Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.768 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Lijkt me ook ontzettend zweten eerlijk gezegd naast dat het klote zit. Ik vind het juist fijn om de fiets om zo niet al te veel mee te nemen. Voelt bevrijdend aan, een van de fijnste dingen bij het fietsen. Dat neemt een rugtas weg.

Ik heb standaard het volgende bij me:
• Op de fiets: Garmin 810, 1 of 2 bidons a 750 ml, bel en optioneel lampen
• Linkerzak jersey: Banaan of reep ed. (ligt aan de afstand hoeveel ik meeneem)
• Middenzak jersey: Lezyne caddy sack (2 banden lichters van Pedros, masterlink, tierap, multitool, minipomp, 1x biba, reserve knoopcel batterijen, plakkers.
• Rechterzak jersey: GSM, Secrid wallet en sleutels in ziplockbag

Eventueele armstukken of regenjas gaat in links of rechterzak waar ik nog ruimte zat heb. Bij lange afstanden neem ik een extra biba mee. Gebruik al een tijdje geen zadeltasje.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:00
Graham schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:50:
Lijkt me ook ontzettend zweten eerlijk gezegd naast dat het klote zit. Ik vind het juist fijn om de fiets om zo niet al te veel mee te nemen. Voelt bevrijdend aan, een van de fijnste dingen bij het fietsen. Dat neemt een rugtas weg.
Ik gebruik op de MTB ook een Camelbak. Anders past er maar een klein 500ml bidonnetje op en dat is te weinig bij het verbranden van 2500kcal :+

Ja, je draagt meer gewicht bij je maar daar heb ik nog nooit last van gehad. Hij is heel flexibel, bedekt maar een klein deel (vooral smal ;) ) van je rug en ademt meer dan prima. Na 5 minuten merk je al niet meer dat je iets om hebt.

Is trouwens een 2L Rogue variant. Ander voordeel, de zakken van je shirt blijven leeg. Nadeel, schoonmaken is meer werk dan een bidon dus ik heb er altijd alleen maar water inzitten. Poeders gaan gewoon in een bidon. Na gebruik gaat ie direct de diepvries in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Op de MTB heb ik ook altijd een camelbakje, 3L.. merk je echt niets van en aangezien je hem leeg drinkt wordt hij toch steeds lichter ;)

Wat anders. Nu check ik net dit filmpje omdat ik de Specialized Venge Vias echt een onwijs schitterende fiets vind, wellicht de de mooiste fiets die ik tot nu toe gezien heb maar wat heeft hij nou in zijn achterste bidon houder zitten? Een soort tasje in de vorm van een bidon?

[ Voor 55% gewijzigd door Tristan op 15-10-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Op een MTB kan ik het me wel voorstellen. Je kan niet altijd even je bidon pakken, laat staan dat hij er niet uit gestuiterd is. Voor hiken gebruik ik ook een Camelbak 3L maar die gaat de backpack in.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Tristan schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:02:
Op de MTB heb ik ook altijd een camelbakje, 3L.. merk je echt niets van en aangezien je hem leeg drinkt wordt hij toch steeds lichter ;)

wat heeft hij nou in zijn achterste bidon houder zitten? Een soort tasje in de vorm van een bidon?

[video]
Dat is een gereedschapsbidon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

gday schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:30:
Ik heb in m'n zadeltasje standaard een kopie van mijn ID en 20 euro zitten.

[...]

Ik was wel van plan om te gaan ja. Ben benieuwd naar het Bikefitting lab. Ik twijfel toch altijd over de positie van mijn schoenplaatjes, en ik hoop dat ze me daar mee kunnen helpen. :P
Ik ga morgen met m'n vader :) Kijken op hoeveel bidons ik dit jaar kan komen+ ik wil nog wat nieuwe stickers voor m'n gereedschaps koffertje :+

Vandaag naar mantel gereden en vaders vond het een hele ervaring :)
Hij is echt enorm prettig geholpen met het uitzoeken van en broek en geslaagd met een Castelli nanoflex 2 bibtight. Hij was er helemaal weg van zo lekker vond hij het zitten, word wat als hij de zeem voelt tov. zijn Rogelli broekje :+

Zelf huiswaarts gekeerd Castelli Lightness gloves (gekregen van hem :) ) en Castelli Merino wollen sokken en een lichte Pro Minitool 8. Uiteindelijk na wat nadenken toch voor een simpele lichte tool gekozen.Enige waar we met de groep afgelopen 2 jaar gebrek aan hadden was een kruiskop schroevendraaier dus....:)

Viel me weer dat het personeel daar echt vriendelijk is daar. Ik wil van het voorjaar een R171 schoen kopen en zag laatst de aankondiging van de nieuwe Shimano RP5 schoen die er op lijkt dus daar vroeg ik naar. Vol enthousiasme ging de meneer op zoek, collega werd gebeld. Wat later kwam hij me zelfs nog opzoeken dat hij een mailtje had ontvangen van een collega, ect. Vind ik toch getuigen van klantvriendelijkheid want ik had direct al gezegd dat ik toch pas in het voorjaar schoenen wilde kopen :)

edit: Die R171 zit overigens echt als een pantoffeltje zeg, wat een enorm verschil emt mijn goedkope Agu's :/

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 15-10-2015 20:31 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:36
Zo de kogel is door de kerk. Ik ga volgend jaar in augustus de Vikingtour rijden. Een 7-daagse etappekoers door de Noorse fjorden. Hoewel ik geen ambities heb om voor het klassement mee te doen (nou ja, niet laatste worden) wordt het met alle waarschijnlijkheid het zwaarste dat ik ooit gedaan heb. Ik hoop dit jaar dus aanzienlijk meer te gaan fietsen dan afgelopen jaar en een deel van die activiteiten zal dus moeten plaatsvinden bij omstandigheden waarin ik nu niet fiets: Regen en donker. Ik zal jullie de komende weken bestoken met wat vragen over kleding en verlichting zo niet eerder besproken hier.
Al ben ik gelukkig ook een van de weinigen die hier echt weinig problemen heeft met een goede workout op de Tacx, dus ik kan sowieso wel meters maken. Ik ben net terug van 4 weken vakantie in Amerika en twee kilo aangekomen. Ik ga proberen om voor de Vikingtour onder de 68 kilo te komen (Ben 1.70), wat 8 kilo minder is dan momenteel. Wederom iets wat ik reken onder het zwaarste dat ik ooit gedaan heb. Ik zal aanzienlijk minder bier moeten gaan drinken.
Voor de komende drie maanden is mijn trainingsschema:
1x per week circuittraining (spieroefeningen in een gymzaal)
2x per week Tacx (voor de liefhebber 1x per week sweet spot workout Trainerroad, 1x per week sufferfest)
-Mogelijk vervang ik er eentje voor buiten fietsen als ik adequate verlichting kan scoren
1x per week duurtraining in het weekend of een crossje van de Amsterdamse cross competitie. Die laatste 2 zijn zo ongeveer het tegenovergestelde, of 3 uur zeer rustig of 55 minuten sterven, opstaan en weer sterven.

Om maar eens van wal te steken:
Heeft iemand ervaring met de voorbereiding op dit soort dingen? Ik kan me herinneren dat iemand hier tour for life heeft gereden. Die is ook 7 dagen dacht ik.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Ik ben in 10 dagen van Zaandam naar Alpe d'Huez gereden met 1500km en 20k hm. Mijn voorbereiding: heel veel lange duurtochten en meerdere day to day rides (min 150km per stuk).

Zorg dat je gewoon zoveel mogelijk uren draait in de voorbereiding en zo licht mogelijk die kant op gaat. Klassement ga je toch niet winnen, dus gewoon genieten!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Andere vraag tussendoor. Als jullie nu voor de keuze zouden staan om een nieuwe fiets aan te schaffen. Zouden jullie er dan een kopen met discs of nog gewoon met blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:01
Heb je ooit het gevoel gehad dat je met velgremmen niet genoeg stopping power had?
Als je heel vaak in stromende regen gaat afdalen, dan geloof ik wel dat schijfremmen beter zijn, maar voor de gemiddelde wielertoerist voegt het imho weinig toe.

Voor mijn volgende woon-werkhybride is het echter een heel ander verhaal. Dat wordt er waarschijnlijk wel een met schijven.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:21
@MrAngry, wat een gaaf idee! Die gaat hier op de bucketlist :).

Ik ben niet heel ervaren qua wielertraining maar als ik de meeste "experts" mag geloven is een goede basis krijgen in de winter/voorjaar erg belangrijk. Kijkend naar je schema zou ik zeggen dat het vrij intensief is, helemaal als je ook nog gaat crossen in het weekend. Hier is bijv wat leesvoer: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 19:08
Ik zou de schijven serieus overwegen. Op een simpele afdaling op de heuvelrug (van de autoweg naar defensieweg) kon ik vanavond toch al goed merken dat er serieus minder remkracht aanwezig is door de nattigheid. Nu is de extra kracht van een schijf niet persee nodig want je er ook op anticiperen natuurlijk, maar als de schijf niet al te veel duurder is dan blokjes zou ik ze wel nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

Crazy D

I think we should take a look.

Rugtas discussie: ik ben graag niet afhankelijk van wat ik tegenkom. En ik merk er ook niks van. Ook niet met 30+ graden (zeker het moment waarop ik blij ben met 3 liter water dat ook redelijk koel blijft nog).

Schijfremmen: ben van schijfremmen naar blokjes gegaan. Schijven zijn bij de fietsen in mijn prijsklasse een paar 100 euro duurder. Remkracht met schijven vond ik stabieler, remt ook fijner vind ik, maar 3-400 euro verschil vond ik teveel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Crazy D schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:57:
Schijfremmen: ben van schijfremmen naar blokjes gegaan. Schijven zijn bij de fietsen in mijn prijsklasse een paar 100 euro duurder. Remkracht met schijven vond ik stabieler, remt ook fijner vind ik, maar 3-400 euro verschil vond ik teveel.
Bedoel je dan €3-400 voor een nieuw setje schijven? Hoe snel slijten die dingen dan, want normaliter vervang je toch alleen de pads vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Tristan schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:45:
[...]

Bedoel je dan €3-400 voor een nieuw setje schijven? Hoe snel slijten die dingen dan, want normaliter vervang je toch alleen de pads vaker?
Schijven zijn twee tientjes tot enkele tientjes per setje. Kost de wereld niet ;) Remblokjes zijn een paar euro tot een tientje of twee per kant.

Ik zou bij mijn nieuwe fiets voor velgremmen gaan, dan hoef ik niet alle wielsets om te laten bouwen. En dan mag een ander de kinderziektes ondervinden (if any).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Als ik nu een nieuwe fiets zou kopen, zou ik niet speciaal op schijven selecteren. Als de beste / fijnste fiets (ook) met schijven wordt geleverd, dan is dat leuk / zou ik het overwegen, maar alle fietsen zonder schijven (wat volgens mij nog het gros is) categorisch uitsluiten zou ik niet doen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Voor de liefhebber die nog kleding of fietsaccessoires wilt kopen dit weekend. Bij Cyclewear ontvang je nu tot 30% korting d.m.v. de kortingscode BIKEMOTION. Gisteravond een Castelli Gabba 2 (short sleeve) besteld voor 'weinig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tristan schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:45:
Oh nee ik bedoel de fiets.... Remmen heb ik 8000 km mee gedaan (en toen was m'n fiets ook stuk maar dat kwam niet door de remmen...). Alle interessante fietsen (met ook een beetje degelijke afmontage) kwamen een stukje boven de 1500 euro uit (m'n kapotte fiets kostte 1600 euro en dat was al in de aanbieding), terwijl de Bulls 1200 was. Remblokjes voor dat type zijn 40 euro maar zijn ook wat minder veel voorkomend (nieuwe model van Canondale heeft ook andere blokjes erop).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Crazy D schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:41:
[...]

Oh nee ik bedoel de fiets.... Remmen heb ik 8000 km mee gedaan (en toen was m'n fiets ook stuk maar dat kwam niet door de remmen...). Alle interessante fietsen (met ook een beetje degelijke afmontage) kwamen een stukje boven de 1500 euro uit (m'n kapotte fiets kostte 1600 euro en dat was al in de aanbieding), terwijl de Bulls 1200 was. Remblokjes voor dat type zijn 40 euro maar zijn ook wat minder veel voorkomend (nieuwe model van Canondale heeft ook andere blokjes erop).
Aahh ok. Ja ik dacht al :X Ik heb schijven op m'n MTB en ik moet daar nu de pads op vervangen. Ik heb op overigens op aliexpress 6 setjes pads gekocht voor de prijs van 1 setje hier in NL. Of ze werken is nog de vraag maar als ze werken scheelt dat bergen geld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:16

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:27:
Kan een heleboel kapot gaan aan een fiets totdat je niet meer kunt fietsen....
Een paar maanden geleden fietste ik in een groepje ergens in de Betuwe, en toen trapte iemand door z'n derailleurwiel-schroefje heen. Hoe hij dat precies deed, geen idee. Uiteindelijk was de oplossing om het wieltje met een bidonhouder-schroef weer vast te zetten, en daarmee reed hij gewoon nog vrolijk 70km door.

In zo'n geval wel handig om een multitool bij je te hebben, maar ook erg leuk om te zien dat het met een beetje MacGuyveren meer mogelijk is dan je zou denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Pelle schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:05:
[...]

Een paar maanden geleden fietste ik in een groepje ergens in de Betuwe, en toen trapte iemand door z'n derailleurwiel-schroefje heen. Hoe hij dat precies deed, geen idee.
Campa waarschijnlijk... Onze Italiaanse vrienden zijn zo slim geweest de draairichting van beide schroefjes gelijk te maken, terwijl beide wieltjes eem andere kant op draaien. Gevolg is dat, bij een beetje wrijving tussen wieltje en schroefje, het schroefje bij één van beide wieltjes los draait. Altijd even vastzetten met Loctite (o.i.d.) dus.

Overigens zit er in mijn beleving een flink verschil in de diamater van het schroefje waarmee een derailleurwieltje vast zit en een bidonhouderschroefje, maar dat terzijde.

[ Voor 12% gewijzigd door argro op 16-10-2015 10:10 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Nee, geen Campa, was een 105 5700 groep. Desalniettemin een goede les om met enige regelmaat alle schroefjes even na te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Master Jeff schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:17:
Voor de liefhebber die nog kleding of fietsaccessoires wilt kopen dit weekend. Bij Cyclewear ontvang je nu tot 30% korting d.m.v. de kortingscode BIKEMOTION. Gisteravond een Castelli Gabba 2 (short sleeve) besteld voor 'weinig'.
Thanks! Tot wanneer is die coupon geldig?

Welke maat heb je van de Gabba besteld en hoe groot ben je?
Misschien toch ook maar die Gabba en armwarmers halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Ik heb maatje xxl besteld. Ben 1.98m lang en +/- 95kg.
Heb vorig jaar uitgebreid Gabba's gepast in een winkel en het is mij bijgebleven dat maatje xxl het fijnst zit. Ik hou ervan dat kleding niet wappert :). De armstukken heb ik al in maat xl en zitten goed strak, waardoor ze voor geen mogelijkheid kunnen afzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Is de Gabba echt water- en winddicht? Mijn regenjack is aan vervanging toe namelijk. Na een half uurtje komt het door de naden heen.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 16-10-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:22
Naar mijn idee wel ja, gisteravond uurtje door stromende regen gefietst en ondershirt was nog gewoon droog.
(en winterschoenen stond flinke laag water in)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Als je met de Gabba een half uur in de stromende regen rijdt, zul je ook niet meer 100% droog zijn. Grootste voordeel vind ik de wind-dichtheid gecombineerd met goede ademende eigenschappen. Als een 'gewone' regenjas je al droog houdt, dan zweet je je daaronder alsnog het schompes.

Heb een korte (I) - en langemouw (II) variant van de Gabba en ze zijn verreweg de beste aanschaf qua kleding die ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Kennen jullie het merk CKT?

Ik vraag me af waarom hun prijzen aardig stuk lager zijn dan de Trek's en Specialized fietsen die ik tot nu toe heb gezien..

Afbeeldingslocatie: http://www.ckt-europe.com/wp-content/uploads/2014/12/589-2-2015-2000.jpg

Prachtig mooie fiets toch? Volledig met Ultegra DI2 uitgerust en kost nog geen €4000,-
De 2016 Specialized Venge Expert kost 3699,- maar dan heb je geen diepe carbon Zipp wielen en geen Di2. Scheelt al snel weer een paar honderd euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:16
Of anders gewoon met multi-tool de ketting inkorten en er een fixed gear van maken :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tristan schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:35:

Ik vraag me af waarom hun prijzen aardig stuk lager zijn dan de Trek's en Specialized fietsen die ik tot nu toe heb gezien..
Geen marketing scheelt een hoop geld. Het is een Taiwanees merk, maar daar worden verder toch alle fietsen gemaakt, dus dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Dat is wel heel kort door de bocht. Als alle fietsen in Taiwan worden gemaakt zouden ze allemaal dezelfde kwaliteit hebben? Zelfs verhalen van Chinezen die zeggen dat hun noname frames van dezelfde productielijn komen als de Pinarello's etc. zijn totaal irrelevant. Zegt niets over het materiaal, de kwaliteit en kwaliteitscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
Tristan schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:35:

Prachtig mooie fiets toch? Volledig met Ultegra DI2 uitgerust en kost nog geen €4000,-
De 2016 Specialized Venge Expert kost 3699,- maar dan heb je geen diepe carbon Zipp wielen en geen Di2. Scheelt al snel weer een paar honderd euro..
Yup, erg mooi. Als die-hard Specialized fan vind ik dit nog een heel mooie fiets. 2000 voor een frame met geïntegreerde remmen is een stuk minder dan wat ik voor mijn Venge frame ga betalen zodra hij - in november pas - geleverd wordt.

En als je voor nog geen 4000 daar Di2 en Zipp wielen bij krijgt is het helemaal een koopje. De Zipp wielen van mijn dochter (weliswaar Disc) kosten alleen al bij 3000 nieuw.

Wat ik niet kan beoordelen is hoe kwaliteit, service en garantie zijn. Ik heb wel eens begrepen dat er op zich een serieuze importeur achter zit, waardoor je beter af bent dan met hetzelfde frame voor 600,-- rechtstreeks uit Hongkong.

[ Voor 11% gewijzigd door StevenK op 16-10-2015 11:25 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Die Chinezen bedoelen natuurlijk wel Chinarello en niet Pinarello :)

En alleen een land zegt natuurlijk niet zo heel erg veel. Er is volgens mij wel een kwaliteisverschil tussen een Ford Focus en een Mercedes S-Klasse, al komen ze allebei uit Duitsland.

Overigens zit op mijn Giant (Taiwanees merk) toch echt een stickertje 'Made in The Netherlands' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
StevenK schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Yup, erg mooi. Als die-hard Specialized fan vind ik dit nog een heel mooie fiets. 2000 voor een frame met geïntegreerde remmen is een stuk minder dan wat ik voor mijn Venge frame ga betalen zodra hij - in november pas - geleverd wordt.

En als je voor nog geen 4000 daar Di2 en Zipp wielen bij krijgt is het helemaal een koopje. De Zipp wielen van mijn dochter (weliswaar Disc) kosten alleen al bij 3000 nieuw.
Precies. Ik ben helemaal weg van de Specialized Venge Pro Vias (of de nog duurdere S-Works Venge..) Werkelijk waar een schitterende fiets. Maar ik hem nooit betalen. €8k minimaal.

Zo'n CKT heeft ook een mooie aero uitstraling en is stukke beter te betalen. Maarja, dan gaat er toch al snel dat stemmetje van 'goedkoop is duurkoop' bij me op.. dus ik vraag me af wat de 'catch' is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Tristan schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:30:
[...]

Precies. Ik ben helemaal weg van de Specialized Venge Pro Vias (of de nog duurdere S-Works Venge..) Werkelijk waar een schitterende fiets. Maar ik hem nooit betalen. €8k minimaal.
Heb de luxe dat het wel kan, dus als het goed is rij ik mijn wedstrijden volgend jaar op een S-Works Vias. Ik zet wel alles over van mijn vorige koersfiets: Di2 Ultegra 10 speed, Chinese tube wielen, Rotor 3D crankstel.
Zo'n CKT heeft ook een mooie aero uitstraling en is stukke beter te betalen. Maarja, dan gaat er toch al snel dat stemmetje van 'goedkoop is duurkoop' bij me op.. dus ik vraag me af wat de 'catch' is O-)
Ik heb al te vaak gezien dat carbon toch kwetsbaar is en dat de garantie van merken als Specialized, Trek en BMC dan wel heel prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
StevenK schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:34:
[...]

Heb de luxe dat het wel kan, dus als het goed is rij ik mijn wedstrijden volgend jaar op een S-Works Vias. Ik zet wel alles over van mijn vorige koersfiets: Di2 Ultegra 10 speed, Chinese tube wielen, Rotor 3D crankstel.
Vergeet vooral geen foto's hier te plaatsen :9~
StevenK schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:34:
[...]

Ik heb al te vaak gezien dat carbon toch kwetsbaar is en dat de garantie van merken als Specialized, Trek en BMC dan wel heel prettig is.
Goed punt. Toch jammer als hij doormidden breekt. Ik weet niet wat de garantie voorwaarden van CKT zijn maar als ze het niet dekken dan wordt het al heel snel een hele dure fiets ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Tristan schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:49:
[...]

Vergeet vooral geen foto's hier te plaatsen :9~

[...]

Goed punt. Toch jammer als hij doormidden breekt. Ik weet niet wat de garantie voorwaarden van CKT zijn maar als ze het niet dekken dan wordt het al heel snel een hele dure fiets ;w
Bij doormidden breken heb je waarschijnlijk geen issue. Wat bij Carbon fietsen veel meer speelt is het ontstaan paint cracks, echte barsten in de lak, die veroorzaakt worden door toch ergens een slap punt in de constructie. Dan pas merk je in hoeverre je garantie echt goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
Kan je voor koersen daarom niet beter aluminium nemen? Wedstrijdrijder die ik ken is juist om de "breekbaarheid" van carbon overgestapt op aluminium.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als geld een rol speelt kan je voor criteriums beter een aluminium frame met niet al te dure wielen gebruiken. "Don't race what you can't replace".
Als geld daarentegen geen rol speelt dan koers je op je S-works :p
Ik ben trouwens ook weleens gevallen met mijn carbonnen frame, maar het is niet alsof het dan gelijk einde verhaal is. Hij is terug gegaan naar de fabriek voor een check, maar er was niets aan de hand. Carbon is sterker dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
MrAngry schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:07:
Als geld een rol speelt kan je voor criteriums beter een aluminium frame met niet al te dure wielen gebruiken. "Don't race what you can't replace".
Als geld daarentegen geen rol speelt dan koers je op je S-works :p
Ik ben trouwens ook weleens gevallen met mijn carbonnen frame, maar het is niet alsof het dan gelijk einde verhaal is. Hij is terug gegaan naar de fabriek voor een check, maar er was niets aan de hand. Carbon is sterker dan je denkt.
Het dunwandig aluminium kan vaak zelfs minder hebben dan de tegenhanger van carbon. Vervanging is simpelweg goedkoper zoals al aangehaald.

Don't race what you can't replace zoals je zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

dreamscape schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:25:
Die Chinezen bedoelen natuurlijk wel Chinarello en niet Pinarello :)

En alleen een land zegt natuurlijk niet zo heel erg veel. Er is volgens mij wel een kwaliteisverschil tussen een Ford Focus en een Mercedes S-Klasse, al komen ze allebei uit Duitsland.

Overigens zit op mijn Giant (Taiwanees merk) toch echt een stickertje 'Made in The Netherlands' :)
Als je je verdiept in wat er nodig is om 'made in The Netherlands' erop te mogen zetten zul je ontdekken dat dit weinig meer is dan lekker cheap alle onderdelen uit China e.d. te laten komen en hem in NL te assembleren. Er is maar heel weinig echt 'maken in NL' nodig om toch dit te mogen beweren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Klopt. Zie ook de Tesla's die in Tilburg 'gebouwd' worden. Ik bedoelde dan ook zeker niet dat mijn TCR een op en top Neerlandsch product is. Wat dat betreft maak ik mezelf zeker geen illusies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00
MrAngry schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:42:
Ik zal aanzienlijk minder bier moeten gaan drinken.
Ik heb bij een fietsmaat gezien dat dit echt heel veel helpt. Die was voor de AD6 helemaal gestopt met drinken en die werd in combinatie met natuurlijk veel trainen de beste van de groep terwijl hij daarvoor een van de slechtste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
maxoss schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:24:
[...]

Ik heb bij een fietsmaat gezien dat dit echt heel veel helpt. Die was voor de AD6 helemaal gestopt met drinken en die werd in combinatie met natuurlijk veel trainen de beste van de groep terwijl hij daarvoor een van de slechtste was.
Ik neem aan dat dit niet echt als een hele grote verrassing komt ofwel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 21:19
StevenK schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Wat ik niet kan beoordelen is hoe kwaliteit, service en garantie zijn. Ik heb wel eens begrepen dat er op zich een serieuze importeur achter zit, waardoor je beter af bent dan met hetzelfde frame voor 600,-- rechtstreeks uit Hongkong.
Je hebt ZIPP wielen en ZIPP wielen.
Bij deze CKT worden ZIPP 60 wielen geleverd.
Prijs onder de 1000 euro als je zoekt (zijn dus zeker geen 404's).
Maar het blijft een net bedrag voor een dergelijk frame met deze afmontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
wackmaniac schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:05:
Kan je voor koersen daarom niet beter aluminium nemen? Wedstrijdrijder die ik ken is juist om de "breekbaarheid" van carbon overgestapt op aluminium.
Je ziet op dit moment wel een soort van revival, waarbij vooral bijvoorbeeld de Specialized Allez een heel leuke fiets is om op te koersen. Maar voor mij geldt dat ik geniet van mooi materiaal *en* dat bij aluminium meer dan bij de betere carbon frames merkbaar is dat groot formaat alu frame minder goed stuurt dan een carbon frame in die maat. In ieder geval dan met iemand van mijn gewicht erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Top tip, 2 Gabba's minder in voorraad bij Cyclewear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Heb je de mail nog waar dat in stond? Want hij werkt bij sommige artikelen wel en bij sommige niet en soms is de korting maar 20%. Ik vraag me af wat precies de voorwaarden en restricties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
MrAngry schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:41:
[...]

Heb je de mail nog waar dat in stond? Want hij werkt bij sommige artikelen wel en bij sommige niet en soms is de korting maar 20%. Ik vraag me af wat precies de voorwaarden en restricties zijn.
Op de Gabba's ~20% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik had die mail ook, dit stond er in:

Afbeeldingslocatie: http://cyclewear.eu/includes/languages/dutch/images/bikemotion15.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door BreadFan op 16-10-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Nou, ik kom net van de decathlon af maar dat viel een beetje tegen. Ben uiteindelijk met een paar handschoenen, sokken en een bandana huiswaarts gekeerd. Een broek en shirt kan ik beter in de korting elders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 11:03
Beetje verregend zooitje, daar bij de " Zwolsche 1.000 meter tijdrit" .
Was een soort openingsfeestje van een tunnel voor de procinciale weg Zwolle-Hasselt, en erg rustig qua publiek. Wil eigenlijk niet weten wat dit mijn gemeente en mijn provincie kost ;)

Wel leuk om sommige van mijn helden ( Dumoulin, Terpstra, Bos, Breggen en Brand) van dichtbij te zien, en hoe klein, of in ieder geval mager ze zijn :)
(ben zelf flink stevig ;) )

http://boxemtunnel.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 16-10-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:26

CR1691

Hero of Time

Morgen de 6e van Lotto toertocht. Nog Tweakers die hier ook aan meedoen? Ga zelf de 120 rijden en wederom de Utrechtse heuvelrug op. Beviel me wel toen ik daar met de Oranje pelotontocht reed laatst.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
@tristan: Met een budget van 4K kan je ook naar de Canyon Aeroad kijken. Voor 4000€ heb je dan een Ultegra di2 groepset en Mavic Cosmic wielset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Iemand vandaag nog op de LottNLJumbo fandag geweest? M'n vriendin was zo slim van te voren even officieel fan te worden, waardoor ze een cadeau mocht uitzoeken (al wielrent ze niet). Dat werd dus een tijdrij stuurtje voor mij :)

Daarnaast meegedaan met Prof voor 'n dag, was wel grappig om eens te zien.
CR1691 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:02:
Morgen de 6e van Lotto toertocht. Nog Tweakers die hier ook aan meedoen? Ga zelf de 120 rijden en wederom de Utrechtse heuvelrug op. Beviel me wel toen ik daar met de Oranje pelotontocht reed laatst.
Ik zat nog te dubben om mee te doen, maar daar ik absoluut nul voorbereiding had vanwege het feit batik veel op reis ben geweest voor werk, toch maar niet gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Spacecowboy op 17-10-2015 17:33 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb vandaag de Tacx Vortex Smart gekocht. Jammer dat mijn eigen fiets nog bij de fietsenmaker staat :(
Maar moet ik nou ook nog zo'n ANT+ dongle voor de ipad kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Wat voor ervaringen zijn er met de gabba 2? €180 -20% is een mooie aanbieding namelijk, dan is het wellicht de moeite om zo'n jas/shirt aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Volgens mij is iedereen positief. Dingen als: "beste uitgave ooit", zijn langsgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 15:26
Vorig jaar gekocht en al aardig wat kilometers mee gemaakt, ook vandaag weer.
Heerlijk Jack, heb je geen miskoop aan.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Mooi :) wat voor bib dragen jullie hieronder? Of is dat de 'gewone' met beenstukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Zeg, even een vraagde: Ik ga zo even mn fiets schoonmaken, is WD40 geigend spul om daarna je ketting weer mee in te vetten/olien? Winkels zijn dicht en ik heb even niks anders staan...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:26

CR1691

Hero of Time

De Lotto tocht van gisteren was een hele mooie. Redelijk veel klimmen en leuk afdalen. Jammer was alleen dat het weer niet echt meezat en aan het einde van de tocht mijn fiets helemaal onder de modder zat. Die zal ik zometeen toch echt even grondig moeten schoonmaken.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gisteren met vaders gefietst in de omgeving Putten waar hij vaak verblijft. Was niet echt een succes, er was droog weer voorspeld maar dat heeft dus alleen te maken met hoeveel mm neerslag en nier direct de rest. Viel dus behoorlijk tegen, fietsen met 100% luchtvochtigheid was een draak. Na 50km was alles aan de voorkant doorweekt van het vocht in de lucht en de achterkant van de spray van het achterwiel :+

Op de Harderdijk stond nog een licht windje dus ik had het steenkoud :| Wel weer wat beleefd zo :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

CR1691 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:53:
De Lotto tocht van gisteren was een hele mooie. Redelijk veel klimmen en leuk afdalen. Jammer was alleen dat het weer niet echt meezat en aan het einde van de tocht mijn fiets helemaal onder de modder zat. Die zal ik zometeen toch echt even grondig moeten schoonmaken.
Ik was meet met de prof voor een dag en zat van voor tot achter onder de bagger. Fiets daar al even schoongespoten en net even de rest gedaan. Wilde net nog even een rondje maken, maar door een onhandige actie sla ik het ventiel krom bij het oppompen; geen reserveventielen in huis, dus dat gaat niks meer worden vandaag. :F

Uit pure nijd een CO2 pomp besteld :P

En ingeschreven voor de Amstel Gold 100km, nu hopen dat ik wordt ingeloot. Meer mensen hier ervaring met de AGR toerversie?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Spacecowboy schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:44:
Zeg, even een vraagde: Ik ga zo even mn fiets schoonmaken, is WD40 geigend spul om daarna je ketting weer mee in te vetten/olien? Winkels zijn dicht en ik heb even niks anders staan...
Ja hoor, check YouTube: The 5 Minute Bike Wash - How To Clean Your Bike In A Hurry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Spacecowboy schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:44:
WD40 zou verboden moeten worden. Het werkt best goed als niet te agressieve ontvetter als het niet ontvet hoeft te worden..

Kortom, troep ;)

Heb je de fiets morgen nodig? Zo nee, dan lekker een paar dagen een droge ketting in de schuur hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 16:12

rally

Deyterra Consultancy

Spacecowboy schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:56:
[...]

Uit pure nijd een CO2 pomp besteld :P
Mag ik vragen welke pomp je hebt besteld? Ik ben nl. ook (weer) op zoek. Ik had een CO2 pomp, maar die blijkt niet-standaard patronen te gebruiken.

En ik moet ook op zoek naar een andere handpomp, omdat de huidige geen nippel heeft die je kunt vastzetten. En uit ervaring weet ik nu dat dat wel een vereiste is, want wat is het zwaar om de band van een racefiets op te pompen ;(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik ben het eigenlijk vergeten te vragen op de beurs maar waar zijn de lagere modelnummers van de madone serie gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Volgens mij is de Madone-lijn drastisch gereduceerd i.v.m. de introductie (alweer een tijdje terug) van de Emonda.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Spacecowboy schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:56:
En ingeschreven voor de Amstel Gold 100km, nu hopen dat ik wordt ingeloot. Meer mensen hier ervaring met de AGR toerversie?
Ja, mooie rit, en kun je het beste vroeg starten :) Al is denk ik de 150km de mooiste, 100 en 125 rijden meer boven Valkenburg. Vind ik niet het mooiste deel van Limburg.
Ruud schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:29:
WD40 zou verboden moeten worden. Het werkt best goed als niet te agressieve ontvetter als het niet ontvet hoeft te worden..

Kortom, troep ;)
Haha dat is precies wat dat filmpje dus ook zegt: iedere wielrenner walgt van W40 maar het werkt prima voor hem :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

rally schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:52:
[...]

Mag ik vragen welke pomp je hebt besteld? Ik ben nl. ook (weer) op zoek. Ik had een CO2 pomp, maar die blijkt niet-standaard patronen te gebruiken.

En ik moet ook op zoek naar een andere handpomp, omdat de huidige geen nippel heeft die je kunt vastzetten. En uit ervaring weet ik nu dat dat wel een vereiste is, want wat is het zwaar om de band van een racefiets op te pompen ;(
Daar liep ik dus ook tegenaan. Vandaar dat ik deze heb besteld: Klik. Ik zal even laten weten hoe 'ie bevalt.
Crazy D schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 07:34:
[...]

Ja, mooie rit, en kun je het beste vroeg starten :) Al is denk ik de 150km de mooiste, 100 en 125 rijden meer boven Valkenburg. Vind ik niet het mooiste deel van Limburg.

[...]

[...]

Haha dat is precies wat dat filmpje dus ook zegt: iedere wielrenner walgt van W40 maar het werkt prima voor hem :)
150km is denk ik even te vroeg. Ik doe zelf nu zonder probleem de 70/80km ritjes, dus ook voor de 100km moet ik nog even aan de bak als ik wordt ingeloot.

Ben benieuwd.

Fiets overigens schoongemaakt en ingevet met WD40 :P Woensdag vond weer n ritje dus ben benieuwd.

[ Voor 31% gewijzigd door Spacecowboy op 19-10-2015 07:40 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 16:12

rally

Deyterra Consultancy

Thanks Spacecowboy

Ik heb ook veel ritjes van 75-90K gedaan dit jaar en de sprong naar de 100 valt dan nog wel mee. Maar... daarboven valt het toch wel tegen. 125K deed toch wel een beetje pijn om terug te komen.
Wil volgend jaar wat vaker ritjes van 120-160KM gaan maken. Dit jaar ging het vooral om conditie en spiermassa te bouwen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Maar de grote vraag is, hebben jullie ervaring met de korte maar explosieve klimmetjes in Limburg of fiets je normaal alleen maar in de polder?

De AGR kun je trouwens net zo goed zelf rijden. Staat erg goed aangegeven, enige verschil is dat je niet hoeft te wachten bij de Keutenberg, je zelf je bananen mee moet nemen en dat je je fiets weer mee naar huis kunt nemen na afloop ;). Oke, dat is wat zwart-wit maar serieus, er is behalve de mensenmassa en verzorgingsposten geen enkele reden om de AGR te fietsen tijdens de toertocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:54
Ruud schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:37:
Maar de grote vraag is, hebben jullie ervaring met de korte maar explosieve klimmetjes in Limburg of fiets je normaal alleen maar in de polder?

De AGR kun je trouwens net zo goed zelf rijden. Staat erg goed aangegeven, enige verschil is dat je niet hoeft te wachten bij de Keutenberg, je zelf je bananen mee moet nemen en dat je je fiets weer mee naar huis kunt nemen na afloop ;). Oke, dat is wat zwart-wit maar serieus, er is behalve de mensenmassa en verzorgingsposten geen enkele reden om de AGR te fietsen tijdens de toertocht.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou mensen ook aanraden om (als niet Limburger) een leuk verblijf te zoeken en zelf wat routes uit te zetten. Want de AGR, Limburgs Mooiste zijn redelijk overschat. Maar, ik kan me ok voorstellen dat je zwicht voor de charmes van het in grupetto volbrengen van een " klassieker":

Het is mij in ieder geval veul te duur en met een beetje speurwerk (of een garmin aanschaffen) kan je die rondjes best zelf fietsen. Banaantje, liga mee en na 50km gewoon een van de vele terrasjes op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:07

klopt. hetzelfde geldt voor limburgs mooiste. Staat volgens mij ook wel goed uitgepijld.

Zoek met een paar vrienden een leuk hostel/hotel of rij vroeg richting het zuiden. (niet parkeren in valkenburg maar net er buiten, bijna overal betaald parkeren). Als is bij de Amstel Gold Experience parkeren (polfermolen) ook nog wel aan te raden omdat je dan kunt douchen).

De noordelijke kant van Valkenburg kan mooi zijn maar ga niet te ver richting Heerlen of Sittard. Ik ga liever naar de grensstreek (noordbeek, Mehr of de grens over richtin Gemminich/Vaals). Prima wegen om te fietsen met ook de nodige hoogte meters ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

je zelf je bananen mee moet nemen
Wat erg...... :|

Serieus ik snap dat hele bananen uitdelen tijdens tochten echt niet meer. Die dingen zijn veel te vroeg ingekocht, hebben in een doos in de koeling gestaan en zijn zo groen als gras nog als ze uitgedeeld worden. Buiten dat ik persoonlijk qua smaak veel liever rijpere bananen eet vallen die groen krengen ook elke keer totaal verkeerd merk ik, word misselijk of neem na het eten ervan niets meer op qua voeding :(

Niemand daar last van ?

Om nog even terug te komen op de Bikemotion, daar even iemand aangeschoten over de pas geïntroduceerde (nouja pas, paar maanden geleden maar amper wat over te vinden) RP schoen serie. Had namelijk plaatjes gezien van de RP5 die qua uiterlijk veel op de R171 lijkt. Bij mantel wisten ze er nog niets over, zelfs bij inkoop niet.
Op de Bikemotion stond de volledige serie daar gewoon uitgestald dus gelijk maar naar het verschil tussen de RP5 en R171 gevraagd. Ook Daar moesten ze echt goed zoeken en uiteindelijk met de product-guide alles vergeleken :)

Beide series bestaan als het goed is naast elkaar/door elkaar en de RP5 word als het ware onder de R171 geplaatst. Qua prijspunt wss rond wat nu de R107 is. Verschillen zijn oa dat de R171 lak finish is, wat drukker qua design en carbon zool en de RP5 een mat-golfbal patroon finish heeft en wat cleaner qua design is en een glasfiber zool met en carbon plaat waar de schoenplaatjes zitten.

Als de RP5 ook lekker zit word dat een lastige keuze :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Spacecowboy schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 07:38:
150km is denk ik even te vroeg. Ik doe zelf nu zonder probleem de 70/80km ritjes, dus ook voor de 100km moet ik nog even aan de bak als ik wordt ingeloot.
Beetje goede training en die 150 is heus wel te doen hoor :) Rustige duur uitbouwen en je komt er wel. Maar het is mentaal (vond ik in ieder geval) een grotere stap dan lichamelijk. Vooral de extra tijd die je aan het fietsen bent, vond ik moeilijker dan het lichamelijk volhouden.

Natuurlijk kun je ruim voldoende mooie ritten maken op andere dagen. Alleen is een tocht als de AGR gewoon leuk om mee te maken. Ik vind dat je een paar van dat soort leuke tochten in een jaar wel mee moet pakken. En de rest van het jaar pak je de tochten georganiseerd door de lokale wielerclub met 15 leden en waarvoor ze een bijdrage vragen van 1,50.... En rijd je leuke GPS tochten :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Helemaal mee eens. Ik kom een paar keer per jaar in Zuid-Limburg en heb alle gelegenheid om zelf lekker te fietsen daar. Maar toch is zo'n AGR eens in de paar jaar heel leuk vind ik. Door de sfeer en massaliteit heb je echt een heel andere ervaring dan wanneer je alleen gaat.
Ik start nooit vroeg, uurtje of 9:00 - 9:30 en heb eigenlijk nooit hoeven afstappen. Ook niet bij de Keut.

Zo'n kleine, lokale tocht vind ik dan juist niets. Dan ga ik liever met wat vrienden en stippelen we zelf een route uit. Dan weet je ook zeker dat je genoeg eten hebt, omdat je het zelf moet regelen. Bij AGR (e.a.) heb je sowieso genoeg eten en drinken onderweg.

Het is wel veel te duur idd, maar de laatste keer betaalde de baas, dus dan vind ik het best :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Helemaal mee eens. Ik kom een paar keer per jaar in Zuid-Limburg en heb alle gelegenheid om zelf lekker te fietsen daar. Maar toch is zo'n AGR eens in de paar jaar heel leuk vind ik. Door de sfeer en massaliteit heb je echt een heel andere ervaring dan wanneer je alleen gaat.
Ik start nooit vroeg, uurtje of 9:00 - 9:30 en heb eigenlijk nooit hoeven afstappen. Ook niet bij de Keut. Ik vraag me af of mensen die adviseren om vroeg te starten wel eens laat gestart zijn.

Zo'n kleine, lokale tocht vind ik dan juist niets. Dan ga ik liever met wat vrienden en stippelen we zelf een route uit. Dan weet je ook zeker dat je genoeg eten hebt, omdat je het zelf moet regelen. Bij AGR (e.a.) heb je sowieso genoeg eten en drinken onderweg.

Het is wel veel te duur idd, maar de laatste keer betaalde de baas, dus dan vind ik het best :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

TheLemon schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:33:
Mijn ervaring is wel dat de meeste clubs toch wel mooie ritten hebben, juist ook over wegen die je zelf misschien toch niet zo snel opzoekt/uittekend. En soms verbazingwekkend goed verzorgt. In tegenstelling tot bv de Classico Boretti die ik dit jaar eigenlijk slecht vond (2e stopplaats geeneens water meer....).

Afgelopen jaar ook http://www.wtcklimmen.nl/nordeifeltour/ gereden. Echt top geregeld! En heel mooie route vond ik. Was erg leuk. Qua hoeveelheid vlaai die ze hadden liggen, leek het erop alsof ze een deelname aantal van de AGR verwachtten :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

wienesroa schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:57:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou mensen ook aanraden om (als niet Limburger) een leuk verblijf te zoeken en zelf wat routes uit te zetten. Want de AGR, Limburgs Mooiste zijn redelijk overschat. Maar, ik kan me ok voorstellen dat je zwicht voor de charmes van het in grupetto volbrengen van een " klassieker":

Het is mij in ieder geval veul te duur en met een beetje speurwerk (of een garmin aanschaffen) kan je die rondjes best zelf fietsen. Banaantje, liga mee en na 50km gewoon een van de vele terrasjes op 8)
Ik wil het gewoon eens een keertje meemaken. Misschien vind ik er niks aan, misschien wel, weten we dat ook weer. Uiteraard staan er nog wat leuke tochten op de rol vor de rest van het seizoen (o.a. Ierland). :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Spacecowboy schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:09:
[...]

Ik wil het gewoon eens een keertje meemaken. Misschien vind ik er niks aan, misschien wel, weten we dat ook weer. Uiteraard staan er nog wat leuke tochten op de rol vor de rest van het seizoen (o.a. Ierland). :)
Same here:) ingeschreven voor de 100:)

Ik zie hier trouwens veel mensen met een Garmin werken, wat is nou precies het voordeel van zo'n uitgebreide fietscomputer. Oke, die werken met GPS / routebeschrijving wat ideaal is voor het thuis uitstippelen van een route en deze dan ook zelf fietsen. Maar zitten er nog meer voordelen aan?

[ Voor 28% gewijzigd door Swaxie op 19-10-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:22
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:54
Waar ik hem voor gebruik:

Snelheid, Cadans, HRM (en gemiddelden, zone etc), tijd, afstand (afstand te gaan), maar dat zijn waarschijnlijk de standaard zaken die wel iedere fietscomputer kan bijhouden.

En daarnaast is het natuurlijk leuk om een rondje van GPSies, Routeyou, of officiële tourtochten in te laden en die ook te fietsen op andere data/tijd… Zeker omdat ik niet echt een held ben qua navigeren en anders altijd hetzelfde rondje zou moeten rijden. Nu kies ik een rondje van een bepaald aantal KM en laadt die in. Daarnaast kan het handig zijn als je wilt navigeren, maar dat gebruik ik haast nooit.

Ik heb nu ook een aantal keren de workout functie gebruik, waarmee ik voor een bepaalde tijd in een bepaalde zone wil trainen op de Tacx…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Tristan schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:35:
Ik heb vandaag de Tacx Vortex Smart gekocht. Jammer dat mijn eigen fiets nog bij de fietsenmaker staat :(
Maar moet ik nou ook nog zo'n ANT+ dongle voor de ipad kopen?
Iemand die hier toevallig nog het antwoord op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 16:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Tristan schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:43:
[...]

Iemand die hier toevallig nog het antwoord op weet?
Als je andere apps wilt gebruiken dan de Tacx-app en ook wilt dat die de weerstand van de Vortex kunnen regelen: ja. Via bluetooth kunnen andere apps namelijk alleen data ontvangen maar niets besturen.

Je moet trouwens dan nog wel een firmware-update doen zodat je Vortex Smart ook ANT+ FE-C ondersteunt.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Weet iemand waar je goedkoop, lees: zo goedkoop mogelijk :) klikkers kan halen? Ik doe gemiddeld 4x per week aan indoor spinning en wil hiervoor schoenen aanschaffen. Maar die dingen zijn reteduur. :/ Iemand tips? (p.s. richtprijs is 30 - 40 euro)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
gday schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:01:
[...]

Als je andere apps wilt gebruiken dan de Tacx-app en ook wilt dat die de weerstand van de Vortex kunnen regelen: ja. Via bluetooth kunnen andere apps namelijk alleen data ontvangen maar niets besturen.

Je moet trouwens dan nog wel een firmware-update doen zodat je Vortex Smart ook ANT+ FE-C ondersteunt.
Thanks. Firmware update heb ik al gedaan. Maar ik begrijp dus dat ik niet zomaar een cycling app op mn mac kan draaien die via bluetooth de Vortex aanstuurt? En ook kan ik geen gebruik maken van een iPad ouder dan de iPad Air zonder zo'n ANT+ module. Dat betekend dat ik of een nieuwe iPad moet kopen, of een usb en/of 30pins ipad ANT+ module moet kopen. Toch?
iApp schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:05:
Weet iemand waar je goedkoop, lees: zo goedkoop mogelijk :) klikkers kan halen? Ik doe gemiddeld 4x per week aan indoor spinning en wil hiervoor schoenen aanschaffen. Maar die dingen zijn reteduur. :/ Iemand tips? (p.s. richtprijs is 30 - 40 euro)
Goedkoopste wat ik kon vinden http://www.decathlon.nl/f...fiets-300-id_8199403.html
Let op dat hier de spd plaatjes nog niet bij zitten..

https://www.12gobiking.nl/p/shimano-spd-schoenplaatjes (koop de SH56 als je voor het eerst het klik gebruikt)

[ Voor 30% gewijzigd door Tristan op 19-10-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ligt inderdaad iets boven m'n budget, maar goed; misschien komt Sinterklaas wat eerder dit jaar. :) Ik bookmark 'm alvast. Zit er nog (veel) verschil tussen de dure en goedkopere schoenen? Ik wil niet na twee uurtjes met blaren op m'n voeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
iApp schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:14:
[...]

Ligt inderdaad iets boven m'n budget, maar goed; misschien komt Sinterklaas wat eerder dit jaar. :) Ik bookmark 'm alvast. Zit er nog (veel) verschil tussen de dure en goedkopere schoenen? Ik wil niet na twee uurtjes met blaren op m'n voeten zitten.
Er zal vast en zeker verschil in zitten, maar voor het spinnen heb je gewoon een goed zittende schoen nodig.
Hij hoeft niet echt aero te zijn ofzo :+ Zie:

http://www.futurumshop.nl...schoen-zwart-unisex.phtml

of

http://www.futurumshop.nl...port-toerschoen-wit.phtml

[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 19-10-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 13:52

Tacoos

i am i

Kijk eens bij itek?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Tristan schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:17:
[...]

Er zal vast en zeker verschil in zitten, maar voor het spinnen heb je gewoon een goed zittende schoen nodig.
Hij hoeft niet echt aero te zijn ofzo :+ Zie:

http://www.futurumshop.nl...schoen-zwart-unisex.phtml

of

http://www.futurumshop.nl...port-toerschoen-wit.phtml
Die eerste zien er gelikt uit én belangrijker nog: je kan er gewoon mee lopen doordat de SPD's niet uitsteken. :) De schoenen bij Itek zijn ook niet verkeerd, maar dan betaal je 25% van het totaalbedrag aan verzendkosten. :/ Het is niet zo dat het perse het goedkoopste van het goedkoopste moet zijn, maar ik heb belangrijkere dingen die ik moet kopen. Het is dus niet #1 prioriteit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kijk anders ook bij cyclewear, daar kun je het soms ook treffen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bah, het valt me op dat ik toch aardig wat frames in eerste instantie niet mooi vond. Maar als ik er diepe (40/60cm) aero wielen onder plak ik het totaal plaatje toch wel sexy vind. Jammer dat die dingen gelijk weer zo duur zijn :+

Bijvoorbeeld de Wilier Cento1Air in deze Fluo Yellow kleurstelling mag bij mij zo onder de boom! :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wilier.com/sites/default/files/cento1air-fluo-yellow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Die mag zelfs zonder aero wielen wel onder mijn boom hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
dreamscape schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:28:
Die mag zelfs zonder aero wielen wel onder mijn boom hoor :)
Nou precies. Dat is denk ik ook mijn plan. Die aero wielen kan ik vast wel elders goedkoper krijgen dan direct vanuit de fiets fabrikant. Sterker nog. Ik denk dat dat met alle onderdelen wel zo is. Dus wellicht doe ik er verstandiger aan als ik alleen een frame koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar als je zo vaak gaat is dat niet een kleine investering waard? Zeker met het oog op comfort en blessures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Alleen een frame is relatief ongunstig. Groep en afmontage is erg duur los. Ikzelf heb een fiets gekocht en de wielen er vanaf gepraat, kreeg ik nog bijna €200,- voor terug en bovendien hadden ze echt alleen de wielset eraf gelaten, dus bandjes en cassette kreeg ik mee naar huis, erg goede service van 12go.

Toen zelf voor €800,- wielen gekocht, dat is dan €600,- eigenlijk en dan weer prima in prijsverhouding bij een fiets van iets meer dan €2000,- m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 16:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Tristan schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:06:
[...]

Thanks. Firmware update heb ik al gedaan. Maar ik begrijp dus dat ik niet zomaar een cycling app op mn mac kan draaien die via bluetooth de Vortex aanstuurt? En ook kan ik geen gebruik maken van een iPad ouder dan de iPad Air zonder zo'n ANT+ module. Dat betekend dat ik of een nieuwe iPad moet kopen, of een usb en/of 30pins ipad ANT+ module moet kopen. Toch?
Die ANT+ dongles heb je volgens mij alleen maar in 30 pins-versie. Voor mijn iPad Air heb ik dus een adapter moeten kopen zodat ik zo'n dongle ook op een lightning-poort aan kan sluiten. Je hoeft dus geen nieuwe iPad te hebben. Ik zou wel die van Wahoo kopen (http://www.futurumshop.nl/wahoo-ant-dongel-t2091.phtml) want die van Garmin ondersteunt alleen maar een app van Garmin zelf die inmiddels zelfs uit de app store is verwijderd dus de die dongle van Garmin is gewoon niet meer te gebruiken. Die van Wahoo heeft uitstekende compatibiliteit.

Excuses, ik had je verkeerd begrepen. Bluetooth Low Energy wordt volgens mij ondersteund vanaf de iPad 3. Een iPad 1 of 2 kun je dan dus alleen gebruiken met zo'n dongle inderdaad.

Ik durf niet te garanderen dat je met alleen bluetooth de Vortex met geen enkele app aan kunt sluiten, maar dat lijkt me iets dat je makkelijk kunt uitproberen toch? En als het niet werkt kun je alsnog zo'n dongle kopen voor óf je Mac óf je iPad. :)

[ Voor 6% gewijzigd door gday op 20-10-2015 11:48 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic