Net iets boven budget, Fulcrum Racing 3. Te verkrijgen voor 399 bij bijv. Voor dit budget één van de betere wielen.
Dat was ook mijn probleem anderhalf jaar terug toen ik een fiets zocht. Met 3000 euro kwam ik er toen helaas niet, maar de hydraulische remmen zitten al op lagere groepen ondertussen. Maar ik zou ook niet zomaar een voorbeeld kunnen noemen.psychodude schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:36:
[...]
Is er dit jaar al veel keuze met deze combinatie van vereiste? Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe fiets, meest waarschijnlijk pas voor 2017, maar indien ik nu al iets echt leuks tegen het lijf loop ben ik niet te beroerd om dit jaar alvast in de buidel te tasten.
De combinatie van di2 en disc brakes is in ieder geval wel waar ik naar op zoek ben. Maar voor de 2016 modellen die ik dusver ben tegen gekomen is deze combinatie geen gebruikelijke. Of het één, of het ander, of tegen een exorbitant hoge prijs. Maar beide op een fiets van rond de €3000 ben ik in ieder geval nog niet tegen gekomen.
Even terugkomend op de defecte shifter.. vandaag tijd gehad om hem even goed schoon te maken van binnen en warempel! hij doet het weer zoals ik gewend ben! Nu nog wat nieuwe bandjes en ik kan weer gaan kijken of ik toch weer wat meer wil gaan fietsen
Ik heb ooit mijn 2006 of 7 Via Nirone 7 voorzien van een nieuw setje fulcrum racing 3 als eerste upgrade ipv een nieuwe fiets te kopen. Nooit een seconde spijt van gehad, de hele fiets is als een malle vooruit gegaan door het simpelweg vervangen voor een strak setje velgen. Je kan de wielen ook meenemen naar je volgende fiets dus dat zit ook wel goed, ik rij er nog steeds op, een fiets later. Volgens mij moet je die nog wel ergens rond de 350 kunnen krijgen, maar ik heb geen 2016 prijzen geverifieerd.DeFeCt schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:48:
Een nieuwe fiets zit er voor mij voorlopig niet in, maar ik overweeg een upgrade van mijn wielen (je moet toch wat). Nu is mijn budget vrij beperkt en ik twijfel daarom of het wel zin heeft...
Fiets: Bianchi Via Nirone 7 c2c 2013
Budget: Rond de 300,-
Huidige wielset: Bianchi Reparto Corsa Clincher
Gebruik: In de polder en af en toe een klimmetje in het buitenland
Vragen: wat is een goede wielset voor dit bedrag, is zo'n wielset echt een upgrade en zou het de moeite lonen om 2e hands te kijken?
edit: besef me dat het wel een beetje gebalanceerd moet blijven: Ik heb wel het achterwiel op de tacx geklatst omdat er vocht in de naaf is gekomen, dus in echt stromende regen zijn ze niet best. Heb een nieuw r3 wiel gekocht via marktplaats die al jaren very strong gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 17-03-2016 22:17 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
WD40 gebruikt?la_fusion schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:28:
Even terugkomend op de defecte shifter.. vandaag tijd gehad om hem even goed schoon te maken van binnen en warempel! hij doet het weer zoals ik gewend ben! Nu nog wat nieuwe bandjes en ik kan weer gaan kijken of ik toch weer wat meer wil gaan fietsen
Nee ik heb uiteindelijk remmenreiniger gebruikt die ik normaal ook gebruik voor het schoonmaken van de ketting en tandwielen.
Je remmenreiniger wel goed wegspoelen/poetsen, volgens mij kan het plastic in je shifter daar niet goed tegen
Setje Campagnolo Zonda's. vind zelf het G3 spaak-patroon in het achterwiel altijd wel vet, en ze zijn met 1550 gram ook best okay kwa gewicht.DeFeCt schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:48:
Vragen: wat is een goede wielset voor dit bedrag, is zo'n wielset echt een upgrade en zou het de moeite lonen om 2e hands te kijken?
Zijn gewoon R3's met een fancy spaakpatroon.
Prima wielen
Prima wielen
Rij zelf ook op een Rose en voorheen een Red Bull gehad. Om eerlijk te zijn heb ik een beetje mixed feelings maar valt nog wel de goede kant op.Tjebakka schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:15:
[...]
Dat is waar. Ik ga binnenkort naar Rose toe om me daar eens te vergapen. Rijden hier mensen op Rose fietsen? Of heeft iemand er ervaring mee?
Ik zit er overigens aan te denken om wellicht nog íets langer te wachten en voor een 2017 model te gaan. Kan ik ook nog wat meer geld opzij zettenMaar goed, dan hebben we het over september/oktober...
Met de alu Red Bull nooit problemen gehad op een aanrijding met mevrouw na, maar dat had niets mets de fiets te maken
De Rose daarentegen had ik 4,5 jaar geleden gekocht en heb ondertussen al 3 nieuwe frames gehad. 1e na 1,5 jaar, 2e half jaar later en de 3e weer 1,5 jaar later dus het gaat nu alweer een tijdje goed. De 1e 2 frames hadden OF lakschade of scheurtjes in het carbon. Is mij niet verteld wat het was maar bij de crank waren scheuren te zien, ik vermoed zelf lak maar je weet et nooit.
Nadat ik dus mijn originele en vervanging frame kapot had heb ik iets bij moeten leggen en ben ik voor de toen nieuwste serie gegaan. En daar na 1,5 jaar was de crank tov het frame los aan het raken. Bottombracket gaf dus speling tov het frame wat opzich ook niet echt moet horen. Toen weer de nieuwste gerkegen die ze hadden en dat is de huidige Xeon CRS in het wit. Wordt wel vies, maar mijn 1e carbon was wit en daar kon ik uiteindelijk die scheurtjes goed in zien dus ik blijf voorlopig nog even bij wit hangen
Maar mijn gevoel nu is wel in orde. Mocht het nog een keer misgaan met het frame dan ga ik wel even kijken, want dan vind ik het wel welletjes geweest.
Woon je in de buurt? Want in mijn geval ben ik nogal wat keren op en neer gereden naar ze vanuit Den Haag en laatste keren vanuit Amersfoort.
Maar prijskwaliteit, ik denk dat het opzich nog wel in orde is en ik misschien gewoon pech heb gehad. Goed, 3x is wel veul pech hebben als je het mij vraagt. Heb overigens bij de laatste framevervanging ook nog wat onderdelen vervangen gekregen, nieuwe tandwielen, cassette, kettingen. Maar dat mocht opzich ook wel
Ik vond dat je ook wel een wat minder verhaal mocht horen, desondanks kan ik het wel nog aanbevelen omdat ik er wel vanuit ga dat ik niet de gemiddelde klant ben want dan hadden ze niet meer bestaan denk ik zo.
Verder rijden bij ons in de groep ook 2 man sinds een jaar op Canyon's met Di2, ook erg mooi. M@cer heeft ook die blauw grijze, vind ik dan persoonlijk iets minder maar over het algemeen is het zeer mooi spul ook.
Houd er wel rekening mee dat je bij klachten bij dat soort internetbedrijven wel wat meer "gekloot" heb dan bij een boer in de buurt. Goed, bij die boer in de buurt betaal je vaak ook wel ontzettend veel meer. Maar kan je wel ergens naar terug. Dat zijn een beetje de afwegingen die je moet maken voor jezelf denk ik.
======================================
Gisteren bij Andless Cycling te Vlaardingen mijn nieuwe handgespaakte setje opgehaald. Lekker vlotte levertijd en goede prijs. Kwaliteit zal wel goed zijn maar gaan we nog ondervinden. Van het weekend even de cassette en bandjes omleggen en een testrit maken! Ben erg benieuwd!
[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 18-03-2016 10:04 ]
Zonda en Racing 3 zijn dezelfde wielen? Op zich vind ik Campa wel mooi op een italiaanse fiets (made in taiwan met shimano 105)sapphire schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:57:
Zijn gewoon R3's met een fancy spaakpatroon.
Prima wielen
Ik zie bij Mantel bij lagers Cup-Conus en soms Industry staan, zit daar nog veel verschil in?
Deze hebben bv Industrie lagers, maar zitten wel in dezelfde prijsklasse:
https://www.mantel.com/mavic-cosmic-elite
[ Voor 13% gewijzigd door DeFeCt op 18-03-2016 10:41 ]
Uitstekende ervaring met de Zonda's (2012 model).DeFeCt schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:39:
[...]
Zonda en Racing 3 zijn dezelfde wielen? Op zich vind ik Campa wel mooi op een italiaanse fiets (made in taiwan met shimano 105)
Ik zie bij Mantel bij lagers Cup-Conus en soms Industry staan, zit daar nog veel verschil in?
Lagers werden na 50k kilometer wat slechter en de onvermijdelijke remrandslijtage, maar die wielen hebben alles gezien (kasseien, offroad, winterweer). Slechts 1x een spaakbreuk.
Ik wil een nieuw setje in mei gaan kopen
[ Voor 5% gewijzigd door MMUilwijk op 18-03-2016 11:03 ]
Everytime I suffer I become a better man because of it
Ja zit verschil in. Initieel even goed, maar als een industrielager versleten is of verroest door vocht (dat heb je bij de duurdere minder), moet je die in zijn geheel vervangen en dat is soms een rotklus en moet je meestal laten doen vanwege specifieke tools. Ik vind de lagers in mijn Fulcrum (racing 5 naven) vrij zwaar lopen en er zat binnen no time vocht in.DeFeCt schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:39:
[...]
Zonda en Racing 3 zijn dezelfde wielen? Op zich vind ik Campa wel mooi op een italiaanse fiets (made in taiwan met shimano 105)
Bij cup&cone kun je zelf stellen. Nadeel is dat je dat soms moet doen, maar voordeel is dat je het makkelijk zelf kan en ook makkelijk kan schoonmaken en invetten etc. Ze zijn ook ietsje lichter en lopen in principe altijd goed mits goed afgesteld en goed schoon.
Fulcrum is gewoon CampaDeFeCt schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:39:
[...]
R3 is de tegenhanger voor Zonda's, zal wel iets verschil in zitten (bv spaakpatroon). Quattro's zijn vergelijkbaar met Siroccco 35's.
Mooie wielen, vond persoonlijk de Fulcrums mooier dan de Campa's qua looks
Vind Mavics vaak ook erg mooi maar daar hoor je alleen maar rare verhalen over. Scheuren en slecht lopende lagers

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 18-03-2016 12:45 ]
Zo mijn fiets is ook binnen! Sorry als hij niet geheel aan de esthetische voorwaarden voldoet van de normale standaard hier, maar een betere foto zal nog wel volgen als ik meer tijd heb.

Helaas was ik gisteren pas laat thuis dus maar een kort uurtje kunnen testfietsen voordat het al donker begon te worden. Als beginnend racefietser beviel de nieuwe snelheid goed. Lekker 20-22km/u tegen de wind in midden in de polder, daarna natuurlijk hetzelfde stuk terug om te kijken hoe dat dan met wind mee is
Meteen ondekt dat die cranks inderdaad wat langer zijn dan bij een tourfiets, leerpuntje zorg dat de pedalen goed staan voor bochten.
Vanavond die voor vrouwlief halen. Overigens als iemand nog tips heeft voor beginners (do's & don'ts) hou ik me aanbevolen.

Helaas was ik gisteren pas laat thuis dus maar een kort uurtje kunnen testfietsen voordat het al donker begon te worden. Als beginnend racefietser beviel de nieuwe snelheid goed. Lekker 20-22km/u tegen de wind in midden in de polder, daarna natuurlijk hetzelfde stuk terug om te kijken hoe dat dan met wind mee is
Meteen ondekt dat die cranks inderdaad wat langer zijn dan bij een tourfiets, leerpuntje zorg dat de pedalen goed staan voor bochten.
Vanavond die voor vrouwlief halen. Overigens als iemand nog tips heeft voor beginners (do's & don'ts) hou ik me aanbevolen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Komt idd uit zelfde fabriek, en mogelijk ( naast bestickering) ook kleine andere verschillen.sapphire schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:14:
[...]
Fulcrum is gewoon Campa
R3 is de tegenhanger voor Zonda's, zal wel iets verschil in zitten (bv spaakpatroon). Quattro's zijn vergelijkbaar met Siroccco 35's.
Mooie wielen, vond persoonlijk de Fulcrums mooier dan de Campa's qua looks
Oorzaak is de strenge fietsmodepolitie danwel sterke oppositie tussen shimano en campagnolo kamp
Ik heb het zó erg nog nooit ergens gehoord. Wat ik wel hoorde was dat Canyon doordachtere frames heeft. Of dat ook echt zo is, geen idee. Binnenkort ga ik in ieder geval naar Bocholt en misschien door naar Koblenz.
Net even langs Snel geweest. Daar stond een Cannondale Evo Hi-Mod met Dura-Ace uit 2015 voor €2350 als ik me niet vergis. Maatje 58 dus prima voor mij. Een hele mooie fiets, maar wel met zo'n lelijke Cannondale crank met FSA bladen erop

If it aint fixed, it's broken.
Die crank is juist erg mooi als er geen FSA, maar zwarte bladen opzitten. Zijn redelijk makkelijk te vervangen en de fiets ziet er daardoor een stuk mooier uit.Tjebakka schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:16:
[...]
Ik heb het zó erg nog nooit ergens gehoord. Wat ik wel hoorde was dat Canyon doordachtere frames heeft. Of dat ook echt zo is, geen idee. Binnenkort ga ik in ieder geval naar Bocholt en misschien door naar Koblenz.
Net even langs Snel geweest. Daar stond een Cannondale Evo Hi-Mod met Dura-Ace uit 2015 voor €2350 als ik me niet vergis. Maatje 58 dus prima voor mij. Een hele mooie fiets, maar wel met zo'n lelijke Cannondale crank met FSA bladen eropDat ziet er dan weer niet uit.
Ik zou die Cannondale absoluut in overweging nemen. Het is een heel nette prijs voor een heel goede fiets, als die echt uit 2015 komt. Op termijn kun je upgraden naar die Di2, mocht je dat willen.Tjebakka schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:16:
[...]
Net even langs Snel geweest. Daar stond een Cannondale Evo Hi-Mod met Dura-Ace uit 2015 voor €2350 als ik me niet vergis. Maatje 58 dus prima voor mij. Een hele mooie fiets, maar wel met zo'n lelijke Cannondale crank met FSA bladen eropDat ziet er dan weer niet uit.
The need for speed drives me
Ik heb een SuperSix Hi-Mod met SRAM Red, echt een hele fijne fiets.
Super licht, lekker stijf, hele fijne stuureigenschappen.
Voor die prijs nieuw is _echt_ een super goede deal.
Ter vergelijking een nieuwe 2016 SuperSix Evo Hi-Mod DuraAce kost je al 4000-5000 euro(!), afhankelijk van de wielset die erbij zit.
Super licht, lekker stijf, hele fijne stuureigenschappen.
Voor die prijs nieuw is _echt_ een super goede deal.
Ter vergelijking een nieuwe 2016 SuperSix Evo Hi-Mod DuraAce kost je al 4000-5000 euro(!), afhankelijk van de wielset die erbij zit.
shimano rs81 (?) zit eronder geloof ik
Verwijderd
Helft van de prijs, ik zou het wel weten. Jammer dat het mijn maat niet is, anders zat ik nu in de trein naar Utrecht.
Jammer dat ik het geld nu 123 niet heb liggen.. Over een maand natuurlijk wél, maar dan is ie al weg.
rs81 zijn volgens mij ook prima wielen. Vraag aan Snel anders of hij andere bladen erop mikt als je gaat onderhandelen. Mooi fietske, ik zou die kopen als ik jou was. Als je die unit niet nu kan aftikken is het misschien sowieso niet zo handig om te n+1én ?
Mooi frame zeg die Tjebakka !
Die Cannondale crank wordt in t wereldje gezien als één van de beste en mooiste cranks ooit. Die bladen zijn inderdaad vreselijk, maar er past ook gewoon Stronglight oid op.Tjebakka schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:16:
[...]
Crank inderdaad helemaal niet lelijk juist! De bladen zien er niet super uit wat het geheel niet mooi maakt. Maar goed, dat is inderdaad prima te vervangenhavana schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:46:
[...]
Die Cannondale crank wordt in t wereldje gezien als één van de beste en mooiste cranks ooit. Die bladen zijn inderdaad vreselijk, maar er past ook gewoon Stronglight oid op.
Ben toch bang dat de fiets morgen al weg is. Terecht ook
Mijn fiets staat al een paar weken in de gang, daarvoor heb ik probleemloos nog wat stukken gereden, maar nu zag ik net dat mijn voorband opeens leeg is. Deze is dus zomaar vanuit het niets opeens leeg gelopen, hoe kan dat?
Misschien laatste ritje toch lek gereden. Een klein lekje is voldoende om een lege band te creëren. Zeker als je al een tijdje niet gefietst hebt.gop1 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:29:
Mijn fiets staat al een paar weken in de gang, daarvoor heb ik probleemloos nog wat stukken gereden, maar nu zag ik net dat mijn voorband opeens leeg is. Deze is dus zomaar vanuit het niets opeens leeg gelopen, hoe kan dat?
Beetje laat maar reageer toch nog even.Tjebakka schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:30:
Het wordt tijd om af te stappen van m'n racefiets...
... en een nieuwe te kopen! Ik heb nu een Bulls Harrier2 met 105 uit 2011, maar ik wil wat nieuws. Mijn richtlijnen zijn zwart, carbon en minstens Ultegra of vergelijkbaar daarmee.
Dus nu begint Het Grote Orientatiespel! M'n budget? Zo'n €2000 - €2500 en wellicht nog wat daarboven, afhankelijk van de verkoop van m'n oude. Ik heb alleen geen idee waar ik het zoeken moet. Schijfremmen, ja/nee? Nu vinden veel mensen het nog lelijk maar stel je voor dat het wordt geadopteerd door de pro's, dan willen alle amateurs er ook op rijden en loop je weer achter met velgremmen over een jaar
Iemand suggesties?
Fiets je in de regen is schijfremmen een punt wat je moet voerwegen die je dat niet of zelden zou ik ze lekker negeren.
Ze zijn onnodig duur en ook nog eens zwaar.
Ik heb vanmiddag toevallig nog even in de winkel staan kijken naar de giant TCR 1 hele fiets is full ultegra afgemonteerd en kost 2000 euro maar dan heb je wel een fietsje dat ook maar 7,4 kilo weegt en er van dichtbij ook nog eens oerdegelijk uit ziet.
En je houd dan nog geld over voor een mooi setje wielen al de Mavic Cosmic Carbone SLS
Als je die combo tezamen vind in 1 winkel kan je er makkelijk 100 euro afkletsen en heb je voor 2650 een pracht fiets van 7.2 / 7.3 kilo (die carbon zijn volgens mij 150 gr lichten dan standaard giant).
Wou dat mijn budget zo hoog was maar ik kan dat gewoon niet goed praten voor mijn gebruik haha.
Had t er gisteren nog over met de FM. Het is moeilijk te zeggen welke kant het op zal gaan met de schijven. Ik denk persoonlijk dat het vooral terrein zal winnen in het niet-high end segment.
Heb inmiddels ook een ritje met schijven gemaakt op de racer. Mijn conclusie: in droge omstandigheden remt het niet beter.
Heb inmiddels ook een ritje met schijven gemaakt op de racer. Mijn conclusie: in droge omstandigheden remt het niet beter.
Prima fietsje voor een prima prijs, maar ik ben niet echt op zoek naar een Giant, Cube of Focus (of Bulls). Heb simpelweg niet zoveel met die merken. Misschien komt dat ook wel omdat veel fietsenzaken ze hebben staan. Ik heb (nog) geen haast dus ik zoek rustig aan verder.computerjunky schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:59:
[...]
Beetje laat maar reageer toch nog even.
Fiets je in de regen is schijfremmen een punt wat je moet voerwegen die je dat niet of zelden zou ik ze lekker negeren.
Ze zijn onnodig duur en ook nog eens zwaar.
Ik heb vanmiddag toevallig nog even in de winkel staan kijken naar de giant TCR 1 hele fiets is full ultegra afgemonteerd en kost 2000 euro maar dan heb je wel een fietsje dat ook maar 7,4 kilo weegt en er van dichtbij ook nog eens oerdegelijk uit ziet.
En je houd dan nog geld over voor een mooi setje wielen al de Mavic Cosmic Carbone SLS![]()
![]()
![]()
Als je die combo tezamen vind in 1 winkel kan je er makkelijk 100 euro afkletsen en heb je voor 2650 een pracht fiets van 7.2 / 7.3 kilo (die carbon zijn volgens mij 150 gr lichten dan standaard giant).
Wou dat mijn budget zo hoog was maar ik kan dat gewoon niet goed praten voor mijn gebruik haha.
Schijfremmen zijn interessant maar niet erg mooi... Levert wel genoeg remkracht in ieder geval:
Ben zelf ook rustig eens aan het kijken naar een opvolger voor m'n Supersix. Maar tot op heden kan ik eigenlijk niks vinden dat precies voldoet aan m'n eisen.
Misschien dat ik deze winter een (carbon) Legend bestel. Dat kost wel wat, maar dan is het tenminste ook helemaal naar mijn smaak. Prachtige fietsen zijn het...
http://www.legendfactory.it/collezione.php
Oh ja, Legend maakt ook een frame voor schijven
Misschien dat ik deze winter een (carbon) Legend bestel. Dat kost wel wat, maar dan is het tenminste ook helemaal naar mijn smaak. Prachtige fietsen zijn het...
[ Voor 6% gewijzigd door havana op 19-03-2016 08:06 ]
Erg mooi inderdaad. Alleen een frame of een complete fiets? Dat kan namelijk ook nog. Een frame kopen en de rest zelf samenstellen. Mijn nadeel: eisen vs budget zijn dan niet meer heel reëel.havana schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:05:
Ben zelf ook rustig eens aan het kijken naar een opvolger voor m'n Supersix. Maar tot op heden kan ik eigenlijk niks vinden dat precies voldoet aan m'n eisen.
Ik koop zelf altijd een los frame, omdat ik nogal kieskeurig ben m.b.t. de onderdelen die erop moeten en omdat ik veel onderdelen ook al bezit.
Mijn Supersix heb ik wel als complete fiets gekocht, maar volledig gestript waardoor ik voor een net bedrag een frame had.
Een los frame kopen is altijd duurder.
Mijn Supersix heb ik wel als complete fiets gekocht, maar volledig gestript waardoor ik voor een net bedrag een frame had.
[ Voor 7% gewijzigd door havana op 19-03-2016 08:19 ]
havana schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:14:
Ik koop zelf altijd een los frame, omdat ik nogal kieskeurig ben m.b.t. de onderdelen die erop moeten en omdat ik veel onderdelen ook al bezit.
Als ik SRAM Red Black had liggen zou ik ook voor een nieuw frame gaan
Een echte Pinarello F8 staat ook op de shortlist... 
M'n huidige SRAM Red Black groep zal tegelijk met het frame worden vervangen. De groep is nu zo'n 6 jaar oud, dus het wordt wel een keer tijd voor een welverdiend pensioen...
Het plan is dat de Cannondale gedegradeerd wordt tot winterfiets, met F7 wielen die ik al heb (50 euro op MP). De Red groep blijft erop zitten.
M'n Bora's gaan dan in de nieuwe fiets. Afmontage daarvan ben ik nog niet uit. Ik ben er al wel uit dat het elektrisch wordt. Rationeel gezien is Ultegra Di2 de beste keuze maar ik vind de crank niet mooi en ik walg ook van FSA en Rotor dus dan blijft er weinig over. Ja een Hollowgram is prachtig maar die hoort thuis op een Cannondale IMHO. Clavicula vind ik te fragiel en veel te duur. BOR is een optie maar dat is op dit moment slecht leverbaar.
eTap van SRAM vind ik op dit moment te duur, en ik wacht liever even op de eerste revisie. Wat op zich wel mooi is, is dat een Legend custom wordt gemaakt en je, indien je voor eTap kiest, een frame kan laten bouwen zonder nokjes en gaatjes voor kabels.
De laatste optie is Chorus EPS v3. Daar zou ik dan wel de oude 5-armige crank bij willen want dat 4-armige geval vind ik vreselijk. Enige is dat de 11v shifters van Campa niet zo heel mooi vind, maar daarmee kan ik wel leven. Past bovendien goed bij een Legend en Bora's. En een groot voordeel is dat je gewoon Shimano cassettes kunt gebruiken.
De cockpit zet ik over van m'n huidige fiets, die heb ik pas vorige week gemonteerd. Het gaat hier om een 3T Tornova carbon die professioneel is overgespoten in het zwart. Daarbij een bijpassende 3T Team stuurpen die in dezelfde kleur is gespoten. Prachtige, lichte combinatie.
Blijft leuk zo'n nieuwe fiets, je kunt er jaren mee zoet zijn
M'n huidige SRAM Red Black groep zal tegelijk met het frame worden vervangen. De groep is nu zo'n 6 jaar oud, dus het wordt wel een keer tijd voor een welverdiend pensioen...
Het plan is dat de Cannondale gedegradeerd wordt tot winterfiets, met F7 wielen die ik al heb (50 euro op MP). De Red groep blijft erop zitten.
M'n Bora's gaan dan in de nieuwe fiets. Afmontage daarvan ben ik nog niet uit. Ik ben er al wel uit dat het elektrisch wordt. Rationeel gezien is Ultegra Di2 de beste keuze maar ik vind de crank niet mooi en ik walg ook van FSA en Rotor dus dan blijft er weinig over. Ja een Hollowgram is prachtig maar die hoort thuis op een Cannondale IMHO. Clavicula vind ik te fragiel en veel te duur. BOR is een optie maar dat is op dit moment slecht leverbaar.
eTap van SRAM vind ik op dit moment te duur, en ik wacht liever even op de eerste revisie. Wat op zich wel mooi is, is dat een Legend custom wordt gemaakt en je, indien je voor eTap kiest, een frame kan laten bouwen zonder nokjes en gaatjes voor kabels.
De laatste optie is Chorus EPS v3. Daar zou ik dan wel de oude 5-armige crank bij willen want dat 4-armige geval vind ik vreselijk. Enige is dat de 11v shifters van Campa niet zo heel mooi vind, maar daarmee kan ik wel leven. Past bovendien goed bij een Legend en Bora's. En een groot voordeel is dat je gewoon Shimano cassettes kunt gebruiken.
De cockpit zet ik over van m'n huidige fiets, die heb ik pas vorige week gemonteerd. Het gaat hier om een 3T Tornova carbon die professioneel is overgespoten in het zwart. Daarbij een bijpassende 3T Team stuurpen die in dezelfde kleur is gespoten. Prachtige, lichte combinatie.
Blijft leuk zo'n nieuwe fiets, je kunt er jaren mee zoet zijn
[ Voor 16% gewijzigd door havana op 19-03-2016 09:12 ]
Haha, zo blijf je wel bezig. 
Volgende week de eerste rit met een wielerclub
Ben heel erg benieuwd, eigenlijk ben ik niet zo'n club-mens, maar altijd alleen fietsen begint me wel op te breken..
Ben heel erg benieuwd, eigenlijk ben ik niet zo'n club-mens, maar altijd alleen fietsen begint me wel op te breken..
Zal je vast goed bevallen! Heb je tenminste ook mensen waar je je aan kan meten onderwegSjoewe schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:28:
Haha, zo blijf je wel bezig.
Wat @Havana zegt over fietsen, je kan er inderdaad jaren zoet mee zijn. Vorig jaar veeeeeel te weinig op m'n Dosnoventa Houston gefietst. Prachtige fiets (knalroze zal niet iedereen waarderen) maar ik ga 'm denk ik toch van de hand doen. Afgelopen jaar voor het eerst niks in fixed gear geïnvesteerd. Ik zou het carbon 3T Ergonova stuurtje van de Doso wel kunnen overzetten op de nieuwe racer, evenals de stuurpen. In onderdelen verkopen gaat me toch meer opleveren dan alles in z'n geheel. Een fixed gear is leuk, maar ik rij geen crits, heb geen fixed gear vrienden hier in Utrecht (dat klinkt zieliger dan het is
Tja dat kan.Tjebakka schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:44:
[...]
Prima fietsje voor een prima prijs, maar ik ben niet echt op zoek naar een Giant, Cube of Focus (of Bulls). Heb simpelweg niet zoveel met die merken. Misschien komt dat ook wel omdat veel fietsenzaken ze hebben staan. Ik heb (nog) geen haast dus ik zoek rustig aan verder.
Schijfremmen zijn interessant maar niet erg mooi... Levert wel genoeg remkracht in ieder geval:
[video]
Bulls koop ik zelf ook niet meer na mijn zeer slechte klantenservice ervaring en 2 maanden zonder fiets waardoor ik te laat was voor alle aanbiedingen en nu nog steeds geen mooi fietsje heb...
Specialized heeft ook wel mooie fietsen staan maar je betaald gewoon iets meer voor de naam en dus krijg je er iets minder voor terug en zal je waarschijnlijk of op de wielen of de shifters een compromis moeten maken met de duurdere merken.
Vaak wel een mooier frame (verfje) bij die merken.
Heb van de week de pedal-spacers binnen gekregen die ik had besteld om van m'n kniepijn af te komen. Vandaag voor het eerst een test rondje gedaan, en het lijkt erop dat het wel de magische oplossing is.
100 kilometer gefietst, alle heuvels van de heuvelrug beklommen, echt nergens last van gehad.
Nadeel is wel dat die krengen samen dik 100 gram wegen, dus of tzt 'upgraden' naar de magnesium versie, of toch maar custom Speedplay's bestellen met een langere as. Maar goed pijnvrij op de fiets is me wel 100 gram waard
100 kilometer gefietst, alle heuvels van de heuvelrug beklommen, echt nergens last van gehad.
Nadeel is wel dat die krengen samen dik 100 gram wegen, dus of tzt 'upgraden' naar de magnesium versie, of toch maar custom Speedplay's bestellen met een langere as. Maar goed pijnvrij op de fiets is me wel 100 gram waard
Nooit tevroeg juichten met knie problemen, heb dit inmiddels wel geleerd de afgelopen 5 jaar na 5x naar de huisarts orthopeed(240euro) en een MRI(280euro) scan en diverse bezoeken aan fysiotherapeuten.Sjoewe schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:36:
Heb van de week de pedal-spacers binnen gekregen die ik had besteld om van m'n kniepijn af te komen. Vandaag voor het eerst een test rondje gedaan, en het lijkt erop dat het wel de magische oplossing is.
Ook het bezoek aan een orthopedischzolenmaker (220euro) en een podoloog(115,-euro) werkten alleen maar tijdelijk .
Speedplay pedalen gaven ook een tijdelijke vermindering van klachten.
(Het is eigenlijk allemaal symptoom bestrijding, zooltjes,pedalen extenders en wedges)
Uiteindelijk ben ik op youtube filmpjes gaan bekijken over mijn specifieke klachten en ben nu al weken pijn vrij voor mij begon het herstel door spieren losser te maken wat een zeer veel tijd kost om de klachten te verminderen.
Na 6 maanden 3x per dag deze oefeningen te doen kan ik eindelijk na 5 jaar pijnvrij fietsen met afgelopen week als topper 600KM met ruim 10.000 echt hoogte(garmin) meters, dit had ik een 1/2 jaar geleden niet durven dromen.
Een van de beste oefeningen, wel erg pittig niet forceren kan weken/maanden duren voordat het goed gaat.

Rond de 20 euro
Spicy!
Die foamroller zijn niet de heilige graal maar zorgt ervoor dat je makkelijker je spieren soepel kan houden(voor of na het sporten) en maakt het makkelijker om oefeningen uit te voeren.
Ik zit hierdoor veel beter op mn fiets, na 4 uur kreeg ik ook nog weleens lichte rugpijn(laag) dit is nu ook verdwenen.
Soepele spieren(goede lengte pezen), goed voetbed (mijn linker knie knikt een klein beetje naar binnen) heb zelf aanpassing gemaakt aan zooltje van m'n fietsschoen. De zooltjes van podoloog en orthopeed waren veels te extreem.
Ik zit hierdoor veel beter op mn fiets, na 4 uur kreeg ik ook nog weleens lichte rugpijn(laag) dit is nu ook verdwenen.
Soepele spieren(goede lengte pezen), goed voetbed (mijn linker knie knikt een klein beetje naar binnen) heb zelf aanpassing gemaakt aan zooltje van m'n fietsschoen. De zooltjes van podoloog en orthopeed waren veels te extreem.
Spicy!
Ik ben ook geen fan van de Ultegra crank en rijd al anderhalf jaar met Di2 6800 en een SRAM Red crank, werkt prima.havana schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:07:
Wat is er mis met die Ultegra cranks? Ik lees overal dat die 4-armige cranks van Shimano tegenwoordig zo goed zijn. En qua looks vind ik ze 100% mooier dan die lelijke 6700 cranks.
Ik vind t beide gedrochten. Slecht zijn ze zeker niet.
[ Voor 33% gewijzigd door havana op 21-03-2016 21:19 ]
Foamroller heb ik vorige week besteld bij Amazon. Ben benieuwd. Is vooral om mijn spieren soepel te houden. Al ga ik zeker nog wel naar mijn masseur die als soigneur werkt bij een continental team. Goede handen heeft hij
Core oefeningen doen ook wonders overigens voor je houding in het zadel.
Core oefeningen doen ook wonders overigens voor je houding in het zadel.
Mijn aanhoudende schakelprobleem is waarschijnlijk opgelost. Na eerst de kromme derailleurpad, daarna de derailleur en de ketting vervangen te hebben zonder resultaat, heb ik gisteren de binnenkabel maar eens vervangen.
Probleem was snel gevonden: ze hadden geen kabeleind op het stukje achterste buitenkabel dat het frame in gaat gedaan blijkbaar. He-le-maal verrot. De strengen staal van de buitenkabel helemaal uit elkaar gespleten en verroest. Ongelofelijk dat het nog best aardig schakelde.
Vervangen zelf was gelukkig makkelijker dan waarvoor ik vreesde. Bij Focus zijn ze zo vriendelijk geweest om nette gootjes in het frame aan te leggen, waardoor je de binnenkabels er zo doorheen steekt. Gelijk ook de remkabel achter vervangen. 😀
Probleem was snel gevonden: ze hadden geen kabeleind op het stukje achterste buitenkabel dat het frame in gaat gedaan blijkbaar. He-le-maal verrot. De strengen staal van de buitenkabel helemaal uit elkaar gespleten en verroest. Ongelofelijk dat het nog best aardig schakelde.
Vervangen zelf was gelukkig makkelijker dan waarvoor ik vreesde. Bij Focus zijn ze zo vriendelijk geweest om nette gootjes in het frame aan te leggen, waardoor je de binnenkabels er zo doorheen steekt. Gelijk ook de remkabel achter vervangen. 😀
Smaken verschillen blijkbaar want ik vind de Shimano's zo'n beetje de mooistehavana schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:19:
Ik vind t beide gedrochten. Slecht zijn ze zeker niet.
edit: Heb alle cranks uit je post bekeken, vind bij deze de Shimano's by far de mooiste
[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 22-03-2016 00:37 ]
Om onderweg een band te vervangen lijkt het me toch verstandig om een handzaam pompje bij me te hebben.
Nu heb je veel verschillende smaken.
Maar wat heeft jullie persoonlijke voorkeur? Pomp of CO2 patroon? En met welke hebben jullie goede ervaringen?
Nu heb je veel verschillende smaken.
Maar wat heeft jullie persoonlijke voorkeur? Pomp of CO2 patroon? En met welke hebben jullie goede ervaringen?
Zo'n CO2 patroon is erg handig, maar het is natuurlijk 1 kans op succes. Als het mis gaat zit je gelijk met een probleem dat je je band niet meer opgepompt krijgt. Dus tegenwoordig heb ik ook maar weer een pomp in mijn achterzak. Maar blijf het onhandig vinden om elke keer dat ding mee te nemen voor die 3 a 4 keer per jaar..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Altijd pompje mee. Ik ben niet zo'n weight weenie, en dat geklooi met die CO2-patronen staat me niet aan.
Weightweenies pakken juist een pompje. Bijvoorbeeld een Micro Rocket van Topeak is lichter dan welk CO2-apparaat ook. Zeker omdat je er oneindig mee kan pompen. Het is niet eerlijk een pompje te vergelijken met een CO2-dinges + één patroon (maar zelfs dan wint de Micro Rocket het makkelijk).
[ Voor 29% gewijzigd door havana op 22-03-2016 10:16 ]
Ik heb een pocket rocket master blaster, maar ik zou als ik nu een nieuwe kocht niet meer voor degene met de gaafste naam kiezen, maar voor eentje met een slangetje tussen pomp en ventiel zodat ik niet meer de mogelijkheid heb om het ventiel eraf te beuken tijdens het pompen.
Ik heb er ook eentje met slang van Lezyne maar ideaal is dat toch ook niet, althans niet bij Lezyne. De ventielkern moet je namelijk GOED vastdraaien met een tang anders draait deze mee bij het verwijderen van het slangetje. Eén keer gehad onderweg en dat was op z'n zachtst gezegd onhandig. Uiteindelijk staand op de pedalen naar de dichtbijzijnde FM gereden (2 km).
Ik gebruik nu weer mijn Micro Rocket, en die is ook nog eens kleiner. Ik krijg er makkelijk 5-6 bar mee in.
Ik gebruik nu weer mijn Micro Rocket, en die is ook nog eens kleiner. Ik krijg er makkelijk 5-6 bar mee in.
[ Voor 13% gewijzigd door havana op 22-03-2016 10:28 ]
Verwijderd
Ik heb zelf een Bontrager Air Support Road (http://road.cc/content/re...ir-support-road-mini-pump)
Gewoon een basic ding, gekocht met mijn eerste racefiets. Doet wat-ie moet doen, ziet er niet verkeerd uit, redelijk makkelijk te hanteren. Maar er missen inderdaad wel bepaalde zaken die het pompen veel handiger maken, zoals een slangetje naar het ventiel.
Gewoon een basic ding, gekocht met mijn eerste racefiets. Doet wat-ie moet doen, ziet er niet verkeerd uit, redelijk makkelijk te hanteren. Maar er missen inderdaad wel bepaalde zaken die het pompen veel handiger maken, zoals een slangetje naar het ventiel.
Racerocket HP van Topeak. Lijkt op Micro Rocket, maar dan met slangetje. Werkt perfect, gaat bijna onzichtbaar op je frame
en ik heb er nog geen kernen mee uit Schwalbe ventielen geschroefd.
Ik heb ook altijd zo'n verloopje bij me om van je frans ventiel naar een auto ventiel te gaan.
Kan je bij ieder tankstation je banden oppompen.
Die heb ik ook. Maar dan eerder bij iemand aankloppen want dichts bijzijnde tankstation kan nog een hele wandeling worden. Maar ik ga denk ik voor de Topeak Race Rocket HP Minipomp Zwart.Sjoewe schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:50:
Ik heb ook altijd zo'n verloopje bij me om van je frans ventiel naar een auto ventiel te gaan.
Sowieso altijd een pompje mee, maar ik heb geleerd om m'n kansen te spreiden als het over oppompen gaat
Vandaar dat ik de Race Rocket Master Blaster heb.MrAngry schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:16:
Ik heb een pocket rocket master blaster, maar ik zou als ik nu een nieuwe kocht niet meer voor degene met de gaafste naam kiezen, maar voor eentje met een slangetje tussen pomp en ventiel zodat ik niet meer de mogelijkheid heb om het ventiel eraf te beuken tijdens het pompen.
Daarnaast klinkt die van jou klinkt ook eigenlijk alsof het een handzame maar toch sterke vibrator is
De Race Rocket MB heeft wel dat slangetje ertussen en dat is inderdaad een stuk prettiger.
Punctuality is the politeness of kings
Die heeft iedere fietser bij zich, als je namelijk van een ventieldopje de top afbijt of knipt heb je ook zo'n adapter.Sjoewe schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:50:
Durf het bijna niet te zeggen dat ik juist andere ervaring heb met m'n Lezynehavana schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:17:
Ik heb er ook eentje met slang van Lezyne maar ideaal is dat toch ook niet, althans niet bij Lezyne. De ventielkern moet je namelijk GOED vastdraaien met een tang anders draait deze mee bij het verwijderen van het slangetje. Eén keer gehad onderweg en dat was op z'n zachtst gezegd onhandig. Uiteindelijk staand op de pedalen naar de dichtbijzijnde FM gereden (2 km).
Gelukkig pas 1x onderweg lek gereden (en al 2x thuis/in de straat
Het is een lezyne road drive, niet de lichtste en door het alu wil hij wel eens mee ratelen met vibraties door het frame (zit heel lelijk naast de bidonhouder).
Pomp aan het frame is bij mij sowieso een no-go. Gewoon in de achterzak, ziet er 10.000x beter uit.
Filmpje van de McGyver hack
YouTube: Every Presta Tube has a Presta Valve Adapter
Filmpje van de McGyver hack
YouTube: Every Presta Tube has a Presta Valve Adapter
[ Voor 44% gewijzigd door havana op 22-03-2016 13:16 ]
Pompje in de achterzak en dus tussen de ribben bij een valpartij is bij mij dan weer een no-go. 
Wat een rare titel trouwens: een Presta tube heeft geen Presta adapter nodig, want het is al Presta. Volgens mij bedoelt hij de tweede keer Schrader i.p.v. Presta...
Wat een rare titel trouwens: een Presta tube heeft geen Presta adapter nodig, want het is al Presta. Volgens mij bedoelt hij de tweede keer Schrader i.p.v. Presta...
[ Voor 46% gewijzigd door dreamscape op 22-03-2016 13:46 ]
Sja... dan ben je snel uitgepraat. Ik vind zadeltasjes ook lelijk, ook al zijn ze klein. Bidons aan je frame eigenlijk ook, maar ja, dan raken je zakken zo snel vol.havana schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:13:
Pomp aan het frame is bij mij sowieso een no-go. Gewoon in de achterzak, ziet er 10.000x beter uit.
Echt een internetmythe is dat.Pompje in de achterzak en dus tussen de ribben bij een valpartij is bij mij dan weer een no-go.
En wat iedereen mooi vindt is uiteraard persoonlijk, daarover valt niet te twisten...
Verwijderd
Gelukkig rijd ik een triple, dus ik mag alles aan, op en onder mijn fiets hangen wat ik wil, ik rijd toch al voor lul
Zijn regeltjes voor wat mag en niet mag op de fiets, over kleuren sokken en stuurlinten, niet eigenlijk ook van die internetmythes?
Overigens denk ik ook dat dat pompje al lang op straat ligt voordat ik geland ben, maar sinds ik één keer over de kop geslagen ben met de fiets ben ik wellicht iets te risicomijdend geworden
Al die stijlregels zijn geen mythes maar... stijlregels. Die moet je echt met een flinke korrel zout nemen. Het is vooral bedoeld als grap en er zit een behoorlijke dosis zelfspot in verwerkt. Helaas heeft niet iedereen dat door en zijn er mensen die "the rules" écht serieus nemen. Een beetje hoe religie werkt dus.... (sommige mensen nemen het iets te serieus).
Nog een paar mythes
- een carbon fiets mag je niet op een Tacx zetten (ontkracht door blad Tour)
- een carbon fiets mag je niet op een drager zetten (komen minder krachten op vrij dan wanneer je erop fietst)
- in de winter heb je winterbanden nodig (kennelijk is de agressieve marketing voor autobanden overslagen?)
- met full carbon wielen kun je niet afdalen (als je goed remt geen punt)
Nog een paar mythes
- een carbon fiets mag je niet op een Tacx zetten (ontkracht door blad Tour)
- een carbon fiets mag je niet op een drager zetten (komen minder krachten op vrij dan wanneer je erop fietst)
- in de winter heb je winterbanden nodig (kennelijk is de agressieve marketing voor autobanden overslagen?)
- met full carbon wielen kun je niet afdalen (als je goed remt geen punt)
[ Voor 35% gewijzigd door havana op 22-03-2016 15:09 ]
Dat een pompje aanbjet frame er niet uitziet ben ik het helemaal mee eens. Als ik zelf fiets zie ik het toch amper, en vind zo'n ding in mn achterzakje echt nuks. Hoe minder hoe beter.
Zadeltasje idem, maar helaas noodzakelijk ivm ontbreken van een volgwagen
Ow en over zwarte sokken gesproken, ik ga echt een paar Castelli Striscia 13's halen! Happy socks voor op de racert
Zadeltasje idem, maar helaas noodzakelijk ivm ontbreken van een volgwagen
Ow en over zwarte sokken gesproken, ik ga echt een paar Castelli Striscia 13's halen! Happy socks voor op de racert
Die zijn funky! Passen werkelijk voor geen meter bij mijn outfit, maar zijn errug funky
Read the code, write the code, be the code!
Tering, die benne lelijk
Maar mooi van lelijkheid.

Een pakje van Sky (2012) past er wel bij. Of het daar mooier van wordt...Hielko schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:32:
De vraag is of je er een bijpassende outfit bij kan kopen
Och er zijn foutere 
De rest van mijn kleding is gewoon zwart dus zal wel lachen worden met tourtochten

De rest van mijn kleding is gewoon zwart dus zal wel lachen worden met tourtochten

Deze draag ik oa.
Mijn fiets, mijn Fulcrum Racing Quattro's en mijn Castelli broek en shirt zijn zwart met rood en een heel klein beetje wit. Dus misschien moet ik juist vanwege de stijlregels maar eens witte sokken gaan dragen inderdaad. Of ook van die lelijke Castelli Striscia's 
En het pompje aan het frame is niet mooi inderdaad. Die is namelijk zilverkleurig, naast de rode bidonhouders. Toch maar eens op zoek naar een zwart pompje ...
En het pompje aan het frame is niet mooi inderdaad. Die is namelijk zilverkleurig, naast de rode bidonhouders. Toch maar eens op zoek naar een zwart pompje ...
Pompje gewoon in je shirt!dreamscape schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:24:
Mijn fiets, mijn Fulcrum Racing Quattro's en mijn Castelli broek en shirt zijn zwart met rood en een heel klein beetje wit. Dus misschien moet ik juist vanwege de stijlregels maar eens witte sokken gaan dragen inderdaad. Of ook van die lelijke Castelli Striscia's
Als ik op m'n baanfiets fiets gaan er in m'n shirt:
Binnenbandje, pompje, bandenlichters, telefoon, bankpasje, id-kaart, bidon 500ml en een energiereep. Past prima
Pompje gewoon lekker aan het frame, in shirt sloopt uiteindelijk de shirtjes en je kan minder meenemen in het shirt.
En bij korte ritjes gaat reservebandje gewoon in shirt, dus geen zadeltas dan.
En bij korte ritjes gaat reservebandje gewoon in shirt, dus geen zadeltas dan.
[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 22-03-2016 20:14 ]
Ik heb tegenwoordig mijn 2e bidon opgeofferd als zadeltas.. Geen lelijk ding meer aan mijn zadel en alles past er perfect in (meer nog). Heb toch altijd genoeg aan 1 bidon.. Alleen de pomp moet ik in mijn achterzak doen, maar die past ook niet in mijn zadeltas :-)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Pompje aan het frame hier. In zadeltasje gaan reserveband, bandenlichters, telefoon, bankpas en sleutels. In de achterzak gaat alleen eten of armstukken oid. Als het maar zacht is en meegeeft bij een eventuele val.
Ik vind het ook niet fijn om vanalles te moeten verzamelen voor ik weg ga. Eten, telefoon, bankpas, kleding, bril, Garmin en soms (als er niemand thuis is) sleutels vind ik al genoeg om te checken
Ik vind het ook niet fijn om vanalles te moeten verzamelen voor ik weg ga. Eten, telefoon, bankpas, kleding, bril, Garmin en soms (als er niemand thuis is) sleutels vind ik al genoeg om te checken
Dat ook idd. Daarom ook pompje aan frame en een heel klein tasje met biba en bandenlichter onder het zadel. Heb wel eens lekgereden zonder die spullen bij me en dat is echt niet leuk. Nu kan ik gewoon mijn fiets pakken en weet ik dat ik alles heb.BreadFan schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:30:
Ook daar zijn oplossingen voor, zonder gelijk naar een zadeltas te hoeven grijpen 
https://miles-wide.com/product/utility-packs-sticky-pod/
https://miles-wide.com/product/utility-packs-sticky-pod/
Ik ben momenteel op zoek naar een beetje betaalbare racefiets. Ik weet echter niks van dit soort fietsen, mijn enige redenatie was dat ik een nieuwe fiets moet hebben als ik een beetje afstand wil gaan fietsen (huidige fiets is een oud lijk, zowel voor als achter een slag in het wiel (vrouw in auto die niet oplette
)). Aangezien ik een nieuwe fiets toch niet op t station wil zetten heeft het kopen van een stadsfiets niet echt meerwaarde dus ik dacht, ga voor een fiets die bedoeld is om wat sportiever op te fietsen.
Ik ben nu dus op Marktplaats wat aan het zoeken, maar het budget dat ik ervoor over heb is beperkt. Ik wil toch het liefst zo goedkoop mogelijk een beetje fiets hebben. Ik wil geen enorme afstanden gaan rijden en heb ook niet de ambitie om wielrenner te worden (ik ben een fervent auto- en motorrijder, dus ik heb eigenlijk een intuïtieve hekel aan wielrenners haha
). Uiteindelijk wil ik gewoon n stuk op een leuke snelheid rijden, hier door het mooie Limburgse heuvelland. Doel is gewoon conditie opbouwen.
Ik heb op marktplaats wel een aantal aardige fietsen gezien (als in ze zien er leuk uit, verder weet ik er niks van). Ik snap dat de maat een beetje moet kloppen (ben ongeveer 1.92m). Er waren twee fietsen die ik er wel interessant uit vond zien (en die in de buurt staan, geen zin om naar Groningen te gaan voor een fiets), een Columbus Pinta en een Bazzini. Heeft iemand ervaring met deze merken? Ik snap dat je naast het frame vooral moet kijken naar de kwaliteit van de andere onderdelen, maar als het frame al niks is gaat A merk (tand)wielen geen verschil meer maken lijkt me. Of is het een kwestie van voelen hoe het frame is en dan kan ook een no-name frame prima zijn? Beide frames zijn in elk geval aluminium met carbon vork.
Your help is appreciated.

Ik ben nu dus op Marktplaats wat aan het zoeken, maar het budget dat ik ervoor over heb is beperkt. Ik wil toch het liefst zo goedkoop mogelijk een beetje fiets hebben. Ik wil geen enorme afstanden gaan rijden en heb ook niet de ambitie om wielrenner te worden (ik ben een fervent auto- en motorrijder, dus ik heb eigenlijk een intuïtieve hekel aan wielrenners haha
Ik heb op marktplaats wel een aantal aardige fietsen gezien (als in ze zien er leuk uit, verder weet ik er niks van). Ik snap dat de maat een beetje moet kloppen (ben ongeveer 1.92m). Er waren twee fietsen die ik er wel interessant uit vond zien (en die in de buurt staan, geen zin om naar Groningen te gaan voor een fiets), een Columbus Pinta en een Bazzini. Heeft iemand ervaring met deze merken? Ik snap dat je naast het frame vooral moet kijken naar de kwaliteit van de andere onderdelen, maar als het frame al niks is gaat A merk (tand)wielen geen verschil meer maken lijkt me. Of is het een kwestie van voelen hoe het frame is en dan kan ook een no-name frame prima zijn? Beide frames zijn in elk geval aluminium met carbon vork.
Het is uiteindelijk redelijk eenvoudig, you get what you pay for.
Ik weet niet wat je budget is, maar biedt 350-400 euro op deze fiets en je hebt een redelijke start: http://link.marktplaats.nl/m1033354437
Veel minder geld zou ik er in ieder geval niet aan uitgeven, daar koop je echt alleen maar afgeschreven oud spul voor.
Ik weet niet wat je budget is, maar biedt 350-400 euro op deze fiets en je hebt een redelijke start: http://link.marktplaats.nl/m1033354437
Veel minder geld zou ik er in ieder geval niet aan uitgeven, daar koop je echt alleen maar afgeschreven oud spul voor.
Een budget waar je je comfortabel mee ben en wat je uiterste is als het echt beter is is toch wel handig.mark-k schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:38:
Ik ben momenteel op zoek naar een beetje betaalbare racefiets. Ik weet echter niks van dit soort fietsen, mijn enige redenatie was dat ik een nieuwe fiets moet hebben als ik een beetje afstand wil gaan fietsen (huidige fiets is een oud lijk, zowel voor als achter een slag in het wiel (vrouw in auto die niet oplette)). Aangezien ik een nieuwe fiets toch niet op t station wil zetten heeft het kopen van een stadsfiets niet echt meerwaarde dus ik dacht, ga voor een fiets die bedoeld is om wat sportiever op te fietsen.
Ik ben nu dus op Marktplaats wat aan het zoeken, maar het budget dat ik ervoor over heb is beperkt. Ik wil toch het liefst zo goedkoop mogelijk een beetje fiets hebben. Ik wil geen enorme afstanden gaan rijden en heb ook niet de ambitie om wielrenner te worden (ik ben een fervent auto- en motorrijder, dus ik heb eigenlijk een intuïtieve hekel aan wielrenners haha). Uiteindelijk wil ik gewoon n stuk op een leuke snelheid rijden, hier door het mooie Limburgse heuvelland. Doel is gewoon conditie opbouwen.
We weten nu alleen welke maat je nodig heb en ook dit hangt af van het merk.
Bij giant zal je waarschijnlijk aan een XL zitten maar bij andere merken kan dat wel eens een XXL of 60/62 zijn.
Ik zou wel de oudere fietsen met een tripple negeren.
Het scheelt een hoop heisa en je zal minder schakelproblemen hebben.
Is je budget onder de 600 euro dan is tweedehands waarschijnlijk met wat geluk de beste optie is het rond de 800 dan zou ik toch overwegen een budget nieuw fietsje te halen.
Je weet immers nooit wat er mee gebeurd is.
Nou ben ik persoonlijk geen fan van 2dehands aangezien ik altijd pech heb maar misschien ervaar jij dat anders.
De nieuwe tiagra 4700 schijnt bijna even goed te zijn als de 105 set (ben hem nu op mijn alu fiets aan het bouwen) en die fietsen zijn lekker betaalbaar.
Kortom bedenk je een budget waar je je goed bij voelt anders kunnen we wel gissen maar we kunnen helaas niet in jou portemonnee kijken (tenzij er iemand van de belastingdienst op tweakers zit
https://www.12gobiking.nl/racefietsen/trek-1-5-2015
[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 23-03-2016 00:47 ]
Mijn budget is eigenlijk zo weinig mogelijk, ik heb nog geen idee of het bevalt om uren op zo'n fiets te zitten, dus wil niet meteen honderden euro's uit gaan geven. Wat betreft oud spul, dat maakt me niet echt uit. De fiets die ik nu heb is een 30 jaar oude stadsfiets gecombineerd met onderdelen van 3 andere oude fietsen, met een slag in beide wielen. Een verbetering zal het dus altijd wel worden.
Ik keek nu bijvoorbeeld naar deze fiets. Vond m er best netjes uitzien, info over het frame is trouwens fout in de advertentie, frame is wat ik op internet kan vinden gewoon aluminium. http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Ik keek nu bijvoorbeeld naar deze fiets. Vond m er best netjes uitzien, info over het frame is trouwens fout in de advertentie, frame is wat ik op internet kan vinden gewoon aluminium. http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Je moet toch echt naar minimaal 61 centimeter kijken. Niet 50-53 zoals in de advertentie.
Ok, dan ga ik dat maar skippen als dat sowieso niet gaat passen. Maar even de maat buiten beschouwing gelaten, is zoiets wel een beetje fatsoenlijke fiets (evt. vergeleken met wat je ervoor kwijt bent), of is het onmogelijk dat het nog iets fatsoenlijks is?
Dat ligt aan je definitie van fatsoenlijke fiets en de ene 2dehands is de andere niet. Je zorgen lijken ook iets te botsen met je eerdere "Wat betreft oud spul, dat maakt me niet echt uit."
Je zal bij 2dehands altijd even moeten testrijden, visueel checken, testen op speling en dergelijke. Maar zo te zien kan je met deze fiets prima uit de voeten hoor.
Je zal bij 2dehands altijd even moeten testrijden, visueel checken, testen op speling en dergelijke. Maar zo te zien kan je met deze fiets prima uit de voeten hoor.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic