Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.908 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik heb een Powertab G3 tweedehands gekocht en dat werkt prima op een Garmin 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Bedankt voor alle reacties :)
Pelle schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:53:
[...]

Inderdaad. De Pyreneeen gaan ook maar op mijn bucketlist als ik dat zo lees :)

(maar die hoogtemeters die Strava berekent klopt geen fluit van, zo te zien zitten ze 50-75% te hoog steeds)
Klopt, de Strava hoogtemeters kloppen dikwijls niet. Ik kan er echter niets aan doen denk ik?
Het is dan wel weer vreemd dat de hoogtemeters voor Tourmalet+Aspin dan weer wel realistisch lijken maar Col des Tentes dan weer totaal niet...
vhal schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Leuk verslag, ook voor de MTB :)

Eén vraag: waarom fiets je zonder helm bergop...
Bij bergop fietsen bij hoge temperaturen begint een helm mij al snel te storen. Doordat ik vrij veel en dik haar heb, is de ventilatie bij lage snelheden bij mijn helm niet zo goed. Zonder helm is veel koeler en aangenamer.
Het risico is ook vrij beperkt door de lage snelheden en het weinige verkeer. Eenmaal op de top doe ik hem altijd terug aan ntrlk voor de afdaling. 75 km/u zonder helm doe ik niet :+

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

psychodude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:54:
[...]

Geïnstalleerd om even te kijken. Draait hier redelijk. Is wat traag allemaal, maar crashed niet direct. Het aantal actieve gebruikers in de buurt (Rotterdam) lijkt erg beperkt. Staan voor de komende periode 9 ritjes in momenteel met een startpunt in een straal van grofweg 20 - 30 km. Ieder met enkel de starter als huidige deelnemer.

Meer dan startpunt en afstand heb je ook niet. Zou leuk zijn geweest als je een GPS track zou kunnen uploaden bij het aanmaken van je rit. Zodat anderen en de geplande route zouden kunnen zien, en nog mooier de GPS track zelf ook zouden kunnen downloaden.

Bij het proberen in te laden van alle (279) ritjes in NL dan crashed de app wel na enige tijd op non-responsive te staan. Het één en ander zal zonder twijfel nog geoptimaliseerd moeten worden om dit een beetje goed bruikbaar te maken.

Overigens vind ik de snelheidscategoriën welk je op kunt geven bij het aanmaken van een rit vrij ruim:
< 24
24 - 28
28 - 32
32+

Smallere groepen was in deze beter geweest denk ik.
Ritje van Terpstra a.s. donderdagavond bij het Kopje ("NOS Ride") heeft nu al wel 125 aanmeldingen, dat wordt een aardig peloton :D

https://twitter.com/NikiTerpstra/status/623525274576121856

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
-- Garmin 500 cadans sensor aan de verkeerde kant aan het installeren -- 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door Reynouts op 21-07-2015 20:33 . Reden: Dom :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 08:22
Er al aan gedacht om hem aan de andere kant te monteren, dus niet bij de ketting? Ook meer ruimte aan die kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
ramonlambal schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:33:
Er al aan gedacht om hem aan de andere kant te monteren, dus niet bij de ketting? Ook meer ruimte aan die kant
Dankje, probeerde nog te Ninja-editen toen ik er zelf achterkwam :D

Nu werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
LaurentS schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:31:
Bij bergop fietsen bij hoge temperaturen begint een helm mij al snel te storen. Doordat ik vrij veel en dik haar heb, is de ventilatie bij lage snelheden bij mijn helm niet zo goed. Zonder helm is veel koeler en aangenamer.
Het risico is ook vrij beperkt door de lage snelheden en het weinige verkeer. Eenmaal op de top doe ik hem altijd terug aan ntrlk voor de afdaling. 75 km/u zonder helm doe ik niet :+
Die ervaring had ik ook bij het klimmen. Gaat prima zonder helm en stuk koeler. Had zelfs handschoenen uitgetrokken bij het klimmen.

Andere optie is misschien je hoofd ook te scheren?!? :X

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Mijn (Garmin) hartslagmeter wordt niet meer gevonden door mijn Edge. Nieuwe batterij lijkt niet geholpen te hebben en ik maak de pads echt goed nat voordat ik hem omdoe. Enig idee waar ik nog meer naar zou kunnen kijken?

Edge blijft trouwens wel zoeken naar de hartslag meter kwam ik achter, hij pikte halverwege de hartslag van een tegenligger op :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:32

Vos

AFCA

LaurentS schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:31:
Bedankt voor alle reacties :)

[...]

Klopt, de Strava hoogtemeters kloppen dikwijls niet. Ik kan er echter niets aan doen denk ik?
Het is dan wel weer vreemd dat de hoogtemeters voor Tourmalet+Aspin dan weer wel realistisch lijken maar Col des Tentes dan weer totaal niet...

[...]
Voert Strava niet later een correctie uit? Paar keer gezien dat het eerst heel hoog was en later stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DeFeCt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:32:
Mijn (Garmin) hartslagmeter wordt niet meer gevonden door mijn Edge. Nieuwe batterij lijkt niet geholpen te hebben en ik maak de pads echt goed nat voordat ik hem omdoe. Enig idee waar ik nog meer naar zou kunnen kijken?

Edge blijft trouwens wel zoeken naar de hartslag meter kwam ik achter, hij pikte halverwege de hartslag van een tegenligger op :)
Welke strap heb je? Hoe oud?
Vos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:33:
[...]

Voert Strava niet later een correctie uit? Paar keer gezien dat het eerst heel hoog was en later stuk minder.
Misschien automatisch als je geen hoogtemeter (barometer) op je fietscomputer hebt. Je hebt overigens wel een optie om het te laten corrigeren. Echter raad ik dat niet aan.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Graham schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:45:
[...]
Welke strap heb je? Hoe oud?
De soft strap, Besteldatum: Wednesday 18 January, 2012

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ben nieuw met het hele racefiets-fenomeen na veel jaren met plezier met mijn Radon QLT lekker door de bossen van de Lage Vuursche te hebben gereden. Nu dus een fiets voor op de weg om veel km's te vreten en ga nu ook serieuzer nadenken over zaken als hartslag. Stap 1 was om me aan te melden bij Strava en de iPhone app te installeren. Nu dus nog een goede hartslagmeter die met de Strava app op mijn iPhone 6 werkt. Eigenlijk zoek ik een polsband/smartwatch oplossing hiervoor ipv een borstband. De Apple watch schijnt dit te kunnen, maar is een beetje een dure oplossing dus zoek nu eigenlijk iets goedkopers. Iemand enig idee hoe ik beetje betaalbaar een hartslagmeter in een polsband/horloge kan aanschaffen die met Strava werkt op de iPhone voordat ik ga investeren in allerlei duren apparatuur (eerste aanschaf is namelijk net al gedaan in de vorm van een Felt Z85 fiets dus moet eerst weer even substantieel sparen)

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DeFeCt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:47:
[...]

De soft strap, Besteldatum: Wednesday 18 January, 2012
Ok. Dus je maakt hem nat op de twee plekken neem ik aan...voorkant en linker zijkant?
erwin.heukels schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:50:
Ben nieuw met het hele racefiets-fenomeen na veel jaren met plezier met mijn Radon QLT lekker door de bossen van de Lage Vuursche te hebben gereden. Nu dus een fiets voor op de weg om veel km's te vreten en ga nu ook serieuzer nadenken over zaken als hartslag. Stap 1 was om me aan te melden bij Strava en de iPhone app te installeren. Nu dus nog een goede hartslagmeter die met de Strava app op mijn iPhone 6 werkt. Eigenlijk zoek ik een polsband/smartwatch oplossing hiervoor ipv een borstband. De Apple watch schijnt dit te kunnen, maar is een beetje een dure oplossing dus zoek nu eigenlijk iets goedkopers. Iemand enig idee hoe ik beetje betaalbaar een hartslagmeter in een polsband/horloge kan aanschaffen die met Strava werkt op de iPhone voordat ik ga investeren in allerlei duren apparatuur (eerste aanschaf is namelijk net al gedaan in de vorm van een Felt Z85 fiets dus moet eerst weer even substantieel sparen)
Je zou eens kunnen gaan orienteren op dcrainmaker's blog. Daar staat genoeg over polshorloges met hrm. Moet je wel zeggen dan het niet bepaald handig is om te kijken naar je pols of deze even van het stuur te nemen en af te lezen (mijn ervaring). Een andere optie is om een wahoo hrm strap te kopen die ook werkt met je iphone (zie ook dcrainmaker blog).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Thanks Graham; idee is om de iPhone aan het stuur te zetten en daar via de Strava app alles onderweg in de gaten te houden. De polshorloge moet dus zorgen voor HRM en deze via Bluetooth LE(!) naar de iPhone sturen voor de Strava app is het idee...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
erwin.heukels schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:05:
Thanks Graham; idee is om de iPhone aan het stuur te zetten en daar via de Strava app alles onderweg in de gaten te houden. De polshorloge moet dus zorgen voor HRM en deze via Bluetooth LE(!) naar de iPhone sturen voor de Strava app is het idee...
Mwah dat is ook niet ideaal. Zoek maar in dit topic. Vele die iphone aan stuur doen komen daar uiteindelijk van terug (goede mount lastig te vinden, batterij duur, etc). RFLKT van Wahoo is misschien interessanter dan. Hoezo wil je eigenlijk liever geen strap om je borst? Je merkt het echt niet, zeker niet met de softstrap varianten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Graham schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:18:
[...]

Die ervaring had ik ook bij het klimmen. Gaat prima zonder helm en stuk koeler. Had zelfs handschoenen uitgetrokken bij het klimmen.
Als het warm is klim ik ook zonder helm. Voelt altijd als een enorme opluchting. Als ik dood ga door het fietsen zal het waarschijnlijk niet in een klim zijn. Tenzij ik een zwak hart blijk te hebben :+.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
DeFeCt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:32:

Heb ik ook last van, echter omdat ik niet meer veel fietste nog niet vervangen.
Volgens mij heeft decathlon een softstrap die compatible is (voor ongeveer 35euro)
Graham schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:02:
[...]

Ok. Dus je maakt hem nat op de twee plekken neem ik aan...voorkant en linker zijkant?
Volgens mij zijn het 2 gladde stukjes aan de binnenkant van de band, zowel links als rechts van het midden.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_Wo8yCZ1eTVw/THXysCo0R3I/AAAAAAAAgig/7Ymwmb7jHb8/IMG_9570A_thumb%5B2%5D.jpg?imgmax=800
Die onderste van de 3 (iig bij mij)

[ Voor 27% gewijzigd door Griffin op 22-07-2015 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:25

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb ook een probleem gehad met de onderste strap.

De band stuurde soms geen of verkeerde data door (met mijn tong tussen de spaken aan het trappen en dan een HR aangeven van 121 bijvoorbeeld).

Daarbij stond ik op het punt om een nieuwe HR band aan te schaffen, maar niet nadat ik door aardig wat fora ben gebladerd.
Als je de band niet regelmatig schoonmaakt (op de gladde stukken links en rechts inderdaad), dan worden na verloop van tijd de meetgegevens onnauwkeurig.
Toen ik heb ik met wat lauwwarm water en zeep hem grondig gereinigd (3-4 keer met zeep schoonmaken en grondig afspoelen, etc.) en sindsdien doet hij het weer prima.

Maar ik heb begrepen dat het nieuwe model beter is, en dat zullen we zien. Morgen/overmorgen komt mijn Garmin Edge 1000 aan als het goed is *O*

(Iemand interesse in een Edge 810 met used HR, speed en cadance sensor :P)?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
Ga dan gewoon voor een Wahoo Tickr band, dan ben je van die polsunit af en krijg je het direct op de iPhone (via BT)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb ook die onderste van de foto, ik doe steeds de band na ongeveer 7 keer gebruiken in de wasmachine met mijn fietskleding (20 minuten opfrisprogramma 30 graden. Zonder electronicablokje uiteraard), dit staat ook op het labeltje aangegeven.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Graham schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:02:
[...]
[...]
Griffin schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:22:
[...]
Heb ik ook last van, echter omdat ik niet meer veel fietste nog niet vervangen.
Volgens mij heeft decathlon een softstrap die compatible is (voor ongeveer 35euro)
[...]
Volgens mij zijn het 2 gladde stukjes aan de binnenkant van de band, zowel links als rechts van het midden.
Die onderste van de 3 (iig bij mij)
rally schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:25:
Ik heb ook een probleem gehad met de onderste strap.
Als je de band niet regelmatig schoonmaakt (op de gladde stukken links en rechts inderdaad), dan worden na verloop van tijd de meetgegevens onnauwkeurig.
Toen ik heb ik met wat lauwwarm water en zeep hem grondig gereinigd (3-4 keer met zeep schoonmaken en grondig afspoelen, etc.) en sindsdien doet hij het weer prima.
Tourniquet schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:44:
Ik heb ook die onderste van de foto, ik doe steeds de band na ongeveer 7 keer gebruiken in de wasmachine met mijn fietskleding (20 minuten opfrisprogramma 30 graden. Zonder electronicablokje uiteraard), dit staat ook op het labeltje aangegeven.
Dank allen! Ik heb indd ook de onderste en maak hem ook op die twee gladde stukken nat... schoonmaken is echter iets wat ik nog niet heb geprobeerd dus zal hem ook eens een voorzichtig sopje gaan geven... to be continued :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

MrAngry schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:33:
[...]

Ga dan gewoon voor een Wahoo Tickr band, dan ben je van die polsunit af en krijg je het direct op de iPhone (via BT)
Mijn zwager gebruikt dit ook in combi met zijn iPhone en Strava en is er volgens mij goed over te spreken. Mocht je toch je iPhone op je stuur willen knopen dan is dit misschien een mooie optie: http://cobi.bike/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 13:31
Misschien niet gewild of gewenst, maar ik vermeld het toch nog even. Bij DX heb ik voor €25 een HRM aangschaft met chest strap die zeer goed werkt icm met mijn iPhone 6 & Strava combinatie. Redelijk goedkope oplossing lijkt mij zo.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, kan ook, die heeft dan weer geen ANT+, dus dat beperkt je een beetje als je ooit nog eens naar een garmin toe wil oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:25

rally

Deyterra Consultancy

Geen enkele van mijn fietsvrienden heeft een telefoon aan het stuur. Het werkt gewoon niet lekker, zeker niet met langere afstanden.

Zelfs degenen met een Sony Experia Z (want waterdicht) hebben ze niet aan het stuur hangen.

Iedereen in de groep (+/- 35 personen) heeft een losse display op het stuur. Sommige gebruiken een horloge die ze om het stuur binden met een stukje schuim.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik was mn Bryton band regelmatig mee met mn fietskleding. Ook een express wasje op 30 graden, als ik dat te lang niet doe word hij onnauwkeurig. Zal wel door zoutafzetting komen.

Het blokje kan niet zo goed tegen de was, die heb ik afgelopen zondag per ongeluk mee gewassen en heeft het niet overleefd :+

Hopelijk komt mn Garmin softstrap deze week nog .

Zijn er nog mensen die met de NOS rit van Nikki Terpstra mee doen as. Donderdag in Bloemendaal ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
rally schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:10:
Geen enkele van mijn fietsvrienden heeft een telefoon aan het stuur. Het werkt gewoon niet lekker, zeker niet met langere afstanden.

Zelfs degenen met een Sony Experia Z (want waterdicht) hebben ze niet aan het stuur hangen.

Iedereen in de groep (+/- 35 personen) heeft een losse display op het stuur. Sommige gebruiken een horloge die ze om het stuur binden met een stukje schuim.
Ik heb wel mijn HTC One op mijn stuur met een universele waterbestendige BBB stuurmount. Daar ben ik prima tevreden mee, mijn HTC past er precies in, iPhone is ca. dezelfde grootte, maar ze maken ook specifieke cases voor iPhones.
Een garmin oid heeft zeker voordelen, maar met de combi strava en osmand app heb ik alles wat ik nodig heb: navigatie, weergave snelheid en gps opname route. Batterij gaat lang genoeg mee voor mij. Tochten tot 4.5-5 uur met constant scherm aan is geen probleem. Als je het scherm uitzet op momenten dat je het niet nodig hebt (lang stuk rechtdoor etc), haal je gemakkelijk de 8 uur.
Voor nog langere tochten heb ik een powerbank dat genoeg is om nog eens de batterij vol te doen tijdens pauzes etc. Daarnaast heb ik een polar harstlagmeter op mijn stuur. Mss eens een BT HR band kopen, zodat ik die polar thuis kan laten en alles via mijn smartphone loopt.

[ Voor 31% gewijzigd door LaurentS op 22-07-2015 11:06 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 13:31
rally schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:10:

Ik zie het inderdaad ook niet vaak!

Ik heb echter deze iPhone case gekocht voor ongeveer €40. Waterproof en met behoud van Touch ID.
Is in portrait mode en landscape mode te kantelen. Ideaal!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Hoi mensen.

Ik was wat aan het rondneuzen voor een nieuw fietstenue, toen kwam ik deze site tegen:

<linkje>

Vergeleken met Bobshop of all4cycling wel erg goedkoop +/- 100 euro minder. Is iemand bekend met de kwaliteit? en dan met name van de zeem.

Is dit gewoon goedkope Chinese rommel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Rudolf schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:55:
Hoi mensen.

Ik was wat aan het rondneuzen voor een nieuw fietstenue, toen kwam ik deze site tegen:

<linkje>

Vergeleken met Bobshop of all4cycling wel erg goedkoop +/- 100 euro minder. Is iemand bekend met de kwaliteit? en dan met name van de zeem.

Is dit gewoon goedkope Chinese rommel?
Ga er inderdaad maar vanuit dat het nep is, nergens worden merknamen gebruikt en de maattabellen lijken rechtstreeks van aliexpress af te komen. Ook de coolmaxx technologie is iets dat je vaak ziet op aliexpress. Lekker niet doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:33
MrAngry schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:01:
Ja, kan ook, die heeft dan weer geen ANT+, dus dat beperkt je een beetje als je ooit nog eens naar een garmin toe wil oid.
Er is ook een ANT+ exemplaar te krijgen.

Een vergelijk met mijn oude Garmin-strap, mijn nieuwe Garmin-strap en deze laat zien dat het voor die drie tientjes een prima ding is! Gaat nu al het hele seizoen mee en heeft nog geen slag gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Volgende week ga ik naar Italie (Toscane - Viareggio) en ik neem voor de eerste keer mijn fiets mee naar de "bergen".

Zoals ik eerder in dit topic verteld heb, fiets ik veel in en rondom Nijmegen, dus kleine heuveltjes kom ik prima op (Ubbergse Holleweg, Vogelsang, Oude Kleefsebaan, Oude Holleweg, ...). Hoewel ik altijd wel kapot ben als ik de Oude Holleweg bovenkom.

Qua uitrusting voor de vakantie heb ik een 53/39 en een 12-32 bergcassette en ben ik een lichtgewicht.

Ik wil deze beklimming gaan doen.

Is zoiets te doen voor iemand die nieuw is in de bergen? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:43
Moet te doen zijn met je dat verzet, gewoon op het gemak beginnen, aan het einde van de klim kun je altijd nog versnellen!

Veel plezier in ieder geval:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
weet er iemand een goede fietsenwinkel in zeeland voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Allen dank voor het meedenken! Die Wahoo Tickr had ik inderdaad al gevonden, maar dat is dus een borstband (had ik vroeger ook icm met een Polar horloge, maar zo'n borstband beviel mij persoonlijk eigenlijk niet goed) en geen polsvariant. de DX oplossing van krizziz is weliswaar beter betaalbaar maar ook nog steeds een borstband variant (en ook nog eens met een paar dikke drukkers dus lijkt me niet echt plezierig zitten). Blijkbaar dus nog geen oplossing voor een polsband anders dan een Apple Watch in de markt beschikbaar?

Voor iPhone mount op het stuur is regen inderdaad wel een issue en is de Cobi wel een prachtige, maar ook kostbare oplossing. Zelf had ik bij DX / Banggood al voor een paar euro een stuurhouder besteld om eerst eens te kijken of het überhaupt plezierig is om de telefoon aan het stuur te hangen.

Lijkt er op dat ik eerst maar eens meer km's ga maken en wat ga experimenteren met de DX stuurhouder voordat ik verder veel geld investeer.

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
erwin.heukels schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:32:
Blijkbaar dus nog geen oplossing voor een polsband anders dan een Apple Watch in de markt beschikbaar?
Oh jawel hoor. Ik had je eerdere post gemist, maar wat jij wilt kan bijvoorbeeld met een Mio Link.

Ik gebruik hem via ANT+ met mijn Garmin Forerunner voor het hardlopen en Garmin Edge op de fiets. Maar hij werkt ook gewoon met Bluetooth en kan dan ook overweg met Strava op Android en iOS.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

erwin.heukels schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:50:
Ik zat ook met de wens om met hartslag te trainen en ben uiteindelijk op de TomTom multisport uitgekomen. Deze kun je zowel als polshorloge dragen bij het hardlopen en ook op je fiets monteren als om je ritgegevens te bekijken (ook de snelheid).
Ik kwam voor een hartslagmeter al snel op 50/60 euro uit, waarbij je dan ook weer een premium abonnement op strava moet hebben a 50 euro ongeveer. Voor de TomTom multisport was ik in een aanbieding 149 kwijt...

Je trainingen synchroniseren automatisch via een app op de smartphone (iphone bij mij) of je kunt het apparaatje aan de pc hangen. Daar kun je ook je accounts koppelen (strava, endomondo, runkeeper, etc). Ik ben er erg over te spreken! Dat hoef je 1 keer te doen en vervolgens wordt alles gesynchroniseerd.

http://www.tomtom.com/nl_.../?WT.Click_Link=top_nav_4

http://www.bol.com/nl/p/t...e-grijs/9200000020050830/

let wel op dat je niet de variant kiest met ingebouwde hartslagmeter... daar heb je weinig aan op de fiets :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Griffin schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:22:

DeFeCt schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:49:

Dank allen! Ik heb indd ook de onderste en maak hem ook op die twee gladde stukken nat... schoonmaken is echter iets wat ik nog niet heb geprobeerd dus zal hem ook eens een voorzichtig sopje gaan geven... to be continued :)
Jullie moeten echt wat beter lezen (nou jah behalve Tourniquet dan die het al aangaf). Hier instructies voor de "New Premium HR strap", hoe nat te maken voor gebruik en hoe schoon te maken!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qr3w6zSaiAQfOmcGq6izYxTm/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 22-07-2015 15:17 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
retlaw schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:54:
... waarbij je dan ook weer een premium abonnement op strava moet hebben a 50 euro ongeveer.
Je kunt ook met een gratis account bij Strava gewoon je hartslag bijhouden. Voor uitgebreide analyse is een premium abonnement nodig, maar je kunt prima zonder.
let wel op dat je niet de variant kiest met ingebouwde hartslagmeter... daar heb je weinig aan op de fiets :).
Behalve dan dat hij specifiek op zoek is naar een optische hartslagmeter, dus zo'n ding om de pols. Een TomTom multisport en ook nog als non-Cardio, die voldoet op meerdere manieren niet aan de eisen die hij stelde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Voor iPhone mount op het stuur is regen inderdaad wel een issue en is de Cobi wel een prachtige, maar ook kostbare oplossing. Zelf had ik bij DX / Banggood al voor een paar euro een stuurhouder besteld om eerst eens te kijken of het überhaupt plezierig is om de telefoon aan het stuur te hangen.
http://www.quadlockcase.com/products/bike-mount

Ik heb deze voor de iphone 6 en daar zit een regen poncho bij. Ik vind deze lekker werken. Misschien heb je hier wat aan? Wel eens stuk goedkoper dan de cobi.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
roda_djavulen schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:10:
Moet te doen zijn met je dat verzet, gewoon op het gemak beginnen, aan het einde van de klim kun je altijd nog versnellen!

Veel plezier in ieder geval:)
Thanks! Ik ga proberen niet te hard van stapel te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Graham schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:18:
[...]

[...]

Jullie moeten echt wat beter lezen. Hier instructies hoe nat te maken voor gebruik en hoe schoon te maken!

[afbeelding]
Hij heeft altijd gewerkt hier met 2 plekken nat maken.
Ik ga het eens proberen binnenkort, en een keer goed schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik ga thuis eens kijken, maar op mijn softstrap staat volgens mij toch echt 2 places

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Lijkt er op dat ik eerst maar eens meer km's ga maken en wat ga experimenteren met de DX stuurhouder voordat ik verder veel geld investeer.
Het grootste probleem van polsoplossingen is dat ze gewoon niet goed werken. Op de fiets wil je vanwege de stand van je pols je klokje wat verder op de arm en dan werken optische oplossingen niet meer. Hele volksstammen rijden en lopen trouwens met een borstband, misschien is het gewoon even wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:05
Reynouts schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:30:
[...]

Thanks! Ik ga proberen niet te hard van stapel te lopen ;)
Ik denk dat het flink harken word met 39-32 op die 10-12% stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
maxoss schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:01:
[...]

Dat is nog geen kilometer in het begin van de klim, een soort van Oude Holleweg, daarna komt een stuk van 1% om even te bekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

dreamscape schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Je kunt ook met een gratis account bij Strava gewoon je hartslag bijhouden. Voor uitgebreide analyse is een premium abonnement nodig, maar je kunt prima zonder.

[...]

Behalve dan dat hij specifiek op zoek is naar een optische hartslagmeter, dus zo'n ding om de pols. Een TomTom multisport en ook nog als non-Cardio, die voldoet op meerdere manieren niet aan de eisen die hij stelde. :)
Niet als non cardio, maar met een hartslag band in plaats van ingebouwd in het horloge... Dat je ook met een gratis Strava account je hartslag bij kunt houden wist is niet. Thanks voor sharing :).

Op welke punten voldoet het nog niet? Het meet je hartslag (met borstband) en de rest en het is volledig compatible met Strava (en andere apps). Je kunt het op je stuur zetten, zodat je het goed kan zien.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
retlaw schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:04:
Op welke punten voldoet het nog niet? Het meet je hartslag (met borstband) en de rest en het is volledig compatible met Strava (en andere apps). Je kunt het op je stuur zetten, zodat je het goed kan zien.
erwin.heukels vroeg om een hartslagmeter die compatible is met Strava op de iPhone, dus hij wil zijn telefoon tijdens het fietsen gebruiken en geen horloge. En daarbij vroeg hij een apparaat om de pols en juist niet om een borstband, vandaar.

Al denk ik dat hij beter wat verder kan sparen en voor een andere oplossing moet gaan. Maar wat hij wil, dat kan wel. Niet met een TomTom, maar wel met een Mio Link of Scoshe Rhythm als hartslagsensor.

Meteen ook het verweer op een eerdere opmerking dat optische HRM niet handig is op de fiets: je moet de sensor even los zien van het display. Bij een borstband hoef je ook niet steeds naar je manboobs te staren en dat hoeft bij zo'n polsbandje dus ook niet. Je koppelt hem gewoon aan je Garmin Edge of smartphone of whatever en ziet daarop wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
maxoss schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:01:
[...]

roda_djavulen schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:13:

Dat is nog geen kilometer in het begin van de klim, een soort van Oude Holleweg, daarna komt een stuk van 1% om even te bekomen.
Ik denk zeker dat het pittig wordt. Voor de Oude Holleweg heb ik 39-32 niet nodig, maarja dat is ook maar een klein stuk en daarna afdalen. 2 Oude Hollewegen direct achter elkaar is al moeilijker vol te houden.

Letten jullie bij zulke "langere" klimmen goed op je hartslag, cadans, gevoel? Gewoon meteen op het kleinste verzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
dreamscape schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:59:
[...]
Meteen ook het verweer op een eerdere opmerking dat optische HRM niet handig is op de fiets: je moet de sensor even los zien van het display. Bij een borstband hoef je ook niet steeds naar je manboobs te staren en dat hoeft bij zo'n polsbandje dus ook niet. Je koppelt hem gewoon aan je Garmin Edge of smartphone of whatever en ziet daarop wat er gebeurt.
Als je het hebt over mijn kritiek: Die is dat een optische hartslagsensor op het stukje van je pols moet zitten waar de bloedvaten het dichtste onder je huid lopen en juist daar wil je hem niet hebben met fietsen. Als dat eerste deel niet klopt, dan vervalt mijn kritiek, maar dat heeft verder niet met een scherm te maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46
MrAngry schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:09:
[...]

Als je het hebt over mijn kritiek: Die is dat een optische hartslagsensor op het stukje van je pols moet zitten waar de bloedvaten het dichtste onder je huid lopen en juist daar wil je hem niet hebben met fietsen. Als dat eerste deel niet klopt, dan vervalt mijn kritiek, maar dat heeft verder niet met een scherm te maken ofzo.
Zou in principe niet nodig hoeven zijn. Optische hartslag sensoren kunnen prima overweg met meting van haarvaten. Maar wristbands zijn nu eenmaal qua ontwerp gemaakt voor het dragen op de pols. Ook al leest het apparaat de hartslag elders dan ook mogelijk even betrouwbaar, blijft het toch al snel lastiger zitten. Een strak zittend horloge iets hoger op de onderarm zakt toch al snel naar beneden.

Er zijn andere alternatieven ter beschikking, buiten een chest strap. Zoals bijv. hartslag sensoren geïntegreerd in helm. Maar ook zie je een verschuiving naar skin patches. Initieel voor medische doeleinden, maar nu ook voor de consumentenmarkt komt deze ontwikkeling ter beschikking. Project als AmpStrip.

Extra reden om huiverig te zijn voor het komen van een optische hartslag monitor op de pols indien dat de enige reden is om het apparaat aan te schaffen. De doorbraak van alternatieven ligt om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Hihi....heb als noob wel wat losgemaakt merk ik... Vrijdag eerst maar eens de fiets ophalen en wat km's trappen :blush:

Op het Strava forum lees ik trouwens dat ze wel degelijk aan het testen zijn met de HRM van de Apple Watch om die te koppelen aan de Strava app op de watch en telefoon, maar dat het nu nog niet werkt. Volgende week ga ik onverwachts naar NY voor de baas dus wie weet.....

EDIT: zie nu ook net nog de post van dreamscape dat de Mio Link precies doet wat ik wil! Wordt dus alsnog vervolgd!

[ Voor 13% gewijzigd door erwin.heukels op 22-07-2015 22:06 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
MrAngry schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:09:
[...]

Ah, ik dacht dat het over het scherm ging. Maar toch... waarom wil je daar geen band hebben zitten? Hij zit mij tijdens het fietsen echt niet in de weg. Vroeger ook altijd met een horloge om de pols gefietst en daar had ik ook geen last van.

Het is toch geen Velominati-regeltje, hè? :)

Oh, en @hierboven, erwin... je wilde eerst geen geld uitgeven aan een uitgebreide fietscomputer, dus dan lijkt mij de stap naar een Apple Watch ook niet heel logisch. Zeker als je weet dat Garmin net twee instapmodellen heeft uitgebracht in de vorm van de Edge 20 en Edge 25. Combineer een Edge 25 met een Mio Link en je hebt voor 250 euro een heel mooie set.

[ Voor 19% gewijzigd door dreamscape op 22-07-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Alleen een watch kan ook buiten de fiets om gebruikt worden dus misschien dat daar wel budget voor is ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
sapphire schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:21:
Alleen een watch kan ook buiten de fiets om gebruikt worden dus misschien dat daar wel budget voor is ;)
Spot on!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hartslaghorloge voor de racefiets werkt voor mij ook niet. Het horloge wijst naar buiten als je fietst dus je moet steeds je hand van het stuur hebben om te kijken. Het horloge zit nu om mijn stuur, dat gaat bij jou niet werken. Het horloge was trouwens maar 30 euro dus wel een goedkope oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Graham schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:18:
[...]
Jullie moeten echt wat beter lezen (nou jah behalve Tourniquet dan die het al aangaf). Hier instructies voor de "New Premium HR strap", hoe nat te maken voor gebruik en hoe schoon te maken!
Dan is het toch best bijzonder dat hij het de afgelopen 2,5 jaar zonder problemen heeft gedaan... :>

(overigens staat dat voorschrift niet op mijn band)

[ Voor 6% gewijzigd door DeFeCt op 23-07-2015 08:11 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Reynouts schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:00:

Ik denk zeker dat het pittig wordt. Voor de Oude Holleweg heb ik 39-32 niet nodig, maarja dat is ook maar een klein stuk en daarna afdalen. 2 Oude Hollewegen direct achter elkaar is al moeilijker vol te houden.

Letten jullie bij zulke "langere" klimmen goed op je hartslag, cadans, gevoel? Gewoon meteen op het kleinste verzet?
Het meest stijle stuk van de Oude Holleweg is zo te zien net zo stijl als deze klim in het begin, alleen duurt het stijle stuk 2x zo lang. Als je daar nog niet met 39-32 omhoog rijd zou ik denken dat die SantAnna di Stazzema geen probleem moet zijn.

Klimmen gaat uiteindelijk dan vooral op gevoel bij mij, let wel op mijn hartslag om erop te letten onder het omslagpunt te zitten. Cadans let ik niet heel erg bewust, op een klim blijf ik automatisch zo rond de 75-80 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Reynouts schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:00:
[...]

[...]

Vooral hartslag, als het een lange klim is en er volgen er nog meer die dag, dan zorg ik dat ik rond mijn omslagpunt blijf. Cadans is wat moeilijker, als je altijd 80 of 95 trapt dan moet je dat bergop ook proberen aan te houden, nu trappen de meesten wel wat trager bergop vs op het vlakke. Hoe vaker je bergop fietst hoe beter je weet wat voor jou het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Heren, en dames ook natuurlijk.

Ik heb mij, na jaren lang wielrenners verzuchten, laten verleiden om eens op zo'n fiets te stappen. En warempel, ik vind het nog leuk ook! Ik heb ook al het nodige geleerd, daar later meer over.

Op dit moment heb ik een fiets geleend van een vriend en ik mag daar de komende weken mee spelen om te kijken of het mij blijft bevallen. Dat gezegd hebbende ben ik al wel vast wat research aan het doen naar een eventuele aankoop. Een aantal dingen vallen daarbij op. Ten eerste kun je je volledige vermogen stuk slaan op zo'n fiets en ten tweede is de spoeling op de tweedehands markt voor degelijk beginners fietsen dun.

Althans zo lijkt het. Mijn voornaamste vraag is dan ook wat jullie mij aanraden te doen. Op zoek naar een tweedehands fiets of een goedkope nieuwe (instapper) kopen? Als ik ga kijken wat er tweedehands te krijgen is versus bijvoorbeeld een nieuwe fiets van 12gobiking (iemand hier goede ervaringen mee?) dan vraag ik me af of ik beter meteen een nieuwe moet kopen. Mogelijk valt er dan ook een goede deal te maken met alle accessoires?

De vervolgvraag is hoeveel gaat er in het onderhoudt zitten? Af een toe een band vervangen en een beurt, wat kost dat nou ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Noxa schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:53:

Ik heb mij, na jaren lang wielrenners verzuchten, laten verleiden om eens op zo'n fiets te stappen. En warempel, ik vind het nog leuk ook! Ik heb ook al het nodige geleerd, daar later meer over.

Op dit moment heb ik een fiets geleend van een vriend en ik mag daar de komende weken mee spelen om te kijken of het mij blijft bevallen. Dat gezegd hebbende ben ik al wel vast wat research aan het doen naar een eventuele aankoop. Een aantal dingen vallen daarbij op. Ten eerste kun je je volledige vermogen stuk slaan op zo'n fiets en ten tweede is de spoeling op de tweedehands markt voor degelijk beginners fietsen dun.

Althans zo lijkt het. Mijn voornaamste vraag is dan ook wat jullie mij aanraden te doen. Op zoek naar een tweedehands fiets of een goedkope nieuwe (instapper) kopen? Als ik ga kijken wat er tweedehands te krijgen is versus bijvoorbeeld een nieuwe fiets van 12gobiking (iemand hier goede ervaringen mee?) dan vraag ik me af of ik beter meteen een nieuwe moet kopen. Mogelijk valt er dan ook een goede deal te maken met alle accessoires?

De vervolgvraag is hoeveel gaat er in het onderhoudt zitten? Af een toe een band vervangen en een beurt, wat kost dat nou ongeveer?
Ik ben sinds kort ook wel wat meer aan het fietsen.
Ik heb geluk gehad met een marktplaats fiets, waar ik eerst een aantal jaar op heb gefietst. Deze zat nu toch tegen een grote onderhoudsbeurt aan en de groep begon een beetje slijtage te vertonen. Het was dus of 200/300 investeren in de oude fiets of kijken voor een nieuwe. Uiteindelijk een maandje geleden heb ik ook bij 12gobiking een nieuwe aangeschaft. Het is een Sensa geworden, vooral door de prijs kwaliteit verhouding. In eerste instantie had ik de fiets met een 105 groep uitgezocht, echter was die niet meer op voorraad. Ik fiets eigenlijk alleen in de zomermaanden, dus wilde inderdaad ook niet gelijk een hele dure fiets kopen. Ervaring met 12gobiking en de Sensa is tot nu toe prima. Omdat ik in eerste instantie een ander model had besteld en deze door een voorraad verschil niet meer te vinden was, heb ik nog een beetje extra korting gekregen op de ultegra mix...
Zo rond de 1000 is er redelijk wat te vinden. Ook Bulls en Trek en Giant hebben rond deze prijs leuke fietsen...
Een onderhoudsbeurt ligt zo rond de 50 euro geloof ik, hier heb ik echter niet zoveel ervaring mee...
Succes met zoeken!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ceaser schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:29:
[...]

Het meest stijle stuk van de Oude Holleweg is zo te zien net zo stijl als deze klim in het begin, alleen duurt het stijle stuk 2x zo lang. Als je daar nog niet met 39-32 omhoog rijd zou ik denken dat die SantAnna di Stazzema geen probleem moet zijn.

Klimmen gaat uiteindelijk dan vooral op gevoel bij mij, let wel op mijn hartslag om erop te letten onder het omslagpunt te zitten. Cadans let ik niet heel erg bewust, op een klim blijf ik automatisch zo rond de 75-80 zitten.
roda_djavulen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:42:
[...]

Vooral hartslag, als het een lange klim is en er volgen er nog meer die dag, dan zorg ik dat ik rond mijn omslagpunt blijf. Cadans is wat moeilijker, als je altijd 80 of 95 trapt dan moet je dat bergop ook proberen aan te houden, nu trappen de meesten wel wat trager bergop vs op het vlakke. Hoe vaker je bergop fietst hoe beter je weet wat voor jou het beste werkt.
Bedankt mannen! Over circa twee weken meld ik me weer met de mededeling of ik boven ben gekomen of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Mijn voornaamste vraag is dan ook wat jullie mij aanraden te doen. Op zoek naar een tweedehands fiets of een goedkope nieuwe (instapper) kopen? Als ik ga kijken wat er tweedehands te krijgen is versus bijvoorbeeld een nieuwe fiets van 12gobiking (iemand hier goede ervaringen mee?) dan vraag ik me af of ik beter meteen een nieuwe moet kopen. Mogelijk valt er dan ook een goede deal te maken met alle accessoires?
Ik heb zelf ook mijn fiets aangeschaft bij 12gobiking. Het bedrijf is niets anders dan de gemiddelde dozenschuiver. Prima qua prijzen, maar verder niet echt bijzonder. Het zijn verkoopjongens, de vlotte babbel viel zelfs nog wel mee, en inhoudelijke kennis was er niet echt. Zaken als maatvoering bijv. kwam niet verder dan lichaamslengte opmeten, en een schatting van de binnenbeenlengte. Dit in schril contrast met de ervaring welk ik heb bij Bike4Travel, de fietsenmaker waar ik voor mijn trekkingfietsen en supplies kom.

Let voor jezelf dan ook goed op dat de maat correct is. Indien je twijfelt, kijk nog eens elders.

De Sensa fiets welk ik aangeschaft had destijds was al in de aanbieding. Lager qua prijs met accessoires en al konden ze dan ook 'echt niet gaan'. Weet niet hoe ze er normaal gesproken in staan.

De voornaamste redend at ik zelf geen tweedehands fietsen aanschaf is omdat het een gedoe is. Enkele fietsenmakers afstruinen voor een goede fiets is al één ding, maar dan ben je tenminste zeker dat slijtage onderdelen nog in nieuw staat zijn. Bij aanschaf van tweede hands zul je de staat van slijtageonderdelen ook nog eens in de overweging mee moeten nemen. En het vinden van een fiets die goed past én nog in goede staat verkeerd zal lang niet altijd even makkelijk zijn. Waardoor je of langer aan het zoeken bent, of toch nog met de extra kosten komt direct om het één en ander te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25

Welkom!

Wat is je totale budget en wat vind jij een goedkope instapper? Voor de een is dat een fiets van 500 euro en voor de ander een fiets van 800. De goedkope toko's zoals 12go biking en Vos fietsen zijn gewwon goed, maar dan moet je wel al weten wat je wil hebben en hoe je je fiets afgesteld wil hebben. Omdat ze zo goedkoop zijn hebben ze daar nou een maal minder tijd voor.
Een beetje wielrenner doet het onderhoud zelf, het is niet moeilijk en het kost je 1 keer wat investeren in een beetje gereedschap, maar daarna bespaar je een hoop geld. De enige echte slijtage onderdelen zijn banden (om de 3000 - 4000km ongeveer hangt ook af van het merk en type band) , ketting en achtertandwielen (5000km), en af en toe remblokjes.

Basis gereedschap:
Ketting zweep
Pion sleutel
Ketting pons
Setje schroevendraaiers
Inbus sleutel setje
En een paar haken voor aan het plafond.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vos vind ik niet gewoon goed hoor, daar wordt je echt voorgelogen om maar te verkopen, dat is echt nog wel even een niveautje lager dan een 12go of een mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:20
Heeft er iemand enig idee waarom mijn Garmin 500 flipt? De snelheid schiet van 30km/u ineens naar 15 of naar 0. In combinatie met cadens en hartslag btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MrAngry schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:34:
Vos vind ik niet gewoon goed hoor, daar wordt je echt voorgelogen om maar te verkopen, dat is echt nog wel even een niveautje lager dan een 12go of een mantel.
Dat heb ik zelf nog nooit mee gemaakt, maar ik ga daar ook alleen heen als ik al exact weet wat ik moet hebben.
tiswat schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:37:
Heeft er iemand enig idee waarom mijn Garmin 500 flipt? De snelheid schiet van 30km/u ineens naar 15 of naar 0. In combinatie met cadens en hartslag btw.
Nee, nog nooit last van gehad. Ik heb wel 1 keer mee gemaakt dat ik onderweg mijn 500 heb moeten herstarten.

[ Voor 21% gewijzigd door SnowDude op 23-07-2015 13:14 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09-10 21:24

bonzz.netninja

Niente baffi

batterij in je zendertje op?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 22:30
Het klinkt alsof niet iedere wielrotatie meegenomen wordt. Controleer de afstand van de wielsensor met de magneet, hoor je ook een klik als hij passeert? (Heel zachte klik overigens).

Het lijkt me dat plaatsing of afstand kritiek is óf de batterij die leeg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:20
I-King schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Het klinkt alsof niet iedere wielrotatie meegenomen wordt. Controleer de afstand van de wielsensor met de magneet, hoor je ook een klik als hij passeert? (Heel zachte klik overigens).

Het lijkt me dat plaatsing of afstand kritiek is óf de batterij die leeg is!
Plaatsing is niets aan veranderd, gekke is dat ie mijn cadans wel netjes laat zien. Zou het de batterij zijn? Ik heb em pas 2 maanden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Zit je magneet nog goed op je spaak? Bij mij was deze laatst pas wat verschoven. En anders kun je altijd nog garantie aanvragen, als het nog maar 2 maanden oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
SnowDude schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:14:
[...]

Dat heb ik zelf nog nooit mee gemaakt, maar ik ga daar ook alleen heen als ik al exact weet wat ik moet hebben.
Ik heb al twee keer meegemaakt dat ik exact wist wat ik wilde hebben, gebeld had van te voren of het op voorraad was en daar aankwam en het er toch niet was, maar uiteraard wel iets vergelijkbaars bla bla bla sterf. Ik kom er dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:09
MrAngry schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Ik heb al twee keer meegemaakt dat ik exact wist wat ik wilde hebben, gebeld had van te voren of het op voorraad was en daar aankwam en het er toch niet was, maar uiteraard wel iets vergelijkbaars bla bla bla sterf. Ik kom er dus niet meer.
Heel herkenbaar...ook al eens een gehad daar.

Gelukkig heeft mijn broer een eigen filiaal van ibike in belgië. Krijg ik sowieso het beste advies/prijs :)

Heb net een nieuwe stadfiets/crossfiets besteld.

Niet helemaal in het rijtje racefietsen maar wel leuk om even te delen hiero.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/da99wj18j/Screen_Shot_2015_07_19_at_12_36_31_2.png

Gebaseerd op de kona unit 29"
Stuur wordt salsa woodchipper
Continental travelcontact banden om ook de bossen in te kunnen
36/16 verzet (singlespeed) omdat het toch mn stadfiets wordt en 30km/h met 100rpm ook prima is :)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Leuke fiets, te zien aan het type gok ik dat het de iBike vestiging "Eilandje" is?

Je stuurpen heeft toch wel een erg grote hoek, had het frame niet een maatje groter gemoeten, of worden ze dan te lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MrAngry schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:47:
[...]
Bellen doe ik nooit inderdaad, ik rij gewoon langs ze zitten om de hoek, en onderdelen bestel ik toch online. Ik heb ook nog Balk fietsen om de hoek, maar daar is de wachttijd voor de kassa bijna langer dan de bezorgtijd vanuit Duitsland.

Even wat anders, ik heb de laatste tijd vaak last van een "slaapzak" tijdens het fietsen. Is dat op te lossen met alleen een ander zadel, of zal ik toch maar eens een goede bikefitting doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik zou eerst je broek controleren. Dan zadel, dan fitting.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
als je eerst geen last had, en je zit is niet veranderd dan inderdaad je spullen op slijtage controleren, een zeem verliest bijv. op een gegeven moment zijn stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:09
roda_djavulen schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:10:
Leuke fiets, te zien aan het type gok ik dat het de iBike vestiging "Eilandje" is?

Je stuurpen heeft toch wel een erg grote hoek, had het frame niet een maatje groter gemoeten, of worden ze dan te lang?
Als een helderziende :p

Ik heb juist hiervoor gekozen omdat ik andera heel erg last van mij rug krijg. Hier kan ik wat rechterop zitten.

Op mijn racefiets krijg ik na 100km ontzetten last van mn rug en dat ligt helaas niet aan hoe ik mijn fiets afstel. Ik ben bijna letterlijk zo stijf als een hark...

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SnowDude schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:17:
[...]
Even wat anders, ik heb de laatste tijd vaak last van een "slaapzak" tijdens het fietsen. Is dat op te lossen met alleen een ander zadel, of zal ik toch maar eens een goede bikefitting doen?
Belangrijk is het probleem te specificeren. Wat versta jij onder een "slaapzak"? De sensorische innervatie van de balzak verloopt via meerdere zenuwen. De (1) nervus ilioinguinalis, (2) nervus genitofemoralis, (3) nervus perinealis via de nervus pudendi, en (4) de nervus femoralis cutaneus posterior.

(1) Verzorgd het gevoel aan de voorzijde van de balzak.
(2) Verzorgd het gevoel aan de voor- en zijkant vande balzak.
(3) Verzorgd het gevoel aan de achterkant van de balzak.
(4) Verzorgd het gevoel aan de onderkant van de balzak.

Een probleem in het gebied van (3) gaat vaak gepaard met compressie van de nervus pudendi bij fietsers, een secundaire klacht welk hierbij ervaren kan worden is een verminderd gevoel in de penis en eventueel impotentieklachten.

Dit soort klachten gaan overigens vaak gepaard met klachten in de pols, een tweede teken van mogelijk suboptimale houding op de fiets. Gezien je aangeeft dat het probleem voornamelijk van de laatste tijd is, is er iets verandert? Een val aan vooraf gegaan? Frequenter/langer gaan fietsen?

No matter wat je ook doet, primair zal het doel moeten zijn om de betrokken zenuw te ontlasten. Zoals aangegeven, een geschikte zeem kan de klachten verminderen. Technisch gezien is dit mogelijk echter niets anders dan maskeren van het probleem.

De keuze zadel of houding zal overigens in belangrijke mate afhangen waar de klacht precies vandaan komt. Overigens kun je zelf ook vaak al wel voor ontlasting van het bekkengebied zorgen door je zadel een tikje lager te zetten en een klein beetje naar voren te kantelen. Nog voordat je op extra kosten gejaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Mijn voornaamste vraag is dan ook wat jullie mij aanraden te doen. Op zoek naar een tweedehands fiets of een goedkope nieuwe (instapper) kopen? Als ik ga kijken wat er tweedehands te krijgen is versus bijvoorbeeld een nieuwe fiets van 12gobiking (iemand hier goede ervaringen mee?) dan vraag ik me af of ik beter meteen een nieuwe moet kopen. Mogelijk valt er dan ook een goede deal te maken met alle accessoires?
Heb hetzelfde pad bewandeld en ook net mijn 1e fiets aangekocht. Ik was erg geholpen door het FAQ topic op fiets.nl/forum waar ze overigens ook veel hulp geven bij je eerste fiets als je concrete vragen hebt.

Zelf heb ik gekozen voor een FELT Z85 waar ze in Wormerveer bij Simplon Bikestore Wormer een zeer mooi aanbod deden van 695 voor een mooie fiets met 105 groep en carbon vork. 12GOtrading heb ik al 2x een MTB gekocht en zeker ook de moeite om eens langs te gaan; je wordt er prima geholpen alhoewel je ook daar wel stevig in je schoenen moet staan om niet verleid te worden tot aankoop van een mooiere fiets dan waar je initieel voor binnen stapt. Goed vooraf je budget en specs dus op een rij hebben zodat je weet wat je wilt...
Afbeeldingslocatie: http://www.abbike.nl/wp-content/uploads/2015/03/Felf-Z85.jpg

EDIT: foto en URL naar BIkestore Wormer toegevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door erwin.heukels op 23-07-2015 18:21 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Hartslagmeter van een lekker sopje voorzien, maar helaas nog steeds zo dood als een pier. Batterij is al vervangen... zijn er nog andere opties?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DeFeCt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:51:
Hartslagmeter van een lekker sopje voorzien, maar helaas nog steeds zo dood als een pier. Batterij is al vervangen... zijn er nog andere opties?
In de wasmachine ermee? (zonder de module)

Verder enige wat ik kan bedenken is dat je batterij niet goed zit in je module. Misschien wat corrosie oid?

[ Voor 15% gewijzigd door Graham op 23-07-2015 22:33 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb een Trivio kettingslijtagemeter (http://www.trivio.eu/nl/w...kettingslijtagemeter/279/) met aan de ene kant 0.75 en de andere kant 1.0 qua markeringen..

Na de Pyreneeën heb ik mijn ketting nog eens nagekeken, nu gaat de 0.75 er net in, 1.0 niet. Moet ik mijn ketting vervangen of niet? Het gaat overigens over een Shimano 6800 11 speed ketting die steeds goed onderhouden werd (en er visueel als nieuw uitziet overigens) en 2300 km achter de rug heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Je wilt hebben dat de 1.0 er nog net niet invalt. Zal eerder tussen de 4000-5000 km zijn.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
DeFeCt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:51:
Klinkt raar, maar wat bij een oude Polar hartslagmeter hielp, is de batterij er even op de kop in doen. Dan word hij schijnbaar gereset. Dan batterij er uiteraard weer normaal in en er zit weer leven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Voor de 'profs' onder ons, kwam deze net tegen: http://www.bikeradar.com/...roupset-first-look-43625/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Vraagje aan de Shimano rijders: zijn de reserveonderdelen voor Shimano derailleurs ook zo duur?
Had vandaag op mn CX een MTB route die ik van de week heb gedaan dunnetjes over gefietst, (was veel sneller op alle klimmen) en daarna roadies pesten >:) Afbeeldingslocatie: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/11794462_10152927893981143_206275282401502068_o.jpg
Helaas niet ongeschonden thuisgekomen: Derailleur hanger is verbogen, en ook de bevestigingsschroef voor de derailleur aan de hanger is stuk. Een nieuwe voor een SRAM Force 22 derailleur kost €33! 8)7 (ter vergelijking: een nieuwe derailleur is €75.
Is shimano ook zo overpriced?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Kon het niet laten even te melden....vanmiddag de Felt Z85 opgehaald in Wormerveer bij Simplon Bikestore Wormer. Geen idee hoe Jan Groot het daar voor elkaar krijgt om voor 695,- zo'n mooi afgemonteerde fiets af te leveren die ook keurig afgesteld wordt en in het vet staat. Jan neemt alle tijd om de aflevering keurig te verzorgen, dus kan hem van harte aanbevelen. Hierbij wat plaatjes van een trotse eigenaar;

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_1AE3EE9D-14E5-47C0-9AA9-9A261D50DCDF_zpsxbo1wqxr.jpg Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_13B918CD-1586-466C-A899-4799A14CA094_zpswvaxlgqy.jpg Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_BDC060C0-9DA1-4E12-8325-475ECC62DE75_zpsgp3h3jy7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_55094AF2-8ABF-4531-B411-A030F7777F7E_zpsygp0cbmo.jpg Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_BFE34B02-5223-486D-B46B-E87C6F7B51C1_zpsjdll2poc.jpg Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_4C567F65-BE83-4182-83BA-06CEB4AAF8A7_zpszxsot0qz.jpg Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_D220B307-127F-4362-BCF8-D02B20F88764_zpsgc5zdedg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_430FB88F-4B2A-4930-85CE-6A756520996E_zpscnqbbu9c.jpg Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_10B94615-88CB-4B74-8D44-0423A0E5B27F_zpslfdqkwgi.jpg Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_83EC754C-5FB1-432E-BE95-D75A09364999_zps55vblj5l.jpg Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/Felt_Z85/th_2E778E27-525A-4ADA-A32A-F44F19C0B47B_zps8427zfbr.jpg

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:32

Vos

AFCA

Hoe kom je in de beugels bij de remmen? Heeft hij je stuur wel afgesteld? ;)

[ Voor 111% gewijzigd door Vos op 24-07-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik heb deze middag eens een test gedaan om te kijken wat de beste manier van klimmen is. Ik heb geen cols in mijn achtertuin, dus ik heb vier keer een brug beklommen. De eerste keer deed ik de manier van Contador, dus op de trappers, en na wat rusten deed ik Froomiestyle, op relatief kleine versnelling maar veel ronddraaien.

Mijn verwachting vooraf was dat 'Contador' zou winnen vanwege de lage moeilijkheidsgraad. Ik zou het als execo zien als de tijd binnen de vijf seconden gelijk was. Resultaten:

Contador: 5'00,95"
Froome: 5'00,56"

Op een haar na exact gelijk! Het maakt dus helemaal niets uit is mijn verrassende conclusie. Natuurlijk is dit maar één experiment en zoals wetenschap ons leert moet dit dus herhaald worden voor ik hier mijn rijstijl eventueel door kan veranderen. Ik heb trouwens niet alle variabelen uitgeschakeld: er zouden verschillen gemaakt kunnen zijn bij het afdalen of oversteken. Ook is de test niet blind gebeurd, dus Froome had een streeftijd (al heb ik tijdens het rijden niet op de klok gekeken). Volgende keer ga ik een echte klim van een kilometer testen.

Tot slot heeft elke degelijke wetenschappelijke test natuurlijk peer review. Aldus mijn vraag wat jullie al dan niet rigoureus gemeten ervaringen zijn met klimstijlen.

Mijn eigen ervaring is dat Froomiestyle veel economischer en minder belastend voor de benen zijn. Dinsdag ging ik 53km met 313 klimmeters fietsen en mijn benen waren niet goed, ze hadden weinig kracht, maar met kleine versnelling, wat ik normaal niet doe, lukte het perfect.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
witeken schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:18:
Ik heb deze middag eens een test gedaan om te kijken wat de beste manier van klimmen is. Ik heb geen cols in mijn achtertuin, dus ik heb vier keer een brug beklommen. De eerste keer deed ik de manier van Contador, dus op de trappers, en na wat rusten deed ik Froomiestyle, op relatief kleine versnelling maar veel ronddraaien.

Mijn verwachting vooraf was dat 'Contador' zou winnen vanwege de lage moeilijkheidsgraad. Ik zou het als execo zien als de tijd binnen de vijf seconden gelijk was. Resultaten:

Contador: 5'00,95"
Froome: 5'00,56"

Op een haar na exact gelijk! Het maakt dus helemaal niets uit is mijn verrassende conclusie. Natuurlijk is dit maar één experiment en zoals wetenschap ons leert moet dit dus herhaald worden voor ik hier mijn rijstijl eventueel door kan veranderen. Ik heb trouwens niet alle variabelen uitgeschakeld: er zouden verschillen gemaakt kunnen zijn bij het afdalen of oversteken. Ook is de test niet blind gebeurd, dus Froome had een streeftijd (al heb ik tijdens het rijden niet op de klok gekeken). Volgende keer ga ik een echte klim van een kilometer testen.

Tot slot heeft elke degelijke wetenschappelijke test natuurlijk peer review. Aldus mijn vraag wat jullie al dan niet rigoureus gemeten ervaringen zijn met klimstijlen.

Mijn eigen ervaring is dat Froomiestyle veel economischer en minder belastend voor de benen zijn. Dinsdag ging ik 53km met 313 klimmeters fietsen en mijn benen waren niet goed, ze hadden weinig kracht, maar met kleine versnelling, wat ik normaal niet doe, lukte het perfect.
Voor mij zit er een redelijk verschil in staand klimmen met zwaar of zittend klimmen. Bij soortgelijke omstandigheden, binnen dezelfde week, na warming up en eerste keer de Brienenoord brug over voor mij:

Staand, zwaar verzet: 3:35. En daar had zeker nog meer in gezeten had ik mij zelf niet voorgenomen de brug nog aantal keer op en neer te rijden.

Zittend, licht verzet: 3:49. En ik voelde het toch wel. Fietsen met hoge RPM is redelijk vermoeiend voor mij, zeker opwaarts.

Op het neerwaartse segment overigens geen tijdsverschil. De 14 seconden verschil zat puur in de klim.

Maar een brug is één ding, een berg ga ik op deze manier niet kunnen beklimmen :p. Met jaren lang krachtsport al achter de rug en vrijwel geen cardio is voor mij korte momenten van kracht leveren momenteel nog makkelijker. Streven is om dit verschil redelijk te laten verdwijnen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mooi fiets erwin.heukels. Denk dat deels de prijs zo laag is door ouder model 105.
Vos schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:46:
Hoe kom je in de beugels bij de remmen? Heeft hij je stuur wel afgesteld? ;)
lol...once you see you can't unsee.

Dat moet even aangepast worden!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 22:53
Ik merk met met m'n powermeter dat ik beter gewoon wat zwaardere cadans kan rijden om sneller omhoog te gaan.
Hogere cadans hoe je misschien langer vol, maar ik lever dan iig minder power bij het klimmen.

Gisteren ff flink wat hoogtemeters gemaakt.
235km met 4600hm

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/LHliq33hMOlXTBC2XzSWqw1-5--0U5_IzE3SFQiIK0Y-768x432.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/xH4SN_N4UOq4hTBPtTrvjCB0CFUQYk8qbKeFdt2q_Ic-768x432.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/QR0oRSZ0_FVn283AlTh_Cjw0e5zAR_6opSQ_Q0cAV9E-768x432.jpg
https://www.strava.com/activities/352584184

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:51:
Ik merk met met m'n powermeter dat ik beter gewoon wat zwaardere cadans kan rijden om sneller omhoog te gaan.
Hogere cadans hoe je misschien langer vol, maar ik ga lever dan iig minder power bij het klimmen.

Gisteren ff flink wat hoogtemeters gemaakt.
235km met 4600hm
Die ervaring (zonder powermeter) had ik ook in mei. Minder cadence, zwaarder verzet ga ik de volgende keer bij de serieuze klims doen. Kleine heuveltjes op hoger cadence/lager verzet gaat wel weer prima.

Ziet er weer als gebruikelijk mooi uit die foto's ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Moet wel zeggen dat de laatste (echte) klim gisteren serieus werken was en ik eigenlijk wel ff wat lichter had willen schakelen dan de 39x25 die ik erop heb zitten.
Hele stukken richting de 10% is dan niet echt fijn als je zo'n 600m moet klimmen na een al lange dag.
(Cadans zat zo rond de 50 a 60 bij power van 200-230)

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 24-07-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
28-11 monteren maybe...10sp heb jij he?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Interessant. Ik heb hier geen berg in de buurt om te testen, maar ik ga via Strava een paar klimmetjes van enkele honderden meters met pieken van 6-9% testen. Volgens jullie ervaringen zou ik die met de hoge versnelling beter kunnen. Ben benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door witeken op 24-07-2015 22:25 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Neem aan dat je met enkele honderden meters de afstand bedoelt en niet de hoogte.
Dan is het gewoon zo hard mogelijk omhoog rammen en dan zit mijn cadans vaak gewoon 100+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

SnowDude schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:17:
Ik had het bij mijn eerste fiets door het [sarcasme] geweldige comfortabele [/sarcasme] gel zadel. De gel knelde de zenuwen in de zachte delen beneden af en dan ging de boel aan de voorkant 'slapen'.
En nu heb ik het als ik met een holle rug rijd dan krijg ik last van een 'slaapzak', misschien eens op letten ?

Na het meewassen van mijn HRM sensor heb ik een Garmin gekocht. Sensor zit nu nog op mijn Bryton strap en werkt perfect dus dat blijf ik voorlopig zo gebruiken :)

Afgelopen donderdag mee gedaan met de CycleWe NOS tocht van Nikki Terpstra. Ik vond het een aparte ervaring. Idee was leuk van Nikki, route was ook wel grappig maar zet ruim 180 mannen ( en een handje vrouwen) bij elkaar met iig één prof en je weet al hoe dat gaat. Tempo zou 28~32km/u zijn en uiteindelijk werd dat het ook gemiddeld...inc 2x kopje. Na vertrek begonnen met een korte lus om het kopje zodat we daar terug kwamen voor de cameraploeg. Bij het klimmetje (aan de klinkerkant) kwam er een auto aan dus alles viel stil waardoor veel mensen vanaf stilstand moesten beginnen en er gelijk aantal af werden gereden. Eenmaal aand e andere kant beneden was de groep gewoon 'kwijt" en hebben we met een flinke club de grote groep weer moeten opzoeken. En daarna werd er gewoon zo hard gereden richting vogelenzang dar er weer veel mensen afgereden werden. Ik heb tussen Bloemendaal en Vogelenzang gewoon continue zo'n 45 gereden met hartslag tegen max om het gat te dichten.
Via de duinen richting Langevelderslag gereden en daar zelf maar besloten dat ik dat toch niet ging volhouden en ben eigen tempo gaan rijden, ondertussen wat mensen ingehaald die dat ook bedacht hadden en het tempo belachelijk hoog vonden liggen. Ik had zo lang in het rood gereden dat het en poos duurde voordat m'n benen weer wat hersteld waren en daarom met een dame opgereden in de duinen richting Zandvoort, en op de boulevard met 2 andere mannen die gelost waren verder gereden richting het kopje terug.
We dachten dat we zo ongeveer de laatste waren en dat er nog een stuk of 10 achter ons zaten maar terug op het kopje kwam er na een minuut of 5~10 nog zeker 50 man aan en hoorde we dat er al een flink aantal bij Vogelenzang terug gereden waren omdat het niet bij te houden was.

Voor de vergelijking, geloof dat Frank Knoppers ook mee reed dus zal wel iets zeggen over het tempo, en als je dan al niet zo'n snelheidsmonster bent....

Nou zal een deel ook wel gewoon erg goed getraind zijn maar ik vond het ook wel weer een sterk staaltje haantjesgedrag van veel mannen. Stonden ze als een astmapatiënt te hijgen terwijl het zweet van hun hoofd liep en maar roepen "dat het lekker ging".
En weer enorm veel belachelijk gedrag gezien van groepsgenoten. Kom bv. je met dik 150 bij een krappe bocht, iedereen in de remmen en word en tegemoetkomende oude man op een scooter eerst zo'n beetje van de weggereden, zegt die man er wat van (niet heel gek toch) en hem dan gaan uitschelden. Wees een vent, slik en keer en bied gewoon je excuus aan aan die man. Kleine moeite, groot gebaar lijkt me.

Maar niet alleen negatief hoor want het was ook wel eens lekker om echt diep te gaan, en een hoop PR's op strava :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 08-10 20:59
erwin.heukels schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:20:
[...]

Heb hetzelfde pad bewandeld en ook net mijn 1e fiets aangekocht. Ik was erg geholpen door het FAQ topic op fiets.nl/forum waar ze overigens ook veel hulp geven bij je eerste fiets als je concrete vragen hebt.

Zelf heb ik gekozen voor een FELT Z85 waar ze in Wormerveer bij Simplon Bikestore Wormer een zeer mooi aanbod deden van 695 voor een mooie fiets met 105 groep en carbon vork. 12GOtrading heb ik al 2x een MTB gekocht en zeker ook de moeite om eens langs te gaan; je wordt er prima geholpen alhoewel je ook daar wel stevig in je schoenen moet staan om niet verleid te worden tot aankoop van een mooiere fiets dan waar je initieel voor binnen stapt. Goed vooraf je budget en specs dus op een rij hebben zodat je weet wat je wilt...
[afbeelding]

EDIT: foto en URL naar BIkestore Wormer toegevoegd
Wormer is een tikkie te ver weg voor mij maar bedankt voor de tip. Vooral dat laatste is denk ik goed om je te beseffen. Goed research doen voor dat ik die winkel binnen stap dus.
retlaw schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:09:
[...]

Ik ben sinds kort ook wel wat meer aan het fietsen.
Ik heb geluk gehad met een marktplaats fiets, waar ik eerst een aantal jaar op heb gefietst. Deze zat nu toch tegen een grote onderhoudsbeurt aan en de groep begon een beetje slijtage te vertonen. Het was dus of 200/300 investeren in de oude fiets of kijken voor een nieuwe. Uiteindelijk een maandje geleden heb ik ook bij 12gobiking een nieuwe aangeschaft. Het is een Sensa geworden, vooral door de prijs kwaliteit verhouding. In eerste instantie had ik de fiets met een 105 groep uitgezocht, echter was die niet meer op voorraad. Ik fiets eigenlijk alleen in de zomermaanden, dus wilde inderdaad ook niet gelijk een hele dure fiets kopen. Ervaring met 12gobiking en de Sensa is tot nu toe prima. Omdat ik in eerste instantie een ander model had besteld en deze door een voorraad verschil niet meer te vinden was, heb ik nog een beetje extra korting gekregen op de ultegra mix...
Zo rond de 1000 is er redelijk wat te vinden. Ook Bulls en Trek en Giant hebben rond deze prijs leuke fietsen...
Een onderhoudsbeurt ligt zo rond de 50 euro geloof ik, hier heb ik echter niet zoveel ervaring mee...
Succes met zoeken!
Thnx voor het delen van je positieve ervaring.
psychodude schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:00:
[...]

De voornaamste redend at ik zelf geen tweedehands fietsen aanschaf is omdat het een gedoe is. Enkele fietsenmakers afstruinen voor een goede fiets is al één ding, maar dan ben je tenminste zeker dat slijtage onderdelen nog in nieuw staat zijn. Bij aanschaf van tweede hands zul je de staat van slijtageonderdelen ook nog eens in de overweging mee moeten nemen. En het vinden van een fiets die goed past én nog in goede staat verkeerd zal lang niet altijd even makkelijk zijn. Waardoor je of langer aan het zoeken bent, of toch nog met de extra kosten komt direct om het één en ander te vervangen.
Goed punt, daar had ik niet echt aan gedacht. Het is natuurlijk jammer als je tweedehands fiets opeens een stuk duurder wordt omdat je slijtage onderdelen moet vervangen.
SnowDude schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:14:
[...]
Welkom!

[...]
Wat is je totale budget en wat vind jij een goedkope instapper? Voor de een is dat een fiets van 500 euro en voor de ander een fiets van 800. De goedkope toko's zoals 12go biking en Vos fietsen zijn gewwon goed, maar dan moet je wel al weten wat je wil hebben en hoe je je fiets afgesteld wil hebben. Omdat ze zo goedkoop zijn hebben ze daar nou een maal minder tijd voor.

[...]
Een beetje wielrenner doet het onderhoud zelf, het is niet moeilijk en het kost je 1 keer wat investeren in een beetje gereedschap, maar daarna bespaar je een hoop geld. De enige echte slijtage onderdelen zijn banden (om de 3000 - 4000km ongeveer hangt ook af van het merk en type band) , ketting en achtertandwielen (5000km), en af en toe remblokjes.

Basis gereedschap:
Ketting zweep
Pion sleutel
Ketting pons
Setje schroevendraaiers
Inbus sleutel setje
En een paar haken voor aan het plafond.
Mijn budget is niet echt omkadert. Ik dacht voordat ik ging zoeken met €800,- wel een fiets met alles benodigde accessoires te kunnen kopen. Dat laatste blijkt niet helemaal waar. Zoals ik er nu in sta ga ik dat oprekken naar €1300,- voor een complete fiets incl. schoenen, helm, kleding, bidons etc. Ik verwacht daarvoor uiteraard geen premium kwaliteit maar een deugdelijke instapper.

Wat betreft onderhoudt valt natuurlijk alles te leren, daarnaast vind ik mezelf niet echt onhandig dus dat moet wel goed komen. Ik ga eens even wat voor gereedschappen dat zijn.
Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic