Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.731 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
@Pelle Heel erg tof! Gefeliciteerd, geweldige prestatie :).

@Spacecowboy: Zien er allebei wel goed uit, niet per se heel goedkoop voor wat je krijgt, en de Jan Janssen is een beetje raar afgemonteerd met een oude 10-speed 105 groepset. Voor de afmontage hoef je die denk ik niet boven de Bianchi te verkiezen. Ik denk alleen dat die Bianchi een beetje zwaar is.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:38
Voortaan toch beter voorspellingen kijken en niet alleen naar de lucht kijken.
Gelukkig wel regenjackje meegenomen, maar zo ongeveer helft van rit vandaag in regen gereden.
Gelukkig pas na de klim en afdaling naar Villard de Lans.

Helaas door natte wegen lekke band en m'n lezyne pomp gemolt bij het oppompen.
(gelukkig nog wel iets van 4bar erin, dus rit wel kunnen afmaken)
Morgen dus maar op zoek naar een nieuwe pomp, zal wel een decathlon pompje worden en in Nederland garantie aanspreken op m'n lezyne pomp.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/xN01P4reNqV8N1FKDcRNgKrU7EmIfLyXh1q2SKuYtmM-768x432.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/azaaIGnw9zTRkY0ibzgKpi1r_1udL45yenX6CqL6qPs-768x432.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/CMjHQ_UsRRcdLKD1YGRYKVPtbIXmFtUpjc3o1C2FEiI-768x432.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/lH3dpmTTZ6h2zSg564Z70uHrttAFGP-bsVXfPV_TGaM-768x432.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/UjXDATS1eEFjpF757WqeQ3ZMmOHN5dKOAwx_toZTVNM-768x432.jpg

https://www.strava.com/activities/356750700

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:08
Mooi die foto's, hoop dat uitzicht op Grenoble over 1,5 maand ook te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27
M@cer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:28:
Ik ga gewoon uit van 3x hoor in September, wat al een hele prestatie is, maar in mijn achterhoofd is dat stemmetje wel stiekem aan het roepen.. :)
En zo hoort het ook :) Gezien jouw arbeid van de laatste maanden ook niet een onrealistisch doel.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Ook terug van 2,5 week Provence, vorige week woensdag heb ook ik de cinglé voltooid...

Goed, de cinglé du Mt Ventoux, dat moest er na 4 jaar vakantie in deze regio maar eens van komen. Steeds was er wel een goede reden om het niet te doen; het eerste jaar was ik net vader geworden, het tweede jaar was het vreselijk warm en vorig jaar kampte ik met de ziekte van pfeiffer.

Ook dit jaar zou ik een gevecht moeten leveren tegen hoge middagtemperaturen van 34-35 graden. Dat betekende dus vroeg opstaan. Om 5:00 gaat de wekker. Ik eet een flink bord pasta en een bak yoghurt met muesli, drink een halve liter water, kleed me aan een half uurtje later vertrek ik. Op dit uur begint het heel langzaamaan licht te worden. Koud is het bepaald niet.

Het is vanaf mijn standplaats nabij Buis les Baronnies ongeveer 45 min fietsen naar Malaucène. In dit stuk overbrug je een paar kleine klimmetjes, goed voor zo'n 250 hm. De keuze voor Malaucene als eerste klim is primair een praktische: deze is het dichtst bij.

Rond 6:15 rijd ik dorp binnen, vul mijn bidons even bij en begin moederziel alleen aan de klim. Het is vooral de zaak de rem erop te houden, de hele dag lang. Ik ben niet gewend om op die manier de Ventoux op te rijden. Het eerste, bochtige deel gebruik ik om in mijn ritme te komen. Dat lukt aardig, maar het valt me zwaar om mijn hartslag onder de 160 te houden wat wel mijn bedoeling was. Ik geniet er evengoed enorm van om min of meer alleen en in alle vroegte deze berg op te rijden.

Al snel bereik ik de wat vlakkere kilometers, waar ik even temporiseer en wat eet. Op dit punt komen de eerste andere vroege vogels al omlaag bollen - naar alle waarschijnlijkheid ook cinglé-kandidaten. Ik maak me op voor het steile stuk van 3,5 km. Onderwijl komt de zon langzaam boven de bomen uit, een fantastisch gezicht. Ik ben geen superklimmer en boven de 10% krijg ik het altijd moeilijk. Toch overleef ik dit deel redelijk, met dank aan de speciaal gemonteerde 34x30.

Daarna is het even op adem komen langs Mt Serein om vervolgens aan de laatste 6 km te beginnen. Aldaar haal ik een jonge knaap in die al een tijdje een meter of 300 voor me rijdt. Hij blijkt al aan z'n tweede klim bezig te zijn. Ik wens 'm succes en fiets weer verder. De top bereik ik in 1.50, precies 10 minuten voor op schema.

Prachtig uitzicht (foto is van een andere dag)

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/BBAE1799-6F12-48ED-82B2-36AA9CC57CAC.jpg

Bovenop stuur ik even snel een SMS'je naar mijn vrouw en rijd dan direct omlaag. Ik ben mijn armstukken in NL vergeten en voor mijn regenjasje was geen plek dus ik moet noodgedwongen zonder extra kleding afdalen, wat eigenlijk prima gaat.

De klim vanaf Bédoin heb ik reeds 2x eerder beklommen maar ik had deze zijde nog nooit afgedaald. Tijdens de afdaling valt het me op hoe lang dat verdomde bos toch is - al weet ik dat al afdalende het er altijd veel langer uitziet dan wanneer je klimt. Er rijden op dit uur al flink wat mensen omhoog en er wordt door de meesten flink afgezien.

Terwijl ik sportdrank bereid bij de fontein in Bédoin valt mijn oog op een matrixbord waarop aangekondigd staat dat het vandaag bewolkt wordt met 38 graden.... Een goede reden om zo snel mogelijk aan de klim te beginnen. Ik had beoogd rond 8:30 aan de klim te beginnen en heb nog steeds een kwartier voorsprong; qua temperatuur is het nu nog prima te doen.

Het eerste deel is zoals bekend niet heel lastig en dat stuk gebruik ik dan ook om mezelf op gang te trekken. Al snel dient het bos zich aan. Daarover is al genoeg geschreven. Laat ik volstaan met de voordelen: je hoeft nergens te schakelen, want je hebt eigenlijk geen rustpunten. Het is een kwestie van een ritme zoeken en proberen daarin te blijven. Ik begin voortvarend, moet halverwege even iets gas terug nemen en de laatste 2 km kan ik het tempo weer wat opvoeren. Dit alles onder het genot van het nummer "A forest" van The Cure dat ik op repeat heb staan.

Bij Chalet Reynard stop ik kort om een ander muziekje op te zetten en begin ik aan de laatste 6 km. Onderweg babbel ik wat met een dame die op St Maarten blijkt te wonen. Als ex-bewoner van de Carib schept dat natuurlijk een band. De laatste 1,5 km is het echt afzien, maar ik bereik de top in minder dan 2 uur. Ik heb nog steeds een dik kwartier voorsprong op mn schema. Ik heb dringend behoefte aan water, dus ik laat me oplichten en koop op de top voor €7,50 (!!) 1,5 liter koud water.

Daarna snel omlaag richting Sault. Die afdaling duurt langer dan ik had ingeschat. Onderweg kan ik goed zien dat het middenstuk, zeg maar "het bos", gelukkig goeddeels in de schaduw ligt. Vooral het eerste deel (vanaf Sault gezien) zal de warmte me waarschijnlijk voor het eerst vandaag parten gaan spelen. Heuveltje op, heuveltje af en ik begin eraan, met nog slechts 5 min voor op schema. Het is dan 11:25.

Het uitzicht vanuit Sault

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/AA73C6A9-2C4F-403B-B7F3-565E757A6B1F.jpg

Het shirtje gaat volledig open en het zweten kan beginnen. Ik besluit het gas er maar op te zetten om ervoor te zorgen dat ik zo kort mogelijk ik deze bakoven hoef te rijden. Net als ik het bos bereik komt mijn volgauto voor het eerst langszij. Dat komt mooi uit want ik zit alweer bijna zonder drank. Met een verse bidon hartige sportdrank (Aptonia tomaat, heerlijk na al die zoete meuk) en een bidon plat water bol ik verder en raad ik het gezin aan een ijsje te gaan eten bij Chalet Reynard, wat ze ook zullen doen.

Plots verschijnt er een grote donkere wolk voor de zon waardoor de temperatuur flink zakt. Er komen zelfs enkele druppels omlaag: heerlijk! Ik voer het tempo nog wat op en geniet van die laatste kilometers tot Chalet Reynard, die niet lastig zijn. Aldaar wenk ik op het terras mijn gezin, die het ijsje nog nauwelijks op hebben, en rijd meteen weer verder.

Nog 6 km. Op papier is dat niks. Maar na zoveel inspanning is het natuurlijk andere koek. Een voordeel is wel dat ik ondanks het feit dat ik kapot zit nog altijd mensen inhaal. En mijn gezin staat om de km langs de kant aan te moedigen, wat natuurlijk ook moraal geeft.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/50078A89-598C-45E5-90FB-1F351E4960C5.jpg

De laatste 2 km helpt ook dat niet meer en zie ik schéél van het afzien. Maar uiteindelijk bereik ik de top na 1h38m de top in een rit van (incl. de weg naar de voet) 156 km met net geen 4600 hm. Het was lang geleden dat ik zo heb afgezien. Na een fotootje op de top bol ik omlaag richting Malaucene, waar ik me de grande pression en een croque monsieur me uitstekend laat smaken....

De derde keer op de top, met kids erbij

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/38C1FD42-F478-49AE-83A2-A57B1B266E06.jpg

https://connect.garmin.com/activity/849917020

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 31-07-2015 09:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Er zou eigenlijk een like button moeten zijn (maar doe toch maar niet want we zitten hier niet op facebook). Ik heb eigenlijk nooit meer toe te voegen dan leuk verhaal, ik ben jaloers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Top Havana, na jullie verhalen krijg ik er steeds meer zin in... :)

Je hebt gewoon je carbon wielen in je fiets laten zitten, was dit goed te doen?? Ik zit nog steeds te twijfelen of ik mijn carbon wielen erin laat zitten of mijn winterwielen ga gebruiken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb de hele vakantie gewoon met carbon wielen gereden. Ik heb een paar dagen daarna nogmaals de Ventoux beklommen vanaf Malaucène en die dag stond er veel wind. Dat merk je dan wel in de afdaling. Met jouw 60 mm zou ik dat niet doen eerlijk gezegd.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
Lekker hoor, kudo's! Ben een ware anti-klimmer, maar misschien ook maar eens trainen hiervoor.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54

Pelle

🚴‍♂️

Leuk om oom jouw verhaal te lezen, havana :) Kudos en veel herkenning.
M@cer schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:00:
Je hebt gewoon je carbon wielen in je fiets laten zitten, was dit goed te doen?? Ik zit nog steeds te twijfelen of ik mijn carbon wielen erin laat zitten of mijn winterwielen ga gebruiken.
Ik zou in ieder geval niet je 60mm voorwiel gebruiken. In het stuk van de top naar Chalet Renard heb ik met mijn in vergelijking lage wielen (Fulcrum Quattro, 35mm) veel last gehad van de wind. Nog nooit zo zenuwachtig afgedaald, ik hield het allemaal nog maar net onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:31

Vos

AFCA

Kudos Pelle en Havana! Mooie verhalen om te lezen ook! Heb hem zelf 1x op de mtb gedaan, al pittig genoeg ;). Wil nog een keer terug met de racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Pelle schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:29:
Leuk om oom jouw verhaal te lezen, havana :) Kudos en veel herkenning.

[...]

Ik zou in ieder geval niet je 60mm voorwiel gebruiken. In het stuk van de top naar Chalet Renard heb ik met mijn in vergelijking lage wielen (Fulcrum Quattro, 35mm) veel last gehad van de wind. Nog nooit zo zenuwachtig afgedaald, ik hield het allemaal nog maar net onder controle.
Dank, en jij uiteraard ook chapeau!

De afgelopen jaren heb ik steeds met 46 mm afgedaald (ook met mistral) en dat ging prima. Ik merk het verschil met m'n Bora's (die 4 mm hoger zijn) duidelijk. Met 60 mm, daar moet ik echt niet aan denken...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Met m'n mavic sle wielen (52mm) is het ook wel te doen, maar wel blij dat ik recent een ksyrium slr voorwiel (24mm) erbij gekocht heb. Paar dagen geleden waaide het wat meer en toen ging afdalen stuk prettiger.

Ik heb meer last van slecht asfalt en soms zelfs plekke waar je wegzakt doordat het gesmolten is.
Stapte deze week op een top af en zakte gewoon met schoenplaatjes weg in het asfalt :o

[ Voor 31% gewijzigd door DDX op 31-07-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Net gearriveerd in de Eifel, dus vanaf morgen een weekje toeren in de heuvels. Toevallig nog iemand die hier ook zit?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Iemand nog een leuke rondje om te doen uit Utrecht? Minder dan 100km, ben vandaag onverwacht vrij en wil mooi stukje fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me zelf maar eens verwend >:) >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.argon18bike.com/documents/images/velos2015/950x560_A18_2015/950x560_Bikes_A18_2015/950x560_E-118_A18_2015.jpg

in bijna de zelfde config

Argon E118-next
dura ace crankstel
dura ace c75 wielen
ultegra di2 derailleurs
shifters di2 dura ace
banden schwalbe one ht
powermeter stages
bidon elite crono cx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
SCHITTEREND!!!

Een speciale reden voor deze tijdritfiets??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat te twijfelen tussen een paar merken, specialized shiv tt canyon speedmax en deze.
de looks van de argon heeft toch de doorslag gegeven. alle kabels zijn intern weg gewerkt dat maakt hem wel heel strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
BertP schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:29:
Iemand nog een leuke rondje om te doen uit Utrecht? Minder dan 100km, ben vandaag onverwacht vrij en wil mooi stukje fietsen :)
Dit is m geworden: https://www.strava.com/activities/358650357 :)

/edit:

Wat een machine die fiets hierboven :9~

[ Voor 8% gewijzigd door BertP op 01-08-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Heel vet, die Argon :).

Ik ben weer eens boos op mezelf en op m'n Edge 810. Net 70 km met veel hoogtemeters afgezien en is de ride niet opgeslagen. Lijkt te komen doordat 'ie automatisch probeert te uploaden, maar de ontvangst hier heel beroerd is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooie bak zeg, die Argon. Sowieso ben ik wel gecharmeerd van de producten van Argon. Tijdens de Tour hebben ze weer aardig veel in de schijnwerpers gestaan dankzij de Bora-Argonploeg (voorheen NetApp).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

Wat een vette fiets zeg..... Phoeh!

* DjVe heeft eindelijk ook een fietscomputers besteld....

Nouja sort of... Ik heb een Whahoo RFLKT+ met hartslagmeter besteld. Nog nooit gefietst met een hartslagmeter dus ben benieuwd :)

[ Voor 80% gewijzigd door DjVe op 01-08-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
StevenK schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:20:
Heel vet, die Argon :).

Ik ben weer eens boos op mezelf en op m'n Edge 810. Net 70 km met veel hoogtemeters afgezien en is de ride niet opgeslagen. Lijkt te komen doordat 'ie automatisch probeert te uploaden, maar de ontvangst hier heel beroerd is :(
Thuis de .FIT file proberen handmatig te uploaden?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
NielsTn schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:20:
[...]

Thuis de .FIT file proberen handmatig te uploaden?
De hele .fit is er niet en de rit die ik vanochtend met mijn kids deed heeft nu als laatste tijd wijziging het tijdstip dat ik mijn rit probeerde op te slaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Mooie verhalen Pelle en Havana over de Mont Ventoux. Neemt me meteen terug naar mijn 1x beklimming, smaakt iig naar 3 x nu ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Hoe komen "wij wielrenners" aan een slechte naam: reed rond middaguur van Zuidlaren naar Annen en daar is een van de weg gescheiden fietspad. Kwaliteit kan beter, maar ook minder. Er rijdt voor mij een renner op de weg en niet op het fietspad. Prima, moet je lekker zelf weten :) Er komt een auto langs die toetert, kan je over twisten, maar vervolgens begint de wielrenner middelvingers en andere obscene gebaren te strooien ... waarom?!

Anyway, was super fietsweer; temperatuur was goed en niet te veel wind. Lekker bijna 100km gedaan via Stadskanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Tja, ben net wezen fietsen, maar soms is het ook nooit goed hoor. Fiets je op de weg dan toeteren de auto's op het fietspad begon er een gast kut wielrenners te roepen toen ik passeerde (keurig gebeld).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Vandaag 125km op Schouwe-Duiveland gereden. Heb nu wel het gevoel ieder weggetje minimaal 1 x gehad te hebben....Leuk om een keer te fietsen (nou ja, 2e x dan....). Maar ben blij dat we rond Zoetermeer ietsje meer variatie hebben. Geloof dat je het daar echt onmogelijk voor elkaar kunt krijgen eens zonder wind te fietsen.
Wel leuk tochtje https://www.strava.com/activities/359519684
Morgen naar Limburg :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Crazy D schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:46:
Vandaag 125km op Schouwe-Duiveland gereden. Heb nu wel het gevoel ieder weggetje minimaal 1 x gehad te hebben....Leuk om een keer te fietsen (nou ja, 2e x dan....). Maar ben blij dat we rond Zoetermeer ietsje meer variatie hebben. Geloof dat je het daar echt onmogelijk voor elkaar kunt krijgen eens zonder wind te fietsen.
Wel leuk tochtje https://www.strava.com/activities/359519684
Gebruik the heatmap van Strava, kun je mooi kijken in hoeverre je echt de meeste straten gepakt hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag hoogste punt van de Vercors proberen op te zoeken de Mont Noir beklommen 1421m, bovenop helaas geen bordje gevonden dus geen foto als bewijs.
Wel erg mooie klim langs de rotsen, meteen weer nadeel dat gps erg veel drift heeft en je hier dus nooit een valid strava segment van kan maken/matchen.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/T5-Z7_7Y8W16Hk741-3sPMLMIX4jLFOlOY-d9KErk2c-768x432.jpg

Daarna stukje afdalen en verder naar Col de Carri, Col de la Betaille en Col de Tourniol.
Totaal 193km met 3700hm.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/LRi0MmFtF5gNo9Pun59WnFg93s44hXZTmASSMGELhpA-768x432.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/sJuoRarh3hOo0R-FId-OAEZcbi2Td-ZHN9UQTId4avI-768x432.jpg

https://www.strava.com/activities/359762289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Schitterende platen, en een mooie prestatie!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Dat gebied is wel onwijs fotogeniek zeg!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
wackmaniac schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:50:
Hoe komen "wij wielrenners" aan een slechte naam: reed rond middaguur van Zuidlaren naar Annen en daar is een van de weg gescheiden fietspad. Kwaliteit kan beter, maar ook minder. Er rijdt voor mij een renner op de weg en niet op het fietspad. Prima, moet je lekker zelf weten :) Er komt een auto langs die toetert, kan je over twisten, maar vervolgens begint de wielrenner middelvingers en andere obscene gebaren te strooien ... waarom?!
Bizar wat je soms meemaakt inderdaad. Zondag ging ik voor de verandering eens vroeg rijden (09.00, meestal rijd ik 's avonds). Mooi weer, dus enorm druk, veel bierbuiken op te dure fietsen, en hoe je die soms ziet rijden...door rood met gevaar voor eigen en andermans leven, mensen afsnijden, schreeuwen, schelden...duidelijk de hele week onder de plak en zondagochtend mag-ie even worden uitgelaten 8)7

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

nare man schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:48:
[...]

Bizar wat je soms meemaakt inderdaad. Zondag ging ik voor de verandering eens vroeg rijden (09.00, meestal rijd ik 's avonds). Mooi weer, dus enorm druk, veel bierbuiken op te dure fietsen, en hoe je die soms ziet rijden...door rood met gevaar voor eigen en andermans leven, mensen afsnijden, schreeuwen, schelden...duidelijk de hele week onder de plak en zondagochtend mag-ie even worden uitgelaten 8)7
Jup, dat zie ik ook veels te vaak inderdaad. Dan doe ik altijd mijn best met duidelijk remmen voor honden en oversteekplaatsen et cetera, kortom gewoon als een nette fietsen, maar als de rest zich als idoten gedragen komen wij nooit van de slechte naam af.

In positief nieuws, zaterdag de fiets naar de LFB gebracht voor uitgebreide servicebeurt. Nieuwe binnen en buitenbanden (waren goed versleten), nieuwe versnellingskabels incl nieuw begeleidingsplaatje onderkant frame, alles goed doorgelopen en de remmen behoorlijk aangestrakt. Had niet door hoe slap die eerst stonden totdat ik weer voor het eerst remde vandaag. Maar rijdt weer als een zonnetje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:38
Crazy D schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:46:
Heb nu wel het gevoel ieder weggetje minimaal 1 x gehad te hebben...
[...]
Als je de heatmap hier bekijkt zul je snel zien dat het in Zuid-Limburg extreem fijnmazig is. Ik fiets hier al jaren en ik kom toch nog regelmatig op wegen (en weggetjes) uit zie ik nog nooit eerder gezien heb.

Een leuke website met een paar mooie routes is deze: http://gpstracks.nl/ov-fiets-limburg.php

Aantal mooie routes:
1. België langs de stuw (net Oostenrijk!): http://gpstracks.nl/fietsroutes-limburg.php?id=839
2. Kort, maar rap opeenvolgende klimmen: http://gpstracks.nl/fietsroutes-limburg.php?id=1845
3. Iets uitgebreidere versie van 2: http://gpstracks.nl/fietsroutes-limburg.php?id=3583

Het is niet moeders mooiste website, maar het heeft een leuke selectie aan routes, zonder compleet overspoeld te raken in keuzes (zoals bijv. gpsies.com).
Ik zal eens een selectie maken van mijn strava, daar staan een aantal routes bij waar nagenoeg alleen 'onbekende' wegen gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:43
Cool! En mocht je een boom om willen hebben dan kun je dat zaagblad op je crank ook mooi gebruiken..

Sinds een week of wat doet mijn Stages moeilijk. Hij wordt netjes wakker en kan perfect gekalibreerd worden via zowel Bluetooth als ANT+. Ook tijdens fietsen geeft ie het goede vermogen weer maar na 500m (or something) houdt het op. Niet meer te koppelen en alleen de batterij verwijderen/opnieuw plaatsen zorgt ervoor dat je weer verbinding kunt maken.

Batterij is al vernieuwd, probleem is met twee verschillende Garmins (800/810) en ik vind het nu een stom ding ;)

De leverancier is uiteraard al bericht maar is iemand dit ooit tegengekomen ergens op het WWW?

Dan nog een andere vraag, ditmaal over Di2 (Ultegra 11 speed). Afgelopen dagen wat ruzie zitten maken met de fijnafstelling van de voorderailleur (bleek gedraaid te zitten dus makkelijk opgelost). Hierbij kwam ik het volgende tegen;

Stel je schakelt achter (groot naar klein) van 3 - 4 - 5 - 6. Op de 5 loopt de ketting echt BIJNA aan maar trimt de voorkant niet. Ga je nog 1 kleiner naar 6 dan trimt de voorkant zodat alles weer perfect is. Ga je daarna terug naar 5 dan blijft de voorkant stil en trimt dus niet bij. Dat gebeurt pas van 5 -> 4.. WHY SHIMANO, WHY!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:55:
Ik zit hemelsbreed ongeveer 60km bij DDX vandaan (iets meer naar het zuidoosten) en het is hier ook echt schitterend. Vandaag het laatste ritje van de vakantie gedaan, over 3 stevige cols (Col de Lescou, Col de Pennes, Col de Chaudiere) hier in de buurt. Redelijk vroeg vertrokken om de hitte voor te zijn, maar rond het middaguur gaf de Garmin toch ruim 40 graden aan. De eerste klim van de dag liep prima, met eerst een aanloop van 12km vals plat (2%) omhoog, naar een goed te verteren 4km/5% klim.
De lastigste klim van de dag was de Col de Pennes (7km / 9%). De eerste 4 km kwamen niet onder de 10-11% steeds, alsof je 2x achter elkaar de Wanne oprijdt zegmaar. De laatste kilometers vlakte het wat af, gelukkig. Tijdens de klim had je een schitterend uitzicht op de afdaling die ik gepland had, aan de andere kant van de bergkom. Ik wist dat het een technische afdaling zou worden, maar wat ik van te voren niet wist is dat ze het wegdek van de hele afdaling (ruim 12km) van een nieuwe laag split hadden voorzien. De complete grindvoorraad van Zuid-Frankrijk lag hier op de weg. Dat was dus 12km lang in de remmen knijpen, gemiddeld kwam ik uit op 20km/u :X

Daarna was het wel weer genieten geblazen, de weg vanaf Pennes-le-Sec tot aan Espenel slingert mooi door hoge rotsen en langs kraakheldere riviertjes. Geen foto's gemaakt (alleen bovenop de eerste 2 cols) -ik wilde op tijd terug zijn op de camping- maar ik ga hier zeker nog eens terugkomen.

Laatste klim van de dag was de Col de Chaudiere, die ik al eerder van de zuidkant had beklommen. Nu vanaf Saillans, en dan is hij nog 3km langer (12km / 7%). Helemaal gaargekookt tijdens de beklimming was de afdaling een welkome verkoeling, en begon ik aan de laatste klim, vanuit Bourdeaux naar de camping. Hier stelt het niks voor, maar in Limburg zouden ze er trots op zijn (3km / 5,5%).

Echt prachtig om hier te fietsen in ieder geval, en over 5 ritjes verdeeld toch mooi ruim 400km en bijna 11000hm gemaakt. Zal wel weer flink afkicken worden in de polder :)

Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11821276_524882407662484_644828742_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t51.2885-15/10731965_112911565721934_908212906_n.jpg

https://www.strava.com/activities/360235495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Pelle schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:45:
Gisteren was het dan zo ver: 3x de Mont Ventoux op, voor het goede doel. Onderstaand een (gedeelte) uit het verslag wat ik hierover schreef
Spuit elf hier, maar damn Pelle dat heb je goed gedaan man! Respect! En gave foto's!

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Redelijk vroeg vertrokken om de hitte voor te zijn, maar rond het middaguur gaf de Garmin toch ruim 40 graden aan.
Het zal best warm geweest zijn, maar echt geen 40 graden. Temperatuur meet je in de schaduw, Garmins meten doorgaans in de zon. En zelfs als je in de schaduw meet, geven ze doorgaans te veel aan.

Tijdens mijn vakantie vertrok ik op de hete dagen steeds om 7:00. Ik bolde dan tegen 10:30 weer de camping op en meestal was het dan nog geen 30 graden. Prima te doen dus. Tijdens de tweede helft was het aanzienlijk minder warm en kon ik ook gewoon later vertrekken, wat op zich ook wel heel relaxed was.

Ik heb er zelf ook alweer 2 polderritten op zitten (één Heuvelrugritje, dat gaat dan nog...) en dat is inderdaad weer afzien. Gelukkig eind augustus nog naar Der Schweiz voor het Alpenbrevet. Donderdag misschien dagje Tecklenburg.

[ Voor 47% gewijzigd door havana op 03-08-2015 19:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Klopt, zag net dat het 34 graden was in Saillans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

I-King schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:55:
[...]

Als je de heatmap hier bekijkt zul je snel zien dat het in Zuid-Limburg extreem fijnmazig is. Ik fiets hier al jaren en ik kom toch nog regelmatig op wegen (en weggetjes) uit zie ik nog nooit eerder gezien heb.

Een leuke website met een paar mooie routes is deze: http://gpstracks.nl/ov-fiets-limburg.php

Aantal mooie routes:
1. België langs de stuw (net Oostenrijk!): http://gpstracks.nl/fietsroutes-limburg.php?id=839
2. Kort, maar rap opeenvolgende klimmen: http://gpstracks.nl/fietsroutes-limburg.php?id=1845
3. Iets uitgebreidere versie van 2: http://gpstracks.nl/fietsroutes-limburg.php?id=3583

Het is niet moeders mooiste website, maar het heeft een leuke selectie aan routes, zonder compleet overspoeld te raken in keuzes (zoals bijv. gpsies.com).
Ik zal eens een selectie maken van mijn strava, daar staan een aantal routes bij waar nagenoeg alleen 'onbekende' wegen gebruikt worden.
Zal de site eens checken, leuke routes zijn altijd welkom :)

http://www.routeyou.com/e...route/limburg-met-hans.nl
Dit had de route vandaag moeten zijn maar na 45km gebroken spaak. Lang op FietsNED moeten wachten en toen waren we er wel klaar mee.

Er zijn idd belachelijk veel weggetjes ja! Route van vandaag ook weer diverse waar ik volgens strava niet ben geweest. Blijft een waanzinnig gebied. Als het goed is zaterdag weer :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:55:
En ook perfect om te fietsen.
Soms erg slechte wegen om af te dalen, je stuitert soms alle kanten op.
Meeste klimmetjes zijn max 7%, alleen klim die ik gisteren had was paar kilometer lang 11%.
Pelle schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:07:
[...]
Tijdens de klim had je een schitterend uitzicht op de afdaling die ik gepland had, aan de andere kant van de bergkom. Ik wist dat het een technische afdaling zou worden, maar wat ik van te voren niet wist is dat ze het wegdek van de hele afdaling (ruim 12km) van een nieuwe laag split hadden voorzien. De complete grindvoorraad van Zuid-Frankrijk lag hier op de weg. Dat was dus 12km lang in de remmen knijpen, gemiddeld kwam ik uit op 20km/u :X
Je had maar de helft van de grindvooraad, ik had vandaag ook een afdaling van 15km lang die net nieuw asfalt + grind had gehad.
Begon aan de afdaling en zag bordjes, had nog de hoop dat het snel voorbij zou zijn....

Iedere keer lijntjes zoeken met minste grind en dan rustig afdalen.
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/qFwLq39CryGF_46q2RImLB3mTMd7TtiM19wF2tWHYdo-768x432.jpg

En lekker stukje geklommen en harstlag lekker laag gehouden, 138bpm gemiddeld met klim van 700hm (216W power gemiddeld)

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 03-08-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Iemand tips voor 50mm Aero wielen? Moeten mijn 94kg kunnen dragen en het liefst onder de 700 euro kosten. Ik wil ze eigenlijk vooral voor de looks. Gewicht maakt me niet veel uit het liefst aluminium rem vlakken.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Vraagje; Hoe gaan jullie over veeroosters? Heel zachtjes of normaal? En op de pedalen of op het zadel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ircghost schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:09:
Vraagje; Hoe gaan jullie over veeroosters? Heel zachtjes of normaal? En op de pedalen of op het zadel? :)
Ik ga er gewoon normaal over heen, in het zadel en in een rechte lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kentsfield schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:52:
Iemand tips voor 50mm Aero wielen? Moeten mijn 94kg kunnen dragen en het liefst onder de 700 euro kosten. Ik wil ze eigenlijk vooral voor de looks. Gewicht maakt me niet veel uit het liefst aluminium rem vlakken.
Campa Bullet, Mavic Cosmic Karton, FFWD of iets van Kuiper.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Laatst online: 13-03 20:38
Kentsfield schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:52:
Setje wielen uit China? Ik heb een set van Farsports onder mijn TT fiets zitten en ze dragen mijn 90 kg zonder problemen. Gemaakt met kwaliteit onderdelen (Sapim spaken) en evt ook te krijgen met een DT-Swiss naaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik ben erg tevreden met mijn Carbon wielen, ik heb je een link via PM gestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

KhaZ

Alfa Romeo

Interessante eerste post, top!!

Sinds een paar dagen heb ik een Bulls Harrier uit 2010/2011, hij is nog als nieuw.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 07:02:
[...]

Ik ga er gewoon normaal over heen, in het zadel en in een rechte lijn ;)
Same here. Van het weekend reed ik op de Posbank (van 4 kanten naar boven gereden, het is geen Ventoux, maar toch :+), daar kom je er een heel aantal tegen. Ik probeer er zo recht mogelijk overheen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 18:01
havana schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:11:
[...]

Het zal best warm geweest zijn, maar echt geen 40 graden. Temperatuur meet je in de schaduw, Garmins meten doorgaans in de zon. En zelfs als je in de schaduw meet, geven ze doorgaans te veel aan.
Mwa, wat heb je er aan hoeveel graden het is in de schaduw als je zelf in de zon fietst boven warm asfalt? Dan zegt de officiële temperatuur ook weinig over hoe warm het daadwerkelijk is op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik vraag het meer vanuit behoud van velgen en band. Recht eroverheen lijkt mij sowieso altijd het veiligst ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
ybastiaans schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 07:13:
[...]

Setje wielen uit China? Ik heb een set van Farsports onder mijn TT fiets zitten en ze dragen mijn 90 kg zonder problemen. Gemaakt met kwaliteit onderdelen (Sapim spaken) en evt ook te krijgen met een DT-Swiss naaf.
Heb je een linkje? En M@cer ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Dat ziet er goed uit :)

Ik was zelf laatst bij mijn LBS en daar hebben ze de RC58 variant, die heb ik op voor het gemak met photoshop even op mijn 'eigen' fiets gezet. Ziet er toch wel een stuk fraaier uit gelijk.

Dit is het resultaat, oud vs nieuw:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20097734/fiets/fiets.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Laatst online: 13-03 20:38
BertP schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:05:
[...]
Heb je een linkje? En M@cer ook? :)
www.wheelsfar.com

Het mooie is daar dat je gewoon je wensen op kunt geven, ze maken de set voor jou persoonlijk. Gewoon even het contact formulier invullen en de rest gaat vanzelf. Ze spreken redelijk goed (toereikend) Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij een garmin 810 noties op het scherm laten tonen? Bv trainings schema ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:48:
Kan je bij een garmin 810 noties op het scherm laten tonen? Bv trainings schema ?
Bij mijn weten niet. Ik weet niet of de 810 ook Workouts kent? De 1000 wel, daarmee kun je redelijk schema's maken. Enige wat ie niet kan is zowel cadans als hartslag levels (1 van de 2 snapt ie maar). Dat vind ik lig prima werken voor mij voor trainingen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top. daar kan ik het wel in kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:57
Inderdaad zelfde op de edge 800.
WQorkout die van zone 1 naar 2 gaat snapt ie. Dat hij daarbij ook de cadans op 95 moet houden, kan hij me niet vertellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
Nu mijn tweede set "Vredestein Fortezza Senso All Weather"-banden in korte tijd diepe scheuren gaat vertonen, ben ik op zoek naar een wat betrouwbaardere buitenband. De eerste set is gratis vervangen omdat deze hetzelfde euvel had.

Ik heb er denk nog geen 1000km opgereden.

Nog tips?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
joint_me schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:24:
Nu mijn tweede set "Vredestein Fortezza Senso All Weather"-banden in korte tijd diepe scheuren gaat vertonen, ben ik op zoek naar een wat betrouwbaardere buitenband. De eerste set is gratis vervangen omdat deze hetzelfde euvel had.

Ik heb er denk nog geen 1000km opgereden.

Nog tips?
Wat zoek je in een band?

Heb je de Senso All Weather met een reden gekocht of zomaar?

Ik ben uitermate tevreden over de Continental GP4000S en SII in 23/25mm. Daarnaast Vind ik de Schwalbe Durano Pluss DD ook een prima band. Als ik weer nieuwe bandjes nodig heb ga ik denk eens de Michelin Pro4 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
Het stukje "All Weather", ik vind het niet erg om door de regen te rijden, maar dan wil ik wel een beetje grip. Verder had ik goede verhalen gehoord over deze band.

Ik kies toch het liefst voor 23mm, 25mm is mijn wiel niet echt geschikt voor.

De continental was ik ook in Google tegengekomen, maar hoor graag echte duurzaamheid ervaringen :)

Je geeft aan de Michelin Pro4 te willen testen, nog specifieke reden voor?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb nu sinds maart een setje Vittoria Rubino Pro III (slicks) en die bevallen erg goed. Niet duur, lekbestendig en best veel grip in de bochtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 14:08

Midas

Thunderbirds are go!

joint_me schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:46:
De continental was ik ook in Google tegengekomen, maar hoor graag echte duurzaamheid ervaringen :)
Ik heb er dit jaar de Tour de France (alle etappes één dag voor de profs uit) mee gefietst. Ruim 3000 kilometer in 3 weken met hitte en regen. Ikzelf heb één lekke band gehad. Wat mij betreft prima bandjes; ik heb er geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
joint_me schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:46:
Het stukje "All Weather", ik vind het niet erg om door de regen te rijden, maar dan wil ik wel een beetje grip. Verder had ik goede verhalen gehoord over deze band.

Ik kies toch het liefst voor 23mm, 25mm is mijn wiel niet echt geschikt voor.

Je geeft aan de Michelin Pro4 te willen testen, nog specifieke reden voor?
heb zelf de michelin pro 4 endurance (28mm) er nu op liggen sinds oktober, bevallen erg goed, in alle omstandigheden voldoende grip, en ze lopen goed. Tot nu toe op 3500 kilometer een lekke band gehad.

Ga er niet vanuit dat banden profiel moeten hebben voor grip op asfalt in de regen, door het kleine oppervlak van de band haalt dit niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Sterker nog, volgens de theorie wordt door een profiel het contactoppervlak op glad asfalt juist verminderd ten opzichte van een band zonder profiel. Profiel is dan ook niet nodig om grip te hebben met racebanden in de regen, het gaat veel meer om de kwaliteit van het rubbercompound en de bandenspanning.

Overigens herken ik het verhaal over de Senso Alll Weather niet. Ik rijd er nu alweer bijna 2500 kilometer op en ze slijten mooi gelijkmatig, zonder grote scheuren.

[ Voor 21% gewijzigd door nare man op 04-08-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb toevallig net m'n tweede setje Senso's 25 mm vervangen, vlak voor m'n vakantie. Afgezien van de grijze kleur was ik erg tevreden over m'n eerste setje, maar helemaal niet over het tweede setje. De achterband werd namelijk wel erg snel vierkant (3000-3500 km) en de rij-eigenschappen werden daardoor ook behoorlijk beïnvloed. Dat was in het verleden juist een Conti-kwaaltje, en al m'n vorige Vredestein banden hadden hier dan ook geen last van. Curieus.

Momenteel liggen er Schwalbe One's onder, uiteraard ook weer in 25 mm. Die kon ik zeer goedkoop krijgen bij een Assos-broek en ik vond het wel leuk die eens te proberen.

Kan niet veel verschil ontdekken met andere topbanden. Qua slijtage ook nog weinig van te zeggen, nu een km of 1000 mee gereden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:14
O-)

[ Voor 100% gewijzigd door slashhead89 op 06-08-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YJeCvAP.jpg

Ok, het is geen bergetappe en de afstand is ook niet om over naar huis te schrijven, maar Texel is wel een van de leukere rondjes die ik heb gemaakt dit jaar.

Ook wel een leuk contrast 40+km/u de ene kant op, 25 de andere kant :+

https://www.strava.com/activities/361058967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Bij mijn weten niet. Ik weet niet of de 810 ook Workouts kent? De 1000 wel, daarmee kun je redelijk schema's maken. Enige wat ie niet kan is zowel cadans als hartslag levels (1 van de 2 snapt ie maar). Dat vind ik lig prima werken voor mij voor trainingen.
Werkte perfect, vandaag eerste training via een online trainer gedaan. was wel ff afzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

wienesroa schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:49:
Inderdaad zelfde op de edge 800.
WQorkout die van zone 1 naar 2 gaat snapt ie. Dat hij daarbij ook de cadans op 95 moet houden, kan hij me niet vertellen :-(
Hoewel ik volgens mij bij de 1000 kan instellen bij het display profiel dat ie ook een waarschuwing moet geven. Heb voor workouts een profiel met enkel tijd, cadans en bpm. Weet vrijwel zeker dat ik daar ook een waarschuwing in kon geven, daar zou dan cadans kunnen. Wat alleen werkt als je geen kracht-blok tussendoor hebt met lage cadans... :) Ik heb zelf geen waarschuwing nodig, kijk gewoon regelmatig wat m'n cadans is en bij 90+ ben ik tevreden.
Ben vanavond te lui om even te kijken waar het precies zit :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:53:
Werkte perfect, vandaag eerste training via een online trainer gedaan. was wel ff afzien
Wat voor schema heb je? Ik vind het op zich niet afzien. Doe veel rustige duur met soms wat blokken in een hoger tempo en af en toe "volle bak". Maar gemiddeld is mijn hartslag stukken lager dan wanneer ik gewoon een tocht rij zonder erop te letten (zondag ook weer een gemiddelde hartslag van bijna 15 slagen boven m'n rustige duur).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15 min opwarmen,
5 min 300-330w
5 min 175-200 watt
10min 300watt
5 min 175-200
10 min 300 en
70 min 170-225w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag na 1,5 week klussen weer een stukje met vaders gaan fietsen :)

Windkracht 3 vanuit het westen volgens buienradar. Klopte uiteraard niet en was dus windkracht 6 en vol op kop zuid-zuidwest :p

Zit wel met een klein mysterie, mijn ketting schiet er sinds kort random af :?
Ketting is er eind april opgezet, grote blad voor én achter en dan staat de derrie recht naar beneden wat goed schijnt te zijn qua lengte.

Cassette is een 105 5700 en ketting een CN 5701, rest Ultegra 6700.

Vanmiddag eerste keer terwijl ik even inhield bij een oversteek, pats zo van het grote blad af aan de buitenkant. Tweede keer bij schakelen naar binnenblad, pats helemaal eraf aan de binnenkant.

Sinds de ketting erop ligt is dit een aantal keer gebeurd, en ik schakel vrij regelmatig voor en gebeurt af en toe. Ik kan het ook niet reproduceren en als ik thuis alles test loopt alles soepeltjes.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Toch lage ketting spanning door te langen ketting/achter derrie die niet genoeg spanning geeft? Foute kettinglijn misschien ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 18:01
Als ie op groot zit dan kan het haast niet de kettingspanning zijn lijkt me, want anders heb je op klein helemaal geen spanning. Zou eerder denken aan afstelling voorderailleur of maybe slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sapphire schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:55:
Zit wel met een klein mysterie, mijn ketting schiet er sinds kort random af :?
Ketting is er eind april opgezet, grote blad voor én achter en dan staat de derrie recht naar beneden wat goed schijnt te zijn qua lengte. De derrie klapt dan immers steeds verder naar achteren.
Volgens de experts moet de derrie recht naar beneden staan op groot voor en klein achter. Omdat jij hem op groot/groot hebt staan heb je wellicht kans dat de spanning te weinig is voor de kleinere tandwielen.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5246/5264376994_61abd655ae.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
groot groot en dan recht naar beneden dan is inderdaad je ketting (veel) te lang, vreemd dat het eerst wel goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
sapphire schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:55:
Iemand een idee wat dit kan zijn? Toch lage ketting spanning door te langen ketting/achter derrie die niet genoeg spanning geeft? Foute kettinglijn misschien ?
Dat je ketting te lang is, dat is al gezegd ;)

Je geeft zelf echter ook een andere mogelijkheid. Controleer of je derailleur de ketting nog wel genoeg op spanning houdt. Een te lange ketting is gemakkelijk te controleren. Schakel zover terug totdat de ketting niet meer op spanning gehouden wordt door de derailleur of dat je geleidewieltjes achter aan gaan lopen op je cassette. Is dit eerder dan klein/klein dan is ie te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:01:
15 min opwarmen,
5 min 300-330w
5 min 175-200 watt
10min 300watt
5 min 175-200
10 min 300 en
70 min 170-225w
Oh je rijdt met een powermeter, nice :) Wel zware training. Neem aan dat je ook wel wat rustigere dagen hebt? :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:01:
[...]

Oh je rijdt met een powermeter, nice :) Wel zware training. Neem aan dat je ook wel wat rustigere dagen hebt? :)
Rij er nu een maand of 4 mee, deed er nog niet echt heel gericht op trainen. enige waar ik heb al echt voor gebruikte was bij klimmetjes.

heb een power2max en een stages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ruud schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:35:
[...]

Dat je ketting te lang is, dat is al gezegd ;)

Je geeft zelf echter ook een andere mogelijkheid. Controleer of je derailleur de ketting nog wel genoeg op spanning houdt. Een te lange ketting is gemakkelijk te controleren. Schakel zover terug totdat de ketting niet meer op spanning gehouden wordt door de derailleur of dat je geleidewieltjes achter aan gaan lopen op je cassette. Is dit eerder dan klein/klein dan is ie te lang.
De juiste kettinglengte is, althans zo heb ik het altijd begrepen, meer een bandbreedte. Schakel je groot-groot, dan mag de achterderailleur niet zover naar voren worden getrokken dat de ketting geen duidelijke 'S' meer maakt. Schakel je klein-klein, dan mag de achterderailleur niet zover naar achter buigen dat het slappe deel van de ketting het bovenste geleidewieltje raakt, inderdaad zoals jij zegt. Alles daartussen is in beginsel prima. Zo adviseert o.a. Park Tool het. Je ziet ook andere regels, bijv. groot-groot zonder achterderailleur + 25-38 mm, of de grootst mogelijke lengte waarbij de achterderailleur niet aanloopt.

De consequentie van een te lange ketting kan zijn dat de ketting niet op spanning wordt gehouden, alhoewel je dat waarschijnlijk eerder merkt aan het slappe deel van de ketting dat tegen het bovenste geleidewieltje van de achterderailleur aanloopt. De consequentie van een te korte ketting is ernstiger: je kunt dan groot-groot niet schakelen of, als je kracht zet, je derailleur daadwerkelijk vernielen. Bovendien zal een te korte kettting, ook als hij nog net goed werkt, bij bepaalde combinaties (lees: grote voorblad en de grotere kransjes) hakkerig/stroef schakelen, omdat er dan erg weinig vrije ruimte is.

Een ketting die aan beide kanten van de voorbladen afloopt, heeft naar mijn idee eerder te maken met een te wijd afgestelde/onvoldoende begrensde voorderailleur.

[ Voor 3% gewijzigd door nare man op 05-08-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven mbt het aanschaffen van een helm, ik was namelijk laatst bij de LBS
spoiler:
Belga Fietsen Sontplein, wat een slechte service!

maar hier konden ze mij geen advies geven over hoe een helm nou hoort te zitten. En aangezien ik geen ervaring heb met fietshelmen heb ik ook geen idee hoe het hoort te zitten.

Nu heb ik voor mijn vriendin een helm besteld (maat S) deze voelt wat klein, maar zit verder opzich wel goed en ziet er niet te groot uit zoals de meeste maat M helmen.

De maat M helmen die ik heb gepast die voelden net even wat beter aan te sluiten.

Maar waar moet ik nou echt op letten? Ik zag op de Giro site dat wanneer je de helm naar links of rechts beweegt je voorhoofdhuid mee hoort te bewegen en dat als je de helm op hebt je hem niet van je hoofd hoort te kunnen halen door hem naar voren of naar achteren te drukken.

Heb men hoofd ook opgemeten net boven de wenkbrauwen, hier kwam ik op 56 cm. Net een beetje een tussenmaat volgens mij?
BertP schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

Dat ziet er goed uit :)

Ik was zelf laatst bij mijn LBS en daar hebben ze de RC58 variant, die heb ik op voor het gemak met photoshop even op mijn 'eigen' fiets gezet. Ziet er toch wel een stuk fraaier uit gelijk.

Dit is het resultaat, oud vs nieuw:

[afbeelding]
Erg mooi hoor! Maar waarom wil je carbon wielen op je fiets, deze kosten bijna net zoveel als de fiets :P? Ziet er wel heel cool uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Een helm hoort stevig te zitten, in ieder geval zodanig dat hij niet spontaan van je hoofd afglijdt. Met de fijnafstelling kun je een hoop bereiken. Verder is het bij helmen vooral een kwestie van gevoel: ongeacht hoe hij 'hoort' te zitten, zul jij een helm die gevoelsmatig niet lekker zit, in de praktijk toch niet dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

@ Microkid, roda_djavulen, Ruud en nare man:

Bedankt allen. Dat schema wat Microkid post had ik dus verkeerd in m'n hoofd zitten. Ga eerst nog eens kritisch naar de kettinglengte kijken en de afstelling van de voorderrie. Acherderrie zoals gezegd kan ook gaar zijn maar gezien die nog geen 2 jaar oud is ga ik daar even niet vanuit.

Ik ga even kieken vanmiddag en post het één en ander hier nog !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Secsytime schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:36:
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven mbt het aanschaffen van een helm, ik was namelijk laatst bij de LBS
spoiler:

maar hier konden ze mij geen advies geven over hoe een helm nou hoort te zitten. En aangezien ik geen ervaring heb met fietshelmen heb ik ook geen idee hoe het hoort te zitten.

Nu heb ik voor mijn vriendin een helm besteld (maat S) deze voelt wat klein, maar zit verder opzich wel goed en ziet er niet te groot uit zoals de meeste maat M helmen.

De maat M helmen die ik heb gepast die voelden net even wat beter aan te sluiten.

Maar waar moet ik nou echt op letten? Ik zag op de Giro site dat wanneer je de helm naar links of rechts beweegt je voorhoofdhuid mee hoort te bewegen en dat als je de helm op hebt je hem niet van je hoofd hoort te kunnen halen door hem naar voren of naar achteren te drukken.

Heb men hoofd ook opgemeten net boven de wenkbrauwen, hier kwam ik op 56 cm. Net een beetje een tussenmaat volgens mij?
Als een helm direct niet goed zit dan zal hij alleen maar slechter gaan zitten als je hem langer draagt. Je krijgt dan echt zoveel last dat je de helm niet meer op kunt hebben. Je helm moet klemmen op je hoofd zonder dat je echt druk voelt. Er mag geen speling op zitten. (houdt wel rekening met dik haar, hierdoor lijk je meer speling te hebben terwijl hij eigenlijk gewoon goed zit)

Pas verschillende soorten, elk model heeft zijn eigen pasvorm. Sommige merken zul je gewoon niet passen omdat ze niet jouw hoofd als model hebben gekozen.

Wanneer zit een helm goed; je kunt hem niet draaien op je hoofd en als je hem naar voren / achter schuift kan dit niet. Let op; bij dit alles moet je kinbandje niet strak zitten maar moet er een vinger (en bij dikke vingers, een pink) tussen kunnen.

@sapphire: je achterderrie hoeft niet gaar te zijn. Twee jaar zonder onderhoud kan best zorgen voor een stroeve achterderrie of slecht lopende geleidewieltjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 05-08-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
spoiler:

Ga even langs bij Bikecenter Dik. Dit zit op de hoek Stationsstraat en Bedumerweg. Service is 100x beter en ze weten waar ze het over hebben. Daarnaast wat de rest hier zegt; je helm moet stevig, maar wel confortabel zitten. Je kan trouwens helmen strakker zetten, niet wijder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
sapphire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:53:
@ Microkid, roda_djavulen, Ruud en nare man:

Bedankt allen. Dat schema wat Microkid post had ik dus verkeerd in m'n hoofd zitten. Ga eerst nog eens kritisch naar de kettinglengte kijken en de afstelling van de voorderrie. Acherderrie zoals gezegd kan ook gaar zijn maar gezien die nog geen 2 jaar oud is ga ik daar even niet vanuit.
Ik gok op begrenzing van de voorderailleur. Een ketting moet namelijk wel bizar slap hangen als hij ondanks een goede begrenzing toch spontaan van je voorblad af kan springen.

Verder is het advies van Ruud terecht. Je moet je achterderailleur toch wel minstens eens per jaar helemaal schoonmaken, afhankelijk van het gebruik (al betwijfel ik of vuil in de achterderailleur ertoe kan leiden dat de veerspanning zoveel afneemt dat hij de ketting bij een normale kettinglengte niet meer op spanning kan houden. Bij opgebouwd vuil krijg je eerder de gebruikelijke problemen zoals lastig schakelen en overslaan, niet dat de ketting van de voorbladen springt)

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 05-08-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
nare man schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:45:
[...]

Ik gok op begrenzing van de voorderailleur. Een ketting moet namelijk wel bizar slap hangen als hij ondanks een goede begrenzing toch spontaan van je voorblad af kan springen.

Verder is het advies van Ruud terecht. Je moet je achterderailleur toch wel minstens eens per jaar helemaal schoonmaken, afhankelijk van het gebruik (al betwijfel ik of vuil in de achterderailleur ertoe kan leiden dat de veerspanning zoveel afneemt dat hij de ketting bij een normale kettinglengte niet meer op spanning kan houden. Bij opgebouwd vuil krijg je eerder de gebruikelijke problemen zoals lastig schakelen en overslaan, niet dat de ketting van de voorbladen springt)
De veerkracht zal niet afnemen idd, dat is alleen mettertijd. De weerstand kan natuurlijk wel erg hoog worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP

[...]

Erg mooi hoor! Maar waarom wil je carbon wielen op je fiets, deze kosten bijna net zoveel als de fiets :P? Ziet er wel heel cool uit!
De fiets was €1100 en de wielen zijn €600 :P Maar voor de performance hoef ik het niet te doen, het zijn de looks die de doorslag geven. Het is 'zonde' van het geld en ik ben gewoon een hobby fietser maar goed, maar eens kijken hoe de zomerbonus gaat worden en dan de knoop doorhakken :P Er staat ook nog een zadel op de wensenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
BertP schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

De fiets was €1100 en de wielen zijn €600 :P Maar voor de performance hoef ik het niet te doen, het zijn de looks die de doorslag geven. Het is 'zonde' van het geld en ik ben gewoon een hobby fietser maar goed, maar eens kijken hoe de zomerbonus gaat worden en dan de knoop doorhakken :P Er staat ook nog een zadel op de wensenlijst.
Het geluid van de wielen is ook leuk om te horen ;) Klinkt een stuk sneller dan lage wielen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

BertP schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

Bij wijze van, natuurlijk he :P. Ik overweeg zelf ook om carbon wielen onder men fiets te knallen, puur voor de looks. Alleen als het hard waait is het niet heel handig toch?
wackmaniac schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Ga even langs bij Bikecenter Dik. Dit zit op de hoek Stationsstraat en Bedumerweg. Service is 100x beter en ze weten waar ze het over hebben. Daarnaast wat de rest hier zegt; je helm moet stevig, maar wel confortabel zitten. Je kan trouwens helmen strakker zetten, niet wijder :)
Ah die ken ik wel ja! Was naar Belga gegaan omdat ze een groot assortiment hebben (waar dan vervolgens de helft van niet op voorraard is :+ ) en omdat ze door de week ook gewoon normale (tot 9) openingstijden hebben.

Ik was naar een Giro Air Attack Shield aan het kijken, want hij heeft een aantal interessante voordelen vind ik:
  • Aerodynamisch (maakt me niet heel veel uit maar ok.)
  • Je hoeft niet een bril los aan te schaffen (bij elkaar ook voordeliger)
  • Je hebt je bril altijd bij je!
  • Wanneer je je bril af wilt doen, klik je hem gewoon ondersteboven op de helm!
  • Geen gedoe met lenzen verwisselen
Daarnaast heb ik geen verstand van helmen, en al helemaal niet van brillen en kan ik door de bomen het bos niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Secsytime schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

Bij wijze van, natuurlijk he :P. Ik overweeg zelf ook om carbon wielen onder men fiets te knallen, puur voor de looks. Alleen als het hard waait is het niet heel handig toch?
Dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar we kunnen beter de ervaringsdeskundige hier vragen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Secsytime schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:05:
[...]
Ik was naar een Giro Air Attack Shield aan het kijken, want hij heeft een aantal interessante voordelen vind ik:
  • Aerodynamisch (maakt me niet heel veel uit maar ok.)
  • Je hoeft niet een bril los aan te schaffen (bij elkaar ook voordeliger)
  • Je hebt je bril altijd bij je!
  • Wanneer je je bril af wilt doen, klik je hem gewoon ondersteboven op de helm!
  • Geen gedoe met lenzen verwisselen
Daarnaast heb ik geen verstand van helmen, en al helemaal niet van brillen en kan ik door de bomen het bos niet meer zien.
Je hebt het niet genoemd, maar ik zou vooral ook kijken naar de mate waarin de helm ventileert. Helaas kun je dat meestal niet vaststellen als je hem alleen maar op je hoofd hebt. Je moet ook (hard) rijden om dat te weten. Je bent dus vaak aangewezen op reviews op internet. Zelf heb ik ooit een MET Forte gekocht, gewoon als eerste helm. Ik had destijds niet gezocht naar reviews en daar heb ik nu wel spijt van, want die helm heeft dus echt weinig ventilatie en dat is in de zomer soms wel lastig. Ik vind het echter een beetje zonde om een nieuwe helm te kopen, aangezien deze destijds ook niet heel goedkoop was. Dus dan maar gewoon wat vaker de padding wassen en een extra zweetband gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
nare man schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:31:
[...]
Dus dan maar gewoon wat vaker de padding wassen en een extra zweetband gebruiken...
Dat is ook een goede tip ja... Als je denkt: 'hmm, ik heb mijn shirt toch gewassen? Waarom stinkt het nog?' Ruik dan eens aan je helm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
In mijn helm (giro) zit padding waarin zilver is verwerkt, na twee jaar gebruik ruik je hier nog niks aan, en heb ze niet gewassen in de tussentijd, ze spoelen wel uit als het regent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Ik ben wel tevreden met mijn huidige Giro Savant MIPS, op hogere snelheden ( > 35km/h, met een getunede ebike) is hij verkoelend genoeg op mijn hoofd. Na een paar km voel je hem eigenlijk niet meer zitten. Het afstellen is makkelijk genoeg met het draaisysteem achterop.

Maar zoals bij elke helm zijn de riempjes altijd te lang. Deze heb ik gelijk maar ingekort met een hot-knife zodat de uiteinden niet rafelen.

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 05-08-2015 16:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Hoe strak doen jullie die bandjes? Ik loop met mijn Giro Ionos al tijden te rommelen met die krengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
Op aanraden van een lieve mod even in dit topic proberen:

Ik zoek voor wat woon-werk woon-studie heen en weer rijden een simpele racefiets. Ik weet niet of dat ook onder dit topic valt, maar ik probeer het maar even. Ik heb helemaal geen verstand van fietsen, dus ik weet niet bij wie ik anders om raad kan vragen.

Via marktplaats zijn de meeste fietsen die ik vind minimaal 10-20 jaar oud en is het maar de vraag of het een degelijk model is en dergelijken. Voor 200-300 euro wil ik toch ietwat zekerheid hebben.. Het hoeft niet het beste van het beste te zijn, zo lang ik er maar vlot mee naar school (vrij veel heuvels en viaducten) kan fietsen. Bij de fietsenmaker ben ik hier op gestuit, met de prijs van 599 euro leek het mij voor een fiets van een algemeen bekend merk een redelijke prijs, ik heb nergens anders goedkoper kunnen vinden in ieder geval.

Het gaat om onderstaande, doe ik hiermee een goede aanschaf of kan ik toch beter kijken voor een tweedehands fiets van 100-200 euro? Ik wil er gewoon vanuit kunnen gaan dat ik er zo'n vijf jaar (met een nieuwe wat langer dan, ander vraagstuk) mee kan doen met zekerheid.

[url="http://www.witjestweewiel...etsen/show/8717611784534"]link[/url]

Ik ben een complete leek op dit gebied, dus bij voorbaad excuses. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Hoiz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:13:
Op aanraden van een lieve mod even in dit topic proberen:

Ik zoek voor wat woon-werk woon-studie heen en weer rijden een simpele racefiets. Ik weet niet of dat ook onder dit topic valt, maar ik probeer het maar even. Ik heb helemaal geen verstand van fietsen, dus ik weet niet bij wie ik anders om raad kan vragen.

Via marktplaats zijn de meeste fietsen die ik vind minimaal 10-20 jaar oud en is het maar de vraag of het een degelijk model is en dergelijken. Voor 200-300 euro wil ik toch ietwat zekerheid hebben.. Het hoeft niet het beste van het beste te zijn, zo lang ik er maar vlot mee naar school (vrij veel heuvels en viaducten) kan fietsen. Bij de fietsenmaker ben ik hier op gestuit, met de prijs van 599 euro leek het mij voor een fiets van een algemeen bekend merk een redelijke prijs, ik heb nergens anders goedkoper kunnen vinden in ieder geval.

Het gaat om onderstaande, doe ik hiermee een goede aanschaf of kan ik toch beter kijken voor een tweedehands fiets van 100-200 euro? Ik wil er gewoon vanuit kunnen gaan dat ik er zo'n vijf jaar (met een nieuwe wat langer dan, ander vraagstuk) mee kan doen met zekerheid.

[url="http://www.witjestweewiel...etsen/show/8717611784534"]link[/url]

Ik ben een complete leek op dit gebied, dus bij voorbaad excuses. :p
Heuvels, je woont dus in het zuiden.. jammer. Anders had ik nog wel een oude racefiets die je voor een mooie prijs over kon nemen.
Pagina: 1 ... 18 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic