Je hebt het nu over het segment en niet over de modems neem ik aan? Of heb jij een Hitron/Compal staan? Overal is nu 16 ds channels ingevoerd zover ik weet. Zolang een segment niet meer dan 30-40% belast wordt in de avond kan je gewoon 300/30Mb/s doen op een TC7200 TC7210 etc. Er zijn segmenten die zwaarder dan 40% belast worden maar dit is een klein deel. Deze klanten hebben dan vrijwel zeker ook last met een 200Mb/s abonnement. Voor meer dan 300Mb/s down heb je inderdaad echt een 16x8 modem nodig, vandaar de Compal tot 500Mb/s. Kan zijn dat Ziggo het safe speelt en niet verder gaat dan 200Mb/s op een 8x4 modem om eventuele klachten tegen te gaan over het niet behalen van de snelheid in de avond in congested segmenten maar dat is echt koffiedik kijken. Eventueel zou je ook naar 24DS CH kunnen gaan per segment, je kan dan nog steeds af met een TC7200 voor 300Mb/s en toch heb je extra headroom.CreativeS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:48:
In drukke segmenten is de 200Mb/s al met 8 downstreamchannels niet meer haalbaar. Paar maanden last van gehad en met 16 downstreamchannels is alles weer de hele dag in orde. Men vergeet alleen even dat het gros gewoon Complete heeft en die klanten die al 200Mb/s hebben, beschikken vaak al over geschikte apparatuur. Modemswaps zijn ook het grootste probleem niet, de beschikbaarheid eventueel wel.
Power users hebben nagenoeg altijd een los modem. Heeft denk ik te maken met de meterkast als verdeelpunt gebruiken, vaak ligt er geen utp naar de woonkamer. (Waar de hzn vaak staat).CreativeS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:42:
[...]
Dus als je alles via de HZN doet, ben je volgens jouw redenatie geen 'power user'?
[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 20-03-2016 15:47 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning