marti-n schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:58:
Vorige week dinsdag mijn abbo geupgrade via de klantenservice van een oud aanbieding pakket 25/2.5 naar 300/30. Volgens de dame aan de telefoon geen enkel probleem en zou dit vrijdag in gaan, geen nieuwe apparatuur nodig.
Vrijdagochtend inderdaad een hogere snelheid, maar geen 300/30. Bij het kijken in mijnziggo staat er doodleuk een 200/20 abbo klaar.
Direct weer naar de klantenservice gebeld en toen kreeg ik de boodschap dat 300/30 niet mogelijk is met mijn huidige modem en dat er een nieuw modem verzonden gaat worden. Mijn huidige modem is een TC7200 voorzien van Docsis 3.0, wat dus tot 200-250mbit zou moeten doen.
Super fijn dat de klantenservice zichzelf tegenspreekt weer, ook wisten ze niet zeker of het nieuwe modem in bridge gezet kan worden
Inmiddels zie ik via PostNL dat er een pakket onderweg is en heb ik niets meer vernomen van Ziggo zelf, behalve dat ze van mening zijn dat alles is afgerond sinds vrijdag.
....
Vandaag pakket van Ziggo mogen ontvangen, met daarin... <Tromgeroffel>. Een nieuwe mediabox en GEEN nieuw modem.
Direct weer gebeld met als uitkomst:
- Ik zie dat u nog op het oude 200/20 abonnement staat, weet u zeker dat u 300/30 heeft aangevraagd? > -.-
- U moet eerst de nieuwe mediabox aansluiten, dan wordt de nieuwe modem automatisch aangevraagd.
- Vanuit mij: Dat klinkt als een rare gang van zaken?
- Ziggo: Ja, dat zal wel met de nieuwe abonnementen te maken hebben, dat weet ik ook niet precies.
Al met al, nieuwe mediabox aangesloten, installatie duurde verbazingwekkend lang, zeker 20 minuten. De Humax box die ik voor 15 euro hier op V&A heb gekocht deed het na 1-2 min al prima, een aardige tegenslag al direct dus. Ook de gebruikservaring van dit nieuwe apparaat is echt om te huilen, de interface is echt ongelofelijk traag

. Ook viel mij op dat:
- Er staat een groot UPC logo bovenop het apparaat
- Er staat een klein UPC logo rechts voorop het apparaat, samen met de tekst UPC;
- Er staat "UPC mediabox" links voorop het apparaat.
- Op de afstandbediening staat Ziggo onderop.
- Op de smartcard die in het apparaat zit staat het OUDE UPC logo, die met die kleurtjes.
- Het "doosje" dat om de boekjes heen zit is exact hetzelfde doosje als die van bv Telfort, met enkel andere logo's erop
Ook een nogal aparte situatie dus
Inmiddels zie ik wel dat er een nieuwe bestelling is geplaatst bij Ziggo, geen idee van de inhoud, maar laten we hopen dat dit het modem is
Aight, lange post, nog wat dingen die ik tegen kwam en die ik wel kan beantwoorden/op kan reageren:
Zit je op een DFS kanaal? Mijn AC87u heeft ook enige tijd nodig voor ie up komt, ik zit op 112.
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:09:
Prijs verschil met m'n oude pakket werd zo klein, toch maar geupgrade naar 300/30Mbit, uiteraard kreeg ik die activatie kosten doorberekend
En moet wachten op een nieuw modem
Ik belde voor de speciale aanbieding wat op de website staat

dat was dus dat m'n abonnement maandelijks opzegbaar blijft

Om die reden heb ik via de telefoon besteld, dan vervallen in de meeste gevallen de activatiekosten

Goede vraag, ik was ook verbaasd dat de nieuwe connect box geen Docsis 3.1 is, nu mogen we over 1-2 jaar weer de apparatuur vervangen, terwijl je met zo'n Hitron klaar zou zijn voor de komende ~10 jaar

.
MAX3400 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:20:
Mogelijk al besproken maar kan iemand me de volgende logica duiden?
Vorige week gebeld met Ziggo want ik wil graag 300/30 internet. Dat kan, maar dan moet ik een "Connect & Play Max" afnemen. Meerprijs: 1 Euro per maand t.o.v. oude pakket. Goed, netjes gevraagd of ik mijn huidige modem & decoders kan blijven gebruiken: Ja. Krijg ik nieuwe apparatuur opgestuurd? Nee.
Blijkt dus vanmiddag toch de TPG langs te komen met een Horizonbox.
Bellen met Ziggo: de box kan je niet terugsturen want dan wordt je pakket teruggedraaid. Box is in bruikleen met als nieuwwaarde 363 Euro. Aangezien ik geen babysitter wil spelen voor apparatuur waar ik niet om gevraagd heb, wilde ik graag weten wat de looptijd/verjaring van zo'n ding is (afschrijving vs. restwaarde) en dat is ongeveer 2 jaar. Maar Ziggo wil geen restwaarde/afschrijving noemen.
Ergo, er wordt nu dus verplicht apparatuur verstuurd die ik niet hoef te gebruiken (want mijn huidige modem en decoders blijven werken), ik word babysitter voor een kartonnen doos van 363 Euro en er is geen mogelijkheid tot terugsturen want dan kan je geen sneller internet krijgen.
Klinkt dit als onredelijk? Of ben ik te simpel dat het meer lijkt op koppelverkoop? Andere manieren om van de babysit-rol af te komen?
Geen idee hoe of waarom, maar weer blij dat je in ieder geval alles in 1x toegestuurd krijgt:P
[
Voor 0% gewijzigd door
marti-n op 10-05-2016 22:57
. Reden: Horizon != Humax, changed that :) ]