Staan ze ook niet in de log (syslog) van het modem? Dat is waar je ze bij fUPC vind in de tc7200.Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:47:
[...]
Nee, zoals ik al zei is de door mij gegeven informatie letterlijk alle informatie die er staat. Misschien dat onder het tabblad 'advanced' meer staat, maar dat zit verscholen achter een username/password die ik niet ken.
Gaat ie niet verder als je op ok klikt ?Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:47:
[...]
Nee, zoals ik al zei is de door mij gegeven informatie letterlijk alle informatie die er staat. Misschien dat onder het tabblad 'advanced' meer staat, maar dat zit verscholen achter een username/password die ik niet ken.
Zonder wat in te tikken dus
[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 28-03-2016 21:01 ]
2250 WP Zuid PVoutput
In dit topic op Ziggo-gebruikers.nl is het username=admin, wachtwoord=password.Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:47:
[...]
Dat klopt! Daar staat wat andere info. Maar dat lijkt allemaal over telefonie te gaan, meer niet.Jerrythafast schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:02:
[...]
In dit topic op Ziggo-gebruikers.nl is het username=admin, wachtwoord=password.
Is er niet.ANdrode schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:59:
[...]
Staan ze ook niet in de log (syslog) van het modem? Dat is waar je ze bij fUPC vind in de tc7200.
Nope.MdO82 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:01:
[...]
Gaat ie niet verder als je op ok klikt ?
Zonder wat in te tikken dus
----
Het modem is nu een paar minuten gelden gereboot en de statuspagina meldt nu het volgende:
-- Edit: 34 minuten na de reboot 684 correctable errors en 0 uncorrectable errors.Basic
Docsis
This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed bac103000106904ce5710118
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 276000000 Hz 0.0 dBmV 40.9 dBmV
2 Locked QAM256 228000000 Hz -1.0 dBmV 41.0 dBmV
3 Locked QAM256 236000000 Hz -1.1 dBmV 41.0 dBmV
4 Locked QAM256 244000000 Hz -1.4 dBmV 40.8 dBmV
5 Locked QAM256 252000000 Hz -1.3 dBmV 41.0 dBmV
6 Locked QAM256 260000000 Hz 0.0 dBmV 40.9 dBmV
7 Locked QAM256 268000000 Hz 0.1 dBmV 40.8 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz 0.0 dBmV 41.0 dBmV
Correctables Uncorrectables
373 0
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 38.2 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 38.2 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 38.2 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 38.2 dBmV
Ik denk dat ik sowieso maar eens een betere aansluitkabel ga bestellen: deze kabel. Iets beter afgeschermd dan de standaard kabelkeur-kabel.

[ Voor 105% gewijzigd door Wildfire op 28-03-2016 21:47 ]
Mijn "klassieke" ubee evm320b zit op 10.221.62.230, kwam ik onlangs achter, dus die range kan behoorlijk zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door valkenier op 28-03-2016 22:21 ]
als ik naar administration/mamagment zie ik hier staan gateway type en dan stat het slectievakje standaard op DHCP en kan ik niet aanpassen.
als ik nu op de rechtermuisknop klik en het element inspecteer kan ik in de code het vakje op enable zetten.
dit heb ik gedaan en dan kan ik kiezen voor static ip.

kan ik dit nu invullen en heb ik dan een vast ip adres bij ziggo?

kan iemand uit het oude upc gebied eens kijken wat daar de code is bij Working mode misschien dat ik het dan zelf in bridge mode kan zetten zonder de klantenservice
[ Voor 11% gewijzigd door H143 op 28-03-2016 22:24 ]
Welke nieuwe snelheid? Voor de 200mbit lijntjes zit er nog geen upgrade aan te komen hoor.valkenier schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:20:
Heb je nu ook al de nieuwe snelheid, na reboot? Of is dat echt pas per 1 april?
arnoudwokke schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:59:
Submits ontvangen, ik ga erin duiken en Ziggo even benaderen voor een reactie
Vanavond heb ik nog eens een nieuwe post toegevoegd aan lSltAlKeR in "[ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak" in iets meer Jip en Janneke taalTFHfony schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:26:
[...]
Yup... Klinkt allemaal erg bekend. Ik ben vandaag in ieder geval door ze terug gebeld en ik krijg komende dinsdag een nieuw modem geleverd om de TC7210 te vervangen.
Op zich was ik verder niet ontevreden over het ding moet ik eerlijk zeggen, maar dit probleem begon me aardig de keel uit te hangen en de opstelling van Ziggo in deze nog meer
Maar mijn vraag aan jou TFHfony. Zou je dit eens alstublieft eens willen opvolgen ? Het mac-adres van de apparaten toevoegen? Wellicht kan je dat het nieuwe Ziggo modem terug sturen
Ben benieuwd ook wat er nu voor modem geleverd gaat worden morgen door Ziggo. Verneem graag je reactie.
Grtz.
Speedtouch freak
Hmm ja kuchWildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:25:
[...]
Welke nieuwe snelheid? Voor de 200mbit lijntjes zit er nog geen upgrade aan te komen hoor.

Maar was toch wel benieuwd of de 150 mbit al uitgerold wordt of echt pas per 1 april, zal mijn modem eens even rebooten.
Nope, gewoon 120mbit, ff geduld hebben nog.
[ Voor 5% gewijzigd door valkenier op 28-03-2016 22:46 . Reden: toevoeging na reboot modem ]
Hoewel ik betwijfel of het zal helpen, heb ik het maar gedaan: proberen kost niets en kan geen kwaad en je weet tenslotte maar nooit. Ik laat het hier nog wel wetenlSltAlKeR schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:26:
[...]
Vanavond heb ik nog eens een nieuwe post toegevoegd aan lSltAlKeR in "[ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak" in iets meer Jip en Janneke taal
Maar mijn vraag aan jou TFHfony. Zou je dit eens alstublieft eens willen opvolgen ? Het mac-adres van de apparaten toevoegen? Wellicht kan je dat het nieuwe Ziggo modem terug sturen![]()
Ben benieuwd ook wat er nu voor modem geleverd gaat worden morgen door Ziggo. Verneem graag je reactie.
Grtz.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
TFHfony schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:44:
[...]
Hoewel ik betwijfel of het zal helpen, heb ik het maar gedaan: proberen kost niets en kan geen kwaad en je weet tenslotte maar nooit. Ik laat het hier nog wel weten
Ben benieuwd naar je bevindingen. Als ik dit namelijk niet doe... wordt mijn WiFi printer eraf geknikkerd ondanks dat MAC Restrict Mode Disabled staat

Iets wat op Disabled staat zou dus in z'n geheel niet moeten werken.... maar toch is het hier echt zo.
Speedtouch freak
Dan zul je wel een ip moeten invullen wat past in jouw segment denk ik. Een lukraak IP zal vast niet goedkomen..... en kijk uit dat je geen ip-conflicten creëert.alexswart schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:21:
in mijn zoektocht om mijn ziggo EPC3928AD router zelf in bridge mode te zetten kwam ik het volgende tegen
als ik naar administration/mamagment zie ik hier staan gateway type en dan stat het slectievakje standaard op DHCP en kan ik niet aanpassen.
als ik nu op de rechtermuisknop klik en het element inspecteer kan ik in de code het vakje op enable zetten.
dit heb ik gedaan en dan kan ik kiezen voor static ip.
[afbeelding]
kan ik dit nu invullen en heb ik dan een vast ip adres bij ziggo?
het ging mij vooral om de router in bridge modus te zetten heeft iemand dit al zelf kunnen doen in het ziggo gebied
Die vraag heb ik ook vaak genoeg gesteldvalkenier schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:42:
[...]
Hmm ja kuchniet iedereen zit op 120mbit nu natuurlijk.
Maar was toch wel benieuwd of de 150 mbit al uitgerold wordt of echt pas per 1 april, zal mijn modem eens even rebooten.
Nope, gewoon 120mbit, ff geduld hebben nog.
Ziggo activeert het en je kunt het niet uitzetten, mits je modem Ubee 321 in router modus staat. In bridge modus geven ze nog geen IPv6 uit. Maar misschien heb jij een eigen router achter een ziggo router, dat kan je vraag verklaren.michaell958 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 01:52:
Ik heb een vraag over ipv6 ik vraag me af of het noodzakelijk is om die te gaan activeren in mijn router...
Wat zou er veranderen binnen mijn netwerk? Of wat zijn de voordelen ervan..
Maar jouw vraag hoort eigenlijk hier thuis, lees de topic start even door en stel daar anders je vraag Het grote IPv6 topic
[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 29-03-2016 07:32 ]
Zoveel correctables in korte tijd is idd niet echt goed nee. Ik heb er max 20 per week...Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:05:
[...]
Dat klopt! Daar staat wat andere info. Maar dat lijkt allemaal over telefonie te gaan, meer niet.
[...]
Is er niet.
[...]
Nope.
----
Het modem is nu een paar minuten gelden gereboot en de statuspagina meldt nu het volgende:
[...]
-- Edit: 34 minuten na de reboot 684 correctable errors en 0 uncorrectable errors.
Ik denk dat ik sowieso maar eens een betere aansluitkabel ga bestellen: deze kabel. Iets beter afgeschermd dan de standaard kabelkeur-kabel.
[afbeelding]
Heb er geen last van, zit ook al jaren in Bridge mode i.c.m. Netgear wndr3700.Bullet NL schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:07:
Zijn er hier nog meer mensen met een Horizon Mediabox en Horizon Extra? Qua Coax zit hier alles goed, signaal is erg netjes. Het internet via mijn Cisco modem is perfect (bridge i.c.m. Netgear R7500) Ik heb alleen het probleem dat de Extra zijn verbinding met de Mediabox blijft verliezen. Volgens de storingmonteur is dit iets typisch voor de Extra... Er schijnen meer mensen de zelfde problemen te hebben... hoe zit dit met de Extra's onder de Tweakers? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben in oud Ziggo gebied.
gisteren bij thuiskomst geen internetsignaal. Alle wifi signalen die we normaalgesproken kunnen ontvangen zijn min of meer "dood". Ook internet via vaste kabel werkt niet....
Modem al een aantal keer gereset maar geen oplossing helaas. Bij ziggo ook niets bekend???
...
Bij Ziggo kunnen storing zo lokaal zijn dat jij en je directe buren er last van kunnen hebben, maar een huizenblok verder alles prima kan werken.koentjuh1987 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:46:
meer mensen die problemen hebben met de internetverbinding van ziggo?
gisteren bij thuiskomst geen internetsignaal. Alle wifi signalen die we normaalgesproken kunnen ontvangen zijn min of meer "dood". Ook internet via vaste kabel werkt niet....
Modem al een aantal keer gereset maar geen oplossing helaas. Bij ziggo ook niets bekend???
Hier deze vraag zo neer plempen heeft totaal geen zin. Of je geeft postcode, modem gegevens, wat je zelf al gedaan hebt. Of bel even met Ziggo.
Wij kunnen niet zien of er bij Ziggo een storing is.
euhmmmm
Niet bestellen. Een goede Kabel Keur kabel is 3-voudig afgeschermd, deze slechts tweevoudig. Daarbij is de diameter van de kern 0,65mm waarbij een goede coaxkabel 1mm heeft, Vergulde connectoren en coaxkabels is vrijwel altijd ellende, ik heb zelden een kabel gezien met vergulde connectoren die vlekkeloos werkte. Daarbij is de vraag is het een RG-59 of RG-6 kabel. Als het een RG-59 kabel is dan werkt ie tot 450Mhz prima, daar boven loopt de afscherming heel snel terug en krijg je last van instraling op je installatie. Daarbij wordt er gebruikt gemaakt van een verzilverde koperen kern, terwijl een zuivere kopere kern zijn werk beter doet.Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:05:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door MediaZoo op 29-03-2016 09:12 ]
Recentelijk een wijziging in je abbo genomen? Zodra je bij Ziggo iets in je abonnement wijzigt, verlies je toegang tot de nieuwsserver (en webspace)cactusman schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:02:
Maakt iemand nog gebruik van de niewsgroep van ziggo? Volgens mij ligt hij er helemaal uit sinds vorige week.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
nope niet dat ik weetTFHfony schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:23:
[...]
Recentelijk een wijziging in je abbo genomen? Zodra je bij Ziggo iets in je abonnement wijzigt, verlies je toegang tot de nieuwsserver (en webspace)
euhmmmm
News-server wist, maar webspace ook? Het wordt minimalistisch bij Ziggo... Wel een snelle verbinding, maar verdere voorzieningen snijden ze eraf. Straks zeker ook geen mail meer. Ik hoor het al: "Dat kan toch allemaal gratis bij Google?"TFHfony schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:23:
[...]
Recentelijk een wijziging in je abbo genomen? Zodra je bij Ziggo iets in je abonnement wijzigt, verlies je toegang tot de nieuwsserver (en webspace)
Ach, ik persoonlijk zou dat niet eens zo erg vinden. Ik heb al sinds 1999 mijn eigen domein zodat ik lekker van provider kon switchen zonder mijn e-mail adressen kwijt te raken. Voor het gemak maken diverse familieleden ook gebruik van een eigen e-mail adres via mijn domein. Ook host ik mijn eigen site gewoon thuis. Dat is het voordeel van die snelheden tegenwoordig. Tenzij je echt een high-traffic site hebt, kan je tegenwoordig prima je eigen site thuis hosten.valkenier schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:02:
[...]
News-server wist, maar webspace ook? Het wordt minimalistisch bij Ziggo... Wel een snelle verbinding, maar verdere voorzieningen snijden ze eraf. Straks zeker ook geen mail meer. Ik hoor het al: "Dat kan toch allemaal gratis bij Google?"
Verder snap ik wel dat ze usenet afbouwen c.q. willen laten verdwijnen. Ook gezien vanuit legaal oogpunt.
Ik vind het wel OK dat ze eigenlijk alleen toegang bieden. Als ze dat maar stabiel & betrouwbaar doen....
Is deze kabel beter dan? Hier staat bij dat 'ie kabelkeur-gecertificeerd is.MediaZoo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:05:
[...]
Niet bestellen. Een goede Kabel Keur kabel is 3-voudig afgeschermd, deze slechts tweevoudig. Daarbij is de diameter van de kern 0,65mm waarbij een goede coaxkabel 1mm heeft, Vergulde connectoren en coaxkabels is vrijwel altijd ellende, ik heb zelden een kabel gezien met vergulde connectoren die vlekkeloos werkte. Daarbij is de vraag is het een RG-59 of RG-6 kabel. Als het een RG-59 kabel is dan werkt ie tot 450Mhz prima, daar boven loopt de afscherming heel snel terug en krijg je last van instraling op je installatie. Daarbij wordt er gebruikt gemaakt van een verzilverde koperen kern, terwijl een zuivere kopere kern zijn werk beter doet.
Weet je wat? Hier vlakbij zit Piet Kennis, een zaak die vanalles verkoopt voor de elektronica-knutselaar. Die heeft allerlei soorten coax-kabels en is ook dealer van Hirschmann. Ga er vandaag wel ff langs.
-- Edit: na 13.5 uur uptime zit het modem nu op 4461 correctable errors en 0 uncorrectable errors.
[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 29-03-2016 10:32 ]
Dat zijn goede kabels.Wildfire schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:17:
[...]
Is deze kabel beter dan? Hier staat bij dat 'ie kabelkeur-gecertificeerd is.
Weet je wat? Hier vlakbij zit Piet Kennis, een zaak die vanalles verkoopt voor de elektronica-knutselaar. Die heeft allerlei soorten coax-kabels en is ook dealer van Hirschmann. Ga er vandaag wel ff langs.
-- Edit: na 13.5 uur uptime zit het modem nu op 4461 correctable errors en 0 uncorrectable errors.
Kabel Keur is niet zomaar een plaatje of naampje wat ze bij een product zetten om het "professioneel" te laten lijken. Die materialen worden continue getest en de eisen om aan het keur merk te voldoen zijn niet misselijk. Daarbij is gedurende de tijd het eisen pakket ook aangepast aan de technische ontwikkelingen.
En leuk dat er een elektronica knutselboer in de buurt zit. RG-6 coaxkabel (KOKA 799, KOKA 9TS, Technetix C9, dat soort spul) en crimp, pers of pushon f-connectoren gebruiken. Geen f-connectoren met schroefdraad. 1 Daarmee beschadig je de massa die juist zo belangrijk is om storingen buiten de deur te houden en 2 die connectoren zijn zelf zo lek als een mandje.
Correctables is een waarde die te negeren is. Dat betekend simpel dat de pakketjes gerepareerd en verwerkt zijn. Uncorrectables is een ander verhaal. Daarbij kunnen er dingen spelen die jij niet ziet. Is je AOP, indien in de meterkast, geaard? Is je AOP indien in de woonkamer dmv. een schroefje doorgeaard met het buitennetwerk? Hier komen ook veel problemen met modems vandaan.
[ Voor 12% gewijzigd door MediaZoo op 29-03-2016 10:52 ]
blijkt helaas een kapot modem te zijn... (net 8 maanden oud)MediaZoo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:01:
[...]
Bij Ziggo kunnen storing zo lokaal zijn dat jij en je directe buren er last van kunnen hebben, maar een huizenblok verder alles prima kan werken.
Hier deze vraag zo neer plempen heeft totaal geen zin. Of je geeft postcode, modem gegevens, wat je zelf al gedaan hebt. Of bel even met Ziggo.
Wij kunnen niet zien of er bij Ziggo een storing is.
...
Het blijft electronica kan altijd gebeurenkoentjuh1987 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:22:
[...]
blijkt helaas een kapot modem te zijn... (net 8 maanden oud)
2250 WP Zuid PVoutput
Hirschmann KOKA 799 kabel nu, zojuist aangesloten.MediaZoo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:50:
[...]
Dat zijn goede kabels.
Kabel Keur is niet zomaar een plaatje of naampje wat ze bij een product zetten om het "professioneel" te laten lijken. Die materialen worden continue getest en de eisen om aan het keur merk te voldoen zijn niet misselijk. Daarbij is gedurende de tijd het eisen pakket ook aangepast aan de technische ontwikkelingen.
En leuk dat er een elektronica knutselboer in de buurt zit. RG-6 coaxkabel (KOKA 799, KOKA 9TS, Technetix C9, dat soort spul) en crimp, pers of pushon f-connectoren gebruiken. Geen f-connectoren met schroefdraad. 1 Daarmee beschadig je de massa die juist zo belangrijk is om storingen buiten de deur te houden en 2 die connectoren zijn zelf zo lek als een mandje.
Correctables is een waarde die te negeren is. Dat betekend simpel dat de pakketjes gerepareerd en verwerkt zijn. Uncorrectables is een ander verhaal. Daarbij kunnen er dingen spelen die jij niet ziet. Is je AOP, indien in de meterkast, geaard? Is je AOP indien in de woonkamer dmv. een schroefje doorgeaard met het buitennetwerk? Hier komen ook veel problemen met modems vandaan.
Modemwaardes nu:
Meteen weer correctable errors met op het laatst ook een paar uncorrectables... Kan iemand iets zeggen over de hier opgegeven signaalwaardes?Basic
Docsis
This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed bac103000106904ce5710118
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 276000000 Hz 0.3 dBmV 40.9 dBmV
2 Locked QAM256 228000000 Hz -0.7 dBmV 41.2 dBmV
3 Locked QAM256 236000000 Hz -0.7 dBmV 41.2 dBmV
4 Locked QAM256 244000000 Hz -1.0 dBmV 40.9 dBmV
5 Locked QAM256 252000000 Hz -0.8 dBmV 41.1 dBmV
6 Locked QAM256 260000000 Hz 0.3 dBmV 40.8 dBmV
7 Locked QAM256 268000000 Hz 0.4 dBmV 40.9 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz 0.3 dBmV 40.9 dBmV
Correctables Uncorrectables
752 13
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 36.7 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 36.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 36.7 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 36.7 dBmV
Onze AOP ligt trouwens los op de grond. Toen destijds een monteur de boel aansloot gaf hij aan dat de groene kabel net te kort was om de AOP op de muur te monteren. Daarom heb ik zojuist de AOP in aluminiumfolie gewikkeld, daarbij erop lettend dat de aluminiumfolie geen connectors aanraakt.
-- Edit: lees net het volgende in de topicstart:
Downstream power varieert van ca. -1.0dBmV tot 0.4dBmV dus dat lijkt goed te zijn. Downstream SNR bungelt rond de 40-41dBmV dus dat lijkt ook goed te zijn.Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV
Upstream power zit op 36.7dBmV en dat is lager dan de genoemde richtlijnen, alhoewel die lijken te zeggen hoe hoger de dBmV hoe slechter.
[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 29-03-2016 14:02 ]
Ik zou ziggo eens bellen en ze naar het modem laten kijken met name naar de upstream waardes.Wildfire schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:36:
[...]
Hirschmann KOKA 799 kabel nu, zojuist aangesloten.
Modemwaardes nu:
[...]
Meteen weer correctable errors met op het laatst ook een paar uncorrectables... Kan iemand iets zeggen over de hier opgegeven signaalwaardes?
Onze AOP ligt trouwens los op de grond. Toen destijds een monteur de boel aansloot gaf hij aan dat de groene kabel net te kort was om de AOP op de muur te monteren. Daarom heb ik zojuist de AOP in aluminiumfolie gewikkeld, daarbij erop lettend dat de aluminiumfolie geen connectors aanraakt.
[...]
Downstream power varieert van ca. -1.0dBmV tot 0.4dBmV dus dat lijkt goed te zijn. Downstream SNR bungelt rond de 40-41dBmV dus dat lijkt ook goed te zijn.
Upstream power zit op 36.7dBmV en dat is lager dan de genoemde richtlijnen, alhoewel die lijken te zeggen hoe hoger de dBmV hoe slechter.
Je wilt juist contact tussen het AOP en je connectoren om het massa contact te maken. Verbindingsproblemen kunnen komen door lekstromen die niet door de massa afgevoerd worden. Door je massa te blijven onderbreken zul je problemen houden. Als je niet weet wat je doet, bel liever Ziggo...Wildfire schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:36:
[...]
Hirschmann KOKA 799 kabel nu, zojuist aangesloten.
Modemwaardes nu:
[...]
Meteen weer correctable errors met op het laatst ook een paar uncorrectables... Kan iemand iets zeggen over de hier opgegeven signaalwaardes?
[...]
Downstream power varieert van ca. -1.0dBmV tot 0.4dBmV dus dat lijkt goed te zijn. Downstream SNR bungelt rond de 40-41dBmV dus dat lijkt ook goed te zijn.
Bovenstaande heel leuk uitgelegd maar niet compleet, om je lijn de analyseren. Je hebt ook te maken met US SNR, CER en CCER waarden die je niet uit een modem kunt halen maar wel degelijk je lijn stabiliteit beïnvloeden. Alleen Ziggo kan die zien en kan hier iets mee. CER en CCER problemen zijn vaak te
Ik heb Ziggo gebeld en uit de waardes die zij konden uitlezen zagen ze zo 1-2-3 geen rare dingen. Maar die correctable/uncorrectables vonden ze toch ook niet geheel fris, vandaar dat ze mijn oude Ubee gaan vervangen door een nieuw modem dat ik als het goed is deze week nog zou moeten ontvangen.stormfly schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:09:
[...]
Ik zou ziggo eens bellen en ze naar het modem laten kijken met name naar de upstream waardes.
[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 29-03-2016 18:20 ]
Volgens mij een nieuwe klant want ik vraag een nieuw abonnement aan op een nieuw adres, wat denken jullie? (webcare reageert niet).
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Volgens mij moet jij je abbo verhuizen en kan je nieuwe bewoner een nieuw abbo nemen, maar ik weet niet zeker hoe dit in studentenhuizen geregeld isMrVegeta schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:21:
Ik neem nu een Ziggo abonnement af in het studentenhuis, dit abonnement wil ik laten overzetten naar een huisgenoot en dan bij mijn volgende huis ook Ziggo internet + tv afnemen. Ben ik dan voor Ziggo een nieuwe klant of een bestaande klant?
Volgens mij een nieuwe klant want ik vraag een nieuw abonnement aan op een nieuw adres, wat denken jullie? (webcare reageert niet).
2250 WP Zuid PVoutput
Nee, je verhuist je abonnement mee. Je blijft dan bestaande klant. Die huisgenoot moet een nieuw abonnement afnemen.MrVegeta schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:21:
Ik neem nu een Ziggo abonnement af in het studentenhuis, dit abonnement wil ik laten overzetten naar een huisgenoot en dan bij mijn volgende huis ook Ziggo internet + tv afnemen. Ben ik dan voor Ziggo een nieuwe klant of een bestaande klant?
Trouwens, als je snel antwoord wil - bel gewoon ff Ziggo op. Stuk makkelijker
[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 29-03-2016 15:31 ]
---------Wildfire schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:30:
[...]
Nee, je verhuist je abonnement mee. Je blijft dan bestaande klant. Die huisgenoot moet een nieuw abonnement afnemen.
Trouwens, als je snel antwoord wil - bel gewoon ff Ziggo op. Stuk makkelijker
Dit abonnement wil ik laten overzetten naar een huisgenoot en dan bij mijn volgende huis ook Ziggo internet + tv afnemen. Ben ik dan voor Ziggo een nieuwe klant of een bestaande klant?
---------
Je blijft bestaande klant als jij het abonnement mee verhuisd. Dan moet je huisgenoot een nieuwe aanvragen.
Laat je het zoals je zegt over zetten naar je huisgenoot wordt jij een nieuwe klant op jou nieuwe adres.
[ Voor 3% gewijzigd door darkangel456 op 29-03-2016 15:39 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Daarom verhogen we vanaf 1 april uw internetsnelheid van 130/30 naar 180/30 Mbits/s
Ik heb dit sinds gisterenochtend, en net weer.koentjuh1987 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:46:
meer mensen die problemen hebben met de internetverbinding van ziggo?
Van de 8 dl kanalen zijn er maar 2 actief.
Zie ook http://allestoringen.nl/
Apple iMac 2013
Ik zal wel iets gemist hebben qua berichtgeving, maar hoezo heb jij nu 30 Mbit upload? Dat is dan een zakelijk abonnement neem ik aan en wat had je dan eerst aan upload?
Edit: niet goed gelezen, was al 30...
[ Voor 7% gewijzigd door bvk op 29-03-2016 18:41 ]
Ik zag je edit nubvk schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:37:
[...]
Ik zal wel iets gemist hebben qua berichtgeving, maar hoezo heb jij nu 30 Mbit upload? Dat is dan een zakelijk abonnement neem ik aan en wat had je dan eerst aan upload?
Edit: niet goed gelezen, was al 30...
[ Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 29-03-2016 18:41 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ik ben denk ik een van de weinigen die tevreden is met de Horizon (oud UPC) en de zenders etc. en wil dat graag zo houden. Het enige wat me niet bevalt aan mijn huidige abonnement is de uploadsnelheid.
Maar die laten ophogen zal vast wel weer niet kunnen zonder iets anders kwijt te raken....
Goedkoper dus. Wat is de adder hier onder het gras? Een verplichte horizonbox? bij c&P complete?
Al meer mensen de overstap gemaakt? Problemen gehad?
Bij dat pakket krijg je inderdaad een Horizonbox.valkenier schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:22:
Ik betaal nu 76,85 voor alles-in-1 plus met volop bellen. Als ik overstap naar nieuw pakket met volop bellen kost dat 70,90. En als standaard mediabox kies nog minder.
Goedkoper dus. Wat is de adder hier onder het gras? Een verplichte horizonbox? bij c&P complete?
Dan zou je moeten kiezen play start.
Krijg je een standaard mediabox, maar ben je met tv royaal weer net zoveel kwijt.
Dus of het dan echt zin heeft je abbo aan te passen.
Weet niet of je zenders gebruikt die in royaal tv zitten ?
[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 29-03-2016 20:31 ]
2250 WP Zuid PVoutput
2250 WP Zuid PVoutput
Geen webspace meer en geen toegang meer tot de Ziggo newsserver.valkenier schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:30:
Geen addertjes?
Oké behalve datTFHfony schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:32:
[...]
Geen webspace meer en geen toegang meer tot de Ziggo newsserver.
2250 WP Zuid PVoutput
Mij vertellen ze dat je webspace blijft behouden als je een andere pakket neemt..TFHfony schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:32:
[...]
Geen webspace meer en geen toegang meer tot de Ziggo newsserver.
Als je het al hebt blijft het bestaan zeg maar.
Geen addertje, duurdere abonnementen zijn goedkoper geworden en goedkopere abonnementen duurder, ik ben ook 5 euro pm minder gaan betalen (Connect Max en Play Start)valkenier schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:22:
Ik betaal nu 76,85 voor alles-in-1 plus met volop bellen. Als ik overstap naar nieuw pakket met volop bellen kost dat 70,90. En als standaard mediabox kies nog minder.
Ik heb zelfs 3x gevraagd of m'n maandelijkse opzegtermijn ook bleef en daar werd ook 3x ja op geantwoord.
Volgens de website blijft het behouden, maar bieden ze geen ondersteuning meer.
Nieuwsgroepen heb je echt niet meer bij de overstap
2250 WP Zuid PVoutput
Paar maanden geleden van het oude Alles-in-Een overgestapt naar het nieuwe Connect-abonnement. Nieuwsgroepen via news.ziggo.nl doen het nog gewoon (niet dat ik het gebruik, zit op Giganews).MdO82 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:38:
Hoe het met webspace gaat weet ik niet heb het niet gebruikt.
Volgens de website blijft het behouden, maar bieden ze geen ondersteuning meer.
Nieuwsgroepen heb je echt niet meer bij de overstap
Mail zal wel blijvenvalkenier schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:02:
[...]
News-server wist, maar webspace ook? Het wordt minimalistisch bij Ziggo... Wel een snelle verbinding, maar verdere voorzieningen snijden ze eraf. Straks zeker ook geen mail meer. Ik hoor het al: "Dat kan toch allemaal gratis bij Google?"
Ik gebruik ze niet, maar had begrepen dat ze het niet meer zouden doen.Wildfire schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:10:
[...]
Paar maanden geleden van het oude Alles-in-Een overgestapt naar het nieuwe Connect-abonnement. Nieuwsgroepen via news.ziggo.nl doen het nog gewoon (niet dat ik het gebruik, zit op Giganews).
Familielid die overgestapt is kon er geen gebruik meer van maken.
2250 WP Zuid PVoutput
Heeft iemand hem? En waar wordt deze uitgerold?
Staat sinds 8 maart op de site. Wordt zover ik begrepen heb pas medio april uitgeleverd.ANdrode schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:30:
Er staat een nieuw modem op de Ziggo site, de Connext Box.
Heeft iemand hem? En waar wordt deze uitgerold?
Upload in de praktijk? Wat haal je?Millennium schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:26:
Ik ervaar 150/15 sinds vandaag, 3 dagen te vroeg, geheel zoals gewend van Ziggo
Krijg ik bij een update naar 150/15 een ander modem of gaat de LAN poort dan naar 1000mbit?
De EPC3925 heeft gewoon gigabit ethernet. Misschien is de kabel niet goed, of staan er instellingen niet goed.GenetiX schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:54:
Ik ben van plan te upgraden naar 150/15. Ik zie nu alleen dat mijn huidige verbinding tussen de Cisco EPC3925 en mijn eigen router (RT-AC87U) 100mbit is. Poorten zijn volgens specs van beide apparaten wel 1000mbit geschikt.
Krijg ik bij een update naar 150/15 een ander modem of gaat de LAN poort dan naar 1000mbit?
Volgens speedtest.net 154.27 / 15.27. De snelheid is redelijk constant, al heeft de upload wat moeite af en toe, maar dat kan ook het interne netwerk zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Millennium op 30-03-2016 00:11 ]
Zal eens kijken. allemaal CAT7 kabelPilovali schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:56:
[...]
De EPC3925 heeft gewoon gigabit ethernet. Misschien is de kabel niet goed, of staan er instellingen niet goed.
Check ook even je instellingen, alles op autonegotiate zetten niet zelf aan de instellingen zitten met 1G verbindingen.
2250 WP Zuid PVoutput
Nu krijg ik op mijn eigen PC een adres in een /64-range, echter zou ik graag een tweede /64 op willen zetten voor mijn 'test'-netwerk, zodat ik hier een mooie firewall rule kan maken die _al_ het verkeer toestaat naar binnen.
Iemand hier ervaring mee, Ziggo's documentatie hieromtrent is vrij karig en het zou wel een leuke nice-to-have zijn.
(Modem betreft een Ubee321)
[ Voor 3% gewijzigd door Boschjesman op 29-03-2016 22:39 ]

Verdere berichten van "ik ook" of "hebben jullie de nieuwe snelheid al" zijn over 't algemeen niet gewenst in dit topic.
[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 29-03-2016 23:47 . Reden: typo ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Kom even naar hier: Het grote IPv6 topic dan praten we verder.Boschjesman schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:39:
Sinds kort heb ik op mijn Ziggo lijn IPv6. Ik zag dat ik hier een /56 uitgedeeld krijg.
Nu krijg ik op mijn eigen PC een adres in een /64-range, echter zou ik graag een tweede /64 op willen zetten voor mijn 'test'-netwerk, zodat ik hier een mooie firewall rule kan maken die _al_ het verkeer toestaat naar binnen.
Iemand hier ervaring mee, Ziggo's documentatie hieromtrent is vrij karig en het zou wel een leuke nice-to-have zijn.
(Modem betreft een Ubee321)
Moest je je modem herstarten? Ik zit in een lange backup sessie waarbij de extra upload welkom is. Maar een modem herstarten is misschien wel de back-up vanaf het begin weer startenTrackerfire schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:46:
Ja mensen, de upgrade is op dit moment aan het uitrollen. Even voor de geeks onder ons, dit is zo'n beetje wat er over 't lijntje heen gaat (eigen meting bedraad gemeten).
[afbeelding]
Verdere berichten van "ik ook" of "hebben jullie de nieuwe snelheid al" zijn over 't algemeen niet gewenst in dit topic.
Twijfels
bij ons doet geen enkel kanaal het. eventuele reset of wat dan ook van het modem geeft geen resultaat. Lijkt wel of het ergens op blijft hangen...zipper646 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:03:
[...]
Ik heb dit sinds gisterenochtend, en net weer.
Van de 8 dl kanalen zijn er maar 2 actief.
Zie ook http://allestoringen.nl/
maar voor zaterdag is er een monteur besteld die komt dan het modem even omwisselen. Blijkbaar was een monteur sneller dan een nieuw modem opsturen...
...
Nou ik heb mijn huis pas gerenoveerd. Toen heb ik overal CAT7 laten aanleggen. Alles werkt gewoon op 1 Gigabit, m.u.v. de verbinding tussen de Asus en Cisco.
volgens de Ziggo site, kan ik alleen een 2e Ci+ krijgen als ik een ander, en natuurlijk duurder abbo afneem
Volgens mij wel, alleen moet de huidige kaarthouder aangeven bij Ziggo dat smartcard X naar account X overgezet moet worden.absrnd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:34:
Is het nog steeds mogelijk om een 2e hands Smarcard te kopen, en deze te activeren via Ziggo ?
volgens de Ziggo site, kan ik alleen een 2e Ci+ krijgen als ik een ander, en natuurlijk duurder abbo afneem
Ik heb hem inderdaad moeten herstarten (bij toeval vanwege stroomstoring)stormfly schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 05:18:
[...]
Moest je je modem herstarten? Ik zit in een lange backup sessie waarbij de extra upload welkom is. Maar een modem herstarten is misschien wel de back-up vanaf het begin weer startendoordat hij de verbinding kwijt raakt.
Twijfels
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ook een cat7 kabel ertussen?GenetiX schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:03:
[...]
Nou ik heb mijn huis pas gerenoveerd. Toen heb ik overal CAT7 laten aanleggen. Alles werkt gewoon op 1 Gigabit, m.u.v. de verbinding tussen de Asus en Cisco.
2250 WP Zuid PVoutput
Yes. Als ik er een 1Gb switch tussen zet gaat het modem naar 100Mb. De router naar 1Gb. Ook kabels gewisseld, dus daar ligt het niet aan.
Even met Ziggo gebeld. Die geven aan dat het modem 'waarschijnlijk' op 1Gb gaat werken op het moment dat je een abonnement neemt dat sneller werkt dan 100Mb. Heb ik dus ook niet heel veel aan..
Ik weet ook niet of ik zelf in de Cisco configuratie kan kijken. Het ding staat in bridge mode.
Dat klopt niet. Modem heeft gewoon 4 gigabit lan poorten. Je kunt verbindingssnelheid zien aan de hand van de kleur van het ledje. Dit is afhankelijk van je modem. Je kunt hier de handleiding op naslaan. De lan poorten werken hetzelfde als een losse router. Dit heeft dus niet met je internetsnelheid te maken.GenetiX schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:34:
[...]
Yes. Als ik er een 1Gb switch tussen zet gaat het modem naar 100Mb. De router naar 1Gb. Ook kabels gewisseld, dus daar ligt het niet aan.
Even met Ziggo gebeld. Die geven aan dat het modem 'waarschijnlijk' op 1Gb gaat werken op het moment dat je een abonnement neemt dat sneller werkt dan 100Mb. Heb ik dus ook niet heel veel aan..
Ik weet ook niet of ik zelf in de Cisco configuratie kan kijken. Het ding staat in bridge mode.
Je lan>lan verbinding moet toch gewoon hoger kunnen zijn dan je wan>lan verbinding en je internetsnelheid.
Klopt niet, hoe zie je dat het modem 100MB is want in bridge modus kan je dat niet zien toch? Dat baseer je op de LED kleur oid?GenetiX schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:34:
[...]
Stop je (moderne) PC eens in het modem en kijk eens of hij dan naar 1G gaat?
De switch geeft aan op welke snelheid de poort werkt. 100Mbit in dit geval. Cisco poort 1 is oranje wat volgens Ziggo 100Mbit.stormfly schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:55:
[...]
Klopt niet, hoe zie je dat het modem 100MB is want in bridge modus kan je dat niet zien toch? Dat baseer je op de LED kleur oid?
Stop je (moderne) PC eens in het modem en kijk eens of hij dan naar 1G gaat?
Dus:
Cisco LAN 1 -> Gbit switch: 100Mbit
Asus WAN poort -> Gbit switch: 1000Mbit
Zelfde kabel. (Cat6a)
Ik zat met dezelfde vraag. In eerste instantie belde ik met Ziggo en die zeiden dat het niet meer mogelijk was om een smartcard te activeren. Ik heb toen gewoon een tweedehands Ziggo smartcard gekocht op Marktplaats en hem in mijn ontvanger gestopt (Humax 5300c). Hij activeerde zichzelf en binnen een half uur kon ik alles in HD kijken via mijn Humax.absrnd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:34:
Is het nog steeds mogelijk om een 2e hands Smarcard te kopen, en deze te activeren via Ziggo ?
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Ik weet dat modem in bridge staat, wat kan je allemaal in je modem zien als je hem herstart zonder coax-kabel?GenetiX schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:06:
[...]
De switch geeft aan op welke snelheid de poort werkt. 100Mbit in dit geval. Cisco poort 1 is oranje wat volgens Ziggo 100Mbit.
Dus:
Cisco LAN 1 -> Gbit switch: 100Mbit
Asus WAN poort -> Gbit switch: 1000Mbit
Zelfde kabel. (Cat6a)
Daarna weer even herstarten met coax-kabel
2250 WP Zuid PVoutput
Maar dan staat hij niet op jou naam toch? Ik heb ook een tijdje een smartcard aan m'n ma geleend (oud UPC gebied) maar die kaart staat nog steeds op mijn naam.Joost1991 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:11:
[...]
Ik zat met dezelfde vraag. In eerste instantie belde ik met Ziggo en die zeiden dat het niet meer mogelijk was om een smartcard te activeren. Ik heb toen gewoon een tweedehands Ziggo smartcard gekocht op Marktplaats en hem in mijn ontvanger gestopt (Humax 5300c). Hij activeerde zichzelf en binnen een half uur kon ik alles in HD kijken via mijn Humax.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik heb het toendertijd gecontroleerd en de verkoper had hem gedeactiveerd bij Ziggo en vervolgens naar mij opgestuurd.ArcticWolf schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:05:
[...]
Maar dan staat hij niet op jou naam toch? Ik heb ook een tijdje een smartcard aan m'n ma geleend (oud UPC gebied) maar die kaart staat nog steeds op mijn naam.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Maar kaarten activeren niet zelf, tenzij Ziggo ze gekoppeld heeft aan jouw account in jouw opdracht? Hoe moet die kaart weten dat hij na de pakketdienst/postbode aan jouw abo hangtJoost1991 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:21:
[...]
Ik heb het toendertijd gecontroleerd en de verkoper had hem gedeactiveerd bij Ziggo en vervolgens naar mij opgestuurd.
Je kan het zo controleren, in mijn.ziggo.nl even inloggen en kijken of je dat betreffende card nummer ziet staan in jouw account? Zo niet dan hangt hij nog aan die andere persoon vast, hopelijk heeft hij een hoop extra zenderpakketten
Tot nog toe in ieder geval nog geen nieuw modem mogen ontvangenMegapaul schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:09:
[...]
Ik heb gewoon een AP moeten kopen.....
Ik ben wel benieuwd wel modem je dan krijgt. En welke modems ze gaan leveren als vervanging.
Ook nog iets raars met de Technicolor is dat als je WiFi uitzet in de instellingen dan blijft de 2.4 GHz signaal uitzenden.
Wat ik wel heb mogen ontvangen is de nieuwe snelheid:

Dat is dan wel fijn. Misschien die test gelijk ook eens even met het vervangende modem proberen. Kijken of het ding een vooruitgang of achteruitgang zal zijn. Anders hang ik het oude modem desnoods wel achter een tijdschakelaar om hem elke nacht even uit te zetten. Ik ben namelijk eigenlijk verder best wel te spreken over de TC7210, afgezien van de recente 2,4Ghz WiFi issues.
/edit 15:55/
Ik zie net op de site van PostNL dat Ziggo hier morgen een pakketje gaat afleveren...
[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 30-03-2016 15:55 . Reden: Update 15:55 ]
Vond ik al raar, maar wie ben ik om te twijfelen als iemand zegt dat de kaart gedeactiveerd is?stormfly schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:26:
[...]
Maar kaarten activeren niet zelf, tenzij Ziggo ze gekoppeld heeft aan jouw account in jouw opdracht? Hoe moet die kaart weten dat hij na de pakketdienst/postbode aan jouw abo hangtdaar moet toch "iets" voor gebeuren? Dat gaat niet door het insteken in de ontvanger...want de ontvanger is "blanco/dom" de kaart maakt het "jouw" abonnement.
Je kan het zo controleren, in mijn.ziggo.nl even inloggen en kijken of je dat betreffende card nummer ziet staan in jouw account? Zo niet dan hangt hij nog aan die andere persoon vast, hopelijk heeft hij een hoop extra zenderpakketten
Mijn beredenering erachter was dat ze waarschijnlijk wel konden achterhalen vanaf welk adres er werd gekeken. Dan is het niet moeilijk te kijken of er daar een Ziggo abonnement is afgesloten.
Ik zie hem inderdaad niet staan bij de kaartnummers, dus waarschijnlijk kijk ik nu op iemand anders abonnement. (geen extra zenders
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
ZZP Pro (Zakelijk)Jim423 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:01:
Kan zijn dat ik iets mis hoor maar hoe komen jullie dan aan 180/30? Alles gaat toch naar 150/15Mb/s?
Kan je als particulier overigens ook gewoon nemen.
:)
Als de vorige eigenaar hem recentelijk gedeactiveerd heeft kan het zijn dat hij nog een paar dagen blijft werken en dan op zwart gaat. Smartcards moeten namelijk eens in de paar weken een 'activatiepuls' ontvangen omdat de abonnementen die 'erop zijn geladen' anders verlopen. Die activatiepulsen worden continu in het digitale TV-signaal verwerkt, er komt gewoon een constante stroom pulsen binnen voor alle geactiveerde smartcards, bestaande uit het smartcardnummer en de bijbehorende actieve abonnementen. Zodra jouw smartcard zijn eigen nummer voorbij ziet komen met de bijbehorende abonnementen is hij weer voor een tijdje langer geactiveerd. Maar als die smartcard bij Ziggo gedeactiveerd is zal Ziggo dus geen activatiepulsen meer voor die smartcard versturen en zal hij binnenkort verlopen.Joost1991 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:39:
[...]
Vond ik al raar, maar wie ben ik om te twijfelen als iemand zegt dat de kaart gedeactiveerd is?![]()
Mijn beredenering erachter was dat ze waarschijnlijk wel konden achterhalen vanaf welk adres er werd gekeken. Dan is het niet moeilijk te kijken of er daar een Ziggo abonnement is afgesloten.
Ik zie hem inderdaad niet staan bij de kaartnummers, dus waarschijnlijk kijk ik nu op iemand anders abonnement. (geen extra zenders![]()
)
Als je bij Ziggo Play Start of hoger als TV-abonnement hebt zou de klantenservice hem voor zover ik weet gewoon moeten kunnen activeren. In ieder geval in oud-Ziggo-gebied, van oud-UPC-gebied heb ik niet zoveel verstand.
Een wat?Tony schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:38:
Gister het installatie pakket ontvangen en meteen aan de slag gegaan. Ik haal een snelheid van gemiddeld 1mbVolgens de klantenservice moet er handmatig een pr code??? Verwijderd worden. Geen idee wat dit is en ze konden ook niet vertellen hoelang dit nog gaat duren.

Wat is je setup, welk modem, welk AOP heb je, welke router gebruik je, bekabeld of draadloos?
Signaal komt binnen via coax. Modem is de TC7200. Bekabeld of draadloos maakt geen verschil kwa snelheid. Tv werkt overigens prima, en die komt tog echt via dezelfde coax binnen.ArcticWolf schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:44:
[...]
Een wat?![]()
Wat is je setup, welk modem, welk AOP heb je, welke router gebruik je, bekabeld of draadloos?
:)
Dit topic is gesloten.