iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Je krijgt gewoon een modem die je aansluit op je OP. En een CI+ module of box (geen idee of je daar uit kunt kiezen of niet) die je aansluit op je coax kabel die ook in je OP zit. Je TV signaal gaat niet via het modem!loekf2 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:07:
Misschien domme vraag, maar heb het helemaal gehad met XS4ALL met z'n continu uitgestelde VDSL upgrades (kunnen ze op zich niets aan doen, bal ligt bij KPN).
Bij een Ziggo internet abbo.. hoe zit het met CI+ en "een internet modem". Ik wil gewoon echt geen Mediabox of Horizon geval in huis hebben.
In dat geval moet het signaal dat binnenkomt in de meterkast (ISRA) gesplitst worden lijkt me tussen het modem en de coax naar een TV in de woonkamer. Geeft dat geen issues met signaal verlies of is de enige optie zo'n waardeloze Horizon in je woonkamer met ingebouwd modem ?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Is dat een Ubee modem? power level ziet er nogal hoog uit, wat zijn de upstream waardes?harmz schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 01:45:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Power Level: Signal to Noise Ratio: Channel 1: 12.5 dBmV 37.2 dB Channel 2: 12.5 dBmV 37.5 dB Channel 3: 12.3 dBmV 37.2 dB Channel 4: 12.0 dBmV 36.8 dB Channel 5: 11.3 dBmV 37.0 dB Channel 6: 11.3 dBmV 36.6 dB Channel 7: 11.1 dBmV 36.7 dB Channel 8: 10.8 dBmV 36.0 dB
Hoe oud is het kastje waar de modem op aangesloten zit? (AOP) en misschien dat die niet goed aangesloten zit...
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 31-08-2015 11:45 ]
Verwijderd
Er zit nergens een versterker tussen. Ook heb ik net even een ping laten lopen op het ip van de Cisco EPC3925. Dat is geen Ubbee modem denk ikArcticWolf schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:41:
[...]
Is dat een Ubee modem? power level ziet er nogal hoog uit, wat zijn de upstream waardes?
Hoe oud is het kastje waar de modem op aangesloten zit? (AOP) en misschien dat die niet goed aangesloten zit...
Power Level:
Channel 1: 41.5 dBmV
Channel 2: 41.7 dBmV
Channel 3: 41.7 dBmV
Channel 4: 42.2 dBmV
EDIT: Ik krijg een nieuw modem. Moet ik blij zijn. Of levert dit meer problemen op?
[ Voor 6% gewijzigd door harmz op 31-08-2015 16:22 ]
En ik haal mijn download snelheid niet. Ik zal vanavond zodra ik thuis ben nog eens een speedtest doen bekabeld maar volgens mij was de laatste keer dat ik het probeerde iets van 170 Mbit terwijl ik een 200/20 verbinding heb.
Mijn waardes zijn als volgt:
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 3.9 dBmV 40.7 dB
Channel 2: 3.9 dBmV 40.3 dB
Channel 3: 3.9 dBmV 40.3 dB
Channel 4: 4.0 dBmV 39.9 dB
Channel 5: 3.3 dBmV 40.4 dB
Channel 6: 3.5 dBmV 40.3 dB
Channel 7: 3.5 dBmV 40.4 dB
Channel 8: 3.5 dBmV 40.1 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.5 dBmV
Channel 2: 46.7 dBmV
Channel 3: 48.2 dBmV
Channel 4: 49.2 dBmV
Ik denk dat je AOP/splitter verrot is of niet goed is aangesloten... (de groene kabel vanaf buitenaf). Ubee is wel een prima modem opzich (als je die krijgtharmz schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
Er zit nergens een versterker tussen. Ook heb ik net even een ping laten lopen op het ip van de Cisco EPC3925. Dat is geen Ubbee modem denk ik.
Power Level:
Channel 1: 41.5 dBmV
Channel 2: 41.7 dBmV
Channel 3: 41.7 dBmV
Channel 4: 42.2 dBmV
EDIT: Ik krijg een nieuw modem. Moet ik blij zijn. Of levert dit meer problemen op?
Dit is je huisaansluiting/AOP/splitter:

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 31-08-2015 17:43 ]
http://www.ad.nl/ad/nl/55...t-deel-van-het-land.dhtml
https://allestoringen.nl/storing/ziggo
[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 31-08-2015 17:59 ]
http://www.nu.nl/algemeen...j-sommige-gebruikers.html
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Edit : als ik inlog op de TC zie ik dat hij geen WAN IP heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door vinom op 31-08-2015 18:30 ]
Verwijderd
Geen internet issues overigens maar wij gaan over glasvezel en hebben daarmee allicht andere routes.
Edit: Tijdsindicatie van die nieuwbronnen is dus een beetje twijfelachtig.. wellicht komt dat omdat het gros van NL nu pas thuis komt en dus nu pas achter komt dat er weer iets in storing hangt.
Edit 2: Momenteel werkt het weer, even kijken of het ook blijft werken. Nog geen terugkoppeling gehad van ze.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 18:48 ]
Ook indirect bevestigd via de site van het LUMC: https://www.lumc.nl/over-...kbaar-door-storing-Ziggo/
[ Voor 27% gewijzigd door Bastien op 31-08-2015 18:56 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Een hoge RX (downstream) waarde krijg je niet van een verrotte splitter. Dan heb je hooguit een hoge TX en mogelijk zelfs een lagere RX dan wenselijk. In dit geval zal er misschien geen UMU01 of UMU1006 tussen zitten (want die dempen 10dB). Dat zou die hoge RX kunnen verklaren. Het kan ook nog zijn dat de huisaansluitkabel in de eindversterker niet op de juiste positie is aangesloten.ArcticWolf schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:42:
[...]
Ik denk dat je AOP/splitter verrot is of niet goed is aangesloten... (de groene kabel vanaf buitenaf). Ubee is wel een prima modem opzich (als je die krijgt)
Dit is je huisaansluiting/AOP/splitter:
[afbeelding]
Is het zorgelijk? Niet direct. Maar mooi is anders.
Weet het niet dan... het gebeurde bij hem/haar opeens plotseling. Ik weet alleen dat mijn waardes opeens dramatisch waren omdat ik een oude AOP had (werd een nieuwe LTE mast geactiveerd hierTimmert schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:40:
[...]
Een hoge RX (downstream) waarde krijg je niet van een verrotte splitter. Dan heb je hooguit een hoge TX en mogelijk zelfs een lagere RX dan wenselijk. In dit geval zal er misschien geen UMU01 of UMU1006 tussen zitten (want die dempen 10dB). Dat zou die hoge RX kunnen verklaren. Het kan ook nog zijn dat de huisaansluitkabel in de eindversterker niet op de juiste positie is aangesloten.
Is het zorgelijk? Niet direct. Maar mooi is anders.
Nieuwe AOP en bekabeling geplaatst (zat in de Ziggo doos) en sindsdien nooit meer een probleem gehad met de stabiliteit/modem waardes en TV (blokjes).
Edit: Afdeling opzeggingen, 19 minuten wachttijd
En opgezegd.
Mijn excuses voor mijn reactie. Ik was er al 3 dagen mee bezig, dus mijn frustratie nam de overhand
[ Voor 20% gewijzigd door BizzieBis op 31-08-2015 20:48 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Dat zullen al die meelezers van dit topic wel zijn die via de afdeling Opzeggingen proberen korting te bedingen.BizzieBis schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:09:
Edit: Afdeling opzeggingen, 19 minuten wachttijd![]()
Dat betekent "geen signaal". Doe de postcodecheck op Ziggo.nl en check als dar geen storing bekend is toch ook even je eigen bekabelingIkWilbert schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:31:
Opeens geen internet meer... Pwr lampje brand groen. Daarnaast knippert een blauw ledje met DS. Betreft een ubee modem... Iemand enig idee?
Eerder vanavond was SBS6 (ook >600MHz) aan de beurt toen Masterchef NZ erop stond. Om de paar seconden een hapering. Coax stekker eruit en erin, decoder uit en aan en is weer normaal. Vaag ding
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Ik kwam erachter omdat de WIFI van de Horizonbox mijn router WIFI wegdrukte. Onlangs hebben ze hier een Horizonbox geinstalleerd. Werkt overigens prima. Daarnaast had ik al een oud cisco modem + eigen router. Nu stoorde de WIFI van de horizonbox en logde ik erop in. Staat daar ook dat het verbonden is met internet en een heel ander IP heeft. Klopt het dat de horizonbox ook een modem is? En als het externe IP adres anders is, dat ik dan nog een tweede Ziggo lijn heb!?
Ik ga denk ik eens inloggen op de wifi van de horizonbox en kijken wat ik dan krijg en of mijn conclusie klopt. In ieder geval heel vreemd...
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Verwijderd
Oh, weer wat geleerd! Eigenlijk ook wel weer logisch dan.Jim423 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:43:
Dat is helemaal niet vreemd, hoe denk je dat films huren werkt dan? Je krijgt geen internet eruit als je een los modem hebt.
Raven schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:36:
[...]
Eerder vanavond was SBS6 (ook >600MHz) aan de beurt toen Masterchef NZ erop stond. Om de paar seconden een hapering. Coax stekker eruit en erin, decoder uit en aan en is weer normaal. Vaag ding
Alleen NPO2, NGC en DC gekeken vandaag,niks aan de hand. Denk dat je toch ergens een "kink in de kabel" hebt
Verwijderd
WiFi van horizonbox kun je uitzetten, utp kabel erin en je kunt gewoon alles gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:40:
Iemand hier die al eens twee internetverbindingen heeft gehad? Het lijkt er namelijk op dat ik twee modems, twee lijnen / twee ipadressen heb.
Ik kwam erachter omdat de WIFI van de Horizonbox mijn router WIFI wegdrukte. Onlangs hebben ze hier een Horizonbox geinstalleerd. Werkt overigens prima. Daarnaast had ik al een oud cisco modem + eigen router. Nu stoorde de WIFI van de horizonbox en logde ik erop in. Staat daar ook dat het verbonden is met internet en een heel ander IP heeft. Klopt het dat de horizonbox ook een modem is? En als het externe IP adres anders is, dat ik dan nog een tweede Ziggo lijn heb!?
Ik ga denk ik eens inloggen op de wifi van de horizonbox en kijken wat ik dan krijg en of mijn conclusie klopt. In ieder geval heel vreemd...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je moet even goed opletten dat de thuisnetwerkmodus op de Horizon ingesteld staat op "op het modem" ipv "gateway modus". In de laatste modus is de Horizon o.a. DHCP server en dat wil je niet...Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:40:
Iemand hier die al eens twee internetverbindingen heeft gehad? Het lijkt er namelijk op dat ik twee modems, twee lijnen / twee ipadressen heb.
Mijn contractperiode met Ziggo is inmiddels verlopen en ik denk erover om over te stappen op KPN glasvezel: 6 maanden voor 35 euro, hoge upload, Spotify en een newsserver. Het glasvezelkastje hangt al in de meterkast en ik heb door het hele huis al netwerkkabel getrokken. Ik ben echter ook niet ontevreden over Ziggo. Kan iemand mij vertellen hoeveel korting ik kan bedingen bij Ziggo om mij over te halen te blijven?Jerrythafast schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:18:
Dat zullen al die meelezers van dit topic wel zijn die via de afdeling Opzeggingen proberen korting te bedingen.En met een lange wachtrij kun je op een dag minder mensen op laten zeggen of korting toekennen dan wanneer iedereen gelijk geholpen wordt.
Mocht ik toch bij Ziggo blijven, is het dan verstandig om een Horizonbox te nemen? Deze had ik jaren geleden, maar toen was hij traag en had last van vastlopers. Is de software dermate verbeterd dat het een verbetering is ten opzichte van de Cisco DVR? Replay TV lijkt mij wel handig en is volgens mij beter dan bij KPN waar je moet betalen voor de commerciële omroepen.
Ik heb zowel de 7400 en 7401 in ''op het modem'' staan echter gaan ze toch soms de DNS server pushen. Opletten geblazen dus.Timmert schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:33:
[...]
Je moet even goed opletten dat de thuisnetwerkmodus op de Horizon ingesteld staat op "op het modem" ipv "gateway modus". In de laatste modus is de Horizon o.a. DHCP server en dat wil je niet...
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Maar waar? Het is compleet random dat het gebeurtArcticWolf schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:18:
[...]
![]()
Alleen NPO2, NGC en DC gekeken vandaag,niks aan de hand. Denk dat je toch ergens een "kink in de kabel" hebt
Oscar Wilde
Uit ervaring weet ik dat Ziggo heel maatschappelijk is met kortingen.NashNL69 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:20:
[...]
Mijn contractperiode met Ziggo is inmiddels verlopen en ik denk erover om over te stappen op KPN glasvezel: 6 maanden voor 35 euro, hoge upload, Spotify en een newsserver. Het glasvezelkastje hangt al in de meterkast en ik heb door het hele huis al netwerkkabel getrokken. Ik ben echter ook niet ontevreden over Ziggo. Kan iemand mij vertellen hoeveel korting ik kan bedingen bij Ziggo om mij over te halen te blijven?
Mocht ik toch bij Ziggo blijven, is het dan verstandig om een Horizonbox te nemen? Deze had ik jaren geleden, maar toen was hij traag en had last van vastlopers. Is de software dermate verbeterd dat het een verbetering is ten opzichte van de Cisco DVR? Replay TV lijkt mij wel handig en is volgens mij beter dan bij KPN waar je moet betalen voor de commerciële omroepen.
Ik was al een tijdje Ziggo klant en ik kreeg 15 euro korting p/m en dat 6 maanden lang. Ik kon ook een aanbieding krijgen voor een HD recorder maar dat wilde ik in. 1 afstandsbediening en geen gedoe met kastjes.
Het is de afweging die je moet maken of dat je naar KPN zou willen. Ik heb tot nu toe in die 8 jaar tijd met Ziggo geen problemen gehad.
Als je glasvezel hebt zou ik sowieso niet twijfelen, dan zijn andere aanbieders een stuk goedkoper dan Ziggo. Kijk ook eens naar Telfort, Vodafone Thuis bijv. Met glasvezel heb je ook het voordeel van een heerlijke uploadsnelheid, alleen daarvoor zou ik het al doen (online backups maken gaat dan een stuk vlotter).NashNL69 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:20:
[...]
Mijn contractperiode met Ziggo is inmiddels verlopen en ik denk erover om over te stappen op KPN glasvezel: 6 maanden voor 35 euro, hoge upload, Spotify en een newsserver. Het glasvezelkastje hangt al in de meterkast en ik heb door het hele huis al netwerkkabel getrokken. Ik ben echter ook niet ontevreden over Ziggo. Kan iemand mij vertellen hoeveel korting ik kan bedingen bij Ziggo om mij over te halen te blijven?
Ik twijfelde ook om weg te gaan, maar op mijn adres kan ik alleen ADSL/VDSL als alternatief krijgen. En eerlijk gezegd vind ik dat op dit moment (zonder upgrades van de wijkkast/centrale in het vooruitzicht) geen gelijkwaardig alternatief. Met Telfort zou ik goedkoper uit kunnen zijn, maar ga ik er qua snelheid dik op achteruit. Heb nu 40/4 van Ziggo (I+TV goedkoopste pakket), bij Telfort zou ik naar 24/2,4 gaan en dan is het maar de vraag of ik dat ook echt kan halen i.v.m afstand naar centrale/wijkkast (1014m). Bij KPN zou ik theoretisch 48/4,8 kunnen afnemen (pair-bonding, dus eigenlijk 2x DSL-verbinding), maar daar ben je dan weer een kapitaal voor kwijt (duurder uit dan wat ik nu bij Ziggo betaal (42,50 p/m), jaarbedrag + eenmalige kosten e.d. omgerekend kwam ik op 47,50 per maand).
Ik wil nog proberen om wat korting bij Ziggo los te peuteren omdat ik het eigenlijk vrij prijzig vind voor wat ik krijg, maar ben bang dat ik dan in het nieuwe abonnementstype terecht kom, met zo'n Horizon Box in huurleen.
Met glasvezel heb je overigens wel een sterk onderhandelingsargument, volgens mij heeft Ziggo namelijk behoorlijk te lijden onder het glasvezelaanbod. Maar ik zou lekker voor glasvezel gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 01-09-2015 10:26 ]
Vergeet XS4ALL niet. Bij KPN wil support nog wel eens een ramp zijn, en voor dat relatief kleine verschil...ThinkPadd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:16:
[...]
Als je glasvezel hebt zou ik sowieso niet twijfelen, dan zijn andere aanbieders een stuk goedkoper dan Ziggo. Kijk ook eens naar Telfort, Vodafone Thuis bijv.
Ik twijfelde ook om weg te gaan, maar ADSL/VDSL is op mijn adres geen gelijkwaardige vervanger. Met Telfort zou ik goedkoper uit zijn, maar ga ik er qua snelheid dik op achteruit. Heb nu 40/4 van Ziggo (I+TV goedkoopste pakket), bij Telfort zou ik naar 24/2,4 gaan en dan is het maar de vraag of ik dat ook echt kan halen i.v.m afstand naar centrale/wijkkast (1014m). Bij KPN zou ik 48/4,8 kunnen afnemen (pair-bonding, dus eigenlijk 2x DSL-verbinding), maar dan ben je dan weer een kapitaal voor kwijt (duurder uit dan wat ik nu bij Ziggo betaal (42,50 p/m)).
Ik wil nog proberen om wat korting bij Ziggo los te peuteren omdat ik het eigenlijk vrij prijzig vind voor wat ik krijg, maar ben bang dat ik dan in het nieuwe abonnementstype terecht kom, met zo'n Horizon Box in een huurcontractenzo ().
Relatief kleine verschil? Bij XS4ALL ben je 53,50 euro per maand kwijt (Alles-in-1 Smart, andere pakketten zijn trager dan wat ik nu heb bij Ziggo), tegenover 47,50 euro per maand. Is dus 6 euro p/m duurder, toch 72 euro op jaarbasis...field33P schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:20:
[...]
Vergeet XS4ALL niet. Bij KPN wil support nog wel eens een ramp zijn, en voor dat relatief kleine verschil...
XS4ALL is dus helemaal peperduur en ze geven aan dat ik dan ook maar max. 24Mbit kan krijgen op mijn adres.
Toch jammer dat het allemaal zo duur is tegenwoordig omdat er maar twee partijen zijn: Ziggo op de coax en KPN op de koperlijnen. Je ziet dus dat er in mijn situatie (en met mij nog vele anderen waarschijnlijk) gewoon geen fatsoenlijk alternatief is voor Ziggo. Helaas weet Ziggo dat zelf ook en daardoor kunnen ze straffeloos de prijs verhogen
[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 01-09-2015 10:30 ]
Met 6 maanden voor 35 euro ben je bij KPN het eerste jaar sowieso minder kwijt dan bij Telfort en Vodafone. Bovendien krijg je bij KPN twee decoders in tegenstelling tot veel andere providers. Plus nog eens een tientje voordeel met gratis Spotify, of zes euro in mijn geval met Deezer in combinatie met een abonnement bij T-Mobile.ThinkPadd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:16:
[...]
Als je glasvezel hebt zou ik sowieso niet twijfelen, dan zijn andere aanbieders een stuk goedkoper dan Ziggo. Kijk ook eens naar Telfort, Vodafone Thuis bijv. Met glasvezel heb je ook het voordeel van een heerlijke uploadsnelheid, alleen daarvoor zou ik het al doen (online backups maken gaat dat een stuk vlotter).
15 euro korting voor zes maanden bij Ziggo is ook een stuk minder dan zes maanden voor 35 euro bij KPN.
Snelheid 40/4 zou voor mij voldoende moeten zijn, maar ik betaal nu 55,95 voor Alles-in-1 Plus (en dus niet 59,95 zoals het huidige vergelijkbare pakket).. dus zou ik een tientje per maand gaan uitsparen en vermoedelijk de eerst 6 maanden nog wat korting krijgen. Maar dan zou ik ook wel gewoon m'n huidige modem (oude cisco) en m'n huidige HD ontvanger (Humax 5100) gewoon willen blijven gebruiken en niet al die nieuwe spullen. Nadeel is dat mocht ik toch weer naar het middelste pakket willen gaan in de toekomst, ik dan ineens toch die 59,95 moet gaan betalen dus 5 euro meer dan nu.
Ik kan glasvezel krijgen, maar vergelijkbare prijzen (na de eerste kortingsmaanden) liggen op hetzelfde niveau, terwijl de snelheid dan 20/2 is.. een stuk minder dan 40/4. Tevens moet ik dan ineens allerlei netwerkkabels gaan leggen naar tv's op slaapkamers en heb ik allerlei extra ontvangers nodig. Dus vind ik geen fijn alternatief.
Heeft Ziggo echt geen optie zonder digitale ontvanger? Er zullen toch genoeg potentiele klanten zijn die geen behoefte hebben aan een nieuwe digitale ontvanger omdat ze al een ontvanger hebben (zoals hars73 hierboven), of omdat ze gebruik maken van een CI+ module?
"When you grow up your heart dies"
Overdag? 's Avonds? 's avonds was het signaal bij mij ook zwakker dan overdag, ik kon overdag wel sport1 kijken maar 's avonds niet... waarschijnlijk omdat er dan meer mensen TV kijken en er ook meer interferentie is vanuit LTE masten. Als je dan al zwakker dan normaal signaal hebt, kan ik me wel voorstellen dat het random gebeurd. Ik meen mij te herinneren dat SBS en de NPO tijdens voetbal ook niet echt lekker doorkwam...Raven schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:50:
[...]
Maar waar? Het is compleet random dat het gebeurt
Bij mij waren het dus de AOP die niet echt netjes aangesloten was (door mijzelf...) en de laatste 5 meter tot de TV, coax kabel met vergulde pluggen maar was blijkbaar toch van slechte kwaliteit (zat volgens mij bij m'n samsung TV

Oh en misschien helpt het aarden van de AOP ook nog een idee, ik vond het al vreemd dat er in de Ziggo doos een AOP met aardkabel werd geleverd... dus die maar aan de aarde van m'n stoppenkast aangesloten.
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 01-09-2015 13:33 ]
Het huidige AOP is bij mijn weten goed aangesloten, plus, daarvoor was het ook al niet al te geweldig en AOP loshalen en bijsnijden kabel betekend nieuwe groene kabel, niet lang genoeg om dat nog een keer te doen.
Hirschmann spul is al aanwezig, zou voor 4G afgeschermd zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 01-09-2015 13:36 ]
Oscar Wilde
Als het daarvoor al niet goed was, hoe weet je dan dat de AOP goed aangesloten zit?Raven schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:33:
Overdag staan de betreffende zenders er niet op, als er al iemand thuis is. Het gebeurt iig achter in de middag en 's avonds. Uit/aanzetten decoder en even ontkoppelen kabel lost het soms even op.
Het huidige AOP is bij mijn weten goed aangesloten, plus, daarvoor was het ook al niet al te geweldig en AOP loshalen en bijsnijden kabel betekend nieuwe groene kabel, niet lang genoeg om dat nog een keer te doen.
Hirschmann spul is al aanwezig, zou voor 4G afgeschermd zijn.
hoe oud is die AOP?
De huidige is een DIO-01 + UMU-1006, de oude een

(Die niet afgeschermde stekkers zijn niet meer in gebruik
[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 01-09-2015 13:45 ]
Oscar Wilde
zoals die van mij dus?Raven schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:44:
Omdat ik de montagehandleiding die er bij zat exact heb gevolgd
De huidige is een DIO-01 + UMU-1006, de oude een
[afbeelding]
(Die niet afgeschermde stekkers zijn niet meer in gebruik)

Dat niet, geen randaarde in de buurt. Is bij mijn weten nooit aangesloten geweest.
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 01-09-2015 14:11 ]
Oscar Wilde
Daar lijkt het wel op inderdaad. Ik ben er ook wel in geïnteresseerd, maar niet zozeer in de Horizonbox omdat ik liever gebruik blijf maken van mijn CI+ moduleMdO82 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:27:
Dat replay tv wat ze nu hebben geldt dus alleen voor de horizonbox als ik het goed begrepen heb ?
En zoals ik de verhalen tot nu toe lees zou ik hem ook niet in huis willen hebbenJoster schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:50:
[...]
Daar lijkt het wel op inderdaad. Ik ben er ook wel in geïnteresseerd, maar niet zozeer in de Horizonbox omdat ik liever gebruik blijf maken van mijn CI+ module

2250 WP Zuid PVoutput
Uitgaande van wat ik heb gehoord zou Ziggo wat vrijgeviger zijn met korting voor mensen die in glasvezelgebied wonen (omdat ze in die gebieden nog wél concurrentie hebben...). Het lijkt mij niet onredelijk als je ze zou vragen wat ze te bieden hebben tegen de aanbieding van KPN. KPN is goedkoper en sneller dus ze zouden op zijn minst dezelfde prijs moeten vragen en eigenlijk nog ietsje minder. Anders zou ik ze lekker opzeggen.NashNL69 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:20:
Homer.J schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:36:
Ik probeer een alles-in-1 pakket samen te stellen voor iemand anders. Deze persoon heeft nog een kleine beeldbuis TV en daarom willen we graag alleen het analoge signaal gebruiken (voor zolang als het analoge signaal nog wordt doorgegeven in elk geval). Maar ik zie dat zelfs bij het goedkoopste alles-in-1 pakket een "Mediabox" wordt meegeleverd. Deze hebben we dus helemaal niet nodig, dus dat lijkt me nogal zonde.
Heeft Ziggo echt geen optie zonder digitale ontvanger? Er zullen toch genoeg potentiele klanten zijn die geen behoefte hebben aan een nieuwe digitale ontvanger omdat ze al een ontvanger hebben (zoals hars73 hierboven), of omdat ze gebruik maken van een CI+ module?
Beetje vreemd advies, Homer.J vraagt specifiek om een Alles-in-1 pakket, dus mét telefonie.sjaool schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:55:
Dan neem je alleen internet, je hebt bij Ziggo namelijk sowieso een kabelabonnement nodig om een pakket af te kunnen sluiten. Een Alles-in-1 pakket is hier overkill.
Als je TV + Internet + Telefonie wilt is het Alles-in-1 pakket Connect & Play Start (40Mb/4Mb) voor 45,95 per maand de goedkoopste optie. En ja, daar zit een mediabox bij. Het is immers toch een monopolist, daarbij valt er weinig te kiezen

Zakelijk wel, maar dan ben je ook niet goedkoper uit. Er is op het ogenblik wel een actie voor bestaande abonnees met alleen televisie om 25Mb plus bellen voor €10/p af te nemen. Je zou eens kunnen bellen om te zien of zoiets ook voor een nieuwe klant te regelen valt.Homer.J schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:36:
Alleen weet ik helaas niet voor hoelang dat geld.
[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 01-09-2015 19:25 ]
Oscar Wilde
Ik heb een speedtest zojuist gedaan, een aantal keerPriyantha Bleeker schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:27:
- KNIP -
Mijn waardes zijn als volgt:
Downstream Channels
Channel 1: 3.9 dBmV 40.7 dB
Channel 2: 3.9 dBmV 40.3 dB
Channel 3: 3.9 dBmV 40.3 dB
Channel 4: 4.0 dBmV 39.9 dB
Channel 5: 3.3 dBmV 40.4 dB
Channel 6: 3.5 dBmV 40.3 dB
Channel 8: 3.5 dBmV 40.1 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.5 dBmV
Channel 2: 46.7 dBmV
De eerste resultaten waren diep bedroevend

Toen bedacht ik, goh zal ik eens een UTP kabel niet via mijn router maar gewoon vanaf het modem in mijn laptop prikken
Toen ging het opeens een stuk beter toen haalde ik zo'n 190 Mbit wat natuurlijk al een stukje beter is.
Ik gebruik een TP-Link WDR4300 als router met OpenWRT erop, ik heb er maar een nieuwere versie op gezet wat lopen spelen met settings e.d.
En toen was het opeens gelijk aan direct aansluiten op het modem

Maar al met al haal ik dus de 200 Mbit niet
Wat mij trouwens wel opviel, ik kon dus gewoon een UTP kabel in mijn modem steken en ik kreeg een extra extern IP adres.
De waardes in het modem zijn trouwens wel weer ietsjes anders geworden:
Downstream Channels
Channel 1: 3.9 dBmV 40.8 dB
Channel 2: 4.1 dBmV 40.3 dB
Channel 3: 4.0 dBmV 40.3 dB
Channel 4: 3.9 dBmV 39.9 dB
Channel 5: 3.3 dBmV 40.3 dB
Channel 6: 3.4 dBmV 40.3 dB
Channel 8: 3.6 dBmV 40.0 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 51.0 dBmV
Channel 2: 48.2 dBmV
Vooral die Channel 1 van de Upstream Channels is wel heel erg hoog kan dat kwaad ?
Altijd testen zonder router ertussen he en dan pas gaan zeurenPriyantha Bleeker schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:07:
[...]
Ik heb een speedtest zojuist gedaan, een aantal keer
De eerste resultaten waren diep bedroevend![]()
[afbeelding]
Toen bedacht ik, goh zal ik eens een UTP kabel niet via mijn router maar gewoon vanaf het modem in mijn laptop prikken![]()
Toen ging het opeens een stuk beter toen haalde ik zo'n 190 Mbit wat natuurlijk al een stukje beter is.
Ik gebruik een TP-Link WDR4300 als router met OpenWRT erop, ik heb er maar een nieuwere versie op gezet wat lopen spelen met settings e.d.
En toen was het opeens gelijk aan direct aansluiten op het modem![]()
[afbeelding]
Maar al met al haal ik dus de 200 Mbit niet
Wat mij trouwens wel opviel, ik kon dus gewoon een UTP kabel in mijn modem steken en ik kreeg een extra extern IP adres.
De waardes in het modem zijn trouwens wel weer ietsjes anders geworden:
Downstream Channels
*knip*
Upstream Channels
Power Level:
*knip*
Vooral die Channel 1 van de Upstream Channels is wel heel erg hoog kan dat kwaad ?
Mbt. je Upstream waardes; opzich niet erg, kan wel wat stabiliteits issues geven.
Die van mij op het moment:
Veel scheelt het niet.Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.8 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.3 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.3 dBmV
[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 01-09-2015 21:13 ]
Uhu heb je ook gelijk inArcticWolf schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:11:
[...]
Altijd testen zonder router ertussen he en dan pas gaan zeuren![]()
Mbt. je Upstream waardes; opzich niet erg, kan wel wat stabiliteits issues geven.
Die van mij op het moment:
[...]
Veel scheelt het niet.
Wat ik wel nog apart vond dus dat ik een éxtra IP adres kreeg.
En het is toch wel een beetje jammer dat ik de 200Mbit niet helemaal haal
Kan ook aan de server liggen... probeer eens op www.speedtest.net > Haarlem > Leaseweb daar haal ik nagenoeg /altijd/ 200mbit (de rest rond de 190).Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:18:
[...]
Uhu heb je ook gelijk inDaarom ook dat ik de tegenwoordigheid van geest had om eerst nog eventjes het modem direct aan te sluiten vóórdat ik zou gaan klagen met het eerste screenshotje
![]()
Wat ik wel nog apart vond dus dat ik een éxtra IP adres kreeg.
En het is toch wel een beetje jammer dat ik de 200Mbit niet helemaal haal
Helaas maakt het weinig uitArcticWolf schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:20:
[...]
Kan ook aan de server liggen... probeer eens op www.speedtest.net > Haarlem > Leaseweb daar haal ik nagenoeg /altijd/ 200mbit (de rest rond de 190).

dit haal ik nu:

hoge ping
[ Voor 35% gewijzigd door ArcticWolf op 01-09-2015 23:51 ]
Ben jij je nu druk aan het maken omdat je op 2% na de snelheid niet haalt?Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:45:
[...]
Helaas maakt het weinig uit
[afbeelding]
jongetje schreef op woensdag 02 september 2015 @ 06:40:
[...]
Ben jij je nu druk aan het maken omdat je op 2% na de snelheid niet haalt?

Jups
Ik vind het ook niet héél erg hoor
Wat ik nog altijd heel apart vind dat ik dus méérdere IP adressen krijg, iemand hier die dat ook ervaren heeft?
Volgens mij krijgt ieder apparaat met een ander MAC adres wat je rechtstreeks aan het modem hangt een ander extern IP adres.Priyantha Bleeker schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:22:
[...]
![]()
![]()
![]()
Jups![]()
Ik vind het ook niet héél erg hoor
Wat ik nog altijd heel apart vind dat ik dus méérdere IP adressen krijg, iemand hier die dat ook ervaren heeft?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Yep.TFHfony schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:24:
[...]
Volgens mij krijgt ieder apparaat met een ander MAC adres wat je rechtstreeks aan het modem hangt een ander extern IP adres.
Maar nooit meer dan 1, dus je hoeft niet te bedenken een switch aan het modem te hangenTFHfony schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:24:
[...]
Volgens mij krijgt ieder apparaat met een ander MAC adres wat je rechtstreeks aan het modem hangt een ander extern IP adres.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
En toch het vreemde dus, ik kreeg gewoon een extra IP adres.Osxy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:26:
[...]
Maar nooit meer dan 1, dus je hoeft niet te bedenken een switch aan het modem te hangen
Getest door het volgende te doen:
- 1 UTP kabel vanaf het modem naar de router = 1 IP adres
- 1 UTP kabel vanaf het modem naar mijn laptop = 1 IP adres
Dit gelijktijdig, toen er een UTP kabel in mijn laptop stak heb ik het externe IP adres gepingt wat ik op mijn router heb en dat pingde, vervolgens ingelogd op mijn router via dat externe IP adres en kon vanaf de router gewoon het grote boze internet op. Net als dat ik op mijn laptop het Internet op kon.
Dit alles dus gelijktijdig.
Na de storingen (DNS) bij ziggo hebben we last van een wegvallende verbinding. Een lopende ping naar 8.8.8.8 geeft op een willekeurig moment 5 a 6 timeouts.
Modem etc. al eens (meerdere malen) uitgezet en naar een paar minuten weer inschakelen.
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 321000000 Hz 16.6 dBmV 40.4 dB -34 dBc
2 Locked QAM256 305000000 Hz 16.6 dBmV 40.3 dB -31 dBc
3 Locked QAM256 313000000 Hz 16.7 dBmV 40.6 dB -34 dBc
4 Locked QAM256 329000000 Hz 16.3 dBmV 40.3 dB -31 dBc
5 Locked QAM256 337000000 Hz 16.0 dBmV 39.8 dB -31 dBc
6 Locked QAM256 345000000 Hz 15.9 dBmV 39.7 dB -34 dBc
7 Locked QAM256 353000000 Hz 16.0 dBmV 39.5 dB -33 dBc
8 Locked QAM256 361000000 Hz 16.0 dBmV 39.5 dB -32 dBc
Correctables Uncorrectables
338 189
Upstream Bonded Channels
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 40.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 40.2 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 39.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 40.5 dBmV
Counter
T3 Timeout 2
T4 Timeout 1
Power bij jou is wel erg hoog @ downstream die moet rond de 0 zitten (ideaal):supermm958 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:05:
Wat zeggen onderstaande waardes uit een Ubee moden (in bridge mode)?
Na de storingen (DNS) bij ziggo hebben we last van een wegvallende verbinding. Een lopende ping naar 8.8.8.8 geeft op een willekeurig moment 5 a 6 timeouts.
Modem etc. al eens (meerdere malen) uitgezet en naar een paar minuten weer inschakelen.
1 Locked QAM256 321000000 Hz 16.6 dBmV 40.4 dB -34 dBc
2 Locked QAM256 305000000 Hz 16.6 dBmV 40.3 dB -31 dBc
3 Locked QAM256 313000000 Hz 16.7 dBmV 40.6 dB -34 dBc
4 Locked QAM256 329000000 Hz 16.3 dBmV 40.3 dB -31 dBc
5 Locked QAM256 337000000 Hz 16.0 dBmV 39.8 dB -31 dBc
6 Locked QAM256 345000000 Hz 15.9 dBmV 39.7 dB -34 dBc
7 Locked QAM256 353000000 Hz16.0 dBmVV 39.5 dB -33 dBc
8 Locked QAM256 361000000 Hz 16.0 dBmV 39.5 dB -32 dBc
338 189
Upstream Bonded Channels
*knip*
Upstream daarentegen ziet er wel weer goed uitDownstream Bonded Channels
1 Locked QAM256 290000000 Hz -0.1 dBmV 40.4 dB -33 dBc
2 Locked QAM256 242000000 Hz 0.4 dBmV 40.8 dB -34 dBc
3 Locked QAM256 250000000 Hz 0.1 dBmV 40.8 dB -35 dBc
4 Locked QAM256 258000000 Hz 0.0 dBmV 40.9 dB -39 dBc
5 Locked QAM256 266000000 Hz 0.1 dBmV 40.8 dB -33 dBc
6 Locked QAM256 274000000 Hz 0.2 dBmV 40.7 dB -37 dBc
7 Locked QAM256 282000000 Hz 0.1 dBmV 40.4 dB -37 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz -0.1 dBmV 40.5 dB -35 dBc

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 02-09-2015 10:11 ]
Ik heb hetzelfde probleem gehad en nadat ik de dnla functie van het modem heb uitgeschakeld geen probleem mee. De monteur van ziggo die bij mij thuis kwam zei dat dit vaker voor kwam en hij blijkt zover gelijk te hebben gehadsupermm958 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:05:
Hoop waardes
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Ziggo modem staat in Bridge mode, DNLA staat dan uit. DNLA funtie in de router erachter staat ook uit.boombes schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:11:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad en nadat ik de dnla functie van het modem heb uitgeschakeld geen probleem mee. De monteur van ziggo die bij mij thuis kwam zei dat dit vaker voor kwam en hij blijkt zover gelijk te hebben gehad
Ok. wat kan daar de mogelijke oorzaak opeens van zijn en wat kan ik daar zelf aan doen?ArcticWolf schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:10:
[...]
Power bij jou is wel erg hoog @ downstream die moet rond de 0 zitten (ideaal):
[...]
Upstream daarentegen ziet er wel weer goed uit
Als je niks aan je coax kabels en splitter hebt gedaan, dan kun je niet veel anders doen dan Ziggo bellen.supermm958 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:14:
[...]
Ok. wat kan daar de mogelijke oorzaak opeens van zijn en wat kan ik daar zelf aan doen?
Je kunt zelf al wat mogelijke problemen uitsluiten door je modem eens direct op het aop aan te sluiten. Als je dan wel goede verbindingen hebt ligt het aan je bekabeling in huis (bijv. Een defecte splitter). Heb je het zelfde resultaat dan kun je het beste even bellen met de helpdesksupermm958 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:14:
[...]
Ok. wat kan daar de mogelijke oorzaak opeens van zijn en wat kan ik daar zelf aan doen?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Dank, ik zal eens kijken of ik iets van die aanbieding kan vinden.hcQd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:04:
Zakelijk wel, maar dan ben je ook niet goedkoper uit. Er is op het ogenblik wel een actie voor bestaande abonnees met alleen televisie om 25Mb plus bellen voor €10/p af te nemen. Je zou eens kunnen bellen om te zien of zoiets ook voor een nieuwe klant te regelen valt.
Ik blijf het vreemd vinden dat Ziggo geen alles-in-1 pakket aanbied zonder ontvanger. Ik kan mij voorstellen dat veel mensen al een digitale ontvanger of CI+ module hebben, en dus helemaal geen nieuwe ontvanger nodig hebben.
Precies, ik vind het werken met een losse digitale ontvanger gewoon niet prettig. Ik ben veel meer gecharmeerd van de interface van mijn TV, vandaar dat ik ook mijn CI+ module wil blijven gebruiken. Helaas mis je dan wel een heel aantal functionaliteiten..Homer.J schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:36:
[...]
Dank, ik zal eens kijken of ik iets van die aanbieding kan vinden.
Ik blijf het vreemd vinden dat Ziggo geen alles-in-1 pakket aanbied zonder ontvanger. Ik kan mij voorstellen dat veel mensen al een digitale ontvanger of CI+ module hebben, en dus helemaal geen nieuwe ontvanger nodig hebben.
Waarschijnlijk is dat al lang zo geweest maar gaat je modem er nu van bokken. Is je modem aangesloten op een antenneversterker, bijv degene die Ziggo destijds meeleverde met de Cisco PVR? Als ie is aangesloten op een UMU01 of UMU1006 kan je downstream eigenlijk niet zo hoog zijn.supermm958 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:14:
[...]
Mijn modem zit achter een GHV41MX Hirschmann antenneversterker, zonder een UMU01Timmert schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:38:
[...]
Waarschijnlijk is dat al lang zo geweest maar gaat je modem er nu van bokken. Is je modem aangesloten op een antenneversterker, bijv degene die Ziggo destijds meeleverde met de Cisco PVR? Als ie is aangesloten op een UMU01 of UMU1006 kan je downstream eigenlijk niet zo hoog zijn.
Dan is dat de oorzaak. Ik zou dat aanpassen, want je modem kan echt gek gaan doen bij rx >10dBsupermm958 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:57:
[...]
Mijn modem zit achter een GHV41MX Hirschmann antenneversterker, zonder een UMU01
Ok, de UMU01 er tussen plaatsen en van hier een kabel naar de modem en naar de GHV41MX Hirschmann.Timmert schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:59:
[...]
Dan is dat de oorzaak. Ik zou dat aanpassen, want je modem kan echt gek gaan doen bij rx >10dB
Ga ik dat eens proberen.
Nooit eerder problemen meegehad, mijn snelheid heeft er geen last van tenminste.
De waardes nu:supermm958 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:04:
[...]
Ok, de UMU01 er tussen plaatsen en van hier een kabel naar de modem en naar de GHV41MX Hirschmann.
Ga ik dat eens proberen.
Nooit eerder problemen meegehad, mijn snelheid heeft er geen last van tenminste.
1 Locked QAM256 321000000 Hz 3.1 dBmV 40.9 dB -31 dBc
2 Locked QAM256 305000000 Hz 3.4 dBmV 40.9 dB -29 dBc
3 Locked QAM256 313000000 Hz 3.3 dBmV 40.9 dB -33 dBc
4 Locked QAM256 329000000 Hz 2.9 dBmV 40.6 dB -32 dBc
5 Locked QAM256 337000000 Hz 2.9 dBmV 40.9 dB -29 dBc
6 Locked QAM256 345000000 Hz 2.9 dBmV 40.5 dB -31 dBc
7 Locked QAM256 353000000 Hz 3.0 dBmV 40.8 dB -33 dBc
8 Locked QAM256 361000000 Hz 2.6 dBmV 40.5 dB -33 dBc
9 0
Upstream Bonded Channels
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 40.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.5 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.0 dBmV
Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 1
Ik dacht dat de GHV41MX maar ongveer 3db versterkt op de eerste aansluiting waar de kabelmodem op zat.
Als ik het weer aansluit zoals voorheen gaat de db waarde weer richt 17db
1 Locked QAM256 321000000 Hz 17.0 dBmV 39.8 dB -33 dBc
2 Locked QAM256 305000000 Hz 17.0 dBmV 39.4 dB -31 dBc
3 Locked QAM256 313000000 Hz 17.1 dBmV 39.8 dB -34 dBc
4 Locked QAM256 329000000 Hz 16.8 dBmV 39.4 dB -31 dBc
5 Locked QAM256 337000000 Hz 16.6 dBmV 40.3 dB -30 dBc
6 Locked QAM256 345000000 Hz 16.3 dBmV 40.3 dB -34 dBc
7 Locked QAM256 353000000 Hz 16.3 dBmV 40.3 dB -34 dBc
8 Locked QAM256 361000000 Hz 16.4 dBmV 40.4 dB -32 dBc
[ Voor 22% gewijzigd door supermlt op 02-09-2015 13:44 ]
Ik heb een Alles-in-1 pakket en heb al jaren zorgeloos internet, tv en bellen. Heb de UBEE UVM3200 modem, sinds de attacks alleen maar problemen, gisteren heb ik de hele dag geen internet gehad.
Mijn setup: UBEE modem -> Netgear GS1080P switch -> Airport Timecapsule (begane grond) -> Airport Extreme (1e etage) -> Airport Extreme (2e etage).
Jarenlang draaide dit goed... maar nu alleen maar ellende.
Ik doe bijna alles draadloos, helpdesk Ziggo gebeld, maar die hebben een wachtrij van hier tot Sint Juttemis. Dus maar even verder geanalyseerd en stap voor stap de boel proberen draaiende te krijgen.
Stap 1:
Macbook rechtstreeks op modem, dit gaat zo nu en dan mis. Hij krijgt een vreemd IP adres in de 192.x reeks, modem aan en uit zetten wil weleens helpen, maar niet altijd. Eenmaal een juist IP adres, gewoon laten draaien...
Stap 2: Switch koppelen aan modem, vanaf de switch de Macbook koppelen. Zelfde euvel als bij stap 1, soms weer een vreemd IP adres, soms wel een goed IP adres. Zodra ik de Macbook weer koppel aan het modem, weer geen juist IP adres en de boel begint weer van voren af aan.
Stap 3: Bij connectie Timecapsule koppelen aan switch, Macbook proberen draadloos aan te sluiten, maar ook dit gaat niet... geen IP adres etc.
Iemand tips? Ik denk dat het UBEE modem roet in het eten gooit.
Apple | Marantz | B&W
Doet een
ping 8.8.8.8
Er is dus ergens een stroomstoring waardoor ik geen internet, radio, tv en bellen meer heb
[ Voor 11% gewijzigd door jesse111 op 02-09-2015 12:49 ]
Volgens https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo en Twitter weljesse111 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:45:
Ugh op dit moment heb ik geen internet meerheeft iemand anders daar ook last van? Heb de modem al een paar keer een minuut lang van het stroom afgehaald maar zelfs dat werkt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 02-09-2015 16:20 ]
Oscar Wilde
Vandaag pakket van ziggo binnen gekregen. Meegeleverde decoder is de Humax 5300C.gysman11 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:58:
Ben oud-ziggo. Krijg nu dus een extra mediabox (waar ik niks aan heb, leuk als reserve of zo) en een extra smartcard, die ik wel kan registreren, maar waar ik ook niks aan heb![]()
Ach ja, wellicht handig als één van de boxen de geest geeft.
Ik vermoed dat de problemen in je lokale netwerk zitten.Ron_Tweaker schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:43:
Sinds gisteren weer problemen met Ziggo.
Ik heb een Alles-in-1 pakket en heb al jaren zorgeloos internet, tv en bellen. Heb de UBEE UVM3200 modem, sinds de attacks alleen maar problemen, gisteren heb ik de hele dag geen internet gehad.
Mijn setup: UBEE modem -> Netgear GS1080P switch -> Airport Timecapsule (begane grond) -> Airport Extreme (1e etage) -> Airport Extreme (2e etage).
Jarenlang draaide dit goed... maar nu alleen maar ellende.
Ik doe bijna alles draadloos, helpdesk Ziggo gebeld, maar die hebben een wachtrij van hier tot Sint Juttemis. Dus maar even verder geanalyseerd en stap voor stap de boel proberen draaiende te krijgen.
Stap 1:
Macbook rechtstreeks op modem, dit gaat zo nu en dan mis. Hij krijgt een vreemd IP adres in de 192.x reeks, modem aan en uit zetten wil weleens helpen, maar niet altijd. Eenmaal een juist IP adres, gewoon laten draaien...
Stap 2: Switch koppelen aan modem, vanaf de switch de Macbook koppelen. Zelfde euvel als bij stap 1, soms weer een vreemd IP adres, soms wel een goed IP adres. Zodra ik de Macbook weer koppel aan het modem, weer geen juist IP adres en de boel begint weer van voren af aan.
Stap 3: Bij connectie Timecapsule koppelen aan switch, Macbook proberen draadloos aan te sluiten, maar ook dit gaat niet... geen IP adres etc.
Iemand tips? Ik denk dat het UBEE modem roet in het eten gooit.
Het modem wat je gebruikt heeft volgens mij geen ingebouwde router dus die kan geen 192.x IP uitgeven. Wanneer jouw apparaat een 192.x IP adres krijgt, dan zou dat eerder van iets anders afkomen bv switch, router of iets softwarematig.
In het geval dat er van het modem geen IP adres zou afkomen dan zou je een 169.x adres moeten hebben omdat windows zichzelf een IP adres toewijst maar dat is geen 192.x adres.
Als je toch denkt dat het het modem is dan kan je volgens mij een nieuwe krijgen, aangeven dat je wifi wilt gaan gebruiken en daar geen geschikt modem voor hebt, dan krijg je volgens mij een nieuwe maar het is maar de vraag of het probleem dan is opgelost.
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Net met Ziggo gebeld. Zij sturen mij een Technicolor modem/router toe, ik moet vervolgens bellen om de router functie uit te zetten. Hmm, dit had makkelijker gekund enfin... het is inderdaad de vraag of het gaat helpen.jezzer schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:03:
[...]
Ik vermoed dat de problemen in je lokale netwerk zitten.
Het modem wat je gebruikt heeft volgens mij geen ingebouwde router dus die kan geen 192.x IP uitgeven. Wanneer jouw apparaat een 192.x IP adres krijgt, dan zou dat eerder van iets anders afkomen bv switch, router of iets softwarematig.
In het geval dat er van het modem geen IP adres zou afkomen dan zou je een 169.x adres moeten hebben omdat windows zichzelf een IP adres toewijst maar dat is geen 192.x adres.
Als je toch denkt dat het het modem is dan kan je volgens mij een nieuwe krijgen, aangeven dat je wifi wilt gaan gebruiken en daar geen geschikt modem voor hebt, dan krijg je volgens mij een nieuwe maar het is maar de vraag of het probleem dan is opgelost.
Als het in mijn lokale netwerk ligt, zou ik kunnen proberen om de Time Capsule rechtstreeks op het modem aan te sluiten. De UBEE modem heeft inderdaad geen ingebouwde router. Ik zal zo de TC koppelen aan het modem, eens kijken of dat goed gaat werken. Anders zou het dus aan de switch kunnen liggen?
Apple | Marantz | B&W
Wat is er toch aan de hand zou je zeggen? Jarenlang draaide mijn setup met de switch stabiel en feilloos en nu gebeuren er vreemde dingen. Is dan toch de switch de boosdoener? Helaas kun je niet zo 123 zien of zoiets stuk is...
Maar het plezier was van korte duur... Macbook had wel connectie met de TC, maar het internet reageerde heel traag. Lichtje op de TC brandde wel goed en er was zeker wel connectie, maar soms duurde het laden van een webpagina wel een paar minuten. TC omgewisseld voor Extreme (moest deze eerst wel configureren ) en het lijkt te werken...
[ Voor 25% gewijzigd door Ron_Tweaker op 02-09-2015 13:36 ]
Apple | Marantz | B&W
Nu hebben ze wel een wifi modem gekregen om de oude motorola te vervangen (kun je daar nog iets leuks mee?). Ik vroeg mij af of het mogelijk is om daar de hotspots op aan te zetten zodat wij daar ook internet hebben.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Alhoewel: misschien zend het modem wel WiFispots uit, als je een code hebt (van je eigen Ziggo-verbinding) dan heb je op die manier wellicht wel internet..... hmmm misschien Ziggo eens vragen?
Deze optie is wellicht interessant: [Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand
Wel heel goed voor ze in de gaten houden dat ze zich (na een jaar ofzo) niet door Ziggo een verhaal laten aanpraten en overstappen naar een ander abonnement. Dan komen ze op een Alles-in-1 pakket uit waarschijnlijk en betaal je zo 50-60 euro per maand...
[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 02-09-2015 14:38 ]
Dat zou inderdaad best kunnen, omdat het hotspot netwerk een andere verbinding is, zou het dus ook best kunnen als je geen internet afneemt.jongetje schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:44:
Nouja, wie weet wordt het wel een Ziggo Hotspot. Dan kun je er met je hotspot account op inloggen.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/10-euroHomer.J schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:36:
[...]
Dank, ik zal eens kijken of ik iets van die aanbieding kan vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 02-09-2015 15:02 ]
Die waardes zijn echt netjes... niks aan doen. Als je een versterker wilt gebruiken (om wat voor reden dan ooksupermm958 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:23:
[...]
De waardes nu:
1 Locked QAM256 321000000 Hz 3.1 dBmV 40.9 dB -31 dBc
2 Locked QAM256 305000000 Hz 3.4 dBmV 40.9 dB -29 dBc
3 Locked QAM256 313000000 Hz 3.3 dBmV 40.9 dB -33 dBc
4 Locked QAM256 329000000 Hz 2.9 dBmV 40.6 dB -32 dBc
5 Locked QAM256 337000000 Hz 2.9 dBmV 40.9 dB -29 dBc
6 Locked QAM256 345000000 Hz 2.9 dBmV 40.5 dB -31 dBc
7 Locked QAM256 353000000 Hz 3.0 dBmV 40.8 dB -33 dBc
8 Locked QAM256 361000000 Hz 2.6 dBmV 40.5 dB -33 dBc
*knip*
Ik dacht dat de GHV41MX maar ongveer 3db versterkt op de eerste aansluiting waar de kabelmodem op zat.
Als ik het weer aansluit zoals voorheen gaat de db waarde weer richt 17db
*knip*
Dit staat in de voorwaarden voor die actie zag ik net: U kunt gebruik maken van deze actie t/m 29 augustus 2015.
Tis maar even afwachten of die actie nog geldt dus..
[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 02-09-2015 15:34 ]
[ Voor 18% gewijzigd door poor Leno op 02-09-2015 16:13 ]
Om mijzelf te quoten n.a.v. iemand anders die dat vroeg:poor Leno schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:09:
Ligt Ziggo eruit?? (Arnhem omstreken) Krijg op de klantenservice telefoonnr (automatisch) dat ik mn modem moet resetten en dat wifi niet werkt?? wtf, mn tv en radio idem.. Ik snap t niet meer..
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.