Ik zal Ziggo eens bellen om te vragen of ik een ander type modem kan krijgen. Dan kan ik dat in elk geval uitsluiten.sdk1985 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:42:
[...]
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik had toen ook een Cisco EPC3928 en een TL-WR1043ND. Het leek wel of de verbinding in slaap viel en WhatApp etc niet genoeg was om hem wakker te schudden. Opnieuw verbinden loste het op.
Het probleem is verdwenen sinds ik een nieuwe Ubee modem heb. Let op dat ik het Wifi netwerk van Ziggo niet gebruik (staat wel aan ivm Wifispot access maar weet de WPA key niet eens...). De TL-WR1043ND is overigens ook een beetje een bagger ding in mijn ervaring. Zo nu en dan heeft hij een reboot nodig omdat hij gewoon verdwijnt. Mijn (hardwarematig identieke?) ICIDU ( pricewatch: ICIDU Wireless Gigabit Router 300N ) heeft dat nooit. Ik zal de TP Link eens updaten ( Firmware Version: 3.13.13 Build 130428 Rel.58290n Hardware Version: WR1043ND v1 00000000 ).
Ik verdenk in ieder geval de Cisco EPC3928 en/of de TP-Link.
Verwijderd
Zelfde probleem hier. Denk dat de beste oplossing het modem van Ziggo vervangen is of in bridge laten zetten. Ik ga Ziggo ook maar eens aanschrijven voor een andere type modem.Aghanim schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:54:
[...]
Ik zal Ziggo eens bellen om te vragen of ik een ander type modem kan krijgen. Dan kan ik dat in elk geval uitsluiten.
Blij te lezen dat ik niet de enige ben, al gun ik het jou natuurlijk nietVerwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:25:
[...]
Zelfde probleem hier. Denk dat de beste oplossing het modem van Ziggo vervangen is of in bridge laten zetten. Ik ga Ziggo ook maar eens aanschrijven voor een andere type modem.
Het is een tijd lang prima geweest qua internet dus het heeft wel degelijk goed gewerkt. Toevallig vorige week mijn schoonzus verhuisd en heb voor haar Ziggo aangesloten en zag dat ze een ander modem had dan wij thuis dus eens kijken of ik die kan krijgen. Is denk ik de UBEE.
Als je je snelheid bedraad haalt dan krijg je geen nieuwe modem. Als je de WiFi onvoldoende vindt, koop dan een eigen router en zet de modem in bridge. Heb ik ook gedaan en ben je voor een goede dualband router ongeveer 60 euro kwijt (Ik heb de pricewatch: TP-Link TL-WDR4300)
Zo, die is flink in prijs gestegen zeg....jongetje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:19:
Als je je snelheid bedraad haalt dan krijg je geen nieuwe modem. Als je de WiFi onvoldoende vindt, koop dan een eigen router en zet de modem in bridge. Heb ik ook gedaan en ben je voor een goede dualband router ongeveer 60 euro kwijt (Ik heb de pricewatch: TP-Link TL-WDR4300)
Ik heb de WDR3600 waar ik destijds nog een review over heb geschreven: productreview: TP-Link TL-WDR3600 review door ThinkPad (daar noem ik ook verschil tussen de WDR3600 en WDR4300).
Die staat hier nog steeds vrolijk te snorren, draai er al een hele tijd OpenWRT op, gisteren nog even geupdate naar 15.05. Werkt echt als een trein, superstabiel daarmee. Als je een beetje handig bent dan is het wel een aanrader om dat erop te zetten.
Ik zie in V&A overigens een WDR3600 en WDR4300 staan, ben je wat goedkoper uit dan een nieuwe te kopen.
Verwijderd
Bij mij is het probleem eigenlijk alleen Whatsapp op de mobieltjes. Tablet en mobiel kan ik wel gewoon surfen, echter berichten bij Whatsapp komen opeens niet aan en verzenden niet. Even reconnecten met Wifi lost het op, maar is natuurlijk zeer irritant. Sowieso is de Wifi verbinding redelijk brak, maar de oplossingen zijn me hier al goed aangereikt. Moet het enkel eens doorvoeren.Aghanim schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:02:
[...]
Blij te lezen dat ik niet de enige ben, al gun ik het jou natuurlijk niet![]()
Het is een tijd lang prima geweest qua internet dus het heeft wel degelijk goed gewerkt. Toevallig vorige week mijn schoonzus verhuisd en heb voor haar Ziggo aangesloten en zag dat ze een ander modem had dan wij thuis dus eens kijken of ik die kan krijgen. Is denk ik de UBEE.
Ziggo stuurt me een nieuw modem toe. Eens kijken of dat het probleem oplost. Zo nee, dan zal er een monteur moeten komen om het signaal door te meten of iets dergelijks. Al lijkt me dat niet het issue aangezien het 1.5 jaar prima heeft gewerkt.
Na we van vakantie zijn terug gekomen heb ik problemen met de TV boven welke een smartcard in de TV heeft (dus geen externe decoder). De TV is uitgeweest en eerst kreeg ik de melding E30. Dit is op de website prima te vinden, te verklaren en te fixen door in 'mijn ziggo' de smartcard 'te herstellen'.
Hierdoor start alles weer in orde, guide is er weer en de meeste kanalen ook. Nadruk op de meeste, want bij ongeveer 20% krijg ik geen beeld (Zwart, en/of error 'signal weak'). Dit was voor mijn vakantie niet zo. Het opvallende is, dat dit ook net1 HD, 2 HD en 3 HD, SBS9, FOX, RTL8 en een heel stel andere bekende zijn.
Ik zal de bekabeling (weer eens grondig) langs lopen, maar op het eerste gezicht geen rare dingen. Ik vind het wegvallen van ~20% van de kanalen in 2 weken, waarbij de andere 80% vol signaal en geen errors heeft wel apart.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat ik nog verder zou kunnen onderzoeken?
Hierdoor start alles weer in orde, guide is er weer en de meeste kanalen ook. Nadruk op de meeste, want bij ongeveer 20% krijg ik geen beeld (Zwart, en/of error 'signal weak'). Dit was voor mijn vakantie niet zo. Het opvallende is, dat dit ook net1 HD, 2 HD en 3 HD, SBS9, FOX, RTL8 en een heel stel andere bekende zijn.
Ik zal de bekabeling (weer eens grondig) langs lopen, maar op het eerste gezicht geen rare dingen. Ik vind het wegvallen van ~20% van de kanalen in 2 weken, waarbij de andere 80% vol signaal en geen errors heeft wel apart.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat ik nog verder zou kunnen onderzoeken?
Kijk in welke frequentiegebieden deze zenders zitten (kun je in het menu van je TV vinden) en bepaal afhankelijk van de frequentie of er iets van 4G, C2000/P2000, Digitenne etc in de buurt is aangezet. Zo ja, kabels nakijken.superduper schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:25:
Na we van vakantie zijn terug gekomen heb ik problemen met de TV boven welke een smartcard in de TV heeft (dus geen externe decoder). De TV is uitgeweest en eerst kreeg ik de melding E30. Dit is op de website prima te vinden, te verklaren en te fixen door in 'mijn ziggo' de smartcard 'te herstellen'.
Om welk merk/type TV gaat het? Zie ook: Sony TV icm CI en Ziggo.superduper schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:25:
Dat klinkt als dezelfde zenders die hier nog wel eens problemen geven. Hier zitten die boven de 600 en 700MHz. Alles onder de 600 heeft kwaliteit >90%, de probleemgevallen ene moment ook zoveel, andere moment <40%.superduper schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:25:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Makkelijkste test om uit te vinden of het aan de bekabeling ligt is door de tv rechtstreeks op de aop aan te sluiten
(iig met zo'n kort mogelijke kabel)
En als dat al het geval is? Al is de koka-9ts kabel niet de kortste, meter of 7-8 denk ik (grof geschat). Daarnaast wisselt het, ene keer goed andere keer niet.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Kun je ook ergens terugvinden wat het dataverkeer is van een Ziggo-verbinding? Ik kan het in mijn Asus-router wel bijhouden, maar wellicht dat Ziggo zelf ergens een tellertje heeft meedraaien?
De islam kan uw vrijheid schaden
Een grote piek van meldingen vanaf 2 uur: https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Klopt de eigen DNS servers van ziggo zijn weer instabiel, ze zijn er ff uit gevallen zelfs. Ze hebben vandaag het IPv6 pootje van 1 van de DNS servers weer aangezet, de andere DNS server heeft nog nooit een werkend pootje gehad maar wel een AAAA recordAnonymoussaurus schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:51:
Een grote piek van meldingen vanaf 2 uur: https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo

Hier is te zien dat ze even weg zijn geweest, blauw en rood

Voor zover ik weet worden ze niet meer ge-ddossed. Dus ik vind het nogal frappant dat er nog steeds problemen zijn, en dat ik nog steeds via de Ierse DNS moet surfen..
Als het de bekabeling is, dan ligt het tussen de aop en de slaapkamer. De TV die naast het aop staat doet het wel goed. Ik ga er even niet vanuit dat de smartcard selectief geworden is..ArcticWolf schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:24:
Makkelijkste test om uit te vinden of het aan de bekabeling ligt is door de tv rechtstreeks op de aop aan te sluiten(iig met zo'n kort mogelijke kabel)
Er wordt altijd ge-d-dossed op het internet ;-) alleen de grootte ervan bepaald de impact, een kleinere ddos kan ook al voor verstoringen zorgen.Anonymoussaurus schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:11:
Voor zover ik weet worden ze niet meer ge-ddossed. Dus ik vind het nogal frappant dat er nog steeds problemen zijn, en dat ik nog steeds via de Ierse DNS moet surfen..
True, true, I know. Ik had het meer over dat ik nog steeds via de DNS van Ierland aan het internetten ben. Dat betekent dat de DNS servers van Ziggo zelf, nog te onstabiel zijn. Wat er op neerkomt dat er nog steeds aardig grote DdoS aanvallen worden uitgevoerd op de DNS servers van Ziggo (?)(.)stormfly schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:07:
[...]
Er wordt altijd ge-d-dossed op het internet ;-) alleen de grootte ervan bepaald de impact, een kleinere ddos kan ook al voor verstoringen zorgen.
Er staan hier 2 LTE antennes (1 KPN en 1 Vodafone op <300 meter afstand) dus interferentie is hoog daarnaast heb ik 33 meter coax vanaf m'n AOP tot m'n TV, met een verleng blok (aansluitdoos) ertussenRaven schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:42:
En als dat al het geval is? Al is de koka-9ts kabel niet de kortste, meter of 7-8 denk ik (grof geschat). Daarnaast wisselt het, ene keer goed andere keer niet.
Voorheen had ik ook blokjes op bepaalde zenders en kwam ik erachter dat de laatste 8 meter geen koka was... die vervangen en sindsdien nooit meer een blokje gezien.
Heb echter wel 20 minuten tot een halfuur erover gedaan om netjes de AOP kabel te strippen en aan te sluiten (idem met de tussenliggende aansluitdoos), coax is erg gevoelig helaas...
Nee een smartcard werkt wel of werkt niet... maar zoals ik hierboven al zeg, coax is erg gevoelig, een slechte aansluiting kan al zorgen voor blokjes. Voorheen bleef m'n modem om de dag of om de 2 dagen rebooten omdat hij gewoon een zeer slechte verbinding had (ik haalde wel de beloofde snelheden maar powerlevels waren veel te hoog).superduper schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:12:
[...]
Als het de bekabeling is, dan ligt het tussen de aop en de slaapkamer. De TV die naast het aop staat doet het wel goed. Ik ga er even niet vanuit dat de smartcard selectief geworden is..
ik denk dat deze waardes wel een goede benchmark zijn voor goed internet/tv:

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 24-08-2015 17:57 ]
LTE zit toch op 800MHz en hoger? Kan dat storen op 600-700MHz? Daarbij zou de kabel voor 4G afgeschermd zijn, nou weet ik echter niet of de groene kabel die het huis binnenkomt dat ook is...ArcticWolf schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:50:
[...]
Er staan hier 2 LTE antennes (1 KPN en 1 Vodafone op <300 meter afstand) dus interferentie is hoog daarnaast heb ik 33 meter coax vanaf m'n AOP tot m'n TV, met een verleng blok (aansluitdoos) ertussen
Voorheen had ik ook blokjes op bepaalde zenders en kwam ik erachter dat de laatste 8 meter geen koka was... die vervangen en sindsdien nooit meer een blokje gezien.
Heb echter wel 20 minuten tot een halfuur erover gedaan om netjes de AOP kabel te strippen en aan te sluiten (idem met de tussenliggende aansluitdoos), coax is erg gevoelig helaas...
Volgens http://www.gsmmasten.nl/ 3 LTE masten op ~300m afstand hier, waarvan 2 masten vlak naast elkaar. Er staat niet bij van welke provider.
Kun je die waardes uitlezen als er geen internet (alleen tv) abo actief is? Ligt nog wel ergens een Ubee (zonder router dacht ik) hier.ArcticWolf schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:50:
ik denk dat deze waardes wel een goede benchmark zijn voor goed internet/tv:
[afbeelding]
Oscar Wilde
Geen idee of dat kan storen tussen de 600~700mhz, maar ProRail heeft zijn GSM-R netwerk op de 700mhz band zitten en digitenne zit daar ook nabij de 700mhz...Raven schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:08:
[...]
LTE zit toch op 800MHz en hoger? Kan dat storen op 600-700MHz? Daarbij zou de kabel voor 4G afgeschermd zijn, nou weet ik echter niet of de groene kabel die het huis binnenkomt dat ook is...
Volgens http://www.gsmmasten.nl/ 3 LTE masten op ~300m afstand hier, waarvan 2 masten vlak naast elkaar. Er staat niet bij van welke provider.
[...]
Kun je die waardes uitlezen als er geen internet (alleen tv) abo actief is? Ligt nog wel ergens een Ubee (zonder router dacht ik) hier.
Denk niet dat die Ubee zonder abonnement online komt, mijn TV (Samsung ES6800) heeft zelf ook een diagnose programma waarmee je de sterkte en kwaliteit kan zien. Misschien dat die van jou dat ook heeft?
Dit topic eens volgen. Tevreden Ziggo klant hier tot vorige week. Sinds die problemen lukt het niet meer om Netflix te streamen via de Ipad naar de Chromecast. Haal draadloos nu 30mb/s waar dit voorheen volgens mij het dubbele was (had het wel al lang niet meer getest). Via de kabel kan ik het helaas niet testen aangezien ik alleen een laptop heb staan waarvan de aansluiting defect is 
Enige wat ik nog kan bedenken is een router er tussen zetten en de cisco in bridge mode aangezien we het tot nu toe alleen nog met de Cisco deden. Hopelijk kunnen we dan weer streamen.
Enige wat ik nog kan bedenken is een router er tussen zetten en de cisco in bridge mode aangezien we het tot nu toe alleen nog met de Cisco deden. Hopelijk kunnen we dan weer streamen.
[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 24-08-2015 18:39 ]
De decoder heeft dat wel. Die geeft overal sterkte 61% aan, ook bij de zenders met kuren. Kwaliteit 90-100% bij de meeste, afwisselend kwaliteit 90-100 en 10-40% bij de probleemgevallen.ArcticWolf schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:15:
[...]
Geen idee of dat kan storen tussen de 600~700mhz, maar ProRail heeft zijn GSM-R netwerk op de 700mhz band zitten en digitenne zit daar ook nabij de 700mhz...
Denk niet dat die Ubee zonder abonnement online komt, mijn TV (Samsung ES6800) heeft zelf ook een diagnose programma waarmee je de sterkte en kwaliteit kan zien. Misschien dat die van jou dat ook heeft?
De Digitenne-mast zit aan de andere kant van de stad, 4 a 5km hemelsbreed.
Oscar Wilde
Bij ons werd het probleem in de woonkamer (begane grond) veroorzaaakt door een splitter van zeker 20 jaar oud op de eerste verdieping. Zilverfolie er omheen gevouwen en weg was het probleem. De definitieve oplossing was een nieuwe, metalen, splitter. Nooit bij stil gestaan dat storing ook als het ware de verkeerde kant uit de kabel in kan komen.
Das niet goed neeRaven schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:39:
[...]
De decoder heeft dat wel. Die geeft overal sterkte 61% aan, ook bij de zenders met kuren. Kwaliteit 90-100% bij de meeste, afwisselend kwaliteit 90-100 en 10-40% bij de probleemgevallen.
De Digitenne-mast zit aan de andere kant van de stad, 4 a 5km hemelsbreed.

Ik had eerst (en die biterror sprong steeds tussen 0+ en 25):

en na de kabel "werkzaamheden" in huis (stabiel):

Dit was op sport1.
http://map.norsecorp.com/stormfly schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:07:
[...]
Er wordt altijd ge-d-dossed op het internet ;-) alleen de grootte ervan bepaald de impact, een kleinere ddos kan ook al voor verstoringen zorgen.
pewpew
Ik heb net de frequenties bekeken, en het lijkt nu (op een ochtend) al beter dan 's avonds wanneer er meer mensen/activiteiten zijn.
Problemen zitten tussen de 378-394 KHz. Wat ik vreemd vind is dat verschillende kanalen op dezelfde frequentie zitten. (bv RTL4 en 5 beide op 458 KHz)
Problemen zitten tussen de 378-394 KHz. Wat ik vreemd vind is dat verschillende kanalen op dezelfde frequentie zitten. (bv RTL4 en 5 beide op 458 KHz)
Dat kan prima hoor. Wordt een transportstroom genoemd en is gebruikelijk bij Digitale TV.
In sommige gevallen kan een Chromecast voor interferentie zorgen op RTL4HD. Heb je die toevallig?
In sommige gevallen kan een Chromecast voor interferentie zorgen op RTL4HD. Heb je die toevallig?
Nee die heb ik niet, maar 4 doet het prima. Was als voorbeeld van dubbele bezettingTimmert schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:38:
Dat kan prima hoor. Wordt een transportstroom genoemd en is gebruikelijk bij Digitale TV.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Wij zitten thuis (ik woon nog in huis) met een vrij langdurend (1 jaar!) probleem. We hebben het alles in 1 start pakket met een cisco epc3928 AD
1. Het probleem is stotterend internet samen met heel af en toe wegvallende vaste telefonie. Dit hebben wij over kabel (niet heel extreem) en over wifi (heel frequent). Bij kabel is het zo dat als het internet wegvalt hij vanzelf weer connect. Bij wifi is dat echter niet het geval. Op mijn telefoon moet ik dan bijvoorbeeld disconnecten en opnieuw connecten.
2. Wat we al hebben geprobeerd, van kanaal veranderen. En een hoop functies van het modem die we niet gebruiken uit zetten (weet helaas niet precies meer welke :x). Het abbonement 1 maand veranderen naar een beter abbo (wat volgens de hulpservice van ziggo had moeten werken). Uiteindelijk is hij NIET automatisch teruggezet, wat ze wel hadden gezegt. Dus dat hebben we zelf gedaan gezien het geen verschil maakte.
3. (mogelijke) oplossingen zijn misschien de software van het modem updaten. Of het modem in bridge modus zetten.
Heeft iemand een idee of dit inderdaad zou werken?
Of misschien een ander idee?
Wij zitten thuis (ik woon nog in huis) met een vrij langdurend (1 jaar!) probleem. We hebben het alles in 1 start pakket met een cisco epc3928 AD
1. Het probleem is stotterend internet samen met heel af en toe wegvallende vaste telefonie. Dit hebben wij over kabel (niet heel extreem) en over wifi (heel frequent). Bij kabel is het zo dat als het internet wegvalt hij vanzelf weer connect. Bij wifi is dat echter niet het geval. Op mijn telefoon moet ik dan bijvoorbeeld disconnecten en opnieuw connecten.
2. Wat we al hebben geprobeerd, van kanaal veranderen. En een hoop functies van het modem die we niet gebruiken uit zetten (weet helaas niet precies meer welke :x). Het abbonement 1 maand veranderen naar een beter abbo (wat volgens de hulpservice van ziggo had moeten werken). Uiteindelijk is hij NIET automatisch teruggezet, wat ze wel hadden gezegt. Dus dat hebben we zelf gedaan gezien het geen verschil maakte.
3. (mogelijke) oplossingen zijn misschien de software van het modem updaten. Of het modem in bridge modus zetten.
Je kunt nog proberen UPnP in dat modem uit te zetten, maar in bridge en een leuke router erachter (bijv. van Asus of de D-Link DIR-868L) is een nog betere oplossing.
Is er al eens een monteur langs geweest? Want wegvallende telefonie mag in principe niet voorkomen. Het zou ook nog kunnen dat je een defect aan het AOP of de buitenkabel hebt, maar dat staat los van je WiFi klacht (waarvoor een externe router of los accesspoint de beste oplossing is).
Is er al eens een monteur langs geweest? Want wegvallende telefonie mag in principe niet voorkomen. Het zou ook nog kunnen dat je een defect aan het AOP of de buitenkabel hebt, maar dat staat los van je WiFi klacht (waarvoor een externe router of los accesspoint de beste oplossing is).
Weet iemand of Ziggo nieuwe firmware in het Cisco modem heeft geladen ?
Bij mij werkt de USB poort namelijk in ene.
Bij mij werkt de USB poort namelijk in ene.

[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 25-08-2015 12:29 ]
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Al gebeld met 1200 of 0900-1884?Freubel schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:29:
Weet iemand of Ziggo nieuwe firmware in het Cisco modem heeft geladen ?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nee natuurlijk niet, modem werkt voor de rest gewoon goed
Nooit slapende honden wakker maken
Nooit slapende honden wakker maken
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Zojuist uit kostenbesparend oogpunt mijn oude alles in 1 plus (120 mbit) omgezet naar Connect Start + Play Start (40 mbit). Contract blijft gek genoeg maandelijks opzegbaar (ik had een nieuw jaarcontract verwacht) en ik krijg er een nieuwe standaard mediabox bij (die ik niet nodig heb, maar goed.
Niet ontevreden. Wellicht met dreigen met opzeggen betere deals te halen maar ik speel het graag eerlijk en een alternatief heb ik niet (buitengebied).
Niet ontevreden. Wellicht met dreigen met opzeggen betere deals te halen maar ik speel het graag eerlijk en een alternatief heb ik niet (buitengebied).
Same here. Ik was ook verbaasd dat het abonnement maandelijks opzegbaar bleef. Ook een standaard mediabox ontvangen en geen bericht gehad om mijn DVR-mediabox terug te sturen. Jammer genoeg niet meer te gebruiken omdat de smartcard gekoppeld zit aan de nieuwe standaard mediabox.gysman11 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:36:
Zojuist uit kostenbesparend oogpunt mijn oude alles in 1 plus (120 mbit) omgezet naar Connect Start + Play Start (40 mbit). Contract blijft gek genoeg maandelijks opzegbaar (ik had een nieuw jaarcontract verwacht) en ik krijg er een nieuwe standaard mediabox bij (die ik niet nodig heb, maar goed.
Kwam er zojuist ook achter dat een extra smartcard niet meer gaat werken voor oud UPC-klanten. Blijkbaar mogen deze niet meer geactiveerd worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Ryan_ op 25-08-2015 13:48 ]
Ben oud-ziggo. Krijg nu dus een extra mediabox (waar ik niks aan heb, leuk als reserve of zo) en een extra smartcard, die ik wel kan registreren, maar waar ik ook niks aan heb
Ach ja, wellicht handig als één van de boxen de geest geeft.
Ach ja, wellicht handig als één van de boxen de geest geeft.
In een transportstream zitten meerdere zenders, dus logisch dat je meerdere zenders op dezelfde frequentie ziet. 378 - 394 MHz is het frequentiegebied wat door C2000 wordt gebruikt, 380-385 mobiel en 390-395 vast. P2000 gebruikt 169.5 MHZ, ook deze band wordt door Ziggo gebruikt......superduper schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:02:
Ik heb net de frequenties bekeken, en het lijkt nu (op een ochtend) al beter dan 's avonds wanneer er meer mensen/activiteiten zijn.
wat lees ik nu? Je oude DVR mediabox is nu niet meer te gebruiken?? Daar zat toch een werkende kaart in?Ryan_ schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:46:
[...]
Same here. Ik was ook verbaasd dat het abonnement maandelijks opzegbaar bleef. Ook een standaard mediabox ontvangen en geen bericht gehad om mijn DVR-mediabox terug te sturen. Jammer genoeg niet meer te gebruiken omdat de smartcard gekoppeld zit aan de nieuwe standaard mediabox.
Kwam er zojuist ook achter dat een extra smartcard niet meer gaat werken voor oud UPC-klanten. Blijkbaar mogen deze niet meer geactiveerd worden.Oud-Ziggo klanten mogen dit blijkbaar wel.
Klopt. Maar ik ben naar een Connect Start + Play Start abonnement gegaan. Daar zit geen opnemen meer bij. Dus de kaart die in de DVR zit wordt onbruikbaar gemaakt door Ziggo. Logisch ook. Maar ik dacht een nieuwe smartcard te kopen, te activeren en vervolgens in de DVR te stoppen. Maar helaas kunnen alleen "oud" Ziggo klanten deze activeren. Oud UPC klanten kunnen geen smartcards meer activeren.gysman11 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:06:
[...]
wat lees ik nu? Je oude DVR mediabox is nu niet meer te gebruiken?? Daar zat toch een werkende kaart in?
Hopelijk ben ik binnenkort van de Horizon box af.
Zondagavond omstreeks 22:00 kapte opeens internet ermee. Enfin, ik denk router even resetten. Maar nee hoor. Lampjes op het bridge modem brandden allemaal dus dat leek in orde. Ik dacht nu zijn de oud UPC bezitters aan de beurt in de DNS-malaise. DNS gewijzigd... nee hoor. Toch eens even kijken op mijn iMac die bedraad aangesloten zat. Kreeg een 169.*** IP-adres. Router was niet benaderbaar via 192.168.1.1
WiFi dan weer wel. Andere router eens gepakt (oudere) en die werkte wel. Echter ook NIET bekabeld (internet deed het weer wel). Gisteren de hele dag wezen troubleshooten met 2 maten. Alles 1 voor 1 los en toen kwam de oorzaak... die ***** Horizon box had een firmware update gehad en was uit zichzelf begonnen met DHCP-IP adressen verzenden. Ondanks dat hij geconfigureerd stond (al even geleden overigens) om een bestaand thuisnetwerk te gebruiken had hij een block van 20 IP-adressen voor zichzelf 'ingepikt' en daar zat onder meer het vaste IP adres van mijn iMac bij.
Mocht iemand een solution hebben (soft- dan wel hardwarematig!) om die DHCP server van die Horizon box voor eens en altijd te killen dan hou ik me warm aanbevolen. Die instellingen aanpassen is nutteloos. Elke 'grote firmware' update (die ik niet actief bijhoud) zorgt voor dit soort problemen. Aangezien er hier een vrij uitgebreid netwerk ligt (met onder meer 4x8poort en 1x16 PPOE switches) ben ik hier klaar mee.
Hopelijk wil Ziggo ruilen (horizon eruit, normale box terug) maar ik ben benieuwd of dat zomaar kan. Bij de alles-in-1-pakketten kon ik het wel zelf samenstellen in elk geval.
Ik duim voor mezelf!
Zondagavond omstreeks 22:00 kapte opeens internet ermee. Enfin, ik denk router even resetten. Maar nee hoor. Lampjes op het bridge modem brandden allemaal dus dat leek in orde. Ik dacht nu zijn de oud UPC bezitters aan de beurt in de DNS-malaise. DNS gewijzigd... nee hoor. Toch eens even kijken op mijn iMac die bedraad aangesloten zat. Kreeg een 169.*** IP-adres. Router was niet benaderbaar via 192.168.1.1
WiFi dan weer wel. Andere router eens gepakt (oudere) en die werkte wel. Echter ook NIET bekabeld (internet deed het weer wel). Gisteren de hele dag wezen troubleshooten met 2 maten. Alles 1 voor 1 los en toen kwam de oorzaak... die ***** Horizon box had een firmware update gehad en was uit zichzelf begonnen met DHCP-IP adressen verzenden. Ondanks dat hij geconfigureerd stond (al even geleden overigens) om een bestaand thuisnetwerk te gebruiken had hij een block van 20 IP-adressen voor zichzelf 'ingepikt' en daar zat onder meer het vaste IP adres van mijn iMac bij.
Mocht iemand een solution hebben (soft- dan wel hardwarematig!) om die DHCP server van die Horizon box voor eens en altijd te killen dan hou ik me warm aanbevolen. Die instellingen aanpassen is nutteloos. Elke 'grote firmware' update (die ik niet actief bijhoud) zorgt voor dit soort problemen. Aangezien er hier een vrij uitgebreid netwerk ligt (met onder meer 4x8poort en 1x16 PPOE switches) ben ik hier klaar mee.
Hopelijk wil Ziggo ruilen (horizon eruit, normale box terug) maar ik ben benieuwd of dat zomaar kan. Bij de alles-in-1-pakketten kon ik het wel zelf samenstellen in elk geval.
Ik duim voor mezelf!
Netwerkkabel eruit is geen optie?
Aangezien je een 'gewone' box terug wil, gebruik je de extra functionaliteit die het integreren van de horizon in je netwerk biedt toch niet..
Of sla ik de plank nou helemaal mis?
Aangezien je een 'gewone' box terug wil, gebruik je de extra functionaliteit die het integreren van de horizon in je netwerk biedt toch niet..
Je eigen DHCP-server inrichten dus? Eventueel met caching DNS? Zo lastig kan het niet zijn als je een enorm complex / groot netwerk wel managed weet te krijgen.Typhone schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:19:Aangezien er hier een vrij uitgebreid netwerk ligt
Ik heb mijn Horizon ook niet in het netwerk hangen. De DLNA mogelijkheden zijn toch maar beperkt.
Verder is het een prima apparaat (t.o.v. de cisco dvr die ik had).
Verder is het een prima apparaat (t.o.v. de cisco dvr die ik had).
Nu ben ik in de war. Ik ben van Alles in 1 Plus naar Connect Start + Play Start gegaan. Het abonnement staat toch los van de mogelijkheid om wel of niet op te kunnen nemen? Ik heb een Samsung C7140, toendertijd erbij aangeschaft voor 100 euro extra geloof ik. Dat alleen is toch voldoende om te kunnen opnemen? Ik zit wel in ziggo gebied, dat is bij mij wel anders.Ryan_ schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:11:
[...]
Klopt. Maar ik ben naar een Connect Start + Play Start abonnement gegaan. Daar zit geen opnemen meer bij. Dus de kaart die in de DVR zit wordt onbruikbaar gemaakt door Ziggo. Logisch ook. Maar ik dacht een nieuwe smartcard te kopen, te activeren en vervolgens in de DVR te stoppen. Maar helaas kunnen alleen "oud" Ziggo klanten deze activeren. Oud UPC klanten kunnen geen smartcards meer activeren.
Dan zijn veel van die opties niet beschikbaar volgens mij. Tenzij dat allemaal via coax gaat. Nog niet getest eigenlijk.Timmert schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:21:
Netwerkkabel eruit is geen optie?
Ziggo bellen en een nieuwe modem vragen. Dat is namelijk de eerste stap die Ziggo neemt als je klachten blijven aanhouden. Stap 2 was bij mij een controlen van de kabel naar de wijkkast. Stap 3 was vervangen van de bekabeling binnen en stap 4 was uiteindelijk en nieuw AoP/UMI. Nu werkt alles perfectVerwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:50:
Hallo allemaal,
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Huh, opnemen is helemaal geen dienst van Ziggo maar functionaliteit van je decoder. Ik zou nogmaals even bellen en desnoods een klacht indienen. Ze moeten gewoon je oude kaart actief houden.Ryan_ schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:11:
[...]
Klopt. Maar ik ben naar een Connect Start + Play Start abonnement gegaan. Daar zit geen opnemen meer bij.
Klopt. Maar er moet wel een werkende smartcard in. En daar ligt het probleem, deze moet geactiveerd worden. Oud Ziggo gebruikers kunnen deze (nog steeds) activeren op de website. Oud UPC gebruikers mogen dit niet omdat wij (als ik het goed heb) alles in bruikleen hadden. Ik kan nog proberen om langs een Ziggo winkel te gaan, maar ben bang dat dit ook niet gaat werken.jongetje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:44:
[...]
Huh, opnemen is helemaal geen dienst van Ziggo maar functionaliteit van je decoder. Ik zou nogmaals even bellen en desnoods een klacht indienen. Ze moeten gewoon je oude kaart actief houden.
Zoals het er nu naar uit ziet heb ik niks meer aan de DVR. Een CI+ module is ook geen optie meer, aangezien ik deze nu alleen nog maar kan "lenen" en dus elke maand een soort van huur ga betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Ryan_ op 25-08-2015 16:00 ]
Wie niet waagt... geef gewoon aan dat je nu een niet meer werkend apparaat hebt en daar niet te vevreden over bent en dat er blijkbaar onderscheidt tussen klanten wordt gemaakt (oud UPC en oud Ziggo).
Hang er eens een andere stroom adapter aan.. Dat loste bij mij deze problemen iig op.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:50:
Hallo allemaal,
Hmmm, dat ging best snel. Naar de zakelijke afdeling gebeld om te vragen om mijn 200/40mbit verbinding te downgraden naar 130/30mbit met de vraag op welke termijn dit kon. "Oh meneer, dat kan per direct hoor". En een kwartier later wordt mijn TC7210 opnieuw gestart met een strakke 130/30mbit 
Toch een betere deal dan je als "normale" consument kan krijgen:
* 120/12mbit + TV Royaal = 65,90 Euro
* 130/30mbit + TV Toyaal = 70,45 Euro
Misschien moeten ze eens een upload verdubbelaar introduceren voor de particuliere klanten voor 5 Euro oid. Dan loopt het wat meer gelijk qua opties.
Misschien moeten ze eens een upload verdubbelaar introduceren voor de particuliere klanten voor 5 Euro oid. Dan loopt het wat meer gelijk qua opties.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ja inderdaad, hier ook wel eens zakelijk gebeld naar de klantenservice voor bedrijven.TFHfony schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:23:
Hmmm, dat ging best snel. Naar de zakelijke afdeling gebeld om te vragen om mijn 200/40mbit verbinding te downgraden naar 130/30mbit met de vraag op welke termijn dit kon. "Oh meneer, dat kan per direct hoor". En een kwartier later wordt mijn TC7210 opnieuw gestart met een strakke 130/30mbit
Erg netjes te woord gestaan, en binnenkort ook overstappen
Dat gaat allemaal via COAX. De LAN poorten worden alleen gebruikt voor de "thuisnetwerk" functionaliteit, en dus niet voor MyPrime, On Demand, etc..Typhone schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:22:
[...]
Dan zijn veel van die opties niet beschikbaar volgens mij. Tenzij dat allemaal via coax gaat. Nog niet getest eigenlijk.
Vandaag maar weer gebeld naar Ziggo namens mijn ouders. Ze hadden zelf al gebeld en er was niks geen korting mogelijk voor bestaande klanten.
Heb gekozen voor het opzeg menu en aangegeven dat wel al een tijd klant zijn en de laatste tijd niet meer tevreden zijn.Na omzetten zenders boven veel storing.
En dat de bestaande klanten deals niet echt wat voorstellen. Tevens wilde mijn moeder replay tv hebben.
Mijn ouders krijgen nu 15 meter coaxkabel, een nieuw modem en 6 maanden het pakket voor 29,95 daarna 55,95 per maand. Internet snelheid van 40 Mbit blijft hetzelfde.
Heb gekozen voor het opzeg menu en aangegeven dat wel al een tijd klant zijn en de laatste tijd niet meer tevreden zijn.Na omzetten zenders boven veel storing.
En dat de bestaande klanten deals niet echt wat voorstellen. Tevens wilde mijn moeder replay tv hebben.
Mijn ouders krijgen nu 15 meter coaxkabel, een nieuw modem en 6 maanden het pakket voor 29,95 daarna 55,95 per maand. Internet snelheid van 40 Mbit blijft hetzelfde.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Het was gewoon te vanzelfsprekend dat iets met een LAN poort ook connected moest zijnTimmert schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:37:
[...]
Dat gaat allemaal via COAX. De LAN poorten worden alleen gebruikt voor de "thuisnetwerk" functionaliteit, en dus niet voor MyPrime, On Demand, etc..
Ziggo App werkt helaas nog steeds niet op Windows 10. Hij heeft ondertussen een score van 1.4 sterren
.

Heb je de app om speciale reden nodig?sdk1985 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:06:
Ziggo App werkt helaas nog steeds niet op Windows 10. Hij heeft ondertussen een score van 1.4 sterren.
Je kan toch ook via de website kijken
2250 WP Zuid PVoutput
Nooit van gehoord, ga het eens proberenMdO82 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:11:
[...]
Heb je de app om speciale reden nodig?
De app zou weer vet zijn voor op de xbox.
Wat een dom pakket... Sorry dat ik zo even reageer maar als ik via een non-NL tunnel kijk, dan kan ik wel inloggen als ik op NL heb geklikt etc. en mijn zenders aanklikken. Dan wordt er zelfs gebufferd (zie ik via WireShark) en dan pas krijg ik de melding dat ik buiten NL niet mag kijken. Oftewel; de controleren wel of ik inlog vanuit NL maar controleren pas bij het opstarten van de stream of mijn IP wel in NL zit.MdO82 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:11:
[...]
Heb je de app om speciale reden nodig?
En als ik het zonder tunnel doe, moet ik de site toevoegen aan mijn Trusted Sites want anders krijg ik constant de melding "Do you want to display mixed content" en dan kan ik 20x op Ja klikken, bufferen gebeurt niet meer.
Iets met voor verbetering vatbaar aangezien ik wel in NL woon maar meerdere routes heb geconfigureerd om te kunnen internetten.
Tja, je hebt van die programmeurs die even snel wat in elkaar flansen.MAX3400 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:02:
[...]
Wat een dom pakket... Sorry dat ik zo even reageer maar als ik via een non-NL tunnel kijk, dan kan ik wel inloggen als ik op NL heb geklikt etc. en mijn zenders aanklikken. Dan wordt er zelfs gebufferd (zie ik via WireShark) en dan pas krijg ik de melding dat ik buiten NL niet mag kijken. Oftewel; de controleren wel of ik inlog vanuit NL maar controleren pas bij het opstarten van de stream of mijn IP wel in NL zit.
En als ik het zonder tunnel doe, moet ik de site toevoegen aan mijn Trusted Sites want anders krijg ik constant de melding "Do you want to display mixed content" en dan kan ik 20x op Ja klikken, bufferen gebeurt niet meer.
Iets met voor verbetering vatbaar aangezien ik wel in NL woon maar meerdere routes heb geconfigureerd om te kunnen internetten.
Maar idd dat je telkens opnieuw moet inloggen én moet aangeven dat je geen pincode wilt invoeren is wel wat irritant, maar ik denk dat het gewoon de standaard doorverwijs is van onze grote boze wolf die zegt gebruik dat maar er komt geen app voor W10.Zou natuurlijk (en ja dat tik ik echt
Jij bepaalt zelf waar je wilt kijken en niet UPCZiggo
Al heb ik wel een idee waarom dat is, het heeft denk ik domweg met rechten te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 25-08-2015 19:11 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Neem aan dat elke programmeur overruled is door zijn meerdere (non-technische) manager toen 'ie zei "ja, maar iedereen die op vakantie is, kan gewoon een VPN opzetten naar huis en alsnog kijken". Maar ja, gelukkig weten jij & ik dat ongeveer wel te realiseren en we weten ook hoe we (gelukkig) de onvolkomenheden in de apps/sites kunnen omzeilen.MdO82 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:09:
[...]
Tja, je hebt van die programmeurs die even snel wat in elkaar flansen.
...
Al heb ik wel een idee waarom dat is, het heeft denk ik domweg met rechten te maken.
Nou ja, kleine nuances dan maar in het aanbod van Ziggo.
Even een nuance van mij dan inderdaad de programmeur zal zijn werk goed gedaan hebben, maar die moet zich ook aan het beleid houdenMAX3400 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:13:
[...]
Neem aan dat elke programmeur overruled is door zijn meerdere (non-technische) manager
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Sorry maar, wat is Aop/UMC?? Een snelle google op AoP levert niks opZiggo bellen en een nieuwe modem vragen. Dat is namelijk de eerste stap die Ziggo neemt als je klachten blijven aanhouden. Stap 2 was bij mij een controlen van de kabel naar de wijkkast. Stap 3 was vervangen van de bekabeling binnen en stap 4 was uiteindelijk en nieuw AoP/UMC. Nu werkt alles perfect.
De app is niet door Ziggo gemaakt zoals je ziet bij de "publisher".sdk1985 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:06:
Ziggo App werkt helaas nog steeds niet op Windows 10. Hij heeft ondertussen een score van 1.4 sterren.
Mijn abonnement loopt volgende maand af(nou ja, dan mag ik evt weg). Ik belde met de vraag of ik de horizonbox kon krijgen etc. Wordt er gemeldt dat kan wel, maar je bent al klant en dan kost dat 5 euro per maand?
Klopt dat, of nog eens bellen wat voor aanbod ze kunnen doen(heb glasvezel in regio, dus kan ook echt weg evt:))
Klopt dat, of nog eens bellen wat voor aanbod ze kunnen doen(heb glasvezel in regio, dus kan ook echt weg evt:))
Dat had je zelf op de website kunnen zien, inderdaad dat kost 5 euro.
Ze wilden mij net niet eens behouden
Alle diensten opgezegd per direct stap over naar KPN voor iTV en VDSL 13,50 voor 12 maanden
Alle diensten opgezegd per direct stap over naar KPN voor iTV en VDSL 13,50 voor 12 maanden
13,50 per maand? Lijkt mij wel heel goedkoop, typfoutje zeker?Koekenbakkertje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:25:
Ze wilden mij net niet eens behouden![]()
http://forum.kpn.com/t5/I...n-1-standaard/td-p/300161
Qua snelheid ga je er dan wel op achteruit denk ik?
[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2015 14:36 ]
zoals MdO82 terecht opmerkte abonnee overname punt en UMU.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:21:
[...]
Sorry maar, wat is Aop/UMC?? Een snelle google op AoP levert niks op
Ziet er zo uit en zitten op elkaar geklikt:

(Foto via Google).
Die bij mij waren circa 15 jaar oud.
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 26-08-2015 14:36 ]
Hier weer een geval brakke voeding (Ubee EVM3200). Mijn ouders hadden al wekenlang problemen met telefoneren en sinds eergisteren was zowel internet als telefonie volledig dood. Gisteravond helpdesk gebeld, deze vroeg of ze vanochtend terug wilden bellen omdat het ze allemaal teveel werd
.
Vanochtend weer gebeld. Advies: nieuwe voedingsadapter gratis ophalen (bij elektrozaak in de buurt). Deze had een hele doos liggen. Hierna was het euvel opgelost.

Vanochtend weer gebeld. Advies: nieuwe voedingsadapter gratis ophalen (bij elektrozaak in de buurt). Deze had een hele doos liggen. Hierna was het euvel opgelost.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mensen die de standaard internet beveiliging ( antivirus ) van Ziggo al op Windows 10 hebben draaien?
Jahoor, ging gewoon mee in de upgrade van 7 naar 10.DJ-Promo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:50:
Mensen die de standaard internet beveiliging ( antivirus ) van Ziggo al op Windows 10 hebben draaien?
Nee 12 maanden alles in 1 standaard met 46,50 korting. Oké wel met trucje om digitenne aan te vragen binnen annuleringstermijn te beëindigen en toen kwamen ze met deze aanbieding.ThinkPadd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:32:
[...]
13,50 per maand? Lijkt mij wel heel goedkoop, typfoutje zeker?Op de website hebben ze het over 35 per maand...
http://forum.kpn.com/t5/I...n-1-standaard/td-p/300161
Qua snelheid ga je er dan wel op achteruit denk ik?
Qua snelheid haal nu 40/10 ipv 40/4
En over 12 maanden in het KPN topic heel verontwaardigd plaatsen "Ze wilden mij net niet eens behoudenKoekenbakkertje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:31:
[...]
Nee 12 maanden alles in 1 standaard met 46,50 korting. Oké wel met trucje om digitenne aan te vragen binnen annuleringstermijn te beëindigen en toen kwamen ze met deze aanbieding.
Qua snelheid haal nu 40/10 ipv 40/4

nee tegen die tijd zien we wel weer verder. Ben niet zo honkvast. Ziggo heeft prima diensten maar krijg ze elders voor minder. Volgend jaar zien we dan wel weer verdersdk1985 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:55:
[...]
En over 12 maanden in het KPN topic heel verontwaardigd plaatsen "Ze wilden mij net niet eens behouden" en door naar de volgende aanbieding
![]()
.
Hier in Bavel (Bij Breda) heeft mijn modem een knipperlichtrelatie met zijn CMTS... Even in de gaten houden.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
De meest recente versies heten DIO-01 en UMU-1006/T. Deze hebben een (veel) betere afscherming tegen instraling door 4G. Ziggo levert deze tegenwoordig, maar je kan ze ook zelf aanschaffen.sdk1985 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:34:
[...]
zoals MdO82 terecht opmerkte abonnee overname punt en UMU.
Ziet er zo uit en zitten op elkaar geklikt:
[afbeelding]
(Foto via Google).
Die bij mij waren circa 15 jaar oud.
Ik heb inderdaad nu een UMU-1006 hangenVerwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:01:
[...]
De meest recente versies heten DIO-01 en UMU-1006/T. Deze hebben een (veel) betere afscherming tegen instraling door 4G. Ziggo levert deze tegenwoordig, maar je kan ze ook zelf aanschaffen.
Moet die UMU er eigenlijk tussen, bij mij gaat hij direct een ziggo versterker in? En dan naar het modem en TV, zo moest het "vroeger" met de Cisco ontvangers.
UMU hoeft er in dat geval niet tussenstormfly schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:28:
Moet die UMU er eigenlijk tussen, bij mij gaat hij direct een ziggo versterker in? En dan naar het modem en TV, zo moest het "vroeger" met de Cisco ontvangers.
Geen geld voor gedupeerde Ziggo-klanten
nieuws: Ziggo biedt geen compensatie voor internetproblemen na ddos-aanval
Edit: Damn, Tweakers was net iets sneller dan ikKlanten van Ziggo die vorige week getroffen werden door de hacks, krijgen geen financiële vergoeding. Ziggo vindt dat niet 'niet op zijn plaats', omdat de hacks 'chantagepraktijken' zijn.
Een DDoS-aanval zorgde er vorige week dinsdag voor dat veel abonnees geen of nauwelijks internet hadden. En ook woensdag werd het bedrijf slachtoffer van hackers. "Ziggo betreurt het natuurlijk ten zeerste dat een aantal van onze klanten last van deze storing heeft gehad", staat te lezen op de website van het bedrijf.
Ziggo zegt de afgelopen dagen 'veel tijd en energie' te hebben besteed om te voorkomen dat het bedrijf getroffen wordt door nieuwe aanvallen. "Zo hebben wij 2 miljoen modems voorzien van nieuwe instellingen en hebben wij daarnaast binnen ons netwerk veel maatregelen genomen.
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 26-08-2015 17:55 ]
Oscar Wilde
Dat was wel te verwachten, een DDOS kun je gooien op overmacht. Daarnaast is een uur of 12 downtime een halve dag op bijvoorbeeld 60 euro slechts 1 euro...
Ziggo had van mij wel wat beter mogen communiceren want die storings meldingen en SMS alerts stellen niet veel voor. Daar kwam niet even een berichtje in dat de DNS plat lag... Het werd gemeld als een signaal storing. Iemand was hier een hema fotoboek aan het uploaden, dat heb ik toen maar via tethering gefaciliteerd want het moest persé die dag ivm één of andere actie.
Vervolgens kom ik bij mijn eigen pc en merk ik dat Steam en Teamspeak wel werkte maar de browsers niet... Had vervolgens weer mobiel internet nodig om een alternatieve DNS server te vinden... Ondertussen wel 200MB van de databundel af
.
Ziggo had van mij wel wat beter mogen communiceren want die storings meldingen en SMS alerts stellen niet veel voor. Daar kwam niet even een berichtje in dat de DNS plat lag... Het werd gemeld als een signaal storing. Iemand was hier een hema fotoboek aan het uploaden, dat heb ik toen maar via tethering gefaciliteerd want het moest persé die dag ivm één of andere actie.
Vervolgens kom ik bij mijn eigen pc en merk ik dat Steam en Teamspeak wel werkte maar de browsers niet... Had vervolgens weer mobiel internet nodig om een alternatieve DNS server te vinden... Ondertussen wel 200MB van de databundel af
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 26-08-2015 18:19 ]
Wat ik me afvraag is of een DDOS van vergelijkbare aard bij vergelijkbare collegaproviders tot dezelfde mate van overlast zou leiden.
Of dat Ziggo gewoon cheap is geweest en vooraf verzuimd heeft te investeren in adequaat contingency plan.
Als hun voorzorgsmaatregelen substandard waren dan lijkt me dat ze gewoon zouden moeten lappen. #ideale wereld.
Of dat Ziggo gewoon cheap is geweest en vooraf verzuimd heeft te investeren in adequaat contingency plan.
Als hun voorzorgsmaatregelen substandard waren dan lijkt me dat ze gewoon zouden moeten lappen. #ideale wereld.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dat zullen ze je nooit vertellen of ze goed voorbereid waren. Als je reverse engineering doet dan kan je concluderen dat hun twee dns servers een erg makkelijk neer te halen doelwit waren. Dan denk ik, gezien het uitblijven van andere providers die compleet down gaan, dat ze niet goed voorbereid waren.
Sowieso is hun dns altijd al brak met rare dips op de dag (al maanden is dat rond 0800 en 2000)
Sowieso is hun dns altijd al brak met rare dips op de dag (al maanden is dat rond 0800 en 2000)
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/complete/ waar zie je dat dan? Ik zie enkel dat een twweede box 5 euro per maand kost. Maar ik begreep dat de EERSTE evt ook 5 euro kost als je reeds een abo hebt...Nou dan maar opzeggen.stormfly schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:34:
Dat had je zelf op de website kunnen zien, inderdaad dat kost 5 euro.
Via zelf samenstellen kan je beter bepalen wat de losse componenten kosten, via de fixed pakketten zie je het slecht.
Je hebt gelijk. Stom zeg. Dankje
[ Voor 73% gewijzigd door meermarco op 26-08-2015 20:48 ]
Iemand al meer info toevallig over die gratis sportzender?
http://nos.nl/artikel/205...n-gratis-sportzender.html
Is dat omdat er zoveel mensen weglopen bij Ziggo dat ze een tegen-aktie verzinnen
Of zijn het alleen samenvattingen van F1 races of voetbal wedstrijden.
http://nos.nl/artikel/205...n-gratis-sportzender.html
Is dat omdat er zoveel mensen weglopen bij Ziggo dat ze een tegen-aktie verzinnen
Of zijn het alleen samenvattingen van F1 races of voetbal wedstrijden.
[ Voor 13% gewijzigd door hjs op 27-08-2015 08:29 ]
Zullen wel herhalingen en samenvattingen zijn.
Dat denk ik niet. Lijkt me gewoon volwaardige zender met volledige wedstrijden.
Kan m'n Sport1 abbo mooi de deur uit.
Kan m'n Sport1 abbo mooi de deur uit.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Ik heb liever dat ze die nieuwe, belachelijke, tarieven aan zouden passen.
Zo'n zender ga ik toch niet kijken en ik heb Sport7 nog in het achterhoofd.
Zo'n zender ga ik toch niet kijken en ik heb Sport7 nog in het achterhoofd.
Hier extra info van het AD:
Ziggo Sport komt voort uit het huidige Sport 1 en zal dus grotendeels dezelfde sporten uitzenden. Dat zijn onder meer de Champions League, Spaans voetbal, de EK-kwalificatiewedstrijden, golf en Formule 1. Het betreft hier zowel hoogtepunten als live-wedstrijden.
De uitzendrechten van de Champions League voor het zogeheten 'open kanaal' liggen nu bij SBS. Of en in hoeverre Ziggo Sport SBS nu in de wielen rijdt, is nog onduidelijk. De gloednieuwe zender is mogelijk nu zowel Ziggo als de decoderzender vallen onder Liberty Global, 's werelds grootste kabelbedrijf dat in veertien landen actief is. Het kanaal is ook een 'cadeautje' voor klanten die vanwege de recente fusie met UPC hun decoder opnieuw moesten instellen.
Serieuze speler
Experts verwachten dat Ziggo Sport in deze constructie op termijn kan uitgroeien tot een serieuze speler in het gevecht om grote sportcontracten als het eredivisie voetbal (nu bij de NOS). Ook wordt gefluisterd dat Liberty Global interesse heeft in de SBS-groep. Sport 1 blijft in de vorm van een decoderzender beschikbaar voor niet Ziggo-klanten.
Een belangrijke rol in het gehoopte succes van Ziggo Sport is weggelegd voor sportverslaggever Jack van Gelder. Hij liet onlangs weten na 40 jaar de NOS te verlaten voor Sport 1. Zijn overstap kwam voor velen als een grote verrassing. Vandaag wordt de aantrekkelijkheid van die deal pas echt duidelijk. Van Gelder gaat immers aan de slag voor een nieuwe zender die maar liefst 4,2 miljoen huishoudens gratis krijgen toegevoegd in hun basispakket.
Will Moerer van Sport 1 wil de deal bevestigen noch ontkennen. Hij gaf eerder in deze krant aan Van Gelder ook te willen inzetten bij basketbal, tennis, rugby en golf. ,,Niet alleen in de studio, maar ook langs de lijn. Jack zal een aantal keren per week bij ons op zender zijn.'' Ook presenteert hij een voetbalprogramma in het weekend.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Beetje zoals in de UK, waar bijvoorbeeld BT ook sport kanalen heeft.
Alleen wordt deze gratis, als ik het goed begrijp?
Alleen wordt deze gratis, als ik het goed begrijp?
Zo schrijven ze het wel.
Dit topic is gesloten.