Ben benieuwd wat het aanbod wordt, alleen samenvattingen kun je nu al bij de NOS zien dus lijkt me niet genoeg om veel kijkers te trekken.
Hopelijk zenden ze alle F1 wedstrijden uit
(zal wel niet...)
Verwijderd
Voor zover ik het lees wordt het voor Ziggo abonnees gratis. Het zit namelijk als extra in het premiumpakket van Ziggo waar je nu voor betaald.
Het enige wat ik mij afvraag of het ook hetzelfde aantal kanalen blijft
Het enige wat ik mij afvraag of het ook hetzelfde aantal kanalen blijft
Eindelijk weer eens wat positief nieuws voor Ziggo abbonees. Ik ga er wel vanuit dat er geen andere kanalen opgeofferd worden....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Mijn WiFi is bizar slecht, alle instellingen nagelopen, en die staan correct. Meer mensen last van?
Vreemd probleem hier. Ziggo heeft DNS servers veranderd. Op een of andere manier pakt de Ubee mijn zelf ingestelde OpenDNS dns adressen niet meer. Iemand nog ideeen?
Live en samenvattingen.TheUninvited schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:56:
Ben benieuwd wat het aanbod wordt, alleen samenvattingen kun je nu al bij de NOS zien dus lijkt me niet genoeg om veel kijkers te trekken.
Tuurlijk wel. Ze gaan echt geen halfbakken zender introduceren. Denk dat het aanbod van Sport 1 Select HD gewoon doorgezet gaat worden.ArcticWolf schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:59:
Hopelijk zenden ze alle F1 wedstrijden uit(zal wel niet...)
Ben alleen benieuwd of het 1 kanaal wordt van Ziggo Sport of alle Sport 1 kanalen. Aangezien ze telkens vermelden dat de betaalde versie van Sport 1 voor niet Ziggo abonnees beschikbaar blijft. Voor Ziggo abonnees dus niet? Dat verandert volledig in Ziggo Sport?
Komende dagen / weken maar eens goed in de gaten houden.. er is nu nog te weinig bekend om iets zinnigs hierover te zeggen. Het verklaart de switch van Van Gelder in ieder geval wel, en die komt echt niet over vanuit de NOS voor een crappy zender met halve content.
/edit: Extra artikel op TotaalTV geeft aan dat de betaalde versie van Sport 1 ook gewoon op Ziggo beschikbaar blijft:
http://www.totaaltv.nl/ni...icht-van-ziggo-sport.htmlZiggo verliest klanten en om het tij te keren gaat het kabelbedrijf nog dit jaar het sportkanaal Ziggo Sport aan alle klanten aanbieden. Het gaat hierbij om een samenwerking met Sport1. Het Algemeen Dagblad maakte het nieuws openbaar.
De komst van het tv-kanaal Ziggo Sport is mogelijk omdat het Britse mediabedrijf Liberty Global eigenaar is van Ziggo en Sport1. Met het sportkanaal hoopt Liberty Global het tij bij Ziggo te keren. Het kabelbedrijf heeft – hoofdzakelijk door fusieperikelen na het samengaan met UPC – in de eerste zes maanden van dit jaar ruim honderdduizend klanten verloren. De verwachting is dat Jack van Gelder het gezicht van Ziggo Sport gaat worden. Op het nieuwe sportkanaal – dat in ruim vier miljoen huishoudens te zien is – wordt ruimte vrijgemaakt voor een nieuw voetbaldiscussieprogramma. Naast Jack van Gelder gonst de naam van Frank Evenblij als gezicht van dit nieuwe programma. Eerder al besloot Sport1 geen sublicentie aan RTL 7 voor het tonen van beelden in Voetbal Inside te geven. Overigens blijft betaalzender Sport1 zowel voor klanten van alle aanbieders – inclusief Ziggo – als aanvullend betaalabonnement beschikbaar.
EXCLUSIEF CONTENT BELANGRIJK
Het aanbieden van exclusief content wordt voor aanbieders steeds belangrijker om onderscheidende diensten aan klanten te bieden. Enkele maanden geleden maakte KPN bekend dat het productiebedrijf Endemol opdracht heeft gegeven om de tv-serie Brussel te produceren. De afleveringen van deze serie zijn in de loop van 2016 exclusief door KPN-klanten te bekijken. Ook heeft het telecombedrijf met onder meer FOX Sports en Amsterdam Dance Event (ADE) afspraken voor het leveren van exclusief content gemaakt. KPN heeft ook het nieuwe dramakanaal BBC First vooralsnog exclusief aan zich gebonden.
[ Voor 62% gewijzigd door Rivanov op 27-08-2015 11:51 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik denk dat je niet goed weet waar je het over hebt?IMWhizzle schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:26:
Mijn WiFi is bizar slecht, alle instellingen nagelopen, en die staan correct. Meer mensen last van?
Als je wifi slecht is, kan dat liggen aan verschillende factoren.
Storing door andere wifinetwerken in je omgeving is een veel voorkomend probleem. Probeer eens een ander kanaal of gebruik een app als InSSider om te kijken of er een kanaal is wat minder gebruikt wordt.
Verder geef je niet aan of je wifi van je modem gebruikt, hoe de plaatsing ervan is en of het eerder wel goed ging. Gebruik je nog een router of accesspoint en staat je modem daarbij in bridgemode?
Verder weet ik niet zeker of je hier deze vraag moet stellen, als het alleen om wifi gaat kun je wellicht met een uitgebreidere Topicstart je vraag stellen in Netwerken
Iemand een claim ingedient bij Ziggo m.b.t. DNS DDOS?
Ik kan eigelijk niets in de AV (UPC voor 2015) vinden wat ze overtreden aangezien daar 0 in staat voor SLA's.
Ik kan eigelijk niets in de AV (UPC voor 2015) vinden wat ze overtreden aangezien daar 0 in staat voor SLA's.
nieuws: Ziggo biedt geen compensatie voor internetproblemen na ddos-aanval -> nieuws: Klant krijgt recht op vergoeding bij lange internet- of telefoniestoringeL_Jay schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:28:
Iemand een claim ingedient bij Ziggo m.b.t. DNS DDOS?
Internet- en telecomproviders moeten klanten straks standaard compenseren na een storing, mits die storing langer dan twaalf uur duurt. Dat heeft het kabinet besloten. De hoogte van de vergoeding hangt samen met het bedrag dat de gebruiker betaalt en de duur van de storing.
[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 27-08-2015 14:33 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Thanks, kan alleen niet zo snel vinden of die wetswijziging er ook doorheen is gekomen?
Joepie... allemaal een euro of 2 terug en niet meer zeuren.
Moet het daarvoor niet 12 aaneengesloten uren eruit hebben gelegen? Het was nu 2x in de avond/nacht, met de ochtend en middag daartussen gewoon normaal werkende service.
Ik vind het erg vreemd van Ziggo.Rivanov schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:47:
[...]
Live en samenvattingen.
[...]
Tuurlijk wel. Ze gaan echt geen halfbakken zender introduceren. Denk dat het aanbod van Sport 1 Select HD gewoon doorgezet gaat worden.
Ben alleen benieuwd of het 1 kanaal wordt van Ziggo Sport of alle Sport 1 kanalen. Aangezien ze telkens vermelden dat de betaalde versie van Sport 1 voor niet Ziggo abonnees beschikbaar blijft. Voor Ziggo abonnees dus niet? Dat verandert volledig in Ziggo Sport?
Komende dagen / weken maar eens goed in de gaten houden.. er is nu nog te weinig bekend om iets zinnigs hierover te zeggen. Het verklaart de switch van Van Gelder in ieder geval wel, en die komt echt niet over vanuit de NOS voor een crappy zender met halve content.
/edit: Extra artikel op TotaalTV geeft aan dat de betaalde versie van Sport 1 ook gewoon op Ziggo beschikbaar blijft:
[...]
http://www.totaaltv.nl/ni...icht-van-ziggo-sport.html
Veel mensen klagen over de hoge abonnementsprijzen en dat ze betalen voor veel zenders waar ze nooit naar kijken.
En vervolgens gaat Ziggo een eigen zender introduceren om te concurreren met bestaande sportzenders.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Waarom denk je dat ik een stukje uit de quote vetgedrukt hebJerrythafast schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:11:
Moet het daarvoor niet 12 aaneengesloten uren eruit hebben gelegen? Het was nu 2x in de avond/nacht, met de ochtend en middag daartussen gewoon normaal werkende service.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ziggo moet iets doen, ze hebben nu een negatieve naam, mensen lopen weg enz enz.Onbekend schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:26:
[...]
Ik vind het erg vreemd van Ziggo.
Veel mensen klagen over de hoge abonnementsprijzen en dat ze betalen voor veel zenders waar ze nooit naar kijken.
En vervolgens gaat Ziggo een eigen zender introduceren om te concurreren met bestaande sportzenders.
Ze gaan dus aan imago bulding doen, Sport1 is een zusjes van Ziggo, beide eigendom van Liberty Global, Het is daarom relatief goedkoop om specifieke content van Sport 1 beschikbaar te maken op een exclusief kanaal voor Ziggo abonnees. Natuurlijk zal het voor de klant gratis zijn, maar Ziggo kan als zender gewoon sponsorinkomsten/reclame gaan vragen. Een eigen kanaal heeft ook nog andere voordelen, Ziggo moet voor alle (commerciële) zenders een doorgifte vergoeding betalen. Ziggo is daarom per jaar gewoon een X bedrag kwijt aan de zenders zoals SBS, RTL en anderen....
Deze doorgifte vergoeding kan men feitelijk achter wege laten als ze een Ziggo Sport/Sport1 promotie kanaal op gaat zetten. De content is reeds door Sport 1 aangekocht, alle kosten die Ziggo maakt worden vervolgens als promotie weg geboekt....
Het kan nu pas omdat men groot genoeg is, geloof me... dit soort exclusieve kanalen zijn een droom voor elke TV aanbieder, ook al zijn ze voor de consument gratis.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik zie net een nieuw soort abonnement bij Ziggo, Internet Max
Deze zou voor de hoogste snelheid 53.95 zijn, heb nu de middelste voor 52.50.
Toch maar eens bellen...
Toch maar eens bellen...
Wtf? Ik had een zakelijk 500/40 ZZP abonnement. Maar sinds paar dagen haal ik ineens nog maar ~220 Mbit.
Maar vage is dat als ik postcode check invoer ik ineens helemaal geen 500 Mbit meer kan aanvragen. Iemand anders hier ook last van?
Maar eens met klantenservice bellen. Wel erg vaag dit.
Maar vage is dat als ik postcode check invoer ik ineens helemaal geen 500 Mbit meer kan aanvragen. Iemand anders hier ook last van?
En? Ben wel nieuwsgierig.McVirusS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:40:
...
Waar doe je de postcode check en geeft de uitkomst een bandbreedte aan?McVirusS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:40:
Wtf? Ik had een zakelijk 500/40 ZZP abonnement. Maar sinds paar dagen haal ik ineens nog maar ~220 Mbit.
Info toegevoegd aan de openingspostVon Henkel schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:27:
Toch maar eens bellen...
[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 27-08-2015 21:25 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Er staan toch een paar voorwaarden bij die mij als bestaande Ziggo klant niet zinnen. Vooral dat stuk over mijn bestaande abonnementen en diensten zoals het niet meer kunnen gebruiken van je digitale ontvanger(s). Is toch wel even iets om over na te denken.Von Henkel schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:27:
Toch maar eens bellen...
quote: ZiggoKan ik dit als bestaande klant ook bestellen?
Heb je al internet van Ziggo?
Bel ons dan op 0900-0730 (normaal tarief) voor een persoonlijk advies.
Ben je klant, maar heb je nog geen Internet van Ziggo? Profiteer dan van deze speciale actie: de eerste 6 maanden Internet voor € 34,95 per maand en geen activatiekosten.
Wat gebeurt er na mijn bestelling met mijn bestaande abonnementen en diensten?
Je huidige diensten – zoals bijvoorbeeld een zenderpakket – worden opgezegd en je kunt geen gebruik meer maken van je digitale ontvanger(s). Dat laatste betekent dat je dus ook niet langer diensten als On Demand of interactieve tv tot je beschikking hebt.
"When you grow up your heart dies"
https://www.ziggo.nl/zakelijk/alles-in-1/connect-zzp/ beetje onderaan de pagina onder 500 Mbit. Hij geeft aan dat 500/40 niet beschikbaar is terwijl ik dat abonnement (blijkbaar tot voor kort) had.stormfly schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:23:
[...]
Waar doe je de postcode check en geeft de uitkomst een bandbreedte aan?
Doe speedtest op http://speedtest.ziggo.nl maar ik heb er al meer geprobeerd en download snelheid komt idd niet boven de 220 Mbit uit.[/quote]Helaas is deze snelheid nu nog niet op uw adres beschikbaar. Wél kunt u kiezen voor 200/40 Mb/s.
[ Voor 9% gewijzigd door McVirusS op 27-08-2015 21:59 ]
Ligt ziggo weer plat? Zelfs met opendns geen verbinding nu.. Meer mensen daar last van?
Heb ze toch even gebeld. Maar ik kreeg de "UPC kant" van Ziggo aan de telefoon. Die nemen blijkbaar de zakelijke helpdesk tussen 22:00 en 23:00 over. Hij kon niet in de systemen van Ziggo dus moet ze toch even morgen bellen helaas.McVirusS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:55:
[...]
Ik bel ze morgen even denk ik, nu geen zin in.
Zal vast behoorlijke operatie zijn om UPC en Ziggo volledig samen te voegen
Ik hoop eigenlijk stiekem dat ze 500/40 niet meer kunnen aanbieden en ik zo onder mijn 2 jaar abonnement uit kan. Vanaf december kan ik namelijk glasvezel krijgen en dat is goedkoper (€87,73 vs €62,50) en sneller (500/500 versus 500/40).
[ Voor 19% gewijzigd door McVirusS op 27-08-2015 22:15 ]
Ik weet wel degelijk waar ik het over heb. Alles heeft bij mij altijd goed gewerkt. Alleen maar apparaten in huis die 5ghz ondersteunen en de minst druk gebruikte kanalen vast gezet. Ik gebruik het modem/router van ziggo. Mijn intentie was inderdaad op termijn deze in bridge mode te laten plaatsen door Ziggo met daar achter een Apple AirPort Extreme.Gadgeteer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:06:
[...]
Ik denk dat je niet goed weet waar je het over hebt?
Als je wifi slecht is, kan dat liggen aan verschillende factoren.
Storing door andere wifinetwerken in je omgeving is een veel voorkomend probleem. Probeer eens een ander kanaal of gebruik een app als InSSider om te kijken of er een kanaal is wat minder gebruikt wordt.
Verder geef je niet aan of je wifi van je modem gebruikt, hoe de plaatsing ervan is en of het eerder wel goed ging. Gebruik je nog een router of accesspoint en staat je modem daarbij in bridgemode?
Verder weet ik niet zeker of je hier deze vraag moet stellen, als het alleen om wifi gaat kun je wellicht met een uitgebreidere Topicstart je vraag stellen in Netwerken
Even ter informatie. Tot vorige week was mijn draadloze snelheid tussen de 110 en 150 mbs. Dit is sinds vorige week tussen de 40 en 80 geworden. De upload is zoals het altijd geweest was. Sterk op 20.
Misschien dat je mij anders kunt helpen nu je weet waar ik het over heb?
Heb je al eens gescand of kanalen wellicht niet gebruikt worden door je buren of zo?IMWhizzle schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:13:
[...]
Ik weet wel degelijk waar ik het over heb. Alles heeft bij mij altijd goed gewerkt. Alleen maar apparaten in huis die 5ghz ondersteunen en de minst druk gebruikte kanalen vast gezet. Ik gebruik het modem/router van ziggo. Mijn intentie was inderdaad op termijn deze in bridge mode te laten plaatsen door Ziggo met daar achter een Apple AirPort Extreme.
Even ter informatie. Tot vorige week was mijn draadloze snelheid tussen de 110 en 150 mbs. Dit is sinds vorige week tussen de 40 en 80 geworden. De upload is zoals het altijd geweest was. Sterk op 20.
Misschien dat je mij anders kunt helpen nu je weet waar ik het over heb?
Voor OSX (gokje gezien de Airport Extreme): https://itunes.apple.com/...xplorer/id494803304?mt=12
En wat is snelheid als je even via kabeltje verbind?
Ziggo heeft het moeilijk. Ik heb last van een steeds wegvallende verbinding in de regio Zuid Limburg. Nog meer mensen hier last van?Magic666 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:04:
Ligt ziggo weer plat? Zelfs met opendns geen verbinding nu.. Meer mensen daar last van?
Tja , in hoeverre is het overmacht? Want na de DDOS aanval hebben ze ineens wel security aangepast? Dus het kon blijkbaar wel?sdk1985 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:17:
Dat was wel te verwachten, een DDOS kun je gooien op overmacht. Daarnaast is een uur of 12 downtime een halve dag op bijvoorbeeld 60 euro slechts 1 euro...
Ik vraag me ook af wat voor security ze hebben aangepast.
Misschien hadden ze vooraf de DNS servers voor request alleen beschikbaar moeten maken binnen het ziggo netwerk? Dan hebben ze nog steeds met een hoop requests te maken , maar weet je bij een aanval in ieder geval dat het binnen je netwerk afkomt , en kan de capaciteit nooit groter zijn dan je eigen aansluitingen
www.degroot-it.nl
Ik schaam me, trage download blijkt lokale issue te zijn
. Ik had firmware van mijn router bijgewerkt en geen factory reset gedaan. Hierdoor bleek de issue te ontstaan
.
Verwijderd
OSX heeft zelf tools om te zien welke kanalen gebruikt worden. Doe alt indrukken en klik op wifi symbool. kies "open wifi-probleemoplossing" en dan na op " ga door" te klikken bij "venster" kiezen voor bijvoorbeeld detecteer. Scheelt je 15 euroMcVirusS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:17:
[...]
Heb je al eens gescand of kanalen wellicht niet gebruikt worden door je buren of zo?
Voor OSX (gokje gezien de Airport Extreme): https://itunes.apple.com/...xplorer/id494803304?mt=12
En wat is snelheid als je even via kabeltje verbind?
In Haarlem ook een ruk verbinding. Ping van ongeveer 1000ms zodra ik LAN verlaat en download vast op 15 MB / sec. Modem resetten hielp even, maar binnen no time is de verbinding weer naar de haaien.Damorisio schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:17:
[...]
Ziggo heeft het moeilijk. Ik heb last van een steeds wegvallende verbinding in de regio Zuid Limburg. Nog meer mensen hier last van?
[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 27-08-2015 23:56 ]
Doet het weer prima gelukkig 

Maar blijft raar dat ik het product volgens postcodecheck nu niet eens meer kan aanvragen.

Maar blijft raar dat ik het product volgens postcodecheck nu niet eens meer kan aanvragen.
[ Voor 32% gewijzigd door McVirusS op 27-08-2015 23:54 ]
Wat zou er zo bijzonder zijn aan dat nieuwe abo internet Max? 200 hebben we al jaaren, en ben ik de enige die die prijs niet bijzonder vindt?
Lag niet aan Ziggo maar blijkbaar waren mij LAN instellingen ****uped.
(sinds de upgrade naar Win 10 heb ik allemaal van dat soort fratsen... niet fijn)
(sinds de upgrade naar Win 10 heb ik allemaal van dat soort fratsen... niet fijn)
Klopt, die tool heb ik inderdaad altijd al gebruikt. Ook de AirPort Utility app kan voor je uitzoeken welk kanaal bezet is. Er is op mijn kanaal altijd maar 1 apparaat max actief.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:37:
[...]
OSX heeft zelf tools om te zien welke kanalen gebruikt worden. Doe alt indrukken en klik op wifi symbool. kies "open wifi-probleemoplossing" en dan na op " ga door" te klikken bij "venster" kiezen voor bijvoorbeeld detecteer. Scheelt je 15 euro
Lang verhaal kort, aan mij ligt het niet. Modem is ook al een paar keer gereset.
Hier in Kerkrade anders nergens last van, alleen mijn OpenNic DNS lag er vandaag uit, maar dat was snel duidelijk / opgelost.Damorisio schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:17:
[...]
Ziggo heeft het moeilijk. Ik heb last van een steeds wegvallende verbinding in de regio Zuid Limburg. Nog meer mensen hier last van?
Verder neem ik aan dat je bekabeld met het internet verbonden bent ? Wifi is vaak namelijk niet de stabielste verbindingsmogelijkheid
[ Voor 3% gewijzigd door D33F op 28-08-2015 07:30 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
In Maastricht ook nergens last van. Overigens zelden ergens last van. Goede pingtijden, constant 200 MB/sec. Ik werk dan wel met geen enkele PC (behalve laptop en mobiel) op WiFi 
Moet zeggen dat tot nu toe de technicolor 7210 ook goed bevalt. Heb jaren lang de non-router ubee + eigen linksys gebruikt, maar bij pakketwissel kreeg ik die technicolor toegestuurd. Was er wat huiverig voor, maar doet het tot nog toe prima. Alle 16 downstreams ook super signaal.
Het is wel echt de moeite waard om alle bekabeling in orde te maken. Nieuwe WCD + UMU voor de Horizon aangesloten. Naar de Horizon ligt een Koka 9TS kabel en naar de extra horizon via bijgeleverde splitter een Koka 799 kabel richting slaapkamer. Alles werkt super stabiel.
Het enige wat niet goed liep was het activeren van alle apparatuur, blijkbaar zijn daar nog veel issues mee bij oud Ziggo gebied klanten.
Moet zeggen dat tot nu toe de technicolor 7210 ook goed bevalt. Heb jaren lang de non-router ubee + eigen linksys gebruikt, maar bij pakketwissel kreeg ik die technicolor toegestuurd. Was er wat huiverig voor, maar doet het tot nog toe prima. Alle 16 downstreams ook super signaal.
Het is wel echt de moeite waard om alle bekabeling in orde te maken. Nieuwe WCD + UMU voor de Horizon aangesloten. Naar de Horizon ligt een Koka 9TS kabel en naar de extra horizon via bijgeleverde splitter een Koka 799 kabel richting slaapkamer. Alles werkt super stabiel.
Het enige wat niet goed liep was het activeren van alle apparatuur, blijkbaar zijn daar nog veel issues mee bij oud Ziggo gebied klanten.
Mijn gok is dat ze ook op basis van capaciteit kijken in de wijk. Zodra deze vol loopt, stoppen ze met aanbieden van de 500mbit, omdat ze die dan niet meer kunnen "garanderen".McVirusS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:53:
Doet het weer prima gelukkig
[afbeelding]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb eigenlijk ook geen problemen met mijn Ziggo aansluiting al jaren super stabiel, zoals hier ook gemeld heb ik wel de juiste aandacht aan de bekabeling besteed en de juiste connectoren gekocht.
Voor mij een prima provider, heb weer een jaartje bijgetekend voor wat korting.
Voor mij een prima provider, heb weer een jaartje bijgetekend voor wat korting.
Even alles ertussenuit en via kabel aansluiten. Dan testen en dan als dat goed werkt, testen door 1 computer direct via wifi op je modem aan te sluiten, zonder andere apparaten aan te sluiten. Als dat ook werkt, ligt het probleem gewoon bij jezelf. Werkt het op een van deze beide manieren niet dan kun je gaan twijfelen aan je modem.IMWhizzle schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:03:
[...]
Klopt, die tool heb ik inderdaad altijd al gebruikt. Ook de AirPort Utility app kan voor je uitzoeken welk kanaal bezet is. Er is op mijn kanaal altijd maar 1 apparaat max actief.
Lang verhaal kort, aan mij ligt het niet. Modem is ook al een paar keer gereset.
Je roept wel dat je weet waar je het over hebt maar je laat niet merken dat je de eerste tests al hebt uitgevoerd (de basis bij het zoeken naar wifi problemen).
Even lekker via bedraad netwerk internetten, op m'n werk 

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-08-2015 09:08 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb thuis het probleem dat ik bepaalde websites niet kan bereiken, die ik via mijn mobiele netwerk wel kan bereiken, bijvoorbeeld www.dartcounter.nl. Iemand enig idee hoe dit kan/ dezelfde problemen ervaart?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Welke dns gebruik je?Gynnad schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:29:
Ik heb thuis het probleem dat ik bepaalde websites niet kan bereiken, die ik via mijn mobiele netwerk wel kan bereiken, bijvoorbeeld www.dartcounter.nl. Iemand enig idee hoe dit kan/ dezelfde problemen ervaart?
TraagAnonymoussaurus schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:08:
Even lekker via bedraad netwerk internetten, op m'n werk
[afbeelding]
Oscar Wilde
Iemand heeft vast wat filters aangezet bij bv opendnsGynnad schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:29:
Ik heb nu nog een alles in 1 abbo, afgelopen maandag heb ik telefonie en internet opgezegd omdat ik alleen nog TV wil behouden. Nu krijg je een mail dat mijn alles in 1 is opgezegd maar ik zie nergens terug dat mijn TV abbo actief blijft. Maar weer bellen of dit goed gaat

Mijn boefje is liev!
Ook haarlem(schalkwijk) en gister gewoon volle bak(24MB/s ala 200Mbit/s) en een ping van 9ms, zal dus wel wijk probleempje zijn geweest.Morrar schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:45:
[...]
In Haarlem ook een ruk verbinding. Ping van ongeveer 1000ms zodra ik LAN verlaat en download vast op 15 MB / sec. Modem resetten hielp even, maar binnen no time is de verbinding weer naar de haaien.
Om internet te kunnen leveren is er sowieso een TV abbonnement nodig, dus ik zou mij er niet al te veel zorgen om makenJB schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:29:
Ik heb nu nog een alles in 1 abbo, afgelopen maandag heb ik telefonie en internet opgezegd omdat ik alleen nog TV wil behouden. Nu krijg je een mail dat mijn alles in 1 is opgezegd maar ik zie nergens terug dat mijn TV abbo actief blijft. Maar weer bellen of dit goed gaat
Internet is ook opgezegd.ThinkPadd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:31:
Om internet te kunnen leveren is er sowieso een TV abbonnement nodig, dus ik zou mij er niet al te veel zorgen om maken
Nickname does not reflect reality
Ik lees weer niet goed

Traag? Wij hebben hier 20 gigabit internet (theoretische snelheid)Raven schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:38:
[...]
Traag, en dan heb ik een consumentenverbinding
Het zou goed moeten komen. TV blijft behouden volgens oude portfolio alleen vervalt het alles in 1 abbo door het opzeggen van internet en bellen. Krijg nu een mail ter bevestiging waar alles in beschreven staat.
Mijn boefje is liev!
Internet Max van 53.95 is zonder digitale tv, maar met analoge tv.
Digitale tv is 4 euro extra.
Hopelijk vervalt de tv ooit helemaal
Digitale tv is 4 euro extra.
Hopelijk vervalt de tv ooit helemaal
[ Voor 12% gewijzigd door Von Henkel op 28-08-2015 11:13 ]
20Gb, damnAnonymoussaurus schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:49:
[...]
Traag? Wij hebben hier 20 gigabit internet (theoretische snelheid. Ik haal alleen niet de volle snelheid, omdat er waarschijnlijk ook gedownload wordt etc.

Oscar Wilde
Yep, 10 gigabit per lijn. We hebben dus 2 lijnen.
2.076 per 10 gbit, per maand. Dus 4152 euro per maand (2 x 10gigabit. 2 lijnen).
Kom ik aan met 1Gb voor €40/maand, wat in verhouding heel wat goedkoper is
Oscar Wilde
Thuis heb ik maar een miezerige 40mbit hoor..Raven schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:34:
Alles in 1 basis.
Hier 40Mbit voor 45 euro per maandRaven schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:34:
Die acties heb ik al ondernomen. Moet dus ziggo even contacten en vragen om een nieuwe.Gadgeteer schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:03:
[...]
Even alles ertussenuit en via kabel aansluiten. Dan testen en dan als dat goed werkt, testen door 1 computer direct via wifi op je modem aan te sluiten, zonder andere apparaten aan te sluiten. Als dat ook werkt, ligt het probleem gewoon bij jezelf. Werkt het op een van deze beide manieren niet dan kun je gaan twijfelen aan je modem.
Je roept wel dat je weet waar je het over hebt maar je laat niet merken dat je de eerste tests al hebt uitgevoerd (de basis bij het zoeken naar wifi problemen).
Stond de Horizon ook bekend om de slechte Wireless? Ik zit op een kamer waarbij een nieuwe Horizon de draadloos verzorgd alleen ik heb erg last van hoge latency. Op 2.4 Ghz is het nog dramatischer maar op 5 Ghz heb ik bijvoorbeeld in CSGO een tijd 25 ms en dan vervolgens gaat hij over de 100ms. Een ping test fluctueert ook zeer.
http://imgur.com/ZVP36bE
http://imgur.com/ZVP36bE
[ Voor 17% gewijzigd door Negaiido op 28-08-2015 17:04 ]
Iemand hier ervaring met een zakelijke Ziggo verbinding als particulier? Ik ga verhuizen naar de middle of nowhere en daar heeft Ziggo mogelijkheden zat, maar DSL wil ik niet weten hoe ver van de wijkkast en glasvezel is nog nergens te bekennen. Nu hoef ik niet direct een tv-abonnement weer, waarschijnlijk zal ik eerder Popcorn of Netflix icm Chromecast gebruiken voor films/series dan daadwerkelijk tv kijken (TV blijft ook bij mijn ex, dus is maar de vraag of ik daadwerkelijk een tv koop)
De consumentenproducten zijn gelijk inclusief digitale kulzenders hier etc, de zakelijke hebben iets hogere snelheden (40/4 tegen 60/10 voor ongeveer hetzelfde bedrag).
Mijn gevoel zegt liever wat meer snelheid dan TV waar je niets mee doet. Hoe denken jullie hierover?
De consumentenproducten zijn gelijk inclusief digitale kulzenders hier etc, de zakelijke hebben iets hogere snelheden (40/4 tegen 60/10 voor ongeveer hetzelfde bedrag).
Mijn gevoel zegt liever wat meer snelheid dan TV waar je niets mee doet. Hoe denken jullie hierover?
Ja en in hoeveel wijken wordt die snelheid aangeboden en hoeveel mensen hebben daadwerkelijk die snelheid? Ik vind het knap van Ziggo dat ik 99% van de tijd 200/20mbit haal op elk moment van de dag, terwijl ze 4 miljoen klanten hebben.Raven schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:34:
Net met Ziggo gebeld om mijn AiE+ naar C&P Complete over te zetten. Heb er TV Royaal bij besteld, omdat we een aantal kinderzenders willen behouden..maar goed, wil daar eigenlijk ook vanaf - 9,95 voor Nick JR (met name) is nogal overkill. Kan gelukkig altijd nog over.
Had al eerst navraag gedaan bij iemand op het forum aangaand smartcarts/decoders, maar ik kan mijn eigen Humax decoders in de twee andere ruimtes blijven gebruiken. De 5200C in de woonkamer kan dan naar de garage, de 5300C naar de slaapkamer en de 5000C mag op met pensioen.
Had al eerst navraag gedaan bij iemand op het forum aangaand smartcarts/decoders, maar ik kan mijn eigen Humax decoders in de twee andere ruimtes blijven gebruiken. De 5200C in de woonkamer kan dan naar de garage, de 5300C naar de slaapkamer en de 5000C mag op met pensioen.
Maj, als je zoals ik die snelheid niet nodig hebt, vind ik dat ik beter zit voor 43, dat is met telefoon-vast, èn digitale Tv.Raven schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:34:
Mocht je ook voor die 40 ipTv hebben, dan zeg ik feli.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 29-08-2015 00:33 ]
Nope, internet only, voor IPTV komt er nog wat bij. Maar dan moet ik wel eerst de tv's vervangen (Sparql-box heeft geen scart) en zelfs dan kan ik nog steeds niet zonder settopbox kijken, ga ik niet doen dus
Oscar Wilde
Voor jou (en mij (ook al zit ik bij kabel, wil ook naar VVdsl kunnen)) is het wachten op CI+ 1.4, die gaat de mogelijkheid geven van ipTv op CI+, dus STB kan dan weg. Hopelijk komen de Tv's met 1.4 volgend jaar, de specificatie is an sich af.
Ik kwam eigenlijk hier in m'n zoektocht naar 'n oplossing om Horizon op m'n Windows 10 laptop te kijken, van de week werkte 't allemaal niet (voor 't eerst op W10 uitgeprobeerd).MdO82 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:11:
[...]
Heb je de app om speciale reden nodig?
Je kan toch ook via de website kijken
Ik las je bericht en dacht, ik zal 't nog eens uitproberen. 't Werkt nog gewoon ook. Zal wel 'n tijdelijke storing zijn geweest.
Heb jij ook zo'n hekel aan kastjes bij/naast/onder je tv? :-DRaven schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:01:
Nope, internet only, voor IPTV komt er nog wat bij. Maar dan moet ik wel eerst de tv's vervangen (Sparql-box heeft geen scart) en zelfs dan kan ik nog steeds niet zonder settopbox kijken, ga ik niet doen dus
Jep
Nou kun je er bij Ziggo wél van af (mits de CI+ modules en smartcards leverbaar blijven), maar vereist alsnog nieuwe tv's en zolang IPTV niet ondersteund wordt zie ik daar niet echt het nut van in. Als ik nieuwe tv's haal, wel modellen die dat ook ondersteunen.
[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 30-08-2015 17:45 ]
Oscar Wilde
Wat is er toch aan de hand met ziggo. Ik heb nu al een week problemen Na de hack nooit problemen gehad. En nu gaat het om het uur 10 minuten down.
De checklist wat heb ik geprobeerd.
- netwerkkabel vervangen
- Modem van de buren geleend.
-DNS servers aangepast 3x.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. De klantenservice is dramatisch. Heb een 55 minuten in de wacht gehangen. En er word gewoon opgehangen. Als ik de reacties op fb zo lees, geeft dat ook geen goed vooruitzicht.
Is de enige optie weg gaan?
De checklist wat heb ik geprobeerd.
- netwerkkabel vervangen
- Modem van de buren geleend.
-DNS servers aangepast 3x.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. De klantenservice is dramatisch. Heb een 55 minuten in de wacht gehangen. En er word gewoon opgehangen. Als ik de reacties op fb zo lees, geeft dat ook geen goed vooruitzicht.
Is de enige optie weg gaan?
[ Voor 20% gewijzigd door harmz op 30-08-2015 17:45 ]
Kan je ook niet meer naar 8.8.8.8 pingen als je de outage ervaart en naar je modem 192.168.178.1? Als de tweede Ping naar je modem werkt maar door je modem heen naar internet niet en je hebt hem gereset, dan heb je volgens mij een valide reden voor een monteur.
Zijn beide IPs niet te benaderen op je moment, dan is het vaak iets intern in je netwerk.
Zijn beide IPs niet te benaderen op je moment, dan is het vaak iets intern in je netwerk.
Dit gebeurt er tijdens de downtime.stormfly schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:47:
Kan je ook niet meer naar 8.8.8.8 pingen als je de outage ervaart en naar je modem 192.168.178.1? Als de tweede Ping naar je modem werkt maar door je modem heen naar internet niet en je hebt hem gereset, dan heb je volgens mij een valide reden voor een monteur.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
| Request timeout for icmp_seq 60385 Request timeout for icmp_seq 60386 Request timeout for icmp_seq 60387 Request timeout for icmp_seq 60388 Request timeout for icmp_seq 60389 Request timeout for icmp_seq 60390 Request timeout for icmp_seq 60391 Request timeout for icmp_seq 60392 Request timeout for icmp_seq 60393 Request timeout for icmp_seq 60394 Request timeout for icmp_seq 60395 Request timeout for icmp_seq 60396 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60397 ttl=46 time=16.419 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60398 ttl=46 time=17.475 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60399 ttl=46 time=17.063 ms Request timeout for icmp_seq 60400 Request timeout for icmp_seq 60401 Request timeout for icmp_seq 60402 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60403 ttl=46 time=24.690 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60404 ttl=46 time=16.544 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60405 ttl=46 time=15.414 ms Request timeout for icmp_seq 60406 Request timeout for icmp_seq 60407 Request timeout for icmp_seq 60408 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60409 ttl=46 time=27.007 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60410 ttl=46 time=17.892 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60411 ttl=46 time=22.804 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60412 ttl=46 time=16.148 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60413 ttl=46 time=18.663 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60414 ttl=46 time=15.486 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60415 ttl=46 time=15.402 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60416 ttl=46 time=17.731 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60417 ttl=46 time=15.753 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60418 ttl=46 time=18.233 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60419 ttl=46 time=19.620 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60420 ttl=46 time=16.812 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60421 ttl=46 time=17.870 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60422 ttl=46 time=17.566 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60423 ttl=46 time=16.279 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60424 ttl=46 time=16.617 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60425 ttl=46 time=16.366 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60426 ttl=46 time=16.674 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60427 ttl=46 time=17.352 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60428 ttl=46 time=15.785 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60429 ttl=46 time=16.546 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60430 ttl=46 time=20.279 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60431 ttl=46 time=19.132 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60432 ttl=46 time=16.648 ms Request timeout for icmp_seq 60433 Request timeout for icmp_seq 60434 Request timeout for icmp_seq 60435 Request timeout for icmp_seq 60436 Request timeout for icmp_seq 60437 Request timeout for icmp_seq 60438 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60439 ttl=46 time=15.847 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60440 ttl=46 time=18.128 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60441 ttl=46 time=18.610 ms Request timeout for icmp_seq 60442 Request timeout for icmp_seq 60443 Request timeout for icmp_seq 60444 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60445 ttl=46 time=17.402 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60446 ttl=46 time=16.617 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60447 ttl=46 time=16.695 ms Request timeout for icmp_seq 60448 Request timeout for icmp_seq 60449 Request timeout for icmp_seq 60450 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=60451 ttl=46 time=16.556 ms |
Het modem is ook niet te pingen. na 5 a 10 minuten, werkt alles spontaan weer.
Heb het modem al meerdere keren gereset. Maar het werkt dan toch pas weer na de zelfde 5 a 10 minuten.
Een ziggo monteur ben ik huiverig voor. zometeen denkt die prutser dat het aan een cat5e kabel ligt. En kan ik 40 euro betalen.
uhm... als je het modem niet kan pingen ligt het toch echt aan je eigen netwerk of aan het modem. Andere kabel testen? En wat zijn de modem down/upstream waardes die je modem geeft?harmz schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:52:
[...]
Dit gebeurt er tijdens de downtime.
*knip*
Het modem is ook niet te pingen. na 5 a 10 minuten, werkt alles spontaan weer.
Heb het modem al meerdere keren gereset. Maar het werkt dan toch pas weer na de zelfde 5 a 10 minuten.
Een ziggo monteur ben ik huiverig voor. zometeen denkt die prutser dat het aan een cat5e kabel ligt. En kan ik 40 euro betalen.
[ Voor 73% gewijzigd door ArcticWolf op 30-08-2015 17:56 ]
Jeps dan is het je kabel/wand connector of je WiFi als de andere ping exact mee hapert kan ziggo niets beteken. Of je zou in een uitzonderlijk geval een ubee modem met stervende voeding hebben?
Nee de andere ping hapert niet mee. Ik kan mijn modem 5 tot 10 minuten helemaal niet pingen. En daarna werkt het weer perfect. Zoals ik al zei. Ik heb alles aan mijn kant vervangen. Meerdere laptops. meerdere kabels. En meerdere modems.
Yep, ik heb Ziggo Zakelijk, als ZZP-er. 40/4Mbit. Kan ik alles mee wat ik ik maar wil, alle poorten staan open, een blokje van 8 vaste ip adressen (5 bruikbaar). En bovenal, die 40/4 is ook echt haalbaar. Als ik het test zit ik echt tegen die waarden aan ... Heb trouwens WEL digitale TV erbij, anders gaan de kids me hele erge dingen aandoen.Miglow schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:17:
Iemand hier ervaring met een zakelijke Ziggo verbinding als particulier? Ik ga verhuizen naar de middle of nowhere en daar heeft Ziggo mogelijkheden zat, maar DSL wil ik niet weten hoe ver van de wijkkast en glasvezel is nog nergens te bekennen. Nu hoef ik niet direct een tv-abonnement weer, waarschijnlijk zal ik eerder Popcorn of Netflix icm Chromecast gebruiken voor films/series dan daadwerkelijk tv kijken (TV blijft ook bij mijn ex, dus is maar de vraag of ik daadwerkelijk een tv koop)
[ Voor 3% gewijzigd door Houtenklaas op 30-08-2015 18:38 ]
*zucht*
Dit ligt weliswaar niet aan Ziggo (althans, de vorige keer niet), maar wel tv gerelateerd: TV Enschede had tijdens de omschakeling van 4:3 naar 16:9 het probleem dat de uitzendingen in breedbeeld waren, maar dat er een 4:3 signaal werd verstuurd, wat het beeld wat vervormde.
Dat probleem is weer terug, 16:9 in elkaar gedrukt naar 4:3, leuk die smalle(re) mensen in beeld
Dit ligt weliswaar niet aan Ziggo (althans, de vorige keer niet), maar wel tv gerelateerd: TV Enschede had tijdens de omschakeling van 4:3 naar 16:9 het probleem dat de uitzendingen in breedbeeld waren, maar dat er een 4:3 signaal werd verstuurd, wat het beeld wat vervormde.
Dat probleem is weer terug, 16:9 in elkaar gedrukt naar 4:3, leuk die smalle(re) mensen in beeld
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-08-2015 18:54 ]
Oscar Wilde
Pff, anderhalve dag geprust om de Horizon box aan de gang te krijgen.. Zonder resultaat. Steeds "Even geduld a.u.b" gevolgd door foutcode 1010. Volg ik netjes de online ziggo instructies, vervang zelfs mijn al goede kabels en pluggen om er vervolgens achter te komen dat Ziggo achter loopt met het activeren van Horizon boxen (administratief)
Tevens hebben ze problemen met de activaties in mijn gebied (technisch).
Fijn dat ze het even vermelden op hun website onder het kopje storingen...
Morgen nog maar eens proberen, dan zou het opgelost zijn.

Fijn dat ze het even vermelden op hun website onder het kopje storingen...
Morgen nog maar eens proberen, dan zou het opgelost zijn.
Moet jij niet eens bellen?Houtenklaas schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:34:
[...]
Yep, ik heb Ziggo Zakelijk, als ZZP-er. 40/4Mbit.
Als ik op de website kijk is de laagste snelheid voor ZZP 60/10 ipv 40/4.
Zit er echt om te denken die Horizon Box terug te sturen. Wat een ongelooflijk traag kut ding is dat eigelijk. TV gids is veel te traag (moet icoontjes ook telkens opnieuw laden), als je een beetje vlot zapt dan klopt wat je ziet niet met het geluid want het geluid is al 1 zender verder en de banner onderaan met de huidige zender toont niet waar je eigelijk al bent.
Dus... wat zijn je modem waardes?harmz schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:29:
Nee de andere ping hapert niet mee. Ik kan mijn modem 5 tot 10 minuten helemaal niet pingen. En daarna werkt het weer perfect. Zoals ik al zei. Ik heb alles aan mijn kant vervangen. Meerdere laptops. meerdere kabels. En meerdere modems.

Verkeerde waardes is de enige reden die ik kan bedenken die het modem kan verstoren.
En volgens mij werkt het modem gewoon als router, zelfs als de coax niet ingeplugd is.
[ Voor 28% gewijzigd door ArcticWolf op 30-08-2015 21:50 ]
Ik zou daar toch eens een monteur voor laten komen. Traagheid komt meestal door een te hoog of te laag signaal. Kun je zelf lastig meten..CRXDelSol schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:46:
Zit er echt om te denken die Horizon Box terug te sturen. Wat een ongelooflijk traag kut ding is dat eigelijk. TV gids is veel te traag (moet icoontjes ook telkens opnieuw laden), als je een beetje vlot zapt dan klopt wat je ziet niet met het geluid want het geluid is al 1 zender verder en de banner onderaan met de huidige zender toont niet waar je eigelijk al bent.
Dat ik ZZP-er ben wil niet zeggen dat ik dat pakket ook hebhjs schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:43:
[...]
Moet jij niet eens bellen?
Als ik op de website kijk is de laagste snelheid voor ZZP 60/10 ipv 40/4.
6815BJ , heb nu massive ingress packet loss helaasch.
Was ook Diablo 3 Hardcore aan het spelen maar dat ging goed gelukkig
Zal wel aan het onweer liggen.
Was ook Diablo 3 Hardcore aan het spelen maar dat ging goed gelukkig
Zal wel aan het onweer liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door GekkeR op 30-08-2015 23:49 ]
[ pctje te zien hier ] - Miauw
En ik heb helemaal geen internet meer op 4824
Hoe lang doet Ziggo er meestal over om een doos te versturen? (of: waarom gebruikt Ziggo geen PostNL?)
Afgelopen donderdag was ik namelijk bij mijn opa want zijn telefoon deed het niet (al een aantal dagen toen, alleen dat kon hij niet melden omdat zijn telefoon het dus niet deed). Dus ik modem herstarten, alle lampjes branden gelijk zonder leven erin. Ziggo gebeld, 25 minuten in de wacht gestaan, even getroubleshoot (konden geen contact krijgen met modem) en dus zouden ze een nieuw modem sturen wat binnen 48 uur binnen zou moeten komen. Hij dus thuis gebleven, kom ik vandaag, geen doos geleverd (bij de bovenbuurvrouw zou Ziggo ook iets moeten leveren, maar die zijn ook niet geweest).
Ik weet in ieder geval dat 48 uur erg optimistisch is. Mijn tante had laatst ook een kapot modem, en Ziggo deed er 6 dagen over (na gebeld te hebben) om hem af te leveren. Misschien zijn er hier mensen met betere ervaringen?
/rant
Afgelopen donderdag was ik namelijk bij mijn opa want zijn telefoon deed het niet (al een aantal dagen toen, alleen dat kon hij niet melden omdat zijn telefoon het dus niet deed). Dus ik modem herstarten, alle lampjes branden gelijk zonder leven erin. Ziggo gebeld, 25 minuten in de wacht gestaan, even getroubleshoot (konden geen contact krijgen met modem) en dus zouden ze een nieuw modem sturen wat binnen 48 uur binnen zou moeten komen. Hij dus thuis gebleven, kom ik vandaag, geen doos geleverd (bij de bovenbuurvrouw zou Ziggo ook iets moeten leveren, maar die zijn ook niet geweest).
Ik weet in ieder geval dat 48 uur erg optimistisch is. Mijn tante had laatst ook een kapot modem, en Ziggo deed er 6 dagen over (na gebeld te hebben) om hem af te leveren. Misschien zijn er hier mensen met betere ervaringen?
/rant
ArcticWolf schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:46:
[...]
Dus... wat zijn je modem waardes?
[afbeelding]
Verkeerde waardes is de enige reden die ik kan bedenken die het modem kan verstoren.
En volgens mij werkt het modem gewoon als router, zelfs als de coax niet ingeplugd is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Power Level: Signal to Noise Ratio: Channel 1: 12.5 dBmV 37.2 dB Channel 2: 12.5 dBmV 37.5 dB Channel 3: 12.3 dBmV 37.2 dB Channel 4: 12.0 dBmV 36.8 dB Channel 5: 11.3 dBmV 37.0 dB Channel 6: 11.3 dBmV 36.6 dB Channel 7: 11.1 dBmV 36.7 dB Channel 8: 10.8 dBmV 36.0 dB |
Deze nare ervaring deel ik niet met je, afgelopen vrijdagmorgen gesproken met Ziggo omdat de mediabox bij mijn moeder niet werkte, zaterdag een nieuwe gehad met PostNL.field33P schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:01:
Hoe lang doet Ziggo er meestal over om een doos te versturen? (of: waarom gebruikt Ziggo geen PostNL?)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heeft je opa een Ubee non-wifi modem? Dan is 100% de adapter kapot, het modem zelf gaat namelijk zelden stuk. Pak even een andere 12v 1a of 2a adapter en je probleem is opgelost.field33P schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:01:
/rant
Mijn (ex)vrouw gaat binnenkort Connect & Play Start aanschaffen in haar nieuwe huis. Nu ga ik alles aansluiten enzo, maar twijfel nog of ze de standaard decoder moet gaan gebruiken of een CI+ module moet gaan aanschaffen.
Doel is zo min mogelijk afstandsbedieningen. Nu krijgt ze een Samsung H6400 tv die volgens mij een IR blaster heeft, dus misschien zou de decoder ook via die afstandsbediening aangestuurd kunnen worden, maar dat moet ik dan nog uitzoeken.
Wat is de standaard decoder tegenwoordig? En heeft iemand ervaringen met dit type tv en de decoder van Connect & Play Start?
Doel is zo min mogelijk afstandsbedieningen. Nu krijgt ze een Samsung H6400 tv die volgens mij een IR blaster heeft, dus misschien zou de decoder ook via die afstandsbediening aangestuurd kunnen worden, maar dat moet ik dan nog uitzoeken.
Wat is de standaard decoder tegenwoordig? En heeft iemand ervaringen met dit type tv en de decoder van Connect & Play Start?
[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 31-08-2015 08:48 ]
CI+ is dan perfect. Pasje in de cam, cam in de tv, done. Bij het aanzetten even een paar seconden wachten tot de initialisatie klaar is en daarna zappen alsof je nog analoog kijkt.
[ Voor 0% gewijzigd door Miglow op 31-08-2015 08:58 . Reden: Typo ]
Is er dan nog een voorkeur voor de SMiT of de Quantis CI+? Voor wat ik heb kunnen vinden, bieden ze beide hetzelfde en is ook de zapsnelheid wel ongeveer gelijk. Prijs is ook zo ongeveer gelijk.Miglow schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:58:
CI+ is dan perfect. Pasje in de cam, cam in de tv, done. Bij het aanzetten even een paar seconden wachten tot de initialisatie klaar is en daarna zappen alsof je nog analoog kijkt.
Ervaring was hier toch anders. Zappen ging een stuk trager dan met Humax decoder die ik nu heb, ook duurde het bij opstarten van de TV (Samsung LED uit 2014) vrij lang voor een gecodeerde zender werd vrijgegeven.Miglow schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:58:
Heb uiteindelijk de CI+ module verkocht en een Humax (5300C) gekocht, ergernis gelijk verdwenen.
Had voor de CI+ trouwens 35 euro betaald (1.3 interactief, zo'n oranje, volgens mij is dat de SMiT), dus kijk eerst eens op Marktplaats i.p.v. nieuw voor teveel geld te kopen
Hier ook een Samsung LED, opstarten duurt een seconde of 15 vanaf het moment dat ik op de rode knop druk, kanaal wisselen duurt rond de 2 seconden. Voor de fanatieke zapper misschien zwaar irritant, maar het scheelt wel een afstandsbediening.ThinkPadd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:31:
[...]
Ervaring was hier toch anders. Zappen ging een stuk trager dan met Humax decoder die ik nu heb, ook duurde het bij opstarten van de TV (Samsung LED uit 2014) vrij lang voor een gecodeerde zender werd vrijgegeven.
Heb uiteindelijk de CI+ module verkocht en een Humax (5300C) gekocht, ergernis gelijk verdwenen.
Had voor de CI+ trouwens 35 euro betaald (1.3 interactief, zo'n oranje, volgens mij is dat de SMiT), dus kijk eerst eens op Marktplaats i.p.v. nieuw voor teveel geld te kopen
Heb de module eruit gehaald, het is een Smit.
Daar heb ik een Logitech Harmony voorMiglow schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:42:
[...]
Voor de fanatieke zapper misschien zwaar irritant, maar het scheelt wel een afstandsbediening.
[...]
Ja ik ook.. maar m'n vrouw heeft straks verder geen versterkers enzo, alleen maar een tv, eventueel dus wel/niet een decoder.. en een wii. Dus een harmony is een beetje overkill
Met de decoder gaat meteen de tv ook aan. Zappen met de decoder remote. Decoder uit, tv gaat meteen ook uit.hars73 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:49:
[...]
Ja ik ook.. maar m'n vrouw heeft straks verder geen versterkers enzo, alleen maar een tv, eventueel dus wel/niet een decoder.. en een wii. Dus een harmony is een beetje overkill
Gebruik ook maar één remote
Nickname does not reflect reality
Dit topic is gesloten.