Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:28:
[...]

Zozo verwarm je er een hennepkwekerij mee? Als hij 24/7 20 watt zou gebruiken kost het je zon 40e per jaar.

Volgens mij heeft dat apparaat meerdere energie standen waardoor hij vast minder dan 40e per jaar kost.

Ik denk dat je foute berekening hebt gemaakt? http://www.verbruiken.nl/...uikskosten-apparaat#begin
Het verbruikt 59 watt maximaal als het aan staat
https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/

Ik rekende 59x24x365x0.25=€126 (hoe kom ik nou weer aan 150?)

Vraag me af of de horizon box op stand-by gaat als de tv uit staat, of dat die mogelijkheid er is. Via hdmi moet het mogelijk zijn denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Manke op 19-02-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:04:
[...]

energie tarief zit dit jaar gem. op 0,18 euro/kwh.

Maar waarom zou die box 24/7 maximaal aan stroom trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:07:
[...]

energie tarief zit dit jaar gem. op 0,18 euro/kwh.

Maar waarom zou die box 24/7 maximaal aan stroom trekken?
Als het ongeveer dat maximum bij normaal gebruik verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
Manke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:04:
[...]

Vraag me af of de horizon box op stand-by gaat als de tv uit staat, of dat die mogelijkheid er is. Via hdmi moet het mogelijk zijn denk ik.
Energie tarief is gemiddeld 20cent bij enkelvoudige meters, anders moet je eens overstappen ;-) (ik stap elk jaar over, scheelt best euros)

Maar hij verbruikt inderdaad erg veel stroom *als* je de verkeerde stand hebt geselecteerd. Ik zou eerst eens met die standen spelen kan geen kwaad om sowieso minder kwijt te zijn. |:(

Hoeveel stroom gebruikt de Horizon Mediabox?
Hoeveel stroom de Horizon Mediabox per uur verbruikt is afhankelijk van je energie-instellingen, of de mediabox aan of in stand-by staat en of de mediabox in stand-by aan het opnemen is. Opnemen in stand-by gebeurt altijd in Hoog. Staat je Horizon Mediabox ingesteld op Midden? Dan schakelt de mediabox automatisch naar Hoog, zodra er een programma moet worden opgenomen.

Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Wat zijn de waardes van je modem?
Meeste versterkers die goedkoop zijn versterken of teveel of te scheef.

Vanaf je aop naar de tv wat zit daartussen?
tweakerdennis schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:42:
[...]

Ik heb de televisie bij de meterkast gezet en direct aangesloten op de invoer. Hier had ik vloeiend beeld, de af en toe wat blokkerige vegen lijken dus te liggen aan de kabel/verbinding in de huiskamer.

Er zit momenteel een simpele versterker (welke gratis bij het ziggo pakket wordt geleverd) tussen. Moet ik hier een andere versterker in plaatsen? Ik las online iets over de GHV-20M, maar daar zit maar 1 retouringang in en dan kan ik dus geen digitale TV en de ziggo internet modem op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Als het ongeveer dat maximum bij normaal gebruik verbruikt.
Als jij je mediabox uitzet, gaat je tv ook uit. Dus je mediabox gaat naar 1 van die standby opties, als je gewoon een normale tv kijker bent zou ik hem op "eco" zetten, dan duurt het opstarten iets langer maar ja boeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:20:
[...]

Als jij je mediabox uitzet, gaat je tv ook uit. Dus je mediabox gaat naar 1 van die standby opties, als je gewoon een normale tv kijker bent zou ik hem op "eco" zetten, dan duurt het opstarten iets langer maar ja boeie.
Wat ik gelezen heb is dat dit soms problemen kan opleveren met opnames omdat deEPG-gids dan niet bijgewerkt wordt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47
deamosreapos schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:19:
Wat zijn de waardes van je modem?
Meeste versterkers die goedkoop zijn versterken of teveel of te scheef.

Vanaf je aop naar de tv wat zit daartussen?

[...]
Hoe kom ik achter de waardes van mijn modem? Die zit ook idd op de versterker aangesloten (alleen dan op de meest linker poort, gezien de kleine afstand).

Vanuit 'de grond' gaat er een coax naar de versterker. Vanuit deze versterker gaat er een kabel het plafond in (gele plastic buis) en deze is verbonden met de coax afdekplaat in de woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:21:
[...]

Wat ik gelezen heb is dat dit soms problemen kan opleveren met opnames omdat deEPG-gids dan niet bijgewerkt wordt.
CI+ ftw ;) dus geen last van...

Maar goed ik heb weer andere problemen... iets met een media speler die snel genoeg is om UHD op 60hz te renderen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Ok vrij direct. Ik weet niet welke ip reeks je modem heeft? Via ip config kom je daar achter. Dan naar de webpagina gaan met die waarde dus bijvoorbeeld 192.168.1.1 dan inloggen met admin admin. Daar kun je de dosis waardes uitlezen.
Als deze boven de 4 zitten kan je misschien beter minder versterken inderdaad (4+8=12 dbmv terwijl 11 bovengrens is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:20:
[...]

Hmm, ik ga er eens naar kijken. Hier gaat alleen de tv uit en blijft de box aan.
Betaal jij die €2 euro per maand voor ci+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deamosreapos schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:25:
Ok vrij direct. Ik weet niet welke ip reeks je modem heeft? Via ip config kom je daar achter. Dan naar de webpagina gaan met die waarde dus bijvoorbeeld 192.168.1.1 dan inloggen met admin admin. Daar kun je de dosis waardes uitlezen.
Als deze boven de 4 zitten kan je misschien beter minder versterken inderdaad (4+8=12 dbmv terwijl 11 bovengrens is)
In oud-Ziggo gebied is het in 99,9% van de gevallen http://192.168.178.1 en inloggen met gebruikersnaam 'ziggo' en wachtwoord 'draadloos'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manke schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:29:
[...]

Hmm, ik ga er eens naar kijken. Hier gaat alleen de tv uit en blijft de box aan.
Betaal jij die €2 euro per maand voor ci+?
Nee ik heb de CI+ module in "bruikleen", dus zal wel iets betalen, maar niet extra bovenop m'n abonnement, ik heb het Connect Max & Play Start abonnement.
Dus dan krijg je standaard de media box OF een CI+ module met kaartje (als je erom vraagt).

Volgens mij geldt die 2 euro pm alleen voor extra modules... maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:45:
[...]

Nee ik heb de CI+ module in "bruikleen", dus zal wel iets betalen, maar niet extra bovenop m'n abonnement, ik heb het Connect Max & Play Start abonnement.
Dus dan krijg je standaard de media box OF een CI+ module met kaartje (als je erom vraagt).

Volgens mij geldt die 2 euro pm alleen voor extra modules... maar dat weet ik niet zeker.
Dat klopt de eerste ontvanger (ci+ / decoder) zit in het abonnement.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:29

allstarted1

WTRFTS

Op dit moment is mijn contract bij oud-Ziggo afgelopen en kan ik dus maandelijks overstappen. Over het algemeen ben ik erg tevreden met Ziggo (lees: geen noemenswaardige problemen).

Mijn situatie is als volgt: op dit moment heb ik Alles in 1 - 120/12. De telefoonlijn gebruiken we eigenlijk niet, maar hebben we destijds genomen om de kosten in een jaar naar beneden te brengen - er was toen een actie met de eerste 6 maanden voor +/- 35 euro. Aan het einde van het jaar zouden we op die manier 135,- besparen ten opzichte van een doorlopend abonnement.

Nu was ik aan het kijken of dat op dit moment ook een mogelijkheid is. Helaas, de nieuwe pakketten bieden op dit moment weinig voordeel: Internet + bellen is nu 58,50 en dat is duurder dan hetgeen ik nu betaal. Ziggo Complete is inhoudelijk hetzelfde voor meer geld. Maar dan met een mediabox.

Nu heb ik in de huiskamer geen behoefte aan een mediabox, aangezien ik gebruik maak van een eigen CI-module. Op de slaapkamer staat de ontvanger van Humax. De Wi-Fi in huis wordt verzorgd door mijn eigen 802.11ac router, aangezien die veel beter werkt dan het Cisco-modem.

Nu ben ik even bij KPN Alles-in-1 aan het kijken en de prijzen zijn redelijk hetzelfde als bij Ziggo. De eerste zes maanden 34,95.-, daarna 59,95 bij een jaarcontract. Een lagere internetsnelheid dan bij Ziggo, maar wel weer Spotify Premium (dat ik dan zou inruilen voor het Spaanse voetbal bij Ziggo Sport). Ook zit je zover ik kan lezen, bij KPN vast aan mediaboxen. Dat is dan wel weer jammer. :(

Wat is nu wijsheid volgens jullie? Bij Ziggo blijven op het huidige abonnement, een overstap maken of toch Ziggo bellen of ze me een goede aanbieding kunnen doen met de huidige situatie? Misschien heeft een van jullie wel voor hetzelfde dilemma gestaan, dan hoor ik graag jullie overwegingen :P

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
allstarted1 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:34:
Op dit moment is mijn contract bij oud-Ziggo afgelopen en kan ik dus maandelijks overstappen. Over het algemeen ben ik erg tevreden met Ziggo (lees: geen noemenswaardige problemen).

Mijn situatie is als volgt: op dit moment heb ik Alles in 1 - 120/12. De telefoonlijn gebruiken we eigenlijk niet, maar hebben we destijds genomen om de kosten in een jaar naar beneden te brengen - er was toen een actie met de eerste 6 maanden voor +/- 35 euro. Aan het einde van het jaar zouden we op die manier 135,- besparen ten opzichte van een doorlopend abonnement.

Nu was ik aan het kijken of dat op dit moment ook een mogelijkheid is. Helaas, de nieuwe pakketten bieden op dit moment weinig voordeel: Internet + bellen is nu 58,50 en dat is duurder dan hetgeen ik nu betaal. Ziggo Complete is inhoudelijk hetzelfde voor meer geld. Maar dan met een mediabox.

Nu heb ik in de huiskamer geen behoefte aan een mediabox, aangezien ik gebruik maak van een eigen CI-module. Op de slaapkamer staat de ontvanger van Humax. De Wi-Fi in huis wordt verzorgd door mijn eigen 802.11ac router, aangezien die veel beter werkt dan het Cisco-modem.

Nu ben ik even bij KPN Alles-in-1 aan het kijken en de prijzen zijn redelijk hetzelfde als bij Ziggo. De eerste zes maanden 34,95.-, daarna 59,95 bij een jaarcontract. Een lagere internetsnelheid dan bij Ziggo, maar wel weer Spotify Premium (dat ik dan zou inruilen voor het Spaanse voetbal bij Ziggo Sport). Ook zit je zover ik kan lezen, bij KPN vast aan mediaboxen. Dat is dan wel weer jammer. :(

Wat is nu wijsheid volgens jullie? Bij Ziggo blijven op het huidige abonnement, een overstap maken of toch Ziggo bellen of ze me een goede aanbieding kunnen doen met de huidige situatie? Misschien heeft een van jullie wel voor hetzelfde dilemma gestaan, dan hoor ik graag jullie overwegingen :P
En het zelf samen stellen bij ziggo ?
Complete + play start voor €55,95 ? Weet niet of je alle zenders wilt, anders komt er nog €10 bij.
Bij KPN zit je ook vast aan een mediabox want die werken met IPTV

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

MdO82 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:37:
[...]En het zelf samen stellen bij ziggo ?
Complete + play start ? Al betaal je dan ook zo ie zo meer dan je nu doet.
Bij KPN zit je ook vast aan een mediabox want die werken met IPTV
Zelf samenstellen (dus de telefonie eruit laten) komt alsnog duurder uit dan m'n huidige termijnbedrag. Sowieso zie ik zojuist dat een van de voorwaarden van -Stel Samen- is, dat je nog geen internet hebt van Ziggo. Ik denk dat er dus niets anders opzit dan overstappen of de klantenservice bellen.

Iemand een idee van de aanbiedingen die ze dan doen? :) Natuurlijk zal dat niet 1-op-1 voor iedereen hetzelfde zijn, maar ik ben benieuwd wat zoal de mogelijkheden zijn worden aangeboden. :)
Jordyz schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:42:
[...]

Ik heb al vaker in de situatie gezeten als waar jij nu in zit en voor mij is het ook steeds meer van ''random'' kiezen. (oké, wel het een en ander uitzoek werk).

Ziggo heb ik hier nog nooit problemen mee gehad en inderdaad KPN heeft op sommige punten wat meer voordelen. Ik zou zo ook overstappen het enigste wat mij tegen houdt is dat ik dan een e-mailadres van @ziggo kwijt raak. Vervelend en een hoop gedoe, dus doe ik dat tot nu toe niet.

Ik weet niet of je ook gebruik kan maken van de combi voordeel? Zit je op dit moment ook bij KPN mobiel? Dan kan het zeker eens lonen om toch over te stappen. Ik hoef daarvoor niet perse over te stappen aangezien we met mobiel allemaal bij Vodafone zitten.

Heb al meerdere keren Ziggo opgebeld voor een leuke aanbieding, ik zal binnenkort ook eens gaan bellen voor een nieuwe aanbieding. Heb vorig jaar van 1 januari tot juni een korting gehad :P. Wat je eens zou kunnen vragen is of dat ze geen pakketten kunnen aanbieden met Spotify? Net zoiets als KPN? Als je belt dan ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar de reden waarom Ziggo zo'n dealtje niet zou sluiten. Als ik jouw was zou ik Ziggo zowiezo eens bellen, kijken wat ze willen. Mocht dit nu echt tegenvallen dan kan je altijd nog overstappen.

Zolang het werkt zit je bij Ziggo en KPN goed, ze zijn vrijwel het zelfde en de pakketten zijn nagenoeg hetzelfde. Op sommige punten heb je bij Ziggo meer dan bij KPN en andersom. Ik heb tot nu toe nog niet ''de'' reden gevonden om over te stappen naar KPN maar dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.
Zelf heb ik ook alle mobiele telefonie bij Vodafone ondergebracht, al kan ik mijn eigen abonnement in april weer gaan verlengen. Op dit moment dus nog geen voordeel te behalen, maar wel iets om rekening mee te houden. Het zijn tenslotte nog maar twee maandjes :) Goed punt, had ik nog niet over nagedacht.

[ Voor 55% gewijzigd door allstarted1 op 21-02-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 20:40

Ik heb al vaker in de situatie gezeten als waar jij nu in zit en voor mij is het ook steeds meer van ''random'' kiezen. (oké, wel het een en ander uitzoek werk).

Ziggo heb ik hier nog nooit problemen mee gehad en inderdaad KPN heeft op sommige punten wat meer voordelen. Ik zou zo ook overstappen het enigste wat mij tegen houdt is dat ik dan een e-mailadres van @ziggo kwijt raak. Vervelend en een hoop gedoe, dus doe ik dat tot nu toe niet.

Ik weet niet of je ook gebruik kan maken van de combi voordeel? Zit je op dit moment ook bij KPN mobiel? Dan kan het zeker eens lonen om toch over te stappen. Ik hoef daarvoor niet perse over te stappen aangezien we met mobiel allemaal bij Vodafone zitten.

Heb al meerdere keren Ziggo opgebeld voor een leuke aanbieding, ik zal binnenkort ook eens gaan bellen voor een nieuwe aanbieding. Heb vorig jaar van 1 januari tot juni een korting gehad :P. Wat je eens zou kunnen vragen is of dat ze geen pakketten kunnen aanbieden met Spotify? Net zoiets als KPN? Als je belt dan ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar de reden waarom Ziggo zo'n dealtje niet zou sluiten. Als ik jouw was zou ik Ziggo zowiezo eens bellen, kijken wat ze willen. Mocht dit nu echt tegenvallen dan kan je altijd nog overstappen.

Zolang het werkt zit je bij Ziggo en KPN goed, ze zijn vrijwel het zelfde en de pakketten zijn nagenoeg hetzelfde. Op sommige punten heb je bij Ziggo meer dan bij KPN en andersom. Ik heb tot nu toe nog niet ''de'' reden gevonden om over te stappen naar KPN maar dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.

Een aanbieding die ik heb gehad vorig jaar was voor €55 euro pakket moest ik €30 euro per maand betalen voor het pakket maar omdat ik onbeperkt bellen voor mijn vaste lijn had moest ik €10 euro betalen, €40 euro per maand.. Je moet dat trouwens ook een beetje tactisch aanpakken, niet bellen en zeg ik wil korting. Ik bel gewoon met een vraag en zeg dan op het goede moment.. ''Goh, ik wordt de laatste tijd toch vaak gebeld door jullie collega's (concurrenten)...'' ''Ja meneer, ik kan eventueel kijken voor een extra aanbieding?''... Vaak wordt je dan ook doorgestuurd naar een andere afdeling. Een andere optie is om op te zeggen via de telefonie en dan de reden er duidelijk erbij zeggen, ''KPN heeft een betere aanbieding. Was tevreden met Ziggo....'' Moet je wel net de juiste medewerker aan de lijn hebben die dan bedenkt dat klanten behouden ook belangrijk is anders wordt je daadwerkelijk opgezegd :+

[ Voor 11% gewijzigd door Jordyz op 21-02-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
allstarted1 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:42:
[...]

Zelf samenstellen (dus de telefonie eruit laten) komt alsnog duurder uit dan m'n huidige termijnbedrag. Sowieso zie ik zojuist dat een van de voorwaarden van -Stel Samen- is, dat je nog geen internet hebt van Ziggo. Ik denk dat er dus niets anders opzit dan overstappen of de klantenservice bellen.

Iemand een idee van de aanbiedingen die ze dan doen? :) Natuurlijk zal dat niet 1-op-1 voor iedereen hetzelfde zijn, maar ik ben benieuwd wat zoal de mogelijkheden zijn worden aangeboden. :)
Zelf samenstellen kan prima als je al internet hebt van Ziggo. Het enige punt is dat je de kortingsactie niet krijgt als bestaande klant. (Volgens meerdere mensen in dit topic valt die korting vaak via de telefoon nog wel te halen via de afdeling opzeggingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22
[...]

Zelf samenstellen (dus de telefonie eruit laten) komt alsnog duurder uit dan m'n huidige termijnbedrag. [...]
Hoe dan? Je betaald minder dan € 54,50 op dit moment voor Alles in 1 Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik ben nu van Alles-1-plus + tv Extra (€65,90) over gestapt naar complete+ play max (€69,90).
Wilde die horizon-box wel eens uitproberen.
Kreeg nu 6 maanden hbo erbij.

Als ik de box beu ben ga ik naar play start + tv royaal en betaal dan weer €65,90, zitten helaas zenders in het extra pakket die wij bekijken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
[...]

[...]

Zelf heb ik ook alle mobiele telefonie bij Vodafone ondergebracht, al kan ik mijn eigen abonnement in april weer gaan verlengen. Op dit moment dus nog geen voordeel te behalen, maar wel iets om rekening mee te houden. Het zijn tenslotte nog maar twee maandjes :) Goed punt, had ik nog niet over nagedacht.
Jep, wij zitten voor de zaak hier ook allemaal bij Vodafone met een rekening.
Daarom heb ik mijn privé telefonie ook maar onder laten brengen bij Vodafone. Wel zo handig. Vandaar dat ik ook niet de reden heb om voor combi voordeel over te stappen.

Wat je ook kan doen is bij Vodafone én Ziggo vragen om een korting? Kan je uittellen of het combi voordeel het overtreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Janus Bier schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:49:
[...]

Hoe dan? Je betaald minder dan € 54,50 op dit moment voor Alles in 1 Plus?
Op dit moment betaal ik 56,- per maand voor Alles-in-1. Zelf samenstellen geeft zonder telefonie, 150/15 en televisie een bedrag van 58,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22
Nee hoor, Connect Complete + Play start - bellen is = € 54,50

Als je perse de Horizon wil wordt het idd duurder met Play Complete.

[ Voor 50% gewijzigd door Janus Bier op 21-02-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:03

PauseBreak

derp!

[...]

Kijk naar wat je nodig hebt en naar wat je wilt uitgeven. Zelf heb ik nog steeds AiE Plus, maar de enige reden daarvoor is dat je bij Ziggo niet kunt kiezen voor alléén de internetverbinding (je betaalt hoe dan ook voor tv) en KPN is hier geen alternatief.
Telefonisch kunnen ze vaak prima aanbiedingen doen, zeker als je al andere aanbiedingen op zak hebt (zoals bijv. eentje van Vodafone/KPN), maar je zit dan wel weer vast aan een (meer)ja(a)r(en)contract.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janus Bier schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:52:
Nee hoor, Connect Complete + Play start - bellen is = € 54,50

Als je perse de Horizon wil wordt het idd duurder met Play Complete.
Die vergat ik inderdaad even als je geen bellen wilt kan je er nog 1,45 afhalen.
Maar goed die gebruiken wij toch niet en vinden het wel handig voor familie die ons bellen.
Jordyz schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:42:
[...]

Dat is het probleem waar je tegenaan loopt.
Je moet dan alles en iedereen informeren dat je email-adres gewijzigd is.

Dat is ook de reden dat er hier erg getwijfeld word omdat KPN binnenkort de lijnen upgrade.
Ik ben nu sinds een jaar bezig met een Outlook-adres, maar toch blijf je dingen tegenkomen dat je denkt oh ja :)

[ Voor 51% gewijzigd door MdO82 op 21-02-2016 20:27 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 16:36

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb zelf met Ziggo gebeld en kreeg te horen dat ze mij over kunnen zetten naar een ander abonnement.

59,- euro per maand (200/20 internet + basis tv)
Of 64,- per maand met horizon box (200/20 + middelste tv pakket)

Als ik daarvoor zou kiezen, dan zou ik de eerste 3 maanden 35 euro betalen. Wel zit je dan direct aan een jaarcontract vast. Ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik ga doen.

Mijn vader is trouwens gevraagd voor een beta programma van de connect box. Het is een CH7465 modem/router. Nog niet super stabiel zei hij, maar wel sterk WiFi signaal. Had eigenlijk verwacht dat er hier mensen zouden zitten die ook in dat programma zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
MdO82 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:56:
[...]

Die vergat ik inderdaad even als je geen bellen wilt kan je er nog 1,45 afhalen.
Maar goed die gebruiken wij toch niet en vinden het wel handig voor familie die ons bellen.

[...]

Dat is het probleem waar je tegenaan loopt.
Je moet dan alles en iedereen informeren dat je email-adres gewijzigd is.

Dat is ook de reden dat er hier erg getwijfeld word omdat KPN binnenkort de lijnen upgrade.
Ik ben nu sinds een jaar bezig met een Outlook-adres, maar toch blijf je dingen tegenkomen dat je denkt oh ja :)
Jup, dat is het probleem...
Op hoeveel sites is je emailadres wel niet bekend, echt heel veel.

Toevallig van de week mijn adres bij de apotheek laten veranderen, naar 6 jaar geleden te zijn verhuisd. Echter als we ooit overstappen neem ik bij een hosting bedrijf een emaildienst met domeinnaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:07:
[...]

Jup, dat is het probleem...
Op hoeveel sites is je emailadres wel niet bekend, echt heel veel.

Toevallig van de week mijn adres bij de apotheek laten veranderen, naar 6 jaar geleden te zijn verhuisd. Echter als we ooit overstappen neem ik bij een hosting bedrijf een emaildienst met domeinnaam..
Wellicht een idee om daar nu mee te beginnen?
Dan heb je dat alvast geregeld voordat je overstapt ;)

Ik ben verder niet zo creatief dus moet dan eerst weer denken welk domeinnaam neem ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 21-02-2016 21:11 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
MdO82 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:09:
[...]

Wellicht een idee om daar nu mee te beginnen?
Dan heb je dat alvast geregeld voordat je overstapt ;)
Ja wilde t ook gaan doen maar moet nog even kijken wat beste werkt. Of een Outlook of een eigen domeinnaam maar dan moet je weer een naam zien te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:11:
[...]

Ja wilde t ook gaan doen maar moet nog even kijken wat beste werkt. Of een Outlook of een eigen domeinnaam maar dan moet je weer een naam zien te verzinnen.
Ik heb zelf nu gekozen voor een Outlook adres, maar wilde van de week voor mijn vrouw ook even kijken, maar dan heb je gelijk naam-cijfer@outlook.com bijvoorbeeld, dat vind ik dan ook weer zoiets van hmm :? ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Wildfire

Joy to the world!

Even een vraagje: ervaren anderen momenteel ook wat time-outs? Met een pathping lijkt het erop dat het optreedt vanaf de eerste hop op het Ziggo netwerk (in mijn geval 10.223.0.1).

(Ziggo Tilburg)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:44
Hier hele weekend al brak internet.
Dacht eerst dat het aan mijn eigen router (bridged, bedient het wifi netwerk) lag, maar zit nu op Ziggo router te kijken en zie op de docsis status pagina het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Startup Procedure
Acquired Downstream Status  Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR Microreflections
1   Locked  QAM256  178000000 Hz    -0.5 dBmV   39.8 dB -35 dBc
2   Locked  QAM256  186000000 Hz    -0.3 dBmV   39.8 dB -39 dBc
3   Locked  QAM256  194000000 Hz    -0.6 dBmV   39.9 dB -39 dBc
4   Locked  QAM256  202000000 Hz    -0.1 dBmV   39.8 dB -34 dBc
5   Locked  QAM256  210000000 Hz    -0.7 dBmV   39.8 dB -37 dBc
6   Locked  QAM256  218000000 Hz    -1.0 dBmV   39.7 dB -36 dBc
7   Locked  QAM256  226000000 Hz    -0.7 dBmV   39.4 dB -38 dBc
8   Locked  QAM256  234000000 Hz    -0.9 dBmV   39.4 dB -42 dBc

Correctables    Uncorrectables
9   0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 39.5 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 40.3 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 39.8 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 40.5 dBmV

Counter
T3 Timeout  1
T4 Timeout  0

Zijn die downstream power waardes niet veel te laag?? (geen docsis expert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word nu voor het eerst met de nieuwe "service" van het nieuwe Ziggo, lees UPC geconfronteerd. Heb hier nu voor de derde keer in 2 weken blokken in beeld en wegvallende internet. Heb zelf al een nieuwe verdeeldoos laten komen en gemonteerd want zou een week duren voor er een monteur kon komen. Ging even goed en nu weer en net gebeld. De monteur kan, jawel 29 februari komen. :? 8)7

In een tijdperk dat we niet meer zonder internet kunnen (mail, Magister, overheid.nl enz) je klanten een week op een monteur laten wachten. Bedrijfsmatig hebben wij ook nog eens internet nodig.

Helaas vind ik ondertussen Ziggo de beste van alle slechte (KPN helemaal een drama) maar anders ging ik na 20 jaar klant bij deze partij (heb nog een @home mail) ook overwegen eens rond te kijken.

Ga maar eens formeel een klacht indienen want vroeger stond de monteur gewoon de volgende dag op de stoep en we betalen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:37:
Even een vraagje: ervaren anderen momenteel ook wat time-outs? Met een pathping lijkt het erop dat het optreedt vanaf de eerste hop op het Ziggo netwerk (in mijn geval 10.223.0.1).

(Ziggo Tilburg)
Jouw eerste hop op het Ziggo netwerk is een 10.x.x.x adres? :o Mag ik vragen waarmee jouw WAN IP begint, zoals dat op de startpagina van je modem staat?
vargo schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:47:
Hier hele weekend al brak internet.
Dacht eerst dat het aan mijn eigen router (bridged, bedient het wifi netwerk) lag, maar zit nu op Ziggo router te kijken en zie op de docsis status pagina het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Startup Procedure
Acquired Downstream Status  Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR Microreflections
1   Locked  QAM256  178000000 Hz    -0.5 dBmV   39.8 dB -35 dBc
2   Locked  QAM256  186000000 Hz    -0.3 dBmV   39.8 dB -39 dBc
3   Locked  QAM256  194000000 Hz    -0.6 dBmV   39.9 dB -39 dBc
4   Locked  QAM256  202000000 Hz    -0.1 dBmV   39.8 dB -34 dBc
5   Locked  QAM256  210000000 Hz    -0.7 dBmV   39.8 dB -37 dBc
6   Locked  QAM256  218000000 Hz    -1.0 dBmV   39.7 dB -36 dBc
7   Locked  QAM256  226000000 Hz    -0.7 dBmV   39.4 dB -38 dBc
8   Locked  QAM256  234000000 Hz    -0.9 dBmV   39.4 dB -42 dBc

Correctables    Uncorrectables
9   0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 39.5 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 40.3 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 39.8 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 40.5 dBmV

Counter
T3 Timeout  1
T4 Timeout  0

Zijn die downstream power waardes niet veel te laag?? (geen docsis expert)
Je signaalwaardes zijn tegen het perfecte aan. Downstream power hoort rond de 0 te zijn en jouw waardes zitten daar maar een heel klein beetje onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:07:
Ik word nu voor het eerst met de nieuwe "service" van het nieuwe Ziggo, lees UPC geconfronteerd. Heb hier nu voor de derde keer in 2 weken blokken in beeld en wegvallende internet. Heb zelf al een nieuwe verdeeldoos laten komen en gemonteerd want zou een week duren voor er een monteur kon komen. Ging even goed en nu weer en net gebeld. De monteur kan, jawel 29 februari komen. :? 8)7

In een tijdperk dat we niet meer zonder internet kunnen (mail, Magister, overheid.nl enz) je klanten een week op een monteur laten wachten. Bedrijfsmatig hebben wij ook nog eens internet nodig.

Helaas vind ik ondertussen Ziggo de beste van alle slechte (KPN helemaal een drama) maar anders ging ik na 20 jaar klant bij deze partij (heb nog een @home mail) ook overwegen eens rond te kijken.

Ga maar eens formeel een klacht indienen want vroeger stond de monteur gewoon de volgende dag op de stoep en we betalen genoeg.
Welkom bij UPC ;) we gebruiken de goede naam van Ziggo en proberen die net zo snel negatief te krijgen als UPC :+ ;)

[ Voor 81% gewijzigd door MdO82 op 21-02-2016 22:13 . Reden: Quote-knop vergeten ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan ook gelijk dreigen dat als het niet aan hun ligt het mij geld gaat kosten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:11:
[...]

Jouw eerste hop op het Ziggo netwerk is een 10.x.x.x adres? :o Mag ik vragen waarmee jouw WAN IP begint, zoals dat op de startpagina van je modem staat?
Mijn 1e hop na de router is ook een 10 adres, 10.254.221.1. Volgens mij is dat redelijk normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ArcticWolf schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:24:
[...]

Mijn 1e hop na de router is ook een 10 adres, 10.254.221.1. Volgens mij is dat redelijk normaal :P
Als je op een segment zit wat eerst door MPLS gaat en daarna pas routed het internet op wel. Hangt er vanaf of je regio al omgebouwd is naar de nieuw MPLS setup. Ik schat in dat nagenoeg alles al omgebouwd is, project liep vorig jaar al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:19:
En dan ook gelijk dreigen dat als het niet aan hun ligt het mij geld gaat kosten. :X
Dat doen ze al jaren. Maar tot nu toe heb ik alleen maar gratis monteurs langs zien komen. :P :+ (Meestal kwamen ze die zelfde dag omdat de storingen wat groter waren i.p.v. 1 huishouden.)

Problemen met slecht aangesloten kabels en slechte kwaliteit stekkers komen de laatste jaren naar voren omdat er steeds draadloos op hogere frequenties wordt uitgezonden. En aangezien Ziggo het signaal levert, wordt meteen daar toe gewezen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Zoals hierboven al wordt gezegd, een 10.x.x.x adres is normaal. Eerlijk gezegd kan ik me niet eens herinneren het ooit anders te hebben gezien.

Ik kan trouwens m'n modem niet op, ik zit achter een ASUS router. Bedoel je gewoon m'n extern IP? Dat is 84.31.xxx.xxx :)

-- Edit: echt, de verbinding is nu af en toe echt crap. Paar seconden achter elkaar gewoon keiharde time-outs. Kon in eerste instantie niet eens deze post maken...

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 21-02-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Laatst online: 28-09 18:44
Je signaalwaardes zijn tegen het perfecte aan. Downstream power hoort rond de 0 te zijn en jouw waardes zitten daar maar een heel klein beetje onder.
Ok thanks!

Net een aantal traceroute testen uitgevoerd en ik heb altijd timeouts na de router.
Soms herstelt de test zich en weet hij het eindpunt te vinden (weliswaar met response tijden van 400ms+ tm hele seconden), maar vaak loopt de test uit in een eindeloze loop van timeouts.

Edit: zie hierboven dat ik niet de enige ben. Zit zelf @Ziggo Utrecht.
Problemen sinds vrijdagmiddag en had ook vorige weekend af en toe brakke verbinding.

[ Voor 12% gewijzigd door vargo op 21-02-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nu gaat het echt verkeerd... Bijna compleet geen verbinding meer. Tik dit nu op m'n GSM.

I.p.v. wel verbinding en een paar time-outs, is het nu meer enkel time-outs met soms even verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28

Waarom neem je dan geen zakelijk abonnement met een SLA? Dan betaal je misschien iets meer maar als je er zo van afhankelijk bent? Dan heb je wel duidelijke afspraken binnen hoeveel tijd ze je komen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
MdO82 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:17:
[...]

Ik heb zelf nu gekozen voor een Outlook adres, maar wilde van de week voor mijn vrouw ook even kijken, maar dan heb je gelijk naam-cijfer@outlook.com bijvoorbeeld, dat vind ik dan ook weer zoiets van hmm :? ;)
Ja inderdaad... Bij ziggo gebruiken we hier voor het hele gezin alleen [achternaam]@ziggo.nl, dat is makkelijk.

Een domeinnaam aanmaken gaat maar dan moet je de domeinnaam ook verzinnen en die moet wel een beetje algemeen zijn.. ''[achternaam]mail.nl'' dacht ik bijvoorbeeld aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jordyz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:34:
[...]

Ja inderdaad... Bij ziggo gebruiken we hier voor het hele gezin alleen [achternaam]@ziggo.nl, dat is makkelijk.

Een domeinnaam aanmaken gaat maar dan moet je de domeinnaam ook verzinnen en die moet wel een beetje algemeen zijn.. ''[achternaam]mail.nl'' dacht ik bijvoorbeeld aan..
Ik heb al sinds 2001 mijn achternaam.nl in bezit.
Het enige wat die doet, is mail ontvangen.
Stiekem nooit begrepen waarom men "afhankelijk" wil zijn van zijn provider mailadres.
Ten eerste omdat het in de beginjaren ( '90s )onder heel veel beperkingen gebukt ging, max 5MB totale opslag ?
al sinds ( in die tijd) hotmail, kan je op zoveel plekken terecht, en ik meen zelfs dat je bij Microsoft nog mailhosting kan regelen, dan betaal je zo'n 5€ /j voor je domein.

Steek je licht hierr eens op.

hier een stappenplan bij Zoho, gratis 10 adressen op een eigen domein

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 22-02-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
FreshMaker schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:11:
[...]

Ik heb al sinds 2001 mijn achternaam.nl in bezit.
Het enige wat die doet, is mail ontvangen.
Stiekem nooit begrepen waarom men "afhankelijk" wil zijn van zijn provider mailadres.
Ten eerste omdat het in de beginjaren ( '90s )onder heel veel beperkingen gebukt ging, max 5MB totale opslag ?
al sinds ( in die tijd) hotmail, kan je op zoveel plekken terecht, en ik meen zelfs dat je bij Microsoft nog mailhosting kan regelen, dan betaal je zo'n 5€ /j voor je domein.

Steek jelicht hierr eens op
Opzich is Ziggo niet zo erg qua mail hoor, het werkt en nooit echt problemen gehad.
Probleem is alleen dat je niet kunt wisselen.. Hier in de buurt zie je echt heel veel mensen met een provider email adres. Weinig mensen die een @gmail of een @outlook account hebben.

Weet iemand trouwens als je opzegt bij Ziggo dat je dan je e-mail adres kan behouden tegen een bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jordyz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:14:
Weet iemand trouwens als je opzegt bij Ziggo dat je dan je e-mail adres kan behouden tegen een bedrag?
Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Moet je naar tele2 gaan, ik ben al 9 jaar bezig om juist mijn mailadres te verwijderen maar dat krijgen ze niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik gebruik de mailadressen ook wel hoor, alleen niet als hoofdadres.
Voor alle mailcorrespondentie heb ik een paar adressen ( zooi, persoonlijk en shopping)

Mijn @ziggo gebruik ik alleen maar bij 'eigenwijze' sites die het beter denken te weten, die krijgen mijn blablaramblam12314@ziggo.nl adres, omdat ze denken dat dat ECHT persoonlijk is :|
( terwijl je die gewoon kan verwijderen, en aanmaken naar believen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Dat is waarschijnlijk het probleem bij heel veel mensen..
Ik zou dat @ziggo email adres overal moeten gaan veranderen wat echt veel werk is. Bovendien zijn er ook altijd mensen die het na 2 jaar voor elkaar krijgen om een email te sturen naar je oude adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:33
Ik heb een Pipo P9, een chinese tablet waarop ik altijd Android 4.4 had staan (http://freaktab.com/forum...2516-pipo-p9-rileyrom-1-9). Daarop werkte Horizon Go over het algemeen prima.

Sinds kort is er een update uit: Android 6 (Marshmallow) draait er nu op (http://crewrktablets.arctablet.com/?p=6040). De Horizon Go app geeft echter een foutmelding: Sorry, the video cannot be played at this time (4101).

Weet iemand hier wat dit betekent?

(PS ik heb het ook op het Ziggo-forum gepost, ik zal beide topics updaten indien ik meer weet. https://community.ziggo.n...let-naar-android-601-9256)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

(..)

(..)
Ik zat er toevallig dit weekend ook over na te denken.

Sinds zaterdagochtend heb ik last van een haperend modem, de wifi valt telkens weg en als ik op dat moment via een wired netwerkverbinding de web interface van het modem probeer te benaderen, geeft die ook een time out. Ziggo gebeld en de beste man ging mij een nieuw modem toezenden (hij had het over een Technicolor of een Ubee, ik heb nu een Cisco modem). Helaas komt die op z'n vroegst morgen (dinsdag dus) binnen en kon niet direct op het postkantoor of op een ander adres afgeleverd worden.

Vanwege die "afhankelijkheid" van het internet tegenwoordig, zou het Ziggo sieren als ze een next-businessday of overnight service zouden introduceren, ook voor consumenten. Ik zou daar in principe nog best een paar euro (1 tot 5 zo'n beetje) per maand extra voor over hebben.
Die afhankelijkheid resulteerde gisteren overigens vooral in verveling bij mij hoor, vandaag en morgen ben ik vooral aan het werk ;) maar het gaat om het principe!

Oorzaak van het haperende modem zit em (vermoed ik) in een firmware update oid. Ik zie ook opeens dat ik een IPv6-tab heb in de settings en dat er ook IPv6 adressen uitgedeeld zijn in mijn netwerk.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukkie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:31:
[...]

Sinds zaterdagochtend heb ik last van een haperend modem, de wifi valt telkens weg en als ik op dat moment via een wired netwerkverbinding de web interface van het modem probeer te benaderen, geeft die ook een time out. Ziggo gebeld en de beste man ging mij een nieuw modem toezenden (hij had het over een Technicolor of een Ubee, ik heb nu een Cisco modem). Helaas komt die op z'n vroegst morgen (dinsdag dus) binnen en kon niet direct op het postkantoor of op een ander adres afgeleverd worden.

Vanwege die "afhankelijkheid" van het internet tegenwoordig, zou het Ziggo sieren als ze een next-businessday of overnight service zouden introduceren, ook voor consumenten. Ik zou daar in principe nog best een paar euro (1 tot 5 zo'n beetje) per maand extra voor over hebben.
Die afhankelijkheid resulteerde gisteren overigens vooral in verveling bij mij hoor, vandaag en morgen ben ik vooral aan het werk ;) maar het gaat om het principe!

Oorzaak van het haperende modem zit em (vermoed ik) in een firmware update oid. Ik zie ook opeens dat ik een IPv6-tab heb in de settings en dat er ook IPv6 adressen uitgedeeld zijn in mijn netwerk.
Welk Cisco modem heb je nu ?
Hier tot nu toe (nog) geen problemen na de IPv6 update

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hmm, durf ik nu even niet te zeggen, die site van Ziggo geeft geen uitsluitsel of ik een 3928 of 3925 heb. Ik gok even op die laatste. Ik heb em sinds vorig jaar mei/juni iig.

@Wopper hieronder: Jep, ook al gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Yukkie op 22-02-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heb je hem al eens naar fabrieks instellingen gezet? Loste bij mij all haperingen op bij de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Ik heb ook de indruk dat mijn internet minder stabiel is bekabeld als voorheen ... mijn idee toch de ipv6 update nu hebben al mijn interne laptops en pc's zowel een 4 als een 6 adres zou niet mogen baten maar ik merk toch dat het allemaal wat langer duurt...

ziggo verteld dood leuk als we langs komen en het ligt niet aan ons mag je betalen... lekker fijn ben al jaren klant dan behandel je iemand niet zo maar goed :P

Cisco EPC Modem

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ernstblaauw schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:10:
Ik heb een Pipo P9, een chinese tablet waarop ik altijd Android 4.4 had staan (http://freaktab.com/forum...2516-pipo-p9-rileyrom-1-9). Daarop werkte Horizon Go over het algemeen prima.

Sinds kort is er een update uit: Android 6 (Marshmallow) draait er nu op (http://crewrktablets.arctablet.com/?p=6040). De Horizon Go app geeft echter een foutmelding: Sorry, the video cannot be played at this time (4101).

(PS ik heb het ook op het Ziggo-forum gepost, ik zal beide topics updaten indien ik meer weet. https://community.ziggo.n...let-naar-android-601-9256)
Horizon heeft moeite met root.
Jouw tablet zal ( al dan niet onbedoeld ) root toegang aanbieden, of de files op bepaalde locaties hebben staan.
Op Android 4 was dit niet zo'n probleem, daar was de file toegang iets soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
FreshMaker schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:55:
[...]

Horizon heeft moeite met root.
Jouw tablet zal ( al dan niet onbedoeld ) root toegang aanbieden, of de files op bepaalde locaties hebben staan.
Op Android 4 was dit niet zo'n probleem, daar was de file toegang iets soepeler.
AI, dat is lastig, standaard zit in de image een optie om te rooten bij de dev settings. Is er een mogelijkheid om dit te verbergen oid voor de Horizon app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
ernstblaauw schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:58:
AI, dat is lastig, standaard zit in de image een optie om te rooten bij de dev settings. Is er een mogelijkheid om dit te verbergen oid voor de Horizon app?
Je kan rootcloak proberen, dit werkt echter zeker niet altijd :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yukkie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:31:
[...]

Had ook slecht tv signaal. Nu is alles weer ok zonder enige ingreep. Dit is nu de derde keer in 2 weken dat het zo gaat. Moet in het signaal van Ziggo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Het signaal van Ziggo is niet het probleem. Een bedrade internet/netwerk verbinding werkte over het algemeen wel goed, tòtdat ik ook iets met een wireless device ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
Is het ook normaal dat die Horizon Go Box vaak spontaan reboot? Ik zie vaak (meermalen per dag bijvoorbeeld afgelopen weekend) dat het apparaat reset als de tv of decoder niet actief aanstaat/wordt gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 22-02-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb van kennissen begrepen dat de box wel eens spontaan boot en weer uit gaat.
Heb helaas geen idee wat het kan zijn

[ Voor 19% gewijzigd door MdO82 op 22-02-2016 12:36 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yukkie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:30:
Het signaal van Ziggo is niet het probleem. Een bedrade internet/netwerk verbinding werkte over het algemeen wel goed, tòtdat ik ook iets met een wireless device ging doen.
Heb ik nooit last van want ik gebruik een "echte" router achter dat prul ding van Ziggo. Die staat bij mij ook lekker in bridge mode en is dus alleen maar een domme modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
De Wifi routers van Ziggo kun je ook niet gebruiken als Wifi router als je goede wifi wenst. Signaal is slecht en kanalen zijn niet simultaan te gebruiken. Ik zou dan ook altijd de modem in bridge mode laten zetten. Dan is de wifi en dergelijk gewoon uit.

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 22-02-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Njay schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:48:
mijn idee toch de ipv6 update nu hebben al mijn interne laptops en pc's zowel een 4 als een 6 adres zou niet mogen baten maar ik merk toch dat het allemaal wat langer duurt...
Dat klopt ook wel, het fijnmazige IPv4 internet is veel beter "gepeerd" met elkaar dan het nieuw op te bouwen IPv6 netwerk. Dat zal nog vele jaren duren voordat deze gelijk zijn aan elkaar, het kan heel snel gaan, maar dat schat ik zelf niet zo in.

Dus de paden die je op IPv6 aflegd kunnen daadwerkelijk langer zijn dan op IPv4 omdat sommige tussenliggende partijen soms nog IPv4 only zijn. Of dat deze geen echte focus hebben op het opbrengen van IPv6 peerings, er zijn nog clubs die IPv6 als "nice to have" hebben op AMS-IX en NL-IX etc.

Je zou IPv6 even uit kunnen zetten op de IPv6 LAN setup tab, en dan eens alles rebooten of het dan weer sneller is?

[ Voor 19% gewijzigd door stormfly op 22-02-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
stormfly schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:05:
[...]

Dat klopt ook wel, het fijnmazige IPv4 internet is veel beter "gepeerd" met elkaar dan het nieuw op te bouwen IPv6 netwerk. Dat zal nog vele jaren duren voordat deze gelijk zijn aan elkaar, het kan heel snel gaan, maar dat schat ik zelf niet zo in.

Dus de paden die je op IPv6 aflegd kunnen daadwerkelijk langer zijn dan op IPv4 omdat sommige tussenliggende partijen soms nog IPv4 only zijn. Of dat deze geen echte focus hebben op het opbrengen van IPv6 peerings, er zijn nog clubs die IPv6 als "nice to have" hebben op AMS-IX en NL-IX etc.

Je zou IPv6 even uit kunnen zetten op de IPv6 LAN setup tab, en dan eens alles rebooten of het dan weer sneller is?
Goed plan zal deze eens uitzetten :) ... zal zo es op het ziggo modem spieken of het daarop ook niet kan

heb idd IPV6 uitgezet op de dhcp server _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:50:
Nu gaat het echt verkeerd... Bijna compleet geen verbinding meer. Tik dit nu op m'n GSM.

I.p.v. wel verbinding en een paar time-outs, is het nu meer enkel time-outs met soms even verbinding...
Ze hebben de storing nu iig op de site staan, maar de verwachtte eindtijd schuift steeds door... *zucht* :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Njay schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:08:
[...]

heb idd IPV6 uitgezet op de dhcp server _/-\o_
En wat zijn je ervaringen daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
stormfly schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:35:
[...]

En wat zijn je ervaringen daarna?
geen idee nog :P zit nog op het werk had het ff remote aangepast :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:14:
[...]

Vanmorgen na aanleiding van dit verhaal eens een bericht naar ziggo gestuurd.
Zelf ben ik alles nu rustig aan het veranderen naar mijn Outlook-adres, maar ik heb ziggo gevraagd of er mogelijkheden komen om een e-mailadres te huren net zoals een hostingprovider waar je tegen een X bedrag een e-mailadres af kan nemen.
Is wellicht handig voor mensen die buiten het verzorgingsgebied van ziggo vallen door een verhuizing, maar niet iedereen op de hoogte kunnen brengen van het wijzigen van het e-mailadres.

Op dit moment is het niet mogelijk en zijn er ook nog geen plannen voor.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Altijd proberen om een niet-provider email adres te krijgen, die afhankelijkheid is puur klantbinding voor providers waar ze dankbaar misbruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:26:

[...]

Ze hebben de storing nu iig op de site staan, maar de verwachtte eindtijd schuift steeds door... *zucht* :'(
Ik heb zo'n voorgevoel dat ze de deadline van 17:30 uur ook niet gaan halen... Verbinding ligt momenteel alweer plat...

-- Edit: truucje van Ziggo, ze hebben er nu gewoon neergezet "nog niet beschikbaar", dus dan is er ook geen noodzaak tot doorschuiven.

Geez.

:(

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 22-02-2016 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
wvkreg schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:34:
Is het ook normaal dat die Horizon Go Box vaak spontaan reboot? Ik zie vaak (meermalen per dag bijvoorbeeld afgelopen weekend) dat het apparaat reset als de tv of decoder niet actief aanstaat/wordt gebruikt.
Dit is een maintenance update van de box en noodzakelijk voor oa. de info die je ziet in de tv gids. Bij veel mensen die een lege tv gids hebben is dit vaak het probleem. Er gaan tijdens die update balkjes op het display ''lopen''. HIj reset niets, hij update alleen. Als je energie stand eco is, dan zal de box dit 9/10 keer niet doen omdat hij offline lijkt in het netwerk. Ook als je de box nooit in standby zet of 's-nachts niet automatisch in standby laat gaan zal die update niet uitgevoerd worden en kan dit in de toekomst zorgen voor een minder optimale gebruikerservaring. De update vindt vaak plaats binnen 15 min nadat je hem in standby zet. je moet hem dan wel geloof ik minimaal 5 min aan gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gezellig die storing zeg... vandaag al tig keer gehad dat de verbinding voor een paar minuten wegviel. Zojuist weer.

De storingenpagina meldt nog steeds geen verwachtte eindtijd voor de storing, eerder vandaag wel maar dat werd opgeschoven en uiteindelijk heeft Ziggo dus maar gezegd "we weten het eigenlijk niet".

Speelt deze storing landelijk of alleen regionaal? (zit bij Ziggo Tilburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:57

Roetzen

he.net Certified Sage

Oud Ziggo gebied omgeving Utrecht, geen problemen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dan is het wellicht enkel de regio Tilburg. 't Is in ieder geval erg irritant, regelmatig valt de verbinding een paar minuten weg. Gaat al fout vanaf de eerste hop op het Ziggo netwerk.

Ik zie ondertussen ook dat ze m'n 350mbit snelheid weer hebben afgepakt. Test voorbij blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even terugkomend op het verhaal van dat de eerste hop in het Ziggo netwerk een 10.x adres is. Als ik een tracert doe krijg ik dit:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     8 ms    10 ms     8 ms  gv-rc0011-cr101-xe-1-0-3-0.core.as9143.net [213.51.181.169]
  4    17 ms    33 ms   104 ms  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]

Waarbij de 1 dus mijn Ubee modem is en 2 de eerste hop op het Ziggo netwerk. Betekent dit nou dat die hop die niet reageert op ping een 10.x adres zal hebben?

Ook interessant is trouwens dat via IPv6 mijn modem blijkbaar volstrekt transparant is. :?
  1     *        *        *     Request timed out.
  2    10 ms    10 ms     9 ms  gv-rc0011-cr101-xe-1-0-5-0.core.as9143.net [2001:b88:0:e6e::1]
  3    34 ms    11 ms    28 ms  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [2001:b88:0:10a::1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Brad Pitt schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:01:
[...]

Je kan rootcloak proberen, dit werkt echter zeker niet altijd :)
Net Rootcloak geprobeerd, maar helaas: dan ook code 4101.
Iemand anders nog een idee? Zo echt top zijn, want anders moet ik terug naar 4.4, de Horizon Go app is de meest gebruikte op mijn tablet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 14:31
Wel aardig, als ik traceroute naar 192.168.1.1 doe krijg ik:
traceroute to 192.168.1.1 (192.168.1.1), 30 hops max, 60 byte packets
1 router.mijn.net (192.168.2.250) 0.276 ms 0.388 ms 0.509 ms
2 192.168.1.1 (192.168.1.1) 2.320 ms 2.651 ms 3.269 ms

Dat zou dus mijn modem (oude ubee zonder router) kunnen zijn.
nmap -p1-1024 192.168.1.1

Starting Nmap 6.40 ( http://nmap.org ) at 2016-02-22 23:10 CET
Nmap scan report for 192.168.1.1
Host is up (0.0091s latency).
Not shown: 1023 closed ports
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http

maar met een webbrowser kan ik niet verbinden op 192.168.1.1:80

wget http://192.168.1.1/index.html
--2016-02-22 23:17:44-- http://192.168.1.1/index.html
Verbinding maken met 192.168.1.1:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... Leesfout (Verbinding is weggevallen) in kopregels.

Kan iemand dit uitleggen?

vroeger kon ik met een 10.x.x.x adres inloggen op dit modem maar dat werkt niet meer.

[ Voor 22% gewijzigd door valkenier op 22-02-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:03

PauseBreak

derp!

Kijk gewoon even wat de gateway is als je direct op het modem zit.

Hier is het probleem gevonden :P Al tijden last van plotseling wegvallende verbindingen, alles uitgeplozen en de oplossing is simpel: Modem resetten en het is weer een tijdje weg. Internet is dan ook véél sneller en responsiever. Morgen dus maar even bellen. Hopelijk krijg ik niet weer een Cisco :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ernstblaauw schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:10:

Raar, op mijn gerootte Galaxy S5 (CyanogenMod 13) draait de Horizon Go app zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:48
storing ziggo eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Sinds zondagavond al ellende hier in Tilburg, denk de gehele regio. Laat me raden: veel time-outs en regelmatig zelfs een tijd helemaal geen verbinding meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
gaat over de TV. Volgens mij geen TV in eindhoven noord

http://allestoringen.nl/storing/ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:31

Nox

Noxiuz

Oi, da's rap. En ik zit niet eens tegen de max van m'n router aan. Is dit een test of...?

PC 1906

http://www.speedtest.net/my-result/5108936813

330mb/s :D

[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 23-02-2016 01:22 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
is er geen tweakers storingen forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Woon op een half uurtje rijden van Eindhoven maar merk dat het laden van mijn internet erg traag is geworden.
Voorheen weinig tot geen last..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
boyette schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 01:39:
is er geen tweakers storingen forum?
Daar zat ik ook aan te denken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
valkenier schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:16:

Kan iemand dit uitleggen?

vroeger kon ik met een 10.x.x.x adres inloggen op dit modem maar dat werkt niet meer.
Je hebt router achter router met NAT ertussen, dat is sowieso een but oplossing ;-) Je kunt beter bellen naar Ziggo dat ze de UBEE in bridge zetten. Beide staan nu in router modus 192.168.x.x waardoor je gek gedrag hebt dat je niet op de "voorste" kunt komen met http.

Gewoon een slecht design daarom werkt het niet :9 altijd even lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Jerrythafast schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:02:
Nog even terugkomend op het verhaal van dat de eerste hop in het Ziggo netwerk een 10.x adres is. Als ik een tracert doe krijg ik dit:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     8 ms    10 ms     8 ms  gv-rc0011-cr101-xe-1-0-3-0.core.as9143.net [213.51.181.169]
  4    17 ms    33 ms   104 ms  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]

Waarbij de 1 dus mijn Ubee modem is en 2 de eerste hop op het Ziggo netwerk. Betekent dit nou dat die hop die niet reageert op ping een 10.x adres zal hebben?

Ook interessant is trouwens dat via IPv6 mijn modem blijkbaar volstrekt transparant is. :?
  1     *        *        *     Request timed out.
  2    10 ms    10 ms     9 ms  gv-rc0011-cr101-xe-1-0-5-0.core.as9143.net [2001:b88:0:e6e::1]
  3    34 ms    11 ms    28 ms  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [2001:b88:0:10a::1]
Je gaat door MPLS (label switched omgeving) en die is niet routed, dus een traceroute werkt dan niet. Steeds meer providers hebben stukken MPLS ipv routed omgevingen, je kunt namelijk veel mooiere diensten bouwen voor je zakelijke klanten. Volledig routed is oldskool 8)7 en te weinig flexibel.

Alles werkt dus exact zoals het zou moeten, je gaat vanaf je modem eerst het MPLS netwerk in voor een stuk en dan vanaf POP Den Haag (GV) is het routed tot aan de internet breakout in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand me uitleggen wat MPLS betekent en doet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Wikipedia: Multiprotocol Label Switching
Wikipedia: Multiprotocol Label Switching

YouTube: MPLS in a Nutshell

Dus ja dat kunnen we ;-) ipv routed is het switched, en dan op een slimme manier met labels erop. Snel efficient en schaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:46
En hoe weet je dat 'gv' de PoP in Den Haag is? Ik weet dat 'asd' Amsterdam is, maar dan houd het ook wel op.
Is er misschien een lijst ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
NoxiuZ schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 01:21:
Oi, da's rap. En ik zit niet eens tegen de max van m'n router aan. Is dit een test of...?

PC 1906

http://www.speedtest.net/my-result/5108936813

330mb/s :D
Het lijkt er inderdaad op dat er testen worden gedaan met 350 Mb/s :) Zie aantal berichten terug in dit forum. Is wel oud UPC gebied NH PC 1906 toch?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1 ... 65 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.