Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.907 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
roda_djavulen schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:05:
[...]

Nu je het zegt, er was een klein stukje, net na een bruggetje, 300 meter of zo, wat onverhard was, inderdaad uitstekend te fietsen. Dacht dat dat tijdelijk was vanwege werkzaamheden. Was iig zonder problemen op en af te fietsen qua wegdek. De koude was wat anders :9
Volgens mij is het bijna 2 kilometer, maar dat je er weinig van gemerkt hebt zegt genoeg:
https://goo.gl/maps/xXUqa

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Voor de mensen met upgrade-ambities: de Shimano Ultegra 6800 groep voor 500 euro.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zow, da's een goede aanbieding! Wat voor verzet zou je dan qua crank moeten nemen als je nog wat wilt wisselen? 52x36 en dan een losse 39 erbij? Of past dat niet? Ik herinner me dat dit een tijd terug langs kwam hier. Icm die 11-32 lange kooi moet je dan overal omhoog komen denk ik. Dan nog een 12-25 erbij voor hier thuis en klaar.

Dat onverhard op die Umbrailpas mag je trouwens rustig halfverhard noemen als ik dit zo bekijk:
Afbeeldingslocatie: https://static.panoramio.com.storage.googleapis.com/photos/medium/53731628.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Moest met de koeien op de weg, vandaag in Tour, gniffelend terugdenken aan een fietstrip in de Pyreneeën, twee jaar geleden. Toen moest ik in een aantal klimmen en afdalingen aan de kant voor geiten en koeien. Mooi :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:50

sapphire

Die-hard pruts0r

hehehe

Mijn fietsdag is vandaag letterlijk in het water gevallen, vannochtend met opstaan goot het, en het hield om half 5 pas op en op 5u had ik het enige wat ik op tijd moest doen vandaag :(

Net wilde ik mijn zwager nog even helpen met en binnenbandje vervangen van zijn oude stalen racert. Heeft me m'n Tacx bandelichters gekost en de band zit er nog vrolijk op :|. Continental GP, verschrikkelijk stuk stuk band zeg! Mijn Senso's gingen zonder moeit er op en eraf met de lichters en bij de Conti breken beide gewoon af!

Nouja morgen maar nieuwe halen, dan een klein setje voor in de tas en denk een grotere voor binnen.
Is zoiets voor onderweg prima? En dan voor in de schuur eventueel een proflift of zo'n tang ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
sapphire schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:54:
Nouja morgen maar nieuwe halen, dan een klein setje voor in de tas en denk een grotere voor binnen.
Is zoiets voor onderweg prima? En dan voor in de schuur eventueel een proflift of zo'n tang ?
2 bandenlichters is meer dan zat. Overigens nog nooit problemen gehad met GT4000's om die eraf te halen. Al moet ik wel zeggen dat bandenlichters na verloop van tijd en gebruik verslijten en kunnen breken (maakt verder niet uit welke buitenband je hebt).

Als er aan kan komen zou ik voor deze lichters gaan. Super sterk. Zelf in London op de kop getikt. Tot dus ver de beste die ik gehad heb.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zijn Conti GP's, zonder de 4000S, en ze liggen er al heel lang op.

Bandenlichters zijn trouwens vrij nieuw en begin dit jaar gekocht, was een setje van Tacx die je in elkaar kon schuiven, erg handig voor in een zadeltasje maar niet voor zwaar werk blijkt dus :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12
Iemand nog van plan Aywaille-Bastogne-Aywaille te rijden aanstaande zaterdag?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 20:13
sapphire schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:07:
Zijn Conti GP's, zonder de 4000S, en ze liggen er al heel lang op.

Bandenlichters zijn trouwens vrij nieuw en begin dit jaar gekocht, was een setje van Tacx die je in elkaar kon schuiven, erg handig voor in een zadeltasje maar niet voor zwaar werk blijkt dus :(
Misschien is de velg diameter wat groot, en de banden wat klein. Hier kan best nog al eens wat verschil in zitten, niet alles is precies even groot wanneer het de fabriek verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Of wat glijmiddel of iets van groene zeep tussen de velg en de band smeren, wilt ook nog wel eens helpen om hem los te krijgen.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
En uiteraard de hele band goed in het midden van de velg drukken, daar is de diameter kleiner en hou je dus meer ruimte over bij de bandenlichters.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
TheLemon schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:19:
[...]

Zow, da's een goede aanbieding! Wat voor verzet zou je dan qua crank moeten nemen als je nog wat wilt wisselen? 52x36 en dan een losse 39 erbij? Of past dat niet? Ik herinner me dat dit een tijd terug langs kwam hier. Icm die 11-32 lange kooi moet je dan overal omhoog komen denk ik. Dan nog een 12-25 erbij voor hier thuis en klaar.
Gewoon de 50/34 of ga je hele stukken harder dan 50km/h fietsen? Shimano ondersteunt het overigens niet. het past technisch wel maar er zal wel een reden voor zijn :)

http://www.gear-calculato...2125&TF=100&SL=2.6&UN=KMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08

Pelle

🚴‍♂️

Zo, even een paar rondjes roeibaan gedaan, met een nieuw PR voor 1 ronde. De vorige reed ik samen met Graham en Makkelijk dus ik ben best tevreden. En zonder de e-bike bejaarden had er ook nog wel een KOM in gezeten waarschijnlijk, maar dat is dan weer iets voor de volgende keer :)
https://www.strava.com/activities/347249592

Mooie opwarmer voor morgen (Nieuwerkerk - Vlagtwedde, +/- 265km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Grote vraag is; waarom zou je in hemelsnaam naar Vlagtwedde rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik kon kiezen: met de auto, of op de fiets met mooi weer en windkracht 4-5 schuin in de rug.
Dan is de keuze snel gemaakt :P

Laatste lange training voor mijn 3x Ventoux actie over anderhalve week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:19

Secsytime

Automagisch

Pelle schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:16:
Ik kon kiezen: met de auto, of op de fiets met mooi weer en windkracht 4-5 schuin in de rug.
Dan is de keuze snel gemaakt :P

Laatste lange training voor mijn 3x Ventoux actie over anderhalve week.
De vraag blijft, wat moet je in godsnaam in Vlagtwedde. Dat is zo'n beetje het einde van de wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

M'n schoonouders wonen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vergeet niet je kaartje voor de 3 beklimmen te regelen + stempels.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 16-07-2015 17:37 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Gecondoleerd :P, men moeder heeft daar (helaas) ook een tijd gewoond. Wat een verschrikkelijk dorp.

Edit: Overigens wel een mooie omgeving om te fietsen!

[ Voor 10% gewijzigd door Secsytime op 16-07-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ruud schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:17:
[...]

Gewoon de 50/34 of ga je hele stukken harder dan 50km/h fietsen? Shimano ondersteunt het overigens niet. het past technisch wel maar er zal wel een reden voor zijn :)

http://www.gear-calculato...2125&TF=100&SL=2.6&UN=KMH
Nee ik zou zeker ook voor de 50 gaan, maar die 34 is gewoon bullshit, zeker icm een 32 achter. 50/36 lijkt me eigenlijk nog relaxter, dan hoef je eigenlijk nooit meer voorbladen te wisselen volgens mij. Maar dat zal ook wel niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Secsytime schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:18:
Gecondoleerd :P, men moeder heeft daar (helaas) ook een tijd gewoond. Wat een verschrikkelijk dorp.
Het zou ook niet direct mijn eerste keuze zijn, maar ze wonen daar wel fantastisch mooi en ze hoeven daar nooit meer weg (zoals volgens mij de meeste mensen die daar hun hele leven al wonen :P)
Edit: Overigens wel een mooie omgeving om te fietsen!
Yep, zeker. Ik spring zo op de fiets die kant op. 270km, hoop het in 10 uur te kunnen doen. Wind is ZW4-5 dus daar heb ik weinig op aan te merken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
TheLemon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:07:
[...]

Nee ik zou zeker ook voor de 50 gaan, maar die 34 is gewoon bullshit, zeker icm een 32 achter. 50/36 lijkt me eigenlijk nog relaxter, dan hoef je eigenlijk nooit meer voorbladen te wisselen volgens mij. Maar dat zal ook wel niet kunnen.
Hoezo is de 34 bullshit? Zelfs op de heuveltjes in het zuiden van Limburg of de Ardennen vind ik m zeer welkom met een 28 achter. Ga ik echt 15km lang het rood in dan is 34/32 toch een fijne gedachte ;). Uiteraard kan ik niet in jouw conditie en vermogen/kg kijken dus wellicht geldt dit voor jou niet :)

Op het vlakke hier in Nederland gebruik ik de 34 nooit. Alles gaat op de 50 met een 11/28 cassette. Het enige jammere is dat er geen 18 en 16 in zitten. Maar dat is snel opgelost met een 12/25 :)

Overigens is mijn nieuwe fiets geleverd met een 52/36 en zou dat best kunnen aangezien ik deze voor rondjes om de kerk zal gebruiken. Maar ik heb het liefst dezelfde snelheden / verzetten beschikbaar op mijn beide fietsen dus heb ik de crank vervangen door een 50/34. Zodat ik niet na hoef te gaan denken bij het schakelen, zit puur tussen de oren want de vermogensmeters / cadans / hartslag geven een veel beter beeld van mijn lijf dan in welk verzet ik zit bij.. Maar toch, het materiaal moet goed zijn en naar mijn wens vind ik :)

[ Voor 31% gewijzigd door Ruud op 17-07-2015 08:47 . Reden: Te koop aanbieden is niet kies in een forumtopic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pelle schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:09:
[...]

[...]

Yep, zeker. Ik spring zo op de fiets die kant op. 270km, hoop het in 10 uur te kunnen doen. Wind is ZW4-5 dus daar heb ik weinig op aan te merken O-)
Dat moet ruim sneller kunnen. Ik fietst vorig jaar ook een rit in lijn (Wassenaar - De Wilgen (Frl)) met zo'n windje in de rug met 33,6 kmph gemiddeld, zonder overdreven inspanning. Gezien jouw prestaties links en rechts moet dat voor jou ook lukken. Dan ben je er in 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Je bent inderdaad niet de enige die met ZW-wind op dit idee is gekomen:

Naar Groningen
Naar Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ruud schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:39:
[...]
Hoezo is de 34 bullshit? Zelfs op de heuveltjes in het zuiden van Limburg of de Ardennen vind ik m zeer welkom met een 28 achter. Ga ik echt 15km lang het rood in dan is 34/32 toch een fijne gedachte ;). Uiteraard kan ik niet in jouw conditie en vermogen/kg kijken dus wellicht geldt dit voor jou niet :)
Nou ja bullshit, icm een 32 achter zou ik hem echt te klein vinden zelfs voor in de bergen. Vorig jaar in de Alpen prima gefietst met 34 voor en 27 achter, alleen met 6x de Alpe d'Huez had ik een 30 achter, dat was wel lekker. Maar nog kleiner, dat kun je net zo goed gaan lopen, dan kom je echt niet meer vooruit.
In Zuid-Limburg en de Eifel enzo fiets ik met 38 voor en 27 achter, alleen in de Ardennen bij langere tochten wil ik voor ook de 34 steken. Ik heb overigens 10-speed nu.

Dan lijkt me bij 11-speed een 50-36 ideaal. Als je dan een 12-25 en een 11-32 hebt om te wisselen kun je overal uit de voeten en heb je op het vlakke ook nog een perfect verzet. Gisteren vast even het bergverzet gemonteerd voor vakantie en een proefrondje gereden op de Utrechtse Heuvelrug, maar die 18 en zeker die 16 miste ik echt. Juist omdat ik voor dan die 34 heb en daar dus eigenlijk niets mee kan boven de 30 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
TheLemon schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:47:
[...]

Maar nog kleiner, dat kun je net zo goed gaan lopen, dan kom je echt niet meer vooruit.
Dit is dus gewoon niet waar. Niet iedereen levert een vermogen van 3,5 a 4 W/KG. Je gaat langzamer de berg op. So what?

Richting de 30 gemiddeld heb je inderdaad niets aan je 34 voor. Maar aan een 36 ook niet veel meer.

34,4 vs 32,5 bij cadans 90 en 12 tandjes achter.

Ketting dus gewoon op de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jullie ook al de CycleWe app van Niki Terpstra gedownload?
Prima bedacht idee. Vind de app soms nog wel slecht reageren ( op iPhone ).
Maar zondag staat eerste ritje al gepland!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Gisteren mijn bril ergens kwijt geraakt, nu weer op zoek naar een nieuwe.
Ik heb een smal hoofd, bijna elke bril steekt ver uit. Ze staan ook vaak te ver van me ogen af, wat weer met mn neus te maken zal hebben.

Wie heeft er een tip voor een goed passende bril voor een smal hoofd? Wellicht een waar je de pootjes/brug aan kan verstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Gewoon even langs de LBS gaan; kan je de boel even passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Laatst online: 18:47
Al een aantal maanden ben ik aan het kijken naar een 'leuke' racefiets waar ik zelf wat aan kan doen. Mijn ogen vallen dan ook vaak op de wat meer vintage fietsen die op internet worden aangeboden. Als complete leek is het mij niet altijd duidelijk waar op gelet moet worden. Op dit moment heb ik een mooie fiets voorbij zien komen die mij wel kan bekoren:

http://www.marktplaats.nl...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Ik kan niet heel veel over het specifieke model vinden maar wat ik heb gelezen zijn Gazelle fietsen wel degelijke fietsen. Daar mijn budget voor dit project niet erg hoog is en dit zo'n beetje de enige 'complete' fiets is die wordt aangeboden lijkt mij dit een mooie fiets. Graag zou ik jullie mening ook eens willen horen over bovenstaande fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

laquaezzi schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:03:
Daar mijn budget voor dit project niet erg hoog is en dit zo'n beetje de enige 'complete' fiets is die wordt aangeboden
Ik weet niet wat voor je de fiets compleet maakt, maar ik zou denk ik naar iets jongers zoeken.

http://link.marktplaats.nl/m948162499
http://link.marktplaats.nl/m948192445
http://link.marktplaats.nl/m948188169

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01
Tour de L'Avenir was een beetje het instapmodel van Gazelle destijds. Mooi, maar niet heel erg bijzonder, meer dan 100 euro zou ik er ook niet voor geven

Als je graag persé een mooie vintage Gazelle wilt zou ik me eerder op het vinden van een Champion Mondial richten en dan met name een exemplaar met een AA Specal/Super of Reynolds 753 frame. Dat was wel echt het summum van de stalen frames die ze te bieden hadden. Als 'ie dan ook nog een beetje fatsoenlijk is afgemonteerd, heb je echt een racefiets waarop je ook nu nog best mee kan komen.

Heb zelf een Champion Mondial AA special als reserve/stads fiets en ik blijf onder de indruk hoe fijn het is om daarop te rijden. Altijd leuk om vadsige 50'ers op hun te dure full carbon fietsen in te halen op dat ding :+

Dat gezegd hebbende als je echt sportief wil fietsen is een nieuwe fiets uiteindelijk wel echt de way to go, er is op het gebied van framestijheid, versnellingen, remmen etc toch wel veel winst geboekt in de afgelopen 40 jaar. Leg er 150 euro bovenop en je koopt een fiets uit begin 00's met versnellingen aan het stuur en andere welkome creature comforts als je veel wil fietsen.

http://link.marktplaats.nl/m946781019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

wackmaniac schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:49:
Gewoon even langs de LBS gaan; kan je de boel even passen.
Ik ben een beetje klaar met LBS'en hier in de buurt.

Was op zoek naar wat gereedschap en kleine dingetjes.
3 Winkels echt in de buurt op loop afstand. 1 heeft gewoon niks aan alles race-gerelateerd, de ander ook niet en is gewoon een halve oplichter, de andere is vrij race gericht maar heeft nooit iets op voorraad.

Zit er nog een vrij grote winkel in de buurt die best veel hebben :) uiteindelijk daar weer naartoe gegaan . Hadden alles wat ik zocht, moest wel over tig fietsen voor ik er bij kon, uiteindelijk na ruim 10min wachten alles op de toonbank gegooid en weggelopen. 3x kwam er een medewerker langs maar waren allemaal met andere dingen bezig (rondjeslopen ofzo?). Pffff of ik alsjeblieft mag afrekenen.

Zo maak je wel dat mensen net zo lief wat op inet bestellen zeg.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
sapphire schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:54:
[...]

Ik ben een beetje klaar met LBS'en hier in de buurt.

Was op zoek naar wat gereedschap en kleine dingetjes.
3 Winkels echt in de buurt op loop afstand. 1 heeft gewoon niks aan alles race-gerelateerd, de ander ook niet en is gewoon een halve oplichter, de andere is vrij race gericht maar heeft nooit iets op voorraad.

Zit er nog een vrij grote winkel in de buurt die best veel hebben :) uiteindelijk daar weer naartoe gegaan . Hadden alles wat ik zocht, moest wel over tig fietsen voor ik er bij kon, uiteindelijk na ruim 10min wachten alles op de toonbank gegooid en weggelopen. 3x kwam er een medewerker langs maar waren allemaal met andere dingen bezig (rondjeslopen ofzo?). Pffff of ik alsjeblieft mag afrekenen.

Zo maak je wel dat mensen net zo lief wat op inet bestellen zeg.
Dan is het toegestaan een bril uit te zoeken en op internet te bestellen :) Nog steeds is het de makkelijkste manier om maatgerelateerde zaken te proberen.

Zo, nu naar huis, tas inpakken en op naar de Dolomieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wackmaniac schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:59:
[...]

Veel plezier. Heb tot nu toe gefietst in de Alpen (meermaals), Pyreneeën en Dolomieten. De Dolomieten zijn favoriet! Schitterende omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wackmaniac schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:59:
[...]

Dan is het toegestaan een bril uit te zoeken en op internet te bestellen :) Nog steeds is het de makkelijkste manier om maatgerelateerde zaken te proberen.

Geniet er van! Wel een beetje jaloers! (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:08
Nog steeds is het de makkelijkste manier om maatgerelateerde zaken te proberen.
Kwestie van een berg spullen laten komen, en alles dat niet past netjes terugsturen. Lang leve webshops met gratis retourservice!

Ik herken het verhaal hierboven wel, ook van dat soort ervaringen met LBS'en. Verkopers die liever e-bikes aan bejaarden proberen te slijten dan dat ze mij even helpen met afrekenen. Een winkel waar ik binnenstapte omdat ik op zoek was naar een nieuwe fiets, en dacht dat een LBS wel kon helpen met advies en tips. Vraagt ie naar m'n budget, slaat ie een folder open en pikt de fiets eruit die daarbij past. Dat moest hem dan maar worden...

Ik bestel nagenoeg alles online, en als ik twijfel of het de goede maat, kleur, whatever is, dan zorg ik dat ik bestel bij een webshop waar ik spullen zonder gezeik en gratis weer kan terugsturen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

argro schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:52:
[...]
Dat moet ruim sneller kunnen. Ik fietst vorig jaar ook een rit in lijn (Wassenaar - De Wilgen (Frl)) met zo'n windje in de rug met 33,6 kmph gemiddeld, zonder overdreven inspanning. Gezien jouw prestaties links en rechts moet dat voor jou ook lukken. Dan ben je er in 8 uur.
8 uur en 9 minuten om precies te zijn :P

Heel rustig aan gedaan (138bpm, ruim in D1) kwam ik op 33,5km/h volgens m'n Garmin (en 32,8 volgens Strava :?). Na 180km zat ik op gemiddeld 35,3, maar net toen ik strak naar het noorden moest draaide de wind naar W en later zelfs even WNW. In Drenthe heb ik gemiddeld niet harder dan 30 kunnen rijden schat ik, en pas na Borger wilde het weer een beetje.

Op de Oostvaardersdijk ging het echt knijterhard trouwens. 50km/u in D1 8)7.
Was een mooie dag voor een top-10 notering geweest, als ik niet nog 200km had moeten rijden daarna. De hele dag vrijwel niemand op de racefiets gezien overigens. In Overijssel, Drenthe en Groningen al helemaal niet, verder maar een handjevol flyby's gehad.

Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/t51.2885-15/10499254_1618183761792034_69917281_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/11243678_421390578053748_1998077808_n.jpg

https://www.strava.com/activities/348089420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Antaresje schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:12:
[...]

Kwestie van een berg spullen laten komen, en alles dat niet past netjes terugsturen. Lang leve webshops met gratis retourservice!
...
Welke webshops kun je aanraden met deze service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:22
Lekker ritje :p.

Overigens gekke elevation chart. Tot circa 180 km zit je volgens strava op een hoogte van rond de 40m en vervolgens knal je plots terug richting 10 m (welk voor dat deel van NL realistischer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Aardige korting bij Morvelo op deze bibs.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

psychodude schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:52:
[...]

Lekker ritje :p.

Overigens gekke elevation chart. Tot circa 180 km zit je volgens strava op een hoogte van rond de 40m en vervolgens knal je plots terug richting 10 m (welk voor dat deel van NL realistischer is).
Op dat punt zette ik m'n fiets bij m'n ouders in de garage. Daar was het flink koeler, dus ik denk dat de barometer van de Garmin het toen niet meer wist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Reynouts schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:22:
[...]

Futurumshop en Bikester. Bij de laatste kun je pay after delivery doen via PayPal. Dan betaal je nooit wat je retourneert. Futurumshop maakt geld razendsnel terug over. Beide geen kosten retourzending.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Makkelijk schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 07:51:
[...]

Futurumshop en Bikester. Bij de laatste kun je pay after delivery doen via PayPal. Dan betaal je nooit wat je retourneert. Futurumshop maakt geld razendsnel terug over. Beide geen kosten retourzending.
Thanks! Dat zijn goede opties om eens wat uit te zoeken.

Sinds vandaag mijn "nieuwe" fiets in bezit. Oude fiets van mijn zwager, 5 jaartjes oude Zannata Z82 Ultegra afgemonteerd. Afgelopen weken mooi afgesteld en helemaal na laten kijken. Hij fietst heerlijk in vergelijking met de Koga Miyata Crosswinner die ik had.

Nu moeten we het nog over de prijs hebben! Wat vinden jullie een goede prijs voor deze fiets?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WBQKH2t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Reynouts schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:22:
[...]

Mantel heb ik perfecte ervaringen mee. Het deel razendsnel is voor mij niet belangrijk dus ik weet niet exact hoe lang ze er over deden voor het geld retour was. Volgens mij enkele dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Reynouts schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:36:
[...]

Thanks! Dat zijn goede opties om eens wat uit te zoeken.

Sinds vandaag mijn "nieuwe" fiets in bezit. Oude fiets van mijn zwager, 5 jaartjes oude Zannata Z82 Ultegra afgemonteerd. Afgelopen weken mooi afgesteld en helemaal na laten kijken. Hij fietst heerlijk in vergelijking met de Koga Miyata Crosswinner die ik had.

Nu moeten we het nog over de prijs hebben! Wat vinden jullie een goede prijs voor deze fiets?

[afbeelding]
Mooi frame, merk zie je niet heel vaak :) :)

Maar is dit de afstelling die je gebruikt? Dan zou ik verder zoeken. Qua maatvoering is dit gewoon niet je frame.

Prijs? Een 5 jaar oud carbon frame met een Ultegra 6700 groep en standaard wielen. 600 a 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
Ruud schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:00:
[...]
Maar is dit de afstelling die je gebruikt? Dan zou ik verder zoeken. Qua maatvoering is dit gewoon niet je frame.
Zou je dit wat verder kunnen beargumenteren? Ik zie er weinig vreemds aan. Hij is niet heel racy afgesteld, maar dat heeft weinig met maat te maken, meer met smaak.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
MrAngry schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:37:
[...]

Zou je dit wat verder kunnen beargumenteren? Ik zie er weinig vreemds aan. Hij is niet heel racy afgesteld, maar dat heeft weinig met maat te maken, meer met smaak.
Er valt niets aan te beargumenteren, er staat dan ook bij dat ik verder zou zoeken. Ik vind dat de 17 graden stuurpen ontwikkeld is voor mensen die een te klein frame hebben gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

en terug on-topic :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pff ik heb net echt een helse rit achter de rug :(

Vanochtend gekeken op buienradar voor de temperatuur, neerslag en wind. Geen regen komende uren, misschien alleen een puntje motregen, wind 1~2 bft en zou gaan draaien.

Route bedacht, gewoon normale kleding aan en gaan rijden :) Na 45min speteren, kwartiertje later lichte motregen maar omdat er verder geen regen voorspeld was maar doorgereden. Ergens achter schiphol was ik de motregen zat en route ingekort en richting huis gegaan en toen begon het te regenen :( Bij Hoofddorp begon het zo erg te hozen dat ik weinig zag en het wat glad werd (ben een schijterd daarin :+) en ben ik een fietsenstalling ingedoken op een bedrijventerrein. Zeiknat en het begon nog lekker te waaien dus binnen no-time had ik het steenkoud. Na een halfuurtje werd de regen minder en ben ik verder gereden. Flink moeten doortrappen om het nog een beetje warm te krijgen, bij Sassenheim reed ik lek. Gelukkig ging dat vrij vlot en pompt m'n Lezyne pompje erg fijn (1e keer dat ik hem nodig had) dus kon met een vrij harde band verder rijden :).
Thuis aangekomen zag m'n fiets eruit alsof ik een cyclo gereden had en na de warme douche begon de zon te schijnen :+

Moraal van het verhaal: When in doubt, Gabba !

Die miste ik echt vandaag zeg.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ruud schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:00:
[...]

Mooi frame, merk zie je niet heel vaak :) :)

Prijs? Een 5 jaar oud carbon frame met een Ultegra 6700 groep en standaard wielen. 600 a 800 euro.
Thanks! Ook voor de prijsindicatie.

De fiets is nog niet op mij afgesteld. Op de manier dat hij nu afgesteld is voelt het juist wat te groot aan (mijn zwager is ook wat groter). Dus misschien een andere stuurpen inderdaad. In deze afstelling moet ik me nog even verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reynouts schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:41:
[...]

Thanks! Ook voor de prijsindicatie.

De fiets is nog niet op mij afgesteld. Op de manier dat hij nu afgesteld is voelt het juist wat te groot aan (mijn zwager is ook wat groter). Dus misschien een andere stuurpen inderdaad. In deze afstelling moet ik me nog even verdiepen.
Een te kleine fiets "groter maken" is te doen, andersom kan is dat een ander verhaal. Dus als je twijfelt of tussen 2 frame maten inhangt is het beter om de kleinere te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
sapphire schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:40:

Vanochtend gekeken op buienradar voor de temperatuur, neerslag en wind. Geen regen komende uren, misschien alleen een puntje motregen, wind 1~2 bft en zou gaan draaien.

Route bedacht, gewoon normale kleding aan en gaan rijden :) Na 45min speteren, kwartiertje later lichte motregen maar omdat er verder geen regen voorspeld was maar doorgereden. Ergens achter schiphol was ik de motregen zat en route ingekort en richting huis gegaan en toen begon het te regenen :( Bij Hoofddorp begon het zo erg te hozen dat ik weinig zag en het wat glad werd (ben een schijterd daarin :+) en ben ik een fietsenstalling ingedoken op een bedrijventerrein. Zeiknat en het begon nog lekker te waaien dus binnen no-time had ik het steenkoud. Na een halfuurtje werd de regen minder en ben ik verder gereden. Flink moeten doortrappen om het nog een beetje warm te krijgen, bij Sassenheim reed ik lek. Gelukkig ging dat vrij vlot en pompt m'n Lezyne pompje erg fijn (1e keer dat ik hem nodig had) dus kon met een vrij harde band verder rijden :).
Thuis aangekomen zag m'n fiets eruit alsof ik een cyclo gereden had en na de warme douche begon de zon te schijnen :+

Hehe. Ik had gelukkig mijn gabba aan. Maar mijn geluk was niet veel beter. In de polder, geen beschutting voor handen, lek.

Niets kunnen vinden. Nieuw bandje erin. Paar km later, zacht, zachter, leeg. Enkele keren opgepomt. Maar schoot voor geen meter op. Uiteindelijk maar met auto op laten pikken. Eenmaal thuis gekomen, en wat beter zicht voor handen, klein veneinig stukje glas door de buitenband.

Volgende keer meer geluk hoop ik :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even een vraagje aan de experts hier: ik heb vanmorgen in de stromende regen een binnenband moeten vervangen. Allemaal prima gelukt (CO2 patroon rulez ;)), echter door de regen, blubber e.d. e.d. heb je toch al snel te maken met viezigheid, zand e.d. die op de nieuwe binnenband en/of in de buitenband gekomen kan zijn. Is het verstandig de binnenband thuis even eruit te halen, alles geheel schoon te maken en opnieuw te plaatsen? Of loopt dat niet zo'n vaart?

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 19-07-2015 17:52 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dat wel even doen. Zoveel tijd kost het niet, en je weet dan tenminste zeker dat er geen scherp steentje o.i.d. in zit dat in een later stadium je band nog eens kan lekprikken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Goed idee !

Over banden gesproken ik moet zeggen dat ik mijn Vredestein Senso's er al erg slecht uit vond zien met wisselen. Scheurtje hier en daar en loop gedeelte flink afgevlakt. Vind het toch best snel na iets meer dan 2k erop gereden te hebben op normaal terrein. Zo zagen mijn Giants er ook uit het dubbele aantal km's waarvan een deel op halfverhard.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Mijn Gabba was anders doorweekt, wellicht dat het wel iets hielp tegen de wind (zo koud was het niet), maar nat was ik toch echt wel :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DeFeCt schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Mijn Gabba was anders doorweekt, wellicht dat het wel iets hielp tegen de wind (zo koud was het niet), maar nat was ik toch echt wel :)
Is ook de bedoeling van je Gabba. Nat maar warm.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DeFeCt schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Geloof me dat een Gabba een stuk warmer is dan een castelli zomershirtje :+
Koud was het ook niet maar doorweekt en 2bft zorgt wel voor een flink lage gevoelstemperatuur :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:09

Crazy D

I think we should take a look.

Was gister idd matig weer in de ochtend. Met maatje afgesproken om naar Hoek van Holland te rijden en dan door de duinen omhoog naar Zandvoort. Toch maar gewacht met vertrekken tot half 1 toen leek het toch wat beter te worden. Werd gelukkig ook steeds beter, uiteindelijk 4 uur heerlijk in de zo'n gereden. En een uurtje niet :)
Wel aardig windje, had niet de kortste weg gepakt dus dat was 50 km aardig tegenwind tot Hoek. Door de duinen omhoog ging dan wel weer soepel :) maar net na Noordwijk toch maar de ronde afgebroken. Werd beetje laat en maat was op... 130 ipv 180 geworden, maar wel lekkere rit. Voor mij dan, voor hem had ie 20km korter mogen zijn :)

Edit:
voor de geïnteresseerde de route: https://www.strava.com/activities/349539931

[ Voor 6% gewijzigd door Crazy D op 20-07-2015 09:14 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:11

Wij zijn vertrokken met de groep om 10 uur. Toen het begon te regenen heeft het grootste gedeelte jasjes aangedaan, ik had niets bij dus ben ik in gewone kleren doorgereden. Alhoewel ik doorweekt was heb ik toch genoten van het weer, het heeft wel wat zo in de volle regen rijden. Speelt wel mee dat ik het niet koud had.

Vaak vind ik het ook niet lekker om in een regenjas te rijden, krijg ik het weer veel te warm van.

Het ergste was de spray, daarom toch maar mijn zonnebril opgehouden (volgende keer glaze wisselen). Maar wat meer op kop gaan rijden om de spray te ontwijken.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
sapphire schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:59:
[...]

Geloof me dat een Gabba een stuk warmer is dan een castelli zomershirtje :+
Koud was het ook niet maar doorweekt en 2bft zorgt wel voor een flink lage gevoelstemperatuur :|
Gisteren ook met Gabba aangefietst, persoonlijk wel spijt van gehad. :P Vertrok om 12 uur voor een rit van 125 km. Op dat moment was het aan het gieten, ik dus mezelf goed ingepakt (gabba, arm en beenwarmers plus overschoenen). Nog geen 5 minuten aan het fietsen en het is droog, half uurtje later begint de zon te schijnen en die is niet meer weggeweest. Zoveel mogelijk kleding uitgedaan maar aangezien ik alleen een ondershirtje aanhad onder m'n gabba moest ik die aanhouden, 24 graden en een zonnetje is toch te warm in je gabba.

Voor de rest wel lekker gefietst:)

en @ joint_me , vanwege de spray zie je bijvoorbeeld in Engeland heel veel groepjes met spatborden fietsen als het regent.

[ Voor 6% gewijzigd door roda_djavulen op 20-07-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik ben sinds gisterenavond terug van een de Pyreneeën waar ik zowel met de racefiets cols heb beklommen en met de mountainbike heb gefietst. Voor een samenvatting van de MTB avonturen, klik hier. Voor racefiets, kijk hieronder:

05/07 Col d'Aubisque via Col du Soulor (Strava 83.8 km 3536 hm aan 19 km/u gemiddeld)

De eerste tocht was bedoeld om iets gemakkelijker te zijn als de rest, maar het was uiteindelijk toch nog best wel zwaar. Op de steilste stukken was ik blij met mijn 34x32. Ik ben dan ook een spinner, geen krachtrijder. Zo ga ik veel sneller vooruit.

Het was heel de weg vrij mistig, op de top van de Aubisque was er zon! We kozen voor de beklimming via de Col des Bordères (12.5km aan 5% gemiddeld) en dan de Col du Soulor, 7 km aan 8% gemiddeld:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/538/19233923634_8b25c2035f_o.jpgDSC02959 by LaurentSt, on Flickr

Op de top van de Soulor, liepen de schapen rond en had je een mooi uitzicht:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/313/19669970559_7706dc4f18_o.jpgDSC02954 by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/325/19669967989_cd7178a250_o.jpgDSC02962 by LaurentSt, on Flickr

Nadien klommen we verder naar de Aubisque, wat lichter is, nog 7 km aan 5% gemiddeld met mooie uitzichten.
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/284/19861513481_ca4026f9aa_o.jpgDSC02965 by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/445/19830358716_7b51dc0654_o.jpgDSC02974 by LaurentSt, on Flickr

Op de top liepen er paarden rond die bij de wielrenners op zoek gingen naar eten:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/366/19669967139_72a1e7cbf2_o.jpgDSC02981 by LaurentSt, on Flickr

08/07 Col des Tentes (Strava 105.6 km 3991hm aan 20.9 km/u gemiddeld)

Voor de volgende tocht, had ik mijn fietsmaatje, mijn vader, laten kiezen. Ofwel vatten we de Col des Tentes aan ofwel doen we de Tourmalet en de Col d'Aspin. Hij koos voor optie 1. Vanaf het laagste punt komt dat overeen met 47.2 km klimmen aan 4% gemiddeld (zelf gecreeërd segment), de officiële klim is vanuit Luz-Saint-Sauveur en 28.8 km aan 5% gemiddeld.
Dat is echter bedriegelijk, want de eerste 17 km zijn rustig en niet erg stijl. De laatste 11km izjn echter een stuk steiler en 7% gemiddeld met bochten tot 30% en een stuk van 1.5 km aan 12% gemiddeld.

Het was een zware klim, maar als die over is, is het gelukkig bijna allemaal afdaling. Boven moest ik 45 min wachten op mijn vader die wat trager klimt en jammer genoeg was er geen kraantje water en had ik niets meer op te drinken.

De afdaling was zalig en ik moest ontdekken dat mijn afdaalskills een stuk beter zijn dan mijn klimskills ofwel houden de meeste steeds de benen stil in de afdaling... Meestal zit ik namelijk in de top 5-10% op de afdalingen, terwijl dat dat bij de klim niet zo is, dan is het meer rond de helft meestal.

Eenmaal beneden, moesten we echter nog terug naar het huisje, 5 km aan 7% gemiddeld... Dat was afzien! Volgende keer een huisje in het dal zoeken dus!

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3781/19856574475_07275194d8_o.jpgDSC03259 by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/337/19668547950_2c74fe276b_o.jpgDSC03262 by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3705/19856575455_c5acd98b2d_o.jpgDSC03263 by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3775/19861514891_25cf3802e2_o.jpgDSC03266 by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/281/19235658263_e6bd373e29_o.jpgDSC03267 by LaurentSt, on Flickr

11/07 Col du Tourmalet & Col d'Aspin (Strava 82.9 km 2733 hm aan 20.9 km/u gemiddeld)

De volgende tocht was wat we verwachtten de zwaarste tocht met racefiets te worden (de zwaarste algemeen was de Pic du Midi de Bigorre met de MTB tot 2870m hoogte).

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/392/19862018761_cfda51c5e9_o.jpgDSC03460 by LaurentSt, on Flickr

Het was mistig, dus ook niet te warm. Het nadeel was natuurlijk de zichtbaarheid en de kou in de afdalingen. De Tourmalet deed zijn reputatie eer aan, in het begin ging het prima, maar vanaf het skidorp La Mongie, na 12 km van de 17, moest ik toch serieus op de tanden bijten. De eerste 2-3 km's vallen mee, maar nadien zakt het niet meer onder de 8% en vaak er een goed stuk boven.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/360/19862018961_7ac93262ca_o.jpgDSC03456 by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/284/19830866116_95faed64b9_o.jpgC0711-TM-EST-K_2076 by LaurentSt, on Flickr

Een tijdje geleden was er hier nog een discussie over het nut van een 11-32 cassette. Ik heb er één en ik vind deze toch erg welkom. En nee ik ben geen 60 of weeg geen 120 kg. Ik ben 22, 1m73 en 67 kg met zo'n 12% vet. Mijn tijd op de Tourmalet was 1:35:40, dus 17.2 km aan 10.8 km/u gemiddeld. Dat komt overeen met een 3149/7578 klassering op Strava dus ik denk dat ik mij gerust kan beschouwen als een gemiddelde wielerenner. Het grootste deel heb ik staand geklommen op 34x28 of 34x25 en dat afgewisseld met zitten op 34x28 en 34x32. Ik heb geen kadanssensor, maar ik ben wel fan van hogere cadansen. Bvb 34x32 aan 80 rpm komt overeen met 10.74 km/u, wat vrij goed overeenkomt met mijn gemiddelde snelheid. Ik kan dus iedereen die in echte bergen wilt fietsen een 32 aanraden. Met een 28 was ik er wel geraakt (in Mallorca had ik dat namelijk ook en was ik in mindere conditie) maar met een 32 is het comfortabeler en als je jezelf genoeg pusht, sneller. De nay-sayers hebben volgens mij nog nooit een 32 gebruikt of een echte col gedaan. Nee Ardennen, Eiffel of Limburg tellen niet mee als cols :+

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/514/19669049850_75978dd0d9_o.jpgC0711-TM-EST-K_2074 by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3681/19670473929_a00911e06e_o.jpgDSC03452 by LaurentSt, on Flickr

Na de Tourmalet volgde de Col d'Aspin:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/443/19830864916_c986766a21_o.jpgDSC03465 by LaurentSt, on Flickr

Ook dat is opnieuw verraderlijk, het eerste deel is namelijk gemakkelijk, maar de laatste 6 km zijn rond de 8% gemiddeld. Blijkbaar had ik niet te veel afgezien van de Tourmalet, want het werd een (voor mij) goede tijd van 50.55 over 13 km, dus 15.4 km/u gemiddeld :)

Dan volgde een leuke afdaling naar Bagnères de Bigorre waar we goed konden doortrekken.

15/07 Tour de France (Strava heen, strava terug)

Zoals de meeste waarschijnlijk weten is de Tour de France dit jaar gepasseerd over de Aspin en de Tourmalet voordat ze aankwamen in Cauterets.

Vermits dat niet ver was van ons huisje, zijn we ernaar gaan kijken. We hebben ons gezet in de klim naar Cauterets, in de steilste bochten zo'n 4 km van de aankomst, genaamd 'les lacets de Cauterets'.

Afbeeldingslocatie: http://media.20minutes.fr/2015/lacets.jpg

Tijdens het wachten op de renners, kregen we gezelschap van dit jonge vogeltje. Deze fladderde rustig van toeschouwer naar toeschouwer. Bij de ene kreeg hij een stukje koek, bij de andere wat water etc.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/507/19670978139_d93349c0e9_o.jpgIMG_8300 by LaurentSt, on Flickr

Rond 4 uur kwam de caravaan langs:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3764/19236655483_11e8091c47_o.jpgIMG_8457 by LaurentSt, on Flickr

En rond 5 uur eindelijk de eerste renner, Rafal Majka, de winnaar van de dag! Die toonde een mooi tempo op de berg, maar was duidelijk diep aan het gaan:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/349/19857575685_de898a873d_o.jpgIMG_8559 by LaurentSt, on Flickr

De renner die nog dieper leek te gaan, was net achter hem, Dan Martin. Hij probeerde het gaatje te dichten, maar slaagde daar niet in.
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/315/19234919914_ef8fff1d51_o.jpgIMG_8578 by LaurentSt, on Flickr

Na hem volgde een Belg (!) van MTN Qhubeka, Serge Pauwels met de Duitse kampioen op zijn hielen.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/480/19862521141_9eec4aeffa_o.jpgIMG_8589 by LaurentSt, on Flickr

In de groep der favorieten gooide net één van jullie landgenoten, een bommetje. Mollema plaatste een versnelling:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/315/19669527358_e2c48b9141_o.jpgIMG_8639 by LaurentSt, on Flickr

Alle favorieten konden volgen, buiten Nibali die weeral moest passen:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/523/19862520021_29d0662334_o.jpgIMG_8676 by LaurentSt, on Flickr

Een beetje later komt Richie Porte met de glimlach langs, duidelijk blij met de prestaties van Chris Froome nadat hij wat werk had opgeknapt voor hem lager op de beklimming.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/284/19857577815_3d5b3f1c2d_o.jpgIMG_8703 by LaurentSt, on Flickr

De renners daalden langs dezelfde weg terug af naar de bussen, velen hadden een fluitje mee om hun komst aan te kondigen aan de toeschouwers, zoals deze Laurens ten Dam:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/438/19669529318_d93e42136f_o.jpgIMG_8939 by LaurentSt, on Flickr

Bertie leek in de afdaling na de te denken over het verloop van de dag:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/551/19862523111_23cbb743c3_o.jpgIMG_8864 by LaurentSt, on Flickr

Na het spectakel keerden we terug huiswaarts met de fiets. Het is echt iets unieks om mee te maken, wat een sfeer en je kunt de renners van dicht bij zien aan een laag tempo. In welke sport kan je de sportman quasi aanraken (dat deed ik uiteraard niet) zonder dat je zelfs maar toegangsgeld moet betalen?

Het enige puntje van kritiek dat ik heb, is dat ze niet met dranken of eten langskwamen. Er kwamen vele camionettes langs met reclame voor tijdschrijften over de Tour of om t-shirts te verkopen maar geen enkel met iets om te eten of frisdranken. Een gat in de markt?

17 juli: Col de Tramassel via Hautacam (Strava 29.4 km 1395 hm aan 16.8 km/u gemiddeld)

Zoals reeds in het verhaal vermeld staat, was ons huisje op de flanken van de Hautacam maar nog geen enkele keer reed ik deze omhoog (met de racefiets)? Dat hebben we gelaten voor de laatste rit.

Velen stoppen aan de borden van de Hautacam, maar je kan nog verder naar Tramassel, zo'n 1.5 km langer en even steil. Op de borden staat dat Hautacam 9% gemiddeld is, volgens strava 8%. Alleszins het is dus 14.3 km bergop tot Tramassel aan 8-9% gemiddeld.

Ik kan jullie zeggen, als het boven de 30°C is, is dat afzien! Ook voelde ik het al serieus in mijn benen. Dit leidde ertoe dat ik de Hautacam even zwaar, zo niet zwaarder vond dan de Tourmalet.

We zijn eerst naar het begin van de klim afgedaald en dan van beneden begonnen. Eenmaal aan de top terug afgedaald tot ons huisje, 9.7 km -8% en 49.6 km/u gemiddeld. Dat is mss wel wat ik het meeste ga missen in België, de lange afdalingen met prima asfalt waar je goed snelheid kan maken!

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:38

rally

Deyterra Consultancy

Mede fietsers.

Ik wil graag een powermeter kopen (Vector 2), maar ik kan niet vinden wat de dikte is van mijn arm

Ik heb een GT Series 1 - 2012 model

En daar zit deze crank op:
FSA Gossamer Pro BB30 Compact

Nu weet ik niet welke Vector ik nodig heb: Standaard (12-15mm) of groot (15-18mm). Iemand die "toevallig" het antwoord heeft?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zaterdag voor de 3e x Aywaille - Bastogne - Aywaille gefietst. Pas om 9.00 vertrokken, dus onderweg niet heel veel fietsers tegen gekomen (al doen er volgens mij sowieso niet zoveel aan mee). Weer was prima, stond alleen voor Belgische begrippen best veel wind (uit het zuiden / zuidwest).
Blijft toch bijzonder dat je voor slechts € 7,- vier ravitailleringen hebt op 180km. Het aanbod is misschien een beetje eenzijdig, maar wat wil je voor dat geld!

(Kijk Bauke Mollema tocht en consorten: zo kan het ook!)

De afsluitende Redoute viel me dit jaar erg zwaar, erg veel energie verspild tijdens de 17km naar Remouchamps toe, 1.5 minuut langzamer als vorig jaar :S, maar overall toch 20 minuten sneller.

Strava: https://www.strava.com/activities/349509973

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
A-B-A is dus wel een aanrader? Twijfelde er dit jaar over, volgend jaar misschien toch maar doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Jazeker, lekker rustig, goed uitgepijld en zo'n 100m vanaf de start is een prima camping (€25 voor 2 personen 2 nachten)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

LaurentS schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:38:
Ik ben sinds gisterenavond terug van een de Pyreneeën waar ik zowel met de racefiets cols heb beklommen en met de mountainbike heb gefietst. Voor een samenvatting van de MTB avonturen, klik hier. Voor racefiets, kijk hieronder:
Mooie verslagen en prachtige foto's, geweldig!! _/-\o_

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Tourniquet schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:47:
[...]

Mooie verslagen en prachtige foto's, geweldig!! _/-\o_
Inderdaad. De Pyreneeen gaan ook maar op mijn bucketlist als ik dat zo lees :)

(maar die hoogtemeters die Strava berekent klopt geen fluit van, zo te zien zitten ze 50-75% te hoog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ook hier een mooi verhaal en mooie foto's LaurentS!

Iemand de Cyclewe app van Niki Terpstra al uitgeprobeerd? Op mijn Android telefoon crasht de app aan alle kanten, maar toch lijkt het me een interessante app als het zou werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
rally schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:44:
Mede fietsers.

Ik wil graag een powermeter kopen (Vector 2), maar ik kan niet vinden wat de dikte is van mijn arm

Ik heb een GT Series 1 - 2012 model

En daar zit deze crank op:
FSA Gossamer Pro BB30 Compact

Nu weet ik niet welke Vector ik nodig heb: Standaard (12-15mm) of groot (15-18mm). Iemand die "toevallig" het antwoord heeft?
Google levert mij deze pdf op: http://vid.artscyclery.com/pdf/GarminVector.pdf waar staat dat je met de normale uit de voeten zou moeten kunnen.

Ik zou overigens als je voor pedalen kiest, niet voor Garmin maar voor Powertap gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Thanks StevenK :)

Ik ga de Powertap even bekijken....

Want die Garmin's zijn wel vreselijk duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dat is een mooie post zeg! Ik ben pas net een beetje begonnen met fietsen en dan vooral door de duinen hier in nederland. Als ik deze foto's zo zie wordt ik ook wel enthousiast! leuk man, goed gedaan

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
Sjoewe schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:58:
Tour de L'Avenir was een beetje het instapmodel van Gazelle destijds. Mooi, maar niet heel erg bijzonder, meer dan 100 euro zou ik er ook niet voor geven

Als je graag persé een mooie vintage Gazelle wilt zou ik me eerder op het vinden van een Champion Mondial richten en dan met name een exemplaar met een AA Specal/Super of Reynolds 753 frame. Dat was wel echt het summum van de stalen frames die ze te bieden hadden. Als 'ie dan ook nog een beetje fatsoenlijk is afgemonteerd, heb je echt een racefiets waarop je ook nu nog best mee kan komen.

Heb zelf een Champion Mondial AA special als reserve/stads fiets en ik blijf onder de indruk hoe fijn het is om daarop te rijden. Altijd leuk om vadsige 50'ers op hun te dure full carbon fietsen in te halen op dat ding :+

Dat gezegd hebbende als je echt sportief wil fietsen is een nieuwe fiets uiteindelijk wel echt de way to go, er is op het gebied van framestijheid, versnellingen, remmen etc toch wel veel winst geboekt in de afgelopen 40 jaar. Leg er 150 euro bovenop en je koopt een fiets uit begin 00's met versnellingen aan het stuur en andere welkome creature comforts als je veel wil fietsen.

http://link.marktplaats.nl/m946781019
He bedankt voor de reactie! Duidelijk uitleg geef je ook nog eens erbij _/-\o_ . Ik moet wel zeggen dat een prijs van 250 euro mij op dit moment niet ligt voor de fiets alleen. Het wordt ook echt een tourfiets voor vlakke afstanden gewoon om te kijken of ik het überhaupt wat vind. Ik heb nog een andere fiets gezien die er eventueel goed uit ziet, zou jij of iemand anders daar een mening over kunnen geven?

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
rally schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:14:
Thanks StevenK :)

Ik ga de Powertap even bekijken....

Want die Garmin's zijn wel vreselijk duur!
Ik vind het jammer dat die Powertap pedalen look compatible zijn, want anders zou ik ze mooi kunnen gebruiken voor zowel m'n baan- als tijdritfiets. Heb in m'n wegfietsen een power2max en die bevalt me ook uitstekend.

Grote voordeel van de powertap pedalen is dat je niet telkens opnieuw hoeft te calibreren of op moment te monteren zoals bij Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Reynouts schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:15:

Iemand de Cyclewe app van Niki Terpstra al uitgeprobeerd? Op mijn Android telefoon crasht de app aan alle kanten, maar toch lijkt het me een interessante app als het zou werken :)
Op m'n iPhone voelt hij ook nog wat buggy, maar het idee is wel leuk.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Darn... nu zit ik te twijfelen tussen de Powertap en de Garmin Vector ...

Close call

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
rally schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:21:
Darn... nu zit ik te twijfelen tussen de Powertap en de Garmin Vector ...

Close call
De Vector heb ik eerder naar gekeken, maar ik raakte niet gecharmeerd, onder andere omdat je berichten ziet van mensen die speciaal gereedschap hebben gemaakt op ze op moment vast te kunnen zetten, maar ook vanwege de uitstekende pods, die mij nogal kwetsbaar lijken bij een val of bij het betere duw- en trekwerk in een koers.

De Powertap lijkt al die problemen niet te hebben en het bedrijf erachter heeft natuurlijk *veel* ervaring met powermeters, veel meer dan Garmin.

[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 20-07-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01
laquaezzi schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:24:
[...]

He bedankt voor de reactie! Duidelijk uitleg geef je ook nog eens erbij _/-\o_ . Ik moet wel zeggen dat een prijs van 250 euro mij op dit moment niet ligt voor de fiets alleen. Het wordt ook echt een tourfiets voor vlakke afstanden gewoon om te kijken of ik het überhaupt wat vind. Ik heb nog een andere fiets gezien die er eventueel goed uit ziet, zou jij of iemand anders daar een mening over kunnen geven?

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Graag gedaan hoor. Weet hoe het is, had zelf twee jaar geleden dezelfde vragen. Inmiddels compleet velofiel aan het worden :+

Om antwoord te geven, het is een redelijke fiets uit het oude bovensegment, Reynolds frame is altijd goed en Shimano 600 is wel een nette groepset sowieso, vergelijkbaar met Ultegra tegenwoordig. Kan je in ieder geval geïndexeerd schakelen (met klikjes) dat is wel een groot voordeel ten opzichte van analoog schakelen al. Enige 'minpunt' is het Biopace crankstel, met het ovale kettingblad. Dat moet je fijn vinden, sommigen (Froome) zweren erbij, ik vind hetzelf maar een beetje weird trappen. Was wel een luxe optie vroeger.

Voor 150 euro zou ik 'm wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

BertP schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:09:
Is zo iets handig als je in een appartement woont en niet direct de mogelijkheid hebt om je fiets te wassen? http://www.blokker.nl/nl/...liter-drukspuit-plus-4705 Ben benieuwd of er ervaringen zijn hier...
Na vandaag mijn witte frame weer helemaal vies gereden te hebben (pokke miezer+) is het tijd voor iets concreters om schoon te maken. Dus ik heb deze maar besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkPhotography
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06-2022
Ircghost schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:07:
[...]

Na vandaag mijn witte frame weer helemaal vies gereden te hebben (pokke miezer+) is het tijd voor iets concreters om schoon te maken. Dus ik heb deze maar besteld!
Ik heb geen tuin of balkon dus ik neem mij vieze fiets mee onder douche :).

[ Voor 3% gewijzigd door MarkPhotography op 21-07-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
MarkPhotography schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:19:
[...]

Ik heb geen tuin of balkon dus ik neem mij vieze fiets mee onder douche :).
Wel een soort ruimte achter huis maar niet echt handig. Douche biedt hier ook uitkomst. Vooral de massagestand van de douchekop werkt goed ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 21:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Ircghost schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:07:
[...]

Erg benieuwd hoe dat je bevalt! Ik ben ook klein behuisd en zit naar het zelfde te kijken. Maar, de laatste paar dagen neig ik meer naar hogedruklucht dan hogedrukwater. Lijkt me toch minder zooi worden en blaast mooi het vuil wel. Iemand daar wat meer ervaringen mee?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 21:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Voor wie het leuk vind om te zien. Ik had nog 3 slowmo filmpjes gemaakt tijdens de tour

Kruijswijk

Degenkolb

Kelderman

.... :? Video tag werkt niet meer, volgens de http://gathering.tweakers.net/forum/faq/20 wel...
nouja, hier is de link naar de collectie

https://vimeo.com/album/3470152

[ Voor 28% gewijzigd door bonzz.netninja op 21-07-2015 11:32 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik heb zelf geen balkon, maar wel een grote (gezamenlijke) tuin waar ik makkelijk ongestoord de fiets kan schoonmaken met de spuit. Ik zal jullie morgen een review geven met wat voor en na foto's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

StevenK schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:39:
[...]

De Vector heb ik eerder naar gekeken, maar ik raakte niet gecharmeerd, onder andere omdat je berichten ziet van mensen die speciaal gereedschap hebben gemaakt op ze op moment vast te kunnen zetten, maar ook vanwege de uitstekende pods, die mij nogal kwetsbaar lijken bij een val of bij het betere duw- en trekwerk in een koers.

De Powertap lijkt al die problemen niet te hebben en het bedrijf erachter heeft natuurlijk *veel* ervaring met powermeters, veel meer dan Garmin.
Maar de powertaps zien er behoorlijk wat "lomper" uit.
En ik heb nog geen documentatie kunnen vinden of de Powertab compatible is met de Garmin Edge 1000. Signaal word via ANT+ verstuurd, dus het zou wel moeten, maar de Garmins communiceren via een private ANT kanaal en dan word alles via 1 pedaal doorgegeven.

De powertap moet ik nog even verder induiken. Lastige materie dit (vooral omdat het zo duur is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Leuk verslag, ook voor de MTB :)

Eén vraag: waarom fiets je zonder helm bergop...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Reynouts schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:15:

Geïnstalleerd om even te kijken. Draait hier redelijk. Is wat traag allemaal, maar crashed niet direct. Het aantal actieve gebruikers in de buurt (Rotterdam) lijkt erg beperkt. Staan voor de komende periode 9 ritjes in momenteel met een startpunt in een straal van grofweg 20 - 30 km. Ieder met enkel de starter als huidige deelnemer.

Meer dan startpunt en afstand heb je ook niet. Zou leuk zijn geweest als je een GPS track zou kunnen uploaden bij het aanmaken van je rit. Zodat anderen en de geplande route zouden kunnen zien, en nog mooier de GPS track zelf ook zouden kunnen downloaden.

Bij het proberen in te laden van alle (279) ritjes in NL dan crashed de app wel na enige tijd op non-responsive te staan. Het één en ander zal zonder twijfel nog geoptimaliseerd moeten worden om dit een beetje goed bruikbaar te maken.

Overigens vind ik de snelheidscategoriën welk je op kunt geven bij het aanmaken van een rit vrij ruim:
< 24
24 - 28
28 - 32
32+

Smallere groepen was in deze beter geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Het is dan ook nog wel in de opstartfase. Uiteindelijk valt of staat zo'n app met netwerkeffecten en het is voor die jongens te hopen dat ze kunnen opboksen tegen Strava. Als die een goed werkende meetup-functie inbouwt, is het waarschijnlijk wel snel gedaan met zo'n start-up.

Zijn er mensen van plan mee te doen met de CycleWe/NOS rit van a.s. donderdag? 19.00 verzamelen bij het Kopje van Bloemendaal. Er zijn wel al ruim honderd aanmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
rally schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:51:
[...]

Maar de powertaps zien er behoorlijk wat "lomper" uit.
En ik heb nog geen documentatie kunnen vinden of de Powertab compatible is met de Garmin Edge 1000. Signaal word via ANT+ verstuurd, dus het zou wel moeten, maar de Garmins communiceren via een private ANT kanaal en dan word alles via 1 pedaal doorgegeven.

De powertap moet ik nog even verder induiken. Lastige materie dit (vooral omdat het zo duur is :P )
Ik heb ook al flink lopen zoeken en ik ben het meeste gecharmeerd van de pioneer oplossing, niet alleen kwa look, maar ook vooral in de manier hoe ze de info laten zien op het scherm. Maar ja dan het je het over een ultegra crank van zo'n 1500 euro, dat is bijna net zo duur als mijn hele fiets. De powertap vind ik ook wat lomp en onhandig want ik heb een tweede wiel voor op de Tacx. Ook kan je daar volgens mij niet goed het verschil zien tussen je linker en rechterbeen.
srk89 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:53:
Het is dan ook nog wel in de opstartfase. Uiteindelijk valt of staat zo'n app met netwerkeffecten en het is voor die jongens te hopen dat ze kunnen opboksen tegen Strava. Als die een goed werkende meetup-functie inbouwt, is het waarschijnlijk wel snel gedaan met zo'n start-up.
Strava heeft nog een extra troef in handen, die zouden je automatisch kunnen indelen bij rijders die even snel rijden.

[ Voor 20% gewijzigd door SnowDude op 21-07-2015 10:59 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

SnowDude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:56:
[...]
Ik heb ook al flink lopen zoeken en ik ben het meeste gecharmeerd van de pioneer oplossing, niet alleen kwa look, maar ook vooral in de manier hoe ze de info laten zien op het scherm. Maar ja dan het je het over een ultegra crank van zo'n 1500 euro, dat is bijna net zo duur als mijn hele fiets. De powertap vind ik ook wat lomp en onhandig want ik heb een tweede wiel voor op de Tacx. Ook kan je daar volgens mij niet goed het verschil zien tussen je linker en rechterbeen.
Ik ben er nog steeds niet over uit. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Mijn fiets was ook zo'n € 1500 en om er dan een powermeter op te schroeven die net zoveel kost als de fiets is toch een "klein" hobbeltje.

De Vectors zien er wat "slicker" uit maar hebben het nadeel van de speciale installatie instructies en de extra pod (waar de batterijen wel weer veel langer van meegaan).

DC Rainmaker zal één dezer dagen een review plaatsen van de PowerTap (die pas in Augustus beschikbaar is). Tot die tijd kijk ik de kat even uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
rally schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:05:
[...]

Ik ben er nog steeds niet over uit. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Mijn fiets was ook zo'n € 1500 en om er dan een powermeter op te schroeven die net zoveel kost als de fiets is toch een "klein" hobbeltje.

De Vectors zien er wat "slicker" uit maar hebben het nadeel van de speciale installatie instructies en de extra pod (waar de batterijen wel weer veel langer van meegaan).

DC Rainmaker zal één dezer dagen een review plaatsen van de PowerTap (die pas in Augustus beschikbaar is). Tot die tijd kijk ik de kat even uit de boom.
Ik heb trouwens een verkeerde aanname gedaan, ik dacht dat je het over de powertap had die in de achterhub zit, maar die pedalen zijn inderdaad wel wat lomp. Wat bedoel je trouwens met die speciale installatie instructies voor de Vector? Ik zit net de installatie instructies door te lezen en zie niet echt veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

SnowDude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:01:
[...]
Ik heb trouwens een verkeerde aanname gedaan, ik dacht dat je het over de powertap had die in de achterhub zit, maar die pedalen zijn inderdaad wel wat lomp. Wat bedoel je trouwens met die speciale installatie instructies voor de Vector? Ik zit net de installatie instructies door te lezen en zie niet echt veel bijzonders.
Je hebt een momentsleutel nodig om ze met 25 footpound aan te draaien en omdat je maar weinig ruimte hebt ook nog een superdun speciaal steeksleuteltje (zie ook de review op DC Rainmaker, daar gaat hij er uitgebreid op in)
En die wordt voor die prijs blijkbaar niet meegeleverd bij de set.

Qua prijs en gemak zit ik nu te denken aan de PowerTap. Ga even vragen wanneer de review gaat verschijnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
rally schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:06:
[...]

Je hebt een momentsleutel nodig om ze met 25 footpound aan te draaien en omdat je maar weinig ruimte hebt ook nog een superdun speciaal steeksleuteltje (zie ook de review op DC Rainmaker, daar gaat hij er uitgebreid op in)
En die wordt voor die prijs blijkbaar niet meegeleverd bij de set.

Qua prijs en gemak zit ik nu te denken aan de PowerTap. Ga even vragen wanneer de review gaat verschijnen :p
Met de Vector 2 heb je helemaal geen speciaal super dunne sleutel nodig. een beetje kwaliteits steeksleutel is dun genoeg. Een moment sleutel is ook een compleet overbodig, Er staat tussen de 34 en 40 Nm dat is heel ruim en betekent eigenlijk gewoon goed vast draaien met een steeksleutel, gewoon net zo vast als je een normaal pedaal ook zet. Het moment op die verbinding heeft ook geen invloed op de meting van de sensor, maar is alleen dat je niet het schroefdraad kapot trekt als je hem veel te vast zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... dat had ik over het hoofd gezien :(

Dat maakt de keuze overigens niet eenvoudiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Sorry :D

Persoonlijk vind ik de powertaps een beetje (te) lomp. Ook zitten ze volgens mij verder naar buiten omdat de sensor tussen het pedaal en de crank in zit.

Met die vector 2 moet je wel even rekening houden met het feit dat 34 Nm meer is dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De review komt waarschijnlijk pas na de Tour de France finish (dus na de 26e, dus redelijk snel)

DC Rainmaker geeft in in het commentaar aan dat hij ze waarschijnlijk prefereert boven de Vector's.

Dus wellicht maar geduld hebben tot volgende week en/of eind augustus.

Heb nu nog maar één fiets, maar wil volgend jaar kijken of ik een tweede fiets er naast ga aanschaffen met een betere groep set erop. Dan kan ik snel van fiets wisselen afhankelijk van het weer en ben ik ook wat flexibeler met het uitvoeren van onderhoud.

Maar voor dat bedrag wacht ik graag even af (hoewel ik een webshop heb gevonden waar de Vector 2's in de buurt komen van de PowerTap's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
rally schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:36:
De review komt waarschijnlijk pas na de Tour de France finish (dus na de 26e, dus redelijk snel)

DC Rainmaker geeft in in het commentaar aan dat hij ze waarschijnlijk prefereert boven de Vector's.
Hij zegt zelfs dat hij de Vectors eruit wil doen en vervangen Door de powertap. Hij klinkt erg enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat had ik inderdaad ook gezien...

Ik ben op dit moment blij dat ik nog geen beslissing had genomen (had de Vector al wel in een virtueel winkelmandje zitten enkele dagen geleden, maar die heb ik weer in de virtuele schappen gelegd omdat ik nog niet zeker was)

nog even een weekje geduld dus. Het weer in Warschau is toch niet best op het moment, dus ik kan niet rijden. En wacht ook nog op mijn Edge 1000 omdat mijn 810 voor de zoveelste keer storing heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 15:43
Even tussendoor: ik zag in de forum zoek dat in dit topic eerder over de Recon Jet was gesproken en ik heb de mijne (zgan) aangeboden bij vraag & aanbod. Dus wellicht is iemand geinteresseerd:

V&A aangeboden: Recon Jet: fietsbril met fietscomputer, display, GPS, camera
Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic