Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.732 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Secsytime schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:26:
[...]

Heuvels, je woont dus in het zuiden.. jammer. Anders had ik nog wel een oude racefiets die je voor een mooie prijs over kon nemen.
Arnhem actually. Geen echte heuvels maar het is ook geen polderlandschap :)

Mocht iemand anders toevallig een vorige fiets willen slijten, dan mag je je altijd vrij voelen om mij een DM te sturen! Van Tweakers weet je ten minste dat er goed mee omgegaan is. Ik zal dit topic niet verder volspammen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
Hoiz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

Arnhem actually. Geen echte heuvels maar het is ook geen polderlandschap :)

Mocht iemand anders toevallig een vorige fiets willen slijten, dan mag je je altijd vrij voelen om mij een DM te sturen! Van FOK!ers weet je ten minste dat er goed mee omgegaan is. Ik zal dit topic niet verder volspammen :+
Verkeerde forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:43
Hoiz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:13:
Op aanraden van een lieve mod even in dit topic proberen:

Ik zoek voor wat woon-werk woon-studie heen en weer rijden een simpele racefiets. Ik weet niet of dat ook onder dit topic valt, maar ik probeer het maar even. Ik heb helemaal geen verstand van fietsen, dus ik weet niet bij wie ik anders om raad kan vragen.

Via marktplaats zijn de meeste fietsen die ik vind minimaal 10-20 jaar oud en is het maar de vraag of het een degelijk model is en dergelijken. Voor 200-300 euro wil ik toch ietwat zekerheid hebben.. Het hoeft niet het beste van het beste te zijn, zo lang ik er maar vlot mee naar school (vrij veel heuvels en viaducten) kan fietsen. Bij de fietsenmaker ben ik hier op gestuit, met de prijs van 599 euro leek het mij voor een fiets van een algemeen bekend merk een redelijke prijs, ik heb nergens anders goedkoper kunnen vinden in ieder geval.

Het gaat om onderstaande, doe ik hiermee een goede aanschaf of kan ik toch beter kijken voor een tweedehands fiets van 100-200 euro? Ik wil er gewoon vanuit kunnen gaan dat ik er zo'n vijf jaar (met een nieuwe wat langer dan, ander vraagstuk) mee kan doen met zekerheid.

[url="http://www.witjestweewiel...etsen/show/8717611784534"]link[/url]

Ik ben een complete leek op dit gebied, dus bij voorbaad excuses. :p
Voor zo'n 3 a 400 euro moet er toch wel een Shimano 105 5600 / Tiagra fiets met alu frame en carbon vork op de stoep kunnen staan?

Ik verkocht 3 jaar geleden mijn Cube Peloton 105 5600 voor 450 euro. Weinig KM's en in prima staat. Fietsen zijn niet van goud.

Hou het forum van fiets.nl in de gaten, daar staan geregeld fietsen te koop. Wat voor maat hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
wackmaniac schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:12:
Hoe strak doen jullie die bandjes? Ik loop met mijn Giro Ionos al tijden te rommelen met die krengen :)
Ik heb ze zo afgesteld dat ze los bungelen als ik rechtop sta en net aansluiten als ik voorovergebogen zit. Ik moet wel zeggen dat ze me minder irriteren nu ik een volle baard heb dan toen ik me nog glad schoor :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ruud schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Voor zo'n 3 a 400 euro moet er toch wel een Shimano 105 5600 / Tiagra fiets met alu frame en carbon vork op de stoep kunnen staan?

Ik verkocht 3 jaar geleden mijn Cube Peloton 105 5600 voor 450 euro. Weinig KM's en in prima staat. Fietsen zijn niet van goud.

Hou het forum van fiets.nl in de gaten, daar staan geregeld fietsen te koop. Wat voor maat hebben we het over?
Het probleem zit hem in dat ik Marktplaats te nimmer vertrouw, tevens heb ik het idee dat zij veel te veel geld vragen voor hun waar. Vandaar dat ik maar dacht een nieuwe te halen waarvan ik gewoon weet dat het werkt. Het hoeft echt niet top notch materiaal te zijn, zo lang het maar lang mee gaat vind ik al heel snel veel prima. Ik ga eens daar kijken, bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Hoiz op 05-08-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Hoiz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:30:
[...]

Het probleem zit hem in dat ik Marktplaats te nimmer vertrouw, tevens heb ik het idee dat zij veel te veel geld vragen voor hun waar. Ik ga eens daar kijken, bedankt!
http://www.witjestweewiel...tsen//show/8717611784534/

is denk ik de link die je bedoelt.

Ik ben ook al een tijdje marktplaats aan 't afspeuren, maar vind 't ook een enorm gedoe.. Mijn uitdaging is mijn lengte, en dus grote framemaat (195 cm).. Ik denk dat je via marktplaats, mocht je een beetje een courante lengte hebben wel beter kan vinden dan die bij witjes..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik heb ook eerst op marktplaats gezocht. Maar dat is lastig hoor. Ik ben 2m, het aanbod is dan beperkt. Daarnaast had ik er nog weinig verstand van. Als er al iets moois op staat is het vaak ver rijden, en de prijzen op marktplaats vind ik best hoog. Uiteindelijk dus mijn budget wat verhoogd en bij Canyon een model van 2 jaar oud gekocht. Daar fiets ik nu al twee jaar mee, en ben erg tevreden.

Net nog een lekker, maar super druk rondje gereden in zeeland:
http://app.strava.com/activities/361846911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:38
Vandaag de Ardeche in gegaan, route van de Ardéchoise 174km gereden.
Aanrader, overal bordjes en zelf pijlen op de weg. En bij iedere klim begin bordje hoe hoog klim is en daarna iedere km een bordje hoe hoog je zit en welk percentage er de volgende km aan komt.

Flink wat Col bordjes op de foto gezet :)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/7Y-rPgnbYgELl_ljWeeeBxLQ-kZOCQfUPOJS1DYgUJM-768x768.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/3My7WQcvHK4auoo8yjeRQcbkS1VTGnHRG8Q5Jj22aF0-768x768.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/YmsQzbrncKEyJKHfddkiX0-UVlfvsp4CyZ1Ks84qRwg-768x432.jpg

https://www.strava.com/activities/361989024

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Ziet er goed uit zeg :)

Mooie omgeving en niet te gekke klimmetjes!

Lijkt me een mooie plek voor de de beginnende klimmert of gewoon veel KM's in jouw geval :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
Dat met die bordjes op klimmen hebben de Fransen echt prima voor elkaar.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Mooi ritje DDX, wel een beetje laf qua km's ;) }>

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Als ik iets irritant en soms zelfs demotiverend vind is om de km een bordje, maar dat zal wel aan mij liggen.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik heb last van finish fever, dus er kunnen mij niet genoeg bordjes staan. Vorig jaar in Zwitserland enorm verkeken op de lengte van een klim (er werd gezegd 12km, het bleek 26km, dankjewel Hielko). Ik ben gewoon een groot fan van expectation management :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
hangt er bij vanaf of ik een goede dag heb of niet, gaat het klimmen lekker dan kun je zien dat je lekker op schiet, zit je al stuk dan kan het soms demotiverend zijn, maar ook motiverend. Net wat er op het bordje staat qua percentage:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Gisteravond met een bekende een rondje gereden dat ik al vaker heb gedaan, het was echt top weer om te fietsen! Ook vrij veel fietsers onderweg tegengekomen, nog steeds raar dat niemand een handje opsteekt bij het passeren.

https://www.strava.com/activities/362019859

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind het demotiverend als volgens een klimprofiel de berg 8% is, en het profiel er ook op die manier uitziet. Maar dat je in werkelijkheid honderden meters 4% rijdt, en daarna een stuk 12... Zodat je idd gemiddeld netjes op 8 uitkomt, maar dat is toch wel iets anders dan dat ik verwacht :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:43
wielerbroeken zijn ook zonder zeem of pad te verkrijgen sommigen vinden dat weer beter zitten of dragen liever een wielren onder broek waar ook een zeem of pad in zit deze zijn op ebay al te krijgen voor nog geen €10 wel opletten met de maat anders kan je tijdens het fietsen last krijgen van een onderbuikgevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Crazy D schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:59:
Ik vind het demotiverend als volgens een klimprofiel de berg 8% is, en het profiel er ook op die manier uitziet. Maar dat je in werkelijkheid honderden meters 4% rijdt, en daarna een stuk 12... Zodat je idd gemiddeld netjes op 8 uitkomt, maar dat is toch wel iets anders dan dat ik verwacht :)
Tja dat heb je met elke berg, die gaan nou eenmaal niet in een rechte lijn naar boven :P

Met de Tourmalet (oost) ook leuk. In het begin zit er zelfs een stukje afdaling in. Ben je bijna boven, helemaal stuk, krijg je nog fijn de laatste 2 km bordjes á 9,5% ipv. 8,5% op de meeste stukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag Col de la Machine opgereden, blijft een mooi maar pijnlijke klim. (zeker met 39x25, eigenlijk moet ik m'n andere casette monteren op zo'n klim)
Eerste stuk komt gewoon niet onder de 8%, op het eind als je er eigenlijk al bent paar kilometer redelijk vlak dus gemiddeld netjes 6% ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DC Rainmaker heeft de review van de nieuwe Powertap P1 pedalen online gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.powertap.com/Uploads/Powertap/2015/3/pedals_p1_front.jpg

Voor wie te lui is om te lezen, of het Engels niet machtig is....

Ray is erg enthousiast over de pedalen. Grootste voordeel t.o.v. Vector van Garmin is dat ze veel makkelijker te installeren zijn, met alleen een inbus dus zonder momentsleutel o.i.d. Min of meer plug and play dus; ideaal om te wisselen van fiets of te monteren op een huurfiets en ook geschikt voor mensen die niet handig zijn.

Verder gebruiken ze standaard AAA batterijen, gewoon te krijgen bij ieder benzinestation dus zelfs onderweg eenvoudig te vervangen. Hiervoor heb je alleen een inbus nodig. Ook dit gaat schijnbaar veel makkelijker dan bij de Vectors. De batterijen gaan zo'n 60 uur mee.

Nadeel is wel de cleats. Ze lijken Keo-compatible maar dat zijn ze bij nader inzien toch niet helemaal. Keo-plaatjes werken wel maar niet 100%. Liever verkoopt Powertap je eigen (veel duurdere) plaatjes. Echter, uit de reacties blijkt dat de plaatjes waarschijnlijk gewoon Ryder/Wellgo RC-7 plaatjes zijn, die $10 kosten op Amazon. Dat zou een mooi zijn.

Ander nadeel is dat het bij de Edge 1000 momenteel nog niet mogelijk is cranklengte op te geven, wat wel belangrijk is als je deze pedalen gebruikt. Bij de 8xx-serie is het wel gewoon mogelijk. Er wordt gewerkt aan een oplossing, en in de community is schijnbaar ook al een workaround beschikbaar. Lijkt dus goed te komen.

Het gewicht komt op 437 gram voor het setje, dat is een weight penalty van ongeveer 165 gram t.o.v. standaard Keo-pedalen.

De nauwkeurigheid is dik in orde zoals blijkt uit de door Ray uitgevoerde tests. Het vermogen wordt in beide benen gemeten, dus geen halve meting zoals bij Stages.

Prijs $1200 (USA), prijzen voor NL zijn mij nog niet bekend? Levering in NL vanaf september, aldus @LivioLivius.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dat is wel een stuk makkelijker te installeren dan een hele crank idd. Blijft een prijzig grapje, dus ik ben voorlopig nog niet van de partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 19-09 09:25
1.200 euro vind ik toch wel echt bizar veel geld voor een extra veldje op je fietscomputer :)

Ik wacht ook nog wel even tot ze voor rond de 300 euro te verkrijgen zijn in de toekomst. Ben over het algemeen een early adaptor, maar dit is me echt te gortig.. En al zou ik het willen kan ik denk ik gelijk op zoek naar een huurhuis :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik vind de prijs ook (veel) te hoog. Ik denk dat de BePro pedalen (750 euro) een interessantere optie zullen zijn al heeft DC Rainmaker al aangegeven dat hij zorgen heeft over de bouwkwaliteit en duurzaamheid. De uitgebreide review volgt snel geloof ik.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
M@cer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:10:
1.200 euro vind ik toch wel echt bizar veel geld voor een extra veldje op je fietscomputer :)

Ik wacht ook nog wel even tot ze voor rond de 300 euro te verkrijgen zijn in de toekomst. Ben over het algemeen een early adaptor, maar dit is me echt te gortig.. En al zou ik het willen kan ik denk ik gelijk op zoek naar een huurhuis :)
Je kunt het veldje vaker toevoegen op je computer? ;)

Voor de helft van het geld heb je een Stages-meter. Die meet dan ook maar de helft natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voor ongeveer de helft heb je ook een Power2Max Classic, en die meet, i.t.t. Stages, wél het volledige vermogen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 12:28
Wat maakt deze powermeters nou zo duur? Het lijkt me toch niets anders dan een simpele sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
maxoss schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:01:
Wat maakt deze powermeters nou zo duur? Het lijkt me toch niets anders dan een simpele sensor?
Mwoah, simpele sensor(s) (die toch vrij prijzig zijn voor een elektronische sensor), een gyroscoop, calibratie, bluetooth en ANT+ en een weather proof behuizing. Meer hoeft het niet te zijn inderdaad. Al heb ik zo'n ding nooit gezien van binnen. :)

Het is een stukje precisie elektronica dat vele malen per minuut meet, dat is toch echt duurder dan de gemiddelde elektronische weegschaal. Al zal de prijs ook wel kunstmatig hoog gehoduen worden ;)

http://www.bikeradar.com/...eters-so-expensive-41720/

[ Voor 9% gewijzigd door Ruud op 07-08-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De prijzen zijn al gigantisch gedaald, ik geloof dat je voor een 4iiii nog geen $400 betaalt. De prijzen zullen de komende tijd nog wel verder zakken want bijna iedere maand komt er wel een product bij.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een stages kost nu 799. Acceptabele prijs. Voor mijn power2max was ik het dubbele kwijt (nieuwe tandwielen moesten er bij)

Ps iemand nog interesse in een fsa SLK light evo 386 Carbon crankstel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Stages is dan ook maar een halve powermeter, net als veel modellen van Rotor.

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 07-08-2015 17:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je veel verschil in kracht tussen de benen hebt dan is een stages of een andere niet ideaal (zelf 2% verschil dus verwaarloosbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DC Rainmaker is lekker bezig. Nu ook een preview van de WatTeam PowerBeat.

http://www.dcrainmaker.co...ew-watteam-powerbeat.html

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En zolang je gewoon met jezelf vergelijkt is stages prima (goedkope) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:06
Altijd interessante reviews van dcrainmaker, wel jammer dat ie geen hoge wattages test met sprints. Maar daar is het dan ook een triatleet voor ;)

Nog steeds tevreden met m'n Stages, ondanks het fragiele batterijklepje en kieskeurigheid qua CR2032 batterijen. Ook geeft ie soms te hoge piekwaardes voor 1-3 seconden, maar die zijn er met cyclinganalytics.com makkelijk uit te halen. Lijkt dus op wat dcrainmaker ook met z'n PowerBeat had op kasseien.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijsln op 07-08-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wil iemand morgen nog meedoen aan Luik-Bastenaken-Luik (170km)??
Ik heb me ingeschreven maar ben al een week aan het hoesten en het lijkt me niet handig om morgen naar Luik af te reizen..

Was 25 euro, maar mag nu gratis overgenomen worden..

[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 07-08-2015 21:54 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb mijn eerste "klim" avontuur er ook opzitten. Niet veel vergeleken met de echte berggeiten van het forum, maar hierbij ook mijn ervaring.

Tijdens mijn vakantie in Toscane heb ik 4 ritjes kunnen maken. Allemaal in de ochtend voor de hitte en het echte ontbijt:

Ritje 1: Capriglia (5km 7%)
Een testritje vlakbij ons hotel van 20 kilometer. Een klimmetje van 5 kilometer (gemiddeld 7%) naar Capriglia met af en toe een venijnig stijl stukje. Toen ik boven kwam even rustig genoten van het uitzicht. De weg naar beneden was erg smal en onoverzichtelijk. Heb rustig aan gereden, maar uiteindelijk vrijwel geen verkeer tegen gekomen.

https://www.strava.com/activities/356418912

Ritje 2: Sant'Anna di Stazzema (10km 6%)
Dit was een rit die ik graag wilde maken, de beklimming naar Sant'Anna di Stazzema. Een plek die in de tweede wereldoorlog compleet werd uitgemoord door SS'ers. Tegenwoordig is het plaatsje ingericht als gedenkplaats voor deze gebeurtenis.
De klim is ongeveer 10 kilometer lang en het is helemaal niet gelijkmatig verdeeld. Erg stijle stukken waar ik toch echt even van uit moest puffen. Ik ben dan ook een keer of 4 gestopt. Toen ik helemaal op was en er dacht te zijn kwam er een bordje dat het nog 3,5 km was.. Gelukkig werd het niet veel later vlak en kon ik bijkomen. De afdaling was mooi, breder dan die van de eerste dag, helaas was de afdaling die ik in de planning had afgesloten en moest ik dezelfde weg terugnemen.

https://www.strava.com/activities/357867693

Ritje 3: Monte Pitoro (4km 5%)
Een relatief vlak ritje. Ik had in gedachten om nog een beklimming erachteraan te doen, maar ik kreeg last van mijn linker knie (dit moet ik komende tijd even in de gaten houden..). Het was zondagochtend en alle wegen waren bezaaid met wielrenners. Heel Italië trekt erop uit. Het was een mooi rondje met een heerlijk brede afdaling, waar op dit tijdstip bijna geen auto's te zien waren.

https://www.strava.com/activities/359255064

Ritje 4: 4x klimmen (1000 hoogtemeters)
Mijn laatste rit heb ik 4 klimmetjes aan elkaar geknoopt, de Caprigla, de Monte Pitoro (de mooie afdaling van zondag, alleen dan omhoog) een nieuw klimmetje Pedona, met een erg lastig stijl stuk, een echte muur en als laatste nog het eerste deel van de beklimming van dag 2. Ik hield het redelijk goed vol, maar ook deze dag speelde mijn knie wat op.

https://www.strava.com/activities/360887103

Ik vond het erg leuk om deze klimmetjes te doen en het was ook redelijk te doen met mijn 39x32 als kleinste verzet, maar ik had toch liever net iets meer speling gehad, aangezien ik gemerkt heb dat ik ervan houd om met een hoge cadans te klimmen. Ook vond ik het erg fijn fietsen in (dit deel van) Italië, de auto's houden veel rekening met wielrenners en dit leverde geen problemen op. Wel heb ik gemerkt dat de klimprofielen van Strava niet echt overeenkomen met hoe het daadwerkelijk is.

Heb alweer zin in een volgend tripje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zat vanavond even m'n ritjes te bekijken van afgelopen dagen.
Geschatte ftp van 270 komt redelijk overeen wat ik hier haal in bergen met klimmen.

Strava info klim uurtje gepakt :
https://www.strava.com/ac...62289/analysis/7467/11096

272W bij 170bpm

Morgen waarschijnlijk nog rustdagje (want onweer voorspeld) en dan maandag nog leuk tochtje naar hoogste (via weg bereikbare) punt in de Vercors op 1600m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
GVD! ik moest van de week een keer uit wijken voor een auto (tegenligger die een andere fietser inhaalde en mij niet zag) en kwam met beide wielen tussen de grastegels en het asfalt. Gelukkig kon in mijn fiets nog net overeind houden en dacht dat ik alleen een paar krassen op mijn velg en mijn banden had. Rij ik vandaag door de duinen met mijn vriendin, krijg ik in een keer een klap band. Uiteraard de buitenband even gecontroleerd, maar kon niets vinden, bandje er in en met het mini pompje op een bar of 4 gekregen. Daarna wel thuis gekomen, en thuis meteen maar mijn band even goed opgepompt. Bij 6 bar weer een klapband, Nog maar een keer de velg en band gecheckt en vooral op het punt waar het lek zat. Uiteindelijk toch de oorzaak gevonden, er zat toch een scheurtje in mijn buitenband :(

Met dank aan een blinde automobilist een bijna nieuwe GP4000s II en twee binnenbanden naar de knoppen,

Naast een paar banden heb ik mezelf toch maar beloond met een SKS renncompressor :9 die had ik veel eerder moeten kopen. Geen geklooi meer met verloopnippeltjes

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Deze morgen heb ik meegedaan aan de 'Fietseling', een georganiseerde fietstocht bij mij in de buurt. Het was een groepsstart om 8.30 en het was dus rijden in peloton, begeleid door moto's en dus nooit stoppen aan kruispunten.

Het was erg leuk om te doen en het ging lekker snel (eerste 50 km kruissnelheid 35-36, nadien 38-39). De uitgestippelde tour was erg mooi qua landschap en bossen, maar dikwijls wat teveel draaien en keren met zo'n grote groep (gestart met 200, uiteindelijk nog een 30-40tal samen aangekomen aan de meet). Dat zorgde ervoor dat het remmen voor de bocht was naar 15-20 km/u en dan terug optrekken naar 45 km/u om het gat dicht te rijden. Zo geraakte mijn energie veel te snel op, dus besloot ik om meer naar de kop van het peloton te gaan rijden, waar je minder last hebt van het accordeon-effect. Op een klimmetje even iedereen voorbij gereden :+ en naar de kop van het peloton gegaan en dan ca. ingevoegd op de 10e plaats, waar ik ook rond ben gebleven voor de rest van de rit.

Naar het einde toe werd iedereen wat zenuwachtig, maar omdat de organiserende club op kop reed, werd er niet echt gedemarreerd en werd er zelden over de 40 km/u gegaan, beetje jammer. Het deed mij wel zin krijgen om eens mee te doen aan een wedstrijd.

Anyway, 103.8 km met 376 hoogtemeters aan 32.5 km/u gemiddeld: http://www.strava.com/activities/364809315

Tot nu toe heb ik de KOM (http://www.strava.com/act...09315/segments/8708400404) op mijn zelfgemaakt segment van ca. de hele georganiseerde rit :*) Hopelijk blijft dat zo, er staan er wel nog maar 7 pogingen bij, wss hebben de meesten die strava gebruiken de rit nog niet geupload.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 12:28
Afgelopen week een weekje in de vogezen wezen fietsen. Kan niet anders zeggen dat het een prachtig fiets locatie is. Weinig verkeer, goede wegen, weinig fietsers en met een beetje geluk goed weer. Heel veel leuke klimmetjes van 4% tot 14%, korte en lange klimmen. Keuze is enorm.

Totaal 400km en 7600 hoogtemeters gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Pff vandaag was het echt huilen in de duinen bij Noordwijk, Katwijk en Scheveningen.. ben meerdere malen bijna aangereden door tokkies op scooters die denken dat het handig is om de binnenbocht af te snijden.. Ook een paar irritante racefietsers tegengekomen die denken dat kan om twee fietsers ruim in te halen waardoor ik meerdere keren bijna de berm in geforceerd werd. Ook twee keer een grote groep MTB'ers tegengekomen die met een rotvaart door hele smalle paden reed waardoor ik tot 2x toe bijna een frontaaltje had. Kortom; niet meer rijden op een zondag door dat gebied met zulk lekker weer.

Verder wel een goede rit gehad kwa snelheid (27,4kmp/h) en afstand (50km) https://www.strava.com/activities/364876331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Ircghost schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:52:
Pff vandaag was het echt huilen in de duinen bij Noordwijk, Katwijk en Scheveningen.. ben meerdere malen bijna aangereden door tokkies op scooters die denken dat het handig is om de binnenbocht af te snijden.. Ook een paar irritante racefietsers tegengekomen die denken dat kan om twee fietsers ruim in te halen waardoor ik meerdere keren bijna de berm in geforceerd werd. Ook twee keer een grote groep MTB'ers tegengekomen die met een rotvaart door hele smalle paden reed waardoor ik tot 2x toe bijna een frontaaltje had. Kortom; niet meer rijden op een zondag door dat gebied met zulk lekker weer.

Verder wel een goede rit gehad kwa snelheid (27,4kmp/h) en afstand (50km) https://www.strava.com/activities/364876331
Het was vandaag ook gewoon veel te druk in dat gebied. Ben er zelf ook doorheen gefietst, vanaf Noordwijk naar Hoek van Holland. Prima ritje overall, wel wat warm. Maar dat stuk daar was gewoon een ramp. Op een gegeven moment zelfs een trein van circa 40 - 50 fietsers moeten passeren, zwalkend over het fietspad en deels naast elkaar. Bij tegenliggers maar slecht de ruimte gevend om even in te voegen.

Maar ook buiten dat soort groepen om ben je vrijwel niets anders dan aan het slalommen. Het is een schitterend gebied. Maar het is jammer dat de paden eigenlijk te smal zijn voor het grote aantal fietsers dat er gebruik van maakt op dit soort dagen.

Fraaier als het weer slechter is, dan heb je het vrijwel voor je zelf alleen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Het was volgens mij vandaag in elk gebied te druk. Vanochtend redelijk vroeg een rondje richting Posbank gemaakt en echt teveel situaties van onoplettendheid meegemaakt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Later op de middag merkte je duidelijk dat de elektrischefietsbejaarden inmiddels klaar waren en aan de sherry zaten. Toen werd het beduidend minder druk.

Wel heerlijk gereden vandaag. Bijna 140 kilometer in net iets meer dan 5 uur. Een heel stuk met een vriend samen gereden die naar zijn ouders ging in de buurt van Eindhoven. Ten oosten van Helmond heb ik hem gedag gezegd en ben ik de andere kant uit gereden. Nog even een tussenstop gemaakt bij mijn ouders in Schijndel (bidons hervullen, nieuw plakje ontbijtkoek meegesnaaid) en weer door naar Nijmegen.

Geen duizelingwekkende snelheid met 27,7 gemiddeld, maar dat maakt ook niet uit.
https://connect.garmin.com/modern/activity/860223486

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

dreamscape schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:40:
Later op de middag merkte je duidelijk dat de elektrischefietsbejaarden inmiddels klaar waren en aan de sherry zaten. Toen werd het beduidend minder druk.
Idd, het aantal electrofietsbejaarden was weer hoog, en helaas is het gehoor van de bejaarden niet zo goed meer. Ik maar bellen maar ze gaan niet aan de kant, of blijven eerst nog vrolijk een tijdje naast elkaar fietsen totdat ik bijna in hun achterwiel zit. Tja, op d ie leeftijd reageer je niet meer zo snel ;) Kwam vandaag zelfs een bejaarde in zo'n electro-scootertje tegen, gewoon midden op de weg. En aan de kant gaan? Ho maar.
Gelukkig trek ik me er verder niets van aan en heb lekker 110km gefietst.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hebben jullie het boek "Draag nooit een gele trui" gelezen? Staat een mooi stuk in over het passeren van elektrischefietsbejaarden. _/-\o_

edit: even geupload:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/0V0b3Z2q2A45/bejaardenpasseren1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1s3r0B1P2y1C/bejaardenpasseren2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1K370u032V0n/bejaardenpasseren3.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Tourniquet op 09-08-2015 22:29 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hahaha wat een herkenbaar verhaal. Misschien moet ik dat boek maar eens kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die zwieper naar links is inderdaad heel herkenbaar :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor mij was het dat ze altijd zeggen; henk kijk uit een wielrenner! En dan: Dan moet hij maar een verdomde bel gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Tourniquet schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:26:
Hebben jullie het boek "Draag nooit een gele trui" gelezen? Staat een mooi stuk in over het passeren van elektrischefietsbejaarden. _/-\o_

edit: even geupload:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hehe :P

Heb je ook een stukje uit het boek met "hoe los je wielrenners met een ebike"? De meeste plakken achter mij aan maar houden het wel voor gezien na 40km/h

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Leuk boek inderdaad en veel herkenbare dingen :)

Was gister idd superdruk. Trainingsrondjes rond Vlietlanden was ook nauwelijks te doen op een paar stukken. Zodra het mooi weer wordt, pakt opeens iedereen de fiets. Mooi weer fietsers :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Gister hier ook druk, maar dat het er vooral mee te maken dat ik samen met Hielko en -MvZ- de Bauke Mollematocht reden :)

We hebben met de groen-witte trein van Het Nieuwe Wielrennen redelijk huis gehouden :) De stukken die gedeeld werden met de 110km was kop-over-kop van groepje maar groepje. De stukken voor alleen de 165km waren stuk rustiger. Deden, naast Mollema, nog wel aantal prominenten mee; Joep Sertons stond bij de eerste rustplaats rustig een sigaretje te roken, net voorbij Electra even Frits Barends volle bak voorbij geknald en bij de start nog een glimp opgevangen van Gert Jacobs.

De tweede rustplaats hadden ze dit jaar zo'n 8km verder staan, waardoor mijn bidons toch echt kurkdroog waren. Ze hebben met oog op de temperaturen wel een klein mini-waterpunt kunnen regelen. Verder prima geregeld. Vorig jaar kreeg je een wielershirt, dit jaar wordt de tocht georganiseerd door Le Champion en kreeg je ... een bidon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Wat betreft bejaarden: ik vind het echt niet erg om af te remmen of even in te houden. Je bent samen op de weg en soms past het gewoon even niet of zijn de omstandigheden zo dat een bel niet gehoord wordt. Een fietspad is voor iedereen die op een fiets zit en dat zijn wielrenners, bejaarden (al dan niet op e-bike), en kinderen als mijn dochter van 4 die net een half jaartje mee doet in het verkeer. Wielrenners hebben al een slecht imago en ik probeer dat niet te verergeren en roep ook meestal even "bedankt!" oid.

Wat me wel stoort is dom gedrag. Vorige week hoorde ik meerdere keren iemand bellen. OMdat het fietspad waar ik reed niet heel breed was keek ik om maar er reed niemand achter me. In de verte zag ik Dinie en Riet fietsen. Iets dichterbij gekomen bleken Henk en Frits daarvoor te fietsen. Het bellen hoorde ik nog steeds. Ik wil de er graag langs dus ik belde ook. Geen reactie, weer wat dichterbij nog eens bellen. Nu werd het me duidelijk dat Henk, Frits, Dinie en Riet gezellig naar elkaar aan het bellen waren :X Dinie had me nu door en ging (soepeltjes!) opzij. Nu nog langs Henk en Frits. Dus ik roep "pardon!", gevolgd door 2 geirriteerde belletjes. "Nu is het echt Henk!" roept Riet. Zwieper naar links terwijl ie nog iets mompelt om daarna af te remmen (en ik dus ook) om achter Frits te gaan rijden.

Argh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

BreadFan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:24:
Wat betreft bejaarden: ik vind het echt niet erg om af te remmen of even in te houden. Je bent samen op de weg en soms past het gewoon even niet of zijn de omstandigheden zo dat een bel niet gehoord wordt. Een fietspad is voor iedereen die op een fiets zit en dat zijn wielrenners, bejaarden (al dan niet op e-bike), en kinderen als mijn dochter van 4 die net een half jaartje mee doet in het verkeer. Wielrenners hebben al een slecht imago en ik probeer dat niet te verergeren en roep ook meestal even "bedankt!" oid.
* Equator doet dat ook. Geen zin om het toch al negatieve imago nog verder omlaag te trekken, dus ik wacht netjes tot ik er langs kan en bedank ze even.

Laatst kwam ik een 4tal oudere mensen tegen op een vrij smal fietspad maar zag dat, na 100 meter, het fietspad weer langs de weg kwam, dus wachtte ik even. De achterste (wel typisch ook dit waren de vrouwen) hoorde me toch en ging al aan de kant. Netjes bedankt en gezegd dat ik wachtte tot ik er makkelijker langs kon omdat het toch al een smal fietspad was. Ik kreeg nog een "Nou, dat is netjes hoor!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Met bejaarden heb ik niet zo'n probleem. Vaak is de weg breed genoeg om er met een elegante slinger omheen te rijden. Paden en weggetjes die hooguit één fiets breed zijn, en waar je dus eigenlijk niet met goed fatsoen met 35+ overheen kunt knallen, vermijd ik vaak, tenzij het een tijdstip is waarop er geen kip te bekennen is.

Nee, het zijn vooral die zondagochtendwielrenners waar ik me dood aan kan ergeren: 50+, grijze haren, bierbuiken, veel te dure fietsen onder de kont en vooral veel, hard en nodeloos naar elkaar roepen. Dat zijn de types die zich misdragen, waarna de goeden er vervolgens op worden aangekeken, ook al beschikken ze over een bel, goede verlichting en goede manieren.

[ Voor 18% gewijzigd door nare man op 10-08-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren samen met een kameraad een stuk van de Bauke Mollematocht gecontroleerd (en her en der een bordje bijgeplaatst). Vanaf ons eindpunt terug naar de auto was precies tegen de richting van de tocht in, dan merk je wel dat het niet heel prettig is als een heel peloton van renners je op een fietspad tegemoet komt.
Nog even wat renners van de weg verwezen naar het fietspad (met een bordje 'organisatie' op je fiets straal je toch enige autoriteit uit :P).
Bij het wegrijden gaat er voor m'n neus nog een wielerbejaarde op z'n plaat. Ook hij voelde zich te goed voor het fietspad en wilde op de weg fietsen en probeerde af te slaan, de fietsers achter hem rekenden daar totaal niet op en knalden er bovenop. :S

's middags nog 50km bordjes opgehaald, wat resulteerde in een pittige interval training.

Zonder de tocht gefietst te hebben toch 130km weggetrapt.

Strava is down (oh noes!), dus geen linkies
Controle: https://www.strava.com/activities/364819160
Ophalen: https://www.strava.com/activities/365222205

[ Voor 5% gewijzigd door Tsjilp op 10-08-2015 10:35 . Reden: Strava is back up! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:47
nare man schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:11:
Nee, het zijn vooral die zondagochtendwielrenners waar ik me dood aan kan ergeren: 50+, grijze haren, bierbuiken, veel te dure fietsen onder de kont en vooral veel, hard en nodeloos naar elkaar roepen. Dat zijn de types die zich misdragen, waarna de goeden er vervolgens op worden aangekeken, ook al beschikken ze over een bel, goede verlichting en goede manieren.
Dat zijn inderdaad de ergsten... Ik werd gisteren zelf als wielrenner bijna aangereden doordat zo'n type het nodig vond voorlangs te kruisen bij een kruispunt terwijl ik rechtdoor ging. En dan nog de arrogantie om "kijk uit" te roepen... Castreren en optiefen.

[ Voor 48% gewijzigd door Trenchdog op 10-08-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Die zitten de hele week gewoon onder de plak in één of andere kutbaan en moeten zich op zondagochtend afreageren terwijl de vrouw bij de schoonfamilie zit. Precies de reden waarom ik liever 's avonds laat fiets, ook in het donker, dan kom je die vrijetijdsterroristen zonder manieren tenminste niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:47
Ja, helemaal eens. De nare bijsmaak van dat soort situaties is gelukkig snel genoeg verdwenen als mensen aangenaam verrast reageren op een belletje en een 'dank je' bij het inhalen. Ja, dan heb ik al even moeten remmen voor opa & oma of vader & zoontje, maar ik ben net als hen ook gewoon lekker wat aan het fietsen :) Geven en nemen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Niet alleen de zondagrijders maar ook degenen die eigenlijk alleen maar in groepen rijden. Je pikt ze er zo uit... Degenen die ook vaak alleen fietsen, rijden echt heel anders dan degenen die alleen maar met "de club" hun ritjes maken.

Valt me ook vaak op dat ze erg laat zijn met roepen/seinen dat er tegenliggers zijn. Ik ben gewend om als ik in een groepje rij, dat op honderden meters van te voren al aan te geven. Ervaring leert dat de achtersten toch altijd ook even zien wat er komt, voordat ze naar rechts gaan. Maar de laatste tijd weer vaak gehad dat ik als eenling/tegenligger zowat op de achterste knal, omdat die toch echt zelf wilde zien dat er een tegenligger was. Eikels :(

Maar ja, leven en laten leven. En als je niet met de instelling rijdt dat je al je PR's op Strava moet verbreken, en/of dat je voor lul staat thuis als je niet minimaal 28 gemiddeld hebt gereden, is het allemaal een stuk minder vervelend :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Crazy D schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Niet alleen de zondagrijders maar ook degenen die eigenlijk alleen maar in groepen rijden. Je pikt ze er zo uit... Degenen die ook vaak alleen fietsen, rijden echt heel anders dan degenen die alleen maar met "de club" hun ritjes maken.

Valt me ook vaak op dat ze erg laat zijn met roepen/seinen dat er tegenliggers zijn. Ik ben gewend om als ik in een groepje rij, dat op honderden meters van te voren al aan te geven. Ervaring leert dat de achtersten toch altijd ook even zien wat er komt, voordat ze naar rechts gaan. Maar de laatste tijd weer vaak gehad dat ik als eenling/tegenligger zowat op de achterste knal, omdat die toch echt zelf wilde zien dat er een tegenligger was. Eikels :(

Maar ja, leven en laten leven. En als je niet met de instelling rijdt dat je al je PR's op Strava moet verbreken, en/of dat je voor lul staat thuis als je niet minimaal 28 gemiddeld hebt gereden, is het allemaal een stuk minder vervelend :)
Ik reed zondag 27.7, dus stond bijna niet voor lul :p. Wel jammer want reed eigenlijk constant 31 maarja, onderbrekingen overal ;).

Wel lekker hoe iedereen hier even aan het luchten is haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Een fotootje van tijdens de Bauke Mollema tocht. Zoals wackmaniac al zei: uitstekend weer en uitstekende organisatie (maar die 3e post had wat eerder gemogen).

Afbeeldingslocatie: http://www.astrokraai.nl/dump/bauketocht.jpg
In ieder geval, altijd netjes op het fietspad rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

..je vergeet de "geen-helm-dragende.."

Ons balkon kijkt uit op een stuk weg waar regelmatig een compleet peloton voorbij raast (Landscheiding te Berkel en Rodenrijs) tussen de bejaarden, kinderen, wandelaars, hardlopers en ander volk. Gisteren was het weer /popcorn
Eigenlijk moet ik eens een camera neerzetten en de boel streamen :P

Gek genoeg is het na 17:00 uitgestorven. Ook voor 10:00 is het vrij rustig. Maar rond 11:00-14:00 breekt de spreekwoordelijke hel los. 8)7 Het geschreeuw en getier kan ik horen als de deuren en ramen dicht zitten. 8)7 De sololisten en kleine groepen < 4man zijn het probleem niet, eerder de losgeslagen kuddes van de lokale fietsclub (o.a. RWC Ahoy, de Pedaalridders).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

(jarig!)
Wat was het lekker rustig zonet! Even een kort rondje Zuidlaren gemaakt, 40 kilometer met 33,1 gemiddeld. Kon overal doorbeuken door gunstige stoplichten en het feit dat het werkelijk geen kip op de weg was. Doet me wel goed dat ik met weinig kilometers in de benen nog zo kan rijden :)

* Tjebakka moet vaker fietsen aangezien hij dit jaar nog maar 277,8 kilometer heeft gefietst. Niet om over naar huis te schrijven.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04
Lekker rondje vandaag, jammer dat m'n fietsmaat het niet helemaal bij kon benen, dus wel een paar keer in de berm staan wachten tot 'ie weer een beetje bij was gekomen :+

https://www.strava.com/activities/365934574/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:42
Tsjilp schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:16:
Gisteren samen met een kameraad een stuk van de Bauke Mollematocht gecontroleerd (en her en der een bordje bijgeplaatst). Vanaf ons eindpunt terug naar de auto was precies tegen de richting van de tocht in, dan merk je wel dat het niet heel prettig is als een heel peloton van renners je op een fietspad tegemoet komt.
Nog even wat renners van de weg verwezen naar het fietspad (met een bordje 'organisatie' op je fiets straal je toch enige autoriteit uit :P).
Bij het wegrijden gaat er voor m'n neus nog een wielerbejaarde op z'n plaat. Ook hij voelde zich te goed voor het fietspad en wilde op de weg fietsen en probeerde af te slaan, de fietsers achter hem rekenden daar totaal niet op en knalden er bovenop. :S

's middags nog 50km bordjes opgehaald, wat resulteerde in een pittige interval training.

Zonder de tocht gefietst te hebben toch 130km weggetrapt.

Strava is down (oh noes!), dus geen linkies
Controle: https://www.strava.com/activities/364819160
Ophalen: https://www.strava.com/activities/365222205
Ik zat even beetje met de strava flyby tool te spelen, en denk dat jullie een bordje bij de kazerne bij lauwersmeer erbij hadden moeten zetten ofzo. Lijkt dat opvallend veel mensen daar de verkeerde route hebben gekozen, zie: http://labs.strava.com/fl...vxBXYs8UVWl/GFTOgxxV1SMwV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:44
Hier in be heb ik het vooral andersom. De meeste pelotons weten wel hoe ze moeten reageren en doen dat over het algemeen vrij netjes.

Het zijn de enkelingen of groepjes van max 4 personen die het ergst zijn. Denken dat de baan van hen is, op de baan rijden terwijl er echt wel een degelijk fietspad is. Ze hebben over het algemeen de mentaliteit dat ze de tdf rijden op hun eentje. Ik heb er ook al een paar bijna geschept met de auto aangezien ze zo gevaarlijk reden. Als wielertoerist zijnde snap ik dat echt niet. Je bent echt niet beter op je eentje als die oma met haar fiets, je gaat enkel harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Hielko schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Ik zat even beetje met de strava flyby tool te spelen, en denk dat jullie een bordje bij de kazerne bij lauwersmeer erbij hadden moeten zetten ofzo. Lijkt dat opvallend veel mensen daar de verkeerde route hebben gekozen, zie: http://labs.strava.com/fl...vxBXYs8UVWl/GFTOgxxV1SMwV
Aardige topsnelheid heb je, die Groningse berg heb ik nog niet ontdekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Hielko schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Ik zat even beetje met de strava flyby tool te spelen, en denk dat jullie een bordje bij de kazerne bij lauwersmeer erbij hadden moeten zetten ofzo. Lijkt dat opvallend veel mensen daar de verkeerde route hebben gekozen,
Je bedoelt die kruising naar Zoutkamp? Daar stond (iig toen wij er langs kwamen) een motorrijder die de mensen de weg over stuurde. Misschien toen even niet ter plaatse.

Ons controle stuk eindigde precies ter hoogte van de kazerne, dus daarna er ook niet meer op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Zelfde ervaring als vhal eigenlijk. Vooral de alleen zondag rijders hebben weinig fiets ervaring lijkt het.

Van het weekend naar mijn ouders in Zeeland gefiets. Vertrokken op donderdag ochtend en via Bergen op Zoom naar Antwerpen gereden om daar het pontje via Lillo -> Doel te pakken maar helaas ging deze alleen op zondag. Dus door Antwerpen gereden, deels door de industrie en stad om zo uit te komen bij mijn ouders in Heikant.

Vrijdag beetje uitgereden op laag tempo. Zaterdag een route van een locale tourclub gereden, best mooie route eigenlijk naar Sas van Gent en terug. Vermijdt mooi de Belgische wegen :+ Zondag ook een route van dezelfde tourclub solo gedaan. Al was het idee om mee te fietsen met ze maar ik was beetje brak nog om 09:00 in de ochtend. Mooie route die de goede polderwegen pakte naar het doel en terug.

Vandaag terug gereden naar Rotterdam, nu via Zeeland en de diverse bruggen/deltawerken. Goede route, vooral na de Brouwersdam de weg links nemen is een goed idee. Wel drukjes maar te doen. Super veel groen.

Toch goed voor zo'n 490~ kilometers. Morgen weer even rustig rondje doen en woensdag rust...mag wel.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Tsjilp schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:27:
[...]

Je bedoelt die kruising naar Zoutkamp? Daar stond (iig toen wij er langs kwamen) een motorrijder die de mensen de weg over stuurde. Misschien toen even niet ter plaatse.

Ons controle stuk eindigde precies ter hoogte van de kazerne, dus daarna er ook niet meer op gelet.
Daar stond idd een motorrijder. Ik reed als automatisch ook naar rechts, totdat ik zag dat er geen rustpunt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

Van het weekend mijn eerste paar fietsschoenen en klikpedalen gekocht.

Wat een eye-opener is dat zeg.. waar ik eerst moeite had om de 40 te halen, trek ik hem nu met gemak door naar de 50+. Ik dacht altijd dat die verkopers me maar wat probeerden aan te smeren, maar het voelde net als de eerste keer op een racefiets.. ongelooflijk.

Downside is wel dat ik nu eventjes moet wachten met het aanschaffen van een helm, blijft een prijzige hobby. Daarnaast weet ik ook nog niet goed wat voor helm/bril combinatie ik nou precies wil. (inb4 wat is je gezonheid je waard oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Tarkin schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:18:
Hier in be heb ik het vooral andersom. De meeste pelotons weten wel hoe ze moeten reageren en doen dat over het algemeen vrij netjes.

Het zijn de enkelingen of groepjes van max 4 personen die het ergst zijn. Denken dat de baan van hen is, op de baan rijden terwijl er echt wel een degelijk fietspad is. Ze hebben over het algemeen de mentaliteit dat ze de tdf rijden op hun eentje. Ik heb er ook al een paar bijna geschept met de auto aangezien ze zo gevaarlijk reden. Als wielertoerist zijnde snap ik dat echt niet. Je bent echt niet beter op je eentje als die oma met haar fiets, je gaat enkel harder...
Deftige fietspaden in België?
Ik weet niet in welke streek van BE je woont, ik in Vlaams-Brabant en hier zijn er maar zelden deftige fietspaden. Enkel de rode zijn eigenlijk bereidbaar met een racefiets.
Heel dikwijls borduur af en borduur op voor elke zijstraat bvb. Ook zijn auto's helemaal respectloos in BE tegenover wielrenners. De hoeveelheid auto's die in de fout gaan tegenover fietsers tijdens een tocht, kan ik op 2 handen niet meer tellen.

Laatste fietstocht met mijn vader, 62 km op 2 uur 14. 5 auto's die met hun neus op het fietspad staan om de aankomende auto's beter te kunnen zien en die niet eens bewegen als je aankomt met je fiets. Dus dan moet je op de rijbaan om ze te ontwijken, gezien ze op het fietspad staan. Dan heeft er ook één mij bijna van mijn sokken gereden in een smalle beklimming. Het was een straat van ca. 3 meter breed denk ik, en er kwam een Mercedes stationwagen naar beneden, ik naar boven. Die raasde aan 60-70 km/u naar beneden en passeerde op amper 10 cm van mijn stuur, ik reed mooi aan de kant. En dan uiteraard ook zeker 5-6 auto's die te dicht bij passeren bij het inhalen of niet kunnen wachten om je in te halen, ook al komt er een tegenligger en je dan de pas afsnijden...

In Nederland zijn de fietspaden veel beter is mijn ervaring. Dit is een fietspad in België op 5 km van mijn huis (links van de weg te delen voor beide richtingen):
https://www.google.be/map...9aCA1w!2e0!7i13312!8i6656
Zou jij daarop fietsen met je racefiets? Dat is een weg op de terugweg die ik soms neem op het einde van een tocht, ca. 10 km lang en vlak/licht dalend waar je probleemloos 35-40 km/u rijd. Het fietspad zit vol met kuilen en verhogingen, je bent precies aan het veldrijden daarop.

Kortom in België moet je erg defensief rijden als fietser en er zeker niet van uitgaan dat de automobilisten hoffelijk gaan zijn tegenover jou. Mijn oom is een maandje geleden nog in het ziekenhuis gereden door een auto toen hij met zijn racefiets op weg was. De auto reed met een aanhangwagen en bij het nemen van een bocht door de auto is die aanhangwagen over hem heen gereden.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Secsytime schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:17:

Wat een eye-opener is dat zeg.. waar ik eerst moeite had om de 40 te halen, trek ik hem nu met gemak door naar de 50+. Ik dacht altijd dat die verkopers me maar wat probeerden aan te smeren, maar het voelde net als de eerste keer op een racefiets.. ongelooflijk.

Downside is wel dat ik nu eventjes moet wachten met het aanschaffen van een helm, blijft een prijzige hobby. Daarnaast weet ik ook nog niet goed wat voor helm/bril combinatie ik nou precies wil. (inb4 wat is je gezonheid je waard oid).
Ik zou wedstrijden gaan rijden als je makkelijk 50+ haalt op het vlakke :)

Een helm zou ik wel zsm kopen bij die snelheden.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hoezo is een helm een prijzige hobby??

link

Als je met gemak 50 rijdt zou ik maar heel erg snel een helm aanschaffen, stuk goedkoper dan een begravenis.

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 11-08-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
Mijn ervaring met fietsen net buiten Brussel (ik fiets dan vaak rond Overijse, altijd zo snel mogelijk Brussel uit..), is dat de auto's daar over het algemeen toch best goed rekening met je houden. Juist vriendelijker dan in Nederland.

De wegen en fietspaden daarentegen zijn wel extreem veel slechter dan in Nederland. Smalle slechte fietspaden vol gaten, bedoeld voor fietsers uit voor beide richtingen en vlak tegen een drukke weg.. dat blijft gewoon tricky. Maar ja, op een drukke weg verkies ik dan toch echt dat fietspad boven de weg zelf...

Maar die mindere wegen hebben toch ook wel weer wat, vooral als een maat van je niet oplet en het voor elkaar krijgt om in Brussel zowel een lekke voor- als achterband te krijgen van één enkele kuil in de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Anderhalve week geleden de decathlon classic gereden in leuven, dus ook in de buurt van overijse e.d. En het viel me inderdaad op hoe verschrikkelijk slecht de wegen er zijn, echt een ramp daar. Ik dacht dat oost vlaanderen er slecht bij lag, maar dit was nog erger.

Ik zei nog tegen m'n vriendin; "de parijs-roubaix challenge vond ik nog comfortabeler." (met wat zin voor overdrijving en 28 mm bandjes op 5 bar ipv 30 mm op 4 bar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Secsytime schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:17:

Iets zegt mij dat je je prioriteiten verkeerd stelt. :/ Zoals iemand al zei, een helm hoeft echt geen 200 euro te kosten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
Ik ben blij dat ik hier met mijn 'oude' fiets de rondjes maak, dan ben ik toch wat minder bang dat de boel uit elkaar rammelt.

Rijden op slechte wegen went overigens wel; een paar jaar terug vond ik het veel vervelender dan nu... goede wielen schelen ook een slok op een borrel natuurlijk. De Fulcrum 3 wielen zijn bijvoorbeeld al heel veel prettiger dan de standaard bontragerwielen die op de Trek 1600 SLR zaten. Ik wacht nog even tot de 23mm bandjes echt versleten zijn, maar dan gaan er daar ook 25 of 28mm op (afhankelijk van of die laatste zullen passen).

Maar goed; het is altijd een feest om ook in Nederland rondjes te kunnen maken.

Als er overigens nog mensen in de buurt van Brussel fietsen, misschien wel leuk om samen eens een rondje te doen?

Secsytime: koop een helm. Dat kost weinig, en is het geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Jep, eerst helm... daarna pas die schoenen/pedalen ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

M@cer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:41:
Hoezo is een helm een prijzige hobby??

link

Als je met gemak 50 rijdt zou ik maar heel erg snel een helm aanschaffen, stuk goedkoper dan een begravenis.
Ik ben erg voorzichtig hoor, ik fiets alleen echt hard als dat ook zonder gevaar kan. Maar het was inderdaad de bedoeling om zsm een helm aan te schaffen.

Ben laatst door een scooter geschept op men stadsfiets, had op dat moment graag een helm op gehad!

Iemand trouwens ervaring met wielerverenigingen in de omgeving van Groningen? Ik fiets nu vooral met men vriendin, maar moet erg inhouden.. wat opzich niet zo erg is, maar ik zou ook graag een keer met wat meer ervaren mensen willen fietsen waarvan ik kan leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Al fiets je 25km/u...wanneer je onderuit gaat en met je hoofd op de stoeprand terecht komt kan er nog steeds een traumahelikopter uitrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Secsytime schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Iemand trouwens ervaring met wielerverenigingen in de omgeving van Groningen? Ik fiets nu vooral met men vriendin, maar moet erg inhouden.. wat opzich niet zo erg is, maar ik zou ook graag een keer met wat meer ervaren mensen willen fietsen waarvan ik kan leren!
Op donderdag kan je op Corpus den Hoorn rondjes rijden: http://www.wielerbaangroningen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Meteen nog een goeie reden om snel een helm te gaan kopen. Bij een beetje wielervereniging mag je zonder helm niet eens mee. En terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Graham schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:33:
Vrijdag beetje uitgereden op laag tempo. Zaterdag een route van een locale tourclub gereden, best mooie route eigenlijk naar Sas van Gent en terug. Vermijdt mooi de Belgische wegen :+ Zondag ook een route van dezelfde tourclub solo gedaan. Al was het idee om mee te fietsen met ze maar ik was beetje brak nog om 09:00 in de ochtend. Mooie route die de goede polderwegen pakte naar het doel en terug.
Die eerste ronde van bijna 70km ziet er interessant uit! Ik woon precies in het midden in Axel, dus ik kan die route perfect gebruiken, thanks! ;)
Ik heb bijna al die stukken wel al eens los van elkaar gereden. De dijk bij Sas van Gent doe ik regelmatig, enige nadeel daar is wel dat het nogal een open stuk is, dus bij tegenwind is het daar flink doortrappen.
Bij Heikant pak ik vaak nog een stuk door de bossen in België erbij (een 7km extra), echt een leuk stuk om te rijden en een perfecte weg.

Afgelopen zondag ochtend was het trouwens echt perfect fietsweer. Weinig wind, goeie temperatuur en heel lichte bewolking zodat het niet te warm werd. Het was wel vrij druk met veel grote groepen wielrenners. Ik heb toen ook mijn grootste afstand zonder te stoppen gereden, 61km.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of anderen hier weleens een pauze inlassen tijdens een rit en zo ja, om de hoeveel kilometer ongeveer? Ik vond 50km in 1 stuk tot voor kort zo wat de limiet om in 1 stuk te rijden, maar 60km is eigenlijk ook nog goed te doen.

[ Voor 41% gewijzigd door SToRM666 op 11-08-2015 12:40 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
ACRNM schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:53:
Al fiets je 25km/u...wanneer je onderuit gaat en met je hoofd op de stoeprand terecht komt kan er nog steeds een traumahelikopter uitrukken.
Klopt. Des te vreemder is het dat je in het dagelijks stadsverkeer vrijwel niemand met een helm ziet, terwijl je op de dagelijkse woon-werkrit natuurlijk net zo goed geschept kunt worden of ongelukkig met je hoofd op een stoeprand kunt klappen. Ik zelf draag ook geen helm op de stadsfiets, ook al rijd ik op dat ding gemiddeld tussen de 25 en 30, in de Rotterdamse binnenstad. Op de racefiets ga ik niet zonder helm de deur uit. Gek, die hypocrisie :)
SToRM666 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

fgelopen zondag ochtend was het trouwens echt perfect fietsweer. Weinig wind, goeie temperatuur en heel lichte bewolking zodat het niet te warm werd. Het was wel vrij druk met veel grote groepen wielrenners. Ik heb toen ook mijn grootste afstand zonder te stoppen gereden, 61km.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of anderen hier weleens een pauze inlassen tijdens een rit en zo ja, om de hoeveel kilometer ongeveer?
Afgelopen zondag was perfect inderdaad, ben ook lekker om 0800 opgestaan voor een rondje van ruim 110 km door de Krimpenerwaard: van Rotterdam langs de Lek naar Schoonhoven, via Vlist, Haastrecht, Reeuwijkse plassen om Gouda heen, dan via Stolwijk, Berkenwoude en Ouderkerk weer terug. Gemiddeld 30 gereden, met als enige pauze een plasstop na drie uur, ik hield het namelijk echt niet meer.

[ Voor 39% gewijzigd door nare man op 11-08-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
lol, eerst kliksysteem pedalen en schoenen dan pas helm. :X 8)7 Misschien weet je nog niet dat je met pedalen ook kan vallen als je stil wil gaat staan bij een stoplicht bijvoorbeeld. Zeker in het begin mogelijk en dan kan je ook aardig op je hoofd vallen.
[...]

Die eerste ronde van bijna 70km ziet er interessant uit! Ik woon precies in het midden in Axel, dus ik kan die route perfect gebruiken, thanks! ;)
Ik heb bijna al die stukken wel al eens los van elkaar gereden. De dijk bij Sas van Gent doe ik regelmatig, enige nadeel daar is wel dat het nogal een open stuk is, dus bij tegenwind is het daar flink doortrappen.
Bij Heikant pak ik vaak nog een stuk door de bossen in België erbij (een 7km extra), echt een leuk stuk om te rijden en een perfecte weg.

Afgelopen zondag ochtend was het trouwens echt perfect fietsweer. Weinig wind, goeie temperatuur en heel lichte bewolking zodat het niet te warm werd. Het was wel vrij druk met veel grote groepen wielrenners. Ik heb toen ook mijn grootste afstand zonder te stoppen gereden, 61km.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of anderen hier weleens een pauze inlassen tijdens een rit en zo ja, om de hoeveel kilometer ongeveer? Ik vond 50km in 1 stuk tot voor kort zo wat de limiet om in 1 stuk te rijden, maar 60km is eigenlijk ook nog goed te doen.
Geen probleem. Dijk bij Sas was idd best pittig en zoveel wind stond er niet. Ze hebben nog wel meer routes www.tcheikant.nl (sommige staan ook op gpsies onder Tcheikant). Denk dat ik het stuk wel weet dat jij bedoel van 7 km. Kan je toch de route delen?

In het begin is het prima om even te pauzeren. Ik doe het ook op lange afstanden als ik even een foto wil nemen en gelijk wat eet/drink (bidons bijvullen). Soms ga ik halverwege de route gewoon ergens op een terras wat eten. Korte routes (onder 70 K) doe ik geen pauzes.

[ Voor 76% gewijzigd door Graham op 11-08-2015 13:29 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
-MvZ- schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:17:
Ik ben blij dat ik hier met mijn 'oude' fiets de rondjes maak, dan ben ik toch wat minder bang dat de boel uit elkaar rammelt.

Rijden op slechte wegen went overigens wel; een paar jaar terug vond ik het veel vervelender dan nu... goede wielen schelen ook een slok op een borrel natuurlijk. De Fulcrum 3 wielen zijn bijvoorbeeld al heel veel prettiger dan de standaard bontragerwielen die op de Trek 1600 SLR zaten. Ik wacht nog even tot de 23mm bandjes echt versleten zijn, maar dan gaan er daar ook 25 of 28mm op (afhankelijk van of die laatste zullen passen).

Maar goed; het is altijd een feest om ook in Nederland rondjes te kunnen maken.

Als er overigens nog mensen in de buurt van Brussel fietsen, misschien wel leuk om samen eens een rondje te doen?

Secsytime: koop een helm. Dat kost weinig, en is het geld meer dan waard.
Ik fiets wel eens in de buurt van Overijse, wil wel eens een stukje samen rijden, stuur maar een pm.
Bvb wat ik al eens gedaan heb: https://www.strava.com/activities/285873778 (conditie is nu wel beter als toen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
[...]

Als ik alleen fiets in rustig tempo (hartslag ~ 135) stop ik voor ritjes onder de 90 km eigenlijk nooit.
Langer dan dat moet ik sowieso ergens stoppen om mijn bidons bij te vullen/ sanitaire stop.
ritjes rond 120-130 is vind ik het wel lekker om ergens te stoppen om ff goed te lunchen (maag is dan meestal wel goed leeg, en geen zin om de gehele tijd repen ofzo te eten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ligt eraan. Wat voor ontbijt heb ik gehad (of in de avond: wanneer heb ik gegeten voor het fietsen), moet ik pissen, etc.

Normaal (geen absurd uitgebreid ontbijt) stop ik na anderhalf uur wel een keer voor een reepje, en daarna ieder uur tot anderhalf uur. Ik stop liever een keer extra om even eten te pakken uit m'n rugtas dan dat ik dat laatste half uurtje doorrij, mijn ervaring is dat ik dan als ik thuis ben veel meer honger heb (en moeilijker "vol" zit) dan wanneer ik tijdens de rit nog wat eet. Maar hangt er ook vanaf hoe hard het gaat, hoe lang de rit gaat worden, etc. Bij de KlimClassic 160km ben ik daar een stuk bewuster mee bezig (het is tenslotte een eind met veel klimmetjes) dan wanneer ik weet dat ik rond de 100km op het vlak ga uitkomen.

Maar ja, heb bij de Amstel Gold dit jaar een lading pannenkoeken op als ontbijt. Bij de 1e stop, na 2 uur fietsen, heeft m'n fietsmaat wat reepjes gepakt en zijn we doorgereden. Bij de 2e stop, na 4 uur fietsen, ben ik ook maar wat begonnen te eten uit voorzorg eigenlijk, want op dat moment had ik nog niet eens lekkere trek. 2 x stoppen op 6 uur (150km).

Ik hou liever geen echte pauzes met een uitgebreide hap, dan heb ik daarna weer het gevoel opnieuw koud verder te moeten gaan.

Maar misschien ben ik niet het meest representatieve voorbeeld, want ik stop ook vaak voor een fotootje als ik iets leuks zie :) (ook als ik middenin een blokkentraining zit...)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Graham schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:44:
Geen probleem. Dijk bij Sas was idd best pittig en zoveel wind stond er niet. Ze hebben nog wel meer routes www.tcheikant.nl (sommige staan ook op gpsies onder Tcheikant). Denk dat ik het stuk wel weet dat jij bedoel van 7 km. Kan je toch de route delen?
Dit was mijn route zondag: https://www.strava.com/activities/364813959
Net voorbij Heikant zie je een uitsteeksel in de route, dat is dat mooie stuk door de bossen en eigenlijk wel een van mijn favoriete stukken om te fietsen. Dit is sowieso wel een leuke en redelijk afwisselende ronde om eens te fietsen ;)
In het begin is het prima om even te pauzeren. Ik doe het ook op lange afstanden als ik even een foto wil nemen en gelijk wat eet/drink (bidons bijvullen). Soms ga ik halverwege de route gewoon ergens op een terras wat eten. Korte routes (onder 70 K) doe ik geen pauzes.
Ik had tegen het einde van de rit wel honger, ondanks mijn croissant en ontbijtkoekreep als ontbijt en tijdens de rit nog een reep.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:45

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Dit is precies een issue waar ik met fietsen erg veel problemen mee heb.
Stukje achtergrond:
Ik heb in het verleden heel fanatiek aan atletiek gedaan focus op 800m-1500m daarbuiten ook langere afstanden tot en met halve marathon en 1x hele marathon. PR op de 10km in 33min40. Het probleem wat ik toen al had was dat ik na 1uur30 - 1uur45 intensief sporten zonder energie kwam te zitten, glycogeen voorraad op en ik kom letterlijk geparkeerd te staan. Nu was dat met atletiek niet zo'n issue, omdat de trainingen voor 1500m niet zo lang duurde, en een halve marathon raffelde ik in 1uur 20 af dus dat ging ook nog wel. De marathon (traing) was een lijdensweg zodra het langer dan 1uur45 duurde. Dat was dus een eenmalig uitstapje voor mij.

Nu ik gestopt ben met atletiek ben ik meer gaan fietsen, helaas loop ik elke keer tegen die grens op. Als ik vanaf minuut 1 op de fiets begin te drinken en eten (sportdrank/gels, koeken, krentebollen, muslirepen ik heb zo'n beetje alles geprobeerd), dan hou ik het 2 uur vol daarna is het afgelopen.

Mijn omslagpunt ligt op hartslag 178 en het maakt niet uit of ik nu met hartslag 120, 150 of 170 ga fietsen, na 2 uur is de koek op. Dan verzuren mijn benen en haal ik met moeite nog een tussen de 20-25 km per uur. Hartslag is dan laag en krijg ik door de verzuurde benen ook niet verder omhoog meer.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Hoe gaan jullie daar mee om? Zijn er methodes (training/voeding) om dit op te lossen?

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Dit kan je zeker trainen en voeding is daar een belangrijk onderdeel van. Ik eet een koolhydraatarm/keto dieet en dat werkt voor mij erg goed. Voor middellange ritten (3 u / 100km) drink ik alleen water (evt met 0 cal electrolytes/zout erin) en hoef niets te eten tijdens de rit. Alleen voor lange intensieve tochten met klimwerk eet ik meer koolhydraten. Op deze manier train je je lichaam om energie uit vetverbranding te halen en je glycogeenvoorraden te sparen. Dit kan ook door op heel lage intensiteit te trainen, maar dieet heeft een niet te onderschatten effect.

Er is veel over op internet te vinden, ikzelf vond het fimpje "Peter Attia - An Advantaged Metabolic State" op YouTube erg goed.

Als je deze route kiest moet je alleen wel veel wielrenners ontwijken (vooral online) die menen dat fietsen niet zonder carb-loading door borden met pasta te verorberen kan. Er is door sportvoedingfabrikanten ook geen geld aan low carb te verdienen (behalve Generation Ucan wat ik wel eens gebruik) dus let wel op waar sommige info over sportvoeding vandaan komt. Je moet ook wel wat doorzettingsvermogen hebben, het is niet altijd makkelijk om je dieet zo om te gooien, maar ik vind het het waard (nog steeds na 2,5 jaar geleden ermee te zijn begonnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Veel meer trainen in lage zone (vetverbranding).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Misschien een hele vreemde vraag, maar is er een (uiteraard legale) manier om goedkoop/goedkoper aan een degelijke powermeter te komen? Ze worden weliswaar steeds goedkoper (vooral als je voor een eenzijdige powermeter gaat) maar €1000 is nog steeds een hoop geld. Ik fiets gemiddeld 250 km per week en gebruik mijn reistijd naar werk/huis (31 heen/ 31 terug) ook als training (intervaltrainingen in de randstad haha) Ik zou graag meer uit mijn trainingen willen halen. Ik gebruik vooralsnog mijn hartslag i.c.m. cadans om de intensiteit van een training te bepalen.

Ik zal me btw ook kort voorstellen. Hoi ik ben seez en ik fiets graag. ik heb drie fietsen, eentje voor woon-werk (cube sl road uit 2014 ultegra afgemonteerd) een sensa aquila sl fiets voor lange afstanden (+150km) met ultegra di2 en een cube lightning voor het racewerk.

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een sportieve wieler/tour vereniging omgeving Rotterdam/Rijnmond. Met mensen die ook graag de conditie en techniek willen verbeteren al dan niet competitief. De verenigingen die ik tegen ben gekomen waren vooral tourclubs met wat oudere fietsers. niks mis mee maar iets teveel stops en geleuter over randzaken en te weinig koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
[...]Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of anderen hier weleens een pauze inlassen tijdens een rit en zo ja, om de hoeveel kilometer ongeveer? Ik vond 50km in 1 stuk tot voor kort zo wat de limiet om in 1 stuk te rijden, maar 60km is eigenlijk ook nog goed te doen.
Tsja, wat is een pauze? Stop ik weleens om even een reepje te eten, plaspauze, etc. Ja. Circa 1x per 60 - 90 minuten bij ritjes langer dan een uur. Maar dit zijn altijd betrekkelijk korte stops. Zo'n 2 minuten en ik ben weer verder. En de enige reden dat ik stop is aangezien ik niet goed met de handen los kan fietsen, en met één hand een reep openen is en blijft zo'n gedoe :9.

Langere stops, terrasje pakken, etc. doe ik op de wielrenfiets eigenlijk niet.

seez schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:29:

Misschien een hele vreemde vraag, maar is er een (uiteraard legale) manier om goedkoop/goedkoper aan een degelijke powermeter te komen? Ze worden weliswaar steeds goedkoper (vooral als je voor een eenzijdige powermeter gaat) maar €1000 is nog steeds een hoop geld. Ik fiets gemiddeld 250 km per week en gebruik mijn reistijd naar werk/huis (31 heen/ 31 terug) ook als training (intervaltrainingen in de randstad haha) Ik zou graag meer uit mijn trainingen willen halen. Ik gebruik vooralsnog mijn hartslag i.c.m. cadans om de intensiteit van een training te bepalen.
De 4iiii power meter is een goedkopere optie (éénzijdig), en de aankomende watteam powerbeat eveneens. Maar ook deze blijven toch nog een fiks prijskaartje behouden (400 - 500 USD). Een echt mainstream product, zoals bijv. hartslagmeters en cadans sensors zijn power meters dan ook nog niet.

Hoeveel ben je uiteindelijk bereid er voor te betalen? De prijzen op diverse power meters zijn de afgelopen jaren overigens ook gezakt, en met de toenemende concurrentie zal zich dat nog wel enigszins voortzetten. Je zou dan ook kunnen overwegen om te wachten tot na de winter om te kijken wat de markt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
seez schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:29:
DC Rainmaker heeft een paar dagen geleden nog een uitgebreid stuk geschreven over de Watteam PowerBeat die rond 500 dollar moet gaan kosten. Is nog steeds een bak geld, maar toch beduidend minder dan 1000 euro:
http://www.dcrainmaker.co...ew-watteam-powerbeat.html

Niet dat dit product meteen geniaal is, maar ik kan me zo voorstellen dat dit wel gaat meespelen bij de zakkende prijzen van powermeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Stages (welke je ook echt kan kopen) voor Shimano 105 of SRAM Rival is 650 euro. Die passen ook op cranks van hogere groepsets, het matcht alleen niet qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

psychodude schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:40:
[...]
En de enige reden dat ik stop is aangezien ik niet goed met de handen los kan fietsen, en met één hand een reep openen is en blijft zo'n gedoe :9.
[...]
Met één hand: http://www.decathlon.nl/g...en-6x21-g-id_8274439.html

[ Voor 6% gewijzigd door DeFeCt op 11-08-2015 14:50 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Daarnaast ben ik ook op zoek naar een sportieve wieler/tour vereniging omgeving Rotterdam/Rijnmond. Met mensen die ook graag de conditie en techniek willen verbeteren al dan niet competitief. De verenigingen die ik tegen ben gekomen waren vooral tourclubs met wat oudere fietsers. niks mis mee maar iets teveel stops en geleuter over randzaken en te weinig koersen.
Verenigingen die competitief bezig zijn vind je bij de KNWU:
http://www.knwu.nl/verenigingen/vind-een-vereniging
Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic