allstarted1 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:34:
Op dit moment is mijn contract bij oud-Ziggo afgelopen en kan ik dus maandelijks overstappen. Over het algemeen ben ik erg tevreden met Ziggo (lees: geen noemenswaardige problemen).
Mijn situatie is als volgt: op dit moment heb ik Alles in 1 - 120/12. De telefoonlijn gebruiken we eigenlijk niet, maar hebben we destijds genomen om de kosten in een jaar naar beneden te brengen - er was toen een actie met de eerste 6 maanden voor +/- 35 euro. Aan het einde van het jaar zouden we op die manier 135,- besparen ten opzichte van een doorlopend abonnement.
Nu was ik aan het kijken of dat op dit moment ook een mogelijkheid is. Helaas, de nieuwe pakketten bieden op dit moment weinig voordeel: Internet + bellen is nu 58,50 en dat is duurder dan hetgeen ik nu betaal. Ziggo Complete is inhoudelijk hetzelfde voor meer geld. Maar dan met een mediabox.
Nu heb ik in de huiskamer geen behoefte aan een mediabox, aangezien ik gebruik maak van een eigen CI-module. Op de slaapkamer staat de ontvanger van Humax. De Wi-Fi in huis wordt verzorgd door mijn eigen 802.11ac router, aangezien die veel beter werkt dan het Cisco-modem.
Nu ben ik even bij KPN Alles-in-1 aan het kijken en de prijzen zijn redelijk hetzelfde als bij Ziggo. De eerste zes maanden 34,95.-, daarna 59,95 bij een jaarcontract. Een lagere internetsnelheid dan bij Ziggo, maar wel weer Spotify Premium (dat ik dan zou inruilen voor het Spaanse voetbal bij Ziggo Sport). Ook zit je zover ik kan lezen, bij KPN vast aan mediaboxen. Dat is dan wel weer jammer.
Wat is nu wijsheid volgens jullie? Bij Ziggo blijven op het huidige abonnement, een overstap maken of toch Ziggo bellen of ze me een goede aanbieding kunnen doen met de huidige situatie? Misschien heeft een van jullie wel voor hetzelfde dilemma gestaan, dan hoor ik graag jullie overwegingen

Ik heb al vaker in de situatie gezeten als waar jij nu in zit en voor mij is het ook steeds meer van ''random'' kiezen. (oké, wel het een en ander uitzoek werk).
Ziggo heb ik hier nog nooit problemen mee gehad en inderdaad KPN heeft op sommige punten wat meer voordelen. Ik zou zo ook overstappen het enigste wat mij tegen houdt is dat ik dan een e-mailadres van @ziggo kwijt raak. Vervelend en een hoop gedoe, dus doe ik dat tot nu toe niet.
Ik weet niet of je ook gebruik kan maken van de combi voordeel? Zit je op dit moment ook bij KPN mobiel? Dan kan het zeker eens lonen om toch over te stappen. Ik hoef daarvoor niet perse over te stappen aangezien we met mobiel allemaal bij Vodafone zitten.
Heb al meerdere keren Ziggo opgebeld voor een leuke aanbieding, ik zal binnenkort ook eens gaan bellen voor een nieuwe aanbieding. Heb vorig jaar van 1 januari tot juni een korting gehad

. Wat je eens zou kunnen vragen is of dat ze geen pakketten kunnen aanbieden met Spotify? Net zoiets als KPN? Als je belt dan ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar de reden waarom Ziggo zo'n dealtje niet zou sluiten. Als ik jouw was zou ik Ziggo zowiezo eens bellen, kijken wat ze willen. Mocht dit nu echt tegenvallen dan kan je altijd nog overstappen.
Zolang het werkt zit je bij Ziggo en KPN goed, ze zijn vrijwel het zelfde en de pakketten zijn nagenoeg hetzelfde. Op sommige punten heb je bij Ziggo meer dan bij KPN en andersom. Ik heb tot nu toe nog niet ''de'' reden gevonden om over te stappen naar KPN maar dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.
Een aanbieding die ik heb gehad vorig jaar was voor €55 euro pakket moest ik €30 euro per maand betalen voor het pakket maar omdat ik onbeperkt bellen voor mijn vaste lijn had moest ik €10 euro betalen, €40 euro per maand.. Je moet dat trouwens ook een beetje tactisch aanpakken, niet bellen en zeg ik wil korting. Ik bel gewoon met een vraag en zeg dan op het goede moment.. ''Goh, ik wordt de laatste tijd toch vaak gebeld door jullie collega's (concurrenten)...'' ''Ja meneer, ik kan eventueel kijken voor een extra aanbieding?''... Vaak wordt je dan ook doorgestuurd naar een andere afdeling. Een andere optie is om op te zeggen via de telefonie en dan de reden er duidelijk erbij zeggen, ''KPN heeft een betere aanbieding. Was tevreden met Ziggo....'' Moet je wel net de juiste medewerker aan de lijn hebben die dan bedenkt dat klanten behouden ook belangrijk is anders wordt je daadwerkelijk opgezegd
[
Voor 11% gewijzigd door
Jordyz op 21-02-2016 18:46
]