Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom is het hier zo snel :+
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4630846619.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Raven schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:20:
[...]

Om mijzelf te quoten n.a.v. iemand anders die dat vroeg:

[...]
Achja stom had ik ff kunnen checken, niet aan gedacht, thnx.. zit nu al 15min in de wacht (verkoop belde me terug en verbond me door naar technisch, dus dat scheelt) bij de klantenservice.. Heel benieuwd wat ze te melden hebben :(

Edit: Opgelost, bleek overal storing te zijn, in het basissignaal :/

Sinds de overname van UPC door Ziggo niets dan gekloot -O-

[ Voor 13% gewijzigd door poor Leno op 02-09-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

poor Leno schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:26:

Sinds de overname van UPC door Ziggo niets dan gekloot -O-
Het leuke is alleen dat UPC Ziggo heeft overgenomen, en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Timmert schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:11:
[...]

Het leuke is alleen dat UPC Ziggo heeft overgenomen, en niet andersom.
Oh ook goed, dat boeit me niet zoveel.. wel apart dat t dan Ziggo heet terwijl ik eerst UPC had, maar goed. In ieder geval na de overname is het gekloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:16:
[...]

Oh ook goed, dat boeit me niet zoveel.. wel apart dat t dan Ziggo heet terwijl ik eerst UPC had, maar goed. In ieder geval na de overname is het gekloot.
Waarschijnlijk omdat Ziggo een betere naam had dan upc. :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 22:18
MdO82 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:31:
[...]

Waarschijnlijk omdat Ziggo een betere naam had dan upc. :+
Moet wel zeggen dat er sinds die overname toch wel vaker problemen zijn hier in Maastricht. Of het toeval is of dat er toch het één en het ander niet helemaal lekker loopt is natuurlijk de vraag.

Nu ook alles eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Cloggs schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:03:
[...]

Moet wel zeggen dat er sinds die overname toch wel vaker problemen zijn hier in Maastricht. Of het toeval is of dat er toch het één en het ander niet helemaal lekker loopt is natuurlijk de vraag.

Nu ook alles eruit.
Samenvoegen zal nooit echt zonder problemen gaan, alleen merk je wel het verschil tussen de helpdesk van Ziggo oud en nu. De oude helpdesk was altijd meteen direct met oplossen van problemen en sinds dat UPC en Ziggo samen zijn is het steeds vaker rommelig, verschillende antwoorden van medewerkers over hetzelfde probleem enzo.

Ah, ik denk altijd maar zo. Als er iets niet werkt dan kun je beter eerst kijken naar het interne gedeelte en dan pas klagen over Ziggo. Ik ken mensen die zitten bij Ziggo maar die vloeken erover. Toen zijn ze naar KPN gegaan, was ook weer niet goed en toen hebben ze weer verhuisd naar Ziggo. Tja, wie is er dan een slechte provider voor de gemiddelde consument :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Neuh, er blijft altijd een groep die vindt dat het gras ergens anders groener is ;)
Voor mezelf sprekend, ik zit al voor de @home tijd op Kabel internet, tijdelijk (van wege een verhuizing) BBned ADSL gehad. Maar ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben over het internet van Ziggo. Ik heb in het oude Ziggo gebied echt nul komma nul problemen.

Ik heb wel wat moeite met het feit dat het nieuwe Ziggo meer dingen op gaat dringen, zoals het hele Horizon huursysteem, maar drie vrije smartcards e.d. Persoonlijk zie ik het liefst een open systeem, waarbij mensen niet hoeven te huren.

UPC had een negative naam, Dat hebben ze nu met de overname van Liberty Global van Ziggo willen maskeren. Maar omdat mensen weten dat Ziggo gewoon het oude UPC is zullen ze hun mening ook nooit bij stellen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

ThinkPadd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:36:
Nee, wifi spots is niet mogelijk. Je hebt overigens wel internet, maar extreem traag (64kbit ofzo).... zelfs 2G op telefoon is nog sneller. M'n oma heeft alleen TV + telefonie, maar wel een Ubee wifimodem die ook vrolijk een SSID uitzend. Ze heeft dus eigenlijk wel internet, maar je kunt er niet echt wat bruikbaars mee :+
Alhoewel: misschien zend het modem wel WiFispots uit, als je een code hebt (van je eigen Ziggo-verbinding) dan heb je op die manier wellicht wel internet..... hmmm misschien Ziggo eens vragen?

Deze optie is wellicht interessant: [Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand
Wel heel goed voor ze in de gaten houden dat ze zich (na een jaar ofzo) niet door Ziggo een verhaal laten aanpraten en overstappen naar een ander abonnement. Dan komen ze op een Alles-in-1 pakket uit waarschijnlijk en betaal je zo 50-60 euro per maand...
Nee ik kan hotspots in de modem niet aan zetten, hij zendt dat ssid ook niet uit.
Verder hebben ze ook digitale tv van ziggo (basispakket).

Overigens krijg ik het telabbo van mijn opa en oma op de website niet meer gevonden. Ze betalen nu ook maar iets van een €10.

Tegenwoordig wil ziggo daar €30 voor hebben. 8)7
https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen/

[ Voor 10% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-09-2015 18:47 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn inderdaad de kosten voor nieuwe klanten, maar dat zullen ook de kosten voor de telefoonlijn zelf bij zitten.
Dat is meen ik iets van 18,95
Het onbeperkt bellen zie ik via mijnziggo staan voor 10,95 :)

Edit, het blijkt dus echt €30 te kosten voor alleen het lijntje en nummertje.
Big business zou ik zeggen :+

Betaal je dus bijna €42 voor bellen én volop bellen :s

[ Voor 16% gewijzigd door MdO82 op 02-09-2015 19:07 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 20:59
Hmm, krijg net een aanbieding in de bus. €10 p/m voor internet en bellen bovenop huidige tv-only abbo. Da's niet duur zou je zeggen. 25MBit/s down, up wordt niet vermeld.

Het klinkt heel aantrekkelijk, maar ik denk dat ik toch lekker bij m'n glasvezel blijf voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat gister even naar de abo's te kijken of ik daar misschien eens iets in moest gaan veranderen, schetst mijn verbazing dat ze gewoon een tientje duurder zijn geworden ten opzichte van zegge een jaar geleden.

Wat krijg je daar voor dat je als Ziggo klant niet al hebt?
Ik heb nu nog gewoon internet (200mb) en televisie voor zo'n 62 euro, maar datzelfde pakket is nu 72 euro? Que? Vind ik nogal een correctie zomaar even... 120 euro in het jaar.
En wanneer moet ik hier als bestaande klant aan geloven? Want ik voel daar niet zo veel voor. Abonnement wat ik nu heb zit eignelijk al een eurotje of 10 boven wat ik stiekem maximaal kwijt wil zijn aan internetgrappen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:10:
Ze moeten ergens de kosten van de samenvoeging halen...
En als monopolist kan je nou eenmaal veel zaken gewoon doen
De winsttoename lijkt me al gedekt door de hoeveelheid personeel dat kan gaan uitstromen n.a.v. die fusie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:38
tiguan schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:06:
Hmm, krijg net een aanbieding in de bus. €10 p/m voor internet en bellen bovenop huidige tv-only abbo. Da's niet duur zou je zeggen. 25MBit/s down, up wordt niet vermeld.

Het klinkt heel aantrekkelijk, maar ik denk dat ik toch lekker bij m'n glasvezel blijf voor internet.
Ik heb me aangemeld gisteren. Overstap vanaf telfort. Volgens klantenservice is de upload 2 Mbit. Binnen nu en 5 dagen krijg ik de bevestigingsbrief.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 20:59
groxgrox schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:19:
[...]

Ik heb me aangemeld gisteren. Overstap vanaf telfort. Volgens klantenservice is de upload 2 Mbit. Binnen nu en 5 dagen krijg ik de bevestigingsbrief.
Oh hell no, ik heb nu 100 up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:08:
Ik heb nu nog gewoon internet (200mb) en televisie voor zo'n 62 euro, maar datzelfde pakket is nu 72 euro?
Dat zit hem in de extra's (horizon, myprime) die je erbij krijgt als je een standaardpakket kiest. Neem je geen decoder of telefonie (Internet Max) dan ben je €54/m kwijt, neem je alles-in-een met de simpelste mediabox dan €59/m. Beide met 200/20Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me net inderdaad maar even laten voorlichten. Laat dat MyPrime zich een beetje vergelijken met Netflix qua aanbod? Zijn ze een beetje wazig over.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat gister even naar de abo's te kijken of ik daar misschien eens iets in moest gaan veranderen, schetst mijn verbazing dat ze gewoon een tientje duurder zijn geworden ten opzichte van zegge een jaar geleden.

Ik heb nu nog gewoon internet (200mb) en televisie voor zo'n 62 euro, maar datzelfde pakket is nu 72 euro? Que? Vind ik nogal een correctie zomaar even... 120 euro in het jaar.
En wanneer moet ik hier als bestaande klant aan geloven? Want ik voel daar niet zo veel voor. Abonnement wat ik nu heb zit eignelijk al een eurotje of 10 boven wat ik stiekem maximaal kwijt wil zijn aan internetgrappen.
Nee dat pakket bestaat niet meer... ik heb die ook voor 62,50 euro per maand, 200mbit internet met standaard TV. Dat "nieuwe" pakket is 200mbit + royaal tv oid :P
Meestal duurt het wel een jaar of 5~10 dat een provider echt pakketten eenzijdig gaat opzeggen, dus zolang je niks doet blijf je dit pakket gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:47:
Heb me net inderdaad maar even laten voorlichten. Laat dat MyPrime zich een beetje vergelijken met Netflix qua aanbod? Zijn ze een beetje wazig over.
Laten we er eens helder over zijn dan. Nee, dat is beslist NIET te vergelijken. En dan bedoel ik niet dat Ziggo aantrekkelijker is met zijn aanbod.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu nog gewoon internet (200mb) en televisie voor zo'n 62 euro, maar datzelfde pakket is nu 72 euro?
Alleen 200 Mb/s internet en TV, geen telefonie? Bij het huidige Ziggo:

Internet: Internet Max + Kabel TV (exclusief HD-zenders) voor €53,95 per maand.
Zelf samenstellen: Connect Max + Play Start (is inclusief HD-zenders en 'Mediabox' maar exclusief Horizon en MyPrime) voor €57,55 per maand.
Zelf samenstellen: Connect Max + Play Complete (inclusief Horizon en MyPrime) voor €62,55 per maand.
TV + Internet: Connect & Play Max (inclusief Horizon en TV Royaal, dus extra veel zenders) voor €72,50 per maand.

[ Voor 1% gewijzigd door Jerrythafast op 02-09-2015 23:49 . Reden: Prijsje van Connect Max + Play Complete vergeten erbij te zetten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:47:
Laat dat MyPrime zich een beetje vergelijken met Netflix qua aanbod? Zijn ze een beetje wazig over.
Je kunt het zelf hier inzien wat het MyPrime-aanbod is. Een stuk minder wazig dan Netflix, waar je alleen als abonnee het aanbod kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 18:12
Hallo, ik heb een vraagje. Heb het zelf nog niet kunnen..maar kun je met een ci+ 1.3 module ook Replay TV gebruiken?

Alvast bedankt!

Gr. Viresh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Bullet NL schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:22:

UPC had een negative naam, Dat hebben ze nu met de overname van Liberty Global van Ziggo willen maskeren. Maar omdat mensen weten dat Ziggo gewoon het oude UPC is zullen ze hun mening ook nooit bij stellen.
Idd en liberty global heeft ziggo binnen 5min ook een slechte naam gegeven jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:01:
[...]

Alleen 200 Mb/s internet en TV, geen telefonie? Bij het huidige Ziggo:

Internet: Internet Max + Kabel TV (exclusief HD-zenders) voor €53,95 per maand.
Zelf samenstellen: Connect Max + Play Start (is inclusief HD-zenders en 'Mediabox' maar exclusief Horizon en MyPrime) voor €57,55 per maand.
Zelf samenstellen: Connect Max + Play Complete (inclusief Horizon en MyPrime)
TV + Internet: Connect & Play Max (inclusief Horizon en TV Royaal, dus extra veel zenders) voor €72,50 per maand.
Ik zag inderdaad later pas dat je nu meer samenstel opties hebt. Opzich best grappig. Het kwam op mij over alsof de nieuwe pakketten gewoon de nieuwe opties waren zoals voorheen.
hardware-lover schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:56:
[...]

Laten we er eens helder over zijn dan. Nee, dat is beslist NIET te vergelijken. En dan bedoel ik niet dat Ziggo aantrekkelijker is met zijn aanbod.
Hier was ik al bang voor. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Viresh87 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:28:
Hallo, ik heb een vraagje. Heb het zelf nog niet kunnen..maar kun je met een ci+ 1.3 module ook Replay TV gebruiken?
Nee, dat kan alleen met de Horizonbox.

De Horizon is ook de enige decoder waarmee je (op dit moment) gratis de commerciele gemist zenders kunt zien omdat je dan verplicht reclame moet kijken (kun je niet doorspoelen). Omdat dit bij de CI+ module en de andere decoders wel doorspoelbaar is moet je daar 99cent per gemist programma betalen.

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:17:
[...]

Die waardes zijn echt netjes... niks aan doen. Als je een versterker wilt gebruiken (om wat voor reden dan ook :+ ) dan alleen voor de TV en niet voor het modem.
De waardes zijn nu inderdaad beter, echter verliest mijn UBEE na een X aantal uur even zijn Internet verbinding (Willekeurig)
Treden dan time outs op in een lopende ping naar 8.8.8.8 (missing 4 a 5 pings).
Gebruik geen Ziggo DNS servers maar die van OpenDNS (ingesteld op mijn router zelf, UBEE staat in Bridge mode)
Lampjes op de UBEE blijven gewoon actief, geen reset of iets dergelijks.

Kan dit ook door de voeding van UBEE komen dat deze te weinig power levert?
Het vreemde is dat, zover ik het na kan gaan onstaan is na de DDOS aanvallen op Ziggo.
Kan ook wezen dat mijn router met DD-WRT het probleem is, ben zoekende hoe ik dat het beste kan uitsluiten... Tips of trucks zijn welkom.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
supermm958 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:31:
[...]

De waardes zijn nu inderdaad beter, echter verliest mijn UBEE na een X aantal uur even zijn Internet verbinding (Willekeurig)
Gebruik geen Ziggo DNS servers maar die van OpenDNS (ingesteld op mijn router zelf, UBEE staat in Bridge mode)

Het vreemde is dat, zover ik het na kan gaan onstaan is na de DDOS aanvallen op Ziggo.
Kan ook wezen dat mijn router met DD-WRT het probleem is, ben zoekende hoe ik dat het beste kan uitsluiten... Tips of trucks zijn welkom.
Computer direct op het modem aansluiten lijkt mij een optie om je Router uit te sluiten

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

supermm958 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:31:
[...]

Welke Ubee heb je? En staat deze in router of bridgemodus?

• supermlt
  • Niet online
Timmert schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:49:
[...]

Welke Ubee heb je? En staat deze in router of bridgemodus?
ubee evm320b, staat in Bridge mode (door Ziggo gedaan op mijn verzoek een aantal jaren geleden)

• supermlt
  • Niet online
nooberke schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:47:
[...]

Computer direct op het modem aansluiten lijkt mij een optie om je Router uit te sluiten
Dat vanmiddag/vanavond maar even doen en kijken wat het resultaat is

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

supermm958 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:56:
[...]

ubee evm320b, staat in Bridge mode (door Ziggo gedaan op mijn verzoek een aantal jaren geleden)
Een EVM is altijd bridged. Als je nog een 12v/1a voeding hebt kan dat idd de oorzaak zijn, al zie je dan meestal wel een verandering in LED status.

• supermlt
  • Niet online
Timmert schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:35:
[...]

Een EVM is altijd bridged. Als je nog een 12v/1a voeding hebt kan dat idd de oorzaak zijn, al zie je dan meestal wel een verandering in LED status.
Zie geen status verandering in de LEDs. Blijven allemaal groen.
Standaard stond mjn UBEE niet in Bridge, is in Bridge modegezet door Ziggo op mijn eigen verzoek. Dit is de gene met WiFi,
Op de onderkant staat EVM3200 model EVW320B.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

supermm958 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:48:
[...]

Zie geen status verandering in de LEDs. Blijven allemaal groen.
Standaard stond mjn UBEE niet in Bridge, is in Bridge modegezet door Ziggo op mijn eigen verzoek. Dit is de gene met WiFi,
Op de onderkant staat EVM3200 model EVW320B.
Ok, op die fiets. Dat model kent minder voedingsproblemen, en bij gebruik in bridgemode kun je ook geen last hebben van bugs in de firmware. Ik zou je eigen router even uitsluiten door direct op de Ubee te testen. Heb je dan ook uitval > monteur bestellen.

• jongetje
  • Laatst online: 00:16
Krijg zojuist een mail van Ziggo dat ze mijn snelheden hebben verhoogd van 30 naar 40mbit. Mooi op tijd want ik heb deze snelheid al bijna een half jaar...

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
aha. ik dacht al, ben ik nu in de war?
krijgen we binnenkort wel een rectificatie (of niet natuurlijk)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:08

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Hier hetzelfde bericht gekregen... ??
Uw internetsnelheid is verhoogd.
Beste meneer iNSaNe-oNe,

We hebben uw internetsnelheid weer verhoogd. Dat doen we regelmatig. We willen u namelijk graag het beste bieden.

- Uw downloadsnelheid is verhoogd van 30 Mbit/s naar 40 Mbit/s
- Uw uploadsnelheid is verhoogd van 3 Mbit/s naar 4 Mbit/s

De nieuwe, nóg hogere internetsnelheid is automatisch voor u doorgevoerd. Zo kunt u zorgeloos met meerdere apparaten online. En bijvoorbeeld tegelijkertijd muziek streamen en online spelletjes spelen.

Tweakers Awards - Ziggo beste Internetprovider
Hét bewijs dat u goed zit met uw internetverbinding werd weer geleverd. Ziggo werd dit jaar door Tweakers.net voor de 5e keer op rij verkozen tot Beste Internetprovider van Nederland. En recent onderzoek door TNO toonde aan dat ons netwerk nog minimaal 50x sneller kan! Bij Ziggo zit u dus goed. Nu en in de toekomst. Een fijn idee!

Veel internetplezier!

Hans Blom
Directeur Consumentenmarkt
Wat een oud nieuws. We zitten inderdaad al lang op die snelheid.

... en oranje! :P

• supermlt
  • Niet online
Stukje FW Log (uit een router met DD-WRT) achter de UBEE

3-9-2015 18:02 Warning 192.168.1.1 [71376.440000] DROP IN=vlan2 OUT= MAC=04:a1:51:b8:14:c6:00:14:f1:e8:d4:d9:08:00:45:00:00:38 SRC=189.75.10.85 DST=82.xxx.xxx.xxx LEN=56 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=50 ID=22577 PROTO=ICMP TYPE=3 CODE=3 [SRC=82.xxx.xxx.xxx DST=189.75.10.85
3-9-2015 18:02 Warning 192.168.1.1 [71350.690000] DROP IN=vlan2 OUT= MAC=04:a1:51:b8:14:c6:00:14:f1:e8:d4:d9:08:00:45:00:00:2c SRC=64.95.211.82 DST=82.xxx.xxx.xxx LEN=44 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=4 ID=0 DF PROTO=UDP SPT=34333 DPT=33451 LEN=24
3-9-2015 18:02 Warning 192.168.1.1 [71348.690000] DROP IN=vlan2 OUT= MAC=04:a1:51:b8:14:c6:00:14:f1:e8:d4:d9:08:00:45:00:00:2c SRC=64.95.211.82 DST=82.xxx.xxx.xxx LEN=44 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=2 ID=0 DF PROTO=UDP SPT=34333 DPT=33449 LEN=24

en nog veel meer wat continue doorloopt.

Kan ik dit nog een beetje inpereken of is dit een mogelijke oorzaak dat mijn WAN-verbinding af en toe voor een paar seconden wegvalt?
DST=82.xxx.xxx.xxx is mijn Ziggo WAN adres.

[ Voor 90% gewijzigd door supermlt op 03-09-2015 18:39 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
1. Wat is je probleem?
2. Wat is "inpereken"? Typo misschien, en bedoel je inperken? Zo ja, wat wil je dan inperken?
3. Wat wil je weten naar aanleiding van die enorme vermoeiende brei aan waarden waarvan vrees ik niemand de tijd neemt om het allemaal door te spitten? Zeker niet als je er helemaal niet bij vertelt (zie punt 1) waar je mee zit. De bereidheid om te helpen is hier echt wel aanwezig, daarvoor dient zo'n forum als dit ook, mits duidelijk is waarmee.

Of heb je helemaal geen probleem, maar vraag je alleen hoe je zo'n lijst kan "inperken" zoals jij het noemt. In dat geval kan ik dat inperken begrijpen, helemaal opschonen.
Op mijn modem zit daarvoor een knop Clear, het zou me verbazen als jij die niet hebt.

Maar mocht dit een vervolg op je vorige probleem zijn, tja die waarden zijn nogal hoog, ik heb dan maar één advies, Ziggo bellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Techneut op 03-09-2015 18:50 ]

• hcQd
“Welkom op het internet!”

• supermlt
  • Niet online
Techneut schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:32:
1. Wat is je probleem?
2. Wat is "inpereken"? Typo misschien, en bedoel je inperken? Zo ja, wat wil je dan inperken?
3. Wat wil je weten naar aanleiding van die enorme vermoeiende brei aan waarden waarvan vrees ik niemand de tijd neemt om het allemaal door te spitten? Zeker niet als je er helemaal niet bij vertelt (zie punt 1) waar je mee zit. De bereidheid om te helpen is hier echt wel aanwezig, daarvoor dient zo'n forum als dit ook, mits duidelijk is waarmee.
Sorry voor de onduidelijkheid.

1: Zie eerdere posts"supermm958 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"
2: Typo inderdaaad : Inperken.
3: Zie punt 1
supermm958 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:38:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid.

1: Zie eerdere posts"supermm958 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"
2: Typo inderdaaad : Inperken.
3: Zie punt 1
Die waardes zijn nu opgelost... heb je je router al weggehaald?

• Pittie
  • Laatst online: 20:12
Sinds de fusie van Ziggo en UPC heb ik eigenlijk slecht tv beeld. Met vlagen veel blokjes in beeld, happeringen etc. Maar soms gaat het ook een hele avond wel goed. Nu heb ik inmiddels vernomen dat het voornamelijk door storing op de coax kabel komt. Vanaf de meterkast naar de tv is het ongeveer 12, 13 meter. Ik zit in een redelijk nieuwbouw complex. Op de kabel die er nu ligt staat "Axing SKB 89".

Volgens conrad komt dit neer op tweeweg shielding http://www.conrad.com/ce/...ial-Cable-75-White-Sheath

Ziggo raad via de website de Hirschmann "KOKA 9 TS" coaxkabel aan en deze is drieweg shielded.

Is dit de moeite waard om deze kabel te vervangen?

• Jordyz
Pittie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:55:
Sinds de fusie van Ziggo en UPC heb ik eigenlijk slecht tv beeld. Met vlagen veel blokjes in beeld, happeringen etc. Maar soms gaat het ook een hele avond wel goed. Nu heb ik inmiddels vernomen dat het voornamelijk door storing op de coax kabel komt. Vanaf de meterkast naar de tv is het ongeveer 12, 13 meter. Ik zit in een redelijk nieuwbouw complex. Op de kabel die er nu ligt staat "Axing SKB 89".

Volgens conrad komt dit neer op tweeweg shielding http://www.conrad.com/ce/...ial-Cable-75-White-Sheath

Ziggo raad via de website de Hirschmann "KOKA 9 TS" coaxkabel aan en deze is drieweg shielded.

Je kunt het proberen.
Hier ook in een nieuwbouwwoning en ik wist dat de interne bekabeling goed was, dat was net nieuw en heb toen veel ervoor moeten betalen voor de stroom/coax enzovoort.

Wat bij mij echter het geval was dat was vanuit de coax aansluiting in de woonkamer naar de TV was een brakke kabel. Ziggo heeft me ook verteld dat het door de drukte op het netwerk te maken kan hebben, we hebben hier 8 aansluitingen op 1 Ziggo adres (een groot verdeelblok in de meterkast) en als alle TV's aan staan dan kan er altijd wat storing en haperingen in het beeld ontstaan.
Sinds de fusie van Ziggo en UPC heb ik eigenlijk slecht tv beeld. Met vlagen veel blokjes in beeld, happeringen etc. Maar soms gaat het ook een hele avond wel goed. Nu heb ik inmiddels vernomen dat het voornamelijk door storing op de coax kabel komt. Vanaf de meterkast naar de tv is het ongeveer 12, 13 meter. Ik zit in een redelijk nieuwbouw complex. En op de kabel die er ligt staat Axing SKB 89
Ziggo raad via de website de Hirschmann KOKA 9 TS kabel aan en deze is drieweg shielded.
Interferentie is idd vaak variabel (of je buurman thuis is bv kan al invloed hebben).

-Heb je relatief nieuwe AOP? UMU+1006 bv?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Jg4MHwm.jpg

-Wat voor pluggen zitten er aan je huidige kabel?

• hcQd
Volgens de datasheet is deze kabel StCu (= CCS, Copper Clad Steel). Ik heb toch altijd meer vetrouwen is massief koper.

• supermlt
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:54:
[...]

Die waardes zijn nu opgelost... heb je je router al weggehaald?
Nog steeds compleet willekeurig een drop voor 4 a 5 seconden. Straks de router achter de UBEE weghalen en testen met een laptop bekabbeld. Kijken wat er gebeurt over een langere periode.
supermm958 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:11:
[...]

Nog steeds compleet willekeurig een drop voor 4 a 5 seconden. Straks de router achter de UBEE weghalen en testen met een laptop bekabbeld. Kijken wat er gebeurt over een langere periode.
}:O ? Heb je nu een router voor en achter het modem?
Misschien even handig om je netwerk setup even te schetsen want ik snap het niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 03-09-2015 20:13 ]

• supermlt
  • Niet online
Nee, alleen een router achter de UBEE, deze krijgt het WAN IP adres van Ziggo.

De UBEE waarders nu naar een tijdje uit gestaan te hebben.

Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 321000000 Hz 3.3 dBmV 41.3 dB -34 dBc
2 Locked QAM256 305000000 Hz 3.4 dBmV 41.3 dB -31 dBc
3 Locked QAM256 313000000 Hz 3.4 dBmV 41.3 dB -34 dBc
4 Locked QAM256 329000000 Hz 3.2 dBmV 41.1 dB -31 dBc
5 Locked QAM256 337000000 Hz 3.3 dBmV 40.8 dB -31 dBc
6 Locked QAM256 345000000 Hz 3.1 dBmV 40.8 dB -34 dBc
7 Locked QAM256 353000000 Hz 3.4 dBmV 40.9 dB -34 dBc
8 Locked QAM256 361000000 Hz 3.2 dBmV 40.9 dB -32 dBc

Correctables Uncorrectables
13 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 40.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 1

T4 geeft direct een Timeout alleen
time-out T4 is standaard weet alleen even niet wat de reden is.

Maar als ik je modem waardes zo zie lijkt mij met de AOP en de connectie niks mis, maar kan het mis hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door MdO82 op 03-09-2015 20:16 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Zolang je maar geen Uncorrectables krijgt dan zijn T3 en T4 timeouts prima.

code:
1
2
3
Counter
T3 Timeout  18
T4 Timeout  13

Maar goed, zolang je je router niet weg haalt en je laptop/pc direct op het modem aansluit kun je niks uitsluiten...

• Pittie
ArcticWolf schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:00:
[...]

Interferentie is idd vaak variabel (of je buurman thuis is bv kan al invloed hebben).

-Heb je relatief nieuwe AOP? UMU+1006 bv?
[afbeelding]

-Wat voor pluggen zitten er aan je huidige kabel?
Ik heb inderdaad een UMU-1006
Daar heb ik laatst een Hirschman plug opgezet. Aan de andere kant is het een inbouwdoos van jager Busch.
Het laatste stukje kabel naar de decoder is volgens mij de kabel die mijn decoder zat (Humax 5200c)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zou die kabel als laatste vervangen. Mijn ervaring is dat het vaker in de simpele dingen zit. Een slecht prefab kabeltje (meegeleverd met de decoder bijv), een slecht gemonteerde contactdoos of Hirschmann stekker, etc.. Kabel vervangen is een last resort wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pittie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:33:
[...]

Ik heb inderdaad een UMU-1006
Daar heb ik laatst een Hirschman plug opgezet. Aan de andere kant is het een inbouwdoos van jager Busch.
Het laatste stukje kabel naar de decoder is volgens mij de kabel die mijn decoder zat (Humax 5200c)
Heb je toevallig ook Ziggo internet? Misschien handig om even te kijken of je modem waardes wel goed zijn.
En misschien een andere kabel testen tussen de inbouwdoos en de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 15:55

odan

The dark side is within all!

ugh ik wordt strontziek van die horizonbox.

vanmiddag nog wat op myprime gekeken en nu kan hij opeens meer geen verbinding maken. thuisnetwerk is weer onbekend, maar ondertussen doen alle apparaten die via de box internet krijgen het nog wel gewoon.

foutcodes zijn ook lekker behulpzaam. check de bekabeling....

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:38
tiguan schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:24:
[...]

Oh hell no, ik heb nu 100 up :P
Kom van 1 af bij telfort, dus een verdubbeling haha
Snel genoeg voor basis internet! Heb momenteel niet sneller nodig en het blijkt een maandelijks opzegbaar abonnement.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 07:15
supermm958 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:11:
[...]

Ontstaat deze drop bij het gebruik van bijv utorrent oid? Dit heb ik ook gehad toen ik teveel peers en seeders mogelijk maakte via de instellingen van utorrent.
Dan klapte het internet er enkele sec uit en dan werd het automatische hersteld.

Dit probleem heb ik echt maanden lang gehad totdat ik merkte dat het aan het download programma lag, hier de peers en seeds een stuk lager ingesteld (50 oid) en 0x deze problemen meer gehad.
Hopelijk een goede tip voor jou.

PS. ik heb dit probleem op 2 adressen gehad, op mijn vorige adres met een technicolor en op mijn huidige adres met een ubee. Daardoor wist ik dat het niet door Ziggo kon komen ( die kans zou echt vrijwel 0 zijn ) maar door iets wat ik ''fout'' doe.

[ Voor 29% gewijzigd door LopendeVogel op 04-09-2015 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
odan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 00:41:
ugh ik wordt strontziek van die horizonbox.

vanmiddag nog wat op myprime gekeken en nu kan hij opeens meer geen verbinding maken. thuisnetwerk is weer onbekend, maar ondertussen doen alle apparaten die via de box internet krijgen het nog wel gewoon.

foutcodes zijn ook lekker behulpzaam. check de bekabeling....
hihi tv splittertje/versterker aanwezig?:P Die krengen gaan om de havenklap defect.
Kans is namelijk zeer klein dat het aan de horizon ligt, maar eerder wat ziggo zegt: controleer je bekabeling, want daar zal het probleem zich hoog waarschijnlijk ook in zitten ( bekabeling hoort ook je eventuele splitter/versterker bij).

Dit is namelijk hetzelfde als zeggen: K*T AUDI, rijd niet, ik moet mijn benzine controleren (benzine op / signaal te zwak/op) Kans dat het door jou komt (benzine) is groter dan dat de audi k*t is. Dit terwijl je gisteren nog heerlijk zat te rijden.

Het is jammer dat zelfs sommige tweakers net als veel leken denken dat het niet door de bekabeling kan komen, maar gelijk de apparatuur van hun provider de schuld geeft ( tuurlijk die kans is aanwezig, maar de kans dat het aan je bekabeling ligt is vele malen groter )

Ik heb hier al zo'n 20 jaar ervaring mee, toen ik 7 was ongeveer. Ik had mijn eigen tv-tje op mijn slaapkamer gekregen en had veel sneeuw beeld ( analoog uiteraard :D ), toen begreep ik al dat het door 1 ding kon komen, namelijk: de kabel want je gaat aan kabels draaien en doen en merkt dat je al gelijk verschil ziet.. Was ik zo lief om de splitter ertussenuit te halen, ze hadden onder geen beeld meer maar ik had ''perfect'' beeld. Zelfs toen speelde deze problemen al met je eigen bekabeling, toen was er geen horizon. Echter toen was het sneeuw, en nu het digitaal is is het blokkerig..

[ Voor 31% gewijzigd door LopendeVogel op 04-09-2015 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
ArcticWolf schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 00:16:
[...]

Heb je toevallig ook Ziggo internet? Misschien handig om even te kijken of je modem waardes wel goed zijn.
En misschien een andere kabel testen tussen de inbouwdoos en de decoder?
Yes, ik heb ook internet van Ziggo.
Echter mijn modem staat in bridge (met erachter een linksys router) Is het dan alsnog mogelijk om de modem waardes te meten?

De kabel kan ik inderdaad vanavond ook even omwisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Je gaat dan naar http://192.168.100.1
Daar zie je dan meteen je signaalwaardes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
JeroenC schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 06:41:
[...]

Ontstaat deze drop bij het gebruik van bijv utorrent oid? Dit heb ik ook gehad toen ik teveel peers en seeders mogelijk maakte via de instellingen van utorrent.
Dan klapte het internet er enkele sec uit en dan werd het automatische hersteld.

Dit probleem heb ik echt maanden lang gehad totdat ik merkte dat het aan het download programma lag, hier de peers en seeds een stuk lager ingesteld (50 oid) en 0x deze problemen meer gehad.

PS. ik heb dit probleem op 2 adressen gehad, op mijn vorige adres met een technicolor en op mijn huidige adres met een ubee. Daardoor wist ik dat het niet door Ziggo kon komen ( die kans zou echt vrijwel 0 zijn ) maar door iets wat ik ''fout'' doe.
Nee, ik maak geen gebruik van utorrent oid. Ik heb wel een Raspberry PI die data upload.
Vanochtend zag ik wel dat er Correctables van +100 & Uncorrectables van 10 waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
supermm958 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:51:
[...]

Nee, ik maak geen gebruik van utorrent oid. Ik heb wel een Raspberry PI die data upload.
Vanochtend zag ik wel dat er Correctables van +100 & Uncorrectables van 10 waren.
Oke ja bij mij zat het probleem niet erin dat ik de lijn vol gebruik (download / upload volledig ) maar de aantal connecties die ik met andere bronnen had om te downloaden/uploaden. Het aantal connecties zorgden bij mij voor downtimes van enkele secondes.

Jammer dat dit niet bij jou het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JeroenC schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 06:41:
[...]

... the F, hebben hedendaagse routers daar nog steeds last van? :X De enige router die ik ooit heb gehad (uitgebracht in 2005) had er ook moeite mee, maar die dropte pakketjes om niet op zijn bek te gaan zoals de meeste routers toen deden. Sindsdien gebruik ik een zuinige pc met 1GB RAM als router en nu kan ik zowel met ed2k als torrent duizenden connecties laten maken zonder dat de boel op zijn gat gaat :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

JeroenC schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 06:45:
[...]

hihi tv splittertje/versterker aanwezig?:P Die krengen gaan om de havenklap defect.
Kans is namelijk zeer klein dat het aan de horizon ligt, maar eerder wat ziggo zegt: controleer je bekabeling, want daar zal het probleem zich hoog waarschijnlijk ook in zitten ( bekabeling hoort ook je eventuele splitter/versterker bij).

Dit is namelijk hetzelfde als zeggen: K*T AUDI, rijd niet, ik moet mijn benzine controleren (benzine op / signaal te zwak/op) Kans dat het door jou komt (benzine) is groter dan dat de audi k*t is. Dit terwijl je gisteren nog heerlijk zat te rijden.

Het is jammer dat zelfs sommige tweakers net als veel leken denken dat het niet door de bekabeling kan komen, maar gelijk de apparatuur van hun provider de schuld geeft ( tuurlijk die kans is aanwezig, maar de kans dat het aan je bekabeling ligt is vele malen groter )

Ik heb hier al zo'n 20 jaar ervaring mee, toen ik 7 was ongeveer. Ik had mijn eigen tv-tje op mijn slaapkamer gekregen en had veel sneeuw beeld ( analoog uiteraard :D ), toen begreep ik al dat het door 1 ding kon komen, namelijk: de kabel want je gaat aan kabels draaien en doen en merkt dat je al gelijk verschil ziet.. Was ik zo lief om de splitter ertussenuit te halen, ze hadden onder geen beeld meer maar ik had ''perfect'' beeld. Zelfs toen speelde deze problemen al met je eigen bekabeling, toen was er geen horizon. Echter toen was het sneeuw, en nu het digitaal is is het blokkerig..
ja er is een splitter aanwezig en die werkt ook gewoon goed. de horizonbox weer een herstart gedaan en het werkt weer. maar als ik bijvoorbeeld over een paar uur het weer wil proberen is de kans groot dat ik hem weer een reboot moet geven.

kabels/splitters/plugs zijn allemaal nieuw en vervangen toen de box binnen is gekomen vorige week.

tv werkt ook gewoon goed, het is alleen het thuisnetwerk dat voor een of andere reden op willekeurige momenten naar onbekend gaat in de box, maar de switch functie blijft gewoon werken want er zitten nog 3 andere apparaten via de box aangesloten.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 22:37
Je gebruikt een los modem? Dan kan het natuurlijk best zijn dat je 3 andere apparaten wel gewoon blijven werken aangezien die via het modem internet krijgen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:01
Von Henkel schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:22:
Een kennis van mij in Brunssum (glasvezelgebied) kreeg een aanbieding van Ziggo voor 10 euro per maand (alles in 1)
Alleen weet ik helaas niet voor hoelang dat geld.
Na een en ander hierover uitgezocht te hebben blijkt dat de 10 euro abbo niet voor alles is
Het is voor Internet en telefonie (40-4 mb).
Maar de prijs is wel vast. En is dus geen tijdelijke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10

Goner

What can I do you for ?

Sinds de fusie van Ziggo en UPC heb ik eigenlijk slecht tv beeld. Met vlagen veel blokjes in beeld,
Zelfde hier. Vreemd genoeg (?) niet op alle zenders ... NPO en de BBC's zijn goed, maar een aantal andere zenders breekt regelmatig op.
Nu heb ik inmiddels vernomen dat het voornamelijk door storing op de coax kabel komt.
Ja, dat krijg ik ook te horen als ik rondvraag. Vind het een raar verhaal ; vanaf het moment dat UPC naar Ziggo ging is het signaal minder en dat ligt dat aan de kabels :?
Zit die kabel in dit product ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Goner schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:05:
[...]

Zelfde hier. Vreemd genoeg (?) niet op alle zenders ... NPO en de BBC's zijn goed, maar een aantal andere zenders breekt regelmatig op.

[...]

Ja, dat krijg ik ook te horen als ik rondvraag. Vind het een raar verhaal ; vanaf het moment dat UPC naar Ziggo ging is het signaal minder en dat ligt dat aan de kabels :?
Die kabels waren voorheen al niet goed, maar de door Ziggo gebruikte techniek haalde er niet alles uit, zeg maar. Bij overgang naar het UPC signaal is de modulatie op veel kanalen veranderd, waardoor slechte kabels/stekkers/splitters/etc naar boven komen drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
[...]

[...]

[...]

Dat lijkt inderdaad die kabel te zijn, echter die is wel schreeuwend duur 8)7
Ik had zelf deze (los per meter te bestellen) gevonden https://www.klusspullen.n...-9-ts-coax-kabel-4g-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

[...]

Andere frequentie dus meer interferentie... echter je moet geen kabels bij de MM halen veel te duur :+
https://www.kabeltje.com gebruik ik nagenoeg altijd voor m'n kabel benodigdheden.

https://www.klusspullen.n...-9-ts-coax-kabel-4g-proof
das wel erg goedkoop :o

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 04-09-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10

Goner

What can I do you for ?

Dank voor alle info ! Helder verhaal.
MM is in dit geval maar €3 duurder, dus loop toch maar even langs. Los kopen en zelf maken is waarschijnlijk wel goedkoper.
Ben benieuwd naar resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

Jim423 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:37:
Je gebruikt een los modem? Dan kan het natuurlijk best zijn dat je 3 andere apparaten wel gewoon blijven werken aangezien die via het modem internet krijgen.
oud ziggo gebied. dus idd een los modem. horizonbox is daar ook op ingesteld.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:30:
[...]

Sindsdien gebruik ik een zuinige pc met 1GB RAM als router en nu kan ik zowel met ed2k als torrent duizenden connecties laten maken zonder dat de boel op zijn gat gaat :+
Zou je mij, indien je dat zou willen, mij wat meer info daarover kunnen geven via DM?
Ik ben ook al geruime tijd opzoek naar een oplossing.
En omdat dit niet met dit topic te maken heeft, maar meer met netwerken ga ik hier verder daar ook geen vragen over stellen in dit topic :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MdO82 en Raven: Lijkt me dat dat prima past in een eigen topic op GoT. Lijkt me wel interessant om mee te lezen en wellicht ook te doen. Denk dat er wel meer Tweakers rondzwerven hier die zo'n setup hebben die zo ook hun ervaringen kunnen delen! Tenzij jullie natuurlijk geheime settings willen bespreken via DM, dan heb ik niks gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
odan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:12:
[...]

oud ziggo gebied. dus idd een los modem. horizonbox is daar ook op ingesteld.
Je horizon gebruikt een eigen intern modem, naar mijn weten is het niet mogelijk om VOD e.d. over het losse modem te laten lopen (zoals bij de humax en samsung, correct me if i'm wrong). Betekend dus dat je LAN gewoon internet houdt echter krijg je toch een 2010/1030 melding wanneer het interne hzn modem de verbinding verliest. Wat weer gezocht moet worden in de coax; een slechte connector of wandcontactdoos b.v. In zeer specifieke gevallen is de horizon zelf defect, te herkennen aan een upstream Tx van 57dB terwijl een modem op dezelfde kabel een goede US Tx heeft maar dit komt echt zeer sporadisch voor.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MdO82 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:30:
[...]

Zou je mij, indien je dat zou willen, mij wat meer info daarover kunnen geven via DM?
Ik ben ook al geruime tijd opzoek naar een oplossing.
En omdat dit niet met dit topic te maken heeft, maar meer met netwerken ga ik hier verder daar ook geen vragen over stellen in dit topic :+
Jerrythafast schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:32:
@MdO82 en Raven: Lijkt me dat dat prima past in een eigen topic op GoT. Lijkt me wel interessant om mee te lezen en wellicht ook te doen. Denk dat er wel meer Tweakers rondzwerven hier die zo'n setup hebben die zo ook hun ervaringen kunnen delen! Tenzij jullie natuurlijk geheime settings willen bespreken via DM, dan heb ik niks gezegd :+
Er is voor alles een topic op GoT, ook voor Zelfbouw project: Firewall / Router / AP (PfSense)
En de specs staan in Raven in "Zelfbouw project: Firewall / Router / AP (PfSense)"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:20
Von Henkel schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:43:
[...]

Na een en ander hierover uitgezocht te hebben blijkt dat de 10 euro abbo niet voor alles is
Het is voor Internet en telefonie (40-4 mb).
Maar de prijs is wel vast. En is dus geen tijdelijke aanbieding.
Dat zal waarschijnlijk deze aanbieding zijn: [Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank, dan ga ik dat eens doorlezen :)
Ben namelijk al een tijdje opzoek naar een vervanger van mijn Dlink Dir-655 die nu als Wifi AccessPoint fungeert.
Echter de router hebben nu standaard altijd Wifi en zonder is veel duurder.
Dus dan zelf maar hobbyen

En nu stop ik met het offtopic verhaal :X

[ Voor 25% gewijzigd door MdO82 op 04-09-2015 13:01 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mocht je vragen hebben, geef maar een gil (via DM) ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

even een check van mijn kant:

huidige situatie:

Ziggo al in 1 extra (200mbps)
oude Ubee modem
Router Asus RT AC 68U
Humax 5200

Snelheden bedraad en wifi zijn perfect, en alles werkt naar behoren. Mijn humax loopt op zijn laatste tandvlees dat is de reden om over te stappen op de horizon box. ( 14 dagen wettelijke bedenktijd )

Nu wil ik deze setup weer gebruiken en ipv de humax komt de Horizon, maw de horizon box hangt aan mijn Asus router.. Werkt dit???

Dus de Horizon word alleen gebruikt voor beeld, ik wil mijn internet alleen gebruiken via de Asus router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat werkt. Als ik me niet vergis hoef je je Horizon niet eens aan te sluiten op de router. Die communiceert met Ziggo via een ingebouwd modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

Jim423 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:45:
[...]

Je horizon gebruikt een eigen intern modem, naar mijn weten is het niet mogelijk om VOD e.d. over het losse modem te laten lopen (zoals bij de humax en samsung, correct me if i'm wrong). Betekend dus dat je LAN gewoon internet houdt echter krijg je toch een 2010/1030 melding wanneer het interne hzn modem de verbinding verliest. Wat weer gezocht moet worden in de coax; een slechte connector of wandcontactdoos b.v. In zeer specifieke gevallen is de horizon zelf defect, te herkennen aan een upstream Tx van 57dB terwijl een modem op dezelfde kabel een goede US Tx heeft maar dit komt echt zeer sporadisch voor.
waarom werkt het na een reboot (via knop achterop) van de horizon dan wel vlekkeloos voor een aantal uur?

en de enigste foutmeldingen die ik heb gezien zijn 8010 en 6010. niet dat het verschil maakt want 99% van de foutmeldingen linken naar de zelfde pagina.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Jerrythafast schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:39:
Dat werkt. Als ik me niet vergis hoef je je Horizon niet eens aan te sluiten op de router. Die communiceert met Ziggo via een ingebouwd modem.
Er zou toch een UTP kabel in moeten, de coax is toch voor het beeld of vergis ik mij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:39:
Je kan toch maar 1 modem per adres hebben dus 2 modems lijkt mij persoonlijk niet.
Kan het mis hebben natuurlijk.

Oud-ziggo gebied heb je een los modem.
Bij het oud-UPC gebied kan je gebruik maken van het modem van de horizon of een los modem.

Mijn info kan ook helemaal onjuist zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 04-09-2015 13:47 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Nee dit is het oude ziggo gebied.. Wat ik wil is dat mijn Horizon aan de Asus router hangt.. En alleen dienst doet voor beeld en prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank1973 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:48:
Nee dit is het oude ziggo gebied.. Wat ik wil is dat mijn Horizon aan de Asus router hangt.. En alleen dienst doet voor beeld en prime
dan is het gewoon je Horizon aansluiten op je Asus router zodat hij een ipadres krijgt en gaan denk ik :P
Hoe heb je nu de Humax aangesloten op je netwerk ?

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 04-09-2015 13:54 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

MdO82 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:53:
[...]

dan is het gewoon je Horizon aansluiten op je Asus router zodat hij een ipadres krijgt en gaan denk ik :P
Hoe heb je nu de Humax aangesloten op je netwerk ?
Idem met een utp kabel naar de Asus router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:40:
[...]

waarom werkt het na een reboot (via knop achterop) van de horizon dan wel vlekkeloos voor een aantal uur?

en de enigste foutmeldingen die ik heb gezien zijn 8010 en 6010. niet dat het verschil maakt want 99% van de foutmeldingen linken naar de zelfde pagina.
Misschien heb je lekstroom/statische elektriciteit in je netwerk zitten? Dan kan het even duren voordat de spanning zich opbouwt wat problemen oplevert in het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Wat er ook bij staat is de volgende zin: "Let op: je kunt beide mediaboxen alleen rechtstreeks met elkaar verbinden. Er mag dus geen router of wifi-modem tussen zitten."

Werkt dit dus niet als je e.e.a. via een (tweetal) switches verbindt? Het is dus geen echte IP verbinding tussen de 2 Horizon's?
Bullet NL schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:44:
[...]

Correct, maar je had er niet bij verteld dat je richting een Horizon wou c.q. een hebt.
Wanneer je een Horizon in gebruik hebt kan je daar inderdaad een tweede (uitgeklede versie) aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank1973 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:43:
[...]

Er zou toch een UTP kabel in moeten, de coax is toch voor het beeld of vergis ik mij nu?
Volgens onderstaand bericht kan de Horizon ook zonder UTP werken.
Timmert schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Dat gaat allemaal via COAX. De LAN poorten worden alleen gebruikt voor de "thuisnetwerk" functionaliteit, en dus niet voor MyPrime, On Demand, etc..
Maar ik heb zelf gelukkig geen Horizon. Dus onderstaande is ook voor mij van toepassing.
MdO82 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:46:
Mijn info kan ook helemaal onjuist zijn :)
YMMV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Timmert heeft gelijk. De horizon staat los van de rest van het thuisnetwerk, er hoeft geen utp in, intern modem zorgt voor VoD en verbinding met Ziggo via de coax. Tussen de ''mini'' horizon op de slaapkamer en de horizon mag een utp, echter kan die ook via de coaxkabel communiceren via het MoCa protocol. Dan is er geen utp nodig. De utp tussen de 2 horizons kan door een switch, hiermee kun je ook 2 ''mini'' horizons boven aansluiten via 1 kabel naar beneden. Powerline is ook mogelijk.

Wanneer je de Horizon als wifi AP wilt gebruiken of als switch in de woonkamer moet je hem koppelen met je router of Ubee. Je neemt dus nu de box op in je thuisnetwerk zoals de humax. Let op, er moet nu het e.e.a. ingesteld worden qua ip's en de horizon neemt vaak zo'n 30 ip's op uit de dhcp van je router. Voordeel is dat je wel de Go App remote control nu kan gebruiken.

Zo hopelijk is het nu wat duidelijker :) Edit: let op dit gaat dus over een los modem (verplicht bij fZiggo).

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 04-09-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:03
jongetje schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:38:
Krijg zojuist een mail van Ziggo dat ze mijn snelheden hebben verhoogd van 30 naar 40mbit. Mooi op tijd want ik heb deze snelheid al bijna een half jaar...
Die mail heb ik gisteren ook ontvangen, en ik had die snelheid al enige tijd. Maar op mijn "ziggo" producten pagina stond bij mij nog altijd 30/3. Maar nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Jim423 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:41:
Timmert heeft gelijk. De horizon staat los van de rest van het thuisnetwerk, er hoeft geen utp in, intern modem zorgt voor VoD en verbinding met Ziggo via de coax. Tussen de ''mini'' horizon op de slaapkamer en de horizon mag een utp, echter kan die ook via de coaxkabel communiceren via het MoCa protocol. Dan is er geen utp nodig. De utp tussen de 2 horizons kan door een switch, hiermee kun je ook 2 ''mini'' horizons boven aansluiten via 1 kabel naar beneden. Powerline is ook mogelijk.

Wanneer je de Horizon als wifi AP wilt gebruiken of als switch in de woonkamer moet je hem koppelen met je router of Ubee. Je neemt dus nu de box op in je thuisnetwerk zoals de humax. Let op, er moet nu het e.e.a. ingesteld worden qua ip's en de horizon neemt vaak zo'n 30 ip's op uit de dhcp van je router. Voordeel is dat je wel de Go App remote control nu kan gebruiken.

Zo hopelijk is het nu wat duidelijker :) Edit: let op dit gaat dus over een los modem (verplicht bij fZiggo).
+1

Bedankt dat maakt veel duidelijk. Dus zonder UTP krijg ik gewoon de nieuwste software/firmware binnen, en werken de andere diensten ook zoals myprime??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:48:
[...]
Die mail heb ik gisteren ook ontvangen, en ik had die snelheid al enige tijd. Maar op mijn "ziggo" producten pagina stond bij mij nog altijd 30/3. Maar nu dus niet meer.
Kreeg ik ook inderdaad. Misschien is dat een teken dat de samenvoeging van de klantendatabases nu voltooid is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Frank1973 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:55:
[...]
Bedankt dat maakt veel duidelijk. Dus zonder UTP krijg ik gewoon de nieuwste software/firmware binnen, en werken de andere diensten ook zoals myprime??
Yeees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:07

Magic666

No one's neighbour!

Sinds gisteravond tergend langzaam internet in Noordwijk... meer mensen last van? Ik lees alleen dat er een storing is (geweest zou zijn) in Zoetermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Vorige week dinsdag Ziggo Mobiel aangevraagd, door een storing in het systeem kon de activatie wat langer duren maar nu nog steeds geen werkende simkaart. Wel een nummer gekregen maar telefoon zegt telkens dat er geen netwerk beschikbaar is.

En Ziggo roept al 3 dagen dat het een storing is en dat het allemaal wat langer duurt.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 11:51

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik zie iets vaags in mijn ubee modem

op de setup pagina staan de dns ip adressen van ziggo terwijl ik op de dhcp pagina de dns servers van opendns heb staan. Hebben meer mensen dit?

ik heb ook het idee dat het verbinden/vinden van adressen soms kuren heeft.
Pagina: 1 ... 27 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.