Heb Z2 van Ziggo dus tv met internet. Krijg net het mailtje dat ik weer 1,95 erbij mag betalen per maand. Ben begonnen met 60/6 wat genoeg is voor mij (2 mensen die tegelijk game of 1 stream van netflix aan) heb nu al 150/15. Zou zo overstappen op de 40/4 maar das toch langzamer dan waar ik mee begonnen ben. Heb nergens in huis een isra punt dus dsl is ook geen optie wat ik erg jammer vind want dan krijg ik gratis HBO omdat ik ook mobiel heb van Telfort. Nu heb ik HBO met 50% korting van Ziggo wat een aanbieding was een tijdje terug.
wortelsoft schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:41:
[...]
Er zit als het goed is een retoursticker bij met adres, midden in het boekje dacht ik.
Bij mij is nu eindelijk de status van de 300/30 aanvraag van "in behandeling" naar "in levering" gegaan, heeft maar een week tussen gezeten... Dan had ik ondertussen toch ook wel bericht verwacht omtrent de levering van een nieuw modem.
Of kan het toch zo zijn dat de fUPC klanten met een oudere Horizon box deze toch gewoon houden met de nieuwe snelheid? Afijn, ik zie wel, geen zin om met ze te bellen om een onzin antwoord te krijgen
Of kan het toch zo zijn dat de fUPC klanten met een oudere Horizon box deze toch gewoon houden met de nieuwe snelheid? Afijn, ik zie wel, geen zin om met ze te bellen om een onzin antwoord te krijgen
fUPC, nieuw modem in bridge met eigen router erachter. Kreeg direct mijn oude WAN IP terugTortelli schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:53:
Stomme vraag misschien, maar mensen die geswitched zijn naar 300 / 30 (en dus een nieuwe modem kregen), behoud je je IP adres eigenlijk met de switch (zolang je hem bridge en achter zelfde router IP hang)?.
Handig inderdaad zo'n RIPE Atlas!Wildfire schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:28:
Fijn zo'n RIPE Atlas probe. Dan vallen dingen zoals dit opeens op:
Ping to k.root-servers.net (193.0.14.129)
Zo rond 09:15 uur. Iets in Ziggo routering veranderd of gewoon iets aan de kant van de rootservers zelf?
De K-root is sinds vrijdag middag weer goed bereikbaar via de Ams-IX:

osmc@osmc:~$ traceroute k.root-servers.net traceroute to k.root-servers.net (193.0.14.129), 30 hops max, 60 byte packets <snip> 4 mnd-rc0001-cr101-xe-0-3-1-0.core.as9143.net (213.51.190.145) 14.628 ms 14.374 ms 14.121 ms 5 asd-tr0042-cr101-ae7-0.core.as9143.net (213.51.158.2) 40.075 ms 39.730 ms 39.461 ms 6 router.nl-ams.k.ripe.net (80.249.208.240) 20.949 ms 13.344 ms 12.984 ms 7 k.root-servers.net (193.0.14.129) 12.738 ms 12.472 ms 15.629 ms osmc@osmc:~$
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Vorige week dinsdag mijn abbo geupgrade via de klantenservice van een oud aanbieding pakket 25/2.5 naar 300/30. Volgens de dame aan de telefoon geen enkel probleem en zou dit vrijdag in gaan, geen nieuwe apparatuur nodig.
Vrijdagochtend inderdaad een hogere snelheid, maar geen 300/30. Bij het kijken in mijnziggo staat er doodleuk een 200/20 abbo klaar.
Direct weer naar de klantenservice gebeld en toen kreeg ik de boodschap dat 300/30 niet mogelijk is met mijn huidige modem en dat er een nieuw modem verzonden gaat worden. Mijn huidige modem is een TC7200 voorzien van Docsis 3.0, wat dus tot 200-250mbit zou moeten doen.
Super fijn dat de klantenservice zichzelf tegenspreekt weer, ook wisten ze niet zeker of het nieuwe modem in bridge gezet kan worden
Inmiddels zie ik via PostNL dat er een pakket onderweg is en heb ik niets meer vernomen van Ziggo zelf, behalve dat ze van mening zijn dat alles is afgerond sinds vrijdag.
Heeft iemand hier enig idee wat er voor nieuw modem onderweg is, of dit een nieuw Docsis 3.1 modem is en of deze ook netjes in Bridge kan?
Vrijdagochtend inderdaad een hogere snelheid, maar geen 300/30. Bij het kijken in mijnziggo staat er doodleuk een 200/20 abbo klaar.
Direct weer naar de klantenservice gebeld en toen kreeg ik de boodschap dat 300/30 niet mogelijk is met mijn huidige modem en dat er een nieuw modem verzonden gaat worden. Mijn huidige modem is een TC7200 voorzien van Docsis 3.0, wat dus tot 200-250mbit zou moeten doen.
Super fijn dat de klantenservice zichzelf tegenspreekt weer, ook wisten ze niet zeker of het nieuwe modem in bridge gezet kan worden

Inmiddels zie ik via PostNL dat er een pakket onderweg is en heb ik niets meer vernomen van Ziggo zelf, behalve dat ze van mening zijn dat alles is afgerond sinds vrijdag.
Heeft iemand hier enig idee wat er voor nieuw modem onderweg is, of dit een nieuw Docsis 3.1 modem is en of deze ook netjes in Bridge kan?
Dat is waarschijnlijk de nieuwe Connect Box, en ja die kan de 300/30 aan. Bridge kan, maar moet je blijkbaar via de klantenservice laten doen ipv zelf.marti-n schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:58:
Vorige week dinsdag mijn abbo geupgrade via de klantenservice van een oud aanbieding pakket 25/2.5 naar 300/30. Volgens de dame aan de telefoon geen enkel probleem en zou dit vrijdag in gaan, geen nieuwe apparatuur nodig.
Ik wacht zelf nog steeds op de doorvoering van het abbo, dus die connect box kan ik nog niet aansluiten.
Iemand die al gebruik maakt van de 300/30? Ik zou graag wat meer upload willen ivm OwnCloud e.a.
Liever had ik 200/50 of 100/100 gehad (Glas ?2020? is hier geen optie en DSL is de moeite niet)
Ik heb nu een TC7210 waar ik opzich wel tevreden over ben, moet er dan een nieuwe komen?
300/30 is wel leuk als het gewoon functioneerd.
Het enige wat ik af en toe tegenkom is dat het lijkt alsof er geen DNS is en dan kan ik ~1 minuut ofzo geen nieuwe website openen, bestaande websites/verbindingen blijven gewoon werken.
Liever had ik 200/50 of 100/100 gehad (Glas ?2020? is hier geen optie en DSL is de moeite niet)
Ik heb nu een TC7210 waar ik opzich wel tevreden over ben, moet er dan een nieuwe komen?
Het enige wat ik af en toe tegenkom is dat het lijkt alsof er geen DNS is en dan kan ik ~1 minuut ofzo geen nieuwe website openen, bestaande websites/verbindingen blijven gewoon werken.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Als je de Connect Box thuis hebt kun je 'm toch gewoon aansluiten? Ik zou verwachten dat er voor dat ding gewoon een 300/30 abbo klaar staat. Maar dan moet-ie 'm wel kunnen ophalenMusicAddict schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:05:
[...]
Dat is waarschijnlijk de nieuwe Connect Box, en ja die kan de 300/30 aan. Bridge kan, maar moet je blijkbaar via de klantenservice laten doen ipv zelf.
Ik wacht zelf nog steeds op de doorvoering van het abbo, dus die connect box kan ik nog niet aansluiten.
Dat heb ik hier ook nog steeds wel eens. Ben blij dat ik niet de enige ben die dit merkt.prutser001 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:10:
[ Voor 25% gewijzigd door Jerrythafast op 09-05-2016 12:18 ]
Dit probleem heb ik ook vrij regelmatig, ik dacht eigenlijk dat het aan mijn MacBook Pro lag. Ik ga straks de modem in Bridge modus zetten en kijken of het dan nog steeds voorkomt.prutser001 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:10:
Dat heb ik hier ook nog steeds wel eens. Ben blij dat ik niet de enige ben die dit merkt.
<Zinloze tekst hier>
Nee ik heb het op meerdere pc's en niet eens tegelijk, waar 1 het probleem heeft hebben de andere 2 nergens last van en 'andersom' op mijn laptops precies hetzelfde, waar mijn android apparaten nergens last van hebben.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Daar ging ik vrijdag dus ook van uit, maar het werkte toch echt niet zo. Had net even gebeld en ze hebben het modem nu wel aangemeld, dus zo makkelijk kan het ook zijn.Jerrythafast schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:16:
[...]
Als je de Connect Box thuis hebt kun je 'm toch gewoon aansluiten? Ik zou verwachten dat er voor dat ding gewoon een 300/30 abbo klaar staat. Maar dan moet-ie 'm wel kunnen ophalen
.
Ik zie in de instellingen dat je hem in de bridge modus kunt zetten, ben benieuwd of dat dan toch zonder tussenkomst van Ziggo gaat. Zou fijn zijn
Als je het er voor over hebt, kan je ook 300/40mbit nemen:prutser001 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:10:
Iemand die al gebruik maakt van de 300/30? Ik zou graag wat meer upload willen ivm OwnCloud e.a.
https://www.ziggo.nl/zakelijk/alles-in-1/connect-zzp/pro/
Als particulier kan je deze pakketten gewoon afnemen. Je moet alleen wel even de BTW bij de prijs rekenen. Werkt ook met de TC7210.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ahja, die was ik al ergens tegen gekomen, wel apart dat ik helemaal geen specs van dat ding kan vinden(Behalve wat er op de ziggo site staat dan), maar dat zien we vanzelf wel. Die box zou morgen geleverd moeten worden en bij het aansluiten zou het nieuwe abbo direct in moeten gaan aldus de klantenservice. Nu hopen dat de bezorger <22 uur de boel heeft afgeleverd, dan kan ik tenminste te klantenservice nog bellen om bridge te laten activeren.MusicAddict schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:05:
[...]
Dat is waarschijnlijk de nieuwe Connect Box, en ja die kan de 300/30 aan. Bridge kan, maar moet je blijkbaar via de klantenservice laten doen ipv zelf.
Raar trouwens ook dat die connect box ook Docsis 3.0 is, 3.0 != 3.0 dus? Zitten daar nieuwe trucjes in om >200mbit te krijgen?
[ Voor 9% gewijzigd door marti-n op 09-05-2016 12:38 ]
Upgrade naar 300/30 is hier aangenaam soepel gegaan. Vorige week dinsdag aangevraagd, vrijdag de nieuwe Connectbox ontvangen (had nog een Thompson modem uit de UPC-tijd). Zelf in Bridge-modus gezet via de webinterface en enkele minuten later alles draaiende. Ook netjes de beloofde snelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door MeteoVir op 10-05-2016 17:51 ]
Ach bestelling er net door gedaan van 200/20 naar 300/30 we gaan het zien. Ik hoop dat alles goed gaat 
Heb ook gelijk een berichtje gedaan naar de helpdesk over het 'website openen probleem'.
Heb ook gelijk een berichtje gedaan naar de helpdesk over het 'website openen probleem'.
Dit is draadloos natuurlijk wel lekker. Fijn om te zien dat het modem ook draadloos eindelijk de snelheden kan behalen. (itt de TC7200). Mooi voor mensen die nog geen andere router hebben.
Wel vervelend is dat standaard de 2.4GHz en 5ghz dezelfde SSID hebben, waardoor ik dus geen idee heb of ik met de goede verbinding heb gemaakt. (binnen 5Ghz, buiten 2.4Ghz). Maar dat was zo aangepast.

Alleen jammer dat het modem zeker voor in de meterkast is bedoeld, want voor in de woonkamer hoor ik in ieder geval op de bank bij zowel download als upload het gepiep en gekraak van het modem.
Wel vervelend is dat standaard de 2.4GHz en 5ghz dezelfde SSID hebben, waardoor ik dus geen idee heb of ik met de goede verbinding heb gemaakt. (binnen 5Ghz, buiten 2.4Ghz). Maar dat was zo aangepast.

Alleen jammer dat het modem zeker voor in de meterkast is bedoeld, want voor in de woonkamer hoor ik in ieder geval op de bank bij zowel download als upload het gepiep en gekraak van het modem.
Aangezien ik ook de aanvraag (telefonisch) had gedaan afgelopen week dinsdag toch maar even een belletje gepleegd omdat er ook nog geen bevestiging was gemaild oid en mensen hier blijkbaar de Connect Box al binnen kregen. De helpdesk vertelde mij dat hij morgen binnen zal komen, dus fingers crossed.
Volgens hen klopt het ook dat de "mijn ziggo" pagina nog het oude pakket aangeeft tot het moment dat de nieuwe box word aangesloten.
Volgens hen klopt het ook dat de "mijn ziggo" pagina nog het oude pakket aangeeft tot het moment dat de nieuwe box word aangesloten.
[ Voor 18% gewijzigd door markheloking op 09-05-2016 13:09 ]
Kan ik in de router MAC-adressen koppelen aan IP-adressen?FreshMaker schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:35:
[...]
Je kan wel statisch instellen, maar alleen als deze adressen BINNEN de dhcp-pool vallen.
Dus je moet de pool instellen van 192.168.xx.1 tot 192.168.xx.250
Dan kan je in het statisch ( en portforwarding ) wel de adressen invullen en toepassen ( zonder foutmeldingen )
Waar zit dat dan? http://screenshots.portfo...icolor/TC7200/default.htm
Of moeten de statische IP-adressen op de clients geconfigureerd en worden deze alleen geaccepteerd als deze binnen de DHCP-range vallen? Meestal moet je die niet laten overlappen, nietwaar? Hopelijk is deze DHCP-server dan zo slim om die IP-adressen dan niet alsnog uit te geven, ook als de statische clients offline zijn...
hier :RudolfR schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Kan ik in de router MAC-adressen koppelen aan IP-adressen?
Waar zit dat dan? http://screenshots.portfo...icolor/TC7200/default.htm
Of moeten de statische IP-adressen op de clients geconfigureerd en worden deze alleen geaccepteerd als deze binnen de DHCP-range vallen? Meestal moet je die niet laten overlappen, nietwaar? Hopelijk is deze DHCP-server dan zo slim om die IP-adressen dan niet alsnog uit te geven, ook als de statische clients offline zijn...
http://screenshots.portfo...ic_Local_Area_Network.htm
https://community.ziggo.n...n-op-basis-mac-adres-7182
In de 7210 stond het iig ook op een rare plek, maar na wat graven kon ik het aanpassen
( nu staat het in bridge met een mikrotik als gateway )
[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 09-05-2016 13:42 ]
Dat haal je over het wireless van die Connect Box? NiceMusicAddict schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:56:
Dit is draadloos natuurlijk wel lekker. Fijn om te zien dat het modem ook draadloos eindelijk de snelheden kan behalen. (itt de TC7200). Mooi voor mensen die nog geen andere router hebben.![]()
[afbeelding]
Nou... na elke keer irritaties gehad te hebben van onze Cisco router (EPC 3928AD). 5GHz werkt prima. Maar als we verbinden, verbind hij eigenlijk alleen maar met de 2.4GHz band
. Na veel onderzoek te hebben gedaan, en tot verschillende conclusies te zijn gekomen, Ziggo gebeld. Zij zouden een monteur sturen. Die is dus een aantal uur geleden gekomen. Mijn vader werkt vanuit huis en dus kon hij de monteur ontvangen. Gelukkig is mijn pa ook niet de domste wat betreft goedgelovig zijn. En dus had ik hem een aantal dingen verteld als:
"Als de monteur nou zegt dat het komt vanwege dat het stoort met andere routers, is dat onzin, want er zitten amper routers in de buurt van ons. Dit komt voornamelijk voor in flats, en niet bij ons."
Naja, goed, hij wist dus precies wat hij wel en niet moest zeggen
.
Ik had hem ook verteld dat een andere router toch geen oplossing gaat geven, aangezien bijna elke router een hoopje stront is
, en dat we onze router gewoon lekker in bridge-mode moeten zetten, en een eigen router moeten kopen. Maar ja, mijn vader wilt gewoon graag dat Ziggo het oplost, omdat zij immers het bedrijf zijn die voor ons internet zorgt, en de router mee levert.
Maar goed, even het probleem kort samengevat:
Het gaat een aantal dagen/weken goed, en dan wilt de router (EPC 3928AD) helemaal geen data meer verzenden/ontvangen. Apparaten blijven gewoon verbonden. Kanalen 1,3 en 11 allemaal al geprobeerd. Problemen blijven voorkomen. Vervolgens helpt het tijdelijk om je apparaat te disconnecten, en weer opnieuw te connecten. Dan helpt alleen nog maar: de stekker eruit!
Dus ja, we waren er een beetje klaar mee, na een jaartje. Voor dat jaar hebben we altijd een los modem + eigen routertje gehad (ook geen best dingetje, maar werkte prima. De Sitecom N300). We zijn immers al 14 jaar klant (toen Ziggo nog Casema was)!
Een aantal uur geleden bericht gekregen van mijn vader:
[11:39, 9-5-2016] Vader: Router wordt vervangen.
Cisco schijnt meeste problemen te geven.
[11:39, 9-5-2016] Vader: Nu Technicolor
[11:40, 9-5-2016] Ik: Lekker dan...
[11:40, 9-5-2016] Ik: Hebben we nu een Technicolor?
[11:40, 9-5-2016] Vader: Schijnt veel beter te werken
[11:40, 9-5-2016] Vader: Hij is er mee bezig
[11:40, 9-5-2016] Papa: Ze hebben er goede ervaring mee
[11:41, 9-5-2016] Ik: Is toch gewoon een kwestie van de kabel uit de muur in de WAN-poort van de router doen..
[11:41, 9-5-2016] Ik: Waarom kost dat tijd?
[11:42, 9-5-2016] Vader: Ook de hoofdaansluiting gaat hij vervangen
[11:42, 9-5-2016] Ik: Waarom?
[11:43, 9-5-2016] Vader: Is erg oud en had al vervangen moeten worden
[12:00, 9-5-2016] Ik: Wat zei je ook alweer "technicolor schijnt beter te werken"
[12:01, 9-5-2016] Ik: Toevallig lees ik dit net in het Ziggo topic op Tweakers:
[12:01, 9-5-2016] Ik: Dat artikel gaat JUIST over de Technicolor
.
[12:04, 9-5-2016] Ik: Kan je 1 ding voor me doen?
[12:05, 9-5-2016] Ik: Welk Technicolor modem is het?
Dus hij stuurt een foto met daarop de beruchte TC7210
.
[12:08, 9-5-2016] Ik: Oh god...
.
Dus.. dat was even het probleem + 'oplossing'.
Ik zelf denk dat ik weer problemen zal krijgen. Aangezien elk modem-router van Ziggo problemen levert (als ik het forum + artikel mag geloven).
Wat denken jullie? Zal ik nu meer of minder problemen gaan krijgen? Aangezien er over beide modem-routers van Ziggo, klachten zijn.
PS: Excuus voor de spam/het extreem lange bericht!

"Als de monteur nou zegt dat het komt vanwege dat het stoort met andere routers, is dat onzin, want er zitten amper routers in de buurt van ons. Dit komt voornamelijk voor in flats, en niet bij ons."
Naja, goed, hij wist dus precies wat hij wel en niet moest zeggen
Ik had hem ook verteld dat een andere router toch geen oplossing gaat geven, aangezien bijna elke router een hoopje stront is

Het gaat een aantal dagen/weken goed, en dan wilt de router (EPC 3928AD) helemaal geen data meer verzenden/ontvangen. Apparaten blijven gewoon verbonden. Kanalen 1,3 en 11 allemaal al geprobeerd. Problemen blijven voorkomen. Vervolgens helpt het tijdelijk om je apparaat te disconnecten, en weer opnieuw te connecten. Dan helpt alleen nog maar: de stekker eruit!
Dus ja, we waren er een beetje klaar mee, na een jaartje. Voor dat jaar hebben we altijd een los modem + eigen routertje gehad (ook geen best dingetje, maar werkte prima. De Sitecom N300). We zijn immers al 14 jaar klant (toen Ziggo nog Casema was)!
[11:41, 9-5-2016] Ik: Is toch gewoon een kwestie van de kabel uit de muur in de WAN-poort van de router doen..
[12:00, 9-5-2016] Ik: Wat zei je ook alweer "technicolor schijnt beter te werken"
[12:01, 9-5-2016] Ik: http://tweakers.net/nieuws/109649/ziggo-klanten-klagen-over-wegvallende-wifi-op-2-komma-4ghz.html"Voorheen met Telfort, met een Zyxel modem/router ging dat prima, met de ExperiaBox V8 van Telfort leek het minder goed te werken voor met name de Android devices hier in huis (Android M), met de Technicolor is het er nog slechter van geworden.
De twee apparaten staan op twee verschillende verdiepingen, zodat ik twee access-points heb, en dus beter bereik. Bovendien heb ik ook nog apparaten (bedraad) aangesloten op zowel de Technicolor als de WNDR3700. Dit gaat volgens mij allemaal niet meer werken in de 'bridge-modus' van de Technicolor.
Is de setup die ik wil wel haalbaar zonder bridge-modus?
De grootste beperking van de Technicolor is het gebrek aan statische IP-adressen, het is (volgens mij) niet mogelijk om dit in het modem te configureren. De uitgeschakelde USB-poorten vind ik ook wel een gemis. Kan ik bij Ziggo om een ander modem vragen? Heeft dat zin voor de setup die ik voor ogen heb?"
[12:01, 9-5-2016] Ik: Dat artikel gaat JUIST over de Technicolor

Dus hij stuurt een foto met daarop de beruchte TC7210
[12:08, 9-5-2016] Ik: Oh god...
Ik zelf denk dat ik weer problemen zal krijgen. Aangezien elk modem-router van Ziggo problemen levert (als ik het forum + artikel mag geloven).
Wat denken jullie? Zal ik nu meer of minder problemen gaan krijgen? Aangezien er over beide modem-routers van Ziggo, klachten zijn.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Hoe heb jij deze zelfstandig in bridge gezet dan? Ik kan dit niet en heb de klantenservice moeten bellen. Nu een probleem met omzetten naar IPv4, hopelijk gaat het vandaag nog wel lukken.MeteoVir schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:38:
Upgrade naar 300/30 is hier aangenaam soepel gegaan. Vorige week dinsdag aangevraagd, vrijdag de nieuwe Connectbox ontvangen (had nog een Thompson modem uit de UPC-tijd). Zelf in Bridge-modus gezet via de webinterface en enkele minuten later alles draaiende. Ook netjes de beloofde snelheid.
[afbeelding]
Hierboven de connectproblemen met meerdere devices ook last van, heb geen idee waar dat aan kan liggen, hoop er met een eigen router (AirPort extreme ) vanaf te zijn eigenlijk. Is echt heel irritant als de ps4 midden in een chat 30 sec verbinding verliest terwijl op een ander device het downloaden gestaag door gaat. Echt vreemd
De USB poorten zijn niet uitgeschakeld. Deze staan gewoon aan op de TC7210 en je kan de boel configureren als NAS. Werkt prima eigenlijk.Anonymoussaurus schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:32:
Nou... na elke keer irritaties gehad te hebben van onze Cisco router (EPC 3928AD). 5GHz werkt prima. Maar als we verbinden, verbind hij eigenlijk alleen maar met de 2.4GHz band. Na veel onderzoek te hebben gedaan, en tot verschillende conclusies te zijn gekomen, Ziggo gebeld. Zij zouden een monteur sturen. Die is dus een aantal uur geleden gekomen. Mijn vader werkt vanuit huis en dus kon hij de monteur ontvangen. Gelukkig is mijn pa ook niet de domste wat betreft goedgelovig zijn. En dus had ik hem een aantal dingen verteld als:
Naja, goed, hij wist dus precies wat hij wel en niet moest zeggen.
Ik had hem ook verteld dat een andere router toch geen oplossing gaat geven, aangezien bijna elke router een hoopje stront is, en dat we onze router gewoon lekker in bridge-mode moeten zetten, en een eigen router moeten kopen. Maar ja, mijn vader wilt gewoon graag dat Ziggo het oplost, omdat zij immers het bedrijf zijn die voor ons internet zorgt, en de router mee levert.
[12:01, 9-5-2016] Ik: Toevallig lees ik dit net in het Ziggo topic op Tweakers: "Voorheen met Telfort, met een Zyxel modem/router ging dat prima, met de ExperiaBox V8 van Telfort leek het minder goed te werken voor met name de Android devices hier in huis (Android M), met de Technicolor is het er nog slechter van geworden.
De twee apparaten staan op twee verschillende verdiepingen, zodat ik twee access-points heb, en dus beter bereik. Bovendien heb ik ook nog apparaten (bedraad) aangesloten op zowel de Technicolor als de WNDR3700. Dit gaat volgens mij allemaal niet meer werken in de 'bridge-modus' van de Technicolor.
Is de setup die ik wil wel haalbaar zonder bridge-modus?
De grootste beperking van de Technicolor is het gebrek aan statische IP-adressen, het is (volgens mij) niet mogelijk om dit in het modem te configureren. De uitgeschakelde USB-poorten vind ik ook wel een gemis. Kan ik bij Ziggo om een ander modem vragen? Heeft dat zin voor de setup die ik voor ogen heb?"
[12:01, 9-5-2016] Ik: http://tweakers.net/nieuws/109649/ziggo-klanten-klagen-over-wegvallende-wifi-op-2-komma-4ghz.html
[12:01, 9-5-2016] Ik: Dat artikel gaat JUIST over de Technicolor.
Dus hij stuurt een foto met daarop de beruchte TC7210.
[12:08, 9-5-2016] Ik: Oh god....
Je kan gewoon vaste IP adressen koppelen aan MAC adressen binnen je LAN. Gaat ook prima.
Het probleem van de 2,4Ghz die er af en toe spontaan mee nokt is nog steeds niet opgelost. Speelt inmiddels al 2 maanden. Een "oplossing" is een tijdschakelaar: Modem elke nacht uit/aan en het 2,4Ghz probleem is weg.
Verder bevalt het ding eigenlijk best wel. Als ze die 2,4Ghz bug nou eindelijk eens oplossen is het verder best een OK ding.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Yap, wel even zelf het netwerk aangepast; 5Ghz AC only, zelfde ruimte een meter of 6 van de router af. Your milage may vary.marti-n schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:27:
[...]
Dat haal je over het wireless van die Connect Box? Nice
In de webinterface heb je een tabje waar je kunt kiezen router of bridge modus. En dan wacht je een paar minuten tot het apparaat de wifi er uit gooit. Misschien hebben ze recentelijk in de firmware geplakt. Want online staat nog steeds dat je dat via Ziggo zelf moet regelen voor de connect box. Ik heb m no ook in bridge staan dus kan je geen screenshot geven helaas.Maar hij staat al weer in bridge mode, zodat ik verder alles via de Asus kan regelen, en niet hoef te klooien met de rest van de settings.
Fuff schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:36:
[...]
Hoe heb jij deze zelfstandig in bridge gezet dan? Ik kan dit niet en heb de klantenservice moeten bellen. Nu een probleem met omzetten naar IPv4, hopelijk gaat het vandaag nog wel lukken.
Hierboven de connectproblemen met meerdere devices ook last van, heb geen idee waar dat aan kan liggen, hoop er met een eigen router (AirPort extreme ) vanaf te zijn eigenlijk. Is echt heel irritant als de ps4 midden in een chat 30 sec verbinding verliest terwijl op een ander device het downloaden gestaag door gaat. Echt vreemd
(sterker nog, ik kom helemaal niet meer in de interface, uhhm iemand die weet hoe je terug in de interface komt? Heb altijd alle modems in bridge gehad dus weet niet hoe dat moet.
[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 09-05-2016 13:46 ]
Ik heb mijn Cisco in bridge staan en 192.168.178.1 werkt nog steedsMusicAddict schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:45:
(sterker nog, ik kom helemaal niet meer in de interface, uhhm iemand die weet hoe je terug in de interface komt? Heb altijd alle modems in bridge gehad dus weet niet hoe dat moet.)
https://powershellisfun.com
Zolang hij nog niet in Bridge-modus staat, navigeer je naar http://192.168.178.1/ en log je in op de modem. De inloggegevens stonden onderop de modem. Daarna heb ik in het linkermenu 'Geavanceerde instellingen' de Switch Modus aangepast. Ik moet anders straks thuis even een paar plaatjes erbij zoeken.Fuff schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:36:
[...]
Hoe heb jij deze zelfstandig in bridge gezet dan? Ik kan dit niet en heb de klantenservice moeten bellen. Nu een probleem met omzetten naar IPv4, hopelijk gaat het vandaag nog wel lukken.
Na het instellen op Bridge werkte bij mij 192.168.100.1, net als op mijn oude (UPC) Thompson modem.In de webinterface heb je een tabje waar je kunt kiezen router of bridge modus. En dan wacht je een paar minuten tot het apparaat de wifi er uit gooit. Misschien hebben ze recentelijk in de firmware geplakt. Want online staat nog steeds dat je dat via Ziggo zelf moet regelen voor de connect box. Ik heb m no ook in bridge staan dus kan je geen screenshot geven helaas.
(sterker nog, ik kom helemaal niet meer in de interface, uhhm iemand die weet hoe je terug in de interface komt? Heb altijd alle modems in bridge gehad dus weet niet hoe dat moet.)
[ Voor 35% gewijzigd door MeteoVir op 09-05-2016 13:52 ]
- samengevoegd met vorige reactie -
[ Voor 93% gewijzigd door MeteoVir op 09-05-2016 13:52 ]
192.168.100.1 is inderdaad ook hier het adres nu. Top
Zie wel dat mijn openvpn server nu naar de klote is, terwijl de rest allemaal prima werkt. Ik heb geen flauw idee wat er nu anders is dan met het oude modem. Behalve het uiteindelijke IP adres, kan het daar aan liggen ? Ik kan wel verbinding maken met mijn vpn maar het internet op gaat niet.
Had iemand het trouwens over plaatjes?. Staat imho vrij duidelijk aangegeven.
Zie wel dat mijn openvpn server nu naar de klote is, terwijl de rest allemaal prima werkt. Ik heb geen flauw idee wat er nu anders is dan met het oude modem. Behalve het uiteindelijke IP adres, kan het daar aan liggen ? Ik kan wel verbinding maken met mijn vpn maar het internet op gaat niet.
Had iemand het trouwens over plaatjes?. Staat imho vrij duidelijk aangegeven.

Bij mij is het sinds zaterdag één groot drama!
Vrijdag het nieuwe modem ontvangen, op zich een prima apparaat.
Zaterdag het modem aangesloten en deze in bridgde mode gezet, en vervolgens kon ik de eerste paar uur prima werken. Na een aantal uur werd de verbinding verbroken, en kreeg ik de boel niet meer aan de gang.
Contact gezocht met Ziggo, en daar kreeg ik te horen dat het 24 uur kon duren, voordat een wijziging was doorgevoerd (bootfile?), en daarnaast dat mijn box zich nog niet had geregistreerd in het systeem bij Ziggo (ze zagen mijn oude Cisco modem nog).
's Avonds werkte het nog niet, en heb ik opnieuw contact gezocht en gevraagd of er al meer duidelijk was omtrent mijn probleem. Vervolgens in overleg mijn box gereset naar fabrieksinstellingen, en de constructie met mijn router als test ontmanteld. Sindsdien heb ik internet, echter alleen op apparaten die verbonden zijn wifi. Alles wat met een kabel verbonden is, krijgt geen DHCP adres.
Opnieuw teruggebeld, en toen kreeg ik een medewerker aan de lijn die niet zo aardig was, en mijn nog eens "vriendelijk" verzocht om 24 uur te wachten. Aangezien ik er toen helemaal klaar mee was, maar tot zondag gewacht...
Zondag na thuiskomst na de Moederdag taferelen opnieuw getest (+/- 30 uur later)... alles wat via UTP is aangesloten werkt nog steeds niet! Opnieuw contact gezocht, ditmaal een medewerker aan de lijn, die net iets meer wist en blijkbaar meer wist van de problemen met de nieuwe boxen. Op verzoek nogmaals gereset, modem was nu goed uit te lezen (eng eigenlijk dat ze alles kunnen zien!), maar hij kreeg het helaas niet aan de praat. Nu komt echter het meest merkwaardige, Ziggo wilde vanmorgen direct een monteur sturen (ze willen namelijk de diverse problemen tackelen, voordat de groot meerderheid deze boxen ontvangt). Gezien de monteur de box wilde vervangen, heb ik gevraagd of ik deze niet zelf op kon halen in de Ziggo winkel, dus deze zou ik vanmiddag op gaan halen.
Echter wordt ik vandaag gebeld door een 3e lijn medewerker, met het verzoek het modem opnieuw aan te sluiten, zodat hij verder kan kijken. Ik heb deze afspraak voor vanmiddag 16:00 uur gepland. Hij gaf aan dat hij ook in het ontwikkel en testteam van deze box zit, en er weer net wat meer van weet. Met hem ook de afspraak gemaakt, dat links- of rechtsom ik vanmiddag weer bedraad internet tot mijn beschikking heb (oude Cisco kan weer in gebruik genomen worden).
Kortom, ben wel even Ziggo klaar!
Vrijdag het nieuwe modem ontvangen, op zich een prima apparaat.
Zaterdag het modem aangesloten en deze in bridgde mode gezet, en vervolgens kon ik de eerste paar uur prima werken. Na een aantal uur werd de verbinding verbroken, en kreeg ik de boel niet meer aan de gang.
Contact gezocht met Ziggo, en daar kreeg ik te horen dat het 24 uur kon duren, voordat een wijziging was doorgevoerd (bootfile?), en daarnaast dat mijn box zich nog niet had geregistreerd in het systeem bij Ziggo (ze zagen mijn oude Cisco modem nog).
's Avonds werkte het nog niet, en heb ik opnieuw contact gezocht en gevraagd of er al meer duidelijk was omtrent mijn probleem. Vervolgens in overleg mijn box gereset naar fabrieksinstellingen, en de constructie met mijn router als test ontmanteld. Sindsdien heb ik internet, echter alleen op apparaten die verbonden zijn wifi. Alles wat met een kabel verbonden is, krijgt geen DHCP adres.
Opnieuw teruggebeld, en toen kreeg ik een medewerker aan de lijn die niet zo aardig was, en mijn nog eens "vriendelijk" verzocht om 24 uur te wachten. Aangezien ik er toen helemaal klaar mee was, maar tot zondag gewacht...
Zondag na thuiskomst na de Moederdag taferelen opnieuw getest (+/- 30 uur later)... alles wat via UTP is aangesloten werkt nog steeds niet! Opnieuw contact gezocht, ditmaal een medewerker aan de lijn, die net iets meer wist en blijkbaar meer wist van de problemen met de nieuwe boxen. Op verzoek nogmaals gereset, modem was nu goed uit te lezen (eng eigenlijk dat ze alles kunnen zien!), maar hij kreeg het helaas niet aan de praat. Nu komt echter het meest merkwaardige, Ziggo wilde vanmorgen direct een monteur sturen (ze willen namelijk de diverse problemen tackelen, voordat de groot meerderheid deze boxen ontvangt). Gezien de monteur de box wilde vervangen, heb ik gevraagd of ik deze niet zelf op kon halen in de Ziggo winkel, dus deze zou ik vanmiddag op gaan halen.
Echter wordt ik vandaag gebeld door een 3e lijn medewerker, met het verzoek het modem opnieuw aan te sluiten, zodat hij verder kan kijken. Ik heb deze afspraak voor vanmiddag 16:00 uur gepland. Hij gaf aan dat hij ook in het ontwikkel en testteam van deze box zit, en er weer net wat meer van weet. Met hem ook de afspraak gemaakt, dat links- of rechtsom ik vanmiddag weer bedraad internet tot mijn beschikking heb (oude Cisco kan weer in gebruik genomen worden).
Kortom, ben wel even Ziggo klaar!
Welke router heb jij erachter hangen?MeteoVir schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:38:
[afbeelding]
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Een Asus RT-AC68U
Had er ook een aangevraagd in het oud @home netwerk, maar heb er helaas niks meer van gehoord.supermm958 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:20:
[...]
Van de website:
The RIPE Atlas network is made up of people interested in using real-time data to understand the performance of the Internet - people like you. We hope you'll consider joining us as we continue to build RIPE Atlas into the largest Internet measurement network ever created. Find out more about the different ways you can get involved:
https://atlas.ripe.net/get-involved/
2250 WP Zuid PVoutput
Bedankt voor je antwoord.TFHfony schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:43:
De USB poorten zijn niet uitgeschakeld. Deze staan gewoon aan op de TC7210 en je kan de boel configureren als NAS. Werkt prima eigenlijk.
Je kan gewoon vaste IP adressen koppelen aan MAC adressen binnen je LAN. Gaat ook prima.
Het probleem van de 2,4Ghz die er af en toe spontaan mee nokt is nog steeds niet opgelost. Speelt inmiddels al 2 maanden. Een "oplossing" is een tijdschakelaar: Modem elke nacht uit/aan en het 2,4Ghz probleem is weg.
Verder bevalt het ding eigenlijk best wel. Als ze die 2,4Ghz bug nou eindelijk eens oplossen is het verder best een OK ding.
Maar hopen dat ze daar snel mee komen dan, want dat betekent dat dat probleem, de Technicolor nog dramatischer maakt dan de Cisco die we hadden

Ik heb wel een probe ontvangen, er zitten er niet veel hier in de buurt.
Ik kreeg vandaag een mailtje dat ik 1,95 euro meer ga betalen voor m'n abonnement, heb dit abonnement sinds oktober 2015
ik dacht dat ze alleen oude abonnementen duurder gingen maken?

Ziggo verhoogt prijzen van oude abonnementen voor een derde ?ArcticWolf schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:47:
Ik kreeg vandaag een mailtje dat ik 1,95 euro meer ga betalen voor m'n abonnement, heb dit abonnement sinds oktober 2015ik dacht dat ze alleen oude abonnementen duurder gingen maken?
Update 9 mei: De prijsverhoging treft niet alleen alles-in-1-abonnementen, maar ook andere abonnementsvormen, blijkt uit reacties van tweakers. Zo gaat bijvoorbeeld ook de prijs van het Ziggo TV + internet Z1-abonnement omhoog met 1,95 euro per maand. Het artikel is hierop iets aangepast.
[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 09-05-2016 14:50 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Meld je anders ook even in dat topic
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Toch nog maar eens de VvE een duwtje proberen te geven 
Na al die prijsstijgingen wordt het tijd voor glasvezel.
Na al die prijsstijgingen wordt het tijd voor glasvezel.
Maar ff gebeld over de 300mbit upgrade, die ik vorige week maandag via hun site had aangevraagd. Maar goed dat ik had gebeld, aanvraag was wel binnen gekomen maar diegene die hem in behandeling zou nemen had er verder niets meer mee gedaan.
De medewerkster heeft de aanvraag nu zelf het systeem ingeschopt, nu maar weer ff afwachten...
De medewerkster heeft de aanvraag nu zelf het systeem ingeschopt, nu maar weer ff afwachten...
Dat is meestal ook écht zo.Anonymoussaurus schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:32:
Wifi van de Technicolor 7210 is gewoon voldoende. 2.4 GHz heeft dus firmware problemen, 5GHz (simultaneous dual band, AC) werkt wel goed.Wat denken jullie? Zal ik nu meer of minder problemen gaan krijgen? Aangezien er over beide modem-routers van Ziggo, klachten zijn.
Ik zou het een upgrade vinden.
Een vriend van mij heeft er één. Zelf heb ik een connect box. Daarvan is 2.4GHz matig maar 5GHz goed.
[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 09-05-2016 15:07 ]
Ik heb geen problemen met de TC7200 als ik het apparaat gewoon DHCP laat doen, de problemen ontstaan pas als ik DHCP uitschakel en een ander apparaat DHCP en DNS laat regelen.Anonymoussaurus schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:32:
[...]
[12:01, 9-5-2016] Ik: http://tweakers.net/nieuws/109649/ziggo-klanten-klagen-over-wegvallende-wifi-op-2-komma-4ghz.html
Dit heeft namelijk betrekking op de TC7210.RudolfR schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:08:
[...]
Ik heb geen problemen met de TC7200 als ik het apparaat gewoon DHCP laat doen, de problemen ontstaan pas als ik DHCP uitschakel en een ander apparaat DHCP en DNS laat regelen.
Verwijderd
Zelf geen klant van Ziggo, maar was even voor familie aan het kijken wat voor soort problemen er bij Ziggo langs komen. Ik heb een 1000/1000 verbinding, ik had er wel een leuk idee voor alleen heb helaas geen server op het moment. Dan trek ik die 1000 up wel vol hoor.jongetje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:36:
[...]
Heb je die snelheid echt nodig, van 200 naar 300Mbit? Ben puur nieuwsgierig waarom het mensen drijft om zulke snelheden thuis te hebben :-)
Kleinschalige Twitch/Hitbox hosten voor mezelf zonder al die regels voor zo'n 100 man. Moet kunnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 16:47 ]
Zo best lastig je bsd router troubleshooten als Ziggo niet mee werkt 
BSD router verklooide een paar dingen.. packets niet goed forwarden etc.. verbinding naar Ziggo vanaf dat ding werkte feilloos..
ga je even wat andere dingen proberen.. reboot je dat ding ( headless.. ) en blijkt dat je dhcpserver niet mee werkt ism nieuwe firewall setup.. maar ook dat de dhclient niks van ziggo kreeg.... :x ( kon hem dus ook niet via 4G even een duwer geven )
gelukkig heeft dat ding wel een IPMI interface.. ism een static adres op mn netwerk kaart de boel nog weer aan de gang gekregen.. alleen de dhcp vanuit ziggo bleef het vertikken..
na 200 dhcp requests eindelijk weer een adres.. en gelukkig werkt het nu allemaal weer als de brandweer
en hopelijk blijft t ook zo als de lease tijd om is
BSD router verklooide een paar dingen.. packets niet goed forwarden etc.. verbinding naar Ziggo vanaf dat ding werkte feilloos..
ga je even wat andere dingen proberen.. reboot je dat ding ( headless.. ) en blijkt dat je dhcpserver niet mee werkt ism nieuwe firewall setup.. maar ook dat de dhclient niks van ziggo kreeg.... :x ( kon hem dus ook niet via 4G even een duwer geven )
gelukkig heeft dat ding wel een IPMI interface.. ism een static adres op mn netwerk kaart de boel nog weer aan de gang gekregen.. alleen de dhcp vanuit ziggo bleef het vertikken..
na 200 dhcp requests eindelijk weer een adres.. en gelukkig werkt het nu allemaal weer als de brandweer
en hopelijk blijft t ook zo als de lease tijd om is

404 Signature not found
Verwijderd
Vorige week maandag 2 mei het 300/30 3 in 1 pakket besteld en vandaag de verzendbevestiging.
Morgen krijg ik iets van Ziggo binnen.
Ik heb hier al een Horizon 7400 box van Ziggo met 200/20 abo.
Wat krijg ik binnen? Een modem?
En moet ik voor de aansluiting van het modem de netwerk functies van de Horizon box uitschakelen?
En moet ik voor de aansluiting van het modem de netwerk functies van de Horizon box uitschakelen?
Dus... na alles geconfigureerd te hebben, werkt het allemaal. Maar ik mis nog 1 dingetje: alternatieve DNS servers instellen. Dat is nergens te vinden. Ook opgezocht op Google, maar niets over te vinden.
Betreft een Technicolor TC7210.
Is dit niet mogelijk?
Betreft een Technicolor TC7210.
Is dit niet mogelijk?
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-05-2016 19:03 ]
Kan DNS ook niet vinden.
De rest werkt uiteindelijk allemaal prima
Haters everywhere but I don’t really care
Hier ook. Wat mij wel opviel, is dat het meer dan 5 minuten duurt, voordat hij de 5GHz band laat zien op onze apparaten.matthijst schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:08:
Kan DNS ook niet vinden.
Kun je hem wel zelf in bridge-modus zetten (als het goed is krijg ik hem morgen ook...)?Anonymoussaurus schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:57:
Dus... na alles geconfigureerd te hebben, werkt het allemaal. Maar ik mis nog 1 dingetje: alternatieve DNS servers instellen. Dat is nergens te vinden. Ook opgezocht op Google, maar niets over te vinden.
Is dit niet mogelijk?
Ik neem aan van welRobbyMoody schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:09:
Kun je hem wel zelf in bridge-modus zetten (als het goed is krijg ik hem morgen ook...)?
De vraag is of dat het hele apparaat in bridge-modus zet of alleen de wifi uitschakelt...
Misschien een domme vraag... maar welk modem van ziggo werkt het beste zonder storingen en firmware bugs in bridgemode?
Weet ik niet. Ik zelf maak geen gebruik van bridge-mode. Zelf opzoeken is ook niet moeilijk. Zo gevonden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/RobbyMoody schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:12:
De vraag is of dat het hele apparaat in bridge-modus zet of alleen de wifi uitschakelt...
Ik weet wat de bridge-modus doet maar ik doelde op die twee opties die jij gevonden hebt.
Wat is er met die opties? Als je dat inschakelt, weet ik niet wat hij gaat doen. Volgens de link kun je het niet zelf doen (dus zal het wel enkel Wi-Fi zijn), en moet je contact met ze opnemen voor een volledige bridge-modeRobbyMoody schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:16:
Ik weet wat de bridge-modus doet maar ik doelde op die twee opties die jij gevonden hebt.
In het geval van voormalig UPC is het voor mij hetzelfde verhaal. Vanmiddag ineens een mail dat er een pakket is verzonden zonder verdere toelichting.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:34:
Vorige week maandag 2 mei het 300/30 3 in 1 pakket besteld en vandaag de verzendbevestiging.
Dus ik ga er vanuit dat er morgen dan inderdaad een Connect box wordt bezorgd als vervanging voor de Horizon.
Hopelijk is het gewoon een kwestie van de Horizon (en de rest van het netwerk, de HZN doet hier gewoon DHCP etc.) downbrengen en vervangen door de Connect box.
Dan zou het verhaal niet anders moeten zijn dan met de installatie van de Horizon, het ding gewoon lekker zichzelf laten instellen incl. het zoeken van de TV kanalen en dergelijke.
Hoop ik...
Ik vraag me verder wel af waarom dit allemaal zo raar en moeilijk moet. Ziggo communiceert hier wel heel matig, zelfs de mogelijkheid dat het beschikbaar is heb ik via Tweakers. Waren ze misschien nog helemaal niet van plan om dit breed uit te rollen?
Die heb ik dus niet, daar staat bij mij 'Connected Devices', volgens mij is dat omdat het modem in IPv6 stand staat. Althans de klantenservice vertelde dat zij deze eerste naar IPv4 moeten zetten en dán bridge modus kunnen activeren, maar er gaat daar blijkbaar iets verkeerd.MusicAddict schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:02:
192.168.100.1 is inderdaad ook hier het adres nu. Top
Had iemand het trouwens over plaatjes?. Staat imho vrij duidelijk aangegeven.![]()
[afbeelding]
Ik zou mezelf voor mijn kop slaan als ik dat niet had gevonden
"Wat" is er mogelijk/uitrollen? Ik ben ff kwijt waarom die connectbox er ineens is, help me eens?bvk schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:19:
[...]
In het geval van voormalig UPC is het voor mij hetzelfde verhaal. Vanmiddag ineens een mail dat er een pakket is verzonden zonder verdere toelichting.
Dus ik ga er vanuit dat er morgen dan inderdaad een Connect box wordt bezorgd als vervanging voor de Horizon.
Hopelijk is het gewoon een kwestie van de Horizon (en de rest van het netwerk, de HZN doet hier gewoon DHCP etc.) downbrengen en vervangen door de Connect box.
Dan zou het verhaal niet anders moeten zijn dan met de installatie van de Horizon, het ding gewoon lekker zichzelf laten instellen incl. het zoeken van de TV kanalen en dergelijke.
Hoop ik...![]()
Ik vraag me verder wel af waarom dit allemaal zo raar en moeilijk moet. Ziggo communiceert hier wel heel matig, zelfs de mogelijkheid dat het beschikbaar is heb ik via Tweakers. Waren ze misschien nog helemaal niet van plan om dit breed uit te rollen?
Het kunnen bestellen van een 300/30 verbinding als vervanging voor de bestaande 200/20. Die laatste heb ik al sinds april 2013 en werd toen geleverd met de Horizonbox. De eerste versie ervan die ik nu heb kan als ik het goed begrepen de snelheid ansich wel aan, maar niet met het dan beschikbare aantal coax segmenten. Of zo...stormfly schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:25:
[...]
"Wat" is er mogelijk/uitrollen? Ik ben ff kwijt waarom die connectbox er ineens is, help me eens?
Dus daarom krijgen we nu een nieuwe box met meer kanalen wat dat probleem dan oplost. Zeg ik het zo goed?
Ik snap je
dus als je bij fUPC een 300/30 aanvraagt krijg je de connectbox.
Dat moet het inderdaad zijn, ons een IPv6 adres geven waren ze nog niet aan toe. Scheelt dat ik 'm toch al in bridge wilde zetten, en dat blijkt gewoon nu prima te werken. Heerlijk om te zien dat je even een game van Steam download met 37.5MB's, worth itFuff schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:24:
[...]
Die heb ik dus niet, daar staat bij mij 'Connected Devices', volgens mij is dat omdat het modem in IPv6 stand staat. Althans de klantenservice vertelde dat zij deze eerste naar IPv4 moeten zetten en dán bridge modus kunnen activeren, maar er gaat daar blijkbaar iets verkeerd.
Ik zou mezelf voor mijn kop slaan als ik dat niet had gevonden
Al willen we nog even wegkwijlen, UPC heeft 500/Mb/s (in Roemenië en Hongarije bv.), terwijl onze oosterburen ook al gewoon standaard 400Mb/s kunnen bestellen ism die connect box. Voelt alsof we enorm achterliepen op de rest van Europa en dus nu even zijn blijgemaakt met een dooie mus (300Mb's)
ow ook een reactie van de webcare gehad inmiddels..
maar wel opgelost
Bedankt voor je gegevens, D. Bij deze heb ik het bedrag à € 17,50 alvast vergoed. We zullen dit dan ook niet in de volgende incassoronde meenemen.![]()
Bedankt voor je alertheid en sorry voor het ongemak.
Mooie dag toegewenst!
Vriendelijke groet,

404 Signature not found
Het is heel wisselend wat Liberty in de markt zet.MusicAddict schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:45:
[...]
Dat moet het inderdaad zijn, ons een IPv6 adres geven waren ze nog niet aan toe. Scheelt dat ik 'm toch al in bridge wilde zetten, en dat blijkt gewoon nu prima te werken. Heerlijk om te zien dat je even een game van Steam download met 37.5MB's, worth it![]()
Al willen we nog even wegkwijlen, UPC heeft 500/Mb/s (in Roemenië en Hongarije bv.), terwijl onze oosterburen ook al gewoon standaard 400Mb/s kunnen bestellen ism die connect box. Voelt alsof we enorm achterliepen op de rest van Europa en dus nu even zijn blijgemaakt met een dooie mus (300Mb's)![]()
Als je nu weer naar België kijkt dan is het hoogste pakket ook maar 200/12.
Zal ongetwijfeld ook door de concurrentie per land komen.
2250 WP Zuid PVoutput
Het glas is halfvol troebel:RobbyMoody schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:12:
- Wifi uit
- DHCP replies direct van de CMTS namers <router>.
- Broadcast pakketten in jouw service id in het coax segment komen door over de bridge.
- Modem bereikbaar op zijn standaard IP. Modem is niet jouw gateway en zit niet in subnet.
Misschien één van de zakelijke modems? Bij de consumenten modems kan je het modem altijd bereiken via zijn web-interface. Ook als het modem niet jouw gateway is.5070daan schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:14:
Misschien een domme vraag... maar welk modem van ziggo werkt het beste zonder storingen en firmware bugs in bridgemode?
Bij zakelijke abonnementen ook in Nederland.MusicAddict schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:45:
[...]
Al willen we nog even wegkwijlen, UPC heeft 500/Mb/s (in Roemenië en Hongarije bv.), terwijl onze oosterburen ook al gewoon standaard 400Mb/s kunnen bestellen ism die connect box. Voelt alsof we enorm achterliepen op de rest van Europa en dus nu even zijn blijgemaakt met een dooie mus (300Mb's)![]()
Ik vind het 300/30 abonnement raar gepositioneerd. Het USP is dat het sneller is dan xDSL. Het is echter duurder dan 500/500 glasvezel bij Vodafone/Tweak.
[ Voor 27% gewijzigd door ANdrode op 09-05-2016 20:02 ]
Zojuist een oplossing gevonden voor het beschikbaar maken van DNS adressen! 
Dankzij het volgende bericht uit februari: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46047193
Ik kan bij deze bevestigen dat het werkt.
Dankzij het volgende bericht uit februari: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46047193
[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-05-2016 20:09 ]
Toen hier glasvezel werd aangelegd waren we er wel hyped over, eindelijk sneller internet tegen een concurrerende prijs. En wat doet reggefiber, staan ze alleen 100/100 toe op het netwerk, én waren de pakketten bij alle aanbieders duurder dan wat je bij (toenmalig) UPC kreeg. Gemiste kans toentertijd imho.ANdrode schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:57:
[...]
Bij zakelijke abonnementen ook in Nederland.
Ik vind het 300/30 abonnement raar gepositioneerd. Het USP is dat het sneller is dan xDSL. Het is echter duurder dan 500/500 glasvezel bij Vodafone/Tweak.
En dan is het mogelijk (Vodafone kan het hier ook eindelijk leveren zie ik nu (500/500)), gooit Ziggo de snelheden omhoog. En omdat je voor de rest precies weet waar je aan toe bent, is het wat moeilijker overstappen naar een andere provider. Al zou ik het zo doen, maar dan had ik ook alleen maar internet ipv een compleet pakket. Helaas denkt de rest daar wat anders over hier.
De Technicolor 7210, Hitron CNGV4 of de Connect Box.. deze modems hebben dan een potentiële kans denk ik dan? Ben nu in het bezit van de Ubee 321B maar die laat hier zijn steekjes vallen na de snelheidsverhogingen.ANdrode schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:57:
[...]
Misschien één van de zakelijke modems? Bij de consumenten modems kan je het modem altijd bereiken via zijn web-interface. Ook als het modem niet jouw gateway is.
Connector box, gewoon aanzetten (niet aansluiten op kabel netwerk) en eerst bridgen?.Zandpad schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:52:
[...]
fUPC, nieuw modem in bridge met eigen router erachter. Kreeg direct mijn oude WAN IP terug
Duurde en hele poos voordat ik bevestiging van Ziggo kreeg (had bestelling rond 23:30 gedaan gisteravond) maar modem is vandaag verzonden en wordt morgen geleverd.
Nu maar hopen dat over buurvrouw thuis is
Nee hoor. Als je in fUPC-gebied alles (TV, Internet en Telefonie) via de HZN wil hebben (en dat hadden we al) en je hebt een SMT-G7401, dan ben je direct klaar voor de snelheidsverhoging. Die Connectbox krijg je alleen als je een los modem wil.stormfly schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:32:
Ik snap jedus als je bij fUPC een 300/30 aanvraagt krijg je de connectbox.
Of als je dus zoals ik een SMT-G7400 hebt, de eerste versie:CreativeS schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:26:
[...]
Nee hoor. Als je in fUPC-gebied alles (TV, Internet en Telefonie) via de HZN wil hebben (en dat hadden we al) en je hebt een SMT-G7401, dan ben je direct klaar voor de snelheidsverhoging. Die Connectbox krijg je alleen als je een los modem wil.
Het ligt er aan hoe kritisch je bent over de bridge mode. Het is nooit dezelfde controle als een SFP die je direct in jouw switch doet.5070daan schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:18:
[...]
De Technicolor 7210, Hitron CNGV4 of de Connect Box.. deze modems hebben dan een potentiële kans denk ik dan? Ben nu in het bezit van de Ubee 321B maar die laat hier zijn steekjes vallen na de snelheidsverhogingen.
Bridge mode is eigenlijk een verkeerde term. Wat de connect box gebruikt ('modem mode') is beter. De term die Draytek bij hun routers gebruikt vind ik het beste passen bij wat het device doet: "True IP DMZ".
Ik dacht even dat je door het 300/30 abonnement te kiezen er voor kon zorgen dat je gegarandeerd een SMT-G7401 kreegCreativeS schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:26:
[...]
Nee hoor. Als je in fUPC-gebied alles (TV, Internet en Telefonie) via de HZN wil hebben (en dat hadden we al) en je hebt een SMT-G7401, dan ben je direct klaar voor de snelheidsverhoging. Die Connectbox krijg je alleen als je een los modem wil.
Ik heb al een tijdje last van dat ik op verschillende computers de melding krijg dat de DNS server niet beschikbaar is. Hebben meer mensen hier last van? Regio Brabant in de buurt van Nijmegen.
Heb ik niet gedaan, eerste keer normaal met aansluiting opstarten. Laptopje eraan, browsen naar het modem en de bridge instellen. Daarna gaat hij vanzelf rebooten en was het een kwestie van de router er weer aan knopen.Tortelli schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:25:
[...]
Connector box, gewoon aanzetten (niet aansluiten op kabel netwerk) en eerst bridgen?.
Duurde en hele poos voordat ik bevestiging van Ziggo kreeg (had bestelling rond 23:30 gedaan gisteravond) maar modem is vandaag verzonden en wordt morgen geleverd.
Nu maar hopen dat over buurvrouw thuis is.
Bedoel je dat je na rebooten van de Connectbox nieuwe firmware kreeg waar DNS in te stellen is?Anonymoussaurus schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:08:
Zojuist een oplossing gevonden voor het beschikbaar maken van DNS adressen!
Haters everywhere but I don’t really care
Officieel willen ze niet dat je 300/30 op een 7400 doet, omdat deze maar 8 downstreamkanalen heeft. Minder bonded channels als bij een 7401 (16) dus bij grote drukte in je coaxsegment, is de kans erg groot dat je de 300 sowieso niet haalt in de avonduren. Ik heb het dus niet over een los modem naast je HZN hè...bvk schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:35:
Of als je dus zoals ik een SMT-G7400 hebt, de eerste versie:
Als je 'm als modem wil gebruiken gewoon doen...ANdrode schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:36:
Ik dacht even dat je door het 300/30 abonnement te kiezen er voor kon zorgen dat je gegarandeerd een SMT-G7401 kreeg. Maar ik kan bij de bestelpagina nu het vinkje voor een los modem niet meer vinden
.

Dat snap ik. En daarom krijg ik morgen ook een nieuwe box, waarbij ik er van uit ging dat dit een Connect zou zijn. Of leveren ze de 7401 ook nog uit en krijg ik die morgen als vervanging?CreativeS schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:09:
[...]
Officieel willen ze niet dat je 300/30 op een 7400 doet, omdat deze maar 8 downstreamkanalen heeft. Minder bonded channels als bij een 7401 (16) dus bij grote drukte in je coaxsegment, is de kans erg groot dat je de 300 sowieso niet haalt in de avonduren. Ik heb het dus niet over een los modem naast je HZN hè...
[...]
Als je 'm als modem wil gebruiken gewoon doen...
En als je de DNS van Google bijvoorbeeld gebruikt?Jordyz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:55:
Ik heb al een tijdje last van dat ik op verschillende computers de melding krijg dat de DNS server niet beschikbaar is. Hebben meer mensen hier last van? Regio Brabant in de buurt van Nijmegen.
Ik heb geen Connectbox. Ik bedoelde dat de DNS weer in te stellen is, nadat ik mijn 'nieuwe' Technicolor 7210 modem heb ge-reset.matthijst schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:08:
Bedoel je dat je na rebooten van de Connectbox nieuwe firmware kreeg waar DNS in te stellen is?
[ Voor 32% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-05-2016 21:48 ]
Ja als de problemen blijven aanhouden ga ik dat wel doen maar ik was benieuwd of er misschien nog meer mensen last hebben van deze problemen. Ik ga het nog even een dagje uitkijken mocht ik er nog last van hebben dan verander ik het morgen.Anonymoussaurus schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:45:
[...]
En als je de DNS van Google bijvoorbeeld gebruikt?
Ook hier is na enige vertraging door PostNL mijn Ubee EW3266 (ofzoiets) eruit gegaan en staat nu een verbindingsdoos. Installatie ging lekker vlot en trek nu 304/31 binnen.

Volgens mij is zo'n verbindingsdoos helemaal geen verkeerde modem voor de gemiddelde gebruiker. Hij lijkt mij in ieder geval niet zo'n verschrikking als zo'n Experiabox die KPN levert. Ook qua menu is hij een stuk strakker en eenvoudiger in gebruik dan de oude Ubee.
Wifi bereik niet getest want mijn Asus RT-AC68u mag dat mooi doen.

Volgens mij is zo'n verbindingsdoos helemaal geen verkeerde modem voor de gemiddelde gebruiker. Hij lijkt mij in ieder geval niet zo'n verschrikking als zo'n Experiabox die KPN levert. Ook qua menu is hij een stuk strakker en eenvoudiger in gebruik dan de oude Ubee.
[ Voor 41% gewijzigd door Denizz op 09-05-2016 21:56 ]
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ik krijg morgen ook die Connect Box zo te zien.
Hij is wel lelijk zo in wit, daar moet ik dan wat op verzinnen, maar zit er ook een USB aansluiting op?
Op foto's van nieuws: Liberty Global toont Connect Box voor Ziggo en Telenet lijkt dat niet zo.
Dat zou wel jammer zijn want gebruik nu mijn modem als voeding voor de Raspberry Pi...
Hij is wel lelijk zo in wit, daar moet ik dan wat op verzinnen, maar zit er ook een USB aansluiting op?
Op foto's van nieuws: Liberty Global toont Connect Box voor Ziggo en Telenet lijkt dat niet zo.
Dat zou wel jammer zijn want gebruik nu mijn modem als voeding voor de Raspberry Pi...
edit:
Laat maar, staat gewoon op https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/
geen USB-aansluitingen
Laat maar, staat gewoon op https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/
geen USB-aansluitingen
[ Voor 13% gewijzigd door Klippy op 09-05-2016 22:09 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
k snap eigenlijk niet waarom ze de Hitron niet geven
404 Signature not found
Je moet Ziggo bellen om hem te bridgen geloof ik?.Denizz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:54:
Ook hier is na enige vertraging door PostNL mijn Ubee EW3266 (ofzoiets) eruit gegaan en staat nu een verbindingsdoos. Installatie ging lekker vlot en trek nu 304/31 binnen.
[afbeelding]
Ook ik ga mijn AC68 gebruiken
Het fijne van dezelfde routers is dat we kunnen concluderen dat het wel of niet prima werkt in combinatie met de connect box
(en ja ook hier een 68u
)

Iemand die met de Connect Box Compal WiFi 5 GHz kanaal 128 aan de praat krijgt?
Kun je hem wel aan je muur hangen? Dat vraag me eigenlijk afDenizz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:54:
[afbeelding]
Dat stond op de website, maar is gewoon in te stellen in de Ziggo doos zelf. Volgens mij heette het menu 'router status' en kon je daar de brug mode activeren. Wat ik dus onmiddellijk gedaan heb.Tortelli schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:35:
[...]
Je moet Ziggo bellen om hem te bridgen geloof ik?.
Ook ik ga mijn AC68 gebruiken.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Mogelijk al besproken maar kan iemand me de volgende logica duiden?
Vorige week gebeld met Ziggo want ik wil graag 300/30 internet. Dat kan, maar dan moet ik een "Connect & Play Max" afnemen. Meerprijs: 1 Euro per maand t.o.v. oude pakket. Goed, netjes gevraagd of ik mijn huidige modem & decoders kan blijven gebruiken: Ja. Krijg ik nieuwe apparatuur opgestuurd? Nee.
Blijkt dus vanmiddag toch de TPG langs te komen met een Horizonbox.
Bellen met Ziggo: de box kan je niet terugsturen want dan wordt je pakket teruggedraaid. Box is in bruikleen met als nieuwwaarde 363 Euro. Aangezien ik geen babysitter wil spelen voor apparatuur waar ik niet om gevraagd heb, wilde ik graag weten wat de looptijd/verjaring van zo'n ding is (afschrijving vs. restwaarde) en dat is ongeveer 2 jaar. Maar Ziggo wil geen restwaarde/afschrijving noemen.
Ergo, er wordt nu dus verplicht apparatuur verstuurd die ik niet hoef te gebruiken (want mijn huidige modem en decoders blijven werken), ik word babysitter voor een kartonnen doos van 363 Euro en er is geen mogelijkheid tot terugsturen want dan kan je geen sneller internet krijgen.
Klinkt dit als onredelijk? Of ben ik te simpel dat het meer lijkt op koppelverkoop? Andere manieren om van de babysit-rol af te komen?
Vorige week gebeld met Ziggo want ik wil graag 300/30 internet. Dat kan, maar dan moet ik een "Connect & Play Max" afnemen. Meerprijs: 1 Euro per maand t.o.v. oude pakket. Goed, netjes gevraagd of ik mijn huidige modem & decoders kan blijven gebruiken: Ja. Krijg ik nieuwe apparatuur opgestuurd? Nee.
Blijkt dus vanmiddag toch de TPG langs te komen met een Horizonbox.
Bellen met Ziggo: de box kan je niet terugsturen want dan wordt je pakket teruggedraaid. Box is in bruikleen met als nieuwwaarde 363 Euro. Aangezien ik geen babysitter wil spelen voor apparatuur waar ik niet om gevraagd heb, wilde ik graag weten wat de looptijd/verjaring van zo'n ding is (afschrijving vs. restwaarde) en dat is ongeveer 2 jaar. Maar Ziggo wil geen restwaarde/afschrijving noemen.
Ergo, er wordt nu dus verplicht apparatuur verstuurd die ik niet hoef te gebruiken (want mijn huidige modem en decoders blijven werken), ik word babysitter voor een kartonnen doos van 363 Euro en er is geen mogelijkheid tot terugsturen want dan kan je geen sneller internet krijgen.
Klinkt dit als onredelijk? Of ben ik te simpel dat het meer lijkt op koppelverkoop? Andere manieren om van de babysit-rol af te komen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb het misschien gemist, maar is een Ubee EVM 3200 (zonder Wi-Fi dus) geschikt voor het 300/30-abbo? Apparaat is uit 2010 en werkt in principe goed, al heb ik soms het idee dat de verbinding vertraagd binnenkomt.
Die werkt als ik mij niet vergis met 8 kanalen voor de 300/30 gebruiken ze er 16.Codemeister schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:31:
Ik heb het misschien gemist, maar is een Ubee EVM 3200 (zonder Wi-Fi dus) geschikt voor het 300/30-abbo? Apparaat is uit 2010 en werkt in principe goed, al heb ik soms het idee dat de verbinding vertraagd binnenkomt.
Toch mail gehad vandaag en er zijn er inderdaad al genoeg in de regioMdO82 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:12:
[...]
Had er ook een aangevraagd in het oud @home netwerk, maar heb er helaas niks meer van gehoord.
[ Voor 25% gewijzigd door MdO82 op 10-05-2016 09:01 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Prijs verschil met m'n oude pakket werd zo klein, toch maar geupgrade naar 300/30Mbit, uiteraard kreeg ik die activatie kosten doorberekend
En moet wachten op een nieuw modem
Ik belde voor de speciale aanbieding wat op de website staat
dat was dus dat m'n abonnement maandelijks opzegbaar blijft
En moet wachten op een nieuw modem

Ik belde voor de speciale aanbieding wat op de website staat
[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 10-05-2016 09:11 ]
Je krijg voor die €4 extra relatief veel snelheid erbij. Daarnaast (als snelheden tegenvallen) kun je maand later zo downgraden en €8/maand in de pocket houden. Toch €96/jaar......
ik betaalde al 57,55 en kreeg gisteren mail dat ik 1,95 pm meer ging betalen, dus ga 'maar' 2,5 euro meer betalen. Maar idd, zat er al een tijdje over na te denken om te downgraden naar 150/15, tis meer voor de heb dan dat ik het echt nodig heb
Hier van de prijsverhoging gebruik gemaakt om maar weer eens te downgraden. Geen 24.5MB/sec meer maar terug naar 18.5. Alsnog snel zat, voor de (totaal onbelangrijke) dingen die er hier mee gedaan worden
Nickname does not reflect reality
En 2x 17,50 voor het up en downgraden toch?Tortelli schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:33:
Je krijg voor die €4 extra relatief veel snelheid erbij. Daarnaast (als snelheden tegenvallen) kun je maand later zo downgraden en €8/maand in de pocket houden. Toch €96/jaar......
Vind het nog vreemd dat ik gerdwongen ben om een monteur te hebben - en ook meer dan een week moet wachten voor mijn modem/activatie (ga van 200/20 - naar 300/30, fZiggo) terwijl veel van jullie gewoon binnen twee dagen een nieuwe modem krijgen......
Mijn nieuwe modem krijg ik pas om de 17e en de monteur komt nog later - de 25ste
Heb nooit eerder een monteur gebruikt - gaat mijn nieuwe modem wel direct werken als hem zelf instaleer, of moet ik echt op de monteur wachten?
Mijn nieuwe modem krijg ik pas om de 17e en de monteur komt nog later - de 25ste
Dat zou ik wat vreemd vinden, gisteren gedowngrade en bij het clicken stond €17.50 €0.stormfly schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:56:
En 2x 17,50 voor het up en downgraden toch?
Ik ging er dus vanuit dat het normaal 17.50 zou kosten maar nu niets. Als er 17.50 gaat worden berekend is het enorm onduidelijk en misleidend opgesteld op de site imho. Heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat
Nickname does not reflect reality
Hoe komen jullie op 4e per maand meer?
Ik heb nu 55.95 met Play Start & Connect Complete als ik naar Connect Max ga kom ik op 63,00 uit dat is 7,05 verschil?
Ik heb nu 55.95 met Play Start & Connect Complete als ik naar Connect Max ga kom ik op 63,00 uit dat is 7,05 verschil?
Dit topic is gesloten.