Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.814 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:03
Gewoon met binnenbandje neem ik aan? Hoe fietst 5,5 bar? Nog steeds zeker of al zoekerig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:06

Pelle

🚴‍♂️

Ja, clinchers inderdaad. Ik zal het vanavond eens proberen op gewoon asfalt en op klinkertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:50
CR1691 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:57:
Wat is jullie mening ten aanzien van gekleurde banden? Ik heb nu twee Rubino banden van Vittoria onder mijn fiets zitten met groene lijnen erop. Ik merk toch wel dat ik het eigenlijk vind afleiden en ergens voelt het een beetje als een kermisattractie :P . Denk dat ik er de volgende keer toch maar weer 'saaie' zwarte onder zet.
Ligt aan de rest van de fiets .....

als je verder een rood frame hebt, roze stuurlint, blauwe velgen en wit zadel, vind ik t wel kunnen :+

Iets serieuzer : Als er ook (zelfde) groen-accent in fiets of je kleding zit kan het prima, of als fiets helemaal zwart is ook. Belangrijkste is uiteraard wat je er zelf van vindt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:47
Pelle schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:27:
Ja, clinchers inderdaad. Ik zal het vanavond eens proberen op gewoon asfalt en op klinkertjes :)
Ik zou inderdaad 5.5 proberen, maar let goed op dat je niet doorstoot op de klinkers. Heb zelf twee weken terug grotendeels zelfde parcours gereden met 27 mm bandjes en 5.2 voor en 5.7 achter, dat ging goed.
Weeg zelf iets van 73 kg.

Veel plezier iig zaterdag en hopelijk moet je niet teveel wachten op de hellingen. Ga je voor de volledige afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Nee, ik sla de eerste 90 vlakke kilometers over. Ik denk dat ik me met de overgebleven 130km ook wel ga vermaken. Zie alleen niet echt uit naar de kasseien moet ik zeggen, maar achteraf zal het allemaal wel meevallen vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Dat zijn op zich ookal genoeg kilometers :)

Wanneer je bezig bent vraag je je af waar je aan begonnen bent, maar achteraf onthoud je alleen de positieve zaken ;) . Maar het meeste in vlaanderen valt wel mee, vooral de kasseien op de hellingen gaat goed, daar ga je niet zo hard. Behalve de kwaremont, die ligt vlak na het steilste stuk wel erg slecht op het moment. Daar zak je met een 27 mm nog tussen de stenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
:D

Achteraanzicht: https://twitter.com/maart...15437981285220354/photo/1

Renner rechts heeft onderweg zijn hoofd verloren trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door BreadFan op 31-03-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
@Jelle,
Zelf 75 KG (zelfde wielen). 5.5/6 bar ik denk ik prima. RvV is niet alleen maar kasseinen.

Overigens moet je niet zo vertrouwen op wat er op de band staat. Ik heb Conti 4000s II 25mm maar die komen uit op 27,5 met een schuifmaat (bij 7 bar).
Wat is jullie mening ten aanzien van gekleurde banden? Ik heb nu twee Rubino banden van Vittoria onder mijn fiets zitten met groene lijnen erop. Ik merk toch wel dat ik het eigenlijk vind afleiden en ergens voelt het een beetje als een kermisattractie :P . Denk dat ik er de volgende keer toch maar weer 'saaie' zwarte onder zet.
Persoonlijk vind ik het erg lelijk. Had ook schwalbe buitenbanden op mijn Focus zitten met rode highlights maar die heb ik snel vervangen, naast dat ik er vaak lek mee reed en het 23mm was.

Zwart vind ik mooier of je moet gumwalls nemen...dat is ook erg mooi.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Zwart of gumwalls vind ik het mooist, maar niet iedere fiets is dan weer mooi met gumwalls, kan ook te druk worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb de RvV twee keer gedaan, toen op 23mm bandjes. Die had ik op 6,5 bar achter en 6 voor ofzo, niet al te zacht. Ik weeg zo'n 75kg. Zachter dan 6 bar zou ik eng vinden ivm stootlekken en controle in afdalingen enzo.
Van wat ik me kan herinneren gingen die kasseien op het eind met name pijn doen in mijn polsen, dat voelde ik een dag later nog wel. Extra dik stuurlint of veel padding in de handschoenen kan ook wel helpen misschien. En proberen het stuur zo los en soepel mogelijk vast te houden bovenop, dat is alleen lastig met veel slingerende pipo's om je heen, waarvoor je moet remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 11:55
Ik ga voor 25mm met 6,5 - 7,0 (voor-achter). 84kg rijdersgewicht, lekker stampen op de kasseitjes. Gevoelige handen herken ik van twee jaar geleden (RvV en PR)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:33

ALH

TheLemon schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:38:
Ik heb de RvV twee keer gedaan, toen op 23mm bandjes. Die had ik op 6,5 bar achter en 6 voor ofzo, niet al te zacht. Ik weeg zo'n 75kg. Zachter dan 6 bar zou ik eng vinden ivm stootlekken en controle in afdalingen enzo.
Van wat ik me kan herinneren gingen die kasseien op het eind met name pijn doen in mijn polsen, dat voelde ik een dag later nog wel. Extra dik stuurlint of veel padding in de handschoenen kan ook wel helpen misschien. En proberen het stuur zo los en soepel mogelijk vast te houden bovenop, dat is alleen lastig met veel slingerende pipo's om je heen, waarvoor je moet remmen.
Bedankt voor de tip! Ik ga hem zaterdag ook rijden met 23mm bandjes en weeg zelf 64kg.
Al te zacht lijkt me ook niet fijn, de eerste 150 km zal toch vlak koersen worden denk ik?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Het probleem met fietsen in belgië is dat de kasseiwegen meestal nog comfortabeler zijn dan de rest van de wegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:23

Crazy D

I think we should take a look.

roda_djavulen schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:26:
Het probleem met fietsen in belgië is dat de kasseiwegen meestal nog comfortabeler zijn dan de rest van de wegen :+
:D :D

Ik zou gewoon 7,5 bar rijden, sportschoenen mee en de kasseien gewoon lopen.... :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
Heb er toch weer op geklikt, kreeg de kortingscode zojuist binnen. Betaal dus alleen de verzendkosten van 5 euro voor 12 gelletjes. Prima deal zeg ik, aangezien ze ook prima te eten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:26
Ik rijd zondag de Volta Classic, uiteraard de lange afstand. Nog meer forumleden aanwezig?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
Hier zaterdag Veluwe Heuveltocht 175km, dus zondag rust.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:28
Zondag Holterberg toer, wel de korte versie (80km geloof ik). Gisteren voor het eerst sinds een tijdje weer de holterberg gedaan, redelijk pittig maar viel niet tegen.

Verder binnenkort maar eens groot onderhoud plegen aan m'n fiets, op achterwiel (Fulcrum racing 5) begint speling op de lagers te komen en de trapas/lagers is volgens mij niet super meer, kraakt nogal. Daarnaast moeten er een keer nieuwe remblokjes op en derriewieltjes (zijn nog de originele) en als we toch bezig zijn de ketting.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Crazy D schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:04:
[...]

:D :D

Ik zou gewoon 7,5 bar rijden, sportschoenen mee en de kasseien gewoon lopen.... :+
:) En fiets op de schouder als een veldrijder. Volgende week is het echte afzien, parijs roubaix, die ga ik fietsen op mijn cyclocrosser met 32 mm bandjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04
havana schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:04:
Ik rijd zondag de Volta Classic, uiteraard de lange afstand. Nog meer forumleden aanwezig?
Ik ga met een groepje mee en rij de korte afstand (85km), kijken of mijn polder benen kunnen wennen aan een stijgingspercentage.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zondag ga ik voor Ronde van Steenbergen (crit).

Volta ziet er ook wel netjes uit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

... ik ben mijn Garmin 810 kwijtgeraakt.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 19:57
Heb je gelijk wat om je uitbetaalde vakantiedagen aan uit te geven ;-)

Maar shit zeg. What happened?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MrAngry schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:04:
Heb je gelijk wat om je uitbetaalde vakantiedagen aan uit te geven ;-)

Maar shit zeg. What happened?
;( Ik vrees dat ik dat moet doen. Kwijtgeraakt met verhuizing denk ik. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Ligt aan de fiets. Mijn vaders oude Bianci heeft ook Vittoria's eronder met groene zijkanten en daar vind ik het wel oldskool stoer staan :)

Ik ben overigens aardig klaar met de standaard wielen van m'n Giant :(
Van de week de fiets eens goed schoongemaakt, ketting eraf, andere cassette, ect. Stel ik net de achter derailleur ietsjes bij zie ik dat verdorie er wéér een slag in het achterwiel zit, wéér losse spaken.

Fiets is afgelopen oktober 2 jaar geworden en nu de 4e keer dat dit is. Ben zeker geen kilometer vreter en rij ook echt niet hardhandig ofzo, eerder voorzichtig. Ben ook geen kolos met mijn 83kg.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:04:
Ik rij ook de volta classic, 85km en heb er veel zin in samen met mijn nieuwe Italian Stallion: Wilier Triestina

wordt een perfect weertje in Z Limburg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

GEVONDEN!

Maar hij ligt wel bij m'n ouders in Zuidlaren....
M'n pa beweerde gister bij hoog en bij laag en na een kleine zoektocht dat hij echt niet bij hun lag. Totdat hij vanmorgen ineens twee Garmins had :z

[ Voor 55% gewijzigd door Tjebakka op 02-04-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Gelukkig dat je hem terug hebt!

Is het mogelijk om het 39 binnenblad van een ultegra 6700 dubbel te (laten) vervangen voor een kleiner binnen blad voor een klimvakantie? Of is 39 het kleinste wat op zo een dubbel kan? Als ik er tijdelijk een 36 van zou kunnen maken, zou dat fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Super vaag vannochtend. Heb van de week m'n 11-28 105 cassette vervangen voor een gekregen 11-25 Ultegra, beide 10 speed. Alleen de 105 past as-is op mijn body en de Ultegra heeft een spacer nodig :?

Reed het tuinpadje af en hoorde een gek geluid, zag ik dus dat de cassette lossig zat, dus ik als een gek terug naar binnen want m'n groepje stond al te wachten. Wil ik de cassette losmaken breekt de ketting van m'n kettingzweep :? Echt en ideale ochtend dus :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:33

Steef123

Luchtfotograafje

Ik zoek onderhoudsadvies :) Ik heb mijn fiets ongeveer 2.5 jaar geleden tweedehands gekocht (in zeer goede staat). Intussen heb ik ongeveer 3500-4000km gefietst; op een enkele uitzondering na altijd met droog weer. Klein onderhoud doe ik zelf: ketting (grondig) gereinigd, zo nu en dan derailleurwieltjes eraf gehaald en gereinigd; velgen, remblokken, frame schoongehouden. Een enkele keer heb ik het balhoofd afgesteld; ketting & cassette eenmaal vervangen.

Ik heb een onderbuikgevoel dat het tijd wordt om 'groot' onderhoud te laten uitvoeren door een fietszaak, maar is het echt nodig? Er is (voor zover ik kan zien) niets mis, alles loopt prima. Volgens mij doen de meeste van jullie (vrijwel) al het onderhoud zelf. Hoe vaak moeten lagers en naven e.d. geinspecteerd/vervangen worden?
En hebben jullie eventueel tips voor goede fietszaken in (omgeving) Amsterdam? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Steef123 op 02-04-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:05
sapphire schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:26:
Super vaag vannochtend. Heb van de week m'n 11-28 105 cassette vervangen voor een gekregen 11-25 Ultegra, beide 10 speed. Alleen de 105 past as-is op mijn body en de Ultegra heeft een spacer nodig :?

Reed het tuinpadje af en hoorde een gek geluid, zag ik dus dat de cassette lossig zat, dus ik als een gek terug naar binnen want m'n groepje stond al te wachten. Wil ik de cassette losmaken breekt de ketting van m'n kettingzweep :? Echt en ideale ochtend dus :(
Ach, is al beter dan mijn ochtend. Ik ben bij m'n tweede clubrit ever al na 35 (van de 100) kilometer uitgevallen omdat ik zo vertyfte benauwd was door de hooikoorts, dat m'n hartslag bij de minste of geringste inspanning al richting de max ging. ;w

Edit:

Het is echt zo'n dag hoor... ;(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4pDnbKv.jpg?1

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 02-04-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whow, hoe is dat zo gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Werkelijk geen idee, ik ben er niet mee gevallen of iets anders geks.

Heb de fiets tweedehands gekocht, en gezien het feit dat de scheur precies onder een sticker zat (zoals aan de andere kant er ook een zit), heb ik op dit moment nogal het vermoeden dat het misschien al eens beschadigd is daar en 'weggewerkt'. Maar dat zal altijd wel speculatie blijven...

Kwam erachter toen ik op zoek ging naar een kraakje en die sticker even wegtrok omdat er een hoekje van loszat.

Heb maar gelijk wat offertes aangevraagd voor reparatie, kijken wat die erover kunnen zeggen. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoewe op 02-04-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmorgen wezen fietsen in Uelsen, Duitsland (Coeverse Heuvelentocht). Was weer genieten, mooie omgeving en erg rustig moet ik zeggen. Lekkere wat heuveltjes mee gepakt, was goed voor 90km. 8)

Voel mn benen nu wel. _/-\o_

Strava uitdraai

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Hier vandaag de Veluwse heuveltocht gereden, 175km (Strava). Prima weer om te fietsen, maar mocht wat zonniger. Tocht was mooi, prima wegwijzering, bevoorrading was karig (maar je kan ook weinig verwachten voor E5), dus prima tocht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Steef123 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:34:
Ik heb een onderbuikgevoel dat het tijd wordt om 'groot' onderhoud te laten uitvoeren door een fietszaak, maar is het echt nodig? Er is (voor zover ik kan zien) niets mis, alles loopt prima. Volgens mij doen de meeste van jullie (vrijwel) al het onderhoud zelf. Hoe vaak moeten lagers en naven e.d. geinspecteerd/vervangen worden?
En hebben jullie eventueel tips voor goede fietszaken in (omgeving) Amsterdam? :)
Als het prima loopt zou ik niks doen.Sowieso niet na 4k KM, dat is een afstand waar je net moet gaan denken om het vervangen van je bandjes of de ketting oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bah het was best koud vandaag, niet zoals de verwachting was.. Klein stukje gereden (2*15km) en voor mijn gevoel beide met wind tegen.

Ook ik merk dat ik in deze tijd sneller buiten adem ben vanwege hooikoorts. Dat mag van mij morgen afgelopen zijn..

De temperatuur mag van mij ook wat hoger, want vandaag was de 13-15 graden aan de koude kant met kort-kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ja zonnetje had veel moeite om door de wolken te komen.
Uiteindelijk vanmiddag kniestukken nog wel uitgedaan, want met beetje doorrrijden in Limburg (16 graden op garmin gezien) was het wel even lekker.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMUilwijk
Ronde van Vlaanderen gereden (235 variant) en daarna "uitgefietst" door terug te rijden naar Brugge (60km).

Goed georganiseerd, maar wel (te) druk. Paterberg een valpartij voor mij, dus lopen en Koppenberg een politieauto op parcours die niet omhoog kwam, ook lopen helaas.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:55:
Ronde van Vlaanderen gereden (235 variant) en daarna "uitgefietst" door terug te rijden naar Brugge (60km).

Goed georganiseerd, maar wel (te) druk. Paterberg een valpartij voor mij, dus lopen en Koppenberg een politieauto op parcours die niet omhoog kwam, ook lopen helaas.
300km _O_

Wij hebben de 130 gereden. Mijn eerste echte ervaring met kasseien. Dat zullen nooit mijn vrienden worden, maar gelukkig had ik goede benen. Op de meeste kasseienstroken en klimmetjes kon ik vrijwel iedereen voorbij knallen.

Heel erg jammer dat de Koppenberg vol stond met kansloze selfie nemende zondagsrijders. Bij iedere helling staat zo'n bordje wat iedereen zou moeten begrijpen (links een haas, rechts een schildpad), maar 95% van de mensen trekt zich daar niks van aan :/
Er was zelfs de mogelijkheid om de Koppenberg over te slaan, maar toch kiezen mensen er dan voor om er toch op te gaan, en dan met 6 rijen dik naast elkaar te gaan lopen. Jammer, want ik had het idee dat ik daar best goed omhoog had kunnen komen.

500 meter voor de Oude Kwaremont kwamen we ook weer stil te staan; ik schat dat er een kleine 2000 man een kwartier heeft moeten wachten. En al vrij snel kwam het nieuws door waarom dat was:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160402_02215912
Wielertoerist overleden bij beklimming Oude Kwaremont
Zaterdagmiddag is er een wielertoerist in elkaar gezakt bij het beklimmen van de Oude Kwaremont tijdens de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen. De man werd ter plekke nog gereanimeerd, maar tevergeefs. De Oude Kwaremont is voorlopig afgesloten.
;(

Er was vrij snel een omleiding ingesteld, maar als 2000 man tegelijk de Oude Kwaremont over wil, dan schiet dat natuurlijk voor geen meter op. En dat kwam dus ook op de Paterberg niet meer goed. Tot 100m van de top heb ik nog stapvoets kunnen slalommen, maar toen er voor me ook een glijpartij was, moest ik daar ook afstappen.

Gezien de omstandigheden helemaal niet vreemd dat het zo gelopen is, maar het was wel een beetje een anticlimax dat ik op de 3 beklimmingen waar ik het meest naar uitkeek nauwelijks heb kunnen fietsen. Maar goed, verder was alles top georganiseerd in een mooie omgeving. Aanrader d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

-dubbelpost-

[ Voor 99% gewijzigd door Pelle op 02-04-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Sjoewe schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:51:
[...]

Het is echt zo'n dag hoor... ;(
Fucking hell, wat kut. Mooi frame ook. Dit ziet er uit alsof het al enige tijd speelt. Al jaren zegmaar. Zeker als er stickers overheen zaten kan je nog best een poging wagen bij de vorige eigenaar. Je weet vast waar zijn huis woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Pelle schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:21:
[...]

300km _O_

Wij hebben de 130 gereden. Mijn eerste echte ervaring met kasseien. Dat zullen nooit mijn vrienden worden, maar gelukkig had ik goede benen. Op de meeste kasseienstroken en klimmetjes kon ik vrijwel iedereen voorbij knallen.
What, Pelle in mijn achtertuin ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@Pelle, je zou volgend jaar Dwars door Vlaanderen moeten doen als ik zo het verhaal lees. RvV wil ik ook nog wel eens doen maar die drukte...damn. Vast wel gezellig denk ik dan.

Andere optie is om de route na te rijden...een week erna oid ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

whoami schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 23:11:
[...]
What, Pelle in mijn achtertuin ?
Heb nog gekeken of ik je zag, maar ik wist niet precies waar ;)

@Graham: voorlopig ben ik wel ff klaar met die kasseien. Als het aan mij zou liggen dan mogen ze al die kasseienstroken volstorten met asfalt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Pelle op 03-04-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
haha...ik vond het juist wel vet en dat was met 7 bar....veel te veel ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 29-09 16:12

bonzz.netninja

Niente baffi

En waar is nou die ' extreem lekker weer met zon' ?? * bonzz.netninja kijkt naar buiten :(

Maar goed, wel betere temperatuur, nu is de vraag. Lange box of korte box :|

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:48
bonzz.netninja schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:21:
En waar is nou die ' extreem lekker weer met zon' ?? * bonzz.netninja kijkt naar buiten :(

idd kom net uit m'n nest gerold en het valt me vies tegen.
Ik heb mijn hele fiets verbouwd met allemaal nieuwe onderdelen en nu zie ik dit op de dag dat ik hem zou gaan testen.
Het is licht buiten maar daar is ook alles mee gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

computerjunky schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:26:
[...]

Ik heb mijn hele fiets verbouwd met allemaal nieuwe onderdelen en nu zie ik dit op de dag dat ik hem zou gaan testen.
Wel lekker warm, ben net ff buiten gaan staan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:39
Gisteren, op de Rocacorba

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t4YWO06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:33

ALH

Pelle schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:21:
[...]

300km _O_

Heel erg jammer dat de Koppenberg vol stond met kansloze selfie nemende zondagsrijders. Bij iedere helling staat zo'n bordje wat iedereen zou moeten begrijpen (links een haas, rechts een schildpad), maar 95% van de mensen trekt zich daar niks van aan :/
Er was zelfs de mogelijkheid om de Koppenberg over te slaan, maar toch kiezen mensen er dan voor om er toch op te gaan, en dan met 6 rijen dik naast elkaar te gaan lopen. Jammer, want ik had het idee dat ik daar best goed omhoog had kunnen komen.

500 meter voor de Oude Kwaremont kwamen we ook weer stil te staan; ik schat dat er een kleine 2000 man een kwartier heeft moeten wachten. En al vrij snel kwam het nieuws door waarom dat was:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160402_02215912

[...]

;(

Er was vrij snel een omleiding ingesteld, maar als 2000 man tegelijk de Oude Kwaremont over wil, dan schiet dat natuurlijk voor geen meter op. En dat kwam dus ook op de Paterberg niet meer goed. Tot 100m van de top heb ik nog stapvoets kunnen slalommen, maar toen er voor me ook een glijpartij was, moest ik daar ook afstappen.

Gezien de omstandigheden helemaal niet vreemd dat het zo gelopen is, maar het was wel een beetje een anticlimax dat ik op de 3 beklimmingen waar ik het meest naar uitkeek nauwelijks heb kunnen fietsen. Maar goed, verder was alles top georganiseerd in een mooie omgeving. Aanrader d:)b
Gisteren de 227km gereden, we hadden wat pech in ons groepje (lek, gebroken ketting)
Hierdoor anderhalf uur vertraging, maar heerlijk rustig op de beklimmingen ! Enkel de koppenberg een voetje aan de grond gezet en de rest kunnen fietsen. De kwaremont was weer vrijgegeven na dat noodlottige geval.

Al met al een gave tocht! Best zwaar maar toch wel lekker door kunnen rijden..

https://www.strava.com/activities/533757436

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
bonzz.netninja schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:21:

20 graden...ti's behoorlijk warm nu buiten. Vanochtend even met armwarmers gereden maar die kon na 20 minuten echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Net anderhalf uur in korte broek en alleen shirt gereden en dat was erg goed te doen.

Ik ben alleen iets te hard van stapel gelopen wat ik aan het einde moest bekopen met pap in de benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

computerjunky schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:26:
[...]

Niks aan de hand...het werd toch nog prachtig weer voor 103 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ben blij dat ik niet vanochtend op pad ben gegaan. Om 15:00 vertrokken en het weer was prachtig. 60km heerlijke kilometers in kort-kort gereden.

Het ging voor het eerst in tijden weer lekker. Sinds december ben ik na ongeveer 40km (met 30-32 per uur) helemaal kapot, terwijl ik vorig jaar rondjes van 80km met 33 gemiddeld fietste. Nu ging het eindelijk weer eens wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:48
bonzz.netninja schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:40:
[...]

Wel lekker warm, ben net ff buiten gaan staan.
Nog even een ritje gemaakt vandaag zonnetje brak toch nog af en toe door.
Gemiddelde temp volgens garmin 21 graden.

Het minder leuke nieuws is dat ik na 54 km met m'n wiel in een gleuf kwam en de rest naar huis kon lopen en m'n wiel naar de **** is.

Hele fiets vrijdag opnieuw opgebouwd en weernetjes gemaakt met alleen de wielen niet vervangen en die voelde zich denk ik achter gesteld.

Ach ja eens moet de eerste keer zijn.

Gelukkig moesten alleen het wiel en het hekwerk het bezuren en heb ik zelf niets dan wat beurse plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zal wel de Brabantse broek zijn ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur-M. schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:07:
Ben blij dat ik niet vanochtend op pad ben gegaan. Om 15:00 vertrokken en het weer was prachtig. 60km heerlijke kilometers in kort-kort gereden.

Het ging voor het eerst in tijden weer lekker. Sinds december ben ik na ongeveer 40km (met 30-32 per uur) helemaal kapot, terwijl ik vorig jaar rondjes van 80km met 33 gemiddeld fietste. Nu ging het eindelijk weer eens wat beter.
Dan heb je wel veel conditie en kracht verloren. van 33 gemiddeld naar 30-32 en kapot.
Weinig gefietst ? solo 33 fietsen over 80km is redelijk door trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 00:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mooi van het weer genoten vandaag. Derde rondje dit jaar. (Ja ja, mooiweer fietser :P ). Gemiddeld rond de 28km/h gereden, viel me zeker niet tegen.

Had wel mn lange broek aan want 't zag er niet zo zonnig uit, zelfde voor armstukken, maar die zijn afgegaan nar 10 minuten. :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:45:
[...]

Dan heb je wel veel conditie en kracht verloren. van 33 gemiddeld naar 30-32 en kapot.
Weinig gefietst ? solo 33 fietsen over 80km is redelijk door trappen.
Niet zo zeer minder gefietst, maar wel veel korte rondjes van ongeveer 30-40km.

Hoe krijg ik mijn conditie zo snel mogelijk (binnen een maand) weer op peil?
Vorig jaar zelfs nog wat tijdritjes gewonnen en altijd iedereen van de schaatsvereniging eruit gefietst (mijn leeftijdscategorie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Gister rondje van 80 gedaan maar vond dat toch echt ff te fris, viel bar tegen. Vanmiddag was het wel lekker maar toen had ik wat minder tijd, nog even 60 eruit geperst. We met beenstukken gereden maar wel met blote armpjes. Witte handjes beginnen alweer zichtbaar te worden :)

Denk dat ik conditiegewijs wel goed zit voor de Amstel Gold maar maar met tot nu toe 1 rit boven de 100 zou het weleens een lange dag kunnen gaan worden... Nou ja nog 1 weekend training :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:19
Vrijdag rondje gedaan van 82km (lang/lang) en zaterdag rondje van 66km (kort/kort). Ondanks langdurige griepverschijnselen waardoor ik meer dan een maand niet gefietst heb, merk ik dat het weer de goede kant op gaat qua snelheid. Zaterdag was het wat mij betreft prima weer voor kort/kort, maar ik geloof dat ik wel één van de weinige was die daar zo over dacht. Ik kwam bijna alleen maar lang/lang combinaties tegen. Wel lekker om weer kort/kort te fietsen. Ik ben die lange broeken en jassen nu wel weer zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

rockhopper schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:19:
[...]

Zal wel de Brabantse broek zijn ;)
Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
Gisteren Volta Limburg Classic (85km) gereden + Cauberg, op 108km uitgekomen, mijn hoogste heuvels / bergen rit in de tijd dat ik op de fiets zit. Het ging me redelijk af, geeft me hoop voor de AGR en later de Trois Ballon (105 km).

Wel hardop vloeken op het stukje van 15% op de Les Waides.

Begonnen in lang + lang, daarna kort + kort, daarna in lang + kort. Het was toch koud elke keer wachten om te hergroeperen. Pas in de middag brak de zon goed door.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ook ik heb de Volta Classic gereden, en wel de 150 km versie. Kwam uit op 165 km inclusief fietsen vanuit Maastricht naar de start en terug.

Het was enorm druk en dat was natuurlijk te verwachten. Helaas had de organisatie hier niet voldoende rekening mee gehouden wat resulteerde in lange rijen bij de (verder prima) verzorging. Gestart in lang-kort en na de middag heb ik de armstukken zo af en toe omlaag geschoven. Prima weertje.

Les Waides was voor mij nieuw, maar ik had gelukkig 2 locals bij me die me goed hadden gewaarschuwd. Dat was ook meteen de enige plek waar ik 34x28 heb gereden, verder bleef de 28 netjes schoon.

Al bij al een fijn dagje. Liep ook best goed moet ik zeggen!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Mooie rit! De Eyserbosweg en Keutenberg over twee weken zijn nog wel ietsje steiler dan Les Waides hoor. Wel minder lang, dat scheelt dan weer. (Was @joint_me, maar Havana piepte ertussen ;) )

Ik zit hier ondertussen stevig te balen van een niet werkende fiets terwijl het heerlijk weer was. Iets met de interne kabelgeleiding die geblokkeerd is vanbinnen. Krijg er met geen mogelijkheid de binnenkabel doorheen. Vandaag maar eens kijken of ik een slimme Focus-dealer te pakken krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door TheLemon op 04-04-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 14:36
TheLemon schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:44:
Mooie rit! De Eyserbosweg en Keutenberg over twee weken zijn nog wel ietsje steiler dan Les Waides hoor. Wel minder lang, dat scheelt dan weer. (Was @joint_me, maar Havana piepte ertussen ;) )

Ik zit hier ondertussen stevig te balen van een niet werkende fiets terwijl het heerlijk weer was. Iets met de interne kabelgeleiding die geblokkeerd is vanbinnen. Krijg er met geen mogelijkheid de binnenkabel doorheen. Vandaag maar eens kijken of ik een slimme Focus-dealer te pakken krijg.
Heb afgelopen weekend(lees zaterdag) voor het eerste de keutenberg gedaan in mijn 2e ritje ever door de limburgse heuvels.

Damn wat viel dat effe zwaar tegen. Maargoed, netjes boven gekomen zonder voetje aan de grond. Helaas werkte mijn strava niet mee, eens kijken of ik mijn MIO data naar de strava kan krijgen vanmiddag haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
Blik1984 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:13:
Tipje voor als je zelf eens wat wilt maken, deze zijn erg lekker (en verantwoord aangezien het van Team Sky komt):

http://pages.rapha.cc/nl/...ky-nl/rice-cakes-a-recipe

En budget-wise ook verantwoord, denk dat je voor onder de 5 euro klaar bent. Weet alleen niet of je het in kunt vriezen voor later. Want je zit wel met een dikke kilo aan rijstrepen :D
Gemaakt voor de Veluwe Heuveltocht afgelopen zaterdag en ik ben er wel over te spreken. Je moet alleen iets ruimer zijn met smaakmakers als je echt een smaakje wilt en het recept is voor een bult repen waar je inderdaad een ploeg mee kan voeden (15 tot 18 repen). Je zou dus kunnen overwegen het gehele recept te halveren. Ik heb de repen per stuk in aluminiumfolie verpakt. Prima. En in tegenstelling tot de repen van havermout en noten is dit aanzienlijk minder kauwen, wat tijdens het fietsen mijn voorkeur heeft.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gisteren de Holterbergtoer gedaan van 85km (route 80km). Kan het nu wel merken :P beetje spierpijn overal. 465hm gemaakt, 2x holterberg, luttenberg, lemelerberg en hellendoornseberg "beklommen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:19
Gisteren 37,5 prachtkms in de zon op mijn handbike gereden. Vertrokken zonder plan, uiteindelijk vanuit Vleuten via Utrecht ri Nieuwegein en IJsselstein, de Hollandse IJssel gevolgd tot Achthoven en terug naar De Meern. Viel me niet tegen! Volgende week denk ik mijn eerste 50+ op de handbike.

En omdat ik met mijn bakkes vol in de zon zit nog een mooi kleurtje gekregen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ben al een tijdje bezig met fietsen op een racefiets. Heb nog geen klikpedalen en klikschoenen. Laatst eens mee geprobeerd bij een maat en je gaat er een stukje harder door. Dus wil ze ook kopen.

Ik heb pedalen, klikplaatjes en schoenen nodig.
Wel wezen kijken in een fietsenwinkel, maar €75 voor een paar pedalen en klikkers lijkt me wat veel. Net als schoenen, €150 :?

Wie kan me hierin adviseren? Ben nog beginnend dus wil geen hele stugge klikkers wanneer je los wil koppelen.
Qua schoenen heb ik geen idee, bomen, bos, teveel keuze...
Klittenband is aardig, veters ben ik gewend, zo een staaldraad sluiting prettig (maar duur?).

Zoek al met al een leuke instapset voor een normaal bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het kan wel goedkoper: Shimano SPD-SL PD-R540 met een instelbare weerstand voor het uitklikken. Plus een paar schoenen in de sale voor 50-60 euro en je kan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Hmmm, toch raar. Datum en tijd op de Garmin stonden verkeerd (2 januari 2016, 3 uur 's nachts). Datum nu aangepast in GPX file maar nu is er 29:47:06 verstreken over een stuk van 50,2km :D

Het is hier veeeeel mooier dan omgeving Groningen :) https://www.strava.com/activities/535820088/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

TheLemon schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:44:

Je zou ook ff bij Rinus kunnen vragen bij mij achter, op de weerssingel. Die doet magie met fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tjebakka schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:20:
Hmmm, toch raar. Datum en tijd op de Garmin stonden verkeerd (2 januari 2016, 3 uur 's nachts). Datum nu aangepast in GPX file maar nu is er 29:47:06 verstreken over een stuk van 50,2km :D

Het is hier veeeeel mooier dan omgeving Groningen :) https://www.strava.com/activities/535820088/overview
Verandering van spijs doet eten. Die ene keer per jaar dat ik in Groningen fiets geniet ik altijd van de mooie lege dorpjes en rechte kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
FWIW: (nog niet genoemd in het topic hier) ZIPP heeft een recall op een voorwielnaaf.

http://www.fiets.nl/2016/...-snelspanners-zipp-terug/

Ik moet mijn Roubaix nog checken

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb even een zwik posts richting Het grote fietscomputer topic verplaatst, de discussie over fietscomputers kan in dat topic.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:08:
Vraagje, ben al een tijdje bezig met fietsen op een racefiets. Heb nog geen klikpedalen en klikschoenen. Laatst eens mee geprobeerd bij een maat en je gaat er een stukje harder door. Dus wil ze ook kopen.

Ik heb pedalen, klikplaatjes en schoenen nodig.
Wel wezen kijken in een fietsenwinkel, maar €75 voor een paar pedalen en klikkers lijkt me wat veel. Net als schoenen, €150 :?

Wie kan me hierin adviseren? Ben nog beginnend dus wil geen hele stugge klikkers wanneer je los wil koppelen.
Qua schoenen heb ik geen idee, bomen, bos, teveel keuze...
Klittenband is aardig, veters ben ik gewend, zo een staaldraad sluiting prettig (maar duur?).

Zoek al met al een leuke instapset voor een normaal bedrag.
Pedalen kun je over t algemeen (zo niet altijd?) de veer van instellen waarmee je 'm strakker of juist losser maakt. Qua schoenen is mijn ervaring dat de wat goedkopere schoenen ook wat minder stug/stevig zijn. En zodra je een beetje lekker aan het doortrappen bent, vond ik de schoenen die ik had al snel wat te zacht, had het gevoel daar kracht op te verliezen. Zat misschien tussen de oren hoor, maar heb nu schoenen met een hele stevige zool en dat geeft in ieder geval het gevoel dat de kracht die je zet ook echt overkomt, en je niet de helft kwijt bent aan het buigen van de zool :)

Winkel is vaak wat duurder dan online maar als je net een onhandige maat hebt (bredere voeten, of eigenlijk zo'n tussenmaat als 45,25 nodig hebt) vind ik een winkel toch wel fijner dan online. Niks zo irritant als bestellen en terug moeten sturen omdat ze toch net te klein blijken.

12GoBiking heeft nu trouwens wat schoenen in de aanbieding, misschien zit er net iets tussen voor je.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Wiggle heeft ook veel schoenen in de aanbieding momenteel, evenals veel pedalen. Bijvoorbeeld Keo Easy voor nog geen 35 piek. Is geen geld.

Prima Shimano schoenen voor 50 piek http://www.wiggle.co.uk/shimano-r078-spd-sl-road-shoes/

Look Keo pedalen http://www.wiggle.co.uk/look-keo-easy-plus-black-pedals/

Deze uitvoering van de Keo heeft een een lekker slappe veer, speciaal gericht op beginners. Makkelijk inklikken dus.

Voor m'n vrouw heb ik toevallig laatst deze schoenen van XLC besteld. Niet duur en prima. Wel 2 maten groter nemen dan je gewone schoenmaat, want ze vallen heel klein. Bijkomend voordeel van deze schoenen is dat er zowel MTB-pedalen als racepedalen onder passen.

Futurum verkoopt ook het instapmodel van SPD-SL (Shimano's rip-off van Look Keo) voor 36 euro's. Kun je ook geen buil aan vallen.

Mantel heeft een aardig artikel op z'n site staan waarin de verschillende systemen worden toegelicht.

[ Voor 100% gewijzigd door havana op 05-04-2016 16:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
havana schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:18:
Voor m'n vrouw heb ik toevallig laatst deze schoenen van XLC besteld. Niet duur en prima. Wel 2 maten groter nemen dan je gewone schoenmaat, want ze vallen heel klein. Bijkomend voordeel van deze schoenen is dat er zowel MTB-pedalen als racepedalen onder passen.
Dat ziet eruit als een goede koop. Zowel MTB-pedaal als racepedalen lijkt me handig, maar betekent dat niet dat je ook verschillende plaatjes nodig hebt?

Ik heb nu SPD pedalen op mijn racefiets en fiets met "mtb" schoenen. Zou toch eens een keer willen proberen om SL pedalen en schoenen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja dan heb je logischerwijs ook andere plaatjes nodig.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:18:
Wiggle heeft ook veel schoenen in de aanbieding momenteel, evenals veel pedalen. Bijvoorbeeld Keo Easy voor nog geen 35 piek. Is geen geld.

Prima Shimano schoenen voor 50 piek http://www.wiggle.co.uk/shimano-r078-spd-sl-road-shoes/

Look Keo pedalen http://www.wiggle.co.uk/look-keo-easy-plus-black-pedals/

Deze uitvoering van de Keo heeft een een lekker slappe veer, speciaal gericht op beginners. Makkelijk inklikken dus.

Futurum verkoopt ook het instapmodel van SPD-SL (Shimano's rip-off van Look Keo) voor 36 euro's. Kun je ook geen buil aan vallen.

Mantel heeft een aardig artikel op z'n site staan waarin de verschillende systemen worden toegelicht.
Wow thanks! :)
Heb me zitten inlezen in de plaatjes. Ben er uit dat die Shimano pedalen met bijbehorende plaatjes met een hoek van 6 graden voor mij (om te beginnen) het meest aansluiten. Heel stug onlangs geprobeerd, dat vond ik (nu nog) niks. En aangezien je de plaatjes makkelijk kunt upgraden naar wat stugger, is de Shimano PDR 540 iets waar ik mij geen buil aan kan vallen.

De schoenen heb ik ook over zitten te lezen. De door jou geadviseerde schoenen zien er goed uit.
Echter heeft die geen stugge zool van Carbon/Fibreglas, van wat ik begreep verdeelt dit de kracht beter.
Ik fiets zelf graag in een zwaar verzet ipv dan dat ik in een lichter verzet trap en meer rpm moet maken voor dezelfde snelheid.

Wat is jou advies m.b.t. de schoenen in dat opzicht?
Ik kwam deze tegen: http://www.wiggle.co.uk/northwave-sonic-2-road-shoes/
Die bijv. wel zo'n zool heeft. Maar goed, wel weer €30 extra t.o.v. van de Shimano schoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vraag me dat toch altijd af hoeveel de gemiddelde wielertoerist nou echt merkt van een goede nylon/glasfiber zool tov een carbon.

Zelf twijfel ik al een tijdje tussen de Shimano RP5 en R171 en vraag me dus echt af of het (behalve het idee) nou echt merkbaar is of je schoenen draagt met (Shimano's) stijfheid index 7 of 10.
Ook wel aardig op gezocht maar vooral veel mensen gevonden die roepen dat stijver beter is en verder niks onderbouwd.
De enige wat betrouwbaarder uitziende bronnen die ik kon vinden spraken niet direct van stijver=beter want je voet kan weer ook last van gaan krijgen.

Rijd overigens zelf met Agu RS560's. Dat waren toen ik het eens wilde proberen de goedkoopste schoenen die we konden vinden met een klikband (€36 ofzo). Vind ze foeilelijk, zitten bij lange tochten niet geweldig en de zool kraakt ondertussen bij de plaatjes genoeg om het eng te vinden (veel op gelopen) dus mogen wat mij betreft weg. Maarja is dat verschil nou merkbaar??

Gebruik de Shimano PD R540, rechts standaard veer sterkte, links een stuk lichter want die krijg ik anders niet los (terwijl het m'n dominante been is :? ). Prima pedalen, blinken alleen nergens in uit maar doen wat ze moeten doen zonder gedoe. Ja je kan het topkapje niet vervangen want die is van kunststof ipv metaal maar voor dat geld :+ Dus niks mis mee hoor :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:59
Mocht iemand nog een setje R540 van Shimano zoeken: heb nog wel een nieuw setje hier thuis liggen. Stuur ik voor 30 euro op. Stuur me even een pm als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

En ik vraag me af waarom het erg is als je zool enigszins inveert tijdens het trappen. Correct me if I'm wrong, maar je slaat die energie toch op in de zool en die komt er dus ook weer uit wanner je zeg maar op "3 uur" staat met je duwende voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

TheLemon schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:31:
En ik vraag me af waarom het erg is als je zool enigszins inveert tijdens het trappen. Correct me if I'm wrong, maar je slaat die energie toch op in de zool en die komt er dus ook weer uit wanner je zeg maar op "3 uur" staat met je duwende voet.
Dat hoeft niet, je kunt het ook "ingeveerd" houden, waardoor deze energie pas later (of te laat, als je al onderin zit) vrij komt. Of dit werkelijk een meetbaar verschil maakt zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een beginner hoeft echt geen knalstijve zool te hebben van carbon.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:55:
[...]
Wat is jou advies m.b.t. de schoenen in dat opzicht?
Ik kwam deze tegen: http://www.wiggle.co.uk/northwave-sonic-2-road-shoes/
Die bijv. wel zo'n zool heeft. Maar goed, wel weer €30 extra t.o.v. van de Shimano schoen.
Ik gebruik deze schoenen voor spinnen binnen, en heb de SRS variant (met SPD-SL plaatjes) voor op de fiets buiten. Ingegeven op basis van ervaringen van een vriend en de diverse zeer positieve reviews op internet. Heerlijke schoen. Erg licht, super stijf, super ventilerend (dus geen zweetvoeten) en het ratelsysteem zorgt dat je schoen altijd goed vast zit en je lekker kan trekken. Ik heb wel de standaard inlegzool vervangen door een stijvere zool van Specialized, zodat je betere ondersteuning onder je voetzool hebt. Wat mij betreft een gouden combinatie :)
(daarvoor had ik schoenen van Shimano, maar die zijn toch een stuk lomper imho).

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 06-04-2016 08:39 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:50
Microkid schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:24:
[...]

Ik gebruik deze schoenen voor spinnen, en heb de SRS variant (met SPD-SL plaatjes) voor op de fiets. Heerlijke schoen. Erg licht, super ventilerend (dus geen zweetvoeten) en het ratelsysteem zorgt dat je schoen altijd goed vast zit en je lekker kan trekken. Ik heb wel de standaard zool vervangen door een stijvere zool van Specialized, zodat je betere ondersteuning onder je zool hebt. Wat mij betreft een gouden combinatie :)
wat bedoel je met zool vervangen? de inlegzool?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

koentjuh1987 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:25:
[...]
wat bedoel je met zool vervangen? de inlegzool?
Ja, dat staat er toch? :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:50
sorry :F ik pak nog even een bakkie koffie :z

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gisteravond was het nog even droog, samen met een maat een rondje in de buurt gemaakt. We hebben zoveel mogelijk vals plat en klimmetjes mee proberen te pikken. Samen met de stukken wind tegen toch een aardig kortpittig rondje: https://www.strava.com/activities/536720307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Een mooie 2015 Colnago CX Zero met Campagnolo Chorus gezien, met Mavic Cosmic Elite velgen (alu) voor €2999. Vind de prijs een tikje aan de hoge kant, maar wil nog even kijken wat er mogelijk is qua accessoires en bijvoorbeeld ander stuurlint & zadel (zijn nu beide wit.) Zit een FSA 386 Team Issue crank op.

Crappy foto van mijn vader:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3EVXR83MNtdzL5znRAbKWNzh/full.jpg

Iemand een mening hierover?

[ Voor 16% gewijzigd door Tjebakka op 06-04-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
Vriendinlief begint het ook wat te kriebelen om te gaan racefietsen. Nu wil ze er niet teveel aan uitgeven (max 300). Het zal een speurtocht worden, maar goed, er zal ongetwijfeld wel ergens wat zijn. Haar eisen zijn dan ook nog al te gortig.

Iemand tips uit eigen ervaring waar op te letten? Heb nog geen ervaring met het tweedehands kopen van een fiets.

Zoek btw in een straal van +-70km vanaf Groningen. Mocht iemand nog wat leuks hebben (lengte 1.75, binnenben 88cm) dan mag diegene altijd een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Tjebakka schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:05:
Een mooie 2015 Colnago CX Zero met Campagnolo Chorus gezien, met Mavic Cosmic Elite velgen (alu) voor €2999. Vind de prijs een tikje aan de hoge kant, maar wil nog even kijken wat er mogelijk is qua accessoires en bijvoorbeeld ander stuurlint & zadel (zijn nu beide wit.) Zit een FSA 386 Team Issue crank op.

[afbeelding]

Mijn mening is dat dat veel geld is voor een fiets, maar zo'n mening zocht je niet gok ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tjebakka schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:05:

[afbeelding]

Mooie fiets, maar het is geen wereldschokkende deal, zoals bijvoorbeeld die Cannondale die je eerder postte.
Bovendien is dit een meer op endurance gericht frame, terwijl die SuperSix juist meer race-geometrie heeft, maakt dat je nog iets uit?

Ik heb alleen zelf altijd zoiets met Campagnolo dat het prachtig is om te zien (zeker op een Italiaanse fiets) maar dat het me dan weer veel minder prettig lijkt om in de dagelijkse praktijk mee te dealen op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Erg overpriced die Colnago. En qua performance of gewicht hoef je er ook geen wereldwonderen van te verwachten. Staat niet in verhouding tot bijvoorbeeld een Cannondale of een Canyon.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:15
Voor 3000 euro zou ik een disc met shimano ultegra kopen. Maar ja, aan mijn mening heb je waarschijnlijk ook niet zoveel. ;-)
http://www.futurumshop.nl...CCmXlYxAtKjIi-hoCEPDw_wcB

Eerste beste link gekopieerd, maar zoiets vind ik wel gaaf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 17:05
€1.200 voor een nieuwe Cannondale CAAD10 105 2015, is dat een goeie deal? Heb wel m'n twijfels bij de crank (FSA Gossamer Pro, BB30, 50/34), remmen (Tektro) en wielen (Shimano RS11), waardoor 'ie na een upgrade toch weer wat meer gaat kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door PrinsPils op 06-04-2016 13:54 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic