After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Linkje tot het album met meer foto's
[ Voor 11% gewijzigd door Tristan op 22-10-2015 17:09 ]
Zie alleen maar de Calabria ?Tristan schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:06:
Ik heb vandaag wat close-up foto's genomen van de Sensa Calabria en de Giulia bij 12Go. Enjoy!
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Maar misschien dan het kruizen van kabels altijd frictie of geluid geeft? Maar dat moet met mtb of racefiets niet uitmaken. Waarschijnlijk wordt altijd gewoon de makkelijkste optie gekozen
ok .....
[ Voor 11% gewijzigd door Ted038 op 23-10-2015 12:40 ]
Bij Mijn Giant Propel gaat de Di2 kabel ook net achter de stuurpen de bovenbuis in, de kabel voor de achterrem gaat nog wel via de zijkant maar omdat die kabel ook een stuk minder flexibel is kan ik dat wel begrijpen.TheLemon schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:58:
Cervélo claimt de enige juiste kabelroutering toe te passen. Bij hun fietsen (zag laatst nog een merk dat het zo deed) gaan de kabel van boven de bovenhuis in, net achter de stuurpen. Misschien is dat wel de netste manier, maar kan ook eigenwijze marketing zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Is de Madone, niet de Domane, maar inderdaad mooie fiets.Pelle schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:30:
De topmodellen van Trek (Domane 9) en Specialized (Venge Vias) hebben helemaal geen kabels meer buitenom lopen. Heel erg mooi, maar waarschijnlijk niet erg praktisch in onderhoud.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind de flapjes die naar buiten komen voor de voorrem toch wat gekunsteld, imho niet echt heel mooi.roda_djavulen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:52:
[...]
Is de Madone, niet de Domane, maar inderdaad mooie fiets.
Daarbij een prima oplossing als je een mechanieker tot je beschikking hebt die de fiets na iedere rit netjes schoonmaakt, maar anders wordt dat een mooie plek waar allerlei zooi zich gaat ophopen.DeFeCt schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:16:
[...]
Ik vind de flapjes die naar buiten komen voor de voorrem toch wat gekunsteld, imho niet echt heel mooi.

Overigens wel een mooi staaltje engineering wat mij betreft. Die achterrem is ook fraai, waar de kabel in het midden uit het frame komt, direct naar de rem.
[ Voor 13% gewijzigd door argro op 23-10-2015 15:38 ]
Heb voor mezelf het idee dat de aanschaf duur is en je er daarmee wel langer doet dan bijvoorbeeld de voetbalschoenen bij het voetbal.roda_djavulen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:35:
Zoals hier van de week al eerder aangegeven, fietsen is een dure hobby. Veel plezier in de Eiffel iig volgende week! Wat wordt de standplaats?
Zeker, maar de garderobe van een wielrenner die het hele jaar door op de fiets zit is een stuk diverser dan de voetballer die het hele jaar door voetbalt.Swaxie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:39:
[...]
Heb voor mezelf het idee dat de aanschaf duur is en je er daarmee wel langer doet dan bijvoorbeeld de voetbalschoenen bij het voetbal.
Voor de wielrenner: korte broek, beenstukken, lange gevoerde broek, thermoshirt warm, thermoshirt koud, shirt korte mouw, shirt lange mouw, regenjasje, windjack, dikke gevoerde jas, handschoenen kort, handschoenen lang, handschoenen gevoerd, schoenen, muts, helm, bril, armstukken, overschoenen winddicht, overschoenen waterdicht, sokken et cetera.
Voor de voetballer: voetbalbroek, voetbalshirt korte mouw, voetbalshirt lange mouw, trainingspak, voetbalstokken, scheenbeschermers en voetbalschoenen.
Bovenstaande lijsten zijn ongetwijfeld niet compleet, maar naar mijn idee wel beide even (in)compleet, waarmee het een aardig beeld geeft van het bedoelde verschil qua diversiteit.
Overigens geldt ook dat je het zo duur kunt maken als dat je zelf wilt. Je kunt voor ieder weertype een specifieke superdeluxe outfit kopen. Echt nodig is het echter niet.
[ Voor 30% gewijzigd door argro op 23-10-2015 17:01 ]
Maar die ene kabel die langs je hoofdtube loopt kan toch echt voor problemen zorgen. Ik heb zelf ook een (school)fiets gehad waarbij de kabel uiteindelijk diep door mn lak was gesleten..CFC-Mathijs schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:21:
[...]
Bij Mijn Giant Propel gaat de Di2 kabel ook net achter de stuurpen de bovenbuis in, de kabel voor de achterrem gaat nog wel via de zijkant maar omdat die kabel ook een stuk minder flexibel is kan ik dat wel begrijpen.
[afbeelding]

Ja uitstekend! Ik heb een ietsjes anders model dan op de foto (dat is de Advanced SL ik heb de Advanced 0 LTD) maar de SpeedControl remmen van Giant werken echt uitstekend. Had er wat gemengde reacties van tevoren over gelezen maar heb echt geen enkel probleem ermee gehad tot nog toe. Ook niet in afdalingen in de Pyreneeën.roda_djavulen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:08:
Leuke fiets trouwens! Hoe bevallen die aero giant remmen?
Feuerscheid DE.roda_djavulen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:35:
Zoals hier van de week al eerder aangegeven, fietsen is een dure hobby. Veel plezier in de Eiffel iig volgende week! Wat wordt de standplaats?
Ik kijk er wel al naar uit, al zal het wel sterven worden op de fiets (iets te weinig conditie)
Is dat voor na de wedstrijd?
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Blijf de Propel een geweldig mooi frame vindenCFC-Mathijs schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:33:
[...]
Ja uitstekend! Ik heb een ietsjes anders model dan op de foto (dat is de Advanced SL ik heb de Advanced 0 LTD) maar de SpeedControl remmen van Giant werken echt uitstekend. Had er wat gemengde reacties van tevoren over gelezen maar heb echt geen enkel probleem ermee gehad tot nog toe. Ook niet in afdalingen in de Pyreneeën.
Niet dat ik komende jaren plannen heb maar op de bikemotion toch eens staan kijken naar een instap Propel
Hoe doen jullie dat als het regent?
[ Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 23-10-2015 20:45 ]
HENG HENG
Thanks! Ik vind het ook een fantastisch frame waar ik al jaren lang verliefd op was. Na een dubbele portie vakantiegeld de knoop doorgehakt en de Giant Advanced 0 ltd (2015) gekocht. De enige upgrades die nog gepland staan is een nieuwe fietscomputer en hoge velgen. Verder echt een fantastische fiets!sapphire schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:09:
[...]
Blijf de Propel een geweldig mooi frame vinden
Niet dat ik komende jaren plannen heb maar op de bikemotion toch eens staan kijken naar een instap Propel

jaja ik weet dat een zadeltasje op een aeroframe vloeken is haha
Hoe bevallen die P-A2 wielen, is dat wat ? De P-R2's die ik nog heb zijn maar zozo namelijk....
En.... wat is het probleem?Tristan schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:51:
Maar die ene kabel die langs je hoofdtube loopt kan toch echt voor problemen zorgen. Ik heb zelf ook een (school)fiets gehad waarbij de kabel uiteindelijk diep door mn lak was gesleten..
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Hoe bedoel je wat is het probleem? Wil je zeggen dat je het geen probleem vind als een kabel dwars door je lak schuurt met alle gevolgen van dien?
Daar heb je gewoon rubbers voor als stickers je niet aan staan.Tristan schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:06:
[...]
Hoe bedoel je wat is het probleem? Wil je zeggen dat je het geen probleem vind als een kabel dwars door je lak schuurt met alle gevolgen van dien?
Ja dat weet ik wel, die heb ik zelf ook..computerjunky schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:00:
[...]
Daar heb je gewoon rubbers voor als stickers je niet aan staan.
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe fiets en de Giulia heb ik toevallig ook hoog op m'n lijstje staan!Tristan schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:06:
Ik heb vandaag wat close-up foto's genomen van de Sensa Calabria en de Giulia bij 12Go. Enjoy!
Ik ben geen vertegenwoordiger van Sensa maar volgens mij krijg je aardig wat waar voor je geld met hun fietsen. Ze zijn mooi en volgens mij van prima kwaliteit. Daarnaast doet het frame qua gewicht niet onder met dat van de A merken en hebben ze ook nog betaalbare diepe velgen in het assortiment.Tranze schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:08:
[...]
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe fiets en de Giulia heb ik toevallig ook hoog op m'n lijstje staan!
Ik heb zelf al aardig wat merken op m'n lijstje gehad maar uiteindelijk is de prijs van het totale plaatje voor mij doorslaggevend en daarmee scored Sensa 10/10
Zadeltasje ftw. Lekker onhandig als je voor een langere rit ook nog je tube/bandenlichters etc in je jasje moet proppen... Daar zit mn eten al...Tristan schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:49:
Mja ik fiets ook met een zadeltasje. Waar moet je dat alles dan laten? In je zakken van je shirtje zoals 'de code' ons voorlegd? Lijkt me niet ideaal. Ik zie overigens steeds vaker zo'n gereedschapsbidontasjedinges. Dat lijkt me weer zonde van de bidonhouder, drinken is immers ook belangrijk.
HENG HENG
Wielen zijn opzich prima. Wel wat beter dan de P-R2 maar wil ze zeker wel gaan upgraden. Ze kunnen behoorlijk wat hebben maar zoals ook bij de P-R2 blijf ik wel het geluid hebben dat het lijkt alsof er af en toe nog een spaak moet zetten, en dat na ruim 3000kmsapphire schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:18:
Maakt het uit, beter dat dan met een lekke band langs de weg staan zonder reserve
Hoe bevallen die P-A2 wielen, is dat wat ? De P-R2's die ik nog heb zijn maar zozo namelijk....
De P-R2's op mijn vorige Defy had ik trouwens een nieuwe set voor gekregen tijdens de garantieperiode. Scheen een probleem met de nippels te zijn die ze hadden gebruikt voor dat jaar.
Komend voorjaar ga ik een nieuwe wielset aanschaffen en dan hou ik de P-A2 erbij voor de Ronde Van Vlaanderen ed. Nu eerst een nieuwe mountainbike aanschaffen.
Prijs valt mee inderdaad en ik hoor er ook goede verhalen over.Tristan schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:11:
[...]
Ik ben geen vertegenwoordiger van Sensa maar volgens mij krijg je aardig wat waar voor je geld met hun fietsen. Ze zijn mooi en volgens mij van prima kwaliteit. Daarnaast doet het frame qua gewicht niet onder met dat van de A merken en hebben ze ook nog betaalbare diepe velgen in het assortiment.
Ik heb zelf al aardig wat merken op m'n lijstje gehad maar uiteindelijk is de prijs van het totale plaatje voor mij doorslaggevend en daarmee scored Sensa 10/10
Net ook maar even naar de 12GO geweest. Calabria en Giulia vergeleken en de Calabria is toch wel echt een slag mooier. Iets minder comfort en meer aero is ook wel prima, aangezien ik er ook kwart triathlons mee wil gaan doen.
Want? Een kabel vervangen is iets meer werk, maar wat is verder het nadeel? Als voordeel zie ik looks en het frame is eenvoudiger schoon te maken. Wat mij betreft als geheel een voordeel.havana schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:45:
Interne kabels en mechanische groep is als je heel eerlijk bent gewoon geen top combi. Vandaar ook dat Cdale dat vanaf dit modeljaar niet meer doet.
[ Voor 4% gewijzigd door argro op 24-10-2015 19:16 ]
Waarschijnlijk wegen de extra werkzaamheden die er daardoor bij komen niet tegen de voordelen als looks en het eenvoudiger schoonmaken van de fiets..argro schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:14:
[...]
Want? Een kabel vervangen is iets meer werk, maar wat is verder het nadeel? Als voordeel zie ik looks en het frame is eenvoudiger schoon te maken. Wat mij betreft als geheel een voordeel.
Verwijderd
Ik lees dat het minder goed schakelt, maar heb hier zelf geen ervaring mee.argro schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:14:
[...]
Want? Een kabel vervangen is iets meer werk, maar wat is verder het nadeel? Als voordeel zie ik looks en het frame is eenvoudiger schoon te maken. Wat mij betreft als geheel een voordeel.
Doen! Echt geweldig om te beklimmen. Mijn verslagje van vorig jaar: Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"Tristan schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:35:
Zijn er hier mensen die de Passo Dello Stelvio hebben gefietst? Vrienden van me willen deze volgende zomer fietsen en ik overweeg om aan te haken. Ik ben niet helemaal groen met fietsen maar dit is andere koek..
Ik weet dat er nog meer Tweakers zijn die 'm beklommen hebben; even zoeken in dit een voorgaande topics en je vindt nog meer ervaringen
De kabel zal toch het frame in moeten en er weer uit...argro schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:25:
En als de boel geen rare bochten maakt, waarom zou het dan lastig afstellen zijn? In mijn frame maakt de kabel in het frame geen enkele bocht.
Mooi verslag! Gisteren ook wat Youtube filmpjes gekeken. Maakt me toch wel erg enthousiastPelle schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 00:20:
[...]
Doen! Echt geweldig om te beklimmen. Mijn verslagje van vorig jaar: Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"
Ik weet dat er nog meer Tweakers zijn die 'm beklommen hebben; even zoeken in dit een voorgaande topics en je vindt nog meer ervaringen
Zeker, maar dat hoeft niet met een (extra) bocht in het frame te gaan. In mijn frame gaat de kabel in één rechte lijn vanaf de ingang naar het bb, waar de kabel een bocht maakt die niet anders is dan bij een frame waar de kabels buitenlangs lopen. Ik moet wel toegeven dat de kabel van de ad vanaf daar buitenlangs loopt. Kortom, ik zie geen extra bochten.havana schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 06:04:
[...]
De kabel zal toch het frame in moeten en er weer uit...
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Wat je zou kunnen proberen is een klein stukje tape, dat ie net iets dikker wordt, mits dat past.
[ Voor 34% gewijzigd door Azrael op 25-10-2015 13:30 ]
Zou dit een oplossing kunnen zijn? http://www.rosebikes.nl/a...m-double-clamp/aid:255007
[ Voor 33% gewijzigd door Microkid op 25-10-2015 13:35 ]
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Welke gevolgen?Tristan schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:06:
[...]
Alu of plastic roest echt niet als er 1 mm2 geen lak meer heeft. Tis en blijft een gebruiksvoorwerp.
Lijkt idd wel een oplossing. En in het geval van een alu zadelpen is een zadelstrop die je strakker mag/kan aandraaien ook een oplossing.Microkid schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:33:
Maximaal toegestaan (5Nm). Ik heb hem per ongeluk laatst een keer met 6Nm en toen draaide ik de schroefdraad eruit
Zou dit een oplossing kunnen zijn? http://www.rosebikes.nl/a...m-double-clamp/aid:255007
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Al die pasta's er tussenuit, inspuiten met goedkope haarlak. Werkt bij mij fantastisch.Microkid schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:17:
Vraagje: mijn zadelpen zakt vaak naar beneden. Ondanks dat hij op maximaal moment is vastgezet en ik speciale montagepasta met korreltjes gebruik zakt hij toch regelmatig weg. Welke oplossingen zijn er om dit tegen te gaan? Zou een ander merk zadelpen helpen die mogelijk net een fractie van een mm dikker is?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ik wil hem graag voor recreatief rijden gebruiken en af en toe een kwart triathlon.
Persoonlijk vind ik de looks van de calabria beter, en het feit dat het een aero bike is kan ook helpen bij de triathlon. Maar aan de andere kant is Di2 natuurlijk ook gaaf.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
Mja, ik weeg 105kg. Na veel lezen heb ik zojuist die dubbele clamp besteld, lees er veel goeds over van zware mannen. En meteen 2 nieuwe Continental 4000SII bandjes voor volgend jaarStevenK schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:15:
[...]
Al die pasta's er tussenuit, inspuiten met goedkope haarlak. Werkt bij mij fantastisch.
Ik zou voor de Calabria gaan. Mocht je toch Di2 willen kan dat altijd nog zelf aanschaffen..Tranze schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:24:
Ik twijfel heel erg tussen de Giulia Supremo 2015 met Ultegra Di2 voor 2200 euro ( die staat 200 km verderop, zonder mogelijkheid om hem goed op maat af te laten stellen en alleen met fabrieksgarantie). Of de Calabria Matt 2016 Full Ultegra voor ong. 2000 (bij 12GO Biking, wat op slechts een half uurtje rijden zit).
Ik wil hem graag voor recreatief rijden gebruiken en af en toe een kwart triathlon.
Persoonlijk vind ik de looks van de calabria beter, en het feit dat het een aero bike is kan ook helpen bij de triathlon. Maar aan de andere kant is Di2 natuurlijk ook gaaf.
Calabria zou ik doen. Je kunt in de toekomst makkelijker je groep upgraden dan een frame. En de kans is heel groot dat je Di2 helemaal niet mist, als alles gewoon goed staat afgesteld. Zijn de wielsets vergelijkbaar? Want dat zou ook nog wel meewegen voor mijTranze schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:24:
Ik twijfel heel erg tussen de Giulia Supremo 2015 met Ultegra Di2 voor 2200 euro ( die staat 200 km verderop, zonder mogelijkheid om hem goed op maat af te laten stellen en alleen met fabrieksgarantie). Of de Calabria Matt 2016 Full Ultegra voor ong. 2000 (bij 12GO Biking, wat op slechts een half uurtje rijden zit).
Heb nu Ultegra 6500 uit het stenen tijdperk en dat schakelt ook al super soepeltjes. Die nieuwe gaan dan idd vast als een mes door boter. Kan niet wachten om m'n Bulls 600 de deur uit te doen.
Ik ben maar nauwelijks lichterMicrokid schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:45:
[...]
Mja, ik weeg 105kg. Na veel lezen heb ik zojuist die dubbele clamp besteld, lees er veel goeds over van zware mannen. En meteen 2 nieuwe Continental 4000SII bandjes voor volgend jaar
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Klein smetje op verder een heerlijke rit!
HerkenbaarTristan schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:21:
Oef net een rondje van 70km gefietst. Eigenlijk voor het eerst sinds 2 jaar weer meer dan een uur op de fiets gezeten (2,5 uur) En ik moest toch behoorlijk stampen om m'n maten bij te houden. Ze fietsen eigenlijk nog te snel voor me, ik moest op de terugweg echt naar een tandje minder schakelen. Ook omdat m'n rechter knie behoorlijk begon te klagen. Aan het einde kon ik zittend de trappers niet goed meer rond krijgen en heb ik de laatste twee kilometer staand naar huis gefietst.
HENG HENG
Groot gelijk!Tranze schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:46:
Thnx! Zelfde wielsetje. Calabria gaat hem worden dus! Voor dat geld dan maar een mooie bijpassende outfit er bij.
Heb nu Ultegra 6500 uit het stenen tijdperk en dat schakelt ook al super soepeltjes. Die nieuwe gaan dan idd vast als een mes door boter. Kan niet wachten om m'n Bulls 600 de deur uit te doen.
Het is niet alsof en mechanisch groep nou veel minder is terwijl een goede zit/afstelling echt heel belangrijk is. Dus lijkt me een goede keuze
Wel showen als je je fiets hebt hoor
Ben nu toch benieuwd hoe het komt dat bv een Sensa en Bulls tot de 'goedkopere' merken behoren? Is dat puur marge wat kleiner is of minder R&D wat terug verdient moet worden ofzo? Want slecht kun je het niet noemen, lees altijd goede dingen over beide.
Het is een combinatie van dingen denk ik. Minder R&D, minder dure onderdelen i.c.m. groot inkopen, minder marketing (geen ProTour-team bijvoorbeeld), minder ingewikkelde / mooi afwerking, minder ingewikkelde paint job et cetera. Als je op al die dingen, of een groot aantal daarvan, bespaart, dan gaat het best vlot omlaag qua prijs. En slecht is het natuurlijk ook niet. Opel en Renault zijn ook niet slecht, maar Mercedes, BMW en Audi zijn wel beter.sapphire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:10:
[...]
Ben nu toch benieuwd hoe het komt dat bv een Sensa en Bulls tot de 'goedkopere' merken behoren? Is dat puur marge wat kleiner is of minder R&D wat terug verdient moet worden ofzo? Want slecht kun je het niet noemen, lees altijd goede dingen over beide.
[ Voor 9% gewijzigd door argro op 25-10-2015 20:06 ]
Klinkt als mijn ritjeTristan schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:21:
Oef net een rondje van 70km gefietst. Eigenlijk voor het eerst sinds 2 jaar weer meer dan een uur op de fiets gezeten (2,5 uur) En ik moest toch behoorlijk stampen om m'n maten bij te houden. Ze fietsen eigenlijk nog te snel voor me, ik moest op de terugweg echt naar een tandje minder schakelen. Ook omdat m'n rechter knie behoorlijk begon te klagen. Aan het einde kon ik zittend de trappers niet goed meer rond krijgen en heb ik de laatste twee kilometer staand naar huis gefietst.
Al met al wel een mooi stukje daar bij hoek van holland: https://www.strava.com/activities/420067494
Google maps gebruikt zeker? Die is niet zo geschikt voor fietsroutes maken.Tarkin schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:15:
2uurtjes gefietst. Was van plan om er 70 te doen, maar het zijn er uiteindelijk ong 40 geworden. Na 2 platte banden was ik het een beetje beu en mij' route dat ik had gemaakt ging net iets teveel over kiezel/ onverhard. Moet ik in het vervolg toch beter zoeken
Of fietsersbond routeplanner, of strava.Tristan schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:42:
[...]
Klopt, deze is beter http://www.openfietsmap.nl/
[ Voor 41% gewijzigd door MrAngry op 26-10-2015 09:45 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Klopt, deze is beter http://www.openfietsmap.nl/MrAngry schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:34:
[...]
Google maps gebruikt zeker? Die is niet zo geschikt voor fietsroutes maken.
Nope, basecamp met een Garmin 1000 (Open Street map).MrAngry schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:34:
Gisteren heerlijk D1 gefietst van Amsterdam naar schoonfamilie in Brabant, richting de Belgische grens. Kreeg ik op 120 van de 150km een appje van mijn vriendin dat ze mijn kleren vergeten was mee te nemen. Pfff. Ik heb hem aangetrapt richting station Den Bosch en ben maar naar huis gegaan. Geen zin om in m'n zweterige wielerkloffie gezellig te gaan zitten doen met mensen die uberhaupt al niets van fietsen snappen.
[...]
Google maps gebruikt zeker? Die is niet zo geschikt voor fietsroutes maken.
[...]
Of fietsersbond routeplanner, of strava.
Moedwillig toch stippelijntjes gebruiken aangezien je denkt dat dat wel gaat gaan. De volgende keer toch maar iets beter naar de legenda van OSM kijken.
Wel op een paar mooie plaatsen gezeten in het oost-vlaamse binnenland
[ Voor 10% gewijzigd door havana op 26-10-2015 10:30 ]
Klopt, combineer dat met een mooie herfst en je bent dan over half verrotte bladeren aan het rijden en je weet niet wat eronder zit.havana schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:30:
Blauw stippellijntje is een fietspad in OSM/OFM maar je weet nooit of het verhard is. Het kan ook een schelpenpad of een semi-verhard pad zijn. Meestal gaat het wel met de racer.
Basecamp was in het begin nogal kut om mee te werken, maar nu lijk ik het onder de knie te hebben om een kloppende route te maken.
Never again
Los van onverwachte onverharde stukken ( wat ik niet vaak heb ivm meestal vaste rondjes) , is dat ook "beter" bij blad op wegdek ( en ander vuil) en gewoon gladder wordende wegen. Dat t net wat minder snel gaat maakt me dan niet zoveel meer uit, en als ik wil kan ik nog een keer een bospad induiken
Ben geen "in t donker" fietsurt, dus fiets nu wel een stuk minder, max 1 x per week in t weekend , de rest van mijn fiets(vervangende)activiteiten gaan in de sportschool via overwinterabbootje
[ Voor 18% gewijzigd door Ted038 op 26-10-2015 11:41 ]
Verwijderd
De cassette (105 10spd) is nieuw en de ketting ook. Heb wel een kmc ketting ipv Shimano gedaan dit keer.
Iemand ervaring hiermee? Heb al geprobeert om de boel af te stellen, maar als de fiets hangt gebeurt er niets.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 17:00 ]
[ Voor 65% gewijzigd door Graham op 26-10-2015 17:06 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Tja, noppen kom je niet zo snel tegen op een racefiets.. Lijkt me ook verschrikkelijk fietsen..Tristan schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:21:
Als ik 70km op m'n mtb ga fietsen heb ik geen noppen meer over als ik klaar ben.. Jullie wel?
Maar noppen zijn toch ook niet voor op het asfalt?
[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 26-10-2015 21:18 ]
Ik heb wel eens gehad dat 1 blaadje van me schakel was gebroken....Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:59:
De laatste tijd geeft mijn fiets bij aanzetten steeds weer een tik/knal. Het gebeurt als ik mijn benen even stil heb gehouden en daarna weer aanzet, hoe harder ik aanzet hoe harder de knal is. De ketting schiet ook een beetje door. Het voelt alsof de ketting naast het tandwiel zit en daarna met geweld op het tandwiel valt.
De cassette (105 10spd) is nieuw en de ketting ook. Heb wel een kmc ketting ipv Shimano gedaan dit keer.
Iemand ervaring hiermee? Heb al geprobeert om de boel af te stellen, maar als de fiets hangt gebeurt er niets.
Gaf ook klappen als ik hard aanzette?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Equator schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:15:
[...]
Tja, noppen kom je niet zo snel tegen op een racefiets.. Lijkt me ook verschrikkelijk fietsen..
Maar noppen zijn toch ook niet voor op het asfalt?
Ted anders welTed038 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:39:
Nu "het seizoen" over is , fiets ik sowieso meer op de MTB dan op de racer, ook als ik gewoon rondje doe wat ik anders op de racer zou doen.
Mwah, wij rijden nu in het najaar regelmatig een ATB toertochtje in een dorp 30km verderop waar je dan grotendeels over de weg heen en terug rijdt en met de eventueel geasfalteerde delen van de route erbij kom je dan ook wel aan die afstand aan geasfalteerde km's, daar lijden die bandjes nu ook weer niet zo veel onder (en anders maar ietsje eerder vervangen)
Ik heb nu de racert op de tacx staan om juist door de weeks in de avond wat meer gestructureerde interval training op kracht te kunnen doen voor volgend seizoen en voor de buitenritjes ga ik lekker op de MTB. Als ik niet zo dicht bij de bossen zou wonen zou ik de MTB ook zo als "winterfiets" op de weg gebruiken denk ik...
Late reactie, excuus.Makkelijk schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:04:
[...]
Maar dat was een test. Voorlopig is er voor het nieuwe seizoen nog geen wijziging in het reglement gemaakt en is het gewoon verboden...
@Ruud: Hydrolische remmen zijn beter te doseren, de meeste schijfremmen zijn hydraulisch, de meeste velgremmen zijn mechanisch. Doseren staat los van de schijfrem op zich.
[...]
Beter te doseren omdat er geen kabelrek is? Maar wel flimsy remleidingen die uitzetten bij het minste of geringste beetje druk. Beste upgrade op de gemiddelde motor is het vervangen van rubber leidingen door een setje staal-omvlochten leidingen van betere kwaliteit.
In de basis is een vloeistofrem altijd beter dan een kabelrem. Technische uitvoering bepaalt echter een heel groot deel van het uiteindelijke resultaat.
Ik heb ervaring met goede hydraulische schrijfremmen op mijn MTB (XT785, Formula RC en SRAM Elixer Trail 7) en ervaring met oude 105 en nieuwe Ultegra 6800-remmen op mijn racefiets.
Doseerbaarheid van de schijfremmen is pas goed bij goede leidingen. En ja, er zit kabelrek in de 6800 remmen maar die zijn met 1 vinger ook perfect te doseren als ze eenmaal remmen. Door de houding tijdens het remmen ondervind ik veel meer problemen met doseren. Niet door het soort remmen. Daar veranderen hydraulische remmen m.i. niets aan.
Het grote voordeel van schijven op de racefiets zie ik in het afdalen. Geen angst voor oververhitting is automatisch met meer vertrouwen dalen.
Naast de al eerder door&voor mij genoemde voordelen zou je bandenslijtage een nadeel kunnen noemen ( wat er ook geïnsinueerd wordt
Vind het "gezing" van de MTB-banden op de weg wel geinig ( als je mensen inhaalt zie je ze ook kijken "wat komt daar nu aan ?" , en niets geeft in het voorjaar zo'n boost om na maanden fietsen op de MTB met meer weerstand weer op de dan vliegende racer te stappen
Exact expert nodig?
Koop hoge velgenCrazy D schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:48:
Dat gezang van de dikke banden mis ik soms. De racer gaat natuurlijk als de brandweer maar dat gezoem op mooi asfalt was wel trance-verwekkend
Verwijderd
Of een wasknijper met een speelkaart! Dan heb je nog iets van geluid
Ik vind de racer juist lekker rustig... Je hoort gewoon helemaal niets buiten windruis
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
LOLRuud schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:07:
Of een wasknijper met een speelkaart! Dan heb je nog iets van geluid
Ja dat is ook wel zo maar dat zzzzmmmhmmmm geluidje doet me denken aan vrachtwagens als we op vakantie op een P stondenIk vind de racer juist lekker rustig... Je hoort gewoon helemaal niets buiten windruis. En een racer rijdt natuurlijk tien keer beter dan een MTB met die flubberbanden. Of rijden jullie ze dan op 3,5 bar ipv 1,8?
Ik rij wel met maximale bar op m'n MTB, geloof dat dat voor m'n banden 4 bar is of zo. En geen noppen trouwens want ik rij toch niet offroad....
Ik denk het niet maar ik ben vaak wel blij als ik de bocht om ga en eventjes geen geruis in m'n oren hoor! Oordopjes heb ik heel erg vaak als optie bedacht.... Maar lijkt me niet zo veilig in het verkeer.Tristan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:12:
Kan je eigenlijk doof(ig) worden van het windgeruis continue in je oren?
Exact expert nodig?
Zie bijv. http://www.cat-ears.com/Elite.html of http://www.slipstreamz.com.
En volgens mij is het ook prima zelf te klussen, d.m.v. een stukje (schuim)rubber met diehoekige doorsnede) en wat tape.
En het zal van persoon tot persoon verschillen. Vorm en positie van je hoofd en oren, en de houding van je hoofd tijdens het fietsen (rechtop of juist voorover) zijn ook al behoorlijk van invloed (kan van persoon tot persoon wel 15dB verschil opleveren).
Feit is dat je vanaf 80dB gehoorschade kunt oplopen. Dat is daarom in Nederland ook de Arbonorm.
Iets als een drukke weg of een lawaaiig schoolplein is al 85dB, en langer dan 2 uur per dag boven is niet verstandig. Windruis op een racefiets komt daar volgens mij al snel in de buurt (maar het ontbreekt mij aan exacte data). Op een motor gaat het al snel richting de 100dB.
Zie ook:
http://www.hoorstichting....de/wat-is-te-hard-geluid/
http://www.cat-ears.com/WindNoise.html
Gehoorschade betekent overigens vrijwel nooit doofheid, maar wel een verhoging van de gehoordrempel en een afname van het onderscheidend vermogen (geluiden van elkaar kunnen onderscheiden).
Ben geen expert, maar wel nauw betrokken bij de ontwikkeling van http://hoortest.oorcheck.nl, en in die hoedanigheid krijg ik veel mee over de negatieve effecten van te hard geluid op ons gehoor. Kan geen kwaad om dat testje eens te doen (tip: wel in rustige ruimte met koptelefoon).
Wat ik weet dat kan kraken is je trapas als deze niet goed gemonteerd zit of je lager versleten is.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:59:
De laatste tijd geeft mijn fiets bij aanzetten steeds weer een tik/knal. Het gebeurt als ik mijn benen even stil heb gehouden en daarna weer aanzet, hoe harder ik aanzet hoe harder de knal is. De ketting schiet ook een beetje door. Het voelt alsof de ketting naast het tandwiel zit en daarna met geweld op het tandwiel valt.
Dit is vaak niet of slecht op te lossen...
De cassette als deze niet goed op de freewheel/hub zit of je een alu freewheel/hub heb kan deze beschadigen waardoor de cassette los kan gaan zitten.
De freewheel/hub is ontworpen om van staal te zijn maar sommige fabrikanten maken hem van alu om lichter te zijn maar daardoor kan deze inslijten en kunnen tandwielen los gaan zitten.
Bij een alu frame kan je voor derailleur bevestigings band te strak zitten waardoor bij het "flexen" van je frame door acceleratie een krakend geluid kan ontstaan.
Simpel wat losser draaien of een stukje elektriciteits tape er tussen kan dit oplossen.
Je gekruiste spaken kunnen door wringen bij acceleratie een krakend geluid geven.
Dit kan je of oplossen door een drupje olie tussen de gekruiste punten of in uitzonderlijke gevallen je spaken goed te spannen.
Je kan dit geluid testen door even de gekruiste spaken naar elkaar toe te drukken en kijken of je dit geluid hoort maar simpelweg een drupje olie ertussen kan geen kwaad om het zeker te weten.
Laatste wat ik me kan bedenken is dat je wiel niet vast genoeg zit dus even testen of je quick release strak genoeg zit en helemaal in de bracket valt.
Maar omdat je het gevoel heb dat de ketting doorschiet zou ik toch even je wiel eruit nemen en kijken of je cassette wel helemaal lekker zit en eventueel een andere cassette testen as je die heb liggen.
Hoop dat je het probleem vind niets is irritanter dan geluidjes die er niet horen te zijn! !
Edit: Ik bedenk me net nog iets.
Ondanks dat je een nieuwe ketting heb zou ik eens kijken of alle schakels wel los kunnen bewegen.
Omdat je aangeeft dat je na het stil houden van je benen bij het aanzetteen het gevoel heb dat hij doorschiet kan het zo zijn dat je ketting gebogen van je cassette afkomt en recht schiet als je aan zet.
Dat geeft het gevoel van doorschieten.
Kans is niet zo heel groot maar het kan bij het vastzetten van de ketting nog wel eens gebeuren dat die schakel niet helemaal soepel is.
[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 29-10-2015 12:58 ]
Zijn er mensen die met muziek op (oortjes) fietsen, en dan met name bij een lange klim?Pelle schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:53:
Ik vermoed dat het een beetje een ondergeschoven kindje is: niet iets waar men over nadenkt, of juist iets waarvan men snel denkt 'stel je niet zo aan'.
En het zal van persoon tot persoon verschillen. Vorm en positie van je hoofd en oren, en de houding van je hoofd tijdens het fietsen (rechtop of juist voorover) zijn ook al behoorlijk van invloed (kan van persoon tot persoon wel 15dB verschil opleveren).
Feit is dat je vanaf 80dB gehoorschade kunt oplopen. Dat is daarom in Nederland ook de Arbonorm.
Iets als een drukke weg of een lawaaiig schoolplein is al 85dB, en langer dan 2 uur per dag boven is niet verstandig. Windruis op een racefiets komt daar volgens mij al snel in de buurt (maar het ontbreekt mij aan exacte data). Op een motor gaat het al snel richting de 100dB.
Zie ook:
http://www.hoorstichting....de/wat-is-te-hard-geluid/
http://www.cat-ears.com/WindNoise.html
Gehoorschade betekent overigens vrijwel nooit doofheid, maar wel een verhoging van de gehoordrempel en een afname van het onderscheidend vermogen (geluiden van elkaar kunnen onderscheiden).
Ben geen expert, maar wel nauw betrokken bij de ontwikkeling van http://hoortest.oorcheck.nl, en in die hoedanigheid krijg ik veel mee over de negatieve effecten van te hard geluid op ons gehoor. Kan geen kwaad om dat testje eens te doen (tip: wel in rustige ruimte met koptelefoon).
Ik kan me voorstellen dat bij een lange col het best lekker is om met één oortje (opzwepende) muziek te luisteren.
Dit topic is gesloten.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic