Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat je modemwaardes eens zien.
Wellicht kunnen de mensen hier wat meer vertellen

Iets verlies kan, maar zoveel :+

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 21-09-2015 21:12 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
CorePax schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:09:
Bedraad getest, direct vanaf het modem.

Ziggo helpdesk is ook werkelijk hopeloos, te droevig voor woorden. Ik vertel die meneer (uitzendkracht?) dat de laptops waarmee ik test direct zijn aangesloten op het modem zonder tussenkomst van routers ect.

Krijg ik de mededeling dat er wat signaal verlies is doordat het eerst via het modem langs een router moet. En draadloos gaat er ook snelheid verloren. Aldus Ziggo....
Ziggo helpdesk is inderdaad drama, je geeft aan je modem al 2x factory default gegeven te hebben. Ja meneer we moeten toch een modem reset uitvoeren. Toen gaf ik aan of hij dit deed voor de oplossing of om van mij af te zijn ivb geen oplossing en toen was het stil. 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Zullen we IPv6 troubleshooten verder in een apart topic behandelen? Dan houden we het hier over de ervaringen met Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49
Het grote IPv6 topic
Dit topic voor de goede orde. Maar is goed om dit gescheiden te houden, IPv6 gaat immers om alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alle? Dat zijn er toch nog maar 2 in dit land toch :+ (Die het daadwerkelijk en native doorgevoerd hebben, niet die wat nog aan het experimenteren zijn.)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-09-2015 13:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat de website van ziggo soms bagger kan zijn :+

Maar is het nieuw dat je mijn ziggo niet meer kunt openen op een iPad ?
Krijg netjes de melding dat mijn gegevens opgehaald worden en daarna ..... niks :?

Krijg alleen een blanco scherm.

Op de pc geen probleem, maar op de ipad met safari en Chrome doet ie het niet

[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 22-09-2015 20:10 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MdO82 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:03:
Ik weet dat de website van ziggo soms bagger kan zijn :+

Krijg netjes de melding dat mijn gegevens opgehaald worden en daarna ..... niks :?

Mijn Ziggo bedoel je? In combinatie met IOS9 toevallig?

Daar heb ik wel meer klachten over gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:14:
[...]

Mijn Ziggo bedoel je? In combinatie met IOS9 toevallig?

Daar heb ik wel meer klachten over gehoord..
Ja die bedoelde ik, maar bekend probleem dus :+
Wachten we rustig op een oplossing :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Iemand anders problemen met Ziggo op t moment?
Krijg geen DHCP door.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 01:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb een Neotion CI+ 1.2 CAM module met smartcard. Nu wil ik TV kijken, maar de smartcard werkt niet op de (nieuwe) TV.

Ruilt Ziggo de smartcard in tegen de nieuwe 1.3 module?

Gulfstream G650

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:43
JIj haalt nu smartcard en CAM module door elkaar.
Ziggo ruilt geen CAM modules om die je zelf gekocht hebt.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:48

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:03:
Ik weet dat de producten van Apple soms bagger kan zijn :+

Even wachten tot Ziggo een work-around heeft gemaakt voor het door Apple gecreëerde probleem ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 14:30
Heb nu alles in1 plus, als ik wil downgraden kom ik in de nieuwe abonnementen structuur. Mag ik dan wel mijn 3 smartcards houden of moet ik daar extra voor gaan betalen?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

3 mag je er houden, de overige 2 vervallen (mocht je er 5 hebben dus).

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Timmert schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:54:
3 mag je er houden, de overige 2 vervallen (mocht je er 5 hebben dus).
Klopt dat wel? Wij zijn ook op nieuwe abonnement over gegaan, en heb nog steeds vier kaarten actief en geactiveerd staan. Er is er zelfs eentje vervangen, na die tijd, en dat was ook geen probleem.

Volgens de website is vijf nog steeds maximum, las ik laatst. Alleen max één Horizon box en twee extra boxen - als je andere twee kaarten met CI+ of eigen decoder doet lijkt het me dus kunnen...

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:31
Timmert ik weet niet of dat helemaal waar is, ik heb ook onlangs verlengd en heb het zwart op wit van Ziggo gekregen:-)

Ze zeggen dat alle kaarten die nu jouw eigendom zijn actief blijven.

Echter er is een harde max van 5 stuks, dat benadrukken ze. Dus waarschijnlijk als jij later horizon slaapkamer units bij gaat huren (geen idee of er een kaart inzit?) dan zullen ze die willen activeren en wellicht dat ze dan vragen om "jouw"kaart te deactiveren.

Concreet: ik ben overgestapt naar Play Start en had al 4 smartcards actief en de 5e is door ziggo geactiveerd welke in de HD ontvanger zit welke ik nu "huur" (zit in de prijs van mijn abonnement). Ik zit dus nu in mijn max van 5 stuks en betaal geen extra kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 23-09-2015 11:51 ]

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

hmmm de webmail/e-mail ligt er inmiddels al zo'n 20 minuten uit..

EDIT: yup, de zoveelste storing: https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo

EDIT2 15:25u: Mijn webmail lijkt het weer te doen.

[ Voor 124% gewijzigd door hars73 op 23-09-2015 15:26 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
De ziggo site is ook niet erg enthousiast. Storing nr zoveel? Het was toch echt stukken beter voor dat het door liberty global werd verziekt.

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 23:08
Hier in Utrecht ligt het internet er momenteel uit.
https://www.dropbox.com/s...09-23%2015.24.35.png?dl=0

• zino86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Bij mij lag het internet er ook uit. En dat terwijl ik al gebruik maak van alternatieve dns-adressen. Nu ben ik over gegaan op die van Google en nu werkt het weer.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:26
zino86 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:26:
Bij mij lag het internet er ook uit. En dat terwijl ik al gebruik maak van alternatieve dns-adressen. Nu ben ik over gegaan op die van Google en nu werkt het weer.
Heb ik ook gedaan en sindsdien bijna geen problemen meer.

Al sinds de vorige keer trouwens.

Begin nu wel al meer naar glasvezel te gaan kijken, ben ziggo echt behoorlijk zat met al dat gezeur.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vandaag weer 'n update van de Horizon Go app op Android. Helaas nog steeds niet werkende op m'n OPO met Androidversie 5.1.1 (laatste cm-nightly).

Meer mensen hier last van?

Op m'n Galaxy Nexus (stock) werkt 't overigens ook niet.

• zino86
Mektheb schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:35:
[...]

Heb ik ook gedaan en sindsdien bijna geen problemen meer.

Al sinds de vorige keer trouwens.

Begin nu wel al meer naar glasvezel te gaan kijken, ben ziggo echt behoorlijk zat met al dat gezeur.
Jaaa dat snap ik. Het gebeurt gewoon echt te vaak. Als je die keuze hebt, zou ik er ook naar kijken. Ik heb die optie hier nog niet :/

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
zino86 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:26:
Op je PC de DNS ingesteld, of op de router zelf?

• zino86
Bart_GR schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:42:
[...]

Op je PC de DNS ingesteld, of op de router zelf?
Op de router zelf!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Weet iemand welke modems Ziggo momenteel verstrekt voor de (tijdelijke) Internet/telefonie (€10/maand) actie ?
Eigenlijk verwacht ik gewoon dat het de Technicolor TC7210 is, maar mogelijk hebben ze nog restpartijen liggen die ze deze 'low-budget' klanten aansmeren.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:15
rolandos582 schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:54:
[...]

Ziggo helpdesk is inderdaad drama, je geeft aan je modem al 2x factory default gegeven te hebben. Ja meneer we moeten toch een modem reset uitvoeren. Toen gaf ik aan of hij dit deed voor de oplossing of om van mij af te zijn ivb geen oplossing en toen was het stil. 😆
Tsja, probleem is, er zijn bizar weinig mensen die er een beetje verstand van hebben. De meeste mensen zeggen: ja hoor heb ik gedaan ( terwijl ze niet eens weten wat een reset inhoud ). Indien je op zo'n callcenter werkt lijkt mij dat je het toch even samen wilt doen en de klant laat geloven van ja je zal het vast wel gedaan hebben maar nu even samen..
Dat is gewoonweg het nadeel, elke mongool heeft internet zonder dat ze weten hoe het werkt etc.

Nee ik begrijp zo iemand aan de telefoon wel, dus om het drama te noemen nee, bedank alle leken maar in dit land die de ziggo helpdesk oplicht door altijd maar te zeggen: ja is gedaan. ( ken zo'n mensen ook prive hoor, top mensen maar op dat gebied nah. ). Sturen ze een monteur, monteur doet een reset en alles werkt. Vervolgens mag de klant voor de kosten opdraaien en ziggo is weer drama.

Probeer je in hun (medewerkers van ziggo) te verplaatsen, ik doe dat ook. De kans dat hun iemand eraan krijgen ( van alle miljoenen klanten ) die idd die stappen al doorlopen heeft is 0,00001. Dat jij net 0,00001 bent betekent niet dat de medewerker jou als dom beschuldigd, hun werken daar voor een mager loontje en doen gewoonweg hun best om je te helpen.

• LopendeVogel
Henk007 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:05:
Weet iemand welke modems Ziggo momenteel verstrekt voor de (tijdelijke) Internet/telefonie (€10/maand) actie ?
Eigenlijk verwacht ik gewoon dat het de Technicolor TC7210 is, maar mogelijk hebben ze nog restpartijen liggen die ze deze 'low-budget' klanten aansmeren.
Momenteel alleen de technicolors tc7200 (tc7210, weet niet eens of die uberhaupt ooit geleverd is door ziggo/upc), dit ivm een software probleem in de Ubee ( sommige hp / brother printers werken niet meer via de wifi dankzij de laatste firmware update op de ubee. )
Dus, je krijgt een techni, met de mogelijkheid straks een ubee te nemen zodra die firmware weer goed is

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 23-09-2015 16:13 ]

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Het heeft even geduurd maar nu met mijn nieuwe Netwerk adapter behaal ik imo prima resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4687533083.png

Mijn Killer E2205 heeft plaatsgemaakt voor:

pricewatch: TP-Link UE300

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
JeroenC schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:11:
[...]
<knip, knip>
Probeer je in hun (medewerkers van ziggo) te verplaatsen, ik doe dat ook. De kans dat hun iemand eraan krijgen ( van alle miljoenen klanten ) die idd die stappen al doorlopen heeft is 0,00001. Dat jij net 0,00001 bent betekent niet dat de medewerker jou als dom beschuldigd, hun werken daar voor een mager loontje en doen gewoonweg hun best om je te helpen.
Volledig mee eens. Ik constateer dat sommige tweakers zich nog al eens niet realiseren dat de helpdeskmedewerkers niet beschikken over een glazen bol. Daarmee bedoel ik dat ze niet kunnen zien wie ze aan de lijn hebben, een Tweaker (waarvan ik van de meesten vermoed dat ze zelden een helpdesk nodig hebben) of een oliebol als andere uiterste. Een goede kennis heeft ooit op de helpdesk van UPC gewerkt en die heeft er toen eens een boekje over open gedaan. Je wilt niet weten wat ze daar soms van klanten vernemen. Zelf heb ik ooit iemand geholpen die pas in een nieuw huis was getrokken. Hij stond echt met de handen omhoog, wat hij ook probeerde, de computer bleef zo dood als een pier. Ik was er even op visite, dook even onder z'n bureau en vond ............. juist ja, een niet in het stopcontact geplaatste stekker.

Die advertentie van ik geloof IBM enige jaren geleden over dat kleutertje die z'n pa die teneinde raad IBM wou bellen vroeg "zit de stekker er wel in" is dus niet denkbeeldig. Wees dus niet meteen geïrriteerd als je die reeks in jouw ogen domme vragen over je heen krijgt, ze moeten hier wel mee beginnen. Het getuigt beslist niet van domheid.
Die paar keer dat ik recentelijk de helpdesk belde kreeg ik juist een uiterst vriendelijk persoon aan de lijn die precies wist waarover het ging, iets over een niet nader te noemen instelling. Dus een ramp die helpdesk van Ziggo? Nee, integendeel!

Ooit had ik zelf een defecte modem na een onweer, de telefoon die er over liep deed het nog wel, het internet niet. Ik was op alle vragen voorbereid en sneed alles wat ik verwachtte beleefd de pas af en noemde alle nodige controles op die ik zelf al had gedaan. Blijkbaar begreep de aller vriendelijkste persoon zonder zo' glazen bol dat ik wist waarover ik sprak. Dus "oké" kreeg ik als antwoord, "dan blijft er voor mij niets meer over om te vragen, ik stuur u een monteur". Modem vervangen en klaar.

• LopendeVogel
Techneut schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:46:
[...]
Volledig mee eens. Ik constateer dat sommige tweakers zich nog al eens niet realiseren dat de helpdeskmedewerkers niet beschikken over een glazen bol. Daarmee bedoel ik dat ze niet kunnen zien wie ze aan de lijn hebben, een Tweaker (waarvan ik van de meesten vermoed dat ze zelden een helpdesk nodig hebben) of een oliebol als andere uiterste. Een goede kennis heeft ooit op de helpdesk van UPC gewerkt en die heeft er toen eens een boekje over open gedaan. Je wilt niet weten wat ze daar soms van klanten vernemen. Zelf heb ik ooit iemand geholpen die pas in een nieuw huis was getrokken. Hij stond echt met de handen omhoog, wat hij ook probeerde, de computer bleef zo dood als een pier. Ik was er even op visite, dook even onder z'n bureau en vond ............. juist ja, een niet in het stopcontact geplaatste stekker.

Die advertentie van ik geloof IBM enige jaren geleden over dat kleutertje die z'n pa die teneinde raad IBM wou bellen vroeg "zit de stekker er wel in" is dus niet denkbeeldig. Wees dus niet meteen geïrriteerd als je die reeks in jouw ogen domme vragen over je heen krijgt, ze moeten hier wel mee beginnen. Het getuigt beslist niet van domheid.
Die paar keer dat ik recentelijk de helpdesk belde kreeg ik juist een uiterst vriendelijk persoon aan de lijn die precies wist waarover het ging, iets over een niet nader te noemen instelling. Dus een ramp die helpdesk van Ziggo? Nee, integendeel!

Ooit had ik zelf een defecte modem na een onweer, de telefoon die er over liep deed het nog wel, het internet niet. Ik was op alle vragen voorbereid en sneed alles wat ik verwachtte beleefd de pas af en noemde alle nodige controles op die ik zelf al had gedaan. Blijkbaar begreep de aller vriendelijkste persoon zonder zo' glazen bol dat ik wist waarover ik sprak. Dus "oké" kreeg ik als antwoord, "dan blijft er voor mij niets meer over om te vragen, ik stuur u een monteur". Modem vervangen en klaar.
En dat is wat ik bedoel. Vooral hier op tweakers zou je het moeten begrijpen. Als je schoonmoeder belt dat de laptop kapot is weet je vrijwel meteen dat het iets simpel is. Als je een beetje medewerker bent dan doorloop je alle stappen vanaf 1 tot de oplossing. En daar hoort een reset bij.
Jou verhaal over het stopcontact heb ik ook meegemaakt. Me pa dacht dat ook dat ik hem dom vond: ja Jeroen natuurlijk heb ik dat nagekeken. Ik kom daar en de stekker lag ernaast.
Via de tel bij een klantenservice kunnen ze inderdaad niet zien met wie je te maken hebt. Alle klanten zeggen alles al gedaan te hebben terwijl vrijwel niemand van hun dat ook echt gedaan heeft.

Jammer gewoon dat zelfs tweakers die goede mensen probeert af te zeiken. Wij zouden juist beter moeten weten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, enige mensen met recht van afzeiken zijn mensen die het zelf ook gedaan hebben.

* dion_b wordt 15 jaar na dato nog steeds regelmatig geetterd door oud-collega Terw_Dan ivm een stupide - en onmogelijke - vergissing over moederbordspecs van een Packard Bell apparaat :+

Oslik blyat! Oslik!

• Henk007
JeroenC schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:12:
[...]

Momenteel alleen de technicolors tc7200 (tc7210, weet niet eens of die uberhaupt ooit geleverd is door ziggo/upc),
Okee, wel weet ik zeker dat bij mijn zus (Ziggo Alles in 1 abbo) sinds juni een TC7210 staat.

• GeneralNL
  • Laatst online: 23-09 00:09
Kan iemand mij vertellen hoe lang het in de praktijk ongeveer duurt voordat de verbinding na het bestellen van het gewenste pakket werkend is opgeleverd? Momenteel ben ik geen klant van Ziggo maar mijn huis beschikt wel over een UPC\Ziggo AOP. Nergens op het internet kan ik hier iets over vinden...

[ Voor 55% gewijzigd door GeneralNL op 23-09-2015 20:26 ]

• Henk007
Ik dacht uitgaande van ervaringen van familie/kennissen ongeveer 3 a 4 weken.

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 13:07
Misschien moet deze ergens in een TV-forum ofzo... If so let me know :)

Is er ergens een lijstje met vergelijkingen tussen 'oude' Ziggo abonnementen en de nieuwe Horizon dingen? De Ziggo helpdesk zegt dat er geen verschil is maar raadt me wel aan over te stappen. Ik gebruik momenteel een CI+ module in mijn TV en wil vooral géén settopbox.

Ik heb momenteel nog 'Alles-in-een Extra' en 'TV Extra' wat me 79,95 per maand kost
Het nieuwe 'Connect & Play Max' kost 73,95 per maand. En dan kan ik zelfs nog 'vast bellen' eraf halen en dan betaal ik 72,50.

Volgens de Helpdesk is het dus exact hetzelfde en moet ik vooral snel overstappen. Het zou me inderdaad bijna 7,50 per maand schelen wat op jaarbasis nogal wat is.

Maar juist die 7,50... Da's wel erg veel voor precies hetzelfde. What's the catch?

[ Voor 4% gewijzigd door redah op 23-09-2015 20:31 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GeneralNL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:18:
Kan iemand mij vertellen hoe lang het in de praktijk ongeveer duurt voordat de verbinding na het bestellen van het gewenste pakket werkend is opgeleverd? Momenteel ben ik geen klant van Ziggo maar mijn huis beschikt wel over een UPC\Ziggo AOP. Nergens op het internet kan ik hier iets over vinden...
Hangt ervan af of er al signaal staat op de aansluiting of niet. Zo ja is het een kwestie van installatiepakket halen in de Ziggo winkel en het werkt tegen de tijd dat je thuis de boel aansluit. Zo nee moet er idd iemand de boel komen schakelen. Dat kan wat langer duren, maar alleen Ziggo kan je vertellen hoe lang dat momenteel voor jou zou zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Drnigg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 13:23
Het zit me even tot HIER met Ziggo.

Maanden last van disconnects gehad op compleet willekeurige tijdstippen. Na 3 keer bellen (want de eerste 2 keer is het "we geven vanaf een afstand een factory reset, dit zou het moeten oplossen dag mijnheer!") iemand aan de lijn gekregen die het ook wel een aardig probleem vond, en die heeft een nieuwe verdeeldoos en kabel opgestuurd want volgens hem zou het daar aan liggen. Hij wilde me geen nieuw modem sturen want dat zou toch geweigerd worden door hogerop.

Nu is de verbinding wat stabieler geweest de afgelopen maanden, maar nu heb ik al de hele avond een ping van 15000 op verschillende applicaties, ik kan om de haverklap internet pagina's niet meer openen en mijn internetsnelheid is alsnog bedroevend laag geweest sinds ik mijn pakket heb geupgrade in mei. Ik heb een 200/20 pakket, en volgens de speedtest van ziggo zelf haal ik 80/20.

Ik vanavond WEER bellen. Na een kwartier eindelijk iemand aan de lijn, die me prompt na 10 seconden wegdrukt. Nu hang ik dus weer in de wachtrij en moet ik maar hopen dat ik nu eindelijk wel eens geholpen ga worden.

En elke keer weer moet ik dat vervloekte keuzemenu door, dat kan ik ondertussen ook wel dromen.

• Jim423
  • Laatst online: 26-09 11:14
Lijkt me tijd voor een monteur.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• LopendeVogel
Kan je analoog tv kijken?zoja binnen 3 werkdagen
Kan je niet analoog tv kijken? Binnen 5 werkdagen. Is geen dsl waar je weken moet wqchten hehe.

• LopendeVogel
Drnigg schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:41:

Maanden last van disconnects gehad op compleet willekeurige tijdstippen. Na 3 keer bellen (want de eerste 2 keer is het "we geven vanaf een afstand een factory reset, dit zou het moeten oplossen dag mijnheer!") iemand aan de lijn gekregen die het ook wel een aardig probleem vond, en die heeft een nieuwe verdeeldoos en kabel opgestuurd want volgens hem zou het daar aan liggen. Hij wilde me geen nieuw modem sturen want dat zou toch geweigerd worden door hogerop.

Nu is de verbinding wat stabieler geweest de afgelopen maanden, maar nu heb ik al de hele avond een ping van 15000 op verschillende applicaties, ik kan om de haverklap internet pagina's niet meer openen en mijn internetsnelheid is alsnog bedroevend laag geweest sinds ik mijn pakket heb geupgrade in mei. Ik heb een 200/20 pakket, en volgens de speedtest van ziggo zelf haal ik 80/20.

Ik vanavond WEER bellen. Na een kwartier eindelijk iemand aan de lijn, die me prompt na 10 seconden wegdrukt. Nu hang ik dus weer in de wachtrij en moet ik maar hopen dat ik nu eindelijk wel eens geholpen ga worden.

En elke keer weer moet ik dat vervloekte keuzemenu door, dat kan ik ondertussen ook wel dromen.
En dus kom je hier gal spugen? Daar wordt je ping niet beter van vriend :9
Lijkt wel alsof je met een belabberde Internet kabel aan het werk bent.
Wifi ook kut?

• Drnigg
JeroenC schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:40:
[...]

En dus kom je hier gal spugen? Daar wordt je ping niet beter van vriend :9
Lijkt wel alsof je met een belabberde Internet kabel aan het werk bent.
Wifi ook kut?
Voordat ik de nieuwe verdeeldoos kreeg was het zo dat mijn modem dus echt het contact met ziggo zelf leek te verliezen. Dan vlogen alle lampjes uit, en begonnen ze weer van voor af aan weer allemaal op te lichten in de trant van connectie maken.

Nu blijven de lampjes in ieder geval branden, maar mijn wifi is ook een compleet drama. Ik moet dus mijn wifi uitzetten wil ik iets op mijn mobiel op kunnen zoeken, want de connectie die via het modem gemaakt wordt geeft gewoon foutpagina na foutpagina na foutpagina.

Nu wel eindelijk iemand aan de lijn gekregen die een monteur gaat langs sturen. Hij zag wat "lage waardes" in de modem en vermoedde dat het probleem aan hun kant lag, maar dat moet de monteur dus gaan uitzoeken.

Verwijderd

Net modem ligt er uit vanmiddag lag hij er ook weer uit, wordt echt moe van krijg gratis internet van ziggo maar begin beetje bue van te worden.
Om de zoveel tijd knalt modem er gewoon uit voor een uur....

• hars73

hars73

JeroenC schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:38:
[...]
Kan je analoog tv kijken?zoja binnen 3 werkdagen
Kan je niet analoog tv kijken? Binnen 5 werkdagen. Is geen dsl waar je weken moet wqchten hehe.
Nou, hier vorige week woensdagavond besteld, maar tot nu toe nog geen pakket in huis hoor. Ga maar eens bellen straks, zo moeilijk kan dat toch niet zijn lijkt me.

• LopendeVogel
hars73 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:42:
[...]

Nou, hier vorige week woensdagavond besteld, maar tot nu toe nog geen pakket in huis hoor. Ga maar eens bellen straks, zo moeilijk kan dat toch niet zijn lijkt me.
Check jij je email wel?

Ik heb dat weleens bij ziggo gehad ( komt niet door ziggo ) dat mijn pakket gewoon 4 dagen bij postnl gelegen heeft. Je krijgt namelijk van ziggo binnen 1-2 dagen een mail met een track en trace ( of een melding: klik hier om het pakket te volgen = track en trace van postnl ) Althans bij mij, me vrienden en fam wel :D

Voor ziggo zal het niet moeilijk zijn nee, postnl daarentegen is een ramp.. Zelf ook laatst (vorige week of die daarvoor) iets naar een tweaker gestuurd (iphone6) die heeft meer dan een week op het sorteercentrum gelegen... Terwijl ik het binnen 1 dag op de post gedaan had :D

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 24-09-2015 09:33 ]

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Heb een andere tv gekocht, welke volgens Ziggo is gecertificeerd voor gebruik met CI+.

Heb nu nog een mediabox HD in gebruik waar ik dus afscheid van kan en wil nemen.
Zojuist eens gebeld of ik de kaart die nu in de mediabox zit ook rechtstreeks in mijn tv kan gebruiken.

Blijkbaar gaat dit dus niet, ik moet dan ook wisselen van abonnement.
Maar nu komt het, ik heb een alles in 1 pakket met daarin internet en televisie (en volgens mij ook nog telefoon maar dat gebruik ik nooit).
Internet is nog 50Mbit, erfenis van UPC denk ik, en verder een standaard digitale televisie pakket.

Als ik nu mijn mediabox wil retourneren en een losse smartcard wil gebruiken krijg ik dan ook een ander abonnement;
Of ik ga 13 euro per maand meer betalen en ik krijg er gelijk 120Mbit internet bij.
Of ik ga 3 euro per maand meer betalen en mijn internet verbinding gaat dan NAAR BENEDEN naar 40Mbit.

Hier ben ik het uiteraard niet mee eens, ik ga meer betalen voor een tragere verbinding omdat ik een pakket heb waarin ik niet 1 onderdeel kan veranderen.
Kan en mag dit zomaar?

En, heeft er iemand ervaring met mediabox kaarten rechtstreeks gebruiken in smart tv's?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• hars73

hars73

JeroenC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:32:
[...]

Check jij je email wel?

Ik heb dat weleens bij ziggo gehad ( komt niet door ziggo ) dat mijn pakket gewoon 4 dagen bij postnl gelegen heeft. Je krijgt namelijk van ziggo binnen 1-2 dagen een mail met een track en trace ( of een melding: klik hier om het pakket te volgen = track en trace van postnl ) Althans bij mij, me vrienden en fam wel :D

Voor ziggo zal het niet moeilijk zijn nee, postnl daarentegen is een ramp.. Zelf ook laatst (vorige week of die daarvoor) iets naar een tweaker gestuurd (iphone6) die heeft meer dan een week op het sorteercentrum gelegen... Terwijl ik het binnen 1 dag op de post gedaan had :D
Ja hoor.. de mail komt elk kwartier binnen ;)

Heb de klantenservice al aan de telefoon gehad (na 2x doorverbonden te zijn). Die (best behulpzame) mevrouw zei dat ze het bij Ziggo erg druk hebben bij de verzendingen. Tevens zei ze dat die 3-5 werkdagen op de website niet kloppen en meestal in de praktijk zo tegen de 10 werkdagen aanloopt. Het pakket was al wel aangemeld bij PostNL, maar nog niet verzonden. Nou we wachten het maar af. Heb wel een 3S kode gekregen en kan daar idd zien dat ie is aangemeld maar nog niet ontvangen bij PostNL.

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 24-09-2015 09:47 ]

• LopendeVogel
hars73 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:45:
[...]

Ja hoor.. de mail komt elk kwartier binnen ;)

Heb de klantenservice al aan de telefoon gehad (na 2x doorverbonden te zijn). Die (best behulpzame) mevrouw zei dat ze het bij Ziggo erg druk hebben bij de verzendingen. Tevens zei ze dat die 3-5 werkdagen op de website niet kloppen en meestal in de praktijk zo tegen de 10 werkdagen aanloopt. Het pakket was al wel aangemeld bij PostNL, maar nog niet verzonden. Nou we wachten het maar af. Heb wel een 3S kode gekregen en kan daar idd zien dat ie is aangemeld maar nog niet ontvangen bij PostNL.
Kijk, ja mijn praktijkervaringen en van mijn omgeving is dat binnen 3 werkdagen altijd alles geleverd is..
Maar zou goed kunnen dat er momenteel vertragingen zijn, er zullen tonnen ubee's in omloop zijn met een wifi probleem (lees: bepaalde brothers/ hp printers maken geen connectie via wifi na de laatste firmware update) die nu allemaal omgewisseld worden :D

• PE4000
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik weet niet of het jullie opgevallen is, maar na afgelopen nacht dat er onderhoud is gepleegd,
werkt slechts één upstream channel bij de Cisco EPC3928AD.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb je hem al gereset?

• PE4000
  • Laatst online: 02-07 05:34
Nee nog niet, zal het nu even doen...

Edit: moest ff wachten op een telefoontje, maar had geen uitgaande voice.
Nu alles opgestart, eerst geen verbinding met tweakers... via Firefox en ook de modem was niet benaderbaar.

Alle vier upstreams werken nu.
Het gaat hier nu met hotten en stoten, gelijk al 2 T3.
En Tweakers.net slecht bereikbaar...

[ Voor 80% gewijzigd door PE4000 op 24-09-2015 10:58 ]

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Drnigg schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:41:

Is dit op Wireless of Draad? Want het klinkt een beetje zoals ik het had. En dat lag toch echt aan mijn eigen infrastructuur qua bekabeling.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Drnigg schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:35:
[...]

Voordat ik de nieuwe verdeeldoos kreeg was het zo dat mijn modem dus echt het contact met ziggo zelf leek te verliezen. Dan vlogen alle lampjes uit, en begonnen ze weer van voor af aan weer allemaal op te lichten in de trant van connectie maken.

Nu blijven de lampjes in ieder geval branden, maar mijn wifi is ook een compleet drama. Ik moet dus mijn wifi uitzetten wil ik iets op mijn mobiel op kunnen zoeken, want de connectie die via het modem gemaakt wordt geeft gewoon foutpagina na foutpagina na foutpagina.

Nu wel eindelijk iemand aan de lijn gekregen die een monteur gaat langs sturen. Hij zag wat "lage waardes" in de modem en vermoedde dat het probleem aan hun kant lag, maar dat moet de monteur dus gaan uitzoeken.
Klinkt als een brakke AOP aansluiting }:O kan nog een leuke discussie worden ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drnigg
Damienx2 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:30:
[...]

Is dit op Wireless of Draad? Want het klinkt een beetje zoals ik het had. En dat lag toch echt aan mijn eigen infrastructuur qua bekabeling.
Beiden. Met draad en met wifi was het beiden huilen met de pet op gisterenavond en nacht (met uitloop naar vanochtend). Om kwart over 8 was het ineens allemaal koek en ei, en sindsdien ook geen problemen meer mee gehad. Er is geen peil op te trekken.

Om je een idee te geven: ik had met wifi (en bedraad) <1 ms met pingen naar de modem/router, en 50-75% packetloss met pingen naar de standaard google DNS.
ArcticWolf schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:05:
[...]

Klinkt als een brakke AOP aansluiting }:O kan nog een leuke discussie worden ook ;)
Ugh, dat hoop ik niet ;( Dat klinkt inderdaad wel als 1 van die dingen waarvan ze dan claimen dat het aan mij ligt. Laatste persoon die er aan heeft gezeten was een casema monteur, zo lang geleden is dat al.
Drnigg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:10:
[...]

Beiden. Met draad en met wifi was het beiden huilen met de pet op gisterenavond en nacht (met uitloop naar vanochtend). Om kwart over 8 was het ineens allemaal koek en ei, en sindsdien ook geen problemen meer mee gehad. Er is geen peil op te trekken.

Om je een idee te geven: ik had met wifi (en bedraad) <1 ms met pingen naar de modem/router, en 50-75% packetloss met pingen naar de standaard google DNS.

[...]

Ugh, dat hoop ik niet ;( Dat klinkt inderdaad wel als 1 van die dingen waarvan ze dan claimen dat het aan mij ligt. Laatste persoon die er aan heeft gezeten was een casema monteur, zo lang geleden is dat al.
Je kan toch ook zelf even kijken welke waardes je hebt?
Wat voor modem heb je?

• Drnigg
ArcticWolf schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:31:
[...]

Je kan toch ook zelf even kijken welke waardes je hebt?
Wat voor modem heb je?
Standaard ziggo modem, Cisco EPC 3925
Drnigg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:35:
[...]

Standaard ziggo modem, Cisco EPC 3925
Weet even niet wat het IP adres is van dat type modem... ik gok even http://192.168.1.1 (Ubee is 192.168.178.1) maar als je daarop inlogged kan je zelf de waardes van het modem bekijken.
Als het lukt, post ze dan even hier.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArcticWolf schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:37:
[...]

Weet even niet wat het IP adres is van dat type modem... ik gok even http://192.168.1.1 (Ubee is 192.168.178.1) maar als je daarop inlogged kan je zelf de waardes van het modem bekijken.
Gewoon in je eigen PC kijken naar default gateway IP en daarnaartoe surfen. Werkt altijd ;)

Oslik blyat! Oslik!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 18:01
Als het signaal al op je huis staat, en je haalt het pakket in de winkel op (dus directe uitgifte) duurd het maximaal 3 uur, als er nog geen signaal is duurd dit maximaal 3 werkdagen voor dat alles werkt.

• Drnigg
ArcticWolf schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:37:
[...]

In het modem gaan is geen probleem (het heeft immers de standaard factory instellingen na tig resets), ik weet alleen niet 100% waar ik precies naar moet zoeken. Ik vermoed het volgende?

(ik heb ze even als afbeelding gedaan omdat ik niet alles vol gooien met een wall of tekst) :

http://puu.sh/kmlgj/795b657fc6.png
http://puu.sh/kmlgJ/e8c14c49fe.png
http://puu.sh/kmlhf/e09fabc99f.png
http://puu.sh/kmlq8/e13cdd22a7.png

Op het moment is er ook niets op de verbinding aan te merken, het komt gewoon volledig willekeurig aanwaaien. Als het probleem zich weer voordoet zal ik wel meteen een notitie maken van de waardes.

Nu hoop ik eigenlijk stiekem natuurlijk dat het zich vanavond weer voordoet :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die laatste geeft genoeg info. 8 downstreamkanalen, 4 upstreamkanalen.

Belangrijk:
- downstream level moet tussen de +12 en -12 zitten, maar liefst zo dicht mogelijk bij 0dBmV. Alles tussen 1.7 en 4.1dBmV is perfect. Sowieso, als dit fout gaat valt je modem offline, het levert geen packetloss oid.
- downstream SNR moet boven de 34dB zijn. Alles bij jou >38.2dB dus prima.
- upstream level moet onder de 52dBmV zijn. Bij jou alles onder de 46.3dBmV, dus prima. Ook hier offline bij fout.

Wat je niet zelf kunt uitlezen is ruis in de upstream (dat kun je per definitie alleen bij de ontvanger, dus de CMTS ('centrale') in dit geval).

Het is dus zaak om nog een keer te kijken als het fout gaat, maar hou slag om de arm dat je symptomen van ruis in de upstream kunnen komen en dat je dat niet kunt zien in de modem. Lijkt me iig zaak om contact op te nemen met Ziggo op moment dat het speelt.

Oslik blyat! Oslik!

Drnigg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:13:
[...]

In het modem gaan is geen probleem (het heeft immers de standaard factory instellingen na tig resets), ik weet alleen niet 100% waar ik precies naar moet zoeken. Ik vermoed het volgende?

(ik heb ze even als afbeelding gedaan omdat ik niet alles vol gooien met een wall of tekst) :

Op het moment is er ook niets op de verbinding aan te merken, het komt gewoon volledig willekeurig aanwaaien. Als het probleem zich weer voordoet zal ik wel meteen een notitie maken van de waardes.

Ik zie ook geen problemen in de modem waardes, echter zou een flinke drop in de avond erg raar zijn.
Ben benieuwd of je dan echt andere modem waardes te zien krijgt.

Zit er trouwens een router tussen modem en apparaat?

• stormfly
Drnigg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:13:
[...]

Misschien een congested coax segment, teveel heavy users in je woonwijk waardoor de docsis streams vol zitten?

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:05:
[...]

Misschien een congested coax segment, teveel heavy users in je woonwijk waardoor de docsis streams vol zitten?g
Daar zal Ziggo toch wel op monitoren als het coax segment vol raakt/ zit en daarop anticiperen.

• stormfly
Ja dat doen ze, maar ik geloof niet dat ze binnen een jaar na constateren een coax segment opknippen, dat heeft best wat voeten in aarde en dan moet het echt aantoonbaar brak zijn.

Ik werd door KPN gebeld om over te stappen "u weet dat coax internet elke avond vol zit omdat u de verbinding deelt met iedereen?" Ik zeg; ik ken het concept maar omdat te controleren draait er 24/7 een raspberry pi met smokeping, en bij mij is het niet het geval ik heb een brandschone lijn met 0,0% packetloss elke dag ;-) Owh was het antwoord...

• Drnigg
ArcticWolf schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:25:
[...]

Ik zie ook geen problemen in de modem waardes, echter zou een flinke drop in de avond erg raar zijn.
Ben benieuwd of je dan echt andere modem waardes te zien krijgt.

Zit er trouwens een router tussen modem en apparaat?
Excuses voor het late antwoord.

Nee, het is gewoon AOP > Modem > PC. Gebruik de standaard ziggo apparatuur en bekabeling, afstand tussen AOP en modem is minder dan een meter, tussen modem en pc is +/- 3 meter.

[ Voor 14% gewijzigd door Drnigg op 24-09-2015 17:28 ]

stormfly schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:05:
[...]

Misschien een congested coax segment, teveel heavy users in je woonwijk waardoor de docsis streams vol zitten?
Dat moet wel heel extreem zijn dan 8)7 zou je dat niet constant moeten merken dan? Klinkt namelijk dat de lijn altijd tegen overbelast aan loopt te hikken dan. Dan krijg je toch T3 en T4 timeouts?
Drnigg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:25:
[...]

Excuses voor het late antwoord.

Nee, het is gewoon AOP > Modem > PC. Gebruik de standaard ziggo apparatuur en bekabeling, afstand tussen AOP en modem is minder dan een meter, tussen modem en pc is +/- 3 meter.
Dan lijkt het idd op een extern iets ja.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Het is weer huilen met de pet op hier. (1082)

Ik heb 200/20, en download is na diverse speedtests gemiddeld zo'n 150/20 (Ziggo speedtest)

20 up haal ik altijd steady, maar download is weer niks.
Paar maanden geleden ben ik al eens op een andere lane gezet omdat download omlaag ging, en nu gebeurt hetzelfde weer.

Net helpdesk (1200) gebeld, en de vriendelijke dame zag idd dat ik toentertijd al was overgezet.
Maar nu lijkt hetzelfde weer te gebeuren.

Het verschil is toch een abo (200/20 of 150/20) 50/20

Ik zal morgen wel gebeld worden, en dan zien we wel weer.

• Jim423
MarElo ik weet niet precies welk modem je hebt, maar als je inlogt op het modem en even laat locken op 370Mhz kun je het even opnieuw proberen. Bij Ubee is dit bijvoorbeeld onder downstream 370750 > frequentie forceren.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Krijg hier nu 1 downstream kanaal en de downstream frequency select box is blanco.

Dus geen internet op 1689 :(
Fijn op je thuiswerk dag.

[edit]
Lijkt weer te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 25-09-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meer mensen die het is opgevallen dat de TV gids soms niet klopt? nu zegt mijn box dat van 10:00 tot 11:00 locked up abroad op NGC is maar highway trough hell is op NGC het is me vaker opgevallen. is dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:43:
zijn er meer mensen die het is opgevallen dat de TV gids soms niet klopt? nu zegt mijn box dat van 10:00 tot 11:00 locked up abroad op NGC is maar highway trough hell is op NGC het is me vaker opgevallen. is dit bekend?
Idem... maar ligt aan faal NGC en DSC heb ik het idee, ik kijk elke ochtend een stukje van Highway Through Hell om 6:00, dat stond vanmorgen ook in de gids maar blijkbaar was alles een uur vervroegd, dus om 6:00 begon Dog Whisperer.
Dit soort grapjes heb ik alleen op NGC en DSC, zelfs RTL Duitsland klopt altijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:59:
[...]

Idem... maar ligt aan faal NGC en DSC heb ik het idee, ik kijk elke ochtend een stukje van Highway Through Hell om 6:00, dat stond vanmorgen ook in de gids maar blijkbaar was alles een uur vervroegd, dus om 6:00 begon Dog Whisperer.
Dit soort grapjes heb ik alleen op NGC en DSC, zelfs RTL Duitsland klopt altijd :X
grappig nu je het zegt ik geloof ook dat ik het alleen op NGC en discovery heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 10:21
Allright, hilfe!

Ik heb van ziggo een ubee router en deze heeft kuren. Minimaal 1 maal daags blokkeert mijn internet, zowel via de wifi als via kabel. De router valt niet uit, is nog gewoon te bereiken en geeft aan dat alles operationeel is, maar chrome geeft zowel op pc (kabel) als tablet (wifi) aan : dns_probe_finished_no_internet. Nu kan ik op mijn computer wel google dns o.i.d. erop gaan zetten (nog niet geprobeerd, geen idee of het werkt) maar dit lost het wifi probleem niet op.

Na het opnieuw opstarten van de router is het probleem tijdelijk weg. Ik heb al een factory reset geprobeerd maar dat maakte geen verschil, in 3 dagen was het probleem terug. Ziggo weigert een nieuwe modem op te sturen omdat volgens hun systeem alle waardes goed zijn. wat kan dit zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
http://oi58.tinypic.com/no9184.jpg

Is dit wat je nodig hebt ? Op dit moment werkt de verbinding overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J0mcd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:31:
http://oi58.tinypic.com/no9184.jpg

Is dit wat je nodig hebt ? Op dit moment werkt de verbinding overigens.
Heb je ook het aantal T3 en T4 timeouts?
Je SNR waardes zijn lager dan ik normaal gesproken zie, maar wel binnen de tolerantie dus dat zou geen problemen moeten geven en je demping zit ook binnen de toleranties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
Nee t3 en t4 is helaas niet te zien op de ubee router, dit is alles dat ik zelf kan inzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zal het nu nog uitmaken welk modem ik ophang eigenlijk als hij toch in bridge-mode staat?
Heb twee ubee's (3200 & 321B) en de technicolor 7210 in huis.

Die met het laagste stroomverbruik heb ik geloof ik nu hangen. (de 321B hangt er iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
hjs schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:52:
Zal het nu nog uitmaken welk modem ik ophang eigenlijk als hij toch in bridge-mode staat?

Die met het laagste stroomverbruik heb ik geloof ik nu hangen. (de 321B hangt er iig)
In bridge mode maakt het niets uit, het wordt basicly een analoge verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je hebt wat minder stroomverbruik doordat WiFi uit is in bridge, maar ik denk dat het TC modem meer gebruikt. Zo gebruikte mijn Ubee ook meer dan de Cisco (Ubee werd ook flink warmer) maar ondanks bridge doen ze denk ik nog zon 10watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:42
hjs schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:52:

Ik zou kiezen voor de TC aangezien deze is voorbereid op de toekomstige snelheid van 500Mbps tegenover de 200Mbps van de Ubee's.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

stormfly schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:49:
Je hebt wat minder stroomverbruik doordat WiFi uit is in bridge, maar ik denk dat het TC modem meer gebruikt. Zo gebruikte mijn Ubee ook meer dan de Cisco (Ubee werd ook flink warmer) maar ondanks bridge doen ze denk ik nog zon 10watt
Net even een ubee en de TC achter de meter gehangen zonder te zijn aangesloten verder.
De Ubee verbruikte zo 9 watt en de TC zat op 13 watt.
Maar heel ff getest, het geeft een indruk.

Maar een Cisco is dus het zuinigst, hoe kom je daar aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J0mcd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:48:
Nee t3 en t4 is helaas niet te zien op de ubee router, dit is alles dat ik zelf kan inzien
Welke Ubee is dat eigenlijk? Ik heb een hele andere Ubee

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fNgaDx3m.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:59:
[...]

Welke Ubee is dat eigenlijk? Ik heb een hele andere Ubee
Een ubee ewv3226, redelijk recent model van UPC geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hjs schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:54:
[...]

Net even een ubee en de TC achter de meter gehangen zonder te zijn aangesloten verder.
De Ubee verbruikte zo 9 watt en de TC zat op 13 watt.
Maar heel ff getest, het geeft een indruk.

Maar een Cisco is dus het zuinigst, hoe kom je daar aan :)
Ik beschik slechts over een Ubee 321 en een Cisco 3928 en van die twee was de cisco het zuinigst, pin me niet vast op welke waarde (router modus overigens). Je kan het verbruik pas echt goed meten als hij " ingetraind " is in het netwerk en hij heeft bepaald hoe hard hij moet zenden naar het coax segment. Maar dat is achter de komma ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-09 21:26
Waar kan je bij de Technicolor 7210 de T3 en T4 timeouts zien? Ik zie wel bij de logs staan dat er timeouts zijn geweest maar zie nergens totale timeouts

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 20:00
ik heb nog steeds hoge T3 en uncorrectable waardes , is het verstandig om ziggo hier over te bellen of dit gewoon te negeren ?

Ik heb niet echt grote problemen af en toe valt het internet weg en krijg ik de melding van dat de mailserver al een tijd niet reageert als ik de mail aan het lezen ben.

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 241000000 Hz 2.9 dBmV 40.4 dB -36 dBc
2 Locked QAM256 249000000 Hz 2.6 dBmV 40.3 dB -36 dBc
3 Locked QAM256 257000000 Hz 3.3 dBmV 40.6 dB -37 dBc
4 Locked QAM256 265000000 Hz 2.8 dBmV 40.7 dB -39 dBc
5 Locked QAM256 273000000 Hz 3.4 dBmV 39.4 dB -23 dBc
6 Locked QAM256 281000000 Hz 3.1 dBmV 40.7 dB -40 dBc
7 Locked QAM256 289000000 Hz 3.3 dBmV 40.7 dB -41 dBc
8 Locked QAM256 297000000 Hz 3.0 dBmV 40.7 dB -41 dBc

Correctables Uncorrectables
67540 29180

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 43.8 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.8 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 43.5 dBmV

Counter
T3 Timeout 94
T4 Timeout 1

En dit zijn de waardes met een uptime van 9 dagen???

• Jim423
Je kan een ping -t naar tweakers.net of google.nl laten draaien en kijken of dat samen met je mailserver wegvalt.

Dancis schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:07:
ik heb nog steeds hoge T3 en uncorrectable waardes , is het verstandig om ziggo hier over te bellen of dit gewoon te negeren ?

Ik heb niet echt grote problemen af en toe valt het internet weg en krijg ik de melding van dat de mailserver al een tijd niet reageert als ik de mail aan het lezen ben.

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 241000000 Hz 2.9 dBmV 40.4 dB -36 dBc
2 Locked QAM256 249000000 Hz 2.6 dBmV 40.3 dB -36 dBc
3 Locked QAM256 257000000 Hz 3.3 dBmV 40.6 dB -37 dBc
4 Locked QAM256 265000000 Hz 2.8 dBmV 40.7 dB -39 dBc
5 Locked QAM256 273000000 Hz 3.4 dBmV 39.4 dB -23 dBc
6 Locked QAM256 281000000 Hz 3.1 dBmV 40.7 dB -40 dBc
7 Locked QAM256 289000000 Hz 3.3 dBmV 40.7 dB -41 dBc
8 Locked QAM256 297000000 Hz 3.0 dBmV 40.7 dB -41 dBc

Correctables Uncorrectables
67540 29180

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.5 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 43.8 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.8 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 43.5 dBmV

Counter
T3 Timeout 94
T4 Timeout 1

En dit zijn de waardes met een uptime van 9 dagen???
Dat had ik ook een paar dagen, echt bizar :X nu heb ik het al 2 weken niet meer, maar niks veranderd aan m'n netwerk/kabels. Vandaag wel de alternatieve DNS servers weggehaald dus zit nu weer op 84.116.46.21 en 84.116.46.20

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 20:00
Straks als ik thuis ben maar eens pingen en heb webcare ook al een berichtje gestuurd.

Anders eens kijken hoe lang het goed blijft na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 01:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Voor thuis heb ik een TV Basis abonnement (18€).

Ik keek tot voor kort altijd analoog, en was in de veronderstelling dat je digitaal in ieder geval RTL4 en 5 in HD kon ontvangen mits je een module en smartcard hebt.

Dit is echter veranderd zie ik tot mijn verbazing?

Ik heb namelijk een interactieve 1.3 module gekocht met een smartcard. Daarnaast heb ik dus alleen TV Basis.

Heb ik uberhaupt iets aan de module? Aangezien ik (voor zover ik weet) geen extra zenders ermee kan bekijken o.i.d.?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 26-09 19:46
Met die module kan je alle nederlandse in HD kijken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:14
Met het basis abonnement heb je alleen NPO1,2,3 in HD.

Vanaf het start pakket kun je alle Nederlandse zenders in HD bekijken.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb ook een basis abbo en ik heb 60 digitale kanelen waaronder alle nederlandse zenders in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Kabel TV (19 euro, zonder smartcard te bekijken) en Start (25 euro) staan op deze pagina vergeleken:

https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/

Verschil is het aantal zenders en het aanbod van een redelijk groot aantal zenders die in SD (Kabel TV) of HD (Start). In de Alles-in-1 pakketten zit minimaal Start.

[ Voor 36% gewijzigd door rick77 op 27-09-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar bij Start zit je itt Kabel TV toch vast aan het huurmodel?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Raven schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:02:
Ja, je hebt een smartcard en iets om deze in te stoppen nodig (CI+/STB) en dat kan via de nieuwe abonnementen alleen nog met een bruikleen/huurconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Raven schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:02:
1 set zit standaard in je abonnement, ga je later uitbreiden en heb je nu geen eigen smartcards actief dan zal je moeten betalen voor uitbreidingen. Smartcards die je nu eventueel al actief hebt kan je gewoon blijven gebruiken als je overgestapt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
SalimRAF heeft een module gekocht, dus die hoeft niks te huren. In dat geval kan je met een basis abbonnement al uit de voeten.
Pagina: 1 ... 33 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.