Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik had gisteren iets heel vreemds, en ik ben benieuwd of jullie een idee hebben hoe dit mogelijk is...

Mijn situatie thuis; Een Cisco modem met daarop aangesloten een externe Synology RT1900AC router. Mijn modem is rechtstreeks aangesloten op de wandcontactdoos in de woonkamer. Op mijn modem heb ik beide WiFi kanalen gedisabled.

Tijdens het internetten viel mijn verbinding kort even weg, toen de verbinding terug was kwam ik erachter dat ik ineens een andere IP range had gekregen (10.0.15.x i.p.v. 192.168.178.x). Mijn verbinding zat nog steeds op hetzelfde WiFi netwerk (via mijn router).

Omdat ik dat vreemd vond wou ik onderzoeken waar dit vandaan kwam. Inloggen op mijn router was niet mogelijk, de login pagina wou niet laden. Vervolgens ben ging ik inloggen op mijn Ziggo modem (via 192.168.178.1) en op de login pagina viel mij gelijk het logo van Technicolor op. (terwijl ik een Cisco modem heb).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CiSTrQYXEAAT268.jpg:small

Na inloggen met ziggo / draadloos kwam ik uit op het modem van mijn buren, hier zag ik een SSID van een ander WiFi netwerk (met bijbehorende sleutel). Ik heb nog nooit eerder verbinding gehad met dit WiFi netwerk, ik ken deze buren zelfs niet eens.

Weet iemand hoe dit mogelijk is? Ik maak mij nu een beetje zorgen om mijn eigen privacy, wellicht dat andere buren hetzelfde met mijn modem hebben. Ik heb Ziggo inmiddels ook al een bericht gestuurd met dezelfde vraag.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 11:54
Is er een update voor de EVW3226 uitgerold ofzo?
Bij de inlog pagina staat opeens dit:
"Log in om het wifi-wachtwoord te wijzigen op de frequentie 2.4 GHz en 5 GHz.."

En ik kan sindsdien opeens niet meer met bekabeld internet online gamen. De verbinding timedout telkens. Op twee pc's constateert. Enorme packet loss 50-90% en ping 3070.
Als ik in cmd google.com ping dan is het wel gewoon goed (avg 11ms, 0 loss).

[ Voor 16% gewijzigd door kadooosh op 13-05-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06
Royal schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:28:
Weet iemand hoe dit mogelijk is? Ik maak mij nu een beetje zorgen om mijn eigen privacy, wellicht dat andere buren hetzelfde met mijn modem hebben. Ik heb Ziggo inmiddels ook al een bericht gestuurd met dezelfde vraag.
Kennelijk was je al verbonden met het netwerk van de buren. Een andere verklaring heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:45

TFHfony

Professional Weirdo

Denizz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:57:
[...]

[...]

Dus het is voor mij helaas niet mogelijk om een 300/40 pakket te bestellen? :(
Jawel hoor. Maar met "dit aanbod" bedoelen ze de 30 euro per maand (de korting), maar het pakket kan je gewoon bestellen als je met dat nummer belt. En als je buiten contract bent met je particuliere abonnement, krijg je vast nog wel 2 of 3 maanden die 30 euro hoor als je het ze vraagt :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 22:18
Krijg ook net de mail dat ik 1,45 euro meer mag gaan betalen.

Maar is inmiddels niet meer van toepassing omdat per 5 juni ziggo exit is , ga naar tweak met 1Gbps oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sinds september ben ik naar Ziggo gegaan met internet en telefonie voor slechts € 10 extra bovenop de vaste kosten van € 18 voor het basisabo tv. De download snelheid zou 25 mbit zijn maar heb vanaf dag één 40 mbit down gehad. Gisteravond zag ik dat het modem korte tijd de verbinding verbrak en las even later in het log: Resetting the cable modem due to docsDevResetNow. Daarna een meting gedaan en nu is de snelheid na 8 maanden verlaagd naar 25 mbit. Ik heb natuurlijk geen poot om op te staan maar het voelt toch lullig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:02
Megalodon_67 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:20:
Sinds september ben ik naar Ziggo gegaan met internet en telefonie voor slechts € 10 extra bovenop de vaste kosten van € 18 voor het basisabo tv. De download snelheid zou 25 mbit zijn maar heb vanaf dag één 40 mbit down gehad. Gisteravond zag ik dat het modem korte tijd de verbinding verbrak en las even later in het log: Resetting the cable modem due to docsDevResetNow. Daarna een meting gedaan en nu is de snelheid na 8 maanden verlaagd naar 25 mbit. Ik heb natuurlijk geen poot om op te staan maar het voelt toch lullig.
Dan heb je 8 maanden lang geluk gehad ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:49

Wildfire

Joy to the world!

Ronald8 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:17:
Al jaren trouw klant bij Ziggo, maar daardoor profiteren we bijna nooit van de nieuwe apparatuur die nieuwe abonnees krijgen. Dus afgelopen week het oude Z2 (oid) abonnement omgezet in Connect Complete, dan krijgen we binnenkort nog een Horizonbox :) en omdat ik graag een nieuw modem wilde heb ik dat ook gevraagd en gekregen (Technicolor TC7210). Ik ben eigenlijk best tevreden.
Je wou juist een Horizon Box? Ik ben blij dat ik dat rotding mooi heb kunnen vermijden met de overgang van Alles-in-1 naar Connect Max & Play Start. Alleen een Humax decodertje gehad die ongebruikt op zolder staat te verstoffen nu. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
monofea schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:21:
[...]
Ik zou graag meer willen weten over deze korting? Wat houdt het in, wanneer heb ik er recht op etc. Ben nieuw in dit topic.
Ok ik had dit preciezer moeten formuleren: Je kan vrijwel altijd na de contractperiode korting krijgen. Ook is er vrijwel elk jaar minimaal één prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:40
Wildfire schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Je wou juist een Horizon Box? Ik ben blij dat ik dat rotding mooi heb kunnen vermijden met de overgang van Alles-in-1 naar Connect Max & Play Start. Alleen een Humax decodertje gehad die ongebruikt op zolder staat te verstoffen nu. :P
TV pauzeren en opnemen is in ons geval wel fijn :) daarnaast nog toegang tot MyPrime etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Volgens mij heb ik mijn jaarcontract er ook weer op zitten.. Zal deze week ook maar weer even bellen voor een leuk retentieaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ronald8 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:54:
[...]

TV pauzeren en opnemen is in ons geval wel fijn :) daarnaast nog toegang tot MyPrime etc.
Pauzeren en opnemen kan ik met m'n Humax 5050C ook hoor. MyPrime is gelukkig geheel niet interessant (voor ons iig) en gezien dat er met de Horizon Box toch nog best veel problemen gemeld worden links en rechts wil ik dat ding hier echt niet in huis hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeris49
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 22:38
Wildfire schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:09:
[...]

Pauzeren en opnemen kan ik met m'n Humax 5050C ook hoor. MyPrime is gelukkig geheel niet interessant (voor ons iig) en gezien dat er met de Horizon Box toch nog best veel problemen gemeld worden links en rechts wil ik dat ding hier echt niet in huis hebben. :)
Ik loop ook te twijfelen om deze weg te doen. Frustraties bij het niet uit slaap willen komen in de ECO stand / of anders een standby verbruik van 56 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Het zijn wel lolbroeken bij Ziggo hoor.... Ik krijg nu een bestelbevestiging van de 300/30 verbinding en de mededeling dat er binnenkort een modem geleverd gaat worden door PostNL.

De boel is afgelopen woensdag al geleverd en ook actief.... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56
bvk schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:53:
Het zijn wel lolbroeken bij Ziggo hoor.... Ik krijg nu een bestelbevestiging van de 300/30 verbinding en de mededeling dat er binnenkort een modem geleverd gaat worden door PostNL.

De boel is afgelopen woensdag al geleverd en ook actief.... ;)
Vandaag is mijn abo actief gegaan en vandaag heb ik ook het modem ontvangen. Echter als ik kijk op Mijnziggo en vervolgens bij Producten, dan krijg ik de melding dat er nog helemaal geen producten actief zijn... benieuwd of straks als ik thuis kom en de modem aansluit de boel actief is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

outlandos schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:14:
[...]

Vandaag is mijn abo actief gegaan en vandaag heb ik ook het modem ontvangen. Echter als ik kijk op Mijnziggo en vervolgens bij Producten, dan krijg ik de melding dat er nog helemaal geen producten actief zijn... benieuwd of straks als ik thuis kom en de modem aansluit de boel actief is..
Mijn Ziggo loopt vaak wat achter. Mijn 300/40mbit abbo is ook al enkele dagen actief, maar op Mijn Ziggo staat ook nog steeds mijn oude pakket.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
joeris49 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:36:
[...]

Ik loop ook te twijfelen om deze weg te doen. Frustraties bij het niet uit slaap willen komen in de ECO stand / of anders een standby verbruik van 56 Watt
Dat is echt bizar hoog en de reden dat ik die HB niet in huis wil. Mijn "rust/nacht" verbruik is 110 watt voor het hele huis waarvan 60watt al is voor mijn 24/7 ICT meterkast. Laat staan dat een HB in stand-by net zoveel verbruikt als alle ICT in huis van routers tot camera en accesspoints raspberry pi's. Volgens mij zijn daar ook EU afspraken over stand-by verbruik? Maar dat zal de niet bruikbare stand-by stand zijn die je benoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Logica hè: ik heb de DNS van Google ingesteld als alternatieve DNS. Dat betekent dat als die van Ziggo down zijn, hij over moet gaan op die van Google. Vervolgens doe ik tests op https://dnsleaktest.com/ en staat er doodleuk dat alles via de Google DNS gaat :/.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GxKr3xw.png?1

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:25:
Logica hè: ik heb de DNS van Google ingesteld als alternatieve DNS. Dat betekent dat als die van Ziggo down zijn, hij over moet gaan op die van Google. Vervolgens doe ik tests op https://dnsleaktest.com/ en staat er doodleuk dat alles via de Google DNS gaat :/.

[afbeelding]
Als jij daar DNS servers invoert, zijn deze ter vervanging van de default. Je kan ook overwegen eerst die van Ziggo daar in te vullen (1 of 2) en aan te vullen met die van Google (de rest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

TFHfony schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:48:
Als jij daar DNS servers invoert, zijn deze ter vervanging van de default. Je kan ook overwegen eerst die van Ziggo daar in te vullen (1 of 2) en aan te vullen met die van Google (de rest).
Aha! Maar dat vind ik wel onlogisch. Aangezien d'r boven de IP-adressen van de DNS servers van Ziggo staat. Nu heb ik alles op 0.0.0.0 gezet (default). Vervolgens zit hij nog steeds op de DNS servers van Google volgens dnsleaktest.com :?. Weet je toevallig hoe dit komt? Ik wil gewoon de setup zoals: DNS server(s) van Ziggo down? > DNS servers van Google gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 22:00
Ik was wat aan het zappen vandaag en het viel me ineens op dat het Ziggo voetbal kanaal vrij toegankelijk was. Ik dacht dat deze zender alleen beschikbaar was als je een abonnement had op Ziggo Sport Totaal pakket? :?

Toen nog wat verder door gezapt en merkte ik dat zenders zoals CI, AMC, CBS Reality en Extreme Sports het ook ineens deden. Die vallen/vielen in het TV Royaal pakket volgens de informatie op de website van Ziggo.

[ Voor 34% gewijzigd door Tigerblood op 13-05-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:16:
[...]
Aha! Maar dat vind ik wel onlogisch. Aangezien d'r boven de IP-adressen van de DNS servers van Ziggo staat. Nu heb ik alles op 0.0.0.0 gezet (default). Vervolgens zit hij nog steeds op de DNS servers van Google volgens dnsleaktest.com :?. Weet je toevallig hoe dit komt? Ik wil gewoon de setup zoals: DNS server(s) van Ziggo down? > DNS servers van Google gebruiken.
Ik vind het wel logisch.
Waarom er wat gebeurt bij 0.0.0.0 durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij als je 0.0.0.0 invoert dan wordt de waarde genegeerd en hanteert het systeem de default DNS-Servers die meegezonden worden met de DHCP-server van Ziggo.

Als je in regel 1 de DNS zet van Ziggo (89.101.251.228) en in regel 2 die van Google (8.8.8.8 of 4.4.4.4) dan zou hij altijd via Ziggo moeten gaan tenzij.

Of het modem zo slim is om de routering goed aan te passen weet ik helaas niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 13-05-2016 19:22 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16
Weet iemand hoe je in de Connectbox komt als hij in bridge modus staat?
192.168.100.1 werkt niet iig.

edit. toch wel :)

[ Voor 43% gewijzigd door matthijst op 13-05-2016 19:43 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:44
Tigerblood schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:40:
Ik was wat aan het zappen vandaag en het viel me ineens op dat het Ziggo voetbal kanaal vrij toegankelijk was. Ik dacht dat deze zender alleen beschikbaar was als je een abonnement had op Ziggo Sport Totaal pakket? :?

Toen nog wat verder door gezapt en merkte ik dat zenders zoals CI, AMC, CBS Reality en Extreme Sports het ook ineens deden. Die vallen/vielen in het TV Royaal pakket volgens de informatie op de website van Ziggo.
Klopt. Ik heb alleen basispakket en kan deze zenders nu ook zien. Codering is er tijdelijk af, zal wel foutje bij Ziggo zijn. Vind het overigens persoonlijk geen interessante zenders. Heb al heel lang geen extra pakketten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
JanR1969 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:59:
[...]

Klopt. Ik heb alleen basispakket en kan deze zenders nu ook zien. Codering is er tijdelijk af, zal wel foutje bij Ziggo zijn. Vind het overigens persoonlijk geen interessante zenders. Heb al heel lang geen extra pakketten meer.
Dacht gelezen te hebben dat de zenders weer gingen veranderen. Er werd alleen niets vermeld over wat en welke precies. Had met de prijsverhoging te maken en stond dacht ik in de mail.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

MdO82 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:22:
Volgens mij als je 0.0.0.0 invoert dan wordt de waarde genegeerd en hanteert het systeem de default DNS-Servers die meegezonden worden met de DHCP-server van Ziggo.

Als je in regel 1 de DNS zet van Ziggo (89.101.251.228) en in regel 2 die van Google (8.8.8.8 of 4.4.4.4) dan zou hij altijd via Ziggo moeten gaan tenzij.

Of het modem zo slim is om de routering goed aan te passen weet ik helaas niet ;)
Dat wist ik inderdaad ;). Dat 0.0.0.0 de default zou moeten zijn. 8.8.4.4 is trouwens de secundaire van Google dacht ik, niet 4.4.4.4. Maar goed, zou het kunnen zijn dat ik de router eerst helemaal opnieuw op moet starten om de werking van kracht te laten komen?? Lijkt me een beetje raar.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:16:
[...]

Dat wist ik inderdaad ;). Dat 0.0.0.0 de default zou moeten zijn. 8.8.4.4 is trouwens de secundaire van Google dacht ik, niet 4.4.4.4. Maar goed, zou het kunnen zijn dat ik de router eerst helemaal opnieuw op moet starten om de werking van kracht te laten komen?? Lijkt me een beetje raar.. :P
Als je je clients via DHCP laat connecten, moet je die opnieuw opstarten of even een ipconfig /release & /renew doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:16:
[...]

De cijfers lijken ook zo op elkaar :P ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

TFHfony schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:21:
Als je je clients via DHCP laat connecten, moet je die opnieuw opstarten of even een ipconfig /release & /renew doen.
Inderdaad al een ipconfig /release & renew gedaan. Nog steeds dezelfde resultaten. Pc (waar ik vanuit typ nu) zit regelrecht verbonden via de kabel naar de Technicolor. Nog steeds dezelfde resultaten 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zojuist naar mijn nieuwe appartement geweest met de vandaag ontvangen Ziggo Modem (T. 7210). Aangesloten en half uur later wifi test gedaan met mijn mobiele telefoon. Hier de resultaten (de onderste is vanaf de bank, de bovenste vlak voor de meterkast waarin de modem staat):

Speedtest01

Ik heb een Connect Complete abonnement waarmee ik dus 150/15 zou moeten halen. Is tegen de 50 dan in orde? De score komt mij nogal laag over. En als het inderdaad laag is, waar kan dat dan aan liggen? Wellicht is mijn mobiele telefoon de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:54:
Zojuist naar mijn nieuwe appartement geweest met de vandaag ontvangen Ziggo Modem (T. 7210). Aangesloten en half uur later wifi test gedaan met mijn mobiele telefoon. Hier de resultaten (de onderste is vanaf de bank, de bovenste vlak voor de meterkast waarin de modem staat):

[afbeelding]

Ik heb een Connect Complete abonnement waarmee ik dus 150/15 zou moeten halen. Is tegen de 50 dan in orde? De score komt mij nogal laag over. En als het inderdaad laag is, waar kan dat dan aan liggen? Wellicht is mijn mobiele telefoon de bottleneck?
Heb precies hetzelfde met m'n Huawei P8

50Mbit/s down max en 20Mbit/s up @ wifi (200/20Mbit pakket van Ziggo)
maar met 4G haal ik makkelijk 130Mbit/s down en 50Mbit/s up...

M'n laptop's halen op wifi wel hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:57:
[...]

Heb precies hetzelfde met m'n Huawei P8

50Mbit/s down max en 20Mbit/s up @ wifi (200/20Mbit pakket van Ziggo)
maar met 4G haal ik makkelijk 130Mbit/s down en 50Mbit/s up...

M'n laptop's halen op wifi wel hogere snelheden.
Fijn om te horen.

Morgen neem ik mijn laptop mee, die overigens budget is. Wat is dan een beetje redelijk resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

outlandos schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:23:
[...]

Fijn om te horen.

Morgen neem ik mijn laptop mee, die overigens budget is. Wat is dan een beetje redelijk resultaat?
Hangt af van de Wi-Fi kaart in je laptop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Wat voor telefoon? Veel zijn single-stream en dan heb je maximaal 72,2Mbps (150 Mbps met een 40MHz kanaal) linksnelheid. Voor budget laptops geldt vaak overigens hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hcQd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:24:
Wat voor telefoon? Veel zijn single-stream en dan heb je maximaal 72,2Mbps (150 Mbps met een 40MHz kanaal) linksnelheid. Voor budget laptops geldt vaak overigens hetzelfde.
pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Zwart
TFHfony schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:24:
[...]

Hangt af van de Wi-Fi kaart in je laptop...
pricewatch: Peaq PNB C1015-I2N3

[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 13-05-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:23:
[...]

Fijn om te horen.

De laptop waar ik nu op zit heeft een;
Intel N6235 wifi kaart

En die haalt tussen de 100~150Mbit/s in het gehele appartement waar ik woon op 5ghz.

Maar zoals TFHfony ook al suggereert hangt die snelheid af aan meerdere factoren; afstand, type modem/router, wifi type, wifi kanaal, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Single stream dus, en de meeste routers van Ziggo ondersteunen geen ac. Op de 5GHz (met een 40MHz kanaalbreedte) zou hij wel wat sneller mogen dan 50Mbps, maar verwacht geen wonderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik snap echt niet dat mensen speedtesten op wifi en het dan vreemd vinden dan ze max snelheden niet halen. Ken een handvol die klagen over hun glas isp en testen op een laptop met (soms zelfs met wifi G @ 54Mbit 8)7).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/1644395817.png
iPad Air 2 in combo met Asus RT-AC68U vanaf mijn pc kamer op de 1e verdieping (router staat in meterkast) O+.

(Galaxy S6 komt niet echt boven de 250 - 270Mbit op zelfde locatie).

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 14-05-2016 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Laatst online: 28-09 19:53
Sinds gister heb ik de nieuwe ConnectBox van ziggo, bevalt goed. Wifi ac werkt top. Haal 12ms / 201down / 20up via wifi. (Heb een 200mbit verbinding)

[ Voor 3% gewijzigd door colorsone op 14-05-2016 02:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:31
Royal schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:28:
Ik had gisteren iets heel vreemds, en ik ben benieuwd of jullie een idee hebben hoe dit mogelijk is...

Mijn situatie thuis; Een Cisco modem met daarop aangesloten een externe Synology RT1900AC router. Mijn modem is rechtstreeks aangesloten op de wandcontactdoos in de woonkamer. Op mijn modem heb ik beide WiFi kanalen gedisabled.

Tijdens het internetten viel mijn verbinding kort even weg, toen de verbinding terug was kwam ik erachter dat ik ineens een andere IP range had gekregen (10.0.15.x i.p.v. 192.168.178.x). Mijn verbinding zat nog steeds op hetzelfde WiFi netwerk (via mijn router).

Omdat ik dat vreemd vond wou ik onderzoeken waar dit vandaan kwam. Inloggen op mijn router was niet mogelijk, de login pagina wou niet laden. Vervolgens ben ging ik inloggen op mijn Ziggo modem (via 192.168.178.1) en op de login pagina viel mij gelijk het logo van Technicolor op. (terwijl ik een Cisco modem heb).

[afbeelding]

Na inloggen met ziggo / draadloos kwam ik uit op het modem van mijn buren, hier zag ik een SSID van een ander WiFi netwerk (met bijbehorende sleutel). Ik heb nog nooit eerder verbinding gehad met dit WiFi netwerk, ik ken deze buren zelfs niet eens.

Hebben jij en je buren wellicht allebei homeplugs / moca adapters in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:40
Wifi-ac is inderdaad wel fijn. Daarom had ik ook graag een TC7210 modem zodat ik 2,4 en 5 GHz tegelijkertijd heb. Bijkomend voordeel is dat ik vooralsnog de enige ben met 5 GHz wifi waardoor er ook weinig ruis is.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5324154593.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:13
Zorg dat je op 5ghz verbind... Waarschijnlijk zat je op de 2.4ghz

Op 5ghz kan je veel hogere snelheden behalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 22:23
Wat zijn de scenario's om bepaalde korting te ontvangen? Daarnaast wat is de betere modem van ziggo?

Ik wil graag mijn all-in-1 veranderen aangezien je voor dat bedrag complete kan krijgen waarin my prime in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

De 1e prijsstijging kwam vandaag al over de post binnen. Het abonnement kost per 1 juli €1,95 meer en voor vast bellen stijgt het starttarief met 0,01 cent voor gesprekken die buiten de vaste bundel vallen. Bij de zenderupdate vervalt o.a. Syfy die ik regelmatig kijk en zullen er wel weer zenders die ik regelmatig kijk in kwaliteit afnemen. Verschillende zenders die ik graag kijk en extra voor betaal (o.a. muziekzenders) zijn na de vorige "update" zichtbaar en hoorbaar in kwaliteit afgenomen.
Bij ziggo zit u goed.

Voor 1 juli gaan we bij een andere provider kijken of je daar beter zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 17:07
M0otje schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:13:
Wat zijn de scenario's om bepaalde korting te ontvangen? Daarnaast wat is de betere modem van ziggo?

Ik wil graag mijn all-in-1 veranderen aangezien je voor dat bedrag complete kan krijgen waarin my prime in zit.
Tja, dreigen dat je weggaat en ook een alternatief met een bijbehorende aanbieding kunnen laten zien. Glas is een goede.

Mij is het niet gelukt iig. Simpelweg omdat we hier alleen xdsl als tegenhangers hebben en daar zitten we te ver van de centrale af dat ik daar nooit meer naar terug zou gaan. We zitten in ex upc gebied en de televisie kwaliteit is erg goed.
Tegenhangers wbt televisiekwaliteit is er ook niet echt.
Glas hebben we ook niet. Dus hulde voor degenen die het wel lukt overigens. Wellicht ben ik niet zo'n babbelaar en ben ik te vriendelijk. Want een aanbieding die ze doen is gewoon wat er voor leden op de site staat. Niets dus.

Overigens, als er glas komt met een hogere upload, dan ga ik toch over. Daar mogen ze een aanbieding tegenover zetten, maar dat is hoe dan ook niet interessant. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
mowa schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:23:
Verschillende zenders die ik graag kijk en extra voor betaal (o.a. muziekzenders) zijn na de vorige "update" zichtbaar en hoorbaar in kwaliteit afgenomen.
Dat zijn waarschijnlijk mp4 streams geworden met een lagere bitrate (Archie weet dat beter). De minder populaire zenders hebben tegenwoordig artifacts. Mijn TV versterkt met zijn interpolatie algorithmen de artifacts die daar in zitten.

Ik lees hier steeds dat Ziggo beter beeld heeft dan glasvezel (bijvoorbeeld Vodafone), alleen daar zijn de 'HD+' streams gewoon 14+ mbit.

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 14-05-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ah, het modem voor de 300 mbit upgrade is binnen. Het is een TC7210 geworden. Straks installeren en dan maar eens kijken hoe het gaat.

Alleen ff rekening mee houden dat het ding bridged moet, heb niet voor niets een Asus RT-AC87U. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 14-05-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mowa schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:23:
[knip] Bij de zenderupdate vervalt o.a. Syfy die ik regelmatig kijk en zullen er wel weer zenders die ik regelmatig kijk in kwaliteit afnemen. Verschillende zenders die ik graag kijk en extra voor betaal (o.a. muziekzenders) zijn na de vorige "update" zichtbaar en hoorbaar in kwaliteit afgenomen.
[knip]
Welke zenders zouden dat dan zijn? Ik kan het zo even checken als men zou willen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verkeerde topic...

[ Voor 103% gewijzigd door outlandos op 14-05-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dubbel, sorry.

[ Voor 94% gewijzigd door outlandos op 14-05-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Werkelijk waar; stond vandaag de berzorger met een ziggo doos aan de deur. Wij dachten: mooi de mini Horizon boxjes voor TV op de slaapkamer.. Mooi niet dus :( krijgen we weer een andere modem. Dit keer zo'n CBN ding voor de Connect Max (300/30) internet.
Bijzonder dit zou toch allemaal over de Horizon lopen? Hebben we al jaren..

/me mrjraider belt met ziggo, dit was niet afgesproken

Nee meneer, u heeft de Horizon 7400 box, die kan de 300/30 mbit internet niet aan. Daarom heeft u een modem toegestuurd gekregen.

/me mrjraider begint wat geïrriteerd te worden

Wij hebben nog expliciet gevraagd of wij dan ook geen nieuwe hoofdbox moesten krijgen, de horizon die we hebben staan hebben we al een aantal jaar.
Nee meneer is in de winkel gezegd...

/me mrjraider luistert naar het verhaal van de ziggo

Dan moet u een nieuwe horizon box toegestuurd krijgen. De afdeling die hierover gaat is vandaag echter gesloten. Kan ik u dinsdag terugbellen....

wordt vervolgd maar ik ben wel woest.

Er naar vragen in de winkel wordt gezegd dat de horizon box gewoon goed is en er geen nieuwe hoeft te komen, krijgen we een aparte modem extra... Hier is niet om gevraagd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mrjraider schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:29:
Werkelijk waar

.. Hier is niet om gevraagd :(
Same here... Er wordt apparatuur door je strot geduwd ondanks dat de ene medewerker de andere tegenspreekt etc.

Ach, als het meezit gaat ondergetekende hopelijk snel verhuizen, KPN-Glas naar binnen en Ziggo de deur uit. Tot die tijd nog maar even aankijken hoe ze mijn lijn gaan corrigeren; was altijd 210/22 stabiel met ping 19 op speedtest en sinds het nieuwe modem is het ineens 300/17 met ping 45 tot 90 geworden. Er is niets vervangen (behalve het modem) en nu moet er dus blijkbaar een monteur langskomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54

TAA

Liever IRC

Ook hier is net de TC7210 en een horizon box bezorgt. Waarom zou ik dat ding in bridge laten zetten en niet mijn Nighthawk gewoon in 1 van de lan poorten duwen en die wifi blijven gebruiken? Gebruik ziggo spots nl. nog al eens en die gaan uit toch als je je modem/router in bridge laat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:47:
[...]

Same here... Er wordt apparatuur door je strot geduwd ondanks dat de ene medewerker de andere tegenspreekt etc.

Ach, als het meezit gaat ondergetekende hopelijk snel verhuizen, KPN-Glas naar binnen en Ziggo de deur uit. Tot die tijd nog maar even aankijken hoe ze mijn lijn gaan corrigeren; was altijd 210/22 stabiel met ping 19 op speedtest en sinds het nieuwe modem is het ineens 300/17 met ping 45 tot 90 geworden. Er is niets vervangen (behalve het modem) en nu moet er dus blijkbaar een monteur langskomen.
De internet wijziging is nog niet doorgevoerd. Ik haal zowel bekabeld als op wifi niet de benodigde snelheid (300/30) hoewel wifi logisch is is bekabeld dat nog niet.
Daarnaast hebben wij nu 2 netwerken, de horizon is nog steeds functioneel alsook de nieuwe modem :? hier gaat iets niet goed..
Bovenal doet heel de telefoonlijn niets meer :/

Goed, alles werkt weer :Y

Dinsdag maar eens bellen en dan zie ik wel :O

[ Voor 3% gewijzigd door Mrjraider op 14-05-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb sinds een half uurtje verbinding via mijn nieuw modem, een TC7210. Klopt het dat hier nergens te zien hoeveel correctable/uncorrectable errors je hebt, net zo min als de T3 en T4 errors?

---

Ik denk trouwens dat de beeldstoringen die we af en toe hebben, die samen gingen met een stijging van de correctable/uncorrectable errors op mijn voormalig Ubee modem, te maken hebben met het oude AOP dat ik heb -- aangezien alle kabels al zijn vervangen door Technetix RLA++ kabels zoals Ziggo ze tegenwoordig ook levert. Ook de radio/TV splitter is al vervangen door een Technetix zoals wederom Ziggo ze ook levert.

Het AOP is een TRPR-10/MI-FF/60 die nog verzegeld is ook. Ik heb de TC7210 dan ook maar niet volgens de handleiding aangesloten want dat kon niet eens, zo bleek maar -- als ik het wel volgens de handleiding deed kreeg het modem geen verbinding (alleen downstream verbond, maar upstream wou niet lukken).

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/ziggo-aop.jpg

Heb ondertussen ook maar meteen gestofzuigd, dus het stof is netjes opgeruimd :P

Het AOP ligt los op de grond, ik weet nog dat de monteur destijds zei dat de groene kabel dusdanig kort was dat monteren van het AOP aan de muur eigenlijk teveel kans zou geven dat het fout zou gaan. Vandaar dus.

Echter, ik denk dat Ziggo eenvoudig een nieuwe en langere groene kabel kan leggen. Het wijkkastje waar wij op zitten staat namelijk letterlijk op twee meter afstand, in een rechte lijn, van het punt waar de groene kabel het huis binnen komt... Met een nieuwe groene kabel kan er ook meteen een nieuw en fatsoenlijker AOP komen...

Ik zal ze maar eens bellen denk ik.

-- UPDATE: Komende donderdag komt een monteur een nieuw AOP plaatsen. Hopelijk lukt het, de groene kabel is hier aan de korte kant. Weinig speelruimte als de kabel gestript zou moeten worden... :P

[ Voor 97% gewijzigd door Wildfire op 14-05-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wildfire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:04:
Ik heb sinds een half uurtje verbinding via mijn nieuw modem, een TC7210. Klopt het dat hier nergens te zien hoeveel correctable/uncorrectable errors je hebt, net zo min als de T3 en T4 errors?
Correct. Dit is uit de TC7210 firmware van Ziggo gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TAA schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:49:
Ook hier is net de TC7210 en een horizon box bezorgt. Waarom zou ik dat ding in bridge laten zetten en niet mijn Nighthawk gewoon in 1 van de lan poorten duwen en die wifi blijven gebruiken? Gebruik ziggo spots nl. nog al eens en die gaan uit toch als je je modem/router in bridge laat zetten?
Als je WiFi spots gebruikt zou ik hem inderdaad niet in bridge modus zetten. Ik heb toevallig hier eerder vandaag nog een verhaal gepost van hoe je hem beter kunt instellen als je geen bridge modus wilt.
Wildfire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:04:
T3 en T4 errors zijn wel te vinden in het log, maar er is inderdaad geen teller voor. Maar als je ze in het log kunt vinden weet je dat er sowieso wat aan de hand is, daar heb je geen teller voor nodig. De correctables/uncorrectables is wel jammer.
Ik denk trouwens dat de beeldstoringen die we af en toe hebben, die samen gingen met een stijging van de correctable/uncorrectable errors op mijn voormalig Ubee modem, te maken hebben met het oude AOP dat ik heb -- aangezien alle kabels al zijn vervangen door Technetix RLA++ kabels zoals Ziggo ze tegenwoordig ook levert. Ook de radio/TV splitter is al vervangen door een Technetix zoals wederom Ziggo ze ook levert.

Het AOP is een TRPR-10/MI-FF/60 die nog verzegeld is ook. Ik heb de TC7210 dan ook maar niet volgens de handleiding aangesloten want dat kon niet eens, zo bleek maar -- als ik het wel volgens de handleiding deed kreeg het modem geen verbinding (alleen downstream verbond, maar upstream wou niet lukken).

[afbeelding]
Zou in jouw geval zeker zo kunnen zijn, met een belletje naar Ziggo zul je zeker een monteur kunnen krijgen om hem gratis te vervangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Jerrythafast op 14-05-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jerrythafast schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:19:
[...]

Zou in jouw geval zeker zo kunnen zijn, met een belletje naar Ziggo zul je zeker een monteur kunnen krijgen om hem gratis te vervangen.
Zie mijn aanvulling... mogen ze ook meteen de groene kabel vervangen, die is zo kort dat het AOP nu op de grond ligt omdat muurmontage teveel kans zou geven met deze kabel dat het fout zou gaan...

Zou Ziggo de groene kabel kunnen vervangen door een langere? We hebben het geluk dat het wijkkastje dus op ca. twee meter afstand staat in een loodrechte lijn van waar de kabel bij ons het huis binnen komt... :P

-- UPDATE: Komende donderdag komt een monteur een nieuw AOP plaatsen. Hopelijk lukt het, de groene kabel is hier aan de korte kant. Weinig speelruimte als de kabel gestript zou moeten worden... :P

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 14-05-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Wildfire schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:09:
[...]

ReplayTV is toch wel erg handig hoor. Scheelt mij een heleboel opnemen. Enige nadeel is dat je de commerciële zenders niet kunt doorspoelen. Bovendien kun je in plaats van twee kanalen vier kanalen tegelijk opnemen met de Horizon Box. Het enige echte nadeel van het apparaat vind ik de behoorlijk trage EPG en het hoge standby energieverbruik.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sjaool schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:32:
[...]

ReplayTV is toch wel erg handig hoor. Scheelt mij een heleboel opnemen. Enige nadeel is dat je de commerciële zenders niet kunt doorspoelen. Bovendien kun je in plaats van twee kanalen vier kanalen tegelijk opnemen met de Horizon Box. Het enige echte nadeel van het apparaat vind ik de behoorlijk trage EPG en het hoge standby energieverbruik.
Ik wil niet afhankelijk zijn van een externe dienst om dingen terug te kunnen kijken. Daarnaast is het niet kunnen overslaan van reclame een doodzonde wat mij betreft. Hier blijven dus lekker de Humax 5050C's hun werk doen.

A.s. donderdag kom trouwens een monteur het oude AOP vervangen. Hopelijk daarna af van de beeldstoringen die we af en toe hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TAA schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:49:
Gewoon je router als DMZ instellen en je kunt de wifispots blijven gebruiken. Bovendien kun je dan de wifi van het modem en eventueel je Horizon Box gewoon uitzetten. De Ziggo wifispot blijft dan wel gewoon uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wildfire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:38:
[...]

Ik wil niet afhankelijk zijn van een externe dienst om dingen terug te kunnen kijken. Daarnaast is het niet kunnen overslaan van reclame een doodzonde wat mij betreft. Hier blijven dus lekker de Humax 5050C's hun werk doen.

A.s. donderdag kom trouwens een monteur het oude AOP vervangen. Hopelijk daarna af van de beeldstoringen die we af en toe hebben.
Ieder zijn ding natuurlijk. ;)

Ik heb boven nog een 5050C en een 5200C staan dus genoeg plekken om nog meer op te nemen. In totaal acht kanalen tegelijk... hoezo overkill. :D

P.S. De commerciële zenders kun je wel gewoon opnemen met de Horizon Box en dan alsnog de reclame doorspoelen. Dit werkt ook gewoon tijdens de live uitzending dus wat dat betreft is er geen verschil met de Humax ontvangers. Het doorspoelen werkt alleen niet bij ReplayTV en die laatste gebruik ik dus vooral voor de niet commerciële zenders. Die kun je namelijk wel gewoon doorspoelen, erg handig als DWDD een keer oninteressante onderwerpen heeft. :)

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 14-05-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sjaool schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:43:
[...]

Ieder zijn ding natuurlijk. ;)

Ik heb boven nog een 5050C en een 5200C staan dus genoeg plekken om nog meer op te nemen. In totaal acht kanalen tegelijk... hoezo overkill. :D

P.S. De commerciële zenders kun je wel gewoon opnemen met de Horizon Box en dan alsnog de reclame doorspoelen. Dit werkt ook gewoon tijdens de live uitzending dus wat dat betreft is er geen verschil met de Humax ontvangers. Het doorspoelen werkt alleen niet bij ReplayTV en die laatste gebruik ik dus vooral voor de niet commerciële zenders. Die kun je namelijk wel gewoon doorspoelen, erg handig als DWDD een keer oninteressante onderwerpen heeft. :)
Weet je wat het is, ik hoor teveel tweakers die allerlei problemen met de Horizon Box hebben. Dat wil ik gewoonweg niet. Ik zit nu in een situatie waarin alles precies doet wat ik ervan verwacht, zonder problemen.

Daarnaast hoeven we hier niet vaak meerdere dingen tegelijkertijd op te nemen. Als het echt moet hebben we met de twee Humaxjes ook genoeg capaciteit om op te nemen, vier programma's tegelijkertijd gebeurt echt maar zelden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 14-05-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:39:
[...]

Gewoon je router als DMZ instellen en je kunt de wifispots blijven gebruiken. Bovendien kun je dan de wifi van het modem en eventueel je Horizon Box gewoon uitzetten. De Ziggo wifispot blijft dan wel gewoon uitzenden.
Het voordeel van je router als switch/AP instellen in plaats van DMZ is dat je de WiFi van het modem ook nog kunt gebruiken als steunzender ;) Zeker als hij in de woonkamer staat is dat erg prettig. Ik zit nu op de bank in de huiskamer op 1m van het modem; mijn andere AP staat 1 verdieping van dikke betonnen vloer en geïsoleerd laminaat verder.

Bovendien kan ik als ik daar reden toe zie nu eenvoudig een apparaat beneden bekabeld aansluiten, want ik heb nog 3 volledig functionerende LAN poorten vrij op mijn modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zelfs met DMZ werken de LAN poorten op het modem nog steeds hoor. Ook kun je wifi gewoon aan laten staan en dezelfde SSID geven maar ik heb ervoor gekozen om ze uit te zetten omdat alle apparaten bij mij binnen een meter van elkaar opgesteld staan.
Wildfire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:48:
[...]
Daarnaast hoeven we hier niet vaak meerdere dingen tegelijkertijd op te nemen. Als het echt moet hebben we met de twee Humaxjes ook genoeg capaciteit om op te nemen, vier programma's tegelijkertijd gebeurt echt maar zelden. :)
Het is ook niet omdat het moet maar omdat het kan. :+

[ Voor 44% gewijzigd door sjaool op 14-05-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:53:
Zelfs met DMZ werken de LAN poorten op het modem nog steeds hoor. Ook kun je wifi gewoon aan laten staan en dezelfde SSID geven maar ik heb ervoor gekozen om ze uit te zetten omdat alle apparaten bij mij binnen een meter van elkaar opgesteld staan.
Heb jij dan NAT-achter-NAT (Kun je bijvoorbeeld een film streamen vanaf een NAS die via het ene apparaat is aangesloten naar een client die verbonden is via het andere apparaat?) Zo niet, dan moet je misschien wel oppassen dat je hiermee niet de webinterface van je router/switch voor het internet ontsluit.

Daarnaast weet ik niet wat er met je IPv6-verbinding gebeurt als je je eigen router in DMZ zet. Moet je DMZ voor IPv6 apart instellen? Of werkt je IPv6-verbinding überhaupt niet meer? Of werkt het wel, maar wordt er helemaal geen firewall meer toegepast? Toen Ziggo hier IPv6 activeerde had ik gelijk op al mijn apparaten keurig een volledig functionerende native dual-stack verbinding zonder beveiligingsgaten. Heb er niks voor in hoeven stellen. Of dat met DMZ ook zo makkelijk was gegaan weet ik niet.

DMZ blijft naar mijn mening iets 'vies'. Stel het liever in als een écht netwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:40:
[...]

Ik zat nog met een oud abbo alles in 1 extra met extra pakketten.
Deze waren 6 euro duurder dan de huidige nieuwe.

Omstappen scheelde me dus 2 euro dat ik goedkoper uit ben en bovendien dan 300/30 kreeg

Ik zag geen reden om dat niet te doen
Ik ga dan ook maar eens bellen. Ik heb ook oude pakket ( toen nog @home tijdperk) Alles in 1 met technicolor modem wel met mijn asus wifi router erachter. Ik betaal nu nog geen 43 euro voor tv met tv royaal/totaal myprime en replaytv plus internet en vast bellen. Bellen van ziggo gebruik ik toch niet alsmede de horizon box. Ik kon als oude klant nog 5 smartcards activeren wat ik dus ook gebruik. 2 tv's c+module en 3 x samsungsc7140 hd recorders. Ik denk niet dat ze nog een aanbieding voor mij hebben omdat ik nu nog geen 43 euro betaal voor alles. Internet en bellen heb ik begin dit jaar erbin genomen samen voor 10 euro extra per maand. Aangezien met aankomende prijsverhoging zou ik alles op kunnen opzeggen of ziggo heeft nog leuk aanbod?

Overgens ligt hier ook al glasvezel tot in de meterkast dus ik kan alle kanten op. Dus ziggo nog een leuke aanbieding?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 20:54
Vandaag over op Ziggo Zakelijk, nieuw modem gekregen, ook een Technicolor. Modem kon niet geactiveerd worden met de gegevens die ik had gekregen: 'Jammer, er gaat iets mis'. Na 20 minuten wachten iemand van de klantenservice aan de lijn, MAC adres doorgegeven en modem was een paar minuten later geactiveerd. Internet werkt nu weer, maar helaas nog wel met mijn oude abonnement (200/20) in plaats van 500/40. Nog een keer gebeld, zegt die gast van de klantenservice dat ik mijn modem uit bridge moet halen en mijn PC in veilig modus met netwerk mogelijkheden moet opstarten en dan direct bekabeld moet testen...

Heb hier thuis een 10Gbit netwerk liggen en haal precies 202/21 dus lijkt me dat er iets bij Ziggo niet goed gaat, niet bij mij, maar nee hoor. Moet eerst maar even heel mijn setup aanpassen. Afijn, wacht het nog even af voordat ik iets ga doen en misschien heb ik later iemand aan de lijn die er wel wat van snap.

In mijn activatiebrief staat dat het pakket actief wordt wanneer ik het modem aansluit ("Uw abonnement gaat in op het moment dat PostNL het pakket bij u bezorgd heeft."), maar er staat ook dat de startdatum 17 mei is. Ik ga er dus maar even vanuit dat het per die datum over gaat? Heeft iemand anders hier ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54

TAA

Liever IRC

sjaool schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:39:
[...]

^^ precies

Als een zonnetje nu...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5324922971.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Overgens ligt hier ook al glasvezel tot in de meterkast dus ik kan alle kanten op. Dus ziggo nog een leuke aanbieding?
Mijn vraag is eerder waarom je dit hier post? Lijkt me beter om dan Ziggo even te bellen hierover en te vragen of ze een aanbieding voor je hebben ;) Je bent vrij om te doen wat je wilt :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:52:
[...]

Mijn vraag is eerder waarom je dit hier post? Lijkt me beter om dan Ziggo even te bellen hierover en te vragen of ze een aanbieding voor je hebben ;) Je bent vrij om te doen wat je wilt :)
Och soms reageerd ziggo webcare hier toch ook? Dan zou ik via DM iets kunnen regelen en anders bel ik ff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 18:29
TAA schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:47:
[...]

^^ precies

Als een zonnetje nu...

[afbeelding]
Trage download en upload zeg :O
Het wordt eens tijd dat ziggo de upload eens flink omhoog gooit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5324966902.png

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 14-05-2016 17:01 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Och soms reageerd ziggo webcare hier toch ook? Dan zou ik via DM iets kunnen regelen en anders bel ik ff
Ehm, nee... Die reageren hier niet. Alleen op het eigen Ziggo forum. Maar ook die kunnen op dat vlak weinig.
Bellen, of via de Ziggo site je terug laten bellen.
De afdeling opzeggingen kan/mag nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Het blijkt dat je dus tóch de router moet herstarten..

https://community.ziggo.n...dns-server-instellen-9217

Weet ik dat ook weer :).

Edit: een herstart heeft inderdaad geholpen!

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-05-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Is het mogelijk om de favorieten lijsten van een Samsung smt-7140 te backupen en op een ander apparaat terug te lezen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:22:
Internet en bellen heb ik begin dit jaar erbin genomen samen voor 10 euro extra per maand. Aangezien met aankomende prijsverhoging zou ik alles op kunnen opzeggen of ziggo heeft nog leuk aanbod?
Komt er een prijsverhoging voor het 10 euro abonnement?! Ik heb dat aangevraagd voor zowel mijn opa als mijn oma en de beide telefonistes verzekerden mij dat het geen tijdelijke aanbieding was maar dat het "voor altijd" deze prijs zou zijn 8)7

Offtopic:

1 ms!!! :9~ :9~ Ik heb naar mijn 1e hop op core.as9143.net al 8 ms :X

[ Voor 22% gewijzigd door Jerrythafast op 14-05-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

Oude ziggo alles in 1 abonnementen krijgen de verhoging om het "aantrekkelijker" te maken over te stappen op connect&play

Het vriendje voor een tientje abbonement valt onder speciale acties en is ook een van de "nieuwe" ziggo abonnementen

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 14-05-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 22:00
Swordlord schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:10:
Oude ziggo alles in 1 abonnementen krijgen de verhoging om het "aantrekkelijker" te maken over te stappen op connect&play
Maar wat is het verschil tussen de pakketten? Ik heb nog een oud Alles-in-1 Plus abonnement met 150mbit en HD, geen Horizondoos of MyPrime. Volgens mij precies hetzelfde als Connect Complete & Play Start toch? Zelfs de prijs na de prijsverhoging is identiek. Als het nou voordelen zou hebben om te veranderen naar het nieuwe pakket zou ik het doen, maar daar hoor je Ziggo niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jerrythafast schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:12:
[...]

Heb jij dan NAT-achter-NAT (Kun je bijvoorbeeld een film streamen vanaf een NAS die via het ene apparaat is aangesloten naar een client die verbonden is via het andere apparaat?) Zo niet, dan moet je misschien wel oppassen dat je hiermee niet de webinterface van je router/switch voor het internet ontsluit.

Daarnaast weet ik niet wat er met je IPv6-verbinding gebeurt als je je eigen router in DMZ zet. Moet je DMZ voor IPv6 apart instellen? Of werkt je IPv6-verbinding überhaupt niet meer? Of werkt het wel, maar wordt er helemaal geen firewall meer toegepast? Toen Ziggo hier IPv6 activeerde had ik gelijk op al mijn apparaten keurig een volledig functionerende native dual-stack verbinding zonder beveiligingsgaten. Heb er niks voor in hoeven stellen. Of dat met DMZ ook zo makkelijk was gegaan weet ik niet.

DMZ blijft naar mijn mening iets 'vies'. Stel het liever in als een écht netwerk. :)
Nee, in principe is DMZ gewoon een soort gateway. Mijn router is nu niet anders verbonden met het internet dan wanneer ik hem op mijn oude modem zonder wifi had aangesloten. Verder is alle apparatuur verbonden met de router. Het modem van Ziggo gebruik ik de netwerkfuncties en wifi niet van. Ik verwacht verder geen problemen met IPv6 met deze opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Tigerblood schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:34:
[...]

Maar wat is het verschil tussen de pakketten? Ik heb nog een oud Alles-in-1 Plus abonnement met 150mbit en HD, geen Horizondoos of MyPrime. Volgens mij precies hetzelfde als Connect Complete & Play Start toch? Zelfs de prijs na de prijsverhoging is identiek. Als het nou voordelen zou hebben om te veranderen naar het nieuwe pakket zou ik het doen, maar daar hoor je Ziggo niet over.
Hebben de nieuwe play abbo's niet meer zenders in hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vanmiddag ook de tc7210 ontvangen.. aangesloten> ziggo activatie scherm geklikt en reboot, uur gewacht.. daarna niet meer te verbinden. Er branden 5 lampjes (tel 1, online , us, ds, power) Meer mensen dit probleem gehad? Een reset helpt ook niets.. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-09 08:47

Tags NL

Harmful or Harmless?

Aapie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:09:
Vanmiddag ook de tc7210 ontvangen.. aangesloten> ziggo activatie scherm geklikt en reboot, uur gewacht.. daarna niet meer te verbinden. Er branden 5 lampjes (tel 1, online , us, ds, power) Meer mensen dit probleem gehad? Een reset helpt ook niets.. iemand een idee?
Ziggo Helpdesk bellen? https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zie dit bij dhcp instellingen in m'n cisco modem, en vind het verdacht, iemand een idee? De zelfde mac's met een verschillend eindcijfer ken ik niet. Iemand een idee?

[ Voor 21% gewijzigd door Manke op 15-05-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Manke schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:33:
Ik zie dit bij dhcp instellingen in m'n cisco modem, en vind het verdacht, iemand een idee? De zelfde mac's met een verschillend eindcijfer ken ik niet. Iemand een idee?

[afbeelding]
Heb je een Horizon Box met de netwerk kabel aangesloten staan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
nooberke schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:44:
[...]

Heb je een Horizon Box met de netwerk kabel aangesloten staan toevallig?
Ja

Horizon zit aan een router welke via wifi met het modem gebridged is.

Weet ik dat ook weer, thanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 23:29
Sinds kort horizonbox en baby box.
Gaf direct problemen met koppelen.
Gisteren monteur geweest, aop vervangen en aansluiting meterkast.
Alles leek te werken. Tot monteur twee uur weg was.

Horizon gooit bestaand netwerk plat en krijgt geen ip adressen meer. Daardoor werkt koppeling met baby box niet meer en dingen als replay tv. Ook het 5ghz netwerk wat ik wil gebruiken ligt dan plat!

Iemand nog tips voor ik de hele boel terugstuur? Ik wordt er gek van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Tigerblood schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:34:
[...]

Ja is exact hetzelfde pakket en nee het heeft inderdaad totaal geen meerwaarde & voegt niks toe.
Ik heb ook dit pakket en heb ze een tijdje geleden gebeld. Met name omdat ik die Horizon "doos" niet wil hebben en vind dat ik als klant ook wel eens korting mag genieten.
Op hun website is er trouwens nergens te lezen dat je het nieuwe pakket ook zonder Horizon doos kan bestellen (alleen als bestaande abonnee misschien?).

Ik kon met mijn huidige pakket geen korting krijgen, maar als ik overging naar het nieuwe "connect&play" abbo kon ik ineens wel een aanbieding van 6 maanden voor de helft van ze krijgen.
In mijn geval moest ik met de verhoging meegerekend dan € 3,50 per maand meer gaan betalen... Voor exact hetzelfde pakket en ze hoeven me ook geen Horizon doos in bruikleen te geven.

Dan heb ik een half jaar korting, maar ga na 6 maanden meer betalen, ze zakken er maar in hoor..

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 14-05-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
wesley2004 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:12:

Horizon gooit bestaand netwerk plat en krijgt geen ip adressen meer. Daardoor werkt koppeling met baby box niet meer en dingen als replay tv. Ook het 5ghz netwerk wat ik wil gebruiken ligt dan plat!

De Horizon box niet bekabeld aan het netwerk hangen? Dat geeft nog wel is problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10
wesley2004 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:12:

Je hebt een ip conflict met je modem. Haal deze uit je bestaande netwerk. AOP vervangen heeft weinig nut in deze, maargoed kan geen kwaad. Ik zou eerst even teruggaan naar factory default (inloggen in de box met admin admin) en dan de boel opnieuw opbouwen, dus in het menu op het modem selecteren.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Jim423 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:38:
[...]

Je hebt een ip conflict met je modem. Haal deze uit je bestaande netwerk. AOP vervangen heeft weinig nut in deze, maargoed kan geen kwaad. Ik zou eerst even teruggaan naar factory default (inloggen in de box met admin admin) en dan de boel opnieuw opbouwen, dus in het menu op het modem selecteren.
Nee aop vervangen was iets wat standaard is zei monteur.
Het gekke is dat het ip conflict dan pas na een bepaalde tijd gebeurt. Zou direct moeten gebeuren toch?
Heb al heel vaak alles gereset. Zodra ik hem in netwerk zet gaat het mis.

Ik heb overigens modem in bridge en een eigen router in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:42

3DDude

I void warranty's

sjaool schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:35:
[...]

Nee, in principe is DMZ gewoon een soort gateway. Mijn router is nu niet anders verbonden met het internet dan wanneer ik hem op mijn oude modem zonder wifi had aangesloten. Verder is alle apparatuur verbonden met de router. Het modem van Ziggo gebruik ik de netwerkfuncties en wifi niet van. Ik verwacht verder geen problemen met IPv6 met deze opstelling.
Nee DMZ is een aparte zone. (DeMilitarized Zone).

Je hebt nog steeds NAT achter NAT.
Enige verchil is dat je nu je Firewall hebt omzeilt van je eigen router. (gefeliciteerd enzo).
Dus je hoeft niet meer met Port Forwarding enz aan de gang op die eigen router.

Je hebt dus nog steeds twee keer Network Adres Translation. - Jouw router moet routeren en je modem ook.

Dus je hebt:
Extern-Adres (WAN-IP) - Modem/Router - [DHCP 192.168.178.x/24?] - [eigen router] - [ DHCP eigen subnet]

Enige wat je onklaar hebt gemaakt is de Firewall van je eigen router die eventueel zaken blokkeert.

[ Voor 24% gewijzigd door 3DDude op 14-05-2016 20:55 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben meer mensen een storing gehad op de zenders die in frequentie 648mhz - 684mhz vallen ?
In regio Roosendaal werkten deze zenders vanmiddag ongeveer 2 uur niet meer. (E52-37).

Hier was het bijvoorbeeld België 2 (haal Ketnet en canvas altijd door elkaar ;) ) en nog enkele andere zenders in dit frequentie blok.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10
wesley2004 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:45:
[...]

Nee aop vervangen was iets wat standaard is zei monteur.
Het gekke is dat het ip conflict dan pas na een bepaalde tijd gebeurt. Zou direct moeten gebeuren toch?
Heb al heel vaak alles gereset. Zodra ik hem in netwerk zet gaat het mis.

Resetten heeft geen zin je config klopt namelijk niet. Het hoeft niet direct te gebeuren, het kan ook na een maand gebeuren. Het is maar net welke DHCP server uit gaat delen. Overigens had de monteur dit wel moeten zien, het is namelijk een veelvoorkomende storing. Dus zoals reeds gezegd fabrieksinstellingen en daarna instellen voor ''op het modem''. Is dit uberhaupt wel gebeurd?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Jim423 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:05:
[...]

Resetten heeft geen zin je config klopt namelijk niet. Het hoeft niet direct te gebeuren, het kan ook na een maand gebeuren. Het is maar net welke DHCP server uit gaat delen. Overigens had de monteur dit wel moeten zien, het is namelijk een veelvoorkomende storing. Dus zoals reeds gezegd fabrieksinstellingen en daarna instellen voor ''op het modem''. Is dit uberhaupt wel gebeurd?
Ja hij is op de box ingesteld als internet op modem. Nu heb ik een afspraak voor vrijdag pas, maar mocht jij nog een idee hebben is dat natuurlijk fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

3DDude schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:50:
[...]

Nee DMZ is een aparte zone. (DeMilitarized Zone).

Enige wat je onklaar hebt gemaakt is de Firewall van je eigen router die eventueel zaken blokkeert.
Weet ik, het enige probleem is dat ik hier geen problemen mee ondervind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aapie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:09:
Ik heb de 7210 ook zaterdag middag binnen gekregen.
Tegen de avond heb ik hem aangesloten.
Ik kreeg hem niet geactiveerd, kreeg wel het scherm waar je de code moet invullen maar als ik op "activeer nu klik" kreeg ik de melding “jammer, er gaat iets mis”
Heb van alles veranderd op mijn PC omdat ik heel wat instelling anders heb dan normaal, maar het lukte niet.

Ergens tegen 21:00 gebeld, na een kleine 20 minuten kreeg ik iemand aan de lijn en legde het uit. Het lag niet aan mij maar er was iets mis bij Ziggo. Ziggo heeft hem 5 minuten nadat ik gebeld had hem geactiveerd (dit kon niet direct omdat ik mijn oude modem had aangesloten zodat ik 1200 kon bellen)
Ook direct gevraagd of ze hem in bridge modus konden zetten dat was geen probleem.

Ook nog gevraagd over de 17,50 activatiekosten die waren 0,- en ik kreeg later toch weer een mail met 17,50 activatiekosten. Maar dan moest ik doorgeschakeld worden en dan zat ik weer met het activeren van mijn niewe modem. Ik moest die binen 5 minuten aansluiten na het gesprek. Dus daar bel ik later nog over terug.

Na activatie moest ik iets van 30 minuten wachten voor updates en hem een keer uitschakelen.
Daarna had ik internet, maar bij mijn ging het eerst ook niet helemaal goed. Ik had verbinding en een seconde later weer niet. Maar ik kwam er als snel achter dat ik al mijn instelling had veranderd dus DNS Client service uitgeschakeld in W10 en daarna werkt alles weer goed. Ik heb namelijk een groot HOSTS file en daarom heb ik die uit staan.

Dus misschien moet je je DNS cache eens flushen. Misschien werkt dat.

Nu die in bridge modus staat, staat er:
Dit is de startpagina van uw Wi-Fi modem. De router, USB, Wi-Fi en WifiSpots functionaliteit van uw modem zijn op uw verzoek uitgeschakeld door de Ziggo Klantenservice. U kunt alleen de LAN 1 poort gebruiken voor internet.
Wilt u deze functionaliteiten weer inschakelen, neem contact op met de Ziggo Klantenservice.

Nu nog even wachten tot dinsdag dan gaat mijn 300/30 abo in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wesley2004 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:45:
[...]

Misschien dat ik iets heb gemist maar welk modem heb je? Ziggo-medewerkers vergeten nog wel eens de modem-routing uit te zetten als ze de bridge activeren. Hierdoor kan je raar gedrag krijgen op je netwerk omdat zowel je modem als je eigen router denken dat ze het beste zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
MAX3400 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:11:
[...]

Misschien dat ik iets heb gemist maar welk modem heb je? Ziggo-medewerkers vergeten nog wel eens de modem-routing uit te zetten als ze de bridge activeren. Hierdoor kan je raar gedrag krijgen op je netwerk omdat zowel je modem als je eigen router denken dat ze het beste zijn.
Heb een ubee evm3200 staan. Maar deze staat al lange tijd in bridge en ging altijd goed. Tot horizon binnenkwam had ik nergens problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

In de avonduren zakt mijn internetsnelheid terug naar zo'n 50 mbit
Overdags is 300mbit geen enkel probleem

Ik heb destijds de google dns adressen in mijn router gezet omdat die van ziggo gedossed werden.

Zou dit deze vertraging in de avonduren nu kunnen veroorzaken ?
Pagina: 1 ... 94 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.