Iedereen bedankt voor de tips/opmerkingen/suggesties/rants... ik denk dat de 180 die ik haal gewoon het maximum is. Op een goede dag is het 181, maar nooit de volle 200. Luxeproblemen
Hier dezelfde situatie, ik verhuur een appartementencomplex. Eerst de router van Ziggo in gebruik maar die kan blijkbaar niet zoveel connecties afhandelen. Soms met 20 devices op die ene router...DennisCle schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:07:
Mijn vriendin is afgelopen week verhuisd naar een gebouw met vier kleine appartementjes. Alle appartementjes delen een ziggo router.
Het werkt echter helemaal niet goed. Ik weet niet precies wat er mis is. Apparaten verbinden wel met de router, maar er wordt geen data verzonden of ontvangen. Internet, apps, mail het werkt allemaal vaak niet. Wat eventjes werkt is om de verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden, maar na een tijd werkt het gewoon weer niet. Is natuurlijk ook niet echt een permanente oplossing steeds.
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om er achter te komen wat er mis is? Of heeft iemand een idee wat er mis is? Het lastige is ook dat ik niet bij de router kan fysiek. Geen idee waar die staat in het gebouw. Hoor graag ideeën, bvd!
Sins dat we een snellere router hebben gekocht (Asus AC68u) hebben we tot nu nog geen problemen ondervonden. Zelfs met iedereen thuis + gastenwifi.
Misschien is dit voor je vriendin een idee om aan te geven bij de huurbaas? Staat in het contract ook vermeld dat de huurbaas moet zorgen voor werkend internet? Dan zou je hem daarop ook kunnen wijzen.
Zit bij de Connect & Play Max nu het TV-Royaal pakket inbegrepen ?
Ik wil deze opwaarderen, maar in de 'bestellijst' staat die er niet tussen, wel de extra pakketen zoals HBO en Sport.
Ik wil deze opwaarderen, maar in de 'bestellijst' staat die er niet tussen, wel de extra pakketen zoals HBO en Sport.
Mhhh, best goed aanbod dus van Ziggo.U123456 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:58:
[...]
Van de website:
[...]
Bron: www.ziggo.nl/tientje
Yep, zit standaard inbegrepen bij C&P Max. Je kunt het eventueel los bestellen via Extra zenders/TV Royaal en hopen dat het goed verwerkt wordt, of anders even bellen.FreshMaker schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:38:
Zit bij de Connect & Play Max nu het TV-Royaal pakket inbegrepen ?
Wat is het addertje?U123456 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:58:
[...]
Van de website:
[...]
Bron: www.ziggo.nl/tientje
Want dat is goedkoper dan gewoon vast bellen wat mijn opa en oma nu hebben.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Aanbod voor mensen die nu alleen TV afnemen.icecreamfarmer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:23:
[...]
Wat is het addertje?
Want dat is goedkoper dan gewoon vast bellen wat mijn opa en oma nu hebben.
Lokkertje dus om meer klanten te krijgen.
Verwijderd
Zondagavond 31 januari 2016 mijn Technicolor-modem TC7210 (in bridge-mode) opeens offline: nieuwe firmware.
Information
Software Version STF0.76.09
Information
Blijkbaar wordt die nog niet naar iedereen uitgerold. Hier nog steeds op versie STF0.76.07.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:37:
Zondagavond 31 januari 2016 mijn Technicolor-modem TC7210 (in bridge-mode) opeens offline: nieuwe firmware.
Information
Zie je verschillen zo op het eerste gezicht (IPv6 wellicht?)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Op de allereerste pagina (met o.a. introductie dat de router-functionaliteit van het modem uit staat) nu wel een mogelijkheid tot het herstarten van het modem, met een oranje knop 'Herstarten' en een stukje tekst.TFHfony schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:40:
[...]
Blijkbaar wordt die nog niet naar iedereen uitgerold. Hier nog steeds op versie STF0.76.07.
In de 'geadvanceerde' instellingen zie ik geen verschillen. In bridge-mode heb ik slechts beperkte menu's tot mijn beschikking. Ik kan hier eigenlijk niets instellen.
Apart die versie staat bij mij een maand ofzo al erop. Zie verder overigens ook geen verschillen (Bridge mode hier ook).TFHfony schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:40:
[...]
Blijkbaar wordt die nog niet naar iedereen uitgerold. Hier nog steeds op versie STF0.76.07.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Heb je al eens naar de load van je router gekeken als je die 181Mbit/s trekt? (tis namelijk een raar getal)Hotzenwalder schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:20:
Iedereen bedankt voor de tips/opmerkingen/suggesties/rants... ik denk dat de 180 die ik haal gewoon het maximum is. Op een goede dag is het 181, maar nooit de volle 200. Luxeproblemen
Was dit rechtstreeks op het modem?
Ik haalde dit gisteren met 6 actieve torrents

en dit haal ik nu

Mijn router load is 43% bij speedtest.net (torrents die op 25MB/s lopen veel lichter op 1 of andere manier <25%

Momenteel geen e-mail te versturen via de Ziggo mail servers... (Driebergen)
FP al gezien?
nieuws: Ziggo heeft een e-mailstoring
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hoihoi,
Heeft iemand ervaring met onderstaande situatie?
De klantenservice snapt er zelf niet veel van en raad me aan het morgen weer te proberen.
Vandaag heb ik eindelijk de extra horizon tv mogen ontvangen en heb deze gelijk aangesloten.
Mijn situatie is als volgt:
Oud @Home gebied:
Invoerkabel op kastje met hierop 2 aansluitingen:
1 data
1 tv
Op data zit het Ziggo modem met mijn eigen wifi router aangesloten
Vanuit de TV aansluiting gaat er 1 kabel naar een Tratec versterker.
Hierop zitten in totaal 3 coax aansluitingen waarvan er 2 in gebruik zijn.
1 loopt naar de woonkamer waar de Horizon box staat en deze doet het al een lange tijd
De andere kabel loopt naar de slaapkamer en hierop is dus de extra box aangesloten.
De installatie handleiding heb ik doorlopen en als ik nu de box wil activeren krijg ik de melding:
Het lukt niet om te verbinden. (code 6200)
Iemand een idee wat er hier fout gaat?
Voorheen heb ik altijd analoog tv gekeken op de slaapkamer.
De klantenservice snapt er zelf niet veel van en raad me aan het morgen weer te proberen.
Vandaag heb ik eindelijk de extra horizon tv mogen ontvangen en heb deze gelijk aangesloten.
Oud @Home gebied:
1 data
1 tv
1 loopt naar de woonkamer waar de Horizon box staat en deze doet het al een lange tijd
De andere kabel loopt naar de slaapkamer en hierop is dus de extra box aangesloten.
De installatie handleiding heb ik doorlopen en als ik nu de box wil activeren krijg ik de melding:
Pizza!
Je extra box wil verbinden met de hoofdbox. De versterker houd dat waarschijnlijk tegen. Probeer anders via ethernet of anders wifi.Thaimaster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:13:
Hoihoi,
Oud @Home gebied:
1 data
1 tv
Wifi krijg ik een timeout op zonder dat ik een netwerk kan kiezen. Heb ook het idee dat het een oplossing als je ook de wifi van de horizon box gebruikt maar dat doe ik niet.pickboy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:15:
[...]
Je extra box wil verbinden met de hoofdbox. De versterker houd dat waarschijnlijk tegen. Probeer anders via ethernet of anders wifi.
Zal zo eens testen zonder versterker en dan een splitter daar te plaatsen.
Pizza!
Kunnen jullie weer gebruik maken van de email server van Ziggo?
Hier geeft outlook nog steeds een foutmelding en ik weet niet of het al is opgelost..
Hier geeft outlook nog steeds een foutmelding en ik weet niet of het al is opgelost..
Bij mij gaat de e-mail via de Ziggo SMTP server weer weg.
Maar ophalen vis de POP3 server lukt nog niet.
[ Voor 34% gewijzigd door Roetzen op 02-02-2016 20:48 ]
Hier werkt t alle twee nog niet.Roetzen schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:29:
Bij mij gaat de e-mail via de Ziggo SMTP server weer weg.
outbound mail werkt hier ex @home noord gewoon.. via smtp.ziggo.nl
inbound geen idee.. gebruik ik niet
inbound geen idee.. gebruik ik niet
404 Signature not found
Upload wordt 15.nooberke schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:28:
[...]
Ook nieuws over de upload? Krijgen we 150/15??
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Is er nog iets bekend over de uploadsnelheid van de Max Connect? Zou het fijn vinden als ze nu eindelijk is die uploadsnelheid omhoog gooien. Met 30 Mb's kunnen ze mij al blij maken
Sinds een paar weken heb ik een nogal raar probleem in mijn netwerk. Zonder dat er ook maar iets is gewijzigd en alles al een aantal jaar prima functioneert, moet ik ineens zowat dagelijks mijn modem herstarten omdat een aantal (draadloze) apparaten ineens geen nieuwe DHCP lease meer van het modem ontvangt.
Mijn desktop pc welke bedraad met het modem is verbonden en aantal Apple apparaten (Iphone, Ipad mini) doen het gewoon prima maar twee HTC telefoons en een Samsung tablet krijgen zowat dagelijks geen nieuwe DHCP lease meer toegewezen. Soms blijft een van de laatstgenoemde apparaten het een aantal dagen zonder problemen doen maar het probleem keert uiteindelijk altijd weer terug.
Heeft iemand enig idee wat bovenstaand probleem kan veroorzaken? Ik heb zojuist de DHCP lease tijd van 1 dag naar 6 dagen verhoogd maar ik weet nog niet of dat verschil maakt.
Het modem is overigens een Cisco EPC3925 met firmware versie e3925-ES-12-c1100r5593-140522c_upc
Mijn desktop pc welke bedraad met het modem is verbonden en aantal Apple apparaten (Iphone, Ipad mini) doen het gewoon prima maar twee HTC telefoons en een Samsung tablet krijgen zowat dagelijks geen nieuwe DHCP lease meer toegewezen. Soms blijft een van de laatstgenoemde apparaten het een aantal dagen zonder problemen doen maar het probleem keert uiteindelijk altijd weer terug.
Heeft iemand enig idee wat bovenstaand probleem kan veroorzaken? Ik heb zojuist de DHCP lease tijd van 1 dag naar 6 dagen verhoogd maar ik weet nog niet of dat verschil maakt.
Het modem is overigens een Cisco EPC3925 met firmware versie e3925-ES-12-c1100r5593-140522c_upc
En die HTCs en tablet draaien op android? @Eric, nog niks bekend over Max Connect. Al verwacht ik daar stiekem wel een 33% verhoging. We can only hope.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Die Horizonbox heeft een retourpad nodig voor zijn ingebouwde modem, maar ik heb begrepen dat je er ook een netwerkkabel op aan kunt sluiten om hem van internet te voorzien.Thaimaster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:13:
Hoihoi,
Oud @Home gebied:
1 data
1 tv
Anders moet je ervoor zorgen dat je versterker direct op het AOP aansluit en het AOP voorzien van een een gats doos. En dan je modem ook op die versterker. Wel als voorwaarde dat je versterker retourgeschikt moet zijn.
Die heeft er altijd al gestaan.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:10:
Op de allereerste pagina (met o.a. introductie dat de router-functionaliteit van het modem uit staat) nu wel een mogelijkheid tot het herstarten van het modem, met een oranje knop 'Herstarten' en een stukje tekst.
Ik gebruik eigenlijk nooit speedtest.net, maar altijd de speedtest van ZIGGO.ArcticWolf schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:29:
[...]
Heb je al eens naar de load van je router gekeken als je die 181Mbit/s trekt? (tis namelijk een raar getal)
Ik haalde dit gisteren met 6 actieve torrents(N66W + merlin 380.57fw)
[afbeelding]
en dit haal ik nu
[afbeelding]
Mijn router load is 43% bij speedtest.net (torrents die op 25MB/s lopen veel lichter op 1 of andere manier <25%)
Klagen helpt schijnbaar of ZIGGO is op de achtergrond wijzigingen aan het doorvoeren, want deze resultaten had ik niet eerder

Ja, want aan de hand van jouw nickname hier weten ze ook gelijk welke CMTS ze moeten hebbenHotzenwalder schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:58:
Klagen helpt schijnbaar of ZIGGO is op de achtergrond wijzigingen aan het doorvoeren, want deze resultaten had ik niet eerder.

Probeer het vanavond tussen 19.00u en 23.00u nogmaals. Tijdens de spitstijden ook deze snelheden... dan zit dat voorlopig wel goed.
Vannacht ben ik overgezet naar de ZZP variant. Is keurig 200/40 nu, op de bestaande infra (Ubee modem dat alleen bridge kan). Zelfs het IP adres is gelijkgebeleven.
Dat pakketje met van PostNL dat vandaag komt met een standaard mediabezuinigingen en een nieuw modem is dus 100% overbodig in mijn geval.
Dat pakketje met van PostNL dat vandaag komt met een standaard mediabezuinigingen en een nieuw modem is dus 100% overbodig in mijn geval.
De reden dat het niet werkt is je versterker. Door het moca signaal over de versterker te laten lopen zit er teveel demping op.Thaimaster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:13:
Hoihoi,
Oud @Home gebied:
1 data
1 tv
Advies zou zijn:
Aop--->splitter(mcp 03 of f splitter )--->modem
---> tweede splitter
Aan deze splitter de horizon en de extra mediabox. Dit gaat werken als je bekabeling redelijk is. (C12 gaat c18 wordt een uitdaging )
Als je nog zeer verouderde wandcontactdozen hebt is het vervangen hiervan ook aan te raden.
MoCA signaal kan prima over versterkers lopen. Dit al meermaals toegepast zonder problemen. Daarbij zijn C12 en C18 niet zozeer de uitdading. C18 wordt zelf standaard meegeleverd als aansluitsnoer.deamosreapos schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:48:
[...]
De reden dat het niet werkt is je versterker. Door het moca signaal over de versterker te laten lopen zit er teveel demping op.
Advies zou zijn:
---> tweede splitter
Aan deze splitter de horizon en de extra mediabox. Dit gaat werken als je bekabeling redelijk is. (C12 gaat c18 wordt een uitdaging )
Als je nog zeer verouderde wandcontactdozen hebt is het vervangen hiervan ook aan te raden.
De kans is groter dat er een ander onderdeel is met een te hoge demping dan de kabels of versterker.
Er loopt ook een speciaal topic voor deze actie:hjs schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:16:
Mijn pa krijgt als vaste-tv klant een brief incl folder over bellen en internet voor 10,- pm.
Iemand bekend mee, geen woord bv over gesprekskosten.
[Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand
Kun je ook heel veel informatie in vinden, zijn al veel vragen gesteld en ervaringen gedeeld
Bedankt voor je reactie, ik heb nu een splitter op de +8db aansluiting op de versterker geplaatst en hier beide boxen op aangesloten.deamosreapos schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:48:
[...]
De reden dat het niet werkt is je versterker. Door het moca signaal over de versterker te laten lopen zit er teveel demping op.
Advies zou zijn:
---> tweede splitter
Dit gaat nu al een stuk beter echter krijg ik een code 1005 fout wat zou betekenen dat het administratief bij Ziggo nog niet goed staat.. Staat ook niet bij mijn Ziggo.
KS adviseert maar te wachten tot de order verder verwerkt is en kunnen niks forceren

Pizza!
Als bij extra instellingen kijkt. Kun je bij horizon mediabox kijken. Daar staat een optie actieve extra mediaboxen. Als deze op 0/0 staat moeten ze bij ziggo een refresh sturen.
Ik zou overigens maar 4 db versterken niet 8. 4 wordt door de splitter ongedaan gemaakt. Die 8 blijft 4 meer van over. Kom't je signaal op 12 binnen leidt dit tot problemen.
Ik zou overigens maar 4 db versterken niet 8. 4 wordt door de splitter ongedaan gemaakt. Die 8 blijft 4 meer van over. Kom't je signaal op 12 binnen leidt dit tot problemen.
Iemand een idee hoe ik de upstream channel kan verbeteren, want die brand niet oranje in de eerste ziggo scherm van je modem. Hoofdaansluiting is al vervangen en gebruik de zwarte kabel naar de modem toe van ziggo die je bij de horizon box krijgt.
De downstream waardes zien er wel goed uit, maar de upstream zitten wel tegen het maximale van acceptabel waarvan kanaal 4 zelfs op het nippertje met 49,3.
Waarom verbeteren? Wil in de nabije toekomst een extra tv kastje bij plaatsen en ben bang dat ik dan het maximale ga overschrijden.
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 337000000 Hz 2.4 dBmV 39.7 dB -41 dBc
2 Locked QAM256 305000000 Hz 2.2 dBmV 39.9 dB -40 dBc
3 Locked QAM256 313000000 Hz 2.3 dBmV 39.9 dB -37 dBc
4 Locked QAM256 321000000 Hz 2.3 dBmV 39.9 dB -40 dBc
5 Locked QAM256 329000000 Hz 2.4 dBmV 39.9 dB -37 dBc
6 Locked QAM256 345000000 Hz 2.6 dBmV 39.7 dB -39 dBc
7 Locked QAM256 353000000 Hz 2.8 dBmV 39.9 dB -38 dBc
8 Locked QAM256 361000000 Hz 3.0 dBmV 39.9 dB -40 dBc
Correctables Uncorrectables
354 0
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 47.3 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 48.8 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 47.3 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 49.3 dBmV
Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 6
De downstream waardes zien er wel goed uit, maar de upstream zitten wel tegen het maximale van acceptabel waarvan kanaal 4 zelfs op het nippertje met 49,3.
Waarom verbeteren? Wil in de nabije toekomst een extra tv kastje bij plaatsen en ben bang dat ik dan het maximale ga overschrijden.
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 337000000 Hz 2.4 dBmV 39.7 dB -41 dBc
2 Locked QAM256 305000000 Hz 2.2 dBmV 39.9 dB -40 dBc
3 Locked QAM256 313000000 Hz 2.3 dBmV 39.9 dB -37 dBc
4 Locked QAM256 321000000 Hz 2.3 dBmV 39.9 dB -40 dBc
5 Locked QAM256 329000000 Hz 2.4 dBmV 39.9 dB -37 dBc
6 Locked QAM256 345000000 Hz 2.6 dBmV 39.7 dB -39 dBc
7 Locked QAM256 353000000 Hz 2.8 dBmV 39.9 dB -38 dBc
8 Locked QAM256 361000000 Hz 3.0 dBmV 39.9 dB -40 dBc
Correctables Uncorrectables
354 0
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 47.3 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 48.8 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 47.3 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 49.3 dBmV
Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 6
[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 03-02-2016 10:33 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Hij lijkt me prima? 4 kanalen gelockt.
Ok bedankt, ga het eens testen vanavond.deamosreapos schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:20:
Als bij extra instellingen kijkt. Kun je bij horizon mediabox kijken. Daar staat een optie actieve extra mediaboxen. Als deze op 0/0 staat moeten ze bij ziggo een refresh sturen.
Actieve boxen staan nu op 1 van 1 echter in mijn Ziggo staat de extra box er nog niet.
KS geeft aan dat de order in fase 5 van 6 zit en hierop moeten wachten.
Pizza!
Klopt voor dit moment wel, maar wat als ik er een extra tv kastje aan zet dan ben ik bang dat het e.e.a. niet gaat trekken. De waardes qua upstream zitten redelijk aan zijn max. De downstream waardes, daar ben ik niet bang voor want dat ziet er goed uit of valt dit mee voor de upstream wanneer er een extra tv kastje (en splitter) tussen wordt gezet?Jerrythafast schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:37:
Hij lijkt me prima? 4 kanalen gelockt.
[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 03-02-2016 10:50 ]
Hmm, je power waardes zijn wel wat aan de hoge kant, maar zolang je je snelheid haalt is er niet zoveel mis mee. Een extra TV-kastje zou je moeten afsplitsen vanaf je huidige TV-aansluting. De data-verbinding splitsen lijkt me niet zo'n strak plan (misschien wel juist om deze reden).icy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:50:
[...]
Klopt voor dit moment wel, maar wat als ik er een extra tv kastje aan zet dan ben ik bang dat het e.e.a. niet gaat trekken. De waardes qua upstream zitten redelijk aan zijn max. De downstream waardes, daar ben ik niet bang voor want dat ziet er goed uit of valt dit mee voor de upstream wanneer er een extra tv kastje (en splitter) tussen wordt gezet?
Hoe krijg je dat voor elkaar?ArcticWolf schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:29:
[...]
Heb je al eens naar de load van je router gekeken als je die 181Mbit/s trekt? (tis namelijk een raar getal)
Ik haalde dit gisteren met 6 actieve torrents(N66W + merlin 380.57fw)
[afbeelding]
en dit haal ik nu
[afbeelding]
Mijn router load is 43% bij speedtest.net (torrents die op 25MB/s lopen veel lichter op 1 of andere manier <25%)
Mijn torrents blijven altijd rond de 3mbs hangen.
Zelfs als het zeer populaire zijn.
Maar het komt toch allemaal vanaf dezelfde ziggo hoofdaansluiting met een normale splitter en niet meer met de tv/data splitter wat je bij de oude ziggo situatie had (horizon media box). Dus als ik na het tvsignaal nog een splitter plaats dan heeft dit toch ook effect op de data signaal?Jerrythafast schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:58:
[...]
Hmm, je power waardes zijn wel wat aan de hoge kant, maar zolang je je snelheid haalt is er niet zoveel mis mee. Een extra TV-kastje zou je moeten afsplitsen vanaf je huidige TV-aansluting. De data-verbinding splitsen lijkt me niet zo'n strak plan (misschien wel juist om deze reden).
Ik haal op dit moment wel gewoon de volle 120mbit (en 12mbit upload).
Edit: laat maar zie dat ik de SQ601 moet gebruiken en dus wel data moet splitten van de tv signaal. Heb elders in het land ziggo bij een kameraad aangesloten en dat moest zonder de UMU001 en zonder SQ601.
Vanavond even de ziggo doos uit de garage trekken om deze splitter te pakken.
[ Voor 25% gewijzigd door Meneer iCy op 03-02-2016 11:25 ]
Dat is niet echt snel nee...icecreamfarmer schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:10:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Mijn torrents blijven altijd rond de 3mbs hangen.
Zelfs als het zeer populaire zijn.
Welke client gebruik je?
qbittorent zonder snenlheidslimiet en voldoende slots beschikbaar.ArcticWolf schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:55:
[...]
Dat is niet echt snel nee...
Welke client gebruik je?
Ik heb het boven bij de pc maar als test heb ik ook eens de laptop bedraad aangesloten maar dat was ook niet veel soeps.
Verschilt wel degelijk van versterker tot versterker. Flink aantal van die dingen heeft een 1GHz low-pass filter erop. Dat hoeft hier natuurlijk niet het geval te zijn, maar advies om de versterker uit te sluiten bij troubleshooting is sowieso verstandig.MediaZoo schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:55:
[...]
MoCA signaal kan prima over versterkers lopen. Dit al meermaals toegepast zonder problemen. Daarbij zijn C12 en C18 niet zozeer de uitdading. C18 wordt zelf standaard meegeleverd als aansluitsnoer.
De kans is groter dat er een ander onderdeel is met een te hoge demping dan de kabels of versterker.
Oslik blyat! Oslik!
UPNP werkt wel? en de "luister" poort gaat wel open?icecreamfarmer schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:59:
[...]
qbittorent zonder snenlheidslimiet en voldoende slots beschikbaar.
Ik heb het boven bij de pc maar als test heb ik ook eens de laptop bedraad aangesloten maar dat was ook niet veel soeps.
Ik heb zowel Deluge (Windows) als Tranmission (Archlinux) beide halen boven de 20MB/s rechtstreeks naar een NAS. Alle 3 de apparaten zitten op dezelfde switch die weer in verbinding staat met een router. Heb ook geen instellingen veranderd, alleen de optie "full allocation" is wel aanbevolen voor hoge snelheden.
Op de laptop trixatie trouwens.ArcticWolf schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:05:
[...]
UPNP werkt wel? en de "luister" poort gaat wel open?
Ik heb zowel Deluge (Windows) als Tranmission (Archlinux) beide halen boven de 20MB/s rechtstreeks naar een NAS. Alle 3 de apparaten zitten op dezelfde switch die weer in verbinding staat met een router. Heb ook geen instellingen veranderd, alleen de optie "full allocation" is wel aanbevolen voor hoge snelheden.
Ik zal eens kijken naar de upnp poorten.
Verhoging per 2 april van 120/12 naar 150/15. Jammer dat 40/4 niet verhoogd wordt naar 50/5...
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Snap het sowieso niet, heb 200/20 en wil ook iets en anders downgraden omdat het verschil het prijsverschil niet meer rechtvaardigd..THE_BASE schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:38:
Verhoging per 2 april van 120/12 naar 150/15. Jammer dat 40/4 niet verhoogd wordt naar 50/5...
Need more upload!
https://powershellisfun.com
Bij mijn moeder haar ziggo verschillende routers gehad, UBEE, Cisco, hier was het echt noodzakelijk om een andere router aan te schaffen, veel te veel wifi storingen
Nu verhuist en ook ziggo genomen hier heb ik echter een Technicolor TC 7210. Tot nu toe zelden Wifi storing gehad 1x echt even een hapering maar kon ook aan mijn telefoon liggen.
Woon pas 2 weken hier, zijn deze dingen gewoon een stuk betrouwbaarder? Die technicolors?
Of tot nu toe mazzel?
Nu verhuist en ook ziggo genomen hier heb ik echter een Technicolor TC 7210. Tot nu toe zelden Wifi storing gehad 1x echt even een hapering maar kon ook aan mijn telefoon liggen.
Woon pas 2 weken hier, zijn deze dingen gewoon een stuk betrouwbaarder? Die technicolors?
Of tot nu toe mazzel?
Misschien moet dat nog aangekondigd worden.THE_BASE schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:38:
50/5, 150/15 en 250/25. Wie weet tussen de opeenvolgende abonnementen een verschil van 100mb.
Het is geen toeval: De Technicolor TC 7210 (en Horizon Box) hebben gewoon een veel beter wifi platform dan de oudere modems, met simultaneous dual band en 802.11 AC.Joostje123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:20:
Of tot nu toe mazzel?
Zal ik tegen mijn moeder zeggen dat ze boos moet worden en die router ook moet claimen.ANdrode schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:28:
[...]
Het is geen toeval: De Technicolor TC 7210 (en Horizon Box) hebben gewoon een veel beter wifi platform dan de oudere modems, met simultaneous dual band en 802.11 AC.
Voor zover ik weet leveren ze hem alleen in oud-Ziggo gebied. Zo niet – dan ga ik ook bellen.Joostje123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:31:
[...]
Zal ik tegen mijn moeder zeggen dat ze boos moet worden en die router ook moet claimen.
In de Horizon Box (recentste) model zit ook behoorlijk goed wifi. Voor mij acceptabel
Bij een TC 7200 of een Cisco 3925 zou moet ik echt een eigen access-point neerzetten.
Drommels drommels en nog eens drommels. Jammer dat het basis abonnement niet wordt verhoogd
.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Mijn moeder heeft laatste internet verhoogt en kreeg ze een UBEE router, in Utrecht dus oud-Ziggo gebied.ANdrode schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:34:
[...]
Voor zover ik weet leveren ze hem alleen in oud-Ziggo gebied. Zo niet – dan ga ik ook bellen.
In de Horizon Box (recentste) model zit ook behoorlijk goed wifi. Voor mij acceptabel
Bij een TC 7200 of een Cisco 3925 zou moet ik echt een eigen access-point neerzetten.
Ik heb goedkoopste tv internet abo genomen in Utrecht dus oud-ziggo gebied krijg ik dus de goede router.
Van 120 naar 150 voel je sowieso niet echt. Verschil tussen 150 en 200 zeker niet.GiveMeThoseTags schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:53:
[...]
Snap het sowieso niet, heb 200/20 en wil ook iets en anders downgraden omdat het verschil het prijsverschil niet meer rechtvaardigd..
Need more upload!
Denk als ze klanten willen winnen dat ze beter 40 kunnen upgraden, maar dat zal de rest kannibaliseren.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
De markt is sowieso verzadigd. Je kunt alleen nieuwe klanten krijgen door ze van de concurrent weg te lokken. En andere manier om meer inkomsten te genereren is meer uit de bestaande klanten te melken. Het probleem met upgraden is dat er dan klanten gaan downgraden naar een trapje lager. Dat doet de winst van de klanten die je bij de concurrent wegsnoept voor een deel teniet. Daar moet dus een balans in gezocht worden en ik kan me voorstellen dat die niet in het voordeel van het verhogen van de laagste snelheid uit valt.
Ik denk wel dat de laagste snelheid ook echt wel omhoog gaat, in iedergeval richting de 50Mbit, net zoals oud UPC. Zeker als KPN einde van het jaar klaar is met het upgraden van zijn VDSL netwerk naar 100Mbit. Bij bijvoorbeeld Tele2 kun je al voor 40 euro 100mbit krijgen (mits je centrale geschikt is, anders voor 37euro 50mbit. inclusief televiesie.
Klopt ik heb gekozen voor 14 euro per maand besparen.Roetzen schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:39:
De markt is sowieso verzadigd. Je kunt alleen nieuwe klanten krijgen door ze van de concurrent weg te lokken. En andere manier om meer inkomsten te genereren is meer uit de bestaande klanten te melken. Het probleem met upgraden is dat er dan klanten gaan downgraden naar een trapje lager. Dat doet de winst van de klanten die je bij de concurrent wegsnoept voor een deel teniet. Daar moet dus een balans in gezocht worden en ik kan me voorstellen dat die niet in het voordeel van het verhogen van de laagste snelheid uit valt.
Omdat ik het basispakket genoeg vind.
Maar als je dat verschil groter maakt zullen toch meer mensen wel kiezen om die 14 euro per maand uit te geven voor sneller internet.
Hier gaan ze inderdaad ook upgraden.jongetje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:51:
Ik denk wel dat de laagste snelheid ook echt wel omhoog gaat, in iedergeval richting de 50Mbit, net zoals oud UPC. Zeker als KPN einde van het jaar klaar is met het upgraden van zijn VDSL netwerk naar 100Mbit. Bij bijvoorbeeld Tele2 kun je al voor 40 euro 100mbit krijgen (mits je centrale geschikt is, anders voor 37euro 50mbit. inclusief televiesie.
Wordt het nog interessant
120/150mb is leuk, maar je gebruikt het niet de hele dag en met 90/100mb duurt het een paar seconden langer
Het enige waar je "last" van kan hebben is als je na 1 jaar terug gaat naar Ziggo is dat je dan vast zit aan het huur principe.
[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 03-02-2016 16:03 ]
2250 WP Zuid PVoutput
250/50 zou mij wel leuk lijken.... Ik heb upstream nodig!easyriider schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:26:
[...]
Misschien moet dat nog aangekondigd worden.
50/5, 150/15 en 250/25. Wie weet tussen de opeenvolgende abonnementen een verschil van 100mb.
Wel raar dat er nu bijna out-of-the-blue een melding komt dat alleen het middelste abonnement een upgrade krijgt. Beetje vreemd dat ze de klanten met het goedkoopste of duurste abonnement een beetje in het ongewisse laten.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit is vreemd. Stel je wordt nieuwe klant dan zit er €5 verschil tussen Connect Max en Connect Complete. Als bestaande klant is dit €7. Niet echt eerlijk.
In 2012 zat Z1 nog op 5 Mbps/0.5 Mbps. Alles in één plus was toen 8x sneller. Ik denk dat er weinig te klagen valt over de huidige 40/4. Met die verhouding zou ik nu op 320 Mbit moeten zitten
.
nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement
De 30 Mbit extra download snelheid vindt ik niet zo interessant. De 3mbit bij upload is wel zeer welkom.

nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement
De 30 Mbit extra download snelheid vindt ik niet zo interessant. De 3mbit bij upload is wel zeer welkom.
[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 03-02-2016 17:53 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Sinds Silverlight deze week is geupdate ervaar ik een schokkerige en minder kwalitatieve verbinding in firefox op horizon.tv. Wie ervaart dit ook?
Speedtouch freak
Beste allemaal,
Ik heb sinds een jaar of 2 een UPC lijntje.. (UPC inmiddels Ziggo, maar t is dus oud UPC gebied).
Omdat ik in mijn huis tot die tijd uberhaupt geen kabel tv aansluiting had gebruikt ( gebruikte digitenne, want goedkoop ) heb ik toen, 2 jaar terug, direct de gratis monteur laten komen om de wandcontactdoos te checken. Die wandcontactdoos was al tien keer geschilderd, oud, fragiel en kapot.
Die monteur heeft toen de buitenkabel opgegraven, laatste stuk vervangen, zodat het geheel netjes en fris en storingsvrij de woonkamer binnen komt. Nieuwe wandcontactdoos en klaar was klara.
De afgelopen 6 a 10 maanden is er echter een probleem dat steeds hardnekkiger en vervelender wordt (of vervelender wordt ervaren door mij).
Het modem valt soms zomaar uit; internet, en telefoon stoppen,. het modem herstart zichzelf en alles werkt weer. Zo'n rondje ( vastlopen, herstarten, verbinding opbouwen, wifi bereik ) duurt een minuutje of 2 en is heel irritant.
Inmiddels heb ik daarvoor eens gebeld:
We sturen een nieuwe wand-contact-doos-splitter en nieuwe kabeltjes
Probleem bleef
We sturen géén nieuw modem, maar gelijk een monteur. Modem kan vervangen worden, maar probleem kan elders liggen.
Monteur kwam, zag, deed metingen, verving een stekker/aansluiting in de wijkcentrale, deed metingen en vertrok: Problem solved..
(not so much)
Probleem bleef, en werd helderder: Op het moment dat ik mijn telefoon 's ochtends uit vliegtuigstand haalde, klapte gelijk het modem eruit.. hmm. okay.. Misschien is het de wifi van mijn telefoon die stoort? Zetten we de wifi op de Technicolor TC2700 toch uit, en gebruik ik m'n eigen accespoint? Solved? Not so much. Ik zet m'n PC aan, (bedraad),. plop, weg verbinding..
Nog een bellen: Oh, u heeft al een monteur gehad, en er is al een nieuw modem geleverd ook? Heeft u de adapter ook gewisseld? ja? Dan sturen we toch nog eens een nieuwe woonkamer splitter en nog een nieuwe kabel set.
Problem not solved.
Vervelende is vooral dat het lijkt alsof het modem vast loopt op het moment dat ik een apparaat aanschakel, bedraad of draadloos: maakt niet uit. Dus, ff snel op de laptop iets opzoeken? Klap t scherm omhoog,. wifi floept aan, en het modem crashed.. grrrr 2 minuten wachten eer je dan dus 'toch snel iets op kunt zoeken'..
NU komt er wéér een monteur langs,..
Wat is wijsheid?
De reproduceerbaarheid is laag; Het ophangen gebeurd ongeveer eens in de twee dagen: niet elke keer dus als je een apparaat aanzet, en soms ook gewoon zomaar... terwijl je Netflix zit te kijken en niet net een apparaat aanzet..
De helpdeksel claimt: Het modem start opnieuw op als de verbinding naar buiten niet stabiel meer is. Dan traint hij opnieuw in en moet 't weer werken.
Mijn eigen 'visie' inmiddels is anders: Als een nieuw apparaat aanmeld, wakker wordt of ook maar iets aan het modem vraagt, loopt deze vast, struikelt over z'n eigen benen en start opnieuw op.. Ergo: type modem is bagger..
Kan ik een ander type modem 'vragen' of 'eisen'? Op t werk hebben we ook UPC ( tegenwoordig Ziggo ) en daar staat een 'zakelijk' modem,... geen technicolor TC2700 ( of wat het dan ook precies mag zijn )
Ik heb sinds een jaar of 2 een UPC lijntje.. (UPC inmiddels Ziggo, maar t is dus oud UPC gebied).
Omdat ik in mijn huis tot die tijd uberhaupt geen kabel tv aansluiting had gebruikt ( gebruikte digitenne, want goedkoop ) heb ik toen, 2 jaar terug, direct de gratis monteur laten komen om de wandcontactdoos te checken. Die wandcontactdoos was al tien keer geschilderd, oud, fragiel en kapot.
Die monteur heeft toen de buitenkabel opgegraven, laatste stuk vervangen, zodat het geheel netjes en fris en storingsvrij de woonkamer binnen komt. Nieuwe wandcontactdoos en klaar was klara.
De afgelopen 6 a 10 maanden is er echter een probleem dat steeds hardnekkiger en vervelender wordt (of vervelender wordt ervaren door mij).
Het modem valt soms zomaar uit; internet, en telefoon stoppen,. het modem herstart zichzelf en alles werkt weer. Zo'n rondje ( vastlopen, herstarten, verbinding opbouwen, wifi bereik ) duurt een minuutje of 2 en is heel irritant.
Inmiddels heb ik daarvoor eens gebeld:
We sturen een nieuwe wand-contact-doos-splitter en nieuwe kabeltjes
Probleem bleef
We sturen géén nieuw modem, maar gelijk een monteur. Modem kan vervangen worden, maar probleem kan elders liggen.
Monteur kwam, zag, deed metingen, verving een stekker/aansluiting in de wijkcentrale, deed metingen en vertrok: Problem solved..
(not so much)
Probleem bleef, en werd helderder: Op het moment dat ik mijn telefoon 's ochtends uit vliegtuigstand haalde, klapte gelijk het modem eruit.. hmm. okay.. Misschien is het de wifi van mijn telefoon die stoort? Zetten we de wifi op de Technicolor TC2700 toch uit, en gebruik ik m'n eigen accespoint? Solved? Not so much. Ik zet m'n PC aan, (bedraad),. plop, weg verbinding..
Nog een bellen: Oh, u heeft al een monteur gehad, en er is al een nieuw modem geleverd ook? Heeft u de adapter ook gewisseld? ja? Dan sturen we toch nog eens een nieuwe woonkamer splitter en nog een nieuwe kabel set.
Problem not solved.
Vervelende is vooral dat het lijkt alsof het modem vast loopt op het moment dat ik een apparaat aanschakel, bedraad of draadloos: maakt niet uit. Dus, ff snel op de laptop iets opzoeken? Klap t scherm omhoog,. wifi floept aan, en het modem crashed.. grrrr 2 minuten wachten eer je dan dus 'toch snel iets op kunt zoeken'..
NU komt er wéér een monteur langs,..
Wat is wijsheid?
De reproduceerbaarheid is laag; Het ophangen gebeurd ongeveer eens in de twee dagen: niet elke keer dus als je een apparaat aanzet, en soms ook gewoon zomaar... terwijl je Netflix zit te kijken en niet net een apparaat aanzet..
De helpdeksel claimt: Het modem start opnieuw op als de verbinding naar buiten niet stabiel meer is. Dan traint hij opnieuw in en moet 't weer werken.
Mijn eigen 'visie' inmiddels is anders: Als een nieuw apparaat aanmeld, wakker wordt of ook maar iets aan het modem vraagt, loopt deze vast, struikelt over z'n eigen benen en start opnieuw op.. Ergo: type modem is bagger..
Kan ik een ander type modem 'vragen' of 'eisen'? Op t werk hebben we ook UPC ( tegenwoordig Ziggo ) en daar staat een 'zakelijk' modem,... geen technicolor TC2700 ( of wat het dan ook precies mag zijn )
[ Voor 3% gewijzigd door JayPe op 03-02-2016 21:31 ]
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Het wordt me niet helemaal duidelijk of je nu een nieuw modem hebt gehad? En je krijgt een TC7200 hier heb je weinig keus in het is namelijk het enigste residential modem leverbaar op dit moment. Als je een zakelijk modem wilt moet je ook een zakelijk abbo afsluiten. Mocht je een nieuw modem hebben gehad en het probleem is er nog steeds exact hetzelfde vermoed ik een schade in de groene kabel, misschien de las ingewaterd die de eerste monteur heeft gezet.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
In mijn ervaring zijn die monteurs best redelijk. Je kan gewoon vriendelijk aandringen op het vervangen van de modem.
Ik had een probleem dat ook lastig was vast te stellen. Bij mij viel de verbinding heel kort weg, ongeveer 3 tot 6 keer per uur. Was niet zichtbaar in de logs bij Ziggo.
Bij mij waren de stappen
-Lijnmeting en preventief nieuwe modem
-Lijnmeting (zelf meegegaan, toen bleek dat mijn kabel op iemand anders zijn verdeler zat>kabel aangepast)
*Internet probleem opgelost*
-Nieuwe AoP/UMU ivm tv storing
Ik had een probleem dat ook lastig was vast te stellen. Bij mij viel de verbinding heel kort weg, ongeveer 3 tot 6 keer per uur. Was niet zichtbaar in de logs bij Ziggo.
Bij mij waren de stappen
-Lijnmeting (zelf meegegaan, toen bleek dat mijn kabel op iemand anders zijn verdeler zat>kabel aangepast)
Uit nieuwsgierigheid, hoe moet ik dat zien?sdk1985 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:46:
In mijn ervaring zijn die monteurs best redelijk. Je kan gewoon vriendelijk aandringen op het vervangen van de modem.
Bij mij waren de stappen

Nou ergens in de straat staat een grijs kastje. Als de monteur dat open zet dan zitten er een aantal verdelers (bij mij 4) met elk hun eigen versterkings niveau. Vervolgens hebben ze een plattegrond waar jou kabel zou moeten zitten. Aan de kabels hangen kaartjes met je huisnummer. Die van mij zat dus op een hele andere verdeler dan waar de bedoeling was, bovendien ontbrak het kaartje. De monteur heeft toen de huistelefoon gebeld en is kabels gaan lostrekken tot mijn kabel was gevonden
. Daarna is hij op de juiste plek aangesloten, en voorzien van een nieuwe connector. Dus als iemand toen TV zat te kijken, sorry
!
Bij het eerste bezoek kwam dat overigens dus niet aan het licht. Het is dat ik er de tweede keer zelf bij stond en zag dat het niet klopte.
Viel ook meteen op hoe weinig klanten Ziggo hier eigenlijk heeft. KPN is hardnekkig....
Bij het eerste bezoek kwam dat overigens dus niet aan het licht. Het is dat ik er de tweede keer zelf bij stond en zag dat het niet klopte.
Viel ook meteen op hoe weinig klanten Ziggo hier eigenlijk heeft. KPN is hardnekkig....
[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 03-02-2016 22:39 ]
Hier ook in de wijk, maar KPN (oorspronkelijk glasvezel project Glashart), heeft dan het relatieve nieuwe netwerk in onze gemeente. Feest, ik ben nu een van de weinigen in onze wijk die Ziggo heeft behouden en dat is een feest v.w.b. verbinding, al heb ik eigenlijk zelden tot nooit reden tot klagen gehad als ik eerlijk ben.sdk1985 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:35:
[knip]
Houden zo
Testing, one, two ...
ah zo! ja das lullig als de labels verkeerd hangen xDsdk1985 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:35:
Nou ergens in de straat staat een grijs kastje. Als de monteur dat open zet dan zitten er een aantal verdelers (bij mij 4) met elk hun eigen versterkings niveau. Vervolgens hebben ze een plattegrond waar jou kabel zou moeten zitten. Aan de kabels hangen kaartjes met je huisnummer. Die van mij zat dus op een hele andere verdeler dan waar de bedoeling was, bovendien ontbrak het kaartje. De monteur heeft toen de huistelefoon gebeld en is kabels gaan lostrekken tot mijn kabel was gevonden. Daarna is hij op de juiste plek aangesloten, en voorzien van een nieuwe connector. Dus als iemand toen TV zat te kijken, sorry
!
Overigens zijn hier ook maar weinig Ziggo klanten, kan maar 3 andere modems zien, terwijl ik in theorie ca. 18 appartementen zou moeten kunnen ontvangen vanaf hier. Vorige bewoner hier had Telfort DSL, overigens heb je hier idd ook snel VVDSL ontvangst. (deze flats zijn zelfs glas voorbereid... maar ja, die stemming verliest het altijd bij de VVE vergadering

Dat verschilt heel erg per wijk geloof ik.ArcticWolf schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:55:
[...]
ah zo! ja das lullig als de labels verkeerd hangen xD
Overigens zijn hier ook maar weinig Ziggo klanten, kan maar 3 andere modems zien, terwijl ik in theorie ca. 18 appartementen zou moeten kunnen ontvangen vanaf hier. Vorige bewoner hier had Telfort DSL, overigens heb je hier idd ook snel VVDSL ontvangst. (deze flats zijn zelfs glas voorbereid... maar ja, die stemming verliest het altijd bij de VVE vergaderingkosten: ca. 60.000 euro
)
Hier in de buurt alleen maar Ziggo modems, zodra je wat meer naar het buitenkant van het dorp toe gaat veelal KPN modems.
Verwijderd
Hoe zit dat nu met die doorvoering van die 150/15? Vanmorgen al eens modem gereset maar nog geen verhoging hier in Groningen.
Letterlijk het eerste bericht boven aan deze pagina....Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:16:
Hoe zit dat nu met die doorvoering van die 150/15? Vanmorgen al eens modem gereset maar nog geen verhoging hier in Groningen.
easyriider in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
En wat staat daar dan wat betrekking heeft op mijn vraag?
TFHfony schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:21:
[...]
Letterlijk het eerste bericht boven aan deze pagina....
easyriider in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"
per 2 aprilVerwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:25:
[...]

Zucht... Ik zal het even bold maken voor je:Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:25:
[...]
Verhoging per 2 april van 120/12 naar 150/15
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:25:
[...]

daar staat 2 april
Zou me overigens niks verbazen als ze voor 2 april al beginnen met uitrollen. Eens per week een reset kan geen kwaad
Klopt. Voorheen in oud-Ziggo gebied stonden de nieuwe modem-profielen al 1 a 2 maanden van te voren klaar.Jim423 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:04:
Zou me overigens niks verbazen als ze voor 2 april al beginnen met uitrollen. Eens per week een reset kan geen kwaad
Ik neem aan dat je herstarten bedoelt? Resetten lijkt me wat grondigJim423 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:04:
Ja.Jim423 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:33:
Het wordt me niet helemaal duidelijk of je nu een nieuw modem hebt gehad?
Volgorde:
2 jaar terug UPC aangevraagd en toen is direct door de gratis monteur een nieuwe wandcontactdoos + laatste stuk groene kabel vervangen. Alles verder nieuw gehad: dus verdeeldoos op wandkontactdoos, kabeltjes, en een Technicolor TC7200.
Nu, half jaar terug begonnen de problemen.
Eerste keer bellen: verdeeldeksel op wandcontactdoos + kabeltje naar modem opgestuurd gekregen
Tweede keer bellen: monteur langs geweest. Meting uitgevoerd, iets in de wijkkast gedaan
Derde keer bellen: nieuw Technicolor modem ontvangen (exact zelfde model/type)
Vierde keer bellen: Heeft u het modem, maar ook de adapter vervangen? Ja. Ok, sturen we nog eens een verdeeldeksel op wandcontactdoor + kabeltje naar modem opgestuurd gekregen
Vijfde keer bellen: We sturen nogmaals een monteur
"Ze" komen over 2 weken de glasvezelaansluiting afmonteren hier in de wijk, maar ik wil UPC/Ziggo wel een eerlijke kans bieden ( TV aansluiting met een insteekkaartje werkt nu eenmaal zoveel fijner dan met een los kastje: dat maakt de 3-in-een van UPC/Ziggo voor mij op dit moment nog steeds aantrekkelijker dan glasvezel ( met bellen + tv via hulpstukken ),.. VERMITS de kabel tenminste wel storingsvrij werkt.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Op dit moment storing (tv) in Gelderland. Mediabox blijft opnieuw opstarten. Storing bevestigd door ziggo (telefoon).
Edit:
opgelost!
Edit:
opgelost!
[ Voor 7% gewijzigd door -Bas op 04-02-2016 15:56 ]
Zou even de kabel laten pulsen door de monteur. Het kan zijn dat er een klapperend contact in zit waardoor je retoursignaal wegvalt of je modem heel hard staat te zenden. Een andere mogelijkheid is dat er iets in je netwerk vervelend loopt te doen, meestal powerline setjes of routers. Alleen herstart het modem dan vaak niet, hij heeft dan gewoon een vastloper en blijft branden. Denk dat het eerste toch waarschijnlijker is.
Zijn er al mensen die ook de nieuwe snelheden al hebben? ( Was met het vorige pakket ook al eerder met het 90/9 pakket. 
Ben benieuwd.. Dan zal ik eens het modem gaan resetten..
Ben benieuwd.. Dan zal ik eens het modem gaan resetten..
[ Voor 53% gewijzigd door michaell958 op 04-02-2016 23:07 ]
Meer mensen last van Netflix via Ziggo? Ik weet dat van de week een storing was, maar die zou inmiddels al verholpen moeten zijn. Ik had dit overigens al voordat de storing er was en begint nu steeds vervelender te worden.
Zodra ik een video afspeel schommelt de kwaliteit tussen 240 en 480p, op een gegeven moment schommelt ie steeds tussen 480 en 720p. Uiteindelijk zit ie na 2 volle minuten op 720p. Hij blijft dan hierop, hij gaat simpelweg nooit naar 1080p.
Speedtests haal ik gewoon volle snelheid (200/20) met een ping van 14ms. Ik ben sinds kort verhuisd en heb dus net een maand Ziggo. Viel me steeds vaker op dat de kwaliteit tijdens het streamen zomaar inzakte.
Ik speel het overigens af via de PS4, maar via mn Smart TV en iPhone/iPad ervaar ik hetzelfde. PS4 bekabeld aangesloten, iPhone/iPad via wifi ac 5ghz, halen volle 200/20.... Modem in bridge, 2x eigen Asus AC66U (router + AP) Modem en routers opnieuw gestart, geen verschil.
Iemand hetzelfde meegemaakt? Kan gewoon geen Netflix kijken in 1080p, en dat met een 200/20 verbinding.....
EDIT: ik gebruik een ander DNS adres zodat ik mn regio van Netflix kan wijzigen. Blijkbaar zit daar iets niet goed.... DNS even terug gezet en zit na 30 sec op 1080p... Even contact opnemen met het DNS provider dus (Unlocator), misschien weer terug gaan naar Unblock-US...
Zodra ik een video afspeel schommelt de kwaliteit tussen 240 en 480p, op een gegeven moment schommelt ie steeds tussen 480 en 720p. Uiteindelijk zit ie na 2 volle minuten op 720p. Hij blijft dan hierop, hij gaat simpelweg nooit naar 1080p.
Speedtests haal ik gewoon volle snelheid (200/20) met een ping van 14ms. Ik ben sinds kort verhuisd en heb dus net een maand Ziggo. Viel me steeds vaker op dat de kwaliteit tijdens het streamen zomaar inzakte.
Ik speel het overigens af via de PS4, maar via mn Smart TV en iPhone/iPad ervaar ik hetzelfde. PS4 bekabeld aangesloten, iPhone/iPad via wifi ac 5ghz, halen volle 200/20.... Modem in bridge, 2x eigen Asus AC66U (router + AP) Modem en routers opnieuw gestart, geen verschil.
Iemand hetzelfde meegemaakt? Kan gewoon geen Netflix kijken in 1080p, en dat met een 200/20 verbinding.....
EDIT: ik gebruik een ander DNS adres zodat ik mn regio van Netflix kan wijzigen. Blijkbaar zit daar iets niet goed.... DNS even terug gezet en zit na 30 sec op 1080p... Even contact opnemen met het DNS provider dus (Unlocator), misschien weer terug gaan naar Unblock-US...
[ Voor 11% gewijzigd door ASNNetworks op 05-02-2016 01:33 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Het zelfde hier, niet oud UPC gebied, wel een DNS service (echter unblock us). Zelfde probleem, al heb ik de laatste dagen niet echt meer getest, maar leek opgelost te zijn na storing, al zou het me niets verbazen als de maatregelen van netflix hiervan de oorzaak zijn.ASNNetworks schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:28:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
edit:
Nevermind, te laat
Nevermind, te laat
[ Voor 93% gewijzigd door ANdrode op 05-02-2016 08:15 ]
Sinds gisteren heb ik een TC7210 WiFi router in plaats van een EVM3200 (modem-only).
Omdat ik een prima eigen firewall/router en WiFi infrastructuur heb, heb ik in de TC7210 een IP voor mijn eigen router gezet als DHCP reservering. Vervolgens heb ik dat IP in de 7210 als DMZ host aangegeven. Dat werkt prima; ik kan van buitenaf weer gewoon connecten aan mijn eigen VPN server in huis. Nu kan ik lekker pielen met een gast netwerk dat buiten mijn firewall geplaatst is en is het Ziggo WiFispot SSID beschikbaar voor eventuele gasten/passanten en buren.
Vervolgens heb ik in de 7210 de 2.4Ghz WiFi uitgezet om de 2.4Ghz band zo schoon mogelijk te houden. De 5Ghz heb ik als EIGENSSID-Gast geconfigureerd en zonder authenticatie voorlopig lekker open staan. Dat is voor gasten (met name babysitters en dergelijke) wel zo handig, en op mijn interne netwerk komen ze toch niet op deze manier. Ik zal nog eens nadenken over de mogelijke juridische complicaties in geval van mogelijk misbruik door derden.
Wat schetst nu mijn verbazing: het 'Ziggo' SSID voor WiFispots zendt in deze configuratie (alleen) uit op de 2.4Ghz band en niet op de 5Ghz band. Nu is dus toch weer een kanaal bezet (kanaal 1) bezet op de 2.4Ghz band, terwijk ik de 2.4Ghz radio toch echt zelf uitgezet heb.
Nu komt de vraag:
Heeft er iemand een idee of het mogelijk is om het 'Ziggo' SSID aan de 5Ghz te koppelen? En dan nog een stapje verder: is het mogelijk om de 2.4Ghz variant uit te (laten) schakelen? Ik wil namelijk de 2.4Ghz band ontzien hier in de buurt.
Omdat ik een prima eigen firewall/router en WiFi infrastructuur heb, heb ik in de TC7210 een IP voor mijn eigen router gezet als DHCP reservering. Vervolgens heb ik dat IP in de 7210 als DMZ host aangegeven. Dat werkt prima; ik kan van buitenaf weer gewoon connecten aan mijn eigen VPN server in huis. Nu kan ik lekker pielen met een gast netwerk dat buiten mijn firewall geplaatst is en is het Ziggo WiFispot SSID beschikbaar voor eventuele gasten/passanten en buren.
Vervolgens heb ik in de 7210 de 2.4Ghz WiFi uitgezet om de 2.4Ghz band zo schoon mogelijk te houden. De 5Ghz heb ik als EIGENSSID-Gast geconfigureerd en zonder authenticatie voorlopig lekker open staan. Dat is voor gasten (met name babysitters en dergelijke) wel zo handig, en op mijn interne netwerk komen ze toch niet op deze manier. Ik zal nog eens nadenken over de mogelijke juridische complicaties in geval van mogelijk misbruik door derden.
Wat schetst nu mijn verbazing: het 'Ziggo' SSID voor WiFispots zendt in deze configuratie (alleen) uit op de 2.4Ghz band en niet op de 5Ghz band. Nu is dus toch weer een kanaal bezet (kanaal 1) bezet op de 2.4Ghz band, terwijk ik de 2.4Ghz radio toch echt zelf uitgezet heb.
Nu komt de vraag:
Heeft er iemand een idee of het mogelijk is om het 'Ziggo' SSID aan de 5Ghz te koppelen? En dan nog een stapje verder: is het mogelijk om de 2.4Ghz variant uit te (laten) schakelen? Ik wil namelijk de 2.4Ghz band ontzien hier in de buurt.
[ Voor 6% gewijzigd door garp op 05-02-2016 12:36 . Reden: Rare zinnetjes verwijderd :-) ]
I intend to live forever. So far, so good.
Nog steeds 3.0IkWilbert schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:59:
Ziggo komt met nieuwe wifi modems
http://www.totaaltv.nl/ni...html#.VrR_8lGGW-E.twitter
Mooi dat nieuwe modem. Ik zit al een paar jaar met Ub evw321, en daar ben ik zeer tevreden mee. Deze draait in bridge met een Asus Ac66u erachter. Prima combinatie.
Hopelijk heeft het nieuwe modem ook wifi AC aan boord
Hopelijk heeft het nieuwe modem ook wifi AC aan boord
Kunnen klanten die nu het huidige modem gebruiken gewoon blijven gebruiken of wordt regio voor regio iedereen vernieuwd?
Ik zou niet weten waarom ik een nieuw modem zou moeten krijgen, staat bij mij alleen maar aan voor internet in bridge.
Ik zou niet weten waarom ik een nieuw modem zou moeten krijgen, staat bij mij alleen maar aan voor internet in bridge.
Ik kan me niet voorstellen dat ze alle modems zouden gaan ruilen. Ze gaan waarschijnlijk alleen naar nieuwe klanten en upgraders die een sneller pakket nemen dan het huidige modem aan kan.Jordyz schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:23:
Kunnen klanten die nu het huidige modem gebruiken gewoon blijven gebruiken of wordt regio voor regio iedereen vernieuwd?
Ik heb ooit ergens iets gelezen dat het nieuwe type modems makkelijker over eurodocsis 3.0 hogere upload snelheden kan halen. Ze hoeven dus dan niet direct naar 3.1 te stappen. Los van het feit dat de huidige modems wat problemen geven in sommige situaties, ze kunnen de bestaande techniek gebruiken om voor de duurdere abonnementen hogere uploads qua abonnementen aan te bieden.TFHfony schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:32:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat ze alle modems zouden gaan ruilen. Ze gaan waarschijnlijk alleen naar nieuwe klanten en upgraders die een sneller pakket nemen dan het huidige modem aan kan.
Dat laatste is natuurlijk alleen maar positief, ik zou een 250/100 mbit abonnement van Ziggo best kunnen waarderen!
Cogitationis poenam nemo patitur
Nee idd, al begreep ik uit het bericht van wel. Vond dat al zo'n gek idee.TFHfony schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:32:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat ze alle modems zouden gaan ruilen. Ze gaan waarschijnlijk alleen naar nieuwe klanten en upgraders die een sneller pakket nemen dan het huidige modem aan kan.
Gisternacht uit nieuwsgierig heit even het modem gereset, Maar de nieuwe snelheden zijn nog niet beschikbaar.
Zo nog maar eens een poging wagen. Iemand al de snelheden?
Zo nog maar eens een poging wagen. Iemand al de snelheden?
Ga je nu elke dag vragen of iemand de nieuwe snelheden heeft? Lijkt me niet echt toegevoegde waarde. Maak er dan een nieuw topic van met als onderwerp "Heb jij al de nieuwe snelheid?"
Dit topic is gesloten.