Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.735 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo, gisteravond ondanks de regen wel een trainingsrondje (D1) gereden. Hartslag netjes gemiddeld op 141 (max 167).
Maar die regen was behoorlijk koud (en nat :P).. Niet echt heel fijn, ook remmen werkte minder goed, even kijken of dat nog te verbeteren is in nat weer.

Net gestart met dit schema, de afstandjes slaan nog nergens op (gisteren nog geen 12km), maar dat komt wel :)

[ Voor 13% gewijzigd door Equator op 18-08-2015 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Tenzij jou maximale hartslag op 200 ligt, zou ik een rondje met 141 gemiddeld niet echt D1 noemen :) maar dapper om met dat pokkenweer toch te gaan fietsen!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Crazy D schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:37:
Tenzij jou maximale hartslag op 200 ligt, zou ik een rondje met 141 gemiddeld niet echt D1 noemen :) maar dapper om met dat pokkenweer toch te gaan fietsen!
D1 is toch 75-85% van je max? En de max is toch 220-<leeftijd>?
Bijna 40 jaar, dus max is dan 180. 75%=135, 85%=153

Of klopt dat niet?

Hmm, volgens http://sportief.knwu.nl/e...1-duurtraining-in-d1.html is het 65-75%

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 18-08-2015 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kentsfield schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:12:
Ik fiets weer sinds een maand. En rijd ook met de lokale vereniging mee. Hier wordt aardig doorgereden. 35 gemiddeld op een rondje van 60km is niet vreemd. Dit is voor mij aardig afzien en goed meedraaien lukt nog niet aanklampen gaat aardig. Hoeveel trainings uren denken jullie dat er in gaat zitten om goed in een groep mee te kunnen draaien op die snelheid/intensiteit.

Ik weet overigens dat het ook goed is om af en toe rustig aan te doen. Echter bij slecht/minder weer zijn het vooral de fanatieke snelle jongens die nog rondjes rijden.
Schijt aan hebben en je eigen rondjes maken. Is soms saai maar als je echt vooruitgang wilt boeken, de enige manier. Veel rustige uren, af en toe jezelf prikkelen door wat harder te gaan. Wat harder dus, niet 2 x per week een paar uur op maximale snelheid :)

Hoeveel trainingsuren je nodig hebt om mee te draaien valt niet te zeggen dat hangt van zoveel factoren af, maar wees niet verbaast als je dat dit jaar niet meer lukt. Maar door op de juiste manier nu en in de winter te trainen, moet je ook niet verbaast zijn als dat in het voorjaar probleemloos gaat :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

_/-\o_
Equator schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:40:
[...]

Of klopt dat niet?

Hmm, volgens http://sportief.knwu.nl/e...1-duurtraining-in-d1.html is het 65-75%
Hartslag is erg persoonlijk, en ik ken jou sportgeschiedenis ook niet. Mijn max hartslag is 2 jaar terug bij een SMA keuring toevallig gemeten op 220-leeftijd maar dat gebeurt niet zo vaak dat dat echt klopt :) ook 180 dus. Vorig jaar was die 171, en daar ga ik nu vanuit. Mijn coach rekent vanaf m'n omslagpunt trouwens, en houdt meer zones aan. Mijn D1 is verdeelt in 111-122 en 122-133. Inderdaad ongeveer zone 65 -75 % van je max.

Er zijn wel wat manieren te vinden online om je max hartslag zelf te berekenen (meen uit m'n hoofd dat doefiets.nl wa heeft staan) dat is iig beter dan 220-leeftijd.

Andere manier is (niet objectief maar in mijn geval wel goed kloppend): onderin d1 kan ik met mond dicht en door m'n neus ademend rijden. Boven deel van D1 moet ik af en toe even m'n mond open doen om te ademen. D2 wordt dat af en toe regelmatig :) D3 is grotendeels door m'n mond ademen. En er boven, dat heb je wel door als je in die zone fietst ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mijn hartslag is een beetje wazig. Ik zit nu in rust op 46bpm, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik last heb van zogeheten PVC's (premature ventricular contractions). Mijn hart slaat af en toe een slag fout, en moet dat dan inhalen met een grote klap. Heel vreemd allemaal.

Maar als ik rustig fiets, zit ik al snel boven de 100bpm. Al ga ik nog geen 15km/u. Rijd ik op mijn gemakje 28km/u zit ik gemiddeld ergens rond de 145 schat ik.

Misschien maar eens een sportkeuring ondergaan om wat waardes uit te laten zoeken..

En het gekke is dat ik al bijna 10 jaar elke week 2x 45min squash, en vroeger vrij actief heb geturnd. Zelfs nu als turnleraar sta ik ook niet stil in de gymzaal.. Mijn conditie is volgens mij niet verkeerd. Het zal wel aan mijn gewicht liggen :(

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 18-08-2015 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:17
die berekeningen van max hartslag blijven giswerk. Ik heb zelf n.a.v. programma uit The Time Crunched Cyclist bijv. uitgezocht wat mijn max hartslag tijdens 2x 8min max fietsen (mini-tijdrit) is, die kwam rond de 172 bpm uit. Aangezien ik met 220-leeftijd op circa 195 bpm zou moeten komen, klopt de formule voor mijn situatie van geen kant. Tegelijk loopt een vriend van me tijdens hardlopen wel eens op 210 bpm, terwijl zijn max ook 195 zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als ik fiets zit ik ook snel boven de 100 hoor. Ik moet echt heel veel moeite doen om rond die 115 te zitten als ik rustige duur moet rijden. Maar merk ook dat het tempo wat ik dan rijdt, wel wat aan het stijgen is, zonder dat m'n hartslag hoger wordt. Maar accepteer dat je in 1e instantie door alles en iedereen ingehaald wordt :D Heb genoeg ritjes op die manier gemaakt van nog geen 25 gemiddeld. Maar begin nu ook te merken dat niet alleen de snelheid in die zone hoger wordt, maar ook als ik stukken doorrijdt, m'n herstel veel sneller is. Zat ik "vroeger" na een paar minuten "hard rijden" (rond omslagpunt = 160 voor mij) een paar minuten te hijgen, zit ik nu over het algemeen na een minuutje (wel rustig doortrappend) weer rond de 115.

De meeste mensen fietsen nauwelijks in hun lage hartslagzone. Als je met groepjes rijdt, zit je daar al vaak boven. En ondanks maandenlang rustige duur, als ik nu gewoon een stuk fiets zonder met m'n hartslag bezig te zijn, zit ik nog net aan in D1 maar regelmatig in D2. Is op zich niks mis mee verder, en het hangt van je trainingsdoelen af of het slim is om meer onderin D1 te fietsen. Ik vind dat voor mijzelf nuttig (vandaar dat ik een coach heb genomen) omdat ik op bepaalde punten wil verbeteren, en ik kwam zelf niet verder. En ik volg nu dus ook vrij strikt mijn schema en dat betekend zo'n 80% van mijn tijd onderin D1... rustig rijdend (wel hoge cadans trouwens), door alles en iedereen ingehaald worden. "Vogeltjes kijken" zoals het in sommige boeken wordt genoemd. Maar het heeft effect merk ik. En dat compenseert het irritante gevoel dat je zelfs door vrouwen wordt ingehaald :+

Overigens is maximale hartslag niet letterlijk de maximale hartslag die je op je scherm te zien kunt krijgen.... het is de hartslag die je ook nog eens iets langer dan 1 seconde vol kunt houden :) Na mijn metingen heb ik regelmatig hogere hartslagen gezien (geloof dat mijn piek eens 188 is geweest), maar dat hou ik niet veel langer dan een seconde vol :) Die 171 die uit de laatste meting is gekomen, kan ik nog wel eventjes volhouden (geen minuten uiteraard maar laatste keer lang genoeg om de "Col de Scheveningen" op te knallen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Kentsfield schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:12:
Ik fiets weer sinds een maand. En rijd ook met de lokale vereniging mee. Hier wordt aardig doorgereden. 35 gemiddeld op een rondje van 60km is niet vreemd. Dit is voor mij aardig afzien en goed meedraaien lukt nog niet aanklampen gaat aardig. Hoeveel trainings uren denken jullie dat er in gaat zitten om goed in een groep mee te kunnen draaien op die snelheid/intensiteit.

Ik weet overigens dat het ook goed is om af en toe rustig aan te doen. Echter bij slecht/minder weer zijn het vooral de fanatieke snelle jongens die nog rondjes rijden.
Ik weet natuurlijk niet wat je verdere sportgeschiedenis is, maar als je een maand fietst en rondjes 35 mee rijdt in een groep doe je het al goed volgens mij. Ik fiets nu 1,5 jaar, vorig jaar 1200 km, dit jaar 2400 km. Ik kan nu goed mee komen met afentoe wat kopwerk in rondjes van 60 km @ 33 km/h. Als ik kijk naar de km's die de rest van de groep per jaar maakt doen zij toch al snel het dubbele.
Met strava zou je eens kunnen kijken wat de andere groepsleden fietsen in een jaar. Dat geeft een aardig beeld van de benodigde trainingskilometers om tot hetzelfde nivo te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31
Equator schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:40:
[...]

Of klopt dat niet?

Je bent in de war met je omslagpunt, daar geldt de 75-85% 'regel' voor.
Hier wat leesvoer: http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones en http://doefiets.nl/traini...es/hartslagzones-karvonen. Die laatste is overigens niet altijd even nauwkeurig, op basis van mijn max en rust geeft hij te hoge zone's aan in vergelijking met de tabellen op basis van mijn omslagpunt.

Veel mensen zijn geneigd snel in d2 te rijden, omdat dit voelt als flink sporten maar nog wel goed vol te houden. Totdat je door je suiker voorraad heen bent ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Roberttt op 18-08-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Formules zijn leuk maar uiteindelijk zegt het niks. Enige manier om omslagpunt te bepalen is zelf meten in een veldtest of laten meten in een SMA.

Zoek een recht stuk weg zonder stoplichten enz. Rijd 20 min. volle bak en neem dan 95% van je gemiddelde hartslag en je hebt je omslagpunt.

[ Voor 43% gewijzigd door havana op 18-08-2015 09:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Crazy D schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:42:
[...]

Schijt aan hebben en je eigen rondjes maken. Is soms saai maar als je echt vooruitgang wilt boeken, de enige manier. Veel rustige uren, af en toe jezelf prikkelen door wat harder te gaan. Wat harder dus, niet 2 x per week een paar uur op maximale snelheid :)

Hoeveel trainingsuren je nodig hebt om mee te draaien valt niet te zeggen dat hangt van zoveel factoren af, maar wees niet verbaast als je dat dit jaar niet meer lukt. Maar door op de juiste manier nu en in de winter te trainen, moet je ook niet verbaast zijn als dat in het voorjaar probleemloos gaat :)
In een groep rijden vind ik veel leuker vandaar dat ik geneigd ben aan te sluiten. Ik fiets overigens omdat ik het leuk vind en mij er lekker bij voel. Geen specifieke doelen. Met mooier weer op zondag kan ik meerijden met groepen die het wat rustiger aan doen. Ook rijd ik nog minimaal 1x per week mijn eigen rondje en dan probeer ik rustig te fietsen maar dat vind ik ook best lastig.

Maar werkt dit dus toaal averechts? Wat betreft kracht en piek vermogen zou zo'n training toch nog best zinvol kunnen zijn? Wat ik vooral merk is dat ik het zwaar heb bij tempo versnellingen of kilimmetjes.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54

Pelle

🚴‍♂️

Kentsfield schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

In een groep rijden vind ik veel leuker vandaar dat ik geneigd ben aan te sluiten. Ik fiets overigens omdat ik het leuk vind en mij er lekker bij voel. Geen specifieke doelen. Met mooier weer op zondag kan ik meerijden met groepen die het wat rustiger aan doen. Ook rijd ik nog minimaal 1x per week mijn eigen rondje en dan probeer ik rustig te fietsen maar dat vind ik ook best lastig.

Maar werkt dit dus toaal averechts? Wat betreft kracht en piek vermogen zou zo'n training toch nog best zinvol kunnen zijn? Wat ik vooral merk is dat ik het zwaar heb bij tempo versnellingen of kilimmetjes.
Als je geen specifieke doelen hebt, zou ik gewoon fietsen waar je je lekker bij voelt. Als dat betekent 3 keer in de week knallen: prima. En als dat betekent altijd rustig rijden: ook prima.

Pas als je echt een doel hebt (met dezelfde inspanning gemiddeld Xkm/u harder, mee kunnen komen in sprintjes, een bepaalde toertocht of cyclo rijden binnen tijd Y, een tijdrit rijden met gemiddelde Z enz) zou ik me dan zorgen gaan maken om hoe je traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kentsfield schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:49:
Eens met Pelle: als je het leuk vind om zo te fietsen, vooral blijven doen :) Plezier in fietsen moet uiteindelijk het hoofddoel zijn lijkt mij.
Wil je bepaalde doelen bereiken, dan werkt alleen in je piek fietsen averechts. Of in die zin averechts: je piek vermogen kan nooit breder worden dan je basis.

Ik ben niet zo wetenschappelijk maar heb gevraagd aan mijn coach of ik het principe op deze manier kon voorstellen:
Je conditie is een piramide. Idealiter is die aan alle kanten gelijk, want dan staat ie lekker stevig. Is je basis erg groot maar je piekt zelden/nooit, heb je een hele brede piramide maar de piek zakt een beetje in. Train je veel in je piek, dan krijg je een smalle onderkant met een hoge piek. Dan wordt je piramide wat instabiel.
Idealiter train je dus alles: een grote basis, en af en toe in wat blokken de lagen die erbovenop liggen. Zo wordt je basis breder, en als je basis breder wordt, dan kan je piek ook breder worden.

En bijkomend voordeel van een goede basis is dat je grotere inspanning eigenlijk in een lagere hartslag rijdt, waardoor je dat langer vol kunt houden. Herstel gaat ook sneller zodat je weer sneller opnieuw de volgende berg (bijvoorbeeld) op kunt rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Crazy D op 18-08-2015 10:18 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Echt wielrennen is het niet maar ik denk dat mijn situatie het beste in dit topic past :) Ik heb enkele weken namelijk het gekke idee in mijn hoofd gekregen om naar Parijs te fietsen :) Parijs ligt echter verder dan ik dacht ( :P ), aangezien ik de trip op 3 dagen wil doen, zal ik ongeveer 120 km per dag moeten fietsen. Op zich niks bijzonders maar - nu komt het - ik heb al jaren niet meer dan 50 km op een dag gefietst :P

Kunnen jullie mij nog tips geven om deze tocht tot een goed einde te laten komen? :) Op zich is mijn conditie wel 'OK' denk ik, ik kan 15km hardlopen maarja, die activiteit duurt natuurlijk geen 10 uur lang :+

De fiets is een gewone citybike van Giant, geen sportmodel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04
Zorg dat je fiets in perfecte staat is, koop een fietsbroek, overweeg om er eventueel een dag langer over te doen en ga voor de 'grap' een keer een dag 120 kilometer fietsen van te voren om te kijken hoe of dat je dat één dag volhoudt. Dat is de de beste indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Sjoewe schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:34:
Zorg dat je fiets in perfecte staat is, koop een fietsbroek, overweeg om er eventueel een dag langer over te doen en ga voor de 'grap' een keer een dag 120 kilometer fietsen van te voren om te kijken hoe of dat je dat één dag volhoudt. Dat is de de beste indicatie.
De fietsbroek komt in orde :) De testdag zal jammer genoeg niet lukken, ik heb eind deze week nog examens die ik oet afleggen en ik ben van plan maandag te vertrekken. Dag 1 zal dus de indicatiedag worden ( 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Misschien ten overvloede, maar niet onbelangrijk: ken je fiets en zorg dat je bij een lekke band niet meteen met je handen in je haar staat :P binnenbandjes mee, multitool mee, je kent het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door nare man op 18-08-2015 10:52 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04
Tja, op hoop van zegen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
nare man schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:51:
Misschien ten overvloede, maar niet onbelangrijk: ken je fiets en zorg dat je bij een lekke band niet meteen met je handen in je haar staat :P binnenbandjes mee, multitool mee, je kent het wel.
Jup, binnenbanden ga ik sowieso meenemen samen met wat sleutels om het wiel los te krijgen :)
Dat klinkt niet erg optimistisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Met je conditie gaat het nog zwaar zijn. En combinatie fietsbroek met zeem op een gel zadel is niet echt fijn, weet niet wat voor soort broek je gekocht hebt. Neem iig je tijd zou ik zeggen elke dag voor de afstand en eet drink/gezond. Dan zal het vast wel lukken.....waarschijnlijk :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Geniet er vooral ook van. Heb niet de neiging te snel door te fietsen. Conditioneel is 120 km op een dag peanuts indien je de tijd neemt. Geniet van de omgeving, bezienswaardigheden bezoekt, etc.

Tijdens mijn fietsvakanties kom ik gemiddeld genomen niet veel hoger uit dan 13 - 15 km/u door alle stops voor foto momenten, kasteel bezoekjes, lekker lunchen, e.d. Mijn vriendin, die het afgelopen jaar nauwelijks gefietst had buiten enkele ritjes van ca. 30 km om in de 4 weken alvorens de laatste vakantie en daar buiten niet sport, had geen probleem om tot 150 km op een dag te fietsen. Binnen 2 weken ca. 1400 km afgelegd.

Voor iemand die conditioneel 15 km kan hardlopen zal dit dan ook zeker geen probleem moeten zijn. Mits je jezelf de tijd geeft.

Ga je overigens bepakt en bezakt, kamperen e.d.? Of ga je met minimale bagage en hoofdzakelijk gebruik maken van hotels, hostels of B&B oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 19-09 09:25
120km op een dag moet niet zo'n probleem zijn als je de tijd neemt en niet als een gek tempo gaat fietsen.
Gewoon lekker rustig aan en voldoende pauze's nemen.

En het belangrijkste is, als je het echt wilt ga je het zeker halen...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31

Vos

AFCA

Dat ga je prima redden conditioneel gezien als je de tijd neemt. Randzaken als pech, reparaties etc buiten beschouwing gelaten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Oké bedankt allemaal! :)
Graham schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:03:
Met je conditie gaat het nog zwaar zijn. En combinatie fietsbroek met zeem op een gel zadel is niet echt fijn, weet niet wat voor soort broek je gekocht hebt.
Ik heb van een kennis een fietsbroek met zeem kunnen lenen en dat zit behoorlijk goed. Ik kan me moeilijk inbeelden dat een gewone broek beter zit? :)

Ik heb zonet ook een Michelin boek gekregen, vanavond eens verder bekijken ivm de route :)

[ Voor 27% gewijzigd door filenox op 18-08-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Laatst online: 11-01-2023
Crazy D schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:16:
[...]
En bijkomend voordeel van een goede basis is dat je grotere inspanning eigenlijk in een lagere hartslag rijdt, waardoor je dat langer vol kunt houden. Herstel gaat ook sneller zodat je weer sneller opnieuw de volgende berg (bijvoorbeeld) op kunt rijden.
Zolang ik ook nog rustige rondjes rijd alleen of met groepen die rustiger aan doen kan ik het wel combineren lijkt mij. Zolang ik oppas dat ik niet overtrained raak en herstel tijden in acht neem.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
filenox schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:47:
Oké bedankt allemaal! :)

[...]

Ik heb van een kennis een fietsbroek met zeem kunnen lenen en dat zit behoorlijk goed. Ik kan me moeilijk inbeelden dat een gewone broek beter zit? :)
Een gel zadel zit sowieso wat oncomfortabel voor langere ritten. Met zeem behelpt dit wel enigszins. Indien je een steviger zadel ter beschikking hebt zou dat de rit wat aangenamer kunnen maken. Maar voor een klein aantal dagen is het wel te overleven :p.

Indien je de smaak te pakken krijgt, en op de fiets met vakantie voor herhaling vatbaar lijkt. Kun je ook eens rondkijken op www.wereldfietser.nl voor praktische tips en ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
En vergeet vooral je bidons niet... 120 km is goed te doen, ook al fiets je weinig. Maar begin relaxt, bouw kalm op. Zorg dat je kleding (boven) in laagjes is. Neem niet teveel zware bepakking mee..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo...na twee weken klussen, klussen, werken en ziek zijn eens lekker op de Tacx geintervalt !

Na een ruim halt uur was het zo erg dat ik sterretjes zag en ben ik maar even afgestapt en daarna rustig uitgefietst. Hehehe lichaam is weer wakker.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Oef, na lange tijd weer eens samen met drie anderen gereden en het ging weer als vanouds volle bak koers.
Ik dacht dat mijn vorm ok was na een paar ritten in de Vogezen, maar vier haantjes die elkaar proberen te slopen is toch heel andere koek :)
Toch maar weer aanhaken bij de wekelijkse rit, want op 3 oktober moet ik weer op de afspraak zijn bij de jaarlijkse wedstrijd van het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:51

bonzz.netninja

Niente baffi

TheLemon schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:20:
Oef, na lange tijd weer eens samen met drie anderen gereden en het ging weer als vanouds volle bak koers.
Ik dacht dat mijn vorm ok was na een paar ritten in de Vogezen, maar vier haantjes die elkaar proberen te slopen is toch heel andere koek :)
Toch maar weer aanhaken bij de wekelijkse rit, want op 3 oktober moet ik weer op de afspraak zijn bij de jaarlijkse wedstrijd van het werk.
Wedstrijd wedstrijd....meedoen is belangrijker he :)

(trouwens, ruud vond het helemaal niet hard gaan)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 14:43
bonzz.netninja schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:10:
[...]

Wedstrijd wedstrijd....meedoen is belangrijker he :)

(trouwens, ruud vond het helemaal niet hard gaan)
Klopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:57
LOL, zo enorm herkenbaar.

Ik fiets sinds een aantal weken ook met een TWC. Iedere keer nemen we ons voor rustig aan te doen, maar als het ook maar licht bergop gaat, wordt er al snel koers gemaakt door een aantal haantjes in de groep. Prachtig! :+

En uiteraard doe ik daar vrolijk aan mee. Zeker op de " Cima Coppi" van de uitgestippelde tocht 8) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door wienesroa op 19-08-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Haha, daarom kon Ruud (nee niet jij, ruud :P ) zeker niet meer mee in de eindsprint.

Dat soort tochtjes zijn trouwens ook mooi om je max hartslag te checken, in je eentje kun je jezelf toch net niet zo hard pushen. Speaking of which, ik las ietsje terug weer wat hierover van een paar mensen met die standaardberekening, maar die is echt enorm onbetrouwbaar. Je kan er makkelijk 20-30 slagen naast zitten.
Ik zou vorig jaar op 183 moeten zitten, maar haalde nog boven de 200 (paar seconden lang).
Hij zakt wel elk jaar een beetje, maar het valt me op dat ik dit jaar nog niet boven de 192 geweest ben, dat is wel fors lager ineens, maar goed. Ik loop sinds dit jaar hard en volgens mij is mijn basisconditie daardoor ietsje beter t.o.v. mijn spiervermogen, waardoor ik misschien niet meer zo snel die max haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hoe ongetrainder je bent, hoe makkelijker je je max haalt. Dus inderdaad, als je beter getraind bent, haal je minder snel je max. Dat komt doordat je hart bij betere getraindheid de bottleneck niet meer is.

Dat gezegd hebbende, max is volstrekt irrelevant. Het zegt niks en je doet er ook niks mee. Trainingszones bepalen doe je obv omslagpunt

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 19-08-2015 11:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

havana schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:47:
Dat gezegd hebbende, max is volstrekt irrelevant. Het zegt niks en je doet er ook niks mee. Trainingszones bepalen doe je obv omslagpunt
Dat kan je wel zo stellen maar je omslagpunt is weer afhankelijk van je maximale HS. En zo zijn we weer rond. De veldtesten als in 20min volle bak recht uit en neem 95% van het gemiddelde zijn leuk maar het blijft 'bij benadering'. Daarom zou ik eerder een test laten uitvoeren bij een SMA.

Daarnaast is je HSmax en HS in zijn algemeenheid van zoveel factoren afhankelijk dat je iedere week wel zo'n test kan doen om je zones te bepalen.

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 19-08-2015 13:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Omslagpunt is helemaal niet afhankelijk van je max. Bij sommige mensen ligt omslagpunt heel dicht bij de max, en bij anderen niet.

Een test bij een SMA (met ademgasanalyse( is uiteraard betrouwbaarder dan een veldtest. Toch is mijn ervaring dat je met een veldtest je omslagpunt vrij precies kunt bepalen.

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 19-08-2015 14:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:21:
Omslagpunt is helemaal niet afhankelijk van je max. Bij sommige mensen ligt omslagpunt heel dicht bij de max, en bij anderen niet.

Een test bij een SMA (met ademgasanalyse( is uiteraard betrouwbaarder dan een veldtest. Toch is mijn ervaring dat je met een veldtest je omslagpunt vrij precies kunt bepalen.
Dat is ook mijn ervaring ja. Ooit zelf omslagpunt bepaald met de methode op doefiets.nl, en die kwam uit op 167bpm. 2 jaar daarna bij een SMA vastgesteld op 170bpm De methode van doefiets.nl gaat in stappen van 5bpm, dus daarmee heb je sowieso een marge van 2-3bpm op je omslagpunt.
Maar dat vind ik een hele acceptabele marge, want op je trainingszones is dat zo goed als verwaarloosbaar.
vhal schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:02:
Daarnaast is je HSmax en HS in zijn algemeenheid van zoveel factoren afhankelijk dat je iedere week wel zo'n test kan doen om je zones te bepalen.
Je moet natuurlijk niet zo'n test doen als je de avond ervoor in de kroeg hebt doorgebracht, of wanneer je middenin een verkoudheid zit ofzo. Oftewel: zorg dat je goed bent uitgerust, zorg voor een goede warmup, en ga niet als het extreem koud of juist heet is.

[ Voor 24% gewijzigd door Pelle op 19-08-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
> Toch is mijn ervaring dat je met een veldtest je omslagpunt vrij precies kunt bepalen.
Inderdaad. Volgens mij kom je al een heel eind als je de hartslag data bekijkt van een aantal ritjes bergop fietsen of zelfs met korte tijdritjes op het vlakke. Als ik fit ben: een hartslag van zo'n 170-175 kan ik een uur bergop volhouden. Met een 'tijdrit' op het vlakke zit ik meestal wat lager (zeg 165-170), maar dat komt ook door het wat meer onregelmatige karakter van die ritjes. Een hartslag van 180 kan ik zo'n 15 minuten volhouden.

Mijn omslagpunt zal dus zo rond de 172 liggen denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door -MvZ- op 19-08-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Tip voor in de TS: Bij Grimsport in Rijnsburg kan de beginende wielrenfanaat ook voor een geheel seizoen een fiets huren. Prima om mee te beginnen! Zelf heb ik het een jaar geprobeerd en ik moet zeggen dat ik niet kon klagen!

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind eigenlijk de gegevens in een veldtest veel nuttiger dan van een SMA. Als ik een veldtest van 20 minuten doe krijg ik een wattage en omslagpunt waar ik echt wat mee kan als ik de weken erop blokkentrainingen ga doen. Met SMA-gegevens kan ik in de praktijk niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Dat vind ik op zich wel apart want als je een SMA test doet met ademanalyse dan is je omslagpunt heel precies bepaald. En daar kun je echt wat mee.... (wattage weet ik niet want ik heb geen powermeter op m'n fiets).
Maar als de veld tests t.o.v. een lab-test maar een paar bpm scheelt, en je niet per se een keuring hoeft te doen voor deelname aan het 1 of het ander, zou ik op dit moment lekker dat geld in m'n zak houden. Die paar hartslagen ga je echt niet merken. Belangrijker is dat je je ook aan je zones gaat houden in je trainingen :)

Ik wil m overigens volgend jaar wel weer doen, tenzij ik van pakket wissel bij de zorgverzekeraar, maar ze vergoeden 'm nu eens in de 2 jaar (sportpakket als extraatje).

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy D op 19-08-2015 16:18 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Afgelopen winter ben ik begonnen met wekelijks te spinnen. Lekker een uurtje knallen. Deze zomer vaker de racefiets van mijn vader geleend en daar wat tochtjes tot +/-50km op gemaakt. En ik moet zeggen, dat bevalt me wel :)
Daarom deze week maar eens een eigen fiets gekocht. Een Bulls Harrier met 105 afmontage. Ik denk wel een leuke beginnersfiets :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bulls-harrier.de/images/content/Harrier1.png

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sowieso een leuke fiets hoor, beginner of niet ;)
exeliser schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:11:
Tip voor in de TS: Bij Grimsport in Rijnsburg kan de beginende wielrenfanaat ook voor een geheel seizoen een fiets huren. Prima om mee te beginnen! Zelf heb ik het een jaar geprobeerd en ik moet zeggen dat ik niet kon klagen!
Kun je nagaan hoe bekend dat is.
Ik woon om de hoek en weet dat niet eens :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
bramv82 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:03:
Afgelopen winter ben ik begonnen met wekelijks te spinnen. Lekker een uurtje knallen. Deze zomer vaker de racefiets van mijn vader geleend en daar wat tochtjes tot +/-50km op gemaakt. En ik moet zeggen, dat bevalt me wel :)
Daarom deze week maar eens een eigen fiets gekocht. Een Bulls Harrier met 105 afmontage. Ik denk wel een leuke beginnersfiets :)
Leuk, ik heb dezelfde fiets, maar dan in het zwart (ik heb dat lelijke fluorgele stuurlint ook vervangen door zwart) en na anderhalf jaar intensief gebruik inmiddels ook wel met de nodige aanpassingen (oa Ultegra ketting en cassette). Je kunt er zeker lekker op rijden, veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Laatst online: 30-08 19:39
Heb nu sinds 2 weken precies dezelfde fiets (nadat mijn vorige stuk ging), inmiddels 400km op gemaakt en bevalt me goed! Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Nog tips voor de bestrijding van zadelpijn? Ik heb een paar bobbeltjes op m'n zitvlak. Heb nu 1,5 week niet gefietst (behalve dan elke dag een paar km naar m'n werk) maar het gaat nog niet echt hard weg.
Wat zeggen jullie, nog even niet fietsen en wat rust geven, of gewoon weer gaan fietsen en de bom barst :+ vanzelf wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Azrael schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:01:
Nog tips voor de bestrijding van zadelpijn? Ik heb een paar bobbeltjes op m'n zitvlak. Heb nu 1,5 week niet gefietst (behalve dan elke dag een paar km naar m'n werk) maar het gaat nog niet echt hard weg.
Wat zeggen jullie, nog even niet fietsen en wat rust geven, of gewoon weer gaan fietsen en de bom barst :+ vanzelf wel?
Ik heb het zelfde probleem ik zou naar je LBS gaan en vragen of ze misschien een broek met een betere zeem hebben. (Ik weet niet wat voor een broek je nu hebt)

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Bobbeltjes klinkt als ontstoken haarzakjes. Heb ik ook vaak, ondanks goede broek en goed passend zadel. Ik smeer het in met betadinezalf, dan is het met 2-3 dagen meestal wel over. Goed schoonhouden ook, je moet die ontsteking wegkrijgen en zweet etc. helpt daar niet bij. Zorg dat het geen derde bal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ik heb wel een broek met een goede zeem (Assos) maar ook 2 broeken met een wat minder goede zeem. Helaas lag de Assos laatst bij mijn vriendin dus die kon ik toen niet gebruiken, toen een paar tochten met de andere broeken gemaakt niet al te lang na elkaar, toen is de schade ontstaan. Wil nog een 2e Assos gaan kopen, maar dat terzijde.

Betadinezalf zal ik proberen, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:16
Iemand ervaring kopen met het fiets in de regio Groningen?
Ben benieuwd naar welke zaken jullie zouden gaan. Ben inmiddels bij Belgefietsen, Cycletrend en Dik bike centre geweest. Nog andere winkels in de regio die jullie aanraden?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Azrael schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:01:
Ben de naam zo snel kwijt, maar je hebt van oa. Assos, Born, Morganblue, ect. toch van die zadel/zeem creme's? Lees ik ook goede verhalen over, ben er zelf namelijk ook naar aan het kijken voor als ik een aantal dagen na elkaar fiets. Dan is de boel benende erg gevoelig enzo.

Edit: weer thuis even snel gespiekt: http://www.mantel.com/zitvlakbescherming

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 20-08-2015 00:24 ]

Gabriël AM5

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

thijsmunniksma schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:54:
Ben benieuwd naar welke zaken jullie zouden gaan. Ben inmiddels bij Belgefietsen, Cycletrend en Dik bike centre geweest. Nog andere winkels in de regio die jullie aanraden?
Heb zelf (en mijn vriendin ook) hele slechte ervaring met Belga fietsen. Wij gaan nu meestal, hoe gek het ook klinkt, naar Assen. Daar heb je een hele leuke winkel genaamd "Fietsen en Koffie", ze hebben natuurlijk niet zoveel als bij de Belga maar het personeel is heel aardig en behulpzaam!

• wienesroa
Azrael schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:21:
Ik heb wel een broek met een goede zeem (Assos) maar ook 2 broeken met een wat minder goede zeem. Helaas lag de Assos laatst bij mijn vriendin dus die kon ik toen niet gebruiken, toen een paar tochten met de andere broeken gemaakt niet al te lang na elkaar, toen is de schade ontstaan. Wil nog een 2e Assos gaan kopen, maar dat terzijde.

Betadinezalf zal ik proberen, bedankt voor de tip :)
Ik heb er nu gelukkig geen last van. Maar in de winter na 2/3x spinnen per week, wil ik het ook wel eens hebben. Misschien warme vochtige omgeving icm slechte broekjes...

Wat ik standaard in mijn spinningtas heb zitten is uierzalf. Voor het spinnen goed insmeren en nadien geen last meer gehad... Een potje van de kruidvat kost 2 euro ofzo :o

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
thijsmunniksma schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:54:
Heb geen ervaring bij CycleTrend, maar ben niet zo tevreden met Belga (echt dozen schuiven), maar die hebben wel een lekker groot assortiment. Dik is mijn vaste fietsenmaker en wordt daar altijd perfect geholpen. Nadeel is dat ze niet een heel groot assortiment hebben. CycleTrend is ook lekker ruim opgezet, dus zullen ook een goed assortiment hebben. Zou gewoon een dagje spenderen met alledrie de winkels afgaan. Dan kan je een beeld krijgen van wat er te koop is en met wat passen en meten ook wel wat voor fiets qua geometrie je voor ogen hebt.

Read the code, write the code, be the code!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 09:03
Inmiddels alweer 150KM afgelegd op de fiets. Gaat allemaal prima tot nu behalve dan dat ik na verloop van tijd last van m'n onderrug begin te krijgen. Ik heb al een beetje zitten spelen met de manier van zitten en ik denk dat ik nu wel m'n een klein beetje m'n "zit" heb gevonden. Echter kreeg ik toen weer wat meer last van m'n schouders en nek omdat ik wat meer naar voren leun. Ik las op internet al dat je ook je zadel wat naar voren kon kantelen, dit heb ik gisteren geprobeerd maar echt gekanteld kreeg ik deze niet. Bij het vastdraaien kwam deze toch weer meer recht te staan.
Heeft iemand misschien nog tips?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• BreadFan
  • Niet online

[afbeelding]
Mooie fiets! d:)b Ik heb 'm zelf ook, ook in deze kleurstelling :P Bevalt me echt super.

Wat zitvlakproblemen betreft, ik heb af en toe last van een slapend zaakje. }:| Ik probeer dan de stand van mijn heupen aan te passen of af en toe even op de pedalen te gaan staan (wat wel enigszins helpt). Ben eigenlijk wel benieuwd of dit herkenbaar is en wat jullie daar aan doen.

• BreadFan
  • Niet online
Fanatix schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:06:
Inmiddels alweer 150KM afgelegd op de fiets. Gaat allemaal prima tot nu behalve dan dat ik na verloop van tijd last van m'n onderrug begin te krijgen. Ik heb al een beetje zitten spelen met de manier van zitten en ik denk dat ik nu wel m'n een klein beetje m'n "zit" heb gevonden. Echter kreeg ik toen weer wat meer last van m'n schouders en nek omdat ik wat meer naar voren leun. Ik las op internet al dat je ook je zadel wat naar voren kon kantelen, dit heb ik gisteren geprobeerd maar echt gekanteld kreeg ik deze niet. Bij het vastdraaien kwam deze toch weer meer recht te staan.
Heeft iemand misschien nog tips?
Je hebt hem net 5 dagen als ik het goed zie? Dan zou ik zeggen pas nog niet te veel aan, maar laat je lichaam eerst wennen. Toen ik mijn nieuwe fiets kocht had ik eerst ook last van mijn onderrug, maar nu (met dezelfde afstelling, helemaal niet meer.

• Fanatix
:D
BreadFan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:18:
[...]

Je hebt hem net 5 dagen als ik het goed zie? Dan zou ik zeggen pas nog niet te veel aan, maar laat je lichaam eerst wennen. Toen ik mijn nieuwe fiets kocht had ik eerst ook last van mijn onderrug, maar nu (met dezelfde afstelling, helemaal niet meer.
Correct! Dan zal ik het zadel zondagochtend toch weer even terugzetten zoals afgeleverd. Misschien dat het dan met m'n "nieuwe houding" beter gaat.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Crazy D

Crazy D

BreadFan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:15:
Wat zitvlakproblemen betreft, ik heb af en toe last van een slapend zaakje. }:| Ik probeer dan de stand van mijn heupen aan te passen of af en toe even op de pedalen te gaan staan (wat wel enigszins helpt). Ben eigenlijk wel benieuwd of dit herkenbaar is en wat jullie daar aan doen.
Ik heb een ander zadel, iets breder (ik zat niet op mijn zitbotjes) en dat scheelt heel veel. Maar de ene dag heb ik na een uur wat steken, andere dag kan ik uren fietsen zonder problemen.

Exact expert nodig?

• ramonlambal
[...]

Mooie fiets! d:)b Ik heb 'm zelf ook, ook in deze kleurstelling :P Bevalt me echt super.

Heb zelf meteen het zadel van de bulls harrier vervangen, tering wat een pokke zadel. Heb er veel bredere op gezet (van mijn oude fiets).

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Crazy D schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:26:
Ik heb een ander zadel, iets breder (ik zat niet op mijn zitbotjes) en dat scheelt heel veel. Maar de ene dag heb ik na een uur wat steken, andere dag kan ik uren fietsen zonder problemen.
Is er een eenvoudige manier om te bepalen hoe breed het zadel moet zijn? Ik zou ook graag een ander zadel kopen, maar dan wil ik uiteraard wel de juiste breedte kopen.
Ik zit trouwens te denken aan het Selle Italia Max Flite Gel Flow zadel, dus ervaringen met dat zadel of andere suggesties zijn altijd welkom ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 20-08-2015 09:59 ]

PSN id: NL_SToRM

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
sapphire schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:29:

[...]

Kun je nagaan hoe bekend dat is.
Ik woon om de hoek en weet dat niet eens :+
Bij schaatsers is de Grim Sport redelijk bekend. De helft van de vereniging huurt zijn schaatsen en fiets bij Henk.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

[afbeelding]
leuke fiets, toevallig gekocht bij Mantel? Ik zag nl. een mailing voorbij komen met dezelfde fiets.
Tsja, dan verschillen we van mening. Ik denk dat men het linkje uit de OP maar met een korrel zout moet nemen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door vhal op 20-08-2015 10:07 ]

Strava

• Crazy D

Crazy D

SToRM666 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:57:
Is er een eenvoudige manier om te bepalen hoe breed het zadel moet zijn? Ik zou ook graag een ander zadel kopen, maar dan wil ik uiteraard wel de juiste breedte kopen.
Ik zit trouwens te denken aan het Selle Italia Max Flite Gel Flow zadel, dus ervaringen met dat zadel of andere suggesties zijn altijd welkom ;)
Ik heb gewoon gevoelt waar m'n zitbotjes zaten en simpel een iets breder zadel gekocht. Niet de beste manier :)

Dit is wellicht verstandiger: http://www.mantel.com/blog/zadel-meetsysteem/

Exact expert nodig?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Crazy D schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Ik heb gewoon gevoelt waar m'n zitbotjes zaten en simpel een iets breder zadel gekocht. Niet de beste manier :)

Thanks, ga ik vanavond even doen! Heb namelijk het gevoel dat het standaard zadel op mijn Bulls Desert Falcon namelijk ook niet goed is.

Volgens mij is dit hetzelfde zadel als op de Harrier?

• Azrael
wackmaniac schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:56:
[...]

Heb geen ervaring bij CycleTrend, maar ben niet zo tevreden met Belga (echt dozen schuiven), maar die hebben wel een lekker groot assortiment. Dik is mijn vaste fietsenmaker en wordt daar altijd perfect geholpen. Nadeel is dat ze niet een heel groot assortiment hebben. CycleTrend is ook lekker ruim opgezet, dus zullen ook een goed assortiment hebben. Zou gewoon een dagje spenderen met alledrie de winkels afgaan. Dan kan je een beeld krijgen van wat er te koop is en met wat passen en meten ook wel wat voor fiets qua geometrie je voor ogen hebt.
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik wordt bij Belga eigenlijk altijd wel prima geholpen. Bij Cycletrend hebben ze wel iets meer verstand van wielrennen denk ik, het is een echte sportzaak, Belga is een allround fietsenwinkel. Wel is het assortiment bij Cycletrend veel kleiner. Ook bij Dik wordt je goed geholpen, maar ook daar hebben ze een nogal beperkt assortiment. Oh en Vincent van Ellen kan je net zo goed overslaan, daar hebben ze zo goed als niets aan racefietsen ;) (een paar Sensa's in kleine maten en een te dure Koga)

• wackmaniac
  • Laatst online: 19-09 18:02
Azrael schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens, ik wordt bij Belga eigenlijk altijd wel prima geholpen.
Ach, de meesten proberen het inderdaad wel, maar te vaak verkeerd en/of onvolledig advies gekregen en paar keer redelijk teleurgesteld door ze, waardoor ze bij mij volledig afgedaan hebben.

Read the code, write the code, be the code!

• Azrael
wackmaniac schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:11:
[...]

Ach, de meesten proberen het inderdaad wel, maar te vaak verkeerd en/of onvolledig advies gekregen en paar keer redelijk teleurgesteld door ze, waardoor ze bij mij volledig afgedaan hebben.
Ah ok, dat kan ik me voorstellen :) Die ervaring heb ik nog niet. Ik vind het ook wat te ver gaan om ze dozenschuivers te noemen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Azrael schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:16:
[...]

Ah ok, dat kan ik me voorstellen :) Die ervaring heb ik nog niet. Ik vind het ook wat te ver gaan om ze dozenschuivers te noemen.
Ik vind het juist wel een dozenschuiver. Zo was de fiets van mijn vriendin "rij klaar" gemaakt, bleek die toch verkeerd te zijn afgesteld.. schakelen ging niet soepel.

Wilden ze meteen een onderhoudsbeurt aansmeren, terwijl het verdorie hun fout is!

Toen ik er de laatste keer was en op zoek was naar een helm, kon niemand mij normaal advies geven en werd ik heel slecht behandeld..

Jammer, anders had ik er zo € 300+ uitgegeven aan een helm + bril voor mij en men vriendin. Maar op deze manier, vergeet het maar.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:15
Bij Belga is er ook wel een verschil welke vestiging je hebt. Volgens mij zijn het aan het Sontplein (bij Ikea) meer dozenschuivers, maar is dat niet het geval in Harkstede. Daar werd ik wel goed geholpen.

• Meestersleutel
  • Laatst online: 21:54
Herrick schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:38:
Bij Belga is er ook wel een verschil welke vestiging je hebt. Volgens mij zijn het aan het Sontplein (bij Ikea) meer dozenschuivers, maar is dat niet het geval in Harkstede. Daar werd ik wel goed geholpen.
Belga Harkstede is ook met name voor racefietsen en mountainbikes, prima lui daar. Als je mazzel hebt tref je een medewerker van Harkstede aan in Groningen, zoniet dan zeker even doorrijden naar Harkstede.

• SToRM666
Een zadel met een uitsparing schijnt te helpen ;)
Crazy D schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:14:

Thanks. Ik ga dat eens proberen :)

• Microkid
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

SToRM666 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:57:
[...]

Kijk anders ook even naar de zadels van SQLab (zie mijn reactie in het vorige deel van dit topic). Deze worden ook op maat aangemeten en zitten daardoor perfect :)

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 20-08-2015 12:50 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik kon bij mijn LBS een zadel gewoon enkele weken proberen, om te kijken hoe hij zat. Uiteindelijk ben ik die ook gaan gebruiken en ik vind het echt een heerlijk zadel: http://www.mantel.com/sel...icmFuZFtdPTQwI3N0YXJ0Mw==

• BreadFan
  • Niet online
Eigenlijk is het vreemd dat wanneer je een fiets koopt er puur naar geometrie gekeken wordt, en niet naar het zadel. Elke kont is anders, maar je zet ze allemaal op het zadel dat bij de complete package hoort.

Uiteraard kan je daar als koper wel over beginnen, maar een verkoper zou dat ook moeten doen.

• Graham
Bikefit zegt ook niet alles, denk dat het bij konten ook deels uitproberen blijft. Maar meten geeft je zeker een maatstaaf. Daarom is het wel handig om te kunnen uitproberen qua zadels.

@Fanatix, ga niet te fanatiek van start. Je lichaam moet ook aanpassen aan de houding en spieren moet zich nog ontwikkelen daarvoor. Vooral je core (rug/buik) en ook armen zal je dat merken, naast waar je vooral je kracht mee zet op je pedalen (benen en kont). Te veel te snel te ver krijg je blessures van en dat is zonde want dan zit je thuis en kan je niet fietsen in het geval dat je het erger maakt. Conditie zelf zal veel sneller gaan. Wat BreadFan dus zegt rij nog wat langer door op je fiets zonder al te veel aanpassen, uiteindelijk komt dat aanpassen "vanzelf" als je wat meer gevoel voor hebt.

grahamofthewheels.com

• Fanatix
Graham schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:27:
Bikefit zegt ook niet alles, denk dat het bij konten ook deels uitproberen blijft. Maar meten geeft je zeker een maatstaaf. Daarom is het wel handig om te kunnen uitproberen qua zadels.

@Fanatix, ga niet te fanatiek van start...
Daar heb je mogelijk ook een punt. De planning is nu om zondag pas weer te gaan fietsen en tot die tijd even te rusten.
Het is alleen ontzettend lekker om te fietsen, zeker met het weer van gisteravond. :9
Moet nog gaan uitkijken dat ik niet verslaafd ga raken. }:O

• wienesroa
Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan, hoe intensief je tochtjes zijn.
Als je het " rustig" aan doet, kan je met gemak iedere dag fietsen.

Al moet je natuurlijk wel oppassen dat het je niet gaat tegenstaan.

Ik rij sowieso op zondag een rondje van 100-150km. En heel vaak ga ik dan op maandag rondje fietsen of spinnen. Uiteraard wel in de langzaamaan modus (en het spinnen vooral om naderhand even bij te kletsen in de sauna :))..

Een andere vraag. Om af te vallen wordt vaak gesteld dat als je beste kan fietsen op lage hartslag.
Stel nu ik ga 1,5 uur en ik rij rustig (120 bpm), verbrand ik dan meer vet dan dat ik 1,5u ga met 145bpm gemiddeld?

• NeBuCADnezar
  • Laatst online: 13-09 21:57
wienesroa schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:02:
Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan, hoe intensief je tochtjes zijn.
Als je het " rustig" aan doet, kan je met gemak iedere dag fietsen.

Al moet je natuurlijk wel oppassen dat het je niet gaat tegenstaan.

Ik rij sowieso op zondag een rondje van 100-150km. En heel vaak ga ik dan op maandag rondje fietsen of spinnen. Uiteraard wel in de langzaamaan modus (en het spinnen vooral om naderhand even bij te kletsen in de sauna :))..

Een andere vraag. Om af te vallen wordt vaak gesteld dat als je beste kan fietsen op lage hartslag.
Stel nu ik ga 1,5 uur en ik rij rustig (120 bpm), verbrand ik dan meer vet dan dat ik 1,5u ga met 145bpm gemiddeld?
Ik lees al tijden mee, maar zal es vaker reageren ;w .

Om af te vallen moet je meer bewegen en minder eten. En geloof me, minder eten werkt het snelst.

Wat je met rustige duurtrainingen bereikt is dat de vetverbranding in je spieren efficienter wordt. Dat betekent niet dat je een optimale vetverbranding hebt in de zin dat je buikvet plotsklaps sneller verdwijnt.

Als je intensief fietst "verbrand" je relatief meer koolhydraten dan vet, maar vergeleken met langzame duur verbrand je meer vet (absoluut gezien dus). Voordeel van lange duur is dat je het langer volhoudt en dan alsnog net zoveel vet zou kunnen verbranden.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
BreadFan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:22:
Eigenlijk is het vreemd dat wanneer je een fiets koopt er puur naar geometrie gekeken wordt, en niet naar het zadel. Elke kont is anders, maar je zet ze allemaal op het zadel dat bij de complete package hoort.
Dat hangt er ook vanaf wie een fiets koopt, waar hij/zij dat doet en wat voor fiets het is. Wanneer je een fiets van 5.000 euro koopt bij een specialist, dan zul je niet snel met het standaardzadel naar huis gestuurd worden. Koop je een instapper bij een dozenschuiver dan wel. Ook is iemand die 5.000 euro aan een fiets uitgeeft eerder geneigd 150 - 250 euro extra neer te leggen voor een fijn zadel. Iemand die net helemaal in zijn nopjes is met een complete fiets van 699 euro zal dat niet snel doen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Daar komt nog bij dat iemand die zulke bedragen uitgeeft aan een fiets meestal wat meer thuis is in het wereldje van zadels en wellicht zelfs al een zadel heeft liggen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

NeBuCADnezar schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Ik lees al tijden mee, maar zal es vaker reageren ;w .

Om af te vallen moet je meer bewegen en minder eten. En geloof me, minder eten werkt het snelst.

Wat je met rustige duurtrainingen bereikt is dat de vetverbranding in je spieren efficienter wordt. Dat betekent niet dat je een optimale vetverbranding hebt in de zin dat je buikvet plotsklaps sneller verdwijnt.

Als je intensief fietst "verbrand" je relatief meer koolhydraten dan vet, maar vergeleken met langzame duur verbrand je meer vet (absoluut gezien dus). Voordeel van lange duur is dat je het langer volhoudt en dan alsnog net zoveel vet zou kunnen verbranden.
Dit is natuurlijk niet waar, wanneer je minder eet en meer gaat verbranden is de kans aanwezig dat je lichaam spieren gaat afbreken om aan de energie behoefte te voldoen. Dit omdat het op korte termijn de snelste vorm van energie is.

• TheLemon

TheLemon

@wienesroa: Ik ben geen expert, maar ik heb het volgende begrepen (medisch klopt het vast niet 100%):
Energie halen uit lichaamsvet is relatief langzaam/moelijk voor je lijf, dus bij hoge intensiteit inspanningen wordt de energie zoveel mogelijk uit koolhydratenvoorraad uit je spieren gehaald. Wanneer je op lagere intensiteit fietst haalt je lijf dus meer energie uit je vetvoorraad en bovendien leer je je lichaam om dit efficiënter te doen. Gevolg is dat je in het vervolg bij hogere intensiteit ook iets meer je vetreserve aanspreekt. Dit is dan uiteraard gunstig voor je vetpercentage en je wordt er slanker van.
Je hoeft je overigens geen zorgen te maken dat je ooit zo'n laag vetpercentage hebt dat je energie daaruit te snel opraakt, want dat schijnt eigenlijk altijd voldoende te zijn.

• Graham
Fanatix schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:41:
[...]

Daar heb je mogelijk ook een punt. De planning is nu om zondag pas weer te gaan fietsen en tot die tijd even te rusten.
Het is alleen ontzettend lekker om te fietsen, zeker met het weer van gisteravond. :9
Moet nog gaan uitkijken dat ik niet verslaafd ga raken. }:O
Vandaag nog beter weer ;) En het zeker verslavend, daar kom je niet onderuit ;)

Gewoon rustig rijden en niet al te lange afstanden in den beginnen, komt het wel goed.

grahamofthewheels.com

• NeBuCADnezar
  • Laatst online: 13-09 21:57
Zolang je tussen de 0.5 a 1 kg per week afvalt hoef je je geen zorgen te maken over spierverlies.
Mocht je je echt slap gaan voelen dan eet je wat, maar bij afvallen hoort nu eenmaal een lichte honger.

Vet heeft iedereen genoeg, ook de magere mannetjes. Beetje afgetrainde prof zit op 6 a 8%.
Als je bedenkt dat 1 kg. vet gelijk staat aan 7000 kcal dan kun je wel bedenken dat je heel lang op je vetvoorraad kunt fietsen.

• Fanatix
Graham schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:47:
[...]

Vandaag nog beter weer ;) En het zeker verslavend, daar kom je niet onderuit ;)

Gewoon rustig rijden en niet al te lange afstanden in den beginnen, komt het wel goed.
Haha, het is inderdaad nu nog lekkerder!
Alleen ben ik dinsdag en gisteren dus ook al geweest. Vanavond maar even een avondje bankhangen.
Wel grappig. afgelopen zondagochtend reed ik om half 8 al op de fiets. Tegen de tijd dat ik terug was kwam ik eigenlijk pas de eerste collega wielrenners tegen. Dinsdag was het niet zulk lekker weer, geen mens te zien. Gisteren schijnt de zon, kan m'n kont onderhand niet keren. :D
Mietjes! :7

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 18:24

DjVe

Hatsaflats!

Stontverkouden, maar wilde vandaag toch fietsen. Wel geinig dat ik normaal op +/- 30 kmpu ongeveer een hartslag heb van 152/155 en dat dit vandaag op 170+ zat. Na 60 km was ik helemaal op ( logisch) en ben ik maar naar huis gegaan. Toch nog met een gemiddelde van 28,9 kmpu :)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

NeBuCADnezar schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:48:
Zolang je tussen de 0.5 a 1 kg per week afvalt hoef je je geen zorgen te maken over spierverlies.
Mocht je je echt slap gaan voelen dan eet je wat, maar bij afvallen hoort nu eenmaal een lichte honger.

Vet heeft iedereen genoeg, ook de magere mannetjes. Beetje afgetrainde prof zit op 6 a 8%.
Als je bedenkt dat 1 kg. vet gelijk staat aan 7000 kcal dan kun je wel bedenken dat je heel lang op je vetvoorraad kunt fietsen.
Misschien wel calorien genoeg, maar dan moet je lichaam ze wel op het juiste moment aanspreken. Zoals aangegeven gebeurt dit wanneer je een langere periode op lage intensiteit fietst.

Wanneer je niet genoeg energie hebt en dan alsnog op hoge intensiteit gaat fietsen, kiest je lichaam voor de snelste manier om aan energie te komen.. En dat is niet het verbranden van vet (;

• wienesroa
Ik vind het vooral interessant om erover te lezen. Fietsen doe ik vooral omdat het leuk is, maar onbewust ben ik al wat meer bezig met hartslag, cadans, zones etc. Ben vorig jaar al flink wat kilo's kwijtgeraakt. Dat heb ik toen gedaan door veel te mtb-en in de wintermaanden en verder op z'n Sonja's te eten. Nu vind ik het heel leuk om deze winter weer te gaan MTB-en in het weekend en dan door de week nog 2 keer te sporten. Waarvan 1 x spinnen 1uur (interval 45 min + 15min -> warming up cooling down).
Met goed weer zou ik die derde keer kunnen mtb-en (racefiets staat op tacx in de wintermaanden).
Nu ben ik van plan om komend jaar te gaan deelenemen aan de marmotte. Met 1.83 wil ik graag van 80 naar 75kg. Moet ik nu nog iets speciaals gaan trainen, of gewoon zo doorgaan?

Dit jaar heb ik 4500km gefietst en wekelijks gespint.

• TheLemon

TheLemon

Secsytime schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:11:
[...]

Misschien wel calorien genoeg, maar dan moet je lichaam ze wel op het juiste moment aanspreken. Zoals aangegeven gebeurt dit wanneer je een langere periode op lage intensiteit fietst.

Wanneer je niet genoeg energie hebt en dan alsnog op hoge intensiteit gaat fietsen, kiest je lichaam voor de snelste manier om aan energie te komen.. En dat is niet het verbranden van vet (;
Ik geloof ook niet dat je snel spieren gaat verbranden hoor, volgens mij gebeurt dat pas als je jezelf echt dagen of wekenlang uithongert en je niet meer genoeg energie hebt voor je primaire lichaamsfuncties. Bij fietsen heeft je lichaam daar een handig mechanisme voor namelijk: hongerklop. Er zijn niet veel mensen die daar keihard doorheen kunnen fietsen volgens mij.

• Crazy D

Crazy D

Om spieren te verbranden moet je inderdaad wel serieus lang doorrijden terwijl je kapot gaat van de honger. Daar zou ik me niet druk om maken. Het is inderdaad wel zo dat op lagere intensiteit, je % gezien meer energie uit vetverbranding haalt (want langzaamste vorm van energie, maar omdat je toch rustig rijdt heeft je lichaam tijd zat daarvoor...).
wienesroa schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:12:
Ik vind het vooral interessant om erover te lezen. Fietsen doe ik vooral omdat het leuk is, maar onbewust ben ik al wat meer bezig met hartslag, cadans, zones etc. Ben vorig jaar al flink wat kilo's kwijtgeraakt. Dat heb ik toen gedaan door veel te mtb-en in de wintermaanden en verder op z'n Sonja's te eten. Nu vind ik het heel leuk om deze winter weer te gaan MTB-en in het weekend en dan door de week nog 2 keer te sporten. Waarvan 1 x spinnen 1uur (interval 45 min + 15min -> warming up cooling down).
Met goed weer zou ik die derde keer kunnen mtb-en (racefiets staat op tacx in de wintermaanden).
Nu ben ik van plan om komend jaar te gaan deelenemen aan de marmotte. Met 1.83 wil ik graag van 80 naar 75kg. Moet ik nu nog iets speciaals gaan trainen, of gewoon zo doorgaan?

Dit jaar heb ik 4500km gefietst en wekelijks gespint.
Lange ritten maken.... Marmotte is uren fietsen... Niet alleen km's maken maar vooral ook een hele dag kunnen fietsen.

Exact expert nodig?

• ramonlambal
Voor een lange tocht als marmotte zou ik vooral veel duur kilometers maken in lage hartslagzone, later in het seisoen paar keer de bergen opzoeken om daar specifieke klim training te doen
edit, wat hierboven ook gezegd wordt idd

[ Voor 10% gewijzigd door ramonlambal op 20-08-2015 16:24 ]

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 19:08
wienesroa schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:02:
Ik heb hier alleen het idee bij dat je relatief bekeken meer vet verbrand tov de totale hoeveelheid energie die je nodig hebt bij die betreffende hartslag. De totale hoeveelheid energie die je nodig hebt zal bij een lagere intensiteit echter ook veel lager zijn natuurlijk en of je dan onderaan de streep meer vet verbrand? Ik zou het niet zo durven zeggen. Bij 1.5u op de hogere hartslag zul je wel meer energie in totaliteit verbranden. En om af te vallen moet er volgens mij vooral onder aan de streep minder energie in gaan dan eruit gaat in ieder geval.

• SToRM666
Dus als je rustig fietst kun je geen hongerklop kijgen? Of waarschijnlijk ligt de kans dan veel lager, aangezien je minder intensief fietst.

[ Voor 45% gewijzigd door SToRM666 op 20-08-2015 17:08 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

De kans is een stuk minder groot inderdaad. Hongerklop is het opraken van je glycogeenvoorraad. Als je op hoge intensiteit fietst, ben je daar veel sneller doorheen dan wanneer je rustig fietst. Echter, als je je glycogeenvoorraad niet aanvult, dan kan dat op lage intensiteit ook gebeuren.

Moraal van het verhaal: of je nou rustig of hard fietst, blijf altijd eten tijdens langere ritten, zelfs als je nog geen honger hebt.

• nare man
Fanatix schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:49:
[...]

Haha, het is inderdaad nu nog lekkerder!
Alleen ben ik dinsdag en gisteren dus ook al geweest. Vanavond maar even een avondje bankhangen.
Wel grappig. afgelopen zondagochtend reed ik om half 8 al op de fiets. Tegen de tijd dat ik terug was kwam ik eigenlijk pas de eerste collega wielrenners tegen. Dinsdag was het niet zulk lekker weer, geen mens te zien. Gisteren schijnt de zon, kan m'n kont onderhand niet keren. :D
Mietjes! :7
Dinsdagavond was het zeikweer inderdaad, althans hier in 010. Kwam op mijn avondrondje (60 km) weinig anderen tegen. Moet eerlijk zeggen dat ik er wel tabak van had toen ik thuiskwam, ik was tot op de draad doorweekt, ondanks regenjack. Gelukkig was het niet echt koud.

Verwijderd

ramonlambal schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:23:
Voor een lange tocht als marmotte zou ik vooral veel duur kilometers maken in lage hartslagzone, later in het seisoen paar keer de bergen opzoeken om daar specifieke klim training te doen
edit, wat hierboven ook gezegd wordt idd
Lange ritten zijn zeker nodig, maar vind trainen door alleen maar lange duurritten te maken een beetje achterhaald. Geloof meer in Wat korterer duurtrainingen met d3 blokken om de intensiteit van de bergen na te bootsen.

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:16
Heb inmiddels enkele bezoeken aan verschillende winkels gedaan, inclusief wat proefritten. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een Cube Peloton Race, volledig 105 11sp afgemonteerd. Nog wat korting kunnen krijgen op de producten die ik erbij gekocht heb, echter ging dit moeilijk omdat ik gebruik van het NFP ga maken. Lijkt me een prima startfiets.

• ramonlambal
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:09:
[...]

Lange ritten zijn zeker nodig, maar vind trainen door alleen maar lange duurritten te maken een beetje achterhaald. Geloof meer in Wat korterer duurtrainingen met d3 blokken om de intensiteit van de bergen na te bootsen.
Ik denk dat afwisselen hier de key is, lange ritten oefenen (zorgen dat je weet dat je zo lang in het zadel kan zitten) en dit kun je prima in de lagere zones doen, afgewisseld met interval d3 trainingen, om inderdaad ook de explosifiteit voor de bergen te trainen.

Iig, veel kilometers maken in de voorbereiding voor zo'n zware tocht is wel een goed idee.
Pagina: 1 ... 22 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic