Heb je die snelheid echt nodig, van 200 naar 300Mbit? Ben puur nieuwsgierig waarom het mensen drijft om zulke snelheden thuis te hebben :-)Hotzenwalder schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:32:
Red de Ubee EVW321B0019418 de 300/30 Mbit of krijg je dan een ander modem? Ben net blij dat het weer een beetje stabiel is, dus wil me modem niet kwijt
Omdat het nooit snel genoeg gaat. In theorie is 200Mbit al ruim voldoende voor de meeste activiteiten. In dit geval kan ik voor minder of bijna hetzelfde bedrag meer snelheid krijgen, dus waarom zou je dat laten liggen. Het is net als met je salaris. Heb je net verhoging gehad dan ben je blij met je ruimere koopkracht en een paar maanden later zou je willen dat je weer een salarisverhoging kreeg. Het is nooit genoeg 
Persoonlijk heb ik liever meer uploadsnelheid, bijvoorbeeld 100Mbit zodat het syncen naar de cloud wat sneller gaat, maar ZIGGO ziet schijnbaar meer heil in het verhogen van de downloadsnelheid dan de uploadsnelheid.
Persoonlijk heb ik liever meer uploadsnelheid, bijvoorbeeld 100Mbit zodat het syncen naar de cloud wat sneller gaat, maar ZIGGO ziet schijnbaar meer heil in het verhogen van de downloadsnelheid dan de uploadsnelheid.
*rant mode*
Bagger op een vrijdagmorgen en het zal weer nieuwe hardware van ziggo zijn
De connect box heeft er echt geen zin in vandaag, hoop dat ik hem aan de praat krijg, zodat ie het snel in bridge kan worden gezet.
Bagger op een vrijdagmorgen en het zal weer nieuwe hardware van ziggo zijn
De connect box heeft er echt geen zin in vandaag, hoop dat ik hem aan de praat krijg, zodat ie het snel in bridge kan worden gezet.
Antwoord is simpelweg ja.jongetje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:36:
[...]
Heb je die snelheid echt nodig, van 200 naar 300Mbit? Ben puur nieuwsgierig waarom het mensen drijft om zulke snelheden thuis te hebben :-)
Althans ik heb nu 200/20 en de 200 is voldoende maar omdat de upload zo achterblijft heb ik toch geüpgrade naar 300/30.
Elke Mbit extra upload is er eentje.
Maar goed 80% van de dingen in huis heb je niet "echt nodig". Ik vind dat persoonlijk altijd een beetje een non argument.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 06-05-2016 11:29 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Maar nu weet ik nog steeds niet of die Ubee van mij het trekt of dat ik een ander modem krijgjongetje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:36:
[...]
Heb je die snelheid echt nodig, van 200 naar 300Mbit? Ben puur nieuwsgierig waarom het mensen drijft om zulke snelheden thuis te hebben :-)
(bridge-mode hier trouwens)
Gaat mij ook alleen maar om meer Upload snelheid.jongetje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:36:
[...]
Ik had liever 100/100 gehad dan zometeen 300/30.
Sommige kabel internet providers bieden 50/50 of 100/100 aan via coax.
Jammer dat Ziggo dat niet doet
// Sorry mods voor de dubbele post wat ook een enkele kon zijn
Jammer dat Ziggo dat niet doet

// Sorry mods voor de dubbele post wat ook een enkele kon zijn
[ Voor 24% gewijzigd door toro op 06-05-2016 12:21 ]
Theoretisch zou 't haalbaar moeten zijn op een 8kanaals modem zoals de Ubee/Cisco maar dan trek jij alleen die 8 downstreams bijna helemaal dicht.Hotzenwalder schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:45:
[...]
Maar nu weet ik nog steeds niet of die Ubee van mij het trekt of dat ik een ander modem krijg
(bridge-mode hier trouwens)
Ziggo vertelde mij het nieuwe 300/30 pakket alleen te leveren met modems die 16 downstreams hebben
dus fUPC: Connectbox en Horizon G7401, fZiggo: TC7210.
Ik heb zelf ook een Ubee en mijn upgrade gaat pas komende dinsdag in (maandag besteld), en in de bevestiging staat expliciet dat ik een nieuwe modem krijg (incl. activatiecodes).
En ook ik heb vooral geupgrade vanwege de upload.
[ Voor 18% gewijzigd door Ivar1984 op 06-05-2016 12:24 ]
Zal niet zo zijn voor oud upc de 3de verhoging in 2jaar tijd.
http://www.totaaltv.nl/ni...an-oude-abonnementen.html
http://www.totaaltv.nl/ni...an-oude-abonnementen.html
Waarom gaat die 40/4 niet omhoog? Ik voel me aardig verneukt aan het worden. Geef dan gewoon wat korting ofzo.
Professioneel Heftruck Syndroom
Dan moet Ziggo heel veel oude modems gaan vervangen in het veld, welke niet sneller kunnen dan die 40/4. En daar hebben ze (nog) geen zin in.NeFoRcE schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:16:
Waarom gaat die 40/4 niet omhoog? Ik voel me aardig verneukt aan het worden. Geef dan gewoon wat korting ofzo.
Ze hopen dat mensen liever overstappen naar een duurder pakket.
Simpele kosten/baten analyse...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ze zullen het zo lang mogelijk proberen te houden zo zodat mensen inderdaad meer geneigd zijn om over te stappen en dat Ziggo meer inkomsten heeft
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Net nagevraagd bij Ziggo welk modem er opgestuurd wordt ter vervanging van de Ubee die geen 300Mbps aankan. Dat gaat voor oud-UPC gebied een Connectbox worden welke naar hun zeggen zelf te bridgen is.
Dit alleen ter info..
Dit alleen ter info..
Beetje merkwaardig ook het verschil. Vlak voor de fusie wijzigde ik mijn abonnement. Tot dat moment een vrij oud pakket, 25 Mb/s download en met kostenloos bellen met zowel binnenland als binnen EU, maar exclusief met mobiele nummers. Goed, sinds kort kon wat mij betreft buitenland wel vervallen, in ruil voor kostenloos bellen met mobiele nummers. De uiterst vriendelijke dame van toen nog UPC vertelde dat een en ander een nieuw abonnement betekende, d.w.z. dat de snelheid omhoog ging naar 50/5 en de abonnementskosten met ongeveer 5 euro omlaag. Om het verhaal kort te houden, 50/5 Mb/s dus naast Ziggo 40/4. Vreemd dat geringe verschil, want ik meen te begrijpen dat na de fusiedatum deze waarden ook gelden in oud UPC-gebied.NeFoRcE schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:16:
Verwijderd
Als je een oud Alles-in-1-abonnement hebt, gaat jouw abonnement per 1 juli 2016 wel omhoog. De prijsverhoging loopt afhankelijk van het afgenomen abonnement tot €1,95 per maand op.NeFoRcE schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:16:
Waar heb je wat precies gelezen over die oude AIE abonnementen?Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:28:
[...]
Als je een oud Alles-in-1-abonnement hebt, gaat jouw abonnement per 1 juli 2016 wel omhoog. De prijsverhoging loopt afhankelijk van het afgenomen abonnement tot €1,95 per maand op.
Testing, one, two ...
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Vreemd. Heb ook dinsdag een upgrade van 200/20 naar 300/30 (zoals anderen, eigenlijk voor een snellere upload) en kreeg eerst een indicatie dat er geen activatiekosten erbij zaten. Dan kreek ik vandaag een bevestiging waarin deze wel stonden.
Meteen gebeld en naar 25 minuten! hebben ze mijn eerdere bestelling geannuleerd en een nieuwe gedaan zonder activatiekosten. Niet echt klantvriendelijk moet ik zeggen.
Maar wat echt vreemd is, is dat zij een monteur willen sturen om de nieuwe modem te installeren terwijl ik nog nooit een monteur heb gebruikt of gevraagd.Ik heb echt meerdere keren gezegd nee bedankt maar de medewerker van Ziggo gaf aan dat een monteur verplicht was met zo een upgrade...........
Meteen gebeld en naar 25 minuten! hebben ze mijn eerdere bestelling geannuleerd en een nieuwe gedaan zonder activatiekosten. Niet echt klantvriendelijk moet ik zeggen.
Maar wat echt vreemd is, is dat zij een monteur willen sturen om de nieuwe modem te installeren terwijl ik nog nooit een monteur heb gebruikt of gevraagd.Ik heb echt meerdere keren gezegd nee bedankt maar de medewerker van Ziggo gaf aan dat een monteur verplicht was met zo een upgrade...........
Weet iemand wat er met het "Tv Standaard & Internet Z2" abonnement gaat gebeuren? Wordt dat ook omgezet? Ik kan namelijk nergens op de site dit abonnement meer terugvinden. Abonnement dat er het dichts bij komt is "Connect & Play Complete", maar die ligt er qua prijs 6 euro per maand boven.
Dat is niet waar. De mensen met (oud) docsis2 modem kunnen nu al niet sneller dan 30MBit, dus als Ziggo iedereen al op 40MBit wil krijgen hadden ze alle docsis2 modems uberhaupt al moeten vervangen.TFHfony schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:34:
[...]
Dan moet Ziggo heel veel oude modems gaan vervangen in het veld, welke niet sneller kunnen dan die 40/4. En daar hebben ze (nog) geen zin in.
Ze hopen dat mensen liever overstappen naar een duurder pakket.
Simpele kosten/baten analyse...
Ik heb er vorig jaar zelf om gevraagd en toen krijg ik een nieuw modem, maar heb het idee dat er nog erg veel mensen op 30MBit zitten omdat ze nog een Docsis2 modem hebben.
Ik heb een 40/4 abo en nog zo'n oud modem. Een Motorola Surfboard. Ik kom maximaal op ongeveer 33 Mbps download. De volle 4 Mbps upload haal ik wel. Ik had nog even gewacht met een vervangend modem aan te vragen omdat ik weet wat ik heb en niet wat ik krijg. Mijn situatie met dat domme Motorola modem met mijn eigen router er achter is zo stabiel als een huis.jongetje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:47:
[...]
Dat is niet waar. De mensen met (oud) docsis2 modem kunnen nu al niet sneller dan 30MBit, dus als Ziggo iedereen al op 40MBit wil krijgen hadden ze alle docsis2 modems uberhaupt al moeten vervangen.
Ik heb er vorig jaar zelf om gevraagd en toen krijg ik een nieuw modem, maar heb het idee dat er nog erg veel mensen op 30MBit zitten omdat ze nog een Docsis2 modem hebben.
Maar ja, nu heb ik spontaan een aanbod gekregen voor een ander modem "omdat ik dan van de hogere snelheid kan profiteren". Dus we zullen zien...
Ik zie het daar inderdaad staan. Vreemd verhaal weer, dat ze niet precies kunnen zeggen voor welke klanten het gaat gelden en hoeveel het gaat worden. Zo moeilijk lijkt mij dat niet, heb je dit + dat en dat, dan gaat het totaal dit worden?
Eens kijken of ze me dit keer wel op de hoogte brengen van een eventuele verhoging, de laatste twee keren is ze dat namelijk niet gelukt, niet via de post en niet via mail. Er was, tot twee keer toe, ergens iets fout gegaan.
Testing, one, two ...
Vermoed dat abbonees vanzelf mail/brief krijgen hierover.hardware-lover schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:29:
[...]
Ik zie het daar inderdaad staan. Vreemd verhaal weer, dat ze niet precies kunnen zeggen voor welke klanten het gaat gelden en hoeveel het gaat worden. Zo moeilijk lijkt mij dat niet, heb je dit + dat en dat, dan gaat het totaal dit worden?
Eens kijken of ze me dit keer wel op de hoogte brengen van een eventuele verhoging, de laatste twee keren is ze dat namelijk niet gelukt, niet via de post en niet via mail. Er was, tot twee keer toe, ergens iets fout gegaan.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Hier haal ik ook de 4 Mbps met een oude Motorola modem. Kreeg via de mail ook het aanbod voor een nieuwe modem, maar zolang dit nog goed werkt is deze niet nodig.Roetzen schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:08:
[...]
Ik heb een 40/4 abo en nog zo'n oud modem. Een Motorola Surfboard. Ik kom maximaal op ongeveer 33 Mbps download. De volle 4 Mbps upload haal ik wel. Ik had nog even gewacht met een vervangend modem aan te vragen omdat ik weet wat ik heb en niet wat ik krijg. Mijn situatie met dat domme Motorola modem met mijn eigen router er achter is zo stabiel als een huis.
Maar ja, nu heb ik spontaan een aanbod gekregen voor een ander modem "omdat ik dan van de hogere snelheid kan profiteren". Dus we zullen zien...
Na veel zoeken op de website van Ziggo heb ik de volgende pagina gevonden:hardware-lover schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:29:
[...]
https://www.ziggo.nl/tarieven/prijswijzigingen/ander-tarief/
Hier hebben ze het alleen over de "Connect" pakketten, maw de huidige pakketten. Zal dit ook gelden voor de oudere "Alles-in-Een" (Plus) pakketten? Ik ben benieuwd!
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Mijn huidige product staat er niet tussen daar. Dus, of die pagina is niet compleet, of ze hebben in de berichtgeving hier op Tweakers en elders de verkeerde groep vermeld? Ik ben tenslotte toch echt oud Alles-in-1 Extra abonnee op dit moment, zoals ook bij "mijn Ziggo" te zien is.daxy schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:13:
[...]
Na veel zoeken op de website van Ziggo heb ik de volgende pagina gevonden:
https://www.ziggo.nl/tarieven/prijswijzigingen/ander-tarief/
Hier hebben ze het alleen over de "Connect" pakketten, maw de huidige pakketten. Zal dit ook gelden voor de oudere "Alles-in-Een" (Plus) pakketten? Ik ben benieuwd!
Testing, one, two ...
Ben net over gestapt naar Ziggo. Nu heb ik overal in mijn huis vol wifi bereik, maar zodra ik youtube of iets dergelijks wil bekijken via Iphone/Ipad dan is wordt deze continue afgebroken om te laden.
Rest van mijn devices zijn bedraad aangesloten dus dat gaat goed.
Kan ik zo zwart/wit stellen dat wanneer het signaal sterk genoeg is, er te veel devices (buren) op hetzelfde kanaal zitten?
Kan ik zo zwart/wit stellen dat wanneer het signaal sterk genoeg is, er te veel devices (buren) op hetzelfde kanaal zitten?
PSN ID Binloading_nl
En jahoor weeer 1,95 p.m omhoog met mijn abbo. De service is zeker niet beter geworden dan zou er eerder geld af moeten. Hoop echt dat er hier snel glas komt want die monopoly positie is zeker niet goed voor de consument.
Dit zijn de prijswijzigingen voor fUPC die van fZiggo staan hier: https://www.ziggo.nl/tarieven/prijswijzigingen//hardware-lover schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:42:
[...]
Mijn huidige product staat er niet tussen daar. Dus, of die pagina is niet compleet, of ze hebben in de berichtgeving hier op Tweakers en elders de verkeerde groep vermeld? Ik ben tenslotte toch echt oud Alles-in-1 Extra abonnee op dit moment, zoals ook bij "mijn Ziggo" te zien is.
Edit:Oeps klopt niet, zie net dat het een oude prijswijziging is in mijn link.
[ Voor 7% gewijzigd door ADDG op 06-05-2016 19:16 ]
Ik heb Connect Start en Play Start zónder bellen. Geen informatie, dus ik ga er van uit dat dit gewoon 44,95 euro per maand blijft.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ze zijn alle aansluitpuntjes aan het vervangen en tevens indien nodig al versterkers aan het plaatsentroc schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:44:
You got mail!MdO82 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:06:
[...]
Zou je een foto willen plaatsen van de versterker en hoe deze aangesloten is ?
Verwijderd
Voor mij is het "omdat het kan". Nodig heb je het natuurlijk niet maar nodig heb je internet uberhaupt niet. Er zijn weinig dingen die je echt nodig hebt.jongetje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:36:
[...]
Ik dacht altijd dat het te maken had met het downloaden van films enzo je kent het wel, maar dat doe ik eigenlijk niet meer.
Games download ik nog wel aan de lopende band, via Steam enzo, en de luxe om zo'n game in 10 minuten binnen te hebben is er één die ik niet graag laat varen voor dat tientje dat het me zou schelen om te downgraden om vervolgens te moeten wachten op downloads...
Internet en de machines waar op gesurft wordt zijn met een gigantische marge de meestgebruikte dingen in dit huis. Dat moet gewoon in orde zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 21:25 ]
Nee, die 300/40mbit heb ik net zo min nodig als als mijn 55" TV, 2 auto's voor de deur, HTPC, GBit LAN, raskat, of de BBQ vanavond. Maar leuk is het allemaal wel. Nodig is sowieso een relatief begrip.jongetje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:36:
[...]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dat is lastig te zeggen, je kan het beste hiervoor een apart topic op aanmaken zodat mensen je kunnen helpen. Via dit topic is dat wat lastig.steefje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:01:
Ben net over gestapt naar Ziggo. Nu heb ik overal in mijn huis vol wifi bereik, maar zodra ik youtube of iets dergelijks wil bekijken via Iphone/Ipad dan is wordt deze continue afgebroken om te laden.
Nog meer mensen met een extra mediabox boven? Mijn vriendin klaagt dat ie veel herrie maakt. Ik zal hem eens ergens op zetten, zodat ie vrij staat en kijken of ie dan nog steeds herrie maakt. Hij ligt nu gewoon op het TV meubel.
Een extra horizon? Die hebben wij ook! Hij maakt inderdaad herrie maar na uitschakelen gaat hij na een tijdje op stil. Kan nu alleen niet voor je kijken op welke energiestand hij staat want ben een weekend weg. Ik dacht dat hij op hoog staat.chim0 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 07:16:
Nog meer mensen met een extra mediabox boven? Mijn vriendin klaagt dat ie veel herrie maakt. Ik zal hem eens ergens op zetten, zodat ie vrij staat en kijken of ie dan nog steeds herrie maakt. Hij ligt nu gewoon op het TV meubel.
DaveD
Extra Horizon box inderdaad. Hier staat ie ook op hoog (tijdens de installatie aangegeven) omdat ie anders uitschakelt of lang duurt om op te starten. Maar ik begrijp dus dat je er eigenlijk weinig aan kan doen, anders dan misschien ergens op zetten zodat ie los staat van de grond en dus wat meer ruimte heeft en niet zo warm wordt en de fan dus niet zo hard gaat draaien.DaveD1109 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 08:00:
[...]
Een extra horizon? Die hebben wij ook! Hij maakt inderdaad herrie maar na uitschakelen gaat hij na een tijdje op stil. Kan nu alleen niet voor je kijken op welke energiestand hij staat want ben een weekend weg. Ik dacht dat hij op hoog staat.
Andere klacht is dat My Prime/On Demand vaak niet goed werkt. Ze kijkt veel series en vaak stopt een serie halverwege of een serie start niet of er zit verkeerde ondertiteling onder. Maar dit lijkt meer een service/software probleem. Ik weet ook niet waar dit aan ligt, maar het lijkt erop dat er veel storingen/problemen zijn met dit systeem. Een CI+ module gaat waarschijnlijk niet werken want dan ben je de "Horizon ervaring" kwijt.
Heb je al een andere coax kabel geprobeerd? Of is hij met ethernetkabel of WiFi verbonden?chim0 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 08:11:
[...]
Extra Horizon box inderdaad. Hier staat ie ook op hoog (tijdens de installatie aangegeven) omdat ie anders uitschakelt of lang duurt om op te starten. Maar ik begrijp dus dat je er eigenlijk weinig aan kan doen, anders dan misschien ergens op zetten zodat ie los staat van de grond en dus wat meer ruimte heeft en niet zo warm wordt en de fan dus niet zo hard gaat draaien.
Andere klacht is dat My Prime/On Demand vaak niet goed werkt. Ze kijkt veel series en vaak stopt een serie halverwege of een serie start niet of er zit verkeerde ondertiteling onder. Maar dit lijkt meer een service/software probleem. Ik weet ook niet waar dit aan ligt, maar het lijkt erop dat er veel storingen/problemen zijn met dit systeem. Een CI+ module gaat waarschijnlijk niet werken want dan ben je de "Horizon ervaring" kwijt.
DaveD
Netwerkkabel, maar kan het daaraan liggen?DaveD1109 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 08:25:
[...]
Heb je al een andere coax kabel geprobeerd? Of is hij met ethernetkabel of WiFi verbonden?
Jazeker! Het beste is een 4g storingsvrije coax kabel van hirschman. Niet die troep van de bouwmarkt nemen.
DaveD
Is er hier iemand die een mail heeft gehad met de prijsverhoging waar hier over wordt gesproken?
nieuws: Ziggo verhoogt prijzen van oude abonnementen voor een derde van klanten
Ik heb nog een heel oud Alles in Een Extra 200/20 Mbit voor € 65,95 en heb nog geen mail gehad.
nieuws: Ziggo verhoogt prijzen van oude abonnementen voor een derde van klanten
Ik heb nog een heel oud Alles in Een Extra 200/20 Mbit voor € 65,95 en heb nog geen mail gehad.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Oud-Ziggo Alles-in-1 Basis (40/4 Mbit/s) hier. Geen mail. Maar volgens het nieuwsbericht worden de Alles-in-1 abonnementen ontzien.
[ Voor 39% gewijzigd door Jerrythafast op 07-05-2016 11:25 ]
Iemand anders die dit kan bevestigen? Verkeerde ondertiteling door een kabel? Come on, dude!DaveD1109 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 08:52:
[...]
Jazeker! Het beste is een 4g storingsvrije coax kabel van hirschman. Niet die troep van de bouwmarkt nemen.

Verwijderd
Heb het ook niet nodig. De 40 up is wel lekker voor de cloud. Daarnaast was het niet pakket met deze snelheid goedkoper dan mijn huidige AIE.jongetje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:36:
[...]
Wij hebben de Extrabox gewoon op Eco. Voor het tandenpoetsen zetten we de Extrabox alvast aan en zodra alles gereed is gaat de TV aan en is er beeld. Hoog voor de Extrabox is totaal geen toegevoegde waarde (anders dan het snel opstarten). De Extrabox die alleen op de slaapkamer wordt gebruikt (hoogstens een uurtje) de hele dag stroom laten vreten ging zelfs mij te ver. De HZN zelf staat wel op Hoog en de Extrabox is via UTP aangesloten. Oja, de Extrabox is hier stil. Stil als in: TV uit en oor bovenop de Extrabox en dan hoor je de fan pas. Op 30cm is deze al niet meer hoorbaar.chim0 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 08:11:
Extra Horizon box inderdaad. Hier staat ie ook op hoog (tijdens de installatie aangegeven) omdat ie anders uitschakelt of lang duurt om op te starten. Maar ik begrijp dus dat je er eigenlijk weinig aan kan doen, anders dan misschien ergens op zetten zodat ie los staat van de grond en dus wat meer ruimte heeft en niet zo warm wordt en de fan dus niet zo hard gaat draaien.
Ik denk inderdaad dat de ventilator defect is bij jou chim0. Die van mij hoor ik ook niet. Alleen als ik de spanning erop zet gaat hij even 100% maar daarna is hij stil. Je hoort hem natuurlijk wel als je erboven gaat hangen maar dat is logisch dat ding moet ook koelen.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Hij staat boven in de voorkamer. Mijn vriendin ligt daar 's avonds TV te kijken op een afstand van zo'n 3 meter met volume op normaal en ze hoort hem heel goed, zegt ze. Ik geloof haar wel, ik moet er alleen zelf nog naar kijken. Als ie inderdaad defect blijkt te zijn, moet ie maar vervangen worden. Op Eco hoeft niet, het is geen kwestie van geld besparen of zo. Maar ze stoort zich meer aan het niet (goed) werken van On Demand en My Prime, maar dat is buiten mijn macht.
De connect box is NIET zelf te bridgen volgens deze pagina van Ziggo.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:55:
Net nagevraagd bij Ziggo welk modem er opgestuurd wordt ter vervanging van de Ubee die geen 300Mbps aankan. Dat gaat voor oud-UPC gebied een Connectbox worden welke naar hun zeggen zelf te bridgen is.
Dit alleen ter info..
Of toch wel:Gogol schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:13:
[...]
De connect box is NIET zelf te bridgen volgens deze pagina van Ziggo.
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=504871&postcount=50
hmz. krijg ik net eindelijk mn bevestiging.. staat daar wel even in dat ik 17,50 mag gaan dokken aan activatie kosten
terwijl er in mn eerste mail nog 0,- stond?
404 Signature not found
Het gaat ook niet om geld besparen, dan had ik de HZN zelf ook wel op Eco of Midden...chim0 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:48:
Op Eco hoeft niet, het is geen kwestie van geld besparen of zo.
Op Hoog blijft er bij de Extrabox meer warmteproductie met als gevolg dat de fan de hele dag kan gaan draaien. Dat vind ik wel zonde (levensduur fan) voor een box die maar even gebruikt wordt.
Dat de normale horizon box bijna net zoveel gebruikt als een HTPC dat snap ik kan ik volgen.CreativeS schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:54:
[...]
Het gaat ook niet om geld besparen, dan had ik de HZN zelf ook wel op Eco of Midden...
Op Hoog blijft er bij de Extrabox meer warmteproductie met als gevolg dat de fan de hele dag kan gaan draaien. Dat vind ik wel zonde (levensduur fan) voor een box die maar even gebruikt wordt.
Alleen het verbruik van zo'n extra box hoort niet hoog te zijn. Als die continu een paar watt gebruikt dan is dat toch ronduit idioot en niet markt-conform?
De IPTV boxen [zonder HDD] die bij glasvezel gebruikt worden zijn veel zuiniger (< 1W standby, EU regels) en booten wel in < 30 seconden. En als ze aanstaan gebruiken ze maar een paar watt.
Nee, dat is ook niet marktconform, maar je zal het er wel mee moeten doen... of inderdaad geen Extrabox nemen, maar dan doe je jezelf tekort. Iets van: 'Leren omgaan met teleurstellingen'ANdrode schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:45:
Alleen het verbruik van zo'n extra box hoort niet hoog te zijn. Als die continu een paar watt gebruikt dan is dat toch ronduit idioot en niet markt-conform?

Niet bijna net zo veel, volgens de waardes die een paar weekjes terug hier werden gepost gebruikt dat ding in stand-by stand méér dan een HTPC die een film afspeelt.ANdrode schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:45:
[...]
Dat de normale horizon box bijna net zoveel gebruikt als een HTPC dat snap ik kan ik volgen.
Afgelopen maandag heb ik de wijziging doorgevoerd online om naar het 300/30 internet abonnement te gaan. Snel daarna kreeg ik een email met daarin de melding dat ik binnen 5 werkdagen bericht zou krijgen omtrent het hoe en wat. In die email zat een orderbevestiging met hetgeen wat ik had aangevraagd.
Tot op heden niets vernomen van Ziggo. Ik had zojuist gebeld met de klantenservice. Ze zagen dat mijn order was geannuleerd. Er was te zien dat er een rekening zou verschijnen van €1400nogwat Euro waar de medewerker zelf ook van schrok en niet kon verklaren waar dat vandaan kwam. Maar dat zou volgens hem de reden zijn dat mijn order door henzelf was geannuleerd...
Toen ik vroeg om het dan alsnog telefonisch door te laten voeren kreeg ik de boodschap dat hij moest navragen of het in mijn geval wel kon. Na even gewacht te hebben kreeg ik het bericht dat Ziggo op dit moment tot nader order de wijziging NIET doorvoerd voor bestaande klanten en nieuwe klanten voorrang geeft.
Erg vreemde gang van zaken!
Tot op heden niets vernomen van Ziggo. Ik had zojuist gebeld met de klantenservice. Ze zagen dat mijn order was geannuleerd. Er was te zien dat er een rekening zou verschijnen van €1400nogwat Euro waar de medewerker zelf ook van schrok en niet kon verklaren waar dat vandaan kwam. Maar dat zou volgens hem de reden zijn dat mijn order door henzelf was geannuleerd...
Toen ik vroeg om het dan alsnog telefonisch door te laten voeren kreeg ik de boodschap dat hij moest navragen of het in mijn geval wel kon. Na even gewacht te hebben kreeg ik het bericht dat Ziggo op dit moment tot nader order de wijziging NIET doorvoerd voor bestaande klanten en nieuwe klanten voorrang geeft.
Erg vreemde gang van zaken!
Nou ja, in de interface staat
Modem mode
Modem mode disables the WiFi feature of the Wireless Gateway, so you can use your own wireless router.
Enabled Modem Mode
Enabled Router Mode
Dat is toch niet echt helder omschreven....
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
De huidige htpc's zitten idd rond de 15a17watt met 4k uhd video, hbox zit idd hoger alleen in eco stand gebruikt dat ding 0,1watt duurt alleen tijdje voordat hij gestart is.Jerrythafast schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:54:
[...]
Niet bijna net zo veel, volgens de waardes die een paar weekjes terug hier werden gepost gebruikt dat ding in stand-by stand méér dan een HTPC die een film afspeelt.
Ik ook nog niet. Met veel moeite pagina met opsomming van prijsverhogingen gevonden. Volgens mij valt onze abo er niet onder. Maar 100% garantie kan ik niet geven want er worden nieuwe namen gebruikt waar ik geen reet van snap. Connect basis, play compleet.... Bla, blaJerrythafast schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:47:
Oud-Ziggo Alles-in-1 Basis (40/4 Mbit/s) hier. Geen mail. Maar volgens het nieuwsbericht worden de Alles-in-1 abonnementen ontzien.
De meest erge wijziging is die van de zenders: per 1 juli verdwijnen 13th Street en SyFy. Dat had ik op zich verwacht gezien dat in oude UPC gebied kon men al vorig jaar niet kijken. Dus dacht ik, ik ga naar KPN. Nou, nu komt app uit de mouw!: ziggo heeft het dit keer echt geflikt! Beide zenders verdwijnen volledig uit Nederland. De reden: Ziggo. Toch nog steeds de grootste aanbieder en zonder Ziggo bereik is te klein en het aanbieden van de zenders is niet meer lucratief.
Ja, ik weet het, veel herhalingen etc. maar toch per jaar 4-6 series die ik graag keek. Probeer maar blu-ray van Dark Matter met Ned. ondertitelingen te vinden! Of zelfd dvd. Die zijn er gewoon niet! Wel, ik heb het omdat ik van SyFy had opgenomen
Niets meer dan een aanname. Gezien de hoeveelheid reclame (ahum...) denk ik eerder dat er gewoon niet voldoende adverteerders waren om de boel rendabel te maken. Ook niet zo gek met al die oude meuk die ze grotendeels uitzenden. Ik ben best een Sci-Fi fan, maar deze zender kon mij echt niet bekoren.Olga2000 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:53:
[...] ziggo heeft het dit keer echt geflikt! Beide zenders verdwijnen volledig uit Nederland. De reden: Ziggo. Toch nog steeds de grootste aanbieder en zonder Ziggo bereik is te klein en het aanbieden van de zenders is niet meer lucratief.
Ziggo heeft hooguit het laatste duwtje gegeven, maar deze zender was gedoemd te verdwijnen en dat lag/ligt echt niet aan Ziggo.
Het wordt weer zo'n avond...
578 uncorrectables in het afgelopen etmaal, waarvan 379 in het afgelopen uur. TV gaat zo nu en dan ook een seconde op zwart
Datum en tijd Correctables Uncorrectables Tue Apr 26 18:38:01 UTC 2016 2992 0 Tue Apr 26 18:39:01 UTC 2016 3160 23 Fri May 6 20:06:01 UTC 2016 20496 23 Fri May 6 20:07:01 UTC 2016 20513 37 Fri May 6 20:49:01 UTC 2016 20519 37 Fri May 6 20:50:01 UTC 2016 20529 49 Sat May 7 01:31:01 UTC 2016 20642 49 Sat May 7 01:32:01 UTC 2016 20643 61 Sat May 7 02:13:01 UTC 2016 20661 61 Sat May 7 02:14:01 UTC 2016 20664 73 Sat May 7 04:02:01 UTC 2016 20725 73 Sat May 7 04:03:01 UTC 2016 20738 74 Sat May 7 04:28:01 UTC 2016 20749 74 Sat May 7 04:29:01 UTC 2016 20751 87 Sat May 7 04:47:01 UTC 2016 20758 87 Sat May 7 04:48:01 UTC 2016 20761 99 Sat May 7 04:56:01 UTC 2016 20764 99 Sat May 7 04:57:01 UTC 2016 20767 111 Sat May 7 05:13:01 UTC 2016 20771 111 Sat May 7 05:14:01 UTC 2016 20774 123 Sat May 7 05:19:01 UTC 2016 20779 123 Sat May 7 05:20:01 UTC 2016 20802 149 Sat May 7 05:23:01 UTC 2016 20802 149 Sat May 7 05:24:01 UTC 2016 20826 161 Sat May 7 13:10:01 UTC 2016 20934 161 Sat May 7 13:11:01 UTC 2016 20947 174 Sat May 7 13:12:01 UTC 2016 20955 174 Sat May 7 13:13:01 UTC 2016 20958 211 Sat May 7 13:14:01 UTC 2016 20965 222 Sat May 7 18:54:01 UTC 2016 21045 222 Sat May 7 18:55:01 UTC 2016 21046 234 Sat May 7 18:56:01 UTC 2016 21047 234 Sat May 7 18:57:01 UTC 2016 21047 234 Sat May 7 18:58:01 UTC 2016 21051 258 Sat May 7 19:10:01 UTC 2016 21066 258 Sat May 7 19:11:01 UTC 2016 21067 270 Sat May 7 19:12:01 UTC 2016 21068 270 Sat May 7 19:13:01 UTC 2016 21069 283 Sat May 7 19:14:01 UTC 2016 21075 296 Sat May 7 19:15:01 UTC 2016 21075 296 Sat May 7 19:16:01 UTC 2016 21075 296 Sat May 7 19:17:01 UTC 2016 21076 308 Sat May 7 19:18:01 UTC 2016 21078 308 Sat May 7 19:19:01 UTC 2016 21100 308 Sat May 7 19:20:01 UTC 2016 21100 308 Sat May 7 19:21:01 UTC 2016 21178 517 Sat May 7 19:22:01 UTC 2016 21183 528 Sat May 7 19:23:01 UTC 2016 21183 528 Sat May 7 19:24:01 UTC 2016 21184 528 Sat May 7 19:25:01 UTC 2016 21187 541 Sat May 7 19:26:01 UTC 2016 21187 541 Sat May 7 19:27:01 UTC 2016 21527 601
578 uncorrectables in het afgelopen etmaal, waarvan 379 in het afgelopen uur. TV gaat zo nu en dan ook een seconde op zwart
[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 07-05-2016 21:28 ]
Maar het is natuurlijk wel het makkelijkste om Ziggo de schuld te geven...TFHfony schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:02:
Niets meer dan een aanname. Gezien de hoeveelheid reclame (ahum...) denk ik eerder dat er gewoon niet voldoende adverteerders waren om de boel rendabel te maken. Ook niet zo gek met al die oude meuk die ze grotendeels uitzenden. Ik ben best een Sci-Fi fan, maar deze zender kon mij echt niet bekoren.
Ziggo heeft hooguit het laatste duwtje gegeven, maar deze zender was gedoemd te verdwijnen en dat lag/ligt echt niet aan Ziggo.

Had ik ook. Gewoon bellen met klanteservice en je krijgt een tegemoetkoming. Zó geregeldSMSfreakie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:24:
hmz. krijg ik net eindelijk mn bevestiging.. staat daar wel even in dat ik 17,50 mag gaan dokken aan activatie kostenterwijl er in mn eerste mail nog 0,- stond?
[ Voor 6% gewijzigd door SupaHotFire op 07-05-2016 21:52 ]
heb inmiddels al een de webcare er mee lastig gevallen, alleen ze hebben nog niet heel veel haast gehad met reageren.. maar goed hoeveel mensen zullen dit niet melden? en strijkt Ziggo mooi 17,50 op?SupaHotFire schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:52:
[...]
Had ik ook. Gewoon bellen met klanteservice en je krijgt een tegemoetkoming. Zó geregeldZe zeiden dat het een foutje vanuit hun kant was.
404 Signature not found
Webcare reageert niet meer zo snel als vroeger helaas.SMSfreakie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:54:
[...]
heb inmiddels al een de webcare er mee lastig gevallen, alleen ze hebben nog niet heel veel haast gehad met reageren.. maar goed hoeveel mensen zullen dit niet melden? en strijkt Ziggo mooi 17,50 op?
2250 WP Zuid PVoutput
vrij weinig wat tegenwoordig nog vrij vlot reageertMdO82 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:00:
[...]
Webcare reageert niet meer zo snel als vroeger helaas.

404 Signature not found
MdO82 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:00:
[...]Webcare reageert niet meer zo snel als vroeger helaas.
Ik kreeg van de week na 3 werkdagen een reactie: Sorry voor de late reactie? Is het al opgelost...SMSfreakie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:02:
[...]vrij weinig wat tegenwoordig nog vrij vlot reageertmaar goed in de regel nog wel binnen 24u
Webcare is niets meer waard vrees ik
Webcare is ook niet aan te raden om daar dingen te regelenSMSfreakie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:54:
[...]
heb inmiddels al een de webcare er mee lastig gevallen, alleen ze hebben nog niet heel veel haast gehad met reageren.. maar goed hoeveel mensen zullen dit niet melden? en strijkt Ziggo mooi 17,50 op?
Tegen de tijd dat ik morgen met de 1200 kan bellen, zijn ze dicht.. En ik ga niet mobiel naar de 0900 variant bellenSupaHotFire schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:46:
[...]
Webcare is ook niet aan te raden om daar dingen te regelen. Als u morgen belt naar de klantenservice is dat sneller dan een bericht terug op webcare. En dan moet zelfs het proces nog beginnen.
404 Signature not found
Ik zal die Eco stand eens proberen, kijken wat ie doet.CreativeS schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:54:
[...]
Het gaat ook niet om geld besparen, dan had ik de HZN zelf ook wel op Eco of Midden...
Tja, mijn Amino A140 van Telfort (ding is zo groot als een externe harde schijf) heeft geen fan en maakt geen geluid, maar wordt wel loeiheet, ook als ie op stand-by staat. Maar hij crasht daardoor niet of zo.ANdrode schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:45:
[...]
De IPTV boxen [zonder HDD] die bij glasvezel gebruikt worden zijn veel zuiniger (< 1W standby, EU regels) en booten wel in < 30 seconden. En als ze aanstaan gebruiken ze maar een paar watt.
Die 0900 variant kost toch niks meer? Wat dat is tegen lokaal tarief dus dat gaat gewoon van je belminuten af.SMSfreakie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:52:
[...]
Tegen de tijd dat ik morgen met de 1200 kan bellen, zijn ze dicht.. En ik ga niet mobiel naar de 0900 variant bellen
Kijk eens op 0900-alternatiefSMSfreakie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:52:
[...]
En ik ga niet mobiel naar de 0900 variant bellen
Het kan zijn dat je op een andere afdeling terecht komt, zeggen dat je verkeerd gedrukt had, en je wordt doorgestuurd naar de juiste medewerkers..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Je kunt het inderdaad zelf doen. Stom genoeg kan je bij de nieuwe Connect Box niet het netwerkadres wijzigen waardoor dit voor mij noodzakelijk was...
Heeft geen nut, het 0900 nummer is al gratis en het alternatief kost je alsnog je belminuten.BTFD schreef op zondag 08 mei 2016 @ 07:58:
[...]
Kijk eens op 0900-alternatiefis een 088- nummer te vinden, nog beter is het 0800 nummer. Weet alleen niet of deze werkt...
Het kan zijn dat je op een andere afdeling terecht komt, zeggen dat je verkeerd gedrukt had, en je wordt doorgestuurd naar de juiste medewerkers..
"When you grow up your heart dies"
Misschien in dit geval niet, bel zelf altijd via 1200, echter bij een hoop bedrijven waar je er wel iets aan heb 
Van de week nog voor Barbequeshop gebruikt, 0900 à 80ct/pm, of via 0900 alternatief tegen de normale beltarieven..
Van de week nog voor Barbequeshop gebruikt, 0900 à 80ct/pm, of via 0900 alternatief tegen de normale beltarieven..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Servicenrs BTW-vrij - verkeer : 09008844 01 mrt 14:53 4:45 0,00sjaool schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:41:
[...]Heeft geen nut, het 0900 nummer is al gratis en het alternatief kost je alsnog je belminuten.
0900-servicenrs BTW-vrij - dienst 1 4:45 min 0,23 btw vrij
Telefoontje naar 0900-8844 waar hetzelfde gezegd wordt.
KPN onbeperkt mobiel, maar 0900 zitten vaak niet ( helemaal ) in de bundel.
[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 08-05-2016 10:17 ]
Hmmm, HTTP error 500 als ik bij Ziggo wil inloggen. 
Ben benieuwd hoe het met de 300mbit aanvraag staat, afgelopen maandag aangevraagd, automatische bevestiging gehad dat we een wijziging van abonnement hadden aangevraagd en daarna geen teken van leven meer van Ziggo over de upgrade...
Morgen maar eens bellen.
Ben benieuwd hoe het met de 300mbit aanvraag staat, afgelopen maandag aangevraagd, automatische bevestiging gehad dat we een wijziging van abonnement hadden aangevraagd en daarna geen teken van leven meer van Ziggo over de upgrade...
Morgen maar eens bellen.
Verwijderd
Error 500--Internal Server ErrorWildfire schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:05:
Morgen maar eens bellen.
From RFC 2068 Hypertext Transfer Protocol -- HTTP/1.1:
10.5.1 500 Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
(Hetzelfde hier)
Hier ook hetzelfde, heb maandag de upgrade aangevraagd, dus ik denk dat deze error daar weinig mee te maken heeft en hun applicatie/database o.i.d. er op het moment gewoon uitliggen.Wildfire schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:05:
Morgen maar eens bellen.
[ Voor 0% gewijzigd door D33F op 08-05-2016 12:57 . Reden: Falende autocorrect ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ik had ook maandag aangevraagd, en heb gisteren gebeld.Wildfire schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:05:
Morgen maar eens bellen.
Het blijkt dat mijn abbo dinsdag ingaat en dat ik ook dinsdag het installatiepakket krijg.
Dus jullie waarschijnelijk ook.?
Ik kijk morgen wel in m'n Track & Trace account, als er een pakket onderweg is zie ik het vanzelfSpeedy_Gonzalez schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:19:
[...]
Ik had ook maandag aangevraagd, en heb gisteren gebeld.
Het blijkt dat mijn abbo dinsdag ingaat en dat ik ook dinsdag het installatiepakket krijg.
In de bevestigingsmail staat dat mijn abonnement pas 11 mei wordt gewijzigd. Dit omdat ik gebeld heb i.v.m. de activatiekosten die incorrect gerekend werden. Daardoor moest mijn bestelling opnieuw worden geplaatst.Speedy_Gonzalez schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:19:
[...]
Ik had ook maandag aangevraagd, en heb gisteren gebeld.
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ik kreeg te horen dat er administratief nog niets was doorgevoerd, terwijl ik de connect box al binnen had, moest ik wachten tot het oude modem er mee op zou houden. Maar wanneer dat is kon men uiteraard niet zeggen 
Geloof er uiteraard geen snars van, je meld toch pas het oude modem af wanneer het nieuwe modem hoi op het netwerk heeft gezegd? (zoals dat trouwens al jaren gaat volgens mij)
Maar ik probeer het pas wanneer het gaat werken, want heb vrijdag ook de halve dag staan kloten omdat ik na aansluiten (en na het terug wisselen voor het oude modem) om een of andere reden de PV installatie niet meer kon uitlezen.
Morgen maar weer een belletje plegen, kijken of ze het administratief ondertussen op orde hebben
Geloof er uiteraard geen snars van, je meld toch pas het oude modem af wanneer het nieuwe modem hoi op het netwerk heeft gezegd? (zoals dat trouwens al jaren gaat volgens mij)

Maar ik probeer het pas wanneer het gaat werken, want heb vrijdag ook de halve dag staan kloten omdat ik na aansluiten (en na het terug wisselen voor het oude modem) om een of andere reden de PV installatie niet meer kon uitlezen.
Morgen maar weer een belletje plegen, kijken of ze het administratief ondertussen op orde hebben
Hoe krijg je dit voor elkaar dan? Ik kan het niet vinden.Jeroen V schreef op zondag 08 mei 2016 @ 08:11:
[...]
Je kunt het inderdaad zelf doen. Stom genoeg kan je bij de nieuwe Connect Box niet het netwerkadres wijzigen waardoor dit voor mij noodzakelijk was...
Zaterdag gebeld en gevraagd of Ziggo hem in bridge wilde zetten, niks gebeurd. Vanochtend vroeg nogmaals gebeld en die gaf aan dat het modem terug gezet moest worden naar IPv4 en dat ze daarna bridge stand konden activeren. Zou half uurtje duren en zou terug gebeld worden als het geregeld was. Nog niks gehoord en modem is nog steeds in standaard modus, beetje jammer dit.
Dus als het iemand gelukt is om die Connect Box in bridge te zetten, DM of reageer a.u.b. en krijg karma
Aha, een extra factor in de mix. Als ik het zo lees is de Connect Box alleen in bridge te zetten door Ziggo als je IPv6 hebt en kun je het alleen zelf doen als je IPv4 hebt. Je zou eventueel de jouwe even spanningsloos kunnen maken om hem te overtuigen dat hij een nieuwe configfile moet ophalen van de CMTS. Misschien dat hij daarna in IPv4 modus staat.Fuff schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:46:
[...]
Hoe krijg je dit voor elkaar dan? Ik kan het niet vinden.
Zaterdag gebeld en gevraagd of Ziggo hem in bridge wilde zetten, niks gebeurd. Vanochtend vroeg nogmaals gebeld en die gaf aan dat het modem terug gezet moest worden naar IPv4 en dat ze daarna bridge stand konden activeren. Zou half uurtje duren en zou terug gebeld worden als het geregeld was. Nog niks gehoord en modem is nog steeds in standaard modus, beetje jammer dit.
Dus als het iemand gelukt is om die Connect Box in bridge te zetten, DM of reageer a.u.b. en krijg karma![]()
Ziggo levert in oud-UPC-gebied IPv6 op de Connect Box en de TC7200 als ik me niet vergis. Zou dan bij de TC7200 ook dit onderscheid bestaan tussen het wel of niet zelf in bridge kunnen zetten?
[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 08-05-2016 20:39 ]
Ik heb sindskort Ziggo met een Technicolor 7200 en ik wil graag een 2e apparaat (Netgear WNDR3700 met OpenWRT D.D.) verantwoordelijk maken voor DHCP en DNS.
Voorheen met Telfort, met een Zyxel modem/router ging dat prima, met de ExperiaBox V8 van Telfort leek het minder goed te werken voor met name de Android devices hier in huis (Android M), met de Technicolor is het er nog slechter van geworden.
De twee apparaten staan op twee verschillende verdiepingen, zodat ik twee access-points heb, en dus beter bereik. Bovendien heb ik ook nog apparaten (bedraad) aangesloten op zowel de Technicolor als de WNDR3700. Dit gaat volgens mij allemaal niet meer werken in de 'bridge-modus' van de Technicolor.
Is de setup die ik wil wel haalbaar zonder bridge-modus?
De grootste beperking van de Technicolor is het gebrek aan statische IP-adressen, het is (volgens mij) niet mogelijk om dit in het modem te configureren. De uitgeschakelde USB-poorten vind ik ook wel een gemis. Kan ik bij Ziggo om een ander modem vragen? Heeft dat zin voor de setup die ik voor ogen heb?
Voorheen met Telfort, met een Zyxel modem/router ging dat prima, met de ExperiaBox V8 van Telfort leek het minder goed te werken voor met name de Android devices hier in huis (Android M), met de Technicolor is het er nog slechter van geworden.
De twee apparaten staan op twee verschillende verdiepingen, zodat ik twee access-points heb, en dus beter bereik. Bovendien heb ik ook nog apparaten (bedraad) aangesloten op zowel de Technicolor als de WNDR3700. Dit gaat volgens mij allemaal niet meer werken in de 'bridge-modus' van de Technicolor.
De grootste beperking van de Technicolor is het gebrek aan statische IP-adressen, het is (volgens mij) niet mogelijk om dit in het modem te configureren. De uitgeschakelde USB-poorten vind ik ook wel een gemis. Kan ik bij Ziggo om een ander modem vragen? Heeft dat zin voor de setup die ik voor ogen heb?
Als je je TC7200 in bridgemodus zet kun je alleen je WNDR3700 er nog op aansluiten via de LAN1 poort van de TC7200. Voor de rest gaat hij nergens meer mee verbinden. Dus in bridge gaat deze setup niet werken. Is het in de TC7200 niet mogelijk om DHCP uit te zetten dan?RudolfR schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:40:
Ik heb sindskort Ziggo met een Technicolor 7200 en ik wil graag een 2e apparaat (Netgear WNDR3700 met OpenWRT D.D.) verantwoordelijk maken voor DHCP en DNS.
Ja, dat is wel mogelijk, maar als dan ik DHCP aanzet in de WNDR3700 dan heb ik soms wel Wi-Fi verbinding, maar dan worden er toch geen pagina's geladen. (vooral merkbaar op de Android devices)
Zou opzich wel moeten werken zonder bridge-modus, lijkt mij, maar ik was benieuwd naar andere ervaringen van Ziggo gebruikers.
Als het daar wel werkt zit er misschien iets mis in mijn OpenWRT configuratie...
Zou opzich wel moeten werken zonder bridge-modus, lijkt mij, maar ik was benieuwd naar andere ervaringen van Ziggo gebruikers.
Als het daar wel werkt zit er misschien iets mis in mijn OpenWRT configuratie...
Er waren geloof ik wel bekende problemen met *een* Tehnicolor modem. Ik weet alleen even niet meer of dat de TC7200 of TC7210 was.
Zonder bridge kan het alleen als je DHCP in je wndr3700 uitzet lijkt me? Heb het hier iig ook zo werken op en 7200.
Statisch ip-adres kan je eventueel toch op je apparaat instellen, maar lijkt sowieso niet te wijzigen (Synology, Foscam en Youless) houden hier iig al een jaar of twee zelfs ip).
Statisch ip-adres kan je eventueel toch op je apparaat instellen, maar lijkt sowieso niet te wijzigen (Synology, Foscam en Youless) houden hier iig al een jaar of twee zelfs ip).
Haters everywhere but I don’t really care
Het werkt beter, maar niet probleemloos, als je je router in de NAT zet. Enkel het in bridge laten zetten van het modem lost dergelijke problemen echt op.RudolfR schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:15:
Ja, dat is wel mogelijk, maar als dan ik DHCP aanzet in de WNDR3700 dan heb ik soms wel Wi-Fi verbinding, maar dan worden er toch geen pagina's geladen. (vooral merkbaar op de Android devices)
Nee, merp!
Ah thanks voor je reactie. Helaas helpt dat ook niet, ik wacht morgen even af! Anders maar WiFi en dhcp uitzetten handmatig en mijn eigen router dat laten regelen. Zou moeten werken denk ik.Jerrythafast schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:38:
[...]
Aha, een extra factor in de mix. Als ik het zo lees is de Connect Box alleen in bridge te zetten door Ziggo als je IPv6 hebt en kun je het alleen zelf doen als je IPv4 hebt. Je zou eventueel de jouwe even spanningsloos kunnen maken om hem te overtuigen dat hij een nieuwe configfile moet ophalen van de CMTS. Misschien dat hij daarna in IPv4 modus staat.
Ziggo levert in oud-UPC-gebied IPv6 op de Connect Box en de TC7200 als ik me niet vergis. Zou dan bij de TC7200 ook dit onderscheid bestaan tussen het wel of niet zelf in bridge kunnen zetten?
Vandaag achter een idioot verschil gekomen tussen interactieve TV op de Humax en Horizon. Ik wilde on demand gebruiken om op FOX Sports 1 te kijken naar het schakelprogramma. Dat bleek niet mogelijk op mijn Horizon, alleen de losse wedstrijden kon ik huren/bestellen.
Irritant, maar nog vervelender als blijkt dat dit wel mogelijk is via de 'oude methode' die de Humax gebruikt, waarbij je via de website een wedstrijd kunt bestellen. Maar ja, zo'n apparaat heb ik niet meer. Hoezo vooruitgang?
Irritant, maar nog vervelender als blijkt dat dit wel mogelijk is via de 'oude methode' die de Humax gebruikt, waarbij je via de website een wedstrijd kunt bestellen. Maar ja, zo'n apparaat heb ik niet meer. Hoezo vooruitgang?
Stomme vraag misschien, maar mensen die geswitched zijn naar 300 / 30 (en dus een nieuwe modem kregen), behoud je je IP adres eigenlijk met de switch (zolang je hem bridge en achter zelfde router IP hang)?.
Dit weekend weer contact op mogen nemen met de klantenservice van Ziggo. Afgelopen zaterdag vielen de TV en het internet op hetzelfde moment uit. Beide geen verbinding meer en deze kwam ook niet terug.
Naar de klantenservice gebeld; "Er is een grote storing bij u in de buurt, probeert u het om 22.00 uur nog eens". Dus rond 21.00 uur nog maar eens gebeld; "Er is een grote storing bij in in de buurt en het duurt wat langer om het op te lossen, probeert u het om 24.00 uur nog eens".
Dus de volgende dag nog eens gekeken en nog steeds geen verbinding. Weer gebeld; "Storing? Nee hoor er is helemaal geen grote storing bij u in de buurt geweest. Uw storing? Nee er is geen storing bij u geregistreerd. Er moet een monteur langskomen, maar die kan pas woensdag".
Een liegende klantenservice dat is Ziggo. Dit soort ervaringen zorgen er voor dat je Ziggo echt niet aan kunt raden.
Naar de klantenservice gebeld; "Er is een grote storing bij u in de buurt, probeert u het om 22.00 uur nog eens". Dus rond 21.00 uur nog maar eens gebeld; "Er is een grote storing bij in in de buurt en het duurt wat langer om het op te lossen, probeert u het om 24.00 uur nog eens".
Dus de volgende dag nog eens gekeken en nog steeds geen verbinding. Weer gebeld; "Storing? Nee hoor er is helemaal geen grote storing bij u in de buurt geweest. Uw storing? Nee er is geen storing bij u geregistreerd. Er moet een monteur langskomen, maar die kan pas woensdag".
Een liegende klantenservice dat is Ziggo. Dit soort ervaringen zorgen er voor dat je Ziggo echt niet aan kunt raden.
Je kan wel statisch instellen, maar alleen als deze adressen BINNEN de dhcp-pool vallen.RudolfR schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:40:
De grootste beperking van de Technicolor is het gebrek aan statische IP-adressen, het is (volgens mij) niet mogelijk om dit in het modem te configureren.
Dus je moet de pool instellen van 192.168.xx.1 tot 192.168.xx.250
Dan kan je in het statisch ( en portforwarding ) wel de adressen invullen en toepassen ( zonder foutmeldingen )
ik (oud UPC gebied) kreeg een nieuw extern ip-adres.... .Tortelli schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:53:
Stomme vraag misschien, maar mensen die geswitched zijn naar 300 / 30 (en dus een nieuwe modem kregen), behoud je je IP adres eigenlijk met de switch (zolang je hem bridge en achter zelfde router IP hang)?.
In mijn bestellingsbevestiging stond trouwens dat ik het oude modem moest terugsturen in de doos van de nieuwe. Prima, maar daarop staat mijn adres en ik zie niet waar het wel heen moet. Iemand een idee?
[ Voor 25% gewijzigd door thunder7 op 09-05-2016 09:02 ]
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Ik heb de upgrade gisteravond besteld via de webinterface op mijn eigen account, maar heb nog geen email bevestiging gehad?. Duurde dit bij jullie ook zo lang?.
Er zit als het goed is een retoursticker bij met adres, midden in het boekje dacht ik.thunder7 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:42:
[...]
ik (oud UPC gebied) kreeg een nieuw extern ip-adres.... .
In mijn bestellingsbevestiging stond trouwens dat ik het oude modem moest terugsturen in de doos van de nieuwe. Prima, maar daarop staat mijn adres en ik zie niet waar het wel heen moet. Iemand een idee?
Dit topic is gesloten.