JeroenC schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:11:
[...]
<knip, knip>
Probeer je in hun (medewerkers van ziggo) te verplaatsen, ik doe dat ook. De kans dat hun iemand eraan krijgen ( van alle miljoenen klanten ) die idd die stappen al doorlopen heeft is 0,00001. Dat jij net 0,00001 bent betekent niet dat de medewerker jou als dom beschuldigd, hun werken daar voor een mager loontje en doen gewoonweg hun best om je te helpen.
Volledig mee eens. Ik constateer dat sommige tweakers zich nog al eens niet realiseren dat de helpdeskmedewerkers niet beschikken over een glazen bol. Daarmee bedoel ik dat ze niet kunnen zien wie ze aan de lijn hebben, een Tweaker (waarvan ik van de meesten vermoed dat ze zelden een helpdesk nodig hebben) of een oliebol als andere uiterste. Een goede kennis heeft ooit op de helpdesk van UPC gewerkt en die heeft er toen eens een boekje over open gedaan. Je wilt niet weten wat ze daar soms van klanten vernemen. Zelf heb ik ooit iemand geholpen die pas in een nieuw huis was getrokken. Hij stond echt met de handen omhoog, wat hij ook probeerde, de computer bleef zo dood als een pier. Ik was er even op visite, dook even onder z'n bureau en vond ............. juist ja, een niet in het stopcontact geplaatste stekker.
Die advertentie van ik geloof IBM enige jaren geleden over dat kleutertje die z'n pa die teneinde raad IBM wou bellen vroeg "zit de stekker er wel in" is dus niet denkbeeldig. Wees dus niet meteen geïrriteerd als je die reeks in jouw ogen domme vragen over je heen krijgt, ze moeten hier wel mee beginnen. Het getuigt beslist niet van domheid.
Die paar keer dat ik recentelijk de helpdesk belde kreeg ik juist een uiterst vriendelijk persoon aan de lijn die precies wist waarover het ging, iets over een niet nader te noemen instelling. Dus een ramp die helpdesk van Ziggo? Nee, integendeel!
Ooit had ik zelf een defecte modem na een onweer, de telefoon die er over liep deed het nog wel, het internet niet. Ik was op alle vragen voorbereid en sneed alles wat ik verwachtte beleefd de pas af en noemde alle nodige controles op die ik zelf al had gedaan. Blijkbaar begreep de aller vriendelijkste persoon zonder zo' glazen bol dat ik wist waarover ik sprak. Dus "oké" kreeg ik als antwoord, "dan blijft er voor mij niets meer over om te vragen, ik stuur u een monteur". Modem vervangen en klaar.