Ik heb nog nergens een groene kabel gezien, ik ga dadelijk eens even heel hard zoeken of die wellicht in gedeelte loopt waar kruipruimte is i.p.v. kelder.
Quas schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:44:
[...]
Als ik eerlijk ben dan is er iets anders aan de hand.
Ik heb thuis ook het 60 mb pakket van KPN met ITV. Heb gewoon het V10 modem in de meterkast en kan zonder problemen de zaken doen die jij met 3 routers doet. Het lijkt erop dat je een ander probleem hebt.
Welk modem van KPN heb je en wat voor snelheid traint dat ding in?
Check tevens even hier wat voor snelheid je kan halen:
http://netco.fpi-info.fourstack.nl/
Ik weet dat dit niet relevant is voor het Ziggo topic maar wil hem graag op weg helpen.
Problemen heb ik de afgelopen jaren inderdaad genoeg gehad, het huis waar we nu inmiddels alweer een jaar of 10 in wonen heeft qua internet/coax echt de meest achterlijke houtje-touwtje oplossingen die je je kan bedenken. Tot ik vorig jaar besloot zowat alles wat ik kon vervangen te vervangen haalde ik 24 mbit/s, nu dan 60 mbit/s, maar met meerdere streams is dat eigenlijk niet echt te doen. Daarnaast kan de V8 echt slecht overweg met meerdere "connecties" waardoor de snelheid echt niet meer te pruimen is. Hij traint op de snelheid in wat netco aangeeft (pair bonding 32 mbit/s), die haal ik ook.
Reden dat er nu 3 routers hangen, is omdat het huis in 1986 is gebouwd en men destijds dacht dat het wel een goed idee zou zijn om overal gewapend beton in te storten, zo hoef ik het namelijk niet te proberen om een router verder dan 5 meter van de badkamer te zetten, dan krijg ik gewoon geen data door. Ander probleem is dat de V8 maar 100mbit/s LAN poorten heeft, die natuurlijk ook vrij snel volzitten. Denk dat ik me nog wat meer ga verdiepen in de voor- en nadelen van internet over coax, en dat ik KPN ga bellen met het verzoek tot een V10.
In ieder geval bedankt, ik zal verdere vervuiling van het Ziggo draadje maar zo ver mogelijk achterwegen laten, is voor iedereen leuker
[
Voor 20% gewijzigd door
Kuusj op 01-02-2016 17:44
]