Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
Tja, Bridge is wel een eis. DHCP en WiFI uit gaat niet unbridged.
En dit is wel een wens. Daarnaast voegt de modem niets toe, de wifi is slecht en de overige functies zijn ook beter qua features op de netgear router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:47
Nee, want hij zit niet in de meterkast, aansluiten op de normale aarding ipv rechtstreeks mag niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 14:31
Zie dat we per 1 april naar 150/15 gaan ipv 120/12. Weer een stapje vooruit! En vooral VDSL voor blijven :9

(Nu maar hopen dat IPv6 bij mij niet als DS-lite komt. Zal voorlopig nog wel geen sprake van zijn, want ik heb nog een UBEE zonder router. Ben ik best blij mee, met een ERL erachter..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweakerdennis schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:32:
even een vraag van mij tussendoor, al is het niet geheel Ziggo gerelateerd.

In ons nieuwe huis hebben wij ook Ziggo. In de meterkast gaat er vanuit de modem een kabel naar de coax versterker. Vanuit hier lopen de kabels dan naar punten in het huis.

In de televisie had ik een CI+ module gedaan. Ik ervaar hierbij erg blokkerig beeld. Meerdere aansluitingen op de versterker geprobeerd, maar het probleem bleef. Humax ertussen ipv CI+ module en het probleem is verholpen.

Nu heb ik in mijn vorige huis ook nooit de CI+ module gebruikt. Ik weet dus niet hoe ik moet vaststellen of dit aan de CI+ module ligt, of dat het signaal vanuit de Coax te zwak is en deze door de Humar wordt versterkt.

Enig idee hoe dit vast te stellen is? We hebben helaas maar 1 televisie
Mijn eerste ingeving is toch een kabel die niet helemaal goed aangesloten is.
Al is het vreemd (wellicht) dat je met de Humax geen probleem hebt.

Heb je een mogelijkheid om je tv bij de AOP direct te testen om te kijken wat ie doet met de ci-module

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:25:
Ik heb werkelijk geen idee hoe oud de AOP is. Wat wil je zeggen met binnen de goede toleranties. Huis is herenhuis, tussenwoning, hoop wifi AP. Het wired verhaal is zeker stabiel alleen op verdieping 2 kan ik helaas niet wired aansluiten en zit dus opgescheept met wifi. Maar de apparaten zonder ethernet doen het wireless vrij goed. En de NAS haalt 13 tot 14 MB download op nieuwsgroepen, lijkt me allemaal akkoord toch?
Je modem waardes hebben een redelijke tolerantie, jou waardes bevinden zich nog binnen de acceptabele range, maar het moet niet veel slechter worden, dat bedoelde ik en daarom vroeg ik om de leeftijd van je AOP.
Wifi ontvangst heeft overigens niks te maken met je modem waardes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:05
ArcticWolf schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:52:
[...]

Je modem waardes hebben een redelijke tolerantie, jou waardes bevinden zich nog binnen de acceptabele range, maar het moet niet veel slechter worden, dat bedoelde ik en daarom vroeg ik om de leeftijd van je AOP.
Onder het mom leren van elkaar (en dus niet bitchen naar elkaar) wil ik hier toch een nuance op aanbrengen. Je focust altijd vrij primair op je upstream waardes, dat is een goed uitgangspunt omdat dit wel de zwakke schakel is in de DOCSIS keten.

Ik heb echter vrij hoge upstream waardes, en zoals je weet meet ik alles met smokeping, maar het is super stabiel. Ik heb 1 las van Ziggo in de groene kabel mijn kruipruimte ivm het omleggen van het AOP maar daarna zit er slechts 30 meter naar het straatkastje tussen. Maar we zitten wel geheel aan de rand van onze woonplaats en de centrale waar het signaal pas glas wordt is behoorlijk wat blokken verder.

De monteur is hier regelmatig geweest toen we er net woonde en hij noemde de waardes " als uit het boekje/perfect".

Ook met upstream waardes van 45-47 kan je super stabiel internet hebben, ik monitor mijn internetlijn van buiten en van binnen. Dus als er maar iets vreemds ontstaat begint mijn telefoon te piepen, en dat is nooit spontaan en slechts alleen als ik Tweaker onderhoud heb 8)

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.1 dBmV 40.8 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 40.9 dB
Channel 3: 0.3 dBmV 40.8 dB
Channel 4: 0.4 dBmV 41.3 dB
Channel 5: 0.4 dBmV 41.4 dB
Channel 6: 0.6 dBmV 41.4 dB
Channel 7: 0.9 dBmV 41.4 dB
Channel 8: 0.7 dBmV 41.4 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 47.0 dBmV
Channel 2: 46.5 dBmV
Channel 3: 46.3 dBmV
Channel 4: 46.3 dBmV

Just to let you know ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
De waardes zijn inderdaad perfect, en er is nog best wat speling. De upstream kan nog stijgen tot 50 dBmV zonder problemen, 3dB dus wat in upstreamsignaal veel is. De downstream kan nog 7 dBmV zakken zonder problemen wat ook best veel is, dat zijn 2 splitters of 50m kabel. Al is het het natuurlijk het beste om ze nabij perfect te houden, wat ze nu zijn. Let wel dat een slecht contact (bijvoorbeeld een AOP welke de kern vastzet met van die brakke klemmetjes) ervoor kan zorgen dat het internet traag is/wegvalt maar zich niet altijd vertaald in slechte signaalwaardes ;)
FreshMaker schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:52:
Op mijn HZN is wifi gewoonweg geweldig.
Door het hele huis perfect te zien, en te benaderen.
Het enige probleem .... ik krijg hem niet goed in mijn thuisnetwerk gekoppeld.

Bij installatie gaat die op zoek naar het modem, en zet dan de standaard-gateway weg in de box.
Alleen snap ik niet waar hij het vandaan haalt, want ipv de 192.168.178.1 ( ziggo ) of in bridge mijn 192.168.1.254 pikt de HZN gewoon lukraak een ipadres, en zet die als dns / gateway in de box :|

achteraf aanpassen gaat ook niet, "Horizon voegt zich naar de DHCP van uw modem"
Het enige wat ik nog niet getest heb, is de HZN een op een met het modem ( mikrotik ) te verbinden ( als enige )

Ik zou maar wat graag de wifi in gaan zetten van de box
Log in op je box, zet hem op ''op het modem''. Hierna zal het modem van de HZN herstarten. Ga op de tv in het menu thuisnetwerk en selecteer ''op het modem'' hierna gaat hij laden. Druk de netwerkkabel erin. Geef eventueel de HZN nog even een powercycle en dat mediabibliotheek gedoe mag je annuleren. Als het goed is staat als gateway nu je modem IP. Mocht het niet lukken doe een factory reset (in de webpagina) en probeer dit. Mocht het nog niet lukken kun je ook je DHCP poolsize verkleinen in je modem naar 245 of 235 (afhankelijk van je begin IP) en je HZN een vast IP geven in gateway mode van 192.168.X.248 (X=je modem range 0 of 1 of 178) met een DHCP poolsize van 5. Let op, dit kan alleen als je geen extra horizon mini mediaboxen in huis hebt!

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 14-02-2016 10:56 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:53
Je ci+is alleen een decoder. Je signaal lijkt last te hebben van ingress of te weinig signaal. De humax zal het signaal beter kunnen vertalen dan je tv. Of je hebt HD op de ci en sd op de humax. Het kan dus ook de tuner in je tv zijn.
Om uit te sluiten kun je een kabel vanaf het AOP (abbonee overname punt) rechtstreeks naar de tv leggen.
tweakerdennis schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:32:
even een vraag van mij tussendoor, al is het niet geheel Ziggo gerelateerd.

In ons nieuwe huis hebben wij ook Ziggo. In de meterkast gaat er vanuit de modem een kabel naar de coax versterker. Vanuit hier lopen de kabels dan naar punten in het huis.

In de televisie had ik een CI+ module gedaan. Ik ervaar hierbij erg blokkerig beeld. Meerdere aansluitingen op de versterker geprobeerd, maar het probleem bleef. Humax ertussen ipv CI+ module en het probleem is verholpen.

Nu heb ik in mijn vorige huis ook nooit de CI+ module gebruikt. Ik weet dus niet hoe ik moet vaststellen of dit aan de CI+ module ligt, of dat het signaal vanuit de Coax te zwak is en deze door de Humar wordt versterkt.

Enig idee hoe dit vast te stellen is? We hebben helaas maar 1 televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat het juist wenselijk was om upstream waardes tussen de 44 en 47 te hebben xD

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR Microreflections
1   Locked  QAM256  194000000 Hz    2.1 dBmV    42.6 dB -33 dBc
2   Locked  QAM256  178000000 Hz    2.7 dBmV    42.5 dB -32 dBc
3   Locked  QAM256  186000000 Hz    2.3 dBmV    42.5 dB -32 dBc
4   Locked  QAM256  202000000 Hz    2.0 dBmV    42.5 dB -33 dBc
5   Locked  QAM256  210000000 Hz    1.4 dBmV    42.5 dB -32 dBc
6   Locked  QAM256  218000000 Hz    1.6 dBmV    42.5 dB -36 dBc
7   Locked  QAM256  226000000 Hz    1.5 dBmV    42.5 dB -35 dBc
8   Locked  QAM256  234000000 Hz    1.6 dBmV    42.5 dB -31 dBc

Correctables    Uncorrectables
2   0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 44.0 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 45.5 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 44.0 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 45.5 dBmV

Counter
T3 Timeout  0
T4 Timeout  1

Enige wat ik vreemd vind aan mijn waardes is dat de power waardes veranderd zijn toen ik op een segment werd gezet enkele maanden geleden . Die waren namelijk rond de 0 en nu dit... maar m'n SNR is ook al maanden op 42,5 gelocked 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
De OP geeft deze waardes aan:

DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV

Een maat van mij woont 20 huizen verder (afstand is groter tov Ziggo centrale) maar hij heeft er 1 slechter channel tussen zitten dat is wel bijzonder

Channel1:
Channel ID: 12
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 44.8 dBmV

Channel2:
Channel ID: 9
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 46.0 dBmV

Channel3:
Channel ID: 10
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level: 48.5 dBmV

Channel4:
Channel ID: 11
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Power Level: 51.0 dBmV

En die van mij nogmaals ter vergelijk

Channel1:
Channel ID: 12
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level: 47.0 dBmV

Channel2:
Channel ID: 9
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 46.5 dBmV
Channel3:

Channel ID: 10
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level: 46.3 dBmV
Channel4:

Channel ID: 11
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Power Level: 46.3 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ArcticWolf schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:52:
[...]

Wifi ontvangst heeft overigens niks te maken met je modem waardes :P
Mijn aansluitpunt is meterkast, maar de bekende groene kabel komt binnen in de kelder (herenhuis) en die is lang zeker 25m. Aop is neem ik aan aansluitpunt in de meterkast? Er zit voor tv nog een versterker op. Hardware is redelijk recent, bekabeling niet vrees ik. Moet cq. kan ik iets verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Mijn aansluitpunt is meterkast, maar de bekende groene kabel komt binnen in de kelder (herenhuis) en die is lang zeker 25m. Aop is neem ik aan aansluitpunt in de meterkast? Er zit voor tv nog een versterker op. Hardware is redelijk recent, bekabeling niet vrees ik. Moet cq. kan ik iets verbeteren?
idd, aop is je aansluitpunt in de meterkast, die groene kabel is nog veel langer vrees ik ;) want die sluit aan op de straatkast.
Hoe oud is je aansluitpunt in de meterkast? En zoals ik al zei hoef je niks te updaten want je waardes vallen prima binnen de toleranties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik wil WOL voor mijn HTPC activeren maar het instellen van mijn netwerk wil niet helemaal lukken. De setup is als volgt:

Ziggo Technicolor (192.168.178.1) -- TP-LINK AP (192.168.178.28) -- HTPC (192.168.178.40).

Alles is bekabeld aangesloten. Als ik in de Technicolor bij port forwarding het lokale ip adres op moet geven dan zou dat het ip van de htpc moeten zijn toch? Dat ip is van de Technicolor gekregen. Of moet ik op het AP de htpc ip forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

Goner

What can I do you for ?

wvkreg schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:25:
Ik heb werkelijk geen idee hoe oud de AOP is.
Merkte onlangs dat dat wel een zwak punt kan zijn. Die van ons zit er al ruim 20 jaar. hadden last van storingen en na wat experimenteren en coax kabels vervangen naar kabelbox heb ik de AOP ingepakt in aluminium-folie ... en verdomd, kan toeval zijn, maar tot nu toe vrijwel geen storingen meer.
Zal in de Ziggo winkel eens vragen om zo'n afgeschermde AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:17:
Ik wil WOL voor mijn HTPC activeren maar het instellen van mijn netwerk wil niet helemaal lukken. De setup is als volgt:

Ziggo Technicolor (192.168.178.1) -- TP-LINK AP (192.168.178.28) -- HTPC (192.168.178.40).

Alles is bekabeld aangesloten. Als ik in de Technicolor bij port forwarding het lokale ip adres op moet geven dan zou dat het ip van de htpc moeten zijn toch? Dat ip is van de Technicolor gekregen. Of moet ik op het AP de htpc ip forwarden?
Je moet hem op je technicolor forwarden.
Ik weet alleen even niet via welke poort

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
stormfly schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:31:
De OP geeft deze waardes aan:

DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV

Een maat van mij woont 20 huizen verder (afstand is groter tov Ziggo centrale) maar hij heeft er 1 slechter channel tussen zitten dat is wel bijzonder
Het upstream signaal is scheef bij je maat, hierdoor bij het begin hoger dan bij het einde van de upstreamband. Kan aan de binnenhuisinstallatie liggen maar kan ook zijn dat het wijknet niet goed is ingeregeld. In het eerste geval kun je het direct op een (nieuw) AOP aansluiten om te kijken of het nog steeds zo is, in het tweede geval zal een monteur het wijknet goed moeten inregelen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
Aghanim schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:17:

Je moet hem forwarden van Technicolor naar TP-Link en dan van TP-Link naar HTPC. Zo heb ik het zelf bij mijn Cisco modem ook gedaan.

[EDIT]
Bij mij de TP-Link de DHCP host btw.

[ Voor 3% gewijzigd door LongBowNL op 14-02-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
LongBowNL schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:42:
[...]

Je moet hem forwarden van Technicolor naar TP-Link en dan van TP-Link naar HTPC. Zo heb ik het zelf bij mijn Cisco modem ook gedaan.

[EDIT]
Bij mij de TP-Link de DHCP host btw.
Misschien een domme vraag maar zodra ik de TP-Link een LAN adres geef en DHCP uit zet is deze niet meer bereikbaar. Zodra ik het TP-Link IP adres ingeef kom ik op de login van het Ziggo modem, de standaard gateway is dan .1 geworden. Alleen als ik de TP-Link reset kan ik weer inloggen maar dan staan die settings ook weer aan natuurlijk. Daarom dacht ik dat ik niks in de TP-Link hoefde te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 14-02-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:01:
Aangezien ze net bij de Ziggo Klantenservice aangaven dit probleem de laatste weken al vaker gehoord te hebben post ik mijn TS ook even hier:

Ik heb thuis wifi problemen. Internetten werkt op meerdere apparaten prima tot op een bepaald moment. Op dat moment worden er geen pagina’s meer geladen of kan bijvoorbeeld WhatsApp geen berichten meer afleveren/ontvangen op een mobiel. Er is nog wel verbinding met het Wifi netwerk maar (tijdelijk) geen internettoegang lijkt het. Opnieuw verbinden met hetzelfde wifi netwerk lost direct het probleem op. Helaas is dit een tijdelijke, en irritante, fix. We hebben 2 wifi-netwerken in huis, 1 via het Ziggo-modem en 1 via de TP-link router. Switchen naar het andere wifi-netwerk in ons huis lost het probleem eveneens op, maar ook daar is dit van tijdelijke aard. Dus beide wifi-netwerken kennen hetzelfde probleem. Mijn gevoel is daarom dat het in de bron (Ziggo modem) al mis gaat. Bedraad kijk ik af en toe Netflix, ik kan me niet herinneren dat het probleem daar ook voorkwam maar ik kijk dat niet heel frequent dus met zekerheid zeggen dat het bedraad niet voorkomt kan ik niet.

Onze setup:
- Ziggo met Cisco EPC3928 modem met DHCP aan met Wifi-netwerk 'Draadloos' 2.4Ghz kanaal 1
- LAN-verbinding vanuit Cisco naar TP-Link router
- TP-Link WR1043ND router met DHCP uit met Wifi-netwerk 'Wireless' 2.4Ghz kanaal 6
- Alle apparaten (Macbook Pro, iPad, iPhone, Galaxy S6) verbonden met TP-Link wifi-netwerk

Geprobeerd:
- Wifi-netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken (incl. 5Ghz netwerk geprobeerd en kanalen veranderd)
- DHCP op Ziggo modem uitgezet en op TP-Link aangezet
- Firmware update TP-Link
- Vast ip-adres toekennen aan Macbook (hier test ik op)

Ziggo stuurt nu een monteur omdat ze zelf vanuit de Klantenservice niet weten wat het probleem is. De router was verder prima, al had ik wel 33% loss maar dat is na een reboot opgelost. Wat de monteur nu echt komt doen weet ik niet, het probleem is namelijk niet op commando te reproduceren. Het modem zal wel omgeruild worden vermoed ik.
Ik heb al heel lang deze vergelijkbare probleem. Thuis merk ik bv vaak dat WhatsApp via Wi-Fi niet meer verzend of ontvangt. Even Wi-Fi op de mobiel uit en weer aan werkt idd direct. Ik heb al van alles geprobeerd om dingen uit te sluiten. In de meterkast hebben wij hier een Technicolor 7200 en de Horizon gebruik ik als switch/accespoint. Beide heb ik de Wi-Fi aan. Op de Technicolor merk ik eigenlijk niet heel vaak problemen, maar op de Wi-Fi van de Horizon moet ik te vaak even Wi-Fi uit en aan doen. Dus het lijkt al snel aan de Horizon te liggen (ookal heeft deze opstelling een lange tijd goed gewerkt). Ik heb een oude sitecom router geprobeerd of ik dezelde problemen ermee heb. Ik heb het aangesloten in verschillende kamers waar utp kabels vanuit de meterkast zijn doorgetrokken. Maar helaas geeft het dezelde problemen. Waardoor ik al gauw denk dat het toch aan de modem kan liggen? Want ik las geloof ik dat het bij jou wel opgelost is met een andere modem? Het rare is als ik direct op de Wi-Fi van de modem zit, er geen last van lijk te hebben. Maar als ik verbind via APs (DHCP uit) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
xileS schreef op maandag 15 februari 2016 @ 02:13:
[...]

Ik heb al heel lang deze vergelijkbare probleem. Thuis merk ik bv vaak dat WhatsApp via Wi-Fi niet meer verzend of ontvangt. Even Wi-Fi op de mobiel uit en weer aan werkt idd direct. Ik heb al van alles geprobeerd om dingen uit te sluiten. In de meterkast hebben wij hier een Technicolor 7200 en de Horizon gebruik ik als switch/accespoint. Beide heb ik de Wi-Fi aan. Op de Technicolor merk ik eigenlijk niet heel vaak problemen, maar op de Wi-Fi van de Horizon moet ik te vaak even Wi-Fi uit en aan doen. Dus het lijkt al snel aan de Horizon te liggen (ookal heeft deze opstelling een lange tijd goed gewerkt). Ik heb een oude sitecom router geprobeerd of ik dezelde problemen ermee heb. Ik heb het aangesloten in verschillende kamers waar utp kabels vanuit de meterkast zijn doorgetrokken. Maar helaas geeft het dezelde problemen. Waardoor ik al gauw denk dat het toch aan de modem kan liggen? Want ik las geloof ik dat het bij jou wel opgelost is met een andere modem? Het rare is als ik direct op de Wi-Fi van de modem zit, er geen last van lijk te hebben. Maar als ik verbind via APs (DHCP uit) wel.
Even puur ter info maar die whatsapp service doet dat probleem zelf creeren, dat heeft niks met je router of wifi punt te maken. Door de manier hoe ze hun app hebben gemaakt dient de telefoon constant aktief te zijn, anders timed ie out binnen een paar minuten en moet je em inderdaad weer opnieuw aktief maken anders is Whatsapp in je web browser opeens 'offline'.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
xileS schreef op maandag 15 februari 2016 @ 02:13:
[...]

Heb je de sitecom geprobeerd en toen via ziggo je modem in bridge laten zetten? Want als er een bug zit in de sessie time-out van het 7200 modem komt je daar alleen achter met een eigen router. En je ziggo router (modem) in bridge laten zetten zodat je sitecom alleen nog router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:00
Ik heb nog een oud TV+Internet abonnement van Ziggo. TV gaat via een Humax 5050c en dat werkt perfect. Stel dat ik mijn internetabonnement opzeg, is het dan nog steeds gebruikelijk om voor die 18.70 euro pm Kabel TV te hebben waarbij ik alle kanalen in HD hou? Of krijg ik dan het 'nieuwe' Kabel TV abonnement waar alleen NPO 1,2,3 in HD zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29
SooK schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:51:
Ik heb nog een oud TV+Internet abonnement van Ziggo. TV gaat via een Humax 5050c en dat werkt perfect. Stel dat ik mijn internetabonnement opzeg, is het dan nog steeds gebruikelijk om voor die 18.70 euro pm Kabel TV te hebben waarbij ik alle kanalen in HD hou? Of krijg ik dan het 'nieuwe' Kabel TV abonnement waar alleen NPO 1,2,3 in HD zijn?
Heb je uberhaupt de ziggo site bekeken en op Televisie in de navigatie gedrukt? (beetje eigen inzit mag wel op tweakers)
https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:00
jongetje schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:09:
[...]
Heb je uberhaupt de ziggo site bekeken en op Televisie in de navigatie gedrukt? (beetje eigen inziet mag wel op tweakers)
https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/
Jazeker. Mijn vraag is of 'oude' Ziggo abonnees met hun eigen hardware ook gewoon voor 18.70 euro per maand kunnen blijven kijken naar HD kanalen (RTL, SBS, NGC, etc). Want dat is voor nieuwe abonnees namelijk uit het pakket gesloopt, en dan moet je per se EUR 24.95pm betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29
Lijkt me niet want die zenders zitten niet in het laagste pakket. Maar als je het zeker wilt weten, bel Ziggo even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Valt nog mee, wij hebben hier in de wijk problemen met 4 downstream channels, gelukkig voor meeste modems geen probleem aangezien die maar max 8 channels gebruiken(probleem begint bij ds 9), maar voor 16 downstream channels konstant problemen door kanaalid 81/82/83/84 die wegvallen.

[ Voor 70% gewijzigd door devil-strike op 15-02-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dat heb je waargenomen door een TC 7210 te plaatsen gok ik? Operationeel wel impact gok ik met dat modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Nee compal(beta tester) modem, is bekend bij ziggo, impact ja totaal geen internet mogelijk, krijg wel netjes ip maar daar is alles mee gezegt.

Volgens ziggo zit er op die 4 kanalen packetloss, die hadden ze 4dagen terug(na 2maanden zoeken) opgelost maar kwam gister weer terug.

Oude ubee werkt daarin tegen wel maar die heeft dan ook maar 8 channels.

Afbeeldingslocatie: http://devil-strike.com/ds.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door devil-strike op 15-02-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 19:03

JayPe

Ondertitel

jongetje schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:18:
Lijkt me niet want die zenders zitten niet in het laagste pakket. Maar als je het zeker wilt weten, bel Ziggo even op.
Grootste kans is dat je een nieuw abonnement krijgt, met gewoon de daarbij behorende actuele voorwaarden.

Dè manier om prehistorische abonnementen kwijt te raken en ook dè manier om klanten juist bij een oud
contract te houden:
Het mes snijdt aan twee kanten:
of je wilt je HD zenders niet kwijt en houd je oude abo met internet
of je wilt internet wèl kwijt, maar je HD niet, en gaat dus méér betalen voor hetzelfde (basis TV + HD uitbreiding)

Van het zomer gooide ik gratis bellen eruit, en ging daarom naar een heel nieuw contract. Ipv 50/5 werd t dan ook 40/4 omdat de 50/5 abo's niet meer bestonden.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:53:

Let op, dit kan alleen als je geen extra horizon mini mediaboxen in huis hebt!
Poolsize instellen zorgt ervoor dat je op de technicolor geen static erbuiten kan neerzetten.

Maar dat terzijde, geen rekening mee gehouden dat een horizon-extra roet in het eten zou gooien.

achteraf kan dat dus best wel, want het AP heeft gewerkt, TOT die binnen was.
Na een dag of twee stopte de extra box met beeld geven, en meldde zich niet meer aan op de hoofd-box.
powertoggle en factory reset op de hoofdbox liet de extra weer aanmelden, maar inderdaad kan het zomaar zijn dat het de combinatie met de extra is ...

helaas geen optie om daar mee te stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devil-strike schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:41:
Valt nog mee, wij hebben hier in de wijk problemen met 4 downstream channels, gelukkig voor meeste modems geen probleem aangezien die maar max 8 channels gebruiken(probleem begint bij ds 9), maar voor 16 downstream channels konstant problemen door kanaalid 81/82/83/84 die wegvallen.
Even een toelichting: Het is niet zo dat kabelmodems met maximaal 8 Internet downstreams altijd de eerste 8 Internet downstreams van de volledige set van 16 Internet downstreams gebruiken. De CMTS zal proberen om de kabelmodems qua belasting evenredig over de 16 downstreams te verdelen waarbij de kabelmodems met maximaal 8 Internet downstreams of op de eerste 8 Internet downstreams of op de laatste 8 downstreams worden gezet.

Die tweede groep kan in dat geval dus wel problemen ondervinden als de eerste 4 Internet downstreams van die laatst 8 downstreams niet lekker functioneren. Mogelijk leidt dat tot een herconfiguratie van die modems in de tweede groep op de eerste set van 8 Internet downstreams, maar dat betekent weer een extra belasting van die eerste set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@ArChie bedankt voor de toelichting, zo worden we weer wat wijzer :)
Maar goed daardoor doet internet en telefoon het iedergeval niet, aparte is dat hij wel ip en config binnen kriigt, maar tftp firmware download weer niet werkt(melding tftp server not found).

Probleem doet zich alleen voor in gedeelte waar wij opzitten, laten we zeggen 1a2km verder op andere centrale? werkt modem prima(getest door ziggo)

[ Voor 30% gewijzigd door devil-strike op 15-02-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
De waardes zijn goed toch? Dus het ligt niet aan het wijknet? Dan zou de CMTS moeite hebben of een defect om die kanalen in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@wopper, Zit in gedeelte waar zegmaar 600 huizen(glas naar coax geval) op aangesloten staan, daar gaat het mis, dit hadden ze opgelost voor even dus.

Signaal lijkt goed maar toch volgens ziggo zoveel loss dat die 4 niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 15-02-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:59:
[...]

Even puur ter info maar die whatsapp service doet dat probleem zelf creeren, dat heeft niks met je router of wifi punt te maken. Door de manier hoe ze hun app hebben gemaakt dient de telefoon constant aktief te zijn, anders timed ie out binnen een paar minuten en moet je em inderdaad weer opnieuw aktief maken anders is Whatsapp in je web browser opeens 'offline'.
In dit geval ligt het wel ergens aan het netwerk, want ik heb het specifiek thuis als ik boven verbonden ben met een AP. En het gaat eigenlijk niet alleen om WhatsApp, maar niks doet het meer waarvoor internet nodig is. Het is altijd snel opgelost door even opnieuw met het wifi netwerk te verbinden (wat wel irritant begint te worden).
stormfly schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:07:
[...]

Heb je de sitecom geprobeerd en toen via ziggo je modem in bridge laten zetten? Want als er een bug zit in de sessie time-out van het 7200 modem komt je daar alleen achter met een eigen router. En je ziggo router (modem) in bridge laten zetten zodat je sitecom alleen nog router is.
Hier dacht ik gisteren toevallig ook nog aan, dit heb ik nog niet geprobeerd. Maar hiermee zou ik idd kunnen testen of het daadwerkelijk iets mis is met mijn huidige modem. Niet dat ik Sitecom permanent in ga zetten (want het is een oud simpel ding), maar dan hoop ik iig achter te komen waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 15:42
Mijn vraag gaat over Ziggo digitale TV. Het switchen van kanalen kan soms 3 a 4 seconden duren, terwijl dit bij analoog veel sneller gaat (1 a 2 seconden). Is er een mogelijkheid om de duur van het switchen te verkorten? Ik kan helaas niks vinden bij instellingen. Daarnaast heb ik een (oude) Homecast kasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yash100 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:45:
Mijn vraag gaat over Ziggo digitale TV. Het switchen van kanalen kan soms 3 a 4 seconden duren, terwijl dit bij analoog veel sneller gaat (1 a 2 seconden). Is er een mogelijkheid om de duur van het switchen te verkorten? Ik kan helaas niks vinden bij instellingen. Daarnaast heb ik een (oude) Homecast kasje.
Nee, dat is een "feature" :P van digitale tv, overigens zijn sommige tv's met CI+ module iets sneller en sommige externe kastjes weer sneller dan de ander, maar digitaal zal altijd langzamer zijn dan analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Wat hier wel scheelde was de resolutie te "locken", ik gebruik gewoon 1080i en laat de receiver (heeft iets betere deïnterlacer) een 1080p-signaal forwarden naar de tv. Zappen ging toen merkbaar sneller (alsnog traag, maar ja).

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 15-02-2016 13:13 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
xileS schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:38:
[...]

Hier dacht ik gisteren toevallig ook nog aan, dit heb ik nog niet geprobeerd. Maar hiermee zou ik idd kunnen testen of het daadwerkelijk iets mis is met mijn huidige modem. Niet dat ik Sitecom permanent in ga zetten (want het is een oud simpel ding), maar dan hoop ik iig achter te komen waar het aan ligt.
Ik denk dat het opgelost is dan. De Ubee had ik deze week even neergezet ipv de Cisco maar direct problemen met Netflix wat verbreekt of homewizard. Cisco weer terug (alleen router WiFi staat uit) en alles draait.

Ziggo modems zijn niet helemaal bug vrij :)

Ubee bugs zijn oa; custom dns servers vervallen, Mac adres table issue waardoor zaken niet naar internet kunnen.

Cisco 3928 ziet er gedateerd uit maar heeft als deze problemen niet. Behalve dat daar de static dhcp leases weg zijn na een reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat het opgelost is dan. De Ubee had ik deze week even neergezet ipv de Cisco maar direct problemen met Netflix wat verbreekt of homewizard. Cisco weer terug (alleen router WiFi staat uit) en alles draait.

Ziggo modems zijn niet helemaal bug vrij :)

Ubee bugs zijn oa; custom dns servers vervallen, Mac adres table issue waardoor zaken niet naar internet kunnen.

Cisco 3928 ziet er gedateerd uit maar heeft als deze problemen niet. Behalve dat daar de static dhcp leases weg zijn na een reboot :)
Laten we het hopen. Ik heb het eigenlijk al te lang zo gelaten. Wel vreemd dat ik hier vroeger geen problemen mee had. En als het daadwerkelijk aan de TC7200 modem ligt, vraag ik mij af of het wel zin heeft om bij Ziggo een nieuwe modem te vragen. Volgens mij geven ze geen andere type modems heb ik begrepen. Ik weet niet of het een defect is of alle TC7200 hier last van hebben. Anders wordt het waarschijnlijk bridge modus draaien en een goede/betere router aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik ben benieuwd naar je test resultaten :) wil je ze delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:38
xileS schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:56:
[...]

En als het daadwerkelijk aan de TC7200 modem ligt, vraag ik mij af of het wel zin heeft om bij Ziggo een nieuwe modem te vragen. Volgens mij geven ze geen andere type modems heb ik begrepen. Ik weet niet of het een defect is of alle TC7200 hier last van hebben.
Dat specifieke probleem heb ik met Technicolor 7200 dan weer niet (maar bewust geen Horizon box genomen), maar ik heb sterk de indruk dat de mijne consequent IPv6-packets dropt en bij in-home streamen nog wel eens frames laat vallen. Beide was opgelost door er een oud Linksys G-router tussen te gooien, maja, dat was meer een test-fix dan wat anders. Na week troubleshooten met Ziggo idd nieuwe TC7200 gekregen, ook al waren ze met me eens dat ik in mijn situatie eigenlijk een concurrant dual-band moest hebben -_- Grap horen? Nieuwe TC7200 heeft exact zelfde issues. Zullen wel features zijn, geen bugs - ik ben er bij Ziggo niet eens meer op doorgegaan. Ik ga binnenkort eerst eens een Netgear GS108Ev3-switch halen voor het interne verkeer, en later nog eens een fatsoenlijk router kopen, dat ik tenminste ook concurrent dual-band kan enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dat is het beste design, losse switch die alles gewoon doorlaat. En dan een touwtje naar de ziggo router voor verkeer wat het internet op moet.

Dan heb je de miste problemen, twee accespoints van Ubiquiti erbij en je hebt en stabiel netwerk. (Althans bij mij thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:09:
[...]

Toen ik vorige week ontdekte dat ik IPv6 had ging het modem ook rebooten voor een firmware-update. Mijn EVW321B heeft nu:
Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.7009
Ik heb nu ook deze fw, alleen geen ipv6... stond blijkbaar nog uit in m'n router heb hem nu op native gezet, klopt dat? (geen ipv6 van Ziggo nog...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Het word pas interessant als je met je eigen router IPV6 kan krijgen van Ziggo :) En vooral wat dan de instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:44:
Het word pas interessant als je met je eigen router IPV6 kan krijgen van Ziggo :) En vooral wat dan de instellingen zijn.
ik doelde op m'n eigen router (R66W) ;) waarom zou dat nu niet kunnen dan? Heb ook gewoon een ipv4 van Ziggo op m'n router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:45:
[...]

ik doelde op m'n eigen router (R66W) ;) waarom zou dat nu niet kunnen dan? Heb ook gewoon een ipv4 van Ziggo op m'n router.
Omdat Ziggo nog geen IPV6 ondersteund/aan zet bij eigen router gebruik ;) Mag jij mij anders eens vertellen wat de settings zijn ;) IPV6 is iets gecompliceerder dan IPV4 met dat soort dingen hoor, routers hebben opties voor SLAAC, DHCP over IPV6, en nog een heleboel andere settings. In ieder geval als je automatisch IP ophaalt via IPV6 krijg je niks van Ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 15-02-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je bedoeld dat een RA met/en eenDHCPv6 verzoek geen antwoord zal krijgen uit het bridge modem?

Ze werken met delegated prefixes toch? Zou je dat werkend kunnen krijgen in bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
stormfly schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:54:
Je bedoeld dat een RA met/en eenDHCPv6 verzoek geen antwoord zal krijgen uit het bridge modem?

Ze werken met delegated prefixes toch? Zou je dat werkend kunnen krijgen in bridge?
Naja ook maar ik heb op mijn eigen (Cisco RV320) router de volgende opties voor IPV6:
WAN Type: Obtain IP automatically, Static, SLAAC
DHCP-PD: enable/disable
LAN IPV6 Address: ...........
Lan Prefix assignment: Without any action, configure RA auto, configure DHCPv6 auto, configure RA and DHCPv6 auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hmmm laten we even switchen naar het IPv6 topic? Heb daar net nog een controlevraag gesteld aan de tweaker die zegt bridge en IPv6 werkend te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
stormfly schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:59:
Hmmm laten we even switchen naar het IPv6 topic? Heb daar net nog een controlevraag gesteld aan de tweaker die zegt bridge en IPv6 werkend te hebben.
Done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wvkreg schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Hier een paar foto's van AOP en Router / Modem.
AOP lijkt me redelijk recent? Any comments naast sloppy cabling?

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/ouhqhw171/IMG_20160215_182209.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/py1utulu5/IMG_20160215_182220.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/bg4nluuj1/IMG_20160215_182226.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:55
AOP is redelijk recent, heb hem hier ook al zo'n 5 jaar zitten (de versie die jij hebt) en die wordt nog steeds geïnstalleerd op verschillende plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:02:
[...]

Hier een paar foto's van AOP en Router / Modem.
AOP lijkt me redelijk recent? Any comments naast sloppy cabling?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je er een versterker tussen zitten ?
Ik mis namelijk het 2de onderdeel van de AOP.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
MdO82 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:13:
[...]

Heb je er een versterker tussen zitten ?
Ik mis namelijk het 2de onderdeel van de AOP.
Die is verstopt en kan door lengte kabel(s) niet verder omhoog. Je ziet hem wel in de foto's (de 2e) aan de onderkant als je goed kijkt. Heb getracht een foto te maken in de meterkast. Versterker werkt, is recent (3 mnd geleden vervangen en heb er nog 2 nieuwe liggen) en het lampje brandt.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/n1dmtnzr7/IMG_20160215_192419.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door wvkreg op 15-02-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:27:
[...]

Die is verstopt en kan door lengte kabel(s) niet verder omhoog. Je ziet hem wel in de foto's (de 2e) aan de onderkant als je goed kijkt. Heb getracht een foto te maken in de meterkast. Versterker werkt, is recent (3 mnd geleden vervangen en heb er nog 2 nieuwe liggen) en het lampje brandt.

[afbeelding]
Nu zag ik hem inderdaad ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:27:
[...]

[afbeelding]
Kun je niet beter de UMU erop zetten en de versterker enkel voor de tv gebruiken? Dus modem rechtstreeks op de UMU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb geen idee, wat zijn de voordelen?

[ Voor 40% gewijzigd door wvkreg op 15-02-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:57:
Ik heb geen idee, wat zijn de voordelen? Wat is umu trouwens?
Een versterker kan het signaal van het modem teveel beïnvloeden (als ik het goed heb).
Een UMU is de verdeeldoos die je erop zet zie mijn link hierboven.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Is dit een idee mede tweakers? Had umu al opgezocht thx
Ik heb wel al heel lang op tv op etage 2 slecht beeld op 30x zenders (kids). Rest is okay.
Ziggo monteur had geen idee en zei dat meetwaarden bij slaapkamer aansluitpunt goed waren.
Kan de modem het tv signaal verstoren? Volgens de handleiding moet de modem kabel via de versterker worden aangesloten...

[ Voor 82% gewijzigd door wvkreg op 15-02-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:01:
Ik heb wel al heel lang op tv op etage 2 slecht beeld op 30x zenders (kids). Rest is okay.
Ziggo monteur had geen idee en zei dat meetwaarden bij slaapkamer aansluitpunt goed waren.
Kan de modem het tv signaal verstoren? Volgens de handleiding moet de modem kabel via de versterker worden aangesloten...
Kan je vertellen wat voor kabel je naar de 2de etage hebt?
Deze kan last hebben van instralling van 4g.
Of je aansluitingen zijn of zitten niet goed.

Misschien kan je het opzoeken in welke frequentie het probleem zit

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
wvkreg schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:01:
Splitter direct op hoofd aansluitpunt indien het kan en modem dus rechstreeks op de hoofd splitter en dan alle tv punten achter die versterker :) Zo heb ik het ook en werkt zeer goed. Voorheen had ik modem ook achter versterker maar dan waren de waardes veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
All right, is niet de ziggo best practice volgens de manual en monteur maar ik ga het morgen eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
MdO82 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Kan je vertellen wat voor kabel je naar de 2de etage hebt?
Deze kan last hebben van instralling van 4g.
Of je aansluitingen zijn of zitten niet goed.

Misschien kan je het opzoeken in welke frequentie het probleem zit
Gewone tv kabel Door pvc en muren. Lag er al, dus zeker 5 jaar oud, waarschijnlijk ouder. Huis is 110 jaar oud ;) duidelijk pre-coax en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nee niet direct. Wel met tv op verdieping 1. Alleen op baby tv en dergelijke. 308, 310,311 zenders
Blokken op scherm en artefacts.

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 15-02-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je geen problemen hebt met je internet zou je hem kunnen laten zitten, maar dat is de officiële methode.
Beter zou inderdaad zijn om hem direct op de AOP aan te sluiten via de UMU.

Maar je hebt denk ik problemen met instralling op de tv boven.
Een betere kabel of je connectoren nakijken is denk ik de oplossing

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
wvkreg schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:29:
Nee niet direct. Wel met tv op verdieping 1. Alleen op baby tv en dergelijke. 308, 310,311 zenders
Blokken op scherm en artefacts.
Zit de kabel op de verdieping niet toevallig op een oude wcd? Sommige dozen zit een hoogfrequent filter in en die zijn niet geschikt voor digitale televisie.
Had ik namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:38:
[...]

In dit geval ligt het wel ergens aan het netwerk, want ik heb het specifiek thuis als ik boven verbonden ben met een AP. En het gaat eigenlijk niet alleen om WhatsApp, maar niks doet het meer waarvoor internet nodig is. Het is altijd snel opgelost door even opnieuw met het wifi netwerk te verbinden (wat wel irritant begint te worden).

[...]

Interessant. De telefoon van mijn vader verliest ook om de paar minuten (voor het gevoel in ieder geval, tijd niet echt opgemeten) zijn WiFi-verbinding. Betreft een goedkoop Archos Android geval. Ik heb een Ubee 321b en een extra AP in de vorm van een Linksys WRT320N. Volgens jou gebeurt het specifiek als je telefoon wordt verbonden met het AP? In dat geval knal ik het MAC-adres van de telefoon van mijn vader gewoon eens in de blacklist van de WRT320N om te voorkomen dat hij naar dat AP kan roamen. Als het probleem inderdaad alleen optreedt wanneer je via het AP bent verbonden zou dit het probleem moeten oplossen.
Jordyz schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:07:
AOP is redelijk recent, heb hem hier ook al zo'n 5 jaar zitten (de versie die jij hebt) en die wordt nog steeds geïnstalleerd op verschillende plekken.
Hoe kun jij zien welke versie dit is? Onder dat plastic kan volgens mij een TRAS-1000B of een DIO-01 zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Sinds vandaag ben ik de gelukkige bezitter van blokjes-ellende op het tvbeeld. Niet continu, wel frequent. Meerdere zenders, ook de populaire. Hier in huis is niets veranderd. Postcode 3603.

Kabeltje van AOP naar TV is een meter, en is een standaard kabeltje. Wat vreemd is, is dat ik op zolder nergens last van heb, terwijl die kabel veel langer is en ik daar mee storing op zou verwachten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garp schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:27:
Sinds vandaag ben ik de gelukkige bezitter van blokjes-ellende op het tvbeeld. Niet continu, wel frequent. Meerdere zenders, ook de populaire. Hier in huis is niets veranderd. Postcode 3603.

Kabeltje van AOP naar TV is een meter, en is een standaard kabeltje. Wat vreemd is, is dat ik op zolder nergens last van heb, terwijl die kabel veel langer is en ik daar mee storing op zou verwachten......
Naar zolder een betere kabel ? ;)
Weet niet hoelang je het standaard kabeltje hebt

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 15-02-2016 21:31 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Heb dat standaard kabeltje al tijden. Naar zolder ligt een hirschmann kabel. NIet de volledig afgeschermde, maar de versie die 'goed' was voordat het 4G verhaal uberhaupt bestond...

Wat is het type dat de 4G ellende tegen moet gaan ook al weer? dan bestel ik die even voor beneden,,,

[ Voor 56% gewijzigd door garp op 15-02-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Koka 9 TS ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kokwi 3 ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Deze dus? http://www.bcc.nl/accesso...fekab9--1.5-meter-(87145)

Of voor een euro meer thuisbezorgd: https://www.klusspullen.n...9-ts-coax-kabel-1-5-meter

[ Voor 86% gewijzigd door garp op 15-02-2016 21:50 . Reden: BCC stukken handiger want in de buurt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
coob schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:56:
[...]

Zit de kabel op de verdieping niet toevallig op een oude wcd? Sommige dozen zit een hoogfrequent filter in en die zijn niet geschikt voor digitale televisie.
Had ik namelijk ook.
Hier een foto
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/5khfeznwj/20160215_214608.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door wvkreg op 16-02-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das een oudje xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
En dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
MdO82 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:51:
Ben benieuwd of er nog iets aan de binnenkant staat ;)
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Zal ik morgen posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Heeft het ook nog zin om de KOKA 799 die ik naar de meterkast heb lopen naar mijn modem te vervangen door de 9 TS? Of is het kabel(internet) signaal daar niet (zo) gevoelig voor?

Is een meter of 10, loopt via een buis onder de betonnen vloer naar de meterkast. Vervangen is even werk, maar geen drama.

Update: ik ga geen hele kabel bestellen, maar de onderdelen. Mijn verdeelstuk moet zo'n schroefding op, zijn die op de verdeler gaat. DIe lift ook achter de TV. Zijn daar ook 4G shielded versies van? Of is dat in de praktijk onzin?

[ Voor 27% gewijzigd door garp op 15-02-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet teveel storing hebt (even kijken in de log van je modem) dan zou ik hem persoonlijk laten zitten :)
Ik denk dat het tv-signaal er meer gevoeliger voor is omdat deze een andere band (?) gebruikt

[ Voor 29% gewijzigd door MdO82 op 15-02-2016 22:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
In de log van het modem zie ik niet veel. Ik kan ook niets vinden over correctables en incorrectables; die info heb ik simpelweg niet (TC7210 in bridge).

Ik laat die 799 lekker zitten voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:18:
Als je niet teveel storing hebt (even kijken in de log van je modem) dan zou ik hem persoonlijk laten zitten :)
Ik denk dat het tv-signaal er meer gevoeliger voor is omdat deze een andere band (?) gebruikt
De internet downstreams zitten (weliswaar op aaneengesloten frequenties) tussen de digitale TV streams. Dus qua downstream kunnen ze in princpe prima last hebben van dezelfde storing (mits die storing zowel de DOCSIS streams als de DVB streams raakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:32:
[...]

De internet downstreams zitten (weliswaar op aaneengesloten frequenties) tussen de digitale TV streams. Dus qua downstream kunnen ze in princpe prima last hebben van dezelfde storing (mits die storing zowel de DOCSIS streams als de DVB streams raakt).
Daarom had ik er maar even een (?) bij gezet want ik wist het niet met 100% zekerheid :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Internetverbinding geeft geen issues momenteel, ook de speedtest resultaten zijn prima. Ping is bedraad wel iets lager, onderstaand resultaat is wireless.

Ik pak eerst de TV issues even aan, kijk over een paar weken wel of ik de kabel naar het modem ga aanpassen op een rustige zaterdag.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5089079537.png

[ Voor 30% gewijzigd door garp op 15-02-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:40:
[...]

Daarom had ik er maar even een (?) bij gezet want ik wist het niet met 100% zekerheid :)
Als je 't interessant vindt zou je naar ArChie's plaatjes in dit topic kunnen kijken. Hij analyseert van tijd tot tijd het complete frequentieplan van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

Goner

What can I do you for ?

Er is blijkbaar een nog betere kwaliteit met meer (vierdubbele ?) afscherming ; zwarte kabels met pluggen met groen of blauw randje. Collega van me kreeg die laatst mee van de Ziggo winkel na klachten over storing in TV beeld.
Zal 's vragen of er een merk of type op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:44:
[...]

Er is blijkbaar een nog betere kwaliteit met meer (vierdubbele ?) afscherming ; zwarte kabels met pluggen met groen of blauw randje. Collega van me kreeg die laatst mee van de Ziggo winkel na klachten over storing in TV beeld.
Zal 's vragen of er een merk of type op staat.
Fekab 9?
Pagina: 1 ... 63 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.