezen: 99,5% pinda en 0,5% zeezout).
AH Huismerk is gewoon 100% pinda, geen duur Zonnatura merk. 1,75 voor 350 gram. Deze week zelfs in de bonus voor 99 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:31:
[...]

AH Huismerk is gewoon 100% pinda, geen duur Zonnatura merk. 1,75 voor 350 gram. Deze week zelfs in de bonus voor 99 cent
All the same. Zolang je maar pinda krijgt, en niet een kwart geharde palmolie (oid) zit te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Calvé net gekeken; 85%. De rest is olie en zout. Dat is in principe hoe je ook zelf heel makkelijk pindakaas kan maken: flink wat pinda's en een scheutje olie en malen maar.

Ik probeer na het sporten, zowel fietsen als hardlopen, beetje zuivel tot mij te nemen. Vaak bakje muesli met yoghurt/kwark en beetje honing. Dan ben ik er meestal weer snel bovenop. Ligt ook beetje aan de training/rit die ik heb gehad. Maar als ik een tourtocht ga fietsen zorg ik dat er altijd wat eten en drinken in de auto ligt voor als ik terug ben. Meestal brood/ontbijtkoek.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is dus mysterieus. Waarom zou je olie aan pindakaas toevoegen? Die dingen barsten van zichzelf al van de olie, allemaal enkelvoudig onverzadigde vetten, hardstikke gezond.

Yoghurt met muesli is ook één van mijn favorieten na een training. Of een boterham met (biologische) kipfilet en harissa, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M&m's Pinda eten.. Suikers + pinda :)
Gaat er beter in dan een boterham pindakaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D Dat overkomt mij niet vaak, maar deze kende ik nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:52
Hey Guys, ik ga een nieuwe fiets kopen binnenkort en ben flink wezen orienteren. Op dit moment heb ik een flinke shortlist met eigenlijk maar 2 fietsen er op:

Cannondale CAAD 12 105

of

Cube Attain SL 105

Fotos: http://imgur.com/a/8rvxT

Over de Cube kan ik niet heel veel info vinden. De CAAD is al erg goed beoordeeld, maar wel wat duurder. De Cube is volgens mij de opvolger van de Peloton van vorige jaren die erg goed ontvangen is.

Iemand tips?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja moeilijk te zeggen, het zijn twee hele verschillende fietsen.
De Attain is een zeer op endurance gericht frame, waar je meer rechtop zit, terwijl de CAAD12 qua geometrie zich spiegelt aan de pure racers waarbij je beduidend meer voorover zit. Ik ben wel benieuwd wat de criteria zijn voor je shortlist, want dit is echt appels met peren vergelijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:56:
En dat is dus mysterieus. Waarom zou je olie aan pindakaas toevoegen? Die dingen barsten van zichzelf al van de olie, allemaal enkelvoudig onverzadigde vetten, hardstikke gezond.

Yoghurt met muesli is ook één van mijn favorieten na een training. Of een boterham met (biologische) kipfilet en harissa, heerlijk :)
Omdat Calvé de lekkerste is ;)
AH huismerk vind ik letterlijk één van de vieste pindakazen die ik ken, zonnature ken ik qua smaak niet (merk uiteraard wel).

Goed genoegen reden voor mij, voor we in een wat-zit-er-in-je-eten-wat-er-niet-hoort discussie terecht komen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:00

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

http://m.wielerupdate.nl/...chaf-die-schijfremmen-af/

Op zich heeft hij daar wel een punt...

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:57
Ik zou eind april met 4 vrienden in Italie gaan fietsen van de vesuvius naar de Etna. Heeft mijn werkgever mijn verlof ingetrokken :( :(

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MrAngry schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:02:
Ik zou eind april met 4 vrienden in Italie gaan fietsen van de vesuvius naar de Etna. Heeft mijn werkgever mijn verlof ingetrokken :( :(
Zwaarwegende belangen? Anders kun je het wel aanvechten. Bedrijven moeten zo ongeveer omvallen wanneer jij weg bent, om een zwaarwegend belang aan te kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dan kun je het buitenblad ook wel afschaffen. Kan ook gewoon een samenloop van omstandigheden zijn. In de mtb wereld gebruikt men al jaren schijfremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Fietst men daar ook met 150 man in een peleton met 45 km/u zonder bescherming ?

Andere tak van sport imho.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:05
Maardiweb schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:34:
Hey Guys, ik ga een nieuwe fiets kopen binnenkort en ben flink wezen orienteren. Op dit moment heb ik een flinke shortlist met eigenlijk maar 2 fietsen er op:

Cannondale CAAD 12 105

of

Cube Attain SL 105

Fotos: http://imgur.com/a/8rvxT

Over de Cube kan ik niet heel veel info vinden. De CAAD is al erg goed beoordeeld, maar wel wat duurder. De Cube is volgens mij de opvolger van de Peloton van vorige jaren die erg goed ontvangen is.

Iemand tips?
Op zich heeft Sjoewe wel een punt. het zijn qua geometrie echt verschillende fietsen. Ik heb zelf de Attain SL besteld en kan deze morgen ophalen :) (ik zal me hier binnenkort dus ook wel eens vaker melden). Ik heb hem aangeschaft voor naast het MTB-en en wil een comfortabele fiets om lekker wat km's te kunnen maken. De Attain is daar geschikt voor. Maar na dit weekend kan ik je waarschijnlijk meer vertellen hoe comfortabel hij echt is ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:45
Mannen, fietsnoob met een vraag. Ik heb een Tacx Vortex en ben de hele avond bezig geweest om mijn handbike erin te krijgen.

Het lastigste is het vervangen van mijn voorste pin door mijn wielas icm het er voor zorgen dat mijn schijfrem en parkeerrem niet aanlopen. Tacx levert namelijk een andere pin bij om hem goed passend op te kunnen hangen.

Nu gaf een goede vriend die met me meegekeken heeft (en zelf fietst) de tip om gewoon die pin van Tacx er in te laten zitten, omdat die het zelfde doet (mijn wiel bij elkaar houden). Iemand die een Tacx heeft en kan vertellen of dit gewoon kan? Dan hoef ik namelijk niet steeds de pin te wisselen en kan ik even langs een fietsenmaker om mijn voorwiel met deze pin even goed af te laten stellen zodat hij niet meer aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:57
Die tacx snelspanner kan je gewoon op de weg gebruiken, no problem. Ik ben wel van mening dat je een door tacx glad gesleten band niet op de weg wil gebruiken maar op een handbike is dat wellicht minder kritisch (??).

e; en er zijn zat mensen die die mening niet delen.

[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 13-04-2016 21:20 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12

bonzz.netninja

Niente baffi

donleone83 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:08:
Mannen, fietsnoob met een vraag. Ik heb een Tacx Vortex en ben de hele avond bezig geweest om mijn handbike erin te krijgen.

Het lastigste is het vervangen van mijn voorste pin door mijn wielas icm het er voor zorgen dat mijn schijfrem en parkeerrem niet aanlopen. Tacx levert namelijk een andere pin bij om hem goed passend op te kunnen hangen.

Nu gaf een goede vriend die met me meegekeken heeft (en zelf fietst) de tip om gewoon die pin van Tacx er in te laten zitten, omdat die het zelfde doet (mijn wiel bij elkaar houden). Iemand die een Tacx heeft en kan vertellen of dit gewoon kan? Dan hoef ik namelijk niet steeds de pin te wisselen en kan ik even langs een fietsenmaker om mijn voorwiel met deze pin even goed af te laten stellen zodat hij niet meer aanloopt.
Je ziet best veel fietsers voorbij komen met de taxc pin erin idd, ik zelf trouwens ook regelmatig. Geen idee of het kan :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

De snelspanner? Ja hoor kan je er in laten zitten,niet de mooiste/lichtste maar hij werkt prima :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Top, dank jullie wel allemaal!

Banden zijn niet zo'n probleem. Ik wil mijn Tacx met name gebruiken om hellingen te simuleren (kan hij tot 7%) om me voor te bereiden op de klim van de Kaunertaler Gletscher in Oostenrijk. Met twee banden achter (en een band met profiel) hoef ik me over slipgevaar niet zo'n zorgen te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:22:
[...]

AH huismerk vind ik letterlijk één van de vieste pindakazen die ik ken, zonnature ken ik qua smaak niet (merk uiteraard wel).

Goed genoegen reden voor mij, voor we in een wat-zit-er-in-je-eten-wat-er-niet-hoort discussie terecht komen.
de creamy versie is helemaal super :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De UCI stemt er kennelijk mee in: http://m.wielerupdate.nl/...open-met-de-schijfremmen/

Wel jammer, want als de UCI de schijven buiten het peloton houdt zal de ontwikkeling ervan ook wel langzamer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sjoewe schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:36:
[...]

De UCI stemt er kennelijk mee in: http://m.wielerupdate.nl/...open-met-de-schijfremmen/

Wel jammer, want als de UCI de schijven buiten het peloton houdt zal de ontwikkeling ervan ook wel langzamer gaan.
Mooi! Ik had namelijk voor mezelf besloten dat het:

a) lelijk is
b) gevaarlijk is
c) met bescherming er omheen nóg afzichtelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 15:47
Vanmorgen mijn laatste rit met mijn Canyon gemaakt.. :'(

Ik was onderweg naar mijn werk toen mijn derailleur afbrak en daarbij door mijn frame heen ging welke nu gebroken is.. :'( :'(

Doffe ellende... En met een triathlon en Marmotte in het vooruitzicht nu snel op zoek naar een nieuwe..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Dat is mooi ruk. Hoe krijg je het voor elkaar dat de derailleur afbreekt? Is het de derailleur zelf of de bevestiging die is afgebroken?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ook gewoon door je frame meteen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Klapte naar boven en door het dunne deel van mijn frame (de schuine stang omhoog)..

Heb nog niet gekeken hoe het is afgebroken, hoofd staat daar op het moment niet echt naar.. :(

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
M@cer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:14:
Klapte naar boven en door het dunne deel van mijn frame (de schuine stang omhoog)..

Heb nog niet gekeken hoe het is afgebroken, hoofd staat daar op het moment niet echt naar.. :(
Klote man. Seizoen begint net, en dan dit...

Je kan nadenken om gebruik te maken van het Crash Replacement Program van Canyon. Maar misschien kom je dan in de knel met levertijden en je tochten die je al gepland hebt staan

[ Voor 4% gewijzigd door Jwlb op 14-04-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

M@cer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:01:

Ik was onderweg naar mijn werk toen mijn derailleur afbrak en daarbij door mijn frame heen ging welke nu gebroken is.. :'( :'(

Doffe ellende... En met een triathlon en Marmotte in het vooruitzicht nu snel op zoek naar een nieuwe..
Mooi klote :( Déjà vu... gebeurde met mijn fiets vorig jaar ook. Frame niet door maar dusdanig beschadigt dat deze wel vervangen moest worden. Cannondale gaf vervolgens aan nog geen flauw idee te hebben wanneer de spare frames leverbaar zouden zijn.

Succes met zoeken naar een nieuwe fiets!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:26
Tjebakka schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:47:
[...]

Mooi! Ik had namelijk voor mezelf besloten dat het:

a) lelijk is
b) gevaarlijk is
c) met bescherming er omheen nóg afzichtelijker wordt.
A en C zijn dus puur smaak.

B is waarschijnlijk waar op dit moment. Maar het eerste dat ik dan denk is dat niet de hele schijf open moet zijn. De achterkant kan je perfect afschermen (of enkel het deel waar het remt).

15 jaar geleden waren helmen ook lelijk en niet nuttig (zie maar naar het interview van Bruyneel na de dood van casartelli). Nu wordt je scheef aangekeken als je er geen op hebt (en met reden).

Laat ons niet direct iets in de ban doen omdat het niet mooi is. Anders ben je best kortzichtig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59

Zo he, wat ontzettend klote. Dat verwacht je ook niet zo 123.
Zoals een ander ook aan gaf zou ik als ik jou was kijken of je iets via Canyon zou kunnen regelen.. Snap wel dat je hoofd er nu totaal niet naar staat. Wellicht levert het je toch nog wat op..

Wat anders;
Zoek nog een lange mouwen shirt voor erbij. Wil hier niet teveel geld (zegge €50) aan uitgeven.. Heb nu een shirt die ik kreeg bij een tocht, maar hier zitten wat gaten in nadat ik een keer gevallen ben.
Kan iemand een shirt voor +- €50 aanraden? Het liefst een shirt dat qua kleuren zwart + een felle kleur is.
Het is erg persoonlijk.. Toch benieuwd naar ervaringsverhalen.

Tevens zoek ik nog een uitgebreidere fietscomputer. Eentje die zowel hartslag als cadans kan meten.. Zit er veel verschil in kwaliteit en metingen? Er is zóveel keus.

[ Voor 7% gewijzigd door ThijsM op 14-04-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe

Waaaaat, dat is zuur zeg!

Ik kan je wel de gegevens doorsturen van degene die nu de seatstays van mijn Supersix aan het repareren is?
Ik moet 'm nog terugkrijgen, maar ze rekenden maar 7 werkdagen voor de klus, en de prijs viel ook mee, zeker in verhouding tot de prijs van een nieuw frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik ga zeker even kijken bij de crash replacement, maar de fiets is inmiddels 2 jaar oud dus de replacement is al 1.000 euro + een nieuwe derailleur en andere onderdelen komt het alweer een heel eind richting een hoog bedrag.

Wat betreft reparatie, dat zie ik niet echt zitten, zeker niet op het punt waar het nu gebroken is...

Nu bezig met iemand die dezelfde fiets in een impulsaankoop heeft gekocht, een paar heeft gefietst en hem te koop heeft staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

LuPo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:10:
Iemand die mij kan helpen bij het maken van de juiste keuze? :P

Een fiets die mij wel aanspreekt is deze Canyon Endurace CF 7.0 SL: https://www.canyon.com/nl...6/endurace-cf-7-0-sl.html
Deze is nog een paar dagen in de aanbieding, 170 euro korting op reguliere listprijs.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:27:
Nog meer tweakers welke de tijdrit van Almere gaan rijden komende zondag ? zelf ga ik voor de midden afstand van 21K. mooie afstand voor 2de race van dit jaar. Doel word 41km/h gemiddeld.
Was het eigenlijk niet van plan, maar heb me gisteren toch weer over laten halen. Heb vorig jaar puur op de gok meegedaan met de lange en was na een halve ronde (van de 2) voor mijn gevoel dood genoeg om te verwachten dat ik nooit enig tempo vol zou kunnen houden in ronde 2. Viel uiteindelijk prima mee en met een mooie net geen 40,5/u gemiddeld gefinished. Dit jaar zou in theorie sneller moeten (hogere FTP en qua gear enkele vooruitgangen).

Qua voeding enzo neem ik bij ritten boven 1,5 uur elke 40 minuten een halve energiereep (of snelle jelle / mueslireep) en probeer elke 15-20 minuten 2-3 goede slokken water te drinken. Bij de langere ritten heb ik 1 bidon water en 1 met niet te zoet gemixte sportdrank mee, door die af en toe te nemen krijgt je lichaam toch wat meer de illusie van nieuwe energieaanvoer en verval ik minder snel in een man met de hamer situatie als ik even vergeet te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 12:38
M@cer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:00:
Ik ga zeker even kijken bij de crash replacement, maar de fiets is inmiddels 2 jaar oud dus de replacement is al 1.000 euro + een nieuwe derailleur en andere onderdelen komt het alweer een heel eind richting een hoog bedrag.
...
Ai vervelend zeg.. Wat Sjoewe hierboven zegt, carbon frames zijn goed en goedkoop te repareren als je niet meteen 1000 euro wilt aftikken..

Mijn derailleur was tijdje terug ook door het frame gegaan, is uiteindelik gerepareerd voor een krat bier.
Ben bij de lokale roeivereniging langsgegaan. De bootsman van roeiverenigingen werkt dagelijks met carbon en carbon-reparatie. Roeiboten, roeispanen en roeibankjes zijn allemaal van carbon gemaakt, deze heben relatief vaak schade. (Denk aan een dikke tak in het water tegen een 9 meter lange boot) :X
Leuk gesprek met bootsman gehad en na twee dagen frame kunnen ophalen, voor 15 euro aan bier. Gerepareerde achtervork werkt weer perfect, en mijn bankrekening is al helemaal blij :D
Foto van eindresultaat: http://imgur.com/pdoF3gl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
sapphire schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:22:
[...]

Nope. De beste pindakaas tot dus ver is van Meridian. Was ooit te koop bij Marqt. Ze hebben sowieso wel andere pindakaas die nog altijd beter is dan calve. Zelfs direct uit de pot met een lepel is die lekker. :9~ :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e15/10919665_1528660530716612_1723329206_n.jpg?ig_cache_key=OTAwMTc5OTYxNzQyNDczMTY2.2
Dat is ruk zeg. Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door Graham op 14-04-2016 12:45 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:56:
Omdat de olie in pinda's niet goed bindt. De oliën die worden toegevoegd fungeren vooral als bindmiddel. Als je natuurlijke pindakaas wilt kun je het best naar ekoplaza gaan, daar hebben ze diverse merken. Smaakt heel goed, het enige nadeel is dat je moet roeren omdat de olielaag altijd bovenop komt drijven. Zoiets wil Calvé natuurlijk niet want dat vinden kinderen bahbah.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, en smeuïig tot op de bodem is natuurlijk dé slogan van Calvé.

Geef mij maar minder smeuiïg en meer crunchy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Cool, eindelijk het grote pindakaaservaringtopic :)
Ik heb een keer deze van m'n zusje gekregen, prima spul.

Anyway, als het meezit vanavond nog een rondje trappen door de achterhoek.

[ Voor 26% gewijzigd door NoepZor op 14-04-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:11:
Precies, en smeuïig tot op de bodem is natuurlijk dé slogan van Calvé.

Geef mij maar minder smeuiïg en meer crunchy.
Daarom altijd je pot pindakaas op de kop bewaren(op het deksel zetten) dan blijven de aroma's overal zitten en zakken deze niet tot inderin de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31

DjVe

Hatsaflats!

De beste pindakaas is van Nuts About Nature met 100% pinda. Niet duur en gewoon verkrijgbaar bij Albert Heijn. Wel goed roeren voor gebruik!

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 14-04-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
NoepZor schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:35:
Cool, eindelijk het grote pindakaaservaringtopic :)
Ik heb een keer deze van m'n zusje gekregen, prima spul.

Anyway, als het meezit vanavond nog een rondje trappen door de achterhoek.
Jup die is ook erg goed.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22

Dubbel niet leuk, fiets kapot en gestrand :-(

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

De pindakaasdiscussie kan misschien ergens anders. Vanaf hier graag weer ontopic :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ach dat stranden is niet zo heel erg, even naar huis bellen en ik was vrij snel weer thuis..

Maar als je eerst je derailleur opzoekt en denkt van shit dat wordt een nieuwe en je kijkt vervolgens beter en ziet dat je frame door de midden is, dan staat het huilen je wel even nader dan het lachen.... (nog steeds trouwens)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ach zolang je zelf heel bent gebleven is het maar materiaal die je kan vervangen.
Mooie reden voor een upgrade ;)
Wel verzekerd ?

Ik heb op Mallorca mijn voorvelg (Mavic Carbone SLE) aan gort gereden door een diepe kuil, ook lekker dure schade.
Vandaag nieuwe wielset binnen gekregen :) (Mavic Carbon Pro SL C)

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 14-04-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
donleone83 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:08:
Voordat ik ermee naar de fietsenmaker ga: niemand hier toevallig in omgeving Vleuten met ervaring met schijfremmen die mij op korte termijn kan helpen bij het vervangen van de snelspanner en het er voor zorgen dat mijn band niet meer aanloopt? Dat afstellen s een heel precies werkje waar ik zelf de ervaring/kennis niet voor heb. Staat natuurlijk een flesje wijn o.i.d. (en eeuwige dank) tegen over!

Natuurlijk kan ik hem naar de fietsenmaker brengen en er geld voor betalen, maar dan leer ik er zelf niks van en dat zou ik zonde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

gday

TENACIOUS D TIME!!!

donleone83 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:16:
[...]

Voordat ik ermee naar de fietsenmaker ga: niemand hier toevallig in omgeving Vleuten met ervaring met schijfremmen die mij op korte termijn kan helpen bij het vervangen van de snelspanner en het er voor zorgen dat mijn band niet meer aanloopt? Dat afstellen s een heel precies werkje waar ik zelf de ervaring/kennis niet voor heb. Staat natuurlijk een flesje wijn o.i.d. (en eeuwige dank) tegen over!

Natuurlijk kan ik hem naar de fietsenmaker brengen en er geld voor betalen, maar dan leer ik er zelf niks van en dat zou ik zonde vinden.
Even bij Jonico langsgaan in het Maximapark. Kun je zo meekijken bij de fietsenmaker. Heb ik ook wel eens gedaan bij die vestiging tijdens wat kort onderhoud, want zij snappen ook dat het onzin is om voor simpele dingen altijd langs te moeten komen. :) (Verschil kan wel zijn dat mijn racefiets ook daar vandaan kwam.)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
gday schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:56:
[...]

Even bij Jonico langsgaan in het Maximapark. Kun je zo meekijken bij de fietsenmaker. Heb ik ook wel eens gedaan bij die vestiging tijdens wat kort onderhoud, want zij snappen ook dat het onzin is om voor simpele dingen altijd langs te moeten komen. :) (Verschil kan wel zijn dat mijn racefiets ook daar vandaan kwam.)
Hele goede tip, ga ik ze eens bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22
donleone83 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:05:
[...]

Hele goede tip, ga ik ze eens bellen!
Wat mensen die graag aan fietsen sleutelen van onze wielerclub zijn ook een fietswinkel begonnen, zitten in de Meern geloof ik.

Kijk eens op: http://www.kopmannen.nl/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wil mijn fulcrum racing sport wielen gaan vervangen. Ze zijn nog geen jaar oud , maar heb al 2x een flinke slag erin gehad. En de lagers zijn ook al vervangen. Geen toppers dus.

Ik zag dat ze de Campagnolo Scirocco 35MM aanbieden met shimano body voor ongeveer 250,-

Iemand ervaring met deze wielen? op fotos die ik op internet voorbij zie komen zien ze er wel schoon uit onder mijn fiets. Maar hoe zijn deze verder qua kwaliteit?

[ Voor 4% gewijzigd door degroot op 14-04-2016 16:46 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
joint_me schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:08:
[...]

Wat mensen die graag aan fietsen sleutelen van onze wielerclub zijn ook een fietswinkel begonnen, zitten in de Meern geloof ik.

Kijk eens op: http://www.kopmannen.nl/
Zaterdag om 9 uur een afspraak. Jonico zat vol. Dank allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

degroot schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:46:
Ik wil mijn fulcrum racing sport wielen gaan vervangen. Ze zijn nog geen jaar oud , maar heb al 2x een flinke slag erin gehad. En de lagers zijn ook al vervangen. Geen toppers dus.

Ik zag dat ze de Campagnolo Scirocco 35MM aanbieden met shimano body voor ongeveer 250,-

Iemand ervaring met deze wielen? op fotos die ik op internet voorbij zie komen zien ze er wel schoon uit onder mijn fiets. Maar hoe zijn deze verder qua kwaliteit?
Sirocco 35mm's zijn toch gewoon de Campa variant van de Fulcrum Quattro. Zullen op het spaakpatroon na technisch en qua bouwkwaliteit niet veel verschillen lijkt me. Of beter want anders zou Campa echt hun eigen naam er niet aan hangen :)

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic