Wat denk je van andere zware gebruikers in je coax segment ? Lees de posts van Archie eens in dit topic.
Als je geen webserver hebt draaien zou je voor de zekerheid eens het publieke IP-adres van je Ziggo-aansluiting in de browser op je telefoon met 3G/4G verbinding moeten intoetsen. Als het goed is zou je dan een 'website niet gevonden' melding moeten krijgen. Dat (en SSH/telnet access naar je router) is het voornaamste beveiligingsding wat je moet checken als je DMZ gebruikt.sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 04:26:
[...]
Weet ik, het enige probleem is dat ik hier geen problemen mee ondervind.
Nee, zoals hierboven ook gezegd (of in ieder geval bedoeld) wordt is het een kwestie van overboeking op de lijn. Je buren (wijkgenoten) zijn in de avonduren waarschijnlijk ook gezellig aan het Netflixen en Youtuben en daar is het netwerk van Ziggo niet op berekend. Als je ze elke avond belt (via 1200 is gratis, kost je alleen nog tijd...) met de klacht dat je 's avonds je snelheid niet haalt maar overdag wel is er een kleine kans dat ze na verloop van tijd toch iets gaan ondernemen om in jouw omgeving meer capaciteit te regelen.Speedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:25:
In de avonduren zakt mijn internetsnelheid terug naar zo'n 50 mbit
Overdags is 300mbit geen enkel probleem
Ik heb destijds de google dns adressen in mijn router gezet omdat die van ziggo gedossed werden.
Zou dit deze vertraging in de avonduren nu kunnen veroorzaken ?
Je moet vooral zorgen dat er heel veel klachten in het systeem komen te staan en dat het de klantenservice heel veel tijd kost (want die mensen moeten betaald worden, dus tijd=geld voor Ziggo). Dan wordt het vanzelf rendabel voor Ziggo om het probleem op te lossen. Massaal samen met je buren bellen zal denk ik nog het beste werken, maar dan moet je wel wat organiseren
[ Voor 10% gewijzigd door Jerrythafast op 15-05-2016 09:48 ]
Vrees niet dat staat allemaal goed ingesteld en is ook goed beveiligd. DMZ is helaas enige mogelijkheid om bij gebruik van een Ziggo modem met wifi je toegang tot de Ziggo wifispots te behouden. Mijn vorige modem had geen wifi en daardoor had je sowieso toegang tot de wifispots. Maar met het veranderen van mijn abonnement vond Ziggo het nodig om dit te vervangen voor een modem met wifi.Jerrythafast schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:45:
[...]
Als je geen webserver hebt draaien zou je voor de zekerheid eens het publieke IP-adres van je Ziggo-aansluiting in de browser op je telefoon met 3G/4G verbinding moeten intoetsen. Als het goed is zou je dan een 'website niet gevonden' melding moeten krijgen. Dat (en SSH/telnet access naar je router) is het voornaamste beveiligingsding wat je moet checken als je DMZ gebruikt.
"When you grow up your heart dies"
Dat het de enige manier is is niet waar. Ik heb het hier ook zonder DMZ draaien met modem WiFi + WiFi Spots + eigen AP/switch. Dat is juist mijn hele punt, DMZ is hier niet de juiste oplossing voor. Het werkt wel, maar je moet echt kritisch naar de beveiliging kijken. Als je weet wat je doet is het inderdaad niet zo'n probleem.sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:04:
[...]
Vrees niet dat staat allemaal goed ingesteld en is ook goed beveiligd. DMZ is helaas enige mogelijkheid om bij gebruik van een Ziggo modem met wifi je toegang tot de Ziggo wifispots te behouden. Mijn vorige modem had geen wifi en daardoor had je sowieso toegang tot de wifispots. Maar met het veranderen van mijn abonnement vond Ziggo het nodig om dit te vervangen voor een modem met wifi.
Maar om die reden raad ik mensen juist niet aan om hun eigen apparatuur in DMZ te zetten. Immers, de mensen die de benodigde kennis van netwerken en beveiliging hebben zullen ook wel weten dat er zoiets als DMZ bestaat, dus die hoef je dat niet uit te leggen. De mensen die hier naar de mogelijkheden komen vragen hebben er duidelijk minder verstand van en dan leg ik ze liever uit hoe ze het goed instellen. DMZ is zonder meer de makkelijkste optie (alleen even een IP adresje intypen), maar afhankelijk van de gebruikte apparatuur, configuratie en netwerk topologie kan dat betekenen dat je zonder het te weten je hele firewall overboord gooit.
En zoveel moeilijker is het ook niet om zonder DMZ je netwerk goed in te stellen. Je hoeft alleen maar via LAN-poorten te verbinden, de DHCP server op één van beide apparaten uit te zetten en hem een statisch IP geven zodat je er altijd makkelijk op kunt inloggen.
Nee, zeer onwaarschijnlijk.. Maar je hebt een nieuw 16 kanaals modem die 300Mbit echt aan kan? (TC7210 oid?) Zijn er veel Ziggo gebruikers in de buurt die alles in de buurt voltrekken? Geen downloads/kinderen die torrents doen etc in huis?Speedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:25:
Ik heb destijds de google dns adressen in mijn router gezet omdat die van ziggo gedossed werden.
https://powershellisfun.com
Ja ik heb het Technicolor TC7210 modemGiveMeThoseTags schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:53:
[...]
Nee, zeer onwaarschijnlijk.. Maar je hebt een nieuw 16 kanaals modem die 300Mbit echt aan kan? (TC7210 oid?) Zijn er veel Ziggo gebruikers in de buurt die alles in de buurt voltrekken? Geen downloads/kinderen die torrents doen etc in huis?
Of er hier in de buurt veel gebruikers zijn die de lijnen voltrekken weet ik niet, kan ik dat ergens zien ofzo ?
Hier in huis ben ik de enigste die af en toe wat download, er lopen geen torrent progs ofzo op de achtergrond
Waar ik vanmorgen rond 9 uur nog over de 300mbit haalde, is dat nu nog 130mbit
Ik verwacht dat het nog wel veel verder zakt in de loop van de dag
[ Voor 10% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 15-05-2016 11:58 ]
Als je in je modem de signaalwaardes opzoekt, zie je dan nog steeds 16 downstreams 'locked'? Het klinkt een beetje alsof je nog maar 8 downstreams tot je beschikking hebt.Speedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:57:
[...]
Ja ik heb het Technicolor TC7210 modem
Of er hier in de buurt veel gebruikers zijn die de lijnen voltrekken weet ik niet, kan ik dat ergens zien ofzo ?
Hier in huis ben ik de enigste die af en toe wat download, er lopen geen torrent progs ofzo op de achtergrond
Waar ik vanmorgen rond 9 uur nog over de 300mbit haalde, is dat nu nog 130mbit
Ik verwacht dat het nog wel veel verder zakt in de loop van de dag
[ Voor 10% gewijzigd door Jerrythafast op 15-05-2016 12:06 ]
16 downstreams channels lockedJerrythafast schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:05:
[...]
Als je in je modem de signaalwaardes opzoekt, zie je dan nog steeds 16 downstreams 'locked'? Het klinkt een beetje alsof je nog maar 8 downstreams tot je beschikking hebt.
4 upstream channels locked
Als jeSpeedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:16:
[...]
16 downstreams channels locked
4 upstream channels locked
1. Geen blokjes op TV hebt
2. Geen T3/T4 timeouts hebt in het log op je modem (of hooguit 1 bij opstarten)
3. Nog steeds signaalwaardes van 1-2 dBmV / ~40 dB SNR in je modem hebt
4. Inderdaad de enige bent die aan het downloaden/speedtesten is op jouw aansluiting
5. Downloadt/speedtest draait over een bekabelde verbinding
Dan is het 99,99% zeker een capaciteitsprobleem en komt het doordat anderen in jouw straat of wijk ook lekker stevig aan het downloaden zijn. Het is dan aan Ziggo om jouw segment te splitsen zodat je de kabel met minder klanten hoeft te delen.
Voor de zekerheid: Hoe test je? Welk protocol/applicatie?Speedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:25:
Nee. DNS speelt vrijwel alleen maar mee bij het vertalen van namen in nummers.Ik heb destijds de google dns adressen in mijn router gezet omdat die van ziggo gedossed werden.
Je noemt "mijn router". Welke router gebruik je, als je er een naast de TC 7210 hebt?
Ik ben al lid van UPC voordat het UPC hete maar nu is het echt tijd geworden om over te stappen.
Ik heb bij UPC zelf het connect max abonnement met extra media box kosten: 82,95 per maand.
Dinsdag stap ik over naar Vodafone naar de 500/500 alle zender pakketten en een extra media box kosten: 61,00 en ik betaal geen aansluitkosten.
Dat is een verschil van 21,95 dan ben je toch gewoon een dief van je eigen portemonnee als je dan niet overstap. Plus de service van tegenwoordig is ook niet al te best nu met Ziggo.
Dus na al die jaren hebben ze het eindelijk zo ver dat wij weg gaan en als je het nieuws ziet zijn wij niet de enigste.
http://www.nu.nl/internet...lanten-vanwege-fusie.html
http://www.mediamagazine....-200-000-klanten-in-2015/
Ik heb bij UPC zelf het connect max abonnement met extra media box kosten: 82,95 per maand.
Dinsdag stap ik over naar Vodafone naar de 500/500 alle zender pakketten en een extra media box kosten: 61,00 en ik betaal geen aansluitkosten.
Dat is een verschil van 21,95 dan ben je toch gewoon een dief van je eigen portemonnee als je dan niet overstap. Plus de service van tegenwoordig is ook niet al te best nu met Ziggo.
Dus na al die jaren hebben ze het eindelijk zo ver dat wij weg gaan en als je het nieuws ziet zijn wij niet de enigste.
http://www.nu.nl/internet...lanten-vanwege-fusie.html
http://www.mediamagazine....-200-000-klanten-in-2015/
Dan begrijp je mij dus verkeerd. De firewall en dergelijke van mijn router heeft het hele netwerk onder zijn hoede. Het modem van Ziggo doet bij niks anders dan de router van een ip-adres voorzien net zoals in de oude situatie. DMZ is puur ingesteld voor de router zodat ik niet alle poorten dubbel hoef te forwarden.
Vaag, en kan het niet verklaren, maar m'n uitvallende/trage internet is verdwenen sinds ik de Powerline adapter "boven" niet meer gebruik. Merkte dat het internet vooral haperde als computer boven ook aan stond. Ding ertussenuit gehaald en draadloos op nieuwe Connectbox gezet en alles draait nu al een paar dagen goed...
Haters everywhere but I don’t really care
Geen bridge mode vanuit Ziggo modem? Zo gebruik ik hem, mijn Netgear R7000 Nighthawk doet alle Wifi/Routing/Switching etcsjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Dan begrijp je mij dus verkeerd. De firewall en dergelijke van mijn router heeft het hele netwerk onder zijn hoede. Het modem van Ziggo doet bij niks anders dan de router van een ip-adres voorzien net zoals in de oude situatie. DMZ is puur ingesteld voor de router zodat ik niet alle poorten dubbel hoef te forwarden.
Nee, omdat ik anders de Ziggo wifispots niet meer kan gebruiken.GiveMeThoseTags schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:25:
[...]
Geen bridge mode vanuit Ziggo modem? Zo gebruik ik hem, mijn Netgear R7000 Nighthawk doet alle Wifi/Routing/Switching etc
Zelf gebruik ik ook een Powerline adapter naar boven voor twee computers met een 4 poorts switch achter de powerline adapter daar en gaat prima, merk/type?matthijst schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:25:
Vaag, en kan het niet verklaren, maar m'n uitvallende/trage internet is verdwenen sinds ik de Powerline adapter "boven" niet meer gebruik. Merkte dat het internet vooral haperde als computer boven ook aan stond. Ding ertussenuit gehaald en draadloos op nieuwe Connectbox gezet en alles draait nu al een paar dagen goed...
Jij hebt dus inderdaad NAT-achter-NAT met je huidige set-up. Dat biedt inderdaad genoeg bescherming tegen indringers van buitenaf. Het wordt gevaarlijk als je je eigen router via de LAN-poort gaat aansluiten. Het nadeel van jouw set-up is wel dat apparaten die rechstreeks met je modem verbonden zijn geen direct contact kunnen leggen met apparaten die achter je eigen router hangen. Maar ik begrijp dat jij verder alles achter je eigen router hebt hangen dus dan heb je daar geen last van.sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Als je hem op bridge mode zet verlies je WiFi Spots toegangGiveMeThoseTags schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:25:
[...]
Geen bridge mode vanuit Ziggo modem? Zo gebruik ik hem, mijn Netgear R7000 Nighthawk doet alle Wifi/Routing/Switching etc
sjaool gebruikt daarvoor een eigen router in DMZ, ikzelf gebruik het modem zelf als router (NAT) en heb daarnaast een extra AP/switch om mijn interne netwerk verder vorm te geven. Met beide opties blijft WiFi werken en houd je de WiFi Spots toegang.
[ Voor 40% gewijzigd door Jerrythafast op 15-05-2016 13:34 . Reden: Reactie op post van sjaool toegevoegd ]
Dat raak je dan wel kwijt, maar moet zeggen dat ik die nog nooit heb gebruikt voordat ik mijn eigen router erachter heb gezet. 2.2Gb databundel op eigen telefoon (straks vijf) voor onderweg is prima met nog onbeperkt data op mijn werkmobiel ernaast plus sim in mijn laptop.sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:27:
[...]
Nee, omdat ik anders de Ziggo wifispots niet meer kan gebruiken.
Zou wel handig zijn voor mijn zoontje misschien met zijn 500Mb databundel, maar heb liever een strak en makkelijk netwerk (bridge) dan het moeilijk moeten maken door het niet te doen.
Ik heb een 2GB databundel bij Simpel maar af en toe is de Ziggo wifispot best wel handig aangezien de dekking niet altijd even geweldig is en op die plaatsen nog wel eens een wifispot aanwezig is.
Mijn beide ouders hebben geen mobiel internet maar doen alles via de WiFi Spots. Ze hoeven niet 100% altijd bereikbaar te zijn via WhatsApp, maar zo halen ze toch zeker de 90% wel. Aangezien Ziggo hier in de wijde omgeving tot 4 maanden geleden de enige was die snelheden van meer dan 15/1 Mb/s aanbood zit volgens mij 70% van de huishoudens op Ziggo hier. Ik heb werkelijk altijd een WiFi Spot in de buurt zolang ik in de bewoonde wereld ben.
Nu sinds begin dit jaar is er hier wel VVDSL waarmee je tot theoretisch 100 Mb/s downstream kunt krijgen. Maar qua prijs is Ziggo nog steeds aan de winnende hand*, zeker als je meer dan 1 TV in huis hebt.
*De DSL-aanbieders verhogen hun prijzen volgens mij met hetzelfde tempo als Ziggo. Het enige verschil is dat Ziggo ook voor bestaande klanten de prijzen verhoogt. Bij de ADSL-aanbieders waar we voorheen zaten bleef de prijs altijd gelijk (maar de snelheid ook...)
Nu sinds begin dit jaar is er hier wel VVDSL waarmee je tot theoretisch 100 Mb/s downstream kunt krijgen. Maar qua prijs is Ziggo nog steeds aan de winnende hand*, zeker als je meer dan 1 TV in huis hebt.
*De DSL-aanbieders verhogen hun prijzen volgens mij met hetzelfde tempo als Ziggo. Het enige verschil is dat Ziggo ook voor bestaande klanten de prijzen verhoogt. Bij de ADSL-aanbieders waar we voorheen zaten bleef de prijs altijd gelijk (maar de snelheid ook...)
[ Voor 17% gewijzigd door Jerrythafast op 15-05-2016 13:43 ]
TP-Link.GiveMeThoseTags schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:27:
[...]
Zelf gebruik ik ook een Powerline adapter naar boven voor twee computers met een 4 poorts switch achter de powerline adapter daar en gaat prima, merk/type?
Voorheen werkt hij prima trouwens, dus kan best een instellingsdingetje (of ip conflict oid) geweest zijn. Connectbox WiFi komt verder dus maar tussenuit gehaald en geen moeite gedaan verder.
Was meer bedoeld als "tip" mocht iemand anders last hebben van wegvallende verbinding en hangende pagina's
Haters everywhere but I don’t really care
Dat zou kunnen natuurlijk, ben wel tevreden met die van mij maar ze stoppen rond 180Mbit nu en met 300Mbit is dat jammermatthijst schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:42:
[...]
TP-Link.
Voorheen werkt hij prima trouwens, dus kan best een instellingsdingetje (of ip conflict oid) geweest zijn. Connectbox WiFi komt verder dus maar tussenuit gehaald en geen moeite gedaan verder.
Was meer bedoeld als "tip" mocht iemand anders last hebben van wegvallende verbinding en hangende pagina's
Ik test bekabeld aan een snelle pc met de ziggo speedtestANdrode schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:17:
[...]
Voor de zekerheid: Hoe test je? Welk protocol/applicatie?
[...]
Nee. DNS speelt vrijwel alleen maar mee bij het vertalen van namen in nummers.
Je noemt "mijn router". Welke router gebruik je, als je er een naast de TC 7210 hebt?
De router is een Asus RT-AC88U
Ik keek vandaag voor het eerst Ziggo Sport (uiteraard i.v.m. F1) en zat continu naar een bufferende superlow resolutie te kijken via www.horizon.tv en de app op Android werkte helemaal niet, ben ik de enige?
Blokjes zie ik niet, maarja heb er ook wel een versterker tussen zitten.Jerrythafast schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Als je
1. Geen blokjes op TV hebt
2. Geen T3/T4 timeouts hebt in het log op je modem (of hooguit 1 bij opstarten)
3. Nog steeds signaalwaardes van 1-2 dBmV / ~40 dB SNR in je modem hebt
4. Inderdaad de enige bent die aan het downloaden/speedtesten is op jouw aansluiting
5. Downloadt/speedtest draait over een bekabelde verbinding
Dan is het 99,99% zeker een capaciteitsprobleem en komt het doordat anderen in jouw straat of wijk ook lekker stevig aan het downloaden zijn. Het is dan aan Ziggo om jouw segment te splitsen zodat je de kabel met minder klanten hoeft te delen.
T3/T4 errors geeft het technicolor modem nergens aan zover ik kon zien
De downstream waardes liggen tussen 38.3 en 39.6
Verder ben ik de enigste die af en toe wat dload en de enigste die aan speedtesten is.
En uiteraard is de netwerkverbinding bekabeld.
Ik denk ook dat het een capaciteits probleem is bij ziggo, maar de medewerker die ik vanmorgen sprak zei dat dit niet het geval was.
Zojuist weer een speedtest gedaan, en het is gezakt naar 80mbit
Yep voor het eerst naar Ziggo sport gekeken. Voorheen volgde ik F1 wel eens op RTL 5 maar zaten steeds reclames tussen door. Dit was top. Goed beeld en prima prestaties van Max!
Oer oude Cisco EPC3212 modem: Alles perfect, pagina's laden snel, torrents mega snel. Nooit het gevoel van traagheid.
Nieuwe Compal CH7465LG modem: Mega traag connecties tot stand brengen. Een remote apparaat die ik van buiten benader (via KPN 4G) connect wel, maar geeft daarna zo goed als geen data (UDP?) door.
Pas na tig keer refreshen gebeurt er iets, maar kort daarna weer niets.
Wat een drama zeg. Dit kan toch niet?
En de box zelf is ook SUPER TRAAG via http://192.168.178.1/
Iemand nog tips?
Nieuwe Compal CH7465LG modem: Mega traag connecties tot stand brengen. Een remote apparaat die ik van buiten benader (via KPN 4G) connect wel, maar geeft daarna zo goed als geen data (UDP?) door.
En de box zelf is ook SUPER TRAAG via http://192.168.178.1/
Iemand nog tips?
Hij zou het makkelijk aan moet kunnen maar ik zou toch eerst de Asus router uitsluiten.Speedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:06:
[...]
Ik test bekabeld aan een snelle pc met de ziggo speedtest
De router is een Asus RT-AC88U
Als de TC 7210 op de TC 7200 lijkt kan je hopelijk in de 'syslog' pagina van het Technicolor modem de T3/T4 fouten en andere waarschuwingen zien.
Je moet de term syslog echt noemen voordat de helpdesk daar naar kijkt. De snaptshots van de status van het modem (kennelijk: elk uur) laten niet de vertraging zien die je zelf merkt.
In het modem kan je per upstream (!) T3/T4 fouten zien (ik dacht: system > tools). Er staat daar ook een logfile. Ik zou voor de zekerheid naar kijken.neeecht schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:45:
HTTP is bij mij ook heel traag terwijl internet wel goed is. Daar zoek ik niets achter.En de box zelf is ook SUPER TRAAG via http://192.168.178.1/
Ik vermoed inderdaad dat mijn router iets doet.
Deze heb ik nu even naar de factory settings gereset, en heb gelijk weer 300+mbit op de pc.
Ik heb een aantal keer de firmware geupdate de afgelopen tijd en daarna nooit de router gereset.
Misschien heeft dat er mee te maken, we gaan het zien.
Nu de router weer configgen en in de gaten houden of het dat was.
Deze heb ik nu even naar de factory settings gereset, en heb gelijk weer 300+mbit op de pc.
Ik heb een aantal keer de firmware geupdate de afgelopen tijd en daarna nooit de router gereset.
Het rebooten en als het niet helpt resetten van mijn router is mijn pavlov reactie als internet 'raar doet'Speedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:29:
Ik vermoed inderdaad dat mijn router iets doet.

Voor de zekerheid: Heeft de TC 7210 die system log? Dat vond ik een mooi middel om mijn modem mee in de gaten te houden.Ik heb een aantal keer de firmware geupdate de afgelopen tijd en daarna nooit de router gereset.
Ik zie alleen een SNMP Event LogANdrode schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:32:
[...]
Het rebooten en als het niet helpt resetten van mijn router is mijn pavlov reactie als internet 'raar doet'. Het hoort geen oplossing te zijn alleen het helpt wel
.
[...]
Voor de zekerheid: Heeft de TC 7210 die system log? Dat vond ik een mooi middel om mijn modem mee in de gaten te houden.
Mijn modem staat in bridge mode, misschien dat het daarom niet zichtbaar is
Op advies van een kennis om de Compal te testen.
https://www.ziggo.nl/speedtest werkt niet eens!
En Ziggo kan de modem niet uitlezen vertelde hij. Mijne dan vast ook niet.
Volgende week maar meteen om de TC7210 vragen dan.
Als hij niet in bridge staat zit er in ieder geval een system log op de TC7210. Ik durf niet te zeggen of die specifieke pagina ook nog te benaderen is als hij in bridge mode staat.ANdrode schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:32:
[...]
Voor de zekerheid: Heeft de TC 7210 die system log? Dat vond ik een mooi middel om mijn modem mee in de gaten te houden.
Nee in bridge mode zie ik die niet.Jerrythafast schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:02:
[...]
Als hij niet in bridge staat zit er in ieder geval een system log op de TC7210. Ik durf niet te zeggen of die specifieke pagina ook nog te benaderen is als hij in bridge mode staat.
Misschien issie evengoed wel benaderbaar, heb je geen directe link ernaar toe ?
Ondertussen pruttelt het hier lekker door op 304mbit
Kijken of het stand houd
Die ga je niet krijgen, want je zit in fUPC gebied. Net als dat iemand in fZiggo gebied (testers daargelaten) geen Connect Box krijgt.neeecht schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:04:
Op advies van een kennis om de Compal te testen.
Ik denk dat jouw modem gewoon brak is, aangezien de oude het altijd goed deed.
Een nieuwe CB zou het al moeten fixen.
Ik heb zelf geen TC7210, dus ik kan het even niet voor je opzoeken. Mag iemand anders hier voor je doenSpeedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:07:
[...]
Nee in bridge mode zie ik die niet.
Ondertussen pruttelt het hier lekker door op 304mbit
Kijken of het stand houd

http://192.168.178.1/RgEventLog.aspSpeedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:07:
Helaas dat werkt niet.
Toch bedankt
Wat staat er in die 'SNMP Event Log'? Het kan ook gewoon een andere naam zijn voor dezelfde inhoud.Speedy_Gonzalez schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:34:
[...]
Ik zie alleen een SNMP Event Log
Mijn modem staat in bridge mode, misschien dat het daarom niet zichtbaar is
In de system log zag ik regels zoals
code:
1
2
| [Major]: Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=cc:35:40:aa:bb:cc;CMTS-MAC=00:11:22:33:44:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; [Minor]: Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=cc:35:40:aa:bb:cc;CMTS-MAC=00:11:22:33:44:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Dit zijn log regels waar ook snmp object identifiers bij horen.
Internet is prima mits je alle devices hun DNS verander naar die van Google of OpenDNS. De werking van de Horizon-Box is ook prima. Alleen ik vind die Horizon-Baby-box helemaal niets! Het signaal wordt namelijk gedeeld (op dezelfde kabel). En er is geen versterking! Hij vaart dus op de versterking van de televisie beneden. De beeldkwaliteit is echt bagger op deze manier. Heb mijn CI+ module weer in de TV van de slaapkamer gedaan. Coax-Hirschmann kabel naar beneden op de versterker in de meterkast. Beeldkwaliteit is nu subliem. Het liefst heb ik twee grote Horizon-boxen die afzonderlijk werken, maar Ziggo wil dat niet verstrekken
En da's dus één van de redenen waarom ik hier geen Horizon Box wil. Naast alle andere ellende met dat ding, is het dus niet mogelijk een afzonderlijke decoder voor een 2e of 3e TV te krijgen. Wat dus met m'n huidige Humax 5050C'tjes geen enkel probleem is.iriseyoufall schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:18:
Internet is prima mits je alle devices hun DNS verander naar die van Google of OpenDNS. De werking van de Horizon-Box is ook prima. Alleen ik vind die Horizon-Baby-box helemaal niets! Het signaal wordt namelijk gedeeld (op dezelfde kabel). En er is geen versterking! Hij vaart dus op de versterking van de televisie beneden. De beeldkwaliteit is echt bagger op deze manier. Heb mijn CI+ module weer in de TV van de slaapkamer gedaan. Coax-Hirschmann kabel naar beneden op de versterker in de meterkast. Beeldkwaliteit is nu subliem. Het liefst heb ik twee grote Horizon-boxen die afzonderlijk werken, maar Ziggo wil dat niet verstrekken
Hierboven is trouwens voor de 3e TV echt wel versterking nodig. Zonder versterker is het op die TV regelmatig een blokjesfestijn. Zou dus zo'n baby-Horizon een fiasco zijn.
Onzin, kan zelfs zijn dat een baby horizon voor beter beeld zorgt in een onversterkte situatie...Wildfire schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:52:
[...]
En da's dus één van de redenen waarom ik hier geen Horizon Box wil. Naast alle andere ellende met dat ding, is het dus niet mogelijk een afzonderlijke decoder voor een 2e of 3e TV te krijgen. Wat dus met m'n huidige Humax 5050C'tjes geen enkel probleem is.
Hierboven is trouwens voor de 3e TV echt wel versterking nodig. Zonder versterker is het op die TV regelmatig een blokjesfestijn. Zou dus zo'n baby-Horizon een fiasco zijn.
De horizon moet gewoon een signaal hebben en dat mag gerust gesplitst zijn in de meterkast. Zolang het gewoon een ster netwerk is. Dus alle andere TV's kunnen hun DVBc signaal ook krijgen.
Ga je horizon in een rijg netwerk gebruiken kun je problemen krijgen, gezien de box zijn retour communicatie misschien niet goed krijgt.
Betreffende het signaal.
Horizon en baby communiceren via TCP/IP, de baby box heeft geen DVBc tuner. je algemene signaal sterktes daar zijn niet meer van doen.
De horizon heeft alleen een goed COAX signaal nodig. Daarna gaat die via TCP/IP babbelen met de baby box. Dat dan wel via MOCA, UTP of wifi.
Bij MOCA is de COAX kwaliteit wel van belang gezien daar een 1200 MHz signaal wordt gebruikt dat snel afzwakt en veel last kan hebben van extra demping in (oude) wcd's en splitters gezien die meestal gemaakt zijn tot 860 MHz.
[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 16-05-2016 11:15 ]
Hoe dan ook, ik vind het een systeem van niks. Ik vind dat iedere decoder stand-alone moet zijn, it's as simple as that.
Stel dat je Horizon Box defect raakt... Is je baby box meteen nutteloos. Alleen daarom al niet fijn...
Stel dat je Horizon Box defect raakt... Is je baby box meteen nutteloos. Alleen daarom al niet fijn...
Coax-kabel van 25-meter Hirschmann vindt die echt niet leuk. Moet twee verdiepingen hoog. Kwaliteit verschil tussen de baby-box en ci+ (coax die op +6db versterk zit) is echt dag en nacht. Ik heb liever twee losse decoders, ieder afzondelijk een kabel naar de versterker in de meterkast.Swordlord schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:05:
[...]
Onzin, kan zelfs zijn dat een baby horizon voor beter beeld zorgt in een onversterkte situatie...
De horizon moet gewoon een signaal hebben en dat mag gerust gesplitst zijn in de meterkast. Zolang het gewoon een ster netwerk is. Dus alle andere TV's kunnen hun DVBc signaal ook krijgen.
Ga je horizon in een rijg netwerk gebruiken kun je problemen krijgen, gezien de box zijn retour communicatie misschien niet goed krijgt.
Betreffende het signaal.
Horizon en baby communiceren via TCP/IP, de baby box heeft geen DVBc tuner. je algemene signaal sterktes daar zijn niet meer van doen.
De horizon heeft alleen een goed COAX signaal nodig. Daarna gaat die via TCP/IP babbelen met de baby box. Dat dan wel via MOCA, UTP of wifi.
Bij MOCA is de COAX kwaliteit wel van belang gezien daar een 1200 MHz signaal wordt gebruikt dat snel afzwakt en veel last kan hebben van extra demping in (oude) wcd's en splitters gezien die meestal gemaakt zijn tot 860 MHz.
[ Voor 8% gewijzigd door Lootbox op 16-05-2016 11:46 ]
Een update over de web interface van de connect box: Chrome geeft waarschuwingen over "Synchronous XMLHttpRequest on the main thread".ANdrode schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:09:
[...]
HTTP is bij mij ook heel traag terwijl internet wel goed is. Daar zoek ik niets achter.
Dat betekent dat de web interface niet reageert tot de AJAX XMLHttpRequest requests klaar zijn. Dat is geen ajax. Het asynchronous in asynchronous JavaScript and XML ontbreekt
Hiero ook, Amersfoort.Sj44k13 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:57:
Is er toevallig een storing? Internet doet het ineens niet meer hier.
Dus is het inderdaad beter om een random zinloze vraag in het topic te spuien, zonder locatie, klopt!ebk71 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:00:
Leuk, maar die geeft niets aan.
Nickname does not reflect reality
In heel amersfoort ligt zowel internet als tv eruit.
Oh Amersfoort is geen locatie!!! Ik reageerde op de eerste storingsmelder!Brad Pitt schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:01:
[...]
Dus is het inderdaad beter om een random zinloze vraag in het topic te spuien, zonder locatie, klopt!
Fijn dat je je aangesproken voelt maar had het uiteraard niet over jou.ebk71 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:03:
Oh Amersfoort is geen locatie!!! Ik reageerde op de eerste storingsmelder!
Internet ligt er "hier" niet uit trouwens, aangezien dat blijkbaar informatieve posts zijn
Sorry dat ik niet exact doe wat je wilt. Je kunt natuurlijk ook vragen wat mijn locatie is...Brad Pitt schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:04:
[...]
Fijn dat je je aangesproken voelt maar had het uiteraard niet over jou.
Internet ligt er "hier" niet uit trouwens, aangezien dat blijkbaar informatieve posts zijn
Net gebeld met Ziggo. Zou binnen een uurtje opgelost kunnen zijn. Anders mag ik weer bellen... Amersfoort Nieuwland hier.
[ Voor 12% gewijzigd door Umbrah op 16-05-2016 20:08 ]
Als ik mijn postcode intoets staat er dat er geen storing is. Pagina laadt ook gewoon, dus dat lijkt te kloppen
Mijn Cisco DVR heeft problemen met het opnemen. Vaak kom ik niet meer bij mijn opname (lees: geen opnames op de HDD). Pauzeren en verder kijken werkt wel prima. Reset heeft helaas niets mogen baten evenals een format van de HDD. Krijg ik bij vervanging een cisco of dan verplicht een horizon box?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Als je oud Ziggo bent dan heb je die Cisco gekregen. Als je een horizon of andere box wilt zul je daar een abonnement voor moeten afsluiten. Of zelf een decoder kopen.Bo0bz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:59:
Mijn Cisco DVR heeft problemen met het opnemen. Vaak kom ik niet meer bij mijn opname (lees: geen opnames op de HDD). Pauzeren en verder kijken werkt wel prima. Reset heeft helaas niets mogen baten evenals een format van de HDD. Krijg ik bij vervanging een cisco of dan verplicht een horizon box?
P.s. datzelfde probleem heb ik ook gehad met mijn Cisco, ik heb het niet opgelost gekregen.
Morgen gaat m'n nieuwe abo in en heb nog geen nieuw modem ontvangen 
*wacht af*
*wacht af*
Kan het zijn dat er iets mis is met de Mijn Ziggo site? Ik kan wel inloggen, meer geen van de pagina's doen het, alleen de balk met de verschilende opties (welkom, berichten, etc) doet het, maar er laadt voor de rest niks. Ik heb hier al langer last van. Ook vanaf mijn werk lukt dit niet...
Mijn nieuwe abbo 300/30 is al 2 weken in en wacht nog steeds op nieuw modem.ArcticWolf schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:29:
Morgen gaat m'n nieuwe abo in en heb nog geen nieuw modem ontvangen
*wacht af*
Ja en Nee, pagina doet het gewoon, maar het lijkt wel alsof ze problemen hebben.-DUS- schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:15:
Kan het zijn dat er iets mis is met de Mijn Ziggo site? Ik kan wel inloggen, meer geen van de pagina's doen het, alleen de balk met de verschilende opties (welkom, berichten, etc) doet het, maar er laadt voor de rest niks. Ik heb hier al langer last van. Ook vanaf mijn werk lukt dit niet...
Ik heb kolomtitels als "{text.invoices}" op de facturen pagina bijvoorbeeld, er is dus wel iets aan de hand.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Yep... hier ook 2400-DUS- schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:15:
Oh, lekker danmarc9393 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:18:
[...]
Mijn nieuwe abbo 300/30 is al 2 weken in en wacht nog steeds op nieuw modem.
LOL.. Ik heb nog wel een TC7210 "over"... Heb tot 3 keer gevraagd om hem terug te mogen sturen. Ligt nu als reserve in de kast. Maar Ziggo heeft momenteel wat achterstanden qua nieuwe abbo's en de administratieve & logistieke verwerking er van.marc9393 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:18:
[...]
Mijn nieuwe abbo 300/30 is al 2 weken in en wacht nog steeds op nieuw modem.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
hier zou het vandaag geleverd moeten worden helaas nog niets maar de dag is nog lang
Hier komt de pakket bezorger tussen 15:00 en 19:00, maar ja geen tracking en niks op m'n PostNL pagina... dus zal wel niks komen vandaag.Wognummer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:40:
[...]
hier zou het vandaag geleverd moeten worden helaas nog niets maar de dag is nog lang
iets met duivel en het erover hebben krijg net antwoord op mn twitter DM van vanmorgenArcticWolf schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:41:
[...]
Hier komt de pakket bezorger tussen 15:00 en 19:00, maar ja geen tracking en niks op m'n PostNL pagina... dus zal wel niks komen vandaag.
levering vind pas plaats op 27/5 grrrrrrrrr
bah bah, sterkteWognummer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:43:
[...]
iets met duivel en het erover hebben krijg net antwoord op mn twitter DM van vanmorgen
levering vind pas plaats op 27/5 grrrrrrrrr

Ziezo... afgelopen zaterdag de TC7210 ontvangen en geïnstalleerd en vannacht is de 300/30 upgrade ingegaan. Heerlijk!

Donderdag komt een monteur nog ons oude (en verzegelde) AOP vervangen en dan zijn we waarschijnlijk ook af van de beeldstoringen die we een paar keer per dag hebben. Op diezelfde momenten zag ik in m'n oude Ubee de uncorrectable en correctable errors ook meteen stijgen, vaak gecombineerd met een stijging van de T3/T4 errors. Aangezien alles al Technetix RLA++ kabels is met verder ook overal Kabelkeur pluggen/splitters zal het daar niet aan liggen en bleef het AOP als verdachte over.
-- Edit: valt me zojuist op, ik heb nu een ander IP. Ik zat eerst op 84.31.163.xxx en heb nu 84.24.197.xxx -- dus hou er rekening mee, de snelheidsupgrade *kan* betekenen dat je een nieuw IP krijgt.

Donderdag komt een monteur nog ons oude (en verzegelde) AOP vervangen en dan zijn we waarschijnlijk ook af van de beeldstoringen die we een paar keer per dag hebben. Op diezelfde momenten zag ik in m'n oude Ubee de uncorrectable en correctable errors ook meteen stijgen, vaak gecombineerd met een stijging van de T3/T4 errors. Aangezien alles al Technetix RLA++ kabels is met verder ook overal Kabelkeur pluggen/splitters zal het daar niet aan liggen en bleef het AOP als verdachte over.
-- Edit: valt me zojuist op, ik heb nu een ander IP. Ik zat eerst op 84.31.163.xxx en heb nu 84.24.197.xxx -- dus hou er rekening mee, de snelheidsupgrade *kan* betekenen dat je een nieuw IP krijgt.
[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 17-05-2016 16:09 ]
Jeetje, moet je nog 10 dagen met 200Mbit doen. Ook veel sterkte.
P.s. Misschien tijd om nogmaals op de topic warning te attenderen. Want het maakt mij echt niet uit of iemand nu wel of niet 300Mbit, een oud of nieuw modem heeft...
[ Voor 29% gewijzigd door jongetje op 17-05-2016 15:51 ]
Dan sluit je aan via UTP ipv COAX. Probleem opgelost aangezien die Horizon "baby" helemaal geen COAX behoeft.iriseyoufall schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:43:
[...]
Coax-kabel van 25-meter Hirschmann vindt die echt niet leuk. Moet twee verdiepingen hoog. Kwaliteit verschil tussen de baby-box en ci+ (coax die op +6db versterk zit) is echt dag en nacht. Ik heb liever twee losse decoders, ieder afzondelijk een kabel naar de versterker in de meterkast.
UTP is ruim snel zat voor het doorgeven van kwalitatief goed beeld. En dan hoef je ook geen MOCA setje te kopen.
Je kan ook niet reageren hierop?jongetje schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:50:
[...]
Jeetje, moet je nog 10 dagen met 200Mbit doen. Ook veel sterkte.
P.s. Misschien tijd om nogmaals op de topic warning te attenderen. Want het maakt mij echt niet uit of iemand nu wel of niet 300Mbit, een oud of nieuw modem heeft...
Misschien krijg ik overigens morgen wel m'n modem...
Vind het overigens wel kwalijk dat er zoveel vertraging is zonder dat er gecommuniceerd wordt vanuit Ziggo, dat valt wel degelijk onder het "Ziggo Ervaringen Topic" lijkt mij...
[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 17-05-2016 16:17 ]
Beetje wanna-be mod trekjes denk ik ;-)
Yup, de traagheid en non-communicatie van Ziggo op dit gebied valt inderdaad onder de categorie "ervaring", welke in dit geval niet al te best zijn -)Vind het overigens wel kwalijk dat er zoveel vertraging is zonder dat er gecommuniceerd wordt vanuit Ziggo, dat valt wel degelijk onder het "Ziggo Ervaringen Topic" lijkt mij...
Ook zo'n mooie:
nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz
Nog steeds niet opgelost. Goed bezig Ziggo!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Op 5 Mei heb ik telefonisch me abonnement aan laten passen van 200/20 (inclusief Horizonbox) naar 300/30 (Connect Box als modem en standaard mediabox).
Krijg ik op 10 mei een pakket binnen. Bleek het internet + bellen pakket te zijn.
En wat voor modem zit daarin.... Juist, de TC7200.
Allemaal leuk en aardig, maar met de TC7200 zal ik de nieuwe snelheid niet gaan halen.
Ik begon te twijfelen of de wijziging van het abonnement wel goed was doorgekomen.
Ik bel ze hierover op en ik krijg te horen dat de wijziging goed bij hun is verwerkt. Raar dat ik dan toch de TC7200 heb ontvangen.
Maargoed, ik vroeg gelijk waarom ik de mediabox nog niet binnen had. Deze was momenteel niet op voorraad werd mij verteld, en was besteld. Zodra deze binnen is, wordt alles verzonden, inclusief de Connect Box.
Alleen is het nog even afwachten wanneer dat precies is
Krijg ik op 10 mei een pakket binnen. Bleek het internet + bellen pakket te zijn.
En wat voor modem zit daarin.... Juist, de TC7200.
Allemaal leuk en aardig, maar met de TC7200 zal ik de nieuwe snelheid niet gaan halen.
Ik begon te twijfelen of de wijziging van het abonnement wel goed was doorgekomen.
Ik bel ze hierover op en ik krijg te horen dat de wijziging goed bij hun is verwerkt. Raar dat ik dan toch de TC7200 heb ontvangen.
Maargoed, ik vroeg gelijk waarom ik de mediabox nog niet binnen had. Deze was momenteel niet op voorraad werd mij verteld, en was besteld. Zodra deze binnen is, wordt alles verzonden, inclusief de Connect Box.
Alleen is het nog even afwachten wanneer dat precies is
Klop inderdaad, er wordt niets ingeleverd aan bitrates, ook niet bij meerder HD streams tegelijk bekeken/opgenomen. Beetje voldoende snel netwerk is wel een must, maar dat lijkt me logisch.Gadgeteer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:55:
[...]
Dan sluit je aan via UTP ipv COAX. Probleem opgelost aangezien die Horizon "baby" helemaal geen COAX behoeft.
UTP is ruim snel zat voor het doorgeven van kwalitatief goed beeld. En dan hoef je ook geen MOCA setje te kopen.
Testing, one, two ...
zo.. het had wat voeten in de aarde.. maar hier ligt inmiddels ook een TC7210 aan de kabel..
helaas ging de activatie aan alle fronten mis, en kon de helpdesk me gaan helpen met activeren..
morgen de ubee eens in de retour doos gooien en hem bij de post afgooien
helaas ging de activatie aan alle fronten mis, en kon de helpdesk me gaan helpen met activeren..
404 Signature not found
Had jij de retourdoos tegelijk ontvangen met het nieuw modem?SMSfreakie schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:51:
zo.. het had wat voeten in de aarde.. maar hier ligt inmiddels ook een TC7210 aan de kabel..
* Wildfire ontving afgelopen vrijdag de TC7210 ivm de 300mbit upgrade maar de Ubee ligt hier nog te wachten op een retourdoos
Activeren ging trouwens probleemloos. Briefje met activatiecodes niet eens nodig gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 17-05-2016 18:02 ]
Ik zit te twijfelen aan overstappen naar Ziggo (vanaf XS4ALL VDSL), maar hoe dynamisch is je IP in de praktijk? Als ik jouw verhaal lees, valt het dynamische wel mee of is het dynamisch in eenzelfde reeks/subnet?Wildfire schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:35:
Zijn er ook nog poorten/services die Ziggo blokkeerd? En qua smtp e-mail: moet je dat via ziggo's smtp servers sturen/ontvangen of kun je dat rechstreeks afhandelen? Zelf server(s)draaien is dat mogelijk?
Ik ben nu redelijk "verwend" met xs4all dat alles gewoon werkt en ze dus een echte internet pijp geven en zie maar wat je ermee doet, maar qua snelheid houdt het niet over, vandaar....
kreeg hem hier dezelfde dag (als het pakket met de nieuwe modem) in de brievenbus geproptWildfire schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:02:
[...]
Had jij de retourdoos tegelijk ontvangen met het nieuw modem?
Voor mijn eigen modemwissel +/- 4 jaar hetzelfde IP gehad met mijn oude modem/router van Ziggo, nu met nieuwe modem/router ook een nieuw IP, het schijnt dat je bij een bridged modemwissel je eigen router hetzelfde IP houd (praat 'direct' tegen Ziggo's DHCP).idef1x schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:31:
[...]
Ik zit te twijfelen aan overstappen naar Ziggo (vanaf XS4ALL VDSL), maar hoe dynamisch is je IP in de praktijk? Als ik jouw verhaal lees, valt het dynamische wel mee of is het dynamisch in eenzelfde reeks/subnet?
Zijn er ook nog poorten/services die Ziggo blokkeerd? En qua smtp e-mail: moet je dat via ziggo's smtp servers sturen/ontvangen of kun je dat rechstreeks afhandelen? Zelf server(s)draaien is dat mogelijk?
afaik is alleen uitgaande poort 25 geblokkeerd bij Ziggo.
De geruchten gaan dat je (afhankelijk van regio ?) als nieuwe klant een DS-lite aansluiting krijgt, dat beperkt je IPv4 opties voor servers wel. Je kunt dat wel door de klantenservice laten terugzetten naar IPv4 only.
nee de retourdoos was er vorige week al.. de TC7210 zou zaterdag al geleverd worden, alleen toen was ik niet thuis en dan heb je pinksterweekend dus valt de maandag ook weg.Wildfire schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:02:
[...]
Had jij de retourdoos tegelijk ontvangen met het nieuw modem?
* Wildfire ontving afgelopen vrijdag de TC7210 ivm de 300mbit upgrade maar de Ubee ligt hier nog te wachten op een retourdoos
Activeren ging trouwens probleemloos. Briefje met activatiecodes niet eens nodig gehad.
tis alleen erg jammer dat de ubee eigenlijk niet fatsoenlijk in de retourdoos past
ik heb na mn modemswap ook gewoon mn eigen IP adres gekregen.. handig hoor bridgenIvar1984 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:57:
[...]
kreeg hem hier dezelfde dag (als het pakket met de nieuwe modem) in de brievenbus gepropt
[...]
Voor mijn eigen modemwissel +/- 4 jaar hetzelfde IP gehad met mijn oude modem/router van Ziggo, nu met nieuwe modem/router ook een nieuw IP, het schijnt dat je bij een bridged modemwissel je eigen router hetzelfde IP houd (praat 'direct' tegen Ziggo's DHCP).
De geruchten gaan dat je (afhankelijk van regio ?) als nieuwe klant een DS-lite aansluiting krijgt, dat beperkt je IPv4 opties voor servers wel. Je kunt dat wel door de klantenservice laten terugzetten naar IPv4 only.
ging vanzelf goed
alleen nog even uitvogelen waarom mn PF de status pagina blokkeerd
[ Voor 41% gewijzigd door SMSfreakie op 17-05-2016 21:43 ]
404 Signature not found
TFHfony schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:24:
[...]
Beetje wanna-be mod trekjes denk ik ;-)
[...]
Yup, de traagheid en non-communicatie van Ziggo op dit gebied valt inderdaad onder de categorie "ervaring", welke in dit geval niet al te best zijn -)
Ook zo'n mooie:
nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz
Nog steeds niet opgelost. Goed bezig Ziggo!
Ik zie nu een melding van Ziggo op m'n PostNL pagina
ben benieuwdVerwacht bezorgmoment
Morgen 18 mei
16:30 - 18:30 uur

Sinds 28 februari draai ik thuis een webserver. Met een scriptje zorg ik ervoor dat via de API van TransIP de DNS automatisch wordt geüpdatet wanneer mijn IP-adres verandert. Dat is nog niet gebeurd sindsdien. Mijn IP veranderde wel eerder in februari bij de activatie van IPv6 door Ziggo.idef1x schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:31:
[...]
Ik zit te twijfelen aan overstappen naar Ziggo (vanaf XS4ALL VDSL), maar hoe dynamisch is je IP in de praktijk? Als ik jouw verhaal lees, valt het dynamische wel mee of is het dynamisch in eenzelfde reeks/subnet?
Ik ben nu redelijk "verwend" met xs4all dat alles gewoon werkt en ze dus een echte internet pijp geven en zie maar wat je ermee doet, maar qua snelheid houdt het niet over, vandaar....
Uitgaande mail is inderdaad het enige dat wordt geblokkeerd, dat moet je via de SMTP server van Ziggo regelen. Daar wordt in de gaten gehouden hoeveel mailtjes je verstuurt; als dit er ineens erg veel zijn word je afgesloten op spamming te voorkomen. Dat afsluiten is niet alleen van de mailserver, maar van je hele verbinding. Zo heel af en toe komt er in dit topic wel eens iemand klagen dat hij van het netwerk is gelazerd doordat het een of andere scriptje op hol was geslagen. (Zo was het bij oud-Ziggo althans, hoe dat bij oud-UPC zat weet ik niet.)
Ziggo rolt in oud-UPC-gebied nu DS-Lite uit. Als je in oud-UPC-gebied leeft en je krijgt DS-Lite heb je de keuze om teruggezet te worden naar IPv4 als je thuis een via IPv4 toegankelijke server wilt draaien. In oud-Ziggo-gebied wordt op de Ubee EVW321b modems in een groeiend aantal regio's volledige dual stack (IPv4+IPv6) geleverd. Dat is natuurlijk dubbel leuk omdat je dan een 'IPv6 ready' badge op je website kunt zettenIvar1984 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:57:
Hier dus niet. Vanmiddag Ziggo nog maar even gebeld daarover, ze gaven aan dat de retourdozen meestal achteraf worden verstuurd en dat ik die dus nog zal ontvangen.Ivar1984 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:57:
[...]
kreeg hem hier dezelfde dag (als het pakket met de nieuwe modem) in de brievenbus gepropt
Wat het IP-adres betreft: ik had jaaaaaren een non-WiFi Ubee, begin april vervangen door een WiFi Ubee omdat er wat problemen waren met veel errors op de lijn, kreeg toen hetzelfde IP. Maar nu met de TC7210 dus een ander IP (alle modems trouwens bridged, nou ja die eerste Ubee kon alleen maar bridged
moet er toch niet aan denken om een DS-Lite verbinding te krijgen... of ze zouden met korting aan moeten komen zetten oid.. dat het voor mensen evt aantrekkelijker is om juist wel voor een DS-Lite verbinding te kiezen..Jerrythafast schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:44:
[...]
Sinds 28 februari draai ik thuis een webserver. Met een scriptje zorg ik ervoor dat via de API van TransIP de DNS automatisch wordt geüpdatet wanneer mijn IP-adres verandert. Dat is nog niet gebeurd sindsdien. Mijn IP veranderde wel eerder in februari bij de activatie van IPv6 door Ziggo.
Uitgaande mail is inderdaad het enige dat wordt geblokkeerd, dat moet je via de SMTP server van Ziggo regelen. Daar wordt in de gaten gehouden hoeveel mailtjes je verstuurt; als dit er ineens erg veel zijn word je afgesloten op spamming te voorkomen. Dat afsluiten is niet alleen van de mailserver, maar van je hele verbinding. Zo heel af en toe komt er in dit topic wel eens iemand klagen dat hij van het netwerk is gelazerd doordat het een of andere scriptje op hol was geslagen. (Zo was het bij oud-Ziggo althans, hoe dat bij oud-UPC zat weet ik niet.)
[...]
Ziggo rolt in oud-UPC-gebied nu DS-Lite uit. Als je in oud-UPC-gebied leeft en je krijgt DS-Lite heb je de keuze om teruggezet te worden naar IPv4 als je thuis een via IPv4 toegankelijke server wilt draaien. In oud-Ziggo-gebied wordt op de Ubee EVW321b modems in een groeiend aantal regio's volledige dual stack (IPv4+IPv6) geleverd. Dat is natuurlijk dubbel leuk omdat je dan een 'IPv6 ready' badge op je website kunt zettenIn andere regio's en op andere modems krijg je in oud-Ziggo-gebied gewoon een ouderwetse IPv4-only verbinding.
404 Signature not found
Hij stond al op Eco, maar dat is voor stand-by modus. Ook de nieuwste software update stond erop. Verder kan ik niks vinden over energie instellingen. Ik heb die box tegen m'n oor aangehouden en het is gewoon zo'n klein fannetje, die je vroeger had op videokaarten. Dingen maken altijd takkeherrie, dus dat is gewoon het probleem, maar ik ga die box niet openmaken om hem te vervangen.chim0 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 06:22:
[...]
Ik zal die Eco stand eens proberen, kijken wat ie doet.
Onbegrijpelijk eigenlijk. Wie dat ding ook heeft ontworpen, je weet toch dat zo'n fannetje takkeherrie maakt en dat mensen rustig op de bank televisie willen kijken en dat ze dat gezoem gaan horen? Waarom zet je hem er dan in? Vind het best wel slecht eigenlijk.
Verwijderd
Ik kirjg vandaag mijn nieuwe router binnen omdat het niet vlot loopt met de Ziggo modems en wifi. Ik zal dan de KS bellen om te vragen om de modem in Bridge-mode te zetten.
Nou is mijn vraag: kan ik beter de nieuwere (TC7200?) modem gebruiken die ik binnen heb gekregen of maakt het niet uit, en kan ik net zo goed de oude UBEE gebruiken (welke ik nu in de meterkast heb staan)?
Nou is mijn vraag: kan ik beter de nieuwere (TC7200?) modem gebruiken die ik binnen heb gekregen of maakt het niet uit, en kan ik net zo goed de oude UBEE gebruiken (welke ik nu in de meterkast heb staan)?
Meten = weten.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:12:
En gissen = missen, maar inderdaad.. Je kan hier vragen naar algemene ervaringen, maar je eigen situatie is toch mogelijk anders en dus gewoon doen en vanuit daar weer verder
In ieder geval is hier sinds enkele dagen de snelheid verhoogd.

Dit over de 5ghz wifi van de connect box van Ziggo
Best netjes al zeg ik het zelf.

Dit over de 5ghz wifi van de connect box van Ziggo
Poort 25 is nog wel te omzeilen. Ik zet dan wel een VPN op met mijn VPS. Daar relay ik alles toch al heenIvar1984 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:57:
Voor mijn eigen modemwissel +/- 4 jaar hetzelfde IP gehad met mijn oude modem/router van Ziggo, nu met nieuwe modem/router ook een nieuw IP, het schijnt dat je bij een bridged modemwissel je eigen router hetzelfde IP houd (praat 'direct' tegen Ziggo's DHCP).
Maarre wat voor opties voor IPv4 servers worden dan beperkt? Ik stream bijvoorbeeld mijn muziek vanaf thuis naar mijn mobiel (dus is een server) of kan thuis benaderen met SSH. Werkt dat dan allemaal niet ofzo?
Ik kan het geen internet verbinding noemen als er allerlei zaken geblokkeerd worden (inkomend dan wel uitgaand).
Ah ze ondersteunen dus inmiddels ook IPV6...dat is mooi.Jerrythafast schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:44:
[...]
Sinds 28 februari draai ik thuis een webserver. Met een scriptje zorg ik ervoor dat via de API van TransIP de DNS automatisch wordt geüpdatet wanneer mijn IP-adres verandert. Dat is nog niet gebeurd sindsdien. Mijn IP veranderde wel eerder in februari bij de activatie van IPv6 door Ziggo.
Zit zelf in oud Ziggo gebied, dus zal dan wel de "goede" verbinding krijgenZiggo rolt in oud-UPC-gebied nu DS-Lite uit. Als je in oud-UPC-gebied leeft en je krijgt DS-Lite heb je de keuze om teruggezet te worden naar IPv4 als je thuis een via IPv4 toegankelijke server wilt draaien. In oud-Ziggo-gebied wordt op de Ubee EVW321b modems in een groeiend aantal regio's volledige dual stack (IPv4+IPv6) geleverd. Dat is natuurlijk dubbel leuk omdat je dan een 'IPv6 ready' badge op je website kunt zettenIn andere regio's en op andere modems krijg je in oud-Ziggo-gebied gewoon een ouderwetse IPv4-only verbinding.
Maarre IPv4-only? Geen IPv6? Of kun je dat aan laten zetten? Je vind hier echt niets van terug van functionaliteiten op de Ziggo site.
Het dynamische van het IP adres valt dus in het algemeen wel mee...gelukkig maar..
In oud Ziggo-gebied wordt momenteel de TC7210 uitgeleverd als standaard modem, waarbij er momenteel geen IPv6 functionaliteit is bij mij weten. Hoe & op welke manier dit straks geïmplementeerd gaat worden: Geen idee. Ik zou er van uit gaan dat je een IPv4 only verbinding krijgt.idef1x schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:53:
[...]
Poort 25 is nog wel te omzeilen. Ik zet dan wel een VPN op met mijn VPS. Daar relay ik alles toch al heen
Maarre wat voor opties voor IPv4 servers worden dan beperkt? Ik stream bijvoorbeeld mijn muziek vanaf thuis naar mijn mobiel (dus is een server) of kan thuis benaderen met SSH. Werkt dat dan allemaal niet ofzo?
Ik kan het geen internet verbinding noemen als er allerlei zaken geblokkeerd worden (inkomend dan wel uitgaand).
[...]
Ah ze ondersteunen dus inmiddels ook IPV6...dat is mooi.
[...]
Zit zelf in oud Ziggo gebied, dus zal dan wel de "goede" verbinding krijgen![]()
Maarre IPv4-only? Geen IPv6? Of kun je dat aan laten zetten? Je vind hier echt niets van terug van functionaliteiten op de Ziggo site.
Het dynamische van het IP adres valt dus in het algemeen wel mee...gelukkig maar..
Je IP adres is vrijwel vast. Heb de mijne inmiddels ook al weer jaren.
Ik heb een Ubee modem in bridge-modus en kreeg alleen een nieuw IP adres toen ik enige tijd geleden mijn router verving. M.a.w.: het is waarschijnlijk MAC-gebaseerd en je hebt dus kans dat je IP adres verandert als je een nieuw modem krijgt.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Met DS-Lite inderdaad niet. Je kan dit dus laten terug zetten naar IPv4 stand.idef1x schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:53:
[...]
Poort 25 is nog wel te omzeilen. Ik zet dan wel een VPN op met mijn VPS. Daar relay ik alles toch al heen
In fZiggo gebied krijg je dual stack. Als je daar het modem in bridge modem zet verlies je afaik IPv6. Zie discussie [1] [2]
edit:
Ars Technica over test met 10gbps (symmetrisch) over coax. Dat is geen standaard DOCSIS maar symmetrisch (i.e. ook hoge frequenties voor upstream) en full-duplex.
- Glasvezel tot de laatste 100 meter.
- 1200 MHz nodig voor data
[ Voor 33% gewijzigd door ANdrode op 19-05-2016 12:22 ]
Ik bridge en heb gewoon nog IPv6 op mijn Netgear en kan zelfs IPv6 only redelijk browsen (IPv4 op mijn adapter uit gezet).ANdrode schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:11:
[...]
In fZiggo gebied krijg je dual stack. Als je daar het modem in bridge modem zit verlies je afaik IPv6.
Verwijderd
Als ik mijn Connect Box zelf in bridge mode zet werkt dan de telefonie nog?
Kan ik de Connect Box daarna nog hetzelfde benaderen als nu en in router mode zetten?
Kan ik de Connect Box daarna nog hetzelfde benaderen als nu en in router mode zetten?
Dat lijkt mij verrassend? Kan je wat screenshots delen van je WAN IP's want je prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid?GiveMeThoseTags schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:18:
[...]
Ik bridge en heb gewoon nog IPv6 op mijn Netgear en kan zelfs IPv6 only redelijk browsen (IPv4 op mijn adapter uit gezet).
Welk modem heb jij in bridge laten zetten en in welk gebied val je fUPC of fZIGGO?
[ Voor 19% gewijzigd door stormfly op 18-05-2016 11:38 ]
Dit topic is gesloten.