Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Ik vermoed dat er een signaalovernamepunt van ziggo wordt gehuurd en dit dan met een eigen net verder wordt verspreid over de studentenkamers. De vraag is dan of er retoursignaal zit op jouw AOP in je kamer. Waarschijnlijk niet. Opebllen met PC huisnummer geeft waarschijnlijk ook geen soelaas?

https://www.duwo.nl/over-...ouwen/overzicht-gebouwen/

Hier al gekeken? Normaal heeft DUWO een glasaansluiting van UPC Business, en een patchpunt in elke kamer.

[ Voor 23% gewijzigd door Jim423 op 25-03-2016 14:37 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

TFHfony

Professional Weirdo

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Lijkt me duidelijk ja. :)
Het is wel hip tegenwoordig om al voor 1 april met een 1 april grap te komen blijkbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dutchgio schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:45:
Het is wel hip tegenwoordig om al voor 1 april met een 1 april grap te komen blijkbaar. :+
Net als met het raketijsje |:(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:45:
Dat gebeurd al jaren. Hoe lok je anders mensen naar een bepaalde gebeurtenis (die niet plaats gaat vinden), als je deze niet vooraf aankondigt?

Offtopic: zou dit er ook niet eentje zijn? video: Domino's demonstreert DRU

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2016 14:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

arnoudwokke schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:59:
Submits ontvangen, ik ga erin duiken en Ziggo even benaderen voor een reactie :)
Niets meer gehoord?
Anyway: zeuren helpt blijkbaar... Er komt een nieuw modem (Cisco/Ubee) deze kant op met een bon om de technicolor te retourneren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
TFHfony schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:36:
[...]

Niets meer gehoord?
Anyway: zeuren helpt blijkbaar... Er komt een nieuw modem (Cisco/Ubee) deze kant op met een bon om de technicolor te retourneren.
nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
TFHfony schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:36:
[...]

Niets meer gehoord?
http://tweakers.net/nieuw...wifi-op-2-komma-4ghz.html
Er is in ieder geval net een nieuws item over gepost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 20:21
Jim423 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:34:
Ik vermoed dat er een signaalovernamepunt van ziggo wordt gehuurd en dit dan met een eigen net verder wordt verspreid over de studentenkamers. De vraag is dan of er retoursignaal zit op jouw AOP in je kamer. Waarschijnlijk niet. Opebllen met PC huisnummer geeft waarschijnlijk ook geen soelaas?

https://www.duwo.nl/over-...ouwen/overzicht-gebouwen/

Hier al gekeken? Normaal heeft DUWO een glasaansluiting van UPC Business, en een patchpunt in elke kamer.
Sommige gebouwen hebben dat inderdaad, met gewoon UTP up de kamers. Leuk voordeel is dat de snelheid dan synchroon is. Vroeger (toen het nog in beheer van DUWO zelf was) was het vaak 100/100, nu is dat 35/35. Maar deze informatie heb ik van een kennis die ergens anders woont.

Op het complex waar ik woon is het gewon coax rechtstreeks naar de kamer. Ik zou analoge tv kunnen kijken als ik dat wil. Maar dat wil ik niet en ik heb helemaal geen apparaat waar coax in gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Hier ook problemem met de TC7210. Poosje geleden al meermaals door Ziggo afgescheept dat het aan het bereik en alles zou liggen. Ik moest een ander AP kopen erbij of een monteur laten komen.

Die TC7210 blijft een brak ding, je blijft gewoon verbonden met het ding, er is alleen geen internet via WiFi.

Net weer even met Ziggo gebeld. Er is inderdaad een bekend probleem (nu wel). Daarnaast wist hij mij te vertellen dat WiFi een service was en niet het hoofddoel van de Ziggo aansluiting. Die keutel trok hij wel weer in nadat ik vertelde over alle advertenties van Ziggo en de WiFiSpots die hierdoor ook uit vallen ;-)

Ze schijnen preventief alle modems te vervangen. Ging dan om deze TC7210 en een ander model van Cisco. Termijn kon hij niet geven. Eerst was het van in ieder geval nog dit jaar, maar daarna kon het wel in een maand gebeuren.

Anyway met deze medewerker kwam ik niet echt verder. Nu staat er een TP-link naast de modem, dat werkt perfect, maar het is van de zotte dat je bij Ziggo zo waardeloos behandeld wordt... Ik heb dit al weken en meerdere keren al gemeld...

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ganzz schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:23:
Hier ook problemem met de TC7210. Poosje geleden al meermaals door Ziggo afgescheept dat het aan het bereik en alles zou liggen. Ik moest een ander AP kopen erbij of een monteur laten komen.

Die TC7210 blijft een brak ding, je blijft gewoon verbonden met het ding, er is alleen geen internet via WiFi.

Net weer even met Ziggo gebeld. Er is inderdaad een bekend probleem (nu wel). Daarnaast wist hij mij te vertellen dat WiFi een service was en niet het hoofddoel van de Ziggo aansluiting. Die keutel trok hij wel weer in nadat ik vertelde over alle advertenties van Ziggo en de WiFiSpots die hierdoor ook uit vallen ;-)

Ze schijnen preventief alle modems te vervangen. Ging dan om deze TC7210 en een ander model van Cisco. Termijn kon hij niet geven. Eerst was het van in ieder geval nog dit jaar, maar daarna kon het wel in een maand gebeuren.

Anyway met deze medewerker kwam ik niet echt verder. Nu staat er een TP-link naast de modem, dat werkt perfect, maar het is van de zotte dat je bij Ziggo zo waardeloos behandeld wordt... Ik heb dit al weken en meerdere keren al gemeld...
Yup... Klinkt allemaal erg bekend. Ik ben vandaag in ieder geval door ze terug gebeld en ik krijg komende dinsdag een nieuw modem geleverd om de TC7210 te vervangen.
Op zich was ik verder niet ontevreden over het ding moet ik eerlijk zeggen, maar dit probleem begon me aardig de keel uit te hangen en de opstelling van Ziggo in deze nog meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46
TFHfony schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:26:
[...]

Yup... Klinkt allemaal erg bekend. Ik ben vandaag in ieder geval door ze terug gebeld en ik krijg komende dinsdag een nieuw modem geleverd om de TC7210 te vervangen.
Op zich was ik verder niet ontevreden over het ding moet ik eerlijk zeggen, maar dit probleem begon me aardig de keel uit te hangen en de opstelling van Ziggo in deze nog meer :-(
Wil je laten weten wat ze als alternatief aanbieden, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Weet iemand of de snelheid van het Alles-in-één Extra pakket nog omhoog gaat van 200/20 naar iets met significant meer snelheid dan de 150/15 van Connect & Play Complete (per 1 april). Ik ben nog in de gelukkige omstandigheid dat ik nog de oude Alles-in-één prijs betaal (€ 65,95 per maand i.p.v. de huidige € 73.95) zodat de pijn wel meevalt (€ 65,95 - € 59,95 = € 6,- i.p.v. € 73,95 - € 59,95 = € 14,- ), maar het verschil tussen 150/15 en 200/20 rechtvaardigt volgens mij niet het verschil van € 14,- wat de Connect & Play Max klanten hebben. Naast de snelheid is het enige verschil wat extra zenders en voor de TV doe ik het niet dat Alles-in-één pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Bij Play Max heb je ook tv royaal erbij. Los kost dit zender pakket 9,95 dus het effectieve verschil is dan ook 4 euro.
Je kan ook een kruislingse combinatie doen.
Play Complete met Connect Max dan zit je op 64,-

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megapaul schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:34:
Bij Play Max heb je ook tv royaal erbij. Los kost dit zender pakket 9,95 dus het effectieve verschil is dan ook 4 euro.
Je kan ook een kruislingse combinatie doen.
Play Complete met Connect Max dan zit je op 64,-
Die 4 euro is dan weer de "huur" van de Horizonbox

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Hotzenwalder schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:25:
Weet iemand of de snelheid van het Alles-in-één Extra pakket nog omhoog gaat van 200/20 naar iets met significant meer snelheid dan de 150/15 van Connect & Play Complete (per 1 april). Ik ben nog in de gelukkige omstandigheid dat ik nog de oude Alles-in-één prijs betaal (€ 65,95 per maand i.p.v. de huidige € 73.95) zodat de pijn wel meevalt (€ 65,95 - € 59,95 = € 6,- i.p.v. € 73,95 - € 59,95 = € 14,- ), maar het verschil tussen 150/15 en 200/20 rechtvaardigt volgens mij niet het verschil van € 14,- wat de Connect & Play Max klanten hebben. Naast de snelheid is het enige verschil wat extra zenders en voor de TV doe ik het niet dat Alles-in-één pakket :)
Ik heb hetzelfde abonnement en zoals ik hierboven al schreef, heb ik sinds een paar dagen downloadsnelheden boven de 300 Mbps. Op mijn adres is volgens de site van Ziggo Business 500 Mbps beschikbaar. Volgens de kenners op dit forum ligt de beperking in mijn modem.

Het lijkt er dus op dat er iets te gebeuren staat. Technisch lijkt 500 Mbps geen probleem te zijn. Of we dat gaan krijgen is nog maar de vraag. Uit marketingoverwegingen is het misschien interessanter om het in stappen van 100 Mbps per jaar te doen. Dan kun je de klant drie keer blij maken.

Zelf hoop ik natuurlijk dat we in een keer naar 500 Mbps gaan. Ik wil daar zelfs wel extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Har schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Ik heb hetzelfde abonnement en zoals ik hierboven al schreef, heb ik sinds een paar dagen downloadsnelheden boven de 300 Mbps. Op mijn adres is volgens de site van Ziggo Business 500 Mbps beschikbaar. Volgens de kenners op dit forum ligt de beperking in mijn modem.

Het lijkt er dus op dat er iets te gebeuren staat. Technisch lijkt 500 Mbps geen probleem te zijn. Of we dat gaan krijgen is nog maar de vraag. Uit marketingoverwegingen is het misschien interessanter om het in stappen van 100 Mbps per jaar te doen. Dan kun je de klant drie keer blij maken.

Zelf hoop ik natuurlijk dat we in een keer naar 500 Mbps gaan. Ik wil daar zelfs wel extra voor betalen.
Ik denk dat iedereen die nu 200 heeft 500 te geven teveel belasting is voor het netwerk.
Maar daar durf ik mijn hand niet aan te verbranden zeg maar ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
MdO82 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:14:
Ik denk dat iedereen die nu 200 heeft 500 te geven teveel belasting is voor het netwerk.
Denk niet dat het een factor 2.5 meer belasting zal geven aangezien je niet "overal" die snelheid zal halen. Mijn newsgroup abo haalt dat niet volgens mij, even iets downloaden van een site zal ook niet per definitie met die snelheid gaan. Dus een hogere belasting, vast wel. Maar 2.5x zo veel, doubt that. Echter: ben geen expert :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond was het hier alweer enige tijd overbelast. Haalde maar piekjes van 6 Mbit/s downstream met m'n 40 Mbit/s abonnement. Zat via Horizon.tv TV te kijken maar dat haperde verschrikkelijk.

Zelf heb ik die hele hoge snelheden niet nodig, maar ik hoop inderdaad wel op een flinke snelheidsverhoging. Dan wordt de overboeking hier nog véél erger - hopelijk erg genoeg voor Ziggo om er eens wat aan te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

MdO82 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:14:
[...]

Valt denk ik wel mee. Klanten met een 500 Mbps abonnement zijn natuurlijk niet allemaal de hele dag tegelijkertijd met die snelheid aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:31

Roetzen

he.net Certified Sage

Jerrythafast schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:18:
Zelf heb ik die hele hoge snelheden niet nodig, maar ik hoop inderdaad wel op een flinke snelheidsverhoging.

Dan wordt de overboeking hier nog véél erger - hopelijk erg genoeg voor Ziggo om er eens wat aan te gaan doen.
In plaats van steeds maar hogere snelheden na te jagen, had ik eigenlijk liever dat ze nu eindelijk eens doorpakken met IPv6. Daar zit ik al vijf jaar op te wachten. Niet op nóg hogere snelheden.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Roetzen schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:43:
[...]

In plaats van steeds maar hogere snelheden na te jagen, had ik eigenlijk liever dat ze nu eindelijk eens doorpakken met IPv6. Daar zit ik al vijf jaar op te wachten. Niet op nóg hogere snelheden.
Inderdaad. Want er is al zo'n groot gedeelte van het internet welke we niet kunnen gebruiken omdat IPv6 nog niet goed geïmplementeerd is bij Ziggo, toch... offuh.. hmm... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

Wildfire

Joy to the world!

Har schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Ik had een tijdje terug een paar dagen 350 megabit/sec. Zal niet meer dan een foutje of een test zijn geweest, zegt niets over welke upgrades er eventueel nog komen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
De eerdere tests waren ook allemaal gecapped op of rond de 360Mb/s (ook in 2013 al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

TFHfony schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Inderdaad. Want er is al zo'n groot gedeelte van het internet welke we niet kunnen gebruiken omdat IPv6 nog niet goed geïmplementeerd is bij Ziggo, toch... offuh.. hmm... :+
Ik denk dat de tweakers die met een DS-Lite verbinding opgezadeld worden - zoals nu al op grote schaal is gebeurd in Duitsland en Oostenrijk, en wat nu ook gaat gebeuren in Oud UPC gebied, er wel anders over zullen denken.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roetzen schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:43:
[...]

Kan je mij eens uitleggen wat je voordeel is van IPv6

Misschien dat ik het niet snap, want ik heb juist weer een IPv4 gevraagd omdat van buitenaf diverse applicaties en servertjes in mijn netwerk niet meer te bereiken waren. Nogmaals, kan zijn dat ik dat niet snap hoe dat dan met IPv6 moet..maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Ik heb IPv6 hoor van ziggo :z
Roetzen schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat de tweakers die met een DS-Lite verbinding opgezadeld worden - zoals nu al op grote schaal is gebeurd in Duitsland en Oostenrijk, en wat nu ook gaat gebeuren in Oud UPC gebied, er wel anders over zullen denken.... })
En het is nog volwaardig Dual Stack ook _/-\o_

Even zonder rekening te houden met het feit dat 90% van de klanten geen IPv6 heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang dat je het sarcasme in die post ontgaan is... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:29:
[...]

Misschien dat ik het niet snap, want ik heb juist weer een IPv4 gevraagd omdat van buitenaf diverse applicaties en servertjes in mijn netwerk niet meer te bereiken waren. Nogmaals, kan zijn dat ik dat niet snap hoe dat dan met IPv6 moet..maar toch
Komt dat niet door het IPv4-only zijn van de apps en Wikipedia: Carrier-grade NAT ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:35:
[...]

Komt dat niet door het IPv4-only zijn van de apps en Wikipedia: Carrier-grade NAT ?
Geen flauw idee joh. Weet alleen dat het met IPv6 niet lukt. Met IPv4 wel.
Bij Ziggo krijg je inderdaad DS-Lite en daar kan je niets mee. Althans, ik zou niet weten hoe en wat.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:29:

Het grootste voordeel tov IPv4 is dat de IPv6 adressen nog niet op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Geen flauw idee joh. Weet alleen dat het met IPv6 niet lukt. Met IPv4 wel.
Bij Ziggo krijg je inderdaad DS-Lite en daar kan je niets mee. Althans, ik zou niet weten hoe en wat.. 8)
Welke applicaties gaat/ging het trouwens om? Er zijn er (afgezien van browsers en torrent clients) volgens mij nog niet zo heel veel die IPv6 ondersteunen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roetzen schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:41:
[...]

Het grootste voordeel tov IPv4 is dat de IPv6 adressen nog niet op zijn.
Ja en? IPv4 zal echt niet verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:41:
[...]

Welke applicaties gaat/ging het trouwens om? Er zijn er (afgezien van browsers en torrent clients) volgens mij nog niet zo heel veel die IPv6 ondersteunen.
Enigma.TV, iSpy, BubbleUPNP, Plex, DVBlogic en nog meer van die speeltjes. Daar is portforwarding voor nodig. Bij IPv6 is dat mij in ieder geval nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar afgaand op het gebrek aan relevante Google-resultaten lijken die apps geen IPv6 te ondersteunen. Als je dan met CGNAT voor IPv4 zit opgescheept en je moet poorten open zetten, dan kan het wel kloppen dat het niet werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 26-03-2016 12:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:49:
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar afgaand op het gebrek aan relevante Google-resultaten lijken die apps geen IPv6 te ondersteunen. Als je dan met CGNAT voor IPv4 zit opgescheept en je moet poorten open zetten, dan kan het wel kloppen dat het niet werkt.
Inderdaad, dus dan is het een legitieme vraag waarom iemand al 5 jaar op IPv6 zit te wachten. Wat is het voordeel? Wat is het nadeel. Die afwegingen zijn belangrijk.

Als je dan met CGNAT voor IPv4 zit opgescheept

Zit liever CGNAT voor IPv4 'opgescheept' dan dat ik mijn applicaties niet extern kan benaderen.
Zo zie je maar weer. Wijlen Johan had gelijk: Elk voordeel heb ze nadeel... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, dit soort dingen maakt op een heel pijnlijke manier duidelijk waarom iedereen minstens 5 jaar te laat met IPv6 is begonnen.

Ik weet even niet meer wie ik citeer, maar een belangrijk iemand in de netwerkwereld zei een jaar of 5 geleden:
It's no longer a question of whether there will be disruption, it's just a matter of how much.
En met 'disruption' wordt dan natuurlijk bedoeld: spul wat niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:59:
Tja, dit soort dingen maakt op een heel pijnlijke manier duidelijk waarom iedereen minstens 5 jaar te laat met IPv6 is begonnen.

Ik weet even niet meer wie ik citeer, maar een belangrijk iemand in de netwerkwereld zei een jaar of 5 geleden:

[...]

En met 'disruption' wordt dan natuurlijk bedoeld: spul wat niet meer werkt.
Volgens mij gaat het daar helemaal niet om. Je zou ook kunnen zeggen: er wordt mij rotzooi [IPv6] door de maag gesplitst waardoor opties die altijd aanwezig waren niet meer werken. Dan mag je toch verwachten dat IPv6 minimaal compatibel is.

Doet mij een beetje denken aan de 32bits, 64 bits bij de PC. Zat programma's/hardware die geen 64 bits ondersteunden maar onder een 64bits systeem wel werkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De reden dat bij jou je applicaties niet meer werkten was doordat ze ervan uit gaan dat jij een IPv4 adres van je provider krijgt dat uniek is op het internet. Echter: de IPv4-adressen zijn op. Sommige kleine providers kunnen je zelfs al geen IPv4 meer bieden. Ziggo kan dat nog wel, maar dat zal niet tot in de eeuwigheid zo blijven. Zoals je zegt zal IPv4 heus niet verdwijnen, maar bereid je er maar vast op voor dat binnen enkele jaren jij je IPv4-adres moet delen met anderen (dat heet 'DS-Lite' of 'CG-NAT') en dat al dat soort applicaties dus inderdaad niet meer werken. De enige oplossing daarvoor is IPv6, want daarvan zijn wél genoeg adressen beschikbaar. En het hele punt is dus ook dat het van de zotte is dat er nog steeds diensten zijn die wél een uniek IP-adres vereisen, maar geen IPv6 ondersteunen. Want alleen bij IPv6 krijg je gegarandeerd een uniek IP-adres.

Het lijkt voor jou nu alsof IPv6 die applicaties kapot maakte, maar dat kwam doordat Ziggo jou je IPv4-adres ontnam. Ik mag van geluk spreken dat Ziggo in mijn regio nog IPv4-adressen blijft uitdelen naast de IPv6-adressen. Maar dat kunnen ze niet voor altijd blijven doen - er komt een moment dat iedereen achter CG-NAT komt te zitten. In de ons omringende landen is dat voor veel mensen zelfs al gebeurd, bij Ziggo hebben we nog de keuze. Nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:50

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:42:
[...]
Ja en? IPv4 zal echt niet verdwijnen.
IPv4 IS al aan het verdwijnen. Probeer als hoster nog maar eens een handjevol IPv4 adressen te krijgen. Gaat niet. Je kunt ze kopen voor ongeveer €10 per stuk
Inderdaad, dus dan is het een legitieme vraag waarom iemand al 5 jaar op IPv6 zit te wachten. Wat is het voordeel? Wat is het nadeel. Die afwegingen zijn belangrijk.

Als je dan met CGNAT voor IPv4 zit opgescheept

Zit liever CGNAT voor IPv4 'opgescheept' dan dat ik mijn applicaties niet extern kan benaderen.
Maar dat is het hem nu juist! Met IPv4 achter CGNAT kun je je applicaties NIET extern benaderen. Je krijgt namelijk geen publiek routeerbaar IPv4 adres, maar een IPv4 adres uit de private range van de provider. En de port forwarding in dat NAT van de provider, daar kun je niet bij. Je kunt geen servers meer draaien op IPv4. Dat gaat dan in de toekomst alleen nog via IPv6.
Zo zie je maar weer. Wijlen Johan had gelijk: Elk voordeel heb ze nadeel... 8)
Johan kletste maar wat. Als je maar genoeg kletst, zit er altijd wel een wijze waarheid bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Jerrythafast schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:31:

Even zonder rekening te houden met het feit dat 90% van de klanten geen IPv6 heeft...
Of zelfs maar nodig heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Edgarz schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:35:
[...]

Nu nog niet, maar dat blijft niet zo.Het aantal diensten dat alleen via IPv6 bereikbaar is zal alleen maar toenemen en het duurt niet lang meer totdat ook Truus en Peter dat gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:35:
[...]

Inderdaad, gelukkig hebben veruit de meeste mensen het nog niet nodig op hun Ziggo-aansluiting. Gelukkig maar, want zodra mensen het nodig gaan hebben moet het al uitgerold zijn, anders ben je gewoon keihard te laat.

Volgens mij doet Ziggo in het oud-Ziggo gebied wel hun best op het moment. Het voornaamste probleem is de brakke firmware van de meeste modemtypes die nu bij de mensen thuis staan. Van alle modems die onder de klanten zijn verspreid functioneert IPv6 momenteel alleen goed op de Ubee EVW321B. Het is nu aan de fabrikanten om op te schieten met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Zou het met de samenwerking met Vodafone te maken hebben? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:56
Ziggo gaat op korte termijn een speciaal Frans zenderpakket aan klanten aanbieden. Het pakket bestaat uit acht zenders waaronder France 2. Dat heeft het kabelbedrijf aan COAX – de belangenorganisatie voor kabelgebruikers – bekendgemaakt.
Bron: http://www.totaaltv.nl/ni...t-frans-zenderpakket.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:52

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hebben jullie allemaal alleen maar internet van Ziggo ?

Sinds ik erachter kwam dat de nieuwste Horizon Mediabox de GW7401 (die zonder SCART aansluiting) 802.11ac ondersteund gebruik ik die eigenlijk alleen nog maar als Access Point, hij maakt netjes op 867MBps verbinding via een TP-Link Archer T4U USB stick. Heb alleen nog niet de snelheid in de praktijk uit kunnen testen omdat ik geen bestandje wat ik snel genoeg kan overzenden via de horizon mediabox ergens weet weg te halen, de usb poort is geloof ik maar usb 2 dus die snelheid haal ik wel.

Horizon Mediabox instellen als access point

Voor de rest weet ik het ook niet, het werkt dus.

Ohw btw ik heb ook de Technicolor TC7210

[ Voor 2% gewijzigd door Pentiummania op 26-03-2016 19:03 . Reden: Vergeten te vermelden dat ik ook een Technicolor TC7210 heb. ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pentiummania schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:01:
Hebben jullie allemaal alleen maar internet van Ziggo ?

Sinds ik erachter kwam dat de nieuwste Horizon Mediabox de GW7401 (die zonder SCART aansluiting) 802.11ac ondersteund gebruik ik die eigenlijk alleen nog maar als Access Point, hij maakt netjes op 867MBps verbinding via een TP-Link Archer T4U USB stick. Heb alleen nog niet de snelheid in de praktijk uit kunnen testen omdat ik geen bestandje wat ik snel genoeg kan overzenden via de horizon mediabox ergens weet weg te halen, de usb poort is geloof ik maar usb 2 dus die snelheid haal ik wel.

Horizon Mediabox instellen als access point

Voor de rest weet ik het ook niet, het werkt dus.

Ohw btw ik heb ook de Technicolor TC7210
Ik heb hem hier tijdelijk als accesspoint gebruikt, maar omdat mijn iPad constant de verbinding of kwijt was of instabiel heb ik mijn oude router weer neergezet als accesspoint.
Heeft wellicht niks met de Horizonbox te maken kan ook liggen aan ios9

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Roetzen schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:46:
[...]

Nu nog niet, maar dat blijft niet zo.Het aantal diensten dat alleen via IPv6 bereikbaar is zal alleen maar toenemen en het duurt niet lang meer totdat ook Truus en Peter dat gaan merken.
Tegen de tijd dat IPV6 echt onmisbaar is zijn we 5 jaar verder. Dus goed dat er aan de implementatie gewerkt wordt, maar een hele grote bloedspoed heeft het nog steeds niet. Ik hoor in mijn professionele omgeving al sinds 2012 de alarmbellen afgaan over de noodzaak voor IPV6 Readiness maar tot op heden volstrekt zonder enig gevolg.

ISP's zouden wel met spoed DNSSEC moeten implementeren want de integriteit van het internet staat zwaar onder druk. Maar dat terzijde :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Edgarz op 26-03-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we de Horizon een aantal weken hebben, hebben we wat kleine minpuntjes.

1. Als je wat opgenomen hebt is het niet heel duidelijk wanneer het opgenomen is, het staat er wel bij, maar je zoekt toch even van wanneer was het ook alweer
2. De Horizon geeft helaas ook niet aan wat je opgenomen hebt, onze Humax geeft wel aan welk programma het is
3. Je kan alleen via tvgids zien wat je aan opnames hebt staan. Weer even naar onze Humax kijkend geeft deze een overzicht met de programma's die je op gaat nemen.

Iemand eventueel tips om zaken toch iets gemakkelijker te krijgen ?
Of is het gewoon zoals het is door de software van de horizon-box?

Wil de box niet afkraken, maar dat zijn dingen zo van kan dat niet iets makkelijker ;)
of wij moeten dat ding nog beter leren kennen :p

Edit: 1 en 2 zijn misschien 1 vraag

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Storingen bij mijn oom gefixt. ;)

Vele splitters en oude randapparatuur er tussenuit gehaald en fatsoenlijk de kabeltjes gepacht. 8)

Nu netjes 8 a 7 milliseconden en 123,65/Mbit down 12,95/Mbit up.& En de splitter van de grond afgehaald en tegen de muur aangehangen en nieuwe kabeltjes aangesloten die we van Ziggo hebben gekregen voor TV en modem.. :)

Oorzaak was binnenhuis, Maar daar ging ik ook wel vanuit dus dat heb ik meteen als eerste netjes gemaakt en 't heeft effect gegeven.. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door michaell958 op 26-03-2016 22:28 . Reden: Tja, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is iedereen op vakantie ofzo? xD lekker stabiel :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f3hamoOl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ogb0Ilql.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:17:

1. Als je wat opgenomen hebt is het niet heel duidelijk wanneer het opgenomen is, het staat er wel bij, maar je zoekt toch even van wanneer was het ook alweer
2. De Horizon geeft helaas ook niet aan wat je opgenomen hebt, onze Humax geeft wel aan welk programma het is
3. Je kan alleen via tvgids zien wat je aan opnames hebt staan. Weer even naar onze Humax kijkend geeft deze een overzicht met de programma's die je op gaat nemen.

Wil de box niet afkraken, maar dat zijn dingen zo van kan dat niet iets makkelijker ;)

Is dat nog steeds zo, niet te geloven.
Ik heb de Horizon sinds november 2015.
Ongeveer een week gebruikt en toen weer in de doos gegaan en heb weer mijn Humax in gebruik.
Horizon ligt netjes in de doos in de kast :)
Horizon kan meer maar is veel onhandiger dan een humax. Zolang je niet eens kan zien wat je opneemt alleen de tijden dan blijf ik de humax gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
pimpimmers schreef op zondag 27 maart 2016 @ 01:24:
[...]
2

Is dat nog steeds zo, niet te geloven.
Ik heb de Horizon sinds november 2015.
Ongeveer een week gebruikt en toen weer in de doos gegaan en heb weer mijn Humax in gebruik.
Horizon ligt netjes in de doos in de kast :)
Horizon kan meer maar is veel onhandiger dan een humax. Zolang je niet eens kan zien wat je opneemt alleen de tijden dan blijf ik de humax gebruiken.
Ooit de DVR knop geprobeerd? Daar hoort de opname chronologisch met tumbnail en titel en ondertitel te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423

Zoals reeds gezegd DVR knop voor opnames te bekijken. Hoe kijk je ze nu terug dan? Series worden in 1 map gegooid per serie, map openen met ok knop om de hele lijst van opnames te zien met tijd/datum.
Voor de planning: knop menu>mijn media>Geplande opnames.
pimpimmers schreef op zondag 27 maart 2016 @ 01:24:
[...]Horizon kan meer maar is veel onhandiger dan een humax. Zolang je niet eens kan zien wat je opneemt alleen de tijden dan blijf ik de humax gebruiken.
Hij is niet onhandiger, je moet alleen wel weten hoe je hem moet gebruiken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 27-03-2016 14:03 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:02:
[...]

Zoals reeds gezegd DVR knop voor opnames te bekijken. Hoe kijk je ze nu terug dan? Series worden in 1 map gegooid per serie, map openen met ok knop om de hele lijst van opnames te zien met tijd/datum.
Voor de planning: knop menu>mijn media>Geplande opnames.

[...]

Het was mij inderdaad nog niet opgevallen dat de datum ervoor stond :P
Nu wel :D
Zoals gezegd ik moet hem nog leren kennen :) (zal hem niet naar buiten gooien :D)

Het enige waar ik gewoon aan moet wennen dat er niet aangegeven wordt welk programma je opgenomen hebt.
Hierbij zal ik gewoon te gewend zijn aan de Humax.
Maar goed komt ook wel weer goed.
Ik heb het als eens geprobeerd om vanuit de tvgids op te nemen zonder de tijd aan te passen.
Ik weet alleen even niet meer of de titel van de aflevering wel weergegeven wordt.
Het probleem waar je dan tegenaan loopt (overigens heeft niks met ziggo te maken) dat de opname er niet geheel opstaat.
Tegenwoordig is dat bij NPO ook niet meer zo dat systeem hebben ze uitgefaseerd meen ik eens gehoord te hebben.

En bestaat er nog een truc om in 1 opslag te zien wat je erin hebt gezet ?
Bij de Humax (ja daar ben ik weer) kreeg je een overzicht met je geplande opnames.
Is dit bij de HB mogelijk of kan je dit alleen via de tvgids regelen ?

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 27-03-2016 14:34 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zeg ik toch :P Menu >> Mijn media (pijltje naar links) >> Geplande opnames (pijltje naar rechts, ok).
Extra tijd kun je in het menu instellingen instellen, onder voorkeursinstellingen dacht ik. Staat standaard op automatisch, je kunt +30min doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:52:
Zeg ik toch :P Menu >> Mijn media (pijltje naar links) >> Geplande opnames (pijltje naar rechts, ok).
Extra tijd kun je in het menu instellingen instellen, onder voorkeursinstellingen dacht ik. Staat standaard op automatisch, je kunt +30min doen.
Kijk zo hebben we weer wat geleerd :)
Het apparaat heeft zoveel mogelijkheden :P

Had het in de gauwigheid niet gezien in je vorige bericht :P

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 27-03-2016 14:58 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Yup :), ook nog apps voor buienradar e.d. En je kunt nog foto's video's afspelen vanaf je pc als die in je thuisnetwerk hangt via DLNA. Replay TV al gebruikt? Tot een week terug in de tv gids terugkijken. Zijn een beetje de opties die ik persoonlijk gebruik, al kan er nog meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Chris Smoove schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:46:
Wauw, ze verhogen weer de snelheid. Was ooit nog 50 mbit nu 150 mbit, zeg ik geen nee tegen.
Meestal worden komen alle snelheid upgrades wel aan bod op de FP, maar deze niet. Kreeg vandaag toevallig ook kaart in de bus dat ze m'n snelheid iets hoger gaan maken.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Keiichi schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:59:
[...]

Meestal worden komen alle snelheid upgrades wel aan bod op de FP, maar deze niet. Kreeg vandaag toevallig ook kaart in de bus dat ze m'n snelheid iets hoger gaan maken.
nieuws: Ziggo verhoogt snelheid 120/12-abonnementen naar 150/15Mbit/s - update

Deze gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:11:
Yup :), ook nog apps voor buienradar e.d. En je kunt nog foto's video's afspelen vanaf je pc als die in je thuisnetwerk hangt via DLNA. Replay TV al gebruikt? Tot een week terug in de tv gids terugkijken. Zijn een beetje de opties die ik persoonlijk gebruik, al kan er nog meer mee.
Replay tv is inderdaad al geregeld gebruikt..
Werkt erg fijn op de box.

Maar in de horizon app weer iets minder.
Viel me regelmatig op dat als je dan een programma terug wilt kijken dat deze halverwrge of begin van het vorige programma begint.
Het vooruit zetten werkt dan helaas niet

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Links naast de opnames staat de datum. Selecteer je de opname, dan zie je opnametijden.
2. De Horizon geeft helaas ook niet aan wat je opgenomen hebt, onze Humax geeft wel aan welk programma het is.
Hoe bedoel je?
Programmanaam staat keurig in de lijst, tenzij je een handmatige opname hebt gedaan.
Dat is bekend.
[Menu] -> [Mijn Media] -> [Geplande Opnames]

Daar staat keurig wat nog opgenomen gaat worden. Ook de series-linking.
Helaas heeft men en keuze gemaakt en krijg je bij een druk op de knop [DVR] nu alleen de lijst met opnames te zien. In den beginne kreeg je keurig het keuzescherm met [Opnames], [Geplande Opnames], et cetera. Helaas denkt men bij DVR alleen maar aan de opnames zelf en niet de geplande opnames.
MdO82 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:09:
Het vooruit zetten werkt dan helaas niet
Bij de zenders van RTL Nederland (RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8, m.u.v. RTL Crime en RTL Lounge) en SBS Broadcasting (SBS6, Veronica, NET5 en SBS9) is vooruitspoelen helaas niet mogelijk, daartegenover staat natuurlijk wel weer dat het gratis en in HD is.
Mocht je veel van dit soort problemen tegenkomen, dan noteer je de tijden en welke programma's dit betreft en geef je dit door aan bijvoorbeeld webcare.

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 27-03-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:24:

Hoe bedoel je?
Programmanaam staat keurig in de lijst, tenzij je een handmatige opname hebt gedaan.
Dat is bekend.
Wij deden het nu vooral via de tv-gids dan zie je alleen de naam van de zender. Zal het morgen eens handmatig doen.
[Menu] -> [Mijn Media] -> [Geplande Opnames]

Daar staat keurig wat nog opgenomen gaat worden. Ook de series-linking.
Helaas heeft men en keuze gemaakt en krijg je bij een druk op de knop [DVR] nu alleen de lijst met opnames te zien. In den beginne kreeg je keurig het keuzescherm met [Opnames], [Geplande Opnames], et cetera. Helaas denkt men bij DVR alleen maar aan de opnames zelf en niet de geplande opnames.
Inmiddels door een eerdere reactie gevonden :)
Bij de zenders van RTL Nederland (RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8, m.u.v. RTL Crime en RTL Lounge) en SBS Broadcasting (SBS6, Veronica, NET5 en SBS9) is vooruitspoelen helaas niet mogelijk, daartegenover staat natuurlijk wel weer dat het gratis en in HD is.
Mocht je veel van dit soort problemen tegenkomen, dan noteer je de tijden en om welke programma's dit betreft en geef je dit door aan bijvoorbeeld webcare.
We houden het in de gaten :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:55:
Wij deden het nu vooral via de tv-gids dan zie je alleen de naam van de zender. Zal het morgen eens handmatig doen
Bij handmatige opname behoor je alleen de zendernaam te zien.
Handmatig als in zelf tijden opgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:02:
[...]

[...]

Na een dag wist al hoe ik hem moest gebruiken. Dus dat ik het een week heb getest is lang.
Humax werkt gewoon veel beter voor waar ik hem voor gebruik.
Enige wat die moet doen is alles opnemen wat ik in programmeer en netjes kunnen zien wat je opneemt.
Verder afspelen en wissen en natuurlijk reclames skippen meer niet.
Ik kijk nooit live tv ik neem altijd alles op (op 2 humax-en) verder kijk ik soms via mijn PC opnames van de humax.
Dit alles werkt sneller en overzichtelijker op een humax.
Enige voordeel voor mijn is misschien dat je op een Horizon meer tegelijk kan opnemen.

Enige reden dat ik nu een Horizon heb is omdat ik goedkoper uit was.
Ik heb mijn abonnement vernieuwd (naam is anders) er is eigenlijk helemaal niets veranderd ik heb nog steeds alles wat ik had maar betaal minder en heb een Horizon erbij gekregen plus een half jaar gratis HBO (waar ik eigenlijk nooit naar kijk omdat ik al die films al lang gezien heb).
Maar misschien ga ik de Horizon ooit weer een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Misschien handiger om de Horizon discussie hier te vervolgen: [Ziggo Horizon] Ervaring en discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik krijg de laatste dagen regelmatig een "De verbinding werd geherinitialiseerd"-melding. Router (ASUS RT-AC87U) gereboot, switch (Cisco SG200-08) ook al gereboot. Geen effect. Voor de zekerheid zal ik zometeen het modem (een non-WiFi Ubee) ook maar eens rebooten.

Iemand anders ook deze meldingen de laatste dagen?

(Ziggo Tilburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:15:
De topic-start is bijgewerkt en waar nodig aangepast.

Mochten er op- of aanmerkingen zijn dan hoor ik het wel :)
Laatste firmware voor de TC7210 is STF0.76.09 ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MdO82 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:15:
De topic-start is bijgewerkt en waar nodig aangepast.

Mochten er op- of aanmerkingen zijn dan hoor ik het wel :)
Die van de Ubee 321 9.12.7009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Horizon SMT-G7401 -> Software-versie (modem) 00.28.01

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:28:
Ik krijg de laatste dagen regelmatig een "De verbinding werd geherinitialiseerd"-melding. Router (ASUS RT-AC87U) gereboot, switch (Cisco SG200-08) ook al gereboot. Geen effect. Voor de zekerheid zal ik zometeen het modem (een non-WiFi Ubee) ook maar eens rebooten.

Iemand anders ook deze meldingen de laatste dagen?

(Ziggo Tilburg)
Wat zijn je modem waardes? Als deze te hoog zijn blijft het modem proberen de kanalen stabiel te krijgen, zonder succes overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ArcticWolf schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:51:
[...]

Wat zijn je modem waardes? Als deze te hoog zijn blijft het modem proberen de kanalen stabiel te krijgen, zonder succes overigens ;)
Geen idee, ik heb niets om rechtstreeks aan het modem te hangen. Maar ik denk niet dat het probleem daar ligt. Ik download strak op de 200mbit/sec en tijdje terug door foutje/test bij Ziggo zelfs probleemloos 350mbit.

Daarnaast zit mijn modem op 2 meter afstand van de wijkversterker waar 'ie op verbonden zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:51:
[...]

Horizon SMT-G7401 -> Software-versie (modem) 00.28.01

:)
Zou deze handig zijn voor de topic-start ?
Ik bedoel daarmee deze wordt alleen als modem gebruikt in het oud-UPC gebied toch ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:01:
[...]

Geen idee, ik heb niets om rechtstreeks aan het modem te hangen. Maar ik denk niet dat het probleem daar ligt. Ik download strak op de 200mbit/sec en tijdje terug door foutje/test bij Ziggo zelfs probleemloos 350mbit.

Daarnaast zit mijn modem op 2 meter afstand van de wijkversterker waar 'ie op verbonden zit :P
Dan nog kunnen de waardes verkeerd zijn, heeft weinig met snelheid te maken.
Wat voor een setup heb je dan? Ik heb ook m'n Ubee in bridge staan met een N66U erachter en kan gewoon op het modem komen... je kan zelfs via je smartphone op het modem komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:07:
Zou deze handig zijn voor de topic-start ?
Ik bedoel daarmee deze wordt alleen als modem gebruikt in het oud-UPC gebied toch ?
Het is Ziggo toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Ganzz schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:23:

TFHfony schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:26:
[...]

Ik heb gewoon een AP moeten kopen.....
Ik ben wel benieuwd wel modem je dan krijgt. En welke modems ze gaan leveren als vervanging.

Ook nog iets raars met de Technicolor is dat als je WiFi uitzet in de instellingen dan blijft de 2.4 GHz signaal uitzenden.

[ Voor 60% gewijzigd door Megapaul op 28-03-2016 16:13 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ArcticWolf schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:41:
[...]

Dan nog kunnen de waardes verkeerd zijn, heeft weinig met snelheid te maken.
Wat voor een setup heb je dan? Ik heb ook m'n Ubee in bridge staan met een N66U erachter en kan gewoon op het modem komen... je kan zelfs via je smartphone op het modem komen :+
Erm, mijn modem is nog een klassieke Ubee, ik denk dat jij een moderne Ubee hebt. Mijn model is volgens mij nog het allereerste. Lekker klassiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:13:
[...]

Erm, mijn modem is nog een klassieke Ubee, ik denk dat jij een moderne Ubee hebt. Mijn model is volgens mij nog het allereerste. Lekker klassiek :)
Die heeft naar mijn weten ook een lokale interface :? maar weet idd het ip adres niet van dat type modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:13:
[...]

Om welke Ubee gaat het ?
Zag het niet voorbij komen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MdO82 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:51:

[...]

Om welke Ubee gaat het ?
Zag het niet voorbij komen :)
Gelukkig staat op het MAC/serienummer stickertje wat ik hier heb, de EVM320B. Maar dan nog, ik kan er niet iets rechtstreeks aanhangen. Ding staat beneden, is verbonden met mijn ASUS RT-AC87U die ernaast staat, vanuit de ASUS gaat er een netwerkkabel naar hierboven, in m'n 3Com switch en van daaruit verbindingen naar m'n apparatuur hier op de kamer.

De netwerkkabel die van beneden komt is te kort om rechtstreeks in m'n PC te prikken en via m'n 3Com switch kan ik nooit 100% uitsluiten of de problemen toch door de switch komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:13:
[...]

Gelukkig staat op het MAC/serienummer stickertje wat ik hier heb, de EVM320B. Maar dan nog, ik kan er niet iets rechtstreeks aanhangen. Ding staat beneden, is verbonden met mijn ASUS RT-AC87U die ernaast staat, vanuit de ASUS gaat er een netwerkkabel naar hierboven, in m'n 3Com switch en van daaruit verbindingen naar m'n apparatuur hier op de kamer.

De netwerkkabel die van beneden komt is te kort om rechtstreeks in m'n PC te prikken en via m'n 3Com switch kan ik nooit 100% uitsluiten of de problemen toch door de switch komen...
Nogmaals, waarom zou je er rechtstreeks iets aan moeten hangen? Het modem heeft ook IP adres... maar het IP adres van dat modem is me niet bekend.

Je zou deze eens kunnen proberen:
192.168.100.1
192.168.178.100
192.168.178.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:34:
[...]

Nogmaals, waarom zou je er rechtstreeks iets aan moeten hangen? Het modem heeft ook IP adres... maar het IP adres van dat modem is me niet bekend.

192.168.100.1
192.168.178.100
192.168.178.1
Google bracht me via hier naar dit. Inloggen via het 10.x management IP dus...

Ik betwijfel alleen dat dit nog zo gaat lukken, volgens mij hebben ze dit aangepast.

EDIT: pimpimmers bevestigt hieronder in ieder geval de methode.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 28-03-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[...]

192.168.100.1
192.168.178.100
192.168.178.1
Die niet worden geroutered in een 192.168.1.* netwerk. Toch? Ze zijn iig niet toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
[...]

192.168.100.1
192.168.178.100
192.168.178.1
Dat modem heb ik ook nog maar het IP adres begint met 10.x.x.x
IP kan je achter komen met een IP scanner.
Het IP adres is bij iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ok.. maar hij heeft er dus wel 1 :+
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:45:
[...]

Die niet worden geroutered in een 192.168.1.* netwerk. Toch? Ze zijn iig niet toegankelijk.
Mijn netwerk zit ook op 192.168.1.* maar ik kan gewoon op de 192.168.178.1 komen ;) (Ubee EVW321B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

dosboxje openen en dan ipconfig opgeven en kijken welk IP adres er bij de gateway staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Heb het al gevonden.
Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed bac103000106904ce5710118
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 276000000 Hz 0.0 dBmV 40.6 dBmV
2 Locked QAM256 228000000 Hz -1.0 dBmV 40.6 dBmV
3 Locked QAM256 236000000 Hz -1.2 dBmV 40.6 dBmV
4 Locked QAM256 244000000 Hz -1.4 dBmV 40.5 dBmV
5 Locked QAM256 252000000 Hz -1.4 dBmV 40.7 dBmV
6 Locked QAM256 260000000 Hz 0.0 dBmV 40.4 dBmV
7 Locked QAM256 268000000 Hz 0.0 dBmV 40.5 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz -0.1 dBmV 40.6 dBmV

Correctables Uncorrectables
684702125 1001221

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 39.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 39.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 39.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 39.0 dBmV
Ik zie een hoop uncorrectables. Omgerekend ruim 7000 per dag. Dat klinkt als erg veel. Ik moet wel zeggen, die problemen met "de verbinding werd geherinitialiseerd" heb ik dus pas een paar dagen. Daarvoor nul komma nul problemen gehad met de verbinding, altijd stabiel en op topsnelheid. Trouwens, kunnen die uncorrectables misschien uit de tijd stammen dat Ziggo mij een paar dagen per ongeluk (of als test) op 350mbit had staan? Dat valt natuurlijk niet terug te zien.

Volgens de statuspagina alweer 142 dagen on-line. Sowieso een keer rebooten zal geen kwaad kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 28-03-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:57:
Heb het al gevonden.

[...]

Ik zie een hoop uncorrectables. Omgerekend ruim 7000 per dag. Dat klinkt als erg veel. Ik moet wel zeggen, die problemen met "de verbinding werd geherinitialiseerd" heb ik dus pas een paar dagen. Daarvoor nul komma nul problemen gehad met de verbinding, altijd stabiel en op topsnelheid. Trouwens, kunnen die uncorrectables misschien uit de tijd stammen dat Ziggo mij een paar dagen per ongeluk (of als test) op 350mbit had staan? Dat valt natuurlijk niet terug te zien.

Volgens de statuspagina alweer 142 dagen on-line. Sowieso een keer rebooten zal geen kwaad kunnen.
Inderdaad eens rebooten en sluit je kabeltjes eens opnieuw aan.
Kijk dan eens hoe het staat met de waardes na een paar dagen.

Hoe kwam je nu op de pagina ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
TFHfony schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:57:
dosboxje openen en dan ipconfig opgeven en kijken welk IP adres er bij de gateway staat :)
Dat werkt dus niet als je modem in bridge staat, dan zie je namelijk het ip-adres van je router (die is je gateway op dat moment) en niet je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:57:
Ik zie een hoop uncorrectables. Omgerekend ruim 7000 per dag. Dat klinkt als erg veel.
Het aantal correctables is ook erg hoog. Het modem moet dus veel herstellen wat gelukkig lukt, maar lekker is het niet.
Ik moet wel zeggen, die problemen met "de verbinding werd geherinitialiseerd" heb ik dus pas een paar dagen. Daarvoor nul komma nul problemen gehad met de verbinding, altijd stabiel en op topsnelheid.
Je hebt de T3 en T4 waarden niet opgenomen bij de status informatie. Die zeggen veel over het aantal herinitialisaties van het modem.
Trouwens, kunnen die uncorrectables misschien uit de tijd stammen dat Ziggo mij een paar dagen per ongeluk (of als test) op 350mbit had staan? Dat valt natuurlijk niet terug te zien.
Nee, die uncorrectables hebben betrekking op de DOCSIS packets waarmee o.a. jouw IP data naar het modem wordt gestuurd naast de DOCSIS management data en NULL packets om de bitrate constant te houden op zo'n 50 Mbps per Internet downstream.
Kan geen kwaad en dan kun je direct in de gaten houden of de uncorrectables (en correctables) weer snel oplopen wat een indicatie is voor een verstoord binnenkomend signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Zijn er hier nog meer mensen met een Horizon Mediabox en Horizon Extra? Qua Coax zit hier alles goed, signaal is erg netjes. Het internet via mijn Cisco modem is perfect (bridge i.c.m. Netgear R7500) Ik heb alleen het probleem dat de Extra zijn verbinding met de Mediabox blijft verliezen. Volgens de storingmonteur is dit iets typisch voor de Extra... Er schijnen meer mensen de zelfde problemen te hebben... hoe zit dit met de Extra's onder de Tweakers? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben in oud Ziggo gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 28-03-2016 20:43 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ArcticWolf schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:53:
Ah ok.. maar hij heeft er dus wel 1 :+

[...]

Mijn netwerk zit ook op 192.168.1.* maar ik kan gewoon op de 192.168.178.1 komen ;) (Ubee EVW321B)
Proxy ARP heet die techniek, staat "los" van routeren want immers jouw ASUS stuurt het al naar de WAN zijde via de default route, en het modem ARPt (roept) voor dat ene IP " thats me thats me :+ "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MdO82 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:10:
[...]

Inderdaad eens rebooten en sluit je kabeltjes eens opnieuw aan.
Kijk dan eens hoe het staat met de waardes na een paar dagen.

Hoe kwam je nu op de pagina ?
Netwerkscanner gebruikt om de 10.223.x.x. reeks te scannen. Ik bleek op 10.223.31.220 te zitten.
ArChie schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:16:

[...]

Je hebt de T3 en T4 waarden niet opgenomen bij de status informatie. Die zeggen veel over het aantal herinitialisaties van het modem.
De info die ik gaf is letterlijk alle info op de statuspagina van het modem. Meer is er niet. Alhoewel... er is wel een tabblad 'advanced', maar daar is een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig die ik niet ken.
Kan geen kwaad en dan kun je direct in de gaten houden of de uncorrectables (en correctables) weer snel oplopen wat een indicatie is voor een verstoord binnenkomend signaal.
Zal 'm zometeen eens een reboot geven. En wellicht dat ik eens een nieuwe kabel van de wandcontactdoos naar het modem kan halen, deze zit er volgens mij al op sinds hier in 1999 kabelinternet kwam. Is gewoon hergebruikt voor dit modem. :P

[ Voor 55% gewijzigd door Wildfire op 28-03-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:41:
[...]

Netwerkscanner gebruikt om de 10.223.x.x. reeks te scannen. Ik bleek op 10.223.31.220 te zitten.

[...]

De info die ik gaf is letterlijk alle info op de statuspagina van het modem. Meer is er niet. Alhoewel... er is wel een tabblad 'advanced', maar daar is een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig die ik niet ken.

[...]

Zal 'm zometeen eens een reboot geven. En wellicht dat ik eens een nieuwe kabel van de wandcontactdoos naar het modem kan halen, deze zit er volgens mij al op sinds hier in 1999 kabelinternet kwam. Is gewoon hergebruikt voor dit modem. :P
Staat er nergens iets over de T3/T4 timeouts?
Pagina: 1 ... 74 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.