Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.826 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

DDX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:00:
[...]

Als je zo gevoelig bent kan je dan niet beter je eigen fiets meenemen ?
Was achteraf mogelijk de betere optie geweest, maar toen ik daar achter kwam was het al niet meer te veranderen (mijn fiets is een relatief zwaar alu ding, wel met Di2 en powermeter, nu huur ik een leuk licht carbon ding waar mijn powermeter 99% zeker niet op gaat kunnen en het zal toch even wennen zijn om op de weg weer non-Di2 te moeten - de switch in de winter met mechanisch op de CX is een stuk makkelijker met die totaal andere omstandigheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:20
Ruud schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:53:
Niet helemaal het juiste bericht gequote maar ik wil toch inhaken op de discussie over pijn in de knie. Onderschat niet dat je flink op moet warmen aan het begin van het seizoen. Als je een paar keer jezelf flink op je donder geeft kan dit best tot gevolg hebben dat je last krijg van je knieen. Dit hoeft dus helemaal niet in de zithouding gezocht te worden maar is eerder overbelasting doordat niet alle spieren (en pezen) even sterk de winter uitkomen.
Dan zal ik wel even inhaken op het bericht.
Ik heb de hele winter doorgefietst, dus opwarmen aan het begin van het seizoen is niet helemaal van toepassing, helaas. Wel heb ik recent een nieuwe fiets gekocht, vandaar de zoektocht naar de nieuwe perfect fit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:54
Vandaag 25km gefietst op mijn nieuwe vastframe handbike. Het is nog een beetje zoeken naar de juiste afstelling wat betreft houding, maar in het zonnetje was het goed genieten zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en een racefiets besteld. Na heel (te) veel gelezen te hebben en een aantal probeer rondjes op diverse fietsen uiteindelijk bij Snel uitgekomen die vandaag een opruiming hadden van overjarige modellen. Eerder deze week diverse winkels afgegaan die helaas alleen maar te dure modellen hadden voor mijn budget, meestal rond de 1200€ tot 900€ nieuw.

Dus hopelijk volgende week een eerste rit op m'n nieuwe Cannondale Synapse Tiagra gemonteerd met schijfremmen. Hopelijk een mooie instapfiets voor een beginner die niet meer de allerjongste is ;)
Ik was verbaasd over hoeveel fijner de schijfremmen uiteindelijk bleken te zijn ten opzichte van mijn tourfiets remmen (Shimano DeoreLX).

Hopelijk in April de eerste Gran Fondo van dit jaar.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 20:57
Heren, ik heb een adviesvraagje voor jullie. Een aantal jaar geleden heb ik via een kennis een Giant wielrenfiets gekocht, aluminium met Tiagra triple groep. Prima fiets, dat jaar ook de nodige km's mee gemaakt en een aantal bergen beklommen(Ventoux, Alpe D'Huez) en een jaar later gebruikt tijdens een 1/8e en 1/4 triathlon maar het fietsen vond ik nog altijd minder leuk dan het hardlopen. Helaas door aanhoudende knieklachten nu al ruim een jaar niet fatsoenlijk kunnen sporten en dat merk ik ;)

Nu wil ik het fietsen weer gaan oppakken om te kijken of ik wellicht het voor mij 'saaie' door kan breken als ik gewoon de nodige kilometers weer kan maken, samen met andere fietsers en dan mogelijk ook weer op en neer naar werk kan gaan (45km enkel).

Helaas werkt de fiets nog niet echt mee.. banden blijven niet meer echt op spanning(op te lossen met nieuwe biba's denk ik) maar erger nog is dat de rechter shifter niet/nauwelijk meer wil downshiften. Hiervoor heb ik al het eea gelezen online(defect/vuiltje in het mechanisme/bijna stuk). Waar ik nu een beetje over twijfel is of ik de groep van deze fiets zal vervangen als geheel, mocht de shifter niet meer te maken zijn, of dat het wellicht net zoveel oplevert door opnieuw 2e hands een fiets aan te schaffen.

Belangrijk hierbij is dat ik destijds de fiets heb gekocht voor zo'n 250 euro, wat nieuwe onderdelen heb geplaatst(remblokken, ketting) maar naast wat verzorging van de ketting geen verder onderhoud heb gedaan. Dus de ketting en groep etc heeft daar wellicht wat meer van te lijden gehad.

Aangezien ik dus nog niet zeker weet of ik daadwerkelijk het wielrennen weer volle bak ga oppakken.. wat zouden jullie in dit geval doen? Mocht ik het fietsen daadwerkelijk echt leuk gaan vinden, dan zie ik het later ook wel zitten om all out te gaan richting carbon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:37

Crazy D

I think we should take a look.

rockhopper schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:03:
Dus hopelijk volgende week een eerste rit op m'n nieuwe Cannondale Synapse Tiagra gemonteerd met schijfremmen. Hopelijk een mooie instapfiets voor een beginner die niet meer de allerjongste is ;)
Ik was verbaasd over hoeveel fijner de schijfremmen uiteindelijk bleken te zijn ten opzichte van mijn tourfiets remmen (Shimano DeoreLX).
Fijne fiets. Die van mij is helaas dusdanig beschadigt dat een nieuwe kopen goedkoper was, maar heb er nog steeds een beetje spijt van :(
la_fusion schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:58:
Aangezien ik dus nog niet zeker weet of ik daadwerkelijk het wielrennen weer volle bak ga oppakken.. wat zouden jullie in dit geval doen? Mocht ik het fietsen daadwerkelijk echt leuk gaan vinden, dan zie ik het later ook wel zitten om all out te gaan richting carbon ;)
Lekker naar de fietsenmaker gaan en vragen wat het probleem is en wat het kost.
Als het binnen een redelijk budget blijft om te repareren, lekker repareren. Ook als je later een andere fiets koopt is een winterfiets nooit verkeerd.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 16:41

sapphire

Die-hard pruts0r

la_fusion schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:58:
Heren, ik heb een adviesvraagje voor jullie. Een aantal jaar geleden heb ik via een kennis een Giant wielrenfiets gekocht, aluminium met Tiagra triple groep. Prima fiets, dat jaar ook de nodige km's mee gemaakt en een aantal bergen beklommen(Ventoux, Alpe D'Huez) en een jaar later gebruikt tijdens een 1/8e en 1/4 triathlon maar het fietsen vond ik nog altijd minder leuk dan het hardlopen. Helaas door aanhoudende knieklachten nu al ruim een jaar niet fatsoenlijk kunnen sporten en dat merk ik ;)

Nu wil ik het fietsen weer gaan oppakken om te kijken of ik wellicht het voor mij 'saaie' door kan breken als ik gewoon de nodige kilometers weer kan maken, samen met andere fietsers en dan mogelijk ook weer op en neer naar werk kan gaan (45km enkel).

Helaas werkt de fiets nog niet echt mee.. banden blijven niet meer echt op spanning(op te lossen met nieuwe biba's denk ik) maar erger nog is dat de rechter shifter niet/nauwelijk meer wil downshiften. Hiervoor heb ik al het eea gelezen online(defect/vuiltje in het mechanisme/bijna stuk). Waar ik nu een beetje over twijfel is of ik de groep van deze fiets zal vervangen als geheel, mocht de shifter niet meer te maken zijn, of dat het wellicht net zoveel oplevert door opnieuw 2e hands een fiets aan te schaffen.

Belangrijk hierbij is dat ik destijds de fiets heb gekocht voor zo'n 250 euro, wat nieuwe onderdelen heb geplaatst(remblokken, ketting) maar naast wat verzorging van de ketting geen verder onderhoud heb gedaan. Dus de ketting en groep etc heeft daar wellicht wat meer van te lijden gehad.

Weet je zeker dat het in de shifter zit. Bij vaders al gehad dat zijn shifter kabels verroest waren en een keer dat het derailleur scharnierpunt vol bagger/roest zat. Onderhoud is niet zo zijn ding :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
sapphire schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:53:
[...]

Weet je zeker dat het in de shifter zit. Bij vaders al gehad dat zijn shifter kabels verroest waren en een keer dat het derailleur scharnierpunt vol bagger/roest zat. Onderhoud is niet zo zijn ding :+
Ja de downshifter beweegt zonder frictie naar links maar doet niets. De upshifter werkt gewoon normaal.

Vandaag overigens niet meer kunnen gaan want voor en achter waren de biba's lek. Vorige week nog niet, of mijn rit was te kort om er iets van te merken :+

Een dezer dagen maar eens even een onderhoudsbeurt aanvragen bij de lbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
nog deelnemers van de Rabo Bergtour? hoe is deze toch georganiseerd?
zijn er ervaringen? of eventueel andere tochten die zeker aan te raden zijn in zuid-oost nederland? (met kleine uitloop naar gelderland...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 18:51
la_fusion schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:02:
[...]

Ja de downshifter beweegt zonder frictie naar links maar doet niets. De upshifter werkt gewoon normaal.

Vandaag overigens niet meer kunnen gaan want voor en achter waren de biba's lek. Vorige week nog niet, of mijn rit was te kort om er iets van te merken :+

Een dezer dagen maar eens even een onderhoudsbeurt aanvragen bij de lbs.
Koop een bus wd40 bij de action en spuit de shifter eens vol. Dit wil weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:17
Koop een busje smeerolie, dat helpt beter en langer. Ik had ook eens een racefiets die lang stil had gestaan. Shifter werkte niet meer, maar na een paar druppeltjes olie was alles weer als nieuw. Persoonlijk zou ik niet zo snel een nieuwe groep kopen op een fiets van 250 euro. Helemaal niet als je nog niet weet of je echt wil gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Eerst even inspuiten met WD40 zodat er weer beweging in komt, dan goed schoonmaken en dan olie.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Heren, bedankt! Ik ga eens even kijken of ik het eea weer aan de gang kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
la_fusion schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:26:
Heren, bedankt! Ik ga eens even kijken of ik het eea weer aan de gang kan krijgen!
Mocht bovenstaande niet helpen (wat het geval was met mijn oude fiets, de shifter tandjes waren versleten) Toen heb ik via Marktplaats een tweedehands shifter gekocht en deze samen met nieuwe kabels erop gezet. Werkte weer prima voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Volgend weekend ga ik weer een lange rit maken. Ik had altijd een voorraadje van die isostar repen voor onderweg, maar daar ben ik nu aardig doorheen. Ik ben die isostar repen wel een beetje zat eigenlijk. Met welke repen hebben jullie goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Dat is heel persoonlijk. Ik grijp zelf meestal een of twee bananen mee, als die op zijn wil ik ook nog wel Snelle Jelle-repen pakken. Bekende van mij neemt gewoon boterhammen mee. Voor echt lange ritten (140+km) plan ik halverwege vaak een stop om even echt te eten.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Fruitrepen van AH of Lidl, de goedkoopste die er zijn. Waarschijnlijk iets minder packed met koolhydraten, maar ik verteer ze goed en vind ze ook best smakelijk.
Erg lekker en ik denk ook erg goed zijn de Clif Bars, maar die zijn weer schofterig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
coen76 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:35:
Volgend weekend ga ik weer een lange rit maken. Ik had altijd een voorraadje van die isostar repen voor onderweg, maar daar ben ik nu aardig doorheen. Ik ben die isostar repen wel een beetje zat eigenlijk. Met welke repen hebben jullie goede ervaringen?
neem ook een of twee bananen mee.
Ene bidon wat water. andere iets van een isostar drankje. Soms onderweg even een flesje cola halen en dan weer door.

Van te voren een prima bodem leggen zodat je niet snel door je voedingsstoffen heen bent.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Bedankt, dat doe ik precies zo, maar neem ook 1 of 2 repen mee voor het geval dat ik plotseling toch meer eten nodig heb. Meestal gaan ze na de rit weer terug de kast in, maar afgelopen zaterdag was ik heel blij dat ik een reep bij me had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Krentenbollen of ontbijtkoek werken prima.

Mijn back-up is een benzinestation.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 14-03-2016 11:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
klopt ook, toch hebben repen wat mij betreft een paar voordelen.

ze blijven goed als je ze na een rit niet gebruikt hebt
ze worden niet opgegeten door mijn kinderen
ze zijn compact
ze eten makkelijk tijden het fietsen
ze smelten niet
ik kan er makkelijk een voorraadje van houden omdat ze lang goed blijven

nadeel is de prijs en de smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
TheLemon schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:42:
Fruitrepen van AH of Lidl, de goedkoopste die er zijn. Waarschijnlijk iets minder packed met koolhydraten, maar ik verteer ze goed en vind ze ook best smakelijk.
Erg lekker en ik denk ook erg goed zijn de Clif Bars, maar die zijn weer schofterig duur.
bedankt,

Ik ga eens een pak van die fruitrepen halen. Dat is inderdaad wel een makkelijke optie.
Zelfs die isostar repen zijn al snel 1,5 euro per stuk, eigenlijk belachelijk duur. daar koop je waarschijnlijk een doosje fruitrepen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Nadeel van die fruitrepen (behalve dat ze behoorlijk vies zijn) is wel dat ze verkruimelen waar je bij staat, dus niet heel geschikt om al fietsende op te eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Dat is niet handig. Muesli repen dan, maar de versie zonder chocolade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:24
Die muesli repen zijn best goed. Plakken goed aan elkaar en je propt ze zo weg. On the move heb ik nog niet gegeten. Ik stop altijd even. Even ontspannen en vogeltjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem meestal bananen, krentenbollen of mueslirepen mee (goedkoopste variant, AH basic). Bij een echt lange tocht vantevoren stevig eten (en dat even laten zakken voor je op de fiets stapt, zodat je niet in het eerste halfuur meteen hard op zoek moet naar een echt toilet voor number two :P)

Soms fiets ik ook wel eens met zelfgebakken bananenbrood. Ziet eruit als (en heeft het gewicht van) een baksteen, maar echt perfect voor grotere honger :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 16:07
Ik gebruik de repen van de Decathlon.. Kosten geen moer (nog geen 2 euro voor 5 stuks) en zijn nog lekker ook..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
M@cer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:51:
Ik gebruik de repen van de Decathlon.. Kosten geen moer (nog geen 2 euro voor 5 stuks) en zijn nog lekker ook..
Ik zie een enorm aanbod bij decathlon, welke bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:28
Tipje voor als je zelf eens wat wilt maken, deze zijn erg lekker (en verantwoord aangezien het van Team Sky komt):

http://pages.rapha.cc/nl/...ky-nl/rice-cakes-a-recipe

En budget-wise ook verantwoord, denk dat je voor onder de 5 euro klaar bent. Weet alleen niet of je het in kunt vriezen voor later. Want je zit wel met een dikke kilo aan rijstrepen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
our attempts at an egg curry rice cake ended badly
Toch leuk om een keer te proberen. Ik heb in het verleden ook wel zelf muesli/havermout-repen gemaakt en hoewel die perfect werken is het altijd wat lastig met verpakken, meenemen en opeten onderweg, omdat ze nogal kruimelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik neem ook vaak mueslirepen van de AH mee. De AH Basic variant nam ik ook weleens, maar die vind ik te droog om al fietsend weg te kauwen. De chocoladevariant gaat met dit weer prima, maar als het wat warmer wordt heb je smurrie aan de vingers :P

Ontbijtkoekrepen vind ik ook ideaal, dat kauwt wel lekker weg.

Wat is jullie ervaring met gelletjes eigenlijk? Ik heb er afgelopen weekend voor het eerst eentje gebruikt tijdens een wat langer ritje. Ik vroeg me af of het nou vooral mentaal hielp of dat het echt even een kort shot gaf, maar een zeg maar tussen minuut 5 en 15 na inname (halverwege mijn rit) ging het superlekker. Daarna was het beste er ook wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Als je bloedsuiker laag is, wat kan als je al lang aan het fietsen bent en weinig hebt gegeten, dan zul je zeker een boost krijgen van zo'n gel. Vooraf of te veel gebruiken maakt je alleen maar loom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:53

DjVe

Hatsaflats!

Met gelletjes etc. ben ik eigenlijk helemaal gestopt. Voorheen gebruikte ik wel eens Multicarbo Boost (en daarmee ga je als de banaan), maar te duur en er zit teveel troep in.

Ik neem meestal gewoon een bidon met water en wat zout mee + bananen, bolletje goed begin repen (tip!), snelle jelle, winegums voor extra snelle energie of AH fruitrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:02
En niet vergeten dat je alleen moet eten wanneer je langer dan 60-90 minuten fietst (verschilt per persoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:43
Ik neem op stukken tot 2u alleen water en bananen mee. Wel van te voren goed eten, de avond ervoor pasta en die ochtend boterhammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:25
Snelle Jelle's en fruitrepen van de AH hier :) Als nood idd winegums of Dextro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren rondje Noord-Oost Groningen gereden.
Gieten > Bareveld > Pekela's, Blijham, Vriescheloo, Wedde, Alteveer, Stadskanaal, Gasselternijveen
Goed voor 78km, ging best wel lekker ondanks de frisse noordoosten wind.
Treurige boel daar in Pekel, de andere plaatsjes zijn wel mooi zoals Wedde en Alteveer, mooie binnendoor weggetjes gepakt. Heb een route in elkaar gebakken met GPSies, mooie site btw, werkt erg goed met de Grashopper map. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
roda_djavulen schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:41:
En niet vergeten dat je alleen moet eten wanneer je langer dan 60-90 minuten fietst (verschilt per persoon)
Als ik niet fiets moet ik ook eten hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
haha, wat vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:47
Harmen schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:01:
Gisteren rondje Noord-Oost Groningen gereden.
tekst...
. Heb een route in elkaar gebakken met GPSies, mooie site btw, werkt erg goed met de Grashopper map. :)
Met welke fietscomputer volg jij die route dan? Ben zelf nog op zoek naar de beste oplossing voor zulke vooraf geplande routes. Echter hoor ik wisselende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 23:08
Vraagje aan de kenners: ik ga een nieuwe fiets aanschaffen, en ik twijfel tussen een aantal modellen. Ik zal even aangeven waarom.

- Cube Attain SL 2016 (goedkoopst van de drie) € 1.199
- Cube Attain SL Disc 2016 (duurder, maar schijfremmen) € 1.499
- Cube Attain GTC 2016 (Even duur als de Disc, maar carbon frame) € 1.499

Waarom Cube? Heb hiervoor een Peloton (Race 2014, 105 groep) gehad, die fietste heerlijk. Zag er goed uit, en de prijs/kwaliteit vond ik persoonlijk fenomenaal. Ook qua houding nooit ergens last van gehad, i.t.t. bijvoorbeeld een Sensa waar ik ook wel eens op fiets. Helaas is de Cube gestolen.

Het liefst zou ik gaan voor de 2016 Agree-serie (schitterende fiets imo), maar die vind ik iets te begrotelijk. Daarom maar voor de Attain gekozen. Mijn vraag: hoe groot is de meerwaarde van schijfremmen of een carbon frame in jullie ogen? Fiets geen wedstrijden, maar houd van doorfietsen en wat langere afstanden. Ben geen bloedfanatieke wielrenner, het moet mooi weer en niet al te koud zijn ;-) Budget is rond de €1.300, evt iets omhoog kan, omlaag liever. Vandaar dat ik nu naar de Attain SL neig.

Ben benieuwd naar jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

steviewonder23 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:50:
[...]
Met welke fietscomputer volg jij die route dan? Ben zelf nog op zoek naar de beste oplossing voor zulke vooraf geplande routes. Echter hoor ik wisselende verhalen.
Fiets al jaren met de Garmin Edge 705, bevalt prima. Af en toe een vastloper maar voor de rest prima apparaat. _/-\o_

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:40
PrinsPils schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:10:
Vraagje aan de kenners: ik ga een nieuwe fiets aanschaffen, en ik twijfel tussen een aantal modellen. Ik zal even aangeven waarom.

Waarom Cube? Heb hiervoor een Peloton (Race 2014, 105 groep) gehad, die fietste heerlijk. Zag er goed uit, en de prijs/kwaliteit vond ik persoonlijk fenomenaal. Ook qua houding nooit ergens last van gehad, i.t.t. bijvoorbeeld een Sensa waar ik ook wel eens op fiets. Helaas is de Cube gestolen.

Het liefst zou ik gaan voor de 2016 Agree-serie (schitterende fiets imo), maar die vind ik iets te begrotelijk. Daarom maar voor de Attain gekozen. Mijn vraag: hoe groot is de meerwaarde van schijfremmen of een carbon frame in jullie ogen? Fiets geen wedstrijden, maar houd van doorfietsen en wat langere afstanden. Ben geen bloedfanatieke wielrenner, het moet mooi weer en niet al te koud zijn ;-) Budget is rond de €1.300, evt iets omhoog kan, omlaag liever. Vandaar dat ik nu naar de Attain SL neig.

Ik heb de Cube Peloton SL 2015, dat lijkt exact dezelfde fiets als de Attain SL te zijn. Wat mij betreft een prima fiets voor mijn gebruik. Dat is ongeveer hetzelfde als hoe jij hem wilt gebruiken, alleen fiets ik ook wel geregeld in de regen/kou. Dan heb ik niet het idee dat ik wat tekort kom aan remkracht. Discbrakes lijken mij niet nodig. Het model kan wel meer gericht zijn op endurance dan op race in tegenstelling tot je vorige Cube. De houding kan dus een beetje anders zijn

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen

Ik zou na anderhalf jaar met schijfremmen fietsen nu altijd voor schijfremmen kiezen, maar fiets dan ook door weer en wind en vaak in de heuvels, als mooiweerfietser in Nederland kan je beter degene pakken die je het meest motiveert om toch naar buiten te gaan. Het zijn alle drie goede fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
roda_djavulen schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:54:
[...]

Ik zou na anderhalf jaar met schijfremmen fietsen nu altijd voor schijfremmen kiezen, maar fiets dan ook door weer en wind en vaak in de heuvels, als mooiweerfietser in Nederland kan je beter degene pakken die je het meest motiveert om toch naar buiten te gaan. Het zijn alle drie goede fietsen.
Dat hoor ik dus wel vaker... Blijkbaar is het verschil met velgremmen toch enorm. Natuurlijk is het in Nederland onvermijdelijk dat je wel eens in een bui terecht komt, maar als het regent ga ik over het algemeen niet fietsen.
juhet schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:53:
[...]

Ik heb de Cube Peloton SL 2015, dat lijkt exact dezelfde fiets als de Attain SL te zijn. Wat mij betreft een prima fiets voor mijn gebruik. Dat is ongeveer hetzelfde als hoe jij hem wilt gebruiken, alleen fiets ik ook wel geregeld in de regen/kou. Dan heb ik niet het idee dat ik wat tekort kom aan remkracht. Discbrakes lijken mij niet nodig. Het model kan wel meer gericht zijn op endurance dan op race in tegenstelling tot je vorige Cube. De houding kan dus een beetje anders zijn
Was de Peloton SL niet Ultegra afgemonteerd? Dat is voor mij in ieder geval niet noodzakelijk, ik ben zeer te spreken over de nieuwere 105-groep van Shimano.

De Attain is inderdaad de vervanger van de Peloton-frames. Zal dus niet enorm veel verschillen (aanname).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik weet niet welke maat je zoekt, maar ik zou hier toch ook zeker even naar kijken wat betreft je price-range: Trek Emonda S6 Ultegra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
Sjoewe schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:14:
Ik weet niet welke maat je zoekt, maar ik zou hier toch ook zeker even naar kijken wat betreft je price-range: Trek Emonda S6 Ultegra
Mooie aanbieding! Helaas niet mijn maat, moet minimaal 58 hebben. Anders was het zeker de moeite waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de goedkoopste fiets gaan. Als je alleen bij mooi weer en op het vlakke fietst, is de extra remkracht van schijfremmen geen vereiste. En in die prijsklasse merk je het verschil tussen carbon en aluminium niet wezenlijk. Dus ik zou die 300 euro lekker in mijn zak houden en daar wat anders leuks van doen (je kunt nooit genoeg racekleding hebben :9)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tussen die Attain SL en de Attain GTC zit idd maar een 200 gram verschil in gewicht, daar hoef je inderdaad nou ook niet direct 300 euro extra voor neer te tellen. Dus die GTC zou ik sowieso afstrepen.

Gaat het vooral over de ja/nee wat betreft schijfremmen. Ik zou daar zelf voorlopig nog even een generatie op passen als ik eerlijk ben. Laat de UCI eerst maar eens definitief beslissen over één standaard configuratie voor het pro-peleton, dan ga je daarna waarschijnlijk een hele snelle ontwikkeling zien kwa materiaal, ontwerp en gewicht van schijfremmen binnen die standaard.

Zeker over de combinatie van discs met quick-releases is nogal wat te doen, en wat betreft de opvolging van QR's door Thru-axles, zijn er nu nog te veel verschillende standaarden in omloop om alvast op één paard te wedden, vind ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Azrael schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:15:
Nadeel van die fruitrepen (behalve dat ze behoorlijk vies zijn) is wel dat ze verkruimelen waar je bij staat, dus niet heel geschikt om al fietsende op te eten :P
Totaal geen last van, ze plakken juist lekker bij elkaar door die vulling. Misschien hebben we het over andere repen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Nee dezelfde repen, maar misschien een andere behandeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:53

DjVe

Hatsaflats!

Kijk ook eens naar een Radon R1 105/Ultegra. Beetje hetzelfde als cube, maar iets gunstiger qua prijs. Heeft ook een redelijk comfortabele geometrie. De Ignite Ultegra is iets duurder en is wat meer racy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Hallo :)

Ik ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer en twijfwel tussen een Garmin edge 520 en 25.

Als ik het goed lees kunnen beiden een route begeleiden maar moet je deze wel eerst inladen. Beide gevallen is het niet zoals google maps: voer een bestemming in en toon me de route. Klopt dat?

In dat geval ga ik denk ik voor de 25, die vind ik een stuk mooier omdat deze zo compact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Goodfellas schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:23:
Hallo :)

Ik ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer en twijfwel tussen een Garmin edge 520 en 25.

Als ik het goed lees kunnen beiden een route begeleiden maar moet je deze wel eerst inladen. Beide gevallen is het niet zoals google maps: voer een bestemming in en toon me de route. Klopt dat?

In dat geval ga ik denk ik voor de 25, die vind ik een stuk mooier omdat deze zo compact is.
Het grote fietscomputer topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Whoops, dan gaan we het daar even proberen. Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schitterende aanbieding! die kaaskorting to maar in de gaten houden voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Grappig om te lezen wat iedereen hier eet. Zeker omdat ik laatst twee keer een discussie hierover had.
Ikzelf neem op langere ritten een bidon water mee welke ik eerst drink (na een goede maaltijd vooraf) en één met aptonia drink. Vaak een snelle jelle of granenreep als vast voedsel.

Volgens de mensen met wie ik de discussie had was dat niet goed want dat zijn verkeerde suikers. Vraag me dus af wat er verkeerd aan is want voor zover ik weet word ontbijtkoek ed. van glucose siroop en is glucose gewoon een suiker waar je een bepaalde hoeveelheid per uur van kunt opnemen.

De één was trouwens mijn neef die fietsenmaker is en rade uiteraard gelletjes en repen aan (born en SiS) :p
De ander een oom, maar die is sowieso wat apart want die is helemaal tegen sportdrink en gelletjes want dat verbruik je nooit volgens hem.....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Eigenlijk neem ik het liefste gewoon boterhammen mee, maar dat geeft wel een ongunstige volume/calorie verhouding. :+

Dus meestal bak ik m'n eigen mueslirepen waar ik dan vooral zoveel mogelijk calorieen in prop.

Twee bananen pureren met een ei, muesli erbij, honing, havermout, wat chocolade brokken, rozijnen of dadels, eigenlijk alles kan er in. Uitstorten op een bakplaat, twintig minuten afbakken op 150 graden. Dan kan je het makkelijk in repen snijden en in de vriezer bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27
Zeker mooi fietsje voor die prijs en die beschadiging is verwaarloosbaar.
Jammer alleen dat hij een maatje te klein is.

Verder wel wat aan de zware kant voor een fiets met full Ultegra en carbon frame.
Vraag me af waar dat door komt.

Heb zelf mijn fiets bij gebrek aan aanbod maar even voorzien van een Tiagra 4700 setje bij uitblijven van een mooi fietsje met Ultegra rond de 8 kilo voor een fatsoenlijke prijs.
Hoef ik me in ieder geval niet meer te ergeren aan mijn 8 speed microshift setup.

Wat betreft eten en drinken eet ik alleen een bakje Brinta of niets.
Ik ben al 15 jaar gewend alleen maar avond eten te eten en later op de avond een snackje of boterham.
Moet er wel bij vertellen dat ik tot 5 am wakker ben en dus ook later op ben dus mijn avondmaal eerder een warme lunch is.

Tijdens de rit heb ik af en toe een reepje mee (gewoon van de ah of dirk) en war druivensuiker tabletjes die ik afhankelijk van hoe ik me voel om het kwartier naar binnen werk.
drinken doe ik met wat verdunde isotone sportdrank aangezien het anders behoorlijk zoet is en ik natuurlijk niet teveel tot me wil nemen.
Maak dan ook een liter daar waar het aanbevolen is voor een halve liter.
Op m'n 40 km of kortere ritjes neem ik niet eens meer de moeite om te eten of drinken omdat ik het niet meer nodig heb.

[ Voor 29% gewijzigd door computerjunky op 14-03-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
computerjunky schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:48:
Verder wel wat aan de zware kant voor een fiets met full Ultegra en carbon frame.
Vraag me af waar dat door komt.
Zware wielset, en 'instap'-carbon, dat niet persé heel licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Sjoewe schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:02:
[...]

Zware wielset, en 'instap'-carbon, dat niet persé heel licht is.
Ja het lijkt wel of alu fietsjes voor hetzelfde geld vaak een behoorlijk stuk lichter zijn.
Ach ja hopelijk einde van het seizoen een mooie actie met mijn maat.

Heb nogal wat eisen dus dat maakt het niet erg makkelijk haha.
Mijn budget is al van 1100 naar 1300 naar 1500 naar 1600 gegaan en nog vind ik niets dat aan mijn wensen voldoet haha rond de 1800 worden ze pas echt interessant maar dat gaat me echt te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Naja, het gewicht alleen vertelt natuurlijk ook niet het hele verhaal. Om maar iets te noemen, de rij-eigenschappen van een carbon fiets verschillen ook behoorlijk ten opzichte van een aluminium fiets.
Als je voor het eerst op een monocoque carbon fiets stapt na altijd op alu of staal gereden te hebben, dat gevoel is nauwelijks onder woorden te brengen :)

Tja, verder kan je voor dat geld ook een hele mooie tweedehands racefiets op de kop tikken. Fietsen schrijven behoorlijk hard af uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
PrinsPils schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:12:
[...]

Dat hoor ik dus wel vaker... Blijkbaar is het verschil met velgremmen toch enorm. Natuurlijk is het in Nederland onvermijdelijk dat je wel eens in een bui terecht komt, maar als het regent ga ik over het algemeen niet fietsen.

[...]
Klopt, ik vind het ook een enorm verschil, maar de meningen lopen nogal uiteen, zoals je hier ook wel al gelezen hebt. Probeer gewoon eens test te rijden op alledrie de fietsen of iig eens op eentje met en zonder schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
iemand ervaring met edco wielsets?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:30:
Naja, het gewicht alleen vertelt natuurlijk ook niet het hele verhaal. Om maar iets te noemen, de rij-eigenschappen van een carbon fiets verschillen ook behoorlijk ten opzichte van een aluminium fiets.
Maar lang niet altijd in positieve zin :)

Een goed gemaakt aluminium frame is zeker te verkiezen boven een matig gemaakt carbon frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
computerjunky schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:13:
[...]

Ja het lijkt wel of alu fietsjes voor hetzelfde geld vaak een behoorlijk stuk lichter zijn.
Ach ja hopelijk einde van het seizoen een mooie actie met mijn maat.

Heb nogal wat eisen dus dat maakt het niet erg makkelijk haha.
Mijn budget is al van 1100 naar 1300 naar 1500 naar 1600 gegaan en nog vind ik niets dat aan mijn wensen voldoet haha rond de 1800 worden ze pas echt interessant maar dat gaat me echt te ver.
Wat zijn je eisen dan? Ik ben namelijk in ongeveer dezelfde prijsklasse aan het zoeken..
roda_djavulen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:33:
[...]

Klopt, ik vind het ook een enorm verschil, maar de meningen lopen nogal uiteen, zoals je hier ook wel al gelezen hebt. Probeer gewoon eens test te rijden op alledrie de fietsen of iig eens op eentje met en zonder schijven.
Ik denk dat ik dat inderdaad maar eens ga doen, al is het om schijfremmen eens uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58

Pelle

🚴‍♂️

koentjuh1987 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:46:
iemand ervaring met edco wielsets?
Volgens mij heeft StevenK (profiel) 1 of 2 setjes, als ik me goed herinner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Kwalitatief prima doch niet heel licht.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Net Steven zelf dus, kwalitatief prima doch niet heel licht :+

Overigens nu het pas toch over voeding/gelletjes ed. ging. Liep zojuist bij de action , en ow wat is dat slecht voor je altijd O-) . Ik kwam dus een sport reep en twee soorten gelletjes tegen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XZ6QRa9oCzRsR00o02snDcrm/full.jpg?nohitcount=1

Prijs van boven naar beneden: 79, 99 en 99 cent. Zal wss niks zijn maar ben gewoon nieuwsgierig :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Toevallig, ik stelde de vraag een aantal posts terug, en kwam dezelfde middag ook de repen van de action tegen. Ik had er ook een paar mee genomen om te proberen.
Ik merkte in de winkel al wel dat ze makkelijk breken. Dus na 4x ongebruikt mee nemen zullen ze wel aardig verkruimeld zijn vrees ik.

[ Voor 29% gewijzigd door coen76 op 15-03-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
sapphire schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:49:
Net Steven zelf dus, kwalitatief prima doch niet heel licht :+

Overigens nu het pas toch over voeding/gelletjes ed. ging. Liep zojuist bij de action , en ow wat is dat slecht voor je altijd O-) . Ik kwam dus een sport reep en twee soorten gelletjes tegen:
[afbeelding]

Prijs van boven naar beneden: 79, 99 en 99 cent. Zal wss niks zijn maar ben gewoon nieuwsgierig :p
Ik heb voor van de zomer een aantal verschillende potten sportdrank van de action meegenomen om te proberen (zwarte en witte).
Kost geen drol dus ben benieuwd.

Gelletjes voel ik niet zo veel voor dus heb daar niet eens naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
iemand wel al die gelletjes geprobeerd van de action?
zo ja hoe smaken ze? of is het af te raden die te gebruiken?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 17:21

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Het wordt tijd om af te stappen van m'n racefiets...

... en een nieuwe te kopen! Ik heb nu een Bulls Harrier2 met 105 uit 2011, maar ik wil wat nieuws. Mijn richtlijnen zijn zwart, carbon en minstens Ultegra of vergelijkbaar daarmee.

Dus nu begint Het Grote Orientatiespel! M'n budget? Zo'n €2000 - €2500 en wellicht nog wat daarboven, afhankelijk van de verkoop van m'n oude. Ik heb alleen geen idee waar ik het zoeken moet. Schijfremmen, ja/nee? Nu vinden veel mensen het nog lelijk maar stel je voor dat het wordt geadopteerd door de pro's, dan willen alle amateurs er ook op rijden en loop je weer achter met velgremmen over een jaar ;)

Iemand suggesties?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Tjebakka schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:30:
Het wordt tijd om af te stappen van m'n racefiets...

... en een nieuwe te kopen! Ik heb nu een Bulls Harrier2 met 105 uit 2011, maar ik wil wat nieuws. Mijn richtlijnen zijn zwart, carbon en minstens Ultegra of vergelijkbaar daarmee.

Dus nu begint Het Grote Orientatiespel! M'n budget? Zo'n €2000 - €2500 en wellicht nog wat daarboven, afhankelijk van de verkoop van m'n oude. Ik heb alleen geen idee waar ik het zoeken moet. Schijfremmen, ja/nee? Nu vinden veel mensen het nog lelijk maar stel je voor dat het wordt geadopteerd door de pro's, dan willen alle amateurs er ook op rijden en loop je weer achter met velgremmen over een jaar ;)

Iemand suggesties?
Canyon Ultimate CF SL 9.0 >:) (beetje bevooroordeeld, zonder schijfremmen natuurlijk)

[ Voor 88% gewijzigd door M@cer op 16-03-2016 11:33 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ben van een Harrier+ overgegaan naar een Focus Izalco Team 4 en zou nooit weer terug willen. Past binnen budget en in 3 jaar eigenlijk nooit gezeur mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Zoek iets met di2 en hydraulische schijfremmen, nooit meer remmen of versnellingen afstellen en het schakelt/remt stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom je oude fiets niet aanhouden voor de winter? :) Zoveel gaat een vijf jaar oude Harrier niet opbrengen. Hoef je je ook niet zo druk te maken over je dure speelgoed als je door de meuk ploegt.
wackmaniac schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:40:
Ben van een Harrier+ overgegaan naar een Focus Izalco Team 4 en zou nooit weer terug willen. Past binnen budget en in 3 jaar eigenlijk nooit gezeur mee gehad.
Hm, jaloers. Een jaartje terug had ik de kans om de Izalco Team 4.0 SL 2014 te kopen (met SRAM Force 22) voor een enorme korting, toen niet gedaan. Daar heb ik nu wel spijt van.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:07:
Waarom je oude fiets niet aanhouden voor de winter? :) Zoveel gaat een vijf jaar oude Harrier niet opbrengen. Hoef je je ook niet zo druk te maken over je dure speelgoed als je door de meuk ploegt.

[...]

Hm, jaloers. Een jaartje terug had ik de kans om de Izalco Team 4.0 SL 2014 te kopen (met SRAM Force 22) voor een enorme korting, toen niet gedaan. Daar heb ik nu wel spijt van.
Ruimte issue, helaas. Daarnaast heb ik nu al 4 fietsen waarvan 3 noodgedwongen niet eens bij mij thuis :'( iets met N+1 toch ;)

Zoiets als dit vind ik wel wat: https://www.fietsenwinkel.nl/ghost-nivolet-lc-tour-5-2016
Strak, zwart, carbon, Ultegra (Di2) :) Goede ervaring met Ghost. M'n MTB was van dat merk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tjebakka op 16-03-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Jij woont in Utrecht toch?

Dan zou ik vooral langs de gespecialiseerde winkels gaan hier in de regio, gewoon lekker kijken, passen en wat afdingen.

Cycletrend
Snel
No Limit Cycling (Zeist)
Rijwielpaleis (Bilthoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Als je di2 kan krijgen binnen je budget zou ik het wel weten, dat heb ik een flink aantal trapjes hoger op mijn verlanglijstje staan dan schijfremmen :) Mooie aggressieve look die Ghost. Ken het merk verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken Ghost ook niet. Het is wel een mooie fiets. Voor dat budget (om precies te zijn voor 100 euro méér) zou ik in de categorie 'strak, zwart, licht en stijf' denk ik voor een Canyon gaan. Voor 2799 euro heb je bij de Ultimate CF SL de keuze; aero (met Cosmic Carbone's) of elektrisch (100% Ultegra Di2).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:48:
Ik ken Ghost ook niet. Het is wel een mooie fiets. Voor dat budget (om precies te zijn voor 100 euro méér) zou ik in de categorie 'strak, zwart, licht en stijf' denk ik voor een Canyon gaan. Voor 2799 euro heb je bij de Ultimate CF SL de keuze; aero (met Cosmic Carbone's) of elektrisch (100% Ultegra Di2).
Oef, goede inderdaad! Erg mooie fietsen. Puur voor de looks zeg ik dan Aero. De CF SL 9.0 Di2 heeft dan weer Di2 en is 0,2 kilo lichter.. Al zal ik dat niet merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wie kan me ff helpen: ik wil deze middag een remkabel (binnen) bestellen voor de achterrem. Is 1700mm lang genoeg voor een standaard (L) racefiets of zou ik toch 2700mm moeten hebben?
Ik zit nu op het werk en kan het even niet opmeten, maar mijn gevoel zegt dat 1700mm ruim lang genoeg is, ook voor de achterrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:02

Kluus

Gang is alles

Toch maar een buitenlandse tocht geplanned voor dit jaar :). Op 11 juni ga ik met wat clubgenoten de Jean Nelissen Classic rijden in Luxemburg, de bedoeling is om de volledige afstand te rijden met 220km en 4200hm. Nog meer Tweakers die aan deze tocht gaan deelnemen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Kluus schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:01:
Toch maar een buitenlandse tocht geplanned voor dit jaar :). Op 11 juni ga ik met wat clubgenoten de Jean Nelissen Classic rijden in Luxemburg, de bedoeling is om de volledige afstand te rijden met 220km en 4200hm. Nog meer Tweakers die aan deze tocht gaan deelnemen toevallig?
mooi fietsgebied. 3 jaar terug van Esch-sur-sure naar vianden en terug gereden.
Enkele leuke beklimmingen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
Ghost is net zo'n Duits budget merk als Bulls

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:57:
[...]

Oef, goede inderdaad! Erg mooie fietsen. Puur voor de looks zeg ik dan Aero. De CF SL 9.0 Di2 heeft dan weer Di2 en is 0,2 kilo lichter.. Al zal ik dat niet merken :)
Bekend dilemma hè :P

Eerlijk gezegd denk ik dat je objectief bezien meer aan Di2 meer hebt dan aan hoge wielen. Het grote voordeel van Di2 is dat je nooit meer kabels hoeft los te maken en bij te stellen, zoals je bij een mechanische groepset wel moet doen. Met name in het Nederlandse klimaat, met regen, wind en modder is dat een groot voordeel. Het werkt gewoon het hele jaar rond. Het voordeel van hoge wielen is vooral psychologisch, aangezien de meesten van ons niet gemiddeld 40 eruit knallen; bovendien kunnen hoge wielen in de Hollandse polder met flinke zijwind eerder een nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:35:
[...]

Bekend dilemma hè :P

Eerlijk gezegd denk ik dat je objectief bezien meer aan Di2 meer hebt dan aan hoge wielen. Het grote voordeel van Di2 is dat je nooit meer kabels hoeft los te maken en bij te stellen, zoals je bij een mechanische groepset wel moet doen. Met name in het Nederlandse klimaat, met regen, wind en modder is dat een groot voordeel. Het werkt gewoon het hele jaar rond. Het voordeel van hoge wielen is vooral psychologisch, aangezien de meesten van ons niet gemiddeld 40 eruit knallen; bovendien kunnen hoge wielen in de Hollandse polder met flinke zijwind eerder een nadeel zijn.
Dat is waar. Ik ga binnenkort naar Rose toe om me daar eens te vergapen. Rijden hier mensen op Rose fietsen? Of heeft iemand er ervaring mee?

Ik zit er overigens aan te denken om wellicht nog íets langer te wachten en voor een 2017 model te gaan. Kan ik ook nog wat meer geld opzij zetten :) Maar goed, dan hebben we het over september/oktober... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:15:
[...]
Ik zit er overigens aan te denken om wellicht nog íets langer te wachten en voor een 2017 model te gaan. Kan ik ook nog wat meer geld opzij zetten :) Maar goed, dan hebben we het over september/oktober... :/
Doet zich dat niet elk jaar voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Doet zich dat niet elk jaar voor? :P
Om nu een paar maandjes te wachten is wel wat anders dan nog anderhalf jaar wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
[...]

Dat is waar. Ik ga binnenkort naar Rose toe om me daar eens te vergapen. Rijden hier mensen op Rose fietsen? Of heeft iemand er ervaring mee?

In mijn familie iig iemand met een Rose mtb, dat is wel een goede fiets, nooit problemen, frame zit mooi in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:24
[...]

Jazeker, ik heb een Rose Xeon-RS 2000, klik voor plaatje. Ik fiets er nu iets meer dan een jaar op en ben erg tevreden, al heb ik weinig vergelijkingsmateriaal (alleen twee mountainbikes). Ik ben heb voor Rose gekozen omdat naast dat ik de fietsen gewoon erg mooi vindt je ook de mogelijkheid hebt om zo'n beetje elk onderdeel aan de fiets naar eigen inzicht aan te passen. Dit alles tegen een scherpe prijs en standaard afgemonteerd met hoogwaardige onderdelen. Ik heb er toentertijd voor gekozen om een ander stuur en casette erop te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 17:21
[...]

Er is in eerdere delen geregeld over geschreven. Je kunt dat zo terugzoeken (in de startpost staan links naar eerdere delen van dit topic). Prima zaak met kwalitatief goede fietsen voor een scherpe prijs. Net zoiets als Canyon dus.

Dit is mijn Pro SL 3000
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fy1mrk.jpg

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Interessant die Rose fietsen. M'n budget inmiddels wat naar boven bijgesteld (2500 - 3000) en Di2 als nieuwe eis. Als jullie er dan écht zo lyrisch over zijn dan wil ik dat op m'n fiets hebben.

2 potentiele kanshebbers:
https://www.canyon.com/nl...timate-cf-sl-9-0-di2.html
https://www.rosebikes.com...100-di2-820339/aid:820341

Wielsets zijn vergelijkbaar geloof ik (Mavic KSYRIUM Elite WTS vs. DT Swiss R20 Dicut), zadel op de Canyon iets beter en banden op de Rose zijn beter (al heb ik van de Conti's wel een setje over). Ze ontlopen elkaar geloof ik niet heel veel.

Ziet iemand nog puntjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Voor dat budget moet je makkelijk een kwalitatief goed carbonnen frame, Di2 én mooie lichte en hoge wielen kunnen vinden. Ik zou persoonlijk dan ook echt die looks als eis meenemen, als je zoveel uitgeeft.
Ik heb een paar jaar geleden een Focus Izalco met Ultegra en 50mm Fulcrum wielen gekocht voor rond de €2200,-. Met jouw budget kan daar zeker Di2 (en waarschijnlijk ook wel schijfremmen) bij. Mijn wielen zijn niet de lichtste, maar voor 200-300 extra heb je gelijk een klasse duurdere (en dus lichtere) wielen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb destijds voor de Canyon gekozen, want de looks veel mooier dan de Rose (smaak) en goede testen van de Canyon.. De wielen van de Canyon waren bij mij trouwens na een jaar op, scheuren in de achtervelg wat een bekend probleem is trouwens.

Maar daar kwam dit voor terug

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2wpp9vp.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 17-03-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Mbt canyon, hebben die nu nog steeds zo'n grote achterstand bij het uitleveren van fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:24
Tjebakka schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:31:
Interessant die Rose fietsen. M'n budget inmiddels wat naar boven bijgesteld (2500 - 3000) en Di2 als nieuwe eis. Als jullie er dan écht zo lyrisch over zijn dan wil ik dat op m'n fiets hebben.

2 potentiele kanshebbers:
https://www.canyon.com/nl...timate-cf-sl-9-0-di2.html
https://www.rosebikes.com...100-di2-820339/aid:820341

Wielsets zijn vergelijkbaar geloof ik (Mavic KSYRIUM Elite WTS vs. DT Swiss R20 Dicut), zadel op de Canyon iets beter en banden op de Rose zijn beter (al heb ik van de Conti's wel een setje over). Ze ontlopen elkaar geloof ik niet heel veel.

Ziet iemand nog puntjes?
Let op dat je bij Rose het zadel kan veranderen (kosteloos of kleine meerprijs), dit geldt ook voor de wielset en vrijwel alle overige onderdelen. Mocht je hem in Duitsland kopen en ophalen betaal je ook minder btw, scheelt dacht ik 2%. Daarnaast heb ik er toentertijd gratis pedalen bij gekregen/onderhandeld. Mocht je die al hebben gok ik dat je dat Anteres zadel er wel gratis bij kan krijgen. Zowel Rose als Canyon scoren altijd goed in reviews.

Mocht je voor Rose gaan meldt je dan ook voor hun spaarprogramma, krijg je ong~ 60 euro aan punten bij aankoop van bovenstaande fiets. Kan je weer binnenbandjes etc. van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
roda_djavulen schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:55:
Zoek iets met di2 en hydraulische schijfremmen, nooit meer remmen of versnellingen afstellen en het schakelt/remt stukken beter :)
Is er dit jaar al veel keuze met deze combinatie van vereiste? Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe fiets, meest waarschijnlijk pas voor 2017, maar indien ik nu al iets echt leuks tegen het lijf loop ben ik niet te beroerd om dit jaar alvast in de buidel te tasten :p.

De combinatie van di2 en disc brakes is in ieder geval wel waar ik naar op zoek ben. Maar voor de 2016 modellen die ik dusver ben tegen gekomen is deze combinatie geen gebruikelijke. Of het één, of het ander, of tegen een exorbitant hoge prijs. Maar beide op een fiets van rond de €3000 ben ik in ieder geval nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Een nieuwe fiets zit er voor mij voorlopig niet in, maar ik overweeg een upgrade van mijn wielen (je moet toch wat :) ). Nu is mijn budget vrij beperkt en ik twijfel daarom of het wel zin heeft...

Fiets: Bianchi Via Nirone 7 c2c 2013
Budget: Rond de 300,-
Huidige wielset: Bianchi Reparto Corsa Clincher
Gebruik: In de polder en af en toe een klimmetje in het buitenland

Vragen: wat is een goede wielset voor dit bedrag, is zo'n wielset echt een upgrade en zou het de moeite lonen om 2e hands te kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door DeFeCt op 17-03-2016 20:02 ]

Flickr

Pagina: 1 ... 49 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic