Ik ben het een beetje aan het uittesten op het moment. Heb via Aliexpress uit China een BT-hartslagmeter en een BT-cadansmeter besteld in combinatie met een bar-mount voor m'n iPhone 6. De sensors zijn helaas nog niet binnen, maar m'n eerste bevindingen tot nu toe zijn wisselend.
Wat al gezegd wordt hier, een telefoon op je stuur is echt een gigantisch ding, en ik voel me echt een velominati-outcast als ik er mee rond rij. Maar goed ik heb toch al ongeschoren benen, dus die strafpunten pak ik er ook nog wel bij.
Wat ik tot dusver heb gemerkt is dat de batterijduur inderdaad dramatisch is wanneer je de boel op screen-on zet. Normaal gezien voldoet m'n telefoon prima om alleen ritjes mee te loggen (vanuit m'n achterzak), ik heb tot 6 uur aan een stuk gereden en er nooit problemen mee gehad. Echter als je het scherm aan laat staan dan loopt dat ongeveer terug tot de helft. En dan moet ik het dus nog met de sensors gaan testen...
Daarnaast is de Strava app echt ruk om mee te navigeren, want hij doet altijd north-up in plaats van heading-up, dus je hebt er eigenlijk niks aan vind ik. Ga nu nog wat andere apps proberen icm de sensors straks om te kijken of het een beetje uit te houden is op die manier.
Ik vind de hier al eerder genoemde STRADA Smart/Wahoo RFLKT(+) nog wel het overwegen waard als alternatief, mits de batterijduur van de iphone redelijk behouden blijft. Uiteindelijk is een dedicated device zoals een Garmin 520 natuurlijk wel het ultieme streven, maar de portemonnee laat dat nog even niet toe