Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordbeta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-08-2020
jahallow schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:00:
[...]

Gevoelsmatig gaat de batterij sinds Lollipop op mijn OPO minder lang mee. Het zit hem niet echt in de standby (alhoewel ik nu over een nacht met sync-uit ca. 10% verlies, waar dit hiervoor minder dan 5% was), maar vooral in het gebruik zelf. Als je de telefoon een beetje actief gebruikt zie je de % letterlijk afnemen, en zonder dat ik hier hard bewijs voor heb gaat dit dus gevoelsmatig veel harder dan hiervoor.
Ik heb sinds kort exact hetzelfde.. Als ik mijn OPO redelijk actief gebruik (geen games, youtube), wat spotify, telegram, email and wat internet nog maar net het einde van de dag. Tegen 7/8 uur s'avonds gaat hij dan in Battery saving mode.

Voorheen nooit last van gehad. Als ik kijk naar welke apps/processen het meest vebruiken kom ik niet veel verder, lijkt mij allemaal redelijk in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Lordbeta schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:59:
[...]

Ik heb sinds kort exact hetzelfde.. Als ik mijn OPO redelijk actief gebruik (geen games, youtube), wat spotify, telegram, email and wat internet nog maar net het einde van de dag. Tegen 7/8 uur s'avonds gaat hij dan in Battery saving mode.

Voorheen nooit last van gehad. Als ik kijk naar welke apps/processen het meest vebruiken kom ik niet veel verder, lijkt mij allemaal redelijk in orde.
Toevallig een alternatieve launcher geinstalleerd? Ik heb een tijdje de Nova Launcher gebruikt omdat ik het standaard apps overzicht in Android 5 waardeloos vond, maar dat scheelde rustig 12 uur op het uithoudingsvermogen van de batterij. Nova beviel toch niet, dus uiteindelijk toch maar terug gevallen op de default launcher en tadaa, ik kon weer 2 volle dagen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordbeta
Ik ben inderdaad van apex naar nova launcher overgestapt! Ik zal vanavond alles eens terug zetten, misschien wel helemaal naar trebuchet om te kijken of dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

RoD schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:04:
Merk dat ik met het warme weer last krijg van de eerdergenoemde touchscreenproblemen. Nu komt er een fix uit, maar daarvoor zal ik wel eerst de Lollipop-update moeten installeren. Een tijdje terug kwamen er veel issues voorbij hier in dit topic. Hoe zit het eigenlijk nu met de performance op Lollipop? Is het al beter? Geen accudrains meer? Of is het nog steeds hetzelfde liedje en heeft iedereen zich er maar bij neergelegd? Ik vind weinig recente ervaringen.
Sinds een aantal weken gebruik ik ook lollipop op mijn OPO, best wel veel spijt van sinds ik met KitKat makkelijk 2 dagen kon halen (zelfs 3 als ik mijn best deed). Nu op lollipop zit ik aan het einde van de dag toch echt wel op 30% accu.

Niet echt een succes dus. Overigens sinds het warme weer is begonnen krijg ik ook last van touchscreen issues waarvan ik eerst dacht dat ik ze niet had. Bij mij is het overigens niet heel extreem, af en toe wat ghost touches dus het valt nog te overzien.

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Persoonlijk denk ik dat m'n opo beter af was met kitkat dan lollipop, was stabieler, batterij ging langer mee en nooit geen problemen gehad met responsief scherm. Lollipop daarentegen :-(

Ligt natuurlijk niet aan lollipop zelf, maar men heeft dan toch maar een magere update uitgebracht...

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
FastFred schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:14:
Nu dat de buiten temperaturen flink gestegen zijn (weet niet zeker of het hier mee te maken heeft) merk ik dat er wat problemen zijn met het touchscreen. Hij registreert mijn aanrakingen niet altijd, als ik mijn unlockpatroon wil trekken dan is ie vaak ineens mijn vinger 'kwijt'. Telefoon herstarten of het scherm even uitzetten met de aan/uit button en dan nog eens proberen lost dit wel op, maar het is erg vervelend.

Scrollen door een lange pagina gaat langzamer en typen gaat minder soepel, hij mist toch geregeld een boel aanslagen. De mijne is van oktober vorig jaar.

Meer mensen hier last van?
Idem hier, ik ga de nightly maar eens installeren. Het rare is dat mijn OPO 3x zo warm wordt bij het spelen van een potje hearthstone dan wanneer hij nu in mijn broekzak zit bij het warme weer. Maar het lijkt het toch echt dat het warme weer van vrijdag iets getriggerd heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Thijs_g schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:42:
[...]

Idem hier, ik ga de nightly maar eens installeren. Het rare is dat mijn OPO 3x zo warm wordt bij het spelen van een potje hearthstone dan wanneer hij nu in mijn broekzak zit bij het warme weer. Maar het lijkt het toch echt dat het warme weer van vrijdag iets getriggerd heeft..
Heb sowiezo nu het idee dat hij flink warmer wordt bij niet eens heel erg veeleisende taken. De achterzijde (en vooral bovenaan, net onder de camera en LED) lijkt hij een stuk warmer te worden dan normaal.

Is de nightly een update waar ik niks van weet of draai jij een custom ROM? :S

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 08-06-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:13
Net geüpdatet naar lollipop. Meeste apps draaien wel door, inclusief gebruikersgegevens, maar de mail dus niet.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik in Boxer niet de IMAP gegevens kwijt kan die mijn provider mijn geeft?

[ Voor 2% gewijzigd door Marcva op 08-06-2015 20:13 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Thijs_g schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:42:
[...]

Update: Ik wou eraan beginnen en toen zag ik hoeveel stappen er nodig waren. Rooten, SDK tools, backup, bootloader unlocken... Vroeger in mijn studententijd vond ik het tof om zo te klooien bij mijn ZTE Blade maar momenteel heb ik er geen tijd en zin in.
Laat die OTA maar rap komen zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hier nog steeds een zwart scherm als ik wordt gebeld en de telefoon overgaat. Voor een seconde of 5 zie ik niets op het scherm. Na 5 seconden licht het scherm ietsje op waardoor ik in een donkere omgeving net kan zien wie mij belt.

Meer mensen die dit hebben gehad en een oplossing hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 12-09 17:07
Thijs_g schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:11:
[...]

Update: Ik wou eraan beginnen en toen zag ik hoeveel stappen er nodig waren. Rooten, SDK tools, backup, bootloader unlocken... Vroeger in mijn studententijd vond ik het tof om zo te klooien bij mijn ZTE Blade maar momenteel heb ik er geen tijd en zin in.
je kunt updaten zonder te rooten, vanuit je stock recovery. hier is een link link is voor de cm12 update, maar het idee voor de nightly update is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:41

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Op mijn niet-geroote OPO werkt het iig niet.

Finding update package
Opening update package
Verifying update package
E: Failed fo verify whole-file signature
E: Signature verification failed
Installation aborted

Zowel via de tel als via pc gedownloade laatste nightly werkt niet ;(

[ Voor 16% gewijzigd door BlackEyedAngel op 09-06-2015 11:51 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordbeta
FastFred schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Toevallig een alternatieve launcher geinstalleerd? Ik heb een tijdje de Nova Launcher gebruikt omdat ik het standaard apps overzicht in Android 5 waardeloos vond, maar dat scheelde rustig 12 uur op het uithoudingsvermogen van de batterij. Nova beviel toch niet, dus uiteindelijk toch maar terug gevallen op de default launcher en tadaa, ik kon weer 2 volle dagen redden.
Blijkt inderdaad deels samen te hangen met de Launcher.

Het is alsnog niet zoals het vroeger op KitKat was, maar we komen al een stuk verder.

Nu kan het ook te maken hebben met de update van Nova Launcher, deze is recentelijk op de schop gegaan (helaas is het me toendertijd niet opgevallen, maar ik heb sterk de indruk dat dit samen hangt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Dan kan het ook niet lang meer duren voor de OPT (Oneplus Two)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
BlackEyedAngel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:39:

[...]

Correct. CyanogenMod nightlies zijn niet signed, dus die kun je op een niet-geroote telefoon niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Condor70 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:03:
[...]

Correct. CyanogenMod nightlies zijn niet signed, dus die kun je op een niet-geroote telefoon niet installeren.
ff de wijsneus uithangen...

Nightlies kun je prima op een niet-geroote telefoon installeren hoor, alleen moet je bootloader wel unlocked zijn, en je een recovery hebben die het toestaat unsigned roms te installeren

Voor dit soort zaken is er dit topic: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Thijs_g schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:11:
[...]

Is supermakkelijk met wugfresh toolkit. Een druk op de knop verhaal. Wel ben je alles kwijt, dus wel even backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Yep......EN.......degene die hem 15 dagen hiervoor heeft gekocht krijgt het verschil retour...mailtje gisteren ontvangen!! Da's toch netjes........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
machlo schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:00:
[...]

Yep......EN.......degene die hem 15 dagen hiervoor heeft gekocht krijgt het verschil retour...mailtje gisteren ontvangen!! Da's toch netjes........ :)
Dat is netje idd, er zijn genoeg bedrijven die dat nooit zouden doen (en ik kan het best begrijpen als je dat niet doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Bartske schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:12:
[...]

Dat is netje idd, er zijn genoeg bedrijven die dat nooit zouden doen (en ik kan het best begrijpen als je dat niet doet).
Binnen de retour periode (vaak 1 of 2 weken) doen veel bedrijven vaak bij prijsverlagingen het verschil terugbetalen.
Anders gaat iedereen massaal de goederen retourneren en nieuwe halen.

Oneplus 2 gaat binnenkort gelaunched worden:
Op twitter zijn verschillende wedstrijden uitgegeven waarbij je deel kan zijn van de Oneplus 2 launch.
Een foto wedstrijd
Een story wedstrijd

Beide hebben een closing date van 15-6-2015 en vanwege deze korte datum lijkt het mij dat de launch relatief snel zal zijn.
Als je rekening houd met de beoordeelperiode van de wedstrijden.
Dan moeten mensen vliegen naar hong kong, waar ze de OPT kunnen uitproberen.
Dan lijkt mij de launch rond September zeer plausibel.
Summer is almost in full swing and we’re ready to kick off this season the right way. With buzz already swirling about the OnePlus 2, we thought it would be interesting to give fans a sneak peek of what’s been going on behind the scenes.

While it’s still a little too early to give specifics about the upcoming smartphone, we are holding a contest to let two of our fans be the first three (other contest this way) to experience the OnePlus 2 -- right in our own headquarters. That includes an all-expenses-paid trip to Hong Kong! You’ll also get to play a pivotal role in a secret project we have planned for the OnePlus 2 launch. OnePlus has always been about the collaboration between us and our fans, and we want you guys to be an integral part of our next gigantic step.

To enter, create an original video featuring YOU. Tell us your OnePlus story. What do you want to say to OnePlus? What do you love about the OnePlus One? What are you looking forward to experiencing in the OnePlus 2? Be as creative as you want - we are looking for our most passionate fans.

Entries will be judged on quality, production, and originality of content. One winner will be selected by a panel of judges at OnePlus HQ, and one winner will be chosen by our community. Eight runners-up will also receive OnePlus gift bags, as well as have their videos featured in an upcoming OnePlus 2 project.

We hope to offer two of our fans the chance of a lifetime. Share your story with us! Please read all rules and submit your entry with this form, before June 15, 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

zijn er meer mensen die met KPN soms LTE hebben?
Was gisteren in Apeldoorn en in Groningen en zag opeens LTE in mijn scherm staan.
Zelf heb ik een KPN abbo en weet dat de OPO geen band 20 ondersteund.
Maar het lijkt er op dat KPN e.e.a aan het uitbreiden is.
Gisteren dus de heledag 65mb down gehad.

Helaas in mijn woonplaats (deventer) gewoon weer H+.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:03
DarkSide schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:56:
zijn er meer mensen die met KPN soms LTE hebben?
Was gisteren in Apeldoorn en in Groningen en zag opeens LTE in mijn scherm staan.
Zelf heb ik een KPN abbo en weet dat de OPO geen band 20 ondersteund.
Maar het lijkt er op dat KPN e.e.a aan het uitbreiden is.
Gisteren dus de heledag 65mb down gehad.

Helaas in mijn woonplaats (deventer) gewoon weer H+.
KPN is bezig om met name in grote steden op bepaalde locaties de 1800Mhz frequentie aan te zetten en uit te breiden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ja paar weken terug in Den Haag en daar idd ook 4g. En dat snapte ik wel ivm uitbreiding.
Maar schijnbaar apeldoorn en groningen dus ook.
Laat ze maar lekker opschieten ;-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Ik denk dat de uitbreiding van 4G door T-Mobile ook lekker loopt. Laatst had ik 4G onderweg naar Eindhoven, zodra ik aan kwam in Roosendaal viel echter bijna alles weg toen ik op mijn plaats van bestemming aan kwam. Maar het toestel krijgt gelukkig wel gewoon lekker 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Zoals ook gemeld in het RMA support topic voor de OPO: ik had vanmiddag extreem veel last van ghost touches (hele middag in de zon gelopen/gezeten met de telefoon in m'n broekzak). Met de telefoon was niet meer te werken, homeknop werkte niet, er werden allerlei aanrakingen geregistreerd zonder dat ik wat deed, apps starten op, foto's die ik bekeek werd ineens op ingezoomd, noem het maar op.

De mijne gaat dus terug. Tijdelijk weer even een iPhone 6 van de zaak lenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Liep hier toevallig tegenaan. Is dit nieuw? En de echte? Of is dit imitatie? Andere specs dan ik als 'voorlopige specs' op andere site(s) zie.

Geekbuying Pre-Sale OnePlus Two (Plus?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:20
Er is nog niks bekend. Gissen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Sinds ik een paar weken geleden franco's kernel geinstalleeed he zijn al mijn touch problemen opgelost.

Hopelijk komt er snel een update voor iedereen die niet geroot is, want weet zeker dat veel RMA' s in 1x opgelost zijn.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
FastFred schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:19:
Zoals ook gemeld in het RMA support topic voor de OPO: ik had vanmiddag extreem veel last van ghost touches (hele middag in de zon gelopen/gezeten met de telefoon in m'n broekzak). Met de telefoon was niet meer te werken, homeknop werkte niet, er werden allerlei aanrakingen geregistreerd zonder dat ik wat deed, apps starten op, foto's die ik bekeek werd ineens op ingezoomd, noem het maar op.

De mijne gaat dus terug. Tijdelijk weer even een iPhone 6 van de zaak lenen :(
Of even de touchscreen firmware fix installeren, probleem opgelost.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Volgens een recent FB bericht komt de update 'soon'...
nou zijn we bekend met hun definities maar dat geeft een klein sprankje hoop :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Grimmie187 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:32:
[...]

Of even de touchscreen firmware fix installeren, probleem opgelost.. :)
Behalve dan dat dit een hardware probleem is, niet software.

Maar, waar kan ik die fix ergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CaptJackSparrow schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:15:
Liep hier toevallig tegenaan. Is dit nieuw? En de echte? Of is dit imitatie? Andere specs dan ik als 'voorlopige specs' op andere site(s) zie.

Geekbuying Pre-Sale OnePlus Two (Plus?).
De OnePlus Two wordt niet in dit topic besproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:59

GurbY{nl}

GurbY{nl}

FastFred schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:35:
[...]

Behalve dan dat dit een hardware probleem is, niet software.

Maar, waar kan ik die fix ergens vinden?
Ik weet vrijwel zeker dat het software is. Ik heb heel veel last gehad, gewoon onwerkbaar. Multitouch tester gaf direct een probleem bij twee aanrakingen op een horizontale lijn. Na de nightlies van 1506 geen enkel touch probleem meer en multitouch tester geeft alles probleemloos aan. Ik zeg: software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
GurbY{nl} schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Ik weet vrijwel zeker dat het software is. Ik heb heel veel last gehad, gewoon onwerkbaar. Multitouch tester gaf direct een probleem bij twee aanrakingen op een horizontale lijn. Na de nightlies van 1506 geen enkel touch probleem meer en multitouch tester geeft alles probleemloos aan. Ik zeg: software.
Laatste nightly gedownload, op telefoon gezet en geprobeerd te installeren. Blijkbaar doe ik ergens iets verkeerd...?
Finding update package
Opening update package
Verifying update package
E:failed to verify whole file signature
E:signature verification failed
Installation aborted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

BlackEyedAngel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:39:

Finding update package
Opening update package
Verifying update package
E: Failed fo verify whole-file signature
E: Signature verification failed
Installation aborted

Condor70 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Oh, vorige pagina, whoops :+

Vanavond maar eens rooten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Zoals al door @cypher21 gemeld was mijn reactie niet helemaal correct:

Om een CM nightly te installeren heb je geen root nodig, maar wel een unlocked bootloader.

Daarnaast is een custom recovery ook handig (anders moet je een temporary recovery laden om de rom te flashen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
FastFred schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:58:
Oh, vorige pagina, whoops :+

Vanavond maar eens rooten dan
Oh ik ging er vanuit dat je geroot was, dan is het iets meer moeite idd.

Maar ik was er ook van overtuigd dat het een hardware probleem was, echter sinds de touchscreen driver update heb ik 0 problemen meer. Ik sluit me dus aan bij Gurby: software probleem (gelukkig!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Sterker nog, sinds de mislukte poging om de nightly te installeren, heb ik er geen last meer van... Kan nog komen want heb weinig in de zon gelopen vandaag (kantoorbaantje, airco aan etc. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Komt er ook een officiele update voor dat touch probleem? Telkens wanneer ik in de warmte rondloop werkt de onderkant van de OPO niet meer lekker. Ik moest een filmpje van het probleem maken, maar dat is bijna onmogelijk; telkens als het speelt heb ik geen camera oid bij me. Ik wil liever niet rooten etc....zou er nog een fix komen via de officiele weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 10:10
Een tijdje terug meldde ik dat het scherm van m'n OPO op willekeurige momenten op zwart gaat en dan een tijd lang niet meer aan wil. Ik ben er vanmiddag achter gekomen waar dat door komt. Ik merkte dat het euvel vooral plaats vindt wanneer ik de telefoon op een bepaalde manier beet heb. Het viel me op dat het eigenlijk altijd gebeurt wanneer ik de telefoon in mijn handpalm gedrukt heb. Aangezien ik de officiële flipcover van Oneplus gebruik flip ik die helemaal naar achteren wanneer ik de telefoon in mijn handpalm geklemd heb. Het blijkt dus dat het magneetje in de flipcover die er voor zorgt dat het scherm aan- en uit gaat te dicht bij de sensor komt wanneer de cover helemaal naar achter geklapt zit. Het is best wel irritant maar ik weet nu in ieder geval waar het door komt.

Ik kwam op het OPO forum hetzelfde probleem tegen dus het komt wel vaker voor.
Is hier iemand die iets soortgelijks heeft ondervonden?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Marcva schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:11:
Net geüpdatet naar lollipop. Meeste apps draaien wel door, inclusief gebruikersgegevens, maar de mail dus niet.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik in Boxer niet de IMAP gegevens kwijt kan die mijn provider mijn geeft?
FF een schopje :+
Iemand een idee hoe IMAP in te stellen met Boxer op CM 12?
Of een alternatieve mailapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Marcva schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:50:
[...]

Wat is het probleem precies?

Selecteer Instellingen -> Account toevoegen.
Voer het emailadres in en druk op Volgende.
Als Boxer daaruit de mailprovider niet kan herkennen zal er om een wachtwoord gevraagd worden.
Als het daarmee nog steeds niet lukt om de mailprovider te bepalen krijg je een lijstje (met daarin IMAP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

FastFred schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:35:
Sterker nog, sinds de mislukte poging om de nightly te installeren, heb ik er geen last meer van... Kan nog komen want heb weinig in de zon gelopen vandaag (kantoorbaantje, airco aan etc. :P )
Gister de telefoon vol in de zon gelegen op een terras, en touch gaf geen kick.Alles werkt naar tevredenheid.
Dus nogmaals, wil je niet wachten op officiële fix, root en installeer Franco's kernel.
Ben je zo goed als zeker van al je problemen af.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Marcva schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:50:
[...]

CloudMagic werkt wel echt mega lekker moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Heb nogal battery issues de laatste weken. CM12.0, Android 5.0.2, geen root, hacks of andere enge dingen. Gewoon alle "officiele" OTA updates. Geen custom launcher, live wallpapers, gekke widgets. Appvoorkeuren recent al hersteld. Accumodus gebalanceerd. Gebaren, touch to wake uit. Het eerste half jaar heb ik probleemloos deze telefoon gebruikt in dezelfde condities en kwam ik gemakkelijk de dag door.

Zit nu echter met nagenoeg geen gebruik 3.5uur na een 100% level op 66%. Nog ca. 5 uur resterend. Help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
catchingfire schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:55:
Heb nogal battery issues de laatste weken. CM12.0, Android 5.0.2, geen root, hacks of andere enge dingen. Gewoon alle "officiele" OTA updates. Geen custom launcher, live wallpapers, gekke widgets. Appvoorkeuren recent al hersteld. Accumodus gebalanceerd. Gebaren, touch to wake uit. Het eerste half jaar heb ik probleemloos deze telefoon gebruikt in dezelfde condities en kwam ik gemakkelijk de dag door.

Zit nu echter met nagenoeg geen gebruik 3.5uur na een 100% level op 66%. Nog ca. 5 uur resterend. Help...
toch ff rooten en betterbatterystats en wakelock detector installeren? Dan krijg je een veel beter beeld waar het in kan zitten. Heb je ambient display (ofzo) aan? Dat je telefoon om de zoveel minuten even z'n scherm aanzet als je een appje hebt ofzo... Ik had het idee dat die uitzetten bij mij redelijk scheelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste allen,

ik heb na automatische update problemen met mijn vergrendel functie...

probleem is volgende..

voor update als ik me hoesje open sloeg had ik gelijk toetsenbord voor me om pincode in te toetsen en zo kwam ik in mijn menu terecht.

nu is dat verandert door update..
als ik nu hoesje open sla moet ik eerst scherm omhoog schuiven als ware en dan pas krijg ik toetsen bord te zien waar ik me pincode kan intoetsen!!
hoe krijg ik dat eerste gedeelte ongedaan?? zodat ik dus weer ouderwets gelijk na open klappen van mijn hoes de pincode kan intoetsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Condor70 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Wat is het probleem precies?

Selecteer Instellingen -> Account toevoegen.
Voer het emailadres in en druk op Volgende.
Als Boxer daaruit de mailprovider niet kan herkennen zal er om een wachtwoord gevraagd worden.
Als het daarmee nog steeds niet lukt om de mailprovider te bepalen krijg je een lijstje (met daarin IMAP).
Zover kwam ik niet eens. Maar nu is het gelukt om één account aan te maken. De tweede probeer ik op jouw manier, maar lukt om één of andere reden niet. Dat zal aan het account liggen, of aan mij 8)7 of aan de touch-problemen die ik nu ervaar (lastig invoeren).
Tnx voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:12:
beste allen,

ik heb na automatische update problemen met mijn vergrendel functie...

probleem is volgende..

voor update als ik me hoesje open sloeg had ik gelijk toetsenbord voor me om pincode in te toetsen en zo kwam ik in mijn menu terecht.

nu is dat verandert door update..
als ik nu hoesje open sla moet ik eerst scherm omhoog schuiven als ware en dan pas krijg ik toetsen bord te zien waar ik me pincode kan intoetsen!!
hoe krijg ik dat eerste gedeelte ongedaan?? zodat ik dus weer ouderwets gelijk na open klappen van mijn hoes de pincode kan intoetsen??
Misschien uitzetten dat hij notifications weergeeft als hij gelocked is? Ik zal er zo zelf even naar kijken :9 heb zelf ook zo'n flipcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Niet helaas. Is hierboven ook al een paar keer besporken. Wellicht dat er een Xposed module voor is om het te fixen, maar als die er al is zal je eerst je telefoon moeten rooten.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:07

BPP

In Android 4.4 en eerder was het zo dat als je een bericht/whatsapp/mail of wat dan ook kreeg en je deed je telefoon aan de led-notificatie automatisch stopte met knipperen. Ongeacht of je het berichtje/mail/etc. had bekeken. Nu blijft die knipperen als ik het toestel aan zet en gaat die pas uit zodra ik de app heb geopend. Iemand die weet of dit een functie is die ik uit kan zetten? Of is dit weer één van de Lollipop kwalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
BPP schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:45:
In Android 4.4 en eerder was het zo dat als je een bericht/whatsapp/mail of wat dan ook kreeg en je deed je telefoon aan de led-notificatie automatisch stopte met knipperen. Ongeacht of je het berichtje/mail/etc. had bekeken. Nu blijft die knipperen als ik het toestel aan zet en gaat die pas uit zodra ik de app heb geopend. Iemand die weet of dit een functie is die ik uit kan zetten? Of is dit weer één van de Lollipop kwalen?
It's a feature, en die kan je niet uit zetten. Enige reden die ik kan verzinnen waarom ze dit hebben gedaan is als je scherm per ongeluk aan gaat en hij weer uit gaat. Als je namelijk de notificatie weg swiped, houdt het knipperen ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allen bedankt voor jullie respons :-)

helaas kom ik nu de ene na andere probleem tegen na update..
als ik nu gebeld word en tel staat op tril functie! trilt telefoon maar 1x en niet constant als voorheen!! mijn klok op mijn start scherm is ook uit niets verdwenen... echter vind ik het probleem van bellen erg belangrijk en krijg dat niet opgelost...heb van alles geprobeerd ook met onderbrekingen te wijzigen etc etc maar ik kan dus niet veranderd krijgen.
zelfs als ik geluid zou aanzetten bij inkomende oproepen heb ik geen ringtone!! iemand met deze problemen bekend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 02:39:
allen bedankt voor jullie respons :-)

helaas kom ik nu de ene na andere probleem tegen na update..
als ik nu gebeld word en tel staat op tril functie! trilt telefoon maar 1x en niet constant als voorheen!! mijn klok op mijn start scherm is ook uit niets verdwenen... echter vind ik het probleem van bellen erg belangrijk en krijg dat niet opgelost...heb van alles geprobeerd ook met onderbrekingen te wijzigen etc etc maar ik kan dus niet veranderd krijgen.
zelfs als ik geluid zou aanzetten bij inkomende oproepen heb ik geen ringtone!! iemand met deze problemen bekend!!
je maakt zeker gebruik van de flipcover? heb hetzelfde namelijk, maar als hij met de flipcover open op tafel ligt heb ik dit probleem niet. ben alleen niet van plan om mijn flipcover er af te halen. zeer slecht geregeld weer dit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaad, dat had ik dus ook al ontdekt en ik heb flipcover gewoon nodig, probleem is dat ik dus nu constant oproepen mis en als ik geluid aanzet heb ik zelfde probleem :'(
DigitalError schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:43:
[...]

je maakt zeker gebruik van de flipcover? heb hetzelfde namelijk, maar als hij met de flipcover open op tafel ligt heb ik dit probleem niet. ben alleen niet van plan om mijn flipcover er af te halen. zeer slecht geregeld weer dit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Helaas, dit is een 'feature' van Lollipop (waar heel veel mensen zich aan storen).

Het enige dat een beetje helpt is Smart Lock (geen pincode nodig indien e.g. verbinding met Wifi thuis en werk en bluetooth in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

Net is mijn one zomaar zonder reden uitgegaan, hij zat zeker voor 45% vol. Iemand een idee die weet hoe ik eea zou kunnen oplossen.
Ik laat hem voorlopig maar aan de oplader hangen kijken of dat iets gaat oplossen

Hij werkt weer

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 15-06-2015 12:32 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, thanx voor feedback,, nu nog me andere problemen oplossen :'(
Condor70 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:03:
[...]

Helaas, dit is een 'feature' van Lollipop (waar heel veel mensen zich aan storen).

Het enige dat een beetje helpt is Smart Lock (geen pincode nodig indien e.g. verbinding met Wifi thuis en werk en bluetooth in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Condor70 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:03:
[...]

Dat smartlock werkt trouwens wel fijn. Heb hem gekoppeld aan mijn GWR.
Dus overal kan ik makkelijk unlocken. En als ik mijn telefoon p.o achterlaat op mijn werkplek.
Dan is er een pincode nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:34:
ok, thanx voor feedback,, nu nog me andere problemen oplossen :'(

[...]
Je klok is een widget, die kan je dus via dat menuutje toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimmy_dg schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:29:
[...]

Je klok is een widget, die kan je dus via dat menuutje toevoegen.
ok thanx heb klok gedoe opgelost, grootste probleem is nog steeds trilfunctie bij inkomende oproepen, op diverse forums lees ik het probleem maar helaas nog geen oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:40:
[...]

ok thanx heb klok gedoe opgelost, grootste probleem is nog steeds trilfunctie bij inkomende oproepen, op diverse forums lees ik het probleem maar helaas nog geen oplossingen.
Het lukt ook niet om het probleem op te lossen met een app zoals Good Vibrations waar je het trilpatroon kan instellen? Bij mij kan ik zo de meeste problemen die ik had met meldingen van mail en berichten wel oplossen, al dan niet in combinatie met het profiel geen onderbrekingen van de telefoon zelf. Maar ik weet niet of dat bij bellen ook zo goed werkt.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
AdmiralSnipe schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:48:
Een tijdje terug meldde ik dat het scherm van m'n OPO op willekeurige momenten op zwart gaat en dan een tijd lang niet meer aan wil. Ik ben er vanmiddag achter gekomen waar dat door komt. Ik merkte dat het euvel vooral plaats vindt wanneer ik de telefoon op een bepaalde manier beet heb. Het viel me op dat het eigenlijk altijd gebeurt wanneer ik de telefoon in mijn handpalm gedrukt heb. Aangezien ik de officiële flipcover van Oneplus gebruik flip ik die helemaal naar achteren wanneer ik de telefoon in mijn handpalm geklemd heb. Het blijkt dus dat het magneetje in de flipcover die er voor zorgt dat het scherm aan- en uit gaat te dicht bij de sensor komt wanneer de cover helemaal naar achter geklapt zit. Het is best wel irritant maar ik weet nu in ieder geval waar het door komt.

Ik kwam op het OPO forum hetzelfde probleem tegen dus het komt wel vaker voor.
Is hier iemand die iets soortgelijks heeft ondervonden?
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb de OPO nu ongeveer 3 weken. Ook de flipcover. Met cover om de OPO valt het scherm van de telefoon uit. Als de telefoon weer aan zet zie ik even beeld en gelijk weer weg. Zonder cover helemaal nergens last van. Het probleem is dus waarschijnlijk die magneet. Wel vreemd hoor. Ik heb de cover nu zelden om mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Laatst online: 28-01 09:47
Misschien iets voor de custom roms, maar voor de mensen die dat topic niet lezen: Ik was helemaal klaar met mijn OPO sinds Lollipop en de touchscreenproblemen. M'n phone was totaal niet meer het apparaat zoals in het begin: een snelle betrouwbare telefoon met een geweldige accuduur. Dit weekend na aardig wat leeswerk toch de keuze gemaakt om een custom rom te nemen (Exodus) en alles werkt weer fantastisch, en misschien nog wel beter dan toen ik de phone net in mijn bezit kreeg (December 2014). Mijn advies bij problemen is dan ook om de phone te flashen naar bijvoorbeeld een rom als Exodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Inderdaad, zo'n beetje alle recente custom roms (en 'originele' nightlies) lossen het touchscreen probleem op zonder enige bij-effecten.

Hoewel het wellicht in het andere topic thuishoort, is het misschien toch iets om mee te nemen in te TS. Of ik zou mijn 2nd post in dit topic er aan kunnen wijden (mits de mods dat goed vinden). Het is namelijk wel echt het main issue van deze telefoon, mensen die zich willen inlezen komen vaak via google in dit topic terecht.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Heb optimistisch vertrouwen dat dit ook gefixed gaat worden in de volgende officiële OTA gezien het in de nightly's ook al gefixed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat gaat ook zeker gebeuren.
Nu dit issue nog: https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Hard geluid opnemen is een OnePlus One inderdaad erg slecht in.

Maar verwacht je dat dit erg snel opgelost gaat worden? Het issue lijkt niet echt hoge prioriteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Condor70 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Hard geluid opnemen is een OnePlus One inderdaad erg slecht in.

Maar verwacht je dat dit erg snel opgelost gaat worden? Het issue lijkt niet echt hoge prioriteit te hebben.
Geen idee, het issue heeft wel redelijk wat votes, maar het staat al een jaar open dus ben bang dat hier niet veel aandacht naar uit gaat.
Voor mij iig wel een grote ergernis en absoluut iets om rekening mee te houden bij een volgende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Meest hinderlijke probleem dit }:|
Het ticket wordt de laatste paar dagen wel actief bekeken en door derden wordt er gezocht naar een oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark de man schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:46:
[...]

Het lukt ook niet om het probleem op te lossen met een app zoals Good Vibrations waar je het trilpatroon kan instellen? Bij mij kan ik zo de meeste problemen die ik had met meldingen van mail en berichten wel oplossen, al dan niet in combinatie met het profiel geen onderbrekingen van de telefoon zelf. Maar ik weet niet of dat bij bellen ook zo goed werkt.
nee iemand had al vergelijkbaar app voor mij erop gezet maar probleem blijft bestaan.
heb inmiddels telefonisch contact gehad met opo en die zeggen probeer maar een software reset en een hardware reset, zij hebben er ook geen oplossing voor ook al is dit blijkbaar een veel voorkomende probleem! nu ff gaan uitvogelen hoe die reset werkt (ben helaas totaal niet thuis in dit soort dingen) rare is als ik mijn flipcover open heb dan heb ik wel constant tril functie en als flipcover dicht is maar 1x trillen.. spijt van de update :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Het heeft 10 maanden geduurd, maar sinds vandaag kan ik ook in het rijtje van mensen met touch problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
DigitalError schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:39:
Het heeft 10 maanden geduurd, maar sinds vandaag kan ik ook in het rijtje van mensen met touch problemen :(
Hier helaas ook. Afgelopen weekend een weekend weg geweest.. Het was één bak ellende qua ghosttouches en het niet reageren op aanrakingen. Doodzonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Zijn die ghost touches ook de reden dat ik me af en toe als een dyslectische aap met downsyndroom voel terwijl ik gewoon een simpel tekstje probeer te tikken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
BlackEyedAngel schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:04:
Zijn die ghost touches ook de reden dat ik me af en toe als een dyslectische aap met downsyndroom voel terwijl ik gewoon een simpel tekstje probeer te tikken? :P
yep...

Hier nu toch ook last van... Zeker als de telefoon wat warmer is :(
Vorig jaar zomer nergens last van gehad dus gok dat het ergens in een update is mis gegaan.

12.1 is onderweg en die zou de boel moeten fixxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Als je er echt veel last van heb kun je rooten en een nightly flashen, dan heb je iig een fix en dan zou het weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Ik dacht de dans te ontspringen maar nu helaas ook de touch problemen sinds het warme weer van afgelopen week. Ik ga eindelijk ook maar eens het root en flash avontuur aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
PsycoHero schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:18:
Ik dacht de dans te ontspringen maar nu helaas ook de touch problemen sinds het warme weer van afgelopen week. Ik ga eindelijk ook maar eens het root en flash avontuur aan!
ik "gok" nog een weekje wachten op de OTA van 12.1
https://forums.oneplus.ne...nd-oxygenos-06-09.315438/
CM12.1, updated to 5.1, is on its way. We have a preview build that's undergoing factory testing and Google certification. You will have it soon.
Maar nightly erop zetten lost het idd ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

'Soon' is nogal een flexibel begrip bij hun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
BlackEyedAngel schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:39:
'Soon' is nogal een flexibel begrip bij hun :P
klopt, echter als de build al voor certificering is verstuurd zal het wel echt soon zijn, dat bericht is echter ook alweer een week oud maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wil het toch graag weten.

Op dit moment heb ik Hi (KPN) met een 4G abbo. Beetje stom van mij achteraf, sinds dit niet werkt op de One (met de frequentie ofzoiets :p).

Mijn vraag is daarom ook of ik (een werkende) 4G nog kan verwachten binnen 2 jaar. Mede omdat ik ervoor betaal, maar ook omdat het bereik en de snelheden hoger liggen.
Het gebied waar ik over spreek is Limburg.

Thanks alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik dacht dat die touch problemen gewoon aan mijn telefoon lagen, maar blijkbaar is het een breder probleem :+

Daarnaast ben ik ook vrij ontevreden met m'n accuduur, dus al met al ben ik alweer aan het kijken voor een nieuwe telefoon.

Wellicht weer eens Windows Phone proberen. Ik hoop dat de nieuwe OPO wat minder buggy is, want voor de rest vind ik het wel een fijne telefoon.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:27
HollowGamer schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:10:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wil het toch graag weten.

Op dit moment heb ik Hi (KPN) met een 4G abbo. Beetje stom van mij achteraf, sinds dit niet werkt op de One (met de frequentie ofzoiets :p).

Mijn vraag is daarom ook of ik (een werkende) 4G nog kan verwachten binnen 2 jaar. Mede omdat ik ervoor betaal, maar ook omdat het bereik en de snelheden hoger liggen.
Het gebied waar ik over spreek is Limburg.

Thanks alvast! :)
Jazeker! KPN is langzaam aan bezig 1800MHz (die onze OPO's) wel ontvangt uit rollen. Vorige week heeft KPN het hier in Apeldoorn geactiveerd, en ik maak er prima gebruik van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:20
Zandpad schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:33:
[...]

Jazeker! KPN is langzaam aan bezig 1800MHz (die onze OPO's) wel ontvangt uit rollen. Vorige week heeft KPN het hier in Apeldoorn geactiveerd, en ik maak er prima gebruik van!
In bepaalde gebieden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
418O2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:42:
[...]

In bepaalde gebieden toch?
Stap voor stap, vooral in de steden.
http://www.kpn.com/zakeli...gen/actuele-storingen.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Zandpad op 17-06-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zandpad schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:33:
[...]

Goed om te horen! :)
Is de ontvangst overal (zo ongeveer) goed, geen/weinig drops?

Ik ben niet zo bekend met de 4G frequenties, maar heeft deze band voor -en/of nadelen? :)
Dacht dat dit een lagere band was dan 'normaal', lager = meestal beter.
Thanks voor de link! :)
code:
1
2
3
4
Gepland werk uitrol LTE1800 Maastricht  
Start: 18-06-2015 07:00
Eind: 22-06-2015 18:00
Zakelijk    Details

Daar wordt morgen al aan begonnen! :9~
Wel jammer dat niet elke stad wordt genoemd, zie bijvoorbeeld Sittard en Heerlen er niet tussenstaan.

Deze lijkt ook niet echt actueel: http://www.coveragechecker.nl/
Hier in Maastricht bijvoorbeeld is nog altijd geen 4G, of de 1800 band wordt niet meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
HollowGamer schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:21:
[...]

Goed om te horen! :)
Is de ontvangst overal (zo ongeveer) goed, geen/weinig drops?

Ik ben niet zo bekend met de 4G frequenties, maar heeft deze band voor -en/of nadelen? :)
Dacht dat dit een lagere band was dan 'normaal', lager = meestal beter.

[...]

Thanks voor de link! :)
code:
1
2
3
4
Gepland werk uitrol LTE1800 Maastricht  
Start: 18-06-2015 07:00
Eind: 22-06-2015 18:00
Zakelijk    Details

Daar wordt morgen al aan begonnen! :9~
Wel jammer dat niet elke stad wordt genoemd, zie bijvoorbeeld Sittard en Heerlen er niet tussenstaan.

Deze lijkt ook niet echt actueel: http://www.coveragechecker.nl/
Hier in Maastricht bijvoorbeeld is nog altijd geen 4G, of de 1800 band wordt niet meegenomen?
Hoe lager de frequentie, hoe verder de mast 'reikt'. Maar op de hogere frequenties zijn hogere snelheden mogelijk. Ik haal hier rond de 40 down, 20 up in huis nu. Buiten op een groot grasveld ongeveer het dubbele. Hier in Apeldoorn zijn redelijk veel masten omgebouwd en is het bereik door de hele stad eigenlijk wel goed.

Elke melding op die site is 1 mast in principe, postcode gebied staat in een verborgen div in de code :). Ze gaan stad voor stad af, precieze uitleg staat in dat topic. De coverage checker van Hi/KPN is niet echt heel duidelijk om welke frequenties het gaan. Landelijke dekking hebben ze met 800MHz, maar die ondersteunt de OPO niet (ook niet via die hack van XDA). Eerder had 4gmasten.nl een goede kaart met masten en frequenties op een kaart. Die komt nog wel terug.

Vanuit de keuken (midden van het huis)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30556334/2015-06-17%2018.31.35.png

[ Voor 8% gewijzigd door Zandpad op 17-06-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
https://forums.oneplus.ne...apdragon-810-v2-1.316786/

Snapdragon 810 v2.1 voor de OnePlus Two

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:08
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y0aoaQz.jpg

Hopelijk wordt 1800mhz binnenkort ook in mijn woonplaats uitgerold. Heb laatst gebruik kunnen maken van 4g op de OPO en haalde echt waanzinnige snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
itsFuzeh schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:19:
[afbeelding]

Hopelijk wordt 1800mhz binnenkort ook in mijn woonplaats uitgerold. Heb laatst gebruik kunnen maken van 4g op de OPO en haalde echt waanzinnige snelheden.
Welke provider is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zandpad schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:29:
[...]

Hoe lager de frequentie, hoe verder de mast 'reikt'. Maar op de hogere frequenties zijn hogere snelheden mogelijk. Ik haal hier rond de 40 down, 20 up in huis nu. Buiten op een groot grasveld ongeveer het dubbele. Hier in Apeldoorn zijn redelijk veel masten omgebouwd en is het bereik door de hele stad eigenlijk wel goed.

Elke melding op die site is 1 mast in principe, postcode gebied staat in een verborgen div in de code :). Ze gaan stad voor stad af, precieze uitleg staat in dat topic. De coverage checker van Hi/KPN is niet echt heel duidelijk om welke frequenties het gaan. Landelijke dekking hebben ze met 800MHz, maar die ondersteunt de OPO niet (ook niet via die hack van XDA). Eerder had 4gmasten.nl een goede kaart met masten en frequenties op een kaart. Die komt nog wel terug.

Vanuit de keuken (midden van het huis)
[afbeelding]
Thanks voor alle uitleg en de screenshot. :)

Ga zeker de div code eens checken en mijn telefoon goed in te gaten houden. :9

Nog nooit gekeken of er een hack bestond, maar dacht namelijk ook dat deze echt gelimiteerd was door de chip ('meer zit er simpelweg niet op').
itsFuzeh schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:19:
[afbeelding]

Verbaasd me echt over de 4G upload snelheid, deze is ruim 10x~ sneller dan via de kabel (Ziggo). :S

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 17-06-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
HollowGamer schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:33:
[...]

Thanks voor alle uitleg en de screenshot. :)

Ga zeker de div code eens checken en mijn telefoon goed in te gaten houden. :9

Nog nooit gekeken of er een hack bestond, maar dacht namelijk ook dat deze echt gelimiteerd was door de chip ('meer zit er simpelweg niet op').

[...]

Verbaasd me echt over de 4G upload snelheid, deze is ruim 10x~ sneller dan via de kabel (Ziggo). :S
Hack is het ook niet, komt erop neer dat je de chip andere banden leert te herkennen. Alleen band 20 is fysiek gewoon niet aanwezig in de chip. Upload op Ziggo is dan ook belabberd :(
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30556334/2015-06-17%2020.55.36.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Nieuwe update die touchscreen-problemen op zou moeten lossen: http://www.androidpolice....een-and-bluetooth-issues/

Nog wel 5.0.2....twijfel nog even of ik terug wil naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Eens kijken of dat helpt, ben hem aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
DigitalError schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 07:26:
Eens kijken of dat helpt, ben hem aan het downloaden.
Die rom of het zipje die in de comments van dat artikel staat? Ik ga denk ik dat zipje eroverheen trappen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
De zip, heb nog stock cyanogen.

Edit: geflashed en tot nu toe werkt alles zeer soepel! Voor alsnog geen problemen ervaren en typen gaat ook weer een stuk lekkerder.

[ Voor 69% gewijzigd door RubenSaurus op 18-06-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
Ben hem nu ook aan het downloaden en installeren. Maar eerst even mijn data backuppen. De vorige keer dat ik wilde updaten, had ik vervolgens een boot loop. (En uiteraard geen backup gemaakt)

Edit:

Krijg helaas een foutmelding flashen van de zip:
Error executing updater binary in zip '/sdcard/cm-bacon-e816218e8a-to-30bd462d41-signed.zip'
Dan maar de volledige versie flashen, die van 566MB

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 18-06-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
DigitalError schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 07:50:
De zip, heb nog stock cyanogen.

Edit: geflashed en tot nu toe werkt alles zeer soepel! Voor alsnog geen problemen ervaren en typen gaat ook weer een stuk lekkerder.
Die ervaring heb ik ook. Mocht ook wel na al die tijd...

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Pagina: 1 ... 5 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen