Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.781 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:51

Crazy D

I think we should take a look.

lochtejans schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:00:
Zijn er mensen die met muziek op (oortjes) fietsen, en dan met name bij een lange klim?
Ik kan me voorstellen dat bij een lange col het best lekker is om met één oortje (opzwepende) muziek te luisteren.
Ik zie wel vaak mensen fietsen met oortjes ja, zeker degenen die alleen rijden. En bij een langere klim rij je je eigen tempo dus daar zie je dat ook wel regelmatig.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
lochtejans schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:00:
[...]

Zijn er mensen die met muziek op (oortjes) fietsen, en dan met name bij een lange klim?
Ik kan me voorstellen dat bij een lange col het best lekker is om met één oortje (opzwepende) muziek te luisteren.
Bij een col kan ik het me nog wel enigszins voorstellen, maar als je gewoon lekker een stukje gaat trappen op een redelijk vlak gebied in Nederland vind ik het niet zo heel goed. Je kan toch alles net wat beter inschatten als je je gehoor gewoon volledig tot je bezit hebt. Zeker omdat automobilisten vaak niet inschatten hoe hard jij ook kan gaan.

Persoonlijke mening overigens:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik trek dat niet, het zou mij het gevoel geven dat ik heel erg gehinderd word in mijn zintuigen. Daar word ik zenuwachtig van. Bij hardlopen doe ik het ook niet.

Wat ook meespeelt, is dat ik het juist heerlijk vind om eens géén herrie te horen, daarom fiets ik ook vaak 's avonds in het buitengebied. Dan weer dezelfde harde muziek in mijn oor hebben die ik thuis ook luister, draagt niet bij aan de rust.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05
Pelle schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:23:
Het windgeruis kan weldegelijk gehoorschade opleveren. En er zijn zelfs oplossingen voor: fietshelmriempjes of opzetclips die de wind langs je oren geleiden. Probeer maar eens je wijsvingers op het riempje voor je oren te houden. Dat is echt een enorm verschil.

Zie bijv. http://www.cat-ears.com/Elite.html of http://www.slipstreamz.com.

En volgens mij is het ook prima zelf te klussen, d.m.v. een stukje (schuim)rubber met diehoekige doorsnede) en wat tape.
Mijn dank is groot, ik heb meteen wat Cat Ears besteld. Ik zat dit weekend al tijdens mijn training te testen met mijn vingers, want ik wilde er vanaf. Ik was dus al op zoek naar zoiets, zonder dat ik wist dat dit bestond. Mochten mensen interesse hebben kan ik binnenkort mijn ervaringen wel geven, ze worden via airmail verstuurd dus ze zullen redelijk rap binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ben wel benieuwd hoe ze bevallen!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:46
De ene helm geeft ook mee windruis als de ander heb ik ook wel al gemerkt, heb nu een giro atmos, die is toch net wat lawaaiiger dan de uvex die ik hiervoor had. Aero helmen zouden dan over het algemeen weer wat stiller moeten zijn.

Je bril over de riempjes(zoals ook moet van de velominati :p ) ipv eronder helpt ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
roda_djavulen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:11:
De ene helm geeft ook mee windruis als de ander heb ik ook wel al gemerkt, heb nu een giro atmos, die is toch net wat lawaaiiger dan de uvex die ik hiervoor had. Aero helmen zouden dan over het algemeen weer wat stiller moeten zijn.
Deze vraag wilde ik inderdaad hier ook gaan stellen; welke helm is nou een beetje stil/aero? Ik heb eind vorig jaar een brug gekopt en heb eigenlijk een nieuwe nodig. Het lijkt er overigens op dat de structuur nog prima is maar ik wil het risico gewoon niet nemen. Maar welke aero helm? Ik heb nu dus ook een giro atmos en idd die maakt best wat herrie.
Ik wil meer rust, ik had afgelopen weekend een rit van 9u45min en dan word je gewoon moe van de ruis (ik heb nooit dopjes in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Kask protone heb ik op de wishlist staan als vervanging, zou goed aero moeten zijn en blijkbaar ook koel genoeg voor midden in de zomer. Zou ook stil moeten zijn heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
Apex Vektor 0.9, schitterende fiets vind ik en prijstechnisch interessant. 1500 euro (alleen frameset) en voor dat geld wordt het frame gespoten in een door jezelf aan te geven kleurstelling!

De geometrie ligt me ook nog eens goed.... Gewicht is met 975 gram in de maat 56 ook netjes.

* havana is tempted :P

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/11v5iyh.png

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
havana schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:49:
Apex Vektor 0.9, schitterende fiets vind ik en prijstechnisch interessant. 1500 euro (alleen frameset) en voor dat geld wordt het frame gespoten in een door jezelf aan te geven kleurstelling!

De geometrie ligt me ook nog eens goed.... Gewicht is met 975 gram in de maat 56 ook netjes.

[afbeelding]
setje diepe wielen en het is een prachtige fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:54
Ik ben niet heel snel onder de indruk. Maar dit klinkt al een wondeband.
Iets waar iedereen op zit te wachten.

http://racefietsblog.nl/v...met-wondermiddel-grafeen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41

[afbeelding]
Als ik het zo bekijk is het frame echt alles behalve aero en kan je beter op een step stappen.

Er is een reden dat buizen nog steeds rond zijn.
Het kan er wel leuk uit zien maar deze buizen zijn natuurlijk een grote windvanger.
Wel lekker voor degene die achter je fietst trouwens omdat je meer wind met je mee verplaatst is de zuiging stukken groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
computerjunky schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:59:
[...]

Als ik het zo bekijk is het frame echt alles behalve aero en kan je beter op een step stappen.

Er is een reden dat buizen nog steeds rond zijn.
Het kan er wel leuk uit zien maar deze buizen zijn natuurlijk een grote windvanger.
Wel lekker voor degene die achter je fietst trouwens omdat je meer wind met je mee verplaatst is de zuiging stukken groter :)
Volgens mij kijk je niet goed. De voorkant van de buizen, dus de kant waar de wind tegenaan komt zijn weldegelijk rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
niet echt de juiste foto denk ik om het goed te kunnen beoordelen wat er rond is en wat niet
. Zelf een kleurstelling kiezen is iig wel gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Tristan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:00:
[...]

Volgens mij kijk je niet goed. De voorkant van de buizen, dus de kant waar de wind tegenaan komt zijn weldegelijk rond.
Voor een goede stroomlijning is de gehele vorm van de buis van belang, niet alleen van de voorkant. Voro een goede stroomlijning is het van belang dat de lucht zich eenvoudig langs / om de buis kan bewegen. Turbulentie aan de achterkant is dus nadelig voor de stroomlijning. Een druppelvorm is tamelijk ideaal qua stroomlijning. Het behoeft denk ik weinig toelichting dat er een tamelijk groot verschil is tussen de vorm van de achterkant van een druppen en de buizen van de Apex (vierkante achterkant).
computerjunky schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:59:
[...]

Zou kunnen, maar er is toch ook nooit beweerd dat de Apex Vektor 0.9 een aero-frame zou zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door argro op 30-10-2015 14:14 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat is inderdaad nergens beweerd, althans niet door mij.

En bovendien geloof ik ook niet, i.t.t. sommige anderen, dat je van een aeroframe ook direct 1-2 km/uur harder gaat rijden. Dat blijft ook niet uit de tests. De meeste test komen uit tussen de 5-10 watt voordeel. Bijvoorbeeld een centimeter dieper zitten geeft een véél groter voordeel.

Leesvoer.

Weerstand wordt voor het grootste deel bepaald door de rijder (70-80%), dus een frame dat aerodynamischer is levert op de complete weerstand van rijder+fiets maar weinig voordeel op.

[ Voor 51% gewijzigd door havana op 30-10-2015 14:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Je moet sowieso richting de 35-40 per uur gaan rijden wil je inderdaad echt voordeel hebben van een aero frame, de meesten onder ons halen dit gemiddeld niet wanneer ze alleen rijden. Bij het in groep rijden is aero minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
argro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:11:

Zou kunnen, maar er is toch ook nooit beweerd dat de Apex Vektor 0.9 een aero-frame zou zijn?
Nee maar waarom zou je zon puist geld neertellen voor een frame als het geen Aero frame is.

Dan kan je net zo goed een stadsfiets voor 500 euro halen.
Dit zijn serieuze bedragen en dan mag je een serieuze fiets verwachten.
Ach ja ieder zijn ding.

Als iemand nog ideen heeft voor een leuk fietsje.. ik kom net van de tel en heb te horen gekregen dat mijn bulls dessert falcon pro met full ultegra 6800 retour gaat naar de fabriek en ik helaas mijn geld terug krijg omdat hij niet meer gemaakt word.

Ik denk alleen dat het lastig is om een fiets te vinden met een gewicht onder/rond de 8 kilo full 6800 geen mix, interne kabels en een leuk setje wielen (zat aksium one onder).

Helaas is de sale periode voor mij al een beetje over omdat maatje 58 en 60 bijna nergens te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
computerjunky schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:28:
[...]

Nee maar waarom zou je zon puist geld neertellen voor een frame als het geen Aero frame is.

Ach ja ieder zijn ding.

Als iemand nog ideen heeft voor een leuk fietsje.. ik kom net van de tel en heb te horen gekregen dat mijn bulls dessert falcon pro met full ultegra 6800 retour gaat naar de fabriek en ik helaas mijn geld terug krijg omdat hij niet meer gemaakt word.

Ik denk alleen dat het lastig is om een fiets te vinden met een gewicht onder/rond de 8 kilo full 6800 geen mix, interne kabels en een leuk setje wielen (zat aksium one onder).

Helaas is de sale periode voor mij al een beetje over omdat maatje 58 en 60 bijna nergens te krijgen zijn.
Dan geven ze toch een nieuw model. Ik weet niet de hele voorgeschiedenis, maar hier zou ik niet zomaar akkoord mee gaan. Als er iets met de fiets is, dan dient deze gerepareerd of vervangen te worden. Is er wel een opvolger van de Desert Falcon Pro?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
computerjunky schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:28:
[...]

Ach ja ieder zijn ding.
Want een frame dat niet aero is, is meteen niet serieus? Of een fiets een serieuze fiets is, hangt af van het gebruik.

Koop een stadsfiets van 500 euro zou ik zeggen. Ik lees net dat dit gelijkwaardig is aan een niet-aero-frame, zoals de Bulls Dessert Falcon Pro.

[ Voor 41% gewijzigd door argro op 30-10-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is niet zo dat er een windscherm op dat frame zit....

BTW: aeroframes hebben ook nadelen. Gewicht bijvoorbeeld. En de meeste (niet allemaal!) rijden behoorlijk hard.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

[afbeelding]
Wat blijft die Campa 2015 crank toch mooi!!
argro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Voor een goede stroomlijning is de gehele vorm van de buis van belang, niet alleen van de voorkant. Voro een goede stroomlijning is het van belang dat de lucht zich eenvoudig langs / om de buis kan bewegen. Turbulentie aan de achterkant is dus nadelig voor de stroomlijning. Een druppelvorm is tamelijk ideaal qua stroomlijning. Het behoeft denk ik weinig toelichting dat er een tamelijk groot verschil is tussen de vorm van de achterkant van een druppen en de buizen van de Apex (vierkante achterkant).

[...]

Vergeet het kamm-effect niet. Wel bijna het volledige voordeel van de druppelvorm maar veel minder materiaal nodig.

Wikipedia: Kammback

En dan nog wat, een fiets koop je ook omdat je hem mooi vindt!

[ Voor 47% gewijzigd door Ruud op 30-10-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik mag hopen dat je een grapje maakt. Wat een gedrocht :r

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
wackmaniac schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:32:
[...]

Dan geven ze toch een nieuw model. Ik weet niet de hele voorgeschiedenis, maar hier zou ik niet zomaar akkoord mee gaan. Als er iets met de fiets is, dan dient deze gerepareerd of vervangen te worden. Is er wel een opvolger van de Desert Falcon Pro?
Nee tot op heden geen nieuw model en er is geen kilometer op gefietst (bus van de BR rem mount doorgedraaid en kon dus niet remmen ) dus kon of een nieuwe uitzoeken voor hetzelfde of geld terug.
Helaas lijkt er zo goed als niks meer te vinden wat vergelijkbaar is.

Had ze nog de aanbieding gedaan een frame vanuit de fabriek op te laten sturen en opbouw over te zetten en 100 bij te betalen maar de hadden de fiets toch retour gestuurd naar bulls...

[ Voor 12% gewijzigd door computerjunky op 30-10-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
havana schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:39:
Ik mag hopen dat je een grapje maakt. Wat een gedrocht :r
Nope, hij kan mijn goedkeuring meer dan wegdragen. Ik vind de oude niet mooi ;). De reden hiervoor? Veel rustiger voor het oog dan de oude uitvoering.

[ Voor 12% gewijzigd door Ruud op 30-10-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Hmmz, hij staat nog wel op de website van Bulls. Misschien even contact met Bulls direct opnemen of ze niet niet ergens een modelletje hebben staan. Redelijk naadje iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
wackmaniac schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:43:
Hmmz, hij staat nog wel op de website van Bulls. Misschien even contact met Bulls direct opnemen of ze niet niet ergens een modelletje hebben staan. Redelijk naadje iig.
Is blijkbaar 2014 model en nergens meer te krijgen.
Maarja hopen dat ik een mooi fietsje ergens anders vind of een los frame.

De gewenste opbouw koost ongeveer 800 a 850 euro dus een leuk frame tot 600 euro is ook een optie.

Helaas verkoopt zo goed als geen enkele winkel losse frames of zijn deze ontzettend zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Iemand vroeg laatst naar de redenen van het relatief lage prijsniveau van (o.a.) Bulls. Blijkbaar kunnen we garantieafhandeling aan de redenen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Inderdaad, de juiste oplossing zou een vergelijkbaar, maar dan duurder frame aanbieden zijn. De klant melden dat hij pech heeft en het geld teruggeven is wat kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
argro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:46:
Iemand vroeg laatst naar de redenen van het relatief lage prijsniveau van (o.a.) Bulls. Blijkbaar kunnen we garantieafhandeling aan de redenen toevoegen.
Hoezo? De klant krijgt het volledige aankoopbedrag terug.. Weet niet hoe lang het geduurd heeft en hoe lang de fiets in gebruik was maar een betere oplossing is er niet. Koop is ongedaan gemaakt en klant heeft de fiets gratis kunnen gebruiken (afgezien van slijtagedelen die vervangen zijn en onderhoud)

@Wackamaniac; de leverancier hoeft helemaal niet te repareren. Als dat niet mogelijk is kan hij er ook voor kiezen om de koop ongedaan te maken. Keuze is aan de leverancier, niet aan de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Tja idd beetje jammer.
Mijn voorstel wat het frame van de night hawk 1 te gebruiken die nog wel verkocht word.
Deze is dan wel carbon ipv alu maar aangezien mijn keuze op alu gevallen was was dit van mijn kant al een compromis en ik had aangeboden 100 bi te betalen maar kennelijk verkopen ze liever helemaal niets haha.

@ruud
40 dagen en 5 telefoontjes van mijn kant en 0 kilometer gefietst :)

[ Voor 6% gewijzigd door computerjunky op 30-10-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ruud schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:49:
[...]

@Wackamaniac; de leverancier hoeft helemaal niet te repareren. Als dat niet mogelijk is kan hij er ook voor kiezen om de koop ongedaan te maken. Keuze is aan de leverancier, niet aan de klant.
Tuurlijk is dit een oplossing, maar het zou een stuk netter zijn als Bulls een nieuwe fiets had geregeld en als Bulls dat niet doet, zou de winkel waar de fiets gekocht is toch best mee mogen denken met een oplossing voor een vervangende fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ruud schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:49:
[...]

Hoezo? De klant krijgt het volledige aankoopbedrag terug.. Weet niet hoe lang het geduurd heeft en hoe lang de fiets in gebruik was maar een betere oplossing is er niet. Koop is ongedaan gemaakt en klant heeft de fiets gratis kunnen gebruiken (afgezien van slijtagedelen die vervangen zijn en onderhoud)

De fiets was nagenoeg ongebruikt. Natuurlijk is wat Bulls doet allemaal niet illegaal, maar het verdient niet de schoonheidsprijs. Bulls verkoopt nog steeds fietsen en heeft genoeg fietsen in het gamma die prima als vervanging zouden kunnen dienen. Het was een kleine moeite geweest om een actueel model aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
computerjunky schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:45:
[...]

Is blijkbaar 2014 model en nergens meer te krijgen.
Maarja hopen dat ik een mooi fietsje ergens anders vind of een los frame.

De gewenste opbouw koost ongeveer 800 a 850 euro dus een leuk frame tot 600 euro is ook een optie.

Helaas verkoopt zo goed als geen enkele winkel losse frames of zijn deze ontzettend zwaar.
https://www.canyon.com/en...2016/endurace-al-7-0.html iets voor je?

Ultegra 6800 met Mavic Aksiums. Hou je nog een paar euro in je zak ook. (ik ga uit van 1400 euro ongeveer?) Zwart met rood is in zo goed als alle maten leverbaar.

Met wat euro's her en daar bij elkaar schrapen heb je de carbon broeder.. (1699)
https://www.canyon.com/en...6/endurace-cf-7-0-sl.html
argro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:52:
[...]
De fiets was nagenoeg ongebruikt. Natuurlijk is wat Bulls doet allemaal niet illegaal, maar het verdient niet de schoonheidsprijs. Bulls verkoopt nog steeds fietsen en heeft genoeg fietsen in het gamma die prima als vervanging zouden kunnen dienen. Het was een kleine moeite geweest om een actueel model aan te bieden.
Bulls is geen partij in deze he, je leverancier hoort dat op te lossen. Marge is niet gratis, daar moet je iets voor doen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Ruud op 30-10-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als je klantenservice wil je moet vooral Canyon kopen....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ruud schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:53:
[...]

[...]

Bulls is geen partij in deze he, je leverancier hoort dat op te lossen. Marge is niet gratis, daar moet je iets voor doen :)
De leverancier is inderdaad de partij waar de consument mee te maken heeft, maar Bulls is wel degelijk een partij, achter de leverancier. De LBS handelt de garantiekwestie namelijk weer met Bulls af. Toen mijn frame kapot was heb ik die naar de LBS gebracht. LBS belde de leverancier. Leverancier stuurde een nieuw frame en binnen een week kon ik weer fietsen. Zo kan het ook, maar niet als de leverancier, die inderdaad formeel geen partij is, zich tamelijk star opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Ruud schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:53:
[...]

https://www.canyon.com/en...2016/endurace-al-7-0.html iets voor je?

Ultegra 6800 met Mavic Aksiums. Hou je nog een paar euro in je zak ook. (ik ga uit van 1400 euro ongeveer?) Zwart met rood is in zo goed als alle maten leverbaar.

Met wat euro's her en daar bij elkaar schrapen heb je de carbon broeder.. (1699)
https://www.canyon.com/en...6/endurace-cf-7-0-sl.html

[...]

Thx deze had ik nog niet gezien.
Mijn bulls was 1100 maar ik zet hem zeker in het lijstje omdat hij aan bijna alle eisen voldoet.

1699 is me echt te gortig. in dat segment is nou net weer heel veel keuze en als ik dat uit zou willen geven had ik het wel geweten :
https://www.fietsenwinkel...LD8n9Ct6sgCFUqdGwodDsQJ0A

[ Voor 24% gewijzigd door computerjunky op 30-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
argro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
De leverancier is inderdaad de partij waar de consument mee te maken heeft, maar Bulls is wel degelijk een partij, achter de leverancier. De LBS handelt de garantiekwestie namelijk weer met Bulls af. Toen mijn frame kapot was heb ik die naar de LBS gebracht. LBS belde de leverancier. Leverancier stuurde een nieuw frame en binnen een week kon ik weer fietsen. Zo kan het ook, maar niet als de leverancier, die inderdaad formeel geen partij is, zich tamelijk star opstelt.
Het moet voor de consument uiteindelijk niet uitmaken welke partijen er nog achter zitten. Al zitten er nog 25 achter. De LBS moet het gewoon netjes met je afhandelen.
In dit geval zal de LBS alleen zeggen wat Bulls hem gezegd heeft, en zal de LBS zelf ook lekker mee kunnen zoeken naar je wensen ipv alles aan jou overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
computerjunky schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Thx deze had ik nog niet gezien.
Mijn bulls was 1100 maar ik zet hem zeker in het lijstje omdat hij aan bijna alle eisen voldoet.

1699 is me echt te gortig. in dat segment is nou net weer heel veel keuze en als ik dat uit zou willen geven had ik het wel geweten :
https://www.fietsenwinkel...LD8n9Ct6sgCFUqdGwodDsQJ0A
Hmm ja, 1100 vs 1700 is een sprong inderdaad.
argro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Ja zo kun je doorgaan tot de leverancier van het staal en aluminium wat gebruikt wordt. Ik ben het met je eens dat Bulls het frame eigenlijk wel zou moeten vervangen maar de leverancier laat hier een steek vallen qua service. Bulls misschien ook wel, maar niet richting klant. Bulls laat de leverancier in de kou staan. Die dat 1 op 1 doorspeelt naar de klant. Dus om Bulls nou de schuld in de schoenen te schuiven? Niet helemaal realistisch.

[ Voor 48% gewijzigd door Ruud op 30-10-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ruud schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

Dus om Bulls nou de schuld in de schoenen te schuiven? Niet helemaal realistisch.
Deels wel, het begint bij Bulls die zijn dealer in de kou laat staan. Maar Bull kan nooit volledig de schuld krijgen, dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
roda_djavulen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Deels wel, het begint bij Bulls die zijn dealer in de kou laat staan. Maar Bull kan nooit volledig de schuld krijgen, dat is waar.
Zulke dingen moet je als dealer ook niet accepteren natuurlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ruud schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

Dus om Bulls nou de schuld in de schoenen te schuiven? Niet helemaal realistisch.
Ik schuif Bulls niet de schuld in de schoenen. Ik constateer slechts dat als Bulls anders had gehandeld de leverancier de klant eenvoudig had kunnen verblijden met een nieuwe fiets. Nu staat de leverancier er alleen voor, hetgeen hem natuurlijk geenszins van zijn verplichtingen ontslaat. Voorts suggereer ik een verband tussen die wijze van handelen, die bij andere merken anders is, en het prijsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
argro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:32:
[...]
Want een frame dat niet aero is, is meteen niet serieus? Of een fiets een serieuze fiets is, hangt af van het gebruik.

[...]
Koop een stadsfiets van 500 euro zou ik zeggen. Ik lees net dat dit gelijkwaardig is aan een niet-aero-frame, zoals de Bulls Dessert Falcon Pro.
_O- Moest even hardop lachen om deze reactie. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Net zelf deze fiets nog even gevonden :

http://www.bakkerracingpr...ens-aspin-2015-model.html

Bijna alles naar wens moet alleen de cassette vervangen en andere banden (heb dan wel 2 vouw bandjes als reserve haha) en mogelijk de 52/36 vervangen voor 50/34 als het te zwaar fietst.

Gewicht klopt alleen niet hij is namelijk 200 gram zwaarder volgens de fabrikant haha.

Helaas wel een boring frame in vergelijking met de bulls maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
computerjunky schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:14:
Net zelf deze fiets nog even gevonden :

http://www.bakkerracingpr...ens-aspin-2015-model.html

Bijna alles naar wens moet alleen de cassette vervangen en andere banden (heb dan wel 2 vouw bandjes als reserve haha) en mogelijk de 52/36 vervangen voor 50/34 als het te zwaar fietst.

Gewicht klopt alleen niet hij is namelijk 200 gram zwaarder volgens de fabrikant haha.

Helaas wel een boring frame in vergelijking met de bulls maarja.
Crank is toch een 50/34? En waarom de cassette vervangen? Wil je een 18 of een 16 erin hebben?

Bakkertje zit niet gek ver uit de buurt en ik heb er geen goed gevoel aan overgehouden! Stevens hoor je volgens mij weinig tot geen slechte verhalen over al heb ik er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Ruud schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:40:
[...]

Crank is toch een 50/34? En waarom de cassette vervangen? Wil je een 18 of een 16 erin hebben?

Bakkertje zit niet gek ver uit de buurt en ik heb er geen goed gevoel aan overgehouden! Stevens hoor je volgens mij weinig tot geen slechte verhalen over al heb ik er zelf geen ervaring mee.
haha my bad ja is idd al een 50/34... heb zoveel vensters open staan.

Waar ik woon heb je nul comma nul bergen (af en toe een brug haha) en een 11-23 of 11-25 fietst net iets lekkerder.
Vooral de 16 is een must maar de 18 zou mooi meegenomen zijn.
Zit al te denken of ik niet gewoon maar Shimano 105 5800 ook in mijn aceptabele opties op moet nemen haha.
Dat creëert iets meer opties.

Dit frame staat qua looks me ook wel aan :
https://www.salden.nl/nl/...mond-carbon-frameset.html

Alleen de bovenbuis van de vork is wat vaag maar neem aan dat ze gewoon te lax geweest zijn voor de demo foto om die even af te zagen op maat.

[ Voor 24% gewijzigd door computerjunky op 30-10-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
computerjunky schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:50:
[...]

haha my bad ja is idd al een 50/34... heb zoveel vensters open staan.

Waar ik woon heb je nul comma nul bergen (af en toe een brug haha) en een 11-23 of 11-25 fietst net iets lekkerder.
Vooral de 16 is een must maar de 18 zou mooi meegenomen zijn.
Dan kun je ook een 12-25 nemen; dan heb je net even een tandje extra aan de onderkant van de range (19) en kun je praktisch alles op je grote blad fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
nare man schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:06:
[...]

Dan kun je ook een 12-25 nemen; dan heb je net even een tandje extra aan de onderkant van de range (19) en kun je praktisch alles op je grote blad fietsen.
Is idd een optie al ben ik wel fan van een 11 tands puur voor de segmentjes die ik doe (korte sprintjes) en dan zijn er niet gek veel opties meer tenzij je meer als 100 euro per cassette gaat betalen...

Net even gezocht op leuke fietsjes met Shimano 105 maar dan kon je echt niet veel verder...

Misschien toch maar overwegen het budget wederom te verhogen.
Nog ff en ik hoor bij die gekken waarvan ik zij dat ik dat nooit zou betalen voor een fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als je graag een 50-11 wilt en nooit een heuvel oprijdt, snap ik niet dat je de aanvankelijk vermeende 52-36 wilt vervangen. Lijkt me juist ideaal icm de genoemde 12-25 cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Pelle schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:53:

Ben geen expert, maar wel nauw betrokken bij de ontwikkeling van http://hoortest.oorcheck.nl, en in die hoedanigheid krijg ik veel mee over de negatieve effecten van te hard geluid op ons gehoor. Kan geen kwaad om dat testje eens te doen (tip: wel in rustige ruimte met koptelefoon).
Ik heb er toch eens goed opgelet tijdens mijn vrije dag rit door de Veluwe. Even vinger voor het oor en wat een verschil. Geen wonder dat je niemand goed kan verstaan op de fiets ;) Ik denk dat ik toch eens moet kijken naar de cat-ears of die slipstreamz. Ben benieuwd naar de ervaring van Roet.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat was ik :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:16

Pelle

🚴‍♂️

Wat een heerlijk weer zeg. Lekker een rondje flink doorgereden. M'n HR-meter lag nog op m'n werk, dus het was nu even fietsen zonder op de cijfertjes te letten, ook wel eens fijn :)

Omdat het er in de winter steeds moeilijker van komt om nog een stukje te fietsen, heb ik besloten mijn verlichting (simpel BBB-koplampje met Lezyne Femto achterlicht) van een upgrade te voorzien. De keuze viel daarbij op een Nitecore MH20 zaklamp (1000 lumen *D) die ik met een simpele stuurmount van dx.com op m'n stuur bevestig.
Ik vond het alleen een beetje zonde om voor alleen die stuurmount van een euro een veelvoud aan verzendkosten te betalen, dus ik heb er meteen maar een berg zooi bij besteld. 3 soorten achterlichten bijvoorbeeld, en 2 fietsbrillen. Allemaal voor zo weinig geld (5-12 euro) dat je er moeilijk een miskoop aan kunt doen.

De fietsbrillen zijn erg goed, ik schat dat je er hier ~ 30-40 euro per stuk voor betaalt, en van de achterlichten was ik het meest onder de indruk van deze:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_356701_1.jpg

Nog nooit zo'n fel achterlicht gezien. Ik had ook nog een andere, die had als gimmick 2 rode laserlijnen rondom je fiets, maar die was net wat massiever en minder elegant.

En die kop-/zaklamp is echt fantastisch. De hoogste stand haalt ruim 2 uur op 1 18650 3400mAh accu. Voor een paar euro heb je een reserve batterij, en dan ben je echt uitstekend voorzien. Op de middelste stand (230 lumen) heb je ook nog heel veel licht, en dan kun je met gemak 6 uur halen.

Kortom, ik kan nu ook met een gerust hart in het pikkedonker op pad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:29
Moet niet gekker worden. Dacht dat ik alles op een racefiets wel had gezien....

Daar ging ie, gangetje van 30 km/h, band om z'n bovenarm met een smar tphone, geen helm op, maar een grote rode De. Dre beats...

Bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 13:51
Zo het was even doorzetten, maar uiteindelijk toch nog de Strava MTS voor oktober gehaald (1.250 km in een maand). Omdat ik het eerste deel van de maand vooral had hardgelopen, lag het hoogtepunt in het laatste deel van de maand wat betekende dat ik 750 km in 9 dagen moest afleggen.. :X

Maar toch gelukt, die challenges van Strava zijn toch wel erg goed voor mijn motivatie... Het slaat natuurlijk eigenlijk ook helemaal nergens op voor zo'n stom plaatje, maar nu als een kind zo blij :-)

Ook een paar nieuwe gadgets deze maand voor de fiets..

Hidemybell, een bel in de houder van mijn Garmin. Echt een goede uitvinding wat mij betreft..
Op Bikemotion gekregen bij een abonnement op de fiets..

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/t6edm88wx/image1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/6uwwqzkvn/image2.jpg

Bontrager Flare R achterlicht. Al een tijdje op zoek naar een goed achterlicht, deze is het geworden.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/48l57py01/image3.jpg

Nieuw magneetje voor op mijn wielen voor de Garmin..

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/hzmfu4nx1/image4.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 31-10-2015 16:06 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Pelle schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:37:
Wat een heerlijk weer zeg. Lekker een rondje flink doorgereden. M'n HR-meter lag nog op m'n werk, dus het was nu even fietsen zonder op de cijfertjes te letten, ook wel eens fijn :)

Omdat het er in de winter steeds moeilijker van komt om nog een stukje te fietsen, heb ik besloten mijn verlichting (simpel BBB-koplampje met Lezyne Femto achterlicht) van een upgrade te voorzien. De keuze viel daarbij op een Nitecore MH20 zaklamp (1000 lumen *D) die ik met een simpele stuurmount van dx.com op m'n stuur bevestig.
Ik vond het alleen een beetje zonde om voor alleen die stuurmount van een euro een veelvoud aan verzendkosten te betalen, dus ik heb er meteen maar een berg zooi bij besteld. 3 soorten achterlichten bijvoorbeeld, en 2 fietsbrillen. Allemaal voor zo weinig geld (5-12 euro) dat je er moeilijk een miskoop aan kunt doen.

De fietsbrillen zijn erg goed, ik schat dat je er hier ~ 30-40 euro per stuk voor betaalt, en van de achterlichten was ik het meest onder de indruk van deze:

[afbeelding]

Nog nooit zo'n fel achterlicht gezien. Ik had ook nog een andere, die had als gimmick 2 rode laserlijnen rondom je fiets, maar die was net wat massiever en minder elegant.

En die kop-/zaklamp is echt fantastisch. De hoogste stand haalt ruim 2 uur op 1 18650 3400mAh accu. Voor een paar euro heb je een reserve batterij, en dan ben je echt uitstekend voorzien. Op de middelste stand (230 lumen) heb je ook nog heel veel licht, en dan kun je met gemak 6 uur halen.

Kortom, ik kan nu ook met een gerust hart in het pikkedonker op pad :)
1000 Lumen is een enorme bak licht. Is dat niet een beetje overkill? Of ga je hem niet in die stand gebruiken?
Al vraag ik me hardop af wat een goede balans is tussen duidelijk zichtbaar zijn en niet je mede weggebruikers verblinden. Valt dat uit te drukken in een bepaald lumen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
Nooit gedacht het te moeten vragen, maar ik krijg een bandje echt niet om een velg heen. Gaat om een Challenge Grifo Open 33mm op een Racing 5 velg. Iemand nog tips? De band trekt zichzelf vrolijk uit de velg op de plek waar ik niet met mijn handen zit. Zelfs een tie-rip er omheen draaien mocht niet baten. Ik wilde morgen gaan crossen, maar denk dat ik dat maar laat schieten (de oude band is echt niet wedstrijd geschikt meer).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:33
Bandenlichter gebruikt? Extra paar handen inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:30
Vandaag ff lekker momentje, zat in afdaling met zo'n 60km/u opeens auto die tegemoed reed die z'n knipperlicht uitgooit en linksaf slaat :o
Kon het helaas niet helemaal beremmen, licht tikje tegen de zijkant van de auto.
Stuur iets scheef. Maar geen schade verder gelukkig
Bestuurster had me totaal niet gezien.....

Verder lekker dagje gehad in de Eifel, in de schaduw nog best fris en natte plekken/bladeren.
190km met 3100hm.
https://www.strava.com/activities/423825444

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/TfLFFQvslLb846ysP8WX0R7YSGVbvewtK5bRfQnxpuw-768x431.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/4MqbXgHgSfAu2pFhbTRI_t8hLGcN5COTaAZNEdlPxJk-768x432.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/SmiLEozIc3x7r_UEP5KIDaST0CW7SOgJoQep3Jyd2Bs-768x432.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/LS9zdX_f1yizHL1lKc2tDtXctr6ussKTr2b6yv3eQbQ-768x432.jpg

En de strava klimchallenge voltooid voor deze maand.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DDX schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:51:
Vandaag ff lekker momentje, zat in afdaling met zo'n 60km/u opeens auto die tegemoed reed die z'n knipperlicht uitgooit en linksaf slaat :o
Kon het helaas niet helemaal beremmen, licht tikje tegen de zijkant van de auto.
Stuur iets scheef. Maar geen schade verder gelukkig
Bestuurster had me totaal niet gezien.....

Verder lekker dagje gehad in de Eifel, in de schaduw nog best fris en natte plekken/bladeren.
190km met 3100hm.
https://www.strava.com/activities/423825444

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En de strava klimchallenge voltooid voor deze maand.
Grappig, wij zitten ook voor een midweek in de Eifel nu (feuerscheid). Een rondje van 60km met 1027hm was meer als voldoende voor mij. Ik heb vandaag toch goed beseft dat er iets schort aan mijn conditie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
MrAngry schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:18:
Nooit gedacht het te moeten vragen, maar ik krijg een bandje echt niet om een velg heen. Gaat om een Challenge Grifo Open 33mm op een Racing 5 velg. Iemand nog tips? De band trekt zichzelf vrolijk uit de velg op de plek waar ik niet met mijn handen zit. Zelfs een tie-rip er omheen draaien mocht niet baten. Ik wilde morgen gaan crossen, maar denk dat ik dat maar laat schieten (de oude band is echt niet wedstrijd geschikt meer).
Beetje wd40 zodat hij makkelijker erop glijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
M'n vriendin en ik verveelde ons vandaag en met dit mooie herfst weer was het ook zonde om binnen te blijven. Dus ik heb gebruik gemaakt van de situatie om even naar de Specialized winkel in Driebergen te rijden 8) Buiten al het pracht en praal wat er staat waaronder de Venge ViAS kwam ik ook dit tegen

Afbeeldingslocatie: http://www.leisurelakesbikes.com/content/images/thumbs/0053940_specialized_rib_cage_ii_with_aero_swat_tool.jpeg

Een bidon houder met onderin plek voor een multi tool. Ik had het nog nooit gezien, maar ik vind het aardig geniaal!

beginnersfout, sorry voor de double post

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 31-10-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Keiharde crosspost met het grappige plaatjestopic. Vond deze hier wel passen O-)

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12063597_10153660243420629_2906575818034265337_n.jpg?oh=0fdec2877915f6d02b6d09429e7e9aa3&oe=56B720CC

Doet me denken aan de bikemotion waar volwassen mannen als kinderen in een snoepwinkel bij sommige fietsen staan :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Iemand nog goede ideeën voor CX bij de Loonense en Drunense duinen?

Heb gister een Specialized Crux Elite (2de hands) op de kop getikt om daar deze winter eens wat tijd aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Noxa schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:22:
[...]

1000 Lumen is een enorme bak licht. Is dat niet een beetje overkill? Of ga je hem niet in die stand gebruiken?
Al vraag ik me hardop af wat een goede balans is tussen duidelijk zichtbaar zijn en niet je mede weggebruikers verblinden. Valt dat uit te drukken in een bepaald lumen?
Dat verblinden heeft met name met afstelling / stand te maken. Bij menig wielrenner kan dat een stuk beter. Als ik een wielrenner met zo'n schijnwerper op het stuur tegenkom, dan heeft minstens de helft van hen de lamp op standje 'tegenligger verblinden' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad. Ik heb er zelf ook een gruwelijke pesthekel aan als anderen mij verblinden. Gewoon goed op de weg richten dan is er niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hehe, na vorige week 70km te hebben gefietst had ik voor vandaag een rondje van 80 in m'n hoofd. Helaas ergens een afslag naar Gouda gemist waardoor ik 25km moest omfietsen naar Krimpen ad IJssel (ik heb geen waterfiets dus ik kon de ijssel niet oversteken en de veerpond ging ook niet) :+

Ik had niet gerekend op die extra 25km, dus had geen puf meer om echt door te trappen. Ben dus lekker moe en voldaan 8)

http://www.strava.com/activities/424526197

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 01-11-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

heb je wel genoeg gegeten onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

En gedronken, dat word vaak onderschat met dit weer !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
jspr schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:38:
heb je wel genoeg gegeten onderweg?
Ik had een banaan en een pakje sultana's bij me. Niet bijster veel maar net genoeg.
sapphire schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:02:
En gedronken, dat word vaak onderschat met dit weer !
Ja, eens. Al let ik er eerder op dat ik genoeg drink, dan dat ik eet. Ik had een 750ml bidon en een 500ml bidon bij me, beide met water gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
tiswat schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:23:
Iemand nog goede ideeën voor CX bij de Loonense en Drunense duinen?

Heb gister een Specialized Crux Elite (2de hands) op de kop getikt om daar deze winter eens wat tijd aan te besteden.
Het MTB parcour LDD is echt prima voor CX :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Eerste doel voor 2016 vastgezet: ingeschreven voor 127km Ronde van Vlaanderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Pelle schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:14:
Eerste doel voor 2016 vastgezet: ingeschreven voor 127km Ronde van Vlaanderen :)
Ik denk dat ik de 255km weer meepak. Mooi tochtje dit!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Wilde ook de lange afstand wel doen, maar de groep waar ik mee ga rijden pakt de middellange afstand. Misschien maar goed ook, want ik haat kasseien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Pelle schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:26:
Wilde ook de lange afstand wel doen, maar de groep waar ik mee ga rijden pakt de middellange afstand. Misschien maar goed ook, want ik haat kasseien :P
Dan gaat de middellange afstand je niet helpen meen ik mij te herinneren 😉 de eerste 120km vanuit Brugge bevatten dacht ik geen kasseien. Ach, 25mm bandjes, paar kilo aankomen en zo hard mogelijk interval stijl erover heen rammen. Komt t allemaal goed.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
MMUilwijk schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:32:
[...]

Dan gaat de middellange afstand je niet helpen meen ik mij te herinneren 😉 de eerste 120km vanuit Brugge bevatten dacht ik geen kasseien. Ach, 25mm bandjes, paar kilo aankomen en zo hard mogelijk interval stijl erover heen rammen. Komt t allemaal goed.
Hoop wel dat ze er komende editie weer droog bij liggen. Het eerste jaar dat ik hem reed knalde ik over de droge kasseien heen, als je maar boven de 30/32 k/mh fietst valt het best mee. Afgelopen jaar waren ze echt spiegelglad, behoorlijk wat mensen onderuit zien glijden waaronder ook 1 die met zijn zij op de stoeprand terecht kwam :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:32:
[...]

Dat aankomen en de bandjes kan al afgevinkt worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Pelle schreef op maandag 02 november 2015 @ 00:27:
Dat aankomen en de bandjes kan al afgevinkt worden :P
:o

Maatje van me probeert me ook mee te krijgen voor de ronde van Vlaanderen. Maar die leeft nog in de veronderstelling dat het vooral heuvels zijn en een maar een paar klinkerwegen. Kwam een verslag tegen van iemand die 'm vorig jaar had gereden en dat begon zo ongeveer als "ik dacht dat ik met straat x in Utrecht wel genoeg ervaring met kasseien had, maar dat was een mooie strakke weg in vergelijking met dit"... Ik laat 'm lekker aan mij voorbij gaan. Heb ook weinig zin trouwens om te testen welke onderdelen er van mijn fiets kunnen stuiteren :D

Gister ook weer eens een rondje buiten kunnen maken, lekker rustig 100 km weggetrapt in 4 uurtjes.
https://www.strava.com/activities/424453557
Ik was misschien wat overdressed in een lange broek en winterjas, maar kwam er een paar tegen in kort-extra kort... (truitje zonder mouwtjes). Dat vind ik hoogzomer trouwens al niets (geen gezicht) maar met het weer van gister vond ik dat toch wel erg optimistisch zomers. Je rijdt immers niet continue alleen maar in de zon, en in de schaduw stukken vond ik t nog knap fris. Wel weer opvallend veel hartlopers en eigenlijk maar weinig fietsers.

Mooie foto's trouwens van de Eifel! Kriebelt meteen weer... wat een gaaf gebied om te fietsen! Toch even reminder in m'n agenda gezet voor de http://www.wtcklimmen.nl/nordeifeltour/ ...

Van de week verdiepen in wat zadels die iets meer comfort leveren (naast dat ik duidelijk een breder zadel nodig heb). Merk nu wel dat de Synapse van Cannondale toch comfortabeler was dan m'n Bulls...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Makkelijk schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:49:
[...]

Het MTB parcour LDD is echt prima voor CX :)
Zeker, goed te doen met CX. Met het maniakale 'onderhoud' van de laatste tijd is het zelfs te doen met wegbanden.. ;) Maar dat is een discussie voor een andere locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Crazy D schreef op maandag 02 november 2015 @ 07:25:
[...]

:o

Maatje van me probeert me ook mee te krijgen voor de ronde van Vlaanderen. Maar die leeft nog in de veronderstelling dat het vooral heuvels zijn en een maar een paar klinkerwegen. Kwam een verslag tegen van iemand die 'm vorig jaar had gereden en dat begon zo ongeveer als "ik dacht dat ik met straat x in Utrecht wel genoeg ervaring met kasseien had, maar dat was een mooie strakke weg in vergelijking met dit"... Ik laat 'm lekker aan mij voorbij gaan. Heb ook weinig zin trouwens om te testen welke onderdelen er van mijn fiets kunnen stuiteren :D

Gister ook weer eens een rondje buiten kunnen maken, lekker rustig 100 km weggetrapt in 4 uurtjes.
https://www.strava.com/activities/424453557
Ik was misschien wat overdressed in een lange broek en winterjas, maar kwam er een paar tegen in kort-extra kort... (truitje zonder mouwtjes). Dat vind ik hoogzomer trouwens al niets (geen gezicht) maar met het weer van gister vond ik dat toch wel erg optimistisch zomers. Je rijdt immers niet continue alleen maar in de zon, en in de schaduw stukken vond ik t nog knap fris. Wel weer opvallend veel hartlopers en eigenlijk maar weinig fietsers.

Mooie foto's trouwens van de Eifel! Kriebelt meteen weer... wat een gaaf gebied om te fietsen! Toch even reminder in m'n agenda gezet voor de http://www.wtcklimmen.nl/nordeifeltour/ ...

Van de week verdiepen in wat zadels die iets meer comfort leveren (naast dat ik duidelijk een breder zadel nodig heb). Merk nu wel dat de Synapse van Cannondale toch comfortabeler was dan m'n Bulls...
Gister ook gewoon mn lange broek en winterjack/jersey aan. Uiteindelijk von dik het toch wel lekker, zeker tegen het eind van de middag werd het toch wel fris op sommige stukken...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Spacecowboy schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:28:
[...]

Gister ook gewoon mn lange broek en winterjack/jersey aan. Uiteindelijk von dik het toch wel lekker, zeker tegen het eind van de middag werd het toch wel fris op sommige stukken...
Zaterdagochtend lekker in de korte broek en het T-shirt met armstukken gereden.
Vond het best fris als je in bossige gebieden reed. in de zon was het prima vertoeven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Gabba met een ondershirtje was ideaal moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gister gewoon met winterschoenen, winterjack en beenstukken gereden. Maar goed, hier in 't noorden kwam het kwik niet boven de 10 graden....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik zou bijna m'n rekening plunderen :o

http://www.marktplaats.nl...68067e2e0&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
havana schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:02:
Gister gewoon met winterschoenen, winterjack en beenstukken gereden. Maar goed, hier in 't noorden kwam het kwik niet boven de 10 graden....
In het zonnige zuiden was het bijna 20 graden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ze hebben vorige week bij Rings ( Specialized Concept Store ) ingebroken en 10 fietsen mee genomen.
Moest gelijk hier aan denken , maar de Venge stond niet op het lijstje met gestolen fietsen
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/s2048x2048/12187999_1002127223188277_6757538769699002931_o.jpg

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Is dat zo goedkoop dan, € 2400 voor een bijna 3 jaar oude Venge frameset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Pelle schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:35:
[...]

Is dat zo goedkoop dan, € 2400 voor een bijna 3 jaar oude Venge frameset?
Nee, maar wel porno 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Ik zag laatst op alibaba een soortgelijk frame ;)

Venge blijft een hele mooie fiets! En een niet te gek laag balhoofd. Volgens mij vrij hoog zelfs :) dus ook voor de wat minder diep zittende rijder goed te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ruud schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:10:
[...]

Ik zag laatst op alibaba een soortgelijk frame ;)

Venge blijft een hele mooie fiets! En een niet te gek laag balhoofd. Volgens mij vrij hoog zelfs :) dus ook voor de wat minder diep zittende rijder goed te rijden.
Oehh vertel meer! Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
degroot schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:19:
[...]

Ze hebben vorige week bij Rings ( Specialized Concept Store ) ingebroken en 10 fietsen mee genomen.
Moest gelijk hier aan denken , maar de Venge stond niet op het lijstje met gestolen fietsen
[afbeelding]
Ben bang dat ze deze fietsen niet meer terug zien. Als ze al verkocht worden zal het niet hier in nederland zijn tenzij ze erg dom zijn.
Bijna alle fietsen hebben tegenwoordig frame nummers zelfs mijn stadsfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ruud gaf me een idee. Ik heb goede ervaringen met spul uit China. Laatst een 4MP beveiligingscamera gekocht. Waar ik er in Europa €400+ voor moet neerleggen heb ik er nu €70 voor betaald, inclusief shipping 8) De camera werkt verder super!

Dus waarom geen Chinees frame? Ik heb me er gisteren na Ruud's zijn opmerking een beetje op ingelezen. Schijnt dus dat die frames zeer positief ontvangen worden. Soms wat kleine probleempjes zoals een seatpost die niet helemaal lekker past maar niets wat niet op te lossen valt. De frames komen uit dezelfde fabriek als waar de Specialized en Treks vandaan komen en worden dus ook gemaakt door dezelfde mensen. Verschil zit hem in de mallen. De mallen voor bijvoorbeeld de Specialized fietsen zijn eigendom van Specialized zelf. De mallen die voor de replica worden gebruikt zijn eigendom van de fabriek. En blijkbaar mogen ze in grote lijnen de mallen gelijk maken en alleen op kleine details moeten ze afwijken vanwege patenten etc. Interessant dus.

Mijn oog is nu gevallen op de Dengfu FM098, een replica van Specialzed Venge (non Vias):
Afbeeldingslocatie: http://i51.twitgoo.com/2ni7ip5.jpg

En de echte Specialized Venge:
Afbeeldingslocatie: http://forallmyfriends.com/wp-content/uploads/2013/04/specialized-venge-zipp-1.jpg

Ik hou van die stealthy en vloeiende vormen, precies de bike die ik zoek. Ik overweeg serieus om dit frame aan te schaffen en op te bouwen. Wat is jullie mening over Chinese frames?

[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 03-11-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Lekker doen, zou ik zeggen. Met spullen uit China valt zo'n fiets voor €2000 volledig op te bouwen.

Even los van de eeuwige discussie over hoe ethisch namaak/replica is, zit je wel met (mogelijke) problemen bij kwaliteitscontrole in fabriek, beschadiging bij bezorging, douane en garantie achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Stond tijd terug in Fiets magazine een stuk waarin ze een paar Chinese namaakframes vergeleken met de echte frames. Stijfheid is een groot verschil vaak, en de kwaliteit uiteraard. Het was volgens mij niet zo dat je direct door een namaakframe heenzakt of zo, maar er zit wel een stuk meer risico aan (zeker als je niet vederlicht bent als fietser... :)).

Vind overigens de vorm wel mooi maar ik hou niet van dat dikke frame... het ronde/vloeiende vind ik wel erg mooi van die fiets.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Prima als je met een replica frame wil rijden, maar plak er geen Specialized logo's op. Dat is wel erg triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tristan schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:40:

De frames komen uit dezelfde fabriek als waar de Specialized en Treks vandaan komen en worden dus ook gemaakt door dezelfde mensen.
Hetzelfde fabriek argument hoor je vaak, maar is m.i. niet echt relevant. Er zijn zoveel zaken die uit dezelfde fabriek komen, maar toch kwalitatief heel anders zijn. De Toyota Yaris en de Lexus IS komen ook uit dezelfde fabriek... Net als de Sora en de Dura Ace groep.
Verschil zit hem in de mallen.
Niet ook in de samenstelling van het carbon? Er zit best veel verschil tussen het ene en het andere carbon. Dat is ook mede wat het prijsverschil tussen de ene en de andere fiets verklaard. Specialized maakt frames van 1.000 euro per stuk, maar ook van 4.000 euro per stuk. Dat is deels te verklaren vanuit ander materiaal, ondanks dat het materiaal van beide frames onder het begrip 'carbon' valt.
De mallen voor bijvoorbeeld de Specialized fietsen zijn eigendom van Specialized zelf. De mallen die voor de replica worden gebruikt zijn eigendom van de fabriek.
Het is dus een frame dat aan de buitenkant hetzelfde is, maar toch wezenlijk anders is. De kwaliteit (o.a. stijfheid) van een frame wordt bepaald door de hoeveelheid carbon op een bepaalde plaats. Dat zit in de dikte van de buizen, aan de binnenkant. Die kwaliteit heeft het namaakframe niet, het heeft alleen de esthetische kwaliteit.

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat Specialized vrolijk frames blijft afnemen bij een fabriek die dergelijke replica's maakt.

[ Voor 28% gewijzigd door argro op 03-11-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
argro schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:56:
Hetzelfde fabriek argument hoor je vaak, maar is m.i. niet echt relevant. Er zijn zoveel zaken die uit dezelfde fabriek komen, maar toch kwalitatief heel anders zijn. De Toyota Yaris en de Lexus IS komen ook uit dezelfde fabriek...
Daar twijfel ik niet aan. De branded frames ondergaan uiteraard betere QA checks, als de chinese frames uberhaupt al een QA krijgen..
Niet ook in de samenstelling van het carbon? Er zit best veel verschil tussen het ene en het andere carbon. Dat is ook mede wat het prijsverschil tussen de ene en de andere fiets verklaard. Specialized maakt frames van 1.000 euro per stuk, maar ook van 4.000 euro per stuk. Dat is deels te verklaren vanuit ander materiaal, ondanks dat het materiaal van beide frames onder het begrip 'carbon' valt.
Zover ik nu heb begrepen kan je kiezen tussen verschillende carbon 'soorten' en samenstellingen. Deze moeten vergelijkbaar zijn met de branded frames. Hier zal ongetwijfeld verschil in zitten in verband met de patenten die hierop rusten.
Het is dus een frame dat aan de buitenkant hetzelfde is, maar toch wezenlijk anders is. De kwaliteit (o.a. stijfheid) van een frame wordt bepaald door de hoeveelheid carbon op een bepaalde plaats. Dat zit in de dikte van de buizen, aan de binnenkant. Die kwaliteit heeft het namaakframe niet, het heeft alleen de esthetische kwaliteit.
Schijnbaar hebben de frames dat wel als ik de reviews mag geloven, ze hebben waarschijnlijk alleen geen QA waardoor de kwaliteit niet gegarandeerd is.
Overigens kan ik mij niet voorstellen dat Specialized vrolijk frames blijft afnemen bij een fabriek die dergelijke replica's maakt.
Als de verhalen kloppen dat het uit dezelfde fabriek moet komen, wie weet wat de motieven dan zijn. Wie weet harkt Specialized ook nog een aanzienlijke marge binnen op de verkoop van dergelijke frames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tristan schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:23:
[...]

Zover ik nu heb begrepen kan je kiezen tussen verschillende carbon 'soorten' en samenstellingen. Deze moeten vergelijkbaar zijn met de branded frames. Hier zal ongetwijfeld verschil in zitten in verband met de patenten die hierop rusten.
De verschillende soorten waar ik op doel zijn bijvoorbeeld de FACT 8r en FACT 10r van Specialized, waarbij de tweede aanmerkelijk duurder is dan de eerste. De verschillen die jij (denk ik) bedoelt zijn 3K, 12K en UD (o.i.d.), wat vooral effect heeft op de looks. Zolang de verschillende keuzes geen prijsverschil hebben is het in ieder geval een ander verschil dan de verschillende soorten carbon die bijvoorbeeld Specialized gebruikt in verschillende frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Welke maat FM098 wil je gaan bestellen? Ik heb hem hier liggen maar nooit de tijd gehad om hem op te bouwen. Kwalitatief zit het erg goed in elkaar, als je wilt kun je hem komen bekijken. De afgelopen jaren zijn chinese frames en wielen echt wel beter geworden. Ook wielen kun je bij bijvoorbeeld farsports of light bycicles prima bestellen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
argro schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:32:
[...]
De verschillende soorten waar ik op doel zijn bijvoorbeeld de FACT 8r en FACT 10r van Specialized, waarbij de tweede aanmerkelijk duurder is dan de eerste. De verschillen die jij (denk ik) bedoeld zijn 3K, 12K en UD (o.i.d.), wat vooral effect heeft op de looks. Zolang de verschillende keuzes geen prijsverschil hebben is het in ieder geval een ander verschil dan de verschillende soorten carbon die bijvoorbeeld Specialized gebruikt in verschillende frames.
Right, ik doelde inderdaad op 3k, 12k en UD.
Roet schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:33:
Welke maat FM098 wil je gaan bestellen? Ik heb hem hier liggen maar nooit de tijd gehad om hem op te bouwen. Kwalitatief zit het erg goed in elkaar, als je wilt kun je hem komen bekijken. De afgelopen jaren zijn chinese frames en wielen echt wel beter geworden. Ook wielen kun je bij bijvoorbeeld farsports of light bycicles prima bestellen wat mij betreft.
Nice! Nog geen idee, ik heb nog helemaal niet naar de maten tabel gekeken en ik zou ook nog niet weten welke maat ik nodig zou hebben :? Als je in de buurt van Rotterdam woon kom ik hem zeker even bekijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
[...]
Ik geloof er eerlijk gezegd ook niets van. Specialized staat bekend als een merk dat zijn intellectuele eigendomsrechten zeer agressief beschermt; en op een frame kun je zeker wel een intellectueel eigendomsrecht hebben (denk aan octrooirecht voor de technische aspecten , modellenrecht voor het uiterlijk, etc.)

Ik kan mij dus niet voorstellen dat Specialized zaken zou doen met een fabriek die op grote schaal inbreuk maakt op haar intellectuele eigendomsrechten, door met eigen mallen frames te bakken die uiterlijk precies gelijk zijn aan (de duurste!) Specialized-fietsen, en die er bovendien ook nog Specialized-logo's op plakt, en op die manier dus mee profiteert van de reputatie van het merk.

In het artikel in Fiets dat hierboven al werd aangehaald, kwam iemand van Cervélo aan het woord, die ook aangaf dat ze via internationale advocatenkantoren alles eraan deden om namaak aan te pakken, omdat het zeer schadelijk is voor omzet en imago. Waarom zou Specialized dat niet doen?

Overigens is het ook qua kwaliteit gissen. In het onderzoek in Fiets hadden ze een Chinese nep-Cervélo in de fabriek van Canyon onderworpen aan de kwaliteitstesten van dat merk. Daaruit bleek dat op allerlei plaatsen het carbon een slechtere structuur had, o.a. delamination vertoonde, bollingen, etc. De conclusie was: het is niet absoluut onveilig, misschien kun je er veel plezier van hebben, maar zeker voor zwaardere rijders was het echt oppassen, omdat je gewoon niet de harde tests hebt van een goed merk en de gebruikte materialen en processen veel grotere discrepanties vertonen omdat er geen goede QA is.

Los daarvan zou ik mezelf niet helemaal koosjer voelen als ik rond zou rijden op zo'n fiets, die toch een soort billboard is, waar iedereen naar kijkt, terwijl je zelf weet dat je de boel voor de gek houdt met een Chinese ripoff. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door nare man op 03-11-2015 11:00 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic