Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45
devil-strike schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:08:
Lijkt er op dat netflix probleem opgelost is(naja zien we pas echt vanavond) voor oud upc klanten, ziggo heeft level3 link vervangen voor ams-ix peering.
Kijkend naar de grafiek hebben ze bij Ziggo toch een behoorlijke tijd liggen slapen zeg... Januari was het ergst, maar de maanden daarvoor hadden ze dit toch ook moeten zien. Je zou kunnen vermoeden dat het uiteindelijk om geld gaat, maar dan zou ik ook slechtere resultaten verwachten bij Ziggo (oud-Ziggo)...

ISP Speed Index Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:29
Beste tweakers,

Ik weet dat het een beetje een algemene vraag is, maar ik heb een Cisco epc3925 wifi modem van ziggo. Zoals bekend heeft deze een dramatisch wifi bereik. Echter zou ik jullie willen vragen om een 'advies'. Ik overweeg om de modem in bridge modus te laten zetten en er een losse (wifi)router achter te hangen. Mijn decoder en ps4 zitten bekabeld aangesloten en dit ga ik ook zo houden. Wat is nou een goede router om er achter te hangen? Nogmaals ik weet dat het een vrij algemene vraag is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Main priority is om het wifibereik wat te vergroten omdat ik nu 1 verdieping hoger al nauwelijks meer bereik heb. Het hoeft echt niet perse gigabit te zijn, maar misschien wel zo handig om meteen voorbereid te zijn op de toekomst.

Qua budget.. ja ik zie werkelijk in elke prijsklasse wel een 'goede optie' maar zelf zat ik te denken dat je voor maximaal 150 euro toch wel een fatsoenlijke router zou moeten kunnen krijgen? Waarmee je ook een beetje fatsoenlijk zou moeten kunnen gamen? Of denk ik nou verkeerd?

Volgens mij stel ik geen bijzonder hoge eisen aan mijn router, maar dit wifi bereik is echt ronduit dra ma tisch.. en als ik dan toch losse hardware ga aanschaffen ben ik het liefst een beetje 'toekomstvoorbereid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15

TFHfony

Professional Weirdo

Timmert schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:06:
[...]

Waar ik een beetje jeuk van krijg is dat mensen gelijk beginnen te roepen dat ze er niet voor willen betalen, terwijl 80% van de storingen toch echt aan de binnenhuisinstallatie ligt..
Dat snap ik en heb ik ook.
Maar deze persoon heeft (volgens zijn post) alles correct gedaan: nieuwe goedgekeurde kabel gekocht, rechtstreeks op de AOP. Tja.. Dan mag je verwachten dat het probleem elders ligt en dus voor de rekening van Ziggo kan/mag komen.
Nog steeds geen garantie natuurlijk...

Ik heb eigenlijk vooral problemen met de "vorig jaar werkte het nog wel en nu heb ik blokjes in beeld, dus het is Ziggo's schuld" stellingen en die dan vervolgens niet eens even de TV rechtstreeks willen aansluiten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45
NileZ_ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:41:
Volgens mij stel ik geen bijzonder hoge eisen aan mijn router, maar dit wifi bereik is echt ronduit dra ma tisch.. en als ik dan toch losse hardware ga aanschaffen ben ik het liefst een beetje 'toekomstvoorbereid'.
En welke routers heb je allemaal al bekeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

bv deze, staat bij mij nu op een strategische plaats onder de trap en hoor niks geen klachten meer van mijn zoon die zijn kamer op de tweede verdieping heeft.
V&A aangeboden: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)

[ Voor 13% gewijzigd door hjs op 10-02-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:06
Beste tweakers,

Ik weet dat het een beetje een algemene vraag is, maar ik heb een Cisco epc3925 wifi modem van ziggo. Zoals bekend heeft deze een dramatisch wifi bereik. Echter zou ik jullie willen vragen om een 'advies'. Ik overweeg om de modem in bridge modus te laten zetten en er een losse (wifi)router achter te hangen. Mijn decoder en ps4 zitten bekabeld aangesloten en dit ga ik ook zo houden. Wat is nou een goede router om er achter te hangen? Nogmaals ik weet dat het een vrij algemene vraag is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Main priority is om het wifibereik wat te vergroten omdat ik nu 1 verdieping hoger al nauwelijks meer bereik heb. Het hoeft echt niet perse gigabit te zijn, maar misschien wel zo handig om meteen voorbereid te zijn op de toekomst.

Qua budget.. ja ik zie werkelijk in elke prijsklasse wel een 'goede optie' maar zelf zat ik te denken dat je voor maximaal 150 euro toch wel een fatsoenlijke router zou moeten kunnen krijgen? Waarmee je ook een beetje fatsoenlijk zou moeten kunnen gamen? Of denk ik nou verkeerd?

Je kan bij Ziggo bij wifi problemen tegenwoordig een AP bestellen voor 59,- (kostprijs) Wat eigenlijk gewoon een TP-Link Archer C7 is gerebrand naar Ziggo. Bellen met de afdeling tech en de situatie uitleggen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
SooK schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:44:
[...]

En welke routers heb je allemaal al bekeken dan?
Nou ik zit nu even op mijn telefoon, maar ik heb bijvoorbeeld gekeken naar de Asus rt-ac68u en 66u. En inderdaad ook de archer c7.

De reden waarom ik hier om advies vraag, is dat er wellicht mensen zijn met een extra goede ervaring met een bepaald type of merk. Ik had hiervoor een Netgear (volgens mij 610n uit mijn hoofd) en die voldeed destijds helemaal niet. Deze heb ik vervolgens bij mijn vader geplaatst omdat het voor hem wel voldeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
SooK schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Kijkend naar de grafiek hebben ze bij Ziggo toch een behoorlijke tijd liggen slapen zeg... Januari was het ergst, maar de maanden daarvoor hadden ze dit toch ook moeten zien. Je zou kunnen vermoeden dat het uiteindelijk om geld gaat, maar dan zou ik ook slechtere resultaten verwachten bij Ziggo (oud-Ziggo)...

[afbeelding]
Ze zeggen altijd wel dat ze het netwerk monitoren, maar keer op keer blijft toch weer van niet.

Maar goed zoals ik eerder al had vermeld is level3 en above.net ronduit slechte transit providers. Toen ik nog tig gameservers had staan in amsterdam hadden we ook vaak genoeg problemen met level3 en of above.net maar 10jaar later nogsteeds bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
hjs schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:47:
[...]

bv deze, staat bij mij nu op een strategische plaats onder de trap en hoor niks geen klachten meer van mijn zoon die zijn kamer op de tweede verdieping heeft.
V&A aangeboden: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)
Thanks, deze ziet er goed uit. De reviews lijken ook goed inderdaad. De reden waarom ik het hier vroeg, is meer om te kijken of jullie bijvoorbeeld goede ervaringen hadden met een bepaald merk en type. Specificaties lijken op papier vaak goed, maar helaas pakt het in de praktijk vaak anders uit. Vandaar de vraag hier.
Ik heb zelf ook een 'hekel' aan mensen die lukraak wat dingen vragen zonder eerst zelf te kijken. De helpdesk van ziggo heeft mij overigens deze optie niet aangedragen de laatste keer dat ik belde. Vandaar dat ik de community eens om advies wilde vragen. Die nighthawk lijkt mij een goede optie, en de c7 eigenlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:04
kousje schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 07:59:
Hebben jullie ook veel problemen met de afstandbediening en de standaard UPC mediabox.
De afstandbediening wil niet reageren als ik het kastje wil aanzetten. Ik moet eerst het kastje handmatig aanzetten. Hierna moet ik even wachten en dan pakt hij de afstandbediening eindelijk. Soms moet ik het kastje een paar keer aan en uit zetten alvorens de afstandbediening wil reageren.

Van Ziggo hebben wij al een sticker gekregen om het signaal te kanaliseren, maar dit biedt helaas geen oplossing. Ook heb ik de afstandbediening opnieuw laten koppelen, ook zonder resultaat.
Hebben jullie nog ideeën waar het aan kan liggen? De TV die ik heb is een Samsung LE 40 B 650.
Ik heb deze ervaring niet, heb je de afstandbediening wel op de juiste modus staan? Doet hij ook niets wanneer je op het ziggo logo klikt (bovenste knop in het midden).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kousje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 07:02
Als ik ik op het Ziggo logo druk dan zie ik even oranje. Echter springt het tv kastje niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik heb een ZZP abonnement, met een TC7210. Ik heb mijn eigen router/firewall als DMZ host ingesteld. Alles werkt perfect en ik heb er 'gratis' een 5Ghz WiFi netwerk aan de buitenkant van mijn eigen netwerk bij. Dat is het gastennetwerk geworden :-)

Ik heb nog niet geprobeerd het ding in bridge te laten zetten omdat deze setup me eigenlijk wel bevalt. Voor nu iig. Ik ga er echter wel vanuit dat het ding gewoon in bridge gezet kan worden. Ik zie ook geen enkele reden waarom niet, zou echt belachelijk zijn.
TimDJ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:46:
Heeft iemand het hier nog voor elkaar gekregen om met een ZZP abonnement bridge aan te vragen? Ik ben bereid er wat extra voor te betalen maar volgens de medewerker die ik sprak doen ze dat niet meer en kan dat alleen met een MKB abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
TFHfony schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:48:
[...]

Als hij echt zoals omschreven zijn TV rechtstreeks op zijn hoofdaansluiting heeft zitten met een door Ziggo geleverde splitter en door Ziggo goedgekeurde kabel dan is de kans niet heel erg groot dat de oorzaak nog bij hem in huis ligt.
Zo'n geintje als dit heb ik dus ook gehad en toen bleek de AOP niet lekker aangesloten te zijn. Kosten inderdaad voor Ziggo...
Dank voor je antwoord.
Enige ruimte die ik nog zie is dat Gamma geschikt voor Ziggo niet door Ziggo zelf goedgekeurd zou zijn?
Verder klopt wat ik beweer, en zoek een beetje zekerheid dat Ziggo niet slinks kosten op mij afschuift.

Ik woon in een jaren '30 woning, genoeg ruimte voor slecht liggende aansluitingen tot aan mijn hoofdaansluiting.

Ps, met alleen tv zonder de splitter heb ik nergens last van.

Kwamen jouw klachten overeen? Dank nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 19:15

TFHfony

Professional Weirdo

Stpan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Dank voor je antwoord.
Enige ruimte die ik nog zie is dat Gamma geschikt voor Ziggo niet door Ziggo zelf goedgekeurd zou zijn?
Verder klopt wat ik beweer, en zoek een beetje zekerheid dat Ziggo niet slinks kosten op mij afschuift.

Ik woon in een jaren '30 woning, genoeg ruimte voor slecht liggende aansluitingen tot aan mijn hoofdaansluiting.

Hmmm, als het probleem weg is als je de splitter niet gebruikt durf ik niet 100% te zeggen dat het aan de Ziggo kant zit. Bij mij was het overigens niet met internet gebruik dat ik storing kreeg, maar met het schakelen van lampen in huis. De groene draad zat uiteindelijk niet lekker in de AOP. Deze hebben ze opnieuw gestript en aangesloten en daarna waren de problemen weg.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 08:04

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Ik heb zojuist na het actieveren van een nieuwe modem gevraagd naar de status van IPv6. Mij werdt verteld dat ze in oud-ziggo gebied niet van plan zijn om native IPv6 uitterollen. Ze gebruiken nu 6to4. Dit omdat ze zeggen dat ze makkelijk om kunnen schakelen naar private ipv4 als ipv4 niet meer nodig is. dus dan gebruiken ze IPv4 alleen nog voor de IPv6 transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Noahlvb schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:49:
Ik heb zojuist na het actieveren van een nieuwe modem gevraagd naar de status van IPv6. Mij werdt verteld dat ze in oud-ziggo gebied niet van plan zijn om native IPv6 uitterollen. Ze gebruiken nu 6to4. Dit omdat ze zeggen dat ze makkelijk om kunnen schakelen naar private ipv4 als ipv4 niet meer nodig is. dus dan gebruiken ze IPv4 alleen nog voor de IPv6 transport.
nieuws: Ziggo: 'Uitrol IPv6 gaat nog de nodige jaren duren'

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Stpan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Dank voor je antwoord.

weet niet of het nu nog zo is.. maar 2 of 3 jaar geleden verkochten ze zogenaamde kabelkeur kabels wat gewoon RG59/U bleek te zijn.. terwijl het rolletje er naast RG6 was en nog goedkoper de meter ook..

zoveel zegt zo`n keurmerk dus niet bij mij :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noahlvb schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:49:
Larie! Ik heb gewoon een volledig functionele dual stack verbinding van Ziggo. Zie ook deze post in het IPv6 topic. In het oud-Ziggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 23:09
In oud-UPC gebied kun je ook native IPv6 aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ipv6 zie ik over een jaar of 2 wel.. zover ik weet wordt het sowieso al niet ondersteund op bridged configuraties.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ivo-nl schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:22:
In oud-UPC gebied kun je ook native IPv6 aanvragen ?
Ik weet niet of het op aanvraag kan. Er wordt wel DS-Lite geleverd: Native IPv6 (maar LAN devices niet direct bereikbaar vanaf internet, hiervoor moet je forwards instellen), IPv4 via NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Timmert schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Waarom is dat zo natuurlijk? Wie zegt dat de oorzaak niet ergens bij jou in huis zit?
Bedankt voor je reactie. Wat doet je denken dat het probleem bij mij thuis zit?

En "natuurlijk" wil ik geen investeringen doen in nieuwe splitters als die van Ziggo zelf niet voldoet of ergens anders Ziggo zijn zaken niet op orde is.

Mocht ik een slechte kabel (of wat kan het nog meer zijn?) dan moet ik uiteraard zelf beter spul aan schaffen. Maar hoe kom ik erachter waar de fout ligt, behalve dan de zaken die ik al beschreven had zoals de splitter er tussenuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:46
Ik heb dat Wifi Punt apparaat van Ziggo.
Wat een ruk ding, pakt constant andere ip's en is niet static in te stellen.
Tevens is de WiFi ook gewoon ruk, vaak kunnen mijn iPhone (6) en laptop (HP) niet connecten of is er een hele brakke internetverbinding.
Iemand al een manier gevonden om de officiele TP-Link software erop te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
itsmemax schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:06:
Tevens is de WiFi ook gewoon ruk, vaak kunnen mijn iPhone (6) en laptop (HP) niet connecten of is er een hele brakke internetverbinding.
mischien via een seriele verbinding? :-P en anders een jtag.. mits het echt alleen een firmware issue is en er geen hardware veranderingen zijn

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stpan schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:01:
[...]

En "natuurlijk" wil ik geen investeringen doen in nieuwe splitters als die van Ziggo zelf niet voldoet of ergens anders Ziggo zijn zaken niet op orde is.

Mocht ik een slechte kabel (of wat kan het nog meer zijn?) dan moet ik uiteraard zelf beter spul aan schaffen. Maar hoe kom ik erachter waar de fout ligt, behalve dan de zaken die ik al beschreven had zoals de splitter er tussenuit halen.
Wat voor splitter hebben we het over? UMU-01? UMU-1006? PTS-02? SQ-601?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 18:04

B4tman_DH

To the Bat.....

[...]

Doe is een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 18:04

B4tman_DH

To the Bat.....

http://www.ziggo.nl/fw-update deze al gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 23:42
[...]

Je weet ook zeker dat het AOP nooit eerder is verplaatst door iemand ? Hadden mijn ouders namelijk, bleek niet meer op de oorspronkelijke plek te zitten en er was exact hetzelfde type kabel voor gebruikt, alleen zat er in de kruipruimte dus een las tussen waar vocht in was gekomen. Als je dan Ziggo laat komen krijg je zeker de rekening.

Maar zoals ook door anderen gezegd: welk AOP heb je en hoe goed is die Gamma kabel eigenlijk? De laatste keer dat ik bij de Gamma gekeken heb naar dergelijke kabels was het allemaal shit kwaliteit, goedkeuringslabel of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:35
Volgens die handleiding kun je er gewoon een bestand in flashen, dan moet het ook mogelijk zijn om de officiele firmware er zo op te flashen, of misschien zelfs DD / OPEN WRT?

• ASNNetworks
  • Laatst online: 26-09 15:50
deamosreapos schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 07:47:
In principe wel. Je hebt een Technicolor of Ubee? Wat krijg je trouwens voor een snelheden met een laptop of desktop?
Ik dacht een Technicolor (ik woon nu in oud UPC gebied). De download snelheden via overige apparaten gaan perfect, dat is dus het probleem niet. Het rare (maar dus wel aangetoond door te testen) is dat schijbaar het KPN netwerk beter werkt met de PS4 dan Ziggo....

En mn Netflix problemen zijn er nog steeds met een aangepast DNS :( Het lastige hiermee is dat ik niet bij Ziggo aan kan kloppen, gezien met hun eigen DNS er niks aan de hand is. Echter zoals gezegd, via KPN heb ik geen problemen met diezelfde aangepaste DNS....

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

ASNNetworks schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:43:
[...]

Ik dacht een Technicolor (ik woon nu in oud UPC gebied). De download snelheden via overige apparaten gaan perfect, dat is dus het probleem niet. Het rare (maar dus wel aangetoond door te testen) is dat schijbaar het KPN netwerk beter werkt met de PS4 dan Ziggo....
KPN en Ziggo hebben niet dezelfde peering nee :-)
Ziggo is bij andere servers weer sneller dan KPN en visa versa.

Overigens heb ik toevallig laatst m'n PS3 geupdate en toen ging die gewoon 23MB/s, was nogal verbaasd dat het zo snel ging daarom dat ik het nog weet }:O

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 11-02-2016 08:54 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij heb ik dat apparaat laatst ergens gewoon een statisch IP gegeven :?

Vwb het niet willen connecten, heb je geprobeerd de beide SSID's (2.4 en 5Ghz) een verschillende naam te geven? Misschien gaat er iets mis met de bandsteering.

Mijn ervaringen zijn tot nu toe behoorlijk positief. De Archer C7 waarop ie gebaseerd is, is ook een prima apparaat.

edit: Net even getest, het lijkt er inderdaad op dat je dat IP adres niet statisch kan toekennen. Wel is het apparaat ten aller tijde bereikbaar op http://ziggo-ap, dus opzich moet dat geen probleem opleveren?

[ Voor 11% gewijzigd door Timmert op 11-02-2016 11:27 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Je zou bijna denken dat Ziggo niet je provider is gezien andere reacties van jou? Mocht dat ook zo zijn, is dit apparaat niet specifiek bedoelt voor het Ziggo netwerk? Niet dat het niet zou kunnen werken, maar mogelijk minder optimaal door die specifieke Ziggo firmware?

Testing, one, two ...

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:46
hardware-lover schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:07:
[...]

Je zou bijna denken dat Ziggo niet je provider is gezien andere reacties van jou? Mocht dat ook zo zijn, is dit apparaat niet specifiek bedoelt voor het Ziggo netwerk? Niet dat het niet zou kunnen werken, maar mogelijk minder optimaal door die specifieke Ziggo firmware?
Ik ben 2 weken bij vriendin/ 2 weken op werklocatie ;)
Ik heb zelf Ziggo en een Technicolor modem, het verrassende is dat die router dus constant een ander ip "pikt".
Ook van mijn pc die al maanden static ingesteld stond.
Dat met 2 verschillende SSID namen zal ik eens proberen, maar dat zou je toch niet mogen verwachten.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
Static IP kun je beter buiten de DHCP pool instellen. Dan kun je ook geen IP conflict krijgen. Die verschillende SSID's zou ik wel aanraden, soms blijft mijn Galaxy namelijk ook op 2.4G hangen terwijl hij wel degelijk 5G AC doet. Verder je modem niet op 192.168.0.1 zetten maar bijvoorbeeld op 192.168.178.1 zoals standaard bij fZiggo.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:32

WeirdEye

Eindbaas

Zoals hierboven beschreven. Je kan de DHCP pool laten beginnen vanaf .20, hierdoor je van .2 t/m .19 gebruiken voor vaste ip adressen.

Ik had ditzelfde probleem dat mijn NAS, server en printer niet meer benaderbaar waren. Hiermee dus opgelost.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Zijn hier toevallig nog Ziggo klanten met een Technicolor TC7210 en firmware update die ook sinds dat ze firmware update STF0.76.09 hebben gekregen, problemen hebben met bepaalde WiFi aparatuur?

Mijn HP All in One Draadloze printer weigerde nog draadloos dienst te doen zonder Mac adres in modem vast te zetten.

Zie topic: [ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak

Speedtouch freak

lSltAlKeR schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:07:
Zijn hier toevallig nog Ziggo klanten met een Technicolor TC7210 en firmware update die ook sinds dat ze firmware update STF0.76.09 hebben gekregen, problemen hebben met bepaalde WiFi aparatuur?

Mijn HP All in One Draadloze printer weigerde nog draadloos dienst te doen zonder Mac adres in modem vast te zetten.

Zie topic: [ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak
Ik meen mij te herinneren dat het probleem ook speelde met een Ubee modem in het verleden, maar weet het niet helemaal zeker.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MdO82 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:10:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat het probleem ook speelde met een Ubee modem in het verleden, maar weet het niet helemaal zeker.
Yep, de Ubee EVW321B heeft hetzelfde probleem (daarom heb ik hem nu in bridge staan).

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

MdO82 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:10:
[...]

Klopt heb het gevonden speelde bij Ubee EVW3226 modelen heb ik gevonden.

Enkel wat daar nu exact de oorzaak van is geweest is mij nu niet helemaal duidelijk.
Ik heb in ieder geval een work around voor mijn probleem gevonden. Ik zal de mac addressen voor alle Wifi toestelen moeten toevoegen en op allow moeten zetten. De functie MAC Restrict Mode kan ik niet meer Default op Disabled laten staan zonder gebruik van mijn Wifi printer te maken die dus ook zelf de mogelijkheid heeft een SSID uit te zenden. ( ad-hoc mode ) Denk dat daar de kruks zit apparaten die dus ook zenden door de Nieuwe Ziggo Firmware worden geweerd.

Speedtouch freak

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
We hebben sinds een paar weken last van wifi dat irregulier verbindingen dropt (Ubee EVB321B). Wifi uit- en weer aanzetten op device of modem verhelpt het probleem, maar alleen een tijdje. Enige soortgelijke ervaringen, of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik wil in de Ziggo Technicolor modem een wired accesspoint een statisch ip geven wat buiten de DHCP range (192.168.178.25/99 van de Technicolor valt. Dit doe ik door bij 'DHCP IP Reservation' het MAC-adres en het gewenste ip in te voeren, bijvoorbeeld:

74:EA:3A:DD:22:16
192.168.178.100

Als ik vervolgens op Apply klik krijg ik steeds de melding:

Error converting one or more entries

Is deze mogelijkheid geblokkeerd door de Technicolor of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt geen ipadres toewijzen door DHCP als je dat buiten de DHCP pool ligt... Als je het zo wilt doen moet je het in het device zelf hard instellen. Anders je DHCP pool vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:37:
Je kunt geen ipadres toewijzen door DHCP als je dat buiten de DHCP pool ligt... Als je het zo wilt doen moet je het in het device zelf hard instellen. Anders je DHCP pool vergroten.
Ja dat is best een kansloze bug van Ziggo firmware, bij Windows of Synology geeft je een reeks op met 254 adressen en je deelt uit van 25-100 oid. Dan kan je alsnog onder de 25 static leases opgeven waarbij je dus flexibel devices een vast ip kunt geven.

DHCP draait op mijn Synology op dit moment, mede omdat mijn UBEE modem het vertikt om altijd de custom DNS servers uit te delen. Hij gaat na een paar dagen weer de trage DNS servers van Ziggo Ierland uitdelen, terwijl de gui de custom DNS laat zien.

Toch maar weer de Cisco EPC 3928 terugzetten, had goede hoop dat ik IPv6 zou krijgen met de UBEE maar die berichten zijn door Ziggo alweer ingetrokken (frontpage news).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:37:
Bedoel je dan dat ik in het access point zelf een vast ip moet instellen dat juist binnen de DHCP pool van de Technicolor ligt, bijvoorbeeld 192.168.178.98? Ik dacht juist dat ik het bewust erbuiten moest houden, zoals in deze sticky wordt aangegeven: HyperBart in "[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point"

Is het dan voldoende om in de TP-Link een vast adres te kiezen en houdt de Technicolor dit dan automatisch vast voor de TP-Link?
stormfly schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:50:
[...]
Ja dat is best een kansloze bug van Ziggo firmware, bij Windows of Synology geeft je een reeks op met 254 adressen en je deelt uit van 25-100 oid. Dan kan je alsnog onder de 25 static leases opgeven waarbij je dus flexibel devices een vast ip kunt geven.
Maak ik nu uit jouw antwoord op dat wat ik wil gewoon niet kan in de Technicolor? Heb hier zelf ook nog een EPC3928 liggen, kan wel eens kijken of die het wel kan en of die gewoon direct werkt als ik deze aansluit.

[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 12-02-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52

-d-

ASNNetworks schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:43:
[...]En mn Netflix problemen zijn er nog steeds met een aangepast DNS :( Het lastige hiermee is dat ik niet bij Ziggo aan kan kloppen, gezien met hun eigen DNS er niks aan de hand is. Echter zoals gezegd, via KPN heb ik geen problemen met diezelfde aangepaste DNS....
Precies dezelfde situatie met mijn US Netflix via aangepaste DNS. Gisteren een VPN opgezet op mijn US VPS, zodra ik daar mee ben verbonden gaat mijn US Netflix weer zonder problemen / in HD. Probleem is dus echt bij Ziggo, maar het is zo'n specifieke situatie dat ik me af vraag of ze dit kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:55
Vraag me het toch af hoe dit voor kan komen, stelt Ziggo dan prioriteit in op bepaalde diensten/services die via de DNS server lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netflix ging toch illegale dns servers weren? Dat heeft op de frontpage gestaan ik zou niet aan ziggo denken maar eerder een blokkade bij Netflix ze hebben dag groots aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Als dat zo is dan zou een ISP hier toch iets aan moeten en kunnen doen? Ik heb namelijk gewoon de DNS servers van Ziggo en merk ook problemen terwijl het wel altijd goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
-d- schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:01:
[...]
Precies dezelfde situatie met mijn US Netflix via aangepaste DNS. Gisteren een VPN opgezet op mijn US VPS, zodra ik daar mee ben verbonden gaat mijn US Netflix weer zonder problemen / in HD. Probleem is dus echt bij Ziggo, maar het is zo'n specifieke situatie dat ik me af vraag of ze dit kunnen oplossen.
Dit is mogelijk een probleem waarbij verkeer over bepaalde routes onwerkbaar traag is. Zo'n netwerk probleem lijkt mij iets dat Ziggo op kan lossen.

In mijn ogen kan je gewoon klagen bij jouw provider als verkeer naar een bepaald ASN onwerkbaar traag is, maar het via een andere provider in Nederland wel werkt.

Werkt het ook als je het verkeer via een VPN die eindigt buiten Ziggo, in Nederland stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Laatst online: 26-09 15:50
stormfly schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:23:
Netflix ging toch illegale dns servers weren? Dat heeft op de frontpage gestaan ik zou niet aan ziggo denken maar eerder een blokkade bij Netflix ze hebben dag groots aangekondigd.
Dat kan het niet zijn. Er is namelijk geen sprake van een blokkade, maar kwaliteitsverlies. Daarmaast (zoals ik beschreef) heb ik dit enkel bij Ziggo. Via KPN is er niks aan de hand met hetzelfde Netlix account én DNS server.

Bovendien gaat de NLse Netflix ook niet echt lekker bij mij. Af en toe merk ik daar ook even een dip naar 240p. Dan scroll ik achter of voor uit om te bufferen en is alles weer strak. Nogmaals, enkel via Ziggo weer. Via KPN nergens last van gehad.

Iets is niet goed bij Ziggo...

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit je bij oud ziggo of oud UPC?

En als je met wireshark het content server ip achterhaald. En als je die traceroute, post die eens dan?

Kan dat je content dan uit de US haalt en je een beroerde peering/pad treft, pad is dan misschien wel heel lang? En doe dat ook eens voor KPN?

Ik weet niet of Netflix, in de landen waar de content niet bekeken mag worden, de content ook niet in hun lokale DC heeft staan?

[ Voor 31% gewijzigd door stormfly op 12-02-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je via de aangepaste US klant wordt gezien als in de US, zodat je dus de US Netflix content krijgt. Ik neem aan dat dit dan via ander CDN gaat dan Nederlandse en dat hier de problemen met Ziggo zitten.

Het is geen blokkade vanuit Netflix;

- Ik heb geen problemen met hetzelfde Netflix & DNS account op brakke 8 megabit Tele2 lijn bij iemand anders (idem dito wat ik lees van ASNNetworks met KPN verbinding)
- Ik heb problemen met alle devices (Xbox, Chromecast, Apple TV, mobile devices, etc.) op zowel wired als wireless
- Als ik VPN gebruik naar VS over dezelfde Ziggo verbinding gaat het direct op goede kwaliteit HD
- Andere streaming diensten (Hulu, HBO) hebben met aangepaste DNS geen problemen
- Zonder DNS gaat het vaak goed, maar toch niet het idee dat het altijd helemaal vloeiend draait
- Mensen die problemen hebben met Netflix icm VPN/DNS/Proxy hebben een foutmelding gekregen en kunnen geen content bekijken. Dit is dus niet het geval.

Ik zit voor alle duidelijkheid in oud-UPC gebied (R'Dam), 200 megabit (die ik ook haal).

Ik ga even spelen met wireshark om te kijken of ik wat kan vinden. Even googelen hoe dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASNNetworks schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:36:
[...]

Dat kan het niet zijn. Er is namelijk geen sprake van een blokkade, maar kwaliteitsverlies. Daarmaast (zoals ik beschreef) heb ik dit enkel bij Ziggo. Via KPN is er niks aan de hand met hetzelfde Netlix account én DNS server.

Bovendien gaat de NLse Netflix ook niet echt lekker bij mij. Af en toe merk ik daar ook even een dip naar 240p. Dan scroll ik achter of voor uit om te bufferen en is alles weer strak. Nogmaals, enkel via Ziggo weer. Via KPN nergens last van gehad.

Iets is niet goed bij Ziggo...
Wel vreemd tho, als het echt een groot issue bij Ziggo is zou half Nederland op de kop staan. Maar heb even rond gevraagd bij mensen die Netflix en Ziggo hebben en die hebben niet zo'n issue...
Overigens is het ook vreemd als er alleen maar een paar mensen dat probleem hebben aangezien de routing paden voor heel (half?) Ziggo zouden moeten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:54:
[...]

Maak ik nu uit jouw antwoord op dat wat ik wil gewoon niet kan in de Technicolor?
Ja het kan wel op de Ubee (weet niet of de bug overal in zit) maar dan moet je de DHCP reeks van 1-100 laten lopen en zelf zorgen dat je van 1-16 vaste static leases uitgeeft.

Maar wat ik dan dirty vindt is het feit dat je niet echt een "vaste reeks" kan aangeven. Dus als je slechts 8 vast devices hebt heb je vanaf IP 10 weer dhcp uitgiftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Hoe zijn de ervaringen met overstappen van AiE Plus naar AiE Comfort?
Krijg je bijvoorbeeld een nieuwe modem?
Wat moet je met de oude stb doen? De opnames die daarop staan ben je zeker kwijt.
Is die Horizon box inmiddels een beetje betrouwbaar?

Neem aan dat de CI+ kaarten gewoon blijven werken... De enige reden om over te stappen zou voor mij de ReplayTV functionaliteit zijn, die heb ik nu niet. Aan de andere kant gaat mijn abonnement wel met €4 p/m omhoog (al is het de eerste 6 maanden met €25 korting), dus voordat ik dat ga voelen ben ik een aantal jaar verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Alles blijft gewoon werken. Als je nu al een modem hebt dat de snelheid aankan kun je die gwoon blijven gebruiken (Wat ik gewoon aanneem aangezien je nu op plus zit).

Alleen waar zie jij Alles in 1 comfort staan op de site? Ik zie alleen start, complete en max.

[ Voor 35% gewijzigd door jongetje op 12-02-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ah ja ik bedoel Complete :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf vorige week gebeld met ziggo opzegging ben van alles in 1 extra na compleet pakket max gegaan en kreeg een super deal,

zelfde als we nu hebben alles in 1 extra met volop bellen en digitaal basis exlusief horizon of nieuw modem eerste zes maanden voor 34,95 en gratis ci module daarna standaard 4 euro goedkoper dan oude pakket 69,95 inplaats van 73,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:47:
Heb zelf vorige week gebeld met ziggo opzegging ben van alles in 1 extra na compleet pakket max gegaan en kreeg een super deal,

zelfde als we nu hebben alles in 1 extra met volop bellen en digitaal basis exlusief horizon of nieuw modem eerste zes maanden voor 34,95 en gratis ci module daarna standaard 4 euro goedkoper dan oude pakket 69,95 inplaats van 73,-
Goede deal, hou er wel rekening mee dat volop bellen niet in die 34,95 zit er komt nog 10,95 bij.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn ervaring toen ik een mevrouw ging helpen met haar computer is Ziggo wel goed en ik heb er geen klachten over wel veel fouten op de tijd maar anders dan dat zou ik ondanks dat ik zelf nog geen Ziggo heb Ziggo wel aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:54
Misschien nog even een leuke vraag voor de experts onder ons.
UEC is 0, PRe-RS ook 0, Cn rond de 35
Signaalsterkte 83, signaalkwaliteit 100.

Overal koka 9ts liggen, koswi 3 connectors, EDC1000 wandcontactendozen, een tractec 799/n die het signaal splitst en verdeeld met f-conectoren. Dus alles is netjes hirschmann en vrij nieuw.

Tv draait als tierelier (4k) op een CI+ module van smit.
Nu heb ik ondanks de signaal kwaliteit 1x per dag? of 1x in de twee dagen een keertje blokjes in gedeelte van het beeld. dus storing? Waar moet dat in godsnaam vandaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Instraling van een signaal dat niet constant (even sterk) aanwezig is. Kan van alles zijn, maar 4G is het meest berucht. Treedt de storing op alle zenders op of alleen bij zenders op een bepaalde frequentie? De oorzaak kan zo simpel zijn als een net niet perfect gemonteerde connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren had mijn oma, die sinds kort telefonie heeft van Ziggo, storing. Ze kon niet meer bellen (kwam alleen maar luid gebrom uit de telefoon) en niet meer gebeld worden (was continu in gesprek). Een oom was overdag langs geweest en die kreeg de boel ook niet aan de praat. Het alarm van de thuiszorg (dat ook via de telefoon werkt) stond te knipperen. Uiteindelijk heeft hij monteurs geregeld voor het alarm (komen vandaag) en van Ziggo (konden pas de 16e komen...)

Om haar niet al die tijd zonder telefoon te laten zitten ben ik uit mijn werk naar haar gereden om ook ern poging te wagen en constateerde dat het thuiszorgalarm de boosdoener was. Toen ik die had afgekoppeld en het modem herstart werkte de telefoon ook weer. Alleen bleek het modem geen wifi meer uit te zenden waardoor ik die niet meer met mijn mobiel via wifi kon beheren en nakijken. Later op de avond ben ik bewapend met laptop en UTP-kabel teruggegaan om wifi weer aan te zetten. Toen bleek het modem in bridge modus gezet te zijn (wellicht bij de storingsmelding van mijn oom?). Dus belde ik 1200 en kreeg direct een vriendelijke, Vlaams sprekende vrouw aan de lijn. (Dit was de derde of vierde keer dat ik de klantenservice van Ziggo heb gebeld, ik heb nog nooit langer dan een minuut bij ze hoeven wachten...! Het was trouwens wel om 21:25.)

Enfin, ik heb eerst de monteur maar laten schrappen, want de Ziggo-kant werkte. En toen vroeg ik of ze ook de wifi- en routerfunctie van het modem weer kon activeren. Eerst begreep ze de vraag nog verkeerd en probeerde ze het modem aan de hand van het MAC-adres te activeren (modem was uiteraard al geactiveerd). Maar toen ik uitlegde dat als ik op het modem inlog er staat dat de wifi enzo zijn uitgeschakeld begreep ze wat ik bedoelde en haalde ze behulpzaam direct het modem weer uit bridgemodus. Het laatste wat ik hoorde was (ongeveer, geen letterlijke quote): "Even kijken. Zo. Als het goed is..."

TL;DR: Als je bridge modus laat aan/uitzetten, roep dan nog snel "hartelijk bedankt en een fijne avond verder!!" voordat de verbinding wegvalt omdat het modem gaat herstarten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jerrythafast schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:26:
TL;DR: Als je bridge modus laat aan/uitzetten, roep dan nog snel "hartelijk bedankt en een fijne avond verder!!" voordat de verbinding wegvalt omdat het modem gaat herstarten :9
_O-

Dat geintje ken ik, niemand snapt daar dat de verbinding dan wegvalt 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:02:
[...]

_O-

Dat geintje ken ik, niemand snapt daar dat de verbinding dan wegvalt 8)7
Ik bel altijd mobiel (geen vaste telefoon hier) en dan zijn ze veel sneller, elke medewerker zegt dan opeens "ik zie dat u mobiel belt dus we houden het zo kort mogelijk" }:O
Overigens heb ik een tijdje geleden 20 minuten aan de lijn gehangen en nooit de kosten doorberekend gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Als je modem voor zo'n actie moet herstarten is het logisch dat de verbinding even wegvalt. Dat mag toch voor iedereen duidelijk zijn dunkt me. Maar mijn bevinding is dat dit herstarten niet altijd nodig is.
Verder, in het voormalige UPC-gebied, waarin ik zelf zit, kon je als je bekend was met hoe en wat alles helemaal zelf doen, evenals het in- of uitschakelen van de wifi (kan soms handig zijn). In de begintijd van de fusie vernam ik dat dit zelf doen bij Ziggo niet mogelijk was en dat dit na de fusie nog steeds gold in het voormalige Ziggo-gebied. Is dit nog steeds het geval? Je zou denken dat dit enkel een kwestie is van softwareversie van de modems, die ongemerkt geleidelijk bij alle klanten in de rustige uren vernieuwd kan worden (uiteraard gepaard met even uitval van de verbinding). Of is er meer mee anex en moet er ook in de apparatuur bij Ziggo het een en ander gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techneut schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:53:
Als je modem voor zo'n actie moet herstarten is het logisch dat de verbinding even wegvalt. Dat mag toch voor iedereen duidelijk zijn dunkt me. Maar mijn bevinding is dat dit herstarten niet altijd nodig is.
Verder, in het voormalige UPC-gebied, waarin ik zelf zit, kon je als je bekend was met hoe en wat alles helemaal zelf doen, evenals het in- of uitschakelen van de wifi (kan soms handig zijn). In de begintijd van de fusie vernam ik dat dit zelf doen bij Ziggo niet mogelijk was en dat dit na de fusie nog steeds gold in het voormalige Ziggo-gebied. Is dit nog steeds het geval? Je zou denken dat dit enkel een kwestie is van softwareversie van de modems, die ongemerkt geleidelijk bij alle klanten in de rustige uren vernieuwd kan worden (uiteraard gepaard met even uitval van de verbinding). Of is er meer mee anex en moet er ook in de apparatuur bij Ziggo het een en ander gebeuren?
Volgens mij moet er ook bij Ziggo het een en ander worden aangepast.

Overigens was het modem dus nog wel bereikbaar via 192.168.178.1, als je d'r op inlogt staat er bovenaan duidelijk dat Wi-Fi, routerfunctie, etc. is uitgeschakeld en alleen de LAN1 poort gebruikt kan worden. En dat je 1200 moet bellen om de rest weer in te laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Jerrythafast schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:05:
[...]
Volgens mij moet er ook bij Ziggo het een en ander worden aangepast.

Overigens was het modem dus nog wel bereikbaar via 192.168.178.1, als je d'r op inlogt staat er bovenaan duidelijk dat Wi-Fi, routerfunctie, etc. is uitgeschakeld en alleen de LAN1 poort gebruikt kan worden. En dat je 1200 moet bellen om de rest weer in te laten schakelen.
Interessant gegeven. Het betreft toch een Technicolor TC7210 ook bij oma?

Ik vraag me af hoe ziggo zo'n ding in de bridge modus kan zetten.
Dan moeten ze dus lijkt mij vanaf je externe ip kunnen inloggen ook op het modem met Administrator rechten.
Het is mij ook opgevallen dat port 67 & 68 zichtbaar zijn van buitenaf. Ze staan dan wel niet open op het modem.

Ergens vind ik dit toch wel een aardig veiligheidsrisico met alle die amateurs die achter bij de Ziggo helpdesk zitten. Zullen vast wel mensen zijn die de Administrator rechten in handen hebben en als die uitlekken bij zo'n Mega provider waar bijna heel nederland van afhankelijk is heb je poppen aan het dansen.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:20
lSltAlKeR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:26:
[...]

Dan moeten ze dus lijkt mij vanaf je externe ip kunnen inloggen ook op het modem met Administrator rechten.
Het is mij ook opgevallen dat port 67 & 68 zichtbaar zijn van buitenaf. Ze staan dan wel niet open op het modem.

Ergens vind ik dit toch wel een aardig veiligheidsrisico met alle die amateurs die achter bij de Ziggo helpdesk zitten. Zullen vast wel mensen zijn die de Administrator rechten in handen hebben en als die uitlekken bij zo'n Mega provider waar bijna heel nederland van afhankelijk is heb je poppen aan het dansen.
Magic ;) niet alles hoeft te gebeuren via de voor de eindgebruiker zichtbare manieren. Waarschijnlijk kan op de provisioningserver een vlaggetje gezet worden, en wordt via TFTP er een nieuwe config binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ooit ook eens voorbij horen komen dat ze een apart management VLAN hebben waarmee ze bij de modems kunnen zonder over het publieke internet te hoeven. Geen idee of dit werkelijk is hoe het werkt hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Jerrythafast op 12-02-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
[...]

Ik denk dat dit wel meevalt, lijkt me niet dat Ziggo werknemers vanuit thuis ook in het klantensysteem kunnen. Ze moeten je volgens mij ook aan de lijn hebben voordat ze jouw gegevens erbij kunnen pakken geloof ik. Dat zei een Ziggo werknemer ooit tegen mij van de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Het zal niet zo erg zijn als je denkt ;)
Als een medewerker van Ziggo een modem in bridge wil zetten zal hij dit administratief in het systeem aanpassen.

Je modem moet hierna herstarten om opnieuw verbinding te maken met de servers van ziggo en zal dan kijken of er een nieuwe config klaarstaat.

Het is dus een administratieve actie die in het systeem gezet wordt.
En het systeem zet een nieuwe configuratie neer met de aanpassing voor bridge.

Ik denk tenminste dat het zo werkt ;)
-d- schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:01:
[...]

Even zwaar off-topic ( :$ ), maar heb je dan geen probleem met je dataverbruik bij de vps?

[ Voor 55% gewijzigd door MdO82 op 12-02-2016 20:14 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Jerrythafast schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:46:
Ik heb ooit ook eens voorbij horen komen dat ze een apart management VLAN hebben waarmee ze bij de modems kunnen zonder over het publieke internet te hoeven. Geen idee of dit werkelijk is hoe het werkt hoor.
Kan wel modem krijgt vaak ook nog vanuit ziggo/upc een 10 ip alsook een gewone publieke ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
rick77 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:56:
Instraling van een signaal dat niet constant (even sterk) aanwezig is. Kan van alles zijn, maar 4G is het meest berucht. Treedt de storing op alle zenders op of alleen bij zenders op een bepaalde frequentie? De oorzaak kan zo simpel zijn als een net niet perfect gemonteerde connector.
zou het dan een verkeerde montage methode van de 9ts bij de eerder genoemde spullen? 1mm te veel weggesneden oid

Volgens mij niet bij bepaalde zenders?

Zo werd er bij sommige connectors weer wel geadviseerd draaiend erop te zetten (fconnectors bijv) en bij andere sites of instructies niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Soullancer op 13-02-2016 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
Soullancer schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:30:
[...]

zou het dan een verkeerde montage methode van de 9ts bij de eerder genoemde spullen? 1mm te veel weggesneden oid

Volgens mij niet bij bepaalde zenders?

Zo werd er bij sommige connectors weer wel geadviseerd draaiend erop te zetten (fconnectors bijv) en bij andere sites of instructies niet.
Verkeerde montage van goede kwaliteit spullen is vaak alsnog de oorzaak van storingen in de installatie.

Welke f-connectoren heb je gebruikt? F-connectoren met schroefdraad zijn de enige die je erop draait. Deze zijn echter niet signaal dicht en hebben een hoog risico op instraling. Hirschmann POFC-070 of QFC-5 connectoren druk je in de kabel. Deze niet draaien, omdat je dan de buiten mantel beschadigd en dan verlies de kabel de signaal dichtheid bij de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Het is niet druk op de zaterdagochtend bij de Ziggo helpdesk, net een vraag gehad en een kwartier met een medewerker gesproken. Vraag was naar 2 minuten al behandeld :D

Over hoe het allemaal werkt bij Ziggo, of het huidige pakket nog bij me past enzo.. Service is weer zeer top :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:22

hellbringer

Weeeeeeee!

Iemand anders gisterenavond ook een firmware gehad? Mijn modem was om 0:30 ineens geheel niet meer bereikbaar (reageerde zelfs niet meer op ping) alle lampjes waren groen, maar verder geen internet mogelijk.
Na een herstart werkte alles weer naar behoren.

Zit nu op versie:
Information
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.6007

En zie dat na de update weer diverse IPv6 opties beschikbaar die sinds een tijdje al weer verdwenen waren uit de webinterface.
Ook weer een FE80: adres op de WAN interface.

Iemand een idee wanneer Ziggo nu écht IPv6 gaat uitrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

MdO82 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:59:
[...]

Even zwaar off-topic ( :$ ), maar heb je dan geen probleem met je dataverbruik bij de vps?
Off-topic terug: Heb het nu alleen als test gebruikt, maar ik heb 1 TB dataverkeer dus moet wel goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:43:
[...]

Ik bel altijd mobiel (geen vaste telefoon hier) en dan zijn ze veel sneller, elke medewerker zegt dan opeens "ik zie dat u mobiel belt dus we houden het zo kort mogelijk" }:O
Overigens heb ik een tijdje geleden 20 minuten aan de lijn gehangen en nooit de kosten doorberekend gehad 8)7
Ik gebruik altijd de bapp - app
via mijn dataverbinding, gaat prima en geen verlies van de verbinding ( OOK grappig om dat mee te maken bij de helpdesk, "dan verbreekt zo de verbinding - Nee hoor, ik bel mobiel" )

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshMaker schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:29:
[...]

Ik gebruik altijd de bapp - app
via mijn dataverbinding, gaat prima en geen verlies van de verbinding ( OOK grappig om dat mee te maken bij de helpdesk, "dan verbreekt zo de verbinding - Nee hoor, ik bel mobiel" )

:+
Oh ja misschien ook maar eens doen ;)

Maar sinds Ziggo m'n modem in bridge heeft gezet geen helpdesk meer nodig gehad :+
Status
System Up Time 57 days 12h:59m:10s
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR Microreflections
1   Locked  QAM256  194000000 Hz    2.4 dBmV    42.6 dB -32 dBc
2   Locked  QAM256  178000000 Hz    2.6 dBmV    42.6 dB -30 dBc
3   Locked  QAM256  186000000 Hz    2.4 dBmV    42.5 dB -30 dBc
4   Locked  QAM256  202000000 Hz    1.9 dBmV    42.6 dB -31 dBc
5   Locked  QAM256  210000000 Hz    1.8 dBmV    42.5 dB -31 dBc
6   Locked  QAM256  218000000 Hz    1.7 dBmV    42.5 dB -35 dBc
7   Locked  QAM256  226000000 Hz    1.6 dBmV    42.5 dB -33 dBc
8   Locked  QAM256  234000000 Hz    1.4 dBmV    42.5 dB -30 dBc

Correctables    Uncorrectables
3095    0
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 45.5 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 45.5 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 44.0 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 44.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  0
T4 Timeout  1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik belde een week of 2 geleden, omdat ik niet meer in de modem-interface kon komen.
kreeg te horen dat er veel fouten op mijn lijn terugkwamen, maar hij kon ze verder niet achterhalen.

Zou ze moeten bellen of het opgelost is, maar mijn verbinding ( tv en net ) is imo prima.
Wel krijg ik veel errors in de log te zien als deze :

code:
1
2
3
4
5
6
7
Wed Feb 10 16:05:04 2016     
Notice (6)   
TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=b0:c2:87:XX:XX:XX;CMTS-MAC=00:19:2f:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
-----------------------------------------------------
Wed Feb 10 16:05:50 2016     
Critical (3)     
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:c2:87:XXXX:XX;CMTS-MAC=00:19:2f:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Geen idee of het kwaad kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T4 errors is iig niet goed ;)
T4 Timeout ( Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received )
Explanation: The cable modem did not received a station maintenance opportunity in which to transmit a Ranging Request (RNG-REQ) message within the T4 timeout period (30 to 35 seconds). The cable modem is resetting its cable interface and restarting the registration process. Typically, this indicates an occasional, temporary loss of service, but if the problem persists, check for possible service outages or maintenance activity on this particular headend system. This error message is DOCSIS event message is R04.0, Ranging Request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Ik heb sinds ik een TC7210 heb regelmatig T3 errors (2 of 3 per week) en een enkele T4 error, terwijl ik met een Ubee nergens last van had. Maar ik heb verder nergens last van met mijn internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
MediaZoo schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:14:
[...]

Verkeerde montage van goede kwaliteit spullen is vaak alsnog de oorzaak van storingen in de installatie.

Welke f-connectoren heb je gebruikt? F-connectoren met schroefdraad zijn de enige die je erop draait. Deze zijn echter niet signaal dicht en hebben een hoog risico op instraling. Hirschmann POFC-070 of QFC-5 connectoren druk je in de kabel. Deze niet draaien, omdat je dan de buiten mantel beschadigd en dan verlies de kabel de signaal dichtheid bij de connector.
Ja het zijn drukconnectoren van hmann. Zal ze er nog eens opnieuw opzetten. Braiding naar achteren slaan is correct toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Ja dat filmpje inderdaad gebruikt.. Zal wel goed wezen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soullancer schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:51:
[...]

Ja dat filmpje inderdaad gebruikt.. Zal wel goed wezen dan
AOP geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hellbringer schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:20:
Iemand anders gisterenavond ook een firmware gehad? Mijn modem was om 0:30 ineens geheel niet meer bereikbaar (reageerde zelfs niet meer op ping) alle lampjes waren groen, maar verder geen internet mogelijk.
Na een herstart werkte alles weer naar behoren.

Zit nu op versie:
Information
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.6007

En zie dat na de update weer diverse IPv6 opties beschikbaar die sinds een tijdje al weer verdwenen waren uit de webinterface.
Ook weer een FE80: adres op de WAN interface.

Iemand een idee wanneer Ziggo nu écht IPv6 gaat uitrollen?
Toen ik vorige week ontdekte dat ik IPv6 had ging het modem ook rebooten voor een firmware-update. Mijn EVW321B heeft nu:
Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.7009

Meest in het oog springende wijziging van die firmware t.o.v. de voorgaande (9.12.7006) is de startpagina die je krijgt na inloggen; deze is behoorlijk gerestyled.

Overigens kreeg Paul C bijna een jaar geleden al dezelfde firmware versie als jij nu hebt naar zijn EVW320B gepusht. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Jerrythafast op 13-02-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
Hallo,

Ik woon in oud UPC gebied, heb een horizonbox 7401 sinds december 2015 (omdat men de extra HB niet aan de gang kreeg), nou waren er diverse klachten over ziggo op allestoringen.nl en heb zelf een cisco E2000 wifi router aan de HB gekoppeld omdat de WiFi van de HB zo bar slecht is (wegvallen van de inet verbinding o.a.).
December en Januari veel TV storingen gehad en slechte WiFi van de HB maar ook van de Cisco E2000.
Nu na veel oorzaak zoeken blijkt dat de Cisco t probleem gaf (terwijl dit wel goed is geweest).
Ook bleek dat als ik meer dan 3 poorten bezette op de HB ik ook problemen kreeg met de WiFi van de HB.
Nu sinds een week draait t aardig goed (bekabelde internet snelheid op de vaste PC is eigenlijk nooit een probleem geweest). Dus geen E2000 wifi router er meer op.

Ik heb via Ziggowebcare een los internet modem aangevraagd (t is de TC7200.U). Nu is mijn twijfel om t losse internet modem te gaan proberen omdat t nu aardig goed werkt allemaal.
Gaat t internet en WiFi automatisch uitgeschakeld worden zodra ik 't losse nieuwe modem installeer ?

Mensen met goede/slechte ervaringen met een los modem ipv alles via de HB 7401 ?

[ Voor 2% gewijzigd door Z900 op 13-02-2016 14:02 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:09:
[...]

Toen ik vorige week ontdekte dat ik IPv6 had ging het modem ook rebooten voor een firmware-update. Mijn EVW321B heeft nu:
Hardware Version 3.12.1

Meest in het oog springende wijziging van die firmware t.o.v. de voorgaande (9.12.7006) is de startpagina die je krijgt na inloggen; deze is behoorlijk gerestyled.

Overigens kreeg Paul C bijna een jaar geleden al dezelfde firmware versie als jij nu hebt naar zijn EVW320B gepusht. :?
Grappig xD
Ik denk ik reset m'n modem eens, eerst gebeurde er niks en opeens begon die te updaten.
Information
Hardware Version 3.12.1
Heb alleen geen ipv6 gekregen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 30-09 22:09
Z900 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:47:
Nu sinds een week draait t aardig goed (bekabelde internet snelheid op de vaste PC is eigenlijk nooit een probleem geweest). Dus geen E2000 wifi router er meer op.

Ik heb via Ziggowebcare een los internet modem aangevraagd (t is de TC7200.U). Nu is mijn twijfel om t losse internet modem te gaan proberen omdat t nu aardig goed werkt allemaal.
Gaat t internet en WiFi automatisch uitgeschakeld worden zodra ik 't losse nieuwe modem installeer ?

Mensen met goede/slechte ervaringen met een los modem ipv alles via de HB 7401 ?
De WiFi van de HZN7401 is prima, er is iets anders aan de hand. Dit blijkt ook wel gezien het met een router ook niet goed werkt. Het losse modem doet geen 5Ghz wanneer 2.4Ghz aan staat en het bereik is wat minder. Bekabeld werkt het internet wel vlekkeloos? (Zonder de Cisco dus). Je kan die TC7200 eventueel in bridge gooien en in de WAN van de Cisco steken mocht je deze perse willen gebruiken maar dit is wel een oud baasje. Internet wordt gedeactiveerd op de HZN, de WiFi blijft actief maar hier komt geen internet meer ''uit''.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Op mijn HZN is wifi gewoonweg geweldig.
Door het hele huis perfect te zien, en te benaderen.
Het enige probleem .... ik krijg hem niet goed in mijn thuisnetwerk gekoppeld.

Bij installatie gaat die op zoek naar het modem, en zet dan de standaard-gateway weg in de box.
Alleen snap ik niet waar hij het vandaan haalt, want ipv de 192.168.178.1 ( ziggo ) of in bridge mijn 192.168.1.254 pikt de HZN gewoon lukraak een ipadres, en zet die als dns / gateway in de box :|

achteraf aanpassen gaat ook niet, "Horizon voegt zich naar de DHCP van uw modem"
Het enige wat ik nog niet getest heb, is de HZN een op een met het modem ( mikrotik ) te verbinden ( als enige )

Ik zou maar wat graag de wifi in gaan zetten van de box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 16:06
WEBsel schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:54:
[...]

Vorige week een Cisco EPC3928AD ontvangen in oud-Casema gebied, ter vervanging van mijn Ubee EVM3200.
Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway vandaag ontvangen.
Door Ziggo direct in bridge mode laten zetten.
Is de Technicolor of de Cisco nu beter? Ik haal een nette 200Mbps down en 20Mbps up trouwens met een Netgear R6200 erachter (wired natuurlijk).

Waarden docsis WAN:

Model: Cisco EPC3928AD
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: 262467959
MAC Address: ----
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG
Firmware Name: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Jun 12 12:43:43 2015
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network 1: Disable
Wireless Network 2: Disable
System Uptime: 0 days 03h:01m:45s

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 8.5 dBmV 39.6 dB
Channel 2: 7.5 dBmV 39.1 dB
Channel 3: 7.7 dBmV 39.4 dB
Channel 4: 7.9 dBmV 39.4 dB
Channel 5: 8.1 dBmV 39.4 dB
Channel 6: 8.1 dBmV 39.4 dB
Channel 7: 8.1 dBmV 39.0 dB
Channel 8: 8.3 dBmV 39.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 40.3 dBmV
Channel 2: 40.3 dBmV
Channel 3: 40.3 dBmV
Channel 4: 40.3 dBmV

DOCSIS Signal:

Channel 1:
Channel ID: 104
Downstream Frequency: 284000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 8.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.4 dB
MER: 39.9 dB
Correctable FEC: 37 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 38 dBc
Channel 2:
Channel ID: 97
Downstream Frequency: 228000000 Hz
Power Level: 7.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.0 dB
MER: 39.4 dB
Correctable FEC: 10 codewords
Microreflections: 34 dBc
Channel 3:
Channel ID: 98
Downstream Frequency: 236000000 Hz
Power Level: 7.6 dBmV
MER: 39.6 dB
Correctable FEC: 6 codewords
Microreflections: 41 dBc
Channel 4:
Channel ID: 99
Downstream Frequency: 244000000 Hz
Power Level: 7.9 dBmV
MER: 39.8 dB
Correctable FEC: 10 codewords
Uncorrectable FEC: 64 codewords
Microreflections: 39 dBc
Channel 5:
Channel ID: 100
Downstream Frequency: 252000000 Hz
Power Level: 8.0 dBmV
MER: 39.7 dB
Correctable FEC: 26 codewords
Uncorrectable FEC: 68 codewords
Microreflections: 35 dBc
Channel 6:
Channel ID: 101
Downstream Frequency: 260000000 Hz
Power Level: 8.0 dBmV
MER: 39.5 dB
Correctable FEC: 16 codewords
Microreflections: 35 dBc
Channel 7:
Channel ID: 102
Downstream Frequency: 268000000 Hz
Power Level: 8.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.9 dB
MER: 39.2 dB
Correctable FEC: 31 codewords
Microreflections: 38 dBc
Channel 8:
Channel ID: 103
Downstream Frequency: 276000000 Hz
Power Level: 8.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.0 dB
MER: 39.4 dB
Correctable FEC: 33 codewords
Microreflections: 41 dBc

Goede waarden ?

[ Voor 79% gewijzigd door wvkreg op 13-02-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
Dank je Jim, deel van je vragen staan al in mijn opsomming.
't enige wat vanaf de overgang van UPC naar Ziggo aardig goed heeft gewerkt is het bekabelde vaste internet.
TV veel storingen en wegvallen verbinding met ziggo, extra HB niet aan de praat weten te krijgen (zelfs door 3 monteurs), nou moet ik wel zeggen er waren poorten geforward (en dat had ook invloed op de TV storingen) en het cisco routertje was nog aangekoppeld (ook door de monteurs niet eraf gehaald!).
Er waren in de afgelopen maanden ook veel storingen als je allestoringen.nl/ziggo mag geloven, dus t was lastig om de oorzaak te vinden.....

Net ff en wifi zender bereiktest gedaan en het blijkt dat de HB (7401) een veel sterker signaal afgeeft dan de TC7200.u

Tot nu toe laat ik het dus mooi zo, alles werkt nu goed sinds ruim een week......

Ik haal een nette 200Mbps down en 20Mbps up trouwens (wired natuurlijk) met 1 ipcam erachter en 4 mobiele apparaten + IPcam op de WiFi.

[ Voor 7% gewijzigd door Z900 op 13-02-2016 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Volgens mij ziet het er keurig uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:57:
[...]

Is de Technicolor of de Cisco nu beter? Ik haal een nette 200Mbps down en 20Mbps up trouwens met een Netgear R6200 erachter (wired natuurlijk).

*knip*
Binnen de goede toleranties :)
Weet niet hoe oud je AOP is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 16:06
Ik heb werkelijk geen idee hoe oud de AOP is. Wat wil je zeggen met binnen de goede toleranties. Huis is herenhuis, tussenwoning, hoop wifi AP. Het wired verhaal is zeker stabiel alleen op verdieping 2 kan ik helaas niet wired aansluiten en zit dus opgescheept met wifi. Maar de apparaten zonder ethernet doen het wireless vrij goed. En de NAS haalt 13 tot 14 MB download op nieuwsgroepen, lijkt me allemaal akkoord toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:24
even een vraag van mij tussendoor, al is het niet geheel Ziggo gerelateerd.

In ons nieuwe huis hebben wij ook Ziggo. In de meterkast gaat er vanuit de modem een kabel naar de coax versterker. Vanuit hier lopen de kabels dan naar punten in het huis.

In de televisie had ik een CI+ module gedaan. Ik ervaar hierbij erg blokkerig beeld. Meerdere aansluitingen op de versterker geprobeerd, maar het probleem bleef. Humax ertussen ipv CI+ module en het probleem is verholpen.

Nu heb ik in mijn vorige huis ook nooit de CI+ module gebruikt. Ik weet dus niet hoe ik moet vaststellen of dit aan de CI+ module ligt, of dat het signaal vanuit de Coax te zwak is en deze door de Humar wordt versterkt.

Enig idee hoe dit vast te stellen is? We hebben helaas maar 1 televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 19:43
wvkreg schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:57:
[...]
Als de modem in bridge staat maakt het denk ik niet zo veel uit welk modem je hebt, volgens mij is bij deze snelheden er weinig verschil in kwaliteit.
Misschien dat het wat uitmaakt als er een 500Mbit-verbinding moet worden opgezet?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Pagina: 1 ... 62 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.