Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht hoort het niet helemaal hier, maar er zullen mensen vast tegen het zelfde aangelopen zijn :)

Ik wil naar de slaapkamer mijn coax vervangen door een coax en utp kabel.

Is het slim om deze als combi te leggen (coax + utp in een of beide kabels los door de pvc-buis ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giio
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Jerrythafast schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:32:
[...]

De internet downstreams zitten (weliswaar op aaneengesloten frequenties) tussen de digitale TV streams. Dus qua downstream kunnen ze in princpe prima last hebben van dezelfde storing (mits die storing zowel de DOCSIS streams als de DVB streams raakt).
Op dit moment zijn er geen interferentie problemen op de docsis streams. Dvb-t en 4g geven alleen last op de tv zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
MdO82 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:08:
[...]

-O- Ik had net drinken en chips klaargezet -O- _O-
Bij deze de foto van aansluitpunt in slaapkamer op etage 1.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/3qce2hb6j/IMG_20160216_084737.jpg

Die Hirschman kabel heb ik getest en ligt nu in de kast... die maakte geen verschil. Denk meer aan het aansluitpunt dus.

[ Voor 16% gewijzigd door wvkreg op 16-02-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
xileS schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:38:
[...]
In dit geval ligt het wel ergens aan het netwerk, want ik heb het specifiek thuis als ik boven verbonden ben met een AP. En het gaat eigenlijk niet alleen om WhatsApp, maar niks doet het meer waarvoor internet nodig is. Het is altijd snel opgelost door even opnieuw met het wifi netwerk te verbinden (wat wel irritant begint te worden).
Kan je kijken of de TC 7200 zichzelf reset wanneer jij deze problemen ervaart? Je merkt hier weinig van behalve wat downtime. Het enige dat je kan zien is dat de uptime opeens op nul staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Die is niet afgeschermd. Vervangen met een betere doos. Een goede Hirschman of zoals Ziggo zelf met een gut14d van astro. Plus je prefab kabel kun je misschien ook vervangen die ziet er op het oog ook niet best uit.
wvkreg schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:53:
[...]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

Goner

What can I do you for ?

Dat is ook Hirschmann zo te zien.
We hebben net effe gezocht en het zijn deze kabels : http://coaxkabelversterke...male-safe-1-5-meter-kabel (de groene).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 16:55
wvkreg schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:53:
[...]

[afbeelding]

Die Hirschman kabel heb ik getest en ligt nu in de kast... die maakte geen verschil. Denk meer aan het aansluitpunt dus.
Ohjee, vrijwel zeker een rijgdoos... Heb hier inmiddels meerdere van die ondingen liggen.

Hiermee kun je kabels blijven vervangen maar die rijgdozen hebben een hoge demping wat niet prettig is voor je signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
deamosreapos schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:12:
Die is niet afgeschermd. Vervangen met een betere doos. Een goede Hirschman of zoals Ziggo zelf met een gut14d van astro. Plus je prefab kabel kun je misschien ook vervangen die ziet er op het oog ook niet best uit.

[...]
Deze dus bijvoorbeeld? http://www.coaxstore.nl/c...doos-incl-afdekplaat.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:58:
[...]

Kan je kijken of de TC 7200 zichzelf reset wanneer jij deze problemen ervaart? Je merkt hier weinig van behalve wat downtime. Het enige dat je kan zien is dat de uptime opeens op nul staat.
Beschikbaarheid systeem 1 dagen 13h:57m:33s

Dit bedoel je? Is vandaag nog gebeurd, dus hij reset zich niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Goner schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:00:
[...]

Dat is ook Hirschmann zo te zien.
We hebben net effe gezocht en het zijn deze kabels : http://coaxkabelversterke...male-safe-1-5-meter-kabel (de groene).
Ik zie op je link Technetix, geen Hirschmann
Of is dat van Hirschmann?

[ Voor 3% gewijzigd door Gadgeteer op 16-02-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:53:
[...]
Beschikbaarheid systeem 1 dagen 13h:57m:33s

Dit bedoel je? Is vandaag nog gebeurd, dus hij reset zich niet.
Ja dat bedoelde ik. Dan is wat jij merkt dus geen (gedeeltelijke) reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

Goner

What can I do you for ?

Gadgeteer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:49:
[...]
Ik zie op je link Technetix, geen Hirschmann
Nee, ik reageerde op de vraag of het Fekab 9 kabels waren.
Maar die zijn wit en ook van Hirschmann, net als Koka 9TS ... de kabels die ik bedoelde zijn zwart en inderdaad van Technetix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
MdO82 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:27:
Wellicht hoort het niet helemaal hier, maar er zullen mensen vast tegen het zelfde aangelopen zijn :)

Ik wil naar de slaapkamer mijn coax vervangen door een coax en utp kabel.

Is het slim om deze als combi te leggen (coax + utp in een of beide kabels los door de pvc-buis ?
Waarom niet coax vervangen door utp? Ik heb utp lopen van de horizon boxen naar de extra boxen via Powerline en werkt prima. Zeker als die op elkaar zijn aangesloten zou ik alleen UTP leggen. En ik verwacht niet dat 2 kabels in een lose leiding iets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Fekab 9 kabels zijn KOKA 9TS kabels. Alleen zijn de pre-fabricated door Hirschmann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
Axente schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:48:
[...]

Waarom niet coax vervangen door utp? Ik heb utp lopen van de horizon boxen naar de extra boxen via Powerline en werkt prima. Zeker als die op elkaar zijn aangesloten zou ik alleen UTP leggen. En ik verwacht niet dat 2 kabels in een lose leiding iets wordt.
Handig toch, kun je alle kanten op. KOKA 9TS + cat5e past prima door een 16mm buis zolang er niet teveel krappe bochten in zitten en het geen flexbuis is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Handig toch, kun je alle kanten op. KOKA 9TS + cat5e past prima door een 16mm buis zolang er niet teveel krappe bochten in zitten en het geen flexbuis is.
past idd. alleen als je de optie hebt van 2 buizen zou ik ze apart leggen. ( en 2x LAN doen )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axente schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:48:
[...]

Coax heb ik nog nodig voor de radio boven ;)
Heb gekeken naar een internet radio, maar dat is voor ons geen optie.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Dat verklaard het snapte de link niet waarom allebei maar moet lukken. En ik dacht dat misschien er maar 1 nodig was vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:30:
[...]

Coax heb ik nog nodig voor de radio boven ;)
Heb gekeken naar een internet radio, maar dat is voor ons geen optie.
denk dat je ook 1 van de weinigen bent daarmee :-)

radio komt hier gewoon uit de lucht... of via de ziggo decoder

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:17:
[...]

denk dat je ook 1 van de weinigen bent daarmee :-)

radio komt hier gewoon uit de lucht... of via de ziggo decoder
Hoe moet ik mij met de decoder voorstellen of is het een horizon waar je geen coax voor nodig hebt ?
Als het ontvangst via de lucht beter zou zijn had ik hem nog niet nodig gehad ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:23:
[...]

Hoe moet ik mij met de decoder voorstellen of is het een horizon waar je geen coax voor nodig hebt ?
Als het ontvangst via de lucht beter zou zijn had ik hem nog niet nodig gehad ;)
decoder hangt idd aan de coax ;) maar ik dacht bij radio natuurlijk weer aan oldskool FM radio.... daar doe ik ook niks meer mee (ja in de auto bij gebrek aan een DAB+ radio in dat hok) wel aan DAB+ :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Wildfire

Joy to the world!

Heeft Ziggo voor hun toppakket stiekem een snelheidsverhoging doorgevoerd? Ik zit nu op 350mbit! Up lijkt nog op 20mbit te zitten.

Ik merkte het tijdens downloaden van Usenet (paar gig), m'n downloadsnelheid zat opeens een stuk hoger. Daarna dus meteen gaan meten. Speedtest.net - zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5092095735.png

(ik heb dus officieel een 200/20 verbinding)

Hmm. 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door Wildfire op 16-02-2016 23:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
Dat is best hoog ja:) je zou 200/20 moeten hebben of heb je een ondernemers pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

stormfly schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:49:
Dat is best hoog ja:) je zou 200/20 moeten hebben of heb je een ondernemers pakket?
Gewoon consumentenlijntje met inderdaad 200/20. Maar sinds ergens vandaag dus 350/20. Maf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Lol! :P, Dat zijn de echte snelheden! Keep it up Ziggo haha! Liefste zie ik ook nog even die upload omhoog springen.

Erg raar. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga er maar van uit dat het een foutje is. Eens kijken hoe lang het duurt eer ik weer terug op de 200mbit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Als je het nu nog hebt? Dan kan het wel eens een snelheid verhoging zijn. Ik ga er vanuit dat het een foutje is inderdaad. Kan er wel om lachen hahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:01
Is jullie internetverbinding ook zo traag de laatste weken? Vooral als uitzending gemist aan staat kan ik er soms helemaal niet meer naast laden. Vooral vanaf middernacht. Regio Rijswijk. Op de site van Ziggo uiteraard geen melding van onderhoud in mijn regio.
Tik dit nu maar vanaf m'n telefoon.

[ Voor 23% gewijzigd door Dancing_Animal op 17-02-2016 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dancing_Animal schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 00:29:
Is jullie internetverbinding ook zo traag de laatste weken? Vooral als uitzending gemist aan staat kan ik er soms helemaal niet meer naast laden. Vooral vanaf middernacht. Regio Rijswijk. Op de site van Ziggo uiteraard geen melding van onderhoud in mijn regio.
Tik dit nu maar vanaf m'n telefoon.
Ik dus precies het tegenovergestelde -- sneller dan het zou moeten zijn, zit over de max heen met 150mbit extra :P

---

FF Serieus: doe eens wat pings en traceroutes posten. Kunnen we wat meer mee wellicht. Probeer ook eens een andere DNS-server (OpenDNS 208.67.222.222 en 208.67.220.220 / Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
MdO82 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:23:
[...]

Als je UTP hebt lopen naar je extra horizon box dan kun je via je tv radio luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Waarom 2x LAN doen? Je kan toch gebruikmaken van een switch in de buurt van de Extrabox? Scheelt je één kabel. Zeker als je het modem van de HB geactiveerd hebt.
Wildfire schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:09:
Heeft Ziggo voor hun toppakket stiekem een snelheidsverhoging doorgevoerd? Ik zit nu op 350mbit! Up lijkt nog op 20mbit te zitten.

[afbeelding]

(ik heb dus officieel een 200/20 verbinding)
Dan wordt er getest... gebeurt redelijk vaak. Om je een idee te geven. In februari 2013 waren gedeeltes van Haarlem (UPC) aan de beurt.

[ Voor 49% gewijzigd door CreativeS op 17-02-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
Kabel kost haast niets en gebruikt ook geen stroom. Mocht je overstappen op glasvezel bij een provider zonder routed IPTV bespaart het je een hoop moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:41:
Kabel kost haast niets en gebruikt ook geen stroom. Mocht je overstappen op glasvezel bij een provider zonder routed IPTV bespaart het je een hoop moeite.
Hmja... weer rekening houden met... zorgen voor morgen. Er moet wat te doen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

CreativeS schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:36:

[...]

Dan wordt er getest... gebeurt redelijk vaak. Om je een idee te geven. In februari 2013 waren gedeeltes van Haarlem (UPC) aan de beurt.
Wel fijn dat ze je lekker maken met die snelheid, na een tijd zal het dus weer terug gedraaid worden. Jammer. Vond het net zo leuk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5093188703.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:36:
[...]

Waarom 2x LAN doen? Je kan toch gebruikmaken van een switch in de buurt van de Extrabox? Scheelt je één kabel. Zeker als je het modem van de HB geactiveerd hebt.

[...]

1x UTP is toch voldoende lijkt me? Ik heb 1 CAT5E met daarop 2 switches omdat ik niet 123 nieuwe kabels kan trekken vanaf de router of de router kan verplaatsen. De switches regelen ook het verkeer lokaal (computers / tv / NAS / mediaspeler) dus die ene kabel naar de router wordt alleen belast met internet verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dat zeg ik toch ook? :)
Ik heb 1 CAT5E met daarop 2 switches omdat ik niet 123 nieuwe kabels kan trekken vanaf de router of de router kan verplaatsen. De switches regelen ook het verkeer lokaal (computers / tv / NAS / mediaspeler) dus die ene kabel naar de router wordt alleen belast met internet verkeer.
Ik heb ook één UTP naar boven lopen en alle apparatuur (TV, mediaplayer, Extrabox, et cetera) zit weer op de switch aan het einde van die UTP kabel aangesloten. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wildfire schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:05:
[...]

Wel fijn dat ze je lekker maken met die snelheid, na een tijd zal het dus weer terug gedraaid worden. Jammer. Vond het net zo leuk :P

[afbeelding]
Dit is wel goed nieuws, ik denk dat we dit jaar wel mogen rekenen op een 300Mb/s of zelfs 350Mb/s verbinding voor het hoogste consumentenpakket in navolging van de 150Mb/s verhoging. Technisch gezien ook goed haalbaar.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:55:
Dit is wel goed nieuws, ik denk dat we dit jaar wel mogen rekenen op een 300Mb/s of zelfs 350Mb/s verbinding voor het hoogste consumentenpakket in navolging van de 150Mb/s verhoging. Technisch gezien ook goed haalbaar.
Technisch was dit in 2013 ook al haalbaar... dus deze test biedt zeker geen garantie op wat voor verhoging dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Zal ook wel "moeten" denk ik aangezien er best wat mensen zullen downgraden anders (hier alvast eentje).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
CreativeS schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:56:
[...]

Technisch was dit in 2013 ook al haalbaar... dus deze test biedt zeker geen garantie op wat voor verhoging dan ook.
Geen garanties maar het verschil tussen 150 en 200 Mb/s is te klein nmi. Dus ik verwacht wel stiekem iets :) En in 2013 was dit overigens nog niet goed haalbaar wanneer iedereen het zou krijgen/afsluiten, de HFCsegmenten waren toendertijd een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

Gewaagde uitspraak 120 to 150 is 25% en 200 to 350 is 75% verhoging. Waarom denk je aan zon grote sprong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:00:

Geen garanties maar het verschil tussen 150 en 200 Mb/s is te klein nmi. Dus ik verwacht wel stiekem iets :)
Helaas zeggen vermoedens bij de meeste niet zoveel :)
Dat de snelheden omhoog gaan weet iedereen wel, daar heb je geen glazen bol voor nodig.
De vraag is alleen wanneer en met hoeveel.
En in 2013 was dit overigens nog niet goed haalbaar wanneer iedereen het zou krijgen/afsluiten, de HFCsegmenten waren toendertijd een stuk groter.
Maar de tests waren er wel, zoals reeds eerder vermeld in een bericht deze ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Tja zal wel zo zijn als vorig jaar, eerst hun meest verkochte abonnement. En later dit jaar pas de omringende abonnementsvormen.

My2cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 17:20
Jerrythafast schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:09:
[...]

Toen ik vorige week ontdekte dat ik IPv6 had ging het modem ook rebooten voor een firmware-update. Mijn EVW321B heeft nu:
Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.7009

Meest in het oog springende wijziging van die firmware t.o.v. de voorgaande (9.12.7006) is de startpagina die je krijgt na inloggen; deze is behoorlijk gerestyled.

Overigens kreeg Paul C bijna een jaar geleden al dezelfde firmware versie als jij nu hebt naar zijn EVW320B gepusht. :?
De nieuwe firmware lijkt bij mij voor een aanzienlijk betere internet ervaring te zorgen.

Afbeeldingslocatie: http://ibin.co/2X3q2mgmdPLv

Die rare latency pieken hebben de gehele vorige firmware aangehouden, uitvallende VPN's, verbinding die af en toe 30 seconden dicht zit ... ik hoop dat ze het niet weer verknoeien. Voor mijn gevoel zat er een ipv6 gerelateerde bug in de firmware, zo viel bijvoorbeeld geregeld de VPN weg als ik een ipv6 enabled site als facebook of youtube benaderde.

(Keeping his fingers crossed ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik had dat ook maar moest toen even n fabrieks reset doen. Heb je dat wel eens gedaan na de spike grafieken? Bij mij was het toen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 17:20
stormfly schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:52:
Ik had dat ook maar moest toen even n fabrieks reset doen. Heb je dat wel eens gedaan na de spike grafieken? Bij mij was het toen weg.
Misschien had ik dat eens moeten doen ...
Modem is wel van de spanning geweest maar kennelijk was dat niet genoeg. Ik zal het in het achterhoofd houden voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:48:
Ik ben benieuwd naar je test resultaten :) wil je ze delen?
Gisternacht heb ik mijn TC7200 in bridge modus gedaan. En alle kabels die daarin zaten in een oud Sitecom router gedaan, waarvan dus ook 1 kabel naar boven loopt naar de Horizon (als AP ingesteld).

Ik kreeg het niet meteen goed aan het werk, blijkbaar had ik met mijn stomme kop vergeten een utp kabel tussen de modem en router te doen 8)7 . Nadat ik alles gereset had, lijkt het allemaal wel goed te werken. Internet is iig nog niet weg gevallen als ik verbonden ben met de Horizon, maar laat ik nog niet te vroeg juichen.

Wat ik wel vreemd vind is dat de Ziggo Wifispot en de normale wifiverbinding wel actief blijven van de modem (TC7200). Wat voor mij nu wel handig is, want zo kan ik nog draadloos met mijn mobiel verbinding maken met de modem en op de routerpagina komen. Want als ik verbonden ben met de router of AP kom ik niet op de modempagina. Ik weet niet op welk ipadres ik die anders kan bereiken?
Jerrythafast schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:21:
[...]

Interessant. De telefoon van mijn vader verliest ook om de paar minuten (voor het gevoel in ieder geval, tijd niet echt opgemeten) zijn WiFi-verbinding. Betreft een goedkoop Archos Android geval. Ik heb een Ubee 321b en een extra AP in de vorm van een Linksys WRT320N. Volgens jou gebeurt het specifiek als je telefoon wordt verbonden met het AP? In dat geval knal ik het MAC-adres van de telefoon van mijn vader gewoon eens in de blacklist van de WRT320N om te voorkomen dat hij naar dat AP kan roamen. Als het probleem inderdaad alleen optreedt wanneer je via het AP bent verbonden zou dit het probleem moeten oplossen.
Ik merk het eigenlijk altijd op mijn mobiel (HTC M7) als ik boven in mijn kamer ben (dus verbonden met de Horizon als AP). Mijn vriendin heeft hier ook erg last van heb ik begrepen (iphone 5), maar vreemde is dat ik mijn zusje en ouders niet erover heb horen klagen (iphone 5/6), maar zou ook kunnen dat zij dat minder snel in de gaten hebben. Ik hoor mijn vriendin ook weleens klagen als ze op haar MacBook 12" zit, maar ik heb met mijn eigen oude Dell laptop (die ik niet meer vaak gebruik) eigenlijk geen last van gehad. Ik had eerst een tijdje gedacht dat het misschien aan mijn telefoon lag, aangezien de rest al best lang zo ingesteld was, zonder klachten. Maar aangezien er meerdere toestellen er last van hebben, lijkt dat dus denk ik niet het geval.
Het lijkt dus nu toch echt aan de Ziggo modem (in mijn geval de TC7200) te liggen, tenminste als ik vanavond toch niet alsnog dezelfde problemen krijg. Anders moet ik weer verder met mijn zoektocht. Ben nu wel benieuwd, als het echt aan de modem ligt of het met een nieuwe modem van Ziggo het probleem opgelost is. Ik wil best een nieuwe router kopen, maar om die nou in de meterkast te plaatsen vind ik ook niks. Als ik een nieuwe router koop, plaats ik die liever ergens boven als AP iets meer in het midden van het huis. Anders zou ik waarschijnlijk 2 routers moeten kopen, want ik denk dat de wifi niet de hele huis dekking zal geven vanuit de meterkast (doet de huidige namelijk ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik denk niet dat hij echt in bridge staat als je WiFi het nog doet. Dus geen echte bridge maar router achter router heb je nu.

Snell controle: wat is het WAN ip van je eigen router op de status page van de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:37:
[...]

Ik merk het eigenlijk altijd op mijn mobiel (HTC M7) als ik boven in mijn kamer ben (dus verbonden met de Horizon als AP). Mijn vriendin heeft hier ook erg last van heb ik begrepen (iphone 5), maar vreemde is dat ik mijn zusje en ouders niet erover heb horen klagen (iphone 5/6), maar zou ook kunnen dat zij dat minder snel in de gaten hebben. Ik hoor mijn vriendin ook weleens klagen als ze op haar MacBook 12" zit, maar ik heb met mijn eigen oude Dell laptop (die ik niet meer vaak gebruik) eigenlijk geen last van gehad. Ik had eerst een tijdje gedacht dat het misschien aan mijn telefoon lag, aangezien de rest al best lang zo ingesteld was, zonder klachten. Maar aangezien er meerdere toestellen er last van hebben, lijkt dat dus denk ik niet het geval.
Het lijkt dus nu toch echt aan de Ziggo modem (in mijn geval de TC7200) te liggen, tenminste als ik vanavond toch niet alsnog dezelfde problemen krijg. Anders moet ik weer verder met mijn zoektocht. Ben nu wel benieuwd, als het echt aan de modem ligt of het met een nieuwe modem van Ziggo het probleem opgelost is. Ik wil best een nieuwe router kopen, maar om die nou in de meterkast te plaatsen vind ik ook niks. Als ik een nieuwe router koop, plaats ik die liever ergens boven als AP iets meer in het midden van het huis. Anders zou ik waarschijnlijk 2 routers moeten kopen, want ik denk dat de wifi niet de hele huis dekking zal geven vanuit de meterkast (doet de huidige namelijk ook niet).
Ik had dus het MAC-adres van de telefoon van mijn vader op de blocklist gezet op het AP. Hij verliest echter nog steeds regelmatig de wifi-verbinding, dus deze easy fix heeft hier niet gewerkt in ieder geval. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Volgens mij moest je bij de TC7200 eerst wifi uitzetten en dan vervolgens in bridge zetten, als je dat niet doet blijft wifi aanstaan.

• xileS
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:01:
Ik denk niet dat hij echt in bridge staat als je WiFi het nog doet. Dus geen echte bridge maar router achter router heb je nu.

Snell controle: wat is het WAN ip van je eigen router op de status page van de router?
IP is zelfde als wat ik bv op http://ipaddress.com zie, dus geen intern IP adres. En op de modem pagina staat ook gewoon bridge modus:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VCQsEeH.png
Jerrythafast schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:05:
[...]

Ik had dus het MAC-adres van de telefoon van mijn vader op de blocklist gezet op het AP. Hij verliest echter nog steeds regelmatig de wifi-verbinding, dus deze easy fix heeft hier niet gewerkt in ieder geval. :/
Valt zijn Wi-Fi verbinding helemaal weg? Of bedoel je dat hij ook net als ik regelmatig geen werkend inet meer heeft (maar nog wel een stabiele Wi-Fi signaal). En heb je je vaders Mac-adres geblokkeerd zodat hij alleen met de router verbonden blijft (en niet met de AP)?
devil-strike schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:39:
Volgens mij moest je bij de TC7200 eerst wifi uitzetten en dan vervolgens in bridge zetten, als je dat niet doet blijft wifi aanstaan.
Ik had vooraf idd niet Wi-Fi eerst uit gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ORPDVvR.png
Maar het ziet er naar uit dat als ik verbonden ben met de Wi-Fi van de 7200 dat ik de Wi-Fi alsnog uit kan zetten.
Ik doe dit alleen even nog niet, want ik weet niet hoe ik anders draadloos op die modempagina kom. 192.168.1.1(is geloof ik niet de standaard ip, had dit in het begin al gelijk gewijzigd) werkt alleen als ik met de TC7200 ben verbonden.
xileS schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 00:05:
[...]

Valt zijn Wi-Fi verbinding helemaal weg? Of bedoel je dat hij ook net als ik regelmatig geen werkend inet meer heeft (maar nog wel een stabiele Wi-Fi signaal). En heb je je vaders Mac-adres geblokkeerd zodat hij alleen met de router verbonden blijft (en niet met de AP)?
Zijn telefoon blijft aangeven dat hij met WiFi is verbonden, maar pagina's laden niet meer en WhatsApp ontvangt en verstuurt ook niks meer. Inderdaad probeerde ik door MAC blacklisting te voorkomen dat zijn telefoon met het AP verbindt; hij zou dus nu altijd rechstreeks met het Ubee modemrouter van Ziggo moeten verbinden.

• xileS
  • Niet online
Jerrythafast schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 00:15:
[...]

Zijn telefoon blijft aangeven dat hij met WiFi is verbonden, maar pagina's laden niet meer en WhatsApp ontvangt en verstuurt ook niks meer. Inderdaad probeerde ik door MAC blacklisting te voorkomen dat zijn telefoon met het AP verbindt; hij zou dus nu altijd rechstreeks met het Ubee modemrouter van Ziggo moeten verbinden.
Dan kan je hetzelfde als ik proberen. Je modemrouter als bridge instellen en een aparte router. Dus blijkbaar hebben meerdere ziggo routers hier last van dan.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 16:42
Even vooropgesteld dat ik op dit moment geen problemen ervaar, toch even het volgende:

Ik had problemen met de Horizon box, interactief werkte vaak slecht. Ook kanaal 750 gaf geen logo. Verder werkte zowel internet als digitale tv naar behoren. Ziggo heeft de hoofdaansluiting vervangen (TRAS-1000 naar DIO-01). Zelf heb ik alle kabels in huis vervangen door koka 9ts met overal kokwi /koswi 4 en qfc 5 connectors, en op de hoofdaansluiting een HMV41 versterker geplaatst. Horizon werkt nu naar behoren, kanaal 750 geeft een logo en internet is net als voorheen stabiel 200/20.

De HMV41 heeft echter geen onversterkte uitgang en de ubee kabelmodem zit met een kort kabeltje op de minst versterkte uitgang. Nu lijken mij de signalen op de modem aan de hoge kant, mijn vraag: kan dit kwaad? Zo ja, dan moet ik wellicht eerst voor de versterker splitsen tussen modem en versterker, maar dan komt het signaal in de versterker weer 3,8db zwakker binnen, terwijl het signaal op de Horizon box nu tussen goed en uitmuntend hangt...

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 178000000 Hz 15.1 dBmV 39.9 dB -34 dBc
2 Locked QAM256 186000000 Hz 14.6 dBmV 39.4 dB -34 dBc
3 Locked QAM256 194000000 Hz 14.1 dBmV 39.4 dB -36 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz 13.6 dBmV 39.4 dB -33 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz 14.7 dBmV 39.4 dB -33 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz 14.4 dBmV 39.5 dB -33 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz 13.8 dBmV 39.4 dB -35 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz 13.0 dBmV 39.0 dB -35 dBc

Correctables Uncorrectables
355 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 40.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 40.7 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.0 dBmV

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Pino schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:03:
Even vooropgesteld dat ik op dit moment geen problemen ervaar, toch even het volgende:

Ik had problemen met de Horizon box, interactief werkte vaak slecht. Ook kanaal 750 gaf geen logo. Verder werkte zowel internet als digitale tv naar behoren. Ziggo heeft de hoofdaansluiting vervangen (TRAS-1000 naar DIO-01). Zelf heb ik alle kabels in huis vervangen door koka 9ts met overal kokwi /koswi 4 en qfc 5 connectors, en op de hoofdaansluiting een HMV41 versterker geplaatst. Horizon werkt nu naar behoren, kanaal 750 geeft een logo en internet is net als voorheen stabiel 200/20.

De HMV41 heeft echter geen onversterkte uitgang en de ubee kabelmodem zit met een kort kabeltje op de minst versterkte uitgang. Nu lijken mij de signalen op de modem aan de hoge kant, mijn vraag: kan dit kwaad? Zo ja, dan moet ik wellicht eerst voor de versterker splitsen tussen modem en versterker, maar dan komt het signaal in de versterker weer 3,8db zwakker binnen, terwijl het signaal op de Horizon box nu tussen goed en uitmuntend hangt...

Ja leuk verbindings info :O
Bij een Horizon is het totaal overbodig om de signaal sterkte tussen goed en uitmuntend te hebben. Dan komt het signaal te hard binnen op de Horizon, waardoor deze op langere termijn kuren gaat vertonen.

Als het signaal op goed staat komt er als 70dBmV binnen. Dit terwijl de Horizon het beste werkt met een signaal rond de 60dBmV. Waarom wil je het signaal dan zo sterk op je Horizon zetten?

De HMV41 heeft inderdaad geen onversterkte uitgang. Daarom plaats je een kabelmodem, met een splitter, voor de versterker als het signaal te sterk wordt. Dan gaat je modem direct van +14 naar +5,7. Wat voor je modem een stuk fijner is. Zoals je het hier schets zal het mij niets verbazen dat de Horizon ook +12 of hoger binnen krijgt. Dit breng je met de splitter al terug naar <+10.

Problemen hoef je nu niet te ervaren, maar op langere termijn is te sterk signaal niet goed voor de apparatuur. Daarbij hebben problemen met Horizon vrijwel nooit iets te maken met de signaal sterkte. Maar de signaal kwaliteit die ergens beïnvloed wordt. Daarom is het altijd na het herstellen van de installatie even een factory reset te geven. Dan haalt de Horizon opnieuw alle info op en gaat het vaak wel goed.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Ik kreeg gisteren een brief met een aanbieding voor een zakelijke 500/40 verbinding. Betekent dit dat kabel nu ineens tot 500 gaat?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:46
Malt007 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:27:
Ik kreeg gisteren een brief met een aanbieding voor een zakelijke 500/40 verbinding. Betekent dit dat kabel nu ineens tot 500 gaat?
Dat gaat ie met Ziggo Zakelijk al sinds afgelopen September ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Aangezien de prijs niet veel hoger is dan ik nu betaal overweeg ik het wel, alleen heb geen zin om het modem te vervangen. Weet iemand of je bij een 500 abo ook genoeg hebt aan de ubee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Malt007 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:44:
Aangezien de prijs niet veel hoger is dan ik nu betaal overweeg ik het wel, alleen heb geen zin om het modem te vervangen. Weet iemand of je bij een 500 abo ook genoeg hebt aan de ubee?
Nee, die gaat maar tot 200, dan krijg je dus een nieuw modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ArcticWolf schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:47:
[...]

Nee, die gaat maar tot 200, dan krijg je dus een nieuw modem.
Een Technicolor TC7210 in fZiggo gebied en een Hitron in fUPC gebied. Beide prima modems.

• Pino
MediaZoo schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:20:
[...]

Bij een Horizon is het totaal overbodig om de signaal sterkte tussen goed en uitmuntend te hebben. Dan komt het signaal te hard binnen op de Horizon, waardoor deze op langere termijn kuren gaat vertonen.

Als het signaal op goed staat komt er als 70dBmV binnen. Dit terwijl de Horizon het beste werkt met een signaal rond de 60dBmV. Waarom wil je het signaal dan zo sterk op je Horizon zetten?

De HMV41 heeft inderdaad geen onversterkte uitgang. Daarom plaats je een kabelmodem, met een splitter, voor de versterker als het signaal te sterk wordt. Dan gaat je modem direct van +14 naar +5,7. Wat voor je modem een stuk fijner is. Zoals je het hier schets zal het mij niets verbazen dat de Horizon ook +12 of hoger binnen krijgt. Dit breng je met de splitter al terug naar <+10.

Problemen hoef je nu niet te ervaren, maar op langere termijn is te sterk signaal niet goed voor de apparatuur. Daarbij hebben problemen met Horizon vrijwel nooit iets te maken met de signaal sterkte. Maar de signaal kwaliteit die ergens beïnvloed wordt. Daarom is het altijd na het herstellen van de installatie even een factory reset te geven. Dan haalt de Horizon opnieuw alle info op en gaat het vaak wel goed.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Ik heb het nu zo aangesloten, horizon is nog steeds goed, signaal op de modem is nu:

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 242000000 Hz 4.9 dBmV 39.0 dB -33 dBc
2 Locked QAM256 250000000 Hz 4.5 dBmV 38.9 dB -35 dBc
3 Locked QAM256 258000000 Hz 4.1 dBmV 38.6 dB -36 dBc
4 Locked QAM256 266000000 Hz 3.8 dBmV 38.3 dB -33 dBc
5 Locked QAM256 274000000 Hz 4.9 dBmV 38.6 dB -33 dBc
6 Locked QAM256 282000000 Hz 4.8 dBmV 38.5 dB -36 dBc
7 Locked QAM256 290000000 Hz 4.7 dBmV 38.2 dB -37 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz 4.5 dBmV 37.8 dB -34 dBc

Correctables Uncorrectables
180 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 46.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 46.5 dBmV

ziggo cai

• stormfly
Zijn toch prima modem waardes? Wat ervaar je aan "naar" effect op je modem?

• Pino
Zoals ik al zei, geen enkel naar effect, ik had alleen gelezen dat de waarden erg aan de hoge kant waren, mijn vraag: kan dat kwaad.

Pino schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:54:
Zoals ik al zei, geen enkel naar effect, ik had alleen gelezen dat de waarden erg aan de hoge kant waren, mijn vraag: kan dat kwaad.
Je modem waardes zijn nu gewoon goed, daarvoor waren ze juist te hoog.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 15:27
Malt007 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:27:
Geldermalsen, Ziggo zakelijk 500Mbit, werkt dus best lekker :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5096275149.png

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• Malt007
Ik twijfel een beetje of ik het nodig heb en mijn netwerk is lekker stabiel op het moment, maar het kriebelt natuurlijk wel. Dan is mijn servertje helemaal lang aan het uitpakken tov het downloaden :-)

Ben ook benieuwd wat dit doet met de levensduur van de schijven, ze kraken nu al behoorlijk als er 23-25 MB per seconde weggeschreven wordt, laat staan als dat 2,5x zoveel wordt.

• Brad Pitt
Malt007 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:12:
Ben ook benieuwd wat dit doet met de levensduur van de schijven, ze kraken nu al behoorlijk als er 23-25 MB per seconde weggeschreven wordt, laat staan als dat 2,5x zoveel wordt.
Is dan ook 2.5x eerder klaar, dus win-win :)

Ik twijfel een beetje of ik het nodig heb en mijn netwerk is lekker stabiel op het moment, maar het kriebelt natuurlijk wel. Dan is mijn servertje helemaal lang aan het uitpakken tov het downloaden :-)

Wordt idd tijd voor SSDs ;) of raid 10 configuraties. Heb hetzelfde probleem hier met WD Red schijven.

• Malt007
Ik heb volgens mij een raid5 van 4x WD-black en een SSD dus daar zit inderdaad nog wel wat ruimte.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:56
Ik zou helemaal niks aanvragen met een nieuw modem.. Ik wacht ondertussen 9 werkdagen op een nieuw modem voor een nieuwe aansluiting. Net gebeld, blijkt dat ze een modem-tekort hebben. Fijn dat precies vandaag mijn particuliere aansluiting op het oude adres is verlopen, dus vanaf morgen ook geen Wifi-Spots meer.. :(

• SMSfreakie
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:02:
Ik heb volgens mij een raid5 van 4x WD-black en een SSD dus daar zit inderdaad nog wel wat ruimte.
genoeg ram er in steken ;) cachen in ram doet het op mijn freebsd bakkie best goed

en naar een ZFS array van 4 WD Greens weg pennen :P

404 Signature not found

• Brad Pitt
SMSfreakie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:30:
genoeg ram er in steken ;) cachen in ram doet het op mijn freebsd bakkie best goed
Indien met usenet: hoe (indien ramdisk: never mind)? Indien met torrents: never mind :)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 18-02-2016 14:34 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
geen ramdisk, maar gewoon sabnzbd ( 7.x ) .. tijdens het repairen (indien nodig) en extracten schiet het ram gebruik omhoog.. specifiek gebruiken die processen gewoon _enorm_ veel geheugen en die Octocore CPU zal ook invloed hebben natuurlijk ;)

binnenkort wil ik alleen nog eens meer geheugen er in planten.. ( en meteen ECC :-) )
maar dat ding extract sneller dan mijn i5 (560M) met W10 van SSD naar SSD :P

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 18-02-2016 14:39 ]

404 Signature not found

• Brad Pitt
SMSfreakie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:38:
geen ramdisk, maar gewoon sabnzbd ( 7.x ) .. tijdens het repairen (indien nodig) en extracten schiet het ram gebruiken die processen gewoon _enorm_ veel geheugen en die Octocore CPU zal ook invloed hebben natuurlijk ;)
Wat heeft dit te maken met downloaden met 23.5MB per seconde? Dat zou ik allemaal graag in ram willen doen, met sabnzbd, zonder ramdisk. Da's dus onmogelijk. Article cache is daarvoor helaas geheel irrelevant.

Trouwens, (registered) ECC Ram is niets sneller hoor, vaak juist integendeel. Het dáárvoor doen is echt zinloos :)

Even 10GB gedownload met sabnzbd en laten repairen en uitpakken. Doet weinig voor de cpu, die zit meeste van de tijd te slapen, harddisk uiteraard wel actief, geheugen gebruik blijft helaas zelfde. Vrijwel niets gebeurt in Ram.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/memusenets.png

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 18-02-2016 15:00 ]

xileS schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 01:19:
[...]

Dan kan je hetzelfde als ik proberen. Je modemrouter als bridge instellen en een aparte router. Dus blijkbaar hebben meerdere ziggo routers hier last van dan.
Modem in bridge is voor mij geen optie. Ik los er weliswaar één irritatiepuntje op één apparaat mee op, maar vervolgens verliezen wel al mijn apparaten alle toegang tot Ziggo hotspots. :/

• stormfly
Jerrythafast schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:44:
[...]

Modem in bridge is voor mij geen optie. Ik los er weliswaar één irritatiepuntje op één apparaat mee op, maar vervolgens verliezen wel al mijn apparaten alle toegang tot Ziggo hotspots. :/
Als je de inlog en wachtwoord van je WiFi spots gewoon noteert voordat je hem in bridge zet blijft het account gewoon werken hoor. Ssstttt :)
stormfly schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:15:
[...]

Als je de inlog en wachtwoord van je WiFi spots gewoon noteert voordat je hem in bridge zet blijft het account gewoon werken hoor. Ssstttt :)
Is dat zo ?
Ik had op mijn modem de WiFi hotspot uitgezet (wellicht is dat wat anders) maar no way dat ik nog verbinding kreeg.
Of blijft de hotspot actief als je hem in bridge zet ?

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 18-02-2016 20:52 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• stormfly
Ik heb een modem in bridge of routed modus en kan altijd mijn WiFi spots gebruiken. Ter volledigheid ik heb WiFi spots in het webportal van Ziggo nu zelfs uit staan.

Of ik heb een unlimited account :p

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 15:41

Een beetje schijf doet tegenwoordig 150-220 MB/s sequential writes. Dus als je een beetje slim met je partities/defragmentatie om gaat dan zou dit geen probleem moeten zijn.

Je moet natuurlijk geen gatenkaas maken van je filesystem :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jerrythafast schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:44:
[...]

Mijne staat nu in bridge en zoals hierboven aangegeven, is mijn de wifi signaal en de ziggo Wi-Fi spots signaal gewoon aan gebleven. En ik kan buiten ook nog gewoon gebruik van Wi-Fi spots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De TC7210 van mijn oma stond vorige week ook korte tijd in bridge, maar daarop was WiFi dan ook echt uitgeschakeld. Dus 100% faal-proof is het niet... Al kan ik het natuurlijk altijd even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wat in deze discussie door elkaar gaat is fZiggo en fUPC modems :)

Bij fUPC kan WiFi blijkbaar aan blijven en kan je bridge zelf inschakelen.

Bij fZiggo gaat WiFi zeker uit omdat de klantenservice echt een ander profiel in je modem laadt en reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat een kennis van je nu een Horizon hebben en er tevreden over zijn zitten wij er wellicht ook over te denken.
Soms is het wel eens makkelijker dat je meer dan 2 dingen op kan nemen.

Nu vroeg ik mij af als ik mijn abbo om zou zetten is het dan gelijk een jaar abonnement ?
Lijkt mij persoonlijk wel, omdat je de eerste 3 maanden korting krijgt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:48

Trackerfire

BTC HODLER

MdO82 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:49:
Omdat een kennis van je nu een Horizon hebben en er tevreden over zijn zitten wij er wellicht ook over te denken.
Soms is het wel eens makkelijker dat je meer dan 2 dingen op kan nemen.

Nu vroeg ik mij af als ik mijn abbo om zou zetten is het dan gelijk een jaar abonnement ?
Lijkt mij persoonlijk wel, omdat je de eerste 3 maanden korting krijgt.
Sinds gisteren is de actie afgelopen en nu krijg je 6 maanden HBO gratis. Just for sure ;-)! Mocht je in de nieuwe portfolio zitten als dus een connect pakket blijft je maand opzegtermijn behouden. Heb je nog een "oud" pakket, dan inderdaad van de actie gebruikmaken = jaar bijtekenen en geen gebruik van de actie blijft de opzegtermijn van een maand behouden :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trackerfire schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:21:
[...]

Sinds gisteren is de actie afgelopen en nu krijg je 6 maanden HBO gratis. Just for sure ;-)! Mocht je in de nieuwe portfolio zitten als dus een connect pakket blijft je maand opzegtermijn behouden. Heb je nog een "oud" pakket, dan inderdaad van de actie gebruikmaken = jaar bijtekenen en geen gebruik van de actie blijft de opzegtermijn van een maand behouden :)
Ik zit nu inderdaad nog in het "oud" pakket, dat de actie verlopen was had ik gezien.
Dus als ik het "gewoon" over zou willen zetten zonder korting dan ga ik naar het nieuwe pakket zonder korting, maar kan hem nog wel elke maand opzeggen ?
Heb ik het zo goed voor me ? :)

Ik wacht alleen nog even want KPN gaat hier binnenkort upgraden dus wil dat ook een jaartje proberen wellicht :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:46
Sinds een modem reboot heb ik opeens "Router IPv6" in de webpanel van mijn modem staan. Hij haalt alleen geen IPv6 adres op, hebben meerdere mensen dit "probleem"? Ik maak gebruik van een Cisco EPC3938AD, en ik zit in oud-Ziggo gebied.

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/1b53T6.png
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/3ga6Cc.png
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/8R58mc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilovali schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:40:
Sinds een modem reboot heb ik opeens "Router IPv6" in de webpanel van mijn modem staan. Hij haalt alleen geen IPv6 adres op, hebben meerdere mensen dit "probleem"? Ik maak gebruik van een Cisco EPC3938AD, en ik zit in oud-Ziggo gebied.

Screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op mijn modem staat nu inderdaad een IP6 tab (Cisco EPC3938AD) zonder verdere info

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MdO82 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:31:
[...]

Ik zit nu inderdaad nog in het "oud" pakket, dat de actie verlopen was had ik gezien.
Dus als ik het "gewoon" over zou willen zetten zonder korting dan ga ik naar het nieuwe pakket zonder korting, maar kan hem nog wel elke maand opzeggen ?
Heb ik het zo goed voor me ? :)

Ik wacht alleen nog even want KPN gaat hier binnenkort upgraden dus wil dat ook een jaartje proberen wellicht :)
Yes and no, en leuk feitje welke ik zelf over het hoofd heb gezien. Bij de HBO actie is het net even anders.
Als je gebruik maakt van deze actie gaat er een (nieuw)
abonnement in voor Connect & Play met een minimum
duur van een maand. Indien je nog in een doorlopende
contractperiode zit, blijft de einddatum ongewijzigd
Kortom als je naar het nieuwe portfolio gaat blijft je maand opzegtermijn in stand + 6 maanden HBO gratis :) voorwaarde is wel dat je minimaal een pakket met Horizon Box afneemt. Kortom je kunt dit afsluiten, zit je nergens aan vast en kun je op ieder moment KPN gaan proberen 8)
Deze aanbieding is alleen geldig voor klanten die een
Connect & Play pakket bestellen en aan alle drie de
onderstaande voorwaarden voldoen:
- Je hebt op dit moment al een (vast) internet abonnement
van Ziggo.
- Het Connect & Play pakket heeft minimaal dezelfde
diensten (televisie, internet en/of bellen) als je huidige
abonnement.
- Het Connect & Play pakket heeft een Horizon Mediabox
(Play Complete of Play Max).

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 19-02-2016 13:52 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:37
Pilovali schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:40:

Screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat heb ik hier ook sinds vorige week. Dit is ter voorbereiding van de uitrol van ipv6. In bepaalde gebieden is gisteren IPv6 al geactiveerd. Ze rollen dit geloof ik per gebied uit omdat ze veranderingen moet doorvoeren op de centrale apparatuur om IPv6 te activeren dus waarschijnlijk zal je binnenkort wel IPv6 adressen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trackerfire schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:50:
[...]

Yes and no, en leuk feitje welke ik zelf over het hoofd heb gezien. Bij de HBO actie is het net even anders.

[...]

Kortom als je naar het nieuwe portfolio gaat blijft je maand opzegtermijn in stand + 6 maanden HBO gratis :) voorwaarde is wel dat je minimaal een pakket met Horizon Box afneemt. Kortom je kunt dit afsluiten, zit je nergens aan vast en kun je op ieder moment KPN gaan proberen 8)

[...]
Bedankt voor je reactie.
Maakt het nog uit via welk menu je dit regelt :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MdO82 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:14:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Maakt het nog uit via welk menu je dit regelt :)
Nee geldt voor iedereen dus gewoon via sales ipv opzeggingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:36
Ik ben geen ZZP'er maar ik wil wel die snelheid (500/40) wel hebben.

Het modem dat je zou krijgen dan, is dat wel geschikt voor bridge mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hé, Cisco's krijgen nu eigenlijk ook de IPv6 firmware? Dan begint het echt ergens op te lijken! :Y Mijn Ubee 321b heeft sinds april 2015 al IPv6 firmware, maar pas sinds begin deze maand ook daadwerkelijk een IPv6-verbinding. Ook in Het grote IPv6 topic worden uit steeds meer delen van het land meldingen gemaakt van de activatie van IPv6... zou het dan toch eigenlijk echt breder worden uitgerold?! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Aangezien de horizon doos max €150 aan elektriciteit kost per jaar bij 24/7 ingeschakeld, zoek ik een alternatief. Wat vinden jullie het beste en hebben jullie in gebruik? Ik dacht aan een ci+ module, hebben jullie deze gekocht of gehuurd van ziggo?

[ Voor 4% gewijzigd door Manke op 19-02-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:21:
Aangezien de horizon doos max €150 aan elektriciteit kost per jaar bij 24/7 ingeschakeld, zoek ik een alternatief. Wat vinden jullie het beste en hebben jullie in gebruik? Ik dacht aan een ci+ module, hebben jullie deze gekocht of gehuurd van ziggo?
150 euro? 8)7 das veul, zoveel verbruikt m'n tv niet eens per jaar (en ik kijk veel).

Maar idd, ik heb een CI+ module van Ziggo in bruikleen (kaartje had ik al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Manke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:21:
Zozo verwarm je er een hennepkwekerij mee? Als hij 24/7 20 watt zou gebruiken kost het je zon 40e per jaar.

Volgens mij heeft dat apparaat meerdere energie standen waardoor hij vast minder dan 40e per jaar kost.

Ik denk dat je foute berekening hebt gemaakt? http://www.verbruiken.nl/...uikskosten-apparaat#begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo de boel ook maar overgezet eens kijken of het inderdaad nog ellende is zoals in het verleden werd verteld over de Horizon-box ;)

Al denk ik dat het wel mee zou vallen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47
deamosreapos schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:39:
Je ci+is alleen een decoder. Je signaal lijkt last te hebben van ingress of te weinig signaal. De humax zal het signaal beter kunnen vertalen dan je tv. Of je hebt HD op de ci en sd op de humax. Het kan dus ook de tuner in je tv zijn.
Om uit te sluiten kun je een kabel vanaf het AOP (abbonee overname punt) rechtstreeks naar de tv leggen.

[...]
Ik heb de televisie bij de meterkast gezet en direct aangesloten op de invoer. Hier had ik vloeiend beeld, de af en toe wat blokkerige vegen lijken dus te liggen aan de kabel/verbinding in de huiskamer.

Er zit momenteel een simpele versterker (welke gratis bij het ziggo pakket wordt geleverd) tussen. Moet ik hier een andere versterker in plaatsen? Ik las online iets over de GHV-20M, maar daar zit maar 1 retouringang in en dan kan ik dus geen digitale TV en de ziggo internet modem op aansluiten?
Pagina: 1 ... 64 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.