Acties:
  • +1 Henk 'm!
-is dit makkelijk zelf te doen door in te loggen in de modem? of (wat ik ook lees) moet ik ziggo daarvoor bellen?
waarschijnlijk moet je wel bellen ja, kan zijn dat de instellingen van je Ubee gewoon overgenomen worden want het is een optie op je abonnement, niet modem specifiek

-is het het beste om de asus router te houden ? of kan de ziggo modem deze qua bereik en capaciteit vervangen?
Ben je nu tevreden met het bereik en de snelheid van je router? ja; lekker in bridge laten.
Als het beter moet dan kan je het nieuwe modem eerst testen voordat je hem in bridge zet. 2 routers kunnen prima achter elkaar maar je creëert een dubbel NAT situatie dus als jou PC een poort probeert te openen dan opent de router wel die poort maar het modem (hoogstwaarschijnlijk) niet.

- of is bridgen helemaal niet nodig en is er een andere oplossing?
je kan je router ook weghalen en het nieuwe modem als router gebruiken... maar geen ervaring mee, dus weet niet hoe die presteert :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:42

3DDude

I void warranty's

Ik ga maar is adviseren hier om van die duurste naar de middelste over te stappen.
We betalen nu 75 p maand.
300/30 is wel leuk, maarja overkill alleen upload is wel nice.

Damn het wordt steeds duurder ik weet nog dat we voor 65 het duurste abbo met alle opties zo'n beetje hadden, dies nu 80. Op gegeven moment houd het op.
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:35:
[...]

-is dit makkelijk zelf te doen door in te loggen in de modem? of (wat ik ook lees) moet ik ziggo daarvoor bellen?
waarschijnlijk moet je wel bellen ja, kan zijn dat de instellingen van je Ubee gewoon overgenomen worden want het is een optie op je abonnement, niet modem specifiek

-is het het beste om de asus router te houden ? of kan de ziggo modem deze qua bereik en capaciteit vervangen?
Ben je nu tevreden met het bereik en de snelheid van je router? ja; lekker in bridge laten.
Als het beter moet dan kan je het nieuwe modem eerst testen voordat je hem in bridge zet. 2 routers kunnen prima achter elkaar maar je creëert een dubbel NAT situatie dus als jou PC een poort probeert te openen dan opent de router wel die poort maar het modem (hoogstwaarschijnlijk) niet.

- of is bridgen helemaal niet nodig en is er een andere oplossing?
je kan je router ook weghalen en het nieuwe modem als router gebruiken... maar geen ervaring mee, dus weet niet hoe die presteert :+
Je hebt een aantal opties met een eigen router he:

1. Modem in bridge modus - gebruik eigen router voor routering en wifi
2. Modem niet bridgen, laten routeren, - eigen router aansluiten op WAN - ook laten router (= twee keer NAT).
3. Modem niet bridgen, laten routeren - eigen router aansluiten op LAN - DHCP uitzetten, niet laten routeren dus... ;)

De middelste optie wil je sowieso niet. 1 en 3 zijn afhankelijk van je situatie

[ Voor 70% gewijzigd door 3DDude op 10-05-2016 23:42 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3DDude schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:37:
Ik ga maar is adviseren hier om van die duurste naar de middelste over te stappen.
We betalen nu 75 p maand.
300/30 is wel leuk, maarja overkill alleen upload is wel nice.

Damn het wordt steeds duurder ik weet nog dat we voor 65 het duurste abbo met alle opties zo'n beetje hadden, dies nu 80. Op gegeven moment houd het op.
Ze moeten ook het een en ander sponsoren :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Als ze nou is glasvezel sponsoren hier, met een synchrone verbinding (evenveel upload als down) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2. Modem niet bridgen, laten routeren, - eigen router aansluiten op WAN - ook laten router (= twee keer NAT).
3. Modem niet bridgen, laten routeren - eigen router aansluiten op LAN - DHCP uitzetten, niet laten routeren dus... ;)

voor 25 euro heb je een veel betere switch voor punt 3 ;) beetje zonde om daar een router voor te gebruiken.

Ik heb trouwens ook de N66U router en betwijfel of er Ziggo apparatuur beter is dan die router... WAN tot 800Mbit maar daar zitten we nog lang niet aan :P

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 10-05-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Als jij een router hebt, die je als o.a. Wireless Acces point wilt gebruiken aan een kabel stuk verderop. Why not? (als je hem toch al hebt he ;))

[ Voor 18% gewijzigd door 3DDude op 10-05-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naja ik ben benieuwd :P krijg waarschijnlijk ook de Connectbox, maar ding gaat wel meteen in bridge mode als die dat al niet staat }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:42
Ik heb het 25 Mb abonnement (voor €10 per maand bovenop TV), en vannacht is mijn modem remote gereset en haal ik ineens 50 Mb down en 5 Mb up. Nog wel redelijk fluctuerend met af en toe 30 Mb.

[ Voor 35% gewijzigd door Jeffrey87 op 11-05-2016 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

[...]

Ik zou niemand aanraden om door te 'prutsen' met optie's 2 en 3
No offence, maar die zijn erg afhankelijk van de omgeving.
Als het werkt, werkt het prima, bij diverse mensen staat het modem gunstig opsteld, dat er prima bereik is.
Dat zijn ( in mijn kring ) Ubee's, Cisco's en Technicolors, de meeste geven prima signaal door, en men heeft geen klachten.
Ik heb echter ( dezelfde ) modems op andere plekken waar het gewoon niet werkt, omgeving te druk, woning te goed geïsoleerd, allemaal mogelijkheden.
Die adressen heb ik aangeraden om een bridge + externe router te nemen, en de klachten zijn over.

Zelf heb ik nu de Archer C9 geïnstalleerd staan, en heb geweldig bereik gekregen hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:58:
naja ik ben benieuwd :P krijg waarschijnlijk ook de Connectbox, maar ding gaat wel meteen in bridge mode als die dat al niet staat }:O
Het wifi daarvan is best wel goed op 5GHz. 2.4GHz probeer ik hier niet eens.

Ik haal wel wat lagere snelheden dan met mijn eigen access point. In dezelfde ruimte (ap -> laptop, 802.11N) ongeveer 250-260 mbit/s netto in plaats van de >350 mbit/s netto die ik met mijn eigen access point haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:03:
[...]

Een fatsoenlijke router. Wees je er wel bewust van dat die niet goedkoop zijn. Asus bouwt prima dingen, en ja, 5Ghz heeft zin. Het liefst heb je ook MiMo-ondersteuning op je router. Dat is prettiger voor snelheid en stabiliteit.

Dus, router kopen, 1200 bellen dat je modem in bridge moet (je verliest wifi, routerfunctie van het modem en je mogelijkheid om Wifispots te gebruiken) en daarna je router achter je modem zetten, met alle andere spul aangesloten via je router. Problemen opgelost.
Mag ik (als leek) vragen waarom een router ipv een accesspoint? De routerfunctionaliteiten kunnen toch gewoon de het Ziggo modem gedaan worden?
En is er een verschil tussen wanneer je een AP of router erachter plaatst? Je zet de wifi-functie uit van het Ziggo modem, maar moet er nog meer aan instellingen gewijzigd worden wanneer je een router erachter plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor de mensen die hun wifispots functie niet willen verliezen is het handiger om gewoon alle wifi in het modem uit te zetten (en eventueel de Horizon Box) en vervolgens hun eigen router als DMZ in te stellen in het modem. Dit werkt bij in ieder geval perfect.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:42
sjaool schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:43:
Voor de mensen die hun wifispots functie niet willen verliezen is het handiger om gewoon alle wifi in het modem uit te zetten (en eventueel de Horizon Box) en vervolgens hun eigen router als DMZ in te stellen in het modem. Dit werkt bij in ieder geval perfect.
Als je de WiFi op de TC7210 uitzet, blijft hij zelfs je normale WiFi signaal gewoon uitzenden op 2.4 GHz. De mogelijkheid om hem uit te schakelen is kapot of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:36:
[...]
Mag ik (als leek) vragen waarom een router ipv een accesspoint? De routerfunctionaliteiten kunnen toch gewoon de het Ziggo modem gedaan worden?
En is er een verschil tussen wanneer je een AP of router erachter plaatst? Je zet de wifi-functie uit van het Ziggo modem, maar moet er nog meer aan instellingen gewijzigd worden wanneer je een router erachter plaatst?
Omdat de meeste mensen al een router in huis hebben ( hadden )
Een accespoint is vaak duurder in aanschaf, bij al in bezit hebben van (oude) router is dat de snelste / goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:36:
[...]

Als je het modem in bridge-mode laat zetten werkt de routerfunctionaliteit ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Jeffrey87NL schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Als je de WiFi op de TC7210 uitzet, blijft hij zelfs je normale WiFi signaal gewoon uitzenden op 2.4 GHz. De mogelijkheid om hem uit te schakelen is kapot of zo.
Geen last van die staat bij mij gewoon uit. Dat je een signaal blijft ontvangen komt omdat de Ziggo wifihotspot wel blijft uitzenden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 23:07

WTM

Gisteren ook de ConnectBox binnengekregen. Direct in bridge laten zetten door Ziggo helpdesk.
Mijn Asus AC87U (merlin fw 3.57) hangt eraan. Vanuit de ac87u wordt er via DHCP ip adressen uitgedeeld.

10.11.12.1 is router adres, subnet 255.255.0.0 dus logischer wijs kan ik niet terecht komen op inten Ip adres 192.168.175.1 (dat is ip van ConnectBox toch?)
Ik wil checken hoeveel streams die gelockt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:23:
[...]

Het wifi daarvan is best wel goed op 5GHz. 2.4GHz probeer ik hier niet eens.

Ik haal wel wat lagere snelheden dan met mijn eigen access point. In dezelfde ruimte (ap -> laptop, 802.11N) ongeveer 250-260 mbit/s netto in plaats van de >350 mbit/s netto die ik met mijn eigen access point haal.
Ik heb sowieso geen AC apparaten in huis :P dus N 300/450 is het max. Daarnaast hebben beide telefoons (werk en privé) nagenoeg een onbeperkt 4G abonnement. Voor de rest is alles bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:32:
[...]
Ik heb sowieso geen AC apparaten in huis :P dus N 300/450 is het max. Daarnaast hebben beide telefoons (werk en privé) nagenoeg een onbeperkt 4G abonnement. Voor de rest is alles bekabeld.
Ik zou het wifi van de Connect Box (vanaf nu in mijn posts CB) dus niet afschrijven zonder het te testen :). Het is imo beter dan sommige AC access points. Net zoals bij mijn vorige modems staat mijn AP/router staat in AP stand.

De caveat van het wifi van de CB is dat ik niet weet of de DFS kanalen werken (op 80mhz stand). Het lukte niet direct en heb toen maar voor auto gekozen.

Subjectief is het bereik van mijn eigen AP wel wat beter. Maar goed: de CB zit bij het abonnement, zo'n klasse AP kost > 120 euro.

KPN 'extra wifi punt' AP moet ik nog een keer proberen. Die ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 03:19

Simkin

Bzzzzz

WTM schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:16:
Gisteren ook de ConnectBox binnengekregen. Direct in bridge laten zetten door Ziggo helpdesk.
Mijn Asus AC87U (merlin fw 3.57) hangt eraan. Vanuit de ac87u wordt er via DHCP ip adressen uitgedeeld.

10.11.12.1 is router adres, subnet 255.255.0.0 dus logischer wijs kan ik niet terecht komen op inten Ip adres 192.168.175.1 (dat is ip van ConnectBox toch?)
Ik wil checken hoeveel streams die gelockt heeft.
192.168.100.1 mits je Ziggo router in Gateway modus staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:11

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Zijn er hie mensen die linux met het pakket speedtest-cli gebruiken icm Ziggo? Ik zie mijn upload altijd prima zijn, maar met 300 down zijn dit de resultaten van de afgelopen dagen elke 3 uur:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Download: 133.98 Mbit/s
Download: 190.98 Mbit/s
Download: 155.12 Mbit/s
Download: 193.76 Mbit/s
Download: 161.38 Mbit/s
Download: 131.28 Mbit/s
Download: 160.06 Mbit/s
Download: 172.63 Mbit/s
Download: 161.69 Mbit/s
Download: 173.68 Mbit/s
Download: 176.70 Mbit/s
Download: 181.85 Mbit/s
Download: 193.53 Mbit/s
Download: 187.47 Mbit/s
Download: 165.57 Mbit/s
Download: 178.79 Mbit/s
Download: 185.69 Mbit/s
Download: 243.34 Mbit/s
Download: 242.57 Mbit/s
Download: 251.00 Mbit/s
Download: 122.22 Mbit/s
Download: 242.66 Mbit/s
Download: 126.69 Mbit/s
Download: 244.47 Mbit/s
Download: 233.98 Mbit/s
Download: 237.26 Mbit/s
Download: 112.41 Mbit/s
Download: 252.79 Mbit/s
Download: 211.57 Mbit/s
Download: 147.98 Mbit/s
Download: 134.51 Mbit/s
Download: 103.99 Mbit/s
Download: 173.36 Mbit/s
Download: 137.02 Mbit/s
Download: 216.92 Mbit/s

nou heb ik daar geen last van, het gaat me toch om de upload, maar ik ben wel benieuwd of anderen strak op de 300 uitkomen steeds.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

TFHfony

Professional Weirdo

thunder7 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:01:
Zijn er hie mensen die linux met het pakket speedtest-cli gebruiken icm Ziggo? Ik zie mijn upload altijd prima zijn, maar met 300 down zijn dit de resultaten van de afgelopen dagen elke 3 uur:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Download: 133.98 Mbit/s
Download: 190.98 Mbit/s
Download: 155.12 Mbit/s
Download: 193.76 Mbit/s
Download: 161.38 Mbit/s
Download: 131.28 Mbit/s
Download: 160.06 Mbit/s
Download: 172.63 Mbit/s
Download: 161.69 Mbit/s
Download: 173.68 Mbit/s
Download: 176.70 Mbit/s
Download: 181.85 Mbit/s
Download: 193.53 Mbit/s
Download: 187.47 Mbit/s
Download: 165.57 Mbit/s
Download: 178.79 Mbit/s
Download: 185.69 Mbit/s
Download: 243.34 Mbit/s
Download: 242.57 Mbit/s
Download: 251.00 Mbit/s
Download: 122.22 Mbit/s
Download: 242.66 Mbit/s
Download: 126.69 Mbit/s
Download: 244.47 Mbit/s
Download: 233.98 Mbit/s
Download: 237.26 Mbit/s
Download: 112.41 Mbit/s
Download: 252.79 Mbit/s
Download: 211.57 Mbit/s
Download: 147.98 Mbit/s
Download: 134.51 Mbit/s
Download: 103.99 Mbit/s
Download: 173.36 Mbit/s
Download: 137.02 Mbit/s
Download: 216.92 Mbit/s

nou heb ik daar geen last van, het gaat me toch om de upload, maar ik ben wel benieuwd of anderen strak op de 300 uitkomen steeds.
De vraag is alleen of dit probleem aan jouw kant ligt, of dat de servers waar de data vandaan komt het niet aan kunnen. Er zijn veel speedtests die het op hogere snelheden laten afweten.
Probeer eens wat je hier als resultaat krijgt:

http://www.dslreports.com/speedtest

Is buiten het Ziggo netwerk maar kan de snelheid wel aan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
vinom schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:14:
Welk nieuw pakket ga je dan aan? Je zal dan niet op je Z2 abbo blijven.
Het word dan een Connect abonnement met 150/15 mbit snelheid.

Ik krijg dan ook een MediaBox maar die mag ik in de kast zetten omdat ik nog een Humax decoder heb met opname functie.

Ik hoor andere ook over babyzitten op apparatuur, dat zal dan ook van toepassing zijn bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:11

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

TFHfony schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:09:
[...]

De vraag is alleen of dit probleem aan jouw kant ligt, of dat de servers waar de data vandaan komt het niet aan kunnen. Er zijn veel speedtests die het op hogere snelheden laten afweten.
Probeer eens wat je hier als resultaat krijgt:

http://www.dslreports.com/speedtest

Is buiten het Ziggo netwerk maar kan de snelheid wel aan.
Ja, maar ik zoek specifiek iets dat ik onder linux vanuit cron kan laten lopen. Alleen de server is bedraad. Die zou het trouwens best aan moeten kunnen, quad code J1900 met gigabit verbinding.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol de bevestigingsmail van Ziggo kwam in m'n spambox terecht, hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja joh, het is toch wat. Stel je voor het zou aan je spambox kunnen liggen. Dan was de wereld te klein geweest. Maar goed dat Ziggo er is. Gebruiken we gewoon die als pispaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loop ik Ziggo af te zeiken dan?

Daarentegen kwam de enquête wel gewoon in de inbox terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

thunder7 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:27:
[...]

Ja, maar ik zoek specifiek iets dat ik onder linux vanuit cron kan laten lopen. Alleen de server is bedraad. Die zou het trouwens best aan moeten kunnen, quad code J1900 met gigabit verbinding.
Ik doel niet op jouw server, maar de server waarvandaan de speedtest zijn data download. Zo zijn ook veel servers van speedtest.net niet geschikt om de hedendaagse snelheden te testen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Ik doel niet op jouw server, maar de server waarvandaan de speedtest zijn data download. Zo zijn ook veel servers van speedtest.net niet geschikt om de hedendaagse snelheden te testen.
Leaseweb is een goeie voor Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:00:
[...]

Leaseweb is een goeie voor Ziggo
Bij speednet gebruik ik graag 3D Interactive. Haal ik prima resultaten mee met mijn Ziggo verbinding. Maar de speedtest van DSL report vind beter, daar deze meer zaken meet, zoals de latency TIJDENS een volle downstream en upstream.

Afbeeldingslocatie: http://www.dslreports.com/speedtest/3865463.png

[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 11-05-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allebei draadloos:
Afbeeldingslocatie: http://www.dslreports.com/speedtest/3865701.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5316630125.png

edit:
bedraad:
Afbeeldingslocatie: http://www.dslreports.com/speedtest/3865806.png

had trouwens ook niet gezien dat m'n server bezig was op het moment dat ik draadloos testte :X

[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 11-05-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Onlangs gedowngrade van complete naar start. Was (waarschijnlijk fout van mijn kant omdat ik niet alles gelezen had) nog enige verwarring dat ik in eerste instantie alleen modem toegestuurd kreeg en nog geen media box, na wat contact bleek dat je de mediabox pas krijgt als je modem hebt aangesloten en in de tussentijd nog de horizon box moet gebruiken.

Modem gisteren aangesloten werkte allemaal maar toen kwam mijn eerste verassing, ik heb een Technicolor TC7200 gekregen en die ondersteund niet tegelijk 2.4Ghz en 5Ghz waar mijn horizon box dit wel deed (en voor zover ik begrepen heb de TC7210 ook). Helaas is het zo dat er bij ons thuis telefoons zijn die geen 5Ghz ondersteunen en tegelijkertijd ook zo dat de 2.4Ghz een stuk minder stabiel en snel is. Vanochtend nog even getest en toen haalde ik 35mbit (wat voor start eigenlijk niet eens zo erg is, want die is maar 40) maar hij schommelde heftig en als ik iets van PC naar PC wil sturen, wil ik natuurlijk wel hogere bandbreedte. Als ik hem op 5Ghz zet trekt ie strak 100mbit.

Heb ondertussen al weer het contact formulier ingevuld met de vraag of ik de TC7210 kan kijgen maar ik vroeg me wel af of er hier mensen zijn die ook zulke verschillen hebben in snelheden van 2.4Ghz & 5Ghz. Ik heb een linksys AE2500 USB adapter die praktisch direct zicht op de modem heeft op een afstand van +/- 8 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week maandag het 300/30 3 in 1 pakket besteld en ik had het 200/20 3 in 1 pakket.

Vandaag de connect box modem ontvangen.

Ik had al een horizon 7400 mediabox en die kan ik blijven gebruiken voor TV.

Alles is aangesloten nu en alles werkt weer naar behoren.

Ik haal nu de 300/30 bekabeld.

Hopen dat het voorlopig allemaal probleemloos blijft werken zoals in het verleden het ook prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Zo heb maar gedowngrade van max naar complete, heb geen enkele noodzaak om 200 of 300 down te hebben, dus met 150 zal ik mij prima kunnen blijven vermaken :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 12:21
Ik wil heel graag de extra snelheid, maar om nou meteen een nieuw abonnement te nemen, nee bedankt. Zit nu op €65,00 en pasgeleden de mail gehad dat het wéér bijna twee euro omhoog ging. Wordt wel veel zo... Misschien maar eens een telefoontje naar de opzegafdeling doen. Ik heb de upload nodig omdat ik veel naar YouTube upload, de download mag wat mij betreft wel op 200 blijven...

Weet iemand of je als particulier ook de upload van 40mbit kan krijgen? Deze zou ik heel graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoploperMau schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:27:
Ik wil heel graag de extra snelheid, maar om nou meteen een nieuw abonnement te nemen, nee bedankt. Zit nu op €65,00 en pasgeleden de mail gehad dat het wéér bijna twee euro omhoog ging. Wordt wel veel zo... Misschien maar eens een telefoontje naar de opzegafdeling doen. Ik heb de upload nodig omdat ik veel naar YouTube upload, de download mag wat mij betreft wel op 200 blijven...

Weet iemand of je als particulier ook de upload van 40mbit kan krijgen? Deze zou ik heel graag hebben.
Dan moet je een zakelijk abbo afsluiten, kan ook als consument, maar dan heb je wel een nieuw abonnement.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 12:21
Ik heb recent gebeld of daar kon, maar dat werd in alle toonaarden ontkend door de persoon aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:57

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:19:
Vorige week maandag het 300/30 3 in 1 pakket besteld en ik had het 200/20 3 in 1 pakket.

Vandaag de connect box modem ontvangen.

Ik had al een horizon 7400 mediabox en die kan ik blijven gebruiken voor TV.

Alles is aangesloten nu en alles werkt weer naar behoren.

Ik haal nu de 300/30 bekabeld.

Hopen dat het voorlopig allemaal probleemloos blijft werken zoals in het verleden het ook prima werkte.
Ik heb net ook de connectbox ontvangen en zat me al af te vragen wat hier nu de bedoeling is. Ik had namelijk verwacht dat de CB dezelfde functionaliteit zou hebben als de Horizon, alleen is dit helemaal geen mediabox en modem ineen...

Maar we zitten nu dus onverwachts met een extra apparaat opgescheept, wat is dit nu voor onzin! Naast dat het nu ineens een vraagstuk is geworden hoe een en ander met elkaar verbonden moet worden heb ik helemaal geen trek in een extra apparaat wegens ruimtegebrek en kom ik ook ineens een stopcontact te kort...

Dan gaan we nu dus maar bellen met Ziggo, of ze gaan dit geval vervangen door een Horizon 7401 of ik annuleer de upgrade.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Over die Horizon, worden er nog steeds willekeurig oude en nieuwe types naar klanten verzonden tegenwoordig?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

hardware-lover schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:56:
Over die Horizon, worden er nog steeds willekeurig oude en nieuwe types naar klanten verzonden tegenwoordig?
Geen idee daar ik nu dus helemaal geen Horizon gekregen heb, maar als ze me nu nogmaals een 7400 geleverd zouden hebben zou ik pas écht teleurgesteld zijn ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
Avalaxy schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:01:
Ik heb een vraagje over die Hitron CNGV4.

Elke keer als mijn PC in slaapstand heeft gestaan en ontwaakt heb ik geen internetverbinding (ik ben nog wel gewoon verbonden met het 5GHz-netwerk). Ik kan dit oplossen door te disconnecten en opnieuw te connecten.

Weet iemand hoe je dat oplost? Anders moet ik toch maar weer m'n eigen Wifi AC router er tussen stoppen...

Edit: weet iemand hoe je dat apparaat uberhaupt in bridging zet? Ik zie het niet terug in de webinterface.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-09 08:47

Tags NL

Harmful or Harmless?

Bridge mode kan de Ziggo helpdesk je wel mee helpen, een telefoontje..

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

bvk schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Ik heb net ook de connectbox ontvangen en zat me al af te vragen wat hier nu de bedoeling is. Ik had namelijk verwacht dat de CB dezelfde functionaliteit zou hebben als de Horizon, alleen is dit helemaal geen mediabox en modem ineen...

Maar we zitten nu dus onverwachts met een extra apparaat opgescheept, wat is dit nu voor onzin! Naast dat het nu ineens een vraagstuk is geworden hoe een en ander met elkaar verbonden moet worden heb ik helemaal geen trek in een extra apparaat wegens ruimtegebrek en kom ik ook ineens een stopcontact te kort...

Dan gaan we nu dus maar bellen met Ziggo, of ze gaan dit geval vervangen door een Horizon 7401 of ik annuleer de upgrade.
Mijn ervaring is dat je liever niet alles in een wil. Ik heb uiteindelijk mijn Horizon box wel stabiel gekregen door alle IP's thuis statisch te maken maar volgens mij heeft hij minder functies dan een losse modem heeft. Ook was het in mijn geval zo dat ik de horizon box dus bij de telefoon + server PC/stopcontact met Power over ethernet adapter moest zetten omdat ik anders met de kabel naar de tv moest gaan en dan van de tv weer met de telefoonlijn + netwekkabels naar andere plekken in het huis. Veel praktischer om de modem en mediabox gescheiden te hebben.

Overigens, ik gebruik zelden TV, maar voor die paar keer dat ik hem gebruikt heb, was ik niet erg te spreken over die horizon box. Hij werkte niet intuitief, zat vol vervuiling van kanalen die niet in mijn pakket zaten en was traag. Had veel liever gewoon een CI+ module in mijn tv gestopt en mijn tv alles laten regelen, gewoon simpel 1 keer de kanalen instellen en gaan met die banaan :P Dan heb je ook maar 1 afstandsbediening (want die van de horizon box kan ik niet alle functies van mijn TV bedienen zoals input select) Ben erg beniewd of de mediabox mij wel bevald.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan1981 op 11-05-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

KoploperMau schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:34:
Ik heb recent gebeld of daar kon, maar dat werd in alle toonaarden ontkend door de persoon aan de lijn.
Ik heb hier anders gewoon ZZP Pro als particulier. Geen enkel probleem. Gewoon naar 0800-0640 bellen en het word geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Wat ik trouwens ook erg jammer vind is dat er geen uitzending gemist is voor de BBC! Iplayer zit onder geoblocking dus daar heb ik niets aan. Waarschijnlijk is de enige optie om het zelf op te nemen niet? Misschien ga ik dat met de mediabox maar eens uitzoeken of ondersteund die geen opnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 20:54
KoploperMau schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:34:
Is voor mij geen enkel probleem geweest -- volgens mij ligt het er maar net aan wie je aan de lijn hebt. Zakelijk was voor mij een stuk goedkoper omdat ik alleen internet wil (geen TV/telefonie) en bovendien juist die upload snelheid gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als brakke NIC drivers.
M'n Killer ethernet kaart heeft soms ook van die merkwaardige acties |:(

En idd in bridge laten zetten is een belletje naar helpdesk (kan dat wel met de Hitron??)

aanvulling;
M'n werklaptop met Windows 7 Enterprise heeft dat grapje trouwens ook, na slaapstand meteen wifi ipv kabel... moet je weer disconnecten en connecten. Dacht eerst dat het aan de prioriteiten instelling lag, maar die aangepast en de LAN verbinding helemaal naar boven geplaatst... maar dit hielp niet.

[ Voor 32% gewijzigd door ArcticWolf op 11-05-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ryan1981 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:13:
[...]

Mijn ervaring is dat je liever niet alles in een wil. Ik heb uiteindelijk mijn Horizon box wel stabiel gekregen door alle IP's thuis statisch te maken maar volgens mij heeft hij minder functies dan een losse modem heeft. Ook was het in mijn geval zo dat ik de horizon box dus bij de telefoon + server PC/stopcontact met Power over ethernet adapter moest zetten omdat ik anders met de kabel naar de tv moest gaan en dan van de tv weer met de telefoonlijn + netwekkabels naar andere plekken in het huis. Veel praktischer om de modem en mediabox gescheiden te hebben.

Overigens, ik gebruik zelden TV, maar voor die paar keer dat ik hem gebruikt heb, was ik niet erg te spreken over die horizon box. Hij werkte niet intuitief, zat vol vervuiling van kanalen die niet in mijn pakket zaten en was traag. Had veel liever gewoon een CI+ module in mijn tv gestopt en mijn tv alles laten regelen, gewoon simpel 1 keer de kanalen instellen en gaan met die banaan :P Dan heb je ook maar 1 afstandsbediening (want die van de horizon box kan ik niet alle functies van mijn TV bedienen zoals input select) Ben erg beniewd of de mediabox mij wel bevald.
Tja, waar ik nu juist de ervaring heb dat alles in 1 in mijn geval wél lekker werkt. Ik heb al sinds jaar en dag mijn TV bij de coax huiskamer aansluiting zitten zoals gewoonlijk was. Daar is in de loop der jaren natuurlijk een Xbox en een Bluray speler etc. bijgekomen en sinds 2013 dan ook de Horizon plus een 16 poorts gigabit switch.

Allemaal lekker bij elkaar en allemaal zwart dus ziet het er ook nog aardig uit. En de Horizon deed de afgelopen jaren na de diverse firmware upgrades gewoon prima zijn werk als internet gateway en TV/media box ineen. Alleen HDMI naar de TV en een Cat6 kabel naar de switch richting de rest van het thuisnetwerk.

En dan zou ik er nu ineens een extra wit geval tussen moeten gaan proppen waarbij het niet eens duidelijk wordt uitgelegd wat je nu moet doen in mijn situatie. Om al te beginnen met de splitter bijvoorbeeld, ik heb er voor de huiskamer aansluiting eentje met 2 pootjes in de doos zitten, de handleiding toont er 3... Moet dan de linker naar de CB en de rechter naar de HZN?

Ook wordt er niet uitgelegd hoe dan vervolgens de Horizon opnieuw ingesteld moet worden, die zal wel een gehele reset nodig hebben om vervolgens alleen nog maar TV af te laten handelen?

Ik denk er nog even over na (het heeft ook voordelen natuurlijk), maar ik heb grote zin om de hele boel weer terug te sturen.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 09:26
Ryan1981 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:24:
Misschien ga ik dat met de mediabox maar eens uitzoeken of ondersteund die geen opnames?
Je zou zelfs kunnen stellen dat hij ervoor gemaakt is aangezien je zelfs 4 programma's tegelijk kan opnemen, dus het is zeker de moeite waard om daar eens naar te kijken. Wat betreft je opmerking over een losse module: voor 2 euro per maand kun je een module huren (linkje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:34:
[...]

Klinkt als brakke NIC drivers.
M'n Killer ethernet kaart heeft soms ook van die merkwaardige acties |:(
Valt goed op te lossen. De Killer NIC is in feite gewoon een Qualcomm. Heb de mijne aangepast en draait nu op de originele Qualcomm drivers en geen problemen meer:

http://www.techpowerup.co...mm-atheros-ar8161.198899/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:37:
[...]

Valt goed op te lossen. De Killer NIC is in feite gewoon een Qualcomm. Heb de mijne aangepast en draait nu op de originele Qualcomm drivers en geen problemen meer:

http://www.techpowerup.co...mm-atheros-ar8161.198899/
Thanks, had al iets betere resultaten met de driver only installatie alleen dan nog wil het hele ding flippen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

kladblokje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Je zou zelfs kunnen stellen dat hij ervoor gemaakt is aangezien je zelfs 4 programma's tegelijk kan opnemen, dus het is zeker de moeite waard om daar eens naar te kijken. Wat betreft je opmerking over een losse module: voor 2 euro per maand kun je een module huren (linkje)
Dat is leuk om te weten, wel weer jammer dat ik hiervoor juist extra moet betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 09:26
Er is wellicht nog een andere optie: als je ergens nog een winkel kan vinden die nog v1.3 modules (+smartcard als je er niet nog een hebt liggen) op voorraad heeft, zou je er een kunnen aanschaffen en installeren. Aangezien je niet tevreden bent met de horizonbox zou je dan je tv abonnement kunnen downgraden naar start - dan bespaar je 5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
bvk schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:35:
Allemaal lekker bij elkaar en allemaal zwart dus ziet het er ook nog aardig uit. En de Horizon deed de afgelopen jaren na de diverse firmware upgrades gewoon prima zijn werk als internet gateway en TV/media box ineen. Alleen HDMI naar de TV en een Cat6 kabel naar de switch richting de rest van het thuisnetwerk.
Ik denk er nog even over na (het heeft ook voordelen natuurlijk), maar ik heb grote zin om de hele boel weer terug te sturen.
Dan bel je ze toch op met de vraag of die Connectbox weer terug kan en dat je 300/30 op de HZN wil op de manier zoals je ook 200/20 op de HZN had? Hiervoor heb je dus een 7401 nodig en deze dienen ze je gewoon te leveren. Ze zijn toch helemaal van de pot gerukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

kladblokje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:48:
Er is wellicht nog een andere optie: als je ergens nog een winkel kan vinden die nog v1.3 modules (+smartcard als je er niet nog een hebt liggen) op voorraad heeft, zou je er een kunnen aanschaffen en installeren. Aangezien je niet tevreden bent met de horizonbox zou je dan je tv abonnement kunnen downgraden naar start - dan bespaar je 5 euro per maand.
Gewoon bij de mediamarkt zijn ze nog verkrijgbaar hoor. Sowieso op meerdere plaatsen:

http://www.mediamarkt.nl/...59,450769.html?langId=-11
http://www.ci-plus.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

kladblokje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:48:
Ik heb idd gedowngrade, maar meer omdat ik eigenlijk helemaal geen gebruik maak van 150mbit download/15mbit upload. Ook het huidige pakket vind ik aan de prijzige kant maargoed mn vriendin wilde per se TV ondanks dat we het nooit kijken, en dan alleen voor de BBC (zij is engels) :P. Wel weer jammer dat ik verplicht ziggo sport en andere zenders moet nemen die hier nooit gekeken zullen worden :P

Ik heb ooit zoeen Smit Conax Module gekocht voor digitenne maar volgens mij was dat geen CI+ (heb niet zo veel verstand hiervan)

[ Voor 8% gewijzigd door Ryan1981 op 11-05-2016 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 18:07
Net de klantenservice van Ziggo gebeld om, mede vanwege de prijsverhoging van het 200/20 abo met € 1.95, te upgraden naar 300/30.

Dit was alleen mogelijk voor nieuwe abonnees. Wat is dit voor onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

CreativeS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:49:
[...]

[...]

Dan bel je ze toch op met de vraag of die Connectbox weer terug kan en dat je 300/30 op de HZN wil op de manier zoals je ook 200/20 op de HZN had? Hiervoor heb je dus een 7401 nodig en deze dienen ze je gewoon te leveren. Ze zijn toch helemaal van de pot gerukt...
Ik heb net een aardig gesprek gehad met John die inderdaad ook verbaasd was dat er een CB was geleverd. Het leveren of omruilen naar een HZN 7401 is op dit moment nog niet mogelijk, waarom is niet duidelijk...

Ik sta in ieder geval op de lijst om als het zover is de 7400 en de CB weer terug te swappen naar een 7401. Ik moet nu in ieder geval wel met de CB aan de slag omdat de HZN niet meer gekoppeld is en over een paar dagen zijn verbinding verliest...

Prutsers zijn het weer eens in dit geval, maar omdat het de afgelopen jaren allemaal prima verliep zonder ooit de helpdesk nodig te hebben vergeef ik het ze maar.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Update hier.
Krijg net een sms dat de router is terug gezet naar IPv4, direct zelf in bridge gezet en mijn router eraan gehangen. Werkt als een zonnetje :)

Raar dat het sinds zaterdag heeft geduurd, maar goed, alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:43
bvk schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:13:
[...]

Ik heb net een aardig gesprek gehad met John die inderdaad ook verbaasd was dat er een CB was geleverd. Het leveren of omruilen naar een HZN 7401 is op dit moment nog niet mogelijk, waarom is niet duidelijk...
Wat ik heb gehoord staan de 7400 en 7401 door elkaar in het magazijn, en kan er door de klantenservice alleen gekozen worden voor levering van een HZN maar geen specificatie voor welk model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

menzo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:44:
[...]

Wat ik heb gehoord staan de 7400 en 7401 door elkaar in het magazijn, en kan er door de klantenservice alleen gekozen worden voor levering van een HZN maar geen specificatie voor welk model.
Dat lijkt me een heel plausibele verklaring, want de verschillende boxen zijn natuurlijk geen probleem voor de abonnementen met een lagere snelheid en dat zijn natuurlijk de meeste abonnementen.

Dan is het dus gewoon een probleem in hun order management want anders had ik nu een 7401 gekregen.

Afijn, het werkt nu met de Connect box alleen is de snelheid nog niet opgehoogd. En kijk ik vanavond wel of ik de TV ook nog aan de praat krijg en wat ik in de HZN moet aanpassen.

Edit: Snelheid is ondertussen aangepast, not bad:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/300%20mbit.PNG

[ Voor 7% gewijzigd door bvk op 11-05-2016 17:37 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
bvk schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:57:
Dat lijkt me een heel plausibele verklaring, want de verschillende boxen zijn natuurlijk geen probleem voor de abonnementen met een lagere snelheid en dat zijn natuurlijk de meeste abonnementen.
Zeer plausibel en los daarvan, het typenummer staat op de doos. Stel dat onze 7401 er ineens mee ophoudt... dan moeten we een nieuwe 7401 krijgen. De 7400 is voor ons geen optie met de 300/30 en wij willen absoluut geen los modem (ook niet op aandringen van een vriendelijke medewerkster ;)).

P.S. De 7400 was zelfs met 200/20 geen optie meer i.v.m. drukte op het coax-segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MariosCube schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:12:
Net de klantenservice van Ziggo gebeld om, mede vanwege de prijsverhoging van het 200/20 abo met € 1.95, te upgraden naar 300/30.

Dat lijkt me inderdaad grote onzin. In de mail die je ontvangt staat toch ook dat je, naast opzeggen, je abonnement aan kunt passen? Waarnaar aanpassen dan?

"Tot en met 30 juni 2016 kunt u uw abonnement(en) wijzigen of zonder extra kosten bij ons opzeggen."

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 11-05-2016 17:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 19:43
Je kunt bij hun voor iets anders kiezen. Maar dat is vrijwillig.
Ik heb een iets goedkopere variant gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 29-09 19:05
Moet ik nog iets doen om ook 300/30 te krijgen als ik nu 200/20 heb? Is mij niet helemaal duidelijk....
Ik dacht dat we vanzelf sneller gingen, maar ik lees hier dat jullie allemaal bellen naar Ziggo?

Heb vandaag die mail gehad dat we 1,95 meer moeten gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 19:43
Als je de hogere snelheid wilt moet je ze bellen en dan afsluiten. anders blijf je op 200 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

CreativeS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:08:
[...]

Zeer plausibel en los daarvan, het typenummer staat op de doos. Stel dat onze 7401 er ineens mee ophoudt... dan moeten we een nieuwe 7401 krijgen. De 7400 is voor ons geen optie met de 300/30 en wij willen absoluut geen los modem (ook niet op aandringen van een vriendelijke medewerkster ;)).

P.S. De 7400 was zelfs met 200/20 geen optie meer i.v.m. drukte op het coax-segment.
De 7400 heeft bij mij nog nooit een probleem gehad met die 200/20, ik zit in een rustige wijk denk ik wat dat betreft.

De Horizon weer opnieuw ingesteld als uitsluitend mediabox dus de "thuisbioscoop" werkt ook weer met prima (TV) beeld. Hopelijk lossen ze dat distributie issue gauw op want 1 apparaat is in mijn geval toch lekkerder.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MariosCube schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:12:

Ik heb gisteren hetzelfde gedaan en vandaag de bevestiging gekregen, totale onzin van die medewerker. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
bvk schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:24:
De 7400 heeft bij mij nog nooit een probleem gehad met die 200/20, ik zit in een rustige wijk denk ik wat dat betreft.
Zoals ik reeds eerder aangegeven heb, is dat dus afhankelijk van de drukte op het betreffende coax-segment. Wij hadden wel snelheidsproblemen. Zelfs met 7401. Ook al werkt die met 16 downstreamchannels, de CMTS was nog niet geüpgraded met als gevolg dat we nog een aantal maanden met 8 downstreamchannels zaten. Toen die eindelijk beschikbaar kwamen, was het snelheidsprobleem verholpen. Ook nu met de 300/30, werkt voorbeeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

CreativeS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:43:
[...]

Zoals ik reeds eerder aangegeven heb, is dat dus afhankelijk van de drukte op het betreffende coax-segment. Wij hadden wel snelheidsproblemen. Zelfs met 7401. Ook al werkt die met 16 downstreamchannels, de CMTS was nog niet geüpgraded met als gevolg dat we nog een aantal maanden met 8 downstreamchannels zaten. Toen die eindelijk beschikbaar kwamen, was het snelheidsprobleem verholpen. Ook nu met de 300/30, werkt voorbeeldig.
Dan zeg ik hetzelfde toch? Dat ik blijkbaar in een rustige wijk woon qua (fUPC) Ziggo klanten en er veel andere buurtbewoners waarschijnlijk een lagere snelheid afnemen of een DSL/Satelliet/anders verbinding hebben?

Wat misschien meespeelt is dat mijn wijk 3 jaar geleden ook volledig opengelegen heeft wegens straatvernieuwing. En dat toen ook het meteen de bekabeling en het lokale netwerk van Ziggo een vernieuwing heeft gekregen.

Nu het allemaal weer werkt begin ik me dan ook meteen af te vragen of ik nog wel een 7401 wil, ik heb er nu wel een extra apparaat bij maar de werklast is ook meteen beter verdeeld. De Horizon lijkt nu stiller te zijn en ook zappen lijkt sneller te gaan.

En mijn S7 Edge trekt over WiFi nu ook meteen de volledige snelheid, haalt de 7401 ook de 300/30 over WiFi?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ook een email ontvangen met prijsverhoging, maar de verhoging geldt toch alleen voor de oude all-in abonnementen. Heb Connect en Play max 300/30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
ArcticWolf schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:31:
[...]

Ik heb gisteren hetzelfde gedaan en vandaag de bevestiging gekregen, totale onzin van die medewerker. :X
Sterker nog ik heb nu 150/50

Ga naar 300/30 en krijg de eerste 6 maanden voor 35...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5317509021.png

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01
Wognummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:03:
[...]

Zoo, das best netjes. Hoe ziet je pakket er verder uit als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 13:27

D33F

Tweelingtemmer

Hier is vanochtend ook de verhoging in werking getreden. Zelfs via wifi haal ik nu netjes de maximum snelheid. Dit was met het oude Cisco EPC 3925 modem wel anders.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TOxJbe7.jpg

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
http://www.speedtest.net/my-result/5317626000

Yes technicolor binnen die in bridge laten zetten door ziggo en "gewoon" mijn vertrouwde asus rt n66u als router gebruiken!
snelheidverhoging van 200/20 naar 300/30 lijkt goed te werken.

[ Voor 24% gewijzigd door slaapkamer op 11-05-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
RHPJS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:12:
[...]

Zoo, das best netjes. Hoe ziet je pakket er verder uit als ik vragen mag?
300/30
telefonie
Tv en het midden pakket

niet heel byzonder dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
iemand hier ook issues met internet?
Ik krijg om de 30 seconden een irritante spike van 5-10 seconden

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 16:01
Ik neem aan dat als ik overstap op connect ik de toegang naar nieuwsgroepen kwijt raak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wognummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:03:
[...]

Nice, ik moet gewoon activatie kosten betalen en krijg geen korting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Nieuwe modem ontvangen:
Even installeren, in bridge mode zetten en hij werkte weer op mijn oude ip!:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5317680750.png

Alleen waar moet ik de oude modem heen sturen? 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Wognummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:51:
[...]
300/30
telefonie
Tv en het midden pakket

niet heel byzonder dus
Oké, maar 6 maanden voor 35 euro is mij wel een belletje waard.
Tortelli schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:17:
Nieuwe modem ontvangen:

[afbeelding]

Denk dat je binnenkort een retourdoos in de bus kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
heb je geen retour doos gekregen ? heb gister 1 gehad waarin jeje oude kan doen en retour sturen
zat ook een brief bij dat als ik het niet deed ik 60 euro moet betalen....:)
Tortelli schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:17:
Nieuwe modem ontvangen:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:10
Ryan1981 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:51:
Heb ondertussen al weer het contact formulier ingevuld met de vraag of ik de TC7210 kan kijgen....
Laat even weten of je succes hebt, ik zou ook liever een modem/router met zowel 2,4 als 5 GHz hebben.
Ben bang van niet, ze verkopen vast liever een access-point

Ook de USB-poorten zijn uitgeschakeld btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

slaapkamer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:28:
heb je geen retour doos gekregen ? heb gister 1 gehad waarin jeje oude kan doen en retour sturen
zat ook een brief bij dat als ik het niet deed ik 60 euro moet betalen....:)

[...]
Nee geen retour doos gekregen.... alleen oranje box waar de modem inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
RHPJS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:20:
[...]

[...]

Tip lees je even in in wat KPN je kan bieden leg het aan ze voor en dat was een best simpel gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
Apparatuur terugsturen
U ontvangt van ons een pakket met nieuwe apparatuur. De apparatuur die u nu in gebruik heeft, is eigendom van Ziggo en aan u in bruikleen gegeven. U ontvangt binnen enkele dagen na de einddatum van uw abonnement(en) een overzicht met welke apparatuur u aan ons retourneert en hoe u dit doet.

zoiets moet je in je mailbox hebben ontvangen
anders even bellen
Tortelli schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:30:
[...]

Nee geen retour doos gekregen.... alleen oranje box waar de modem inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Wognummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:35:
[...]

Tip lees je even in in wat KPN je kan bieden leg het aan ze voor en dat was een best simpel gesprek
Haha, ja was ik al van plan, hebben hier ook nog eens glasvezel liggen. Heb zo'n vermoeden dat er volgende week een aanbieding op de mat ligt van KPN om, naast het mobiele abonnement, wat meer diensten bij ze af te nemen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RHPJS op 11-05-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

slaapkamer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:37:
Apparatuur terugsturen
U ontvangt van ons een pakket met nieuwe apparatuur. De apparatuur die u nu in gebruik heeft, is eigendom van Ziggo en aan u in bruikleen gegeven. U ontvangt binnen enkele dagen na de einddatum van uw abonnement(en) een overzicht met welke apparatuur u aan ons retourneert en hoe u dit doet.

zoiets moet je in je mailbox hebben ontvangen
anders even bellen

[...]
Die heb ik ontvangen inderdaad zie ik nu, lees die e-mail niet altijd goed merk ik nu ;).

[ Voor 74% gewijzigd door Tortelli op 11-05-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:57

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb nu dat nieuwe technicolor TC7210 modem in gebruik sinds gisteren.
Ziggo heb ik verzocht om dat modem in bridge mode te zetten.

Nu twijfel ik of dat wel goed gegaan is, ik zie namelijk dat de wifi van het modem nog gewoon werkt, en dat het modem een wan ip adres gekregen heeft. (80.115.xxx.xxx)

In mijn asus router zie ik als wan ip 192.168.xxx.xxx

Dat lijkt niet te kloppen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 20:40
RHPJS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:20:
[...]

[...]

Je krijgt van Ziggo een doos die je zelf in elkaar moet vouwen per post.
Meestal dezelfde werkdag of een aantal dagen later krijg je deze in je brievenbus.

Van de week een Humax terug gestuurd, kreeg eerst een CI+ module toegestuurd en de Humax moest ik terug sturen in de doos die ik zelf in elkaar heb moeten vouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude Ubee modem hoefde ik niet terug te sturen, werd telefefonisch aangegeven. Tot op heden ook nog geen bericht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
nee volgens mij ook niet bij mij is wifi wel uit,bridge werkt goed
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:39:
Ik heb nu dat nieuwe technicolor TC7210 modem in gebruik sinds gisteren.
Ziggo heb ik verzocht om dat modem in bridge mode te zetten.

Nu twijfel ik of dat wel goed gegaan is, ik zie namelijk dat de wifi van het modem nog gewoon werkt, en dat het modem een wan ip adres gekregen heeft. (80.115.xxx.xxx)

In mijn asus router zie ik als wan ip 192.168.xxx.xxx

Dat lijkt niet te kloppen toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:57

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

slaapkamer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:54:
nee volgens mij ook niet bij mij is wifi wel uit,bridge werkt goed

[...]
Effe een telefoontje gepleegd naar ziggo en de medewerker heeft een nieuwe poging gedaan.
Nu lijkt het wel te kloppen.

Langzaam komen we er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wij zijn hier aan het twijfelen om te upgraden naar de horgere snelheid en van een CI++ module naar een Horizonbox.

Als modem kan je kiezen tussen de Connectbox of een Technicolor modem? Of wordt deze random verzonden door Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

RudolfR schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:29:
[...]

Laat even weten of je succes hebt, ik zou ook liever een modem/router met zowel 2,4 als 5 GHz hebben.
Ben bang van niet, ze verkopen vast liever een access-point

Ook de USB-poorten zijn uitgeschakeld btw.
Ik heb een reactie gekregen waar in beloofd werdt dat ik een connect box zou krijgen. De 7210 schijnt niet te leveren te zijn in het voormalig UPC gebied.

Works for me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Poging 1 om een jaarcontract met 6 maanden korting voor 35 euro per maand te krijgen is mislukt helaas:)

Kan iemand me vertellen of het nog steeds werkt om zelf op te zeggen en daarna weer aan te sluiten met gunstige voorwaardenop hetzelfde adres op naam van iemand anders (echtgenoot bijv.)? Ik ben het nu ook echt van plan, ook al zal het een druppel op de gloeiende plaat zijn, maar ik wil een signaal afgeven:)

[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 11-05-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 20:40
objectief2 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:16:
Poging 1 om een jaarcontract met 6 maanden korting voor 35 euro per maand te krijgen is mislukt helaas:)

Kan iemand me vertellen of het nog steeds werkt om zelf op te zeggen en daarna weer aan te sluiten met gunstige voorwaardenop hetzelfde adres op naam van iemand anders (echtgenoot bijv.)? Ik ben het nu ook echt van plan, ook al zal het een druppel op de gloeiende plaat zijn, maar ik wil een signaal afgeven:)
Het loont altijd, ik snap alleen niet waarom het lukt?
Bel op een ander moment nog eens terug? Misschien eens overdag? En dan naar de afdeling ''opzeggen''. Daar kunnen ze vaak ineens veel meer.

Je moet ook niet opbellen en zeggen, geef mij even korting maar een beetje tactische aanpakken en je krijgt 9 van de 10 keer een goede korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
objectief2 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:16:

Wat heb je gezegd dan? KPN was in onze situatie even duur, zo niet duurder. Telfort heeft daarentegen een goede prijs voor een vergelijkbaar abonnement van Ziggo (15 euro goedkoper). Die ga ik dan ook zeker gebruiken tijdens het gesprek.
Pagina: 1 ... 92 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.