Voor de liefhebbers: Er schijnen rond de Utrechtse heuvelrug nogal wat ploegen rond te rijden, over de dijk en Amerongse berg enzo

Gisteren was er al een groep van Cofidis gespot.
Hier weer nieuws omtrent de fiets. Mogen jullie bepalen of ik een zeur ben of niet. Zal het proberen kort te houden ook.
Gisteren werd ik zoals verwacht gebeld dat de fiets klaar was. Dus ik gisteravond naar Duitsland gereden om mijn fiets bij Rose op te halen. Daar aangekomen de fiets naar de kassa laten rijden en er hing een tasje aan de fiets. Ik had overlegd met de werkplaats van joh, ter compensatie van alle problemen zou ik wel graag nieuw stuurlint willen en cassette, ketting en schoenplaatjes. Cassette en ketting niet gemonteerd maar los meenemen. Daar had ik een "OK" op gekregen dus ik dacht alles in ordnung.
Bij de kassa ging de beste mevr de boel uit de tas halen en lagen er ook 2 crankbladen bij. Ik dacht nog van nou, als ze dat ook meegeven ga ik niet klagen. Maar al snel bleek het anders te gaan. Zij scannen en zegt daarna zonder blikken of blozen: dat wordt dan 212 euro. Say wut? Ja op de bon stond alle onderdelen in de tas moeten nog betaald worden. Dus ik zeg ja, snap het niet. Duits is ook niet optimaal en zij ging wel iemand halen die NL sprak. Dus ik uitgelegd, 4e frame problemen compensatie qua onderdelen. Nou zegt ie, ik weet niet alles ervan, maar die crankbladen die zouden er dan sowieso niet bijzitten (apart als je er niet veel van weet dat je wel toevallig de "extra" onderelen eruit kan pikken, maargoed). Dus ik de mailtjes laten lezen en oke, dat kon dan van de bon af. Ik zeg ja, als ik die bladen moet betalen hoeft het niet. Dus die mevrouw blieb blieb eraf halen, dan wordt het 145 euro. ?? 145? Die bladen er ook af, ohja. Dan wordt het 72 euro. Ja, ik weet niet, maar waarom moet ik betalen, ik kom hier voor een garantiegeval.
Ik die NL gast erbij gehaald en vraag om uitleg. Ja het had te maken met lagers van bottombracket en nog iets over balhoofd zei die. En daar hebben ze dan wat vervangen, want dat was versleten. Oh zeg ik, dat is hartstikke mooi dat jullie dat vervangen, maar ik weet hier helemaal niets van. Niets overlegd. Ik kom hier in de veronderstelling dat ik gewoon mijn fiets op kom halen met wat extra onderdelen ter compensatie. Ja naja, daar kon hij dan ook niets aan doen... Ja, lekker dan.
Uiteindelijk maar betaald en mijn fiets meegenomen + die onderdelen. Had eigenlijk moeten zeggen ik betaal niets en neem het zo mee of ik betaal 72 maar dan wil ik die kettingbladen er ook bij hebben. Dat bedenk je dan alleen in de auto.
Vandaag nog maar gebeld om dit te gaan bespreken want ik ben het er gewoon niet mee eens. Tgaat ook gewoon meer om het principe. Als je kosten maakt dan meld je dat of overleg je dat. Je gaat niet klakkeloos maar dingen vervangen zonder medeweten. Zeker niet aangezien het om een garantiegeval gaat qua frame. Dan is het echt de allerkleinste moeite om dit aan te geven. Dan was het ook niet zo'n probleem geweest.
Rose heeft wat dat betreft best goede deals, relatief goed materiaal ook. Want heb van de week nog vrolijk op mijn bijna 10jr oude alu frame gereden zonder een centje pijn. Maar carbon en Rose gaat in mijn optiek gewoon echt niet goed samen. In ieder geval niet de oudere series.
Vroeg bij het ophalen aan de werkplaats meneer nog van joh, komt dat vaker voor? Nee dat niet, ik zeg nouja, dit is mijn 4e frame. Ohja, maar je fiets ook wel veel. Ik zeg nou, dat valt toch echt nog wel mee. Ja, misschien was ik wat zwaar? Eeuh, ja toen ik de fiets kocht was ik zwaarder, 103 ofzo. Maar wat is DAT voor opmerking. Als hun carbon fietsen zo;n gewicht niet kunnen handelen dan moeten ze dat A ergens aangeven zou ik zeggen en B daar advies over geven als iemand een fiets komt kopen, of ben ik gek? En ik ben nu alweer een stuk lichter, nog 90kg. Nog niet uberlicht, maar is ook niet categorie dat je denkt onmogelijk.
Edit:
Ai, toch nog lang geworden

Excuse moi!