Als je bij de DHCP andere DNS servers instelt, dan geldt dit alleen voor devices die via DHCP een ip-adres krijgen. Als je iemand een statisch ip-adres geeft en als DNS je moden/router, dan worden dus de Ziggo DNS servers gebruikt.
Dit was tot voor de dns storingen van laatst niet het geval. Hiervoor stonden ook op de setup pagina nog gewoon de opendns ipadressen. Zijn deze dan nog wel aan te passen. Ik kan namelijk geen andere locatie vinden voor het invoeren van DNS servers.
Je kunt toch op een device dat via DHCP zijn IP adres krijgt, kijken welke DNS servers er gebruikt worden.
in mijn geval is dat dus ook de ziggo dnsserver. Op laptop die via dhcp ip adres verkrijgt.
update: Hmm in modem was hij als static aangemerkt. Nu geswitcht van lan naar wlan en dan heb ik wel de dns van opendns en is ie niet meer static.
update: Hmm in modem was hij als static aangemerkt. Nu geswitcht van lan naar wlan en dan heb ik wel de dns van opendns en is ie niet meer static.
[ Voor 45% gewijzigd door Sr_Ogel op 05-09-2015 10:34 ]
Hmm goed om te weten, dan moet ik de apparatuur die ik een statisch ip heb gegeven (NAS, access point) ook maar eens checken.
Hoe werkt dit dan bij een access point? Die heeft toch alleen maar de functie als door geef luik, maakt hij dan als AP connectie met de DNS servers van Ziggo? Maar de devices die daar weer verbinding mee maken (telefoons, tablets, laptop) staan dynamisch dus die maken dan weer connectie met de zelf ingestelde DNS servers? Vreemd.
Hoe werkt dit dan bij een access point? Die heeft toch alleen maar de functie als door geef luik, maakt hij dan als AP connectie met de DNS servers van Ziggo? Maar de devices die daar weer verbinding mee maken (telefoons, tablets, laptop) staan dynamisch dus die maken dan weer connectie met de zelf ingestelde DNS servers? Vreemd.
AP geeft gewoon de ingestelde DNS en DHCP vanaf de Ubee als je het goed hebt ingesteld. Dus eigenlijk hetzelfde als je met de WiFi van de ubee zelf zou verbinden.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Hier een tevreden Ziggo-gebruiker!
Afgelopen donderdag heeft de monteur het modem aangesloten, geactiveerd. Alles ging goed.
Donderdagavond een upload aangezet van een bestand van 350GB. Vandaag, na 43 uur is het bestand geüpload. Met mijn oude abbo van KPN zou het maar liefst 170 uur duren!
Verder is de wifi verbinding uitstekend. 5Ghz heeft inderdaad een minder goed bereik dan de 2.4 Ghz. Maar de 2.4 Ghz komt tot helemaal in m'n kamer op de bovenverdieping!
1 nadeel: Ik kreeg van de monteur een UTP CAT 5 kabel. Volgens hem was die gigabit geschikt, maar helaas kwam ik bij de snelheidstest niet boven de 100Mbit. Heb toen zelf een UTP kabel gekocht met CAT 6.
Afgelopen donderdag heeft de monteur het modem aangesloten, geactiveerd. Alles ging goed.
Donderdagavond een upload aangezet van een bestand van 350GB. Vandaag, na 43 uur is het bestand geüpload. Met mijn oude abbo van KPN zou het maar liefst 170 uur duren!
Verder is de wifi verbinding uitstekend. 5Ghz heeft inderdaad een minder goed bereik dan de 2.4 Ghz. Maar de 2.4 Ghz komt tot helemaal in m'n kamer op de bovenverdieping!
1 nadeel: Ik kreeg van de monteur een UTP CAT 5 kabel. Volgens hem was die gigabit geschikt, maar helaas kwam ik bij de snelheidstest niet boven de 100Mbit. Heb toen zelf een UTP kabel gekocht met CAT 6.
[ Voor 17% gewijzigd door Eric_1993 op 05-09-2015 15:22 ]
43 uur en dan tevreden zijn?Eric_1993 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:21:
na 43 uur is het bestand geüpload. Met mijn oude abbo van KPN zou het maar liefst 170 uur duren!

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja ben tevreden. Helaas kan het niet sneller geüpload worden aangezien ik nog geen glasvezel heb. Ziggo biedt wel 40 Mbit uploadsnelheid maar dat is dan weer alleen voor zakelijke klantenRaven schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:25:
[...]
43 uur en dan tevreden zijn?Vergeleken met het oude abo, ja, maar dan nog
Ja heb het wel onderzocht maar weet het niet zeker. Mijn vader heeft een bedrijf met een kvk-nummer. Kan ik die dan gewoon gebruiken voor privé dingen?Joni schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:37:
Je kan als particulier ook een zakelijk abonnement afsluiten.
Wil geen gezeik met de belastingdienst ofzo
Zolang je vader het niet opgeeft weet de belastingdienst niet eens dat je een zakelijk abonnement hebt.Eric_1993 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:38:
[...]
Ja heb het wel onderzocht maar weet het niet zeker. Mijn vader heeft een bedrijf met een kvk-nummer. Kan ik die dan gewoon gebruiken voor privé dingen?
Wil geen gezeik met de belastingdienst ofzo
Ziggo wil dat gewoon voor hun eigen administratie hebben dat je een KvK nummer moet opgeven. Om te voorkomen dat consumenten makkelijk een zakelijk abonnement kunnen nemen omdat deze in verhouding wat goedkoper zijn. (zzp).
Zodra je rekeningen van Ziggo opgeeft bij de belastingdienst en ook daadwerkelijk gaat terug innen dan kan het wel eens zo zijn dat je problemen krijgt. Sowieso is het op een thuisadres lastig te controleren daarom kun je bijvoorbeeld je telefoonlijn ook niet zakelijk regelen. Zodra je een 2e telefoonlijn erbij neemt kun je die wel op bedrijf zetten.
Je hebt geen KvK, BTW nummer of (eigen) bedrijf nodig. Je kan gewoon bellen met de zakelijke verkoopafdeling en als particulier een zakelijk abonnement afsluiten.
Ik heb nu al een paar dagen last van enorm trage verbindingen richting Apple servers, zoals app updates en iTunes Connect / Developer downloads. KPN(Glas) nergens last van... Meer mensen last van?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Met mijn verbinding kan het in minder dan 1 uurEric_1993 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:31:
[...]
Ja ben tevreden. Helaas kan het niet sneller geüpload worden aangezien ik nog geen glasvezel heb. Ziggo biedt wel 40 Mbit uploadsnelheid maar dat is dan weer alleen voor zakelijke klanten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
OpschepperRaven schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:44:
[...]
Met mijn verbinding kan het in minder dan 1 uur, en nee, niet zakelijk.
En volgens mij ging Ziggo nog dit jaar beginnen met het uitrollen van Docsis 3.1.
edit:
http://www.totaaltv.nl/ni...naar-test-docsis-3.1.html
[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 05-09-2015 16:52 ]
Geloof ik best, maar volgens mij heb jij ook glasvezelRaven schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:44:
[...]
ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:50:
[...]
Opschepper
En volgens mij ging Ziggo nog dit jaar beginnen met het uitrollen van Docsis 3.1.
edit:
edit: En dan nog steeds de upload heel laag houden?
Jep -> nieuws: Tweak levert gigabit-glasvezel voor 40 euro per maand in twee stedenEric_1993 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:50:
[...]
Geloof ik best, maar volgens mij heb jij ook glasvezel. En ik dus niet
En zal wel jaren duren voordat ik uberhaupt glasvezel krijg.
Verhuizen dus
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 05-09-2015 16:53 ]
Oscar Wilde
20mbit en 40mbit zakelijk is idd gewoon het maximum van de Docsis 3.0 standaard ook al staat er theoretisch 108mbit. Bij Docsis 3.1 denk ik dat de upload niet snel boven de 200mbit gaat komen, maar goed dat is 10x sneller dan wat we nu hebbenRaven schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:52:
[...]
![]()
edit: En dan nog steeds de upload heel laag houden?
[...]
Jep -> nieuws: Tweak levert gigabit-glasvezel voor 40 euro per maand in twee steden
Verhuizen dus, inmiddels zijn het 5 of 6 steden geloof ik.
Zijn er hier particulieren die een zakelijke abbo hebben van Ziggo speciaal voor die upload?
[ Voor 15% gewijzigd door Eric_1993 op 05-09-2015 17:05 ]
JaEric_1993 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:04:
Zijn er hier particulieren die een zakelijke abbo hebben van Ziggo speciaal voor die upload?
Ik heb een paar maanden geleden 200/40mbit genomen, maar ik heb het deze maand laten terugschroeven naar 130/30mbit...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ja dat wilde ik wel doen, achteraf niet gedaan omdat ik nu maandelijks 45 euro betaal voor het alles in een pakket + 10 euro voor het onbeperkt bellen met de vaste lijn.Eric_1993 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:04:
In het Ziggo zakelijk pakket was dat 5 euro duurder (dat onbeperkt bellen) maandelijks dus dat heb ik toen niet gedaan. Bovendien mis ik niet echt de upload snelheid. Sowieso hoef ik geen dikke 200mbit verbinding, ik weet van mezelf dat ik die nooit volledig gebruik en 50/60 en 90mbit heb ik gehad en toen vond ik het mooi om een tandje terug te gaan.
Als je echt puur alleen voor die upload zou willen doen, en je hebt de mogelijkheid om met een KvK nummer dat te regelen bij Ziggo zou ik dat gewoon doen. Je hebt dan ook het voordeel dat je de zakelijke klantenservice mag bellen en die is nou meestal toch wat deskundiger / beter in het afhandelen van problemen als de consumentenlijn
Onzin. Net als bij de downstreams worden er bij de upstreams kanalen gebundeld en is de te bereiken snelheid per upstream afhankelijk van de instellingen. Er zijn EuroDOCSIS 3.0 modems die 8 upstreams kunnen configureren en bundelen wat vanwege het toegewezen frequentie gebied (5 tot 65 MHz) voor doorgifte van upstreams zo'n beetje het maximaal haalbare aantal upstreams is aangezien volgens de kabelbedrijven in de praktijk het gebied onder de 20 of 25 MHz onbruikbaar is vanwege ruis.ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:57:
[...]
20mbit en 40mbit zakelijk is idd gewoon het maximum van de Docsis 3.0 standaard ook al staat er theoretisch 108mbit.
Voormalig Ziggo heeft voor zover mij bekend overal 4 upstreams in gebruik die allemaal 64-QAM modulatie en een symbolrate van 5120 Ksym/s (6.4 MHz bandbreedte) als instelling hebben. Het aantal upstreams bij voormalig UPC varieert van 4 tot 6 waarbij een deel van de upstreams minder bandbreedte en capaciteit hebben qua instellingen.
Net als de bij de downstreams moet ook de totale upstream capaciteit in een coaxsegment gedeeld worden door alle gelijktijdige kabel internet gebruikers. Dat is de reden waarom Ziggo er nu voor kiest om de consumenten upstream capaciteit te beperken tot 20 Mbps en de zakelijke klanten (zijn er verhoudingsgewijs veel minder van aanwezig in ieder coaxsegment) maximaal 40 Mbps geeft onder voorwaarde dat die snelheid mogelijk is voor je postcode. In feite willen ze er met die bepaling voor zorgen dat het aantal zakelijke klanten in het coaxsegment met het hoogste abonnementssnelheid niet te groot mag worden omdat ze anders een negatief effect zullen hebben op de overige consumenten en zakelijke klanten in hetzelfde coaxsegment.
Maar downloadssnelheid is wel 200 Mbit/s. En dat verloopt zonder problemen volgens mij. Waarom is de upload zo'n probleem dan?ArChie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:16:
[...]
Onzin. Net als bij de downstreams worden er bij de upstreams kanalen gebundeld en is de te bereiken snelheid per upstream afhankelijk van de instellingen. Er zijn EuroDOCSIS 3.0 modems die 8 upstreams kunnen configureren en bundelen wat vanwege het toegewezen frequentie gebied (5 tot 65 MHz) voor doorgifte van upstreams zo'n beetje het maximaal haalbare aantal upstreams is aangezien volgens de kabelbedrijven in de praktijk het gebied onder de 20 of 25 MHz onbruikbaar is vanwege ruis.
Voormalig Ziggo heeft voor zover mij bekend overal 4 upstreams in gebruik die allemaal 64-QAM modulatie en een symbolrate van 5120 Ksym/s (6.4 MHz bandbreedte) als instelling hebben. Het aantal upstreams bij voormalig UPC varieert van 4 tot 6 waarbij een deel van de upstreams minder bandbreedte en capaciteit hebben qua instellingen.
Net als de bij de downstreams moet ook de totale upstream capaciteit in een coaxsegment gedeeld worden door alle gelijktijdige kabel internet gebruikers. Dat is de reden waarom Ziggo er nu voor kiest om de consumenten upstream capaciteit te beperken tot 20 Mbps en de zakelijke klanten (zijn er verhoudingsgewijs veel minder van aanwezig in ieder coaxsegment) maximaal 40 Mbps geeft onder voorwaarde dat die snelheid mogelijk is voor je postcode. In feite willen ze er met die bepaling voor zorgen dat het aantal zakelijke klanten in het coaxsegment met het hoogste abonnementssnelheid niet te groot mag worden omdat ze anders een negatief effect zullen hebben op de overige consumenten en zakelijke klanten in hetzelfde coaxsegment.
Minder capaciteit voor upstreams vanwege het beperkte frequentie gebied dat volgens de EuroDOCSIS 3.0 specificatie voor upstreams gebruikt mag worden. Voor downstreams is een veel groter frequentie gebied te gebruiken waardoor er dus ook meer capaciteit is die door alle gelijktijdige gebruikers gedeeld kan worden. Ziggo zet in het gehele kabel gebied in elk coaxsegment 16 downstreams in.
Hopen dat EuroDOCSIS 3.1 daar een verandering in kan brengen danArChie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:27:
Minder capaciteit voor upstreams vanwege het beperkte frequentie gebied dat volgens de EuroDOCSIS 3.0 specificatie voor upstreams gebruikt mag worden. Voor downstreams is een veel groter frequentie gebied te gebruiken waardoor er dus ook meer capaciteit is die door alle gelijktijdige gebruikers gedeeld kan worden. Ziggo zet in het gehele kabel gebied in elk coaxsegment 16 downstreams in.
Vanaf DOCSIS 3.1 is er geen aparte EuroDOCSIS toevoeging meer met specifieke Europese instellingen. Verder is de grootste wijziging andere modulatie technieken waardoor er meer capaciteit uit de coax kabel gehaald kan worden. Aan de basis principes voor het versturen van data via de coax kabel verandert niet zoveel.
Vandaag de Horizon ontvangen. Geïnstalleerd, ding bleef echter na het installeren van de nieuwe firmware (althans, dat zou R Scanning en vervolgens R Loading moeten betekenen?) hangen op een "Ogenblik geduld a.u.b."), om na 15 minuten een 1060 melding te geven (Uw mediabox kan de installatie niet volledig uitvoeren). Ik heb ergens het idee dat het ding niet geactiveerd is, maar dat is koffiedik kijken. Voor nu vind ik het even prima, bel maandag Ziggo wel als het aanhoudt.
Waar baseer je op dat je een KvK nummer nodig hebt? Voor zover ik weet is dat namelijk niet nodig. Ik heb zelf ook een zakelijk abonnement vanwege de upload en ik heb geen KvK of bedrijf.Jordyz schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:50:
[...]
(...)
Als je echt puur alleen voor die upload zou willen doen, en je hebt de mogelijkheid om met een KvK nummer dat te regelen bij Ziggo zou ik dat gewoon doen. Je hebt dan ook het voordeel dat je de zakelijke klantenservice mag bellen en die is nou meestal toch wat deskundiger / beter in het afhandelen van problemen als de consumentenlijn
Helemaal juist. Heb net met de klantenservice gebeld. Je kan ook gewoon als particulier een zakelijke abonnement afsluiten. Je hebt tegenwoordig geen KvK nummer meer nodig.Joni schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:01:
[...]
Waar baseer je op dat je een KvK nummer nodig hebt? Voor zover ik weet is dat namelijk niet nodig. Ik heb zelf ook een zakelijk abonnement vanwege de upload en ik heb geen KvK of bedrijf.
Hmm, dan maar even wachten sowieso. Zet ik tijdelijk wel een Humax weer terug.MdO82 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:57:
Was er al niet enkele dagen een probleem met activeren?
Althans meen iets voorbij hebben zien komen
Op het ziggo community wat meldingen hierover
Dat bedoelde ik met mijn verhaal... dan is 20 en 40mbit dus nu toch het maximum?

Ben benieuwd of ze de snelheden aan gaan bieden aan de particulierenEric_1993 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:14:
[...]
Helemaal juist. Heb net met de klantenservice gebeld. Je kan ook gewoon als particulier een zakelijke abonnement afsluiten. Je hebt tegenwoordig geen KvK nummer meer nodig.
Al denk ik dat ze liever hebben dat je dan overstapt naar zakelijk
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb nu Connect & Play Start, kan ik zo overstappen op Connect ZZP Alles in 1 Start?
Dan heb ik voor 2,50 extra een 60/10 verbinding i.p.v. 40/4.
Klinkt aantrekkelijk..
Dan heb ik voor 2,50 extra een 60/10 verbinding i.p.v. 40/4.
Klinkt aantrekkelijk..
Volgens mij is dat geen probleem of heb je nu een jaar abonnement ?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb het al gevonden:
Ik ben al klant, kan ik dit pakket bestellen?
Ja, ook als u al een zakelijke of particuliere klant bent, kunt u dit bestellen. De prijs voor dit abonnement geldt voor zowel nieuwe als bestaande klanten.
Neemt u voor meer informatie contact op met 0800 - 0640.
Ik ben al klant, kan ik dit pakket bestellen?
Ja, ook als u al een zakelijke of particuliere klant bent, kunt u dit bestellen. De prijs voor dit abonnement geldt voor zowel nieuwe als bestaande klanten.
Neemt u voor meer informatie contact op met 0800 - 0640.
Nee, want die maxima zijn slechts een door de huidige markt ingegeven abonnementssnelheden die onder druk van de concurrentie best wel weer verhoogd zouden kunnen worden. Ziggo zou bijvoorbeeld van 4 naar 6 upstreams kunnen gaan om dat te realiseren of de coaxsegmenten kleiner maken qua aantal aansluitingen.ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:16:
[...]
Dat bedoelde ik met mijn verhaal... dan is 20 en 40mbit dus nu toch het maximum?hoger kan wel maar dan drukt iedereen elkaar eraf.
Oh sorry, vroeger was het in ieder geval wel nodig om een KvK nummer te hebben.Joni schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:01:
[...]
Waar baseer je op dat je een KvK nummer nodig hebt? Voor zover ik weet is dat namelijk niet nodig. Ik heb zelf ook een zakelijk abonnement vanwege de upload en ik heb geen KvK of bedrijf.
Blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer, dat is dus makkelijker
Waarom ze die hoge upload dan niet doorvoeren naar consumentenpakketjes blijft voor mij dan maar vaag
Als Ziggo bij iedereen die hogere upload snelheid zou doorvoeren loopt de overboeking van de upstreams in de coaxsegmenten op waardoor de kans toeneemt dat gelijktijdig kabel internetters last van elkaar gaan krijgen en hun snelheid dus niet meer halen.
Mijn ouders kregen van de week de horizon box binnen, ook hier dezelfde melding, ogenblik geduld.... Uiteindelijk met Ziggo gebeld en ze gingen de Horizon box handmatig activeren.Exorcist schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:55:
Vandaag de Horizon ontvangen. Geïnstalleerd, ding bleef echter na het installeren van de nieuwe firmware (althans, dat zou R Scanning en vervolgens R Loading moeten betekenen?) hangen op een "Ogenblik geduld a.u.b."), om na 15 minuten een 1060 melding te geven (Uw mediabox kan de installatie niet volledig uitvoeren). Ik heb ergens het idee dat het ding niet geactiveerd is, maar dat is koffiedik kijken. Voor nu vind ik het even prima, bel maandag Ziggo wel als het aanhoudt.
Paar uur later de horizon box weer aangesloten en na 10 minuten kon ik verder gaan met de installatie.
Wel mooi dat deze decoder 4 programma's tegelijk kan opnemen. Mijn ouders zijn er blij mee.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Hahaha, dat zeggen ze ook al 5 jaar over IPv6. Ik betwijfel wederom ten zeerste of dat nog gaat gebeuren dit jaar.ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:50:
[...]
Opschepper
edit:
Nja misschien niet de uitrol breedJerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:18:
[...]
Hahaha, dat zeggen ze ook al 5 jaar over IPv6. Ik betwijfel wederom ten zeerste of dat nog gaat gebeuren dit jaar.
Hebben we inmiddels niet genoeg geld geïnjecteerd dan?
Geen ideeJerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:38:
Hebben we inmiddels niet genoeg geld geïnjecteerd dan?
Volgens het artikel is de investering 20 euro per klant, dat zou dus .ca 80 miljoen euro zijn. Maar ik gok dat dat exclusief modems, uitbreiding van het core netwerk en peering is...
Leuk voor je, maar volgens mij zitten we in het Ziggo topic en niet in het 1Gbit glasvezel topic.Raven schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:44:
[...]
Mijn ervaring met Ziggo? Op dit moment echt ***!
Pagina's die niet laden, tergend langzaam internet (heb de 200/20 abbo) en een helpdesk/klantenservice die niet thuis geeft. Dit alles sinds een dag of 3 en niks helpt. De standaard oplossingen al geprobeerd maar niks schijnt te werken.
Drama dus en voor het eerst dat ik ga kijken naar de concurrenten.
Pagina's die niet laden, tergend langzaam internet (heb de 200/20 abbo) en een helpdesk/klantenservice die niet thuis geeft. Dit alles sinds een dag of 3 en niks helpt. De standaard oplossingen al geprobeerd maar niks schijnt te werken.
Ah, weer zo'n slecht overgeschreven verhaal van Totaal TV zonder achtergrond informatie en bronvermelding. De bron van dat artikeltje vind je hier (11 augustus):ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:50:
edit:
http://www.fierceinstalle...-31-early-2016/2015-08-11
En even verder terug in de tijd zoeken had Totaal TV meer aanvullende informatie opgeleverd (7 augustus):
http://www.multichannel.c...-ramping-docsis-31/392829
CEO Mike Fries wil nog wel eens voor zijn beurt spreken op conferenties over de resultaten van LGI. Zo kwam hij in mei 2013 met het nieuws dat UPC nog in 2013 met 500 Mbps internet zou komen. Dat heeft dus uiteindelijk tot dit jaar geduurd:
http://www.telecompaper.c...jaar-met-500-mbps--942189
Ook bij de uitspraken over DOCSIS 3.1 van Fries kan je vraagtekens plaatsen als hij het volgende beweert:
Bijzonder aangezien LGI gewoon een klant is van de bedrijven die dergelijke DOCSIS 3.1 apparatuur ontwikkelen en hij deze uitspraak doet begin augustus 2015 terwijl CableLabs pas eind augustus bekend maakt te starten met de certificatie van DOCSIS 3.1 apparatuur (24 augustus):He said Liberty Global is already ordering cable modem termination systems (CMTSs) with DOCSIS 3.1 capability and putting them into the field.
http://www.multichannel.c...tification-testing/393210
Ofwel, als de uitspraken van Fries zouden kloppen dan was LGI dus begin augustus al bezig met het bestellen en testen van ongecertificeerde DOCSIS 3.1 apparatuur. Op zich natuurlijk een goede verklaring waarom Ziggo zo veel problemen heeft alle kabel apparatuur als ze maar ongecertificeerde en dus niet goed compatible apparatuur blijven gebruiken. Recent zie je dat nog bij de slechte ondersteuning van MoCA door die waardeloze Samsung Horizon gevallen waar LGI het kennelijk niet nodig achtte om ook die extra Samsung Horizon gevallen te laten certificeren waardoor er nu dus bij diverse klanten problemen zijn om die rommel via MoCA te laten verbinden.
Als Totaal TV wat meer onderzoek had gedaan dan hadden ze ook kunnen vermelden dat de uitspraken van Mike Fries over DOCSIS 3.1 voornamelijk betrekking hadden op de U.K. en Duitsland:
Sowieso is het ambitieus als LGI het riscio neemt om al aan de slag te gaan met ongecertificeerde DOCSIS 3.1 apparatuur. Dat kan nog de nodige compabiliteitsproblemen gaan opleveren tijdens de uitvoering van het project.The rollout is ambitious, as Fries said he expects 40% of Liberty Global’s network in the U.K. and Germany will be D3.1-ready by the end of 2015, and sees 80% of its full footprint outfitted for the new platform in about three years.
Hoe Totaal TV van het onderstaande stukje over DOCSIS 3.0 uit het gebruikte bronartikel tot die "nieuwe technieken" uitspraak in het overgeschreven artikel komt is mij ook niet duidelijk:
Cable companies do have other options. MaxLinear CEO Kishore Seendripu recently said that there is "meaningful" opportunity for deploying DOCSIS 3.0 modems capable of Gigabit speeds. Hitron recently introduced the CDA3-35, a 32-channel DOCSIS 3.0 modem.
Als de overschrijver zich ook maar een beetje had verdiept in DOCSIS 3.0 dan zou hij weten dat hiervoor helemaal geen nieuwe technieken nodig zijn. Kanaalbundeling is gewoon onderdeel van de DOCSIS 3.0 specificatie waarvoor dus geen nieuwe technieken hoeven worden ontwikkeld. Met een (Euro)DOCSIS 3.0 modem dat 32 downstreams kan configureren is dus een snelheid van 1.6 Gbps (32 * 50 Mbps) mogelijk indien het coaxsegment maar één aansluiting groot is of maar één actieve gebruiker heeft. Er zijn nu ook al 8x24 EuroDOCSIS modems die dus 24 downstreams kunnen bundelen tot één kanaal met 1.2 Gbps capaciteit. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de provider frequentie ruimte heeft om 24 of 32 downstreams aan te bieden in het coaxsegment. Via die coax kabel worden immers nog veel meer diensten aangeboden die ook frequentie ruimte in beslag nemen.Huidige DOCSIS techniek niet uitontwikkeld
Overigens is de nu in Nederland door kabelbedrijven DOCSIS 3.0-techniek nog niet uitontwikkeld. Met nieuwe technieken – waarbij meer uitzendkanalen aan elkaar gekoppeld kunnen worden – is het mogelijk om in de toekomst internetsnelheden tot 1Gbps via kabelnetwerken te leveren.
Op zich niet zo heel vreemd hoor. In deze markt, bij dit soort aantallen & dit soort producten worden bestellingen al lang op voorhand geplaatst. Zeker als je een goede design afdeling hebt heb een eigen test-faciliteit is de certificeren vaak een formaliteit. Bestellingen kunnen dan best op voorhand geplaatst worden. Vaak wel met het voorbehoud dat als de certificering niet goed gaat, de orders geannuleerd worden.ArChie schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:58:
[...]
Bijzonder aangezien LGI gewoon een klant is van de bedrijven die dergelijke DOCSIS 3.1 apparatuur ontwikkelen en hij deze uitspraak doet begin augustus 2015 terwijl CableLabs pas eind augustus bekend maakt te starten met de certificatie van DOCSIS 3.1 apparatuur (24 augustus):
Maar verder klopt je verhaal wel hoor, dat Dhr. Fries graag goede sier maakt met zaken die echt niet zo snel gaan komen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Je loopt nu al een paar keer te schoppen tegen Ziggo, maar jij bent er dus zeker van dat Ziggo dus ook genoeg beschikbare kanalen heeft om zoveel kanalen te bundelen?ArChie schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:58:
[...]
Ah, weer zo'n slecht overgeschreven verhaal van Totaal TV zonder achtergrond informatie en bronvermelding. De bron van dat artikeltje vind je hier (11 augustus):
http://www.fierceinstalle...-31-early-2016/2015-08-11
En even verder terug in de tijd zoeken had Totaal TV meer aanvullende informatie opgeleverd (7 augustus):
http://www.multichannel.c...-ramping-docsis-31/392829
CEO Mike Fries wil nog wel eens voor zijn beurt spreken op conferenties over de resultaten van LGI. Zo kwam hij in mei 2013 met het nieuws dat UPC nog in 2013 met 500 Mbps internet zou komen. Dat heeft dus uiteindelijk tot dit jaar geduurd:
http://www.telecompaper.c...jaar-met-500-mbps--942189
Ook bij de uitspraken over DOCSIS 3.1 van Fries kan je vraagtekens plaatsen als hij het volgende beweert:
[...]
Bijzonder aangezien LGI gewoon een klant is van de bedrijven die dergelijke DOCSIS 3.1 apparatuur ontwikkelen en hij deze uitspraak doet begin augustus 2015 terwijl CableLabs pas eind augustus bekend maakt te starten met de certificatie van DOCSIS 3.1 apparatuur (24 augustus):
Ofwel, als de uitspraken van Fries zouden kloppen dan was LGI dus begin augustus al bezig met het bestellen en testen van ongecertificeerde DOCSIS 3.1 apparatuur. Op zich natuurlijk een goede verklaring waarom Ziggo zo veel problemen heeft alle kabel apparatuur als ze maar ongecertificeerde en dus niet goed compatible apparatuur blijven gebruiken. Recent zie je dat nog bij de slechte ondersteuning van MoCA door die waardeloze Samsung Horizon gevallen waar LGI het kennelijk niet nodig achtte om ook die extra Samsung Horizon gevallen te laten certificeren waardoor er nu dus bij diverse klanten problemen zijn om die rommel via MoCA te laten verbinden.
Als Totaal TV wat meer onderzoek had gedaan dan hadden ze ook kunnen vermelden dat de uitspraken van Mike Fries over DOCSIS 3.1 voornamelijk betrekking hadden op de U.K. en Duitsland:
[...]
Sowieso is het ambitieus als LGI het riscio neemt om al aan de slag te gaan met ongecertificeerde DOCSIS 3.1 apparatuur. Dat kan nog de nodige compabiliteitsproblemen gaan opleveren tijdens de uitvoering van het project.
Hoe Totaal TV van het onderstaande stukje over DOCSIS 3.0 uit het gebruikte bronartikel tot die "nieuwe technieken" uitspraak in het overgeschreven artikel komt is mij ook niet duidelijk:
[...]
[...]
Als de overschrijver zich ook maar een beetje had verdiept in DOCSIS 3.0 dan zou hij weten dat hiervoor helemaal geen nieuwe technieken nodig zijn. Kanaalbundeling is gewoon onderdeel van de DOCSIS 3.0 specificatie waarvoor dus geen nieuwe technieken hoeven worden ontwikkeld. Met een (Euro)DOCSIS 3.0 modem dat 32 downstreams kan configureren is dus een snelheid van 1.6 Gbps (32 * 50 Mbps) mogelijk indien het coaxsegment maar één aansluiting groot is of maar één actieve gebruiker heeft. Er zijn nu ook al 8x24 EuroDOCSIS modems die dus 24 downstreams kunnen bundelen tot één kanaal met 1.2 Gbps capaciteit. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de provider frequentie ruimte heeft om 24 of 32 downstreams aan te bieden in het coaxsegment. Via die coax kabel worden immers nog veel meer diensten aangeboden die ook frequentie ruimte in beslag nemen.
Ik vind jou verhalen ook maar dubieus, ben wel benieuwd waarom jij denkt te weten dat Ziggo expres de kanalen niet bundelt.
Analoge kanalen nemen namelijk veel digitale ruimte in beslag.
Nee, zoals eerder aangegeven heeft Ziggo in het gehele kabel gebied 16 Internet downstreams in gebruik.ArcticWolf schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:16:
Je loopt nu al een paar keer te schoppen tegen Ziggo, maar jij bent er dus zeker van dat Ziggo dus ook genoeg beschikbare kanalen heeft om zoveel kanalen te bundelen?
Voorbeeld van frequentieplan uit voormalig UPC gebied:

En een voorbeeld van een frequentieplan uit voormalig Ziggo gebied:

Zoals je ziet is er in beide gevallen geen beschikbare ruimte grenzend aan het blok van 16 Internet downstreams voor uitbreiding. Ziggo zal dus eerst ruimte vrij moeten maken en diensten gaan verplaatsen in de frequentieplan om uit te kunnen breiden naar 24 downstreams. De 8x24 modems configureren nu dus maar 16 downstreams en afhankelijk van het kabel gebied tussen 4 en 6 upstreams.
Waar heb ik gesteld dat Ziggo kanalen expres niet bundelt?Ik vind jou verhalen ook maar dubieus, ben wel benieuwd waarom jij denkt te weten dat Ziggo expres de kanalen niet bundelt.
Ik had het verkeerd gelezen, je had het over overboeking en niet over het bundelen van streams.ArChie schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:36:
[...]
Nee, zoals eerder aangegeven heeft Ziggo in het gehele kabel gebied 16 Internet downstreams in gebruik.
Voorbeeld van frequentieplan uit voormalig UPC gebied:
[afbeelding]
En een voorbeeld van een frequentieplan uit voormalig Ziggo gebied:
[afbeelding]
Zoals je ziet is er in beide gevallen geen beschikbare ruimte grenzend aan het blok van 16 Internet downstreams voor uitbreiding. Ziggo zal dus eerst ruimte vrij moeten maken en diensten gaan verplaatsen in de frequentieplan om uit te kunnen breiden naar 24 downstreams. De 8x24 modems configureren nu dus maar 16 downstreams en afhankelijk van het kabel gebied tussen 4 en 6 upstreams.
[...]
Waar heb ik gesteld dat Ziggo kanalen expres niet bundelt?
Wat zijn je modem waardes en zit er een router tussen de modem en je pc/laptop whatever?Magic666 schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:48:
Mijn ervaring met Ziggo? Op dit moment echt ***!
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 06-09-2015 12:55 ]
Wat bedoel je met modem waardes? Nee, zit geen router tussen, is (nieuwe) modem/router van ziggo. Die tot nu toe prima functioneerde.
Zie onderstaand een link met uitleg over de T3 en T4 waarden:MdO82 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:15:
time-out T4 is standaard weet alleen even niet wat de reden is.
http://volpefirm.com/docsis_timout_descriptions/
Ofwel: Het modem heeft van de CMTS een reactie ontvangen op een eerder verzonden Broadcast Maintenance Request, maar krijgt geen gelegenheid van de CMTS om een Ranging Request via een upstream te verzenden waardoor het modem zich genoodzaakt ziet om zich opnieuw te registreren. Vanuit het modem gezien is de CMTS niet bereikbaar.T4 Timeout ( Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received )
Explanation: The cable modem did not received a station maintenance opportunity in which to transmit a Ranging Request (RNG-REQ) message within the T4 timeout period (30 to 35 seconds). The cable modem is resetting its cable interface and restarting the registration process. Typically, this indicates an occasional, temporary loss of service, but if the problem persists, check for possible service outages or maintenance activity on this particular headend system. This error message is DOCSIS event message is R04.0, Ranging Request.
iemand een idee wat er uitgezonden kan worden op frequentie 372mhz ?
Hadden van de week (en nu nog) problemen met Net5 en Ketnet.
Hadden van de week (en nu nog) problemen met Net5 en Ketnet.
2250 WP Zuid PVoutput
Het hoeft niet per se een normale zender te zijn.
Ook slecht afgeschermde apparaten kunnen de oorzaak van een storing zijn.
Sommige apparaten draaien op een snelheid van 372MHz of een veelvoud daarvan en kunnen daardoor het signaal verstoren.
Sommige apparaten draaien op een snelheid van 372MHz of een veelvoud daarvan en kunnen daardoor het signaal verstoren.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Probleem met Ziggo's Hitron cgnv4
Voor een LAN dat uit 3 verschillende VLANs met elk een eigen subnetwork bestaat, gebruik ik een router met OpenWrt (GW). Als WAN gebruik ik Ziggo ZZP waarbij het Hitron modem geleverd is. Zoals bekend heeft Ziggo de mogelijkheid om dit modem in bridge mode te laten werken of statische down-stream network routes te definieren uitgezet.
Kortom de WAN interface waarop ik met de Openwrt router aan moet koppelen is doet NAT op het publieke IP address en weet alleen hoe het pakketjes downstream doorsturen als het destination IP binnen het LAN netwerk van het modem valt.
Oké, dacht ik,
- dan mag het modem alle NAT doen,
- zet ik masquerading op de WAN interface van de OpenWrt router uit en
- i.p.v. downstream static routes op het modem zet ik een netmask voor het LAN op het modem waarbinnen al de subnetworks achter de router vallen (modem LAN 192.168.0.0/16, OpenWrt router VLAN1 192.168.10.0/24, VLAN2 192.168.20.0/24 enz.)
Alleen het werkt niet !
Weet iemand een list?
De OpenWrt router als DMZ host op modem instellen is geen oplossing, dat is niets meer dan een forward all.
p.s.
Vermoedeljk heeft Ziggo de mogelijkheden voor bridging en downstream routing uitgezet om hun modem hun content delivery hub in jouw domijn te maken, het is hun voet tussen de deur zogezegd. Jakkes).
Voor een LAN dat uit 3 verschillende VLANs met elk een eigen subnetwork bestaat, gebruik ik een router met OpenWrt (GW). Als WAN gebruik ik Ziggo ZZP waarbij het Hitron modem geleverd is. Zoals bekend heeft Ziggo de mogelijkheid om dit modem in bridge mode te laten werken of statische down-stream network routes te definieren uitgezet.
Kortom de WAN interface waarop ik met de Openwrt router aan moet koppelen is doet NAT op het publieke IP address en weet alleen hoe het pakketjes downstream doorsturen als het destination IP binnen het LAN netwerk van het modem valt.
Oké, dacht ik,
- dan mag het modem alle NAT doen,
- zet ik masquerading op de WAN interface van de OpenWrt router uit en
- i.p.v. downstream static routes op het modem zet ik een netmask voor het LAN op het modem waarbinnen al de subnetworks achter de router vallen (modem LAN 192.168.0.0/16, OpenWrt router VLAN1 192.168.10.0/24, VLAN2 192.168.20.0/24 enz.)
Alleen het werkt niet !
Weet iemand een list?
De OpenWrt router als DMZ host op modem instellen is geen oplossing, dat is niets meer dan een forward all.
p.s.
Vermoedeljk heeft Ziggo de mogelijkheden voor bridging en downstream routing uitgezet om hun modem hun content delivery hub in jouw domijn te maken, het is hun voet tussen de deur zogezegd. Jakkes).
[ Voor 13% gewijzigd door Joep Lunaar op 06-09-2015 15:40 ]
Joep Lunaar
Zojuist gevonden dat de kabel vanaf de muuraansluiting naar mijn Humax het probleem isOnbekend schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:10:
Het hoeft niet per se een normale zender te zijn.
Even gaan knutselen
2250 WP Zuid PVoutput
Ubee modem?Magic666 schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:12:
Wat bedoel je met modem waardes? Nee, zit geen router tussen, is (nieuwe) modem/router van ziggo. Die tot nu toe prima functioneerde.
http://192.168.178.1/ > inloggen > geavanceerde instellingen > basic en dan een screenshot of de waardes hier posten.
Wat is eigenlijk de gewenste waardes waarbij de modem perfect functioneert?
Dat staat keurig in de eerste post van dit topic:Eric_1993 schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:29:
Dat gezegd hebbende: na een jaar of 2 te hebben meegelezen in deze topicreeks is me wel duidelijk dat 37 dB SNR downstream toch wel minimum is en je met -10dBmV power op je downstream al merkbare signaalproblemen hebt.Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
Niet hoger dan 55dBmV
[ Voor 14% gewijzigd door Jerrythafast op 06-09-2015 16:39 ]
Ik denk dat mijn modem dicht bij de "perfecte" waardes zit, maar je hebt behoorlijk wat marge voordat je het echt gaat merken in snelheid/performance.Eric_1993 schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:29:
Mijn waardes nu:

Status
System Up Time 18 days 18h:53m:10s
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 06-09-2015 16:40 ]
oops dubbel
[ Voor 95% gewijzigd door ArcticWolf op 06-09-2015 16:40 ]
@ArcticWolf hierboven, die van mij:
System Up Time 18 days 18h:53m:19s
Jouw power waardes, SNR en correctables/uncorrectables zijn echt enorm goed! Alleen je T3/T4 timeouts zijn wel erg hoog. Met vrijwel exact dezelfde uptime heb ik 0 timeouts. En ik heb ergens wél 2318 uncorrectables opgelopen. Mijn SNR zit tussen 39.4 en 40.4 dB op het moment.
Jouw power waardes, SNR en correctables/uncorrectables zijn echt enorm goed! Alleen je T3/T4 timeouts zijn wel erg hoog. Met vrijwel exact dezelfde uptime heb ik 0 timeouts. En ik heb ergens wél 2318 uncorrectables opgelopen. Mijn SNR zit tussen 39.4 en 40.4 dB op het moment.
Jerrythafast schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:44:
@ArcticWolf hierboven, die van mij:
Ja geen idee, heb eigenlijk nooit iets van die timeouts gemerkt. Uit dit
verhaal maak ik ook niet echt op wat de eventuele gevolgen nou zijn van deze timeouts:
http://volpefirm.com/docsis_timout_descriptions/
Ik zie trouwens dat die timeouts behoorlijk oud zijn, dus zal wel ten tijden van de aanval zijn geweest waardoor het hele Ziggo netwerk onstabiel was:
25 aug:

Vandaag:

Er zijn niet meer timeouts bij gekomen sinds toen.
Oei, dat is wel wat veel. Als je d'r last van hebt zou je Ziggo kunnen bellen voor een monteur om de boel na te laten kijken. Als je d'r niks van hebt gemerkt: zijn er soms werkzaamheden bij jou geweest de afgelopen 9 dagen? Bij mij willen de correctables/uncorrectables ook nog wel omhoog schieten als er aan de kabel wordt gewerkt.
ArcticWolf, hier mijn waardes:ArcticWolf schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:33:
[...]
Ubee modem?
http://192.168.178.1/ > inloggen > geavanceerde instellingen > basic en dan een screenshot of de waardes hier posten.
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 194000000 Hz -4.4 dBmV 39.9 dB -37 dBc
2 Locked QAM256 178000000 Hz -4.4 dBmV 39.5 dB -34 dBc
3 Locked QAM256 186000000 Hz -4.4 dBmV 39.9 dB -37 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz -4.5 dBmV 39.9 dB -43 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz -5.1 dBmV 39.4 dB -39 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz -4.8 dBmV 39.4 dB -38 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz -4.8 dBmV 39.4 dB -40 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz -4.9 dBmV 39.4 dB -36 dBc
Correctables Uncorrectables
123 43
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.3 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.3 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 40.8 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.3 dBmV
Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 0
Ruim anders dan jou waardes, maar mij zegt het niet veel....
edit: Ubee modem inderdaad
Ook nog ff een traceroute naar ziggo.nl gedaan:
traceroute to ziggo.nl (213.46.237.24), 30 hops max, 60 byte packets
1 184.173.144.1-static.reverse.softlayer.com (184.173.144.1) 19.011 ms 19.155 ms 19.276 ms
2 ae13.dar01.wdc01.networklayer.com (208.43.118.156) 0.271 ms 0.288 ms 0.290 ms
3 ae8.bbr02.eq01.wdc02.networklayer.com (173.192.18.192) 1.065 ms 1.100 ms 0.811 ms
4 ae-34.r06.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net (168.143.97.101) 1.320 ms 1.806 ms 1.500 ms
5 ae-12.r05.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net (129.250.7.28) 1.876 ms us-was03a-ri1.upcbroadband.com (206.126.236.117) 5.246 ms ae-12.r05.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net (129.250.7.28) 1.805 ms
6 us-was03a-rd1-xe-0-2-0.aorta.net (84.116.130.201) 102.219 ms 102.349 ms us-was03a-ri1.upcbroadband.com (206.126.236.117) 1.163 ms
7 * us-was03a-rd1-xe-0-2-0.aorta.net (84.116.130.201) 102.233 ms us-was03a-ri1-xe-0-1-0.aorta.net (84.116.130.166) 97.480 ms
8 84-116-130-126.aorta.net (84.116.130.126) 95.856 ms * 96.101 ms
9 84.116.244.105 (84.116.244.105) 97.771 ms 97.965 ms 84-116-130-126.aorta.net (84.116.130.126) 96.086 ms
10 213.46.237.24 (213.46.237.24) 94.975 ms 84.116.244.105 (84.116.244.105) 97.659 ms 98.143 ms
dat klopt toch ook niet?
[ Voor 33% gewijzigd door Magic666 op 06-09-2015 17:16 ]
Ziggo.nl wordt buiten het Ziggo-netwerk gehost. Dat stelt ze in staat om een storingspagina online te zetten als ze zelf volledig plat liggen. Je zou wel naar mail.ziggo.nl kunnen tracen.
EDIT: en je kunt zo'n trace het beste vanaf je eigen computer laten draaien, niet vanaf een website die in verweggistan wordt gehost. In Windows: Start, "cmd" intypen en op Enter drukken, dan het commando "tracert mail.ziggo.nl" uitvoeren.
EDIT: en je kunt zo'n trace het beste vanaf je eigen computer laten draaien, niet vanaf een website die in verweggistan wordt gehost. In Windows: Start, "cmd" intypen en op Enter drukken, dan het commando "tracert mail.ziggo.nl" uitvoeren.
[ Voor 39% gewijzigd door Jerrythafast op 06-09-2015 17:21 ]
je moet www.ziggo.nl tracen en niet ziggo.nl, maar ik denk dat je dat niet lukt
Je modem waardes zijn ok. Geen andere dns servers ingesteld toevallig?
[ Voor 75% gewijzigd door ArcticWolf op 06-09-2015 17:24 ]
Andere DNS servers geprobeerd (OpenNIC) maar dat maakt niet uit.
Een traceroute naar tweakers:
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.20), 25 hops max, 40 byte packets
1 static-ip-188-138-112-3.inaddr.ip-pool.com (188.138.112.3) 1.360 ms
2 217.118.16.162 (217.118.16.162) 0.336 ms
3 te1-8.ccr01.sxb03.atlas.cogentco.com (149.11.26.9) 200.972 ms
4 te0-2-0-2.rcr21.sxb01.atlas.cogentco.com (154.54.62.201) 0.971 ms
5 be2476.ccr41.fra03.atlas.cogentco.com (130.117.1.246) 4.319 ms
6 be2304.rcr21.fra06.atlas.cogentco.com (154.54.74.74) 4.752 ms
7 level3.fra06.atlas.cogentco.com (130.117.15.194) 4.044 ms
8 ae-115-3501.edge5.Amsterdam1.Level3.net (4.69.162.130) 10.561 ms
9 TRUESERVER.edge5.Amsterdam1.Level3.net (212.72.41.202) 11.046 ms
10 ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl (87.233.1.218) 21.100 ms
11 tweakers.net (213.239.154.20) 11.663 ms
zeg het maar....
Een traceroute naar tweakers:
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.20), 25 hops max, 40 byte packets
1 static-ip-188-138-112-3.inaddr.ip-pool.com (188.138.112.3) 1.360 ms
2 217.118.16.162 (217.118.16.162) 0.336 ms
3 te1-8.ccr01.sxb03.atlas.cogentco.com (149.11.26.9) 200.972 ms
4 te0-2-0-2.rcr21.sxb01.atlas.cogentco.com (154.54.62.201) 0.971 ms
5 be2476.ccr41.fra03.atlas.cogentco.com (130.117.1.246) 4.319 ms
6 be2304.rcr21.fra06.atlas.cogentco.com (154.54.74.74) 4.752 ms
7 level3.fra06.atlas.cogentco.com (130.117.15.194) 4.044 ms
8 ae-115-3501.edge5.Amsterdam1.Level3.net (4.69.162.130) 10.561 ms
9 TRUESERVER.edge5.Amsterdam1.Level3.net (212.72.41.202) 11.046 ms
10 ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl (87.233.1.218) 21.100 ms
11 tweakers.net (213.239.154.20) 11.663 ms
zeg het maar....
Magic666 schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:27:
zeg het maar....
Jerrythafast schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:19:
je kunt zo'n trace het beste vanaf je eigen computer laten draaien, niet vanaf een website die in verweggistan wordt gehost. In Windows: Start, "cmd" intypen en op Enter drukken, dan het commando "tracert mail.ziggo.nl" uitvoeren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| C:\Users\Jerry>tracert www.tweakers.net Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.20] over a maximum of 30 hops: 1 2 ms 2 ms 8 ms 192.168.178.1 2 * * * Request timed out. 3 11 ms 20 ms 16 ms gv-rc0011-cr101-xe-1-0-5-0.core.as9143.net [213.51.181.185] 4 23 ms 25 ms 19 ms asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12] 5 9 ms 9 ms 9 ms amsix.true.nl [80.249.208.171] 6 20 ms 17 ms 14 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218] 7 11 ms 12 ms 10 ms tweakers.net [213.239.154.20] Trace complete. |
"as9143.net" is Ziggo's interne netwerk. "True.nl" is het netwerk van de hoster van Tweakers.
[ Voor 43% gewijzigd door Jerrythafast op 06-09-2015 17:29 ]
Misschien helpt een toelichting op de T3 fouten:
Een kabelmodem zendt iedere 15 seconden een Ranging Request naar de CMTS via de upstream en ontvangt als alles goed gaat een Ranging Response van de CMTS via de downstream. Zie het als een soort keep alive signaal. Op het moment dat er een T3 conditie ontstaat heeft het modem dus al 15 keer zo'n request verzonden via de upstream zonder reactie te ontvangen van de CMTS. Het kabelmodem gaat er dan vanuit dat er geen verbinding meer is met de CMTS en begint het registratie proces bij de CMTS opnieuw.
T3 en T4 waarden kan je resetten door een harde reset van het modem. Als ze daarna in kort tijd weer met enige regelmaat beginnen op te lopen is er iets aan de hand en zal er dus monteur moeten komen.
Bron: http://volpefirm.com/docsis_timout_descriptions/T3 Timeout ( Ranging Request Retries Exhausted )
Explanation: The cable modem has sent 16 Ranging Request (RNG-REQ) messages without receiving a Ranging Response (RNG-RSP) message in reply from the CMTS. The cable modem is therefore resetting its cable interface and restarting the registration process. This typically is caused by noise on the upstream that causes the loss of MAC-layer messages. Noise could also raise the signal-to-noise ratio (SNR) on the upstream to a point where the cable modem’s power level is insufficient to transmit any messages. If the cable modem cannot raise its upstream transmit power level to a level that allows successful communication within the maximum timeout period, it resets its cable interface and restarts the registration process. This error message is DOCSIS event message is R03.0, Ranging Request.
Een kabelmodem zendt iedere 15 seconden een Ranging Request naar de CMTS via de upstream en ontvangt als alles goed gaat een Ranging Response van de CMTS via de downstream. Zie het als een soort keep alive signaal. Op het moment dat er een T3 conditie ontstaat heeft het modem dus al 15 keer zo'n request verzonden via de upstream zonder reactie te ontvangen van de CMTS. Het kabelmodem gaat er dan vanuit dat er geen verbinding meer is met de CMTS en begint het registratie proces bij de CMTS opnieuw.
T3 en T4 waarden kan je resetten door een harde reset van het modem. Als ze daarna in kort tijd weer met enige regelmaat beginnen op te lopen is er iets aan de hand en zal er dus monteur moeten komen.
@Jerrythafast:
Tracing route to mail.ziggo.nl [212.54.42.24]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 7 ms 7 ms 7 ms 54686E01.cm-12-1b.dynamic.ziggo.nl [84.104.110.1]
3 5 ms 7 ms 6 ms ssh-rc0004-ds101-vl217.core.as9143.net [213.51.165.65]
4 6 ms 7 ms 7 ms gv-rc0011-cr101-ae14-0.core.as9143.net [213.51.158.175]
5 6 ms 7 ms 6 ms asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
6 9 ms 11 ms 11 ms tb-rc0001-cr101-ae0-0.core.as9143.net [213.51.158.19]
7 11 ms 11 ms 10 ms tb-rc0001-cr103-ae25-0.core.as9143.net [213.51.160.183]
8 12 ms 11 ms 11 ms tb-rc0001-fw131-reth1-809.core.as9143.net [213.51.128.12]
9 10 ms 11 ms 10 ms cloud.tb.mail.iss.as9143.net [212.54.42.24]
Trace complete.
Ik ben teveel leek om hier chocola van te maken (dus elke hulp/tip is welkom
)
Trace complete.
Ik ben teveel leek om hier chocola van te maken (dus elke hulp/tip is welkom
Een T3 timeout is dus 8 minuten (16*15 seconden) geen verbinding? Dus Dancis heeft 8*46=368 minuten (meer dan 6 uur) geen verbinding gehad de afgelopen 9 dagen.
Nee geen onderhoud hier gehad. Heb wel vaak last van traag laden van websites of dat de verbinding weg valt. ( heb al eigen DNS ingesteld)Jerrythafast schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:07:
Oei, dat is wel wat veel. Als je d'r last van hebt zou je Ziggo kunnen bellen voor een monteur om de boel na te laten kijken. Als je d'r niks van hebt gemerkt: zijn er soms werkzaamheden bij jou geweest de afgelopen 9 dagen? Bij mij willen de correctables/uncorrectables ook nog wel omhoog schieten als er aan de kabel wordt gewerkt.
Heb 'm eens even gereset en eens kijken of er in de komende dagen weer van zulke waardes zijn en anders maar eens bellen met ziggo.
Ik zie geen bijzonderheden in je tracert. (Behalve wellicht dat de verbinding loopt van Sassenheim via Den Haag naar Amsterdam en dan terug naar Tilburg waar de mailserver staatMagic666 schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:32:
@Jerrythafast:
Trace complete.
Ik ben teveel leek om hier chocola van te maken (dus elke hulp/tip is welkom)

Zit er nog verschil in de modem resetten en alleen de stroom er voor een x aantal minuten af halen?
Dat laatste 2 keer gedaan, echt resetten nog niet.
@jerrythafast, toch vreemd dat het dan tergend langzaam duurt met laden van websites
Morgen toch maar eens Ziggo bellen dan...
Dat laatste 2 keer gedaan, echt resetten nog niet.
@jerrythafast, toch vreemd dat het dan tergend langzaam duurt met laden van websites
Morgen toch maar eens Ziggo bellen dan...
[ Voor 30% gewijzigd door Magic666 op 06-09-2015 17:36 ]
onder het mom van "het zal toch niet" mijn firewall en AV eens uitgezet en verdomd.... als de brandweer!
Dat vraagt natuurlijk om nader onderzoek van die 2.... en nee, aan die 2 programma's zit ik nooit
Dat vraagt natuurlijk om nader onderzoek van die 2.... en nee, aan die 2 programma's zit ik nooit

[ Voor 12% gewijzigd door Magic666 op 06-09-2015 17:39 ]
@Magic666: Je ping-tijden (11 milliseconden tot aan mail.ziggo.nl) zijn in orde. Als verschillende websites traag laden moet dat haast wel door je DNS-servers komen. Je zei dat je OpenNIC servers had geprobeerd. Hoe had je dat gedaan? In het modem ingesteld of in Windows?
EDIT: Aha.
EDIT: Aha.
Welke gebruik jij dan?Magic666 schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:39:
onder het mom van "het zal toch niet" mijn firewall en AV eens uitgezet en verdomd.... als de brandweer!
Oscar Wilde
om het verhaal compleet te houden: de DNS in windows ingesteld, maar ik ga dus even kijken welke van de 2 de boosdoeners blijkt te zijn...
@Raven: Emsisoft firewall en AV
http://www.emsisoft.nl/nl/
[ Voor 18% gewijzigd door Magic666 op 06-09-2015 17:42 ]
Magic666 schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:41:
om het verhaal compleet te houden: de DNS in windows ingesteld, maar ik ga dus even kijken welke van de 2 de boosdoeners blijkt te zijn...
Eerst altijd je software uitsluiten (firewall/anti virus) dan een eventuele router en dan pas het modem en dan pas Ziggo gaan bashen
Antivirusprogramma's kunnen echt zulke prutsdingen zijn
Gisteren nieuwe laptop van een kennis geupgradet naar Windows 10. Eerste stuk van de setup (nog voor de eerste reboot, dus nog draaiende op Windows 8.1 met alle voorgeïnstalleerde meuk op de achtergrond draaiend) ging tergend langzaam. Ik drukte Ctrl+Shift+Esc om te kijken wat de bottleneck was. Diagnose was in 0.01 seconde gesteld: McAfee trial versie de nek om gedraaid en daarna schoot de voortgang van de setup omhoog en ging het volume van de ventilator drastisch omlaag. De treurige balans is blijkbaar dat momenteel antivirusprogramma's de limiterende factor zijn in de snelheid van onze computers

Die conclusie durf ik niet te trekken op basis van de informatie van de Volpe website. Met een DOCSIS signaal analyse zie ik dat er iedere 15 seconden een ranging response van de CMTS naar de modems wordt verzonden. De vraag is echter hoe snel een modem gaat "retry-en" wanneer er op een verzonden request geen reactie van de CMTS komt en dat staat niet in dat stukje.Jerrythafast schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:32:
Een T3 timeout is dus 8 minuten (16*15 seconden) geen verbinding? Dus Dancis heeft 8*46=368 minuten (meer dan 6 uur) geen verbinding gehad de afgelopen 9 dagen.
Dan moet je je UMU van je AOP trekken en loggen wat je modem dan communiceert
ik draai die combo al een paar jaar en nog nooit problemen mee gehad... dus vandaar dat ik die niet als eerste boosdoeners bekeek. Misschien welArcticWolf schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:46:
[...]
![]()
Eerst altijd je software uitsluiten (firewall/anti virus) dan een eventuele router en dan pas het modem en dan pas Ziggo gaan bashen
Dat ik mijn modem als eerste verdacht is logisch aangezien die net nieuw is en Ziggo is de laatste tijd ook niet echt betrouwbaar gebleken natuurlijk
Maar even een update: firewall aangezet en nog steeds als de brandweer.... de AV maar eens opstarten...
Hmm, zegt mij niks. Ik ben ESET Smart Security gewent, veel lichter dan McAfee en Norton Internet Security.Magic666 schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:41:
Oscar Wilde
Update: schiet mij maar lek....... ook de AV opgestart en nog steeds als de brandweer....
Ik ga Emsisoft wel even een mail sturen met de vraag hoe dit kan want 1 van die 2 is dus wel de boosdoener....
Ik ga Emsisoft wel even een mail sturen met de vraag hoe dit kan want 1 van die 2 is dus wel de boosdoener....
Dat is tegenwoordig niet meer zo, zowel Kaspersky als Norton belasten het systeem minder zwaar. Zie http://www.passmark.com/ftp/totalsecuritysuites-jan2015.pdf .Bij ram usage zie je bijvoorbeeld 29 vs 118 (niet dat dat anno 2015 echt een issue is). Bij file move copy wordt ook circa 30% tijd verloren. Eset komt zeker niet slecht uit de test maar dat het per definitie lichter is dan bijvoorbeeld Norton is al lang niet meer zo. Dat veranderde circa 2009 met norton's gaming edition.Raven schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:51:
[...]
Hmm, zegt mij niks. Ik ben ESET Smart Security gewent, veel lichter dan McAfee en Norton Internet Security.
Norton Security 203
Kaspersky Internet Security180
ESET Smart Security 169
Bitdefender Internet Security 157
McAfee Internet Security 153
AVG Internet Security 151
Avira Internet Security 147
Panda Internet Security 140
Avast Internet Security 127
F-Secure Internet Security 136
G Data Internet Security 122
Trend Micro Titanium Internet Security 109
[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2015 18:58 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Wellicht is het nog een nuttige toevoeging te melden dat Ziggo's "internetbeveiliging" á € 3,95 per maand (1 pc gratis) een licentie op F-Secure betreft. Ook niet bepaald de hoogst scorende als ik die tabellen zo zie.
Is een apart firewall programma eigenlijk nog noodzakelijk als ik de firewall van de Ubee modem aanzet?
Het ligt eraan wat je met een firewall wilt bereiken.Magic666 schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:50:
Is een apart firewall programma eigenlijk nog noodzakelijk als ik de firewall van de Ubee modem aanzet?
Met DMZ uit bereik je al heel veel, daarnaast moeten veel hacks door de gebruiker zelf geactiveerd worden voordat iemand wat op je pc/laptop/tablet kan doen en dan is eigenlijk een virusscanner al voldoende want die herkent deze vaak ook.
Ik heb trouwens geen idee hoe goed de firewall van de Ubee is en of deze goed in staat is je internet traffic bij te houden zonder de performance omlaag te halen.
Qua functionaliteit niet echt te vergelijken. De firewall stopt ook vaak javascript uit bepaalde banners van code uitvoeren/informatie doorsturen.Magic666 schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:50:
Een antivirus suite is tegenwoordig meer een samenhangend geheel waar je eigenlijk niet meer zonder kunt (tenzij je graag malware bytes oid draait, bij mij is sinds 2011 geen spyware gevonden...).Category: Intrusion Prevention
Date & Time,Risk,Activity,Status,Recommended Action,IPS Alert Name,Default Action,Action Taken,Attacking Computer,Attacker URL,Destination Address,Source Address,Traffic Description
15-8-2015 17:28:09,High,An intrusion attempt by 185.59.222.12 was blocked.,Blocked,No Action Required,Web Attack: Malicious File Download 24,No Action Required,No Action Required,"185.59.222.12, 80",cdn.adrotator.se/js/adtools.min.js,"xxxx (192.168.xx.xx, 5681)",185.59.222.12,"TCP, www-http"
Network traffic from <b>cdn.adrotator.se/js/adtools.min.js</b> matches the signature of a known attack. The attack was resulted from \DEVICE\HARDDISKVOLUME5\PROGRAM FILES (X86)\GOOGLE\CHROME\APPLICATION\CHROME.EXE. To stop being notified for this type of traffic, in the <b>Actions</b> panel, click <b>Stop Notifying Me</b>.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik kan iets niet terug vinden, Nu heb ik het "oude" ziggo tv standaard en internet Z1, wat nu 40MB is.
In de woonkamer staat een humax 5200C, boven een ci module in de tv met een extra smartcard.
Kan ik wanneer ik "overstap" naar connect en play start mijn oude smartcards nog gebruiken?
Dan beneden de horizon box en boven mijn humax decoder?
Ziggo heeft het zelf constant over een extra horizon box, maar waarom zou ik 4 euro per maand extra betalen.
In de woonkamer staat een humax 5200C, boven een ci module in de tv met een extra smartcard.
Kan ik wanneer ik "overstap" naar connect en play start mijn oude smartcards nog gebruiken?
Dan beneden de horizon box en boven mijn humax decoder?
Ziggo heeft het zelf constant over een extra horizon box, maar waarom zou ik 4 euro per maand extra betalen.
het is geen probleem, het is een uitdaging
Voor overstappen van oud-Ziggo naar nieuw-Ziggo abonnementen zou ik altijd de telefoon pakken en de verkoper helemaal uithoren over dit soort dingen. Gewoon tegen de beste meneer/mevrouw zeggen dat je graag je huidige apparatuur precies zoals nu wilt blijven gebruiken en geen extra kastjes enzo wilt bestellen.
Voor nieuwe klanten en mensen die al op het nieuwe abonnementenmodel zitten zal bestellen via de website wel voldoen, die hebben immers weinig te verliezen. Maar juist voor dit soort dingen biedt bestellen via de telefoon de mogelijkheid om nog wat vragen te stellen en je wensen/eisen duidelijk te maken zodat je niet voor ongewenste verrassingen komt te staan als de boel eenmaal is overgezet.
Voor nieuwe klanten en mensen die al op het nieuwe abonnementenmodel zitten zal bestellen via de website wel voldoen, die hebben immers weinig te verliezen. Maar juist voor dit soort dingen biedt bestellen via de telefoon de mogelijkheid om nog wat vragen te stellen en je wensen/eisen duidelijk te maken zodat je niet voor ongewenste verrassingen komt te staan als de boel eenmaal is overgezet.
Krijg je dan nog voor elkaar om de 6 maanden korting te krijgen die nieuwe klanten krijgen? Zou dat wel proberen.
Verwijderd
Ik heb van Ziggo een nieuw modem gekregen, een Ubee 321b. Maar nu heb ik het volgende probleem;
de wifi verbinding die valt om de haverklap weg, echter blijven de apparaten wel gewoon verbonden.
Ik zit bijvoorbeeld vlakbij het modem met op mijn MacBook en iPhone maximale streepjes. Op een gegeven moment laden pagina's dan ineens niet meer, maar de wifi streepjes blijven wel maximaal en gewoon verbonden. Als ik dan snel op de laptop of telefoon wifi aan en uitzet dan heb ik binnen 2 seconden weer werkend internet.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?
de wifi verbinding die valt om de haverklap weg, echter blijven de apparaten wel gewoon verbonden.
Ik zit bijvoorbeeld vlakbij het modem met op mijn MacBook en iPhone maximale streepjes. Op een gegeven moment laden pagina's dan ineens niet meer, maar de wifi streepjes blijven wel maximaal en gewoon verbonden. Als ik dan snel op de laptop of telefoon wifi aan en uitzet dan heb ik binnen 2 seconden weer werkend internet.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?
Dit topic is gesloten.