Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.813 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:22
wienesroa schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:49:
Voor 3000 euro zou ik een disc met shimano ultegra kopen. Maar ja, aan mijn mening heb je waarschijnlijk ook niet zoveel. ;-)

Eerste beste link gekopieerd, maar zoiets vind ik wel gaaf.....
Als je vooral op het vlakke fietst zou ik Di2 of een ander e-shift systeem zeker boven discbrakes plaatsen in m'n prioriteitenlijstje. Heb je voor dat geld een Canyon Ultimate CF SL 9.0 Di2 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:58
Vanochtend in totaal 44km gefietst. Bijna 12km naar het revalidatiecentrum, vanaf daar 20km met twee wat langzamere teamgenoten (lekker rustig voor mij) en daarna 12km tegen de wind in terug. Voel me klaar voor mijn eerste 50km+ tocht!

EDIT: op mijn vastframe handbike :)

[ Voor 7% gewijzigd door donleone83 op 06-04-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:54

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Thanks voor de feedback allen! Ik wacht nog even op de 2017 modellen van Canyon en ga dan waarschijnlijk voor de nieuwe variant van de ULTIMATE CF SL 9.0 DI2.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsmunniksma schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:40:
Vriendinlief begint het ook wat te kriebelen om te gaan racefietsen. Nu wil ze er niet teveel aan uitgeven (max 300). Het zal een speurtocht worden, maar goed, er zal ongetwijfeld wel ergens wat zijn. Haar eisen zijn dan ook nog al te gortig.

Iemand tips uit eigen ervaring waar op te letten? Heb nog geen ervaring met het tweedehands kopen van een fiets.

Zoek btw in een straal van +-70km vanaf Groningen. Mocht iemand nog wat leuks hebben (lengte 1.75, binnenben 88cm) dan mag diegene altijd een berichtje sturen.
Eerlijk gezegd zou ik haar adviseren wat meer geld uit te geven en een nieuwe fiets te kopen. Ik heb voor mijn vriendin ook gezocht en het is vrijwel onmogelijk om een fatsoenlijke tweedehands damesracefiets te vinden, zelfs als je je budget substantieel verhoogt. Bovendien is het gewoon extreem onhandig: als je al iets hebt gevonden, moet je ernaar toe, dan zul je zien dat het toch weer tegenvalt, of dat de maat niet goed is, etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:26
Tjebakka schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:16:
Thanks voor de feedback allen! Ik wacht nog even op de 2017 modellen van Canyon en ga dan waarschijnlijk voor de nieuwe variant van de ULTIMATE CF SL 9.0 DI2.
Dan had je vorig jaar al moeten bestellen, of je moet willen wachten tot St. Juttemus...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:35:
[...]

Dan had je vorig jaar al moeten bestellen, of je moet willen wachten tot St. Juttemus...
En waar zou ik dat moeten doen anders dan op de website die enkel de 2016-modellen aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Geen idee ik doe alleen even aan verwachtingsmanagement. Bij Canyon moet je geen haast hebben.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:31:
Geen idee ik doe alleen even aan verwachtingsmanagement. Bij Canyon moet je geen haast hebben.
Ah, een hyperbool ;) . Snelle zoektocht levert veel problemen bij bestellingen rond kerst op. Hoop toch daarvoor wel besteld te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-09 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:20:
[...]

Eerlijk gezegd zou ik haar adviseren wat meer geld uit te geven en een nieuwe fiets te kopen. Ik heb voor mijn vriendin ook gezocht en het is vrijwel onmogelijk om een fatsoenlijke tweedehands damesracefiets te vinden, zelfs als je je budget substantieel verhoogt. Bovendien is het gewoon extreem onhandig: als je al iets hebt gevonden, moet je ernaar toe, dan zul je zien dat het toch weer tegenvalt, of dat de maat niet goed is, etc.etc.
Met deze lengte van je vriendin zou ik gewoon lekker zoeken op de juiste maat en hoeft het niet per se een dames frame te zijn. Een damesracefiets is sowieso onzin in mijn ogen zeker in de wat goedkopere prijscategorieën is het slechts een kleurtje en een plakplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:47
Inderdaad, grootste verschil is dan vaak een kortere stuurpen en de remgrepen wat dichter bij het stuur (wat je ook zelf kan doen met de shimano shims van 1 a 2 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:02
roda_djavulen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:00:
Inderdaad, grootste verschil is dan vaak een kortere stuurpen en de remgrepen wat dichter bij het stuur (wat je ook zelf kan doen met de shimano shims van 1 a 2 euro)
Vergeet niet dat je op een dames frame van gelijke prijs vaak ook een groep in een goedkopere klasse vind. Sora of tiagra is al snel heel gewoon, terwijl op herenframes je toch een stuk sneller 105 afmontage krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik meld me voor het eerst hier.
Na 15 jaar niet meer gesport te hebben moet het luie zweet er toch een keer uit.
Ik heb een zittend beroep en hoewel ik elke dag naar mijn werk fiets (7km enkele reis), had ik toch het gevoel niet goed bezig te zijn.

Afgelopen december eigenlijk uit het niet besloten om de fietselfstedentocht te willen gaan fietsen, zag het als een mooie persoonlijke uitdaging en ook een doel om eens wat aan mijn conditie te doen.
Ik fiets al 1,5 jaar op een redelijk sportieve trekking fiets (Stevens Randonneur '14).

Afgelopen 4-5 weken eigenlijk gaan trainen op deze fiets, ik fiets nu 1 a 2x in de week in de avond (buiten woon-werk om), en fiets nu afstanden van 30-45km, ik fiets nu gemiddeld over de gehele afstand 25-26km/u bij redelijk windstil weer. (s'avonds).

Komende week breid ik het uit naar de 75km, en over 2 weken wil ik voor het eerst de 100km voorbij streven.

Vanavond ook mijn fietskleding een beetje aangepast op langere tochten (na 1,5-2 uur krijg je toch last van je reet in een spijkerbroek :) ).
Ik heb een fietsbroek met beenstukken, zweethemd en fietsshirt met korte mouw. Jas moet ik nog zoeken.

Ik moet zeggen dat ik het fietsen steeds leuker begin te vinden.
Ik zit nu ook al stiekum te kijken naar een clubje om toch 1 misschien 2x in de week lekker een stukje te fietsen. Ik zou dan ook graag overstappen op een racefiets, echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
je ziet fietsen van 700-800 euro (nieuw) tot over de 10k..
Ik schaar mezelf onder de amateurs en zal buiten 1 misschien 2x in de week een training volgen af en toe een tourritje maken zoals de elfstedentocht.

Ik heb afgelopen week een kennis gesproken die ook redelijk fanatiek is, hij geeft aan dat ik het beste een 2e hands fiets kan kopen uit het segment 1500-2500 nieuwwaarde. Deze fietsen zijn vaak wel te koop voor 700-900 euro, Maarja je zit dan vaak wel met duurdere afmontages die mogelijk versleten zijn of op korte termijn vervangen moet worden, zo kost een 2e handsje ook weer redelijk veel.

Iemand tips voor een beginnende amateur fietser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21

DjVe

Hatsaflats!

Stel op marktplaats een zoekopdracht in voor racefietsen in de buurt. Het belangrijkste is natuurlijk de maat en of de geometrie van het frame je aan staat. Ik ben zelf begonnen op een alu Ridley met een mixje van Ultegra componenten. Die fiets kostte me €450 en daar ben ik lekker aan gaan sleutelen. Na twee jaar heb ik een nieuwe fiets gekocht.

Staar je niet blind op afmontage. Zelfs Shimano Sora van afgelopen jaar is echt dik in orde. 105 is natuurlijk een stap beter/lichter (en je hebt meer versnellingen). Ultegra is vooral een stuk lichter, maar is met een budget van €700 wat krap.

Je zou je budget ook iets kunnen verhogen en een Radon R1 105 (of vergelijkbaar rond de €1000). Dan heb je alles nieuw en gelijk de nieuwste 11 speed techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 14:36
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:30:
Heren, ik meld me voor het eerst hier.
Na 15 jaar niet meer gesport te hebben moet het luie zweet er toch een keer uit.
Ik heb een zittend beroep en hoewel ik elke dag naar mijn werk fiets (7km enkele reis), had ik toch het gevoel niet goed bezig te zijn.

Afgelopen december eigenlijk uit het niet besloten om de fietselfstedentocht te willen gaan fietsen, zag het als een mooie persoonlijke uitdaging en ook een doel om eens wat aan mijn conditie te doen.
Ik fiets al 1,5 jaar op een redelijk sportieve trekking fiets (Stevens Randonneur '14).

Afgelopen 4-5 weken eigenlijk gaan trainen op deze fiets, ik fiets nu 1 a 2x in de week in de avond (buiten woon-werk om), en fiets nu afstanden van 30-45km, ik fiets nu gemiddeld over de gehele afstand 25-26km/u bij redelijk windstil weer. (s'avonds).

Komende week breid ik het uit naar de 75km, en over 2 weken wil ik voor het eerst de 100km voorbij streven.

Vanavond ook mijn fietskleding een beetje aangepast op langere tochten (na 1,5-2 uur krijg je toch last van je reet in een spijkerbroek :) ).
Ik heb een fietsbroek met beenstukken, zweethemd en fietsshirt met korte mouw. Jas moet ik nog zoeken.

Ik moet zeggen dat ik het fietsen steeds leuker begin te vinden.
Ik zit nu ook al stiekum te kijken naar een clubje om toch 1 misschien 2x in de week lekker een stukje te fietsen. Ik zou dan ook graag overstappen op een racefiets, echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
je ziet fietsen van 700-800 euro (nieuw) tot over de 10k..
Ik schaar mezelf onder de amateurs en zal buiten 1 misschien 2x in de week een training volgen af en toe een tourritje maken zoals de elfstedentocht.

Ik heb afgelopen week een kennis gesproken die ook redelijk fanatiek is, hij geeft aan dat ik het beste een 2e hands fiets kan kopen uit het segment 1500-2500 nieuwwaarde. Deze fietsen zijn vaak wel te koop voor 700-900 euro, Maarja je zit dan vaak wel met duurdere afmontages die mogelijk versleten zijn of op korte termijn vervangen moet worden, zo kost een 2e handsje ook weer redelijk veel.

Iemand tips voor een beginnende amateur fietser?
Als je een fanatieke kennis hebt die ook veel van het onderhoud van de fiets weet, neem hem dan mee naar de afspraken die je maakt als je ergens gaat kijken bij een 2ehands fiets(indien je er zelf niet genoeg verstand van hebt uiteraard).

Anders zou ik lekker voor 700-900 euro een nieuwe fiets kopen en je dus ook goed laten opmeten etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ach ja, opmeten. Dat is IMHO ook niet altijd echt relevant. Laat je bij 3 zaken opmeten en je krijgt 3 totaal verschillende resultaten. Fietsmetingen zijn pseudowetenschap. Er gaat niks boven experimenteren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eerst de fietselfstedentocht uitrijden, daarna komt het vakantiegeld ook binnen en gaan we eens oriënteren op een racefiets.
Denk dat het toch een nieuwe zal worden tot 1000-1100 euro, dan weet je dat alles gewoon in orde is, service van een winkel etc.
Mocht ik het na een jaar ofzo toch niet meer leuk vinden dan verpats ik de fiets voor de helt en ben ik geen kapitaal kwijt.
Vind ik het zeer leuk kan ik na 2-3 jaar altijd nog upgraden naar een betere fiets.
Daarnaast zal het redelijk recreatief blijven, wedstrijden etc doe ik niet aan mee. Gewoon lekker een avondje/middagje fietsen en af en toe een tochtje..

Die Radon R1 105 zal ik zeker in mijn gedachten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 20:19
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:06:
Denk dat het toch een nieuwe zal worden tot 1000-1100 euro, dan weet je dat alles gewoon in orde is, service van een winkel etc.
...
Vind ik het zeer leuk kan ik na 2-3 jaar altijd nog upgraden naar een betere fiets.
Daarnaast zal het redelijk recreatief blijven, wedstrijden etc doe ik niet aan mee. Gewoon lekker een avondje/middagje fietsen en af en toe een tochtje..
Zo heb ik dat ook gedaan en is mij prima bevallen. Een jaar of 4 geleden een instap fiets (Cube Peloton met Sora (triple 9 speed)) aangeschaft voor minder dan € 700, paste toen prima in het fietsenplan van mijn werk. Vrienden verklaarden me voor gek, ik kon beter meer uitgeven en moest minimaal 105 hebben.
Vervolgens een kleine 3 jaar met veel plezier op gefietst. In de zomermaanden wekelijks 2 tot 3 keer een km of 40 en af een toe een toertocht (tot 150 km). Ook prima in de Franse Alpen gefietst. In die drie jaar alleen een keer casette en ketting laten vervangen en twee keer een beurt qua afstelling met vervanging remblokken en achterband.

Afgelopen zomer vond ik het tijd voor een nieuwe en € 2000 uitgegeven voor een fiets die prima bij mij past en ook een fietsmeting (specialized bikefitting) laten doen. Met mijn oude fiets heb ik een beginnende fietser blij kunnen maken, die gaat m.a.w. nog steeds mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
ONWdolf schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:57:
[...]

Zo heb ik dat ook gedaan en is mij prima bevallen. Een jaar of 4 geleden een instap fiets (Cube Peloton met Sora (triple 9 speed)) aangeschaft voor minder dan € 700, paste toen prima in het fietsenplan van mijn werk. Vrienden verklaarden me voor gek, ik kon beter meer uitgeven en moest minimaal 105 hebben.
Vervolgens een kleine 3 jaar met veel plezier op gefietst. In de zomermaanden wekelijks 2 tot 3 keer een km of 40 en af een toe een toertocht (tot 150 km). Ook prima in de Franse Alpen gefietst. In die drie jaar alleen een keer casette en ketting laten vervangen en twee keer een beurt qua afstelling met vervanging remblokken en achterband.

Afgelopen zomer vond ik het tijd voor een nieuwe en € 2000 uitgegeven voor een fiets die prima bij mij past en ook een fietsmeting (specialized bikefitting) laten doen. Met mijn oude fiets heb ik een beginnende fietser blij kunnen maken, die gaat m.a.w. nog steeds mee.
Ik heb inderdaad vorig jaar ook een nieuwe racefiets aangeschaft als beginnend fietser.
Een Trek 1.5 met Shimano Tiagra, voor ik geloof uit mijn hoofd € 699,-, geen idee of ik teveel betaald heb want had/heb er totaal geen verstand van. Lekker in de winter op de tacx doorgefietst en fietsje bevalt me nog steeds prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

En ik vorige maand ook als absolute beginner een nieuwe racefiets.
Cannondale Synapse Disc, Tiagra gemonteerd 2015 model daarom voor 750€. Verder geen idee of het een scherpe prijs was of niet, de FM verkocht 'm eerder voor 1250€ dus als ik daar op af ga wel, maar ik ben er verder erg blij mee. Ook hier ivm weinig kennis een FM in de buurt zodat ik terecht kan voor service.
Zoals hierboven al beschreven, mocht ik er in de loop van de zomer toch minder plezier in hebben dan dat ik dacht dan gaat ie weer van de hand. In het ergste geval maak ik een paar honderd euro verlies, maar dat is een stuk minder dan dat je anders aan dag/weekend huur kwijt zou zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Ik zei het eerder al, met toen als voorbeeld mijn eigen 'ouwe' ros. Het gaat er niet om of je nieuwe, tweedehands duur of goedkoop koopt. Je moet iets kopen dat past qua maat en houding, en dat een jaartje of twee mee kan qua onderdelen. Een fiets die je comfortabel kan betalen en die je mooi vind om te zien (ja echt, uiterlijk, je wilt op een fiets zitten waar je een beetje blij van wordt). En dan ga je fietsen. Elke dag dat het kan. Km's maken.

Echt, het gaat om het fietsen. Niet om de fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 18:43
Ik heb juist als beginnend fietser (sinds juni 2015) een tweedehands fiets via marktplaats gekocht (650 euro?). Ging om een carbon fiets met ultegra er op. Heb er vrijwel meteen nieuwe banden en een nieuwe ketting opgelegd. Verder bleef de fiets kraken/piepen en heb hem daarvoor een keer naar de fietsenmaker gebracht. Het was toen over, maar kwam na een paar maanden weer op andere plekken terug. Afgelopen week de fiets uit elkaar gehaald, dérailleur wieltjes vervangen en wat smeren van de onderdelen en nu is hij kraak/piep vrij.

Kortom, al best wel wat dingen vervangen. Ook dus best wat kosten aan gehad (nieuwe onderdelen + tools om te sleutelen), maar in ieder geval een hele hoop van geleerd. Ik fiets er met veel plezier op, maar een nieuwe fiets (maar dan geen carbon en geen ultegra) was waarschijnlijk goedkoper geweest :)

Vorig jaar 1600 km gemaakt en dit jaar staat de teller op 331 km (begonnen in Maart)

[ Voor 4% gewijzigd door Brammel op 07-04-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ONWdolf schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:57:
[...]

Het verschil tussen de groepen is natuurlijk incrementeel. Het is echt niet zo dat met plezier fietsen pas bij 105 begint inderdaad. Toch heb ik destijds (2014) na ampel beraad gekozen om net iets meer uit te geven voor een met 105 (5700) afgemonteerde fiets (Bulls Harrier).

Ik heb toen ook fietsen met Sora 3500 en Tiagra 4600 geprobeerd, maar dat voelde met name in de cockpit toch een stuk minder solide dan de 105, vooral door die vage shifters met extern lopende kabels en het raampje dat laat zien in welke versnelling je zit (alsof je daar op de racer iets aan hebt).

Maar met de introductie van de Tiagra 4700 is en de nieuwe Sora is dat echt wel veranderd. Ik wacht met spanning op de eerste fietsen met Sora R3000. Voor nu lijkt Tiagra 4700 mij de ideale instapgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:26
Ik heb misschien een beetje een rare vraag en ik ben over het algemeen goed in dingen vinden, maar ik kom op geen mogelijkheid achter de naam van die banden met een gele/rubberen zijkant. Van die oldskool banden zeg maar. Weet iemand of die een 'universele' naam hebben?

Ik ga mijn Panasonic DX-1000 in ere herstellen en ik wil zulke banden, maar kan het niet vinden. Of ik ben blind.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Gnosis schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:53:
Ik heb misschien een beetje een rare vraag en ik ben over het algemeen goed in dingen vinden, maar ik kom op geen mogelijkheid achter de naam van die banden met een gele/rubberen zijkant. Van die oldskool banden zeg maar. Weet iemand of die een 'universele' naam hebben?
Gumwall tires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Zeer vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als je clinchers moet hebben (losse binnenband in de buitenband), kun je die vinden bij o.a. Veloflex en Vittoria. Bij tubes hebben de meeste volgens mij gumwalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Gnosis schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:53:

Ik ga mijn Panasonic DX-1000 in ere herstellen en ik wil zulke banden, maar kan het niet vinden. Of ik ben blind.
Ik vind dat je hiermee jezelf hebt verplicht om tenminste één foto te plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Michelin Dynamic heeft ook een beige wang.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Weer een mooie fix gevonden die ik nog niet kende voor een totaal niet werkende HRM softstrap van Garmin. Althans in dit geval gewoon de pod en niet dat hij klappert oid.

Na het vervangen van de batterij kon mijn Garmin 810 (en Forerunner 305) de strap niet vinden. Andere batterij hielp ook niet. Vond uiteindelijk de volgende fix om hem te resetten. Je haalt de pod van de strap, verwijderd de vier schroeven en cover. De batterij eruit en je gebruik een paperclip om de twee leads te hotwiren. Dan verwijderd je de paperclip en stop je de batterij, cap en schroefjes terug. Dan pod terug op strap en gaan :D

Vond het wel goed idee om te delen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnosis
murphsy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:58:
[...]

Ik vind dat je hiermee jezelf hebt verplicht om tenminste één foto te plaatsen!
Zal ik zeker doen, ben nu alle onderdelen bij elkaar aan het zoeken en kijken hoe ik de originele verf weer mooi kan maken. Zal dan foto's plaatsen als ik begin!

Word mijn eerste renovatieproject (is namelijk ook mijn eerste racefiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Graham schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:31:
Weer een mooie fix gevonden die ik nog niet kende voor een totaal niet werkende HRM softstrap van Garmin. Althans in dit geval gewoon de pod en niet dat hij klappert oid.

Na het vervangen van de batterij kon mijn Garmin 810 (en Forerunner 305) de strap niet vinden. Andere batterij hielp ook niet. Vond uiteindelijk de volgende fix om hem te resetten. Je haalt de pod van de strap, verwijderd de vier schroeven en cover. De batterij eruit en je gebruik een paperclip om de twee leads te hotwiren. Dan verwijderd je de paperclip en stop je de batterij, cap en schroefjes terug. Dan pod terug op strap en gaan :D

Vond het wel goed idee om te delen.
Nog makkelijker: batterij even omgekeerd monteren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25

DeFeCt

je wéét toch

Gnosis schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:52:
[...]

Zal ik zeker doen, ben nu alle onderdelen bij elkaar aan het zoeken en kijken hoe ik de originele verf weer mooi kan maken. Zal dan foto's plaatsen als ik begin!

Word mijn eerste renovatieproject (is namelijk ook mijn eerste racefiets)
voor niet al te veel:

Tubes
http://www.decathlon.nl/t...rt-700x23-id_8328782.html

Clincher
http://www.fiets-onderdel...tenband-Dynamic-Classic-2

Heb die laatste zelf om mijn oude Gazelle liggen en rijden erg prettig.

[ Voor 17% gewijzigd door DeFeCt op 08-04-2016 09:47 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
DeFeCt schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:42:
[...]

voor niet al te veel:

Tubes
http://www.decathlon.nl/t...rt-700x23-id_8328782.html

Clincher
http://www.fiets-onderdel...tenband-Dynamic-Classic-2

Heb die laatste zelf om mijn oude Gazelle liggen en rijden erg prettig.
Dat zijn iets voordeligere prijzen dan de Vittoria en Veloflex banden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 06:27:
[...]

Nog makkelijker: batterij even omgekeerd monteren.
Dat kan ook, aangezien je dan via de plus het circuit doorlust.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gnosis schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:51:
[...]

Dat zijn iets voordeligere prijzen dan de Vittoria en Veloflex banden. Bedankt!
Als het vnl om looks gaat en je niet van plan bent veel snelle km's te gaan maken met deze fiets zijn dit goede opties idd. Maar in het andere geval: performance heeft zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

De Vittoria's die m'n vader heeft rijden ook lekker :) Maarja we vonden dat het eigenlijk ook wel Italiaans moest zijn met een Bianchi met Campa.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vanmiddag met mijn vriendin ook een racefiets voor haar aangeschaft :)

Na veel wikken en wegen is het toch een specifiek damesmodel geworden: een Sensa Latina Tiagra 2016. Gewoon alu frame, 100% Tiagra 4700 afgemonteerd -- en ik moet zeggen, die ziet er echt tien keer beter uit dan de vorige Tiagra. Van een afstandje en op foto's is hij bijna niet te onderscheiden van Ultegra, met die vierarmige crank en slankere shifters. Hij heeft bovendien in het echt een heel mooie, beetje blauw-grijsachtige glans, die je op foto's niet goed ziet, maar heel chique.

Nu lekker kilometers maken, is met z'n tweeën toch een stuk gezelliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Klinkt goed, hoeveel was je kwijt? Ik hoor altijd dat dames (fiets)modellen altijd erg duur zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

849 voor de fiets --- en daarmee was het ook meteen de goedkoopste volledig Tiagra 4700-afgemonteerde fiets, ook van de mannenmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Netjes. Deel nog even een foto :)

Openingsknallers van Mantel is weer dit weekend --> https://www.mantel.com/openingsknallers

[ Voor 62% gewijzigd door Graham op 09-04-2016 08:59 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:15
Dat klinkt goed. Ik zou mij vrouw ook wel aan de racefiets willen hebben, maar ik verwacht dat de kans groter is dat Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen :( Tegelijkertijd is het ook wel lekker om echt je eigen ding te hebben.

Gisteren na het werk nog even snel een rondje gedaan met een vriend. Was lekker fietsweer en voor het eerst een KOMmetje te pakken. :)
https://www.strava.com/activities/539278140

@Graham: ik heb nog niet echte openingsknallers kunnen ontdekken. Volgens mij zijn de prijzen niet echt veel anders in de "niet-actie periode.

[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 09-04-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Vandaag bij het 12GO Bike Event geweest. Een Sensa Milano LTD full tiagra (4603 dan wel) gekocht. Mijn eerste 'echte' racefiets, als je stalen ros met halve versnelling niet meetelt.

Kan niet wachten om een rondje te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Graham schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:04:
Netjes. Deel nog even een foto :)

Openingsknallers van Mantel is weer dit weekend --> https://www.mantel.com/openingsknallers
Misschien niet voor ieder wat naar wens, maar ik was toch blij met de combi schoenen en gratis pedalen erbij:
https://www.mantel.com/ma...uJTViJTVkPTMxI3N0YXJ0Ng== (plus dus de gratis Shimano R550 SPD-SL) en als extra bij ieder paar schoenen ook een paar sokken ;)

Netjes geholpen, erg druk trouwens. En ondanks dat het al 4u was toch nog meteen op de fiets gemonteerd. Gelijk kunnen testen op de heuveltjes rondom Arnhem ;)

Ik snap dat de meeste hier al pedalen hebben maar ik had dus nog van die non-klik gevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 09-04-2016 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Vandaag de BRM300 Maastricht / Ardennendriehoek gereden.
Tot eerste klim hadden we nog best grote groep (20 man ofzo) waarvan je bij aantal al zag dat die de klimmetjes niet gingen overleven kwa gewicht.
Op eerste klim dus maar wat gas gegeven om te kijken wie er wilde aanhaken.
Ik kwam boven met 2 belgen in mijn wiel.
Samen hele rit gereden, we wilden voor het donker terug zijn dus tempo lag lekker hoog.
303km met 3100hm en 32.7km/u gemiddeld.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/_zrkXpBPGZ_hU_WfzDsPScBN5wYV8f0j1BDhEnjZ9lc-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/okCoHfT0F8ky_uxLMvpxQuUl7ug3uQE2ZFsFZYCn09M-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/SPGQFs1HWcNKtlF9UwS5qjcgP7ovqU205Bg_Oy5QWOc-2048x1152.jpg

Onderweg nog even een boer met tractor die dacht dat de weg van hem was.
Hij toeterde dus wij netjes achter elkaar rijden, stuurt die gek gewoon vol in op het moment dat hij naast ons rijd :o
Een van ons wordt het weiland in gelanceerd, ik krijg de band die op de combinatie zit tegen mijn helm.
Hij stopte nog wel netjes om even duidelijk te maken dat hij niet fout zat omdat hij z'n toeter had gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/TS2m206gvF7uRQp0VFx-hMblLQAUDTNWdDUIXgtQBg4-2048x1152.jpg

https://www.strava.com/activities/540387450

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 09-04-2016 22:01 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
rockhopper schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:11:
[...]

Misschien niet voor ieder wat naar wens, maar ik was toch blij met de combi schoenen en gratis pedalen erbij:
https://www.mantel.com/ma...uJTViJTVkPTMxI3N0YXJ0Ng== (plus dus de gratis Shimano R550 SPD-SL) en als extra bij ieder paar schoenen ook een paar sokken ;)
Dat is dan wel een zeer nette prijs!

Ik heb voor mezelf een wenslijstje met prijzen gemaakt maar de producten die nu het "openingsknaller" label hebben zijn nog precies hetzelfde in prijs. Oké, de Garmin Edge 1000 bundel is nu 459,- in plaats van 469,- maar om hem nu meteen aan te schaffen... ;)
DDX schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:46:
Hij toeterde dus wij netjes achter elkaar rijden, stuurt die gek gewoon vol in op het moment dat hij naast ons rijd :o
Een van ons wordt het weiland in gelanceerd, ik krijg de band die op de combinatie zit tegen mijn helm.
Hij stopte nog wel netjes om even duidelijk te maken dat hij niet fout zat omdat hij z'n toeter had gebruikt.
Ja meneer agent, jammer dat die fietser dood is maar ik gebruikte mijn toeter dus ik zat niet fout :+

Ik ben op zoek naar een fietsbril. Nu lijkt mij de Oakley Jawbreaker qua model een goede kanshebber alleen bij Oakley heb je de keuze uit zoveel verschillende type lenzen en kleuren dat ik het overzicht een beetje kwijt ben. Nu zag ik dat ze ook een Clear Black Iridium Photochromic lens hebben en dit leek mij een prima lens voor de meeste omstandigheden. Iemand ervaring met dit soort lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik ben op zoek naar een fietsbril. Nu lijkt mij de Oakley Jawbreaker qua model een goede kanshebber alleen bij Oakley heb je de keuze uit zoveel verschillende type lenzen en kleuren dat ik het overzicht een beetje kwijt ben. Nu zag ik dat ze ook een Clear Black Iridium Photochromic lens hebben en dit leek mij een prima lens voor de meeste omstandigheden. Iemand ervaring met dit soort lenzen?
Geen ervaring met een Photochromic lens, maar wel met een Prizm road lens. Prima lens voor allround gebruik.

Kijk ook eens naar de Oakley EVzero, is afgelopen week aangekondigd en heeft een frameless frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 19:57
Tot eerste klim hadden we nog best grote groep (20 man ofzo) waarvan je bij aantal al zag dat die de klimmetjes niet gingen overleven kwa gewicht.
Samen hele rit gereden, we wilden voor het donker terug zijn dus tempo lag lekker hoog.
Like!
Ga je meer van dit soort evenementen doen? Ik blijf erbij dat je iets zou moeten doen met die brute fitheid.
Eerder suggereerder ik wedstrijden, maar als dat je ding niet is, er zijn zoveel van dit soort gave endurance events. Wanneer is de volgende P-B-P, hebben we een got top 10 rijder in huis? ;)

edit2: Ik had om de naam wat eer aan te doen die boer waarschijnlijk het ziekenhuis in geslagen. Ik ben vaak tijdens het fietsen super tranquilo, totdat er wat gebeurt wat ik niet had zien aankomen, als iemand die je bijna aanrijdt met 4000 kilo staal, dan ontplof ik meestal.

[ Voor 26% gewijzigd door MrAngry op 09-04-2016 22:25 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
MortalPiso schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:06:
[...]
Ik heb zo'n lens.
Ideale uitvinding, alleen als het echt donker is wissel ik naar een gele lens.
Maar opzich is zelfs met de photochromic lens ook in het donker te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

MortalPiso schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:06:
[...]

Dat is dan wel een zeer nette prijs!

Ik heb voor mezelf een wenslijstje met prijzen gemaakt maar de producten die nu het "openingsknaller" label hebben zijn nog precies hetzelfde in prijs. Oké, de Garmin Edge 1000 bundel is nu 459,- in plaats van 469,- maar om hem nu meteen aan te schaffen... ;)
Ik neus veel te veel bij mantel dus ken ondertussen teveel prijzen bij hen en zga alles is dezelfde prijs. Wel leuke combi aanbiedingen zoals een set buitenbandjes met binnenbanden erbij,of wielset met banden erbij. Die Mavic's zijn ook leuk met pedalen erbij, tis dat ik er net uit was dat ik voor de R171's ga anders ....

Zowaar met m'n vrouw schoenen zitten kijken omdat ik de knoop niet kon doorhaken qua R171 of RP5, we hebben duidelijk een hele andere smaak. Zij vind vooral schoenen met een kleurtje erin mooi, dus zwart of wit en een kleurtje en vrij druk, ik zwart/wit en strak. Uiteindelijk was alles wat ze mooi vond duur, niet in mijn maat of voor vrouwen dus vond ze de zwarte R171 de beste compromis. Wat een straf :+

@DDX wat en verhaal, blij dat je nog heel bent ! :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Arthur-M. schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:11:
Geen ervaring met een Photochromic lens, maar wel met een Prizm road lens. Prima lens voor allround gebruik.

Kijk ook eens naar de Oakley EVzero, is afgelopen week aangekondigd en heeft een frameless frame.
Ik lees inderdaad veel over de Prizm lenzen maar meer dat mensen Prizm verkiezen boven Polarized.

Bedankt voor de tip! Ziet er goed uit de EVzero!
DDX schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:20:
Ik heb zo'n lens.
Ideale uitvinding, alleen als het echt donker is wissel ik naar een gele lens.
Maar opzich is zelfs met de photochromic lens ook in het donker te rijden.
Echt in het donker rijden zie ik mezelf nog niet zo snel doen en anders is zo'n gele lens een prima optie om mee te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

303km met 3100hm en 32.7km/u gemiddeld.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

https://www.strava.com/activities/540387450
Wow, hopelijk wel politie erbij gehaald? Dat soort volk horen ze gewoon van de straat te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Ik ben op zoek naar een winkel met een breed assortiment kleding, onderdelen en accessoires voor wielrennen in de buurt van Utrecht. Iemand nog een goede tip?

In Utrecht zelf zijn het vooral winkels met een klein aanbod. En ik neig nu in een keer naar mantel te rijden. Maar wellicht heeft iemand nog een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Noxa schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:10:
Ik ben op zoek naar een winkel met een breed assortiment kleding, onderdelen en accessoires voor wielrennen in de buurt van Utrecht. Iemand nog een goede tip?

In Utrecht zelf zijn het vooral winkels met een klein aanbod. En ik neig nu in een keer naar mantel te rijden. Maar wellicht heeft iemand nog een goede tip.
Welke heb je allemaal gehad in de omgeving, maw welke vind jij eigenlijk al te weinig aanbieden? Qua assortiment is denk ik Rose in Duitsland de grootste, die vond ik in ieder geval qua aanbod een stuk breder en uitgebreider dan Mantel.
Ik vind zelf dat Cycle trend (utrecht) / Snel (utrecht) / Rijwielpaleis Bilthoven wel een redelijk assortiment hebben, maar het zijn natuurlijk geen super-stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:29
Noxa schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:10:

Ben je al bekend met 12GObiking? Is misschien wat beter aan te rijden dan Mantel.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Vandaag de mantel toertocht gedaan. Voor het geld was het prima. Alleen de bevooradingspunten waren wat onhandig geplaatst. Verder prima weer en leuke route. Vooral het klimwerk aan het einde was behoorlijk aanpoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
DjVe schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:00:
Vandaag de mantel toertocht gedaan. Voor het geld was het prima. Alleen de bevooradingspunten waren wat onhandig geplaatst. Verder prima weer en leuke route. Vooral het klimwerk aan het einde was behoorlijk aanpoten.
bij sommige tochten zitten er totaal geen bevoorradingspunten. kan er mee leven. neem altijd mijn eigen spullen mee. tenzij je vooraf weet dat het goed verzorgd is (ondanks dat gaat er altijd wat mee in het rugzakje)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ik zorg altijd dat ik genoeg voedsel heb om een tocht zelfstandig uit te rijden.
Hoef je alleen nog water te regelen onderweg.

Bij rit van gisteren is het dus kwestie van zakjes volproppen en rijden maar :)
Bij zo'n BRM tocht heb je geen bevoorradingspunten, maar stempelstops bij bakkers,cafe's en tankstations.
2 keer cola gisteren gehaald en lekker stukje cake en na afloop nog ruim voedsel over. (8 reepjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

koentjuh1987 schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:19:
[...]

bij sommige tochten zitten er totaal geen bevoorradingspunten. kan er mee leven. neem altijd mijn eigen spullen mee. tenzij je vooraf weet dat het goed verzorgd is (ondanks dat gaat er altijd wat mee in het rugzakje)
Ik had in pincipe geen bevoorading nodig (wel wat gepakt overigens). Maar de eerste stop in Hoenderslo was midden op de doorgaande weg terwijl er 100 meter voor een mooi park ligt. De tweede was bij het VVV punt op de posbank (waar je ook wat kan eten). Die fietspaden zijn al smal en dan langs die fietspaden ook nog eten en drinken stallen = niet handig. Dat hadden ze beter op de parkeerplaats kunnen doen (als dat had gemogen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:41:
Ik zorg altijd dat ik genoeg voedsel heb om een tocht zelfstandig uit te rijden.
Hoef je alleen nog water te regelen onderweg.

Bij rit van gisteren is het dus kwestie van zakjes volproppen en rijden maar :)
Bij zo'n BRM tocht heb je geen bevoorradingspunten, maar stempelstops bij bakkers,cafe's en tankstations.
2 keer cola gisteren gehaald en lekker stukje cake en na afloop nog ruim voedsel over. (8 reepjes)
Gewoon uit nieuwsgierigheid en niet zozeer bij deze tocht. Als je die lange ritten van je doet en je haalt een broodje/drinken in de supermarkt, waar laat je je fiets dan ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Meestal gewoon buiten, zeker in Belgie kan dat prima.
Wel een simpel slotje mee en bij voorkeur gewoon kleine winkel waar je fiets gewoon ziet staan als je binnen bent.

Supermarkt heb ik in Nederland ook wel eens gedaan, fiets toen gewoon mee naar binnen genomen en bij de kassa gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 10-04-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Eerste solo ritje gemaakt rond Utrecht vandaag. Behoorlijk pittig. Slechte benen door weinig training. Voelde alsof er een pittige windkracht 5 stond. Heuveltje op gaat ook nog verschrikkelijk slecht. Maar goed, toch nog 87 kilometer gefietst. met een gemiddelde bpm van 165 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:23

Crazy D

I think we should take a look.

DjVe schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:00:
Heb ik ook gedaan. De 150. Wel een beetje karig met 2 stops maar ach, voldoende spullen zelf bij je hebben is geen probleem. Echt handig waren ze niet geplaatst die stops vooral die 1e midden in dat dorp is erg onhandig gedaan. Nou ja, je moet wat te klagen over houden want voor de rest vond ik m prima, leuke route en goed aangegeven. Klimmetjes aan het einde waren wel killing, na 80km of zo vlak de Schaapsallee. Zit je lekker in je vlak-ritme, blijkt de weg omhoog te gaan :)
Aan het eind nog even m'n PR scherper gesteld op de brug over de IJssel :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tjebakka schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:10:
met een gemiddelde bpm van 165 :P
Rustig beginnen en langzaam opbouwen dus, goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Hoppa vanmorgen even 83km er uit geperst in m'n eentje. Ik heb dienst vanavond en de kids waren bij opa en oma, een uitgelezen kans om er op uit te gaan.

Ik had me wel een beetje verkeken op de straffe oosten wind! Al met al geen onverdienstelijk resultaat zo na de winter. Ik merk wel dat meer moet letten op mijn cadans, ik trap af en toe toch te zwaar.
https://www.strava.com/activities/542110967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die wind was echt bijna niet te doen en dat zeg ik toch niet vaak. Ik ben als nep-Groninger echt niet snel onder in de indruk van de wind, maar dit was echt even aanpoten. Op de heenweg reed ik op een bepaald moment 34x23 ofzo :X Afijn, op de terugweg volgde de beloning. Snelheden van dik boven de 50 bij een zeer lage hartslag.

80 km op de teller. Erg fijn weer al wat het vanmorgen nog erg fris, dus had me goed aangekleed.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Fris windje vanmorgen ja, vooral eerste stuk van de route had ik echt het idee dat gevoelstemperatuur richting de 0 graden ging.
En dan zie je gewoon mensen kort/kort fietsen :o

Uiteindelijk route iets aangepast omdat ik wind wel zat was en stukje door Amsterdam gefiets ipv erlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met trainen voor de fiets elfstedentocht (op een normale trekking bike),
Echter ben ik ondertussen wel uitgekeken op de N wegen hier in de regio.
Ik kan online heel veel mooie routes vinden in GPX formaat, (kan ze ook zelf maken).
Echter zonder navigatie zal ik de route niet goed kunnen volgen.

Nu heb ik geen slimme fietscomputer en wil hier ook nog niet in investeren, ik heb meestal bij de langere tochten wat muziek opstaan en zoek dus nu ook een navigatie via de telefoon/koptelefoon.
De telefoon hoeft niet aan te staan om een visueel beeld te hebben, gewoon links, rechts etc is voldoende.
Wanneer ik echt hiermee doorga koop ik denk ik wel een betere optie voor op het stuur, maar op dit moment is training en evt een nieuwe fiets over 2 maand het belangrijkste.
Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 16:02
Dat je verhaal een beetje onsamenhangend is? :?
Navigatie voor je telefoon? iOS of Android subforum.
Fietsnavigatie? Lijkt me meer voor: Het grote fietscomputer topic

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17
Tjebakka schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:10:
Eerste solo ritje gemaakt rond Utrecht vandaag. Behoorlijk pittig. Slechte benen door weinig training. Voelde alsof er een pittige windkracht 5 stond. Heuveltje op gaat ook nog verschrikkelijk slecht. Maar goed, toch nog 87 kilometer gefietst. met een gemiddelde bpm van 165 :P
Ik las je bericht vandaag en dacht "dat gaat mij niet gebeuren, ik doe het mooi rustig aan".

Eerste ritje sinds aug. '15. Vraag me niet waarom maar tijdje niet gefietst. Ben wel blijven fitnessen en squashen.

46km met 163 bpm gemiddeld. :+ :'( Zeer straffe oostenwind!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:05:
Fris windje vanmorgen ja, vooral eerste stuk van de route had ik echt het idee dat gevoelstemperatuur richting de 0 graden ging.
En dan zie je gewoon mensen kort/kort fietsen :o
Zondag waaide het hier (Rotterdam) ook nog stevig, maar met het lekkere zonnetje erbij voelde het veel aangenamer dan de temperatuur van 12-13 graden deed vermoeden. Kort-kort gereden, en dat was zeker niet overmoedig. Met armstukken had ik het al te warm gehad. En dan zie je gasten lang-lang met winterhandschoenen -- mijn god, wat moet je dan zweten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 21:07
Sterkte aan je knieën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Goed. In oktober 2015 postte ik dat ik maar eens moest gaan beginnen met fietsen. Vandaag heb ik maar eens een helm en schoenen gehaald. Vorige week had ik al een setje kleding gescoord.

Wie praat me ff wat moed in? :+ Ik zag gisteravond iemand snoei, snoei, snoeihard op z'n plaat gaan en die lag helemaal open.

Gaat me niet tegenhouden. Maar toch. Straks zit ik daar met m'n voeten klem in de pedalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Misha schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:48:
Goed. In oktober 2015 postte ik dat ik maar eens moest gaan beginnen met fietsen. Vandaag heb ik maar eens een helm en schoenen gehaald. Vorige week had ik al een setje kleding gescoord.

Wie praat me ff wat moed in? :+ Ik zag gisteravond iemand snoei, snoei, snoeihard op z'n plaat gaan en die lag helemaal open.

Gaat me niet tegenhouden. Maar toch. Straks zit ik daar met m'n voeten klem in de pedalen :D
Ik ben op de wielrenfiets in 8 jaar nog nooit gevallen. Het kan ook goed gaan. Defensief fietsen, preventidf remmen, vooruitkijken. Die andere bestuurder heeft je niet gezien. Nooit. Dus jij remt.

Verder, tsjah, kijk naar het weer: wat doe je hier? Ga fietsen! Bij de start neus tegen de wind in (is voor de terugweg heerlijk ;)), nadenken over het leven en lekker de benen het werk laten doen.

Niet beginnen met een schema, een plan of een Strava target. Gewoon een rondje maken van een uurtje. Gewoon houden van fietsen. Genieten. Lucht in de banden, rust in je hoofd. Zonnetje op je gezicht en de wind langs je kop. Even met jezelf zijn, voor jezelf.

En als je afstapt ben je gezonder dan voordat je opstapte. En gelukkiger.

Doe het.

(Ik heb mijn best gedaan. Gelukt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:24

Wat de tweaker hierboven zegt. Gewoon lekker opstappen en draaien. Gaan met die banaan (neem er een mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoeihard op je plaat gaan heeft meestal niks te maken met vast zitten aan klikpedalen. Als je vergeet uit te klikken kun je inderdaad op je plaat gaan, maar dat gebeurt dan in stilstand. Zolang je in beweging blijft kun je niet omvallen :)

Iemand anders zien vallen is vervelend, maar je doet er niets aan. Ik zie ook dagelijks mensen op een gewone stadsfiets ware doodsrisico's nemen in het verkeer; toch verhindert mij dat niet om ook elke ochtend gewoon op de fiets naar werk te gaan. Gewoon je eigen plan trekken, het hoofd koel houden en genieten van je fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En het wegdek in de gaten houden. Vol gas door een bocht proberen te gaan waar zand of grind ligt is geen goed idee ;) Als ik het niet vertrouw rem ik gewoon af. Better be safe than sorry.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:03:
Snoeihard op je plaat gaan heeft meestal niks te maken met vast zitten aan klikpedalen. Als je vergeet uit te klikken kun je inderdaad op je plaat gaan, maar dat gebeurt dan in stilstand. Zolang je in beweging blijft kun je niet omvallen :)
Ik ben eens stapvoets in een haakse bocht onderuitgegaan. Vers gelegd grind op de weg in combinatie met toe-clips. Met plaatjes had ik denk ik niet zoveel bloed gezien. Stapvoets notabene. Knie open, hand open (de val proberen te breken met je hand, in het verse grind). Hulpvaardige straatbewoners, dat dan weer wel _/-\o_ . Stoppen met fietsen, no way (wel met racefietsen maar om een andere reden)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Van het weekend maar eens zelf fietsenmaker gespeeld en op mijn wielrenfiets wat onderdelen vervangen:
  • buitenblad (26,611.4km)
  • cassette (12,482.km)
  • ketting
  • jockeywheels
  • remkabels (26,611.4km)
  • derailleurkabels (26,611.4km)
  • voorderailleur (die had wat rare kuren)
Ketting was niet echt nodig maar ik had geen masterlink en voorderailleur moest eraf. Dus oude ketting ga ik nog wel een keer erop doen nadat deze versleten is. Wel met de oude cassette 3 kettingen kunnen verslijten.

Verder ook een erg leerzame ervaring om bekabeling te vervangen. Het schakelen was al lekker maar nu is het compleet als nieuw. Heb Shimano Polymer's gepakt in het zwart, stuk mooier dan rood iig. Dat wordt toch een jaarlijk terugkerende vervanging denk ik.

Binnenkort nog bottembracket vervangen maar daar heb ik het gereedschap zelf niet voor. En ook nog mijn SPD pedalen vervangen voor Look Keo2max blade als mijn nieuwe schoenen binnen zijn. :*)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 21:59
havana schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:27:
Die wind was echt bijna niet te doen en dat zeg ik toch niet vaak. Ik ben als nep-Groninger echt niet snel onder in de indruk van de wind, maar dit was echt even aanpoten. Op de heenweg reed ik op een bepaald moment 34x23 ofzo :X Afijn, op de terugweg volgde de beloning. Snelheden van dik boven de 50 bij een zeer lage hartslag.

80 km op de teller. Erg fijn weer al wat het vanmorgen nog erg fris, dus had me goed aangekleed.
Herkenbaar! Vandaag Groningen-Lauwersoog-Drachten gefietst. Precies 100km vanaf mijn huis. Had mij gisteren, zonder rekening houdend met de wind, voorgenomen om naar Lauwersoog te fietsen. Eenmaal onderweg kwam het besef dat ik ook weer naar beneden moest. Vol in te wind, +-50km. Sommige stukken zeker wel windkracht 6 plus nog enkele kleine klimmetjes (dijken). Stevige tocht, maar uiteindelijk erg voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa

Zoek een mooie dag uit en ga op pad. Leg jezelf niks op en doe een klein rondje van een uur ofzo.
Daarna ben je moe maar voldaan en is je hoofd leeg. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd, terwijl ik de instructievideo'tjes op YouTube tot de letter volg. Ik heb SPD-pedalen, dus ik heb een SPD schoenplaatjes gehaald en die onder m'n schoenen gezet. Het inklikken gaat prima *O* uit uitklikken lukt me slechts 1 keer -O- Zodra ik aan de onderkant van de schoen kijk, zie ik dat het schoenplaatje scheef zit, terwijl ik hem er recht op heb gezet.

Moet je zo'n schoenplaatje ontzettend hard aandraaien?

Het lukt me sowieso niet om het metalen plaatje dat er ook bij zit er tussen te houden. De schroefjes zijn absoluut niet lang genoeg daarvoor en redden de schoen niet als ik die er tussen laat

En thanks voor de woorden van moed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat is wel raar, want die metalen plaatjes horen er beslist tussen, zou makkelijk moeten kunnnen?

En ja strak aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Kan je wat foto's delen Misha?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:02
Misha schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:41:
Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd, terwijl ik de instructievideo'tjes op YouTube tot de letter volg. Ik heb SPD-pedalen, dus ik heb een SPD schoenplaatjes gehaald en die onder m'n schoenen gezet. Het inklikken gaat prima *O* uit uitklikken lukt me slechts 1 keer -O- Zodra ik aan de onderkant van de schoen kijk, zie ik dat het schoenplaatje scheef zit, terwijl ik hem er recht op heb gezet.

Moet je zo'n schoenplaatje ontzettend hard aandraaien?

Het lukt me sowieso niet om het metalen plaatje dat er ook bij zit er tussen te houden. De schroefjes zijn absoluut niet lang genoeg daarvoor en redden de schoen niet als ik die er tussen laat

En thanks voor de woorden van moed :D
Weet je zeker dat je de metalen plaatjes er goed in gedaan hebt? Wij hebben meegemaakt dat de fietsenwinkel dit plaatje had omgedraaid waardoor het onmogelijk was om uit te klikken...

Zo moeten ze zitten:
Afbeeldingslocatie: https://static.fietsweb.nl/productimages/Shimano/Shimano-klikpedalen-Clickr-PD-MT50---SPD-Shimano-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Laatst online: 30-05 09:40
Nog bedankt voor de tip! Gelletjes zijn inmiddels binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ze redden het echt van z'n leven lang niet. Wat foto's!

Eerste twee zijn van de schoen, inmiddels met een wat gerafelde onderkant :P

De ingangen zitten aardig diep.

De rest zijn van de SPD cleats met het schroefplaatje eronder. Als ik hem er heel strak tegen aan probeer te zetten, dan leunt hij nog altijd met de andere kant op een uitstekend stukje van de schroefplaat. Ik krijg hem er niet tussen

Fietsen
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/W8JIrLCO9Ouu6ZDDYRbcw2Go/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cvY0EfqBa5YijQ3C4gJykBH0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mcmyVntLismQD5UtANBUErvt/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Gf4E39P4fov2sKzp3e6LGZcd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SDHBdRTr8CslEXtRXt6OscQo/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UxiCQ6HQNhpG2faCjdFD2K8O/thumb.jpg
GertjanO schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:16:
[...]

Weet je zeker dat je de metalen plaatjes er goed in gedaan hebt? Wij hebben meegemaakt dat de fietsenwinkel dit plaatje had omgedraaid waardoor het onmogelijk was om uit te klikken...

Zo moeten ze zitten:
[afbeelding]
Bedoel je het zwarte, metalen plaatje? Die zit op de juiste kant er in in ieder geval zodat de schroefjes er in liggen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Misha op 11-04-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Metalen plaatje niet nodig, gewoon direct op de schoen.

Waarschijnlijk is de veerspanning op t pedaal instelbaar en staat deze veel te hoog afgesteld. Even zoeken naar een inbusje op t pedaal.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:02
Misha schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:32:
Ze redden het echt van z'n leven lang niet. Wat foto's!

Eerste twee zijn van de schoen, inmiddels met een wat gerafelde onderkant :P

De ingangen zitten aardig diep.

De rest zijn van de SPD cleats met het schroefplaatje eronder. Als ik hem er heel strak tegen aan probeer te zetten, dan leunt hij nog altijd met de andere kant op een uitstekend stukje van de schroefplaat. Ik krijg hem er niet tussen

Fietsen
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

[...]

Bedoel je het zwarte, metalen plaatje? Die zit op de juiste kant er in in ieder geval zodat de schroefjes er in liggen :P
Ik zie al wat je fout doet. Die grote metalen plaat (met de 4 schroefgaten), die is bedoeld voor aan de binnenkant van de zool, indien de schoen zelf geen schroefgaten heeft. Maar aangezien jouw schoen al schroefgaten heeft, hoeft deze plaat niet gebruikt te worden.

Haal deze plaat er tussen uit en het past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
GertjanO schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:55:
[...]

Ik zie al wat je fout doet. Die grote metalen plaat, die is bedoel voor aan de binnenkant van de zool, indien de schoen zelf. Maar aangezien jouw schoen al schroefgaten heeft, hoeft deze plaat niet gebruikt te worden.

Haal deze plaat er tussen uit en het past prima.
Ah, zie je nou wel. Zo'n vermoeden had ik al. Zonder past hij idd prima, maar zit ik dus dat ik een gigantische zwaai moet maken om eruit te komen
havana schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:52:
Metalen plaatje niet nodig, gewoon direct op de schoen.

Waarschijnlijk is de veerspanning op t pedaal instelbaar en staat deze veel te hoog afgesteld. Even zoeken naar een inbusje op t pedaal.
Maar dat kan dit dus misschien weer oplossen.

Thanks, mannen!

Ik ga de SPD hard vastschroeven en morgen weer opnieuw proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:31:
[...]

Zondag waaide het hier (Rotterdam) ook nog stevig, maar met het lekkere zonnetje erbij voelde het veel aangenamer dan de temperatuur van 12-13 graden deed vermoeden. Kort-kort gereden, en dat was zeker niet overmoedig. Met armstukken had ik het al te warm gehad. En dan zie je gasten lang-lang met winterhandschoenen -- mijn god, wat moet je dan zweten :)
Ja gistermiddag/avond had ik ook korte broek aan, wel armstukken.
Was idd 13 graden oid op garmin, maar voelde veel warmer aan.

Vanavond lekker kort/kort gereden tot zon onder ging, toen snel knie en armstukken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Na de opmerkingen hier heb ik mijn zoektocht (en budget) maar eens aangepast. Ik zet mijn max budget nu rond de 350 euro. Qua fiets heb ik nog steeds niet echt iets gevonden, elke keer of de verkeerde maat of te duur.

Ik zou jullie graag willen vragen wat jullie van deze fiets vinden: http://www.marktplaats.nl...rbon-racefiets-62-cm.html

Hij lijkt de juiste maat etc, en verder vind ik hem er wel netjes uitzien. Wel is het grootste voorblad voor mij gevoel al redelijk ver versleten, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier ook een absolute beginner, zaterdag klikpedaaltjes gehaald en zowel zaterdag (45km) en zondag (50km) mee gereden. Ging eigenlijk prima. Zelfs met de langzame snelheden tijdens de 'start2bike' oefeningen (slalom enzo) kreeg ik ze snel genoeg uitgeklikt.

Ik heb voor mezelf wel een harde mentale omschakeling gezet, gewoon beginnen en het koppie erbij houden totdat het een echt automatisme is. In de regel weet ik meestal wel wanneer ik ga stoppen of moet stoppen of stil ga staan, dus klik ik dan ook uit. Bij een noodstop zal ik waarschijnlijk wel ingeklikt blijven, maar ik ga liever met 1km/u ingeklikt omver dan met 30km/u tegen iets of iemand anders aan ;)

fwiw ik ben voor het shimano spd-sl systeem gegaan met gele plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
mark-k schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:15:
Na de opmerkingen hier heb ik mijn zoektocht (en budget) maar eens aangepast. Ik zet mijn max budget nu rond de 350 euro. Qua fiets heb ik nog steeds niet echt iets gevonden, elke keer of de verkeerde maat of te duur.

Ik zou jullie graag willen vragen wat jullie van deze fiets vinden: http://www.marktplaats.nl...rbon-racefiets-62-cm.html

Hij lijkt de juiste maat etc, en verder vind ik hem er wel netjes uitzien. Wel is het grootste voorblad voor mij gevoel al redelijk ver versleten, klopt dit?
Daar mag wel een keer een nieuwe op, maar goed dat is tientjeswerk. Enige is wel dat er een crankbout mist zo te zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Oei ja inderdaad, nu je het zegt zie ik dat ook. Maar laag inzetten vanwege slijtage en missende delen dus? Als iemand al gewoon doorgaat zonder zo'n boutje vraag ik me af of de rest wel goed onderhouden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Zijn er toevallig mensen die vaak in de buurt van Rotterdam rondjes fietsen? Ik zoek nog naar wat mooie rondjes.
Ik fiets nu vaak richting Delft, Hoek van Holland of de Hoekse Waard. Af en toe richting Gouda. Blijven weinig kanten over eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
rockhopper schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:23:
[...]

Hier ook een absolute beginner, zaterdag klikpedaaltjes gehaald en zowel zaterdag (45km) en zondag (50km) mee gereden. Ging eigenlijk prima. Zelfs met de langzame snelheden tijdens de 'start2bike' oefeningen (slalom enzo) kreeg ik ze snel genoeg uitgeklikt.

Ik heb voor mezelf wel een harde mentale omschakeling gezet, gewoon beginnen en het koppie erbij houden totdat het een echt automatisme is. In de regel weet ik meestal wel wanneer ik ga stoppen of moet stoppen of stil ga staan, dus klik ik dan ook uit. Bij een noodstop zal ik waarschijnlijk wel ingeklikt blijven, maar ik ga liever met 1km/u ingeklikt omver dan met 30km/u tegen iets of iemand anders aan ;)

Precies dit.
In het begin goed het koppie erbij houden met je aanloop naar stoplichten / onoverzichtelijke kruispunten en goed nadenken wat je moet doen.
Ik ben trouwens eers een keer 5 minuten op de fiets gaan zitten. de fiets tussen de deurposten gezet, me vast gepakt en toen gewoon een aantal keren achter elkaar de beweging erin krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
rockhopper schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:23:
[...]

Ach, ben in het begin ook twee keer omgevallen omdat ik vergat uit te klikken. 1 keer bij een auto die door rood kwam en 1 keer toen ik gelijk weer stopte nadat ik wegreed en het gewoon domweg vergat. Je ego lijdt meer dan je fiets of jijzelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:15
Gnosis schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:16:
Zijn er toevallig mensen die vaak in de buurt van Rotterdam rondjes fietsen? Ik zoek nog naar wat mooie rondjes.
Ik fiets nu vaak richting Delft, Hoek van Holland of de Hoekse Waard. Af en toe richting Gouda. Blijven weinig kanten over eigenlijk.
Je hebt zo'n beetje alle windrichtingen gehad, dan blijft er weinig over :+. Fiets je wel eens door de Krimpenerwaard, daar kan je ook prima fietsen! Bijvoorbeeld: https://www.strava.com/activities/289060410

Een rondje rotte is ook fijn fietsen, daar rijd ik vaak savonds een rondje, is ongeveer een ronde van 40km vanuit het centrum van Rotterdam.

[ Voor 11% gewijzigd door Roberttt op 12-04-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 08:23

Crazy D

I think we should take a look.

Oh ja, uitklikken... Dat moet even een gewoonte worden. En vooral ook aan wennen dat als je aan 1 kant uitklikt, je ook die kant "opvalt" als je stilstaat... en dus niet de andere kant op }:O Nou ja dat doe je (ik...) maar een paar keer en dan leer je het wel.
DDX schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:47:
Ja gistermiddag/avond had ik ook korte broek aan, wel armstukken.
Was idd 13 graden oid op garmin, maar voelde veel warmer aan.

Vanavond lekker kort/kort gereden tot zon onder ging, toen snel knie en armstukken aan.
Koelde gister idd hard af! Na t werk ook nog ff stukje gereden, was heerlijk tot de zon echt een beetje achter de wolken wegzakte. Toen koelde de gevoelstemperatuur echt heel rap.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

mark-k schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:15:

Ok, ik heb contact gehad met de verkoper, en die zegt dat de tandwielen nog prima zijn (is natuurlijk ook makkelijk gezegd, maar goed, moet dan toch eerst echt kijken voor er iets over te zeggen is).
Ik zou de fiets kunnen overnemen voor 350 euro, as is, dus dan moest ik zelf nog een nieuw boutje regelen. Is dit een kwestie van echt gewoon alleen een boutje of horen daar nog andere dingen bij (zoals een speciaal moertje ofzo)?
En kan het kwaad om zonder dat boutje even rustig te testen of ik op de fiets pas? Ik ga dan uiteraard niet veel kracht op de pedalen zetten of grote stukken testrijden, maar gewoon even checken of de rest wel allemaal soepel loopt.
Pagina: 1 ... 53 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic