Schitterende fiets zeg! En hulde voor het steunen van de LBS!
THNX, ben er ook blij mee. Als het stuurlint aan vervanging toe is zal ik er rekening mee houden, evenals de banden 
De Romagna was na onderhandeling 934 euro. Heb deze voor 900 gekocht. Als ik op 2e hands sites kijk dan zie ik verschillende prijzen, maar niet onder de 1300 euro (soms zelfs alleen het frame). Daarnaast met een 1500km op de klok kan er weinig mis gaan denk ik.
Ik vraag me nog wel af uit welk jaar deze fiets is. Kan het niet vinden.
De Romagna was na onderhandeling 934 euro. Heb deze voor 900 gekocht. Als ik op 2e hands sites kijk dan zie ik verschillende prijzen, maar niet onder de 1300 euro (soms zelfs alleen het frame). Daarnaast met een 1500km op de klok kan er weinig mis gaan denk ik.
Ik vraag me nog wel af uit welk jaar deze fiets is. Kan het niet vinden.
Ja, dat is een goede deal hoor! Ik zou die 1500km met een korrel zout nemen, maar onafhankelijk van hoeveel km is het een goede prijs. Hij zal ergens uit 2009-2011 komen. Inderdaad nogal een andere klasse fiets dan je eerst op het oog had
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Mooie fiets!
Ik heb vanochtend de Sensa Calabria Matt 2016 gekocht met Ultegra. Over drie weken volgen wat foto's!
Ik heb vanochtend de Sensa Calabria Matt 2016 gekocht met Ultegra. Over drie weken volgen wat foto's!
Hell yeah!Tranze schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:58:
Mooie fiets!
Ik heb een kort vraagje: mijn ketting is volgens mij te kort. De achterderailleur staat helemaal schuin. Een beetje zoals op deze foto.
Ik heb nu niet het gereedschap om de ketting langer te maken, maar heb wel met wat vrienden afgesproken om zo te fietsen. Is het heel erg slecht voor de ketting om zo te fietsen (uiteraard ga ik niet op mn lichtste verzet achter rijden), of maakt het niet heel erg veel uit als ik die versnellingen niet gebruik?

Ik heb nu niet het gereedschap om de ketting langer te maken, maar heb wel met wat vrienden afgesproken om zo te fietsen. Is het heel erg slecht voor de ketting om zo te fietsen (uiteraard ga ik niet op mn lichtste verzet achter rijden), of maakt het niet heel erg veel uit als ik die versnellingen niet gebruik?
Als je die versnelling niet gebruikt, maakt het niet uit.
Dit is groot-groot neem ik aan?
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Bedankt voor je snelle reactie, fijn om te horen.LaurentS schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:27:
Als je die versnelling niet gebruikt, maakt het niet uit.
Als de ketting op m'n kleine blad staat heb ik er geen last van. Dan staat de derailleur gewoon goed.
Volgens mij maakt het sowieso niet zo veel uit, als de ketting gewoon soepel loopt is er weinig aan de hand.
opzich niet heel erg, als het goed is zal je nooit deze versnelling fietsen. Buitenblad voor en grootste blad achter is niet heel gewoon. Dat is dezelfde verhouding als binnenblad voor en één van de middelste bladen achter.
Een ketting langer maken is sowieso niet echt een optie. Wordt dus een nieuwe ketting, die je wel even op lengte moet maken.Arthur-M. schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:07:
Ik heb nu niet het gereedschap om de ketting langer te maken.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Zet hem even op klein klein en kijk hoever je derailleur naar achter staat.Arthur-M. schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:07:
Ik heb een kort vraagje: mijn ketting is volgens mij te kort. De achterderailleur staat helemaal schuin. Een beetje zoals op deze foto. [afbeelding]
Als ie nog redelijk naar voren staat is je ketting idd te kort.
Staat hij al bijna naar achter (te testen door de ketting langzaam voor van het tandwiel te halen) dan kan je kijken of je een te korte achter derailleur heb.
Achter derailleurs heb je een short medium en lang misschien zit er een short of medium op en vereist je cassette een lange.
Je kan ook kijken of je niet liever een andere casette wil een ultegra cassette kost rond de 40 euro als je goed zoekt en is er in vele smaken en hier in nederland heb je echt geen grote casette nodig.
Kom je echter in serieuze bergen zal je wel de grote achter willen houden en is een andere derailleur misschien een betere optie.
Zet je fiets in ieder geval niet zo weg in de garage maar in klein klein zodat je de veer van je achter derailleur niet om zeep helpt.
Die komt immers onder grote druk te staan.
Mooie test van Bikeradar met Clinchers vs Tubulars.
spoiler:
Allround winner: Clinchers, in TT 12 seconden sneller dan Tubulars!
Ik gebruik gewoon een standaard 11-28 Ultegra cassette met de standaard Ultegra derailleur die op mijn fiets zat. Lijkt me niet dat Cannondale een verkeerde derailleur en cassettes op haar fietsen zet.computerjunky schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:22:
[...]
Zet hem even op klein klein en kijk hoever je derailleur naar achter staat.
Als ie nog redelijk naar voren staat is je ketting idd te kort.
Staat hij al bijna naar achter (te testen door de ketting langzaam voor van het tandwiel te halen) dan kan je kijken of je een te korte achter derailleur heb.
Achter derailleurs heb je een short medium en lang misschien zit er een short of medium op en vereist je cassette een lange.
Je kan ook kijken of je niet liever een andere casette wil een ultegra cassette kost rond de 40 euro als je goed zoekt en is er in vele smaken en hier in nederland heb je echt geen grote casette nodig.
Kom je echter in serieuze bergen zal je wel de grote achter willen houden en is een andere derailleur misschien een betere optie.
Zet je fiets in ieder geval niet zo weg in de garage maar in klein klein zodat je de veer van je achter derailleur niet om zeep helpt.
Die komt immers onder grote druk te staan.
Ik zet hem zo even op klein klein.
Ik hoop niet dat hij te kort is, met de ketting heb ik net 300km gereden en het was niet de goedkoopste ketting (KMC X11SL gold).
Ik heb overigens vandaag weer m'n zodagrit gereden. Hij ging erg lekker en ik kon m'n maten al een stuk langer in het wiel volgen
En ik heb daardoor 16 pr's gereden, lekker gevoel 
https://www.strava.com/activities/429003069
Ehm is de foto die je gepost hebt geen mtb...? Ik zie een XT achterderailleur en een pivot voor de achtervering.Arthur-M. schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:11:
[...]
Ik gebruik gewoon een standaard 11-28 Ultegra cassette met de standaard Ultegra derailleur die op mijn fiets zat. Lijkt me niet dat Cannondale een verkeerde derailleur en cassettes op haar fietsen zet.
Ik zet hem zo even op klein klein.
Ik hoop niet dat hij te kort is, met de ketting heb ik net 300km gereden en het was niet de goedkoopste ketting (KMC X11SL gold).
Of heb je een random foto gekozen op het net en hierop gezet?
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Die foto komt inderdaad van het internet. Ik heb niet eens een mountainbike (helaas)LaurentS schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:45:
[...]
Ehm is de foto die je gepost hebt geen mtb...? Ik zie een XT achterderailleur en een pivot voor de achtervering.
Of heb je een random foto gekozen op het net en hierop gezet?
Ah want het is normaal dat je derailleur uitgestrekt is als je groot-groot staat. Dat is een combinatie dat je nooit gaat gebruiken in de praktijk. Zolang het in die combinatie nog soepel ronddraait, is je ketting niet te kort.Arthur-M. schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:50:
[...]
Die foto komt inderdaad van het internet. Ik heb niet eens een mountainbike (helaas)
Soepel ronddraaien zal meestal wel lukken. Het gaat vooral om de vraag of je nog soepel van het grootste naar het één-na-grootste kransje kunt schakelen en vice versa. Over het algemeen kun je stellen dat als de ketting in groot-groot nog een zichtbare 'S' maakt over de derailleur, hij niet te kort is.
Op de foto die geplaatst is, is te zien dat de ketting over het bovenste derailleurwieltje eigenlijk vrijwel rechtdoor loopt naar het grootste kransje. Dat is dus eigenlijk te kort, hoewel je het natuurlijk ook praktisch kunt benaderen ('die combinatie schakel je toch nooit' -- zelf vind ik dat niet te verkiezen, want als je hem, al dan niet per ongeluk, toch schakelt, en het gaat fout, ben je nog verder van huis).
Op de foto die geplaatst is, is te zien dat de ketting over het bovenste derailleurwieltje eigenlijk vrijwel rechtdoor loopt naar het grootste kransje. Dat is dus eigenlijk te kort, hoewel je het natuurlijk ook praktisch kunt benaderen ('die combinatie schakel je toch nooit' -- zelf vind ik dat niet te verkiezen, want als je hem, al dan niet per ongeluk, toch schakelt, en het gaat fout, ben je nog verder van huis).
[ Voor 19% gewijzigd door nare man op 09-11-2015 09:11 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Leuk rondje. Die kant zou ik ook vaker op moeten gaan, leuk fietsen daarTristan schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:15:
Ik heb overigens vandaag weer m'n zodagrit gereden. Hij ging erg lekker en ik kon m'n maten al een stuk langer in het wiel volgenEn ik heb daardoor 16 pr's gereden, lekker gevoel
Exact expert nodig?
Jazeker, jij zit natuurlijk vaker aan de andere kant van de A12. Maar als je vanaf Zoetermeer net voorbij Bodegraven onder de snelweg duikt richting Driebruggen adviseer je wel om via Gouda terug te fietsen. Anders moet je door Ridderkerk, Capelle, Ommoord etc om richting de rotte te fietsen en dat is allemaal stop en go vanwege de stoplichten. Niet echt lekker fietsen imo.Crazy D schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:17:
[...]
Leuk rondje. Die kant zou ik ook vaker op moeten gaan, leuk fietsen daar
Gisteren nog een rondje van 44 km gefietst. Had niet echt wind verwacht maar dat bleek het laatste stuk toch nog behoorlijk tegen te staan. De windmolens stonden pal de kant op gericht waar ik naar toe moest
Kwam nog veel stukken tegen waar er behoorlijk veel (nat) blad op het fietspad lag. Soms best scary als het fietspad dan ook nog hobbelig is of schuin ligt. Is wel een note-to-self voor als ik rondjes in het donker ga doen.
Thuis bij het schoonmaken van de fiets viel hij nog om
Hoe het nou precies gebeurde weet ik niet eens, ik stond over mijn voorwiel gebogen en ineens zie ik 'm gaan. Stevige krassen op mijn linker shifter. Balen, ik ben altijd heel voorzichtig met mijn fiets en dan valt ie zo stom om.
Kwam nog veel stukken tegen waar er behoorlijk veel (nat) blad op het fietspad lag. Soms best scary als het fietspad dan ook nog hobbelig is of schuin ligt. Is wel een note-to-self voor als ik rondjes in het donker ga doen.
Thuis bij het schoonmaken van de fiets viel hij nog om
BreadFan schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:20:
Thuis bij het schoonmaken van de fiets viel hij nog omHoe het nou precies gebeurde weet ik niet eens, ik stond over mijn voorwiel gebogen en ineens zie ik 'm gaan. Stevige krassen op mijn linker shifter. Balen, ik ben altijd heel voorzichtig met mijn fiets en dan valt ie zo stom om.

De eerste kras is altijd het pijnlijkst

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 09-11-2015 10:24 ]
Prachtige tocht inderdaad, ik rijd die zelf ook regelmatig. Echt Groene Hart. Vooral het stuk tussen de Lek en de IJssel is geweldig, als je de loop van de Vlist volgt. Het is ook leuk om het rondje wat groter te maken en de IJssel verder richting IJsselstein te volgen en dan onder via Lopik weer terug.Crazy D schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:17:
[...]
Leuk rondje. Die kant zou ik ook vaker op moeten gaan, leuk fietsen daar
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Inschrijving voor La Marmotte 2016 is uiteindelijk gelukt...
Gelukkig zijn de franse websites net zo'n drama als de nederlandse als er een inschrijving voor een evenement/concert start, wat een drama..
Al 3 jaar lang zit ik er over te denken, maar nu gaat het dus ook echt gebeuren...
Gelukkig zijn de franse websites net zo'n drama als de nederlandse als er een inschrijving voor een evenement/concert start, wat een drama..
Al 3 jaar lang zit ik er over te denken, maar nu gaat het dus ook echt gebeuren...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Super. Ik ben daar ook die week (via een organisatie). Kijken of we nog een trainingsritje kunnen doen daar. En misschien als voorbereiding ookM@cer schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:20:
Everytime I suffer I become a better man because of it
Niet dat ik 'n ga rijden
maar is de route van 2016 weer de oorspronkelijke route? Of de alternatieve van 2015?
Is nog niet bekend....
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Toevallig gisteren aan het eind van de middag ook nagenoeg hetzelfde rondje gemaaktTristan schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:15:
Ik heb overigens vandaag weer m'n zodagrit gereden. Hij ging erg lekker en ik kon m'n maten al een stuk langer in het wiel volgenEn ik heb daardoor 16 pr's gereden, lekker gevoel
Fijn ook dat na ruim 3 jaar de dijk tussen Bergambacht en Schoonhoven weer open is. Beetje jammer alleen dat ze nu in Krimpen aan de Lek bezig zijn, maar goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Pelle op 09-11-2015 15:30 ]
Ja, het is volgens mij best een populair rondje. Alhoewel ik het aantal fietsers op de route maar minimaal vind. Overigens als je naar mijn strava map kijk, zie je dat ik boven Krimpen rij, via de Tiendweg. Scheelt gedoe door het dorp.Pelle schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:30:
[...]
Toevallig gisteren aan het eind van de middag ook nagenoeg hetzelfde rondje gemaakt
Fijn ook dat na ruim 3 jaar de dijk tussen Bergambacht en Schoonhoven weer open is. Beetje jammer alleen dat ze nu in Krimpen aan de Lek bezig zijn, maar goed.
Die bookmark ik even voor als ik weer bij mijn ouders in Gouda benPelle schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:30:
[...]
Toevallig gisteren aan het eind van de middag ook nagenoeg hetzelfde rondje gemaakt
Read the code, write the code, be the code!
Wij merkte het ook paar weken geleden. Wel fijn dat de paaltjes weg zijn trouwens.Jammer van Krimpen a/d Lek idd.Pelle schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:30:
[...]
He bah. Ik probeer net de CycleOps VirtualTrainer app op de ipad te verbinden met de Tacx Vortex Smart vind hij hem niet. Hij ziet hem wel als sensor, maar niet als trainer. Dus kan ik er niets mee. Ik heb de support afdeling maar gemaild, want ze claimen dat het wel moet werken?
Ook ingeschreven. Zoek nog reisgenoten voor een weekje Alpen.M@cer schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:20:
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Route zal de oude route zijn, zonder tunnel du Chambon. Je zal daar aan de andere kant van het meer rijden, over de noodweg. Maar dat is een kleine wijziging.
Hmmm ik moet even goed verzinnen hoe ik m'n vriendin zo gek krijg om mij een fietscomputer van bijna €800 te laten aanschaffen. Tips? 
Er daar komt nog een magere €2600 bij voor een nieuwe crankset.. lol
Mooie €/g ratio heeft dat crankstel
Serieus: wat is zo'n ding zwaar, dan mag je nog wel €2600,- erbij leggen voor een setje lichte wielen
Serieus: wat is zo'n ding zwaar, dan mag je nog wel €2600,- erbij leggen voor een setje lichte wielen
En dan heb je niet eens een left/right power meter de linker zal je waarschijnlijk er los bij moeten kopen later of is gewoon niet beschikbaar.Tristan schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:43:
Hmmm ik moet even goed verzinnen hoe ik m'n vriendin zo gek krijg om mij een fietscomputer van bijna €800 te laten aanschaffen. Tips?
En laat links/rechts balans nou net het enigste zijn wat ik in een power meter zie.
Buiten dat zie ik er echt het nut niet van in en is het meer een speeltje voor de meer dan serieuze amateurs haha.
Ik ga geen hele week, waarschijnlijk woensdag t/m zondag.StevenK schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:31:
[...]
Ook ingeschreven. Zoek nog reisgenoten voor een weekje Alpen.
Eens. Ik vind het erg mooi spul, maar als je aan alle kanten gewicht probeert te besparen heft dit het wel snel opTheLemon schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:12:
Mooie €/g ratio heeft dat crankstel![]()
Waarom is dat? Ik zie left/right eerder als een toevoeging dan het enige wat telt.computerjunky schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:29:
[...]
En dan heb je niet eens een left/right power meter de linker zal je waarschijnlijk er los bij moeten kopen later of is gewoon niet beschikbaar.
En laat links/rechts balans nou net het enigste zijn wat ik in een power meter zie.
Buiten dat zie ik er echt het nut niet van in en is het meer een speeltje voor de meer dan serieuze amateurs haha.
Ik vind links/rechts de meest interessante data omdat ik het vermoeden heb dat mijn rechterbeen mijn linker behoorlijk op sleeptouw neemt.Tristan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:23:
[...]
[...]
Waarom is dat? Ik zie left/right eerder als een toevoeging dan het enige wat telt.
Mijn linker heb ik dan ook nooit last van spierpijn of krampen en mijn rechterbeen is altijd degene die let loodje legt.
Een dual power meter is de enige manier om dit goed te testen.
Verder vind ik power helemaal inet interessant omdat ik liever op cadans/hartslag/snelheid train.
Het kan handig zijn m op power te trainen maar heb het idee ik daar niet veel uit haal op mijn nivo.
Ahaaa, ja dat schijnt normaal te zijn. Althans, dat je een dominant been hem, net zoals dat je een dominante kant heb en een dominant oog.computerjunky schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:11:
[...]
Ik vind links/rechts de meest interessante data omdat ik het vermoeden heb dat mijn rechterbeen mijn linker behoorlijk op sleeptouw neemt.
Mijn linker heb ik dan ook nooit last van spierpijn of krampen en mijn rechterbeen is altijd degene die let loodje legt.
Een dual power meter is de enige manier om dit goed te testen.
Verder vind ik power helemaal inet interessant omdat ik liever op cadans/hartslag/snelheid train.
Het kan handig zijn m op power te trainen maar heb het idee ik daar niet veel uit haal op mijn nivo.
Ik ben zelf wel benieuwd of het trainen op power voordelen heeft dan het trainen op cadans/hartslag/snelheid.
Ik heb twee opties (los van allerlei andere opties met een KMC-ketting bijvoorbeeld):
1) Campagnolo ketting met Campagnolo breekpen (één bij geleverd, los 7 euro per stuk)
2) Campagnolo ketting met KMC missing link à 5 euro (eenmalig te gebruiken)
Wat is objectief gezien de beste keuze? Voordeel van optie 1 is dat het helemaal is zoals Campagnolo het bedacht heeft (voor zover dat een voordeel is). Het nadeel is dat die optie een meer ingewikkelde / foutgevoelige montage kent. Het voordeel van optie 2 is dat het lekker makkelijk is.
1) Campagnolo ketting met Campagnolo breekpen (één bij geleverd, los 7 euro per stuk)
2) Campagnolo ketting met KMC missing link à 5 euro (eenmalig te gebruiken)
Wat is objectief gezien de beste keuze? Voordeel van optie 1 is dat het helemaal is zoals Campagnolo het bedacht heeft (voor zover dat een voordeel is). Het nadeel is dat die optie een meer ingewikkelde / foutgevoelige montage kent. Het voordeel van optie 2 is dat het lekker makkelijk is.
Je kan in de praktijk de missing link echt wel meer dan 1x gebruiken hoor..
[ Voor 11% gewijzigd door M@cer op 10-11-2015 10:02 ]
Neig daar ook naar. Vraag mij nog wel af wat het voordeel dan echt is / zou zijn van een keurig geponste ketting.Tristan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:55:
Optie 2. Keep it simple zeg maar.
Weet ik, maar wilde een discussie daarover voorkomen, maar dat is blijkbaar niet gelukt.M@cer schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:02:
Je kan in de praktijk de missing link echt wel meer dan 1x gebruiken hoor..
[ Voor 32% gewijzigd door argro op 10-11-2015 10:04 ]
Je zei dat die KMC missing link €5,- kost? Ik kom hem tegen voor €17,-?argro schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:03:
[...]
Neig daar ook naar. Vraag mij nog wel af wat het voordeel dan echt is / zou zijn van een keurig geponste ketting.
http://www.futurumshop.nl...ink-11-speed-silver.phtml
2 stuks voor 9,95 euro: http://www.mantel.com/kmc...uLXBvd2VybGlua3Mjc3RhcnQyTristan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:12:
[...]
Je zei dat die KMC missing link €5,- kost? Ik kom hem tegen voor €17,-?
http://www.futurumshop.nl...ink-11-speed-silver.phtml
De Sram is nog iets goedkoper.. Zou dat ook niet gewoon passen?
Alleen voor Sram-kettingen (zeggen ze). Voor die ene euro ga ik niet testen of dat echt waar of een leugen is.M@cer schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:16:
Ah. Dat is beter. Heb je dan ook nog zo'n tang nodig?argro schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:13:
[...]
2 stuks voor 9,95 euro: http://www.mantel.com/kmc...uLXBvd2VybGlua3Mjc3RhcnQy
Ik train indoor de laatste weken op power. En moet zeggen dat het toch zeker prettiger werkt. Zeker voor interval trainingen. Bij korte interval sessies kan ik daarna direct terugvallen naar mijn voorafgaande kracht output. Maar ook voor de intervallen zelf krijg ik direct de kracht feedback. Hartslag daarentegen loopt altijd achter de feiten aan.Tristan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:28:Ik ben zelf wel benieuwd of het trainen op power voordelen heeft dan het trainen op cadans/hartslag/snelheid.
En nu met een powermeter erbij valt goed op hoe lang achter de feiten dit is in mijn geval. Pas na 1 minuut 130% FTP zit ik bijv. tegen mijn max heart rate. Bij lagere intensiteit is dit effect nog veel sterker. 75 - 85% FTP wordt vaak weergeven als 75 - 85% van de max heart rate. Echter als ik 75 - 85% FTP rijdt duurt het gewoon een minuut of 5 eer mijn hartslag daadwerkelijk in die orde van grootte ligt.
Intervals op hartslag alleen waren dan ook al snel kortstondig knallen en vervolgens langzaam afvlakken. Daarmee de hartslag gelijk houdende. De intervals nu zijn met gelijke kracht, en daarbij hartslag gewoon geheel links laten liggen. En ik merk dat dit laatste zowel tijdens de rit als qua herstel in ieder geval prettiger werkt.
Ik denk er dan ook zeker aan om met het voorjaar ook een power meter aan te schaffen, zodat ik ook buiten dit voordeel kan behouden.
Let er ook op dat de afstelling van je schoenen goed staat. Zo staat mijn linker onderbeen iets naar binnen gedraaid. Bij aanschaf van de fiets stonden de schoenen beide recht naar voren afgesteld. Dit leverde dan ook altijd veel spierpijn en kramp voor mijn linker been, simpelweg omdat deze in een voor mij wat onnatuurlijke houding gewdongen werd.computerjunky schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:11:
Ik vind links/rechts de meest interessante data omdat ik het vermoeden heb dat mijn rechterbeen mijn linker behoorlijk op sleeptouw neemt.
De plaatjes op mijn linker schoen in een 2 graden hoek naar buiten geplaatst. En nergens meer last van.
Niet per se, maar het losmaken met zo'n tang is wel oneindig veel makkelijker dan zonder tang. Monteren gaat prima zonder tang. Meest handig is één tang waarmee je kunt monteren en demonteren.Tristan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:21:
[...]
Ah. Dat is beter. Heb je dan ook nog zo'n tang nodig?
Om die reden pak ik gewoon een complete SRAM ketting. Is ook voor Campa gewoon een prima optie. SRAM kettingen zijn een stuk stiller dan KMC.
Dat zou voor mij ook een doorslaggevende factor zijn!havana schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:24:
SRAM kettingen zijn een stuk stiller dan KMC.
Ik heb een Sram link op een CN5701 ketting gehad, ging zonder enige problemen.M@cer schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:16:
Ik heb trouwens ook nog wat linkjes nodig, meen me te herinneren dat ik ergens een adresje had waar ze €2,5 of zoiets kosten (KMC's). Wel meerdere bestellen ivm verzendkosten....
VirtualTrainer verwacht pas aan de eind van deze maand Bluetooth Smart te hebben geimplementeerd in hun applicatie, nog even wachten dus 
Hmm overal (waaronder GCN) kwam ik op het net tegen dat de zadel horizontaal level moet staan. Volgens mij is dit zelfs een UCI regel?
Anyway, dus ik dacht laat ik dan ook m'n zadel level zetten. Zie hier het bewijs:
Waterpas in het midden van de zadel

Waterpas iets schuin, zodat hij op beide punten op het hoogste punt staat

Maar ik heb net een tacx fitnesstest van gemiddeld 160w gefietst en ik kwam na 8km en een slapende zak bezweet van de fiets af.
Niet echt comfortabel dus en dat lag niet aan de test
Wat doe ik fout?
Hmm overal (waaronder GCN) kwam ik op het net tegen dat de zadel horizontaal level moet staan. Volgens mij is dit zelfs een UCI regel?
Anyway, dus ik dacht laat ik dan ook m'n zadel level zetten. Zie hier het bewijs:
Waterpas in het midden van de zadel

Waterpas iets schuin, zodat hij op beide punten op het hoogste punt staat

Maar ik heb net een tacx fitnesstest van gemiddeld 160w gefietst en ik kwam na 8km en een slapende zak bezweet van de fiets af.
Niet echt comfortabel dus en dat lag niet aan de test
Wat doe ik fout?
[ Voor 71% gewijzigd door Tristan op 10-11-2015 21:28 ]
160 is vrij weinig.
Hoe meet jij het vermogen? Als de tacx dat meet kan het wel verschillen met het werkelijke vermogen.
Dat moet je meten in het wiel, trap as of pedalen.
Hoe meet jij het vermogen? Als de tacx dat meet kan het wel verschillen met het werkelijke vermogen.
De fitnesstest had een gemiddelde van 160w en een maximum van 270w. Opbouwend naar de max in 24 minuten en gemeten door de tacx. Maar daar ging het niet om. Het gaat over de horizontale zadel wat blijkbaar de regel is, maar waar ik een slapende zak van krijg. Ik heb ook het idee dat ik naar voor glij, wat vreemd is want hij zou level moeten voelen.tweakerharrie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:11:
160 is vrij weinig.
Slapende zak > gleufzadel
Overigens is een horizontaal zadel geen UCI zadel. Enigszins waterpas is wat mij betreft ook ok. Als je hele gekke standen moet gebruiken is er meestal wat mis in de afstelling van de fiets (te korte, of te lange zit of zadel te hoog/laag).
Overigens is een horizontaal zadel geen UCI zadel. Enigszins waterpas is wat mij betreft ook ok. Als je hele gekke standen moet gebruiken is er meestal wat mis in de afstelling van de fiets (te korte, of te lange zit of zadel te hoog/laag).
[ Voor 82% gewijzigd door havana op 11-11-2015 07:14 ]
Dit kan ik wel bevestigen ja. Heb tegenwoordig een Selle Italia Flite L2 en heb nergens meer last van. Wel een vrij hard zadel maar ik vind dat prima. Het comfort haal ik wel uit de fietsbroeken.havana schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:12:
Slapende zak > gleufzadel
Ik heb heel lang aan mijn houding op de fiets gewerkt. Seatbones goed achterop het zadel houden etc. Dat werkt, maar nu ik op een zadel met een gleuf zit (zelfde zadel als eerst, alleen nu met gleuf) is het toch wel heel veel makkelijker om de slapazak te vermijden.
Heb jij wat aan Trainerroad? Die ondersteunen ook BT volgens mij en ik kan als trouwe klant een paar maandjes weggeven.Tristan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:33:
VirtualTrainer verwacht pas aan de eind van deze maand Bluetooth Smart te hebben geimplementeerd in hun applicatie, nog even wachten dus
[ Voor 44% gewijzigd door MrAngry op 11-11-2015 09:07 ]
Hmm, ik denk dat ik m'n zadel dan maar terug ga zetten naar hoe hij stond. In die positie kan ik in ieder geval langer blijven zitten.MrAngry schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:05:
Ik heb heel lang aan mijn houding op de fiets gewerkt. Seatbones goed achterop het zadel houden etc. Dat werkt, maar nu ik op een zadel met een gleuf zit (zelfde zadel als eerst, alleen nu met gleuf) is het toch wel heel veel makkelijker om de slapazak te vermijden.
[...]
Heb jij wat aan Trainerroad? Die ondersteunen ook BT volgens mij en ik kan als trouwe klant een paar maandjes weggeven.
Ik zou graag Trainerroad willen proberen, maar volgens mij wordt de Tacx niet ondersteund?
https://www.trainerroad.com/equipment-checker
Je hebt de vortex smart toch? http://support.trainerroa...4611274-ANT-FE-C-TrainersTristan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:16:
Ik zou graag Trainerroad willen proberen, maar volgens mij wordt de Tacx niet ondersteund?
https://www.trainerroad.com/equipment-checker
Anders heb je idd aparte speed sensors oid nodig.
Ja klopt, de Tacx Vortex Smart (Model # T2180) van dat lijstje. Dus dan moet het werkenMrAngry schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:19:
[...]
Je hebt de vortex smart toch? http://support.trainerroa...4611274-ANT-FE-C-Trainers
Anders heb je idd aparte speed sensors oid nodig.
Ik heb één keer een hol zadel gehad, dat kwam door een breuk in de schaal. Dan kom je 'in' het zadel te zitten. Dat heb ik (ook) als vrij oncomfortabel ervaren. Bij jou zie ik ook een hol zadel. Wellicht een vlak zadel proberen, of een zadel dat (alleen) aan de achterkant iets omhoog loopt? En of dat zadel ook helemaal waterpas moet staan is een tweede. Iets naar voren gekanteld is ook niet ongebruikelijk.
Of jij hebt al een zadel dat alleen aan de achterkant iets oploopt, maar hebt dat met de punt omhoog gezet, waardoor het een hol zadel is geworden?
[ Voor 12% gewijzigd door argro op 11-11-2015 09:25 ]
DM even naam en email adresTristan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:22:
[...]
Ja klopt, de Tacx Vortex Smart (Model # T2180) van dat lijstje. Dus dan moet het werken
Hij is inderdaad aardig hol als ik de foto's zo vergelijk met bijvoorbeeld de eerder aangehaalde Selle Italia Flite L2. Ik wil eigenlijk pas m'n zadel vervangen als ik een nieuwe fiets bestel, maar misschien is m'n mountainbike zadel platter en kan ik die gebruiken. Ik zal dat vanavond eens controleren.argro schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:25:
[...]
Ik heb één keer een hol zadel gehad, dat kwam door een breuk in de schaal. Dan kom je 'in' het zadel te zitten. Dat heb ik (ook) als vrij oncomfortabel ervaren. Bij jou zie ik ook een hol zadel. Wellicht een vlak zadel proberen, of een zadel dat (alleen) aan de achterkant iets omhoog loopt? En of dat zadel ook helemaal waterpas moet staan is een tweede. Iets naar voren gekanteld is ook niet ongebruikelijk.
Of jij hebt al een zadel dat alleen aan de achterkant iets oploopt, maar hebt dat met de punt omhoog gezet, waardoor het een hol zadel is geworden?
Done, thanks.
Ik heb net met de trainerroad app m'n eerste FTP test gefietst. M'n FTP kwam uit op 249. Is dat ok?
[edit] Schijnbaar wordt er gerekend met Watts/kg. Dus 249/104 (
) kom ik uit op een score van 2.39.
Het wordt dus weer hoog tijd dat ik afval naar een normale 85kg. Dan zou het 2.92 zijn.
[edit]
Oh kijk hier staat het https://www.trainerroad.com/career/tvb
[edit] Schijnbaar wordt er gerekend met Watts/kg. Dus 249/104 (

Het wordt dus weer hoog tijd dat ik afval naar een normale 85kg. Dan zou het 2.92 zijn.
[edit]
Oh kijk hier staat het https://www.trainerroad.com/career/tvb
[ Voor 61% gewijzigd door Tristan op 11-11-2015 20:39 ]
Dat is prima. Je bent een relatieve beginner toch? De ftp test zelf heeft trouwens ook een leereffect, de volgende keer scoor je hoger (behalve als je het morgen weer doet, morgen heb je lood in je benen).
Ja, wat serieus fietsen betreft kan ik mijzelf wel als beginner beschouwen. Ik ben nu door roadtrainer aan het lezen en dat bevalt me wel! Leuke funtionele training plans en ik hou wel van de cijfertjes als trainen op power.MrAngry schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:02:
Dat is prima. Je bent een relatieve beginner toch? De ftp test zelf heeft trouwens ook een leereffect, de volgende keer scoor je hoger (behalve als je het morgen weer doet, morgen heb je lood in je benen).
Ik heb aantal zadels getest maar die holle zadels zijn pijnlijk aan de zijkanten. Dat is logisch omdat het gewicht minder verdeeld is.
Ik heb op mijn racefiets en op mijn ATB een redelijk zacht zadel en dat gaat goed.
Ik heb op mijn racefiets en op mijn ATB een redelijk zacht zadel en dat gaat goed.
Om hier nog even op terug te komen. Watt/kg is voornamelijk interessant als je een doel hebt waarbij er veel hoogtemeters te overbruggen zijn: AGR, Marmotte, etc. De prestatie op beklimmingen is namelijk direct gerelateerd aan het aantal Watt/kg dat je kan wegtrappen. De snelste manier om dit getal te verhogen is afvallen, daarom zijn die TdF renners ook zo mager. Met gestructureerd trainen kan je je wattage ook wel verhogen, maar dan is 20% al heel wat. Wat je wel goed kan trainen is hoe lang je bepaalde wattages vol kan houden. Je zal nu geen uur aan 249 watt kunnen trappen, maar als je genoeg traint kom je in de buurt.Tristan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:09:
[edit] Schijnbaar wordt er gerekend met Watts/kg. Dus 249/104 () kom ik uit op een score van 2.39.
Op het vlak speelt de kg een mindere rol, het gaat dan om Watt/luchtweerstand, vandaar de andere fietsen, pakken en houding bij bv het tijdrijden. In een peloton speelt luchtweerstand dan weer minder een rol, omdat de groep deels je luchtweerstand verlaagt.
Of je veel waarde aan dat getal moet hangen hangt dus heel erg af van je doel.
1. Iets wat goed was veranderenTristan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:33:
Wat doe ik fout?
2. Dogmatische regels toepassen terwijl elk zadel anders is en op een dergelijk zadel het woord 'vlak' nooit van toepassing kan zijn, want wat is 'vlak'. Wat ik zie is een zadel met een bewust iets omhoog lopende achterkant, hij ziet er wat mij betreft op de eerste foto 'vlakker' uit dan op de tweede.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik heb altijd begrepen dat zulke zadels juist bepaalde zenuwen afknellen waardoor het probleem of verplaatst wordt of verergert.CFC-Mathijs schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:08:
[...]
Dit kan ik wel bevestigen ja. Heb tegenwoordig een Selle Italia Flite L2 en heb nergens meer last van. Wel een vrij hard zadel maar ik vind dat prima. Het comfort haal ik wel uit de fietsbroeken.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik waardeer het enorm dat je me op weg wilt helpenMrAngry schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:29:
[...]
Om hier nog even op terug te komen. Watt/kg is voornamelijk interessant als je een doel hebt waarbij er veel hoogtemeters te overbruggen zijn: AGR, Marmotte, etc. De prestatie op beklimmingen is namelijk direct gerelateerd aan het aantal Watt/kg dat je kan wegtrappen. De snelste manier om dit getal te verhogen is afvallen, daarom zijn die TdF renners ook zo mager. Met gestructureerd trainen kan je je wattage ook wel verhogen, maar dan is 20% al heel wat. Wat je wel goed kan trainen is hoe lang je bepaalde wattages vol kan houden. Je zal nu geen uur aan 249 watt kunnen trappen, maar als je genoeg traint kom je in de buurt.
Op het vlak speelt de kg een mindere rol, het gaat dan om Watt/luchtweerstand, vandaar de andere fietsen, pakken en houding bij bv het tijdrijden. In een peloton speelt luchtweerstand dan weer minder een rol, omdat de groep deels je luchtweerstand verlaagt.
Of je veel waarde aan dat getal moet hangen hangt dus heel erg af van je doel.
Ik heb mijzelf voorzichtig het doel gesteld om volgend jaar zomer met vrienden de Passo Del Stelvio te beklimmen. Het klinkt nu nog als gekkenwerk

Dus daarbij zal ik zoals je zegt inderdaad de extra kg's moeten verliezen. Nu is dat niet het probleem. Ik heb eerder al 40kg verloren en woog toen (2jaar geleden) 85kg dus ik weet wat ik er weer voor moet doen om dat weer te bereiken. De uitdaging nu zit hem in langer hogere wattages kunnen trappen. Ik heb nog ongeveer 29 weken tot de zomer van 2016 en denk dat trainerroad me daar erg goed bij kan helpen! Als ik trainerroad goed begrijp is fase 1 de basis uitbouwen. Daar ben ik nu aan begonnen en duurt 12 weken. Daarna komt de build fase en die duurt 8 weken en daarna in fase 3 kan ik me focussen op een specialiteit. In mijn geval het klimmen. Dat is nog eens 8 weken. Samen maakt dat 28 weken. Perfect dus!
Verder zal ik op de zondagen gewoon mijn wekelijkse duurritjes rijden, want dat vind ik leuk en het moet vooral leuk blijven
Sorry, misschien had ik de aanleiding eerder moeten noemen. De positie van de zadel was niet helemaal goed naar mijn idee. Want hoe m'n zadel stond kon ik wel 2 uur fietsen, maar daarna kreeg ik alsnog last. En omdat ik de afgelopen weken zoveel afbeeldingen en filmpjes heb gezien waarbij het me opviel dat al die zadels (nagenoeg) vlak stonden, plus het feit dat de UCI expliciet melding van maakt (niet dat ik me aan de UCI regels moet houden, maar toch) dacht ik dat mijn zadel positie gewoon verkeerd stond. Ik heb hem nu inmiddels iets terug gezet in de originele positie, dus minder vlak en met de punt meer omhoog maar ook nu krijg ik eerder last. Dus ik zal hem vanavond nog verder terug draaien zodat de punt nog meer omhoog staat. Ik denk zelf dat de oplossing uiteindelijk een ander zal zal zijn. Eentje die niet zo'n holling heeft.Makkelijk schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:02:
[...]
1. Iets wat goed was veranderen
2. Dogmatische regels toepassen terwijl elk zadel anders is en op een dergelijk zadel het woord 'vlak' nooit van toepassing kan zijn, want wat is 'vlak'. Wat ik zie is een zadel met een bewust iets omhoog lopende achterkant, hij ziet er wat mij betreft op de eerste foto 'vlakker' uit dan op de tweede.
Dat is het belangrijkste, als je maar lol hebt. Als je straks 3 uur doet over de Stelvio heb je gewoon langer de tijd gehad om te genieten van het uitzicht dan de rest. Trainerroad kan zeker helpen, maar het is nooit erg om trainingen te vervangen en buiten te fietsen. Ik gebruik het dus alleen als ik redenen heb om niet naar buiten te gaan: Voor mij zijn dat donker en regen, maar dat is ook voor iedereen weer anders.Tristan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:05:
[...]
Verder zal ik op de zondagen gewoon mijn wekelijkse duurritjes rijden, want dat vind ik leuk en het moet vooral leuk blijven
Het doel van deze tijd van je periode van 28 weken moet zijn om een brede basis van fitheid te bouwen waarop je straks kan bouwen als trainingen of tochten intensiever worden. Zowel die sweet spot trainingen van TR als echte duurtrainingen buiten helpen daarbij.
Check dit verhaal eens: http://www.mantel.com/blog/zadel-meetsysteem/. Dat is geen absolute garantie waarmee iedereen een perfect zadel vindt, maar het is een goed uitgangspunt bij het zoeken naar een goed zadel. Bij veel fabrikanten kun je zadels een maand uitproberen zonder probleem (Pro en Bontrager in ieder geval).
Watt\kg is ook op vlak van belang. Omdat kg zich verhoudt tot volume en volume tot luchtweerstand. Al zal het effect wat minder drastisch zijn dan in de bergen
Tijdens het fietsen vandaag had ik al het idee dat de kilometers niet zo hard opliepen als dat ze zouden moeten en bij thuiskomst klopte dat ook wel... kennelijk is de Edge weer een beetje brak.
Als ik de route bekijk klopt deze echter wel dus ik zou verwachten dat strava dan alsnog met het juiste aantal kilometers zou kunnen komen...of is er een andere manier om dit toch nog te achterhalen?
https://www.strava.com/activities/431343346
Als ik de route bekijk klopt deze echter wel dus ik zou verwachten dat strava dan alsnog met het juiste aantal kilometers zou kunnen komen...of is er een andere manier om dit toch nog te achterhalen?
https://strava.zendesk.co...ad-GPS-Data-What-Why-How#DeFeCt schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:05:
Tijdens het fietsen vandaag had ik al het idee dat de kilometers niet zo hard opliepen als dat ze zouden moeten en bij thuiskomst klopte dat ook wel... kennelijk is de Edge weer een beetje brak.
Volgens mij kan je in Garmin Connect je route corrigeren. Je ziet dat hij data samples mist waardoor hij flinke stukken afsnijdt
Of http://strava-tools.raceshape.com/snap/
[ Voor 7% gewijzigd door Tristan op 12-11-2015 20:24 ]
Ik zal connect eens gaan installeren, probleem is juist dat ik nergens zie dat hij flinke stukken afsnijdt?Tristan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:19:
[...]
Volgens mij kan je in Garmin Connect je route corrigeren. Je ziet dat hij data samples mist waardoor hij flinke stukken afsnijdt
Grappig, ik dacht even dat ik gek werd. Dit is wat jij ziet, right?DeFeCt schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:57:
[...]
probleem is juist dat ik nergens zie dat hij flinke stukken afsnijdt?

Maar dit is wat m'n iphone ziet, via dezelfde link. En kijk goed naar de rode lijntjes. Die volgen niet bepaald de echte weg die je afgelegd heb omdat je data punten mist..

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 12-11-2015 22:39 ]
Censuur van strava omdat je een penis inclusief scrotum hebt proberen te fietsen
Hmm da's raarTristan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:07:
[...]
Maar dit is wat m'n iphone ziet, via dezelfde link.
Censuur van Apple dan in dit geval want op de website van Strava ziet het er wel goed uit.wienesroa schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:18:
Censuur van strava omdat je een penis inclusief scrotum hebt proberen te fietsen
Mooi "rondje"
Exact expert nodig?
Ik zou het zoeken in je cadanssensor. En dan specifiek de sensor voor je wielmagneet en/of je wielmagneet zelf. Zie onderstaande afbeelding:DeFeCt schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:05:

Op bepaalde stukken meet hij geen snelheid (maar wel HR en cadans). Als je met de muis over het grafiekje gaat, zie je op de kaart je positie ook gewoon verspringen. Misschien afstand tot magneetje even checken? Of het 'armpje' aan de sensor weer goed afstellen?
Hij rijd met een Garmin Edge 800, die werkt op GPS. Ik gok dat de edge gewoon stuk is omdat hij dus zijn GPS positie regelmatig verliest. Uiteindelijk geeft dit hetzelfde resultaat in de grafieken. Een snelle Google gisteren gaf al aan dat het vaker voorkomt en dat in sommige gevallen het apparaat naar Garmin moet worden opgestuurd. Dus ik adviseer DeFeCt om contact op te nemen met de Garmin Support afdeling.Pelle schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:05:
[...]
Ik zou het zoeken in je cadanssensor. En dan specifiek de sensor voor je wielmagneet en/of je wielmagneet zelf. Zie onderstaande afbeelding:
[afbeelding]
Op bepaalde stukken meet hij geen snelheid (maar wel HR en cadans). Als je met de muis over het grafiekje gaat, zie je op de kaart je positie ook gewoon verspringen. Misschien afstand tot magneetje even checken? Of het 'armpje' aan de sensor weer goed afstellen?
Heb ik ook ooit gehad. Keek ik op strava, bleek ik een penis gefietst te hebben.wienesroa schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:18:
https://www.strava.com/activities/122408799
Ik weet hoe de Garmins werken, heb er zelf ook eenTristan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:09:
Hij rijd met een Garmin Edge 800, die werkt op GPS. Ik gok dat de edge gewoon stuk is omdat hij dus zijn GPS positie regelmatig verliest. Uiteindelijk geeft dit hetzelfde resultaat in de grafieken. Een snelle Google gisteren gaf al aan dat het vaker voorkomt en dat in sommige gevallen het apparaat naar Garmin moet worden opgestuurd. Dus ik adviseer DeFeCt om contact op te nemen met de Garmin Support afdeling.
Als je geen snelheidsensor hebt, dan wordt de afstand (en daarmee snelheid) bepaald o.b.v. GPS-positie. Maar heb je wel een snelheidsensor, dan wordt afstand daarmee gemeten, omdat dat veel nauwkeuriger is. En mijn vermoeden is dat de sensor wel een signaal aan de Garmin afgeeft (omdat cadans door dezelfde sensor wordt gemeten, en die doet het wel gewoon), en dat de Garmin vervolgens de doorgegeven afstand gebruikt voor de complete ritregistratie.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Sowieso geeft Strava een inaccuratere route weer als je niet ingelogged ben.
Hoe tover jij dat grafiekje nou tevoorschijn? Ik kon dat niet meer vinden op Strava... in de cadans lijken ook heel wat drops te zitten? Misschien een batterij issue... ga sowieso nog eens met de afstelling spelen, dank!Pelle schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:05:
[...]
Ik zou het zoeken in je cadanssensor. En dan specifiek de sensor voor je wielmagneet en/of je wielmagneet zelf. Zie onderstaande afbeelding:
Excuus, maar jee gaan we alles opknippen in aparte topics?
Puur toeval natuurlijkmaxoss schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:16:
[...]
Heb ik ook ooit gehad. Keek ik op strava, bleek ik een penis gefietst te hebben.![]()
https://www.strava.com/activities/122408799
Nieuwe Boardman Air Signature

Ik vind hem wel mooi, alleen de kabels die over de stem lopen recht naar beneden staan me niet aan.

Ik vind hem wel mooi, alleen de kabels die over de stem lopen recht naar beneden staan me niet aan.
Goeie paintjob
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Het lijkt er op dat ze de voorrem mooier hebben opgelost dan bij Trek.Tristan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:19:
Nieuwe Boardman Air Signature
DeFeCt schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:29:
[...]
Het lijkt er op dat ze de voorrem mooier hebben opgelost dan bij Trek.

Dit is wat ik bedoel met die kabels, wat lelijk zeg

[ Voor 19% gewijzigd door Tristan op 13-11-2015 11:35 ]
Dat is hoe Cervélo het tot voor kort ook deed bij de S2/S3 en dat is (naar mijn bescheiden mening) inderdaad ERG lelijk. En mechanische groepen krijg je met zo'n bocht echt niet goed meer afgesteld, dus je bent veroordeeld tot Di2 (op zich is dat geen ramp hoor).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic: