Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.784 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Toevallig was ik van de week ook wat aan het rondkijken naar een chinees frame. Ik zou hem inderdaad op zijn minst zonder de merknaam en modelnaam er op willen. Maar ik zie een ander probleem. Ik heb de grootste frame maat nodig, en ik heb nog geen enkel chinees frame kunnen vinden dat ook in de grootste maten te krijgen is. Daarbij weeg ik ook tegen de 100 kg, ik moet er wel vertrouwen in hebben. Het frame van een fietsmaatje die op een replica dogma rijdt is wel erg mooi, op het oog geeft het wel vertrouwen, hij heeft er ook nooit problemen mee gehad.
Weet iemand een frame dat wel in grote maten te krijgen is?

(anders moet ik toch maar door sparen voor een canyon aeroad :P )

[ Voor 5% gewijzigd door coen76 op 03-11-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:54
Ik ben deze week eens op zoek gegaan naar een leuk verjaardags cadeau.

Nu wou ik toch wel graag een fiets gps, maar de reviews geven mij ook geen eenduidig antwoord. Dus hopelijk hebben jullie wat ervaring.

Wat ga ik er mee doen

Hij gaat voornamelijk gebruikt worden als logging/navigatie op de facefiets.
Daarnaast is 1 op de 4 ritten bij mij een mbt rit, waardoor ofroad ook mogelijk moet zijn.

Daarnaast ben ik sinds kort begonnen met hardlopen, omdat ik graag een keer een halve marathon gelopen wil hebben. Weet nog niet hoe lang ik dit volhoud, maar ondersteuning hiervoor kan handig zijn.

Momenteel zou ik vooral een goed apparaat en goede ondersteuning voor kaarten. Ant+ ga ik voorlopig niet gebruiken

Waar twijfel ik tussen?

De garmin edge 520
+ groot scherm voor de kleine behuizing
+ geen touch dus ook te gebruiken met handschoenen
+ smartphone communicatie
+ glonass voor snelle fix
+ mooi uiterlijk
+ goede strava intergratie

- geen touch dus kan omslachtig zijn?
- 54mb geheugen. Kan er bijv. geen volledige OSM van NL erop zetten
- voornamelijk voor racen bedoeld

Mijn ervaring met de 810 is niet super geweldig, niet heel vlot, touch is niet geweldig en helderheid is wat laag. Is dat bij de 520 beter?

Falk pantera 32(+)
+ voorgeinstalleerde outdoor maps
+ geschikt voor hardlopen/fiets/mbt
+ schijnt goede batterijduur te hebben
+ leuke trainings mogelijkheden

- relatief klein scherm
- geen auto start
- slechte pc software

Bryton rider 60t
+ zowel knoppen als touch
+ leuke optie tot gesproken navi via bluetooth
+ leuke trainingsmogelijkheden

- matige strava intergratie
- lage helderheid
- niet geweldig voor race EN mtb

Mio cyclo 505
+ goede helderheid
+ prima strava intergratie
+ supprise me is een leuke toevoeging

- gevoellig voor regen
- wisselende verhalen over de software
- veelal wifi verplichting om je rit voor te bereiden

Dat is ongeveer wasr ik momenteel tussen twijfel.

Iemand andere voor of nadelen gevonden? Misschien wel tips voor andere apparaten? Ik hoor het graag

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
*Dubbel*

[ Voor 99% gewijzigd door s0ulmaster op 03-11-2015 12:28 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 11:44
coen76 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:48:
...
Weet iemand een frame dat wel in grote maten te krijgen is?
FM-098 frame is er bijvoorbeeld t/m maat 61. Kwaliteit, service en garantie verschillen per bedrijf in China. (Waar niet..) Afgelopen zomer mijn Chinese frame opgebouwd, niets op aan te merken. Maar met +/- 75 kg en 1.90m ook niet bepaald een zwaargewicht. :P

Veel meer informatie staat op het forum van het Nederlandse fiets.nl: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3897
en het Amerikaanse RBR forum http://forums.roadbikereview.com/bikes-frames-forks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
s0ulmaster schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:26:
...

Iemand andere voor of nadelen gevonden? Misschien wel tips voor andere apparaten? Ik hoor het graag
Misschien kun je de vraag stellen in Het grote fietscomputer topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Aah sorry. Ik kov via de zoekfunctie alleen maar oude/ gesloten topics vinden. Mijn dank in ieder geval.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41
Roet schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:33:
Welke maat FM098 wil je gaan bestellen? Ik heb hem hier liggen maar nooit de tijd gehad om hem op te bouwen. Kwalitatief zit het erg goed in elkaar, als je wilt kun je hem komen bekijken. De afgelopen jaren zijn chinese frames en wielen echt wel beter geworden. Ook wielen kun je bij bijvoorbeeld farsports of light bycicles prima bestellen wat mij betreft.
Welke maat heb je liggen?
Heb je eventueel een maten tabelletje van het frame?
Wat weegt het frame/vorm en zadelpen?
En niet geheel onbelangrijk wat moet het kosten ?

Ik heb over het algemeen maat 58 uitzonderingen als giant die af en toe groot uitvallen daargelaten. (1,86 meter met binnen been maat 92cm)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Over de Chineese frames, er zal zeker zat goed spul tussen zitten hoor. Immers is niet iedere Chinees een goedkope copycat, op het fiets forum is veel ervaring te lezen met chineese frames en wielsets. Zou zeker eerst goed lezen!

Zou zelf geen gok willen nemen met een onbekende frame maker omdat die (veel) goedkoper is (onbekende chinezen dus, bv Dfengu oid die eerder genoemd werd is vrij bekend). Ik zou iig niet op zo'n fiets een berg durven afscheuren :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik heb in mijn TT fiets wielen van Farsports, en die wielen zijn afgewerkt met top kwaliteit spaken, nippels etc en zijn zo goed als kaarsrecht afgeleverd. Ze zijn iets gericht en daarna heb ik er 0 problemen mee gehad. Het contact met de fabrikant loopt vlot, je kunt krijgen wat je zelf wil (de wielen worden voor jou gemaakt) en als je het vraagt krijg je zelfs foto's van je wielen nadat ze geproduceerd zijn. Kosten de helft van wat ze kosten in Nederland en doen het vlekkeloos. Ik zou niet weten waarom dat dat anders zou zijn met een frameset.

Zijn ze net zo goed als een set Zipp 808's? Waarschijnlijk niet. Gaan ze net zo lang mee? Denk het wel. Ze wegen wat meer, maar dat doe ik ook.

Kortom: blijf bij een bekende aanbieder, die zijn wat duurder dan ebay frames maar je hebt wel direct met de fabrikant te maken. En ik denk dat een Specialized frame daar niet vandaan komt, maar ik weet zeker dat er een boel 'fabrikanten' van frames zonder de R&D afdeling van Specialized of Cervélo gewoon een no-name frame bestellen en er een sticker overheen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Mooi spul heeft Farsports zeg! Wat kiezen jullie? Clincher of Tubular velgen? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:46
Clincher, tubular is voor de profs die onderweg geen bandjes hoeven te plakken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
roda_djavulen schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:45:
Clincher, tubular is voor de profs die onderweg geen bandjes hoeven te plakken:)
En dan heb je ook nog tubeless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Klopt, maar dat is een clincher variant, de banden en velgen zijn aangepast om zo goed mogelijk luchtdicht te zijn. Werkt goed icm mijn MTB, volgend jaar wil ik het op de racefiets ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Ik zie het nut van tubeless op de racefiets dus echt totaal niet. Misschien op een gravelracer maar het tubless onder druk houden van 25mm bandjes daar geloof ik niet echt in. Neem dan latex binnenbanden, dan bereik je vrijwel hetzelfde (en zul je ook zien dat je snel druk verliest, waarom ik er mee gestopt ben). Mijn ervaringen met latex binnenbanden zijn qua comfort wel heel erg positief en ze zijn enigzins zelf-sealent net als tubeless.

[ Voor 23% gewijzigd door Makkelijk op 04-11-2015 09:33 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik rij nu met latex, maar voor parijs roubaix en dergelijke zou ik graag 30 mm tubeless bandjes proberen.

Misschien is het maar eenmalig en blijf ik daarna bij latex, maar of tubeless op de racer iets is kun je pas zeggen wanneer je het gebruikt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Inmiddels 2 weekend geleden 2 filmpjes gemaakt met mijn nieuwe Hero4 van een (gratis) cyclo hier. Meer dan 4700 fietsers hebben de Montserrat beklommen en wij zijn met een groep van 42 geweest. Het was erg gezellig 8) 8)

sapphire schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:50:
Zou zelf geen gok willen nemen met een onbekende frame maker omdat die (veel) goedkoper is [...]. Ik zou iig niet op zo'n fiets een berg durven afscheuren :X
+1

Goed koop is duur koop.

[ Voor 30% gewijzigd door jspr op 04-11-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:54
jspr schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:17:
Inmiddels 2 weekend geleden 2 filmpjes gemaakt met mijn nieuwe Hero4 van een (gratis) cyclo hier. Meer dan 4700 fietsers hebben de Montserrat beklommen en wij zijn met een groep van 42 geweest. Het was erg gezellig 8) 8)

[video]

[video]

[...]
Het blijven echt hele vette filmpjes zo met die HUD er overheen!
Maar klopt de snelheid helemaal? Ik heb het idee dat jullie met afdalen wel harder gingen dan er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
roda_djavulen schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:16:
Ik rij nu met latex, maar voor parijs roubaix en dergelijke zou ik graag 30 mm tubeless bandjes proberen.

Misschien is het maar eenmalig en blijf ik daarna bij latex, maar of tubeless op de racer iets is kun je pas zeggen wanneer je het gebruikt hebt :)
Ok, maar 30mm dat is bijna een mtb-band, dan heb ik er ook wel weer wat meer vertrouwen in ;)
Dat rijdt je op hoeveel bar? 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Effe tussendoor voor de mensend ie zich ingeschreven hebben voor de AGR. De loting is verricht inmiddels. Als je inlogt op de site kun je zien of je ingeloot bent.

Ik mag meedoen met de 100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 18:06

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Even terug was ik met een collega aan het babbelen over fietsen en terloops kwam er te sprake dat ie nog een oude cannondale te koop heeft.

Momenteel heb ik enkel een roeifiets, en eigenlijk wil ik al even een racefiets voor erbij. Niet om de roeifiets te vervangen, maar enkele rondjes per maand lijkt me wel leuk als afwisseling :). Ook kan ik dat eindelijk eens vergelijken of/hoe groot het verschil in snelheid met de roets is. Vanzelfsprekend is mij dat geen maandloon waard in de vorm van een nieuwe fiets.

Vandaag kreeg ik wat foto's en heel summiere informatie. 9 speed ultrega, en als ik het goed zie op de foto's is het een oude caad 2. Foto's:https://m.imgur.com/a/JnMae

Wat denken jullie van deze fiets? De vraagprijs is 250 euro. Ik hoor graag de meningen!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
uhm voor parijs roubaix dit jaar had ik 3.7 voor en 4.2 achter. Dat beviel wel erg goed, de volledige route zonder lekke banden doorgekomen. Wat maar goed was ook want ik was m'n binnenbanden en pompje thuis vergeten :)

Moet zeggen dat het qua snelheid op asfalt naar mijn idee niet tot nauwelijks trager was.

Betreffende die Cannondale, 250 euro lijkt me nog wel wat teveel. Zou eerder 150 oid denken, afhankelijk van de staat van alle slijtage onderdelen.

[ Voor 19% gewijzigd door roda_djavulen op 04-11-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Makkelijk schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:28:
Ik zie het nut van tubeless op de racefiets dus echt totaal niet. Misschien op een gravelracer maar het tubless onder druk houden van 25mm bandjes daar geloof ik niet echt in. Neem dan latex binnenbanden, dan bereik je vrijwel hetzelfde (en zul je ook zien dat je snel druk verliest, waarom ik er mee gestopt ben). Mijn ervaringen met latex binnenbanden zijn qua comfort wel heel erg positief en ze zijn enigzins zelf-sealent net als tubeless.
Grootste verschil is het grote gewichtsvoordeel van tubeless.
Het scheelt je gewoon 2 binnenbanden.
Dus als je iemand ben die de fiets zo licht mogelijk wil is het een behoorlijk hap voor minimaal geld.
100 a 150 gram zit je zo aan afhankelijk van je huidige binnenband en dat voor een paar tientjes extra.

Andere onderdelen vervangen om dat gewicht te besparen kost je vele malen dat.

[video]

[video]

[...]

+1

Goed koop is duur koop.
Ten eerste wat een hartslag bergop haha ik zou dood op de grond liggen.

En verder is het natuurlijk lang niet altijd dat goedkoop duurkoop is.
Ik importeer heel veel uit china en ja er zit bagger tussen maar dat heb ik ruimschoots terug verdiend met goede spullen wat gewoon identiek is aan merk spul hier en volgens mij uit exact dezelfde fabriek komt alleen geen merk stempeltje krijgt.
Het i af en toe wel wat hit en mis en dat is iets dat op iets van 500 euro als een frame niet echt een prettige gedachte is mar of het nou meteen duurkoop is.
De meeste frame hier kosten gewoon vanaf 1400 euro omdat er een merkje op zit en dat ga ik bijvoorbeeld nooit van mijn leven betalen.

[ Voor 38% gewijzigd door computerjunky op 04-11-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
DeadLock schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:47:
Wat denken jullie van deze fiets? De vraagprijs is 250 euro. Ik hoor graag de meningen!
Ben je >2m? Anders is hij te groot. Staat ook totaal verkeerd afgesteld qua stuurpen/zadel..
roda_djavulen schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:07:
Betreffende die Cannondale, 250 euro lijkt me nog wel wat teveel. Zou eerder 150 oid denken, afhankelijk van de staat van alle slijtage onderdelen.
Voor 150euro koop je net iets met sti shifters in 7speed. 250 voor een cannondale met ultegra 9 is niet te gek (wel redelijk hoog), maar dan moeten de slijtage onderdelen niet aan vervanging toe zijn nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:11
Swaxie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:44:
Effe tussendoor voor de mensend ie zich ingeschreven hebben voor de AGR. De loting is verricht inmiddels. Als je inlogt op de site kun je zien of je ingeloot bent.

Ik mag meedoen met de 100km
Misschien dat de 100km is geloot, als ik inlog zie ik alleen 'we houden je op de hoogte per email' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 18:06

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Vermoedelijk valt er nog wat van de prijs af te dingen. Is de afstelling van stuur en zadelpen niet iets wat triviaal op te lossen is? Ik ben maar 1m84, versta ik dat dit frame te groot zal zijn? Hoe heb je dat gezien?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Voor 1.84 meter is het inderdaad veel te groot, je moet dan een maat 56 of 58 frame hebben. Dit is eerder ergens in de 60. (kun je zien aan de frame verhoudingen en hoe klein de wielen lijken in de frame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
Je kan over het algemeen goed inschatten hoe groot een frame is aan hand van de head tube (de buis waar de stuurpen doorheen gaat). Bij een klein frame zitten de top en downtube bijna tegen elkaar aan. Hoe groter het frame is, des te langer wordt ook de head tube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Nixo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:49:
[...]
Maar klopt de snelheid helemaal? Ik heb het idee dat jullie met afdalen wel harder gingen dan er staat.
Dat idee had ik ook, maar ik denk dat het signaal iets minder was gezien er heel wat Garmin en dergelijke de berg op gingen.
computerjunky schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:09:

Ten eerste wat een hartslag bergop haha ik zou dood op de grond liggen.
En ik heb het nog "rustig" aan gedaan gezien ik nog steeds bezig ben in vorm te komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
[...]

Het scheelt je gewoon 2 binnenbanden.
Dit klopt dus niet. Tubeless zijn zwaarder doordat er een hardere compound voor de wanden van de buitenbanden gebruikt moet worden. Zie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
jspr schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:44:
[...]

Dat idee had ik ook, maar ik denk dat het signaal iets minder was gezien er heel wat Garmin en dergelijke de berg op gingen.
De Garmin doet niet meer dan een GPS-signaal opvangen. Dat signaal wordt ter plaatse van een andere Garmin niet minder als een Garmin even verderop (ook) een signaal opvangt, daarbij levert een iets minder goed signaal niet een structureel te lage snelheid, maar eerder een fluctuerende, maar gemiddeld wel (redelijk) correcte, snelheid op.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 04-11-2015 16:14 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Tristan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:05:
[...]

Dit klopt dus niet. Tubeless zijn zwaarder doordat er een hardere compound voor de wanden van de buitenbanden gebruikt moet worden. Zie:

[video]
Ja en nee, schwalbe heeft nu een nieuwe tubeless band uit die dan maar weer iets van 200 gram zou wegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

argro schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:12:
[...]
De Garmin doet niet meer dan een GPS-signaal opvangen. Dat signaal wordt ter plaatse van een andere Garmin niet minder als een Garmin even verderop (ook) een signaal opvangt, daarbij levert een iets minder goed signaal niet een structureel te lage snelheid, maar eerder een fluctuerende, maar gemiddeld wel (redelijk) correcte, snelheid op.
Afhankelijk van het uiteindelijek signaal over een klim is het makkelijker/moeilijker om de GPS data te syncen met de video beelden, De klim was naukeuriger dan de afdaling trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
roda_djavulen schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:38:
[...]

Ja en nee, schwalbe heeft nu een nieuwe tubeless band uit die dan maar weer iets van 200 gram zou wegen..
Ahh check, wist ik niet. Interessant spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:15

[video]

[video]

[...]
In stukken en brokken bekeken, vreemd dat wagens niet worden tegengehouden tijdens die cyclo. Overigens wel netjes gereden van iedereen, geen (negatieve) opvallers en hulde aan de mensen die overdag ook met hun verlichting aan rijden (zoals mij) _/-\o_ en mooi constant gereden van diegene rond je.

Oja, jaloers die hartslag bergop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:34
Stancke schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:14:
[...]
Oja, jaloers die hartslag bergop ;)
Zegt niets natuurlijk, misschien is de max van jasper wel 230 ofzo en dan is het helemaal niet zo hoog.

En dan hangt het er ook nog vanaf hoe uitgerust je bent, als ik helemaal fris ben kan mijn hartslag zo 10 slagen hoger zijn.
Afgelopen zaterdag klimmetjes met hartslag van 180 opgereden terwijl power zelfde is met vergelijkbare klimmetjes die ik normaal rond de 170 oprijd.

[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 04-11-2015 17:18 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
DDX schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:16:
[...]

Zegt niets natuurlijk, misschien is de max van jasper wel 230 ofzo en dan is het helemaal niet zo hoog.
Gelukkig, op een hoge hartslag moet ik niet jaloers zijn want daar zorg ik reeds voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Precies, je zou eerder (maar dan nogsteeds met voorbehoud) jaloers moeten zijn op iemand die met hartslag van 140 zelfde tempo omhoog rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Ondertussen hier ook eens mijn beste vriendin zetten, 2015 Felt AR1 :)

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/2j5fn1e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Jammer van de derailleur kabel :9, de rest :~

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:58

Secsytime

Automagisch

Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van hoge velgen bij de carbon velgen? Want waarom zou je zulke hoge velgen nemen, als het waait zijn deze toch helemaal niet handig?

[ Voor 8% gewijzigd door Secsytime op 04-11-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Stancke schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:41:
Ondertussen hier ook eens mijn beste vriendin zetten, 2015 Felt AR1 :)

[afbeelding]
Prachtige fiets gozer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Secsytime schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:50:
Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van hoge velgen bij de carbon velgen? Want waarom zou je zulke hoge velgen nemen, als het waait zijn deze toch helemaal niet handig?
Vooral aerodynamisch is het een stuk beter. Bij veel wind is het effect een stuk minder idd, zoek maar eens op foto's/filmpjes van Gent-Wevelgem van dit jaar :+

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 04-11-2015 20:11 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Graham schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:43:
Jammer van de derailleur kabel :9, de rest :~
Heb ik al vaak gehoord, maar voorlopig wijzig ik er niets aan. Geen behoefte aan.
Showgehalte is mijn geval :)
Thanks, rijdt gelukkig beter dan hij eruit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Andere fiets, de laatste, I swear :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/10648862_10153082892117736_4737671965826554534_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Want hiermee rij je jezelf te pletter tegen een boom of hoe moet ik dat zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Tristan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:48:
[...]

Want hiermee rij je jezelf te pletter tegen een boom of hoe moet ik dat zien :?
3 Fietsen (deze 2 + 1 stadsfiets) gekocht in 2 maand tijd, dus nu is het gedaan voor een tijdje met nieuwe fietsen te showen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Stancke schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:52:
[...]

3 Fietsen (deze 2 + 1 stadsfiets) gekocht in 2 maand tijd, dus nu is het gedaan voor een tijdje met nieuwe fietsen te showen ;)
Kreeg je aandelen bij Felt :+ Dikke fietsen, ben jaloers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

En verder is het natuurlijk lang niet altijd dat goedkoop duurkoop is.
Ik importeer heel veel uit china en ja er zit bagger tussen maar dat heb ik ruimschoots terug verdiend met goede spullen wat gewoon identiek is aan merk spul hier en volgens mij uit exact dezelfde fabriek komt alleen geen merk stempeltje krijgt.
Het i af en toe wel wat hit en mis en dat is iets dat op iets van 500 euro als een frame niet echt een prettige gedachte is mar of het nou meteen duurkoop is.
De meeste frame hier kosten gewoon vanaf 1400 euro omdat er een merkje op zit en dat ga ik bijvoorbeeld nooit van mijn leven betalen.
Ik bestel ook zat in china, van telefoons, actiecamera, camera accessoires, kleding, ect. Zou ook zo op een Dfengu frame durven rijden of met Farsport wielen, maargoed dat zijn ondertussen ook gewoon bijna bekende merken. Ging er om, zou jij op een no-name onbekend carbon frame of wielen een berg af durven rijden? Goedkoop is niet altijd duurkoop maar je leven op het spel zetten is toch wat anders dan een rotte-kwaliteit-gadget, beetje gevaarlijke hit en mis :+

Ben er de afgelopen jaren wel achtergekomen dat iets vaak niet zoveel duurder is alleen om een merkje en dat het "zelfde fabriek" argument ook kul is.
Een frame zit aardig wat R&D kosten in, garantie afhandeling, afwerking, ja wss ook gewoon het merk (juridische kosten om neppers en imitatie aan te pakken ook :( ).
Zelfde fabriek zegt ook niets, buiten het feit een fabrikant echt wel stappen onderneemt als zoiets echt gebeurd aangezien een frame gewoon intelectueel eigendom is.
En als het zou gebeuren, goedkope 2L cans melk komen ook uit de zelfde fabriek als Friesche Vlag/campina melk. Toch is het kwaliteits verschil duidelijk. Laat staan ket iets complex als een frame.

Nogmaals neemt niet weg dat er in China voor scherpe prijzen erg leuke producten te krijgen zijn (zoals bv Dfengu en Farsports) maar er is echt enorm veel meuk te vinden zoals chinarello's (Pinarello klonen die vaak van bedroevende kwaliteit zijn en alleen uiterlijk er op lijken).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:58

Secsytime

Automagisch

Afbeeldingslocatie: http://www.wheelsfar.com/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/6fc7f83ae11542e26371d50c46dd5c02/t/r/tri_tubular_wheels.jpg

Vind dit hele vette wielen! Of is het toch to much :9

[ Voor 37% gewijzigd door Secsytime op 04-11-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
Omdat het er gewoon megavet uitziet.... Verder heb je wat aerodynamisch voordeel, maar vooral psychisch voordeel, met mijn hoge wielen fiets ik lekkerder en harder :-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Secsytime schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:13:
[afbeelding]

Vind dit hele vette wielen! Of is het toch to much :9
Leuk voor een baanfiets.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
[...]
Tubeless velglint is zwaarder, je wilt er ook latex in en dat weegt ook. Als je mavic's UST systeem hebt heb je die 2 niet per se nodig maar UST velgen en banden zijn zwaarder dan tubeless ready. Een latex biba weegt 70g, dat red je nooit met tubeless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

sapphire schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:43:
Ben er de afgelopen jaren wel achtergekomen dat iets vaak niet zoveel duurder is alleen om een merkje en dat het "zelfde fabriek" argument ook kul is.
Absoluut waar. Mijn vrouw "doet iets met nagels" en er zijn voor dat spul om nagels te verlengen maar een paar fabrieken terwijl er 1000'n "merken" zijn. Komt vrijwel allemaal uit dezelfde fabriek maar er zitten wel degelijke grote verschillen in kwaliteit. Idem voor de nagellakken. Die uit China zijn toch echt beduidend minder van kwaliteit.
Uiteraard zijn er ook genoeg spulletjes die ze uit China laat komen die wel goed zijn, maar het is inderdaad echt onzin dat je "alleen maar voor een merkje" betaald er zit in heel veel gevallen echt wel meer achter. Alleen bij sommige producten kun je dat verschil niet merken, of is het acceptabel (alle waar voor zijn geld, een trui van 5 euro verwacht je ook niet dat die 10 jaar mee gaat....).

Ik zou het met een frame in ieder geval niet zonder meer gokken. Wielen trouwens ook niet. Daar hangt toch wel zo ongeveer je leven van af....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Weet iemand welke zonnebril er op dit plaatje gedragen wordt?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/bikes-and-gear/bikes/road/1434737934719-1gmcnh07a5o2o-960-540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Slecht te zien, maar het doet mij denken aan een Oakley, m.n. vanwege de kleur van de glazen, maar het zou ook een Chinese replica kunnen zijn (zelfde fabriek, veel goedkoper).

Maffe kleur sokken draagt die vent trouwens. Gewoon wit (en misschien wat korter) zou een stuk beter zijn. Of moeten we op de fiets ook al Happy Socks dragen tegenwoordig?

[ Voor 32% gewijzigd door argro op 05-11-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Makkelijk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 05:29:
[...]

Tubeless velglint is zwaarder, je wilt er ook latex in en dat weegt ook. Als je mavic's UST systeem hebt heb je die 2 niet per se nodig maar UST velgen en banden zijn zwaarder dan tubeless ready. Een latex biba weegt 70g, dat red je nooit met tubeless.
Sommige tubeless velgen hebben dan weer geen velglint nodig, shimano heeft er iig. Maar ik denk dat rijcomfort en minder snel lek rijden belangrijker zijn dan het eventuele verschil in gewicht. Maar dat zijn weer zaken die erg slecht te meten zijn. Zoals ik al eerder aangaf, volgens mij moet je het gewoon eerst proberen en kan je pas dan uitmaken of het voor jou de juiste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
argro schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:20:
Slecht te zien, maar het doet mij denken aan een Oakley, m.n. vanwege de kleur van de glazen, maar het zou ook een Chinese replica kunnen zijn (zelfde fabriek, veel goedkoper).

Maffe kleur sokken draagt die vent trouwens. Gewoon wit (en wat korter) zou een stuk beter zijn. Of moeten we op de fiets ook al Happy Socks dragen tegenwoordig?
Ik dacht zelf ook aan een Oakly door de rode uiteinde van de pootjes. Deze misschien?

http://www.oakley.com/en/...O9247-10&categoryCode=m02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Crazy D schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:56:
[...]
Uiteraard zijn er ook genoeg spulletjes die ze uit China laat komen die wel goed zijn (...)
Er komen natuurlijk prima spullen uit China die niet van bekende merken zijn. Alleen, daar zal dan vaak een zodanige hoeveelheid QA in zitten (en goede kwaliteit grondstoffen) dat de prijs niet meer wereldschokkend zal verschillen met die van producten 'van naam'. Van die producenten is het des te kwalijker dat ze willen meeliften op het imago van bekende westerse merken. Bouw dan zelf iets op.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
argro schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:20:
Maffe kleur sokken draagt die vent trouwens. Gewoon wit (en misschien wat korter) zou een stuk beter zijn. Of moeten we op de fiets ook al Happy Socks dragen tegenwoordig?
Juist leuk toch ?
6" en lekker kleurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
DDX schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:24:
[...]

Juist leuk toch ?
6" en lekker kleurtje :)
Ik vind het ook wel cool, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
En veilig, want volledige zwarte kleding dan val je niet echt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
roda_djavulen schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:33:
En veilig, want volledige zwarte kleding dan val je niet echt op
Toch zie je die combi vaak. Ik vind het zelf ook het mooist. Maar inderdaad, echt veilig is het niet. Want met een matt zwarte fiets, zwarte sokken en schoenen, zwarte bib en shirt en een zwarte helm ben je al snel onzichtbaar tegen de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ach ook met rode/oranje schoenen,shirt en helm val je niet op merkte ik zaterdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Mijn fiets is zwart met wat rode en witte accenten en eigenlijk heb ik vrij onbewust mijn kleding daar ook op uitgezocht. Dus zwart met wat wit en rood (Castelli).

Maar ik heb sinds kort een knaloranje helm. :)

En verder wat DDX zegt: je kunt nog zo opvallend rondrijden, er zijn helaas teveel idioten op de weg die je gewoon niet zien. Niet omdat jij niet zichtbaar bent, maar omdat ze gewoon niet kijken...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Als het (nagenoeg) volledig donker is ben je ook met felle kleuren niet altijd goed zichtbaar. Het gaat net zo goed om reflecterende elementen en goede verlichting. Ik heb een jack van Pearl Izumi in nota bene 'safety orange', maar in het pikkedonker zie je daar ook alleen de reflecterende strips van. De kleur zelf doet nagenoeg niets.

[ Voor 3% gewijzigd door nare man op 05-11-2015 10:53 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Oh ja, er zitten standaard kleine led-lampjes op de fiets en als ik weet dat ik in het donker ga fietsen dan neem ik mijn reflecterende gordeltje (Wowow Cross Belt) mee die ik normaliter bij hardlooptrainingen gebruik.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
sapphire schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:43:
[...]

Ging er om, zou jij op een no-name onbekend carbon frame of wielen een berg af durven rijden?
Ja hoor even traag als op elk ander frame haha.
En dat jij je prettiger voelt op een merk product is natuurlijk geen bewijs dat het beter is.
En ja er zullen slechte tussen zitten zoals ik al zij hit en miss.

Als ik ooit een frame van 1700 euro zou betalen zou ik lopend die berg afgaan omdat ik er niet meer op durf te fietsen.
Misschien met een 3x zo hoog inkomen word dat anders.
Ik reed nu op een fietsje van 400 ook gewoon met 65 de berg af dus het zou voor mij alleen maar trager worden met een duur frame.
Ik denk dat al die frames al beter en sterker zijn als vele van jaren geleden in de tour waar de frames zo dun als mijn vinger waren haha.

Maargoed ieder zijn ding gelukkig.
nare man schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:26:
[...]

Er komen natuurlijk prima spullen uit China die niet van bekende merken zijn. Alleen, daar zal dan vaak een zodanige hoeveelheid QA in zitten (en goede kwaliteit grondstoffen) dat de prijs niet meer wereldschokkend zal verschillen met die van producten 'van naam'. Van die producenten is het des te kwalijker dat ze willen meeliften op het imago van bekende westerse merken. Bouw dan zelf iets op.
Alleen al het gebrek aan transport, winst van winkel, distributie, import tax en btw scheelt bij veel producten al de helft of meer.
Helaas kom je bij iets als een frame niet onder de laatste 2 uit.

http://www.aliexpress.com...01644_5,searchweb201560_9

Dit is een mooi voorbeeld van een prima product waar je hier minimaal 4x zoveel voor betaald.

[ Voor 37% gewijzigd door computerjunky op 05-11-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hmm ik heb net even zitten chatten met een verkoopster van de Dengfu frames. Ik zou eigenlijk de FM098 in UD finish willen, maar die schijnt er niet te zijn, of even niet leverbaar maar dat is niet helemaal duidelijk.

Ik vind persoonlijk UD het mooist. Maar wellicht maakt het niet uit want over alle 3 varianten moet toch nog een painting en dan zie je het niet meer?

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/lVgcj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
UD is inderdaad het mooist, ik denk wel dat je het blijft zien. Meestal gaat er alleen een doorzichtige coating overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

computerjunky schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:39:

En dat jij je prettiger voelt op een merk product is natuurlijk geen bewijs dat het beter is.
En ja er zullen slechte tussen zitten zoals ik al zij hit en miss.
Heeft niets met prettiger te maken, er zijn zat verhalen bekend van frames die spontaan breken en zelfs recent in het blad fiets getest. Daarin kwamen allerlei problemen aan het ligt,zoals loslatende lagen carbon, inconsistente dikte van het carbon op plaatsen, ect. Niets gevoel of hit en mis, je breng je zelf gewoon in reëel levensgevaar aangezien door zo'n gok te nemen. Simpelweg omdat kwaliteit en de controle daarvan gewoon geld kosten. en zoals ondertussen al zo vaak is gezegd er komen zat mooie spullen uit China maar je ziet gewoon dat de kwalitatief goede spullen daar ook gewoon meer kosten dan de no-name onbekende spullen. Zoals een Dfengu en Farsports :)
Als ik ooit een frame van 1700 euro zou betalen zou ik lopend die berg afgaan omdat ik er niet meer op durf te fietsen.
Misschien met een 3x zo hoog inkomen word dat anders.
Ik reed nu op een fietsje van 400 ook gewoon met 65 de berg af dus het zou voor mij alleen maar trager worden met een duur frame.
Ik denk dat al die frames al beter en sterker zijn als vele van jaren geleden in de tour waar de frames zo dun als mijn vinger waren haha.

Maargoed ieder zijn ding gelukkig.
Dat je met een duur frame geen berg af durft is dus weer wel een gevoel, ik heb het volste vertrouwen in zo'n frame en ik zal eerder bang worden om niet harder te gaan dan dat dat frame en de rest van het materiaal het begeeft.
Ik heb overigens op goedkopere fietsen zo hard gereden, mijn eigen alu Merckx met shimano 600 en mijn vaders stalen Bianchi met Campa Chorus 8speed. Beide kwaltatief goede frames, nagekeken door een materiaal freak. Mag dan oud zijn maar dat is opzich geen probleem bij goed spul, profs hebben jaren lang zulk materiaal afgebeuld dus heeft zichzelf wel bewezen dan qua sterkte.
Alleen al het gebrek aan transport, winst van winkel, distributie, import tax en btw scheelt bij veel producten al de helft of meer.
Helaas kom je bij iets als een frame niet onder de laatste 2 uit.

http://www.aliexpress.com...01644_5,searchweb201560_9

Dit is een mooi voorbeeld van een prima product waar je hier minimaal 4x zoveel voor betaald.
Haal van bv een Specialized waar deze discussie mee begon eens de btw., import tax af, dan de kwaliteitscontrole, spuitwerk wat vast uitgebreider is, R&D kosten (want je maakt gewoon de concurrent na ipv zelf te innoveren), distributie, garantie afhandeling, juridische kosten. Dan kom je akelig dicht bij zo'n Chinees frame denk ik, dan heb ik winst er express niet afgehaald want die Chinees maakt dat ook vast wel.

Tuurlijk kun je nu nog steeds zeggen dat een Chineese knock-off dus goedkoper is want die heeft al die kosten niet en gedeeltelijk is dat waar want ik betaal gewoon mee met kosten waar ik niets mee te maken heb of oninteressant zijn voor mij (zoals juridische kosten, merkrecht beschermen, R&D gedeeltelijk) maar ik betaal ook om een hoop gedoe te voorkomen waar ik graag extra voor betaal.
Maatje van me had een irritante ratel in zijn carbon Giant van meer dan €2000 en ze gingen net zo lang door met zoeken tot er een oplossing was waar hij tevreden mee was. Zelf ook al eens gehad, ik rij naar de LBS en die regelt het gewoon zonder gedoe of bijkomende kosten.

Maargoed ik houd het hier lekker bij, geloof dat het punt wel duidelijk is O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

YouTube: Sportful Dolomiti Race 2015

Voor de deelnemers aan de GF Sportful en/of om mogelijke deelnemers over de streep te trekken... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik zoek voor Q1/Q2 een toertoch/wielerwedstrijd om een doel te hebben met het trainen. Ik kom uit omgeving Zuid-Holland. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tristan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:11:
Ik zoek voor Q1/Q2 een toertoch/wielerwedstrijd om een doel te hebben met het trainen. Ik kom uit omgeving Zuid-Holland. Wat raden jullie aan?
Even op de site van de NTFU kijken. Per weekend zijn er tientallen tochten in Nederland en dus ook diverse in jouw regio. Zeker in het voorjaar wemelt het van de toertochten. Wat aan te bevelen is hangt van jouw voorkeuren af. Wil je massaal en commercieel of rustig en sober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
argro schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:16:
[...]
Even op de site van de NTFU kijken. Per weekend zijn er tientallen tochten in Nederland en dus ook diverse in jouw regio. Zeker in het voorjaar wemelt het van de toertochten. Wat aan te bevelen is hangt van jouw voorkeuren af. Wil je massaal en commercieel of rustig en sober?
Die site had ik al bekeken maar ze staan er voor volgend jaar nog niet op of ik doe iets verkeerd als ik regio Zuid-Holland kies:

Geen tochten gevonden.
Maak een andere selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17

Pelle

🚴‍♂️

In Q1 heb je in Zuid-Holland altijd de Joop Zoetemelk Classic, en bijv. de Omloop Tom Schouten. Als je even net iets langer met de auto/trein gaat, kun je ook een tocht over de Utrechtse Heuvelrug doen. DTC uit Driebergen organiseert meestal wel iets van een voorjaarstocht.
In Q2 kun je overal in Nederland en België wel toertochten fietsen, maar het leukst is het dan in op de Heuvelrug/Veluwezoom, in Limburg of in de Ardennen. Denk aan een Jan Janssen Classic, Klimclassic, Waalse Pijl enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Joop Zoetemelk Classic is wel een mooie rit. Omloop van Zandvoort heb ik niet gereden maar leek ook wel leuk, en als je er op de fiets heen rijdt, is dat meteen wel een mooie uitdaging :) Maar in de loop van de komende maanden komen er steeds meer bij, zijn ook heel veel tochten door de kleine tourclubs, Zoetermeer en Zevenhuizen hebben ook in maart/april de 1e tochten staan, kosten 2,50 of zo om mee te rijden en zijn erg leuk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Pelle schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:45:
In Q1 heb je in Zuid-Holland altijd de Joop Zoetemelk Classic, en bijv. de Omloop Tom Schouten. Als je even net iets langer met de auto/trein gaat, kun je ook een tocht over de Utrechtse Heuvelrug doen. DTC uit Driebergen organiseert meestal wel iets van een voorjaarstocht.
In Q2 kun je overal in Nederland en België wel toertochten fietsen, maar het leukst is het dan in op de Heuvelrug/Veluwezoom, in Limburg of in de Ardennen. Denk aan een Jan Janssen Classic, Klimclassic, Waalse Pijl enz.
Thanks, ik zal eens kijken wanneer de Joop Zoetemelk Classic is de Joop Zoetemelk Classic is zaterdag 19 maart 2016 en de inschrijving start op 1 december 2015. 100km of de 150km lijkt me een leuke afstand!
Crazy D schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:04:
Joop Zoetemelk Classic is wel een mooie rit. Omloop van Zandvoort heb ik niet gereden maar leek ook wel leuk, en als je er op de fiets heen rijdt, is dat meteen wel een mooie uitdaging :) Maar in de loop van de komende maanden komen er steeds meer bij, zijn ook heel veel tochten door de kleine tourclubs, Zoetermeer en Zevenhuizen hebben ook in maart/april de 1e tochten staan, kosten 2,50 of zo om mee te rijden en zijn erg leuk.
Kijk, ik woon in Zevenhuizen dus daar moeten we aan mee doen hè!

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 06-11-2015 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
Tristan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:14:
Hmm ik heb net even zitten chatten met een verkoopster van de Dengfu frames. Ik zou eigenlijk de FM098 in UD finish willen, maar die schijnt er niet te zijn, of even niet leverbaar maar dat is niet helemaal duidelijk.

Ik vind persoonlijk UD het mooist. Maar wellicht maakt het niet uit want over alle 3 varianten moet toch nog een painting en dan zie je het niet meer?

[afbeelding]
UD gaat er na verloop van tijd wel wat vreemd uitzien, moet je van houden (mijn Cannondale is ook UD, althans deels).

Als ik een Chinees zou kopen (wat ik op zich zo zou doen) zou ik vooral willen dat er een gewoon BSA bracket op zit en geen BB30 zooi.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
havana schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:55:
[...]

UD gaat er na verloop van tijd wel wat vreemd uitzien, moet je van houden (mijn Cannondale is ook UD, althans deels).

Als ik een Chinees zou kopen (wat ik op zich zo zou doen) zou ik vooral willen dat er een gewoon BSA bracket op zit en geen BB30 zooi.
Raar hoe dan precies? En ik dacht juist dat BB30 the way to go was :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
BB30 is erg gevoelig voor afwijkingen, je frame moet dan heel nauwkeurig gebouwd zijn anders heb je altijd problemen met de lagers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Jeej, nog een standaard :+

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik kan niet wachten tot Zwift bluetooth gaat ondersteunen. Ik vind het aanschaffen van een ANT+ ipad dongle (+verloop) ook weer zo wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:02
Ik heb ook een fm098. Dengfu. Opgebouwd met ultegra. Rijdt heel goed. Ik had hiervoor een tcr 105. Maar zou niet terug willen. Als er eens een nieuwe in het budget zou passen. Zou ik graag een carbon disc brakes frame ultegra di2 willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Said no cyclist ever ;)
Maarreh, ziet er op zich positief uit. Trouwens: Jij zit er wel lekker in, in al die standaarden. Ik heb een FSA team issue carbon crank met megaexo lagers. Nou zijn die lagers denk ik wel aan vervanging toe, maar die kan je niet zoals bij de Gossamer vervangen voor een Shimano lagertje toch? (Dat was jouw advies bij mijn vorige fiets, wat goed werkte idd).

[ Voor 52% gewijzigd door MrAngry op 06-11-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik juich de nieuwe standaard toe, want het lijkt het beste van twee werelden te combineren.

Voor wat betreft jouw probleem, nee dat kan niet.

Ik quote ff mijn eigen blog
MegaExo
FSA's versie van Hollowtech. Alleen de alumium FSA cranks zijn te gebruiken met Shimano Hollowtech II cups, de diameter van de as van de carbon FSA cranks wijkt iets af en is daarom alleen te gebruiken met de MegaExo cups.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20

Kluus

Gang is alles

Tristan schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:54:
Ik kan niet wachten tot Zwift bluetooth gaat ondersteunen. Ik vind het aanschaffen van een ANT+ ipad dongle (+verloop) ook weer zo wat..
Waarom een iPad verloop? Zwift draait op een PC/Mac, de IOS/Android app is (voorlopig) meer een soort controller dus een USB dongle voldoet prima voor je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:19

pinda powerrr

Slow down...

Hé jongens, ik kom even dit topic in om hulp te vragen, het zit zo:
Mijn schoonvader wil voor zijn verjaardag een momentsleutel hebben voor zijn carbon fiets. Hij rijdt al tientallen jaren en doet ook even lang zijn onderhoud zelf, maar laatst had hij zich toch even verkeken en bij het verstellen van de zadelpen, bijna zijn fiets aan gort gedraaid :X beetje lompe kracht zeg maar icm het idee dat alles (net als vroeger) goed vast moet.

Qua gereedschap kan ik heus genoeg vinden (sleutel zelf veel aan auto's), maar specifiek op een carbon fiets gericht weet ik niet welke te kiezen.

Ik kom tot nog toe uit op:

- Tacx momentseutel T4840 €64,95
- Pro momentsleutel €72,95
- Life line momentsleutel €67,99

Verder zie ik ook nog een aardig assortiment bij Holland Bike Shop en uiteindelijk zie ik door de bomen het bos niet meer...

Wat zijn de "musts" bij zo'n sleutel voor een carbon fiets?
Welke aanhaalmomenten worden daarbij gehanteerd?

Graag jullie advies! Thanks d:)b

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Iets vanaf, zeg 3Nm tot 10-12 volstaat. Puur voor de inbusboutjes bij de carbondelen heb je eigenlijk alleen 4-5-6Nm nodig. Kijk ff of er handige bitjes bij zitten, een Torx 25 (en T30 soms) bijv.

Met een beetje zoeken kun je wel iets van een A-merk vinden voor minder dan €50,- trouwens, ik vind deze vrij duur.

[ Voor 18% gewijzigd door TheLemon op 06-11-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:19

pinda powerrr

Slow down...

TheLemon schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:39:
Iets vanaf, zeg 3Nm tot 10-12 volstaat. Kijk ff of er handige bitjes bij zitten, een Torx 25 bijv.

Met een beetje zoeken kun je wel iets van een A-merk vinden voor minder dan €50,- trouwens, ik vind deze vrij duur.
Wat zijn de A-merken in de fietswereld?
Ik denk in autogereedschap en kom dan bij Gedore, Snap On, Hazet en dergelijke uit. Maar die zie ik in de fietswebshops niet terugkomen ;)

Die Tacx komt mij nog het meest bekend voor, dus zou ik daar "blind" op gaan. Maar een leuk merk hoeft natuurlijk niet altijd goed gereedschap te hebben. Vandaar de vragen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door pinda powerrr op 06-11-2015 21:43 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
A-merken gereedschap dan zit je op Pro, Lezyne, Pedro's, ParkTool en dergelijke. Goedkoop een momentsleutel van een merk, dan zit je op BBB, anders zit je op een merkloos iets (waarvan ik een momentsleutel heb die prima is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bike-discount.de heeft een prima momentsleutel die niet duur is.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik heb deze: http://www.bike-discount....-24-nm-incl.-7-bits-30385.
Doet prima wat hij moet doen en de bitjes zijn van goede kwaliteit.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heb ik ook, is een prima ding.

Verder heb ik nog een grote van de Lidl (18 euro), die gebruik ik voor montage van m'n velgen op de auto maar soms ook voor de fiets.

[ Voor 69% gewijzigd door havana op 07-11-2015 14:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wow, die ziet er erg compleet uit, zeker voor die prijs. Zo'n grote van de Aldi (of Lidl) heb ik ook, gebruik die altijd voor de 40Nm van de cassette sluitring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 19:49
Tristan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:41:
[...]

Koop een goede betaalbare fiets van marktplaats en ontdek!
2 opties bij 2 FM een dorp verderop:

Sensa Romagna 2016 (105)
Trek 1.5 2014 (Tiagra)

Ik had eigenlijk al besloten de Sensa te kopen (verschil in prijs was 200 euro). Maar ik vind je een lul als je de lokale FM geen kans geeft dus gisterenmiddag toch even binnengewandeld.
Uiteindelijk wil je daar met goed fatsoen binnen kunnen stappen als je een probleem hebt met je fiets. Als je hem in ieder geval een kans geeft kan dat alsnog ook al koop je uiteindelijk niet bij hem.

Hij had een Giant staan met Tiagra voor ongeveer de prijs van de Romagna met 105. Dat ging hem niet worden. Na de vraag of het per se een nieuwe fiets moest zijn antwoorde ik "Als het maar goed is".

Uit het hoekje van de winkel kwam een Museeuw MF5 volledig (vlas)carbon. Afgewerkt met SRAM Red.

Nadat er wat werd gerekend met de overige spullen (kleding, lampjes, pompje, helm, schoenen, pedalen) waarbij de kortingen opliepen tot meer dan 50% bleek uiteindelijk dat deze fiets die er goed uitzag en pas 1500km had gemaakt toch wel erg goed bij me paste :). Mooie deal gesloten en gisterenavond de fiets opgehaald.

Meteen een klein rondje gefietst om wat te wennen (17km). Viel wel wat tegen in het donker. :P

Vandaag de raceschoenen weer aangetrokken en net thuis van een tochtje van 35km. Pff ik heb echt de conditie van een visstick 8)7

Al met al super blij! Hier een fotoke van mijn carbonnen ros:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/s0wp6v.jpg

(inderdaad zonder bidon, die stond nog op het aanrecht 8)7 8)7 :) :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Heel mooie fiets ouwe! Da's zeker geen beginnersfietsje. Veel plezier ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Chique bak.

Je overtreedt wel direct een paar belangrijke ;) stijlregels....

- kleur zadel en stuurlint moet matchen
- banden mogen iedere kleur hebben, zo lang het maar zwart is.

Anyway, veel plezier ermee...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Je kijkt niet goed, hij heeft per ongeluk zijn buitenbanden om het stuur gewikkeld en het stuurlint om de velgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40
Mooie fiets, wel even een compleet andere klasse dan de fietsen waar je eerst naar aan het kijken was :).
Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic