Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:55
Ik hoop toch dat ze ook een keer de snelheid van het basispakket omhoog schroeven..

Bij oud UPC was dit namelijk 50mbit (ieder pakket werd gelijk getrokken met UPC toen) behalve het basis pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 18:54
nooberke schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:28:
[...]

Ook nieuws over de upload? Krijgen we 150/15??
Nee daar stond niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
nooberke schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:28:
[...]

Ook nieuws over de upload? Krijgen we 150/15??
Lijkt erop dat het 150/20 of 15 wordt. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45650071

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 14:59

RVW

Ik vraag me af of oude pakketten (Alles-in-1 Plus e.d.) deze snelheid ook krijgen, of dat deze op 120/12 blijven. Weet iemand of dat überhaupt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RVW schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:05:
Ik vraag me af of oude pakketten (Alles-in-1 Plus e.d.) deze snelheid ook krijgen, of dat deze op 120/12 blijven. Weet iemand of dat überhaupt mogelijk is?
Zodra ze gaan discrimineren met de "oude" Ziggo AIE pakketten zeg ik de handel op ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
RVW schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:05:
Ja dat is mogelijk, als ik me niet vergis hebben oude UPC klanten van het alles in een basis pakket 50mbits en oude Ziggo klanten / en ziggo klanten op dit moment hebben 40mbits.

Dat was toen bij de overstap zo, ik durf niet zeker te zeggen of dat dit nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:59
Ja volgens mij wel 40 en 50 nog steeds.

Als ze naar 150/15 gaan hoop ik dat ze ook 60/6 voor het basis abo doen scheelt weer een paar euro per maand.

Of ik ga naar KPN dat is nu 60/30 of 100/30 mits je Vectored VDSL hebt (in mijn geval wel staat een nieuwe wijkkast).

Dus 150/20 zou een betere zet zijn tegen hun geduchte concurrent KPN. Ziggos marketing slogan "je hebt de upload niet nodig om snel te internetten (browsen)" Dat ging voor het cloud tijd perk aardig op, maar tegenwoordig upload alles naar de cloud en heeft de upload een hele andere rol gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
stormfly schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:38:

Als ze naar 150/15 gaan hoop ik dat ze ook 60/6 voor het basis abo doen scheelt weer een paar euro per maand.

Of ik ga naar KPN dat is nu 60/30 of 100/30 mits je Vectored VDSL hebt (in mijn geval wel staat een nieuwe wijkkast).

Dus 150/20 zou een betere zet zijn tegen hun geduchte concurrent KPN. Ziggos marketing slogan "je hebt de upload niet nodig om snel te internetten (browsen)" Dat ging voor het cloud tijd perk aardig op, maar tegenwoordig upload alles naar de cloud en heeft de upload een hele andere rol gekregen.
Jup, ik snap ook niet waarom Ziggo het niet verhoogt.

Het gevaar is zodra ze de snelheid gaan verhogen dat mensen dan ook terug gaan in pakket. Eerst zaten wij hier ook bij het compleet pakket met 50mbit, toen naar 60mbit, daarna naar 90 en toen ook nog 120. Met als gevolg dat we terug zijn gestapt naar het basispakket met 40mbit.

Download snelheid is hier prima, we zitten soms met 3 man tegelijkertijd op Netflix en tot nu toe nog geen problemen opgeleverd. Zodra ik iets moet uploaden naar Dropbox duurt het gelijk een eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:45:
[...]

Jup, ik snap ook niet waarom Ziggo het niet verhoogt.
Wat snap je er niet aan dan? }:O
Het zijn waarschijnlijk meerdere overwegingen, maar de commerciële overweging zal wel het zwaarst wegen. Technisch kunnen ze volgens mij tot 50mbit op het moment zonder dat het negatieve gevolgen heeft voor je mede gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 20:33
stormfly schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:38:

Bij KPN is 60Mbit down 70Mbit. En inderdaad die upload van 30Mbit. Als je bonding kan krijgen zelfs 60Mbit.

60/6 is bij KPN dus 70/30. En dat werkt best goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:15
Wognummer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:11:
Geen idee of de vraag hier hoort of ik een eigen topic moet openen maar ok :)

sinds een week of 3 heb ik een nieuwe snelheid 40/4 en dat bevalt prima alleen een ding dus niet

sinds we de nieuwe snelheid hebben kan ik op geen enkel apparaat meer mail ontvangen (laptop/pc/iPad/iPhone) aparte is dat ik ook de pagina van de hoster niet kan bereiken? zodra ik 4G aanzet op mn telefoon komt de mail binnen..

Tnx en mochten er vragen zijn dan probeer ik die ZSM te beantwoorden
na een aantal weken begon vrouwlief toch wel erg te klagen heb ik dit nog maar eens opgepakt

bleek toch mn IP geblokkeerd bij i3d, vaag maarja. Via Dlink router mac van mn pc gecloned dus ander extern IP van ziggo gekregen en voilla probleem verholpen... zo simpel maar het werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wognummer schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:04:
[...]

na een aantal weken begon vrouwlief toch wel erg te klagen heb ik dit nog maar eens opgepakt

bleek toch mn IP geblokkeerd bij i3d, vaag maarja. Via Dlink router mac van mn pc gecloned dus ander extern IP van ziggo gekregen en voilla probleem verholpen... zo simpel maar het werkt weer
Zal toch even controleren of je geen virus hebt, ip's worden niet zomaar geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
ArcticWolf schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:14:
[...]

Zal toch even controleren of je geen virus hebt, ip's worden niet zomaar geblokkeerd.
Hou zou kunnen maar het zijn osx machines :) maar ik zal morgen eens wat laten lopen idd goeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:33
ArcticWolf schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:06:
[...]

oof dat zijn er veel :X

even uitgaande van je modem waardes is je signaal echt bagger want:

[...]

Downstream gaat wel, maar upstream is ver onder het minimum.
Dit kan dus 2 dingen betekenen, jou AOP is verouderd/kapot of Ziggo heeft een probleem in de straatkast. Wat voor type AOP heb je? foto kan handig zijn en wanneer is die voor het laatst vervangen?
Je begrijpt wel dat lagere waardes, aan de upstream kant, positief zijn? Wanneer de fysieke verbinding slecht is zal het modem het vermogen opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
jasperzweed schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:30:
[...]

Je begrijpt wel dat lagere waardes, aan de upstream kant, positief zijn? Wanneer de fysieke verbinding slecht is zal het modem het vermogen opschroeven.
`
Lage upstream waardes zijn absoluut niet wenselijk bij een DOCSIS verbinding. 40 dBmV is toch wel de ondergrens voor providers. Onder de 40 dBmV is de kans dat het modem "te zacht" gaat zenden waardoor de SNR daalt en het signaal vanaf het modem niet meer bij de CMTS aankomt. In veel gevallen gaat het tot 35dBmV prima. Daar onder ontstaan ook vaak verbindingsproblemen. Dus lagere waardes aan de upstream kant zijn lang niet altijd positief. Tussen 44 en 48 dBmV is eigenlijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jerrythafast schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:04:
Maar waarom zou hij dan zo zacht gaan zenden? Het gewenste zendvermogen wordt toch door de CMTS aan het modem doorgegeven?
Klopt. Als een modem zacht zendt, doet het dat in opdracht van CMTS.

Twee mogelijkheden dus:
1) ongelofelijk weinig paddemping in de upstream. Eigenlijk een ontwerpfout dan.
2) modem hangt achter versterker die ook retourpad actief versterkt.

1 lijkt me minder waarschijnlijk dan 2, maar het is makkelijk uit te sluiten: als er tussen waar kabel huis binnenkomt (AOP) en modem een versterker hangt, probeer het zonder. Geen versterker? Tijd om Ziggo een schop te geven ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
gerbenp schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:16:
Ziggo levert vanaf nu een zogenaamd "Wifi-punt" (aangepaste variant TP-LINK Archer C7, zal wel alleen Ziggo firmware waarschijnlijk zijn + logo :')) voor 59 euro.

https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/
Al iemand ervaring hiermee? Wil de Wi-Fi van de horizon namelijk vervangen, die doet een beetje klote afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
xileS schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:16:
[...]
Al iemand ervaring hiermee? Wil de Wi-Fi van de horizon namelijk vervangen, die doet een beetje klote afgelopen tijd.
Tegen inkoopprijs en 30 dagen op proef

Ben je niet helemaal tevreden? Stuur het binnen 30 dagen terug. Bel ons even op en dan sturen we je een retourdoos. Hiermee kun je hem kosteloos terugsturen.

d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat heb ik idd ook gezien d:)b .

Maar dacht kan geen kwaad om eerst hier te vragen ipv zelf ermee te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19
xileS schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:16:
[...]

Ik heb het ding getest voor Ziggo en mag hem nu houden en hij bevalt prima.
Staat hier op de slaapkamer.
Had eerst boven bijna geen wifi signaal (Asus rt66u) en nu zelfs op de zolder nog signaal.
Zowel 2,4ghz, 5ghz en Lan werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
ArcticWolf schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:59:
[...]

Wat snap je er niet aan dan? }:O
Het zijn waarschijnlijk meerdere overwegingen, maar de commerciële overweging zal wel het zwaarst wegen. Technisch kunnen ze volgens mij tot 50mbit op het moment zonder dat het negatieve gevolgen heeft voor je mede gebruikers.
Ik denk dat ze nog wel hoger kunnen als 50bmit..
Maar inderdaad ook vooral de commerciële overwegingen tellen het zwaarst, Ziggo is bang dat iedereen dan een pakketje terug gaat omdat de snelheid toch goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:43
coob schreef op zondag 31 januari 2016 @ 07:35:
[...]

Ik heb het ding getest voor Ziggo en mag hem nu houden en hij bevalt prima.
Staat hier op de slaapkamer.
Had eerst boven bijna geen wifi signaal (Asus rt66u) en nu zelfs op de zolder nog signaal.
Zowel 2,4ghz, 5ghz en Lan werken goed.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Lijkt er op dat netflix probleem opgelost is(naja zien we pas echt vanavond) voor oud upc klanten, ziggo heeft level3 link vervangen voor ams-ix peering.

Tracing route to ipv4_1.cxl0.c117.ams001.ix.nflxvideo.net [198.38.115.164]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms Routertje [10.0.1.1]
2 * * * Request timed out.
3 12 ms 8 ms 8 ms 212.142.62.29
4 8 ms 8 ms 8 ms nl-ams05a-rc1-ae111-2370.aorta.net [84.116.244.97]
5 10 ms 9 ms 8 ms nl-ams04a-ri2-ae11-0.aorta.net [84.116.134.69]
6 10 ms 9 ms 8 ms 80.249.209.49 <------ GEEN LEVEL3 MAAR AMS-IX
7 10 ms 10 ms 8 ms ipv4_1.cxl0.c117.ams001.ix.nflxvideo.net [198.38.115.164]

Tracing route to 198.38.115.8 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms Routertje [10.0.1.1]
2 * * * Request timed out.
3 11 ms 10 ms 9 ms 212.142.61.29
4 8 ms 8 ms * nl-ams02a-rc1-ae111-2360.aorta.net [84.116.244.37]
5 13 ms 8 ms 8 ms nl-ams04a-ri2-ae7-0.aorta.net [84.116.134.89]
6 9 ms 10 ms 8 ms 198.38.115.8

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben veel meer veranderd :o Heb nu maar 18 hops van hier naar een bepaalde website, terwijl er dat eerst 26 waren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Alleen maar goed hoe minder hops hoe beter denk ik dan :) nu hopen of het ook echt helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
jasperzweed schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:30:
[...]

Je vergeet je carrier to noise ratio. Wanneer een andere klant gaat staan ruisen of er gebeurd iets anders waardoor de ruisvloer omhoog komt kan het CMTS onmiddelijk niks meer maken van wat je modem aan het zenden is. Ivm scheefheid in het upstreampad zou ik (zoals Media ook al aangeeft) de Up Tx op 44dBmV proberen te houden. Wanneer echt de fysieke verbinding slecht is zal het modem gewoon telkens rebooten ongeacht of hij zijn zendvermogen opschroeft. Wanneer dit nodig is is er namelijk iets goed mis.
nooberke schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:14:
[...]

Het is een custom Ziggo firmware maar je kunt nog best wat dingen aanpassen. Sowieso SSID's/IP's/wachtwoorden.

[ Voor 15% gewijzigd door Jim423 op 31-01-2016 10:59 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 19:58
Alles-in-1 Complete pakket krijg 150Mbit/s per 2 april.
Uit huis aan huis folder:
Afbeeldingslocatie: http://i1226.photobucket.com/albums/ee405/testje321/ZiggoFolder_1.jpg

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 21:47
Mr_Blobby schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:54:
Alles-in-1 Complete pakket krijg 150Mbit/s per 2 april.
Uit huis aan huis folder:
[afbeelding]
En de ander pakketten? Staat het er ook in? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Wou net zelfde vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vertelt Mr_Blobby natuurlijk niet, daar moeten we zelf achter komen :+

Flauw geintje natuurlijk.. maar moge duidelijk zijn dat ik niet verwacht dat het erin staat ;) Ik gok (nergens op gebaseerd overigens) dat ze nu alleen Complete doen maar later dit jaar nog een ander pakket (of beide andere) verhogen. Al is dat laatste natuurlijk meer hoop dan wijsheid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 19:58
Nee, verder geen info in de folder over andere upgrades.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:51
Ze willen liever compleet aan iedereen verkopen. Daar verdienen ze meer aan dan aan de basis abonnementen, waar je volgens de marketing afdeling niet met meer dan 1 persoon online mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

plizz schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:09:
[...]

En de ander pakketten? Staat het er ook in? _/-\o_
Ik ben benieuwd of die verhoging ook geldt voor de oude Alles-in-1 Plus pakketten. Aangezien ik het vertik om mijn abonnement over te zetten naar het nieuwe abonnement met Horizon tv-box. Zeker omdat ik meerdere Humax ontvangers in gebruik heb en ik, als ik het goed begrepen heb, mijn smartcards dan kwijtraak.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:00

PauseBreak

derp!

Jerrythafast schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:25:
Dat vertelt Mr_Blobby natuurlijk niet, daar moeten we zelf achter komen :+

Flauw geintje natuurlijk.. maar moge duidelijk zijn dat ik niet verwacht dat het erin staat ;) Ik gok (nergens op gebaseerd overigens) dat ze nu alleen Complete doen maar later dit jaar nog een ander pakket (of beide andere) verhogen. Al is dat laatste natuurlijk meer hoop dan wijsheid :9
Ik zou er niet op gaan zitten wachten. Ze willen de nieuwe abonnementen zo veel mogelijk aan iedereen slijten. Lijkt me niet dat je dan de oude pakketten die je al hebt uitgefaseerd (want niet meer te bestellen) nog gaat meenemen in veranderingen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

sjaool schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:30:
[...]

Ik ben benieuwd of die verhoging ook geldt voor de oude Alles-in-1 Plus pakketten. Aangezien ik het vertik om mijn abonnement over te zetten naar het nieuwe abonnement met Horizon tv-box. Zeker omdat ik meerdere Humax ontvangers in gebruik heb en ik, als ik het goed begrepen heb, mijn smartcards dan kwijtraak.
Je mag als oud ziggo klant Max 5 Smartcards behouden. De HB telt als 1 dus kan je nog 4 humax decoders behouden

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Millennium schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Je mag als oud ziggo klant Max 5 Smartcards behouden. De HB telt als 1 dus kan je nog 4 humax decoders behouden
Okay, ik had begrepen dat bij het omzetten naar een het complete pakket je smartcards vervallen vandaar. Maar ik wacht eerst wel even af wat er gaat gebeuren. Lijkt mij sterk dat ze de oude Alles-in-1 Plus klanten niet meenemen in de snelheidsverhoging.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:33:
[...]

Ik zou er niet op gaan zitten wachten. Ze willen de nieuwe abonnementen zo veel mogelijk aan iedereen slijten. Lijkt me niet dat je dan de oude pakketten die je al hebt uitgefaseerd (want niet meer te bestellen) nog gaat meenemen in veranderingen.
Zit wat in. Het zou wel helpen om mij naar de nieuwe abonnementen te pushen als ze het basispakket verhogen naar 80 Mbit/s down ofzo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19
nooberke schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:14:
[...]

Aangepaste versie van/voor ziggo.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5ezkeh.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door coob op 31-01-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:43:
[...]

Okay, ik had begrepen dat bij het omzetten naar een het complete pakket je smartcards vervallen vandaar. Maar ik wacht eerst wel even af wat er gaat gebeuren. Lijkt mij sterk dat ze de oude Alles-in-1 Plus klanten niet meenemen in de snelheidsverhoging.
Was ik ook van in de veronderstelling, maar in de extra voorwaarden wordt benoemd dat alle klanten van wat voorheen Ziggo was hun eigen gekochte apparatuur kunnen blijven gebruiken ook in de nieuwe overeenkomst. Ik heb ook een oud alles in 1 maar ik zie geen voordeel om dat te wijzigen voorlopig tenzij snelheidsverschillen gaan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 19:20
devil-strike schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:08:
Lijkt er op dat netflix probleem opgelost is(naja zien we pas echt vanavond) voor oud upc klanten, ziggo heeft level3 link vervangen voor ams-ix peering.
Ik heb nu direct weer een 1080p video bij streams, wat deze week echt meerdere minuten duurde voordat ik 1080p kreeg. Hele tijd ook op 480p gezeten. Lijkt er dus op dat het is opgelost!

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

TheUninvited schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:51:
[...]
Ik heb ook een oud alles in 1 maar ik zie geen voordeel om dat te wijzigen voorlopig tenzij snelheidsverschillen gaan optreden.
Had ik ook totdat ik zzp-abo's in de gaten kreeg ;)
Gewoon gekregen als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik ben ook van 30 naar 40Mbit gegaan terwijl ik een oud abonnement hebt, dus ga er vanuit dat iedereen hier ook gewoon mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Kan je niet zo analoog toepassen, dat was toen Ziggo en Upc 1 werden, toen moesten ze wel, nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Zo eindelijk weer normal Netflix kijken zonder gejojo :) 4k en 1080p zonder problemen atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:59
Over de ams-IX neem ik dan aan, die nieuwe route?

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 31-01-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

We hebben al sinds jaar en dag internet en telefonie van KPN, en televisie van Ziggo. Nu is het zo dat we met de 60mbit/s die we bij KPN krijgen er maar ongeveer 1 persoon op 1080P video kan kijken en nog 1 persoon een beetje fatsoenlijk kan browsen op hetzelfde moment. Aangezien we nu (eindelijk) met alle 4 personen in het gezin een goede smartphone hebben is dit gewoonweg niet meer genoeg, zeker niet als ik bijvoorbeeld een spel op Steam probeer binnen te trekken. Nu kom ik als enige alternatief toch uit bij Ziggo, en dan met name het 120mbit/s pakket met (ook belangrijk) 12mbit/s uplink, wat nu blijkbaar ook nog eens 150mbit/s wordt.

Nu zit het qua netwerkinfrastructuur wel goed in huis, heb vorig jaar een klein kapitaal uitgegeven aan CAT6 kabel en 3 D-Link 1200AC routers om voldoende bandbreedte en signaal te hebben voor zo'n 16-18 netwerkapparaten in een groot huis van zo'n 18 bij 12 meter oppervlakte. Zeker nu er een uitbouw van de garage op de planning staat voor komende zomer waar ook CAT6 en COAX in moet gaan liggen. Dit voor een router en TV in de tuin, en omdat deze weer een meter of 6 dieper in de tuin ligt lijkt me meer snelheid geen overbodige luxe.

Het hekelpunt is in deze: kan ik mijn CI+ modules houden? Ik heb een afgrijselijke hekel aan die extra kastjes, zeker omdat het ook gewoon in de TV's zit die we hebben. Op de laatste paar pagina's in deze draad staat al wat, maar ik vind niet wat er gebeurd als ik mijn abonnement omzet van alleen TV (wat overigens het meest uitgebreide is/was, TV Extra dacht ik) naar Alles-in-1. Heb nu 3 TV's met een kaartje, helaas destijds niet nog 2 kaartjes geactiveerd, maar begrijp ik het goed dat ik (stel ik kan alles blijven gebruiken zoals ik nu doe) buiten die 3 kaartjes die ik al heb ook nog zo'n Horizon doos krijg?

Om dan nog maar een vraag te stellen waar ik nergens antwoord op kan vinden: hoe gaat de monteur oplossen dat ik alleen COAX in de kelder heb lopen, en alleen koper in de meterkast? Koper heb ik dan niet meer nodig, maar moet de COAX van de TV's dan weer herleid worden naar de meterkast en vanuit het modem weer naar de TV's of is dit alleen nodig voor internet en telefonie? Snoepen de TV's bandbreedte af van mijn Internet?

Sorry voor al deze vragen, ben al meerdere jaren aan het twijfelen, mijn ouders volgen mijn advies op en ik wil toch altijd ruimschoots voldoende onderzoek doen voordat ik iets beslis, ongeacht hoeveel kaas ik ervan heb gegeten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Aangezien je al klant bent kun je je CI gewoon houden naar mijn weten omdat je niks veranderd aan je tv. Maar hiervoor kun je het beste even bellen/naar de winkel. Wat betreft je coax, er veranderd in feite niets, het enige wat veranderd is dat het modem binnen 2 meter van je AOP wordt aangesloten dat is dan in de kelder als ik het zo hoor, waar dat nu in de meterkast is. Slechtste geval moet er dus in de meterkast een switch en een cat6+telefoon naar je AOP van Ziggo als die er nog niet ligt. Naast internet en telefoon wordt er niks aangesloten op je modem dit pakt dus ook geen bandbreedte. Met zoveel apparaten en streams zou ik het 200Mb abbo pakken, maar dan nog kun je hem vol laten lopen met een steam download natuurlijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
stormfly schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:39:
Over de ams-IX neem ik dan aan, die nieuwe route?
Ja klopt via ams-ix nu, level3 hebben ze eruit geschopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuusj98 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:29:
Om dan nog maar een vraag te stellen waar ik nergens antwoord op kan vinden: hoe gaat de monteur oplossen dat ik alleen COAX in de kelder heb lopen, en alleen koper in de meterkast? Koper heb ik dan niet meer nodig, maar moet de COAX van de TV's dan weer herleid worden naar de meterkast en vanuit het modem weer naar de TV's of is dit alleen nodig voor internet en telefonie? Snoepen de TV's bandbreedte af van mijn Internet?

Sorry voor al deze vragen, ben al meerdere jaren aan het twijfelen, mijn ouders volgen mijn advies op en ik wil toch altijd ruimschoots voldoende onderzoek doen voordat ik iets beslis, ongeacht hoeveel kaas ik ervan heb gegeten.
Die coax in de kelder, is dat de "groene" kabel van Ziggo? Heb je uberhaupt nog een Abonnee Overname Punt (AOP) in je huis?
De TV bandbreedte wordt niet gedeeld met je internet bandbreedte (het is namelijk geen IPTV zoals bij DSL). Je modem hangt dan ook los van je TV, je sluit je TV's rechtstreeks op het AOP mbv een splitter (of meerdere splitters / versterker) en het modem hangt er naast.

Zo'n aansluiting bijvoorbeeld: http://www.cablers.nl/Ziggo-AOP-compleet-DIOAOP-verdeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:34

HollovVpo1nt

I like gadgets

Weet iemand of een contract met Ziggo vroegtijdig is te ontbinden vanwege slechte service? Ik word ontzettend moe van die rot storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Laatst online: 29-09 18:54
kuusj98 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:29:
We hebben al sinds jaar en dag internet en telefonie van KPN, en televisie van Ziggo. Nu is het zo dat we met de 60mbit/s die we bij KPN krijgen er maar ongeveer 1 persoon op 1080P video kan kijken en nog 1 persoon een beetje fatsoenlijk kan browsen op hetzelfde moment. Aangezien we nu (eindelijk) met alle 4 personen in het gezin een goede smartphone hebben is dit gewoonweg niet meer genoeg, zeker niet als ik bijvoorbeeld een spel op Steam probeer binnen te trekken. Nu kom ik als enige alternatief toch uit bij Ziggo, en dan met name het 120mbit/s pakket met (ook belangrijk) 12mbit/s uplink, wat nu blijkbaar ook nog eens 150mbit/s wordt.

Nu zit het qua netwerkinfrastructuur wel goed in huis, heb vorig jaar een klein kapitaal uitgegeven aan CAT6 kabel en 3 D-Link 1200AC routers om voldoende bandbreedte en signaal te hebben voor zo'n 16-18 netwerkapparaten in een groot huis van zo'n 18 bij 12 meter oppervlakte. Zeker nu er een uitbouw van de garage op de planning staat voor komende zomer waar ook CAT6 en COAX in moet gaan liggen. Dit voor een router en TV in de tuin, en omdat deze weer een meter of 6 dieper in de tuin ligt lijkt me meer snelheid geen overbodige luxe.
Als ik eerlijk ben dan is er iets anders aan de hand.
Ik heb thuis ook het 60 mb pakket van KPN met ITV. Heb gewoon het V10 modem in de meterkast en kan zonder problemen de zaken doen die jij met 3 routers doet. Het lijkt erop dat je een ander probleem hebt.
Welk modem van KPN heb je en wat voor snelheid traint dat ding in?
Check tevens even hier wat voor snelheid je kan halen: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Ik weet dat dit niet relevant is voor het Ziggo topic maar wil hem graag op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
HollovVpo1nt schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:26:
Weet iemand of een contract met Ziggo vroegtijdig is te ontbinden vanwege slechte service? Ik word ontzettend moe van die rot storingen.
Kan altijd mits je hun wel de gelegenheid geeft om het binnen x weken optelossen, doen ze dit niet kan je ze ingebreken stellen.

Dus aangetekende brief sturen met je klacht en daarin geeft je aan dat je dit binnen 3weken opgelost wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devil-strike schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:09:
[...]

Kan altijd mits je hun wel de gelegenheid geeft om het binnen x weken optelossen, doen ze dit niet kan je ze ingebreken stellen.

Dus aangetekende brief sturen met je klacht en daarin geeft je aan dat je dit binnen 3weken opgelost wilt hebben.
Pas wel op, als er geconstateerd wordt dat jijzelf nalatig bent geweest (slechte thuis installatie) krijg je een rekening terug en kan je niet ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Nu online
Wordt de snelheid alleen verhoogt voor nieuwe klanten? Of gaat ook de snelheid van het alles-in-1 power (voorheen upc) pakket van 120 -> 150? :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Bo0bz schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:46:
Wordt de snelheid alleen verhoogt voor nieuwe klanten? Of gaat ook de snelheid van het alles-in-1 power (voorheen upc) pakket van 120 -> 150? :)
Het lijkt er op dat alle "120Mbit/s" pakketten een hogere snelheid krijgen:
We verhogen op dit moment alleen de abnnementen met 120/12 Mbit/s naar 150/15 Mbit/s. Deze verhoging geldt voor alle klanten die nu een internetsnelheid van 120/12 Mbit/s hebben.
Bron Ziggo zelf: https://community.ziggo.n...ng-internetsnelheden-8680

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Goed nieuws. Zou je het ook krijgen als je nog het "oude ziggo" 120/12 pakket hebt (alles in 1 plus of TV + Internet Z2) :?

En wat gebeurt er eigenlijk als je verhuist in dezelfde straat? Kun je dan het "oude ziggo" packet meeverhuizen of dwingen ze je dan over te gaan op hun nieuwe packet incl horizon mediabox" :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:56:
^
Goed nieuws. Zou je het ook krijgen als je nog het "oude ziggo" 120/12 pakket hebt (alles in 1 plus of TV + Internet Z2) :?
Iedereen met 120/12... lijkt mij duidelijk genoeg.
Help!!!! schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:56:
En wat gebeurt er eigenlijk als je verhuist in dezelfde straat? Kun je dan het "oude ziggo" packet meeverhuizen of dwingen ze je dan over te gaan op hun nieuwe packet incl horizon mediabox" :?
Je kan een pakket natuurlijk gewoon 'verhuizen'... zonder een nieuw contract cq abonnement aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Nu online
daxy schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:47:
[...]

Het lijkt er op dat alle "120Mbit/s" pakketten een hogere snelheid krijgen:

[...]

Bron Ziggo zelf: https://community.ziggo.n...ng-internetsnelheden-8680
Dat is goed nieuws!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:38:
Ze willen liever compleet aan iedereen verkopen. Daar verdienen ze meer aan dan aan de basis abonnementen, waar je volgens de marketing afdeling niet met meer dan 1 persoon online mee kan.
Niet met meer dan 1 persoon online????.
Dat is totaal nieuw voor me. Ik ben al 15 jaar abonnee van Chello, UPC resp. Ziggo en heb daar met mijn goedkoopste pakket nooit iets van gemerkt. Daarvoor hebben ze toch de router ontwikkeld?
Zonder router of routerfunctie in de modem, inderdaad. Maar dat geldt voor alle pakketten. Alleen bij de duurdere zakelijke pakketten krijg je meer dan één lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Techneut schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:12:
[...]
Niet met meer dan 1 persoon online????.
Dat is totaal nieuw voor me. Ik ben al 15 jaar abonnee van Chello, UPC resp. Ziggo en heb daar met mijn goedkoopste pakket nooit iets van gemerkt. Daarvoor hebben ze toch de router ontwikkeld?
Zonder router of routerfunctie in de modem, inderdaad. Maar dat geldt voor alle pakketten. Alleen bij de duurdere zakelijke pakketten krijg je meer dan één lijn.
Ehhh was sarcastisch bedoelt.... Ziggo zal je altijd aanraden om het middelste en als je veel download het hoogste pakket aan te smeren. Nooit de laagste. Al is die in mijn ogen snel genoeg voor 90 procent van de huishoudens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:16
CreativeS schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:09:
[...]
Op zich wel, maar er mag ook wel wat twijfel zijn lijkt me. Vóór de fusie verhoogde Ziggo altijd voor AL zijn abonnees de snelheden. En overigens 1-2 maanden daarna de prijzen van z'n pakketten :o :F

Echter op dit moment zijn er nog genoeg abonnees met andere (internet)abonnementen dan de drie standaardvormen. Oud UPC Basis abonnees hebben nog steeds 50/5 snelheden en 'oude' abonnees hebben nog de pakketten zonder Horizon vs. de Connect & Play abonnementen.

Zo betaal ik nog EUR 52.50pm voor TV + Internet 120/12. Connect & Play Complete kost EUR 58.5pm. Met concurrentie van KPN om de hoek kan ik me niet voorstellen dat Ziggo dit verschil 'gelijk' gaat trekken.

Gokkend kan ik meoverigens wel voorstellen dat ergens voor de zomer de basis-internetsnelheid naar 50/5 gaat, is dat in ieder geval gelijk getrokken met 'oud' UPC ;) Dan krijg je iets van 50/5, 150/15 en 300/30 qua internetsnelheden?
jongetje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:21:
[...]

Ehhh was sarcastisch bedoelt.... Ziggo zal je altijd aanraden om het middelste en als je veel download het hoogste pakket aan te smeren. Nooit de laagste. Al is die in mijn ogen snel genoeg voor 90 procent van de huishoudens.
Qua download mag je er 99% van maken :+
Een upload <10Mbps is imo niet genoeg voor 90% van de huishoudens.

[ Voor 17% gewijzigd door SooK op 01-02-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CreativeS schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:09:
[...]

Het zal niet de eerste keer zijn dat er toch nog ergens kleine lettertjes zijn....
[...]

Je kan een pakket natuurlijk gewoon 'verhuizen'... zonder een nieuw contract cq abonnement aan te gaan.
Ok thx!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik ben al blij als ik mijn 200/20 haal, laat ze daar eerst een aandacht aan besteden i.p.v. de lagere snelheden nog meer snelheid te geven. Voor diegenen die denken... 'het ligt aan je bekabeling'. Dat is twee keer door ZIGGO gecheckt en optimaal verklaard en nee, ik test ook niet draadloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:25:
Ik ben al blij als ik mijn 200/20 haal, laat ze daar eerst een aandacht aan besteden i.p.v. de lagere snelheden nog meer snelheid te geven. Voor diegenen die denken... 'het ligt aan je bekabeling'. Dat is twee keer door ZIGGO gecheckt en optimaal verklaard en nee, ik test ook niet draadloos :)
En nu? :>

Wil je onze hulp of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Hotzenwalder schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:25:
Wat heeft Ziggo precies gecheckt? Ziggo kan zelf alleen het signaal checken wat tot het AOP geleverd wordt. Ziggo kan niet checken/uitlezen of je bijvoorbeeld ergens een 100mbit cat5 utp-kabel/switch/netwerkkaart hebt zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ArcticWolf schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:24:
[...]

Die coax in de kelder, is dat de "groene" kabel van Ziggo? Heb je uberhaupt nog een Abonnee Overname Punt (AOP) in je huis?
De TV bandbreedte wordt niet gedeeld met je internet bandbreedte (het is namelijk geen IPTV zoals bij DSL). Je modem hangt dan ook los van je TV, je sluit je TV's rechtstreeks op het AOP mbv een splitter (of meerdere splitters / versterker) en het modem hangt er naast.

Zo'n aansluiting bijvoorbeeld: http://www.cablers.nl/Ziggo-AOP-compleet-DIOAOP-verdeler
Ik heb nog nergens een groene kabel gezien, ik ga dadelijk eens even heel hard zoeken of die wellicht in gedeelte loopt waar kruipruimte is i.p.v. kelder.
Quas schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:44:
[...]

Als ik eerlijk ben dan is er iets anders aan de hand.
Ik heb thuis ook het 60 mb pakket van KPN met ITV. Heb gewoon het V10 modem in de meterkast en kan zonder problemen de zaken doen die jij met 3 routers doet. Het lijkt erop dat je een ander probleem hebt.
Welk modem van KPN heb je en wat voor snelheid traint dat ding in?
Check tevens even hier wat voor snelheid je kan halen: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Ik weet dat dit niet relevant is voor het Ziggo topic maar wil hem graag op weg helpen.
Problemen heb ik de afgelopen jaren inderdaad genoeg gehad, het huis waar we nu inmiddels alweer een jaar of 10 in wonen heeft qua internet/coax echt de meest achterlijke houtje-touwtje oplossingen die je je kan bedenken. Tot ik vorig jaar besloot zowat alles wat ik kon vervangen te vervangen haalde ik 24 mbit/s, nu dan 60 mbit/s, maar met meerdere streams is dat eigenlijk niet echt te doen. Daarnaast kan de V8 echt slecht overweg met meerdere "connecties" waardoor de snelheid echt niet meer te pruimen is. Hij traint op de snelheid in wat netco aangeeft (pair bonding 32 mbit/s), die haal ik ook.

Reden dat er nu 3 routers hangen, is omdat het huis in 1986 is gebouwd en men destijds dacht dat het wel een goed idee zou zijn om overal gewapend beton in te storten, zo hoef ik het namelijk niet te proberen om een router verder dan 5 meter van de badkamer te zetten, dan krijg ik gewoon geen data door. Ander probleem is dat de V8 maar 100mbit/s LAN poorten heeft, die natuurlijk ook vrij snel volzitten. Denk dat ik me nog wat meer ga verdiepen in de voor- en nadelen van internet over coax, en dat ik KPN ga bellen met het verzoek tot een V10.

In ieder geval bedankt, ik zal verdere vervuiling van het Ziggo draadje maar zo ver mogelijk achterwegen laten, is voor iedereen leuker :P

[ Voor 20% gewijzigd door Kuusj op 01-02-2016 17:44 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mijn pa krijgt als vaste-tv klant een brief incl folder over bellen en internet voor 10,- pm.
Iemand bekend mee, geen woord bv over gesprekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:26:
Geen idee, maar misschien wel vanwege dit:
Ziggo Visual Voicemail stopt per 1 maart
Met onze app Ziggo Visual Voicemail op uw mobiel beluistert u op afstand de voicemail van uw vaste telefoon. Vanaf 1 maart gaat deze app uit de lucht. Dat heeft technische redenen.
Met als argument: "dit is een verslechtering van het Alles-in-1 product" of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
hjs schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:16:
Mijn pa krijgt als vaste-tv klant een brief incl folder over bellen en internet voor 10,- pm.
Iemand bekend mee, geen woord bv over gesprekskosten.
Van de website:
Bel voordelig voor maar € 0,10 per minuut naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland.

Onze klanten bellen al jarenlang met de vaste lijn van Ziggo. Tegen voordelige tarieven en in prima geluidskwaliteit. Zo hoef je tijdens een gesprek nooit op de klok te kijken en bang te zijn voor een hoge rekening. Vrienden en familie houd je zo altijd dichtbij.

Bellen voor € 0,10 per minuut
Hetzelfde tarief voor vast en mobiel
Gratis diensten, zoals voicemail
Neem je huidige telefoonnummer gewoon mee
Bron: www.ziggo.nl/tientje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
net mijn Ubee eens een reboot gegeven... en nou hebben ze ook nog wat aan de firmware lopen sleutelen.. sinds de vorige keer dat die gereboot is :P

op http://192.168.178.1/BridgeHomeMR3.asp krijgen we nu ipv dat alles uit is en een vinkje voor DS / US veel meer info :-)
Wi-Fi modem

Dit is de startpagina van uw Wi-Fi modem. De router, USB, Wi-Fi en WifiSpots functionaliteit van uw modem zijn op uw verzoek uitgeschakeld door de Ziggo Klantenservice. U kunt alleen de LAN 1 poort gebruiken voor internet.

Wilt u deze functionaliteiten weer inschakelen, neem contact op met de Ziggo Klantenservice. Bel gratis 1200 vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo of 0900 - 1884 (normaal tarief).
Modem
RF signaal downstream %
RF signaal upstream %
Gebruiker
Verbinding Naam IP Adres Mac Adres Verbindingsnelheid Laatst Actief
LAN 1 82.73.36.1 D6:50:55:6F:63:17 1000 Mbit/s --- --- -- --:--:-- ----
Herstart modem

Klik hier om uw Wi-Fi modem opnieuw op te starten. Uw instellingen blijven hetzelfde. Na enkele minuten zal het modem weer online zijn.
een reboot knop.. die miste ik wel eens bij de ubee :-)

* SMSfreakie happy!

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 01-02-2016 19:26 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:22

Roetzen

he.net Certified Sage

U123456 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:58:

Bron: www.ziggo.nl/tientje

Bellen voor € 0,10 per minuut
Hetzelfde tarief voor vast en mobiel
Gratis diensten, zoals voicemail
Dan is het weer duurder geworden. De laatste keer dat ik keek was het €0.08/minuut. En dat vond ik al veel te veel. Eerst was het iets van €0.03/min naar vast en €0,16 naar mobiel. Toen ze het tarief voor vast en mobiel gelijk trokken, was dat voor mij ongunstig, want ik bel maar weinig naar mobiel vanaf mijn Ziggo lijn. Dus toen heb ik een Voip adapter gekocht en een account genomen bij 12Connect. Nu bel ik voor €0.02 naar de meeste landen in de wereld. En ik heb een 085 nummer. Mijn Ziggo lijn wordt alleen nog voor inkomend gebruikt.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat belachelijk dat niet iedereen voor zo'n aanbod kan kiezen. Ik gebruik internet steeds minder en heb al helemaal geen hoge snelheid nodig. Vanaf vandaag van 120Mbps naar 40Mbps gegaan en alles werkt als tevoren (alleen een album downloaden kost iets meer tijd). Ik zou tevreden zijn met 25Mbps. Dan zou ik dus 28,70 euro betalen in plaats van 44,50 euro.

Iemand een idee of dit ook voor bestaande Alles-in-1 klanten geldt?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:46:
Wat belachelijk dat niet iedereen voor zo'n aanbod kan kiezen. Ik gebruik internet steeds minder en heb al helemaal geen hoge snelheid nodig. Vanaf vandaag van 120Mbps naar 40Mbps gegaan en alles werkt als tevoren (alleen een album downloaden kost iets meer tijd). Ik zou tevreden zijn met 25Mbps. Dan zou ik dus 28,70 euro betalen in plaats van 44,50 euro.

Iemand een idee of dit ook voor bestaande Alles-in-1 klanten geldt?
Kun je dan niet beter naar DSL overstappen? Dat is vaak goedkoper omdat je meestal toch niet de geadverteerde snelheid haalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Kun je dan niet beter naar DSL overstappen? Dat is vaak goedkoper omdat je meestal toch niet de geadverteerde snelheid haalt :P
Grapjas. Ik ben zeer tevreden over Ziggo, mijn hele huis (en toekomstige huis) is er op ingericht en blijf graag bij ze. Op mijn nieuwe adres is Glasvezel een drama en Ziggo haalt wél beloofde snelheden. Op mijn eigen router haalde ik met gemak 123Mbps via Wifi. Niets mis mee. Dus nee, geen DSL. Ik wil gewoon voor 28,70 euro TV + Internet 25Mbps. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:51:
[...]

Grapjas. Ik ben zeer tevreden over Ziggo, mijn hele huis (en toekomstige huis) is er op ingericht en blijf graag bij ze. Op mijn nieuwe adres is Glasvezel een drama en Ziggo haalt wél beloofde snelheden. Op mijn eigen router haalde ik met gemak 123Mbps via Wifi. Niets mis mee. Dus nee, geen DSL. Ik wil gewoon voor 28,70 euro TV + Internet 25Mbps. :)
zou een mooi instap abo kunnen zijn.... maar goed dan moet de rest ook nog wat op de schop ;-)
ansigh zou met de 150/15 in het vooruitzicht wel mooi worden als het allemaal wat opgetrokken word bv:

25/2.5
60/6
150/15
300/30

oid :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:01:
[...]

zou een mooi instap abo kunnen zijn.... maar goed dan moet de rest ook nog wat op de schop ;-)
ansigh zou met de 150/15 in het vooruitzicht wel mooi worden als het allemaal wat opgetrokken word bv:

25/2.5
60/6
150/15
300/30

oid :-)
Met Ziggo op Twitter gesproken: nu alleen voor klanten met alleen TV-abonnement. Ze weten niet of ze het aan andere klanten gaan aanbieden. Op mijn vraag of het wel geld voor een ander adres met een andere naam (we gaan verhuizen) kwam het antwoord dat dat tot de mogelijkheden behoort. Haha.

Ik zie eerder abonnementen als:

Basis 25/2,5
Start 60/6
Complete 140/14
Max 200/20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:08:
[...]

Met Ziggo op Twitter gesproken: nu alleen voor klanten met alleen TV-abonnement. Ze weten niet of ze het aan andere klanten gaan aanbieden. Op mijn vraag of het wel geld voor een ander adres met een andere naam (we gaan verhuizen) kwam het antwoord dat dat tot de mogelijkheden behoort. Haha.

Ik zie eerder abonnementen als:

Basis 25/2,5
Start 60/6
Complete 140/14
Max 200/20
Ik denk eerder dat het dit jaar dit wordt:
60/6
150/15
500/40 (50?)

Het is idd een slimme strategie om mensen een hoger abonnement aan te smeren voor meer geld, ze gebruiken de snelheid niet dus het netwerk wordt niet overmatig belast maar betalen wel meer.
Gelukkig zit ik de groot verbruikers groep die relatief minder betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:12:
[...]

60/6
150/15
500/40 (50?)

Het is idd een slimme strategie om mensen een hoger abonnement aan te smeren voor meer geld, ze gebruiken de snelheid niet dus het netwerk wordt niet overmatig belast maar betalen wel meer.
nou ik zit er nu wel serieus al aan te denken om mn 200/20 te downgraden naar 150/15.. maar goed eerst zien wat er uit de hoge hoed gaat komen bij Ziggo :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
ArcticWolf schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:12:
[...]

60/6
150/15
500/40 (50?)

Gebaseerd op wat? Die 60 zie ik niet gebeuren, Kpn oefent daar geen/weinig druk uit. In die 150 verhoging wel, daar ligt aan ten grondslag dat Kpn VVDSL flink uitrolt, en je dus 100 kan bestellen ... 120 van Ziggo was dan te weinig superieur is mijn gok. 2e Gok is dat Ziggo die 40 zo laat, omdat ze iedereen naar 150 abo willen pushen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 01-02-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:46:
[...]

Gebaseerd op wat? Die 60 zie ik niet gebeuren, Kpn oefent daar geen/weinig druk uit. In die 150 verhoging wel, daar ligt aan ten grondslag dat Kpn VVDSL flink uitrolt, en je dus 100 kan bestellen ... 120 van Ziggo was dan te weinig superieur is mijn gok.
als het tov DSL goedkoper blijft.. en DSL is lang niet overal zo ver op te krikken.... waar ziggo dan wel weer een geluk heeft

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
VVDSL wordt dit jaar overal in Nederland uitgerold, dan zit je al op 100, zie ook nieuwsbericht van Tele2 op tweakers. En dan met bonding erbij krijg je 200 max op DSL, dus ik hoop stiekem wel op een wat forsere verhoging dit jaar van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:20
Geldt dit ook als ik een compleet nieuw abbonement afsluit ? Of moet ik al tv afnemen van ziggo ?

Wij gaan namelijk dit jaar verhuizen (nieuwbouw en hebben momenteel geen aanbieders van zowel tv als internet gezien we tijdelijk op een vakantiepark wonen) en we gaan voor tv van ziggo en internet via glasvezel (xs4all of tweak), nu was mijn idee een backup lijntje te nemen mits dit niet te duur is en vind bovenstaande wel intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 23:15
Iemand idee hoe ik mijn Horizon via utp in m'n netwerk kan opnemen, kabel is aangesloten op lanport 1. Los modem in meterkast, vanuit daar coax naar Horizon. Via WiFi lukt wel, bedraad niet. Of moet ik hard instellen met kabel Horizon aan m'n laptop oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Als Ziggo niets wijzigt binnen een half jaar ben ik geneigd alleen Digitale TV bij ze af te nemen en voor 28 euro 100Mbps via Tele 2. Ik zit dan nog lager dan die twee producten bij Ziggo. Niet alles hoeft voor een dubbeltje, maar meer dan nodig ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Zombymario schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:09:
[...]

Wat heeft Ziggo precies gecheckt? Ziggo kan zelf alleen het signaal checken wat tot het AOP geleverd wordt. Ziggo kan niet checken/uitlezen of je bijvoorbeeld ergens een 100mbit cat5 utp-kabel/switch/netwerkkaart hebt zitten.
De monteur heeft de waardes van het AOP gecontroleerd in huis en heeft in de kast in de straat ook nog wat checks gedaan. Over mijn infra in huis maak ik me niet zo'n zorgen (cat6 en alles 1GB). Het modem van ZIGGO staat in Bridgemodus, daarachter staat een ASUS Black Knight, ook geen kleine jongen.

Daarbij... er zijn ook tests rechtstreeks op het modem gedaan, maar hoger dan 180/20 kom ik niet. Waar is de ontbrekende 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Nee, ik wil alleen maar klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:34:
[...]

De monteur heeft de waardes van het AOP gecontroleerd in huis en heeft in de kast in de straat ook nog wat checks gedaan. Over mijn infra in huis maak ik me niet zo'n zorgen (cat6 en alles 1GB). Het modem van ZIGGO staat in Bridgemodus, daarachter staat een ASUS Black Knight, ook geen kleine jongen.

Daarbij... er zijn ook tests rechtstreeks op het modem gedaan, maar hoger dan 180/20 kom ik niet. Waar is de ontbrekende 20.
Wat waren de resultaten van Ziggo dan?
Wat zijn je modem waardes nu?
Waar test je? Er zijn zat test servers waar ik ook geen 200mbit haal.
Wtf is een Asus Black Knight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als het niet werkt en die monteur controleert alleen maar is het niet zo gek dat het daarna nog niet werkt. Heeft hij niet zelf een speedtest gedaan voor zijn vertrek? Asus BN is een AC router, WAN throughput rond 830 Mbit volgens mij dus dat zou goed moeten gaan in theorie.

[ Voor 24% gewijzigd door Jim423 op 02-02-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
ArcticWolf schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:37:
[...]
Wtf is een Asus Black Knight?
n66u.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:41:
Als het niet werkt en die monteur controleert alleen maar is het niet zo gek dat het daarna nog niet werkt. Heeft hij niet zelf een speedtest gedaan voor zijn vertrek? Asus BN is een AC router, WAN throughput rond 830 Mbit volgens mij dus dat zou goed moeten gaan in theorie.
Die heb ik ook (met merlin fw), maar die heeft geen AC hoor ;)

Maar de N66U heeft idd een WAN throughput van 830mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48

DrDrax

Bacdafucup

Qos aanstaan in de router ?

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Oeps je hebt gelijk, gewoon een N router. Maar aangezien er bedraad getest wordt zou dat niet uitmaken. Direct op het modem 180Mb dus QoS zou ook niet uit moeten maken, alleen of dit met de Ziggo speedtest is gemeten? Achja hij komt hier alleen maar om te klagen zegt ie dus misschien moeten we er niet al teveel werk van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48

DrDrax

Bacdafucup

Als ik de Qos aanzet in m`n RT-AC66U, haal ik de 200mbit ook niet, ff proberen dus.
(config hier: upc modem ook in bridge met de asus router)

ik moet beter lezen 8)

[ Voor 10% gewijzigd door DrDrax op 02-02-2016 11:15 ]

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:11:
Oeps je hebt gelijk, gewoon een N router. Maar aangezien er bedraad getest wordt zou dat niet uitmaken. Direct op het modem 180Mb dus QoS zou ook niet uit moeten maken, alleen of dit met de Ziggo speedtest is gemeten? Achja hij komt hier alleen maar om te klagen zegt ie dus misschien moeten we er niet al teveel werk van maken ;)
:P

Heb trouwens sinds eergisteren een UHD TV en moet zeggen dat de kwaliteit die binnenkomt van Ziggo en geupscaled wordt naar UHD er verdomd goed uit ziet.
Vraag me af of de bitrate omhoog is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:27:
[...]
[knip]

Voor zover mijn locatie representatief zou zijn, ik zie geen (positieve) wijziging in de bitrates. Wel verschillen tussen zenders onderling (zoals eerder ook al het geval was), maar geen veranderingen per zender.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:27:
[...]

:P

Wat ik wel weet is dat zij na de fusie de bitrate verlaagd hebben en een VBR gebruiken. Dat zal o.a ook de verschillen per zender opleveren

Op deze site kan je alle variabelen zien per zender en regio. Dit voorbeeld is Alkmaar

Klik op het +je bij de transponder en bekijk het per zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:21:
[...]
Op deze site kan je alle variabelen zien per zender en regio. Dit voorbeeld is Alkmaar
Of deze website (voorbeeld NGC HD):

http://www.digitalbitrate...id=19221&live=202&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zullen er nog wel meerderen zijn. Site die jij opgeeft vind ik noal druk. Kan daar niet zo goed tegen.. 8)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:38
Mijn vriendin is afgelopen week verhuisd naar een gebouw met vier kleine appartementjes. Alle appartementjes delen een ziggo router.

Het werkt echter helemaal niet goed. Ik weet niet precies wat er mis is. Apparaten verbinden wel met de router, maar er wordt geen data verzonden of ontvangen. Internet, apps, mail het werkt allemaal vaak niet. Wat eventjes werkt is om de verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden, maar na een tijd werkt het gewoon weer niet. Is natuurlijk ook niet echt een permanente oplossing steeds.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om er achter te komen wat er mis is? Of heeft iemand een idee wat er mis is? Het lastige is ook dat ik niet bij de router kan fysiek. Geen idee waar die staat in het gebouw. Hoor graag ideeën, bvd!
Pagina: 1 ... 59 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.