Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.737 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:31
Pelle schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:19:
Zat wat terug te lezen in oude topics, leuk om te zien wat je dan allemaal tegenkomt :D
Onderstaande komt uit 2012:
Het is mooi hoe snel alles relatief wordt ja. Als je begint: 40km? Ver! Later begint ver pas bij 140 oid.
Die stilstand is verminderde meeropbrengst, je gaat simpelweg niet zo snel meer vooruit als vroeger. Als je niet effectiever gaat trainen of meer uren/kilometers maakt dan ga je eigenlijk nauwelijks meer vooruit. De winst zit hem in epische doelen behalen met en in de beperkte tijd die je hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door MrAngry op 24-08-2015 20:36 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
BreadFan schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

Ik ga vanmiddag eens voor zo'n softshell kijken. Hopen dat er een beetje een geschikte maat tussen zit.
Dat viel dus tegen. De L zat me te wijd en daarnaast waren de mouwen te kort. Heb alleen een helmmuts meegenomen. De lampenset heb ik nog overwogen maar vond ik te lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb een ondershirt meegenomen en zo een brilletje van een paar euro kan ik ook niet laten liggen :X

Heeft iemand hier de Castelli Nanoflex armwarmers? Wil ze aanschaffen en ben benieuwd naar hoe ze vallen qua maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Die vallen best groot, de XL was te groot voor mij. Bij de kleding van castelli heb ik xxxl. Ik denk dat je meer in arm dikte moet denken dan armlengte. De L zit mij prima, en ik ben 2m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Oké, thanks. Ik heb erg smalle armen, maar wel redelijk lang. Beetje zoals Froome :| Denk dat ik voor S moet gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:50
De maatgeving welk castelli aan retailers levert bij die armwarmers wordt je ook niet heel veel wijzer van.

XS - M (45 - 60 kg)
S - M (60 - 70 kg)
L - XL (70 - 80 kg)
2XL - 3XL (80+ kg)

Maar ik vermoed dat S wel erg krap gaat zijn, zeker als je aan geeft redelijk lang te zijn. Proportioneel zul je vast en zeker dunne armen hebben, maar S kan heel goed net te krap zijn. Geen winkel in de buurt waar je kunt passen? Scheelt je weer eventueel retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
thijsmunniksma schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:51:
In eerste instantie had ik een dikke week geleden een Cube Peloton Race besteld. Echter hier toch van afgestapt. Het zat toch niet lekker genoeg. Nu het oog op een Merida Ride 400 laten vallen, volledig 105 11sp compact. Het uiterlijk van de fiets vind ik iets sportiever en de zit vind ik ook prettiger.
Wat vinden jullie van deze fiets? Iemand ervaring mee?
Kan hem nu met fietscomputer, bidonhouder en een paar 105 pedalen voor ongeveer €1100,- krijgen. Is dit een goede deal? Of raden jullie een andere/betere fiets aan?
Ik ken die Merida niet hands on, maar ik weet dat hun Ride-serie meer bedoeld is als 'endurance' racers, dus met een wat relaxtere geometrie, wat meer rechtop, dan andere fietsen. Dat ervaar jij waarschijnlijk als een prettiger zit :)

Die Cube is trouwens ook prima. Uiteindelijk zit er tussen die fietsen maar weinig echt verschil. Ga gewoon voor degene die jij het mooist vindt :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Reynouts schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:23:
Oké, thanks. Ik heb erg smalle armen, maar wel redelijk lang. Beetje zoals Froome :| Denk dat ik voor S moet gaan dan.
S is meer voor vrouwen. Zou M doen, je kan altijd omruilen als ze te groot zijn maar dat lijkt me stug.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:54

Pelle

🚴‍♂️

En toch is M echt te groot voor mij (1m72). Ik moet ze optrekken tot m'n oksels. Dus ik had liever de S gehad.
Maar dat geldt ook voor de longsleeve Gabba. De breedte en lengte van de body zijn goed, maar de mouwen zijn voor mij te lang. Dus wellicht heb ik gewoon te korte armen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Tja qua lengte (1m80) zijn mij de M's ook net iets lang hoor. Ook tot onder mijn oksels. Maar de S is veel te nauw. Daar zijn mijn bovenarmen veel te groot voor. Kan je beter kijken naar een ander merk gok ik ivm pasvorm. S had ik namelijk eerst maar die heb ik uiteindelijk vervangen en aan Stoffa kunnen doorverkopen. Althans zijn vriendin ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Graham op 24-08-2015 23:54 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 12:21
Ter vervanging van mijn oude shimano klittenband schoenen heb ik afgelopen zaterdag een paar sidi wire iride '15 schoenen aangeschaft, deze zitten zeker vergeleken met mijn oude schoenen als gegoten!

Deze Italiaanse schoenen staan trouwens ook perfect bij mijn bianchi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 23:57
Ik heb een gabba 2 convertible XL genomen. Terwijl ik normal makkelijk weg kom met een L.
183cm 80kg.

De XL zit erg goed. L was krap, zeker om borst en schouders. Ik heb ze wel gepast met een mouwloze zweetvanger (decathlon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DjVe schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:25:
[...]

Ik heb in het MTB topic een eerste impressie achter gelaten: DjVe in "Het grote mountainbike topic (deel 13)"

Als ik wat meer tijd heb, zal ik eens een uitgebreide review maken met foto's.

Hij werkt overigens echt prima. Nog helemaal geen bugs/fails tegen gekomen.
Duidelijke review, dankje.
Kun je ondertussen al meer zeggen over de batterijduur? Lijkt me wel een risico dat de batterij leeg raakt onderweg en die kun je volgens mij niet heel makkelijk onderweg vervangen.
Ik zie dat Cateye tegenwoordig iets soortgelijks heeft, maar dan iets goedkoper:
http://www.cateye.com/nl/products/detail/CC-RD500B/
Nadeel is dat deze met veel minder apps compatibel is.

Een andere optie die ik overweeg is om bluetooth hartslagmeter en snelheid/cadanssensor te kopen en nog een waterdichte smartphone (bijv de nieuwe Moto G). Qua prijs zit je dan gelijk aan een Garmin Edge 810 bundel, maar je hebt dan wel een telefoon waar je je favoriet app op kunt zetten. Mijns inziens ben je dan iets flexibeler en toekomstbestendiger dan met de Garmin.
Zijn er meer mensen die een telefoon al fietscomputer hebben of overwogen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Graham schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:51:
Tja qua lengte (1m80) zijn mij de M's ook net iets lang hoor. Ook tot onder mijn oksels. Maar de S is veel te nauw. Daar zijn mijn bovenarmen veel te groot voor. Kan je beter kijken naar een ander merk gok ik ivm pasvorm. S had ik namelijk eerst maar die heb ik uiteindelijk vervangen en aan Stoffa kunnen doorverkopen. Althans zijn vriendin ;)
Ik ben ook 1.80, maar verder postuur Froome. Hoe groot zijn jouw bovenarmen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Exocet schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:12:
[...]

Zijn er meer mensen die een telefoon al fietscomputer hebben of overwogen hebben?
Ik heb het overwogen, maar vond op internet (te) veel ervaringen van mensen die er niet zo tevreden over waren, met name vanwege mindere GPS-snelheid en nauwkeurigheid en kortere batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Is al vaker aan bod gekomen in dit topic. Is niet handig. Batterijduur is ruk en de boel is niet waterdicht. En erg accuraat is het inderdaad ook niet.

Bijv. een Edge 500 kost geen deuk en is gewoon prima.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 25-08-2015 09:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:29
plus dat een edge heel wat minder groot is op je stuur dan een 5 inch smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 09:03
Zo'n Edge 500 ziet er leuk uit, ook een leuke prijs. Gebruiken jullie ook wel eens navigatie op de fiets? Of fietsen jullie gewoon uit het hoofd / op de gok?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Voor lange ritten over onbekend terrein gebruik ik geregeld de navigatie. Geen turn-by-turn, maar gewoon lijntje volgen. Werkt uitstekend (op Edge 810).

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik gebruik de navigatie alleen als ik een langere tocht ga maken in onbekend gebied en ook nog wat van de omgeving wel genieten, dus niet alleen hoofdwegen. Dan maak ik de route op de computer, met streetview om te kijken of het mooi is, en dan in GPX op de Mio.

Voor gewone trainingen gebruik ik de navigatie nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
In m'n eigen omgeving gebruik ik navigatie zelden tot nooit. Wel kijk ik bijvoorbeeld wel eens op de kaart om te kijken hoe een bepaald weggetjes (waar ik toevallig langs rijd) loopt.

In vreemde omgeving gebruik de navigatie uiteraard wel.

[ Voor 43% gewijzigd door havana op 25-08-2015 10:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 09:03
Jullie hebben dan neem ik alleen een navigatie (zoals bijv. de Edge 810) op de fiets zitten waar jullie de navigatiefunctie alleen van gebruiken wanneer jullie dus verder weg gaan op onbekend terrein? Of gebruiken jullie voor de thuisritten daar dan een ander device voor?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik heb een Edge 500 en gebruik eigenlijk geen navigatie. 95% van mijn rondjes zijn tot 60 km. De omgeving waarin ik rij ken ik behoorlijk goed, dus navigeren gaat normaal gesproken wel vanzelf. Als ik twijfel of toch ergens onverwachts uitkom waar ik minder bekend ben pak ik mijn telefoon weleens en kijk ik even op Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ik heb afgelopen maand de Garmin Edge 500 gebruikt op onbekend terrein. Hier kan je een gpx-route op zetten en als trainings course inladen. Je kunt dan op het scherm een lijntje volgen, waardoor je (met wat voorbereiding) routes prima kan volgen.

Voordat ik de Edge 500 kocht, had ik niet gedacht dat dit zo handig zou zijn! Super apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 21:04
Ik ben het een beetje aan het uittesten op het moment. Heb via Aliexpress uit China een BT-hartslagmeter en een BT-cadansmeter besteld in combinatie met een bar-mount voor m'n iPhone 6. De sensors zijn helaas nog niet binnen, maar m'n eerste bevindingen tot nu toe zijn wisselend.

Wat al gezegd wordt hier, een telefoon op je stuur is echt een gigantisch ding, en ik voel me echt een velominati-outcast als ik er mee rond rij. Maar goed ik heb toch al ongeschoren benen, dus die strafpunten pak ik er ook nog wel bij. :+

Wat ik tot dusver heb gemerkt is dat de batterijduur inderdaad dramatisch is wanneer je de boel op screen-on zet. Normaal gezien voldoet m'n telefoon prima om alleen ritjes mee te loggen (vanuit m'n achterzak), ik heb tot 6 uur aan een stuk gereden en er nooit problemen mee gehad. Echter als je het scherm aan laat staan dan loopt dat ongeveer terug tot de helft. En dan moet ik het dus nog met de sensors gaan testen...
Daarnaast is de Strava app echt ruk om mee te navigeren, want hij doet altijd north-up in plaats van heading-up, dus je hebt er eigenlijk niks aan vind ik. Ga nu nog wat andere apps proberen icm de sensors straks om te kijken of het een beetje uit te houden is op die manier.

Ik vind de hier al eerder genoemde STRADA Smart/Wahoo RFLKT(+) nog wel het overwegen waard als alternatief, mits de batterijduur van de iphone redelijk behouden blijft. Uiteindelijk is een dedicated device zoals een Garmin 520 natuurlijk wel het ultieme streven, maar de portemonnee laat dat nog even niet toe ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Fanatix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:04:
Jullie hebben dan neem ik alleen een navigatie (zoals bijv. de Edge 810) op de fiets zitten waar jullie de navigatiefunctie alleen van gebruiken wanneer jullie dus verder weg gaan op onbekend terrein? Of gebruiken jullie voor de thuisritten daar dan een ander device voor?
Ik heb één device, een Mio Cyclo 305 die ik voor alles gebruik, zowel voor navigatie op lange ritten in onbekend terrein als voor gewone ritjes in mijn eigen omgeving, zeg tot 80-90 km round trip vanaf Rotterdam. In dat laatste geval gebruik ik de navigatie gewoon niet, maar houd ik alleen hartslag, hartslagzone en cadans in de gaten.

Bij langere ritten in onbekend terrein blijft het overigens alsnog zaak om vantevoren een beetje na te denken over waar je naartoe wilt en hoe het gebied eruit ziet. Ik vertrouw nooit blindelings op de turn by turn-navigatie, maar houd vooral het groene lijntje in de gaten om te zien wanneer er echt een belangrijke bocht komt. Vooral in stadscentra is de navigatie niet zo goed bruikbaar, maar kun je beter op gevoel/bordjes sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door nare man op 25-08-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Sjoewe schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:00:
[...]
Ik vind de hier al eerder genoemde STRADA Smart/Wahoo RFLKT(+) nog wel het overwegen waard als alternatief, mits de batterijduur van de iphone redelijk behouden blijft. Uiteindelijk is een dedicated device zoals een Garmin 520 natuurlijk wel het ultieme streven, maar de portemonnee laat dat nog even niet toe ;(
Die 520 vind ik ook een superding, alleen ik heb pas net een half jaartje de 500 dus die moet nog wel ff mee gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeBuCADnezar
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 21:57
Sjoewe schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

Ik ben het een beetje aan het uittesten op het moment. Heb via Aliexpress uit China een BT-hartslagmeter en een BT-cadansmeter besteld in combinatie met een bar-mount voor m'n iPhone 6. De sensors zijn helaas nog niet binnen, maar m'n eerste bevindingen tot nu toe zijn wisselend.

Wat al gezegd wordt hier, een telefoon op je stuur is echt een gigantisch ding, en ik voel me echt een velominati-outcast als ik er mee rond rij. Maar goed ik heb toch al ongeschoren benen, dus die strafpunten pak ik er ook nog wel bij. :+

Wat ik tot dusver heb gemerkt is dat de batterijduur inderdaad dramatisch is wanneer je de boel op screen-on zet. Normaal gezien voldoet m'n telefoon prima om alleen ritjes mee te loggen (vanuit m'n achterzak), ik heb tot 6 uur aan een stuk gereden en er nooit problemen mee gehad. Echter als je het scherm aan laat staan dan loopt dat ongeveer terug tot de helft. En dan moet ik het dus nog met de sensors gaan testen...
Daarnaast is de Strava app echt ruk om mee te navigeren, want hij doet altijd north-up in plaats van heading-up, dus je hebt er eigenlijk niks aan vind ik. Ga nu nog wat andere apps proberen icm de sensors straks om te kijken of het een beetje uit te houden is op die manier.

Uiteindelijk stap je toch over naar de edge. Ik zou doorsparen.
Batterijduur van Iphone icm RFLKT is verder prima, ook met sensoren. Echte batterijkiller is het scherm, maar dat kan gewoon uit staan in de achterzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 14:43
Reynouts schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:26:
Ik heb afgelopen maand de Garmin Edge 500 gebruikt op onbekend terrein. Hier kan je een gpx-route op zetten en als trainings course inladen. Je kunt dan op het scherm een lijntje volgen, waardoor je (met wat voorbereiding) routes prima kan volgen.

Voordat ik de Edge 500 kocht, had ik niet gedacht dat dit zo handig zou zijn! Super apparaatje.
Zo gebruik(te) ik mijn 800 en 810 ook. Lijntje projecteren en gaan! Dat er een kaart op de achtergrond zit voegt volgens mij niets toe aan het lijntje. Wellicht denkt mijn onderbewustzijn daar anders over.

Ik heb de 'navigatie'mogelijkheden echt nog nooit gebruikt en ik ben toch al toe aan mijn derde Edge (705, 800 en nu een 810).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die kaart is toch verdomd handig als er een keer een weggetje dicht blijkt te zijn. En dat gebeurt toch heel regelmatig.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
NeBuCADnezar schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:09:
Uiteindelijk stap je toch over naar de edge. Ik zou doorsparen.
Batterijduur van Iphone icm RFLKT is verder prima, ook met sensoren. Echte batterijkiller is het scherm, maar dat kan gewoon uit staan in de achterzak.
Enerzijds anderzijds voor mij. De 520 bundel komt zo rond de 400 uit, terwijl een RFLKT in combinatie met de sensoren, die ik nu al heb, me nog maar 100 euro extra zou kosten. Een verschil van 300 euro is nog wel groot genoeg om een tussenstap te overwegen. Koop ik liever een goede winterset van bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
havana schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:48:
Die kaart is toch verdomd handig als er een keer een weggetje dicht blijkt te zijn. En dat gebeurt toch heel regelmatig.
True that :) Ik gebruik sowieso weinig tot geen courses op mijn Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een ander voordeel van de modellen met kaart is dat je op het kaartscherm ook nog andere data (hartslag, snelheid of iets anders) kwijt kunt. Bij de 5-serie lukt dat bij mijn weten niet (bij de 500 weet ik het zeker).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Voor iedereen die in de gelegenheid is (alleen in de winkel in Arnhem) en op zoek is naar overjarige of demo-modellen?

Donderdag, vrijdag en zaterdag heeft Mantel een blow out sale. Vandaag komt als het goed is een nieuwsbrief met een selectie van de aanbiedingen. Zal m wel posten als ie binnen is :)

http://www.mantel.com/blo...ale/?url_link=blowoutsale

Nee, geen aandelen maar wel zeer tevreden klant. Jammer dat mijn Stages-meter zo lang weg is voor de garantie-afwikkeling ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud op 25-08-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:27
Ik had een paar dagen geleden een route gemaakt via ridewithgps, hierbij heb ik een eigen cuesheet gemaakt zodat mijn Edge 500 steeds net voor de bocht een bericht en geluid gaf om rechts,links of rechtdoor te gaan. Dit bericht kwam overigens gewoon over mijn datascherm heen zoals de hartslag, cadans enzovoorts.

Ik houd dit topic al een jaar in de gaten en dit is mijn is eerste post hier, waarschijnlijk dat je al een aantal ritten van mij voorbij hebt zien komen op Strava in de GoT club onder de naam Stefan Fortuin. Ik fiets nu zo'n 3 jaar en sinds ik strava heb ontdekt ben ik steeds meer gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

[...]

Duidelijke review, dankje.
Kun je ondertussen al meer zeggen over de batterijduur? Lijkt me wel een risico dat de batterij leeg raakt onderweg en die kun je volgens mij niet heel makkelijk onderweg vervangen.
Ik zie dat Cateye tegenwoordig iets soortgelijks heeft, maar dan iets goedkoper:
http://www.cateye.com/nl/products/detail/CC-RD500B/
Nadeel is dat deze met veel minder apps compatibel is.

Een andere optie die ik overweeg is om bluetooth hartslagmeter en snelheid/cadanssensor te kopen en nog een waterdichte smartphone (bijv de nieuwe Moto G). Qua prijs zit je dan gelijk aan een Garmin Edge 810 bundel, maar je hebt dan wel een telefoon waar je je favoriet app op kunt zetten. Mijns inziens ben je dan iets flexibeler en toekomstbestendiger dan met de Garmin.
De batterijduur van de RFLKT+ en TICKR durf ik je niet te zeggen, aangezien de eerste set batterijen er nog in zitten (ondertussen zit ik op op ruim 350 km). Als de batterij leeg raakt, werkt alleen je RFLKT+ of TICKR niet meer, je telefoon blijft het grootste deel van de data gewoon loggen. Ik vind het dus niet zo'n issue.

Je kan op de RFLKT+ ook navigeren, maar dan moet je wel een prem. abonnement afnemen van Ride With GPS. Ik was vorige week verkeerd gereden en zocht een snelle route terug naar huis, dus gewoon Google Maps voor fietsers aangezet en oordopje in gedaan, zodat ik instructies kreeg. Werkt ook prima :) Normaal rij ik zelden op navigatie en vind het juist wel leuk om op onbekende plekjes te komen (en de weg naar huis te zoeken)

Smartphone op je stuur werkt niet fijn. Ik heb het geprobeerd en na een week was ik het zat. Te log, amper afleesbaar en continue gedoe.

[ Voor 12% gewijzigd door DjVe op 25-08-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Reynouts schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:20:
[...]

Ik ben ook 1.80, maar verder postuur Froome. Hoe groot zijn jouw bovenarmen? :9
In fietshouding (dus gespannen) 35 cm.

--

Mocht je een 500 kopen, koop dat de rode versie. Daar zit een nieuwe hartslagmeter bij dan de blauwe (hoe dom dat ook klinkt).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:44
Ik ben me op het moment ook aan het oriënteren voor een gps unit. Ben uitgekomen op de polar apparaten, gezien de aantrekkelijke prijsstelling. De m450 die nog uit moet komen en de grotere v650, die een maps update krijgt. Voordeel voor mij is dat ik al m'n Bluetooth sensoren kan blijven gebruiken. Iemand hier ervaring met de v650? Zie hem nu voor €150 bij amazon.de, lijkt me erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:55
havana schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:51:
Een ander voordeel van de modellen met kaart is dat je op het kaartscherm ook nog andere data (hartslag, snelheid of iets anders) kwijt kunt. Bij de 5-serie lukt dat bij mijn weten niet (bij de 500 weet ik het zeker).
Dit kan bij de 510 ook. Bij de 500 niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19-09 15:08
Alleen moet je bij de 510 het 'kaartscherm' wel met een korreltje zout nemen. Het is meer het 'route in het luchtledige'-scherm.

Verder niet zo'n punt. Ik heb de 510 juist omdat ik die routes niet vaak gebruik en de 810 me gewoon net te duur werd. Het werd dus de 800 of de 510. En stiekem gebruik ik BT dus wel elke keer...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

jongeroel schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:43:
Ik ben me op het moment ook aan het oriënteren voor een gps unit. Ben uitgekomen op de polar apparaten, gezien de aantrekkelijke prijsstelling. De m450 die nog uit moet komen en de grotere v650, die een maps update krijgt. Voordeel voor mij is dat ik al m'n Bluetooth sensoren kan blijven gebruiken. Iemand hier ervaring met de v650? Zie hem nu voor €150 bij amazon.de, lijkt me erg interessant.
Hou er rekening mee dat je met de v650 alleen kan registreren, niet kan navigeren. Het ding meet dus alleen snelheid, cadans, hartslag en waar je bent geweest (via de GPS). Navigeren lijkt me op een racefiets toch ook wel erg handig. Ik gebruik het in elk geval erg veel (van te voren routes uitstippelen op afstandmeter.nl, ook in het buitenland). Als je geen navigatie zoekt kan de v650 een prima ding zijn. Als je wel navigatie zoekt kan je eens kijken naar de Mio Cyclo 315HC, deze komt ook met cadans en hartslagmeter en heeft een puike navigatie in zich en nog veel meer leuke functies. Adviesprijs is net geen 300 euro.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 10:41

bonzz.netninja

Niente baffi

dreamscape schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:11:
Alleen moet je bij de 510 het 'kaartscherm' wel met een korreltje zout nemen. Het is meer het 'route in het luchtledige'-scherm.

Verder niet zo'n punt. Ik heb de 510 juist omdat ik die routes niet vaak gebruik en de 810 me gewoon net te duur werd. Het werd dus de 800 of de 510. En stiekem gebruik ik BT dus wel elke keer...
Eigenlijk is er helemaal geen kaartscherm, alleen een route scherm. En een route bestaat eigenlijk alleen maar uit knooppunten waar je iets moet (afslaan bijv.). Het gaat en staat een beetje bij de kwaliteit van je gpx, en of je netjes alles kruispunten/afslagen erin hebt gezet. :)

Maar soi, voor mij het voldoende.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
bonzz.netninja schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:17:
[...]
Maar soi, voor mij het voldoende.
Voor mij ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik ben heel blij met mijn 510, zelfs de enkele keer dat ik zijn routefuncties gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

dreamscape schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:23:
[...]

Voor mij ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik ben heel blij met mijn 510, zelfs de enkele keer dat ik zijn routefuncties gebruik.
Alleen dat touchscreen. Daar heb ik vaak ruzie mee met mijn zweetpoten op de fiets :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
bonzz.netninja schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:24:
[...]

Alleen dat touchscreen. Daar heb ik vaak ruzie mee met mijn zweetpoten op de fiets :)
Zeker in het kaartscherm... Dan moet je swipen in die datavelden en niet op je route-lijntje (want het is niet echt een kaart natuurlijk). Tijdens het fietsen werkt dat niet briljant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

dreamscape schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:29:
[...]

Zeker in het kaartscherm... Dan moet je swipen in die datavelden en niet op je route-lijntje (want het is niet echt een kaart natuurlijk). Tijdens het fietsen werkt dat niet briljant inderdaad.
De 520 is er ook weer helemaal afgestapt las ik, knopjes ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Versie 4.20 firmware voor edge 510 en 810 beschikbaar vanaf nu
https://forums.garmin.com...ersion-4-20-Now-Available! (Link naar edge 510, de edge 810 versie staat aldaar in het betreffende topic)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 12:21
Zelf ben ik al sinds 2011 in het bezit van een edge 705 met daarop openstreetmap als kaart geïnstalleerd,echt het beste kaartmateriaal wat beschikbaar is naar mijn mening! En het is nog gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb een jaar lang de navi2coach gehad (concurrent van de edge 510). Lijntje volgen zonder kaart, dat ging wel maar begon toch wel een kaart te missen. Heb nu de Edge 1000. Rij heel vaak een route, soms ook thuis in de buurt gewoon om eens andere wegen te nemen dan degenen die ik automatisch volg... En de surprise me functie is ook leuk :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
Ik ben ook wel te spreken van de G1000. Ik gebruik de zaken zoals TBT wel veel aangezien ik smorgens nogal met het ochtendlicht tegenfiets. Dan zie ik toch net iets meer waar ik moet rijden.

Het grote voordeel is dat je ook gewoon het scherm kan aantikken en dan gaat de TBT uit. dus als je weet dat je een serie korte afslagen hebt is dit wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ruud schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:01:
Voor iedereen die in de gelegenheid is (alleen in de winkel in Arnhem) en op zoek is naar overjarige of demo-modellen?

Donderdag, vrijdag en zaterdag heeft Mantel een blow out sale. Vandaag komt als het goed is een nieuwsbrief met een selectie van de aanbiedingen. Zal m wel posten als ie binnen is :)

http://www.mantel.com/blo...ale/?url_link=blowoutsale

Nee, geen aandelen maar wel zeer tevreden klant. Jammer dat mijn Stages-meter zo lang weg is voor de garantie-afwikkeling ;)
https://www.yumpu.com/nl/document/view/53134381/blowout-sale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Tarkin schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:35:
Het grote voordeel is dat je ook gewoon het scherm kan aantikken en dan gaat de TBT uit. dus als je weet dat je een serie korte afslagen hebt is dit wel nuttig.
Dat kan helaas met de Cyclo 305 niet. Als je naar de mening van de Mio een punt op de route mist (en dat kan al zijn dat je aan de verkeerde kant om een rotonde rijdt), dan zet hij de route niet voort vanaf het eerstvolgende punt, maar berekent hij een route terug naar het gemiste punt. Meestal kun je dat negeren en pakt hij na korte tijd weer het volgende punt, maar soms lukt het niet en krijg je de melding 'Rerouting Failed' en zit er niets anders op dan de navigatie te herstarten. Op zich gaat dat dan wel weer snel en kun je de route bij het eerstkomende punt gewoon hervatten, maar het had echt beter gekund.

Ik weet niet of dit bij de Cyclo 315 (de opvolger van de 305) is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Microkid schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:08:
[...]

Hou er rekening mee dat je met de v650 alleen kan registreren, niet kan navigeren. Het ding meet dus alleen snelheid, cadans, hartslag en waar je bent geweest (via de GPS). Navigeren lijkt me op een racefiets toch ook wel erg handig. Ik gebruik het in elk geval erg veel (van te voren routes uitstippelen op afstandmeter.nl, ook in het buitenland). Als je geen navigatie zoekt kan de v650 een prima ding zijn. Als je wel navigatie zoekt kan je eens kijken naar de Mio Cyclo 315HC, deze komt ook met cadans en hartslagmeter en heeft een puike navigatie in zich en nog veel meer leuke functies. Adviesprijs is net geen 300 euro.
http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/bold.gif

nu de update uit is kan navigeren wel met de 650 lees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

roda_djavulen schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:14:
[...]
nu de update uit is kan navigeren wel met de 650 lees ik
De vraag is of dat echte (turn-by-turn) navigatie is, of gewoon het volgen van broodkruimeltjes op een kaart.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
zou turn by turn zijn volgens mij, las iets van opencyclingmaps kaarten erop kunnen zetten en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben nog altijd enorm tevreden met mijn Edge 1000, het wifi gedeelte is echt heel handig voor updates en om vlot mijn ritten op strava te krijgen. Ik heb alleen de navigatie nog niet gebruikt, maar dat ga ik binnenkort eens testen :)

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 26-08-2015 12:28 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Zijn er hier nog mensen die zondag de Ride4KiKa gaan doen?

Ik zou met een vriend meedoen op de 105 kilometer, maar die gaat nu met z'n vriendin samen de 85 kilometer fietsen. Ook prima, maar samen fietsen ze wel een stuk langzamer dan ik... Kan natuurlijk ook gewoon ergens aanhaken bij een random groepje, maar dat is wel minder gezellig. Keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Sjoewe schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:26:
Zijn er hier nog mensen die zondag de Ride4KiKa gaan doen?

Ik zou met een vriend meedoen op de 105 kilometer, maar die gaat nu met z'n vriendin samen de 85 kilometer fietsen. Ook prima, maar samen fietsen ze wel een stuk langzamer dan ik... Kan natuurlijk ook gewoon ergens aanhaken bij een random groepje, maar dat is wel minder gezellig. Keuzes keuzes.
anders er een rustige duurtraining van maken ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik denk dat als ik in m'n eigen 'rustig duurtempo' de 105 km zou fietsen we alsnog tegelijk over de streep komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik ga zaterdag met een paar maten de bovenste helft van Luik-Bastenaken-Luik fietsen (doorsteek naar de Wanne via de Ancienne Barrière). Heeft nog iemand tips voor waterpunten halverwege? Bijv. in de buurt van Aywaille, de Stavelot of Spa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ik wil vijf fietsen op gaan hangen in mijn mini kelderbox.
De kelderbox is LxBxH=235x173x220cm, waarbij de deur aan de korte kant zit tegen de lange kant aan. Deur gaat naar buiten open.

We hebben 2 MTBs en 3 racefietsen.

Nu heb ik het idee om haken versprongen aan de lange kant op te hangen, zodat de fietsen zo dicht mogelijk tegen elkaar aan kunnen hangen. Een andere optie is afwisselend voorwiel/achterwiel.

Wie heeft er ervaring met, of ideeën over, een dergelijke constructie? Hoeveel ruimte zou je nodig hebben om 5 fietsen op te hangen (en ze er ook in/uit te kunnen halen..) in een dergelijke ruimte? Daarbij nog rekeninghoudend met dat er nog plek vrij is voor een kleine stellingkast (LxBxH=60x30x140cm).

Het lijkt een lastige puzzel! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

havana schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:52:
Is niet normaal. Opnieuw spaken is economisch niet interessant gezien de nieuwwaarde.

Aksiums zijn niet geschikt voor jouw gewicht.

Ik zou voor iets handgespaakts gaan.
Na veel Googlen en leeswerk en wat leveranciers benaderen heb ik vanmorgen besteld:

- Velg: DT Swiss RR 585 zwart
- Naven: DT Swiss 350 zwart
- Spaken: DT Swiss Competition zwart
- Nippels: messing zwart

Nu nog even 2 weken wachten totdat ze geleverd worden. Deze kunnen tot zo'n 130kg aan, daar moet ik dus zeker geen probleem meer mee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:52
TheLemon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:58:
Ik ga zaterdag met een paar maten de bovenste helft van Luik-Bastenaken-Luik fietsen (doorsteek naar de Wanne via de Ancienne Barrière). Heeft nog iemand tips voor waterpunten halverwege? Bijv. in de buurt van Aywaille, de Stavelot of Spa.
Gewoon halverwege ff pauze bij een restaurant, colatje/koffie doen en de bidons bijvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Reynouts schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:07:
Ik wil vijf fietsen op gaan hangen in mijn mini kelderbox.
De kelderbox is LxBxH=235x173x170cm, waarbij de deur aan de korte kant zit tegen de lange kant aan. Deur gaat naar buiten open.

We hebben 2 MTBs en 3 racefietsen.

Nu heb ik het idee om haken versprongen aan de lange kant op te hangen, zodat de fietsen zo dicht mogelijk tegen elkaar aan kunnen hangen. Een andere optie is afwisselend voorwiel/achterwiel.

Wie heeft er ervaring met, of ideeën over, een dergelijke constructie? Hoeveel ruimte zou je nodig hebben om 5 fietsen op te hangen (en ze er ook in/uit te kunnen halen..) in een dergelijke ruimte? Daarbij nog rekeninghoudend met dat er nog plek vrij is voor een kleine stellingkast (LxBxH=60x30x140cm).
Ik heb zelf een berging van vergelijkbare afmetingen met daarin 3 kasten en 4 fietsen. Het probleem van de fietsen met haken aan de muur hangen is dat je fiets dan met het zadel vrij ver de ruimte insteekt en je dus nauwelijks ruimte over houdt voor iets anders. Ik heb zelf ervoor gekozen om twee fietsen aan een simpele drager hoog en paralel tegen de muur te hangen en er twee daaronder te parkeren. Er kan ook nog een derde op de begane grond staan. Dat bevalt eigenlijk prima en je houdt zat ruimte over. Ben blij dat ik het zo gedaan heb.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/drrn79zl1x0fq1v/2014-12-24%2018.19.18.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

TheLemon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:58:
Bovenop de Ancienne Barriere heb je een camping met een cafe ernaast. Daar kun je natuurlijk gewoon even een toiletblok inlopen om je bidons te vullen. Of inderdaad, zoals Hielko zegt, even een cola'tje bestellen en dan zonder moeilijkdoenerij in dat cafe je bidons aftoppen :)

Verder heb je in Stavelot en Spa genoeg cafe's en eetgelegenheden waar je even naar binnen kunt lopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:26:
[...]

Ik heb zelf een berging van vergelijkbare afmetingen met daarin 3 kasten en 4 fietsen. Het probleem van de fietsen met haken aan de muur hangen is dat je fiets dan met het zadel vrij ver de ruimte insteekt en je dus nauwelijks ruimte over houdt voor iets anders. Ik heb zelf ervoor gekozen om twee fietsen aan een simpele drager hoog en paralel tegen de muur te hangen en er twee daaronder te parkeren. Er kan ook nog een derde op de begane grond staan. Dat bevalt eigenlijk prima en je houdt zat ruimte over. Ben blij dat ik het zo gedaan heb.
...
Dat is een doeltreffende oplossing. Hoe hoog is jouw plafond? Weet niet of het bij mij zo kan passen.

Edit: Had de hoogte verkeerd vermeld, is 220cm ipv 170cm. Denk dat het met die hoogte wel zou kunnen passen?

[ Voor 11% gewijzigd door Reynouts op 26-08-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Oh, ik had even over de geringe hoogte heen gelezen. De berging op de foto is denk ik 210/220 hoog, dus dat kan net wel/net niet, afhankelijk van hoe hoog je fiets is. Als dit niet gaat (je kan proberen de fietsen een beetje shiften zodat de zadels tussen de wielen van de hangende fietsen steken, dan ben je een eind), dan hou je weinig anders over dan haken aan de muur.

e; Ja, 220 gaat lukken tenzij je echt monsterlijk grote fietsen hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 26-08-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ik ga het nog een keer nameten als ik thuis ben, want jouw muur ziet er een stuk hoger uit dan de mijne. Lijkt me toch een praktische oplossing op die manier! Wat voor haken heb je gebruikt voor de hangende fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Pelle schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Bovenop de Ancienne Barriere heb je een camping met een cafe ernaast. Daar kun je natuurlijk gewoon even een toiletblok inlopen om je bidons te vullen. Of inderdaad, zoals Hielko zegt, even een cola'tje bestellen en dan zonder moeilijkdoenerij in dat cafe je bidons aftoppen :)

Verder heb je in Stavelot en Spa genoeg cafe's en eetgelegenheden waar je even naar binnen kunt lopen natuurlijk.
Snap ik, maar ik vroeg om specifieke punten die mensen kennen, zoals die camping die je aangeeft. Ik heb geen zin om café's op te zoeken en te gaan dwalen. Ook geen zin om cola te bestellen halverwege de rit. Relaxen doen we na de streep ;) .
Soms staat er een publiek fonteintje of is er een kraan bij een tankstation ofzo, ik hoopte dat iemand die precies wist te staan langs de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Reynouts schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:38:
Ik ga het nog een keer nameten als ik thuis ben, want jouw muur ziet er een stuk hoger uit dan de mijne. Lijkt me toch een praktische oplossing op die manier! Wat voor haken heb je gebruikt voor de hangende fietsen?
Ik heb kleine fietsen ;-)
Drager: http://www.decathlon.nl/w...sen-sv300-id_3230614.html

e; zo'n ytong blok is 25cm hoog geloof ik. Ik zie er 8,5isch dus 220 is een aardige benadering.

[ Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 26-08-2015 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

TheLemon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Snap ik, maar ik vroeg om specifieke punten die mensen kennen, zoals die camping die je aangeeft. Ik heb geen zin om café's op te zoeken en te gaan dwalen. Ook geen zin om cola te bestellen halverwege de rit. Relaxen doen we na de streep ;) .
Soms staat er een publiek fonteintje of is er een kraan bij een tankstation ofzo, ik hoopte dat iemand die precies wist te staan langs de route.
Dan zou ik inderdaad die camping proberen ja :)
En mocht je je route nog niet helemaal vastgesteld hebben, overweeg dan tussen Aywaille en de Ancienne Barriere de Cote de Bru mee te nemen. Niet zo'n bekende klim, maar wel heel mooi.
https://www.strava.com/segments/1098471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Reynouts schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:38:
Ik heb 3 fietsen in de woonkamer aan het voorwiel hangen, afwisselend qua hoogte. Vind het heel prettig, maar houdt er rekening mee dat mountainbikes pak m beet een meter naar binnen komen dan. In de breedte heb je voor een beetje comfort pak m beet 30 centimeter * (aantal fietsen + 1) nodig dus met die constructie is je kelderbox wel echt gewoon vol. Voordeel is dat je elke fiets individueel supersnel kunt pakken.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Pelle schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:28:
[...]
Of inderdaad, zoals Hielko zegt, even een cola'tje bestellen en dan zonder moeilijkdoenerij in dat cafe je bidons aftoppen :)
Mijn ervaring is het geen probleem om je bidon even bij te vullen in een cafe, doen ze graag voor je.
Bij een bakkertje kan het vaak ook zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 26-08-2015 16:15 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Nog even over de fietscomputers, toevallig las ik net een artikel over deze: SmartHalo
Ik hou het wel bij de Garmin, maar deze kan leuk zijn voor op een gewone fiets.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 26-08-2015 16:22 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Makkelijk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

Ik heb 3 fietsen in de woonkamer aan het voorwiel hangen, afwisselend qua hoogte. Vind het heel prettig, maar houdt er rekening mee dat mountainbikes pak m beet een meter naar binnen komen dan. In de breedte heb je voor een beetje comfort pak m beet 30 centimeter * (aantal fietsen + 1) nodig dus met die constructie is je kelderbox wel echt gewoon vol. Voordeel is dat je elke fiets individueel supersnel kunt pakken.
In de woonkamer ook echt :p

M'n vrouw ziet me aankomen, de tweede slaapkamer vond ze wel kunnen, naast ons bed weer niet :+

Net een kort rondje gedaan, vertrok met 4 bft volgens buienradar maar viel me alles mee qua wind :) Wilde in Noordwijk een stukje meepakken om de tijd van een vriend te verslaan op strava omdat hij zo liep te overdrijven erover O-)
Laatste stukje volle bak wind zeg, was aanpoten maar gelukkig een kort stuk! Zie net dat het 6bft :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33

Secsytime

Automagisch

sapphire schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:19:
[...]

M'n vrouw ziet me aankomen, de tweede slaapkamer vond ze wel kunnen, naast ons bed weer niet :+

Net een kort rondje gedaan, vertrok met 4 bft volgens buienradar maar viel me alles mee qua wind :) Wilde in Noordwijk een stukje meepakken om de tijd van een vriend te verslaan op strava omdat hij zo liep te overdrijven erover O-)
Laatste stukje volle bak wind zeg, was aanpoten maar gelukkig een kort stuk! Zie net dat het 6bft :9
Mijn fiets staat ook gewoon in de woonkamer hoor 8) 8) (Die van mijn vriendin ook :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:50
Bij mij staat de fiets ook vaak in de woonkamer :p. Staan in de kelderbox al 3 fietsen, kampeerspullen, en andere items geparkeerd. De racefiets past er maar moeizaam bij. Tussen neus en lippen door is ook al enkele keren gesproken over een tweetal fatbikes voor meer off-road vakanties. Maar ik vermoed dat dat nog even zal moeten wachten tot er een nieuwe woning in zicht is met opslag ruimte voor in dat geval 6+n fietsen, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
[...]

Idem. Mijn racefiets hangt op aan de muur, daaronder mijn citybike. Oma fiets staat er ook maar weet niet hoe lang ik die nog hou. Fixie zal het eerste erbij komen, daarna CX. Nog wat meer gaten boren om dat op te hangen :P

Heb overigens het idee om binnenkort een fietslift te installeren zodat ik fatsoenlijk overal bij kan tijdens onderhoud. Wordt nog interessant boorwerk ivm het beton van plafond.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
[...]

Ach het motiveert me om de fietsen spik en span te houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Microkid schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Na veel Googlen en leeswerk en wat leveranciers benaderen heb ik vanmorgen besteld:

Nu nog even 2 weken wachten totdat ze geleverd worden. Deze kunnen tot zo'n 130kg aan, daar moet ik dus zeker geen probleem meer mee hebben :)
Waar heb je ze besteld? Ik denk ook over een DT Swiss optie na :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
[...]

Ik heb mijn racefiets normaliter in de berging staan (appartement, maar in de kelder separate boxen gelukkig) maar in de vakantie stond hij in de keuken. Dat vond m'n vriendin stiekem nog best wel decoratief staan :P leek een beetje op een hippe koffietent: fiets, glimmende apparatuur en koffieblikken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
[...]

Thanks voor de details! Misschien dat ik een combinatie kan uitvogelen, 2 fietsen aan de smalle kant van de kelderbox op deze manier, met aan de lange kant nog een wandhanger zoals MrAngry.

Hmm, terug naar de tekentafel.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Microkid schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Ga je ze zelf bouwen? En hoeveel spaken per wiel doe je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Graham schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

Idem. Mijn racefiets hangt op aan de muur, daaronder mijn citybike. Oma fiets staat er ook maar weet niet hoe lang ik die nog hou. Fixie zal het eerste erbij komen, daarna CX. Nog wat meer gaten boren om dat op te hangen :P

Heb overigens het idee om binnenkort een fietslift te installeren zodat ik fatsoenlijk overal bij kan tijdens onderhoud. Wordt nog interessant boorwerk ivm het beton van plafond.
Ik snap die Fixie hype niet echt.. waarom jezelf bewust beperken?
nare man schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:47:
[...]

Ik heb mijn racefiets normaliter in de berging staan (appartement, maar in de kelder separate boxen gelukkig) maar in de vakantie stond hij in de keuken. Dat vond m'n vriendin stiekem nog best wel decoratief staan :P leek een beetje op een hippe koffietent: fiets, glimmende apparatuur en koffieblikken 8)
Haha nice, hipster :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Secsytime schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:02:
[...]

Ik snap die Fixie hype niet echt.. waarom jezelf bewust beperken?
Ik snap vooral niet waarom hij de fixie boven de CX zet op zijn verlanglijstje :+. CX wil ik nog wel naast de racert en mtb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

DeFeCt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:45:
[...]
Waar heb je ze besteld? Ik denk ook over een DT Swiss optie na :)
bikeboosting.nl. Toffe peer.
TheLemon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:54:
[...]
Ga je ze zelf bouwen? En hoeveel spaken per wiel doe je?
Nee, dat kan bijna niemand zelf. 28 voor, 32 achter.

[ Voor 35% gewijzigd door Microkid op 26-08-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Makkelijk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

Ik snap vooral niet waarom hij de fixie boven de CX zet op zijn verlanglijstje :+. CX wil ik nog wel naast de racert en mtb.
In Nederland zijn helemaal geen bergen, alleen heuvels.. dus dan ga je sws altijd voor een CX ipv een MTB? (;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Secsytime schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:24:
[...]

In Nederland zijn helemaal geen bergen, alleen heuvels.. dus dan ga je sws altijd voor een CX ipv een MTB? (;
Er zijn wel fantastische singletracks, je hebt geen bergen nodig voor een mountainbike, ook al heet het ding zo. Ik heb liever bergen voor een racefiets :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Microkid schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:22:
Nee, dat kan bijna niemand zelf. 28 voor, 32 achter.
Valt heel erg mee, ik heb er al een aantal gebouwd (mtb-, race- en stadsfietsen). Nog steeds recht ondanks diverse stoepranden etc. Je moet ff goed de guide van Sheldon Brown doorlezen en daarna nog een keer ;) .
Secsytime schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:24:
[...]
Als jij het nut / de lol van een fixie en een MTB in NL niet inziet, wordt het hoog tijd dat je eens op iets anders gaat fietsen dan alleen je racer! Alleen moeten we dat dan niet in dit topic bespreken verder :P

[ Voor 37% gewijzigd door TheLemon op 26-08-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

TheLemon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:38:
[...]
Valt heel erg mee, ik heb er al een aantal gebouwd (mtb-, race- en stadsfietsen). Nog steeds recht ondanks diverse stoepranden etc. Je moet ff goed de guide van Sheldon Brown doorlezen en daarna nog een keer ;) .
Lees maar eens op de site van Bikeboosting hoe hij het doet. Sheldon Brown komt in de buurt, maar ik mis nog de spaakspanningmeter en wielrichter op 0,01mm. Juist door alle spaken op de juiste spanning te hebben voorkom je spaakbreuk. Nee, dat ga ik dus echt niet zelf doen, dat laat ik aan een vakman over die dit al ruim 30 jaar doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:14:
Mijn ervaring is het geen probleem om je bidon even bij te vullen in een cafe, doen ze graag voor je.
Bij een bakkertje kan het vaak ook zonder problemen.
Ik heb er in Belgie wisselende ervaringen mee. Soms geen probleem, soms beetje moeilijk kijken.

In Frankrijk (Vogezen) zelfs twee keer echt boze restauranthouders meegemaakt. Bovenop de Ballon d'Alsace (Bar des Demineurs) en in Maseveaux (Relais de la Poste). Vond het ronduit onbeschoft zoals die lui stonden te foeteren.
In Nederland, Duitsland en de rest van Frankrijk eigenlijk nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Microkid schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:49:
[...]

Lees maar eens op de site van Bikeboosting hoe hij het doet. Sheldon Brown komt in de buurt, maar ik mis nog de spaakspanningmeter en wielrichter op 0,01mm. Juist door alle spaken op de juiste spanning te hebben voorkom je spaakbreuk. Nee, dat ga ik dus echt niet zelf doen, dat laat ik aan een vakman over die dit al ruim 30 jaar doet :)
Ja ik ken die site van Ernie Frieke, hij heeft in ieder geval goede marketing, maar ik vind het erg overdreven. Niet dat ik pretendeer ook maar in de buurt van zijn vakkennis te komen, maar wielen richten op 0.01mm, waarom zou je dat in vredesnaam willen? Als mijn wielen recht zijn op 0.5mm, vind ik het prima, dat voelt als kaarsrecht. Je band is ook nooit 100% recht en de ondergrond ook niet. Spaakspanning kun je onderling goed krijgen door te luisteren en te vergelijken met andere wielen. Je krijgt er wel gevoel voor.

Maar ik snap dat de meesten er geen zin in hebben of het niet aandurven, zeker als je qua gewicht wat kritischer bent. Dan is laten bouwen zeker een goede optie, kost je ook de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:42:
Als je een keer een boorhamer koopt (en dat kan zelfs een elcheapo ding van 4 tientjes zijn, omdat je waarschijnlijk toch hooguit een paar keer per jaar in beton hoeft te boren), dan is dat geen enkel probleem. Zorg wel voor een goed boortje, en doe een veiligheidsbril op als je niet al dat gruis in je ogen wilt krijgen :P

Toevallig vandeweek nog 2 haken aan het betonnen plafond gehangen voor een hangmat. Is echt zo gepiept. En als je zorgt voor goede pluggen dan komt dat helemaal goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zowel de fixie als de CX is voor de lol. CX is een stukje duurder aangezien ik daar ook wat langere ritten (cq fiets vakanties) op wil doen maar wel met lightweight bepaking (oa Apidura tassen). De fixie wil ik zelf opbouwen en kan stuk goedkoper. Eerst voor in de stad, dan mogelijk wat meer dan dat. Zie het meteen al cadence training.

Sheldon Brown legt het een stuk beter uit waarom fixed gear goed is voor je conditie en techniek. Naast fun en vrj weinig onderhoud 8)
Pelle schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:02:
[...]

Als je een keer een boorhamer koopt (en dat kan zelfs een elcheapo ding van 4 tientjes zijn, omdat je waarschijnlijk toch hooguit een paar keer per jaar in beton hoeft te boren), dan is dat geen enkel probleem. Zorg wel voor een goed boortje, en doe een veiligheidsbril op als je niet al dat gruis in je ogen wilt krijgen :P

Toevallig vandeweek nog 2 haken aan het betonnen plafond gehangen voor een hangmat. Is echt zo gepiept. En als je zorgt voor goede pluggen dan komt dat helemaal goed. :)
Moet wel lukken al denk ik er een te huren of lenen ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Makkelijk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:44:
[...]

Ach het motiveert me om de fietsen spik en span te houden :9
Het feit dat je een wit met rode fiets hebt is niet genoeg motivatie ?

Ik poets me eigen suf met wit-zwart :P

Gabriël AM5

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
Pelle schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:56:
[...]

Bovenop de Ballon d'Alsace (Bar des Demineurs) en in Maseveaux (Relais de la Poste). Vond het ronduit onbeschoft zoals die lui stonden te foeteren.
Vind je dat raar? Ik denk dat in de zomermaanden er constant mensen staan die dat vragen en gewoon weer weg zijn zonder iets te verbruiken. Op den duur steekt dat ook wel tegen me dunkt.

Hier is het meestal zo dat het kleine cafeetjes zijn die er geen problemen van maken, dan zien ze ook nog eens iemand passeren.

Ergo, op de populaire punten snap ik het ergens wel dat ze er niet blij mee zijn (lees, bovenop bekende cols e.d.) Dan wordt het gewoon een hoop werk ipv sporadisch eentje zien

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 19:08
Tarkin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:09:
[...]

Vind je dat raar? Ik denk dat in de zomermaanden er constant mensen staan die dat vragen en gewoon weer weg zijn zonder iets te verbruiken. Op den duur steekt dat ook wel tegen me dunkt.
Persoonlijk wel ja. Als je daar aan komt rijden/lopen en je ziet iemand zo foeteren is dat ook niet uitnodigend om even op het terrasje aan te schuiven. Als het je blijkbaar teveel is geworden om netjes nee te zeggen hang dan ergens een bordje op zou ik denken.

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:44
roda_djavulen schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:00:
zou turn by turn zijn volgens mij, las iets van opencyclingmaps kaarten erop kunnen zetten en dergelijke
Ik heb alles even uitgezocht betreft de Polar V650.
- De kaarten update in augustus betreft open street maps. Eerst enkel een kaart om te zien waar je bent, van 450 km2. De mogelijkheid voor turn by turn en routes rijden wordt (mogelijk) later toegevoegd.
- In oktober komt er een update om Polar Flow aan Strava te koppelen.
- Ook komt er binnenkort een update om een rit via je telefoon te uploaden.

Met deze vooruitzichten en de lage prijs heb ik besloten voor de Polar te gaan. Stiekem is het ook leuk dat er steeds meer bij komt. Binnenkort zal ik mijn ervaringen met jullie delen!

• M@cer
  • Laatst online: 19-09 09:25
Wat is het probleem om gewoon een cola en een fles bronwater te kopen bij een cafe?? Als ik een eigenaar van een cafe was zou ik ze er ook zo uitschoppen..

Een vriend van mij heeft een viszaak op een drukke fietsroute en het gebeurd daar heel vaak dat wielrenners binnen komen en alleen maar water van hun bidons bijvullen en zo weer weglopen. Regelmatig zelfs zonder te vragen of wat te zeggen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
ik stop zelf meestal even bij een benzinepomp om daar een flesje cola of water te halen. Zit je bij een cafe en je besteld een kopje koffie en stuk vlaai (zuid limburg) en vraagt daarna even of je de flessen mag vullen dan heb ik het nog niet meegemaakt dat ze je raar aankijken en het niet toestaan...

...

Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic