Op zijn hoofd gevallen tijdens dat rondje Drenthe
Nu pas kort-kort? 
Ik fiets het hele jaar en kan wel wat hebben, fiets vanaf begin Mei kort-kort.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Dat heb ik ook, enkel een tik op de 18 van een 12-23 cassette, ook na het plaatsen van een nieuwe ketting. De schakel met breekpen kan het niet zijn, want de tik is sneller dan die schakel langs de cassette komt. Ik kreeg het er zelf niet uit, ondanks zorgvuldig afstellen. Hij staat nu bij de LBS, benieuwd wat die ervan zegt, ik haal 'm vanmiddag op.havana schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:33:
Zo, dat was een lekker ritje. Eindelijk weer eens kort-kort. 106 km Drenthe.
Wel merkte ik een vervelend tikje in de aandrijving op. Treedt alleen op bij de grote kransjes achter. Volgens mij is het tikje er sinds ik een nieuwe ketting heb gelegd. Kan het zijn dat de sluitpin nog een tikje moet hebben? Of is dat achteraf niet meer te fixen? Eventueel kan ik er wel een missing link tussen zetten, die heb ik volgens mij nog wel liggen...
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Als je alleen bij mooi weer fietst kan dat prima. Maar ik fiets bij ieder weertype. Van de week was het 13 graden en regende het pijpenstelen, dan ga ik echt niet kort-kort fietsen. En als mensen dat wel doen en vervolgens roepen dat ze het niet koud hebben, dat moeten zij weten maar daar geloof ik he-le-maal niks van. Echt niet.sky- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:13:
Nu pas kort-kort?
Afijn, m.b.t. die ketting.... ik heb in mijn leven al tientallen kettingen dichtgeponst en nog nooit een probleem mee gehad, nu dus wel dus ook voor een "karmakeizer"
Goed, we gaan de boel nu maar eens op de montagestandaard gooien en kijken wat eruit komt...
[ Voor 5% gewijzigd door havana op 25-06-2015 15:04 ]
Gisteravond op pad gegaan, rondje westen richting Assen en weer terug. Kom ik halverweg vanaf de heide zo in het tt geweld terrecht. (Witterhaar weg) Het was al mooi druk, snel via witten alles uit gereden richting hooghalen. 
Al met al een mooi rondje van 66km. (deels kort kort gefietst, lekker)
Al met al een mooi rondje van 66km. (deels kort kort gefietst, lekker)
Whatever.
[Tour de France] GoT's TourCoach 201519Joost85 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 07:59:
Doen 'we' nog ergens een Tour poultje ? Aangezien deze volgende week weer worden geopend.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Afgelopen maandag was het ook wel erg koud, heb toen ook mijn gabba en arm + beenstukken aangetrokken. De eerste kilometers zelfs nog met een dun regenjackje erover. Al was dat jasje bergop al snel te warm. Kort-kort vanaf mei is inderdaad wat ambitieus, daar regent het te vaak voor.havana schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:02:
[...]
Als je alleen bij mooi weer fietst kan dat prima. Maar ik fiets bij ieder weertype. Van de week was het 13 graden en regende het pijpenstelen, dan ga ik echt niet kort-kort fietsen. En als mensen dat wel doen en vervolgens roepen dat ze het niet koud hebben, dat moeten zij weten maar daar geloof ik he-le-maal niks van. Echt niet.
Goed, het probleem is gelokaliseerd. De breekpen bleek inderdaad net een tikje te ver erin te zitten. Heb 'm een heel klein slagje terug geponst, maar toen liep de schakel niet meer soepel, ondanks lateraal manoeuvreren. Dus toen maar de snelschakel ertussen gezet en het probleem was opgelost..
Verder boel even goed gepoetst en een nieuwe binnenkabel voor de VD gemonteerd.
Verder boel even goed gepoetst en een nieuwe binnenkabel voor de VD gemonteerd.
[ Voor 12% gewijzigd door havana op 25-06-2015 17:17 ]
Volgens de LBS is het kraakje dat ik heb 100% zeker afkomstig van een versleten bottombracket.
Helaas hadden ze geen vervangend onderdeel op voorraad, dus ik moet nog even een paar dagen wachten tot het weer binnen is.
Kijk er wel naar uit om weer kraakvrij te fietsen binnenkort, want tering wat wordt je daar geschift van
Helaas hadden ze geen vervangend onderdeel op voorraad, dus ik moet nog even een paar dagen wachten tot het weer binnen is.
Kijk er wel naar uit om weer kraakvrij te fietsen binnenkort, want tering wat wordt je daar geschift van

Beetje late reactie, maar toch: je hebt hier twee soorten wegen: grote wegen waar je prima kunt fietsen en waar niet eens zo veel verkeer komt en smalle wegen die lijken op die in het zuiden, maar dan zonder verkeer. Die laatste wegen gaan bijna allemaal de bergen in en zijn van twijfelachtige kwaliteit en zijn vaak na een paar kilometer onverhard of lopen dood.roda_djavulen schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:34:
Ziet er niet verkeerd uit dreamscape! Hoe is het fietsen in de Highlands? Ben een paar keer in het zuiden van engeland geweest maar vond de meeste wegen te druk en te smal om op te fietsen.
Ik zit nu op mijn mobiel te typen, dus linkjes posten is wat onhandig, maar zoek op Google Maps even het plaatsje Braemar. Prachtige omgeving, het begin van de highlands. Eergisteren ben ik langs de rivier Dee gefietst richting westen en dat liep op een gegeven moment rond. Vandaag een flink stuk langs de A93 richting oosten gefietst en ook weer dezelfde weg terug.
Conclusie: je kunt hier heerlijk fietsen, maar de mogelijkheden zijn beperkt. Als je 50 mijl grote weg wilt rijden en je partner vervolgens met de auto die kant uit komt voor een stevige lunch en gezamenlijke terugreis is het misschien zelfs best oké. Mijn vriendin heeft echter geen rijbewijs, dus ik ben aangewezen op rondjes. Waar ik nu zit is dat dus de A95 de ene kant uit of de andere kant uit. En dan op basis van tijd, afstand en wind besluiten wanneer je omdraait...
Punctuality is the politeness of kings
Bedankt voor je reactie, heb ook ff gegoogeld, en het is er inderdaad mooi
Veel plezier nog!
Even een vraag over wielrenschoenen. Ik ga nieuwe aanschaffen. Ik heb nogal een brede voeten en mijn huidige schoenen zijn te smal, krijg pijn in mijn voeten.
Iemand ervaring met bredere wielrenschoenen?? Welk merk e.d.
Iemand ervaring met bredere wielrenschoenen?? Welk merk e.d.
Ik heb de Mavic Zxellium Maxi, scheelt een hoop vergeleken met de normale versie. Lekker luchtig ook.. Volgens mij zijn Northwave ook redelijk breed.
Vandaag de Omloop van Math Salden gedaan in de heuvels van Limburg om een beetje hoogtemeters te maken in aanloop naar Tenerife en de Mont Ventoux.... Benen waren goed en zo goed als op alle heuvels nieuwe beste tijden neergezet.
Heerlijke tocht in vergelijking met de AGR en LM.. Voor 8 euro heerlijk rustig en veel mooie beklimmingen gedaan. Redelijk goede verzorging ook, alleen de ijsthee hadden ze van mij in de winkel mogen laten staan en gewoon voor water zorgen. Zeker als je er na 10 km achterkomt dat je je bidon in de auto hebt achtergelaten en er dan natuurlijk de eerste 60 km geen winkel te vinden is
..
https://app.strava.com/activities/334061345
Heerlijke tocht in vergelijking met de AGR en LM.. Voor 8 euro heerlijk rustig en veel mooie beklimmingen gedaan. Redelijk goede verzorging ook, alleen de ijsthee hadden ze van mij in de winkel mogen laten staan en gewoon voor water zorgen. Zeker als je er na 10 km achterkomt dat je je bidon in de auto hebt achtergelaten en er dan natuurlijk de eerste 60 km geen winkel te vinden is
https://app.strava.com/activities/334061345
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik ben vandaag dagje in de Eifel wezen fietsen, lekker afzien 
241km met bijna 3000hm.
Vooral laatste stuk was ff pittig met de tegenwind en vermoeide benen.

https://www.strava.com/activities/334329603
241km met bijna 3000hm.
Vooral laatste stuk was ff pittig met de tegenwind en vermoeide benen.

https://www.strava.com/activities/334329603
[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 28-06-2015 00:23 ]
En omdat je met zo'n lange rit hele dag kaart in beeld wilt hebben oplossing bedacht om powerbank te monteren :

Zit met tyraps aan de di2 junction box.
En haaks usb kabeltje zodat garmin gewoon in de out front mount kan blijven zitten.
Vandaag getest en hele dag kaart in beeld gehad en 100% batterij

Zit met tyraps aan de di2 junction box.
En haaks usb kabeltje zodat garmin gewoon in de out front mount kan blijven zitten.
Vandaag getest en hele dag kaart in beeld gehad en 100% batterij
Welke Garmin heb je Stephan???
Wil toch maar eens gaan kijken naar de Garmin Edge 1000, is toch wel erg mooi.
Maar eerst maar eens kijken of ik mijn Garmin Edge 800 en 500 (dat ging snel) kan verkopen
Wil toch maar eens gaan kijken naar de Garmin Edge 1000, is toch wel erg mooi.
Maar eerst maar eens kijken of ik mijn Garmin Edge 800 en 500 (dat ging snel) kan verkopen
[ Voor 77% gewijzigd door M@cer op 28-06-2015 13:04 ]
Hij heeft een 800 en 500. Maar met kaart zal hij vast z'n 800 gebruikt hebben
@Stephan, Kan je wat meer foto's maken van de powerbank ed?
@Stephan, Kan je wat meer foto's maken van de powerbank ed?
Mijn Edge 800 houdt het met gemak 8:40 uit, ook met kaartscherm erop.
Mooi ritje btw
Mooi ritje btw
Met die ritten die Stephan rijdt heb je soms aan 9 uur niet genoeg
De powerbank optie vind ik wel een goed idee, je hebt het misschien maar een paar keer nodig per jaar.
Vorige maand op Zandvoort hield mijn 800 het ruim 7 uur uit, maar daarvan waren er wel een aantal uur met schermverlichting continue aan (plus 3 sensoren).
Vorige maand op Zandvoort hield mijn 800 het ruim 7 uur uit, maar daarvan waren er wel een aantal uur met schermverlichting continue aan (plus 3 sensoren).
Idd met de 800 en ja 10u red je wel, maar moet je hem tijdens lunchpauze wel uitzetten bijvoorbeeld.
En is allemaal net op het randje. (powermeter loggen zal bijvoorbeeld ook wat meer stroom kosten)
Dit is gewoon wat prettiger.
Het is deze powerbank :
http://www.mycom.nl/netwe...wer-bank-portable-charger
Veel meer valt er denk niet aan foto's te maken ervan
En is allemaal net op het randje. (powermeter loggen zal bijvoorbeeld ook wat meer stroom kosten)
Dit is gewoon wat prettiger.
Het is deze powerbank :
http://www.mycom.nl/netwe...wer-bank-portable-charger
Veel meer valt er denk niet aan foto's te maken ervan
Standaard powerbankje dus die ze ook bij een action en Primark verkopen 
Vrijdag een heerlijk ritje gereden van 92km en vannochtend ook nog even 70km gepakt. Heerlijk weertje
Vandaag voor het eerst over de Rottedijk/Rottemeren gefietst, dat wilde ik al een hele tijd eens doen. Erg mooi gebied !
Vrijdag een heerlijk ritje gereden van 92km en vannochtend ook nog even 70km gepakt. Heerlijk weertje
Vandaag voor het eerst over de Rottedijk/Rottemeren gefietst, dat wilde ik al een hele tijd eens doen. Erg mooi gebied !
Zeker. Ondanks dat ik hem kan dromen is het een van mijn favoriete korte rondjes.sapphire schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:15:
Dat rondje kan ik ook wel dromen en het is inderdaad mooi, maar niet heel erg 'aangekleed' qua landschap. Ik rijd tegenwoordig voor gewone avondrondjes vaker van Rotterdam-Noord naar het oosten of het zuidoosten, dus het Groene Hart in.
Ik wilde vanmorgen met dit heerlijke weer naar mijn werk fietsen, krijg ik een flinke lekke band. Vreemd genoeg kon ik toen op locatie geen doorgestoken spaak en geen objecten in de binnen/buitenband vinden. Wel een klein sneetje in mijn buitenband.
Ik had geen zin om uitvoerig alles te gaan bestuderen, dus maar snel de reserve band er in gezet en naar huis gefietst (was nog geen 2km van huis). Zo'n noodpompje brengt de band niet naar een bar niveau waar je goed op kan fietsen dus heb maar snel gedouched en ben met de bus gegaan..
Vanavond dus maar even kijken wat er aan de hand is en zorgen dat mijn wiel er weer helemaal goed in zit, ik hoorde namelijk een zacht tikje dus iets zat niet helemaal goed.
/rant
Ik had geen zin om uitvoerig alles te gaan bestuderen, dus maar snel de reserve band er in gezet en naar huis gefietst (was nog geen 2km van huis). Zo'n noodpompje brengt de band niet naar een bar niveau waar je goed op kan fietsen dus heb maar snel gedouched en ben met de bus gegaan..
Vanavond dus maar even kijken wat er aan de hand is en zorgen dat mijn wiel er weer helemaal goed in zit, ik hoorde namelijk een zacht tikje dus iets zat niet helemaal goed.
/rant
Dat soort dingen zijn inderdaad echt heel irritant. Ik heb helaas tot op heden ook nog maar weinig kunnen genieten van het mooie weer, want ik zit nog steeds met die irritante ratel/tik in bepaalde kransjes (Ultegra CS-6700 12-23). Dan kun je ook niet echt van fietsen genieten, want het hoort gewoon stil te lopen.
Dit weekend heb ik daarom alles nog eens heel van heel dichtbij geïnspecteerd. Het valt me nu op dat als de ketting op de 18t ligt, er van elke vijf of zes schakels die langskomen, steeds ééntje als het ware blijft 'haken' achter de tandjes van de aangrenzende 17t. Die ene schakel wordt daardoor een beetje omhoog getild, en pas als hij wat verder om het kransje is gedraaid, 'valt' hij als het ware op zijn plaats. Dat voel je dus als een soort krakerige tik.
Het gaat om de grens tussen de 18t en de 17t, dus de buitenkant van de ketting. Echter, ook al zet ik de kabelspanning maximaal, zodat de ketting dus wat meer 'naar binnen' op het kransje ligt, de buitenschalmen blijven de tandjes van de 17t raken.
Kan dit aan de derailleur als zodanig liggen? Ik ben wel een keer gevallen, maar niet heel hard, en de LBS heeft nog geen week geleden de pat weer gericht, dus die zit in elk geval wel recht.
Zo irritant zulke problemen /rant
Dit weekend heb ik daarom alles nog eens heel van heel dichtbij geïnspecteerd. Het valt me nu op dat als de ketting op de 18t ligt, er van elke vijf of zes schakels die langskomen, steeds ééntje als het ware blijft 'haken' achter de tandjes van de aangrenzende 17t. Die ene schakel wordt daardoor een beetje omhoog getild, en pas als hij wat verder om het kransje is gedraaid, 'valt' hij als het ware op zijn plaats. Dat voel je dus als een soort krakerige tik.
Het gaat om de grens tussen de 18t en de 17t, dus de buitenkant van de ketting. Echter, ook al zet ik de kabelspanning maximaal, zodat de ketting dus wat meer 'naar binnen' op het kransje ligt, de buitenschalmen blijven de tandjes van de 17t raken.
Na jarenlang met het idee rond te lopen om een racefiets te kopen heb ik nu het besluit genomen om er gewoon één te kopen! Wil rustig aan beginnen en hiervoor een 'instap-model' te nemen. Heb m'n oog laten vallen op de Cube Peloton Black'nRed'nBlue. Vind het qua design een erg mooie fiets. Vriend van me heeft ook een Cube Peloton en is er zeer tevreden over.

Qua prijs is deze erg vriendelijk, € 649,-.
Wil hier vanavond even naar gaan kijken bij een daeler en mezelf laten informeren en opmeten. Ben nog helemaal nieuw in dit wereldje dus moet vooraan beginnen.

Wil hier vanavond even naar gaan kijken bij een daeler en mezelf laten informeren en opmeten. Ben nog helemaal nieuw in dit wereldje dus moet vooraan beginnen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mooie fiets. Kwaliteit en service van Cube is prima.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Heb er nog totaal geen ervaring in, dus wil enerzijds geen rommel kopen.. anderzijds ook niet direct heel veel in gaan investeren. Vandaar dat deze me een erg goede keuze lijkt gezien zijn kwaliteit/prijs verhouding.
Vanavond even naar Cycletrend in Nuenen. Zit ook een vestiging bij mij in het dorp maar die verkoopt geen Cube, de vestiging in Nuenen wel.
Vanavond even naar Cycletrend in Nuenen. Zit ook een vestiging bij mij in het dorp maar die verkoopt geen Cube, de vestiging in Nuenen wel.
[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 29-06-2015 11:46 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mooie fiets... Grappig dat ik je hier weer tegenkom (na vroeger PES)
Dat is inderdaad toeval M@cer. 
Loop overigens dagelijks rond op Tweakers.. maar dan komen we waarschijnlijk niet samen in dezelfde topics.
Loop overigens dagelijks rond op Tweakers.. maar dan komen we waarschijnlijk niet samen in dezelfde topics.
Ziet er leuk uit. Ik kan alleen niets zinnigs zeggen over de groep die erop zit:Rivanov schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:26:
Na jarenlang met het idee rond te lopen om een racefiets te kopen heb ik nu het besluit genomen om er gewoon één te kopen! Wil rustig aan beginnen en hiervoor een 'instap-model' te nemen. Heb m'n oog laten vallen op de Cube Peloton Black'nRed'nBlue. Vind het qua design een erg mooie fiets. Vriend van me heeft ook een Cube Peloton en is er zeer tevreden over.
[afbeelding]
http://www.cube.eu/nl/bik...oton-blacknrednblue-2015/
Shimano Claris is de groep onder Sora zoals ik nu zie
Maar ik vermoed dat het een prima instapmodel is. Echter verwacht voor dat geld ook geen wonderen.
Mooie fiets! Mijn vriendin heeft daar het vrouwenmodel van.Rivanov schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:26:
[afbeelding]
Ik heb onlangs ook een fiets aangeschaft, en heb er toen voor gekozen om iets meer uit te geven. Hier ben ik achteraf heel erg blij mee, omdat ik de Claris groep die op mijn vriendin haar fiets zit enorm vervelend vind.
Als je kennis wilt maken met het wielrennen kan je ook eerst een 2e hands fiets kopen. Dit heb ik ook eerst gedaan (fiets van 125e). Na een jaar heb ik de keuze gemaakt om een nieuwe te kopen, omdat ik het toch wel zo leuk vond!
Plus je kan dan makkelijker stapsgewijs investeren in kleding etc. anders als je dat er ook allemaal in 1 keer bij wilt hebben.. reken dan maar op minimaal 400e er bovenop!
Edit: Ohja, en ik vind het overbodig dat ze een tripple (is die Cube Peloton Black'nRed'nBlue ook) heeft in Nederland. Ik kan de schakellogica gewoon niet begrijpen (geen ervaring met heuvels/bergen). Maar dat is misschien persoonlijk?
[ Voor 7% gewijzigd door Secsytime op 29-06-2015 13:12 ]
Ik vind het veel geld voor een nieuwe fiets met 3x8 groep. Heb zelf een Ridley verkocht voor 700 met Campa Athena carbon 2x11 groep met weinig kilometers. En een vriend van me kocht een overjarige Caad 10 ultegra voor 1000 euro. Oftewel tweedehands of overjarig kan je voor dat bedrag een veel betere deal scoren.
Zou het kunnen dat de spacers tussen de kransjes een verschillende dikte hebben en dat een paar spacers op de verkeerde plek zitten? Ik meen dat alleen Campa met 3 maten spacers in een cassette werkt en je dus bij het monteren van de cassette goed moet opletten in welke volgorde je e.e.a. monteert. Dit klinkt echter als te weinig ruimte tussen twee kransjes, vandaag.nare man schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:36:
Het gaat om de grens tussen de 18t en de 17t, dus de buitenkant van de ketting. Echter, ook al zet ik de kabelspanning maximaal, zodat de ketting dus wat meer 'naar binnen' op het kransje ligt, de buitenschalmen blijven de tandjes van de 17t raken.Kan dit aan de derailleur als zodanig liggen? Ik ben wel een keer gevallen, maar niet heel hard, en de LBS heeft nog geen week geleden de pat weer gericht, dus die zit in elk geval wel recht.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Even voor de zekerheid: Het is niet steeds hetzelfde tandje op de 17? (Die wellicht verbogen is). Anders is het echt wel een vaag probleem. Als je pad niet recht is kan je dat soort wazige dingen krijgen bij je derailleur, maar die heb je dus net al rechtgezet.nare man schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:36:
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Kan het niet helemaal uitsluiten maar het is heel lastig om dat verkeerd te doen bij Shimano.argro schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:27:
[...]
Zou het kunnen dat de spacers tussen de kransjes een verschillende dikte hebben en dat een paar spacers op de verkeerde plek zitten? Ik meen dat alleen Campa met 3 maten spacers in een cassette werkt en je dus bij het monteren van de cassette goed moet opletten in welke volgorde je e.e.a. monteert. Dit klinkt echter als te weinig ruimte tussen twee kransjes, vandaag.
Ja, dan moet je wel echt je best doen. Maar het kan geen kwaad om even te checken of de afstand tussen de 17 en 18 kransjes wel vergelijkbaar is met de anderen.
Deze heb ik ook sinds een dikke week! Ik heb wel de versie met Shimano 105 gekozen. Simpelweg omdat het verschil "slechts" 300 Euro is (na afdingen). Voor dat geld krijg je een set merkwielen en een flinke upgrade van de groep.Rivanov schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:26:
[afbeelding]
Ik heb ook op verschillende Claris fietsen gezeten en er is in mijn ogen niets mis met de Claris groep. Als extra voordeeltje zijn 8-speed onderdelen spotgoedkoop.
Geen enkele andere fiets is zo goedkoop als deze Cube. Echter is het ook belangrijk dat je er lekker op zit.
Het nadeel van de fiets vind ik de dunne, kwetsbare laag lak. Er zijn bij mij al enkele krassen door de lak heen en deze zijn veroorzaakt door zacht materiaal. Ik weet niet of dat dit bij andere merken beter is, maar ik vind het onacceptabel. Lak hoort sterk te zijn.
In het hoogseizoen moet je veel geluk hebben en kennis van zaken om een goede deal te doen.Vos schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:15:
Ik vind het veel geld voor een nieuwe fiets met 3x8 groep. Heb zelf een Ridley verkocht voor 700 met Campa Athena carbon 2x11 groep met weinig kilometers. En een vriend van me kocht een overjarige Caad 10 ultegra voor 1000 euro. Oftewel tweedehands of overjarig kan je voor dat bedrag een veel betere deal scoren.
[ Voor 4% gewijzigd door -DarkShadow- op 29-06-2015 13:50 ]
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Gisteren voor het eerst gefietst in Limburg, Amstel Gold lus 2 gedaan. Enige klimervaring hiervoor was een tocht over de Utrechtse Heuvelrug eind mei, maar dit was wel even andere koek moet ik zeggen. 
We hadden het idee om lus 2 en 3 te combineren (beginnen met lus 2 en bij Eys over naar 3), maar na de Gulperberg (wat een nasty mofo vond ik dat) tot de conclusie gekomen hier toch maar vanaf te zien (o.a. vanwege kramp bij een vriend) en gewoon lus 2 afgemaakt, exclusief de laatste 2 klimmetjes (Sibbergrubbe en 2e keer Cauberg) want we vonden het toen wel welletjes.
Uiteindelijk 105,5 km gereden met 1646 hoogtemeters, 22,2 km/h gemiddeld. Toch best wel trots op mezelf.
We hadden het idee om lus 2 en 3 te combineren (beginnen met lus 2 en bij Eys over naar 3), maar na de Gulperberg (wat een nasty mofo vond ik dat) tot de conclusie gekomen hier toch maar vanaf te zien (o.a. vanwege kramp bij een vriend) en gewoon lus 2 afgemaakt, exclusief de laatste 2 klimmetjes (Sibbergrubbe en 2e keer Cauberg) want we vonden het toen wel welletjes.
Uiteindelijk 105,5 km gereden met 1646 hoogtemeters, 22,2 km/h gemiddeld. Toch best wel trots op mezelf.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Misschien een domme vraag, maar hoe zit dat met arm- en beenstukken? Ik heb het soms namelijk best wel koud op de fiets..
Is het verstandiger om arm- en beenstukken te kopen of moeten die er dan specifiek voor je broek/shirt zijn? Of is het dan interessant om gewoon een lange broek aan te schaffen? En wat is het slimst om aan te doen met regen?
Sorry, voor de newbie vragen
Is het verstandiger om arm- en beenstukken te kopen of moeten die er dan specifiek voor je broek/shirt zijn? Of is het dan interessant om gewoon een lange broek aan te schaffen? En wat is het slimst om aan te doen met regen?
Sorry, voor de newbie vragen
Armstukken en beenstukken kan je bij elk shirt en broek aantrekken. Ze zijn niet zo duur en daarom best een slimme aankoop.
Een lange broek wil je, net als een korte broek, met een goede zeem hebben. Dat kan dus best wel prijzig worden. Beenstukken heb je al voor €15-20. Ga de eerste set wel even passen bij de LBS; de maatvoering kan zo enorm verschillen.
bij regen moet je nog wat meer factoren meerekenen. Een zomers buitje; lekker doorfietsen
Bij koude regen zijn armstukken al een hele hulp, mar wil je mss ook wel aan een regenjasje denken. Die kan je voor een paar tientjes halen, maar ze zijn er ook van een paar honderd euro (goretex, gabba). Ik ben zelf een laffe droog weerfietser en dus heb ik genoeg aan een goedkoop regenjasje. Die heb ik ook bij me in de bergen voor tijdens de afdalingen. Prima investering. Ga je echt in weer en wind fietsen, dan is de investering van een echt goed ademende regenjas een optie.
Probleem met die goedkope jasjes is dat ze slecht ademen. Ik rijdt in de regen daarom vaak met armstukken en een windbreaker.
Een lange broek wil je, net als een korte broek, met een goede zeem hebben. Dat kan dus best wel prijzig worden. Beenstukken heb je al voor €15-20. Ga de eerste set wel even passen bij de LBS; de maatvoering kan zo enorm verschillen.
bij regen moet je nog wat meer factoren meerekenen. Een zomers buitje; lekker doorfietsen
Probleem met die goedkope jasjes is dat ze slecht ademen. Ik rijdt in de regen daarom vaak met armstukken en een windbreaker.
[ Voor 81% gewijzigd door wackmaniac op 29-06-2015 14:37 ]
Read the code, write the code, be the code!
Ah ok, dat snap ik.wackmaniac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:30:
Armstukken en beenstukken kan je bij elk shirt en broek aantrekken. Ze zijn niet zo duur en daarom best een slimme aankoop.
bij regen moet je nog wat meer factoren meerekenen. Een zomers buitje; lekker doorfietsenBij koude regen zijn armstukken al een hele hulp, mar wil je mss ook wel aan een regenjasje denken. Die kan je voor een paar tientjes halen, maar ze zijn er ook van een paar honderd euro (goretex, gabba). Ik ben zelf een laffe droog weerfietser en dus heb ik genoeg aan een goedkoop regenjasje. Die heb ik ook bij me in de bergen voor tijdens de afdalingen. Prima investering. Ga je echt in weer en wind fietsen, dan is de investering van een echt goed ademende regenjas een optie.
En hoe zit dat met de aansluiting, doe je je shirt over de armstukken of de armstukken over je mouw? (zelfde voor broekje).
Ik heb gisteravond de 18t en 17t geïnspecteerd en kon niets geks zien, maar ik zal er vanavond nog een keer naar kijken. Om eventuele montageproblemen uit te sluiten heb ik gister dus de hele cassette weer losgehaald, alle kransjes en body geïnspecteerd en schoongemaakt en alles met grote nauwkeurigheid weer teruggezet (er zit inderdaad maar één soort spacer bij deze cassette -- vijf ringetjes van ~1 mm dik, en een vulring omdat ik hem op een 11-speed body gebruik). Geen succesMrAngry schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:27:
[...]
Even voor de zekerheid: Het is niet steeds hetzelfde tandje op de 17? (Die wellicht verbogen is). Anders is het echt wel een vaag probleem. Als je pad niet recht is kan je dat soort wazige dingen krijgen bij je derailleur, maar die heb je dus net al rechtgezet.
Een verbogen pat kan inderdaad voor vage schakelproblemen zorgen, maar de pat is dus gericht en volgens de meeste bronnen op internet moet het wel heel raar lopen wil de achterderailleur of de kooi zelf verbogen zijn. In elk geval ben ik nog nooit echt hard gevallen dus dat ligt ook niet in de lijn der verwachting.
Als ik er niet uitkom breng ik 'm na mijn vakantie wel weer naar de fietsenmaker. Vorige week ben ik dus naar Biker's Best aan de Noordsingel in R'dam geweest, die hebben de pat gericht maar het antwoord op de echte klacht was "dat krijgen we er niet uit". Nu maar eens proberen bij Bike2Build in Vlaardingen, die zit voor mij ook heel dichtbij. Hebben mensen nog andere suggesties voor een goede (!) fietsenmaker in de omgeving van Rotterdam? Dus niet één die bij een lastig probleem begint te zuchten en te steunen...
En even andere cassette monteren om uit te sluiten dat probleem daardoor komt ?
(Kan je daarna eventueel weer op voorraad leggen dus geen weggegooid geld)
(Kan je daarna eventueel weer op voorraad leggen dus geen weggegooid geld)
Ik weet dat Graham wel enthousiast is over Bikeparts4u (in Rotterdam Prinsenland).nare man schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:52:
Als ik er niet uitkom breng ik 'm na mijn vakantie wel weer naar de fietsenmaker. Vorige week ben ik dus naar Biker's Best aan de Noordsingel in R'dam geweest, die hebben de pat gericht maar het antwoord op de echte klacht was "dat krijgen we er niet uit". Nu maar eens proberen bij Bike2Build in Vlaardingen, die zit voor mij ook heel dichtbij. Hebben mensen nog andere suggesties voor een goede (!) fietsenmaker in de omgeving van Rotterdam? Dus niet één die bij een lastig probleem begint te zuchten en te steunen...
De toko waar ik m'n fiets heb gekocht is ook erg goed (Van Rossem), maar dat is in Wateringen.
Een paar weken terug was ik bij Remco's Cycle Service in Bleiswijk, die als enige (!) de vrijloop-veer van mijn Fulcrum-wielen op voorraad had. http://www.rcsb.nl
Die man wist ook echt wel waar hij het over had. Prima aan te rijden vanuit Rotterdam (3 minuten vanaf de Rotte). Als ik ooit weer eens iets met m'n fiets heb, denk ik dat ik daarheen ga.
Vergeet je dan niet de 1 mm 10-speed spacer?nare man schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:52:
weer teruggezet (er zit inderdaad maar één soort spacer bij deze cassette -- vijf ringetjes van ~1 mm dik, en een vulring omdat ik hem op een 11-speed body gebruik). Geen succes
http://www.slowtwitch.com...How-To_-_Part_2_3257.html
Ik vermoed dat je gelijk hebt. Als ik dat verhaal goed begrijp, moet er een 1,85 mm spacer én een 1 mm spacer achter de cassette als je een 10-speed cassette op een 11-speed freehub gebruikt. Dat heb ik niet gedaan, aangezien de oude cassette (Tiagra 11-25) ook slechts van een 1,85 mm spacer was voorzien, en ik (stom) er van uitging dat een CS-4600 dezelfde dimensies heeft als een CS-6700 (beiden immers 10-speed). Dat is dus vermoedelijk onterecht geweest, hoewel de cassette in de oude situatie dan dus eigenlijk ook altijd zonder de extra 1 mm spacer heeft gezeten, maar zonder dit probleem. Maar wellicht heeft dat ermee te maken dat een Tiagra-cassette en Tiagra-ketting minder fijntjes zijn dan Ultegra, en ik toen ook minder kritisch was in zaken als kettingloop e.d.matthijsln schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:13:
[...]
Vergeet je dan niet de 1 mm 10-speed spacer?
http://www.slowtwitch.com...How-To_-_Part_2_3257.html
Ik ga het vanavond eens proberen. Mijn dank is zeer groot (en mijn schaamte ook
[ Voor 69% gewijzigd door nare man op 29-06-2015 15:43 ]
Een Tiagra-cassette heeft de 1 mm spacer ingebouwd zitten. Als je die dus op een 11v naaf wil monteren hoef je ALLEEN de 1,85 mm spacer te gebruiken.
Bij alle andere 10v cassettes van Shimano moet je ZOWEL de 1mm spacer ALS de 1,85 spacer gebruiken.
Bij alle andere 10v cassettes van Shimano moet je ZOWEL de 1mm spacer ALS de 1,85 spacer gebruiken.
Kijk eens aan. Dus het is gewoon een stomme toevalligheid. Als ik van een 105-cassette naar Ultegra was gegaan had ik het dus gezien en was het ineens goed gegaan.
Kan nu niet wachten om van kantoor te vertrekken, spacer er tussen te pleuren en lekker te gaan
Iedereen onwijs bedankt voor het meedenken!
Kan nu niet wachten om van kantoor te vertrekken, spacer er tussen te pleuren en lekker te gaan
Iedereen onwijs bedankt voor het meedenken!
Kut. Nu weet ik waarom ik mijn Easton achterwiel om zeep heb geholpen.havana schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:01:
Een Tiagra-cassette heeft de 1 mm spacer ingebouwd zitten. Als je die dus op een 11v naaf wil monteren hoef je ALLEEN de 1,85 mm spacer te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 29-06-2015 16:06 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Jup. Serge (Bikeparts4u) is tot dus ver de beste in Rotterdam zelf, goed advies en altijd in voor jou informatie te geven. Daarna Profietsen (zit ook in Noord) zoals Bikers' Best. Maar Bikers' Best is klote.Pelle schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:10:
[...]
Ik weet dat Graham wel enthousiast is over Bikeparts4u (in Rotterdam Prinsenland).
De toko waar ik m'n fiets heb gekocht is ook erg goed (Van Rossem), maar dat is in Wateringen.
Een paar weken terug was ik bij Remco's Cycle Service in Bleiswijk, die als enige (!) de vrijloop-veer van mijn Fulcrum-wielen op voorraad had. http://www.rcsb.nl
Die man wist ook echt wel waar hij het over had. Prima aan te rijden vanuit Rotterdam (3 minuten vanaf de Rotte). Als ik ooit weer eens iets met m'n fiets heb, denk ik dat ik daarheen ga.
Dat is de Peloton Race voor € 999,- die jij hebt? Is weer een stapje hoger dan dit model.-DarkShadow- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:47:
[...]
Deze heb ik ook sinds een dikke week! Ik heb wel de versie met Shimano 105 gekozen. Simpelweg omdat het verschil "slechts" 300 Euro is (na afdingen). Voor dat geld krijg je een set merkwielen en een flinke upgrade van de groep.
Ik heb ook op verschillende Claris fietsen gezeten en er is in mijn ogen niets mis met de Claris groep. Als extra voordeeltje zijn 8-speed onderdelen spotgoedkoop.
Geen enkele andere fiets is zo goedkoop als deze Cube. Echter is het ook belangrijk dat je er lekker op zit.
Het nadeel van de fiets vind ik de dunne, kwetsbare laag lak. Er zijn bij mij al enkele krassen door de lak heen en deze zijn veroorzaakt door zacht materiaal. Ik weet niet of dat dit bij andere merken beter is, maar ik vind het onacceptabel. Lak hoort sterk te zijn.
[...]
In het hoogseizoen moet je veel geluk hebben en kennis van zaken om een goede deal te doen.
Ik ben echt een beginner op een racefiets, vandaar dat ik niet direct de hoofdprijs wil gaan betalen.. tweedehands ben ik ook redelijk 'huiverig' voor aangezien je de historie niet weet. Na het werk rijdt ik naar de de fietsenzaak om me te laten informeren en mogelijk hebben hun wel een overjarig model o.i.d.
Even afwachten tot vanavond.
Zou adviseren om of voor 2e hands te gaan, of het in 1x goed te doen.Rivanov schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:14:
[...]
Dat is de Peloton Race voor € 999,- die jij hebt? Is weer een stapje hoger dan dit model.
Ik ben echt een beginner op een racefiets, vandaar dat ik niet direct de hoofdprijs wil gaan betalen.. tweedehands ben ik ook redelijk 'huiverig' voor aangezien je de historie niet weet. Na het werk rijdt ik naar de de fietsenzaak om me te laten informeren en mogelijk hebben hun wel een overjarig model o.i.d.
Ook met oog op evt verkoop weer. De goedkopere nieuwe modellen raak je 2e hands moeilijker kwijt dan 105 spul.
Wbt je weet niet wat je koopt: gewoon proefrijden.
Toen ik voor onze racefietsen ging kijken hadden we ook geen ervaring, maar door gewoon naar particulieren te gaan en proef te rijden merk je snel genoeg wat deugt en wat niet.
Fietsenzaak vind ik vooral erg duur...
Broek of shirt gaat over je been- of armstukkenSecsytime schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:45:
[...]
Ah ok, dat snap ik.
En hoe zit dat met de aansluiting, doe je je shirt over de armstukken of de armstukken over je mouw? (zelfde voor broekje).
Kijk anders even iets verder rond. Fietsen zijn echt het meest interessant als je ze in de aanbieding koopt ipv. adviesprijs. Bij mantel hebben ze bijvoorbeeld nu zowel de TCR 2 als Trek 1.5 (beide tiagra afgemonteerd) voor 699 staan (http://www.mantel.com/giant-tcr-2, http://www.mantel.com/trek-15) en dat zal niet de enige grotere fietsenzaak zijn die altijd wel een paar modellen in de uitverkoop heeft. Met beide fietsen heb je wel echt heel veel meer fiets voor 5 tientjes meer dan bij een Cube Peloton voor de adviesprijs.Rivanov schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:14:
[...]
Dat is de Peloton Race voor € 999,- die jij hebt? Is weer een stapje hoger dan dit model.
[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 29-06-2015 19:58 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Gedaan, spacer omgewisseld, alles zit nu precies zoals het moet, met 1,85 + 1 mm vulringen achter de cassette. Derailleur (weer) helemaal opnieuw afgesteld. Geen resultaat.havana schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:01:
Er blijven nu maar twee dingen over: cassette gebrekkig (blijf ik nog steeds onwaarschijnlijk vinden, maar ik heb helaas geen andere nieuwe Ultegra 10s cassette die ik kan gebruiken) of derailleur toch gebrekkiger dan opgelost kon worden met het richten van de pat. Ik denk aan dat laatste, want het ziet er voor mij gevoel niet helemaal 'recht' uit daar beneden.
Dan toch maar één van de betere fietsenmakers in de regio proberen. Wat word ik hier moedeloos van zeg
/rant
Inderdaad frustrerend! Maar trial and error lijkt me toch de beste methode. Zou gewoon even een cassette bestellen, dat kost je de kop niet en komt altijd wel van pas...
Je omschreef eerder het euvel - kort gezegd - als volgt: met de ketting op de 18T blijft één op de ca. 5 à 6 schakels haken achter de naastgelegen (17T?). Als dat zo is, dan lijkt mij dat dit bovenop de cassette gebeurt. Correct? Daar heeft de derailleur weinig invloed op. Voordat de ketting bij de derailleur is, lopen een paar schakels immers weer netjes over de 18T. Ik zet mijn geld dus niet op een kromme derailleur, maar op een defect aan de cassette, in de vorm van een krom kransje bijvoorbeeld. Had je al gecheckt of de afstand tussen de 18T en de naastgelegen kransjes overal exact gelijk is? Of de cassette even demonteren en rechtheid van de kransjes controleren op een vlak oppervlak.nare man schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:54:
[...]
Er blijven nu maar twee dingen over: cassette gebrekkig (blijf ik nog steeds onwaarschijnlijk vinden, maar ik heb helaas geen andere nieuwe Ultegra 10s cassette die ik kan gebruiken) of derailleur toch gebrekkiger dan opgelost kon worden met het richten van de pat. Ik denk aan dat laatste, want het ziet er voor mij gevoel niet helemaal 'recht' uit daar beneden.
[ Voor 7% gewijzigd door argro op 30-06-2015 08:15 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik ga nu inderdaad gewoon een extra cassette bestellen, dan sluiten we dat in elk geval uit. Maar dat komt na de vakantie wel. Eerst de komende dagen nog maar even van het prachtige weer genieten op de fiets. Zo vaak rijd ik ook weer niet 50x18.
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een helm, Belga geeft ze blijkbaar gratis weg.
Besteld. Zal wel op niets uitlopen maar wie weetSecsytime schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:11:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een helm, Belga geeft ze blijkbaar gratis weg.
Feestje is weer over. Wachten op de mail met canceling nuSecsytime schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:11:
[ Voor 10% gewijzigd door Nixo op 30-06-2015 13:33 ]
Afgelopen zondag kreeg ik het idee om mijn Garmin maar eens te upgraden naar de Garmin Edge 1000.
Binnen 2 dagen was ik zowel mijn Garmin 500 als Garmin 800 kwijt en inmiddels ligt hier een mooie Garmin Edge 1000 voor mijn neus.. Vanavond maar eens een testrondje maken.
Binnen 2 dagen was ik zowel mijn Garmin 500 als Garmin 800 kwijt en inmiddels ligt hier een mooie Garmin Edge 1000 voor mijn neus.. Vanavond maar eens een testrondje maken.
Veel plezier ermee!M@cer schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:37:
Afgelopen zondag kreeg ik het idee om mijn Garmin maar eens te upgraden naar de Garmin Edge 1000.
Ik vind het vooral handig dat ik nu niet meer afhankelijk ben van het uploaden van mijn activiteit via mijn computer.. Als het goed is zou het nu netjes via Bluetooth en mijn telefoon moeten gaan..
Werkt super, rit staat in garmin connect en die synct naar strava als je dat instelt. Fiets in de berging zetten en als je gaat zitten kun je in strata terugkijken, wifi kan trouwens ook. Gaat hij automatisch uploaden zodra je binnen bereik van je wifi bent.
Ik zie het nu er niet zo van in. Je moet de Garmin toch aan een oplader aansluiten, en dan kan je hem net zo gemakkelijk aansluiten aan de computer. Dan synct hij verder ook automatisch. Overigens werkt die bluetooth sync voor geen meter als je teveel activities op je Garmin hebt staan.
Tja,
ik kom thuis en de pc staat toch zga als altijd aan. Garmin aan de kabel, dubbelklik op Garmin Express, fiets in de schuur zetten en tegen de tijd dat ik emt wat drinken op de bank zit heb ik al een Strava notificatie
Desalniettemin gefeliciteerd met je aankoop M@cer, mooi apparaat! Veel plezier ermee
ik kom thuis en de pc staat toch zga als altijd aan. Garmin aan de kabel, dubbelklik op Garmin Express, fiets in de schuur zetten en tegen de tijd dat ik emt wat drinken op de bank zit heb ik al een Strava notificatie
Desalniettemin gefeliciteerd met je aankoop M@cer, mooi apparaat! Veel plezier ermee
Heeft iemand enig idee, hoe dit kan? Merk het nu bij mijn laatste 2 ritten dat het echt een redelijk verschil is.
(Ik exporteer & importeer het TCX bestand)
Strava

Garmin connect
(Ik exporteer & importeer het TCX bestand)
Strava

Garmin connect

Strava doet er nog z'n eigen afronding overheen. Als je je rit start terwijl je al fietst, dan lijkt Strava daar nog een soort aanloopje voor te rekenen. Idem voor je rit stoppen als je nog rijdt.
Bij lange ritten waarbij je niet zo hard gaat zit hier zelden een groot verschil in, maar bij korte ritjes kan dit best oplopen. Dit was bij mij van zondagavond:
Bij lange ritten waarbij je niet zo hard gaat zit hier zelden een groot verschil in, maar bij korte ritjes kan dit best oplopen. Dit was bij mij van zondagavond:

Ander vraagje: ik wil voor mijn 3x Ventoux rit volgende maand een shirt laten bedrukken. Het liefst een shirt wat ik zelf aanlever. De oplage is 1. Heeft iemand ervaringen met een partij die dit goed en netjes kan doen? En dan dus niet op een manier waarbij het drukwerk er na 3 wasbeurten half af is.
Iemand ervaringen met aangereden worden door een scooter? Vandaag aangereden terwijl ik door groen reed, en mijn fiets ligt echt Goed in de kreukels, ga ik daar nog wat geld van terug zien, of moet ik al vast gaan sparen? Heb wel al zijn gegevens en schadeformulier enzo.
Dat zou je in principe gewoon geld voor moeten krijgen, maar kan gelukkig zeggen dat ik er geen ervaring mee heb.
Verwijderd
Heb het 5 jaar geleden bij personal bikewear laten doen. Shirt is nog helemaal goed, heb het niet super vaak aan, maar prima shirt verder.Pelle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:07:
Ander vraagje: ik wil voor mijn 3x Ventoux rit volgende maand een shirt laten bedrukken. Het liefst een shirt wat ik zelf aanlever. De oplage is 1. Heeft iemand ervaringen met een partij die dit goed en netjes kan doen? En dan dus niet op een manier waarbij het drukwerk er na 3 wasbeurten half af is.
http://www.personalbikewear.nl
Genoeg ervaring maar dat liep altijd goed af.
Als het zijn schuld is moet zijn verzekering uit betalen, scooters zijn verplicht WA dus zou de bestuurder moeten hebben.
Mocht hij moeilijk doen kun je altijd vragen of de scooter even op de rollerbank kan omdat deze erg hard reed, dan binden de meeste bestuurders wel in gezien het merendeel opgevoerd is en verzekeringen daar niet zo happig op zijn.
Maar veel belangrijker, hoe gaat het met jou ?
Als het zijn schuld is moet zijn verzekering uit betalen, scooters zijn verplicht WA dus zou de bestuurder moeten hebben.
Mocht hij moeilijk doen kun je altijd vragen of de scooter even op de rollerbank kan omdat deze erg hard reed, dan binden de meeste bestuurders wel in gezien het merendeel opgevoerd is en verzekeringen daar niet zo happig op zijn.
Ik heb een tijdje terug een Castelli shirt laten bedrukken (1 stuk) bij http://www.cpsports.nl.Pelle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:07:
Viel wat extra kosten volgens mij nog best mee.
Komend weekend ga ik voor een paar weken naar de Pyreneeën (standplaats Bagneres de Bigorre).
Heeft iemand nog tips voor leuke routes daar in de buurt, liefst met gpx? Het moet niet al te zwaar zijn, m'n vriendin gaat ook mee en zij is niet echt een klimmer (op de fiets, met wandelen loopt ze mij eruit). Zelf ben ik ook een relatieve beginner, maar klimmen vind ik wel mooi
Rondjes zou leuk zijn, maar dat is waarschijnlijk niet altijd mogelijk zonder gelijk een extra klim in het parcours op te nemen.
Cols die ik in ieder geval van plan ben om te beklimmen zijn de Peyresourde, Aspin, Hourquette d'Ancizan en natuurlijk de Tourmalet (uitdaging, maar die hoort erbij natuurlijk).
Eventueel tips voor routes zonder bergen (dus iets ten noorden van de Pyreneeën) zijn ook welkom.
Heeft iemand nog tips voor leuke routes daar in de buurt, liefst met gpx? Het moet niet al te zwaar zijn, m'n vriendin gaat ook mee en zij is niet echt een klimmer (op de fiets, met wandelen loopt ze mij eruit). Zelf ben ik ook een relatieve beginner, maar klimmen vind ik wel mooi
Rondjes zou leuk zijn, maar dat is waarschijnlijk niet altijd mogelijk zonder gelijk een extra klim in het parcours op te nemen.
Cols die ik in ieder geval van plan ben om te beklimmen zijn de Peyresourde, Aspin, Hourquette d'Ancizan en natuurlijk de Tourmalet (uitdaging, maar die hoort erbij natuurlijk).
Eventueel tips voor routes zonder bergen (dus iets ten noorden van de Pyreneeën) zijn ook welkom.
Kom net van de Pyreneeën vandaan en o.a. de Tourmalet (afzien 1,5u hartslag 190 bpm), Peyresourde en Aubisque gedaan. Helaas wat minder gefietst dan gepland door een verkoudheid maar op de laatste dag nog wel de cyclo L'Ariégeoise gefietst.
Routes zijn redelijk simpel te maken met de Strava global heatmap en met de Strava route builder kan je makkelijk de segmenten voor de bekende klimmen vinden.
Fototje:
Routes zijn redelijk simpel te maken met de Strava global heatmap en met de Strava route builder kan je makkelijk de segmenten voor de bekende klimmen vinden.
Fototje:

Heb je zelf ook de 1000? Ding gaat bij mij wel een aantal ritjes mee zonder opladen, en laat hem ook niet op aan de laptop maar met de telefoon lader.Hielko schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:47:
Ik zie het nu er niet zo van in. Je moet de Garmin toch aan een oplader aansluiten, en dan kan je hem net zo gemakkelijk aansluiten aan de computer.
Tourmalet staat ook op het lijstje voor dit najaar, zitten er een beetje in de buurtmatthijsln schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:42:
Kom net van de Pyreneeën vandaan en o.a. de Tourmalet (afzien 1,5u hartslag 190 bpm), Peyresourde en Aubisque gedaan. Helaas wat minder gefietst dan gepland door een verkoudheid maar op de laatste dag nog wel de cyclo L'Ariégeoise gefietst.

Ik denk dat je vooral moet kijken naar levertijd. Voor de shirts die wij hebben laten drukken was de kortste levertijd 5 weken.Pelle schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:07:
Iets heel anders; over paar weekjes gaan we weer op pad en nu ben ik bezig wat routes te maken. Vorig jaar een vervelende ervaring gehad in Zwitserland, doordat de klim langer bleek dan ik had verwacht en dat een redelijke martelgang werd door het slechte weer. Is het mogelijk om een soort van cue-points te maken in je GPX, zodat mijn Garmin kan herkennen dat ik aan een klim begin en hoe lang deze nog duurt?
[ Voor 27% gewijzigd door wackmaniac op 01-07-2015 09:00 ]
Dat kon altijd met Bikeroutetoaster. Je kon dan coursepoints inbakken in je TCX file.
Anders moet je @ericpeters van 't fietsforum even een PB sturen, die heeft daar veel ervaring mee.
Wat je ook kan doen is een hoogteprofiel inbakken (kan bijv. met Gpsies, geen idee of Strava dat ook doet). Je kunt dan op je Garmin precies zien hoe ver je nog van de top zit. Werkt perfect.
Anders moet je @ericpeters van 't fietsforum even een PB sturen, die heeft daar veel ervaring mee.
Wat je ook kan doen is een hoogteprofiel inbakken (kan bijv. met Gpsies, geen idee of Strava dat ook doet). Je kunt dan op je Garmin precies zien hoe ver je nog van de top zit. Werkt perfect.
[ Voor 63% gewijzigd door havana op 01-07-2015 09:39 ]
Welke Garmin heb je? De 510/810/1000 hebben segment ondersteuning, kan je Strava of Garmin segments erin zetten en krijg je een notificatie wanneer die begint, hoe lang te gaan etc.
Met ridewithgps.com is het ook mogelijk een route te maken en zelf Cuepoints aan te geven: http://ridewithgps.com/help/edit-cue-sheet
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Een 810. Dat is misschien wel een goed idee van die segmenten. Zal ik eens induiken en anders zal ik eens achter Havana's opties aan.Ascension schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:37:
Welke Garmin heb je? De 510/810/1000 hebben segment ondersteuning, kan je Strava of Garmin segments erin zetten en krijg je een notificatie wanneer die begint, hoe lang te gaan etc.
Zie http://gniza.org/segments/howto.html. Gaat over de Edge 1000 maar werkt sinds de firmware update van een tijd geleden ook op de 510/810.wackmaniac schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:55:
[...]
Een 810. Dat is misschien wel een goed idee van die segmenten. Zal ik eens induiken en anders zal ik eens achter Havana's opties aan.
Dank voor de suggesties voor wielershirt. Moet er snel achteraan dus 
wackmaniac: bij de Waalse Pijl had de organisatie ook cue points in de GPX ingebakken. Bij het begin en eind van iedere klim kreeg je een melding op je Garmin. Erg handig, en vrij eenvoudig zelf toe te voegen, bijv. op de manier zoals Tourniquet aangeeft.
wackmaniac: bij de Waalse Pijl had de organisatie ook cue points in de GPX ingebakken. Bij het begin en eind van iedere klim kreeg je een melding op je Garmin. Erg handig, en vrij eenvoudig zelf toe te voegen, bijv. op de manier zoals Tourniquet aangeeft.
Met mij gaat alles goed, flink wat kneuzingen en blauwe plekken maar is gelukkig goed afgelopen. Vandaag ff met de fiets langs de fm. Voorwiel en vork moeten iig vervangen worden, achterwiel kan maybe nog gemaakt worden, maar fietsenmaker moet maar ff naar de rest kijken, stuur weet ik nl niet zeker, en mijn alu frame ook niet.
sapphire schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:15:
Genoeg ervaring maar dat liep altijd goed af.
Leuk filmpje: http://www.dumpert.nl/med...otti_fiets_freestyle.html
Dat doe ik m niet na
Ik zou het uploaden van de rit via wifi niet meer willen missen
Dat doe ik m niet na
Ik heb al enkele maanden de Edge 1000 en ik ben er wel erg over te spreken moet ik zeggen. Door de soms matige reviews in het begin wat twijfel gehad of ik m moest kopen, maar het is echt een enorm goed toestel.M@cer schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:37:
Ik zou het uploaden van de rit via wifi niet meer willen missen
[ Voor 91% gewijzigd door SToRM666 op 01-07-2015 13:55 ]
PSN id: NL_SToRM
Zo die komt idd hoog op de gadget wish list te staan ja!
Mooi ding idd. Zelf heb ik een een 810 en zie ik niet zo snel de meerwaarde (veel is zoals DC al zegt door firmware updates gedaan zoals segmenten en meer komt nog voor dit model). Qua size is hij wel fijn. Jammer dat ze er net niet wat meer ingestoken hebben (Bluetooth smart voor sensoren naast ant+ bijvoorbeeld maar wifi en touchscreen had mooi geweest maar vind ik dan zelf weer minder belangrijk).
Glonass is wel mooie toevoeging, afgelopen zaterdag in de Eifel tussen bomen ook aantal flinke gps drifts met m'n 800.
Nadeel die ik kan bedenken is de plek waar de usb connector zit.
Bij de 800 is dat wat handiger icm powerbank.
Nadeel die ik kan bedenken is de plek waar de usb connector zit.
Bij de 800 is dat wat handiger icm powerbank.
Iemand nog fietsplannen voor vanavond? Vorig jaar ook een keer op pad geweest met 30+
Ging toen helemaal niet lekker (slapjes), moest er sterk aan wennen oid.
[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 01-07-2015 15:43 ]
Whatever.
Garmin 520: Ziet er leuk uit als vervanging voor mijn 500, echter de 2 buttons aan de onderkant van de unit (of voorkant als je denkt over stuur-montage) is nogal 'onhandig'. Ik ben gewend een front-out mount te gebruiken waar de unit vrij strak tegen mijn stuur aan zit, dan kun je dus niet bij de 'start' knop onder andere...
Ik ben gisteravond geweest, toen was het nog wel wat koeler dan nu, maar ik vind het heet genoeg. Ik ga wel hardlopen als de zon helemaal onder is, misschien is het dan nog een beetje uit te houden. Ik dronk gisteravond in elk geval al 2x zoveel water op de fiets als normaal.Harmen schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:42:
Iemand nog fietsplannen voor vanavond? Vorig jaar ook een keer op pad geweest met 30+
Dat is wel erg onhandig ja.....Kippenijzer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:02:
Garmin 520: Ziet er leuk uit als vervanging voor mijn 500, echter de 2 buttons aan de onderkant van de unit (of voorkant als je denkt over stuur-montage) is nogal 'onhandig'. Ik ben gewend een front-out mount te gebruiken waar de unit vrij strak tegen mijn stuur aan zit, dan kun je dus niet bij de 'start' knop onder andere...
Nou andere jaren gaat het juist wel lekker rmet echte pokkehitte, dus wilde het wel weer eens proberenHarmen schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:42:
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic