Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
CreativeS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:48:
In drukke segmenten is de 200Mb/s al met 8 downstreamchannels niet meer haalbaar. Paar maanden last van gehad en met 16 downstreamchannels is alles weer de hele dag in orde. Men vergeet alleen even dat het gros gewoon Complete heeft en die klanten die al 200Mb/s hebben, beschikken vaak al over geschikte apparatuur. Modemswaps zijn ook het grootste probleem niet, de beschikbaarheid eventueel wel.
Je hebt het nu over het segment en niet over de modems neem ik aan? Of heb jij een Hitron/Compal staan? Overal is nu 16 ds channels ingevoerd zover ik weet. Zolang een segment niet meer dan 30-40% belast wordt in de avond kan je gewoon 300/30Mb/s doen op een TC7200 TC7210 etc. Er zijn segmenten die zwaarder dan 40% belast worden maar dit is een klein deel. Deze klanten hebben dan vrijwel zeker ook last met een 200Mb/s abonnement. Voor meer dan 300Mb/s down heb je inderdaad echt een 16x8 modem nodig, vandaar de Compal tot 500Mb/s. Kan zijn dat Ziggo het safe speelt en niet verder gaat dan 200Mb/s op een 8x4 modem om eventuele klachten tegen te gaan over het niet behalen van de snelheid in de avond in congested segmenten maar dat is echt koffiedik kijken. Eventueel zou je ook naar 24DS CH kunnen gaan per segment, je kan dan nog steeds af met een TC7200 voor 300Mb/s en toch heb je extra headroom.
CreativeS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:42:
[...]

Dus als je alles via de HZN doet, ben je volgens jouw redenatie geen 'power user'? 8)7
Power users hebben nagenoeg altijd een los modem. Heeft denk ik te maken met de meterkast als verdeelpunt gebruiken, vaak ligt er geen utp naar de woonkamer. (Waar de hzn vaak staat).

[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 20-03-2016 15:47 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:44:Of heb jij een Hitron/Compal staan?
Gewoon de HZN (16x6 actief, 24x8 mogelijk).
Power users hebben nagenoeg altijd een los modem. Heeft denk ik te maken met de meterkast als verdeelpunt gebruiken, vaak ligt er geen utp naar de woonkamer. (Waar de hzn vaak staat).
Ik hoop dat je het niet negatief opneemt, maar ik lach nu de ballen uit mijn broek.
Hier ligt toch ook geen UTP naar de woonkamer toe, WCD zit hier in de woonkamer ;)

HZN (gateway) LAN 1, 2, 3, 4 staat in TV meubel:
  1. Voorraadkast -> switch:
    - PC
    - Printer
    - Zelfbouw NAS
    - Asus RT-AC66U (als AP, DHCP op HZN actief)
  2. Slaapkamer -> switch:
    - Extrabox
    - TV
    - Receiver
    - Mediaplayer
  3. TV meubel -> switch
    - TV
    - Receiver
    - Mediaplayer
  4. Leeg
Alle draadloze apparatuur (laptops, iPhone's, iPad's) gaat via de Asus op 802.11ac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik vat het niet negatief op maar waarom zou je daar hard om moeten lachen? Oke jij gebruikt de voorraadkast maar als je even gaat kijken in het nette LAN afwerking zie je dat veel mensen hun meterkast gebruiken. En dat zijn toch wel wat power users die daar zitten. Vaak zit het AOP ook in de meterkast en naar de woonkamer ligt er vaak alleen coax en geen utp. Dus dan wordt snel de keuze gemaakt om een modem in de meterkast te hangen ipv een utp naar de horizon te trekken. Ook heerst er een vooroordeel dat modems beter te configureren zijn en een stabielere verbinding opleveren plus dat power users blijkbaar hun diensten graag gescheiden houden. Kijk er zijn altijd uitzonderingen, sommigen hebben het modem in de woonkamer of hebben een 19 inch patchkast in de woonkamer staan maar ik praat hier even in het algemeen en vanuit mijn eigen ervaring :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CreativeS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:42:
[...]
Dus als je alles via de HZN doet, ben je volgens jouw redenatie geen 'power user'? 8)7
Ik verwacht dat een groter deel van de power users (on)terecht kiest voor een los modem. En ik verwacht dat deze gebruikers ook vaker een max abonnement.

Een deel van de gebruikers wil (niche) functionaliteit die ontbreekt – of hun devices op een bepaalde manier instellen. Dat noem ik power users...

Als ik het goed onthouden ontbrak: NAT loopback, zeroconf/mDNS, het instellen van statische DHCP leases.
Alsmede wat meer niche functionaliteit, zoals DDNS, guest netwerk, IPv6 tunnels, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:10:
Ik vat het niet negatief op maar waarom zou je daar hard om moeten lachen? Oke jij gebruikt de voorraadkast maar als je even gaat kijken in het nette LAN afwerking zie je dat veel mensen hun meterkast gebruiken. En dat zijn toch wel wat power users die daar zitten.
Maar de redenatie is krom, zeer krom. Zo krom dat het weer bijna recht is.
Meterkast -> Power User
  1. Power User -> Groot verbruiker
  2. Power User -> Groot netwerk
Welke kies je?
ANdrode schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:13:
[small]Een deel van de gebruikers wil (niche) functionaliteit die ontbreekt – of hun devices op een bepaalde manier instellen. Dat noem ik power users...
Dan verschillen op dat punt onze meningen.
Als ik het goed onthouden ontbrak: NAT loopback, zeroconf/mDNS, het instellen van statische DHCP leases. Alsmede wat meer niche functionaliteit, zoals DDNS, guest netwerk, IPv6 tunnels
Statische (of liever gezegd 'gereserveerde') leases zijn gewoon mogelijk en voor de rest... ik gebruik geen WiFi van de HZN, IPv6 komt vanzelf (met de dingen die ik doe is IPv6 nog niet nodig dus steek ik daar ook geen energie in), enfin... ik ben dan ook geen poweruser. Fijn :)

[ Voor 40% gewijzigd door CreativeS op 20-03-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
- dubbel -

[ Voor 98% gewijzigd door CreativeS op 20-03-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
CreativeS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:14:
[...]
Statische (of liever gezegd 'gereserveerde') leases zijn gewoon mogelijk
Workaround ;).
... enfin... ik ben dan ook geen poweruser. Fijn :)
Ik gebruikte het woord power user als referentie naar een groep klanten die een grotere kans hebben om een los modem te gebruiken. Het was geen logische implicatie...

Ik heb geen zin om een operationele definitie voor power user te maken en valideren :+. Als jij er één hebt: graag.

grootverbruiker/groot netwerk/specifieke configuratie/modem in meterkast/... => power user

Hypotheses:
• P(los modem|power user) > P(los modem|populatie)
• P(200/20|power user) > P(200/20|populatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Nice :). Ik dacht dat je bedoelde dat je op een device een statisch ip adres, uit het subnet, buiten de DHCP range gebruikt. Dat is sec een gereserveerd ip adres :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Statisch is op het apparaat zelf (buiten de scope) en gereserveerd is via de 'router' zelf (binnen de scope)... of ga je mij nu verbeteren omdat ik even abuis ben? :) (geen aanval, just asking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Zo is het nu bij mijn oom:

Storingen met internet en televisie. Ga het daar van de week z.s.m oplossen en opknappen...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fYtf12pRkCCV58QiSGW8Alma/full.jpg

't Is wel nodig.... :D

[ Voor 178% gewijzigd door michaell958 op 21-03-2016 00:48 . Reden: Even aangepast... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie een versterker en een splitter *huiver*, dat is bijna vragen om storingen...

Wat zijn de waardes als je het modem rechtstreeks op de AOP aansluit? Misschien handig als je dat eerst uit zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
michaell958 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:28:
Goedemiddag heren.

Ik moet onderhoud gaan plegen bij mijn oom omdat hij storing heeft met het internet en tv.. Nu wil ik beginnen met het AOP punt in de woonkamer. Nou heb ik zelf een UMU-01 AOP..
Een UMU-01 AOP bestaat niet.

Je hebt een DIO-01 of een UMU-1006 splitter. Op de foto staat een DIO-01.
Maar ik heb gehoord dat er dit jaar al een monteur over de vloer is geweest maar die er eigenlijk totaal geen zin in had lijkt wel. Hij heeft alleen maar de Coax kabel omhoog getrokken en weer aangesloten..

Nou heb ik er eens naar zitten kijken waarom er niet zo'n zelfde AOP is opgezet.. Voor dat AOP is het eigenlijk wel te laag.. Maar ik heb op deze foto gezien dat het ook gewoon 90 graden omgedraaid kan.. :z

Dus ik vind dat wel raar dat die monteur toen niet creatief genoeg was omdat zo aan te sluiten want wat we nu hebben liggen ga ik de komende weken netjes opknappen alleen voor Ziggo is nu de vraag of ze dat willen komen aansluiten zo.... :)
Waarom dit AOP draaien? Of de uitgang nou links,rechts,onder,boven zit maakt niet uit. Je sluit de versterker erop aan.

Daarbij kun je dit AOP eenvoudig zelf draaien. Kapje eraf. 2 schroefjes los, de wcd zelf draaien en weer vast zetten. De groene kabel hoeft niet los en een monteur hiervoor laten komen zou in mijn ogen onzin zijn.
Zo is het nu, Ik zou het liever zo willen zien komende 2 weken...

[afbeelding]

Denken jullie als ik die foto laat zien aan de monteur dat hij dan alsnog die AOP gaat plaatsen maar dan andersom? Of denken jullie dat dat niet kan vanwege de coax kabel die van onder komt... ( Laat zien / vraag. )
Er zit al een AOP dus die gaan ze niet plaatsen. Hoogstens een splitter erop.
Maar er ligt nog ouwe troep als het gaat om de switches en connectoren van de cat5e kabels, Die ga ik van de week daar ook even netjes patchen zoals het hoort i.p.v aan mekaar knopen :F ( Zo zal ik het nooit doen :P )

Al met al, Mijn vraag is aan jullie is het de moeite waard om een monteur nog een keer te laten komen door Ziggo want hij heeft wel elke dag tv uitval en internet storing.. Maar ik ga niet aan het AOP zitten want daar wil ik zelf liever niet aanzitten.. :)

Groetjes! Fijne zondag nog.. :)
Je kunt een monteur laten komen voor de binnenhuis installatie. Ik zie bijvoorbeeld een splitter op een zeer vreemde manier op een onlogische plaats geplaatst. Een signaal demper op de eerste uitgang van de versterker. Al met al ziet het er houtje touwtje uit. Een monteur zal de binnenhuis installatie aanpakken en dat doet ie op kosten van de klant. Niet op kosten van Ziggo. Het AOP is immers in orde en aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:59:
[...]

Is dat niet de nieuwe uitvoering ?
Wat ik mij kan herinneren is dat je wel een UMU-01 had, maar deze inmiddels niet meer gebruikt word ivm de 4g straling.
Nu is het inderdaad een UMU-1006 of als je een HB krijgt een SQ-601.

Dus het zou nog een UMU-01 kunnen zijn, maar dan kan je beter even bellen met ziggo voor een UMU-1006 ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
CreativeS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:09:
Statisch is op het apparaat zelf (buiten de scope) en gereserveerd is via de 'router' zelf (binnen de scope)... of ga je mij nu verbeteren omdat ik even abuis ben? :) (geen aanval, just asking)
Die woorden zijn eigenlijk ambigu :). Als ik het strict lees kan 'statisch' kan zowel binnen als buiten de DHCP scope vallen. Net zoals een 'gereserveerd'. Het zegt alleen iets over het gedrag, niet over het proces.

Zo zegt de term "Statisch IP adres" niets over hoe het is geconfigureert. Dat kan nog steeds met DHCP of... statisch ("zonder DHCP") :D.

Het is een gebruikelijke term voor het instellen van een vast ip adres voor een mac adres in een DHCP server.

Zo wordt het in de Ziggo modems die ik ken (cisco, technicolor) gebruikt. En volgens Google ook door bijvoorbeeld linksys:
Assigning a static IP address on a computer allows it to obtain the same IP address every time it boots up.
Als ik 'DHCP leases' ook zou noemen dan wordt het verhaal alleen maar onduidelijker, dus dat skip ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
MdO82 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:48:
[...]

Is dat niet de nieuwe uitvoering ?
Wat ik mij kan herinneren is dat je wel een UMU-01 had, maar deze inmiddels niet meer gebruikt word ivm de 4g straling.
Nu is het inderdaad een UMU-1006 of als je een HB krijgt een SQ-601.

Dus het zou nog een UMU-01 kunnen zijn, maar dan kan je beter even bellen met ziggo voor een UMU-1006 ?
Je hebt een TRAS1000 AOP of een DIO01 AOP. TRAS1000 is overigens afkeur. UMU en SQ zijn signaalverdelers geen AOPen. UMU01 is idd ook afkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Zelf stappenplannen bedacht om mee te beginnen.. :)

( Excuus voor 't aanpassen van mijn berichten maar mijn vraag en ( Discussie vind ik niet hier passen..) :) )

[ Voor 242% gewijzigd door michaell958 op 21-03-2016 00:44 . Reden: Zelf stappenplannen bedacht om mee te beginnen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik blijf me hier over verbazen. Hoe zie je nou dat dit een DIO-01 is en geen TRAS-1000B?

Morgen komt er bij de buurman van mijn opa een monteur langs. Hij heeft al 2 weken elke avond grofweg tussen 18:00 en 21:00 uur blokjes. Overdag is alles in orde. Ben vorige week liefst 5 keer bij hem langs geweest om diverse dingen na te kijken en te proberen. Uiteindelijk de TV in de woonkamer maar met een nieuw gekochte FEKAB9 kabel van 3 meter rechtstreeks op de DIO-01 aangesloten. En tóch weer blokjes 's avonds. Ik ben benieuwd wat die monteur morgen gaat doen. Er is alleen één probleem... hij komt 's middags :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
[...]

[...]

Waarom dit AOP draaien? Of de uitgang nou links,rechts,onder,boven zit maakt niet uit. Je sluit de versterker erop aan.

Daarbij kun je dit AOP eenvoudig zelf draaien. Kapje eraf. 2 schroefjes los, de wcd zelf draaien en weer vast zetten. De groene kabel hoeft niet los en een monteur hiervoor laten komen zou in mijn ogen onzin zijn.

[...]

[...]

Je kunt een monteur laten komen voor de binnenhuis installatie. Ik zie bijvoorbeeld een splitter op een zeer vreemde manier op een onlogische plaats geplaatst. Een signaal demper op de eerste uitgang van de versterker. Al met al ziet het er houtje touwtje uit. Een monteur zal de binnenhuis installatie aanpakken en dat doet ie op kosten van de klant. Niet op kosten van Ziggo. Het AOP is immers in orde en aanwezig.
Ik heb net even in mijn eigen meterkast gekeken en daar is een UMU-1006 aangesloten en dat is mijn AOP. Dus ik denk dat je dat nog niet wist. ( Het bestaat wel.. )[quote]MediaZoo schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:59:
[...]

[...]

[...]

[...]

[ Voor 17% gewijzigd door michaell958 op 21-03-2016 00:33 . Reden: Zelf stappenplannen bedacht om mee te beginnen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:25

PauseBreak

derp!

Dan maar gewoon hier vragen: Is er ergens een kaart beschikbaar waarop je kunt zien wat de fUPC en fZiggo gebieden zijn en waar óók glasvezel te vinden is? Al die internetvergelijkers willen mijn huidige adres, maar ik heb liever dat ze op mijn toekomstige adres gaan leveren (en dat toekomstige adres staat nog niet vast :P).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
michaell958 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:31:
[...]

Ik heb net even in mijn eigen meterkast gekeken en daar is een UMU-1006 aangesloten en dat is mijn AOP. Dus ik denk dat je dat nog niet wist. ( Het bestaat wel.. )
[...]

Euhm, De UMU-1006 Bestaat wel en die heb ik in mijn meterkast.. En natuurlijk is de kosten voor de binnenhuis installatie voor ons. Maar als de hoofdaansluiting niet goed is wat nu 't geval is mag dat gratis opgeknapt worden. Anders kan je net zo goed nieuwe klant worden word je weet geholpen.. :)

Hopelijk word het allemaal gefixt komende weken. Ik gaat daar de komende weken aandacht aan besteden.. :)
Het AOP is een DIO-01 daarin kun je een splitter draaien dat is een UMU-1006.

Je haalt die 2 nu door elkaar. Daarbij is er in de situatie van je foto niets mis met het AOP. Dat is een DIO-01 zonder UMU-1006 of SQ-601 splitter. Die splitter zit NA het AOP en is de verantwoording van de klant. Ziggo hoeft hier niets te herstellen. Alleen het aansluitpunt aan het einde van de groene kabel is verantwoording van Ziggo.

Daarbij heeft Ziggo wel meer AOP's in gebruik behalve de DIO-01. Maar simpel gezegd heeft een goedgekeurd AOP 1 uitgang als deze in de meterkast zit of een radio en tv uitgang voor een woonkamer situatie (former UPC). En niet zoals jij denkt dat er gesplitst wordt.

Als monteur weet ik wel welke AOP's Ziggo gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:38

Aapje

Opel-beun
Pfff effe frustratie met de helpdesk van Ziggo, Ik zit hier nu dus met een modem die niet in bridge mode wil omdat ze de TC7200.u op ipv6 forceren. Dat ding kan dus blijkbaar dat niet tegelijk, dus kunnen ze bridge mode niet activeren :') Kortom, vraag je: kan je ipv6 uitzetten? Krijg je een bijdehandte opmerking hoe goed ipv6 wel niet is... Ja ipv6 is goed... maar die modem niet. Zet die modem in bridgemode ffs :/ Op ipv4 poorten forwarden lukt ook al niet... kan niet eens DMZ instellen omdat ipv6 dat tegenhoudt :') *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
MediaZoo schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:46:
[...]

Het AOP is een DIO-01 daarin kun je een splitter draaien dat is een UMU-1006.

Je haalt die 2 nu door elkaar. Daarbij is er in de situatie van je foto niets mis met het AOP. Dat is een DIO-01 zonder UMU-1006 of SQ-601 splitter. Die splitter zit NA het AOP en is de verantwoording van de klant. Ziggo hoeft hier niets te herstellen. Alleen het aansluitpunt aan het einde van de groene kabel is verantwoording van Ziggo.

Daarbij heeft Ziggo wel meer AOP's in gebruik behalve de DIO-01. Maar simpel gezegd heeft een goedgekeurd AOP 1 uitgang als deze in de meterkast zit of een radio en tv uitgang voor een woonkamer situatie (former UPC). En niet zoals jij denkt dat er gesplitst wordt.

Als monteur weet ik wel welke AOP's Ziggo gebruikt...
Je hebt me weer wat geleerd :)

Ik heb zelf al stappenplannen bedacht waar ik mee ga beginnen. Dus hopelijk krijg ik daar resultaat mee. Zo niet wil ik toch graag een monteur laten komen.. :)

Zou mooi zijn als ik 't daar ook voor mekaar krijg. Dat mijn oom zonder storingen weer door kan gaan. :)

Ik maar altijd denken dat de UMU 1006 een AOP is. Bedankt 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door michaell958 op 21-03-2016 01:12 . Reden: Bedankt voor de inlichting.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:56:
[...]

Ik blijf me hier over verbazen. Hoe zie je nou dat dit een DIO-01 is en geen TRAS-1000B?

Morgen komt er bij de buurman van mijn opa een monteur langs. Hij heeft al 2 weken elke avond grofweg tussen 18:00 en 21:00 uur blokjes. Overdag is alles in orde. Ben vorige week liefst 5 keer bij hem langs geweest om diverse dingen na te kijken en te proberen. Uiteindelijk de TV in de woonkamer maar met een nieuw gekochte FEKAB9 kabel van 3 meter rechtstreeks op de DIO-01 aangesloten. En tóch weer blokjes 's avonds. Ik ben benieuwd wat die monteur morgen gaat doen. Er is alleen één probleem... hij komt 's middags :|
Ook wij hebben tussen grofweg 18 en 21 uur wel eens last van blokjes. Overdag of later op de avond niet.
Alles ook al eens nagekeken, getest etc. Geen oorzaak binnenhuis kunnen achterhalen. Komt bij ons niet elke avond voor gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10

Goner

What can I do you for ?

[...]
Hij heeft al 2 weken elke avond grofweg tussen 18:00 en 21:00 uur blokjes.
Ben benieuwd wat ze eraan gaan doen. Ik heb zelf die storing grotendeels verholpen door - niet lachen - de AOP in aluminiumfolie te wikkelen ... heb intussen van de Ziggo winkel een technetix DIO-01 gehaald, hopelijk geeft die een nog beter resultaat.

Heb nu vreemd genoeg op 2 kanalen nog steeds serieus last van storing ; Ziggo Sport en MyZen ... andere frequenties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:06:
[...]

Ben benieuwd wat ze eraan gaan doen. Ik heb zelf die storing grotendeels verholpen door - niet lachen - de AOP in aluminiumfolie te wikkelen ... heb intussen van de Ziggo winkel een technetix DIO-01 gehaald, hopelijk geeft die een nog beter resultaat.

Heb nu vreemd genoeg op 2 kanalen nog steeds serieus last van storing ; Ziggo Sport en MyZen ... andere frequenties ?
Welke AOP heb je er nu zitten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MdO82 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:12:
[...]
Welke AOP heb je er nu zitten ?
Die van 23 jaar geleden toen huis werd opgeleverd .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:14:
[...]

Die van 23 jaar geleden toen huis werd opgeleverd .. :+
Dan heb je ergens in de buurt een stoorzender :p.
De nieuwe DIO zal het probleem waarschijnlijk oplossen :)
Even een check je hebt hem compleet ?
Dus niet alleen de splitter

[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 21-03-2016 21:16 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MdO82 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:15:
[...]
Dan heb je ergens in de buurt een stoorzender :p.
Nah, de storing dateert van de dag dat we van UPC naar Ziggo gingen. Die stoorzender had daarvoor geen enkele invloed op de UPC frequenties.
De nieuwe DIO zal het probleem waarschijnlijk oplossen
Alumium-folie ook :+
Even een check je hebt hem compleet ?
Compleet ?
Dit is alles wat ik (nodig) heb :
Afbeeldingslocatie: http://onlinekabelshop-nl.cdn.techtwo.nl/media/catalog/product/cache/1/image/304x304/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/h/rh-dio-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Goner schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:38:
[...]

Nah, de storing dateert van de dag dat we van UPC naar Ziggo gingen. Die stoorzender had daarvoor geen enkele invloed op de UPC frequenties.

[...]

[...]

Compleet ?
[afbeelding]
Dat is een complete DIO ja. Sluit hem wel goed aan dus voldoende massa contact tot einde coax, anders doe je al het werk voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:38:
[...]

[...]

[...]

Compleet ?
[afbeelding]
Vreemd, volgens mij was het juist andersom dat juist oud Ziggo gebruikers last kregen van storingen omdat ze naar de UPC frequenties werden gezet 8)7 jij had het dus andersom...
Kan ook heel toevallig zijn dat er precies in die periode een 4G cel werd geactiveerd in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:31:
Sinds een week of 2 a 3 irritant gedrag van mijn Technicolor TC7210: Na een paar dagen valt de 2,4Ghz Wi-Fi weg. De 5Ghz blijft gewoon in de lucht en bedraad blijft ook alles werken.
Ik heb de desbetreffende radio nu zowel op verschillende vaste frequenties als op "automatisch" gezet, maar na een dag of 2 a 3 valt hij toch weer weg. Ik zit op Software Versie: STF0.76.09

Ook al contact gehad met de (zakelijke) helpdesk en op hun advies het ding naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw ingesteld, maar hij vloog er net toch weer uit.

Iemand anders dit voorhanden gehad?
Net gesproken (na 30 minuten wachten) met de zakelijke helpdesk: Het probleem is bekend, maar ik mag het verder lekker zelf uitzoeken.
Sinds de laatste firmware update zit deze fout er in (al weken) en ze hebben geen idee wanneer het opgelost gaat worden. Het (al dan niet tijdelijk) voorzien van een ander type modem of AP is geen optie: U heeft gewoon pech meneer en u doet het er maar mee.

Klanten Service volgens Ziggo!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En daar komt de anticlimax...
Jerrythafast schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:49:
Werd zojuist gebeld door de beste man. Monteur was dus gistermiddag geweest. Ik kreeg complimenten voor mijn aansluitkunsten ( :9 ). Hij kon geen obvious oorzaak vinden. Had de DIO-01 van de muur gehaald om te kijken of die goed was afgemonteerd, dat was ook in orde. Die zat alleen wat wiebelig aan de muur (zat geschroefd in oude gaten). De monteur heeft hem weer stevig aan de muur bevestigd en blijkbaar houdt dat de storing nu wel voldoende buiten 8)7 De buurman van mijn opa heeft al twee avonden op rij geen blokjes op z'n TV...

Dus voor een ieder met onverklaarbare blokjes in de avonduren: zorg dat je DIO-01 goed in de muur vast zit |:(
Het is me nog steeds een raadsel waarom dat dan alleen in de avond storing veroorzaakte. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:52:
[...]

En daar komt de anticlimax...

[...]

Het is me nog steeds een raadsel waarom dat dan alleen in de avond storing veroorzaakte. :X
Omdat dan iedereen thuis is :>
Overdag heb je na genoeg geen interferentie van andere mensen terwijl er 's avonds veel meer tv gekeken wordt, meer mobieltjes in de buurt zijn etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:56:
[...]

Omdat dan iedereen thuis is :>
Overdag heb je na genoeg geen interferentie van andere mensen terwijl er 's avonds veel meer tv gekeken wordt, meer mobieltjes in de buurt zijn etc...
Ik had niet verwacht dat dat zo'n groot verschil zou kunnen maken. Van BER=0 tot volstrekt onkijkbaar op uiteenlopende frequenties (zowel zenders op 300 MHz als op 800 Mhz en daartussen waren aangedaan). Werkelijk bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 20:29
TFHfony schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:44:
[...]

Net gesproken (na 30 minuten wachten) met de zakelijke helpdesk: Het probleem is bekend, maar ik mag het verder lekker zelf uitzoeken.
Sinds de laatste firmware update zit deze fout er in (al weken) en ze hebben geen idee wanneer het opgelost gaat worden. Het (al dan niet tijdelijk) voorzien van een ander type modem of AP is geen optie: U heeft gewoon pech meneer en u doet het er maar mee.

Klanten Service volgens Ziggo!
Is het 2.4 GHz netwerk dan ook niet meer zichtbaar of wel zichtbaar maar geen dataverbinding mogelijk?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Megapaul schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:32:
[...]

Is het 2.4 GHz netwerk dan ook niet meer zichtbaar of wel zichtbaar maar geen dataverbinding mogelijk?
Of niet zichtbaar of wel zichtbaar, maar niet mogelijk een verbinding op te zetten...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:04:
[...]

Ik had niet verwacht dat dat zo'n groot verschil zou kunnen maken. Van BER=0 tot volstrekt onkijkbaar op uiteenlopende frequenties (zowel zenders op 300 MHz als op 800 Mhz en daartussen waren aangedaan). Werkelijk bizar.
Mwja, ik ook niet, maar had precies hetzelfde 1,5 jaar geleden... overdag prima, s' avonds dood gegooid met blokjes. Uiteindelijk de kabels vervangen voor Hirschman en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wifi viel maandagavond ook opeens uit bij mijn ouders, firmware probleem dus.
Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Hier hetzelfde. Kabels al vervangen door de 4g-blocking variant. Geen verbetering. Ga morgen ziggo bellen met de klacht, want het lijkt ook steeds erger te worden.
Jerrythafast schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:04:
[...]

Update: gebeld en alles doorgenomen. Omdat het ook RTL4 betreft is het geen 4G storing volgens de ziggo medewerker. Vanmiddag komt er een monteur.

[ Voor 12% gewijzigd door garp op 23-03-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:55
hjs schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:18:
Goed om te weten.
Welk modem en eventueel welke firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

stormfly schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:10:
[...]

Welk modem en eventueel welke firmware versie?
Ook Technicolor 7210, welke ik donderdag voor ze had aangesloten. Gekregen bij het 10,- internet&bellen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hjs schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:18:
Goed om te weten.
hjs schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:25:
[...]

Ook Technicolor 7210, welke ik donderdag voor ze had aangesloten. Gekregen bij het 10,- internet&bellen pakket.
Inderdaad. Zeker als bedraad en via 5Ghz de boel wel blijft werken is het inderdaad hetzelfde probleem. Het is al enige tijd bekend bij Ziggo, maar ze weigeren om het modem om te ruilen voor een type zonder problemen of in een AP te voorzien (al dan niet tijdelijk). Kortom: Ons probleem...
Ze hebben nog geen idee wanneer het opgelost gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Spam.
Ik heb heel veel jaren op geen enkele manier last gehad van spam, ook niet in de spambox. Maar het geboefte heeft me nu toch gevonden. Meest uit het buitenland, gezien het lachwekkend domme taalgebruik. Duidelijk ongecorrigeerde resultaten van Google vertaalmachine. Oorzaak? Geen idee, het ligt niet aan mij door onzorgvuldig omgaan met m'n adres en m'n adres is maar in kleine kring bekend. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het spamfilter van Ziggo uitstekend werkt, want vrijwel alle spam wordt gefilterd in de webmail-spambox, dus wat dat betreft geen op- of aanmerkingen. Dit even ter inleiding.

Maar eigenlijk wil ik die rommel helemaal niet meer zien, want zelfs van de meeste titels word ik al kotsmisselijk en zonder uitzondering interesseert de inhoud me geen barst. Ik heb bovendien nog nooit een onterechte bestempeling als spam meegemaakt.
Wel, ik dacht dat ik daar de nogal eenvoudige oplossing voor vond, namelijk:
Instellingen > Beveiliging > Ongewenste berichten. In mijn beleving is dat gewoon de correcte benaming voor spam. Default instelling: "In de map Ongewenste berichten plaatsen", m.a.w. de map Spam. En dit gebeurt dan ook consequent.

Ik veronderstelde dat dit eenvoudig gewijzigd kon worden in: "Ongewenste berichten verwijderen zonder ze af te leveren", wijziging opslaan en klaar.
Echter het helpt niet, prompt verscheen in de spam-map weer zo'n ongewenst bericht. Op de een of andere manier wordt hier dus blijkbaar iets anders bedoeld? Maar hoe moet ik het dan verstaan, heeft iemand hier ervaring mee.

Edit:
Het lijkt er op dat wijzigen van de opties die je hebt in de instellingen van webmail m.b.t. "Ongewenste mail" geen van alle werken. Die optie zijn:
1. Altijd afleveren in Postvak In
2. Als spam markeren en afleveren in Postvak In
3. In de map Ongewenste berichten plaatsen
4. Ongewenste berichten verwijderen zonder ze af te leveren
5. Een X-kopregel SPAM aan e-mail toevoegen en afleveren

Optie 3 is ingesteld als default en ik heb zowel 4 als 5 geprobeerd. En jawel, ik heb niet vergeten de wijziging op te slaan. De wijziging staat bij de volgende inlog ook wel aangepunt, maar het lijkt alsof er alleen naar optie 3 wordt geluisterd.

[ Voor 18% gewijzigd door Techneut op 23-03-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TFHfony schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:14:
Inderdaad. Zeker als bedraad en via 5Ghz de boel wel blijft werken is het inderdaad hetzelfde probleem. Het is al enige tijd bekend bij Ziggo, maar ze weigeren om het modem om te ruilen voor een type zonder problemen of in een AP te voorzien (al dan niet tijdelijk). Kortom: Ons probleem...
Ik heb dit issue ook waargenomen. Tijd voor een frontpage-artikel op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeris49
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 22:38
TFHfony schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:14:
[...]

[...]

Fijn, ik heb hier namelijk ook last van. 5 ghz is leuk in de buurt van de Technicolor, maar aan de andere kant van het huis dus geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dav1d schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:12:
[...]

Ik heb dit issue ook waargenomen. Tijd voor een frontpage-artikel op Tweakers?
Submit maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Ook hier het probleem met de technicolor modem met wegvallende wifi op de 2.4 GHz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Ben ik even blij dat ik er een fatsoenlijke Asus router erachter heb hangen...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Megapaul schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:20:
Ook hier het probleem met de technicolor modem met wegvallende wifi op de 2.4 GHz band.
Gaat dit allemaal over de 7210/fZiggo?

Bij de TC 7200 moet je even in de web interface kijken. Het kan ook zo zijn dat het hele modem hangt en zichtzelf reset. Als hij terug is zie je dan uptime: 0 in de web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ANdrode schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Gaat dit allemaal over de 7210/fZiggo?

Bij de TC 7200 moet je even in de web interface kijken. Het kan ook zo zijn dat het hele modem hangt en zichtzelf reset. Als hij terug is zie je dan uptime: 0 in de web interface.
Nop... De 5Ghz en bedraad blijft alles werken. het is alleen de 2,4Ghz radio die er mee nokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:51
Maar dit gaat sowieso niet op voor de TC7200: tot mijn persoonlijke frustratie doet dat mormel überhaubt geen concurrent dual-band.

De TC7200 wil inderdaad wel eens over de kop vliegen, maar dat is bij mij iig laatste tijd wel beter geworden. Maar dat is een heel ander issue, volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hier staat nog het een en ander, oa dat ze ermee bezig zijn maar ook wat tips voor instellingen in het modem

https://community.ziggo.n...m-technicolor-tc7210-9674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dav1d schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:17:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Doen jullie allemaal even een news submit om het onder de aandacht van de redactie te brengen? http://tweakers.net/submit/

Ik heb al bijna twee maanden deze beruchte STF0.76.09 firmware op een TC7210... :'(
Ik vermoed dat tweakers het probleem niet groot genoeg zal vinden, maar heb een submit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Twam schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:11:
Maar dit gaat sowieso niet op voor de TC7200: tot mijn persoonlijke frustratie doet dat mormel überhaubt geen concurrent dual-band.

De TC7200 wil inderdaad wel eens over de kop vliegen, maar dat is bij mij iig laatste tijd wel beter geworden. Maar dat is een heel ander issue, volgens mij.
Ach dat is gewoon een heel frustrerend apparaat. Ik gebruik hem überhaupt niet voor wifi. 2.4GHz zit vol, op 5GHz is hij instabiel (en haalt hij de volle snelheid niet omdat hij maar 2 streams heeft).

Bij mij viel hij bijna dagelijks om (zonder signaal problemen/T3/T4 fouten). Dan wordt het vrij frustrerend na een tijdje :+.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 07:52

arnoudwokke

Redacteur
Submits ontvangen, ik ga erin duiken en Ziggo even benaderen voor een reactie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
arnoudwokke schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:59:
Submits ontvangen, ik ga erin duiken en Ziggo even benaderen voor een reactie :)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

arnoudwokke schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:59:
Mooi. Ik heb dinsdag uitgebreid met Ziggo aan de lijn gehangen (met de zakelijke helpdesk) over dit probleem. Het is een bekende bug sinds de laatste firmware update voor de TC7210: De 2,4Ghz stopt er mee. Internet via 5Ghz en bedraad blijft wel gewoon werken. Maar 2,4Ghz is natuurlijk nog voor de meeste apparatuur DE standaard manier om te verbinden.
De 2,4Ghz blijft vaak wel zichtbaar, maar verbinden is niet meer mogelijk. Soms verdwijnt hij ook.

Thread op Ziggo Gebruikers Forum:

http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=503656#post503656

/edit 16:45/
Nog nog even gebeld door de zakelijk helpdesk van Ziggo, naar aanleiding van een Tweet van mijn zijde, maar eigenlijk opnieuw hetzelfde verhaal: Ja, het probleem is bekend (sinds begin deze maand gaf de medewerker aan) en ze zitten nog steeds te wachten op een nieuwe firmware van Technicolor en er is nog geen idee wanneer deze gaat komen.

Als "oplossing" bood hij aan dit ik zelf een TP-Link AP bestelde bij Ziggo en deze dan binnen de "bedenktermijn" van 30 dagen mocht terug sturen.

[ Voor 25% gewijzigd door TFHfony op 24-03-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Sinds vandaag krijg ik downloadsnelheden boven de 300 Mbps. Heb een uurtje geleden 315 Mbps gemeten met de eigen snelheidstest van Ziggo. Ik heb het snelste abonnement. Heb ik iets gemist, want ik lees er niets over op de website. De uploadsnelheid is nog steeds 20Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Har schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:16:
Sinds vandaag krijg ik downloadsnelheden boven de 300 Mbps. Heb een uurtje geleden 315 Mbps gemeten met de eigen snelheidstest van Ziggo. Ik heb het snelste abonnement. Heb ik iets gemist, want ik lees er niets over op de website. De uploadsnelheid is nog steeds 20Mbps.
Een maand of twee geleden waren er ook al berichten van mensen die dergelijke hoge snelheden haalden. De conclusie die toen werd getrokken hier in het topic was dat het sneaky tests zijn van Ziggo om de capaciteit van het netwerk bij jou in de buurt te testen. Na verloop van tijd word je weer terug gezet op je normale snelheid. Zou natuurlijk wel een klein beetje verraden wat de volgende snelheidsverhoging wordt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 23-09 19:08
Ik denk dat we binnenkort wel een flinke snelheidsverhoging kunnen verwachten. Ziggo merkt wel dat glasvezel in steeds meer regio's word uitgerold en dat mensen een keuze moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat ik er weinig van zal gaan merken :P ook al ben ik een groot verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 23-09 19:08
ArcticWolf schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:21:
Denk dat ik er weinig van zal gaan merken :P ook al ben ik een groot verbruiker.
Dat is altijd :P

Je hebt altijd mensen die onder of boven het gemiddeld zitten, Ziggo kan niet iedereen tevreden houden alleen maar het grootste gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Jerrythafast schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Een maand of twee geleden waren er ook al berichten van mensen die dergelijke hoge snelheden haalden. De conclusie die toen werd getrokken hier in het topic was dat het sneaky tests zijn van Ziggo om de capaciteit van het netwerk bij jou in de buurt te testen. Na verloop van tijd word je weer terug gezet op je normale snelheid. Zou natuurlijk wel een klein beetje verraden wat de volgende snelheidsverhoging wordt :9
Dan zal dat het wel zijn. Draai nu redelijk stabiel rond de 300 Mbps. Zelfs een keer de 340 aangetikt. Het valt me wel op dat de maximale snelheid bij de officiële 200 Mbps stabieler was. Nu schommelt hij grofweg tussen de 275 en 315 Mbps.

Ben benieuwd welke snelheid ze aan het testen zijn. Volgens de zakelijke website van Ziggo is 500 Mbps op mijn adres beschikbaar. Dat haal ik dus niet. Vraag me af wat de beperkende factor is: de lijn, het modem of mijn i7 Macbook pro?

Afijn, we gaan het wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Jordyz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:44:
Ik denk dat we binnenkort wel een flinke snelheidsverhoging kunnen verwachten. Ziggo merkt wel dat glasvezel in steeds meer regio's word uitgerold en dat mensen een keuze moeten maken.
In veel gebieden wordt (voor) nu glasvezel alleen "uitgerold" naar de wijkkast ipv helemaal tot in het huis (FttH dus) zodat je via VVDSL ongeveer 100Mbit kan halen (kan dus in vele gevallen wat minder zijn). En met bonding (indien je 2 aderparen hebt) kan je tot 200Mbit halen via BVVDSL. Voor nu een zijn dat mooie concurrerende snelheden voor Ziggo, zeker als je kijkt dat het al jaren was te zien dat ADSL op papier wel een concurrent is (ACM ziet adsl als concurrent vanwege de term 'breedband' dacht ik), maar in de praktijk 90% van de gevallen niet 8)7

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Har schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:54:
[...]

Dan zal dat het wel zijn. Draai nu redelijk stabiel rond de 300 Mbps. Zelfs een keer de 340 aangetikt. Het valt me wel op dat de maximale snelheid bij de officiële 200 Mbps stabieler was. Nu schommelt hij grofweg tussen de 275 en 315 Mbps.

Ben benieuwd welke snelheid ze aan het testen zijn. Volgens de zakelijke website van Ziggo is 500 Mbps op mijn adres beschikbaar. Dat haal ik dus niet. Vraag me af wat de beperkende factor is: de lijn, het modem of mijn i7 Macbook pro?

Afijn, we gaan het wel merken.
Modem heeft een max van ongeveer 300Mbit in de praktijk. Voor meer (lees 500Mbit) heb je een ander modem nodig of via de HZN G7401 ivm de 16channels. De lijn en je Macbook kunnen nog een stuk harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Jim423 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:14:
[...]

Modem heeft een max van ongeveer 300Mbit in de praktijk. Voor meer (lees 500Mbit) heb je een ander modem nodig of via de HZN G7401 ivm de 16channels. De lijn en je Macbook kunnen nog een stuk harder :)
Bedankt, goed om te weten. Klopt helemaal met mijn snelheidsmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
TFHfony schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Als "oplossing" bood hij aan dit ik zelf een TP-Link AP bestelde bij Ziggo en deze dan binnen de "bedenktermijn" van 30 dagen mocht terug sturen.
Ik heb die TP-Link AP inmiddels staan vanwege het 2.4 GHz issue op de Technicolor.
Heb ook nog navraag gedaan of de 30 dagen bedenktermijn verlengd kan worden maar dat was niet mogelijk. Ook op de vraag wanneer er nieuwe firmware komt kwam geen duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:14:
[...]

Har schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:19:
[...]

Bedankt, goed om te weten. Klopt helemaal met mijn snelheidsmetingen.
Ik heb even gemist waar Har heeft gezegd om welk modem het gaat :? Het is dus een 8-channelmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Dav1d schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:17:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Doen jullie allemaal even een news submit om het onder de aandacht van de redactie te brengen? http://tweakers.net/submit/

Ik heb al bijna twee maanden deze beruchte STF0.76.09 firmware op een TC7210... :'(
Probleem herken ik volledig. Is al een keer een monteur bij me over de vloer geweest, en die gaf aan dat het er mee te maken had, dat als je de default SSID veranderd, de software dus over de zeik gaat, en je deze symptomen krijgt.

Heb eigenlijk nooit de moeite genomen om dat uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Jerrythafast schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:04:
[...]

[...]

Ik heb even gemist waar Har heeft gezegd om welk modem het gaat :? Het is dus een 8-channelmodem?
Sorry, had ik even moeten vermelden. Er staat een Cisco EPC 3928 in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Jeffrey87NL schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 02:10:
Probleem herken ik volledig. Is al een keer een monteur bij me over de vloer geweest, en die gaf aan dat het er mee te maken had, dat als je de default SSID veranderd, de software dus over de zeik gaat, en je deze symptomen krijgt.

Heb eigenlijk nooit de moeite genomen om dat uit te testen.
Standaard zijn de SSIDs hetzelfde voor beide wifi banden. Als je dit niet verandert schakelen dual-band devices niet meer terug van 5 GHz naar 2,4 GHz als het bereik van de 5 GHz band slecht wordt. Zelfs als je de 5 GHz band op je device uitzet weigeren ze te verbinden met de 2,4 GHz band als je vantevoren verbonden bent geweest met 5 GHz band. Dus eigenlijk wordt je gedwongen om je SSIDs aan te passen. Ik heb het SSID van de 2,4 GHz band niet veranderd en "-5G" achter het SSID van de 5 GHz band geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Jerrythafast schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:04:
[...]

[...]

Je hebt gelijk, TC7210 zou het ook kunnen. Ging per abuis uit van fUPC gebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Har schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:02:
[...]

Sorry, had ik even moeten vermelden. Er staat een Cisco EPC 3928 in de meterkast.
Okee, da's inderdaad een 8x4 modem. Dat zou best wel eens je beperking kunnen zijn.

Misschien even bellen naar de klantenservice :+ "Ik haal meer dan 300 Mbit/s, maar mijn modem kan niet sneller. Krijg ik nu een nieuwe?" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Jerrythafast schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:54:
[...]

Okee, da's inderdaad een 8x4 modem. Dat zou best wel eens je beperking kunnen zijn.

Misschien even bellen naar de klantenservice :+ "Ik haal meer dan 300 Mbit/s, maar mijn modem kan niet sneller. Krijg ik nu een nieuwe?" O-)
Ja, dat heb ik overwogen. Maar zou ik daarmee geen slapende honden wakker maken . . . . . . . (Sorry meneer, foutje. We zetten het weer terug naar 200 Mbps)

Ik denk dat ik het lekker zo laat totdat het officieel is en ik het modem gewoon kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Har schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:02:

Oké, dus als we Ziggo zouden moeten geloven dan zou dit kabelmodem met 8 downstreams en 4 upstreams geen hogere snelheden kunnen behalen dan 200 Mbps:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kl8d6q1.png

Onzin natuurlijk omdat het kabelmodem continu zo'n 8 * 51 Mbps = 408 Mbps aan DOCSIS data aan de WAN kant te verwerken krijgt en ik tot dusver nog geen enkele fabrikant heb gevonden die in de specificaties van een kabelmodem aangeeft dat de doorvoer snelheid naar de LAN kant gelimiteerd is op een lagere snelheid.

Het lijkt er op dat je kabelmodem momenteel niet gelimiteerd wordt qua snelheid waardoor je dus snelheden van 300 Mbps en meer kan halen. De kans dat je de enige gelijktijdige gebruiker bent in jouw coaxsegment van de capaciteit van 8 downstreams die op jouw kabelmodem zijn geconfigureerd is zeer klein en een deel van de capaciteit wordt benut voor de DOCSIS management berichten. Daarom fluctueert de snelheid en zal je de 400 Mbps niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Iedereen is het er toch wel mee eens dat de "downloadsnelheid tot 200 Mbit/s" die hierboven in het plaatje staat niets meer is dan marketingtaal? Feitelijk klopt het, Ziggo levert normaal gesproken (nog) geen snelheid boven de 200 Mbit/s. Maar dit een productkeuze kwestie en heeft weinig met de techniek te maken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ga binnenkort verhuzien en wil daar een Ziggo TV + Internet abonnement afsluiten. De televisie wordt waarschijnlijk de pricewatch: Panasonic Viera TX-55CS630 Zilver met de volgende tuner specs,

NL/BE-model Ja
Landinfo Het betreft hier een model geschikt voor het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk, dat meestal out-of-the-box werkt, zonder extra instellingen. In enkele gevallen zijn er wel extra instellingen nodig, informeer hierover bij je digitale tv-provider.
Tunertype Analoog, DVB-C, DVB-T, DVB-T2
Aantal tuners 1
Common Interface CI+

Aan de TV hang ik ook een ChromeCast 2 en hecht geen waarde aan programma's opnemen, tijdelijk stopzetten etc, wellicht dat die opties ook wel met de ChromeCast kunnen als er wordt gestreamd.

Daarom denk ik dat ik geen Mediabox nodig ga hebben, want ik wil een CI+ module in de TV tuner gebruiken. Zou dit een goede oplossing zijn of zie ik wat over het hoofd?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:04
zonder CI+ en alleen kabel zou ook nog kunnen, dan heb je een paar zenders HD en de rest SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn vriendin kijkt nog wel eens wat RTL4, SBS etc dus die hecht nog wel waarde aan de HD kwaliteit, maar voor terugkijken etc gaan we gewoon online services gebruiken. Daarom denk ik dat de CI+ wel een goede oplossing is. Houd ook een HDMI ingang vrij :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CI+ :Y

Met de meeste Smart TV's (en zelfs sommige minder slimme TV's) van tegenwoordig kun je trouwens ook via CI+ opnemen naar een USB harddisk (en live pauzeren enzo), maar ik geloof dat jouw keuze nu net de uitzondering op die regel is als ik de specs bij Coolblue moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ach die opties (opnemen, pauzeren, terugkijken) maken ons niet zoveel uit. Er zijn genoeg services die het mogelijk maken om iets terug te kijken. Dan heb ik liever 1 afstandsbediening en een HDMI ingang vrij dan dat ik daar speciaal een mediabox voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Daarom zegt Jerrythafast ook 'USB harddisk': je koppelt een USB-schijf aan een USB-poort van je TV :-) . Dan hou je hetzelfde aantal HDMI-ingangen vrij, maar heb je wel dit soort extra functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Klopt, maar het lijkt er op dat mijn CS630 niet ondersteund om via USB op te slaan/pauzeren :). Nog wel een vraagje, als ik die CI+ module bestel, heb ik daar dan nog een adapter voor nodig voor in de TV of wordt die met Ziggo of de TV geleverd? Als het nodig is.
ViNcE schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Ik had de smiley gezien hoor, maak je geen zorgen.
Hoe staat het trouwens met die Eclipse playmats, nog updates gehad?

[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 25-03-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Laatst online: 22-09 20:21
Ohai!

Ik woon op een studentenkamer van DUWO, en die hebben een of andere overeenkomst met Ziggo waardoor ik (ondanks dat ik geen diensten va ze afneem) €13 per maand betaal aan Ziggo.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BpRTLtj.png

Ook heb ik ergens vaag gehoord dat ze voor ons studenten goedkopere paketten hebben die samengaan met die €13 van hierboven.

Wat zou het voor mij kosten om het goedkoopste internet-only abbonement af te sluiten? Weet iemand dit?

De meeste studenten die ik het gevraagd heb (incl mezelf) hebben internet via dsl. Sommigen gebruiken Ziggo enkel als tv-provider (want als het bij de huur inbegrepen is, dan is het "gratis"). Ik ken niemand in de buurt die daadwerkelijk internet afneemt bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gaaf, je hebt inzicht in je servicekosten! Dat had ik nooit :p Alleen internet van Ziggo? https://www.ziggo.nl/internet/internet-complete/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:51:
Gaaf, je hebt inzicht in je servicekosten! Dat had ik nooit :p Alleen internet van Ziggo? https://www.ziggo.nl/internet/internet-complete/
Raar dat je voor internet only niet kan kiezen voor Basis (40/4).
Of zal dat gewoon een commercieel iets zijn ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
MrVegeta schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:51:
Ja, dat heb ik. Volgens mij heeft iedereen daar gewoon recht op. Check es of het niet ergens verstopt zit in je (oude) huurcontract (als je die nog hebt).

Anyway, de gewone paketten zijn voor gewone mensen, en daarvan is er een deel van het bedrag voor het basis-analoge-tv-pakket dat in elk kabelproduct verwerkt zit. Hoeveel van dat bedrag dat is weten we niet. Wat wel zo is, dat ik daar niet voor ga betalen, omdat ik er al voor betaal.

Daarnaast ben ik arme student, dus ik wil gewoon iets goedkoops. Zal wel DSL worden maar het zou tof zijn als ik op z'n minst weet wat het bij Ziggo precies zou kosten.

Ook wil ik graag een relatief hoge uploadsnelheid waarbij download me minder boeit. Hierover loopt in het xDSL topic een dingetje: Peetz0r in "Het grote xDSL-topic"

Gezien er op DSL meerdere providers zijn is het de moeite om te vragen. op de kabel is er maar eentje en daarvan geloof ik niet dat ze het alleen al zouden overwegen. Glas ligt hier niet want dat is te moeilijk voor DUWO ofzo. In de woonwijk 100m verderop ligt wel gewoon glas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom niet een duur abbo nemen en met medestudenten delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:46:
Klopt, maar het lijkt er op dat mijn CS630 niet ondersteund om via USB op te slaan/pauzeren :). Nog wel een vraagje, als ik die CI+ module bestel, heb ik daar dan nog een adapter voor nodig voor in de TV of wordt die met Ziggo of de TV geleverd? Als het nodig is.
De CI+ module schuif je zo in je TV. Ziggo levert er een smartcard bij die in de module moet worden geschoven.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/CI+-CAM-Smartcard.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Jerrythafast op 25-03-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
MrVegeta schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:07:
Waarom niet een duur abbo nemen en met medestudenten delen?
Zo tof zijn de verhoudingen onderling helaas niet. Ook is het zo dat veel studenten hier relatief kort wonen dus dat maakt het lastig om een abbo van een ander te gebruiken als die ineens gaat verhuizen. Ik weet zelf nog niet of ik hier over een jaar nog woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peetz0r schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:10:
[...]

Zo tof zijn de verhoudingen onderling helaas niet. Ook is het zo dat veel studenten hier relatief kort wonen dus dat maakt het lastig om een abbo van een ander te gebruiken als die ineens gaat verhuizen. Ik weet zelf nog niet of ik hier over een jaar nog woon.
Kun je dan niet beter bij DUWO navragen wat de opties zijn? Je bent immers zelf geen klant van Ziggo, maar van DUWO. Ik neem aan dat zij in hun overeenkomst met Ziggo ook wel iets van internet hebben voorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:31
Peetz0r schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:10:
[...]

Ik heb in een flat gewoond met dezelfde contructie.
Ik ben langs de ziggo balie gegaan, en daar geregeld dat ik Internet + TV kreeg.
Ik betaalde alleen het internet deel, want "Basis" tv zat bij de huur in, dat was een groepsabonnement voor de gehele flat, soort gelijk bedrag.
Ik betaalde iets van €15 o.i.d. bij voor 30Mbit/s destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Jerrythafast schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:13:
[...]

Kun je dan niet beter bij DUWO navragen wat de opties zijn? Je bent immers zelf geen klant van Ziggo, maar van DUWO. Ik neem aan dat zij in hun overeenkomst met Ziggo ook wel iets van internet hebben voorzien?
Ze weten het zelf niet :') De locatiebeheerder (of hoe heet dat) van DUWO verwijst me door naar medestudenten die het ook niet weten.

Medic schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:15:
[...]

Ik heb in een flat gewoond met dezelfde contructie.
Ik ben langs de ziggo balie gegaan, en daar geregeld dat ik Internet + TV kreeg.
Ik betaalde alleen het internet deel, want "Basis" tv zat bij de huur in, dat was een groepsabonnement voor de gehele flat, soort gelijk bedrag.
Ik betaalde iets van €15 o.i.d bij voor 30Mbit/s destijds.
Ik kwam laatst een ziggo-verkoopbusje tegen en had het daar gevraagd. Ook daar hadden ze geen flauw idee...

[ Voor 38% gewijzigd door Peetz0r op 25-03-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Peetz0r schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:16:
[...]

Ik kwam laatst een ziggo-verkoopbusje tegen en had het daar gevraagd. Ook daar hadden ze geen flauw idee...
Dat zijn echt verkopers, de klanten balie doet vooral service.
Ik ben naar de ziggo klantenbalie in Groningen geweest, daar kunnen ze vrij ver in het systeem kijken, ook qua type groepsabonnement.
Dat lukt zo'n straat verkoper niet volgens mij.

Ik heb even in mijn afschriften gekeken, ik betaalde €15,40 per maand voor 30Mbit/s

[ Voor 14% gewijzigd door Medic op 25-03-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Medic schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:19:
[...]

Dat zijn echt verkopers, de klanten balie doet vooral service.
Ik ben naar de ziggo klantenbalie in Groningen geweest, daar kunnen ze vrij ver in het systeem kijken, ook qua type groepsabonnement.
Dat lukt zo'n straat verkoper niet volgens mij.
Ok, zal es kijken of er een ziggo balie bij mij in de buurt is. Hint: dat is niet Groningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Peetz0r schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Ok, zal es kijken of er een ziggo balie bij mij in de buurt is. Hint: dat is niet Groningen ;)
https://www.ziggo.nl/klan...stratief/contact/winkels/
hier staan ze allemaal wel.

Klantenbalies staan onderaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Medic op 25-03-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Medic schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:22:
[...]

https://www.ziggo.nl/klan...stratief/contact/winkels/
hier staan ze allemaal wel.

Klantenbalies staan onderaan.
Dus een balie is niet hetzelfde als een winkel... Want er zijn 4 winkels vlakbij en 0 balies. Da's wel jammer.

Wel weer apart dat een van hun winkels aan de kabelweg zit :)
Pagina: 1 ... 73 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.