Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.823 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

MrAngry schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:46:
Dat ligt aan je definitie van fatsoenlijke fiets en de ene 2dehands is de andere niet. Je zorgen lijken ook iets te botsen met je eerdere "Wat betreft oud spul, dat maakt me niet echt uit."
Je zal bij 2dehands altijd even moeten testrijden, visueel checken, testen op speling en dergelijke. Maar zo te zien kan je met deze fiets prima uit de voeten hoor.
Nou ja, bedoel ik hoef niet iets van de afgelopen 3 jaar te hebben, een fiets van 10-15 jaar oud kan ook prima zijn, zolang hij maar in aardige staat is. De vraag is meer, kun je in dit prijssegment inderdaad een fatsoenlijke fiets vinden of zullen ze voor dat geld meestal uit elkaar vallen?

Heb net even gecheckt maar de maat die in de advertentie staat klopte dus dat gaat helaas niks worden.

Wat betreft checken van slijtagedelen zal het bij een fiets nog wel meevallen lijkt me? Remmen, tandwielen, bandjes en dan heb je t wel gehad toch? (en uiteraard of hij verder niet beschadigd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeBuCADnezar
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 20:56
Zadeltasje: 2 biba en lichters

Frame: pompje en 2x bidon

Achterzak: kopie paspoort, 10 euro, telefoon, multitool, 2x snelle Jelle (die zijn volgens mij al over datum 8)7 )

Op de fiets: Edge plus voor- en achterlichtje

Om de borst: hartslagsensor

In de wintermaanden ben ik zo een half uur bezig voordat ik vertrek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 17:21

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

mark-k schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:58:
[...]

Nou ja, bedoel ik hoef niet iets van de afgelopen 3 jaar te hebben, een fiets van 10-15 jaar oud kan ook prima zijn, zolang hij maar in aardige staat is. De vraag is meer, kun je in dit prijssegment inderdaad een fatsoenlijke fiets vinden of zullen ze voor dat geld meestal uit elkaar vallen?

Heb net even gecheckt maar de maat die in de advertentie staat klopte dus dat gaat helaas niks worden.

Wat betreft checken van slijtagedelen zal het bij een fiets nog wel meevallen lijkt me? Remmen, tandwielen, bandjes en dan heb je t wel gehad toch? (en uiteraard of hij verder niet beschadigd is)
Ik ga mijne in die prijsrange te koop zetten. Shimano 105, goed onderhouden, Fulcrum Racing 5 wielen, Specialized Toupe Expert zadeltje, 61 centimeter. Fiets is van eind 2010. Als je interesse hebt hoor ik het graag van je!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 13:48
Als dat je prijsrange is om te testen is dat een prima start punt om te kijken of je het echt leuk vind om te doen.

Maar als je het leuk vind verwacht dan wel dat je snel wat anders wil omdat je je dan gaat verdiepen en de problemen die je zeker weten gaat tegen komen op wil lossen.
En dat ga je merken in je portomonnee.

Wat betreft slijtage zijn de dingen die je op het eerste oog kan zien de tandwielen (zijn ze nog mooi puntig en is de ketting niet ingesleten.
De remblokjes natuurlijk maar die kosten maar een paar euro en je kan even voelen of bij het schakelen je geen weerstand of geknars voelt bij het volledig schuiven van de hendel.
De ketting is zo op het oog moeilijk te zien maar ook die kost maximaal 15 euro. op een 8/9 speed achter cassette.
En je kan even kijken of de achter derailleur nog recht staat ten opzichte van de tandwielen.
Niet duur om te fixen als de beugel verbogen is maar wel een balleklusje haha.

En zo te zien is het fietsje van Tjebakka een pracht optie voor je.

[ Voor 9% gewijzigd door computerjunky op 23-03-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tjebakka schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Ik ga mijne in die prijsrange te koop zetten. Shimano 105, goed onderhouden, Fulcrum Racing 5 wielen, Specialized Toupe Expert zadeltje, 61 centimeter. Fiets is van eind 2010. Als je interesse hebt hoor ik het graag van je!
Die gaat niet voor 150e gok ik?
Dan vrees ik dan zijn en jouw prijsrange op een leesfout berusten :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

computerjunky schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:33:
Als dat je prijsrange is om te testen is dat een prima start punt om te kijken of je het echt leuk vind om te doen.

Maar als je het leuk vind verwacht dan wel dat je snel wat anders wil omdat je je dan gaat verdiepen en de problemen die je zeker weten gaat tegen komen op wil lossen.
En dat ga je merken in je portomonnee.

Wat betreft slijtage zijn de dingen die je op het eerste oog kan zien de tandwielen (zijn ze nog mooi puntig en is de ketting niet ingesleten.
De remblokjes natuurlijk maar die kosten maar een paar euro en je kan even voelen of bij het schakelen je geen weerstand of geknars voelt bij het volledig schuiven van de hendel.
De ketting is zo op het oog moeilijk te zien maar ook die kost maximaal 15 euro. op een 8/9 speed achter cassette.
En je kan even kijken of de achter derailleur nog recht staat ten opzichte van de tandwielen.
Niet duur om te fixen als de beugel verbogen is maar wel een balleklusje haha.

En zo te zien is het fietsje van Tjebakka een pracht optie voor je.
Ik heb een motor dus qua onderhoud gaat het wel goedkomen met een fiets. Doe van zowel de auto als de motor het onderhoud zelf (Mazda MX5 1.8 uit '94, Aprilia SL1000 Falco uit '00).
Als je tandwielen puntig zijn heb je het vervangen trouwens echt te lang uitgesteld ;)

Qua prijsrange zit er trouwens nog wel wat speling in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 10:37
Inderdaad, als je die voor 150 euro te koop zet wil ik er ook nog wel over denken als winterfiets.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31
mark-k schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:58:
[...]

Ja dat kan echt wel. Het zou wel goed kunnen dat slijtage onderdelen aan vervanging toe zijn. Een band vervangen kan al nauwelijks meer uit als je als verkoper een fiets voor die prijs weg doet. Als je gelijk slijtage onderdelen moet vervangen kan de prijs wel fors stijgen (percentueel dan), dus probeer iets te zoeken waarbij dat niet direct hoeft.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik meende ergens 300-400 te lezen haha! Mea culpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Tjebakka schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:14:
Ik meende ergens 300-400 te lezen haha! Mea culpa.
300 is redelijk rond het top-end van mijn range, dus als je daar idd zou gaan zitten is dat nog mogelijk. Dat ik het liever goedkoper dan duurder heb betekent niet dat die 150 de max is. Alleen bij iemand waar ik niks van weet en niks van de staat van de fiets af weet zet ik liever laag dan hoog in ;)

[ Voor 26% gewijzigd door mark-k op 23-03-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-09 18:12

FFW

k rijd zelf met een mix van Dura Ace en Ultegra10 en het frame en de vork zijn carbon.. Ik reed laatst mee met een wielertocht en ik heb er spijt van dat ik niet die 3000 euro extra aan mijn fiets heb uitgegeven want dan had ik vast meer voorin gereden...nee dat laatste meen ik niet !
Tijdens wielertochten rijden er enorm veel verschillende fietsen mee, van de oude stalen frames met van die hendelversnellingen (ook op frame) tot professionele carbon fietsen met ZIPP ZIPP ZIPP op de wielen, die ook door amateurs worden gereden. Ik rijd zelf overigens heel gemiddeld. Fietsen is leuk en het is een hobby die niet veel hoeft te kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Ik ga inmiddels mijn derde seizoen in op een Colnago Dream uit ergens begin jaren 90 / eind jaren 80. Ik vind hem prachtig. Natuurlijk zijn inmiddels alle slijtende onderdelen wel eens of meermaals vervangen. Het was toen een fiets die in allerlei prof wedstrijden mee kon. Die fiets kan meer dan ik, ondanks zijn leeftijd. Wanneer ik rij met fietsmaatjes op nieuw spul raak ik echt niet achter, of extra kapot op bestemming.

Ouwe fietsen zijn cool en vet goedkoop, de mijne is inmiddels geheel Campagnolo afgemonteerd (Centaur) met meerdere carbon onderdelen. Hele set kostte me inclusief esthetische upgrades zoals een mooier stuurlint zo'n €600. Geen vriendendeals, alles marktplaats.

Voor €350 kan je echt wel een instapfiets kopen. Wel een ervaren fietser meenemen, om te helpen keuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Colnago Dream, in één woord prachtig...!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

havana schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:22:
Colnago Dream, in één woord prachtig...!
Ik het een soort materialistische verliefdheid op die fiets. Mijn vrouw noemt haar inmiddels 'Colly' en vind dat ik soms vreemd ga ;)

Er is wel één kleurschema die ik mooier vind dan de mijne. Ik heb zwart/rood/oranje, maar als ik een blauw/oranje tegenkom dan koop ik hem.

Maar ik wou vooral Mark-k een hart onder de riem steken: beetje zoeken, handjes uit de mouwen & budget fietsen is haalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Oude fijne fietsen zijn er ook wel hoor :)

Mijn vader heeft een oude stalen Bianchi als reserve/leenfiets. Zodra je een ritje op dat ding maakt krijg je wel eens te horen dat iemand het een vet ding vind. Hij rijd ook gewoon nog lekker ondanks de jaren :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
murphsy schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:57:
[...]

Ik het een soort materialistische verliefdheid op die fiets. Mijn vrouw noemt haar inmiddels 'Colly' en vind dat ik soms vreemd ga ;)

Er is wel één kleurschema die ik mooier vind dan de mijne. Ik heb zwart/rood/oranje, maar als ik een blauw/oranje tegenkom dan koop ik hem.

Maar ik wou vooral Mark-k een hart onder de riem steken: beetje zoeken, handjes uit de mouwen & budget fietsen is haalbaar!
Foto!!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Mijn trots :)

Colnago 1

Colnago 2

Colnago 3

Plaatjes geupload vanaf mobiel. Blijkbaar draait Tweakers ze dan raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Mooi van lelijkheid :D
Je moet er eigenlijk een mooie quill-stem van Deda ofzo op zetten, de huidige is te modern volgens mij, met zo'n adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

TheLemon schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:14:
Mooi van lelijkheid :D
Je moet er eigenlijk een mooie quill-stem van Deda ofzo op zetten, de huidige is te modern volgens mij, met zo'n adapter.
De foto's doen hem geen eer aan! Erg veel prachtige details. Maar een mooie zwarte Deda erop wil ik wel. Maarja, budget fietser... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

@murphsy geweldig :D Lekker foute paintjob.

In een zoektocht naar een foto van mijn fiets deze foto tegengekomen van de Tecklenburger Rundfahrt 2013. Dit is dat 20%+ klimmetje na een afdalinkje met scherpe bocht en veel grind. 1 ding is zeker, ik ga tripel wel missen op dit soort stukjes :D :
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/923507_597486300270947_401217720_n.jpg?oh=cf2a9fd3d6f79b2bad699790cb76539b&oe=5794D1CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:58
Tjebakka schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:16:
@murphsy geweldig :D Lekker foute paintjob.

In een zoektocht naar een foto van mijn fiets deze foto tegengekomen van de Tecklenburger Rundfahrt 2013. Dit is dat 20%+ klimmetje na een afdalinkje met scherpe bocht en veel grind. 1 ding is zeker, ik ga tripel wel missen op dit soort stukjes :D :
[afbeelding]
30/30 is dan wel fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31
Je ziet ook wel het verschil tussen de triple en de man links en rechts achter je. Die wandelaar maakt de foto zoveel epischer :-)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Die man achter me is van de wielerclub van m'n pa. Een echte randonneur is dat die volgens mij ieder jaar net zoveel kilometers fietst als alle Got'ers bij elkaar :+ . Een relatief kort klimmetje als dat deed ik (nu te ongetraind) ook puur op explosiviteit. Dat zit er met zijn leeftijd gewoon minder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:51
Over pijnlijk klimmetjes gesproken, als je op Mallorca bent is de Sobremunt
wel aanrader op te doen.
3,8km met 11% gemiddeld waarvan hele stukken richting de 20%

Filmpje die ik heb gemaakt :
http://suffervision.com/v/4854029632929792

Strava segment :
https://www.strava.com/segments/3681898

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
Afgelopen week mijn fiets ingeleverd bij de LBS voor een onderhoudsbeurtje. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen maar vind het altijd wel fijn gevoel om voor een vakantie dat de fiets mee gaat even deze te laten nalopen door de expert.

Krijg ik gisteren te horen dat mijn rechter Ultegra (6700) shifter kapot is gegaan. Gelukkig gaf hij wel gelijk toe dat hij voordat hij aan de slag ging de shifter nog welwerkte. Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden vanuit hun kant.

Wel jammer dat ik nu alweer anderhalve week die fiets kwijt ben vanwege dit geklungel en dus best wat binnen/buitentraining misloop... :|

[ Voor 12% gewijzigd door Jwlb op 24-03-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ook ik ben begonnen met wielrennen.
Omdat ik een beginner ben ook een beginners fiets gekocht -> sensa tiagra umbria 2016
Ik wil toch eens wat meer doen dan af en toe hardlopen, is toch wat blessure gevoeliger heb ik gemerkt.
Ook zie ik dat er nog genoeg is om in te investeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-09 11:55
Hier is een nieuwe aanwinst, paar weekjes voor de AGR zodat ik er nog ff aan kan wennen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5iLGqAc.jpg

Betreft een Gran Turismo (dus niet de GTR) met ultregra di2 6770. Vervangt een Sensa Umbria zoals hierboven, best een verschil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 21:12
Mooie fiets! Veel plezier ermee, mooie stap vooruit en welkom in het tijdperk van elektronisch schakelen :)

Alleen lijkt de zadelpen me er niet zo goed bij te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 12:15
Met de compacts 11sp van tegenwoordig is 34/32 volgens mij al goed mogelijk. Ten opzichte van een 30/30 verlies je dan per omwenteling 10cm? Dat is nog wel te overzien. 39/25 lijkt me dan pijnlijker om mee te fietsen.

Is 34/34 eigenlijk ook mogelijk, ben dit in ultegra nog nooit tegen gekomen...? (Of je het wilt is een tweede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:54

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:58:
Over pijnlijk klimmetjes gesproken, als je op Mallorca bent is de Sobremunt
wel aanrader op te doen.
3,8km met 11% gemiddeld waarvan hele stukken richting de 20%

Filmpje die ik heb gemaakt :
http://suffervision.com/v/4854029632929792
Dat is serieus afzien ja.. mooie vermogens trap je daar ook weg :)
(en dat slechte wegdek.. had je dat ook op de afdaling?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Phyc schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:38:
Hier is een nieuwe aanwinst, paar weekjes voor de AGR zodat ik er nog ff aan kan wennen:
[afbeelding]

Betreft een Gran Turismo (dus niet de GTR) met ultregra di2 6770. Vervangt een Sensa Umbria zoals hierboven, best een verschil! :)
Mooie fiets, wel die glijbaan eventjes goed stellen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Jeetje, dit ziet er wel heel goed uit, zeker voor die prijs:

https://www.kickstarter.c...ever-smart-aero-road-bike

iemand al ervaring met dit soort projecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-09 11:55
roda_djavulen schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:47:
Mooie fiets! Veel plezier ermee, mooie stap vooruit en welkom in het tijdperk van elektronisch schakelen :)

Alleen lijkt de zadelpen me er niet zo goed bij te passen?
Dank! Het is de zadelpen van Deda waar de fiets standaard mee afgemonteerd wordt.. Past ie er esthetisch gezien niet goed bij, of qua maten?
havana schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:21:
[...]

Mooie fiets, wel die glijbaan eventjes goed stellen...
Ja, die kwam los te zitten tijdens het eerste ritje. Bij het vastzetten geen waterpas bij de hand, dus dat moet idd nog even!
coen76 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:17:

Geen ervaring mee, maar Xiaomi is met iets soortgelijks bezig. De SpeedX fiets ziet wel een stuk mooier uit IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:51
Pelle schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Dat is serieus afzien ja.. mooie vermogens trap je daar ook weg :)
(en dat slechte wegdek.. had je dat ook op de afdaling?)
Eerste stuk had ik nog zo van rustig oprijden en overleven, maar toen cadans richting de 50 ging had ik van fuck it en ben ik gewoon volle bak omhoog gereden.

Afdaling was iets minder steil en begin ook slecht wegdek ja.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:41
coen76 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:17:

Zeker interessant, maar durf het toch nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Er komen waarschijnlijk nog wel wat belastingen bij. Maar voor die prijs is die fiets belachelijk compleet. Ik heb mij er nog niet heel erg in verdiept, maar er schijnt zelfs een powermeter op te zitten. Maar inderdaad, het is maar de vraag wat de kwaliteit is van het geheel. En als dat niet goed is dan is 2500 euro erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Powermeter is niet included, maar optioneel via ant+. Verzendkosten van $299 komen er bovenop en misschien inderdaad nog invoerbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

maxoss schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:15:
Powermeter is niet included, maar optioneel via ant+. Verzendkosten van $299 komen er bovenop en misschien inderdaad nog invoerbelasting.
Maak van die 'misschien' maar 'zeker weten', invoerrechten plus btw.

[ Voor 3% gewijzigd door mark-k op 24-03-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik las elders dat 't misschien een scam is. Schijnt vaker te gebeuren via Kickstarter.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Phyc schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:33:
[...]

Dank! Het is de zadelpen van Deda waar de fiets standaard mee afgemonteerd wordt.. Past ie er esthetisch gezien niet goed bij, of qua maten?

[...]
Ik weet het zelf eigenlijk niet goed :) , misschien omdat de D niet volledig leesbaar lijkt of omdat de zadelpen vrij smal is vergeleken het frame. (Iets wat ik overigens toejuich want het geeft meer comfort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:43
Voor wie nog een goedkope pomp zoekt. De Lidl heeft er nu 1 voor €7,99, incl druk meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 12:20
wienesroa schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Met de compacts 11sp van tegenwoordig is 34/32 volgens mij al goed mogelijk. Ten opzichte van een 30/30 verlies je dan per omwenteling 10cm? Dat is nog wel te overzien. 39/25 lijkt me dan pijnlijker om mee te fietsen.

Is 34/34 eigenlijk ook mogelijk, ben dit in ultegra nog nooit tegen gekomen...? (Of je het wilt is een tweede)
Afgelopen zomer een nieuwe fiets gekocht met 105 (5800) 11 speed. Deze is vergelijkbaar met de Ultegra van het jaar daarvoor. Ik kwam van een triple en vroeg een compact met 34/32 die zat er standaard op. 34/34 had hij kort daarvoor op verzoek van een andere klant geregeld, dat paste wel maar volgens mij alleen met een aangepast kooilengte.

Ik mis mijn oude triple niet en heb voldoende aan de 34/32, ook voor het lange en stijle klimwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Noxa schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:29:
Voor wie nog een goedkope pomp zoekt. De Lidl heeft er nu 1 voor €7,99, incl druk meter.
De mijne ging bij eerste gebruik meteen stuk. Het is dus niet zo'n goed exemplaar in mijn optiek. Misschien had ik een maandagochtend model maar ik hou het thuis toch maar bij mijn joe blow.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
ONWdolf schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Afgelopen zomer een nieuwe fiets gekocht met 105 (5800) 11 speed. Deze is vergelijkbaar met de Ultegra van het jaar daarvoor. Ik kwam van een triple en vroeg een compact met 34/32 die zat er standaard op. 34/34 had hij kort daarvoor op verzoek van een andere klant geregeld, dat paste wel maar volgens mij alleen met een aangepast kooilengte.

Ik mis mijn oude triple niet en heb voldoende aan de 34/32, ook voor het lange en stijle klimwerk
Herkenbaar. Ik ben afgelopen jaar ook van een triple naar een compact gegaan. Limburgs mooiste met mijn triple gedaan en in de zomer heb ik met mijn nieuwe fiets door Limburg gereden. Ik was wel wat bang dat ik de triple zou missen, maar dat bleek onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Herrick schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:42:
[...]

Herkenbaar. Ik ben afgelopen jaar ook van een triple naar een compact gegaan. Limburgs mooiste met mijn triple gedaan en in de zomer heb ik met mijn nieuwe fiets door Limburg gereden. Ik was wel wat bang dat ik de triple zou missen, maar dat bleek onterecht.
Ik denk inderdaad dat jehet niet echt gaat missen. Mijn natte droom is een carbon, di2 met schijfremmen.... Voorlopig blijft het dromen. Al ben ik er wel van overtuigd dat het dan geen triple meer is... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01
rockhopper schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:36:
[...]

De mijne ging bij eerste gebruik meteen stuk. Het is dus niet zo'n goed exemplaar in mijn optiek. Misschien had ik een maandagochtend model maar ik hou het thuis toch maar bij mijn joe blow.
Mijn fietsmaatje had ook zo'n Lidl-pomp die vrij snel kapot ging. Het is intussen n=2, maar toch.

Maar die standaard van Lidl om aan je fiets te sleutelen / poetsen, dat is overigens wel een aanrader.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 18:57
dreamscape schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Mijn fietsmaatje had ook zo'n Lidl-pomp die vrij snel kapot ging. Het is intussen n=2, maar toch.

Maar die standaard van Lidl om aan je fiets te sleutelen / poetsen, dat is overigens wel een aanrader.
Mijn Lidl pomp doet het nog steeds, maar die standaard vind ik verschrikkelijk, vast is niet vast bij dat ding.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herrick schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:42:
[...]

Naar mijn bescheiden mening is het grote voordeel van een triple dan ook niet dat je lichtere verzetten kunt realiseren dan met een compact, maar dat je een breed bereik/lichte verzetten en toch kleine stappen kunt combineren. Zo rijd ik naar volle tevredenheid met 30-39-50 en 12-23 achter; (nagenoeg) alleen maar stapjes van één tandje, en geen grote gaten tussen de bladen.

Dat gezegd hebbend wordt mijn volgende fiets natuurlijk geen triple meer, maar het liefst 39-53 en 11-23 of 12-25. Daar heb je in de polder toch het meest aan. Voor de heuvels koop ik dan wel een 11-32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:20:
[...]

Naar mijn bescheiden mening is het grote voordeel van een triple dan ook niet dat je lichtere verzetten kunt realiseren dan met een compact, maar dat je een breed bereik/lichte verzetten en toch kleine stappen kunt combineren. Zo rijd ik naar volle tevredenheid met 30-39-50 en 12-23 achter; (nagenoeg) alleen maar stapjes van één tandje, en geen grote gaten tussen de bladen.

Dat gezegd hebbend wordt mijn volgende fiets natuurlijk geen triple meer, maar het liefst 39-53 en 11-23 of 12-25. Daar heb je in de polder toch het meest aan. Voor de heuvels koop ik dan wel een 11-32.
Ik zou eerder een compact met 39 blad nemen. Heb je 39-50. 53 moet je wel heel hard rijden wil je een mooie cadans houden.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 13:45
LuPo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Ik zou eerder een compact met 39 blad nemen. Heb je 39-50. 53 moet je wel heel hard rijden wil je een mooie cadans houden.
Die getallen, is dat het aantal tandjes op je blad? Dus klein 39 tanden en groot 50?
Ik heb nu een triple op mijn instapfiets en ben op zoek naar een nieuwe fiets die hoogstwaarschijnlijk een compact zal worden (gebaseerd op alle verhalen >:) ), dus dan is het goed om 39-50 als referentie te gebruiken?

Mijn vriendin heeft ook een compact en die gaat in juni de trois ballons rijden. Nu waren we vorig jaar in Limburg aan het fietsen en toen had ze al wat moeite met een aantal klimmen in het lichtste verzet. Een andere cassette achter kan dan goed helpen, toch? Dan ga ik even uitzoeken wat er nu op zit en welke andere mogelijkheden er zijn om haar goed de ballonnetjes over te helpen :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Gaat ze de volledige versie rijden? (215 km) Zorg dan maar voor een goed verzet, de laatste 30 km zijn er heel veel korte steile hellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:20:
Ik heb een nog maar 5 ritjes gebruikte Ultegra 11-23 liggen. Die levert op een 50 voorblad in veel situaties een te schuine kettinglijn op, en al helemaal als je een 53 voorblad zou hebben.
Na 5 ritjes was ik het iedere keer switchen tussen voorbladen zat, want precies op de snelheid die je het meeste rijdt (28-30km/h) ligt je ketting op 50/21 of 50/23. Wil je dan iets lichter trappen dan moet je terug naar je binnenblad en op je cassette 8-10 plekken opschakelen.

In combinatie met een 39 voorblad is het wel een prima cassette, maar die werk dan weer niet zo lekker met een 50 voorblad (in mijn ervaring op 2 verschillende cranks).

En als je 'm zou gebruiken om koersen te rijden dan is het natuurlijk ook prima, want dan zul je zelden onder de 35 km/h komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LuPo en @Pelle: dat is precies de reden dat ik er niet bij kan dat Shimano - ondanks hun babbels over 'rider tuned' BCD's en makkelijk wisselen van kettingbladen - de 39/50 combinatie niet officieel ondersteunt. Dat zou voor velen hier ideaal zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

joint_me schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:07:
[...]
Mijn Lidl pomp doet het nog steeds, maar die standaard vind ik verschrikkelijk, vast is niet vast bij dat ding.
De standaard (al eerder gekocht) vind ik wel fijn werken, al is het een vrij groot lomp ding wat behoorlijk wat plek in neemt als je 'm niet gebruikt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:39:
@LuPo en @Pelle: dat is precies de reden dat ik er niet bij kan dat Shimano - ondanks hun babbels over 'rider tuned' BCD's en makkelijk wisselen van kettingbladen - de 39/50 combinatie niet officieel ondersteunt. Dat zou voor velen hier ideaal zijn denk ik.
Ik gebruik het al jaren 'onofficieel' op mijn Ultegra 6700 zonder problemen. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik rijd al 10 jaar met 50/39, zonder enig probleem....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op Shimano 6800 en FSA Gosammer cranks had ik vaak een ketting die tussen de 2 kettingbladen in kwam te zitten. Dus het is wellicht crank- of voorblad afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij 11v komt het nauwer. Er wordt dan aangeraden zelfde merk binnen- en buitenblad te nemen. Heb ik nooit gedaan. Ik heb deze config gehad op 4 cranks: respectievelijk van FSA, Shimano, Campa en SRAM. Wel allemaal 10v. Altijd origineel buitenblad en binnenblad van TA of Stronglight.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 13:45
roda_djavulen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:15:
Gaat ze de volledige versie rijden? (215 km) Zorg dan maar voor een goed verzet, de laatste 30 km zijn er heel veel korte steile hellingen
Jup. Ze heeft nu een 11/25 achter, en dat is dus plug en play te vervangen door een 11/28 lees ik op diverse pagina's. Als ze 11/32 wil moet er een andere derailleur op dus dan wordt het een duurder grapje. De vraag is dan natuurlijk of ze aan 11/28 genoeg heeft.. Wat denken jullie?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:31

ALH

Pelle schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:20:
[...]

Ik heb een nog maar 5 ritjes gebruikte Ultegra 11-23 liggen. Die levert op een 50 voorblad in veel situaties een te schuine kettinglijn op, en al helemaal als je een 53 voorblad zou hebben.
Na 5 ritjes was ik het iedere keer switchen tussen voorbladen zat, want precies op de snelheid die je het meeste rijdt (28-30km/h) ligt je ketting op 50/21 of 50/23. Wil je dan iets lichter trappen dan moet je terug naar je binnenblad en op je cassette 8-10 plekken opschakelen.

In combinatie met een 39 voorblad is het wel een prima cassette, maar die werk dan weer niet zo lekker met een 50 voorblad (in mijn ervaring op 2 verschillende cranks).

En als je 'm zou gebruiken om koersen te rijden dan is het natuurlijk ook prima, want dan zul je zelden onder de 35 km/h komen.
Zelf rij ik in de winter en in heuvels 52/39 met een 14-28 cassette, ketting loopt dan mooi recht.

In de zomer wel weer gewoon 11-23, cassettes zijn redelijk betaalbaar t.o.v. voorbladen :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Gratis gelletjes anyone?

[ Voor 44% gewijzigd door Azrael op 25-03-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Maardiweb schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:38:
[...]

Jup. Ze heeft nu een 11/25 achter, en dat is dus plug en play te vervangen door een 11/28 lees ik op diverse pagina's. Als ze 11/32 wil moet er een andere derailleur op dus dan wordt het een duurder grapje. De vraag is dan natuurlijk of ze aan 11/28 genoeg heeft.. Wat denken jullie?
No way. Als ze nu met die 25 al moeite heeft in Limburg gaat ze echt niet genoeg hebben aan een 28 bij 215km in de Vogezen. Er zijn daar minder van die steile kuitenbijters, maar veel langere. Zeker na 200+ km kruip je daar omhoog, 6% voelt dan als 16% en dan moet je gewoon een stuk lichter verzet achter de hand hebben.

@gratis gelletjes: je moet dan wel eerst iets bestellen bij ze en onder de €25,- betaal je dan verzendkosten. Dus er zit wel een addertje onder het gras...

[ Voor 9% gewijzigd door TheLemon op 26-03-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik heb een vorige keer wel wat besteld toen, ivm training voor Alpe d'huzes vond ik het wel handig. De gelletjes zijn wel goed te eten moet ik zeggen, niet zo mierzoet als andere gelletjes die ik heb geprobeerd

Voor Alpe d'huzes overigens ook een andere cassette besteld voor achter, een 11-28 voor bij mij triple. Leek me wel handig voor de laatste beklimmingen

[ Voor 26% gewijzigd door Blik1984 op 26-03-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 09:19

Crazy D

I think we should take a look.

TheLemon schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:39:
No way. Als ze nu met die 25 al moeite heeft in Limburg gaat ze echt niet genoeg hebben aan een 28 bij 215km in de Vogezen. Er zijn daar minder van die steile kuitenbijters, maar veel langere. Zeker na 200+ km kruip je daar omhoog, 6% voelt dan als 16% en dan moet je gewoon een stuk lichter verzet achter de hand hebben.
Ik vond Alpe d'Huez en de tocht in de Dolemieten eenvoudiger dan die korte stijlen klimmetjes in Limburg en Belgie. 1 van de nadelen van die kleine klimmetjes is dat je toch geneigd bent te hard omhoog te gaan (is tenslotte maar een klein heuveltje...). Bij de echte bergen kom je lekker in een ritme en pruttel je gewoon omhoog. In ieder geval dat was mijn ervaring.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:50

DjVe

Hatsaflats!

Het was gisteren wel heerlijk fiets weer. De eerste 100+ km tocht van 2016 zit er weer op. Samen met een maatje vanuit Nijmegen via Kesteren naar Amerongen gereden (leuk klimmetje met afdaling daar). Vervolgens via Ede naar Wolfheze en door naar Doorwerth om nog wat klimmetjes te pakken. Helemaal gesloopt en dan nog 20km naar huis met dikke tegenwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 09:19

Crazy D

I think we should take a look.

Het is maar wat je lekker fietsweer noemt... Ik baalde behoorlijk van die windkracht 5 :(

Rond Nijmegen is dit mijn favoriete tochtje:
http://www.routeyou.com/n...-bij-nijmegen-mokerkoning

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Crazy D schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:03:
Het is maar wat je lekker fietsweer noemt... Ik baalde behoorlijk van die windkracht 5 :(

Deze heb ik deels gister gereden, http://www.routeyou.com/n...im-bij-nijmegen-avondrood

Werd op de oude kleefsebaan nog voorbij gesprint door Marianne Vos. Die ging me toch hard naar boven daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
TheLemon schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:39:
@gratis gelletjes: je moet dan wel eerst iets bestellen bij ze en onder de €25,- betaal je dan verzendkosten. Dus er zit wel een addertje onder het gras...
Ohja, dat had ik niet gezien op m'n mobiel, bummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
Tip: bij Hövel zou je eens rechtdoor de Genneperweg op moeten rijden. Da's best een deftige klim erbij en dito afdaling. En dan terug naar Grafwegen via de Kartenspielerweg.
Edit: al is het wegdek niet optimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door mekkieboek op 27-03-2016 23:06 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59

Is juist mooie afwisseling en je wordt er sterker van. Bij gebrek aan bergen is het goede training. Je moet het alleen afwisselen met mee wind.

Tijdens het paasweekend bij mijn ouders in Zeeuws-Vlaanderen verbleven dus daar de afgelopen dagen gefietst. Eergisteren (tis maandag) de mooiste rit van de drie gemaakt hier, voornamelijk door Belgiê gereden via Zelzate naar Evergem en dan Gent door naar Lokeren en Temse terug naar huis. Mooie nieuwe routes ontdekt maar wel aardig pittig ritje door de wind uit het zuiden. Gelukkig had ik daar wat rekening mee gehouden maar tot Gent was het aardig door bikkelen dus.

Verder mogen we eigenlijk nog niet klagen met het weer, was slechter voorspeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 28-03-2016 01:26 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
havana schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 06:41:
Ik las elders dat 't misschien een scam is. Schijnt vaker te gebeuren via Kickstarter.
Waar las je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik meen op 't fietsforum. Maar ik denk dat 't niet waar is. Volgens Kuiper van Kuiper Trading, die redelijk goed is ingevoerd, zitten dezelfde makers van Speedforce erachter. En dat schijnen een paar slimme Chinezen te zijn die goed weten wat ze doen.

Reken voor dit product overigens nog wel op een forse naheffing van de douane!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Ik heb ze gemaild, ze zijn er mee bezig en zeggen nu 100-200 euro aan extra kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
+21% btw...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Over het gehele bedrag uiteraard en niet over die €100-200 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Oef.. Hoe mooi het appartement van m'n vriendin en mij ook is, een racefiets via de trap omhoog krijgen is een hele toer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Tjebakka schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:59:
Oef.. Hoe mooi het appartement van m'n vriendin en mij ook is, een racefiets via de trap omhoog krijgen is een hele toer.
2,7 kg >:)

http://antranik.org/worlds-lightest-road-bike-at-2-7kg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:17

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Tjebakka schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:59:
De grootste redenen dat ik pas na het verhuizen uit het appartement weer een racefiets heb gekocht waren de ruimte en het schoonmaken. Hoe maak jij je fiets schoon in een appartement?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

gday schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:17:
[...]

De grootste redenen dat ik pas na het verhuizen uit het appartement weer een racefiets heb gekocht waren de ruimte en het schoonmaken. Hoe maak jij je fiets schoon in een appartement?
Wasbox bij autowasstraat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

DjVe schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:27:
Het was gisteren wel heerlijk fiets weer. De eerste 100+ km tocht van 2016 zit er weer op. Samen met een maatje vanuit Nijmegen via Kesteren naar Amerongen gereden (leuk klimmetje met afdaling daar). Vervolgens via Ede naar Wolfheze en door naar Doorwerth om nog wat klimmetjes te pakken. Helemaal gesloopt en dan nog 20km naar huis met dikke tegenwind.

Late reactie, maar kan het beamen. Ook zaterdag maar het eerste fietsrondjetochtje van 2016 gedaan. Besloten om van Rijswijk (ZH) maar naar mijn ouders (Wageningen) te rijden. Helaas was de wind niet een zuidenwind zoals voorspeld, maar een beetje ZO... Heb genoeg wind tegen gehad op de lekdijk vanaf Utrecht tot Rhenen; ik ging aardig dood :X

Ach, toch weer 120 km erop zitten, en het was erg mooi weer, dus niet klagen...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

+5% invoerrechten, +21% btw over de invoerrechten...

[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 29-03-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
Kwam dit onderhoudspakket tegen op 12gobiking. https://www.12gobiking.nl/p/juice-lubes-lite-value-pack

Zit zelf al enige tijd te denken over het schoonmaken van mijn racefiets. Er zijn zoveel spullen verkrijgbaar, dat ik ga twijfelen wat nou wel of niet goed is. Iemand ervaring met de spullen uit de aanbieding?

Of iemand een simpelere en/of goedlopere oplossing voor het schoonmaken van de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 30-09 10:37
Ik gebruik Dusty van de Wibra en alles wat er op dat moment in de kast staat voor een sopje..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01
Dasty. Van Dusty wordt het alleen maar erg stoffig :)

Ontopic: ik gebruik meestal Bike Cleaner van Cyclon. Cadeau gekregen toen ik mijn fiets kocht en heb er verder niet echt over nagedacht. Maar het spul bevalt prima.

Voor de echt smerige delen qua aandrijving heb ik nog Degreaser van Shimano, maar het is vaak niet nodig om de boel helemaal te ontvetten...

[ Voor 89% gewijzigd door dreamscape op 29-03-2016 14:45 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Hier ook Dasty. Schijtgoedkoop en ontvet net zo goed als duurder spul. Als ik de fiets helemaal ga soppen maak ik een sopje met turtlewax.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
as zaterdag rabo bergtour... weersvoorspellingen zijn positief.. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsmunniksma schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:46:
Kwam dit onderhoudspakket tegen op 12gobiking. https://www.12gobiking.nl/p/juice-lubes-lite-value-pack

Zit zelf al enige tijd te denken over het schoonmaken van mijn racefiets. Er zijn zoveel spullen verkrijgbaar, dat ik ga twijfelen wat nou wel of niet goed is. Iemand ervaring met de spullen uit de aanbieding?

Of iemand een simpelere en/of goedlopere oplossing voor het schoonmaken van de fiets?
Ik heb diezelfde pack maar dan groter, met nog een extra fles Dirt Juice Super Gnarl erbij, voor 29 euro bij bol.com gekocht. Werkt prima, de Dirty Little Scrubber is handig, maar Juice Lubes is natuurlijk wel een merk waarbij je in verhouding ook wel wat betaalt voor de naam, het uiterlijk en de hipheid (ahum). Het kan ook goedkoper, Dasty kom je bijv. ook overal tegen en schijnt prima te werken als ontvetter. Maar ik had nog wat kortingscodes van bol.com liggen dus tsjah :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19
Ik zweer ook echt bij Dasty. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 30-09 13:48
thijsmunniksma schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:46:

Ik zou zeggen je ben gek als je dat koopt.

Koop gewoon een flesje olie gebruik een gewoon sopje met koud water en een afwasborstel en haal het ketting schoonmaal tooltje op aliexpress (exact dezelfde zonder dure merksticker) of haal een snel sluiting voor je ketting en was de ketting in ontvetter (in teiltje van een euro bij de action dan is ie weer als nieuw.

http://nl.aliexpress.com/...7e-4f1d-a7d4-2476bd4b9863

Het duurt even voor je het heb maar exact hetzelfde spul en een fractie van de prijs.
Ik vind het niet gek dat winkels failliet gaan met zulke prijzen.

Nu heb je het spul voor minder als de nederlandse verzendkosten dus in feite gratis.

Wat het wel waard kan zijn mits je geen mat frame heb is een wax laagje aanbrengen waardoor je met de tuinslang je fiets zo afspoelt.
Ik heb een wit frame en word er gek van dus dat is iets wat ik deze zomer wil gaan proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 29-03-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19
Zo'n kettingcleaner heb je ook helemaal niet persé nodig. Ik volg zelf de methode die er in dit filmpje wordt uitgelegd, werkt echt heel goed.

YouTube: The 30 Minute Bike Wash - How To Clean & Degrease Your Bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 20:41
Net na 2km al vol op m'n plaat gegaan. Haakse bocht naar links op nieuw asfalt met hier en daar nog wat natte plekken. Ik was hem kwijt en gleed over de straat de berm in. Resultaat knie kapot, grote schaafwond op dijbeen, schaafwond op schouder, groot gat in kniestuk, schade aan trapper en stuur (staat scheef voor mijn gevoel). Effe kijken of ik het stuur zelf recht kan zetten. Gelukkig zijn m'n fietsbroek en Gabba heel gebleven.

Eens moet de eerste keer zijn zullen we maar zeggen. Hopelijk blijft het hier bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

lochtejans schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:30:
Net na 2km al vol op m'n plaat gegaan. Haakse bocht naar links op nieuw asfalt met hier en daar nog wat natte plekken. Ik was hem kwijt en gleed over de straat de berm in. Resultaat knie kapot, grote schaafwond op dijbeen, schaafwond op schouder, groot gat in kniestuk, schade aan trapper en stuur (staat scheef voor mijn gevoel). Effe kijken of ik het stuur zelf recht kan zetten. Gelukkig zijn m'n fietsbroek en Gabba heel gebleven.

Eens moet de eerste keer zijn zullen we maar zeggen. Hopelijk blijft het hier bij.
Ai dat is minder. Sterkte ermee.

Over het schoonmaken. Ketting eraf halen en in de lampenolie mikken. Uurtje laten weken en daarna goed afspoelen met water en laten drogen. Daarna insmeren met lube/wax/olie/whatever. Casesste ook in de lampenolie en afspoelen met water. Het frame maak ik gewoon schoon met water en afwasmiddel (matte lak) door middel van zo'n sproeier voor in de tuin (zo'n handgepompt ding). Qua doekjes gewoon oude kleding in stukken knippen of een pak poetsdoeken van de supermarkt. Werkt perfect en kost geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 09:45

sapphire

Die-hard pruts0r

lochtejans schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:30:

Gelukkig ben jij nog heel ! Sterkte met je herstel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Phyc schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:38:
[afbeelding]

Bekende fiets, ik heb zelf de rood/grijze variant! Salden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Afgelopen weekend weer begonnen met rijden. Even bandjes oppompen en gaan! Kort ritje van ruim een uur om er even in te komen :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1sgnjysYYec7oY0hBTe43ntB/full.jpg

Tijd om er weer in te komen, hopelijk komend weekend meer kilometers.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wie zocht er ook alweer stevige wielen voor zwaardere mensen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

:D

Zaterdag ga ik de Ronde van Vlaanderen rijden; ik heb een beetje zitten zoeken naar wat een fatsoenlijke bandenspanning zou zijn. Ik kom er online diverse meningen over tegen, waaraan je in sommige gevallen niks hebt omdat je niet weet over welk rijdersgewicht men het heeft :)

Ik zit, voor 25mm bandjes en een rijdersgewicht van 71kg, te denken aan 5,5 bar voor en 6 bar achter. Zou dat te doen zijn? Ik wil een zo goed mogelijke balans tussen lekproofheid, grip en comfort. De weersverwachtingen zijn goed in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Wat is jullie mening ten aanzien van gekleurde banden? Ik heb nu twee Rubino banden van Vittoria onder mijn fiets zitten met groene lijnen erop. Ik merk toch wel dat ik het eigenlijk vind afleiden en ergens voelt het een beetje als een kermisattractie :P . Denk dat ik er de volgende keer toch maar weer 'saaie' zwarte onder zet.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Pelle schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:43:
[...]

:D

Zaterdag ga ik de Ronde van Vlaanderen rijden; ik heb een beetje zitten zoeken naar wat een fatsoenlijke bandenspanning zou zijn. Ik kom er online diverse meningen over tegen, waaraan je in sommige gevallen niks hebt omdat je niet weet over welk rijdersgewicht men het heeft :)

Ik zit, voor 25mm bandjes en een rijdersgewicht van 71kg, te denken aan 5,5 bar voor en 6 bar achter. Zou dat te doen zijn? Ik wil een zo goed mogelijke balans tussen lekproofheid, grip en comfort. De weersverwachtingen zijn goed in ieder geval.
Welke banden en hoe breed zijn je velgen? Ik zou denk ik 5,5 voor/achter doen als ik een standaard advies moet geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ruud schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:57:
[...]

Welke banden en hoe breed zijn je velgen? Ik zou denk ik 5,5 voor/achter doen als ik een standaard advies moet geven :)
Vredestein Fortezza Senso 25mm.
En wielen zijn Fulcrum Racing Quattro's (2014). Velgbreedte daarvan is volgens mij 20mm.
Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic