Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.738 views

Onderwerpen

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ja, dat probleem zie ik ook niet eerlijk gezegd. Laatst was ik ook kapot en geen kerkhof met kraantje in de buurt (overigens een protip, ben even kwijt van wie 'ie kwam, maar bedankt!), dus maar even een markt opgereden waar een viskraam stond. Dan pak je gewoon even een kleintje kibbeling en een blikje cola (heb je meteen je suiker binnen). Vervolgens vinden ze het natuurlijk ook geen probleem als je even twee grote bidons vult. Wie goed doet, goed ontmoet, zullen we maar zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door nare man op 27-08-2015 12:05 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29
jongeroel schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:10:
[...]

Ik heb alles even uitgezocht betreft de Polar V650.
- De kaarten update in augustus betreft open street maps. Eerst enkel een kaart om te zien waar je bent, van 450 km2. De mogelijkheid voor turn by turn en routes rijden wordt (mogelijk) later toegevoegd.
- In oktober komt er een update om Polar Flow aan Strava te koppelen.
- Ook komt er binnenkort een update om een rit via je telefoon te uploaden.

Met deze vooruitzichten en de lage prijs heb ik besloten voor de Polar te gaan. Stiekem is het ook leuk dat er steeds meer bij komt. Binnenkort zal ik mijn ervaringen met jullie delen!
Bedankt voor de extra info, heb er gisteravond na nog wat extra nalezen ook eentje bestelt, cadeau voor mijn vriendin. Ben benieuwd, het is in ieder geval niet verkeerd dat garmin extra concurrentie krijgt.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

M@cer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:00:
Wat is het probleem om gewoon een cola en een fles bronwater te kopen bij een cafe?? Als ik een eigenaar van een cafe was zou ik ze er ook zo uitschoppen..

Een vriend van mij heeft een viszaak op een drukke fietsroute en het gebeurd daar heel vaak dat wielrenners binnen komen en alleen maar water van hun bidons bijvullen en zo weer weglopen. Regelmatig zelfs zonder te vragen of wat te zeggen.
Het probleem is dat ik helemaal geen zin in een fles bronwater of cola heb en meestal niet veel geld bij me heb. Ze mogen me rustig weigeren, maar we kunnen natuurlijk wel gewoon vriendelijk tegen elkaar blijven.
Als je dat niet kunt opbrengen heb je niets te zoeken in de horeca.
Zoals bovenop de Col de la Schlucht, die man pakt vriendelijk je bidon aan en vult hem met koud kraanwater uit de tap, zonder gezeur. Dat is goede reclame en gastvrijheid. De volgende keer met de familie in de auto, ga ik daar wel wat eten namelijk.

Als je iets bestelt en zelfs dan nog niet alsnog je bidon mag vullen, dan zou ik niet eens betalen, dat is echt schandalig.

• nare man
TheLemon schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:21:
[...]
Als je iets bestelt en zelfs dan nog niet alsnog je bidon mag vullen, dan zou ik niet eens betalen, dat is echt schandalig.
Ik zie ook niet zo goed in hoe dat praktisch vorm zou krijgen. Hebben ze een camera in het toilet hangen en een alarm dat afgaat als je een bidon onder het fonteintje houdt?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

jongeroel schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:10:
[...]
Ik heb alles even uitgezocht betreft de Polar V650.
- De kaarten update in augustus betreft open street maps
Aan open street maps heb je al fietser vrij weinig. Beter is als ze open cycle maps gebruiken, daar staan alle fietspaden op. Zie het verschil tussen de kaarten op afstandmeten.nl.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
nare man schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

Ik zie ook niet zo goed in hoe dat praktisch vorm zou krijgen. Hebben ze een camera in het toilet hangen en een alarm dat afgaat als je een bidon onder het fonteintje houdt?
Mini kraantje waar je bidon niet onder kan houden ?
In Nederland wel eens meegemaakt dat ze bij tankstation niet konden bijvullen, dus toen maar een 2l fles gekocht.

Voordeel van Frankrijk dat ze in ieder dorp een openbaar toilet met kraantjes hebben, nooit nodig om ergens naar binnen te gaan dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 27-08-2015 12:59 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:59

Secsytime

Automagisch

Hoe doen jullie dat overigens als je even stopt? Heb je dan een hangslot bij je oid?

Ik heb bij 12gobiking een BBB minislotje gekregen, als compensatie voor een fout die ze hadden gemaakt. Ik had hier overigens niet om gevraagd, was allang blij dat de service zo goed was. Maar dit slotje stelt natuurlijk niet veel voor, dit breek je met een schroevendraaier gewoon open binnen een minuut.

Ga je dan echt alleen op het terras zitten met je fiets in het zicht?
DDX schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:58:
[...]

Mini kraantje waar je bidon niet onder kan houden ?
In Nederland wel eens meegemaakt dat ze bij tankstation niet konden bijvullen, dus toen maar een 2l fles gekocht.

Voordeel van Frankrijk dat ze in ieder dorp een openbaar toilet met kraantjes hebben, nooit nodig om ergens naar binnen te gaan dus :)
Nadeel van kraantjes in Frankrijk is dat het water anders gezuiverd wordt dan in Nederland en het dus niet altijd even schoon is. Chloor resten ofzo dacht ik, waarvan je aan de schijterij kunt gaan :P.

[ Voor 40% gewijzigd door Secsytime op 27-08-2015 13:01 ]

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Secsytime schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:00:
Hoe doen jullie dat overigens als je even stopt? Heb je dan een hangslot bij je oid?

Ik heb bij 12gobiking een BBB minislotje gekregen, als compensatie voor een fout die ze hadden gemaakt. Ik had hier overigens niet om gevraagd, was allang blij dat de service zo goed was. Maar dit slotje stelt natuurlijk niet veel voor, dit breek je met een schroevendraaier gewoon open binnen een minuut.

Ga je dan echt alleen op het terras zitten met je fiets in het zicht?
Naast een duurdere fiets zetten :+

Ik heb een slotje, maar vaak doe ik ook even mijn helm tussen mijn achterwiel (met de bandjes). Het is allebij niet veel, maar iets is beter dan niets.

Hello fellow humans

• DDX
Mja maar dat heb je ook met kraanwater in de cafe's.
Ik heb gelukkig niet zo'n gevoelige maag, heb dus ook gewoon water getapt bij kraantje midden in de bergen. (wat dus direct uit bergen komt)

Slotje heb ik zelf ook een mini slotje, stopt toch mensen die je fiets snel willen meepakken.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Het pakt de gelegenheidsdief aan die snel op je fietsje springt en wegrijd. Een beetje fietsendief heeft hem toch wel zo los maar die hou ook niet zomaar tegen. Moet je behoorlijk wat zwaarder materieel meenemen.

• nare man
Als slot gebruik ik voor de racefiets een Safeman. Die zul je met een schroevendraaier of tang vast open kunnen krijgen, maar dat geldt uiteindelijk ook voor veel grotere en duurdere sloten. Het gaat er inderdaad om dat je de gelegenheidsdief afschrikt, die anders zo op jouw fiets springt in de vijf minuten waarin jij bij de kassa van een pompstation staat. Als ik wat langer zit, bijvoorbeeld op een terras, dan zet ik m'n fiets op de Safeman, maar zeker niet uit het zicht.

[ Voor 15% gewijzigd door nare man op 27-08-2015 13:28 ]

• DeFeCt
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Zijn er nog mensen met een mooie kortingscode/optie voor de Bike Motion?

al besteld

[ Voor 12% gewijzigd door DeFeCt op 27-08-2015 14:08 ]

Flickr

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
ik zoek gewoon een plekje aan de zijjkant van het terras waarbij ik de fiets zelfs op het terras naast de tafel kan zetten. Tot op heden geen enkele cafebaas die zich daar aan ergerde. Sommige komen juist een praatje maken.

Heb nog geen slotje maar vind het wel een waardevolle aanvulling. Indien je toch even naar het toilet wil en je fiets ook even onbeheerd achter gelaten wordt.

...

• nare man
Het is één van die dingen waardoor je net even wat relaxter op de fiets zit. Net zoals een tientje onder het rubber van één van de shifters.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Microkid schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Aan open street maps heb je al fietser vrij weinig. Beter is als ze open cycle maps gebruiken, daar staan alle fietspaden op. Zie het verschil tussen de kaarten op afstandmeten.nl.
Die snap ik niet helemaal, fietspaden staan ook gewoon op OSM, voor zover ik kan zien is het enige verschil dat ze bij OFM specifiek als fietspad staan aangegeven.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Gebruik alleen maar OSM (aan de hand van de handleiding van DCrainmaker). Werkt prima. Heb dit jaar maar 1x gehad dat ik een schelpenpad op gestuurd werd.

--

Slotje van BBB is prima. Neem hem eigenlijk alleen mee op de lange tochten.

grahamofthewheels.com

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:54

Pelle

🚴‍♂️

Tarkin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:09:
Vind je dat raar? Ik denk dat in de zomermaanden er constant mensen staan die dat vragen en gewoon weer weg zijn zonder iets te verbruiken. Op den duur steekt dat ook wel tegen me dunkt.
Tja, als je daar niet tegen kunt, moet je geen horeca-zaak beginnen. Les 1 van een willekeurige horeca-opleiding is dat je je altijd vriendelijk en gastvrij moet gedragen. Natuurlijk snap ik dat je er op een gegeven moment moe van wordt, maar je gooit alleen maar je eigen glazen in als je boos wordt op iemand die zich van geen kwaad bewust is :)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Pelle schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Tja, als je daar niet tegen kunt, moet je geen horeca-zaak beginnen. Les 1 van een willekeurige horeca-opleiding is dat je je altijd vriendelijk en gastvrij moet gedragen. Natuurlijk snap ik dat je er op een gegeven moment moe van wordt, maar je gooit alleen maar je eigen glazen in als je boos wordt op iemand die zich van geen kwaad bewust is :)
daarbij laat je ook andere klanten (niet fietsers) een verkeerde indruk achter....

...

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:31
[...]

Hmm mja.

Ik denk dat de context ook anders is in een café of in een restaurant. Ik snap iig wel dat ze het op een keer moe worden.

• Microkid
  • Laatst online: 16:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Azrael schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:15:
[...]
Die snap ik niet helemaal, fietspaden staan ook gewoon op OSM, voor zover ik kan zien is het enige verschil dat ze bij OFM specifiek als fietspad staan aangegeven.
Ja, plus soms nog wat tracks. Maar als Polar dus de OSM gebruikt vallen de fietspaden nauwelijks op. Met OCM zal dat een stuk beter zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Graham
Ik heb ook wel sneller de neiging om bij een horeca gelegenheid terug te gaan na een goede ervaring tijdens het fietsen. Beetje verder denken dan wat gemeente pils voor mijn twee bidons mag ook wel.

grahamofthewheels.com

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:06
Microkid schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:29:
[...]
Ja, plus soms nog wat tracks. Maar als Polar dus de OSM gebruikt vallen de fietspaden nauwelijks op. Met OCM zal dat een stuk beter zijn.
OCM is alleen een fietsspecifieke weergave, alle data komt uit OSM. Het is niet zo dat als er in OCM een fietspad staat deze niet in OSM zit. OSM is een database en heeft een standaardweergave voor algemene toepassingen op openstreetmap.org. Die is natuurlijk niet geschikt voor op een fietscomputer. Maar als je de hele database downloadt kan je een eigen versie van de kaart maken die dat wel is. Dat zal Polar dus ook wel doen.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijsln op 27-08-2015 16:05 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Misschien moet de beste man maar een tappunt maken met wat diuretica erin. Dan komt er niemand meer en probleem is (voor hem) opgelost.

Overigens kan ik het wel begrijpen, 1 bidon is geen issue, 10 misschien ook niet maar >100 bidons/dag lijkt mij ronduit vervelend voor een uitbater. Tja, en dan ben je misschien net de spreekwoordelijke druppel die de bidon (ba-dum-tss) doet overlopen. Misschien toch maar ~50 cent voor een refill invoeren of rondrijden met een camelback :+

Strava

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:44
matthijsln schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

OCM is alleen een fietsspecifieke weergave, alle data komt uit OSM. Het is niet zo dat als er in OCM een fietspad staat deze niet in OSM zit. OSM is een database en heeft een standaardweergave voor algemene toepassingen op openstreetmap.org. Die is natuurlijk niet geschikt voor op een fietscomputer. Maar als je de hele database downloadt kan je een eigen versie van de kaart maken die dat wel is. Dat zal Polar dus ook wel doen.
Hier heeft dc rainmaker er even mee gespeeld. Je kunt dus fietsroutes selecteren.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
vhal schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:17:
[...]

Misschien moet de beste man maar een tappunt maken met wat diuretica erin. Dan komt er niemand meer en probleem is (voor hem) opgelost.

Overigens kan ik het wel begrijpen, 1 bidon is geen issue, 10 misschien ook niet maar >100 bidons/dag lijkt mij ronduit vervelend voor een uitbater. Tja, en dan ben je misschien net de spreekwoordelijke druppel die de bidon (ba-dum-tss) doet overlopen. Misschien toch maar ~50 cent voor een refill invoeren of rondrijden met een camelback :+
Als je er zo veel last van hebt dan moet je misschien overwegen een kraan buiten je etablissement te regelen :) In Frankrijk en Italië zijn doorgaans vaak openbare waterpunten te vinden, maar gaan we meestal toch even wat drinken/eten als de bidons leeg zijn. In Nederland heb je inmiddels ook een flinke hoeveelheid waterpunten.

Read the code, write the code, be the code!

• nare man
Wel jammer dat er zo weinig in open gebied staan...in het hele Groene Hart zie ik er niet één.

• DDX
Terwijl ze ook daar gewoon staan ;)

Helaas nogsteeds geen goede app of kaart gevonden die ze allemaal laat zien.

[ Voor 53% gewijzigd door DDX op 27-08-2015 18:14 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:13:
Terwijl ze ook daar gewoon staan ;)

Helaas nogsteeds geen goede app of kaart gevonden die ze allemaal laat zien.
In valt het toch tegen, staat een enkeling verspreid, maar je moet wel heel gericht fietsen om er gebruik van te kunnen maken. Juist aan de randen, rondom een deel van de grote steden vind je ze terug. Rotterdam loopt hiermee echter sterk achter.

Dunea heeft een fraai overzicht van hun eigen tappunten: https://www.dunea.nl/kaart-openbare-tapkranen
Een meer landelijk overzicht: http://kraanwatertappunten.nl/ (onvolledig, app enkel voor WP en iOS)

Het Nederlandse aantal breidt zich in ieder geval uit. Hoewel in 2012 was gesproken over dat er op "lange termijn" (2020) duizenden watertappunten gerealiseerd zouden moeten zijn. We hebben nog 5 jaar te gaan, maar ik vraag mij af of deze doelstelling behaald gaat worden.

Zou wel prettig zijn, gewoon een pomp per dorp. Handig voor fietsers, wandelaars en toeristen.

• Graham
* Graham snapt niet dat bijna elk picknick bankje in NL gewoon in OSM staat maar watertappunten niet. 8)7 :X

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 27-08-2015 18:57 ]

grahamofthewheels.com

• psychodude
  • Nu online
Graham schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:57:
* Graham snapt niet dat bijna elk picknick bankje in NL gewoon in OSM staat maar watertappunten niet. 8)7 :X
Ze staan er wel in hoor, zie bijv. dit stukje kaart:
https://www.openstreetmap...6/52.0877/4.2445&layers=C

• Graham
Misschien toch eens een nieuwe OSM map maken van de NL ed.

grahamofthewheels.com

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19

sapphire

Die-hard pruts0r

En dan moeten de tappunten ook werken.

Die in Meijendel was gisteren kapot bijvoorbeeld :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Graham schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:25:
[...]

Misschien toch eens een nieuwe OSM map maken van de NL ed.
Volgens mij kan je zelf bijdragen aan de data van OSM: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Contribute_map_data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Jup daar zat ik zelf ook aan te denken om te doen. Alle waterpunten verzamelen en door zetten.

--

Overigens wat vinden jullie van het nieuwe wireless groepset eTap van Sram:

[ Voor 23% gewijzigd door Graham op 28-08-2015 10:30 . Reden: eTap ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Graham schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

Jup daar zat ik zelf ook aan te denken om te doen. Alle waterpunten verzamelen en door zetten.
Is misschien best wel animo voor en je zou al een heel eind kunnen komen door alle waterbedrijven van Nederland aan te schrijven hierover; die zullen toch zelf wel een overzicht hebben van hun eigen waterpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29
Graham schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

--

Overigens wat vinden jullie van het nieuwe wireless groepset eTap van Sram:

[video]

[video]
Het ziet er goed uit, werkt blijkbaar ook goed volgens gcn!
Kabelloos lijkt me wel fijn wanneer je zelf een fiets op bouwt, bij een kant en klare fiets lijkt het me niet veel uitmaken. Kabels zijn er sowieso nog nodig voor de remmen en di2 kabeltjes zie je ook nauwelijks.

Nadeel is dat je vier losse accu's hebt die je op spanning moet houden, die in de shifters gaan erg lang mee, maar zijn wel van die kleine cell batterijen en kunnen dus niet herladen worden.
Voordeel van een accu, zoals bij di2 is dat je hem gewoon aan de lader hangt wanneer je je fiets schoonmaakt oid en het gaat weer 1500-2000 km mee. (nu maak ik hem wel vaker schoon dan om de 1500 km, dus de accu is nog nooit leger geweest dan 75% volgens mij)

De rotor hydraulische groepset is ook wel interessant, ik zou het denk ik niet verkiezen boven elektrisch maar ik vind het wel stoer dat ze met iets compleet anders komen, al denk ik dat ze een paar jaar te laat zijn, elektrisch is nu namelijk al redelijk ingeburgerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Heeft iemand al de nieuwe firmware (4.20) voor de Edge 510/810 met live Strava segment support geinstalleerd? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ascension schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:23:
Heeft iemand al de nieuwe firmware (4.20) voor de Edge 510/810 met live Strava segment support geinstalleerd? Wat zijn de ervaringen?
Ik kreeg vandaag iig de mail van strava om het te linken. Vanavond zal ik eens kijken of alle segmenten op mijn 810 staan die ik gestarred heb ed. Ik had overigens al ervaring met segments op mijn 810 die ik er handmatig opgezet had. Kom er op terug.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er een berg gestarred morgen maar eens tijdens het ritje kijken wat de 810 doet. op de 520 lijkt het makkelijker volgens het filmpje (en maar 100 segmenten maximaal ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Ascension schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:23:
Hier op de Edge 810 geinstalleerd, nog geen problemen ontdekt. Strava segment heb ik niet aangezien ik de gratis strava gebruik.

Vandaag ook de ketting vervangen, is ca 3200km netjes te noemen voor een Sram RED22 ketting?
De cassette ziet er ook nog goed uit evenals de tandwielen voor.

[ Voor 17% gewijzigd door NielsTn op 29-08-2015 14:20 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Heb de firmware er op gezet op het moment dat deze uitkwam. Sindsdien enkele ritjes gereden, in eerste instantie geen live segment gezien. Tot vandaag, doken ze plots op. Kondigt tevoren aan dat een segment eraan zit te komen, en start vervolgens. Zowel eigen oude PR's, als PR's van mensen binnen je friends list zover als ik vandaag tegen gekomen ben.

Moet nog even kijken of je op dat live segment schermpje ook nog wat meer data er bij kunt plaatsen, zoals snelheid en hartslag. Standaard zie je in ieder geval enkel tegen wie je virtueel rijdt, resterende afstand, en tijdsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:26:
[...]

Ik heb zelf een berging van vergelijkbare afmetingen met daarin 3 kasten en 4 fietsen. Het probleem van de fietsen met haken aan de muur hangen is dat je fiets dan met het zadel vrij ver de ruimte insteekt en je dus nauwelijks ruimte over houdt voor iets anders. Ik heb zelf ervoor gekozen om twee fietsen aan een simpele drager hoog en paralel tegen de muur te hangen en er twee daaronder te parkeren. Er kan ook nog een derde op de begane grond staan. Dat bevalt eigenlijk prima en je houdt zat ruimte over. Ben blij dat ik het zo gedaan heb.
...
Nog bedankt voor de tip! Ik heb het vergelijkbaar aangepakt, alleen heb ik de drager zelf gemaakt met 2 zwaarlastdragers en wat buisisolatie. Nu passen er 3 racefietsen op en de MTBs eronder! Super oplossing. Wel aan een dun muurtje, maar moet het houden (hoop ik |:( )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MlyQ6Nt.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RnClHVx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Netjes hoor!

Segmenten werkt goed op de 810. Het is bij de laatste firmware qua display voor en tijdens het segment rijden iets aangepast dan voor de 4.20 versie. Iets meer overzicht op display lijkt het. Verder gewoon hetzelfde...aanloop qua meters voor je het segment op rijdt. Dan tijdens segment zie je hoe lang nog (qua meters) en hoeveel seconden je achterloopt op record van segment. Of je ook een KOM notificatie krijgt op een 810 zoals 520 weet ik niet ;) Je ziet overigens ook op je map display waar de segmenten liggen...dat is wel nice.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Vandaag het Alpenbrevet. 174 km met 5200 hm in precies 8 uur. Uitgebreid verslag volgt.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/CDBD0DAB-B098-4631-B5D9-621FA4F8BF05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/AF8BF688-4DA5-4645-861B-16E335827F62.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn 810 geen strava segmenten gezien. Moet je nog iets extra aan zetten op de 810?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:54:
Bij mijn 810 geen strava segmenten gezien. Moet je nog iets extra aan zetten op de 810?
Dit al aangezet? https://www.strava.com/athlete/segments/starred (Popular Strava Segments on Your Garmin > Popular Segments ON)

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 30-08-2015 00:43 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Shit... plan was om vanmorgen vroeg te vertrekken voor een rondje van 2 uur. Voorspellingen zagen er al dagen prima uit voor vanmorgen, zelfs gisteravond nog.

Kijk ik net op buienradar... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:20
Same deal hier. Sta ik net op het punt om de fiets in de auto te laten voor de Ride4Kika, begint het te onweren :(

Zou een mooie dag worden enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:43:
[...]

Dit al aangezet? https://www.strava.com/athlete/segments/starred (Popular Strava Segments on Your Garmin > Popular Segments ON)
Daar heb ik er een stuk of 100 aanstaan incl segmenten welke ik gisteren gereden heb

Zie je de segmenten terug in de garmin zelf ? Bij segmenten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:14:
[...]

Daar heb ik er een stuk of 100 aanstaan incl segmenten welke ik gisteren gereden heb

Zie je de segmenten terug in de garmin zelf ? Bij segmenten ?
Ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bFvDnEk5Bpq7SvyHbhcleDQk/full.png

De segmenten zie je op je Garmin onder Folder icoon > Strava Live Segments. Tijdens syncen met je Garmin zie je een pijl naar beneden en pijl naar boven icoon (waar normaliter je Bluetooth icoon staat).

Overigens zie je tijdens het rijden van het segment welke persoon jij volg en sneller was dan jou op dat segment.

Oh en het is een slecht idee om meerdere segmenten op hetzelfde stuk te hebben. Flipte mijn 810 nogal van.

[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 30-08-2015 13:48 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
Oef, wat een verschrikkelijk slecht uitgepijlde tocht was het zeg... 4 routes allemaal dezelfde kleur pijltjes, here rare splitsingen, routes die heen en terug over dezelfde weg gingen, pff niet bij te houden.

Het was meer een speurtocht dan een fietstocht uiteindelijk, maar goed wel voltooid in ieder geval :)

https://www.strava.com/activities/380826323

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 30-08-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Gisteren mijn fiets eens gepoetst, maar aangezien het vannacht geregend had lag het vanmorgen overal in de schaduw nog wat nat. Nu kan ik dus weer opnieuw beginnen met poetsen :p
Mijn ronde van 60km gaat me steeds beter af, binnenkort de ronde maar eens wat vergroten. Echt snel ga ik nog niet, maar dat komt hopelijk nog wel.

[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 30-08-2015 15:15 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:11:
[...]

Ik bedoel:
[afbeelding]

De segmenten zie je op je Garmin onder Folder icoon > Strava Live Segments. Tijdens syncen met je Garmin zie je een pijl naar beneden en pijl naar boven icoon (waar normaliter je Bluetooth icoon staat).

Overigens zie je tijdens het rijden van het segment welke persoon jij volg en sneller was dan jou op dat segment.

Oh en het is een slecht idee om meerdere segmenten op hetzelfde stuk te hebben. Flipte mijn 810 nogal van.
Mhh raar ik heb er geen strava live segments staan in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:25:
[...]

Mhh raar ik heb er geen strava live segments staan in het menu
Welke versie staat er op je 810? (kijk even in System > About).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

Welke versie staat er op je 810? (kijk even in System > About).
4.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Raar. Sync je 810 eens met Garmin Connect (kan via Express of via de Connect app op je phone, laatste werkt voor mij het beste).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 2 ritjes gesynchroniseerd er mee. Alle ritten al weg gegooid vaag. Enige wat wel op valt is dat onder segmenten er Engelse teksten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden in de garmin app onder meldingen strava aangezet. Nu is segmenten strava live segments geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wilde dat net posten. :) Had daar van de week nog zelf issues mee, zat een redirection loop in die optie.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
havana schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:59:
Vandaag het Alpenbrevet. 174 km met 5200 hm in precies 8 uur. Uitgebreid verslag volgt.

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk wil ik ook nog een keer aan meedoen. Maar dan wel de Platintour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dan ben je wat mij betreft niet goed bij je hoofd...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Dat is aan een ander om te beoordelen. 211 km en 7.000 hoogtemeters is 2 keer gelukt op de MTB. Die paar km verder over een verhard parcours zal niet veel lastiger zijn is mijn inschatting. Mooi dagvullend programma zal het zeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
De strava augustus 150 challenge is binnen. Alleen protesteren de hamstrings (net een bidon met extra magnesium ampul op). Ondanks twee grote bidons, toch droog gereden en op wilskracht en vetreserves ;) door gegaan. Thuis een korte pitstop gemaakt, en wat was die banaan en cola een boost!!

Tevens de langste afstand ooit gereden: 152km aan een stuk :)

[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 30-08-2015 21:52 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
Twee grote bidons lijkt me ook veel te weinig voor 150km. Dat kan niet zonder een refill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Hielko schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:02:
Twee grote bidons lijkt me ook veel te weinig voor 150km. Dat kan niet zonder een refill.
Helaas waren een paar waterpunten niet toegankelijk/stuk... En dan maar terug dieselen voor thuis stop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
NielsTn schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:05:
[...]

Helaas waren een paar waterpunten niet toegankelijk/stuk... En dan maar terug dieselen voor thuis stop :)
Geen tankstations, cafe's ed? Zeker met die hitte is het niet goed om zo weinig te drinken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gisteren met twee maten 150km van het Luik-bastenaken-luik parcours gereden, de noordelijke helft eigenlijk. Erg leuk, lekker weer ook.
Paar keer bidons bijgevuld (5 bidons leeg van 650ml) en ze deden er nergens moeilijk over. In Stavelot in een frietkot een beeldschoon meisje dat vriendelijk lachend zes bidons omspoelde en weer vulde voor ons, zo kan het ook!
Lekker om die steile klimmen allemaal weer eens te doen daar, inclusief een paar die ik niet kende. De Côte Saint-Nicolas bijvoorbeeld, die vind ik echt heerlijk, zelfs na 145km. Continu 10-11% en dwars door Luik. Dit keer de korte Stockeu gedaan (lbl-versie) en die viel alleszins mee, de Wanneer bijvoorbeeld vond ik zwaarder.
Echt een mooie killer is de onbekende Rue des Hézalles in Trois-Ponts. Stuk steiler dan alle anderen, zeker boven de 20%. Maar ook echt zo'n muur die verticaal omhoog lijkt te gaan vanuit het dorp, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Graham schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:58:
[...]

Geen tankstations, cafe's ed? Zeker met die hitte is het niet goed om zo weinig te drinken.
Het gros waar ik langs reed was selfservice tankstelle. Ben bekend met gratis waterpunten van WML maar als die afgesloten/stuk/vernield zijn houdt t op. Bij thuiskomst uiteraard gedronken als ern malle, nu nog bezig ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Les Hezalles is echt geen onbekende hoor, zeker niet voor de kenners! Klinkt als een pittig ritje.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 19-09 09:25

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Zaterdag semi ongetraind een ritje gemaakt van 115km, na 70km sloeg de verzuring toe in een stuk wind tegen. Dan duurt die 45km naar huis nog verrekte lang :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goed, het Alpenbrevet dus. Dat zou dit jaar het grote doel worden. Met ruim 7.500 trainingskilometers in de poten vertrok ik donderdagochtend samen met fietsmaten C. en J. vanuit Maastricht naar Zwitserland. 's Middags bollen we vanuit ons hotel Chalet du Lac in Iseltwald (pal aan de Brienzersee) nog "even" de Grosse Scheidegg op, wat een mooie ervaring was.

Zaterdagochtend om 5:00 gaat de wekker. Het hotel is zo vriendelijk geweest ons ontbijt voor de kamer neer te zetten, waardoor het ons aan niets ontbreekt. Bordje pasta, beetje yoghurt met muesli, koffie, aankleden, even downloaden, hekwerken op de auto laden en rijden naar de start (20 min). Aangekomen bij de start moet ik wederom naar de WC, maar er staat een enorme rij voor de 4 (!!) dixi's van de organisatie. Organisationele blunder van jewelste en het zou niet de laatste zijn. Het finishdorp stelt sowieso erg weinig voor en dat is jammer. Twee halve kraampjes en dat is het wel. Een echte fietssfeer zoals je dat kent van cyclo's hangt hier niet.

Goed, nadat ik mijn pannetje satésaus in iemands voortuin heb gedeponeerd kan het feest pas echt beginnen. De meute trekt zich op gang en we beginnen met de Grimsel. Dat is niet zo'n lastige klim. Als er al een keer steil stukje in zit dan volgt er een rustpunt. Ik wil hier op reserve omhoog rijden en dat lukt aardig. Bij een hartslag van 160 (nog 2 slagen D2) produceer ik zo'n 230-240 watt. Dit tempo kan ik tot de top goed aanhouden, zonder heel diep te gaan. Ik voel dat ik een prima dag heb.

Op de top wil ik "even" bijvullen maar dat "even" wordt uiteindelijk 10 min. De organisatie heeft voor 2500 deelnemers precies één 30 litertank water en één met sportdrank. Dit aangevuld door, jawel, een gieter. Rekken om je fiets tegenaan te zetten zijn er niet, dus iedereen legt z'n fiets dan maar plat neer. Een redelijke chaos, deze bevoorrading.

Goed, uiteindelijk zijn de bussen weer gevuld en heb ik ook wat gelletjes en reepjes gepakt (toegeven, dit deel is prima voor elkaar). In de afdaling kan ik niet doorrijden omdat er een auto voor me zit waar ik met geen mogelijkheid langs kom. Sowieso zien we op de hele route ongelofelijk veel verkeer. Op zich natuurlijk wel logisch want het zijn allemaal populaire passen maar jammer is het wel.

Eenmaal beneden draai ik even mee in een groepje (meedraaien betekent bij mij: vooral niks doen ;) ) Dan linksaf richting de Nufenen en... stilstaan voor de spoorwegovergang. Dat gaat "iets" minder efficiënt dan in NL en dan druk ik me zacht uit. Nu wordt er bij deze cyclo geen klassement opgemaakt maar zoiets is toch irritant. Zeker voor de Platinrijders die vechten tegen de tijdslimiet.

De Nufenen zelf loopt prima. Ik kan precies hetzelfde tempo aanhouden als op de Grimsel en haal veel mensen in. Qua natuur is dit wat mij betreft toch de mooiste klim. Prachtige vergezichten met besneeuwde toppen. Je rijdt hier nog altijd goed in de schaduw dus van de warmte heb je nog geen last. Onderweg rijd ik een stukje op met mede-Tweaker MatthijsIn. Tamelijk eenvoudig bereik ik de top. Even bijvullen en omlaag richting Airolo. Dit is een mooie, snelle afdaling maar ook hier heb ik weer last van auto's en motoren. Maar ja, die mensen hebben net zoveel recht op de weg als ik...

In Airolo is een bevoorrading, waarom weet geen mens want je hebt er net één gehad. Ik ben ruim op tijd om de Platin te mogen rijden maar geen haar op mn hoofd die daar ook maar over nadenkt. De bevoorrading sla ik dus over en begin aan de Gotthard. Het is inmiddels flink opgewarmd al vind ik het zelf nog goed te doen. Ik heb alleen mijn armstukken meegenomen maar dat was feitelijk niet eens nodig geweest. Je blijft je overigens verbazen wat sommige deelnemers allemaal aan hebben en meesjouwen op zo'n tocht....

Afijn, de Gotthard. Voor een notoire kasseienhater als ik niet bepaald een feest, maar ik kan 'm op zich wel op waarde schatten. Ik houd me gewoon weer aan m'n strijdplan en ook deze klim rijd ik weer enigszins op reserve op. Onderweg babbel ik wat met een Zwitser, die me waarschuwt voor de hitte op de Susten icm 0,0 schaduw. Hij zou gelijk krijgen.

Alvorens het zover is krijgen we eerst nog de afdaling naar Andermatt. Het eerste deel is erg snel, het tweede deel moet ik 2x10 min wachten voor wegwerkzaamheden. Waardeloos. In Andermatt even bijvullen en dan beginnen aan de Susten.

Ik hoef nu de rem er niet meer op te houden en de eerste 5 km lopen dan ook fantastisch. Met de hartslag in D3 trap ik zo'n 275 watt. Met het shirtje volledig open haal ik massa's mensen in (ik geef toe, veelal van de Silbertour). Maar op het middenstuk krijgt de zinderende hitte vat op me en moet ik gas terug nemen. En ik heb al heel snel door dat 2 bidons (waarvan 1 grote) niet genoeg gaat zijn om deze klim te voltooien. De organisatie had er goed aan gedaan met het oog op het weer halverwege een extra waterpost in te richten. Het middenstuk fiets ik in de overlevingsmodus. Ik speel spelletjes met mezelf. Scrollen op de Garmin, richtpunten nemen. Steeds een bocht verder komen. Kortom: afzien als een beest. En ik ben niet de enige, want langs de kant van de weg staan tientallen fietsers voor wie dit gewoon te zwaar is. Er wordt gelopen, gelegen, gekotst. Het is een compleet slagveld.

Tijdens het laatste deel zakt de temperatuur wat en vind ik mijn tweede adem. Ik bereik de top, drink wat bouillon en begin aan de lange afdaling naar Meiringen. Eindelijk, geen verkeer voor me! Ik kan lekker doorjakkeren en voor ik het weer sta ik voor het laatste obstakel van de dag, een onbeduidend knikje van nauwelijks 2 km/90 hm. Volle petrol omhoog en daarna naar de finish.

Netto tijd 8 uur en 26 seconden. 174 km met 5200 hm. Na een finish snel een grosses bier en na enige tijd bollen C. en J. ook over de meet. Topdag gehad! En het hoogtepunt was misschien nog wel de koude duik na afloop in de Brienzersee (17 graden).

https://connect.garmin.com/modern/activity/883297358

Tot slot nog wat random observaties...

- 75% van de deelnemers Zwitsers. Daarnaast veel Duitsers en toch ook veel Nederlands
- trends op de fiets: schijfremmen en compressiekousen
- meest gespotte profshirt: IAM Cycling
- doordat er geen klassement is trekt deze tocht een interessant publiek. Aan de ene kant ietwat corpulente "pannenkoeken" die de Silbertour rijden en aan de andere kant de wat fanatiekere niet-wedstrijdrijdende wielertoeristen. Je merkt duidelijk dat er veel minder wielrennertje gespeeld wordt dan bij andere cyclo's.
- wat is Zwitserland toch pokkeduur

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mooi verslag weer Havana, zoals gebruikelijk. Ben wel benieuwd naar je ervaringen met je nieuwe aanwinst, de powermeter (specifiek de PowerTap P1 Power Meter Pedals).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het rijden van een cyclo met een vermogensmeter is een absolute aanrader. Je blaast je gewoon veel minder snel op. Zo is het zo dat je aan het begin van een klim de neiging hebt om veel te veel vermogen te leveren. Ik zag dat bij mezelf, maar ook aan de mensen om mij heen. Het grappige was dat ik mezelf nog op tijd kon afremmen (door de vermogensmeter), maar die anderen niet. En het resultaat was dat ik mezelf niet opblies en dezelfde mensen na een paar km alweer kon oprapen.

Ook heel interessant om te zien dat je vermogen boven de 2000m flink afneemt. Scheelde toch soms wel 20-30 watt. Komt aardig overeen met de theorie.

Over de Powertaps kan ik alleen maar zeggen dat ze gewoon doen wat ze moeten doen. Het is als een cadansmeter: die moet werken. En dat doet ie. Is allemaal niet zo spannend verder.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Klinkt goed. Mooie vergelijking met cadansmeter....die zit er ook in toch? :P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:05:
Het rijden van een cyclo met een vermogensmeter is een absolute aanrader. Je blaast je gewoon veel minder snel op. Zo is het zo dat je aan het begin van een klim de neiging hebt om veel te veel vermogen te leveren.
Idd, als je puur op hartslag omslagpunt gaat rijden, ga je in het begin ruim boven je vermogensomslagpunt rijden.
Klimt erg fijn een powermeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
En dit voordeel heb je niet alleen aan de voet van een klim, maar eigenlijk steeds nadat je een wat vlakker stukje hebt gehad of bijvoorbeeld stukje afdaling. Op de Grimsel dus wel een keer of 10.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:11
Maar toch, 1300 euro voor de P1's... Daar kan je een hoop cyclotjes suboptimaal van rijden ;)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Vet hoor. Mooie uitdaging!

Hoe erg is de Gothard? Kasseienhater is nogal een understatement :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het zijn kleine kasseien en alleen de laatste 6 km is het 100% kasseien. Af en toe is er een goot waar je wat kunt smokkelen. Ik vond het niet tegenvallen, maar ook niet meevallen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Mooie tijd en veel bekende klimmen. En natuurlijk weer een mooi relaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Mooi verslag Havana, was leuk om nog even een stukje op de Nufenenpas mee op te fietsen.

De organisatie kon inderdaad wel wat beter. Zelf niet erg bezig geweest met een goede tijd en bij de bevoorradingen mijn tijd genomen, aangezien dit de zwaarste rit tot nu toe moest worden. De route was 172km / 5294hm wat een stuk meer was dan mijn PR (L'Ariégeoise in de Pyreneeën dit jaar was 3574hm over 168km). Een soort generale voor de Marmotte volgend jaar.

Redelijk kort van tevoren besloten mee te gaan dus geen hotel geboekt maar overnacht op een zolder van een schoolgebouw na vrijdag erheen te zijn gereden. Met weinig slaap en geen normaal ontbijt niet bepaald een goede voorbereiding, maar de eerste klim ging nog wel lekker. Perfecte omstandigheden in de schaduw. Halverwege de Nufenenpas (de steilste klim) wat gas teruggenomen vanwege lichte kramp in bovenbenen en pijn in onderrug. Vanaf dat moment niet meer gefocust op een goed vermogen rijden maar op constant blijven doortrappen om uit te rijden, vooral omdat er nog twee klimmen in de felle zon moesten worden opgefietst.

De kasseien van de Gotthardpas vielen inderdaad niet erg tegen, maar kosten wel wat kracht. Aan de stukjes in de goot goed te merken. Deze klim ging nog wel, voor de afleiding geprobeerd wat van de omgeving te genieten. En dat zit in Zwitserland wel goed, prachtige natuur en een terugblik op een mooie weg met haarspeldbochten die je al gehad hebt werkt erg motiverend!

Dan de laatste beproeving, de Susten. De eerste drie passen hadden wel hun tol geeist, de pijp was aardig leeg. Ik had vooral last van pijn en gevoelloosheid in m'n handen, gek genoeg. De eerste 6.5km zijn nog niet zo stijl, maar daarna wordt het een lange lijdensweg. Veel last van de hitte in de felle zon. Kon mijn warmte niet kwijt en daardoor de berg opgekropen als een slak met een spoor van zweet. Elke kilometer aftellen, een teug drinken, uitrekenen hoeveel procent ik al gedaan had (rekenen ging niet meer zo snel). Een derde gehad, 40%, gelletje erin, 9km op de helft... Na 14 km eindelijk de eerste bocht. Meteen een windje, wat graden minder en er komen stukken met schaduw. Bij elk plekje schaduw staan mensen stil. Met minder dan 9 km per uur en cadans 60 is het kruipen maar niet afstappen. Na 1 uur en 55 minuten eindelijk de top bereikt. Het was vorig jaar blijkbaar koud, mistig en regen maar weet niet of ik dat liever had gehad...

De afdalingen gingen bij mij erg lekker, snel en makkelijk. Niet veel last van verkeer gehad, wel een keer een bus of een auto moeten inhalen maar dat ging altijd snel. In de afdaling van de Sustenpas hoef je maar voor een enkele bocht te remmen. In de Pyreneeën wel een paar erg vervelende smalle afdalingen gehad met slecht wegdek, daar was in Zwitserland gelukkig geen sprake van.

Met weer gevoel in m'n hand en alleen nog wat spierpijn ben ik nu best tevreden. 8:51 fietstijd, volgens de timing (zonder het stuk met druk verkeer) 9:05, 263e van de 867 mannen. Niet mijn beste vermogens gehaald dus er zit wel meer in (slechte nacht/ontbijt en dag autorijden ervoor dus niet doen). Toen ik binnenkwam kwam een tijdje later al de eerste binnen die de Platintour had gedaan, inderdaad gekkenwerk want het was voor mijn twee fietsmaten in de hitte te ver. Wel veel mooi spul zien binnenkomen van de Platin rijders met Lightweights, Zipps, iemand met een tube onder de bovenbuis getaped. Tijdens een klim een Cento1AIR bewonderd en een Giant TCR met een SRAM 1x groep gespot. Extreem veel Canyons (of Ultimates zoals ze in Zwitserland heten), veel Di2. Onderweg ook gekken op een mountainbike zonder bibshorts gezien :F

https://www.strava.com/activities/380118612
http://www.cyclinganalytics.com/ride/570001573766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooi verslag. En prima prestatie. Ik zag dat ik 68e geworden. Zeker niet ontevreden mee.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 19-09 23:54

Pelle

🚴‍♂️

Erg netjes heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ziet er geinig uit, maar ik vind het erg onhandig als je computer afhankelijk is van een smartphone.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
SnowDude schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:15:
[...]

Ziet er geinig uit, maar ik vind het erg onhandig als je computer afhankelijk is van een smartphone.
RLFKT werkt overigens ook erg goed (iphone only). Vind die ook mooier eigenlijk.

Canyon ding vind ik eigen behoorlijk lelijk. Te strak design. ;) Maar wilde het toch delen.

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 31-08-2015 19:23 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

DDX schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:13:
Idd, als je puur op hartslag omslagpunt gaat rijden, ga je in het begin ruim boven je vermogensomslagpunt rijden.
Klimt erg fijn een powermeter :)
Hoeveel verschil zit er dan tussen je hartslag-omslagpunt en je vermogens-omslagpunt? Ik zou denken dat dat ongeveer gelijk is qua hartslag, maar uit je opmerking begrijp ik dat dat niet zo is?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Niets, want het is beide wat je een uur kan volhouden.
Alleen reageert je hartslag langzamer.

Als ik bij een klim dus direct richting de 170bpm ga dan gaat power al snel 400W+
terwijl als ik probeer 300W vast te houden de hartslag langzaam oploopt naar de 170bpm en daar dan ook op blijft.
(maar ook weer afhankelijk wat je dagen ervoor hebt gedaan, dus kan best zijn dat je hartslag 10bpm lager is en je zelfde vermogen blijft leveren)

Kan je zonder powermeter ook merken als je een korte zware inspanning doet dat je hartslag nog oploopt als je al bovenop de klim bent.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 31-08-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ah ok op die manier.

Klopt idd dat hartslag altijd wat achter loopt. Kunst is bij het klimmen om dat niet te snel je hartslag omhoog te pompen.. :) Maar met een powermeter is dat dus gewoon veel eenvoudiger eigenlijk omdat je power wel direct reageert. Jammer dat die powermeters nog zo duur zijn :(

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:05

Eijkb

Zo.

Graham schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:22:
[...]

RLFKT werkt overigens ook erg goed (iphone only). Vind die ook mooier eigenlijk.

Canyon ding vind ik eigen behoorlijk lelijk. Te strak design. ;) Maar wilde het toch delen.
RFLKT+ werkt ook op Android ;-) Staat niet altijd even duidelijk op de site van Wahoo.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Eijkb schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:49:
[...]

RFLKT+ werkt ook op Android ;-) Staat niet altijd even duidelijk op de site van Wahoo.
Maar hoe werkt het koppelen van je ANT+ modules dan( Hartslag, Cadans/Speed) want er staat dat de ANT+ bridge nog niet op Android werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Graham schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:22:
[...]

En de RFLKT werkt ook zonder telefoon als je bluetooth (of ant+) sensors hebt.

edit: helaas niet dus (http://support.wahoofitne...d-leave-my-phone-at-home-)

[ Voor 17% gewijzigd door Exocet op 01-09-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Eijkb schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:49:
[...]

Kijk dat had ik gemist. Thx.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

De RFLKT+ werkt ook met ANT+ op Android en heb er totaal geen problemen mee. Volgens mij werkt het geheel niet zonder telefoon overigens, maar dat heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
DDX schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:46:
Niets, want het is beide wat je een uur kan volhouden.
Alleen reageert je hartslag langzamer.

Als ik bij een klim dus direct richting de 170bpm ga dan gaat power al snel 400W+
terwijl als ik probeer 300W vast te houden de hartslag langzaam oploopt naar de 170bpm en daar dan ook op blijft.
(maar ook weer afhankelijk wat je dagen ervoor hebt gedaan, dus kan best zijn dat je hartslag 10bpm lager is en je zelfde vermogen blijft leveren)

Kan je zonder powermeter ook merken als je een korte zware inspanning doet dat je hartslag nog oploopt als je al bovenop de klim bent.
Ook hier een powermeter, en wil niet meer zonder (nu nog eens een op de MTB ;))
goed middle om te pacen, en met strava premium / GoldenCheetah je vermogensgrafieken te volgen
(bv 5 seconden 800Watt stoempen of 1 uur 220Watt) en toe te passen in toerritten /evenementen

Zet hem zelf op 3seconden gemiddeld, want anders fluctueerd de registratie op het display als een malle (bij tegenwind bv).

Nu in afwachting op de resultaten van het uitgebreidde sportmedisch onderzoek, incl vermogenszones & hartslagzones.
rusthartslag was 52 bpm, da's al lekker :)

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 01-09-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DjVe schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:34:
De RFLKT+ werkt ook met ANT+ op Android en heb er totaal geen problemen mee. Volgens mij werkt het geheel niet zonder telefoon overigens, maar dat heb ik nog niet getest.
Inderdaad, het werkt niet zonder telefoon:
http://support.wahoofitne...d-leave-my-phone-at-home-

Dat is dus wel een groot nadeel.

De cateye heeft wel een sensor direct modus:
http://www.cateye.com/nl/products/detail/CC-RD500B/

[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 01-09-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Rusthartslag net gemeten op 40 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

Exocet schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:46:
[...]

Inderdaad, het werkt niet zonder telefoon:
http://support.wahoofitne...d-leave-my-phone-at-home-

Dat is dus wel een groot nadeel.

De cateye heeft wel een sensor direct modus:
http://www.cateye.com/nl/products/detail/CC-RD500B/
Ik heb toch altijd mijn telefoon bij, dus zie het probleem niet zo.
Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic