Onder het mom leren van elkaar (en dus niet bitchen naar elkaar) wil ik hier toch een nuance op aanbrengen. Je focust altijd vrij primair op je upstream waardes, dat is een goed uitgangspunt omdat dit wel de zwakke schakel is in de DOCSIS keten.
Ik heb echter vrij hoge upstream waardes, en zoals je weet meet ik alles met smokeping, maar het is super stabiel. Ik heb 1 las van Ziggo in de groene kabel mijn kruipruimte ivm het omleggen van het AOP maar daarna zit er slechts 30 meter naar het straatkastje tussen. Maar we zitten wel geheel aan de rand van onze woonplaats en de centrale waar het signaal pas glas wordt is behoorlijk wat blokken verder.
De monteur is hier regelmatig geweest toen we er net woonde en hij noemde de waardes " als uit het boekje/perfect".
Ook met upstream waardes van 45-47 kan je super stabiel internet hebben, ik monitor mijn internetlijn van buiten en van binnen. Dus als er maar iets vreemds ontstaat begint mijn telefoon te piepen, en dat is nooit spontaan en slechts alleen als ik Tweaker onderhoud heb
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.1 dBmV 40.8 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 40.9 dB
Channel 3: 0.3 dBmV 40.8 dB
Channel 4: 0.4 dBmV 41.3 dB
Channel 5: 0.4 dBmV 41.4 dB
Channel 6: 0.6 dBmV 41.4 dB
Channel 7: 0.9 dBmV 41.4 dB
Channel 8: 0.7 dBmV 41.4 dB
Upstream Channels
Power Level: