Omdat een dergelijke wijziging gewoon per direct doorgevoerd kan worden.
Ik heb zelf geen mail gekregen met het verloop van mijn bestelling. Ik heb enkel een order bevestiging ontvangen, dus niet zo'n mooi stappenplan zoals eerder in deze thread stond. Maandag heb ik de upgrade aangevraagd maar alsnog op de 200/20 snelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door D33F op 04-05-2016 20:17 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Krijgt iedereen soms een ander mailtje? Hier een mailtje dat we on-line een wijziging in ons abonnement hebben aangebracht en dat we binnen vijf werkdagen hier een definitieve bevestiging van zullen ontvangen met informatie hoe het verder afgehandeld zal worden.
De 300mbit is dus vooralsnog nog steeds afwachten...
Wat raar is, want dit is iets wat ze automatisch kunnen regelen. Hooguit wanneer een klant een oud modem heeft zal het wat langer duren omdat ze dan een nieuw modem moeten krijgen...
Wat raar is, want dit is iets wat ze automatisch kunnen regelen. Hooguit wanneer een klant een oud modem heeft zal het wat langer duren omdat ze dan een nieuw modem moeten krijgen...
Wel gek inderdaad, ik had maandag ochtend besteld, toen de mail over de online wijziging, toen ik thuis kwam uit werk had ik de snelheid al en maandag nacht de bevestigings mail gekregen.
Modem hier dus al wel geschikt TC7210
Modem hier dus al wel geschikt TC7210
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Diegenen die nog zitten te wachten op de upgrade: zeker allemaal niet een TC7210 of Connect Box, maar een ouder model Ubee ofzo? Wellicht dat daar het verschil zit.
Alhoewel mijn net nieuwe Ubee de 300mbit echt wel aan zal kunnen. M'n oude non-WiFi Ubee draaide een tijdje terug al een weekje op 350mbit namelijk, testje van Ziggo ofzo.
Alhoewel mijn net nieuwe Ubee de 300mbit echt wel aan zal kunnen. M'n oude non-WiFi Ubee draaide een tijdje terug al een weekje op 350mbit namelijk, testje van Ziggo ofzo.
Hier ook, alleen de mail ontvangen van order bevestiging. Nog steeds 200/20Wildfire schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:37:
Krijgt iedereen soms een ander mailtje? Hier een mailtje dat we on-line een wijziging in ons abonnement hebben aangebracht en dat we binnen vijf werkdagen hier een definitieve bevestiging van zullen ontvangen met informatie hoe het verder afgehandeld zal worden.
Verwijderd
Die mail heb ik ook. Bestelling is wel goed binnen gekomen, dat heb ik vanmorgen nagevraagd. KS gaf expliciet aan, ook na verificatie, dat de snelheid echt pas in gaat op het moment dat het pakket geleverd is, dus de modem en decoder.Wildfire schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:37:
Hier ook een oud UBEE.
Ik heb zelf nog de Cisco EPC3925 maar voor zover ik uit de documentatie van het modem heb kunnen lezen zou deze 440Mbps / 120Mbps moeten aankunnen.Wildfire schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:43:
Diegenen die nog zitten te wachten op de upgrade: zeker allemaal niet een TC7210 of Connect Box, maar een ouder model Ubee ofzo? Wellicht dat daar het verschil zit.
Quote: "The EPC3925 provides a faster connection to the Internet by
incorporating eight bonded downstream channels along with four bonded upstream
channels. These bonded channels can deliver downstream data rates in excess of 440
Mbps and upstream data rates in excess of 120 Mbps."
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ik denk dat ze iedereen die 300mbit willen hebben ook een modem willen geven die 16 downstream kanalen aan kan ipv de 8 van de Ubee's.
Hier een 7210 en wacht al sinds maandag. Modem al diverse malen herstart.Wildfire schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:43:
Precies: Jouw modem, en alle andere modems die op dezelfde 8 downstreams zitten (O(100)) delen 440 mbps (inclusief overhead). Als één van die honderden modems ook aan het downloaden is kan jij jouw 300 mbps dus niet halen.David Regeling schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:02:
[...]
Quote: "The EPC3925 provides a faster connection to the Internet by
incorporating eight bonded downstream channels along with four bonded upstream
channels. These bonded channels can deliver downstream data rates in excess of 440
Mbps and upstream data rates in excess of 120 Mbps."
Daarom zijn er nieuwe modems nodig.
Te bedenken dat ik pas een paar weken deze Ubee heb 
Kan ik wèèr heel de boel aan de kant schuiven om het modem te vervangen
Kan ik wèèr heel de boel aan de kant schuiven om het modem te vervangen
Hier een oud UPC'er.. En met de nieuwe snelheid (300Mbps) heb ik toch maar eens gekeken naar wat er allemaal beschikbaar is.
Momenteel heb ik een UPC abo met 200/20Mbps met CI+ met TV Royaal en bellen, kostte 67,50 p/m.
De snelheid heb ik niet nodig, dus "downgrade" naar 150/15Mbps met TV Royaal (of hoe het ook heet) komt uit op 69,90 p/m. En dan heb ik die horizon box, een CI+ module moet ik los afnemen...
Als ik naar alternatieve ga (KPN/XS4All) dan ben ik voor 100/10Mbps met alles erbij stukken goedkoper uit.. best bijzonder..
Momenteel heb ik een UPC abo met 200/20Mbps met CI+ met TV Royaal en bellen, kostte 67,50 p/m.
De snelheid heb ik niet nodig, dus "downgrade" naar 150/15Mbps met TV Royaal (of hoe het ook heet) komt uit op 69,90 p/m. En dan heb ik die horizon box, een CI+ module moet ik los afnemen...
Als ik naar alternatieve ga (KPN/XS4All) dan ben ik voor 100/10Mbps met alles erbij stukken goedkoper uit.. best bijzonder..
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik vind KPN absoluut geen alternatief. Ik heb het gezien bij een neef van me, ik vind de beeldkwaliteit minder. Daarnaast gaat de TV-stream van je internetsnelheid af, kan me indenken als je de lijn flink aan het dichttrekken bent dat de boel dan nog hapert ook. Plus internet eruit = geen TV. Bij Ziggo is het vaak internet eruit = wel TV.
Daarnaast de daling in snelheid.
Nee, mij niet gezien. Ziggo is zeker niet ideaal, maar een goed alternatief is er wat mij betreft gewoonweg niet. In ieder geval niet tot hier ooit glasvezel komt.
Nee, mij niet gezien. Ziggo is zeker niet ideaal, maar een goed alternatief is er wat mij betreft gewoonweg niet. In ieder geval niet tot hier ooit glasvezel komt.
Als je het zelf samenstelt kan je kiezen voor Connect Complete - Play Start en TV Royaal, betaal je 65,90 p/mAnkh schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:10:
Hier een oud UPC'er.. En met de nieuwe snelheid (300Mbps) heb ik toch maar eens gekeken naar wat er allemaal beschikbaar is.
2250 WP Zuid PVoutput
Toch kan ik je uit ervaring vertellen dat Ziggo die ook omruilt.David Regeling schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:02:
Ik heb zelf nog de Cisco EPC3925 maar voor zover ik uit de documentatie van het modem heb kunnen lezen zou deze 440Mbps / 120Mbps moeten aankunnen.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
nou het zou mij benieuwen wanneer mijn aanvraag verder in behandeling genomen wordt. die 5 dagen duren dan ineens wel lang
404 Signature not found
Dat zeg ik ook niet... en dat weerhoudt mij nu ook nog om over te stappen. Zoals gezegd, gaat het mij niet om de snelheid (alhoewel 40Mbps wel errug traag is), TV boeit mij ook minder. Als ik kijk, dan kijk ik naar Discovery. Vrouw zal het niet boeien, dat kan ik je nu al zeggen ;-)Wildfire schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:13:
Ik vind KPN absoluut geen alternatief. Ik heb het gezien bij een neef van me, ik vind de beeldkwaliteit minder. Daarnaast gaat de TV-stream van je internetsnelheid af, kan me indenken als je de lijn flink aan het dichttrekken bent dat de boel dan nog hapert ook. Plus internet eruit = geen TV. Bij Ziggo is het vaak internet eruit = wel TV.
Maar als ik kijk naar prijs, dan snap ik het niet. Heb een abo van 2 / 3 jaar geleden.. Toen het duurste, in al de jaren "weinig" vooruitgang, nu pas 300Mbps. Daarnaast ben je nu bijna verplicht die horizon box te nemen... Voor mij is alles achteruitgang.. gewoon bizar
Komt de CI+ module dan weer bij, waarna weer hoger zit..MdO82 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:29:
[...]
Als je het zelf samenstelt kan je kiezen voor Connect Complete - Play Start en TV Royaal, betaal je 65,90 p/m
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Je hebt nu toch een CI+ module? Die blijft gewoon werken hoor.Ankh schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:37:
[...]
[...]
Komt de CI+ module dan weer bij, waarna weer hoger zit..
UPC gebied, de CI+ is onderdeel van mijn huidige abo. Overstap betekent dat mijn huidige CI+ retour moet.ArcticWolf schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:46:
[...]
Je hebt nu toch een CI+ module? Die blijft gewoon werken hoor.
Bewoners van de Nijmeegse studenhuisvesting SSHN zijn ook mooi genaaid. Het oude UPC TV contract moest vernieuwd worden en Ziggo zag z'n kans schoon om ook het internet naar zich toe te trekken.
Daar hadden ze een uitstekende 100/100 glasvezel verbinding via Surfnet en dat wordt nu 50/50 via Ziggo.
De noodzaak tot veranderen was er qua internet niet, er was maar 1 vragende partij: Ziggo. En met het argument van een helpdesk, die er 15 jaar nooit was en waarvan niet bekend is of die überhaupt de problemen van gebruikers op gaat lossen, heeft de huurdersvereniging SPH zich voor het karretje van Ziggo laten spannen.
http://www.huurdersbelang...iewtopic.php?f=22&t=17376
Daar hadden ze een uitstekende 100/100 glasvezel verbinding via Surfnet en dat wordt nu 50/50 via Ziggo.
De noodzaak tot veranderen was er qua internet niet, er was maar 1 vragende partij: Ziggo. En met het argument van een helpdesk, die er 15 jaar nooit was en waarvan niet bekend is of die überhaupt de problemen van gebruikers op gaat lossen, heeft de huurdersvereniging SPH zich voor het karretje van Ziggo laten spannen.
Als ik het zo snel even lees hadden ze voor de meeste andere complexen al een contract met Ziggo, waarschijnlijk hebben ze gewoon het liefst 1 aanbieder voor al hun klanten
En surfnet stoot volgens mij wel meer studentencomplexen af, over Wageningen heb ik vergelijkbare verhalen gehoord
En surfnet stoot volgens mij wel meer studentencomplexen af, over Wageningen heb ik vergelijkbare verhalen gehoord
Als ik e.e.a. lees dat is het niet zo dat je een 50/50 verbinding krijgt, maar een verbinding die normaliter 100mbit gewoon haalt en die 50/50 is wat ze als absoluut minimum garanderen. Da's toch alweer een ander verhaal.sambalbaj schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:56:
Bewoners van de Nijmeegse studenhuisvesting SSHN zijn ook mooi genaaid. Het oude UPC TV contract moest vernieuwd worden en Ziggo zag z'n kans schoon om ook het internet naar zich toe te trekken.
@^^#%&%&^ANdrode schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:07:
[...]
Weten we dit zeker? Ik hoop dat dit niet mag.
Als hij bijhoud wat je kijkt, wanneer je zapt, etc in combinatie met een uniek ID dan is dat heel erg aantrekkelijke data voor adverteerders.
Helemaal leuk als je het kan koppelen aan telefoons/browsers dmv Horizon go.
Ik was benieuwd en keek dus even naar de voorwaarden. Als ik het strict lees* dan geeft Ziggo hier aan dat er ("anonieme") kijk en internet metadata bewaard wordt

Ik hoop dat ik het verkeerd interpreteer.
Uit het Consumenten-beleid Privacy Ziggo (sic):

"wanneer de wet het vereist" en alles onder "voor horizon mediaboxen" als een losse stelling in plaats van als toevoeging op het voorgaande.
Hoe denk je dat een index "populair op replay" opgebouwd is in de horizon app:)ANdrode schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:39:
[...]
@^^#%&%&^
Ik was benieuwd en keek dus even naar de voorwaarden. Als ik het strict lees* dan geeft Ziggo hier aan dat er ("anonieme") kijk en internet metadata bewaard wordt.
Ik hoop dat ik het verkeerd interpreteer.
Uit het Consumenten-beleid Privacy Ziggo (sic):
[afbeelding]
"wanneer de wet het vereist" en alles onder "voor horizon mediaboxen" als een losse stelling in plaats van als toevoeging op het voorgaande.
des te meer reden om dat niet te gebruikenstormfly schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:48:
[...]
Hoe denk je dat een index "populair op replay" opgebouwd is in de horizon app:)
maar ff iets anders, in hoeverre kan Ziggo moeilijk doen als je de WiFi spots account / Horizon account van een familie lid gebruikt
404 Signature not found
Niet. Maar er was ooit sprake van dat je maximaal met 2 apparaten tegelijk online kunt zijn op één WiFi-Spots account. Geen idee of dat nog zo is.SMSfreakie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:26:
[...]
des te meer reden om dat niet te gebruiken
maar ff iets anders, in hoeverre kan Ziggo moeilijk doen als je de WiFi spots account / Horizon account van een familie lid gebruikt
geen idee, vroeg het me zo af, gezien ik mijn modem graag in bridge houd, maar dat bij een familie lid niet gebeuren zal, en ze ook geen gebruik er van maken..Jerrythafast schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:39:
[...]
Niet. Maar er was ooit sprake van dat je maximaal met 2 apparaten tegelijk online kunt zijn op één WiFi-Spots account. Geen idee of dat nog zo is.
404 Signature not found
Staat veel meer in dat topic:sambalbaj schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:56:
Waarom gaat de internetsnelheid omlaag?
SSHN: De verbinding is waarschijnlijk sneller én betrouwbaarder. Je behoudt het maximum van 100 MBps en je kunt daar op basis van fair use geheel gebruik van blijven maken. Voorheen had je echter geen garantiesnelheid en kon de snelheid dus lager uitpakken dan het maximum als veel medebewoners flink aan het downloaden waren. Ziggo levert niet alleen een hoge snelheid, maar ook nog eens een garantie op snelheid. Die garantiesnelheid bedraagt minimaal 50 MBps down- en 50 MBps upload. Om dit te kunnen realiseren verhoogt Ziggo achter de schermen de totale bandbreedte van het netwerk naar 10 GBps (was in 2015 nog 4 GBps bij de huidige aanbieder) en beheren ze het netwerk actiever.[3]
SSHN: In het verleden was de maximale snelheid van het internet bij SSH& 100 Mb per seconde, Buitenhuis sluit niet uit dat deze snelheden in het vervolg niet meer door de studenten te behalen zijn. 'Bij ons vorige contract was de maximale snelheid weliswaar 100 Mb per seconde, maar bestond er geen garanties voor de internetsnelheid. Als enkele studenten enorme grote hoeveelheden data gebruikten, kon dit het netwerk overbelasten waardoor de andere inwoners uiteindelijk geen of nauwelijks toegang tot het internet hadden. Met het nieuwe contract hebben alle studenten gegarandeerd een bandbreedte van 50 Mb per seconde.'[6]
Nu kan je maximaal met 5 apparaten op de WiFi-Spots.Jerrythafast schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:39:
[...]
Niet. Maar er was ooit sprake van dat je maximaal met 2 apparaten tegelijk online kunt zijn op één WiFi-Spots account. Geen idee of dat nog zo is.
[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 05-05-2016 07:16 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Dank voor de aanvulling, goede zet van Ziggo. Kan toch waar zijn dat je met een gedeelde 100/100 niet eens kan browsen voor een studie onderzoek. Omdat je buurman 24/7 zit te leechen op dezelfde pijp?
Ik zou veel liever "mijn eigen 50/50" hebben zoals ze he nu ingericht hebben. Goede zet van Ziggo.
Het is te hopen voor die studenten dat Ziggo dan voor het aanbieden van Internet niet gebruik maakt van Euro)DOCSIS via een coaxinfrastructuur, maar dat er gebruik gemaakt wordt van een andere soort infrastructuur. Bij (Euro)DOCSIS valt er immers alleen maar iets te garanderen wanneer de abonnementssnelheden onder de beschikbare capaciteit blijven. Wil Ziggo een upload van 50 Mbps kunnen garanderen dan zou elk coaxsegment uit maximaal 2 aansluitingen kunnen bestaan.stormfly schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 07:13:
Dank voor de aanvulling, goede zet van Ziggo. Kan toch waar zijn dat je met een gedeelde 100/100 niet eens kan browsen voor een studie onderzoek. Omdat je buurman 24/7 zit te leechen op dezelfde pijp?
Ik zou veel liever "mijn eigen 50/50" hebben zoals ze he nu ingericht hebben. Goede zet van Ziggo.
Als ik echter zo de reacties en beschikbare documenten doorlees heb ik echter de indruk dat Ziggo de bestuurders van die vereniging van alles kan wijs maken en dat de bestuurders er zelf ook nog van alles bij verzinnen omdat geen idee hebben waar ze het over hebben. Het zal me niets verbazen als daar straks in de praktijk blijkt dat die 50 Mbps upload en bijbehorende garantie een aanname is geweest van de bestuurders omdat ze nu van hun huidige leverancier ook symmetrische snelheden krijgen.
Maar goed, voor studenten is het natuurlijk niet zo moeilijk om een maandelijkse stress test in te plannen waarbij ze gelijktijdig met zo'n 20 studenten een groot bestand downloaden op maximale snelheid en vervolgens ook gelijktijdig op maximale snelheid een groot bestand uploaden. Als dan blijkt dat de door Ziggo gegarandeerde 50/50 Mbps snelheden tijdens die stress test niet worden gehaald hebben ze recht op restitutie van de abonnementskosten. Je mag tenminste hopen dat het bestuur daar nog wel afspraken over heeft gemaakt met Ziggo.
Er bestaat een mogelijkheid dat het wel in de gaten gehouden wordt, maar ik heb daar ( nog ) geen sluitend bewijs voor.SMSfreakie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:41:
[...]
geen idee, vroeg het me zo af, gezien ik mijn modem graag in bridge houd, maar dat bij een familie lid niet gebeuren zal, en ze ook geen gebruik er van maken..
Een familielid gebruikt één van mijn wifi-accounts om thuis internet te hebben, ze zijn maar een paar maanden daar ( eigenlijk is 'thuis' een vakantiepark, maar om administratieve redenen
Nu was het na 2 maanden probleemloos gebruik ineens afgelopen met toegang.
Het account had wel toegang op een andere plek, dus het kan imo 2 dingen betekenen.
1 - Ziggo heeft een cap op totaal gebruik van een wifi-account op een wifispot.
2 - De 'eigenaar' van betreffende modem/spot heeft hem geblokkeerd.
* ik denk dat als het 1 is, er ook gekeken wordt of je wel connect met je "eigen" thuisnetwerk, waar datzelfde wifispot is ingebouwd.
De MACadressen worden geregistreerd in je modem, als je thuis bent, zal je niet het wifispot meer krijgen, dus het modem zal "doorhebben" dat je thuis bent.
Ik denk ook het 1e geval en opzich vind ik het niet onterecht van Ziggo dat ze dit doen.FreshMaker schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:10:
[...]
Er bestaat een mogelijkheid dat het wel in de gaten gehouden wordt, maar ik heb daar ( nog ) geen sluitend bewijs voor.
Een familielid gebruikt één van mijn wifi-accounts om thuis internet te hebben, ze zijn maar een paar maanden daar ( eigenlijk is 'thuis' een vakantiepark, maar om administratieve redenen)
Nu was het na 2 maanden probleemloos gebruik ineens afgelopen met toegang.
Het account had wel toegang op een andere plek, dus het kan imo 2 dingen betekenen.
1 - Ziggo heeft een cap op totaal gebruik van een wifi-account op een wifispot.
2 - De 'eigenaar' van betreffende modem/spot heeft hem geblokkeerd.
* ik denk dat als het 1 is, er ook gekeken wordt of je wel connect met je "eigen" thuisnetwerk, waar datzelfde wifispot is ingebouwd.
De MACadressen worden geregistreerd in je modem, als je thuis bent, zal je niet het wifispot meer krijgen, dus het modem zal "doorhebben" dat je thuis bent.
Groot gelijk hebben ze, jammer dat ze niet aanbieden dat je ook je toegang kan kopen voor een leuk tarief? Zie ik in het buitenland vaak dat je bij T-Mobile toegang kan kopen zodat je toch wifi hebt.
Ziggo leverd ook glas voor bedrijfen(athans oud upc wel) dus zou natuurlijk kunnen dat dit zo blijft bij hun.ArChie schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:23:
[...]
Het is te hopen voor die studenten dat Ziggo dan voor het aanbieden van Internet niet gebruik maakt van Euro)DOCSIS via een coaxinfrastructuur, maar dat er gebruik gemaakt wordt van een andere soort infrastructuur. Bij (Euro)DOCSIS valt er immers alleen maar iets te garanderen wanneer de abonnementssnelheden onder de beschikbare capaciteit blijven. Wil Ziggo een upload van 50 Mbps kunnen garanderen dan zou elk coaxsegment uit maximaal 2 aansluitingen kunnen bestaan.
Als ik echter zo de reacties en beschikbare documenten doorlees heb ik echter de indruk dat Ziggo de bestuurders van die vereniging van alles kan wijs maken en dat de bestuurders er zelf ook nog van alles bij verzinnen omdat geen idee hebben waar ze het over hebben. Het zal me niets verbazen als daar straks in de praktijk blijkt dat die 50 Mbps upload en bijbehorende garantie een aanname is geweest van de bestuurders omdat ze nu van hun huidige leverancier ook symmetrische snelheden krijgen.
Maar goed, voor studenten is het natuurlijk niet zo moeilijk om een maandelijkse stress test in te plannen waarbij ze gelijktijdig met zo'n 20 studenten een groot bestand downloaden op maximale snelheid en vervolgens ook gelijktijdig op maximale snelheid een groot bestand uploaden. Als dan blijkt dat de door Ziggo gegarandeerde 50/50 Mbps snelheden tijdens die stress test niet worden gehaald hebben ze recht op restitutie van de abonnementskosten. Je mag tenminste hopen dat het bestuur daar nog wel afspraken over heeft gemaakt met Ziggo.
Op zich is het ook wel terecht, maar het staat nergens vermeld.Jordyz schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:18:
[...]
Ik denk ook het 1e geval en opzich vind ik het niet onterecht van Ziggo dat ze dit doen.
Groot gelijk hebben ze, jammer dat ze niet aanbieden dat je ook je toegang kan kopen voor een leuk tarief? Zie ik in het buitenland vaak dat je bij T-Mobile toegang kan kopen zodat je toch wifi hebt.
Nu is het dus zoeken naar de reden.
edit
Wat nu mbt de wifispots .... die hebben geen 'thuishaven'
Wat ik jammer vind, is dat je nergens een acceptabel abonnement kan vinden wat je per maand kan afsluiten.
Zo zou hij best aansluitkosten willen betalen, en dan 3 of 4 maanden internet 40/4 willen afnemen, maar het is gewoon niet mogelijk.
Er ligt geen telefoonlijn naar de woning, dus ADSL was ook geen oplossing.
UPC levert wel televisie ( de analoge versie ) maar ze willen er niet aan om zijn lijn open te zetten voor een tijdelijke internetaansluiting.
( er is al 45 jaar TV daarbinnen, dus de coax ligt er gewoon )
Dat hij het niet á 35€/m kan krijgen begrijpt hij ook wel, maar een jaar is gewoon niet rendabel
[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 05-05-2016 11:37 ]
Jup, alleen voor bedrijven en dan voornamelijk de grotere bedrijven met een grote infra.devil-strike schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:26:
[...]
Ziggo leverd ook glas voor bedrijfen(athans oud upc wel) dus zou natuurlijk kunnen dat dit zo blijft bij hun.
Begrijp ik, een 4G oplossing is dat misschien iets?FreshMaker schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:34:
[...]
Op zich is het ook wel terecht, maar het staat nergens vermeld.
Nu is het dus zoeken naar de reden.
Wat ik jammer vind, is dat je nergens een acceptabel abonnement kan vinden wat je per maand kan afsluiten.
Zo zou hij best aansluitkosten willen betalen, en dan 3 of 4 maanden internet 40/4 willen afnemen, maar het is gewoon niet mogelijk.
Er ligt geen telefoonlijn naar de woning, dus ADSL was ook geen oplossing.
UPC levert wel televisie ( de analoge versie ) maar ze willen er niet aan om zijn lijn open te zetten voor een tijdelijke internetaansluiting.
( er is al 45 jaar TV daarbinnen, dus de coax ligt er gewoon )
Dat hij het niet á 35€/m kan krijgen begrijpt hij ook wel, maar een jaar is gewoon niet rendabel
Hier op het forum kom je regelmatig mensen tegen die inderdaad een tijdelijke lijn willen wat gewoon erg lastig is.
[ Voor 61% gewijzigd door Jordyz op 05-05-2016 11:36 ]
De 4G oplossing hebben we nu ook wel, hij heeft een KPNabo met 5 GB, en zit in 'mijn' KPN Compleet pakket.
Dus in de wintermaanden gaan er van de 40GB pool 15 naar zijn abonnement, zodat hij op 20GB uitkomt, en zijn telefoon als hotspot fungeert.
Dat werkt, zolang hij thuis is prima voor iPad en andere telefoon.
In de 'zomer' als hij wifi samen met zijn buurman heeft ( KPN minimaal adsl
) hebben ze samen 15/1, en voor hun is dat ook prima.
Dan komen de GB's weer naar de andere telefoons, omdat hij dan hoogstens 500MB nodig heeft
* de deal is voor mij ( maar vooral voor mijn oudste ) prima, die is van de youtube generatie, en gebruikt ze dan ook volop.
Dus in de wintermaanden gaan er van de 40GB pool 15 naar zijn abonnement, zodat hij op 20GB uitkomt, en zijn telefoon als hotspot fungeert.
Dat werkt, zolang hij thuis is prima voor iPad en andere telefoon.
In de 'zomer' als hij wifi samen met zijn buurman heeft ( KPN minimaal adsl
Dan komen de GB's weer naar de andere telefoons, omdat hij dan hoogstens 500MB nodig heeft
* de deal is voor mij ( maar vooral voor mijn oudste ) prima, die is van de youtube generatie, en gebruikt ze dan ook volop.
Zijn er al mensen die hun Internet Z3 200/20 succesvol hebben omgezet naar 300/30?
Ik zie online dat de nieuwe snelheden wel beschikbaar zijn voor "internet Max" maar daar lijkt ook bellen bij te zitten wat ik niet ga gebruiken.
Ik zie online dat de nieuwe snelheden wel beschikbaar zijn voor "internet Max" maar daar lijkt ook bellen bij te zitten wat ik niet ga gebruiken.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je bent niet verplicht om bellen erbij te gebruiken.Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:14:
Zijn er al mensen die hun Internet Z3 200/20 succesvol hebben omgezet naar 300/30?
Dan sluit je geen vaste lijn aan?
Ja nee uiteraard maar dan zit het in je pakket en betaal je er dus ook voor.Jordyz schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:27:
[...]
Je bent niet verplicht om bellen erbij te gebruiken.
Dan sluit je geen vaste lijn aan?
Ik had hiervoor Alles-in-1 120/10 (wat een aantal keer in snelheid omhoog ging), toen heb ik een brief gekregen dat er wat in de abonnementen ging veranderen (jaartje of twee terug ofz) en dat Alles-in-1 een euro duurder zou worden. Toen heb ik contact opgenomen met Ziggo en omdat ik niet belde werd het juist 5,- goedkoper (Ik ging toen naar Z3). Oftewel als ik nu weer terug ga naar een alles in 1 systeem betaal ik dus 5,- te veel
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 05-05-2016 12:32 ]
Er is toch ook een vinkje voor "niet bellen" ?Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:14:
Echt? Ik zal zo eens op de desktop site kijken. Op de mobiele site heb ik dat niet gezien.ArcticWolf schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:00:
[...]
Er is toch ook een vinkje voor "niet bellen" ?
Ik zie trouwens dat er helemaal geen telefonie benoemd wordt bij Internet Max:Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:04:
[...]
Echt? Ik zal zo eens op de desktop site kijken. Op de mobiele site heb ik dat niet gezien.
En anders bij Zelf samenstellen, daar staat het vinkje sowieso:Internet Max € 57,95Tijdelijk de eerste 3 maanden Internet Max voor € 34,95 per maand. Voor dit pakket geldt een minimum contractduur van 12 maanden.
- 300 Mbit/s Internet
- WifiSpots
- Internetbeveiliging Basis
- Ziggo Sport
- Inclusief Kabel TV
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 05-05-2016 13:11 ]
Thnx! Dan zoek ik dat idd.ArcticWolf schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Ik zie trouwens dat er helemaal geen telefonie benoemd wordt bij Internet Max:
[...]
En anders bij Zelf samenstellen, daar staat het vinkje sowieso:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
Ik zie die optie op de mobiele site alleen helemaal niet voorbij komen als ik via mijnziggo inlog.
Het scheelt trouwens maar een euro zie ikDonstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Thnx! Dan zoek ik dat idd.
Ik zie die optie op de mobiele site alleen helemaal niet voorbij komen als ik via mijnziggo inlog.
Ik zie het nu op de desktop site beter ja, als je inlogt via mijnziggo krijg je alleen de alles-in-1 abonnementen te zien. Als je echter gewoon los kiest voor Internet max krijg je onderin de keuze om te klikken voor "Al ziggo klant".ArcticWolf schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:13:
[...]
Het scheelt trouwens maar een euro zie ik(ik dacht dat het meer was)
Oké het is maar een euro maar ik ga dat telefoneren toch nooit aansluiten, dan betaal ik liever een euro minder dan een euro voor iets wat ik toch niet gebruik.
Bedankt voor je hulp, ik ga bestellen.
Ik zou bellen en kijken of je 6 maanden korting kan krijgenDonstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:51:
[...]
Ik zie het nu op de desktop site beter ja, als je inlogt via mijnziggo krijg je alleen de alles-in-1 abonnementen te zien. Als je echter gewoon los kiest voor Internet max krijg je onderin de keuze om te klikken voor "Al ziggo klant".
Oké het is maar een euro maar ik ga dat telefoneren toch nooit aansluiten, dan betaal ik liever een euro minder dan een euro voor iets wat ik toch niet gebruik.
Bedankt voor je hulp, ik ga bestellen.
Verwijderd
Ik heb hem maandag meteen om laten zetten, had dezelfde dag al 300/30. Mijn modem (TC7210) staat wel in bridge modus.Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:14:
Edit: Zie nu dat je het over Internet Z3 heb, ik heb Connect Max & Play Start zonder bellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 14:36 ]
Moest je bij betalen? Ik heb nog een Cisco modem ook.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:33:
[...]
Ik heb hem maandag meteen om laten zetten, had dezelfde dag al 300/30. Mijn modem (TC7210) staat wel in bridge modus.
Edit: Zie nu dat je het over Internet Z3 heb, ik heb Connect Max & Play Start zonder bellen.
Verwijderd
Ik ben al 7 jaar Ziggo klant, maar heb de laatste maanden last van een slechte verbinding (wifi), met zowel laptop als smartphone. Blijft wel verbonden, maar ontvangt geen nieuwe data. Opnieuw opgestart en gereset, zonder resultaat. Enige oplossing is wifi-verbinding verbreken en weer connecten.
Contact gehad met de KS en ze hebben me het 'verbeterde' modem gestuurd met 5Ghz frequentie. Nog groter drama... Wifi-bereik is (nog) slechter en de frequentie dat ik opnieuw moet reconnecten is nog hoger. Vreemd dat ik deze problemen tot een aantal maanden geleden helemaal niet had. Volgens Ziggo is er niets aan te doen...
Nou ben ik aan het denken om een access point of router achter de modem van Ziggo te plaatsen en de wifi-functie van het modem uit te schakelen. Lijkt me dat een access point voldoende is. Echter de prijsverschillen zijn zo klein. En moet ik nog ergens op letten? Heeft een snelheid hoger dan 300Mbps zin? Heeft 5Ghz zin?
Contact gehad met de KS en ze hebben me het 'verbeterde' modem gestuurd met 5Ghz frequentie. Nog groter drama... Wifi-bereik is (nog) slechter en de frequentie dat ik opnieuw moet reconnecten is nog hoger. Vreemd dat ik deze problemen tot een aantal maanden geleden helemaal niet had. Volgens Ziggo is er niets aan te doen...
Nou ben ik aan het denken om een access point of router achter de modem van Ziggo te plaatsen en de wifi-functie van het modem uit te schakelen. Lijkt me dat een access point voldoende is. Echter de prijsverschillen zijn zo klein. En moet ik nog ergens op letten? Heeft een snelheid hoger dan 300Mbps zin? Heeft 5Ghz zin?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 15:02 ]
Een fatsoenlijke router. Wees je er wel bewust van dat die niet goedkoop zijn. Asus bouwt prima dingen, en ja, 5Ghz heeft zin. Het liefst heb je ook MiMo-ondersteuning op je router. Dat is prettiger voor snelheid en stabiliteit.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:00:
[...]
Nou ben ik aan het denken om een access point of router achter de modem van Ziggo te plaatsen en de wifi-functie van het modem uit te schakelen. Welke kan ik dan beter aanschaffen: een router of alleen access point? En moet ik nog ergens op letten? Heeft een snelheid hoger dan 300Mbps zin? Heeft 5Ghz zin?
Dus, router kopen, 1200 bellen dat je modem in bridge moet (je verliest wifi, routerfunctie van het modem en je mogelijkheid om Wifispots te gebruiken) en daarna je router achter je modem zetten, met alle andere spul aangesloten via je router. Problemen opgelost.
Nee, merp!
Bekabeld is goed? Welk modem gaat het om? TC7210? Wanneer bekabeld wel goed is kan het inderdaad zin hebben om een goed AP erachter te zetten. Echter wanneer je met nieuw modem de Connect Box bedoelt dan zou het gewoon goed moeten werken, 5Ghz zou ik alleen gebruiken in dezelfde verdieping, dit gaat niet goed door muren en vloeren. Echter is de frequentie wel vrijer van andere wifi netwerken e.d. dus minder storingsfactoren.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Verwijderd
Ja ik moest eenmalige activeringskosten betalen (17,50 dacht ik, belachelijk), en elke maand komt er een euro of 4 bij.Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:53:
[...]
Moest je bij betalen? Ik heb nog een Cisco modem ook.
Ik begreep juist dat ze voor nieuwe en bestaande klanten die activeringskosten tijdelijk niet in rekening brachten? Ik zou toch maar even bellen.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:17:
[...]
Ja ik moest eenmalige activeringskosten betalen (17,50 dacht ik, belachelijk), en elke maand komt er een euro of 4 bij.
Verwijderd
Oops, heb even de factuur nagekeken.ArcticWolf schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:26:
[...]
Ik begreep juist dat ze voor nieuwe en bestaande klanten die activeringskosten tijdelijk niet in rekening brachten? Ik zou toch maar even bellen.
Er staat inderdaad dat de activeringskosten normaal 17,50 kosten, maar nu dus 0 euro.
Gisteren via de phone de upgrade besteld van 200/20 naar 300/30.
Ik krijg een andere modem (die Ziggo na installatie van mij in Bridge moet zetten) en ga 4 euro meer betalen per maand.
Geen eenmalige kosten en geen jaar contract verlenging. Het blijft gewoon maandelijks opzegbaar.
De Horizon Go app op mijn Nexus 7 geüpdatet. De app heeft nu een background service die connect met een host van Facebook in Amsterdam terwijl de app uitstaat. Waar is dat nu weer voor nodig zo'n background service die ook nog eens daar op moet connecten?
Ik zie ook nergens een Like/Deel iets in de app. Zal er wel bij horen zullen we maar denken. Heb geen Facebook app geïnstalleerd.
Nu wachten op het nieuwe modem en snelheden
Ik krijg een andere modem (die Ziggo na installatie van mij in Bridge moet zetten) en ga 4 euro meer betalen per maand.
Geen eenmalige kosten en geen jaar contract verlenging. Het blijft gewoon maandelijks opzegbaar.
De Horizon Go app op mijn Nexus 7 geüpdatet. De app heeft nu een background service die connect met een host van Facebook in Amsterdam terwijl de app uitstaat. Waar is dat nu weer voor nodig zo'n background service die ook nog eens daar op moet connecten?

Ik zie ook nergens een Like/Deel iets in de app. Zal er wel bij horen zullen we maar denken. Heb geen Facebook app geïnstalleerd.
Nu wachten op het nieuwe modem en snelheden
Staat er in de gebruikersvoorwaarden iets over data delen met derden (i.e., Facebook, Inc.)? Zo niet --> gang naar de rechter. Kun je rijk van worden
I intend to live forever. So far, so good.
Net ook nog even gebeld met Ziggo.
Ik heb nu Z3 200/20 voor 67,50 per maand en de upgrade die ik vanmorgen heb besteld brengt mij naar 76,95 voor 300/30 (met wat extra zenders) zonder bellen.
Liever heb ik dus ook z3 met 300/30 zoals hierboven vermeld door sommige. Helaas "is dit op mijn abonnement niet mogelijk" oid. Ze heeft het twee keer nagevraagd maar kreeg het niet voor elkaar helaas.
Vreemd dat ze hier dus een onderscheid in lijken te maken.
Ik heb nu Z3 200/20 voor 67,50 per maand en de upgrade die ik vanmorgen heb besteld brengt mij naar 76,95 voor 300/30 (met wat extra zenders) zonder bellen.
Liever heb ik dus ook z3 met 300/30 zoals hierboven vermeld door sommige. Helaas "is dit op mijn abonnement niet mogelijk" oid. Ze heeft het twee keer nagevraagd maar kreeg het niet voor elkaar helaas.
Vreemd dat ze hier dus een onderscheid in lijken te maken.
Om welke regio gaat het? En heb jij de mogelijkheid om te downgraden naar 150/15 of om over te gaan op glasvezel?Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:00:
Verwijderd
Ik moest wel de activatiekosten betalen.. Waar had jij dat vandaan ?ArcticWolf schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:26:
[...]
Ik begreep juist dat ze voor nieuwe en bestaande klanten die activeringskosten tijdelijk niet in rekening brachten? Ik zou toch maar even bellen.
Gorinchem, oud ziggo gebied.ANdrode schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:34:
[...]
Om welke regio gaat het? En heb jij de mogelijkheid om te downgraden naar 150/15 of om over te gaan op glasvezel?
Geen idee of ik mocht upgraden, de vraag was juist ontstaan omdat ik wilde upgraden
Glasvezel is hier helaas niet beschikbaar. Ik heb nu 200 down en dat is al wel voldoende, ik doe het voornamelijk om de upload eigenlijk.
Ik lees overal op internet over een opname functie en een remote functie in de horizon go app, waar kan ik die opties vinden?
Als ik via de gids een programma aan klik dan zou er een opname knop moeten zijn maar deze is nergens te bekennen.
Als ik via de gids een programma aan klik dan zou er een opname knop moeten zijn maar deze is nergens te bekennen.
Heb je ook de Horizon-box? Want die opnamefunctie werkt met die box samen. Ik kan dus, waar ik ook ben, aangeven dat er een programma moet opgenomen moet worden.theentitynl schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:56:
Ik lees overal op internet over een opname functie en een remote functie in de horizon go app, waar kan ik die opties vinden?
Hier ook overgestapt sinds enige dagen van ADSL naar kabel. Wat een verademing zeg, nu 150/15 en heb gelijk alles bekabeld aangelegd, behalve de laptops, die zitten op 5GHz 
Maar ik zit met het volgende. Ik heb de nieuwe connect box van Ziggo gekregen en ik kan nergens documentatie vinden over de port forwarding. Ik heb geprobeerd een range van poorten te openen voor o.a. torrent-verkeer, maar ze blijven dicht staan.
Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe, ik ga naar het modem en naar security/IP- en port filtering en stel daar een regel in. Maar het zijn een stuk meer instellingen dan mijn oude modem en denk daarom dat ik iets verkeerd doe.
Oude modem was vrij simpel
--> Kies protocol. Geef range op. Geef IP adres op van apparaat waarop ik de poort wil benaderen + de poort zelf. Klaar. Simpel
Maar hoe stel ik dit in voor dit nieuwe modem? Zie screenshot. Ik heb al aantal dingen geprobeerd maar ik ben denk ik niet zo slim als ik denk
Ik hoef in principe maar 1 poort open op 1 specifiek IP namelijk.
Maar ik zit met het volgende. Ik heb de nieuwe connect box van Ziggo gekregen en ik kan nergens documentatie vinden over de port forwarding. Ik heb geprobeerd een range van poorten te openen voor o.a. torrent-verkeer, maar ze blijven dicht staan.
Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe, ik ga naar het modem en naar security/IP- en port filtering en stel daar een regel in. Maar het zijn een stuk meer instellingen dan mijn oude modem en denk daarom dat ik iets verkeerd doe.
--> Kies protocol. Geef range op. Geef IP adres op van apparaat waarop ik de poort wil benaderen + de poort zelf. Klaar. Simpel
Maar hoe stel ik dit in voor dit nieuwe modem? Zie screenshot. Ik heb al aantal dingen geprobeerd maar ik ben denk ik niet zo slim als ik denk

Het was inmiddels gelukt het spul aan de praat te krijgen, hij leek te storen zodra ik de horizon box bekabeld verbond met de connect box.ANdrode schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:09:
[...]
De connect box is vrij nieuw. Je bent volgens mij de eerste in dit topic die aangeeft dat hij er een heeft.
Wat zie je in de web interface van de connect box op de status pagina? Staat daar echt dat de connect box online is (i.p.v. de horizon box)? Welke status hebben de lan poorten (snelheid/mac adressen)?
Mochten er meer mensen dit probleem tegen komen is het op te lossen door een harde reset uit te voeren.
Jazeker, via de box kan ik gewoon opnemen maar via de app niet. Ik ben ook ingelogd op de app want tv kijken via de app werkt prima.don_jorg schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:58:
[...]
Heb je ook de Horizon-box? Want die opnamefunctie werkt met die box samen. Ik kan dus, waar ik ook ben, aangeven dat er een programma moet opgenomen moet worden.
Maar heb je ook de _Horizon_ Box. Dus geen Cisco, Humax, of welk merk dan ook? Verwar het dus niet met de Horizon App, die dingen staan los van elkaartheentitynl schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:03:
[...]
Jazeker, via de box kan ik gewoon opnemen maar via de app niet. Ik ben ook ingelogd op de app want tv kijken via de app werkt prima.
Als je de Box hebt en je ziet hem niet in de App --> bellen met Ziggo. Dat zou automatisch aan je account gekoppeld moeten zijn.
Het is de horizon box van samsung.don_jorg schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:05:
[...]
Maar heb je ook de _Horizon_ Box. Dus geen Cisco, Humax, of welk merk dan ook? Verwar het dus niet met de Horizon App, die dingen staan los van elkaar
Als je de Box hebt en je ziet hem niet in de App --> bellen met Ziggo. Dat zou automatisch aan je account gekoppeld moeten zijn.
https://www.ziggo.nl/klan...img.png/1440503162038.png
Dan gaat ik maar even bellen. Bedankt voor het advies.
OK, vaag. De poort geeft aan dat hij dicht is, maar ik heb wel verbinding met de serverFuff schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:02:
Hier ook overgestapt sinds enige dagen van ADSL naar kabel. Wat een verademing zeg, nu 150/15 en heb gelijk alles bekabeld aangelegd, behalve de laptops, die zitten op 5GHz
Maar hoe stel ik dit in voor dit nieuwe modem? Zie screenshot. Ik heb al aantal dingen geprobeerd maar ik ben denk ik niet zo slim als ik denkIk hoef in principe maar 1 poort open op 1 specifiek IP namelijk.
[afbeelding]

Even direct met een torrent getest, en die komt gewoon netjes op 11MB/s binnen. Raar.
Ik keek net naar de pakketten @ ziggo.nl en daar werd gewoon de activatie kosten op 0,- gezet. En heb bij een abonnements wissel bij Ziggo nog nooit activatiekosten moeten betalen, lijkt me ook erg sterk dat bestaande klanten dat moeten?Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:52:
[...]
Ik moest wel de activatiekosten betalen.. Waar had jij dat vandaan ?
Maandelijkse Kosten
Connect & Play Complete € 59,95
Nu tijdelijk zonder activatiekosten t.w.v. € 17,50
Bestaande klanten hebben inderdaad ook geen activeringskosten?
Ik ben ook al meerdere keren van pakket veranderd en nog nooit die kosten betaald. Ben ik eerlijk gezegd ook niet van plan want ik zou niet weten waarom ik activeringskosten zou moeten betalen. Pure onzin..
Ik ben ook al meerdere keren van pakket veranderd en nog nooit die kosten betaald. Ben ik eerlijk gezegd ook niet van plan want ik zou niet weten waarom ik activeringskosten zou moeten betalen. Pure onzin..
Zojuist gebeld, het advies gekregen om de app opnieuw te installeren.don_jorg schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:05:
[...]
Maar heb je ook de _Horizon_ Box. Dus geen Cisco, Humax, of welk merk dan ook? Verwar het dus niet met de Horizon App, die dingen staan los van elkaar
Ik kreeg de melding van de horizon box die was gevonden in mijn netwerk.
Waarschijnlijk heb ik de app gedownload terwijl ik op 4g zat.
Als je bij oud-UPC IPv6 hebt dan heb je DS-lite en heb je geen globaal routeerbaar IPv4-adres maar zit je achter een NAT. (Als Ziggo zich aan de standaards hiervoor houdt zou dit netwerk 100.64.0.0/10 moeten zijn, maar ik heb nog niemand specifieke nummer horen roepen.) In ieder geval kun je in dat geval geen poortjes openzetten voor IPv4, wil je dat wel dan zal je eerst contact op moeten nemen met Ziggo om je terug te zetten naar IPv4-only.Fuff schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:02:
Maar hoe stel ik dit in voor dit nieuwe modem? Zie screenshot. Ik heb al aantal dingen geprobeerd maar ik ben denk ik niet zo slim als ik denkIk hoef in principe maar 1 poort open op 1 specifiek IP namelijk.
[ Voor 0% gewijzigd door hcQd op 06-05-2016 00:22 . Reden: Geen /16 maar /10. ]
Moet toch echt. Bij het complete pakket kost het niets,omdat ze willen dat je van je alles in 1 plus overstapt. Ik heb vorige week mijn abonnement aangepast naar start en moest 17,50 betalen, Ondanks ik klant ben en in het verleden ook al eens ben geswitcht naar beneden en ook naar boven. De reden die ze opgeven is administratie kosten en dat ze nieuwe hardware moeten!!! Opsturen... Dat terwijl ik de originele decoder niet eens meer gebruik, maar een CI+ module. Toch vervallen de activatie kosten niet.ArcticWolf schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:21:
[...]
Ik keek net naar de pakketten @ ziggo.nl en daar werd gewoon de activatie kosten op 0,- gezet. En heb bij een abonnements wissel bij Ziggo nog nooit activatiekosten moeten betalen, lijkt me ook erg sterk dat bestaande klanten dat moeten?
[...]
Via de webchat overigens geregeld dat ik een extra CI+ module krijg ipv een decoder voor dat bedrag. Waar je normaal €2 pm voor betaald. Niet dat ik het nodig heb, maar boven hebben we dus straks ook digitale tv.
Hoe zit het eigenlijk met die nieuwe modems. Ik heb wat familie leden waar de Horizon box ook direct het modem is maar persoonlijk wil ik dat niet.
Wat is de standaard tegenwoordig?
Thanks, zal eens contact opnemen t.z.t., voor nu lijkt het te werken, van het weekend mijn eigen router eraan hangen en connect box in bridge stand zetten. Hopelijk blijft het dan werkenhcQd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:35:
[...]
Als je bij oud-UPC IPv6 hebt dan heb je DS-lite en heb je geen globaal routeerbaar IPv4-adres maar zit je achter een NAT. (Als Ziggo zich aan de standaards hiervoor houdt zou dit netwerk 100.64.0.0/16 moeten zijn, maar ik heb nog niemand specifieke nummer horen roepen.) In ieder geval kun je in dat geval geen poortjes openzetten voor IPv4, wil je dat wel dan zal je eerst contact op moeten nemen met Ziggo om je terug te zetten naar IPv4-only.
Vroeg ik me ook al af, je krijg nu als vervanger (TC7200 in mijn geval) een connectorbox als je voor 300 / 30 gaat?.Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:43:
Hoe zit het eigenlijk met die nieuwe modems. Ik heb wat familie leden waar de Horizon box ook direct het modem is maar persoonlijk wil ik dat niet.
Hij is te bridgen volgens mij, verder een fatsoenlijk apparaat?.
Top! Nu kun je dus op een programma klikken in de app en het rode rondje gebruiken om een programma op te nemen. Ik moet zeggen dat het tegenwoordig perfect werkt, een halfjaar geleden had'ie nog wel eens storingen.theentitynl schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:27:
[...]
Zojuist gebeld, het advies gekregen om de app opnieuw te installeren.
Ik kreeg de melding van de horizon box die was gevonden in mijn netwerk.
Waarschijnlijk heb ik de app gedownload terwijl ik op 4g zat.
Nou ik heb het spul in de meterkast hangen welke op de gang is (Appartement),Tortelli schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:06:
[...]
Vroeg ik me ook al af, je krijg nu als vervanger (TC7200 in mijn geval) een connectorbox als je voor 300 / 30 gaat?.
Ik heb nu een Cisco modem maar niet in Bridge, dit omdat de Time Capsule erachter (welke wel in mijn woning staat) geen aangepaste DNS instellingen heeft.
Hierdoor is het dus voor mij wel vereist dat het modem wat ik krijg wat instel mogelijkheden heeft en niet een dichtgetimmerde halve media speler is.
(De TimeCapsule staat er als AP achter, regelt mijn Wifi wel enz)
Donderdag komt er bij ons een monteur langs om die Horizon mediabox te doen installeren. Ik heb het gisteren geprobeerd maar na een aantal stappen blijft hij hangen (als in uren) op 'Een ogenblik geduld'. Power cycle, hard reset mag allemaal niks uitmaken. Ziggo deed er vrij makkelijk over en bood gelijk een monteur aan.
Tortelli schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:06:
[...]
Vroeg ik me ook al af, je krijg nu als vervanger (TC7200 in mijn geval) een connectorbox als je voor 300 / 30 gaat?.
Prima ding n.m.i. hoor, je kunt gewoon poorten forwarden e.d. Maar dat kan in de Horizon ook. Wat wil je precies instellen? Kan eventueel wel wat screenshots posten van beide (G7401 of CB) van een bepaald onderdeel mocht je iets specifiek willen zien. WiFi 2x2 en 3x3 op 5G werkt goed. Trekt volle bak, nog niet verder getest. Verbinding is ook gewoon stabiel.Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:25:
[...]
Nou ik heb het spul in de meterkast hangen welke op de gang is (Appartement),
Ik heb nu een Cisco modem maar niet in Bridge, dit omdat de Time Capsule erachter (welke wel in mijn woning staat) geen aangepaste DNS instellingen heeft.
Hierdoor is het dus voor mij wel vereist dat het modem wat ik krijg wat instel mogelijkheden heeft en niet een dichtgetimmerde halve media speler is.
(De TimeCapsule staat er als AP achter, regelt mijn Wifi wel enz)
[ Voor 38% gewijzigd door Jim423 op 05-05-2016 22:48 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik wil een stabiele model welke gebridged is zodat ik mijn RT-AC68N erachter kan hangen met de huidige configuratie!.
Doen ze inderdaad niet moeilijk over.vinom schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:26:
Donderdag komt er bij ons een monteur langs om die Horizon mediabox te doen installeren. Ik heb het gisteren geprobeerd maar na een aantal stappen blijft hij hangen (als in uren) op 'Een ogenblik geduld'. Power cycle, hard reset mag allemaal niks uitmaken. Ziggo deed er vrij makkelijk over en bood gelijk een monteur aan.
Even een check
2250 WP Zuid PVoutput
Ik ben blij met m'n nieuwe 180/30 zakelijk abonnement
Ik heb een nieuwe modem/router gehad die wél dual-band heeft (2.4GHz en 5GHz tegelijk) en tevens WiFi AC ondersteunt. Ik heb vorig jaar nog een nieuwe router van €100 gekocht omdat dat crappy UPC-ding geen dual-band en WiFi AC had, maar nu kan ik die twee apparaten vervangen door m'n nieuwe kastje.
Ik zit zelfs boven de snelheid die ik afneem, ik haal 192 Mbit ipv 180 volgens speedtest.net.
Ik zit zelfs boven de snelheid die ik afneem, ik haal 192 Mbit ipv 180 volgens speedtest.net.
Wilde ook Donstil erbij quoten helaas niet gelukt...Tortelli schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:33:
Ik wil een stabiele model welke gebridged is zodat ik mijn RT-AC68N erachter kan hangen met de huidige configuratie!.
Zit je bij oud UPC of oud Ziggo?
De splitter op je aop wel vervangen toch? De oude heeft geen retoursignaal of heb je een versterker zonder retour signaal?vinom schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:26:
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
Dat wilde ik ook zeggen. Gebeurde mij namelijk bij het zelf installeren.icy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:40:
[...]
De splitter op je aop wel vervangen toch? De oude heeft geen retoursignaal of heb je een versterker zonder retour signaal?
Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Het is een jaar geleden aangelegd door een ziggo monteur, want toen zijn we er gaan wonen, maar toen nog zonder Horizon mediabox uiteraard. Zal morgen eens kijken.
Edit - Er hangt een Hirschman VFC0631. Als ik daar op zoek: De Hirschmann VFC 0631 signaal splitter is retourgeschikt. U kunt dus ook uw interactieve diensten gebruiken.
Edit - Er hangt een Hirschman VFC0631. Als ik daar op zoek: De Hirschmann VFC 0631 signaal splitter is retourgeschikt. U kunt dus ook uw interactieve diensten gebruiken.
[ Voor 30% gewijzigd door vinom op 05-05-2016 23:16 ]
Ik zoek vooral stabiele DHCP met mogelijkheid voor het reserveren van ip adressen op basis van Mac adres en de mogelijkheid tot instellen van een aparte DNS server. (Ik heb namelijk een Raspberry PI in mijn netwerk alsJim423 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:32:
[...]
[...]
Prima ding n.m.i. hoor, je kunt gewoon poorten forwarden e.d. Maar dat kan in de Horizon ook. Wat wil je precies instellen? Kan eventueel wel wat screenshots posten van beide (G7401 of CB) van een bepaald onderdeel mocht je iets specifiek willen zien. WiFi 2x2 en 3x3 op 5G werkt goed. Trekt volle bak, nog niet verder getest. Verbinding is ook gewoon stabiel.
hardwarematige adblocker)
Voor WiFi enz heb ik andere apparaten.
Edit: ooh en de mogelijkheid tot het uitschakelen van UPnP is ook wel een must.
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 05-05-2016 23:34 ]
Het is 100.64/10. Het tweede octet is dus niet per definitie gelijk aan 64, het kan ook hoger zijn (tot maximaal 127).hcQd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:35:
[...]
Als je bij oud-UPC IPv6 hebt dan heb je DS-lite en heb je geen globaal routeerbaar IPv4-adres maar zit je achter een NAT. (Als Ziggo zich aan de standaards hiervoor houdt zou dit netwerk 100.64.0.0/16 moeten zijn, maar ik heb nog niemand specifieke nummer horen roepen.) In ieder geval kun je in dat geval geen poortjes openzetten voor IPv4, wil je dat wel dan zal je eerst contact op moeten nemen met Ziggo om je terug te zetten naar IPv4-only.
Hmm, de DNS kan ik alleen niet vinden, deze lijkt gelocked te zijn op de Ziggo DNS. Zou je eventueel ook clientside kunnen configureren: (die .4 is overigens een .0 standaard)Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:31:
[...]
Ik zoek vooral stabiele DHCP met mogelijkheid voor het reserveren van ip adressen op basis van Mac adres en de mogelijkheid tot instellen van een aparte DNS server. (Ik heb namelijk een Raspberry PI in mijn netwerk als

Of een .178! (fUPC)Jim423 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:15:
[...]
Hmm, de DNS kan ik alleen niet vinden, deze lijkt gelocked te zijn op de Ziggo DNS. Zou je eventueel ook clientside kunnen configureren: (die .4 is overigens een .0 standaard)
UPnP kan uit. Ik zou daarna zelf jouw eigen DHCP/DNS server draaien. Dan kan je er voor zorgen dat de DNS instellingen goed staan en .local domeinen resolven naar de machines in jouw LAN.Donstil schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:31:
[...]
Ik zoek vooral stabiele DHCP met mogelijkheid voor het reserveren van ip adressen op basis van Mac adres en de mogelijkheid tot instellen van een aparte DNS server. (Ik heb namelijk een Raspberry PI in mijn netwerk als
DHCP kan uit in de connect box
[ Voor 54% gewijzigd door ANdrode op 06-05-2016 00:35 ]
ANdrode schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:30:UPnP kan uit. Ik zou daarna zelf jouw eigen DHCP/DNS server draaien. Dan kan je er voor zorgen dat de DNS instellingen goed staan en .local domeinen resolven naar de machines in jouw LAN.
DHCP kan uit in de connect box.
Thnx!Jim423 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:15:
[...]
Hmm, de DNS kan ik alleen niet vinden, deze lijkt gelocked te zijn op de Ziggo DNS. Zou je eventueel ook clientside kunnen configureren: (die .4 is overigens een .0 standaard)
[afbeelding]
[afbeelding]
Clientside kan idd wel maar dat is niet altijd even handig. Daarom laat ik het nu door het modem regelen.
Als dat niet mogelijk is dan kan hij altijd nog ik bridge natuurlijk, dan laat ik mijn time capsule alles regelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 06-05-2016 00:42 ]
Ik zie al dat het qua design een stuk beter is.
Bij mijn Cisco heb ik nog steeds dat lelijke blauwe design met een blauw Ziggo logo.. Dat is al vanaf 2010 ofzo.
Bij mijn Cisco heb ik nog steeds dat lelijke blauwe design met een blauw Ziggo logo.. Dat is al vanaf 2010 ofzo.
Zou je een foto willen plaatsen van de versterker en hoe deze aangesloten is ?vinom schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:08:
Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Het is een jaar geleden aangelegd door een ziggo monteur, want toen zijn we er gaan wonen, maar toen nog zonder Horizon mediabox uiteraard. Zal morgen eens kijken.
2250 WP Zuid PVoutput
Red de Ubee EVW321B0019418 de 300/30 Mbit of krijg je dan een ander modem? Ben net blij dat het weer een beetje stabiel is, dus wil me modem niet kwijt
Dit topic is gesloten.