Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Bedankt @hierboven.

Ik heb nog niets gezegd qua overstappen naar een andere partij. Wel heb ik gezegd dat ik wel wilde overstappen van Z1 naar Complete. Dat kon, echter kreeg ik dan alleen geen activatiekosten maar ik ga dan wel 14 euro meer betalen met maandelijks opzegbaar contract.

De reden dat je hier niet te hard keihard kunt beweren dat je overstapt, is dat het alternatief een ADSL-lijn met 12Mbit maximaal is. En eerlijk is eerlijk: televisie is superieur (helemaal volgens mevrouw hier;) ) Vanaf kwartaal 3 2017 komt hier 60Mbit, dus ik zoek iets om de tijd te overbruggen.

Eventueel zeg ik echt op en neem dan weer een jaarcontract Complete met drie maanden korting...maar wilde eerst jullie ervaringen eens weten:)

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 11-05-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
objectief2 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:25:
Eventueel zeg ik echt op en neem dan weer een jaarcontract Complete met drie maanden korting...maar wilde eerst jullie ervaringen eens weten:)
Dan zou ik even wachten tot het derde kwartaal. Ze moeten iets doen en een prijsverhoging is niet de manier om klanten te trekken of vast te houden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 22:23
Ik heb momenteel Volgende product:

Alles-in1 Plus
150/15 Mbit/s

Maar zie dat ik voor datzelfde dus Connect&Play Complete pakket kan omzetten. Hoe is jullie ervaring hiermee? Is dit de beste optie die ik kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:57
Bedankt @hierboven.

Ik heb nog niets gezegd qua overstappen naar een andere partij. Wel heb ik gezegd dat ik wel wilde overstappen van Z1 naar Complete. Dat kon, echter kreeg ik dan alleen geen activatiekosten maar ik ga dan wel 14 euro meer betalen met maandelijks opzegbaar contract.

De reden dat je hier niet te hard keihard kunt beweren dat je overstapt, is dat het alternatief een ADSL-lijn met 12Mbit maximaal is. En eerlijk is eerlijk: televisie is superieur (helemaal volgens mevrouw hier;) ) Vanaf kwartaal 3 2017 komt hier 60Mbit, dus ik zoek iets om de tijd te overbruggen.

Ik belde voor dezelfde reden, zat op Z2 en ben naar complete gegaan. Eerste drie maanden 35 Euro, geen activatie kosten en eenmalig 20 coulance korting. Meer heb ik er niet uit kunnen slepen, maar wat mij betreft prima.

Op een later tijdstip terugbellen heeft weinig zin vermoed ik, want ze loggen toch waarvoor je eerder hebt gebeld. Als je opnieuw belt gaan ze eerst kijken waarvoor je eerder had gebeld. Opzeggen lijkt me dus niet echt nodig, een zekere korting krijg je toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:04

PauseBreak

derp!

Bedankt @hierboven.

Als je iets zoekt om de tijd te overbruggen, waarom zou je dan niet gewoon je huidige contract houden, bellen op het moment dat er een redelijk alternatief is en als je dan geen goed aanbod krijgt van Ziggo, daadwerkelijk overstappen?

Zelf kies ik er bewust voor om geen nieuw abonnement af te sluiten bij Ziggo omdat we gaan verhuizen naar een gebied waar wel glasvezel ligt (hier ligt alleen ADSL2+ met een reële lijnsnelheid op mijn adres van 10,35mbit, dus dat is geen alternatief). De week voordat we gaan verhuizen ga ik even lekker alles vergelijken en eens kijken wat de verschillende aanbieders bereid zijn te doen met hun prijzen/pakketten. Degene die het beste aanbod doet wint :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Tortelli schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:17:
Nieuwe modem ontvangen:
Even installeren, in bridge mode zetten en hij werkte weer op mijn oude ip!:

[afbeelding]

Alleen waar moet ik de oude modem heen sturen? 8)7.
Mijn internet pleurde er net uit na het uploaden van ~500MB ofzo. Hoop niet dat gebruikelijk gaat worden met de nieuwe connectbox :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
[quote]PauseBreak schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Als je iets zoekt om de tijd te overbruggen, waarom zou je dan niet gewoon je huidige contract houden, bellen op het moment dat er een redelijk alternatief is en als je dan geen goed aanbod krijgt van Ziggo, daadwerkelijk overstappen?

[...]

Omdat ik met 6 maanden 35 euro en 6 maanden 58,50 euro voor hetzelfde geld Complete i.p.v. Z1 kan krijgen met 150Mbit down en 15Mbit up ipv 40/4

Vanzelfsprekend weet Ziggo aan de hand van de postcode hier dat de alternatieven niet voor het oprapen liggen, dus vandaar de vraag welke tactiek hiervoor het beste te hanteren is:). Door de post hierboven weet ik dat 3 maanden 35 en 20 euro coulance de max. lijkt, dus dat is de afweging die ik dan kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vrij om te gaan en heb aangegeven dat KPN hier bezig is met VVDSL maar dat dat nog een jaartje zou duren. Of ik zes maanden korting wilde en een decoder of CI+ module. Best, het duurt nog een jaartje :) In plaats van €54,00 betaal ik nu €30,- per maand. Het ligt er ook aan wie je aan de telefoon hebt en wat diegene bereidt is jou aan korting te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:49

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:08:

[...]

De bevestiging vandaag ontvangen, gaat per de 17e in en ik ga idd een nieuw modem ontvangen.

Wel moest ik meteen weer de helpdesk bellen want ja, ook bij mij werden de €17,50 activatiekosten berekend. Zucht.

De order was al te ver doorgelopen om aan te passen, maar ze zou een credit het systeem inschieten. Kortom, ik ga de facturen in de gaten houden want ook dat zie ik wel mis gaan... :P
De credit staat iig al bij de facturen klaar zag ik vandaag. Nu nog wachten op het nieuwe modem en de omzetting. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 11:52
Even iets totaal anders.
Weet iemand of Disney Jr series middels MyPrime of Disneyondemand te kijken zijn?
En dan vooral Mickey Mouse Clubhuis e.d. Kan er totaal niets over vinden op de site van Ziggo zelf. Blijf het een draak vinden om daar enige informatie normaal vandaan te halen. :P Behalve de pakketten zelf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:30
Dat ging niet helemaal zoals gepland. Zei dat ik een goedoper alternatief had van Telfort, heb nu een bestigingsmail van de opzegging ontvangen. :X
De meneer klonk ook alsof ie er totaal geen zin in had en gisteravond laat de kroeg kwam uitrollen, dus ik bel zodalijk wel om één en ander recht te zetten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:25
Arunia schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:13:
Even iets totaal anders.
Weet iemand of Disney Jr series middels MyPrime of Disneyondemand te kijken zijn?
En dan vooral Mickey Mouse Clubhuis e.d.
Ik heb het niet in myprime terug kunnen vinden. Ik heb ook de zoekfunctie in horizon gebruikt en die geeft alleen zoekresultaten uit de gids en in replaytv (cloudopnames van de afgelopen 7 dagen). Ik heb geen disneyondemand, maar als ik op de DoD site kijk, zie ik het logo van mickey mouse clubhuis staan, dus je mag er vanuit gaan dat het beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:43
RHPJS schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:23:
Dat ging niet helemaal zoals gepland. Zei dat ik een goedoper alternatief had van Telfort, heb nu een bestigingsmail van de opzegging ontvangen. :X
De meneer klonk ook alsof ie er totaal geen zin in had en gisteravond laat de kroeg kwam uitrollen, dus ik bel zodalijk wel om één en ander recht te zetten. :/
En hoe ging het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 11:52
kladblokje schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Ik heb het niet in myprime terug kunnen vinden. Ik heb ook de zoekfunctie in horizon gebruikt en die geeft alleen zoekresultaten uit de gids en in replaytv (cloudopnames van de afgelopen 7 dagen). Ik heb geen disneyondemand, maar als ik op de DoD site kijk, zie ik het logo van mickey mouse clubhuis staan, dus je mag er vanuit gaan dat het beschikbaar is.
Bedankt voor het bekijken. Waardeer het zeer.

Vanavond maar eens een besluit met de wederhelft nemen.
:P Ik kijk zelf nauwelijks tv, dus voor mij is het niet zo boeiend.
De kleine meid is natuurlijk een keer verwend geweest met die maand Disney jr. Dat is dan wel weer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32
Ik ben toch voornemens om een nieuw jaarabonnement aan te gaan met Ziggo.

Zoals eerder vermeld heb ik ook een mail gehad van 1,95 verhoging per 1 juli. Ik heb toen de afdeling 'opzeggingen' gebeld. Deze kwamen eerst met de oplossing om de 1,95 te crediteren het komende jaar, dus in totaal 24 euro korting. Toen ik aandrong heb ik een aanbieding gekregen voor 6 maanden 35 euro en daarna 56,45.

Dan betaal ik het komende jaar dus 548 euro. Als ik een alternatief bedenk zoals Fiber of Telfort dan zit ik al snel aan de 45 euro per maand + nodige gedoe met nieuwe kastjes. Ik heb wel overal netwerk liggen dus hoef geen nieuwe kabels te trekken.

Ik kijk het wel weer een jaartje aan, mogelijk dat er volgend jaar alsnog een overstap naar een xdsl aanbieder.

Daarbij komt dat ik mijn verbinding vaak nodig heb voor mijn werk (thuiswerken ftw) en afgelopen anderhalf jaar is de verbinding stabiel geweest dus waarom dan overstappen met mogelijk problemen?

Ik had overigens niet verwacht dat ze mij een aanbieding zouden doen van 6*35 en daarna 56.45 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
wmeester schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:53:
Ik ben toch voornemens om een nieuw jaarabonnement aan te gaan met Ziggo.

Zoals eerder vermeld heb ik ook een mail gehad van 1,95 verhoging per 1 juli. Ik heb toen de afdeling 'opzeggingen' gebeld. Deze kwamen eerst met de oplossing om de 1,95 te crediteren het komende jaar, dus in totaal 24 euro korting. Toen ik aandrong heb ik een aanbieding gekregen voor 6 maanden 35 euro en daarna 56,45.

Dan betaal ik het komende jaar dus 548 euro. Als ik een alternatief bedenk zoals Fiber of Telfort dan zit ik al snel aan de 45 euro per maand + nodige gedoe met nieuwe kastjes. Ik heb wel overal netwerk liggen dus hoef geen nieuwe kabels te trekken.

Ik kijk het wel weer een jaartje aan, mogelijk dat er volgend jaar alsnog een overstap naar een xdsl aanbieder.

Daarbij komt dat ik mijn verbinding vaak nodig heb voor mijn werk (thuiswerken ftw) en afgelopen anderhalf jaar is de verbinding stabiel geweest dus waarom dan overstappen met mogelijk problemen?

Ik had overigens niet verwacht dat ze mij een aanbieding zouden doen van 6*35 en daarna 56.45 p/m
Nette aanbieding. Welk abonnement betreft het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
objectief2 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:57:
[...]

Nette aanbieding. Welk abonnement betreft het ?
Connect nogwat. Internet + TV 150/15 mbit. Verder geen extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
wmeester schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Connect nogwat. Internet + TV 150/15 mbit. Verder geen extra's
Mooie aanbieding inderdaad. Toen ik gisteravond belde was datzelfde abonnement ook mijn bedoeling, helaas liep de eerste poging anders (alleen geen activatiekosten ;) ). Tijd om de druk te verhogen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:06
Hier ook maar even gebeld, of eigenlijk laten bellen (ideaal) : https://www.ziggo.nl/klan...f/klantgegevens/opzeggen/ even nr invullen en je wordt gebeld.

Heb gekozen voor de 1,95 nog een jaartje uitstel. Voordeel is dat je dan géén jaarabonnement aangaat, dat is het voornaamste verschil. Hier werd alleen de drie maanden 34,95 aangeboden. Omdat we nu tv+z1 hebben zet dat geen zoden aan de dijk, dus voorlopig maar even het huidige tarief houden en dus geen verhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:30
Heb half uurtje later teruggebeld met de mededeling dat ik alleen een bestiging van de eerst mogelijke opzegdatum wilde hebben en niet meteen het abonnement wilde beëindigen. :P
Meteen daarna de vraag van de (zeer vriendelijke) medewerker of ik het aanbod van zijn eerdere collega niet goed genoeg vond. Toen ik vervolgens vertelde dat ik geen speciale aanbieding heb gehad geloofde hij z'n oren niet en zei dat ie me toch wel flink korting kon geven als ik even aan de lijn bleef.

Voor het Max pakket met 300Mbit/s en TV Royaal kon maar voor 3 maanden korting gegeven worden, had het gevoel dat de medewerker eerlijk was toen hij zei dat dit echt het uiterste voor dit abonnement was. Vervolgens gevraagd naar het Complete pakket (150Mbit/s) en toen kon er veel meer. Uiteindelijk voor 6 maanden €34,95 het Complete pakket (150Mbit/s) overeengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 23:02
mesa57 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:09:
Ik neem aan dat als ik overstap op connect ik de toegang naar nieuwsgroepen kwijt raak ?
Dit zou idd het geval moeten zijn, daarom blijf ik vooralsnog ook op Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:21
hier ook een mailtje dat ik €0,50 per maand extra moet gaan betalen. ben op dit moment pas 4 maanden klant dus vroeg me af of ze binnen zo'n korte periode je bedrag al mogen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:45

TFHfony

Professional Weirdo

RenaldoN schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:48:
hier ook een mailtje dat ik €0,50 per maand extra moet gaan betalen. ben op dit moment pas 4 maanden klant dus vroeg me af of ze binnen zo'n korte periode je bedrag al mogen verhogen.
Yup, dat mogen ze wel. Maar daarom ben je nu wel gelijk vrij om evt. op de zeggen (indien je dat wenst). Je kan dus onder een jaarcontract uit.
Wat ook kan helpen is even bellen naar de afdeling opzeggingen en kijken wat zo voor je kunnen betekenen. En dan voortaan elk jaar als je contract afloopt dit geintje herhalen: Elk jaar valt er wel 3+ maanden korting te bedingen ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mooie kortingen slepen jullie er uit! Ik denk omdat ze nu zelf de prijs hebben verhoogd dat ze meer korting mogen geven, dus eigenlijk heb ik toen een paar weken te vroeg gebeld met ze voor de korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RHPJS schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:33:
[...]
Voor het Max pakket met 300Mbit/s en TV Royaal kon maar voor 3 maanden korting gegeven worden, had het gevoel dat de medewerker eerlijk was toen hij zei dat dit echt het uiterste voor dit abonnement was. Vervolgens gevraagd naar het Complete pakket (150Mbit/s) en toen kon er veel meer. Uiteindelijk voor 6 maanden €34,95 het Complete pakket (150Mbit/s) overeengekomen. :)
Grappig!

Na een kleine vergissing is er dus meer mogelijk bij retentie, als je Ziggo jou naar een bepaald pakket laat sturen, dan voor nieuwe klanten. Dan krijg je namelijk maar drie maanden voor 34,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had hier gisteren hetzelfde probleem als zo'n 2 maanden geleden. Internet foetsie en af en toe blokken in tv beeld. Modem zeker 10 gereset en kwam toen moeizaam online. Zodra online gewoon bedraad volle mep en zonder aanleiding viel internet dan weer weg. Omstreeks 05.00 uur was ik weer netjes online, want ik krijg dan een mailtje van Synology NAS. Ik heb nu dus ook weer helemaal geen problemen. Zo ging het de 2 vorige keren ook. Wat kan dit zijn, want Ziggo doet net alsof hun neus bloed en als een monteur komt constateert hij ook geen problemen? 20 jaar klant vanaf @Home, nooit problemen gehad, maar het laatste 1/2 jaar wordt er een beetje moe van, zeker icm €1,95 verhoging weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:34:
Had hier gisteren hetzelfde probleem als zo'n 2 maanden geleden. Internet foetsie en af en toe blokken in tv beeld. Modem zeker 10 gereset en kwam toen moeizaam online. Zodra online gewoon bedraad volle mep en zonder aanleiding viel internet dan weer weg. Omstreeks 05.00 uur was ik weer netjes online, want ik krijg dan een mailtje van Synology NAS. Ik heb nu dus ook weer helemaal geen problemen. Zo ging het de 2 vorige keren ook. Wat kan dit zijn, want Ziggo doet net alsof hun neus bloed en als een monteur komt constateert hij ook geen problemen? 20 jaar klant vanaf @Home, nooit problemen gehad, maar het laatste 1/2 jaar wordt er een beetje moe van, zeker icm €1,95 verhoging weer.
Dit is nog wat te weinig info. Zou je de modemwaardes hier eens kunnen posten (Zie Topic Start). Wellicht dat we daar iets mee kunnen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
RenaldoN schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:48:
Dat zal vast in de voorwaarden staan die je als nieuwe klant hebt getekend :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:36:
[...]

Dit is nog wat te weinig info. Zou je de modemwaardes hier eens kunnen posten (Zie Topic Start). Wellicht dat we daar iets mee kunnen.
Bedoel je deze?

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.6 dBmV 42.6 dB
Channel 2: 2.9 dBmV 43.2 dB
Channel 3: 2.9 dBmV 43.1 dB
Channel 4: 2.5 dBmV 43.2 dB
Channel 5: 1.8 dBmV 42.5 dB
Channel 6: 2.4 dBmV 43.1 dB
Channel 7: 2.3 dBmV 43.0 dB
Channel 8: 2.3 dBmV 42.5 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 47.0 dBmV
Channel 2: 47.5 dBmV
Channel 3: 46.5 dBmV
Channel 4: 49.5 dBmV

Channel 1:
Channel ID: 29
Downstream Frequency: 260000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 2.7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 42.5 dB
MER: 42.8 dB
Correctable FEC: 1688 codewords
Uncorrectable FEC: 2655 codewords
Microreflections: 8 dBc
Channel 2:
Channel ID: 25
Downstream Frequency: 228000000 Hz
Power Level: 2.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 43.0 dB
MER: 43.2 dB
Correctable FEC: 2852 codewords
Uncorrectable FEC: 2555 codewords
Channel 3:
Channel ID: 26
Downstream Frequency: 236000000 Hz
Power Level: 2.7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 43.2 dB
Correctable FEC: 1257 codewords
Uncorrectable FEC: 3307 codewords
Microreflections: 15 dBc
Channel 4:
Channel ID: 27
Downstream Frequency: 244000000 Hz
Power Level: 2.5 dBmV
Correctable FEC: 2067 codewords
Uncorrectable FEC: 2798 codewords
Microreflections: 14 dBc
Channel 5:
Channel ID: 28
Downstream Frequency: 252000000 Hz
Power Level: 1.9 dBmV
MER: 42.5 dB
Correctable FEC: 1740 codewords
Uncorrectable FEC: 2078 codewords
Channel 6:
Channel ID: 30
Downstream Frequency: 268000000 Hz
Power Level: 2.5 dBmV
MER: 43.1 dB
Correctable FEC: 1062 codewords
Uncorrectable FEC: 1246 codewords
Microreflections: 16 dBc
Channel 7:
Channel ID: 31
Downstream Frequency: 276000000 Hz
Power Level: 2.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 43.1 dB
MER: 43.1 dB
Correctable FEC: 995 codewords
Uncorrectable FEC: 2512 codewords
Microreflections: 14 dBc
Channel 8:
Channel ID: 32
Downstream Frequency: 284000000 Hz
Power Level: 2.3 dBmV
MER: 42.5 dB
Correctable FEC: 2889 codewords
Uncorrectable FEC: 2617 codewords
Microreflections: 9 dBc

Upstream Channels

Channel1:
Channel ID: 3
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 47.0 dBmV
Channel2:
Channel ID: 1
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 47.5 dBmV
Channel3:
Channel ID: 2
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level: 46.5 dBmV
Channel4:
Channel ID: 4
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level: 49.5 dBmV
Statistics

T3Timeouts: 107 timeouts
T4Timeouts: 1 timeouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Tijd om eens het abonnement te onderzoeken. 83 euro voor 150/15 internet, tv royaal en myprime en volop bellen internationaal. Dat bellen kan eraf want dat doen we vooral met mobieltjes.
Ik kan via mijn ziggo niets wijzigen. Krijg een dit kan je niet meer bestellen melding.. en telefonisch kom ik dat keuze menu niet door.. op naar de winkel in de stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:43:
[...]
Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 47.0 dBmV
Channel 2: 47.5 dBmV
Channel 3: 46.5 dBmV
Channel 4: 49.5 dBmV
Volgens de openingspost:
Upstream Power Waardes:
DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Zit je hier aan het einde (en eigenlijk over) het maximale bereik. Ik zie ik veel uncorrectables in je gegevens staan. Dus blijkbaar is het inkomende signaal toch niet helemaal lekker.
Waar dit precies zit is nog moeilijk in de schatten. Kan je eens een foto plaatsen van de AOP en hoe het modem is aangesloten (via versterker/splitter/etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:48:
[...]

Volgens de openingspost:

[...]

Zit je hier aan het einde (en eigenlijk over) het maximale bereik. Ik zie ik veel uncorrectables in je gegevens staan. Dus blijkbaar is het inkomende signaal toch niet helemaal lekker.
Waar dit precies zit is nog moeilijk in de schatten. Kan je eens een foto plaatsen van de AOP en hoe het modem is aangesloten (via versterker/splitter/etc)?
AOP is dit type en 2 maanden geleden door een monteur van Ziggo vervangen http://www.cablers.nl/Ziggo-AOP-compleet-DIOAOP-verdeler

Gaat met kabel van 1,5 meter naar Cisco Modem (in bridge mode). Geen versterker tussen.

Aub een beetje in Jip en Janneke taal want van deze materie heb ik 0 kaas gegeten.... :'( Dat heb je als het eerst 20 jaar goed werkt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Van 150/15 internet. Tv royaal, my prime en volop bellen internationaal voor 83.
Gaan we naar 300/30, en drie extra boxen eerste drie maanden proberen voor nu 35 (eerste drie maanden) daarna na 77 euro en dan per mini box 5 extra. We gaan er qua internet op vooruit. Toekomst andere router erbij en klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Mijn abonnement ook van 200Mbit naar 300Mbit omgezet. En ik moest ineens activatiekosten betalen. Dus klantenservice gebeld, maar die mevrouw was in het begin niet echt behulpzaam en volgens haar moest ik toch gewoon betalen. Uiteindelijk toch gelukt om de activatiekosten te laten vervallen. Vervolgens een enquête ingevuld, en daar aangegeven dat het niet allemaal goed ging.

Krijg ik vandaag een belletje van een vriendelijke mevrouw, met de vraag wat er allemaal is fout gegaan. Nou alles uitgelegd en ze gaat het probleem met activatiekosten voor vaste klanten doorzetten, zodat daar naar gekeken wordt. Ze was verbaasd toen ik aangaf dat hier nog een hoop mensen dat ook gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guid0o schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:09:
Mijn abonnement ook van 200Mbit naar 300Mbit omgezet. En ik moest ineens activatiekosten betalen. Dus klantenservice gebeld, maar die mevrouw was in het begin niet echt behulpzaam en volgens haar moest ik toch gewoon betalen. Uiteindelijk toch gelukt om de activatiekosten te laten vervallen. Vervolgens een enquête ingevuld, en daar aangegeven dat het niet allemaal goed ging.

Krijg ik vandaag een belletje van een vriendelijke mevrouw, met de vraag wat er allemaal is fout gegaan. Nou alles uitgelegd en ze gaat het probleem met activatiekosten voor vaste klanten doorzetten, zodat daar naar gekeken wordt. Ze was verbaasd toen ik aangaf dat hier nog een hoop mensen dat ook gehad hebben.
Ook maar even gedaan, hopelijk krijg ik de activatiekosten ook terug :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Het slaat natuurlijk nergens op om activatiekosten te betalen als je al klant bent bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:59
Als je via Mijn Ziggo wijziging van je pakket doorvoert, betaal je 0 euro activatiekosten, heb ik gisteren zelf ondervonden :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

martinusz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:02:
Als je via Mijn Ziggo wijziging van je pakket doorvoert, betaal je 0 euro activatiekosten, heb ik gisteren zelf ondervonden :)
Jah dat had ik ook gedaan, en stond ook in de bestelbevestiging. Maar vervolgens werd er wel vrolijk 17.50 euro inrekening gebracht. Goed op je factuur letten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:59
guid0o schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Jah dat had ik ook gedaan, en stond ook in de bestelbevestiging. Maar vervolgens werd er wel vrolijk 17.50 euro inrekening gebracht. Goed op je factuur letten dus!
Aha ok! in de gaten houden dus! :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Laatst online: 29-09 11:54
Kan opeens niet meer internetten met mijn vpn en online games doen het ook niet.
Had al maanden geleden last van geen internet en toen is er een versterker bij gedaan. Dit werkte goed.
Zie in mijn modem deze waardes staan. Zijn niet helemaal goed of wel?

Status upstreamkanaal
Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 5 Unlocked 30200000 64QAM 2560000 ATDMA 53.75 dBmV
2 0 Unlocked 0 NONE 0 ATDMA 0.00 dBmV
3 3 Locked 44000000 64QAM 5120000 ATDMA 52.25 dBmV
4 4 Locked 37100000 64QAM 5120000 ATDMA 53.75 dBmV

Status datatransmissiekanaal
Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 82 Locked 378750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -4.11 dBmV
2 81 Locked 370750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -3.77 dBmV
3 83 Locked 386750016 256 QAM 6952000 35.780 dB -4.34 dBmV
4
84 Locked 394750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -4.54 dBmV
5
85 Locked 402750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -4.53 dBmV
6
86 Locked 410750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -4.58 dBmV
7
87 Locked 418750016 256 QAM 6952000 35.595 dB -4.54 dBmV
8
88 Locked 426750016 256 QAM 6952000 35.595 dB -4.39 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

PauseBreak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:20:
[...]

Ze willen dan ook graag dat zoveel mogelijk mensen overstappen naar nieuwe abonnementen :P Het verbaast me eigenlijk nog dat ik geen prijsverhoging door m'n strot geduwd krijg met AiE Plus.
Ik had dit niet moeten posten. Vandaag de brief dat het €1,50 per maand duurder wordt ;(

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
PauseBreak schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:43:
[...]

Ik had dit niet moeten posten. Vandaag de brief dat het €1,50 per maand duurder wordt ;(
Dat word ook bellen met de afdeling opzeggingen. Menu keuzes 4, 2, 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:20:
[...]

Ze willen dan ook graag dat zoveel mogelijk mensen overstappen naar nieuwe abonnementen :P Het verbaast me eigenlijk nog dat ik geen prijsverhoging door m'n strot geduwd krijg met AiE Plus.
Die verhoging zal wel komen ;)
Bij nieuwe abonnementen krijg je ook een prijsverhoging :)

Althans hier wel, maar ik ben overgestapt voor 15 april dus dat zal er wel bij meespelen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:21:
[...]

Die verhoging zal wel komen ;)
Bij nieuwe abonnementen krijg je ook een prijsverhoging :)

Althans hier wel, maar ik ben overgestapt voor 15 april dus dat zal er wel bij meespelen.
Lees 2 posts terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

wmeester schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:14:
[...]

En dan? Die mensen weten dat er hier in de stad geen concurrentie is :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Net gebeld naar de verkoop, maar ook geen kortingen kunnen bedwingen.
Het verschil met Vodafone en KPN is zo´n 180-200 euro op jaarbasis met een 500/500 verbinding en een gelijkwaardig tv pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ncornelisse schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:37:
Het verschil met Vodafone en KPN is zo´n 180-200 euro op jaarbasis met een 500/500 verbinding en een gelijkwaardig tv pakket.
Waarom zou je dan nog bij Ziggo willen blijven? Dan had ik niet eens gebeld voor een korting, maar voor een opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Nu draait alles perfect qua internet, nooit storingen. En ben een beetje huiverig als ik de draadjes van KPN en Vodafone lees mbt internet en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 21:36

B4tman_DH

To the Bat.....

Verlengen met 3 mnd korting (35,- p/m) moet zwz altijd kunnen!

[ Voor 3% gewijzigd door B4tman_DH op 12-05-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe is de kwaliteit van beeld? Als ik KPN zie word ik niet goed, zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens de openingspost:

[...]

Wat is er dan niet goed aan? Deze gegevens zeggen mij allemaal niets namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:22:
[...]
Wat is er dan niet goed aan? Deze gegevens zeggen mij allemaal niets namelijk.
Veel bitjes die hij niet kan corrigeren en het modem moet vrij hard "zenden" om het signaal er goed uit te krijgen. Ik zou Ziggo een belletje geven (opnieuw) en ze eens naar de modemwaardes laten kijken. Wel zorgen dat het modem dan al even heeft aangestaan en dus fouten heeft kunnen registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ncornelisse schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:44:
Nu draait alles perfect qua internet, nooit storingen. En ben een beetje huiverig als ik de draadjes van KPN en Vodafone lees mbt internet en tv.
Tja... "kwaliteit kost geld" ... "alle waar naar zijn geld"?
Maar even serieus: Op internet lees je juist vaak de klachten. Mensen die tevreden zijn, hebben meestal weinig te melden. KPN en Vodafone zijn geen kleine spelers die aanrommelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat ontstaat dus door binnenkomend signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:34
Je upstream is redelijk hoog. Wel vreemd dat er maar 2 kanalen locken. Maar dat zal te maken hebben met de 53. Waarschijnlijk heb je of teveel splitters of de bekabeling is erg lang. Waar heb je alles staan ten opzichte van je "aop"?
kadooosh schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:37:
Kan opeens niet meer internetten met mijn vpn en online games doen het ook niet.
Had al maanden geleden last van geen internet en toen is er een versterker bij gedaan. Dit werkte goed.
Zie in mijn modem deze waardes staan. Zijn niet helemaal goed of wel?

Status upstreamkanaal
Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 5 Unlocked 30200000 64QAM 2560000 ATDMA 53.75 dBmV
2 0 Unlocked 0 NONE 0 ATDMA 0.00 dBmV
3 3 Locked 44000000 64QAM 5120000 ATDMA 52.25 dBmV
4 4 Locked 37100000 64QAM 5120000 ATDMA 53.75 dBmV

Status datatransmissiekanaal
Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 82 Locked 378750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -4.11 dBmV
2 81 Locked 370750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -3.77 dBmV
3 83 Locked 386750016 256 QAM 6952000 35.780 dB -4.34 dBmV
4
84 Locked 394750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -4.54 dBmV
5
85 Locked 402750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -4.53 dBmV
6
86 Locked 410750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -4.58 dBmV
7
87 Locked 418750016 256 QAM 6952000 35.595 dB -4.54 dBmV
8
88 Locked 426750016 256 QAM 6952000 35.595 dB -4.39 dBmV
[...]

Volgens de openingspost:

[...]

De officiele standaarden volgens Ziggo: DS Binnenkomend op AOP: -3,5 tot 12. (vaak komt 12+ voor maar dat is meestal te corrigeren met een splitter)
US op het modem. moet boven de 33 en onder de 55 zijn. Als je op 53 uit komt wordt je verbinding redelijk onstabiel. De waarde 48 is perfect en juist een streefwaarde.

Tevens max DS modem -8 en + 11. Dus daarom moet de 12 worden gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoper? Ik kom €10,- per maand duurder uit met een internetverbinding die bijna de 1/2 zo langzaam is bij Vodafone en tv. Heb je wel goed gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:23:
[...]

Veel bitjes die hij niet kan corrigeren en het modem moet vrij hard "zenden" om het signaal er goed uit te krijgen. Ik zou Ziggo een belletje geven (opnieuw) en ze eens naar de modemwaardes laten kijken. Wel zorgen dat het modem dan al even heeft aangestaan en dus fouten heeft kunnen registreren.
Tnkx. Ga ik doen en dan zeg ik dat ze jou even moeten bellen voor de complete uitleg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:19

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Omgestapt van 200/20 naar 300/30
De snelheden worden de hele dag volop gehaald, ietsje meer nog zelfs.
Maar rond 19:30 gaat de snelheid terug naar 140 mbit

Dit was gisteren zo en vandaag weer.
Gisteren belde ik met ziggo hierover, de medewerker vertelde me dat het 48 uur kon duren voordat ik de juiste snelheid had.

Beetje raar dat het overdags prima gaat en in de avond gehalveerd word.

Ik zou in een blok of cluster of groep of plan B zitten en dat zou C moeten zijn ?
Vaaaaag, heel vaag

Kan iemand met de modemwaardes nog wat ?

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 87 6952000 340000000 Hz 1.6 dBmV 35.8 dB
2 Locked QAM256 73 6952000 228000000 Hz 1.7 dBmV 39.5 dB
3 Locked QAM256 74 6952000 236000000 Hz 1.8 dBmV 39.5 dB
4 Locked QAM256 75 6952000 244000000 Hz 1.7 dBmV 39.8 dB
5 Locked QAM256 76 6952000 252000000 Hz 1.9 dBmV 39.9 dB
6 Locked QAM256 77 6952000 260000000 Hz 1.6 dBmV 39.7 dB
7 Locked QAM256 78 6952000 268000000 Hz 1.7 dBmV 38.9 dB
8 Locked QAM256 79 6952000 276000000 Hz 1.5 dBmV 39.9 dB
9 Locked QAM256 80 6952000 284000000 Hz 1.4 dBmV 39.9 dB
10 Locked QAM256 81 6952000 292000000 Hz 1.3 dBmV 39.6 dB
11 Locked QAM256 82 6952000 300000000 Hz 1.4 dBmV 39.7 dB
12 Locked QAM256 83 6952000 308000000 Hz 1.8 dBmV 40.1 dB
13 Locked QAM256 84 6952000 316000000 Hz 1.8 dBmV 40.0 dB
14 Locked QAM256 85 6952000 324000000 Hz 2.0 dBmV 39.8 dB
15 Locked QAM256 86 6952000 332000000 Hz 1.7 dBmV 39.8 dB
16 Locked QAM256 88 6952000 348000000 Hz 1.3 dBmV 39.8 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.9 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.5 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.5 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 47.0 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:40:
Omgestapt van 200/20 naar 300/30
De snelheden worden de hele dag volop gehaald, ietsje meer nog zelfs.
Maar rond 19:30 gaat de snelheid terug naar 140 mbit

Dit was gisteren zo en vandaag weer.
Gisteren belde ik met ziggo hierover, de medewerker vertelde me dat het 48 uur kon duren voordat ik de juiste snelheid had.

Beetje raar dat het overdags prima gaat en in de avond gehalveerd word.

Ik zou in een blok of cluster of groep of plan B zitten en dat zou C moeten zijn ?
Vaaaaag, heel vaag

Kan iemand met de modemwaardes nog wat ?

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 87 6952000 340000000 Hz 1.6 dBmV 35.8 dB
2 Locked QAM256 73 6952000 228000000 Hz 1.7 dBmV 39.5 dB
3 Locked QAM256 74 6952000 236000000 Hz 1.8 dBmV 39.5 dB
4 Locked QAM256 75 6952000 244000000 Hz 1.7 dBmV 39.8 dB
5 Locked QAM256 76 6952000 252000000 Hz 1.9 dBmV 39.9 dB
6 Locked QAM256 77 6952000 260000000 Hz 1.6 dBmV 39.7 dB
7 Locked QAM256 78 6952000 268000000 Hz 1.7 dBmV 38.9 dB
8 Locked QAM256 79 6952000 276000000 Hz 1.5 dBmV 39.9 dB
9 Locked QAM256 80 6952000 284000000 Hz 1.4 dBmV 39.9 dB
10 Locked QAM256 81 6952000 292000000 Hz 1.3 dBmV 39.6 dB
11 Locked QAM256 82 6952000 300000000 Hz 1.4 dBmV 39.7 dB
12 Locked QAM256 83 6952000 308000000 Hz 1.8 dBmV 40.1 dB
13 Locked QAM256 84 6952000 316000000 Hz 1.8 dBmV 40.0 dB
14 Locked QAM256 85 6952000 324000000 Hz 2.0 dBmV 39.8 dB
15 Locked QAM256 86 6952000 332000000 Hz 1.7 dBmV 39.8 dB
16 Locked QAM256 88 6952000 348000000 Hz 1.3 dBmV 39.8 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.9 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.5 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.5 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 47.0 dBmV
Dat was mij ook al opgevallen, overdag de snelheid (zowel up als down)
Na 19:00 uur rond de 150 down, toen ik nog 200/20 had haalde ik altijd de snelheden.
Rond half 8 wel even totaal even geen verbinding meer

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/zybwp0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

supermm958 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:28:
[...]

Dat was mij ook al opgevallen, overdag de snelheid (zowel up als down)
Na 19:00 uur rond de 150 down, toen ik nog 200/20 had haalde ik altijd de snelheden.
Rond half 8 wel even totaal even geen verbinding meer

[afbeelding]
Het is hier nu nog verder ingezakt naar 71 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:31:
[...]

Het is hier nu nog verder ingezakt naar 71 mbit
Niet zo Speedy meer :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Nee inderdaad, en dat voor slechts 4 euro meer, en een verhoging van 1,95 erover heen.
Top deal :-)

Morgen nog ens kijken en dan maar weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar even een vraagje. Wat heeft iedereen hier toch met al die hoge snelheden? Ik heb 150 down en dat is toch voor alles ruim voldoende? Hier wordt af en toe op 3 toestellen tegelijk gestreamed en dan staat de NAS soms ook nog te downloaden. Geen centje pijn. Zodra het goedkoopste abbo nog wat sneller wordt ga ik juist downgraden om weer wat euri's te besparen. Moet het wel echt goedkoper zijn want ik zit nog lekker goedkoop op een oud abbo met bijbehorend tarief en geen huur humaxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:38:
Zomaar even een vraagje. Wat heeft iedereen hier toch met al die hoge snelheden?
Ik zat nog met een oud abbo alles in 1 extra met extra pakketten.
Deze waren 6 euro duurder dan de huidige nieuwe.

Omstappen scheelde me dus 2 euro dat ik goedkoper uit ben en bovendien dan 300/30 kreeg

Ik zag geen reden om dat niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou met snelste abbo €22,- per mnd duurder uit zijn en dan tel ik huur nog niet mee. Alleen internet en tv.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:38:
Zomaar even een vraagje. Wat heeft iedereen hier toch met al die hoge snelheden? Ik heb 150 down en dat is toch voor alles ruim voldoende? Hier wordt af en toe op 3 toestellen tegelijk gestreamed en dan staat de NAS soms ook nog te downloaden. Geen centje pijn. Zodra het goedkoopste abbo nog wat sneller wordt ga ik juist downgraden om weer wat euri's te besparen. Moet het wel echt goedkoper zijn want ik zit nog lekker goedkoop op een oud abbo met bijbehorend tarief en geen huur humaxen.
De hogere upload is voor mij de reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Nee inderdaad, en dat voor slechts 4 euro meer, en een verhoging van 1,95 erover heen.

Ken het gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Wanneer je het modem reset (dus stroom eraf erop) is de snelheid dan wel weer goed?

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 12-05-2016 22:19 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Jim423 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:18:
[...]

Wanneer je het modem reset (dus stroom eraf erop) is de snelheid dan wel weer goed?
Nee die blijft laag, nu 60mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Hmm dan is het geen modem problem denk ik, eerder capaciteitstekort. Vreemd dat het met een 8ch modem en 200Mb wel goed ging en nu niet meer (bij supermm), gezien je qua capaciteit eigenlijk voordeliger uitkomt met verdubbeling van de channels maar geen verdubbeling van de snelheid. (33,3% maar). Je test wel op de ziggo speedtest?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Jim423 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:42:
Hmm dan is het geen modem problem denk ik, eerder capaciteitstekort. Vreemd dat het met een 8ch modem en 200Mb wel goed ging en nu niet meer (bij supermm), gezien je qua capaciteit eigenlijk voordeliger uitkomt met verdubbeling van de channels maar geen verdubbeling van de snelheid. (33,3% maar). Je test wel op de ziggo speedtest?
Ja de ziggo speedtest gebruikt
Ik heb het de afgelopen periode niet getest toen ik nog 200mbit had, misschien was het toen ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:43:
[...]

Ja de ziggo speedtest gebruikt
Ik heb het de afgelopen periode niet getest toen ik nog 200mbit had, misschien was het toen ook wel.
Nu weer getest, en nu ineens weer de volle snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:33:
[...]
Goedkoper? Ik kom €10,- per maand duurder uit met een internetverbinding die bijna de 1/2 zo langzaam is bij Vodafone en tv. Heb je wel goed gekeken?
:O…

https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketsamenstellen

Met "postcode korting" is Vodafone echt een stuk goedkoper hoor.
Full disclosure: Geen medewerker van Vodafone en Ziggo en/of belang in Vodafone of Ziggo. Behalve dat ik een marktconforme prijs voor mijn diensten wil, zelfs bij een ologopolie of lokaal monopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Tijdens zappen met m'n oude Panasonic TU-DC40RD (zonder smartcard) viel me net op dat
verschillende SD zenders unlocked waren. Regio 9700.
Sommige zijn van het TV Royaal en Film1 pakket.

26 FOXlife
28 History Channel
105 Film Sundance
122 CI
125 Shorts TV
131 AMC
132 CBS Reality
204 NAT GEO Wild
308 JIimJam
412 Extreme Sports Channel
945 24Kitchen
996 Zender vd maand: Stingray LiteTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:28:
[...]
[knip]

Full disclosure: Geen medewerker van Vodafone en Ziggo en/of belang in Vodafone of Ziggo. Behalve dat ik een marktconforme prijs voor mijn diensten wil, zelfs bij een ologopolie of lokaal monopolie.
Postcode korting?

Als ik een vergelijkbaar pakket samenstel, maar wel met 500/500 internet (wel lekker), met 2x TV i.p.v. nu 5x TV (eigenlijk zijn het er theoretisch 15 bij Ziggo, maar dit terzijde), dan kom ik op een bedrag van (zonder korting) >> Na 6 maanden €123,50 << dit is zonder het Film 1 pakket (wat ik niet kan kiezen als pakket).

Hoezo is dit voordeliger, of valt er via "postcode korting" nog meer uit te slepen? Ik kijk niet naar tijdelijke prijzen maar naar de bedragen die ik na de kortingsperiode moet gaan betalen.

Dus, enlighten me ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Wailing_Banshee

You're Next

wmeester schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:14:
[...]

Hoe lang kun jij zonder snel internet? Ik niet lang, dus opzeggen gaat het niet worden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:35:
Hoe lang kun jij zonder snel internet? Ik niet lang, dus opzeggen gaat het niet worden.
Je gáát dan ook niet opzeggen hè :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
In bepaalde gebieden heeft Vodafone eigen apparatuur. Dat scheelt bij 500/500 en 100/100 vijf euro per maand.
Hoezo is dit voordeliger, of valt er via "postcode korting" nog meer uit te slepen? Ik kijk niet naar tijdelijke prijzen maar naar de bedragen die ik na de kortingsperiode moet gaan betalen.
Ik denk dat je naar prijzen gemiddeld over het eerste jaar moet kijken én de prijs per maand. Je weet namelijk bij Ziggo ook zeker dat je naar een jaar weer korting kan krijgen én dat er een verhoging aan komt.

En je kan eigenlijk alleen huidige abonnementen vergelijken. Je kan een legacy fZiggo abonnement (5 tv's zonder 5x huur) kan je niet vergelijken met wat er nu geleverd wordt.

Bij Vodafone kom uit op 61 euro per maand na de 1e 6 maanden en 46 euro tijdens de eerste 6 maanden. Hiervoor heb je 500/500 en twee tv decoders.
Als je mobiel van Vodafone hebt krijg je drie extra zender pakketten (uit 4 keuzes) en 3GB aan data op jouw telefoon abonnement extra (behalve bij de mini-abonnementen).

Ik zou ook kunnen kiezen voor 100/100 en nog steeds meer dan 3x zoveel upstream bandbreedte hebben dan nu. Voor mijn gebruikers profiel is glasvezel echt enorm veel beter :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Wailing_Banshee

You're Next

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:37:
[...]

Je gáát dan ook niet opzeggen hè :)
Ik kijk wel uit! Elke andere provider kan geen digitale TV leveren op mijn adres, laat staan meer dan 4Mbit...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:33:
[...]

Idd met postcodekorting kom ik met een 500 mbit pakket, tv met kidspakket uit op 62,50 per maand.
Voor een pakket van Ziggo zou ik 76,95 betalen. En dan heb ik 300 mbit, tv met royaalpakket.

Het verschil is 173,40 euro op jaarbasis.

Maar wat hier al verteld werd is de tv kwaliteit niet beter of gelijk aan dat van Ziggo en dat houdt me tegen.
Wat ik ook veel lees is dat de internetverbinding van Vodafone niet stabiel is. Terwijl de verbinding van Ziggo bij ons altijd constant is. Dat is me ook veel waard.

Maar de medewerker wilde wel een jaarcontract geven, maar geen korting ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:28:
[...]

:O…

https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketsamenstellen

Nope. Ik betaal €52,50 voor 150/15 plus tv. Ga ik bij Vodafone niet redden. Is toch echt €67,- met 4 boxen met 80/8. Sneller hebben ze hier niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ncornelisse schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:53:
[...]
Maar wat hier al verteld werd is de tv kwaliteit niet beter of gelijk aan dat van Ziggo en dat houdt me tegen.
Wat ik ook veel lees is dat de internetverbinding van Vodafone niet stabiel is. Terwijl de verbinding van Ziggo bij ons altijd constant is. Dat is me ook veel waard.
Ik heb op mijn vorige adres beide een tijd tegelijk gehad (Vodafone + CI+ module te leen). Ik heb zelf liever TV met een CI+ module dan met een externe ontvanger. De kwaliteit was vrijwel gelijk (ik zag geen verschil en kon het niet blind ABX testen).

Internet was erg stabiel, wifi was waardeloos. Maar goed: dat los je met een eigen access point op.

Ik kijk amper lineaire TV. Voor mij is glasvezel dus beter.

Het DSL product van Vodafone zou ik alleen overwegen vanwege de prijs. Bij DSL zou ik KPN nemen, met bonding heb je kans op 60 mbit up :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
TFHfony schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:19:
[...]

Ik heb hier anders gewoon ZZP Pro als particulier. Geen enkel probleem. Gewoon naar 0800-0640 bellen en het word geregeld.
Hmm... Net mijn KvK nummertje opgezegd. Of kijken ze niet zo nauw als ik het oude nummer opgeef? >:)

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20
ANdrode schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:52:

Ik denk dat je naar prijzen gemiddeld over het eerste jaar moet kijken én de prijs per maand. Je weet namelijk bij Ziggo ook zeker dat je naar een jaar weer korting kan krijgen én dat er een verhoging aan komt.
Ik zou graag meer willen weten over deze korting? Wat houdt het in, wanneer heb ik er recht op etc. Ben nieuw in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tranzy schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:10:
[...]

Hmm... Net mijn KvK nummertje opgezegd. Of kijken ze niet zo nauw als ik het oude nummer opgeef? >:)
Je hebt zelfs geen KvK nummer nodig. Het kan ook gewoon als particulier. Ik heb dit jaar ook mijn bedrijf opgedoekt en het kVk nummer opgezegd: Geen enkel probleem. Gewoon het contract op mijn prive naam laten zetten.
Als je naar de Ziggo zakelijk site gaat en je stelt een pakket samen, zie je ook "al ziggo klant?" staan. Klik daar maar eens op: Dan staat er gewoon dat je als particulier de zakelijke pakketten ook af kan nemen. Geen inschrijving bij de KvK voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 29-09 19:05
Connect MKB Pro Plus (500/40) zakelijk is dat, zit daar ook TV bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:25
MrDirect schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:37:
Connect MKB Pro Plus (500/40) zakelijk is dat, zit daar ook TV bij?
Nee digitale TV zit puur bij Connect ZZP (wat ook in 500/40 te krijgen is).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
TFHfony schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:25:
[...]

Je hebt zelfs geen KvK nummer nodig. Het kan ook gewoon als particulier. Ik heb dit jaar ook mijn bedrijf opgedoekt en het kVk nummer opgezegd: Geen enkel probleem. Gewoon het contract op mijn prive naam laten zetten.
Als je naar de Ziggo zakelijk site gaat en je stelt een pakket samen, zie je ook "al ziggo klant?" staan. Klik daar maar eens op: Dan staat er gewoon dat je als particulier de zakelijke pakketten ook af kan nemen. Geen inschrijving bij de KvK voor nodig ;)
Interessant!

Maar heb net gebeld met Ziggo en kwam bij opzeggingen uit... Daar een zielig verhaal opgehangen (wat eigenlijk gewoon waar is... prijzen worden echt hoog nu) maar ben het volgende overeen gekomen.

Had 73,95 en daar kwam nog 1,95 verhoging bij:
200/20
TV Royaal
(Gewoon complete max)

Heb dit om laten zetten in:
150/15
TV Royaal (eerste 6 mnd gratis)
3 mnd 34,95
3 mnd 59,95
9 mnd 69,95
----------------
omgerekend 56,20 of iets per mnd voor het komende jaar. Dat is dus zo'n 20 euro bespaard. Wel snelheid ingeleverd maar nog steeds prima verbinding.

Ik kan hier het komende jaar wel mee leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tranzy schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:58:
[...]

Interessant!

Maar heb net gebeld met Ziggo en kwam bij opzeggingen uit... Daar een zielig verhaal opgehangen (wat eigenlijk gewoon waar is... prijzen worden echt hoog nu) maar ben het volgende overeen gekomen.

Had 73,95 en daar kwam nog 1,95 verhoging bij:
200/20
TV Royaal
(Gewoon complete max)

Heb dit om laten zetten in:
150/15
TV Royaal (eerste 6 mnd gratis)
3 mnd 34,95
3 mnd 59,95
9 mnd 69,95
----------------
omgerekend 56,20 of iets per mnd voor het komende jaar. Dat is dus zo'n 20 euro bespaard. Wel snelheid ingeleverd maar nog steeds prima verbinding.

Ik kan hier het komende jaar wel mee leven. :)
Het loont sowieso om altijd even naar de opzeggingen afdeling te bellen als je contract afloopt (of er prijswijzigingen zijn). Deed ik bij fZiggo ook altijd. Er was eigenlijk altijd wel wat te regelen (Al zeurde ze soms wel dat ik elk jaar belde), maar ik heb tot nog toe de laatste 6 jaar of zo nooit de volle mep betaald.
Niet "veel" winst deze keer, maar ik betaal nu de komende 3 maanden het Connect ZZP Pro Pakket voor 30 Euro (ex BTW) in de maand ipv. 57,50. Is inclusief BTW toch zo'n 90 euro. Verdiend met 1 telefoontje :)
En ik wil gewoon graag de 40mbit upstream ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:56
[...]

Interessant!

Huidig abonnement:
Connect Start en Play Start voor 45,95 p/m
- Internet Start (40/4 Mbit/s)
- Kabel TV
- TV Standaard (Standaard Mediabox)
Internetbeveiliging Basis
- Vast Bellen
Zakelijk abonnement:
Connect ZZP Internet Start & Play Start voor € 42,50 p/m en nu de eerste 3 maanden € 30,-
60/10 Mbit/s internet
Play Start/Digitale TV
Standaard Mediabox
Internetbeveiliging Basis
Flexibel contract maandelijks opzegbaar
Zie ik hier iets over het hoofd? Meer voor minder? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die prijzen niet gewoon ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 16:51
hmm net ook contact met ziggo gehad omdat ik over wou naar het internet complete abonnement, maar helaas wouden ze mij geen aanbieding doen. Ze wouden alleen de activatie kosten weghalen(wist niet dat je dat had als je al klant was)

maar ik ga nu waarschijnlijk over naar kpn glasvezel. Scheelt me toch zo'n 200 euro op jaar basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ryan_ schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:21:
[...]Zie ik hier iets over het hoofd? Meer voor minder? :|
De BTW, dus +21%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:56
Dom van me 8)7

Totaal niet interessant dan :) Bijna 10 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
En Horizon niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:52
[...]

Ik ben al klant, kan ik dit pakket bestellen?
Particulier

Wanneer u een particuliere klant van Ziggo bent zónder internet, kunt u gebruik maken van dit aanbod. Heeft u wel al internet van Ziggo dan kunt u geen gebruik maken van dit aanbod. Wel hebben wij andere aantrekkelijke aanbiedingen voor u. Neemt u voor meer informatie contact op met ons via 0800- 0640.
Dus het is voor mij helaas niet mogelijk om een 300/40 pakket te bestellen? :(

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:46
Ik krijg vandaag mijn modem geleverd van Ziggo. Abo gaat ook vandaag in.

Nu heb ik een Synology router RT1900ac gekocht voor achter de ziggo modem. Nu blijkt deze niet helemaal lekker samen te werken met Technicolor TC7200 (als de modem van afstand geset wordt dan moet je de router handmatig ook resetten). Stel ik heb pech en ik krijg vanmiddag de TC7200 geleverd, kan ik Ziggo dan bellen en vragen om een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:49

Wildfire

Joy to the world!

Dat zou voor sommigen juist een voordeel zijn :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:10
Al jaren trouw klant bij Ziggo, maar daardoor profiteren we bijna nooit van de nieuwe apparatuur die nieuwe abonnees krijgen. Dus afgelopen week het oude Z2 (oid) abonnement omgezet in Connect Complete, dan krijgen we binnenkort nog een Horizonbox :) en omdat ik graag een nieuw modem wilde heb ik dat ook gevraagd en gekregen (Technicolor TC7210). Ik ben eigenlijk best tevreden.
Pagina: 1 ... 93 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.